(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10بهمن 1390- شماره 20131

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مرثيه برنامه «هفت» براي سينماي فاسد عصر پهلوي
توضيحات 3 ساعته حسيني و بهمني به نمايندگان درباره بازار سكه و ارز
ضرورت هوشياري مردم در برابر بيگانگان
دبير سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر در ميان حاشيه سازي برخي خبرنگاران:
تحريم جشنواره شايعه رسانه هاي غربي است
هشدار انديشكده استراتفورد به جنگ طلبان آمريكا: آمريكا بايد از طوفان شن درس بگيرد
صالحي: فشارهاي خارجي به سوريه عواقب ناگواري در كل منطقه خواهد داشت
نقدي در يادواره شهداي عشاير عرب:
12 اسفند با حماسه ملت ايران اروپا دست ها را به علامت تسليم بالا مي برد
جليلي به نامه اشتون پاسخ مي دهد



مرثيه برنامه «هفت» براي سينماي فاسد عصر پهلوي

در آخرين دقايق روز جمعه هشتم بهمن ماه و در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، در برنامه «هفت» شبكه سوم سيما ناباورانه شاهد تصاوير و شنونده جملاتي از سوي مجري اين برنامه بوديم، كه باور كردنش آن هم در اين روزها، بسيار دشوار و سخت بود.
جالب اينكه گردانندگان «هفت» با عنايت به طولاني بودن برنامه شان، پخش اين آيتم را در «كنداكتور» پخش در فهرست اولويت هاي نخست قرار داده بودند، مبادا ديدن اين تصاوير از كف بينندگان برنامه برود!
در اين برنامه به بهانه بحث پيرامون به بن بست رسيدن سينماي ايران در سالهاي پاياني رژيم پهلوي- كه اصولا موضوع بحث اصلي و حتي فرعي برنامه هم نبود- اقدام به پخش فيلم جلسه اي با حضور و سخنراني محمد علي فردين چهره شاخص فيلمهاي آبگوشتي، علي عباسي يكي از عوامل مؤثر در شبكه تلويزيوني بهائيان (ثابت) در سال 1346، حبيب اله روحاني كلان سرمايه دار بهايي، عضو ثابت و بانفوذ محفل بهائيان و صاحب سينماهاي مصادره شده آزادي و شهرقصه، منوچهر صادق پور توليدكننده وكارگردان فيلمهاي كثيف و آلوده اي همچون «شهر هرت»، عباس شباويز عضو حزب توده و... نمود.
و شگفت تر از همه اينكه مجري برنامه كه همگان او را به عنوان دايره المعارف سينماي ايران در رژيم پهلوي ها مي دانند در اقدامي سؤال برانگيز و غيرمنتظره ضمن اعلام اسامي افراد حاضر درآن جلسه كذايي با تقدير و تجليل از آنان براي مردگان آن جمع آرزوي غفران الهي و براي زندگان فراري اين جمع به عنوان خادمين سينماي ايران! آرزوي توفيق و سعادت و سلامت نمود و پرسش هاي زيادي را در ذهن بينندگان اين برنامه بي پاسخ گذاشت.
- اينكه حبيب اله روحاني كلان سرمايه دار فراري بهايي كه تمام توان خود را وقف كمك به رژيم صهيونيستي و تبليغ بهائيت نموده و به مدد پولها و امكانات اهدايي او به جوانان ناآگاه بسياري جذب اين فرقه شدند، كسي كه ادعا مي نمود دو سينماي شهرفرنگ (آزادي) و شهر قصه را صرفاً به دليل علاقه رفيقه اش «عهديه»- بهايي مسلك ]خواننده ثابت ترانه هاي پر از تباهي فيلمهاي آبگوشتي ساخته تا هرگاه اين دو اراده كنند به صورت خصوصي به تماشاي فيلم بنشينند. كسي كه با تشكيل نخستين سينه كلوپ ها و عضوگيري از ميان علاقه مندان سينما، خاصه جوانان و نمايش فيلمهاي مستهجن به نام سينماي روشنفكري مجري برنامه رژيم در راه از خود بيگانه ساختن جوانان و نابودي باورهاي ديني و حتي غيرت و تعصب در ذهن آنها و... با چه متر و معياري خادم شناخته شده است، آن هم از سوي كسي كه نمي تواند ادعا كند نسبت به اين اطلاعات بيگانه است؟!
و يا در كارنامه علي عباسي بهايي مسلك كه پس از بسته شدن تلويزيون بهائيان، وام هاي بلاعوض زيادي از دفتر فرح پهلوي اخذ كرد تا تحت لواي كمك به سينماي معترض و روشنفكري، جريان دروغين اپوزيسيون و ناراضيان حقوق بگير رژيم پهلوي را راه اندازي كند غير از سياهي و تباهي چه ديده است كه براي او آرزوي سلامت و سعادت مي كند؟
و اين كه به چه دليل، جاي سردمدار شاخص فيلمهاي آبگوشتي و سازندگان و توليدكنندگان فيلمهاي كثيفي همچون دختري به نام شراب، شهر هرت و عناصر كليدي فرقه ضاله بهائيت را در سالگرد پيروزي انقلابي كه بساط آنها را برچيده است، خالي مي داند؟! و...
- آيا زمان آن فرا نرسيده كه مديران دلسوز رسانه ملي خطر حضور اينگونه چهره ها كه موريانه وار در حال نفوذ در عموم شبكه هاي صدا و سيما هستند را جدي تر تلقي كرده و در يك بازنگري قاطع و كلان به شناسايي و طرد آنان دست بزند؟!

 



توضيحات 3 ساعته حسيني و بهمني به نمايندگان درباره بازار سكه و ارز

نمايندگان دولت در بهارستان اطمينان دادند كه ذخاير ارزي كشور در حال حاضر، در بالاترين حد خود قرار دارد.
اهالي خانه ملت روز گذشته در جلسه اي غيرعلني و غيررسمي با حضور حسيني، غضنفري و بهمني، موضوع نوسانات اخير در بازار طلا و ارز را بررسي كردند كه پس از پايان اين جلسه، كوهكن سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در جمع خبرنگاران به ارائه توضيحاتي درباره آن پرداخت.
نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در اين جلسه غضنفري، بهمني و حسيني و روساي كميسيون هاي اقتصاد، صنايع و رئيس مركز پژوهش هاي مجلس به بيان ديدگاه هاي خود درباره علل نوسانات بازار ارز پرداختند.
كوهكن تاكيد كرد: براساس صحبت هاي وزرا در اين جلسه، كشور از نظر ذخاير ارزي در بالاترين حد خود قرار دارد با توجه به قيمت نفت هيچ گونه جاي نگراني نيست، ميان مجلس و دولت در رابطه با اين نظر كه نوسانات قيمت ارز هيچ ربطي به ذخاير ارزي ندارد اتفاق نظر وجود داشت.
وي با بيان اينكه اختلاف نظر ميان نمايندگان دولت و مجلس در رابطه با علل ايجاد اين وضعيت وجود داشت، گفت: برخي رسانه ها اعلام كردند كه دولت براي افزايش درآمدهاي خود چنين كاري انجام داده است اما اين تحليل درست نيست چون براساس كارشناسي هاي اقتصادي، دولت از اين نوسانات ضرر كرده و اين تحليل ها تهمت به دولت است.
عضو هيئت رئيسه مجلس تاكيد كرد: نمايندگان مجلس و وزيران دولت در غلط بودن اين تحليل كه دولت براي افزايش درآمدهاي خود نوسانات بازار را رقم زده است، اتفاق نظر داشتند.
وي با اشاره به انتقاد نمايندگان مجلس از وزيران دولت گفت: اقدام دير هنگام دولت در ابلاغ مصوبه شوراي پول و اعتبار با تاخيري 20 روزه، انتقاد اصلي نمايندگان از وزيران بود.
كوهكن افزود: با توجه به اقدامات دولت و اجراي مصوبه شوراي پول و اعتبار كه آثارش هم اكنون نيز مشخص است، اميدواريم روند كاهش قيمت سكه و ارز و بازگرداندن قيمت ها به سطح قابل قبول ادامه داشته باشد، دوستان ما در دولت به اين امر متعهد بوده و تاكيد كردند.
وي در ادامه با بيان اينكه دولت از نظر تامين مواد اوليه توليدات و كارخانجات نيز محدوديتي ندارد، گفت: دولت از نظر ذخاير طلا، سكه و ارز با هيچ محدوديتي روبرو نيست.
نماينده لنجان تصريح كرد: وزيران در اين جلسه تاكيد كردند كه براي كنترل بازار كمتر به سوي ساز و كارهاي برخوردي مي روند و بيشتر با سياست هاي عرضه قصد كنترل بازار را دارند البته اگر ضرورت پيدا كند اقدامات برخوردي نيز صورت مي گيرد.
موسي الرضا ثروتي هم جلسه غيرعلني مجلس را تبادل نظر در خصوص مشكلات موجود در حوزه ارز و سكه عنوان كرد و گفت: نظر نمايندگان كه در اين جلسه مطرح شد اين بود كه اگر دولت برنامه ريزي هايي را كه در زمان كنوني انجام داده 20 روز قبل انجام مي داد شاهد اين اتفاقات نبوديم و سوال اصلي نمايندگان تاخير در برنامه ريزي دولت براي ورود به بازار سكه و ارز بود.
وي گفت: مناسب بود نرخ سود بانكي از همان زمان تصميم گيري به تصويب مي رسيد و نرخ اوراق مشاركت بالاتر مي رفت. اكنون اوراق مشاركت 20 درصد اعلام شده در حالي كه معتقدم ا ين جوابگو نيست و بايد به 30 درصد برسد.
نماينده بجنورد ادامه داد: اگر نرخ اوراق مشاركت به 30 درصد برسد مطمئنا طرح هاي عسلويه صددرصد جواب خواهد گرفت و در آنجا سرمايه گذاري خواهد شد اما به دليل فقدان برنامه ريزي مشكلاتي پيش مي آيد از جمله اينكه در بهره وري ها از قطر عقب هستيم.
در عين حال برخي از نمايندگان نيز معتقدند مسئولان دولتي در اين جلسه حرف جديدي نداشتند.
سيدفاضل موسوي عضو كميسيون اصل 90، بخش عمده اي از اظهارات مسئولان دولتي را تكرار همان مباحث اعلام شده از رسانه ها مخصوصا صدا و سيما اعلام كرد و گفت: مسئولان دولتي همچنين در اين جلسه برخي جريانات و رسانه ها را مقصر ايجاد بحران در بازار سكه و ارز اعلام كردند و به نوعي خودشان را تبرئه مي كنند.
وي گفت: در اين جلسه مسئولان اقتصادي دولت ابراز اميداري كردند از اجراي سياست هاي در نظر گرفته براي بازار سكه و ارز جواب بگيرند. همچنين تاكيد كردند اقداماتي تاكنون انجام داده اند و هركس هر قدر ارز بخواهد به شرط ثبت رسمي به او داده مي شود.
حميدرضا فولادگر رئيس كميسيون اصل 44 قانون اساسي گفت:اظهارنظرها و توضيح هاي نمايندگان دولت بيشتر شرح ماوقع و مشكلات موجود بود. در حاليكه سوال مجلس اين است كه چرا بايد اين شرايط پيش بيني نشود؟ چرا بايد مسائل فرعي، اصلي شود و مسئله اصلي كشور فرعي شود؟ اين در حاليست كه مسئله اقتصاد براي ما يك مسئله اصلي است اما دولت به آن توجه نكرد.
فولادگر گفت: جلوگيري از افزايش نقدينگي، دلالي و سوء مديريت ها هر كدام راه حل خود را دارد كه مجلس معتقد است دولت بايد به اين مسائل مي پرداخت و مشكلات را حل مي كرد.
بسته سياستي دولت تدوين شده است
معاون پارلماني رئيس جمهور ضمن اعلام خبر تدوين بسته سياستي دولت براي كنترل بازار سكه و ارز، زمان دقيق ارائه لايحه بودجه سال آتي را سه شنبه يا چهارشنبه هفته جاري عنوان كرد.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در حاشيه جلسه علني مجلس، همچنين به توضيحات وزير اقتصاد و دارايي و رئيس كل بانك مركزي براي كنترل بازار سكه و ارز و تشريح بسته سياستي دولت در اين رابطه اشاره كرد و افزود: آثار اجرايي شدن اين بسته در همان روزهاي نخست آن براي عموم جامعه مشخص و حباب قيمت ها شكسته شد؛ با ادامه اين روند نوسانات بازار ارز و سكه برچيده و ثبات حاكم مي شود.
وي ادامه داد: دولت براي مهار سكه و ارز برنامه دارد اما اگر چند مسئول دولتي درباره آن توضيح دهند، دوباره وضع به هم مي ريزد.
ميرتاج الديني درباره سكوت دو هفته اي دولت در قبال قيمت سكه و ارز در بازار، نيز گفت: با توجه به تعطيلي بيشتر روزهاي هفته گذشته، دولتي ها مشغول بررسي اين مسئله بودند و اين طور نبود كه مسئله را رها كرده باشند.
معاون پارلماني رئيس جمهور ادامه داد: متاسفانه برخي رسانه ها و خبرگزاري ها خبرهاي ناجوري درباره بازار سكه و ارز مخابره مي كردند كه اين وضعيت بر التهاب بازار اين دو كالا دامن مي زد.
ميرتاج الديني درباره چگونگي مقابله دولت با رسانه هاي خاطي گفت: مسئولان بعد از اين كه از طريق پيامك مطلع شدند كه خبرهاي اين رسانه ها فضاي جامعه را ملتهب كرده و در فضاي اقتصادي اخلال به وجود آورده، بلافاصله براي جلوگيري از اقدام آنها وارد عمل شدند.
معاون پارلماني رئيس جمهور در مورد زمان دقيق ارائه لايحه بودجه به مجلس، گفت: سه شنبه يا چهارشنبه اين هفته لايحه بودجه 90 كل كشور تقديم مجلس مي شود كه زمان دقيق آن در هيات دولت مشخص مي شود.
طرح توقف صادرات نفت
به اروپا
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس از بررسي پيشنهاد نمايندگان براي تنظيم طرحي براي توقف صادرات نفت به اروپا در اين كميسيون خبر داد و گفت: قرار است در بررسي هاي پيش رو با دولت نيز رايزني هايي در تنظيم اين طرح انجام شود.
عماد حسيني با اعلام اين خبر اظهار داشت: هنوز طرحي تنظيم نشده و به مجلس نرسيده است. آنچه وجود دارد ايده اي از سوي نمايندگان است و به شدت مورد پيگيري قرار است تا به نتيجه برسد.
وي گفت: در گفتگوي نمايندگان مقرر شد اين طرح ابتدا به كميسيون انرژي ارائه شود تا با بررسي هاي كارشناسي و براساس شرايط و مصالح موجود تنظيم شود.
حسيني يادآور شد: همچنين قرار است در تهيه اين طرح با مسئولان دولتي نيز رايزني هايي شود تا مشخص شود ما در چه شرايطي قرار داريم و قراردادها در چه وضعيتي است.
سخنگوي كميسيون انرژي ابراز اميدواري كرد: بحث رايزني درباره تهيه و تنظيم اين طرح در هفته جاري نهايي شود.
در اين رابطه عليرضا زاكاني عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: در حقيقت با توجه به اينكه پالايشگاه هايي كه در اروپا هستند به شكلي طراحي شده اند كه تنها با تصفيه نفت سنگين ايران بازدهي قابل قبولي دارند، اگر بخواهند در فاصله كمي واردات نفت از ايران را متوقف كنند طبق برآورد صورت گرفته هر پالايشگاه 450 ميليون يورو بايد براي تغييرات فني مورد نياز براي تطبيق با نفت خام هاي جديد هزينه كند و در عين حال به 9 ماه زمان براي اين تغيير نياز دارد.
رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان تاكيد كرد: در عين حال اگر اروپايي ها بخواهند پالايشگاه جديدي احداث كنند براي احداث هر پالايشگاه 150 هزار بشكه اي بايد 5/2 ميليارد يورو هزينه كنند كه چنين كاري به هيچ وجه با وضعيت اقتصادي امروز اروپا سازگار نيست.
زاكاني تصريح كرد: با توجه به اينكه در فصل سرما به سر مي بريم و روزانه به طور ميانگين 93 ميليون بشكه نفت در جهان مصرف مي شود اعلام 6 ماه فرصت تا آغاز تحريم براي آن است كه از يك سو زمان به دست آورند تا بتوانند زمينه را براي استفاده از نفت ديگر كشورها در اروپا فراهم كنند و هم فصل سرما را پشت سر بگذارند تا در ماه هاي آوريل و مي كه مصرف نفت روزانه 10 ميليون بشكه كاهش مي يابد بتوانند دسترسي به اهداف شوم خود را تسهيل كنند.
وي اضافه كرد: از اين جهت بهترين فرصت براي ما آن است كه پيش دستي كنيم و با توجه به چهارچوب حقوقي كه در قراردادهاي نفتي حاكم است و تحت عنوان يك عمل حكومتي يا Act of government از آن ياد مي شود و شرايط اختصاصي كه دولت ها براساس آن مي توانند قرارداد خود را لغو كنند و عمدتا در قراردادهايي كه ايران با آنها بسته نيز چنين بندي وجود دارد بدون داشتن تبعات حقوقي براي كشور نسبت به تحريم زودرس كشورهاي اروپايي اقدام كنيم.
عضو كميسيون آموزش مجلس با بيان اينكه كشورهاي اروپايي نيز در تحريم ايران از همين بند قراردادها بهره مي برند گفت: طبعا با وجود چنين تحريمي با توجه به اينكه همواره تقاضاي نفت بيش از عرضه آن بوده است هم خريدار براي 18درصد نفت صادراتي ما به اروپا وجود خواهد داشت و هم با افزايش قيمت ها كه نتيجه قهري تحريم ها است امكان و شرايط بهتري درباره منابع حاصل از صادرات نفت خواهيم داشت.
زاكاني در ادامه توضيح داد: قراردادهايي كه ما براساس آن نفت را صادر مي كنيم با شركت هاي خصوصي اروپايي بسته شده است و تعدادي از آن به صورت باي بك است و در قبال سرمايه گذاري قبلي اين شركت ها در حوزه نفت ايران به آنها نفت صادر مي شود.
رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان اظهار داشت: با توجه به اينكه در 4 كشور اروپايي بيش از 5 هزار پمپ بنزين از محصولات توليد شده اختصاصا از نفت ايران به مردم اين كشورها عرضه مي كنند، اين تحريم يك اثر جدي در عرصه زندگي عمومي در اروپا خواهد داشت و اعتراض عمومي را نسبت به تصميمات عجولانه و سلطه طلبانه كشورهاي اروپايي برخواهد انگيخت.
وي افزود: در عين حال شركت هاي خصوصي كه دچار خسارت در سرمايه گذاري هاي خود مي شود را نسبت به دولت ها متعرض خواهد كرد.
وي در پاسخ به پرسشي درباره احتمال برنامه ريزي آمريكا براي متاثر كردن رقباي اقتصادي خود به وسيله تحريم نفت ايران اظهار داشت: اين مسئله حتما براي اروپا در شرايط شكننده فعلي اقتصادي صدمات جبران ناپذيري خواهد داشت.
عضو كميسيون آموزش با بيان اينكه خود آمريكا نيز بزرگترين واردكننده نفت جهان است، تاكيد كرد: تغيير جدي در بازار جهاني انرژي براي اقتصاد آمريكا كه در وضعيت ورشكستگي كامل به سر مي برد و با 15 هزار و 500 ميليارد دلار بدهي، بدهكارترين كشور جهان است، مرگ آور خواهد بود.

 



ضرورت هوشياري مردم در برابر بيگانگان

نبي اكرم و سبط اكبرش (عليهماالسلام) هم درباره پذيرش صلح سخن گفته اند و هم درباره كيفيّت بازسازي و پرورش نظام. سخني كه درباره پذيرش صلح است، بايد از زبان سخنگوي وحي شنيد؛ سخنگوي رسمي رسول اكرم، اميرالمؤمنين علي بن أبيطالب (عليهما الصّلاه) است. حضرت يك بحثي درباره جنگ و صلح دارد و يك سخني درباره وظيفه بعد از پذيرش صلح. گفتارش درباره جنگ و صلح اين است، به نماينده رسمي اش فرمود: خيّ ره ب ين حرب مجل يه و س لم مخز يه فا ن اختار الحرب فانب ذ ا ل يه و ا ن اختار السّ لم فخذ ب يعته و السّلام (1). اين نامه رسمي علوي در نهج البلاغه آمده است؛ مضمون نامه اين است كه ما نه اصراري بر جنگ داريم، نه امتناعي از صلح. ولي جنگ شرائطي دارد و صلح اسبابي.
اگر رقيب خون آشام ما داعي جنگ داشت، ما جنگ ( مجلي ) داريم؛ يعني نبردي كه مايه جلاء وطن رقيب است. اين همان شعار رسمي قبل از پذيرش مردم ايران بود كه مي گفتند: جنگ تا پيروزي. اين جنگ تا پيروزي عبارت از حرب مجلي است و اگر او پيشنهاد صلح مي دهد، صلح شرائطي دارد كه در آغاز آن شرائط خضوع و سقوط حكومت امويان است.اوّلين شرط صلح،تسليم شدن معاويه و انقراض حكومت امويان در شام است. دسيسه استكبار آن روز از يك طرف، عدم حضور همه جانبه مردم از طرف ديگر حضرت را وادار كرد كه حكميّت مشئوم بيگانه ها را بپذيرد و آن كاسه زهر صلح را بياشامد. حضرت فرمود: من نه از آن جنگ هراسي داشته ام و نه از آن صلحي كه پيش بيني مي شد ! امّا توطئه همه مردم ضد دين وادارم كرد كه من اين قدح سمّي را بنوشم.
در بخش ديگر فرمود: اگر اكنون دشمن زير صلح نامه را امضاء كرد، شما جبهه ها را ترك نكنيد؛ زيرا دشمن گاهي نزديك مي شود كه غافلگير كند: ربما يتوارد ليتغافل. او مي آيد تا از غفلت رزمنده ها سوء استفاده كند. ما تا داعيه حق در دل داريم و دشمن تا فكر شرك در سر مي پروراند، اين جنگ هست. مبادا صحنه ها را خالي كنيد كه به دام غفلت دشمن بعد از صلح بيفتيد ! هميشه بدانيد كه من نام لم ينم عنه(2)؛ اين، يكي از فرازهاي نامه حضرت است كه براي مردم مصر نوشت. به مردم مصر فرمود: اگر رهبري معصوم چون من،رهبري جامعه را به عهده بگيرد و نماينده اي چون مالك اشتر به مصر بيايد، كافي نيست. تا مردم بيدارند، نظام زنده است و اگر مردم به خواب غفلت فرو رفته اند، دشمن بيدار، مي تازد. نامه رسمي حضرت براي مردم مصر اين بود كه من نام لم ينم عنه.
آنگاه به نيروي رزمنده مي فرمود: ا نّ اخا الحرب الار ق (3). مرد جنگ، بيدار است؛ در زمان جنگ خواب را در چشمانتان مضمضه كنيد: لا تذوقوا النّوم لا غراراً او مضمضهً (4). شما در هنگام وضو گرفتن آب را در فضاي كام حركت مي دهيد، فرو نمي بريد. فرمود : همان طوري كه مضمضه غير از نوشيدن و آشاميدن است، استراحت كوتاه غير از خوابيدن و غافل شدن است. مبادا در زمان جنگ بخوابيد ! خواب را به چشمتان راه ندهيد، در بيرون شبكه چشم خواب را مضمضه كنيد. عمده خواب فكري است كه همان غفلت و ن سيان و سهو است كه فرمود: أعوذ ب الله م ن سبات العقل (5). من به خدا پناه مي برم، اگر عقل مردم بخوابد.
تغيير مسير مردم در دفاع از ارزشها، دليل تحميل صلح
بر امام مجتبي (ع)
وقتي به امام مجتبي عرض كردند: شما دودماني بوديد و هستيد كه ترس را ترسانديد. اصلاً واژه ترس و پديده هراس جرأت نداشت در حرم امن علويان راه پيدا كند ! چطور با امويان صلح كرديد؟ فرمود: كنتم ف ي ايّام كم مسير ص فيّن اصبحتم و دينكم امام دنياكم و اليوم اصبحتم و دنياكم امام دين كم (6). آن روز كه ما پيروز مي شديم، چون دين، پيشوا بود و دنيا با دين اداره مي شد. ولي وضع مردم ما عوض شد؛ امروز مردم به فراغت بار يافتند و دنياي اينها رهبري دين را به عهده گرفت؛ لذا من مجبور شدم كه بسوزم و بسازم !!
ما اگر دين را رهبر قرار داديم، صلح ما صلح حديبيه است؛ و اگر (معاذ الله) دنيا را امام و ا مام ساختيم، خداي ناكرده صلح ما صلح با امويان است. براي اينكه در دوران بازسازي كاري بكنيم كه محصول دفاع مقدّس 8 ساله همچنان بماند و هدر نرود، ناچاريم كه دوران بازسازي را به بازسازي بزرگ و سازندگي كوچك تقسيم كنيد. همانطوري كه دفاع مقدّس به دو بخش تقسيم شد، لذا به ثمر رسيد؛ دوران بازسازي هم بايد به دو بخش تقسيم شود تا به نتيجه برسد. آن دفاع مقدّس يك ( جهاد اصغر ) داشت و يك ( جهاد اكبر ). به لطف له شما در جبهه جهاد اكبر در طي اين 8 سال دفاع مقدّس پيروز شديد، جان و مال بذل كرده ايد، سعي كرده ايد خواسته هاي نفس را مهار كنيد؛ چون در جهاد اكبر پيروز شديد، در جهاد اصغر ظفرمند برگشتيد و در دوران بازسازي قبل از شروع به ساختن اماكن تخريبي، بايد آن خاطرات دل را بسازيم. قبل از اينكه (گ ل) ساخته شود، » دل » را اصلاح كنيم.
امير المؤمنين، نبي اكرم (عليهما السّلام) را به عنوان عامل تربيت دلها معرفي كرد. فرمود: اوّلاً رسول اكرم همتا در جهان امكان ندارد، زيرا او مظهر خدائي است كه ليس كم ثل ه ش يء(7). اگر كسي انسان كامل شد، مظهر اين نام است كه: ل يس كم ثل ه ش يء. اگر مظهر ليس كم ثل ه ش يء شد، در جوامع بشري همسان ندارد، چه اينكه ظاهرش كه ذات أقدس له است، همتا ندارد ! لا يوازي فضله و لا يجبر فقده(8). فرمود: نبي اكرم همتا ندارد، فضل او هم موازي ندارد !
رسول اكرم (ص)، شارح معمّاي هستي
فرمود:المصطفي م ن خلائ ق ه، المعتام ل شرح حقائ ق ه(9)؛ در بين همه انسانها ذات أقدس له نبي اكرم را انتخاب كرد، او را براي شرح حقائق چه در جهان بيني و چه در ايمان انتخاب كرد. او « معتام» يعني « منتخب» است تا حقائق جهان را باز كند، معمّاي جهان را شرح دهد. خدا يك متني نوشت، شارح اين متن را مظهر خود قرار داد؛ فرمود: او را براي شرح جهان آفريد. در جهان چه هست و چه نيست، شارح، نبي اكرم است. در جهان چه بايد كرد، چه نبايد كرد؛ شارح اين تصنيف وتأليف رسول اكرم است. خداي سبحان مؤلّف اين كتاب و مصنّف اين مسطور است. شرح حقيقت را به وسيله رسول اكرم فراسوي مردم نصب كرد، او ا مام من اتّقي و بصر من اهتدي (10). هر كس راهي را رفت، به رهبري رسول اكرم رفت.
شما در خطبه علوي خوانده ايد كه امير المؤمنين (ع) مردان پرهيزكار را كه مي ستايد، مي گويد: عظم الخال ق ف ي انفس ه م فصغر ما دونه ف ي اعين ه م (11). خدا بر جان مردان الهي، به عظمت جلوه كرده وآنها هر چه غيرخداست را با تحقير مي نگرند. امّا هيچ فكر كرده ايد كه كدام مربي خدا را در جان هاي جوامع به بزرگي نشاند و غير خدا را كوچك كرد؟ آن » پيامبر » است. ديگران دنيا را كوچك مي بينند، پيغمبر دنيا را كوچك كرد: حقّر الدّنيا و صغّرها و اهون ب ها و هوّنها (12). آن ديد را ديگران نداشتند كه درون دنيا را ببينند ! دنيا با همه زرق و برق فريبايش چشمگير است و چشم پر كن؛ آنكه پرده برداشت و اين حقيقت را شرح كرد و باطن دنيا را بيرون آورد و دنيا را تحقير كرد، اهانت كرد، تهوين كرد پيغمبر است.اگر كسي پرده از روي مردار بردارد، ديگري به آساني جلوي بيني را مي گيرد؛ امّا آن كسي كه پرده را بر مي دارد، هنر كرد. آنكه اين متعفّن را به مردم ارائه داد، هنر كرد.
امير بيان كه فرمود: حرف در تحت رهبري من مي گردد و من فرمانده كلّ قوا در فصاحت و بلاغت ام: نّا لامراء البيان و ف ينا تنشّبت و علينا تهدّلت (13)؛ فرمود: اگر مردان الهي دنيا را كوچك مي بينند، براي آن است كه پيغمبر دنيا را تحقير كرد، پيغمبر، دنيا را تصغير كرد،آنگاه پرهيزكاران، دنيا را كوچك مي بينند، حقير مي بينند، پست و خوار مي نگرند.
امّا پيغمبر از كجا فرا گرفت؟ در بخش سوّم نهج البلاغه آمده است كه پيغمبر، شاگرد مستقيم خداست: عل م انّ الله ابغض ش يئاً فابغضه، حقّر شيئاً فحقّره، صغّر شيئاً فصغّره (14)؛ فرمود: او شاگرد مستقيم خداست، او مي داند چه محبوب خداست، به آن دل مي بندد؛ چه مبغوض خداست، كينه آن را در دل مي پروراند؛ چه را خدا تحقير كرد، چه را خدا تصغير كرد، او هم تحقير مي كند، تصغير مي كند. اگر مبارزه با نفس، مبارزه اكبر است؛ در دوران سازندگي،ساختن نفس، ساختن جان، ساختن اكبر است. ما تا كنون تلاش كرديم اين اهرمن درون را رام كنيم و اسير بگيريم. اگر كسي دشمن را از بين برد يا اسير گرفت، از دوران جنگ در جهاد اكبر فارغ شد، اين مانع را از سر راه برداشت؛ هنوز بين راه است. تا به لقاء الله بار يابد، فاصله هاي فراواني دارد. وقتي نظام اسلامي در بازسازي موفق مي شود كه بازسازي اكبر را قبل از بازسازي اصغر شروع بكند.
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دامت بركاته) به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت رسول اكرم (ص)و شهادت امام حسن مجتبي (ع) در ديدار با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولين اداره ستاد مركزي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ـ تهران ؛ شهريور 1367
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه/ نامه 8 (2) همان/ نامه 62 (3) همان/ نامه 62
(4) همان/ نامه 11 (5) همان/ خ 224 ـ( ... يتبرّأ م ن الظّلم )
(6) بحار الأنوار/ 75/ 107 ـ ( مواع ظ الحسن بن علي (ع) ) (7) شوري/ 11
(8) نهج البلاغه/ خ 151 (9) همان/ خ 178 ـ ( الله و رسول ه )
(10) همان/ خ 116 (11) همان/ خ 193 ـ( يص ف ف يها المتّقين )
(12) همان/ خ 109 ـ( زهد النّبي (ص) )
(13) همان/ خ 233 ـ( ... و هو ف ي فضل اهل البيت و وصف فساد الزّمان )
(14) همان/ خ 160 ـ( الرّسول الاعظم (ص) )
خوان حكمت روزهاي دوشنبه منتشر مي شود.

 



دبير سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر در ميان حاشيه سازي برخي خبرنگاران:
تحريم جشنواره شايعه رسانه هاي غربي است

گروه ادب و هنر-
نشست خبري دبير سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر روز گذشته درحالي برگزار شد كه خبرنگاران برخي از رسانه ها با طرح پرسش خارج از نوبت و داد و فرياد زدن سعي داشتند تا نظم نشست را برهم زده و در حمايت از هاليوود و خانه سينما حاشيه سازي كنند.
محمد خزاعي، دبير جشنواره سي ام فيلم فجر در ابتداي اين نشست، 12 بهمن را سال تحويل سينماگران ايراني دانست و گفت: امسال جشنواره فيلم فجر شامل بخش هاي مختلفي است. در بخش اصلي سوداي سيمرغ32 فيلم، در بخش نگاه نو 22 فيلم، در بخش آيينه سينماي ايران 17 فيلم و به صورت كلي در بخش فيلم هاي ايراني 71 فيلم حضور دارند.
وي دو بخش «هاليووديسم» و «بيداري اسلامي در سينما» را دو بخش ويژه اين دوره از جشنواره فيلم فجر معرفي كرد و تصريح نمود: زماني كه دولت آمريكا سرمايه گذاري عليه اسلام انجام مي دهد و فيلم هاي متعدد مي سازد آيا ما بايد سكوت كنيم. در برخي مسائل جاي هيچ سكوتي وجود ندارد.
خزاعي ادامه داد: كنفرانس هاليووديسم كه افتتاحيه آن سيزدهم بهمن است با حضور 250 تا 300 ميهمان خارجي در سالن همايش هاي بين المللي وزارت امور خارجه برگزار مي شود. همچنين اجلاس بيداري اسلامي نيز با حضور 600 ميهمان داخلي و خارجي در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار خواهد شد كه ميهمانان اين اجلاس افراد شاخص هستند. مراسم افتتاحيه و اختتاميه سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر از موضوعات ديگري بود كه دبير جشنواره به آن اشاره كرد.
دبير سي امين جشنواره فيلم فجر با تكذيب تحريم جشنواره توسط صنوف سينمايي گفت: افرادي كه در شبكه هايي چون بي بي سي فارسي و صداي آمريكا هستند و دم از تحريم جشنواره توسط صنوف سينمايي مي زنند حق دارند، چرا كه حقوق هاي بسيار خوبي مي گيرند كه آنتن را پر كنند. اما بايد بدانند برخلاف تمام برنامه ريزي ها و توطئه چيني هاي اين افراد، جشنواره فيلم فجر به خوبي برگزار خواهد شد.
او درباره برنامه هاي افتتاحيه و اختتاميه اين دوره از جشنواره توضيح داد: مراسم افتتاحيه 12 بهمن با آئين خاصي در تالار وحدت برگزار مي شود. آئين استقبال از ساعت 17 آغاز و مراسم افتتاحيه از ساعت 30/18 در تالار وحدت انجام مي شود. اختتاميه بخش مسابقه سينماي ايران نيز 23 بهمن پس از پايان نمايش فيلم ها در تالار وحدت برگزار مي شود. همچنين اختتاميه تجلي اراده ملي كه 30 نهاد و 150 داور در آن مشاركت دارند نيز بيست و هفتم بهمن ماه در تالار ايوان شمس برپا مي شود.
خزاعي درباره بخش بين الملل جشنواره امسال گفت: در بخش بين الملل تغييرات رويكردي، ساختاري و محتوايي وجود دارد و اين تغييرات با نگاه جدي به تغييرات منطقه اي است. 65 فيلم در بخش بين الملل وجود دارد، 9 فيلم بسيار خاص در بخش هاليوود به نمايش درخواهد آمد و در بخش جام جهان نما براساس پنج موضوع ظلم ستيزي، حقوق بشر، تروريسم و... 80 درصد فيلم ها ارائه شده است و 17 اثر وجود دارد. در بخش جلوه هاي شرق نيز 12 اثر حضور دارد.
وي درباره ميهمانان خارجي بخش بين الملل گفت: با وجود تبليغات منفي بسياري كه در اين روزها وجود داشته و دارد ما 250 ميهمان خارجي از 63 كشور دنيا براي حضور در جشنواره داريم.
دبير سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر در بخش ديگري از سخنانش تمركززدايي و برگزاري جشنواره به صورت همزمان در استان ها را يكي از دغدغه هايش دانست و تصريح كرد: تاكنون ميزباني 9 استان براي جشنواره سي ام قطعي شده است و يك استان ديگر هم براي برگزاري جشنواره اعلام آمادگي كرده است كه هنوز از نظر امكانات مورد تائيد قرار نگرفته است اما در كل استان ها نمايش هاي خود را از 17 بهمن تا سوم اسفند ماه پيگيري خواهند كرد.
وي افزود: در بخش اقلام تبليغي با ارائه آنونس، عكس، پوستر و ... 399 اثر به دفتر جشنواره ارائه شد. آثار راه يافته به بخش مسابقه جشنواره 66 اثر است كه در سينماهاي فلسطين و اريكه ايرانيان، نمايشگاه اين آثار برگزار مي شود و جوايز آن طبق پيشنهاد دوستان در اختتاميه اهدا خواهد شد.
خزاعي ايجاد نظم در برگزاري جشنواره را از ديگر ويژگي هاي اين دوره معرفي كرد و افزود: اگر به زمان بندي اين دوره از جشنواره نگاه كنيد پي خواهيد برد كه خوشبختانه همه آثار خود را با زمان بندي فوق وفق داده اند و حتي بسياري از سينماگران و فيلمسازان كه با بنده صحبت مي كردند اظهار خشنودي داشتند كه امسال با خيال راحت به ديدن فيلم مي پردازند و من به شما مي گويم كه از چند روز ديگر لابراتوارها و استوديوها خلوت خواهند شد و اين خروجي تلاش دو ماه و نيمه ستاد اجرايي است. ما تلاش كرديم در اين دوره از جشنواره استانداردسازي داشته باشيم اما هيچ شرايطي را بر فيلمي تحميل نكرديم.
او همچنين درباره بخش مستند جشنواره توضيح داد: در ابتدا بنده نيز درخصوص بخش مستند بلند نگران بودم و فكر مي كردم 10 تا 25 اثر سينمايي بيشتر در اين بخش حضور نخواهد داشت اما با توجه به تعريف جهاني سينماي مستند بر مبناي 70 تا 90 دقيقه ما اين زمان را اعلام كرديم و 93 اثر نيز به دست ما رسيد و بايد بگويم اين بخش مقدمه اي براي رونق سينماي مستند در آينده است. در ضمن بهترين سالن ها در سينماهاي آزادي، فرهنگ، صحرا، ملت و برج ميلاد را براي نمايش آثار مستند در نظر گرفتيم.
خزاعي سپس به بخش تجلي اراده ملي اشاره و بيان داشت: ما امسال قصد داريم بخش تجلي اراده ملي را باشكوه تر از سال هاي گذشته برگزار كنيم. مي توان گفت از جمله اتفاقات خوبي كه در جشنواره سي ام رخ داده اين است كه علاوه بر مشاركت نهادهاي مختلف، يكسري از تفاهم ها پايه گذاري شد.
وي در عين حال گفت: در اين راستا، چهار هم انديشي نيز برگزار شد تا سينماگران بتوانند با نهادهاي مختلف همكاري بهتر و موثرتري داشته باشند. يكي از اتفاقات خوب ديگري كه در بخش تجلي اراده ملي رخ داده اين است كه قرار است امسال داوران اين بخش علاوه بر فيلم هاي بخش مسابقه، فيلم هاي ساير بخش ها را هم مشاهده كنند.
خزاعي در ادامه به نحوه انتخاب بهترين فيلم از نگاه مردم اشاره كرد و گفت: براي انتخاب بهترين فيلم از نگاه مردم يك تيم 45 نفره مامور شده اند كه به صورت روزانه نظرات مردم را به دبيرخانه جشنواره منتقل كنند، چرا كه معتقد هستيم اين بخش و انتخاب شدن در آن يكي از دغدغه هاي سينماگران است.

 



هشدار انديشكده استراتفورد به جنگ طلبان آمريكا: آمريكا بايد از طوفان شن درس بگيرد

انديشكده استراتفورد در مقاله اي ضمن بررسي توانمندي هاي ايران براي مقابله با هر برنامه ضد ايراني، هشدار داد: آمريكا بايد از طوفان شن درس بگيرد.
اين انديشكده آمريكايي در گزارش خود نوشت: ايران داراي پرتوان ترين نيروي نظامي متعارف در ميان كشورهاي حوزه خليج فارس است و برخلاف كشورهاي عربي ايران داراي نيروي انساني متعهد و به لحاظ ايدئولوژيك وفادار است.
استراتفورد نوشته است: عقب نشيني نيروهاي آمريكا از عراق، تأثير رواني عميقي بر سياستمداران حوزه خليج فارس گذاشته است و آنها را نسبت به حمايت آمريكا دلسرد كرده است.
در ادامه اين مقاله آمده است: در صورت بقاي حكومت اسد، ايران چتر نفوذ و قدرت خود را از غرب افغانستان تا سواحل مديترانه مي گستراند؛ اقدامي كه علناً تحولي اساسي در معادله قدرت در منطقه به حساب خواهد آمد و احتمالاً مي تواند روابط ايران با شبه جزيره عرب را مجدد و با آرايش تازه تعريف كند.
انديشكده استراتفورد مي افزايد: آمريكا در همراه كردن دنيا با تحريم هاي خود عليه ايران با شكست مواجه شده است.
در اين مقاله با اشاره به توانمندي هاي نظامي ايران نوشته شده است: در حقيقت اين توانمندي هاي محرمانه و قدرت نفوذ ايران است كه تهران را در منطقه برجسته مي سازد، توان اطلاعاتي ايران قابل توجه است؛ و از سوي ديگر دهه هاست كه اين كشور در حال ايجاد ارتباطات و شكل دادن به ائتلاف هاي گوناگوني براي دستيابي به گستره وسيعي از اهداف خود است.
ايران مدتهاست كه در تعامل با جمعيت شيعه فعاليت دارد اما اين فعاليت ها تنها محدود به شيعيان نمي شود؛ در حقيقت تهران، شبكه نفوذ خود را بر روي بازه گسترده اي از طبقات ديني و گروه هاي قومي استوار كرده است و اين طبقات و گروه ها به نوبه خود، ائتلاف ها و ارتباطات نظام مندي با شخصيت هاي برجسته ديگر و با هدف فراگيري مخالفت هاي آشكار با نيروهاي آمريكا برقرار كرده اند.
اين انديشكده آمريكايي در ادامه با اشاره به طوفان شن در صحراي طبس كه باعث شكست نيروهاي آمريكايي شد نوشته است: همان طور كه از حادثه طوفان شن نيز بايد آموخت نمي توان از انجام موفقيت آميز چنين عمليات هايي مطمئن بود؛ يكي از اين راه ها كه ايران مي تواند مقابله به مثل كند تنگه هرمز است و دومي استفاده از نيروهاي عمليات ويژه و هم پيمانان خود در خارج از منطقه است.

 



صالحي: فشارهاي خارجي به سوريه عواقب ناگواري در كل منطقه خواهد داشت

وزير امور خارجه هشدار داد فشارهاي خارجي به دمشق مي تواند عواقب ناگواري براي كل منطقه به دنبال داشته باشد.
علي اكبر صالحي كه براي شركت در هجدهمين اجلاس سران اتحاديه آفريقا به اتيوپي سفر كرده است، در بدو ورود به فرودگاه آديس آبابا و در جمع خبرنگاران نسبت به اقدام اخير و ضدسوري اتحاديه عرب هشدار داد.
وزير امور خارجه ايران، دخالت و فشار اتحاديه عرب به دمشق براي انتقال قدرت را داراي آثار جبران ناپذيري براي كل منطقه توصيف كرد.
وي با تاكيد بر ضرورت حل مسالمت آميز مسئله سوريه در قالب يك طرح داخلي و بدون دخالت بيگانگان گفت: ما خواهان اين هستيم كه مسائل سوريه بدون دخالت طرف هاي خارجي حل و فصل شود.
ايران در اجلاس دو روزه سران اتحاديه آفريقا كه امروز به كار خود پايان مي دهد، به عنوان عضو ناظر شركت دارد. اين اجلاس با حضور سران 54 كشور عضو و با شعار «گسترش روابط تجاري ميان كشورهاي آفريقايي» برگزار مي شود.
صالحي در جمع خبرنگاران از آمادگي ايران براي انتقال تجربيات خود به كشورهاي آفريقايي خبر داد و گفت: آفريقا ممكن است از خيلي جنبه ها هنوز حالت توسعه يافتگي را به خود نديده باشد، اما در بخش سياسي خيلي توسعه يافته هستند و مقر اتحاديه آفريقايي هم نشاني از اين واقعيت دارد كه در اين نشست سران، اغلب سران كشورها با جديت حاضرند و به اتحاديه اي كه ايجاد كرده اند اهميت مي دهند.
وزير خارجه كشورمان افزود: عمده رسالت اتحاديه آفريقا رسالت سياسي است، هر چند 7 كميته مختلف هم دارد كه در زمينه هاي مختلف از جنبه هاي اقتصادي تا مسائل صلح و امنيت فعاليت مي كنند، اما در مجموع مي توان گفت آفريقا به عنوان يك قاره نقش آفرين روز به روز دارد بروز و ظهور بيشتري پيدا مي كند.
وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران از ابتداي انقلاب اهميت خاصي براي آفريقا قائل شد و از همان ابتدا سعي كرد روابط خود را با آفريقا توسعه دهد. در قبل از انقلاب با تعداد كمي از كشورهاي آفريقايي روابط سياسي داشتيم اما الان برقراري اين روابط سياسي توسعه خوبي يافته به طوري كه تعداد زيادي از كشورهاي آفريقايي با جمهوري اسلامي ايران رابطه سياسي دارند.

 



نقدي در يادواره شهداي عشاير عرب:
12 اسفند با حماسه ملت ايران اروپا دست ها را به علامت تسليم بالا مي برد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: حدود 60 درصد از ذخاير نفت و گاز جهان در سيطره سربازان امام خامنه اي و هواداران انقلاب اسلامي است.
به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در يادواره شهداي عشاير عرب در خوزستان ضمن اشاره به تلاش هاي اروپا براي تحريم نفتي جمهوري اسلامي اظهار داشت: نفت و گاز برگي نيست كه غرب بتواند با آن بازي كند و بيشتر ذخاير انرژي جهان زير پاي هواداران انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد: امروز نه فقط تنگه هرمز كه بيشتر تنگه هاي مهم جهان در كنترل مسلمين و سربازان امام خامنه اي است.
سردار نقدي با تاكيد بر لزوم برگزاري پرشور انتخابات مجلس افزود: حماسه ملت ايران در دوازدهم اسفندماه موجب خواهد شد كه اروپا دست ها را به نشانه تسليم بالا ببرد.
وي افزود: آنها قبلا در عراق صدام را داشتند و سپس خودشان جاي ديكتاتور عراق را گرفتند تا سدي در برابر ملت ها باشند اما امروز هيچ سدي در برابر ملت هاي ساكن در شرق مرزهاي فلسطين وجود ندارد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تجليل از رشادت هاي اعراب خوزستان در دوران دفاع مقدس، خطاب به آمريكايي ها اظهار داشت: زماني با قايق هاي شكسته در مقابلتان ايستاديم و شكست تان داديم و امروز پيچيده ترين تجهيزات نظامي را در اختيار داريم. اگر دست از پا خطا كنيد آن روزي را خواهيد ديد كه اعراب غيور خوزستان روي عرشه ناوهاي تان شعارهاي انقلابي را به زبان عربي سر مي دهند.

 



جليلي به نامه اشتون پاسخ مي دهد

وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد به زودي جليلي به نامه كاترين اشتون پاسخ خواهد داد.
علي اكبر صالحي در خصوص سفر هيات بازرسان آژانس به ايران گفت: هيات بلندپايه اي از آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران آمدند و مقدمات لازم فراهم شده است.
وي نسبت به نتايج سفر هيات بازرسان آژانس به ايران ابراز اميدواري كرد و افزود: ما نسبت به ماموريت اين هيات و نتايج كار آن بسيار خوشبين هستيم. هماهنگي هاي لازم به وجود آمده است. در مجموع اصلا نسبت به موضوع هسته اي ايران خوشبين هستيم. رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان در پاسخ به سؤالي درباره مذاكرات ايران با گروه 1+5 و تعيين زمان و مكان آن گفت: همانطور كه قبلا گفتم ايران آمادگي خود را براي شركت در مذاكره با گروه 1+5 اعلام كرده مكان و زمان آن را جناب آقاي جليلي قرار است طي نامه اي به خانم اشتون اعلام كند. وي از پاسخ جليلي به نامه اشتون در آينده نزديك خبر داد و گفت: در نامه اي كه به زودي در روزهاي آينده جناب آقاي جليلي ارسال خواهد كرد، در ارتباط با مكان و زمان موردنظر ايران هم نظر داده خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14