(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10بهمن 1390- شماره 20131

حديث دشت عشق
با شكست تراكتور سازي، سپاهان به رده دوم صعود كرد
تثبيت صدر نشيني استقلال در تبريز
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از دومين شكست پياپي تيم ملي هندبال در جام ملت هاي آسيا
شانس حضور در جام جهاني كمرنگ شد
مسابقات جايزه بزرگ جام وهبي امره
پايان كار فرنگي كاران با يك نقره و يك برنز
چهره صدر نشين در هفته هجدهم ليگ واليبال تغيير كرد
پيكان جاي سايپا را گرفت
خواندني از ورزش ايران
قهرماني جوكوويچ در فينال 6 ساعته گرنداسلم استراليا
نادال باز هم مغلوب تنيسور صرب شد
اعلام تركيب تيم ملي شنا در مسابقات انتخابي المپيك



حديث دشت عشق

از نوشته سردار شهيد «علي تجلايي»
عدالت را در كارهايتان
بعنوان يك مرز داشته باشيد
به عدالت در كارهايتان و تصميم گيري هايتان به عنوان يك مرز، ايمان داشته باشيد.اگر اين مرز شكسته شود و پاي انسان به آن طرف مرز برسد، ديگر حد و قانوني را براي خود نمي شناسد...
عدالت را فداي مصلحت نكنيد. پرحوصله باشيد و در برآوردن حاجات و نيازهاي آنها (زيردستان) بكوشيد، در قلب خود، مهرباني و لطف به مردم را بيدار كنيد...
طوري رفتار نكنيد كه از شما كراهت داشته باشند.
...موفقيت شما را در جهاد دروني و جهاد آزادي بخش از خداوند متعال خواهانم. ما به پاس حرمت اسلام و ارزش هاي آن و به خاطر بقاي ناموس و انقلاب اسلامي به شهادت تن داديم و سعي كرديم كه جان ناقابل خود را فداي انقلاب و خط ولايت و امامت كنيم، از آرزوها دست كشيديم تا آرزوهاي نهفته انقلاب اسلامي بارور شود.

 



با شكست تراكتور سازي، سپاهان به رده دوم صعود كرد
تثبيت صدر نشيني استقلال در تبريز

سرويس ورزشي -
هفته بيست سوم رقابت هاي ليگ برتر با برتري استقلال برابر تراكتورسازي و توقف تيم پيروزي مقابل ذوب آهن اصفهان به پايان رسيد.
در چارچوب رقابت هاي هفته بيست و سوم ليگ برتر روز گذشته 9 ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد. در تبريز جدال حساس استقلال و تراكتورسازي با برتري دو بر صفر تيم ميهمان در حضور 70 هزار تماشاگر آذري به پايان رسيد.
در اين ديدار پرحاشيه استقلال در نيمه اول با گل مجتبي جباري كه در دقيقه 43 از روي نقطه پنالتي بدست امد از حريف پيش افتاد. اين صحنه در شرايطي از سوي محسن تركي پنالتي گرفته شد كه توپ به دست احسان حاجي صفي برخورد نكرد اما داور راي به خطاي هند و ضربه پنالتي داد و حاجي صفي را هم اخراج كرد.
در نيمه دوم بازهم اين تراكتورسازي بود كه براي رسيدن به گل تساوي تلاش كرد و با وجود 10 نفره بودن حملات زيادي را روي دروازه حريف پي ريزي كرد اما مصدوميت فرزاد آشوبي در دقايق پاياني و انجام سه تعويض توسط قلعه نويي باعث شد تراكتور 9 نفره به بازي ادامه دهد.
در وقت هاي اضافه بازهم اين محسن تركي بود كه تاثيرگذار ظاهر شد و خطاي مدافع تراكتورسازي روي فريدون زندي را پنالتي گرفت تا مجتبي جباري دومين گل خود و تيمش را وارد دروازه شاگردان اميرقلعه نويي كند . اين برد باعث شد استقلال 46 امتيازي شود و جايگاهش را در صدر جدول تثبيت كند و تراكتورسازي 42 امتيازي باقي بماند. تركي داور اين ديدار به فرزاد حاتمي، سيد محسن حسيني، محمد ابراهيمي و آشوبي از تراكتورسازي و حيدري و ساموئل از استقلال كارت زرد نشان داد.
در اصفهان تيم سپاهان برابر مقامت سپاسي با يك گل به پيروزي رسيد تا بيشتر از قبل به صدر جدول نزديك شود. لازم به يادآوري است كه در سوي ديگر ميدان شكست نماينده شيراز سبب شد تا نوار پيروزي هاي تيم ياوري پاره شود.
درتهران تيم راه آهن رنگ پيروزي را برابرشهرداري تبريز ديد. اين پيروزي به تيم دايي كمك كرد تا از انتهاي جدول جدا شود و خطر سقوط را كمتر از قبل احساس كند.
در كرمان جدال تيم هاي مس و داماش با تساوي دو - دو به پايان رسيد. داماش پس از هفته ها توانست سرانجام يك امتياز كسب كند تا اندكي از فشارها بر روي تارتار كاسته شود. مس كرمان هم با اين تساوي نشان داد كه از استعداد فراواني براي رسيدن به تيم هاي انتهاي جدولي دارد!
در انزلي تيم ملوان دست به كار بزرگي زد و تيم صبا را با يك گل شكست داد. انزلي چي ها با اين برد نشان دادند كه شرايط شان نسبت به نيم فصل نخست كاملا تغيير كرده است. در خصوص تيم صبا نيز بايد به اين نكته اشاره داشت كه تيم ويسي مدتهاست رنگ پيروزي را نديده است.
اما در ديگر ديدار ديروز جدال تيم هاي نفت و سايپا با تساوي به پايان رسيد. دو تيم در اين بازي حملاتي را روي دروازه يكديگر ترتيب دادند اما در نهايت توپي از خط دروازه ها عبور نكرد تا امتيازات تقسيم شود.
در بوشهر شاگردان فيروز كريمي توانستند پس از مدتها رنگ برد را به خود ببينند. شاهين پس ازآنكه هفته گذشته به يك تساوي ارزشمند مقابل صبا در قم دست يافت ، ديروز موفق شد تيم مس سرچشمه را با نتيجه يك بر صفر مغلوب كند. مس سرچشمه به احتمال زياد يكي از تيم هاي سقوط كننده ليگ برتر خواهد بود.
دربي خوزستان هم با دو گل به سود تيم فولاد خاتمه يافت.نفت آبادان كه پس از پيروزي پر گل مقابل پيروزي پا به اين ديدار گذاشته بود با شكست در اين ديدار يك بار ديگر ثابت كرد كه هنوز نتوانسته مشكل نوسان خود را در ليگ مرتفع سازد.
در آخرين ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتركه از ساعت 18 در ورزشگاه آزادي بين پيروزي و ذوب آهن و در حضور حدود 6 هزار تماشاگر برگزار شد دو تيم به نتيجه تساوي بدون گل رضايت دادند. نتايج كامل ديدارهاي برگزار شده به اين شرح است:
¤ مس كرمان 2 - داماش گيلان 2
گل: مقداد قباخلو (32) و قاسم دهنوي(57) براي مس و افشين چاووشي(90 و 94) براي داماش
¤ سپاهان اصفهان يك - فجرسپاسي شيراز صفر
گل: مهدي كريميان (58)
¤ ملوان بندرانزلي يك - صباي قم صفر
گل: مهدي دغاغله (36)
¤ راه آهن شهرري 2 - شهرداري تبريز يك
گل: اميد عاليشاه(54) و ايمان رزاقي راد(85) براي راه آهن - بهرام بيرانوند(2+90) براي شهرداري
¤ سايپاي البرز صفر - نفت تهران صفر
¤ تراكتورسازي تبريز صفر - استقلال تهران 2
گل: مجتبي جباري (43 و 2+90 پنالتي)
اخراج: احسان حاج صفي (43 - تراكتورسازي)
¤ فولاد خوزستان 2 - صنعت نفت آبادان صفر
گل : حكيم نصاري(57)و سامال سعيد( 89)
اخراج: علي ممبيني (53)از نفت
¤ شاهين بوشهر 1 - مس سرچشمه صفر
گل: بابك لطيفي (27)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي: مربيگري را كنار مي گذارم
سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي با انتقاد از عملكرد داور ديدار اين تيم با استقلال كه منجر به شكست تيم تبريزي شد گفت: حالا ثابت شد كه درست مي گويم و برخي ها با من مشكل دارند.
اميرقلعه نويي پس از شكست 2 بر صفر تيمش برابر استقلال در نشست خبري ضمن بيان اين مطلب گفت:در اين بازي ما موقعيت هاي زيادي داشتيم كه نتوانستيم از آنها استفاده كنيم. متاسفانه عملكرد داور همه چيز را تحت تاثير قرارداده بود. صحنه اي كه براي استقلال اعلام پنالتي كرد به هيچ عنوان پنالتي نبود. اگر يك كارشناس در فوتبال ايران بگويد كه آن صحنه پنالتي بود به جان محمدم مربيگري را كنار مي گذارم.سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي ادامه داد:حتي اگر يك در هزار هم بپذيريم كه آن صحنه پنالتي بوده است به هيچ عنوان اخراج نداشت. من نمي دانم داور بر چه اساسي بازيكن ما را اخراج كرد. در حالي كه چند دقيقه قبل از آن خطاي روي احسان حاجي صفي گرفته نشد و دو پنالتي ما هم در اين بازي گرفته نشد.
دايي باز هم به داوري اعتراض كرد
سرمربي تيم فوتبال راه آهن تيمش را شايسته پيروزي مقابل شهرداري تبريز در هفته ي بيست و سوم ليگ برتر دانست و البته باز هم انتقاداتي نسبت به داوري داشت. علي دايي گفت: شهرداري فقط در نيمه اول خوب بود اما ما در اين بازي مزد زحماتمان در يك نيمه را گرفتيم. متاسفانه من نمي دانم چطور مي شود كه داوران اين قدر اشتباه مي كنند. گلي كه ما از شهرداري خورديم آفسايد بود و در يك صحنه ديگر هم غفوري بازيكن شهرداري يكي از بازيكنان ما را بدون توپ زد و بايد اخراج مي شد اما داور اين كار را نكرد. متاسفانه هيچ كس درباره اين داوري ها پاسخگو نيست. من از كميته داوران مي خواهم كه بيشتر دقت كنند تا ضريب اشتباهات داوران كمتر شود.
مظلومي:تراكتورسازي تنها روي اوت دستي شانس داشت
سرمربي تيم فوتبال استقلال پس از پيروزي تيمش برابر تراكتورسازي با بيان اينكه مطمئن بود تيمش اين بازي را مي برد، گفت: بازي منسجم و با حوصله اي انجام داديم و خطرات حريف را خنثي كرديم.
پرويز مظلومي گفت: مطمئن بودم كه اين بازي را مي بريم چون جلوي اتفاقاتي را كه در بازي رفت باعث شكست مان شد، گرفته بوديم. تراكتورسازي هم در بازي رفت و هم در اين بازي، روي توپ هاي بلند كار مي كرد كه البته نفرات مناسب اين كار را دارد و هفته قبل هم يك گل آفسايد به شهرداري تبريز زد. ما اين مسائل را خوب مي دانستيم و جلوي شان را گرفتيم. در ادامه خبرنگاري از سرمربي استقلال پرسيد كه اگر اشتباهات داور نبود، آيا تيمش مي توانست پيروز ميدان شود كه وي در پاسخ گفت: نمي دانم درباره كدام صحنه ها حرف مي زنيد ولي اگر منظورتان پنالتي هاست كه بايد بگويم آن ها اتفاق افتادند. البته اين را هم بايد بپذيريم كه در طول فصل اشتباهاتي هم بوده كه به سود تراكتورسازي تمام شده است. ما در اين بازي برتر ميدان بوديم و در تمام طول بازي كنترل كار را در اختيار داشتيم. ما به حريف اجازه فرصت سازي نداديم و آن ها فقط روي اوت هاي دستي شانس داشتند.
حيدري و ساموئل دربي را از دست دادند
خسرو حيدري مدافع - هافبك ملي پوش تيم فوتبال استقلال و ساموئل بازيكن خارجي اين تيم با كارت زردي كه در ديدار با تراكتورسازي دريافت كردند، سه اخطاره و از همراهي آبي پوشان در دربي 74 محروم شدند.
پرتاب 5 هزار صندلي به داخل زمين
تصميم داور در اعلام پنالتي در دقيقه 43 بازي به سود تيم استقلال باعث شد واكنش هايي را از سوي هواداران تيم تراكتورسازي در پايان بازي به دنبال داشته باشد. تصميم اشتباه داور در اعلام پنالتي در دقيقه 43 بازي به سود تيم استقلال و همچنين متعاقب آن اخراج حاج صفي باعث شد كه در پايان بازي هواداران تيم تراكتورسازي حدود 5 هزار صندلي را از جاكنده و با پرتاب آنها به سمت زمين باراني از صندلي را به راه بيندازند.
اختلاف بارسلونا و رئال به 7 امتياز رسيد
بيست و يكمين هفته از مسابقات فوتبال لاليگاي اسپانيا با پيروزي پرگل رئال مادريد مقابل رئال زاراگوزا و توقف بارسلونا در خانه ويارئال آغاز شد. در آغاز هفته بيست و يكم رقابت هاي فوتبال لاليگاي اسپانيا شنبه شب چهار ديدار برگزار شد كه در مهمترين آنها بارسلونا در خانه ويارئال با نتيجه تساوي بدو ن گل متوقف شد و رئال مادريد مقابل رئال زاراگوزا به برتري 3 بر يك رسيد. رئال مادريد كه در حضور 78 هزار تماشاگر ورزشگاه سانتياگو برنابئو به مصاف زاراگوزا رفته بود موفق شد با گل هاي «كريستين رونالدو»، «كاكا» و «مسوت اوزيل» ميهمان خود را از پيش رو بردارد و سه امتياز شيرين خانگي ديگر كسب كند. اما در ديگر بازي مهم اين هفته بارسلونا در خانه ويارئال نتوانست نتيجه اي به جز تساوي بدون گل كسب كند و به اين ترتيب اختلاف امتيازش با رئال مادريد صدرنشين به هفت امتياز افزايش پيدا كرد.
جدول رده بندي: 1- رئال مادريد 52 امتياز، 2- بارسلونا 45 امتياز، 3- والنسيا 35 امتياز (يك بازي كمتر)، 4- لوانته 31 امتياز (يك بازي كمتر) و...

 



پس از دومين شكست پياپي تيم ملي هندبال در جام ملت هاي آسيا
شانس حضور در جام جهاني كمرنگ شد

تيم ملي هندبال ايران در دومين ديدار خود در جام ملت هاي آسيا با نتيجه 21 بر 26 مغلوب تيم قدرتمند كره جنوبي شد و دومين شكست خود را تجربه كرد.
تيم ملي هندبال ايران كه براي شركت در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در عربستان به سر مي برد، در دومين ديدار خود با حساب 26 بر 21 مغلوب تيم قدرتمند كره جنوبي شد. ايران در اولين بازي خود برابر تيم ملي كويت شكست خورده بود و شكست برابر كره جنوبي دومين شكست ايران در اين رقابت ها است.
كره جنوبي يكي از قدرتمندترين تيم هاي آسيا در رشته هندبال است كه تاكنون چندين بار قهرماني در قاره كهن را تجربه كرده است.
رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در حالي برگزار مي شود كه سه تيم نخست اين رقابت ها به جام جهاني اين رشته راه خواهند يافت و تيم ايران با تركيب جوان شده خود در اين رقابت ها حاضر شده است، پس از دو شكست متوالي از شانس بسيار كمي براي راهيابي به مراحل بالاتر برخوردار است. براساس برنامه اعلام شده تيم هندبال كشورمان امروز (دوشنبه) به مصاف اردن مي شود و روز سه شنبه 11 بهمن ماه ملي پوشان كشورمان در آخرين مسابقه خود در مرحله مقدماتي مقابل ژاپن صف آرايي خواهند كرد.

 



مسابقات جايزه بزرگ جام وهبي امره
پايان كار فرنگي كاران با يك نقره و يك برنز

فرنگي كاران كشورمان در دومين روز رقابت هاي جايزه بزرگ جام وهبي امره تركيه صاحب مدالي نشدند.
روز دوم و آخر مسابقات بين المللي كشتي فرنگي جام وهبي امره ديروز با برگزاري مسابقات اوزان 60، 74 و 96 كيلوگرم پيگيري شد و به پايان رسيد.
در 60 كيلو عبدالمحمد پاپي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم كشتي گير قزاقستاني را شكست داد، اما در دور سوم مغلوب حريف آذربايجاني شد و به دليل شكست اين كشتي گير در دور بعد، پاپي از دور رقابت ها كنار رفت.
محمد نوربخش ديگر كشتي گير اين وزن نيز در دور نخست به كشتي گير روس باخت و با توجه به شكست اين كشتي گير در دورهاي بعد نوربخش نيز حذف شد.
در 74 كيلو كمال محمدعليزاده در دور نخست كشتي گيري از ازبكستان را مغلوب كرد، اما در دور دوم به كشتي گير آذربايجاني باخت و اين كشتي گير آذربايجاني نيز در دور بعد شكست خورد تا محمدعليزاده نيز از دور مسابقات حذف شود.
در 96 كيلو نيز محمدرضا اكبري با شكست از كشتي گير آذربايجاني در دور نخست و شكست اين كشتي گير به كشتي گير گرجستاني حذف شد.
بدين ترتيب تيم منتخب كشتي فرنگي ايران در اين رقابت ها با كسب يك مدال نقره علي محمدي در 66 كيلو و برنز امير قاسمي منجزي در 120 كيلو به كار خود در اين رقابت ها پايان داد.

 



چهره صدر نشين در هفته هجدهم ليگ واليبال تغيير كرد
پيكان جاي سايپا را گرفت

هفته هجدهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران با شكست سايپا وصعود پيكان به صدر جدول به پايان رسيد.
در آغاز هجدهمين هفته رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر ديروز دو تيم نوين كشاورز و سايپا در خانه واليبال تهران به مصاف هم رفتند. در پايان اين بازي كه تا گيم پنجم ادامه داشت تيم سايپا با وجود پيروزي در دو گيم ابتدايي نتيجه را3 بر2(18بر 25)، (10 بر 25)، (25 بر 19)، (33 بر 31) و (19 بر 17) واگذار كرد. شكست برابر نوين كشاورز دومين شكست سايپا در اين فصل از رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بود.
اما به جز سايپا ساير مدعيان قهرماني حريفان خود را شكست دادند تا رقابت در بالاي جدول بيشتر شود؛ پيكان در يك نمايش برتر، ميزان خراسان را تنها با واگذاري يك گيم مغلوب كرد و شهرداري اروميه هم نبرد آذربايجان را با پيروزي قاطع بر شهرداري تبريز به پايان برد .
تيم پرستاره كاله نيز كار دشواري پيش روي تيم مناطق نفت خيز نداشت و شاگردان بهروز عطايي موفق شدند در خانه حريف با نتيجه 3 بر صفر پيروز شوند. اما باريج اسانس با هدايت حسين معدني تيم پرمهره گيتي پسند را سرانجام در گيم پنجم شكست داد تا با دست پر به كاشان برگردد.
نتايج كامل بازي هاي هفته هجدهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ گيتي پسند 2 - باريج اسانس 3
¤ مناطق نفت خيزصفر - كاله آمل3
¤ آلومينيوم بندرعباس1 - كرمان3
¤ پيشگامان كوير يزد3 - هاوش گنبد1
¤ شهرداري اروميه3 - شهرداري تبريزصفر
¤پيكان تهران3-ميزان خراسان1

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با اعلام رسول خادم مدير تيم هاي ملي و امور فني، با توجه به ضرورت اعمال سياست هاي واحد و منسجم در نظام فني و برنامه ريزي در سطوح سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در كشتي فرنگي و به منظور ارتقاء سطح فني كشتي فرنگي در مقطع جوانان، عبدالله چمن گلي به عنوان سرمربي تيم كشتي فرنگي جوانان معرفي شد. همچنين با توجه به نظر مثبت محمدبنا، از وجود ناصر نوربخش در جايگاه مربي در كنار ديگر مربيان تيم ملي بزرگسالان استفاده مي شود.
¤ خسرو دلير سرمربي تيم ملي جودو از اعزام تيم كامل هفت نفره به مسابقات اتريش و جمهوري چك خبر داد و گفت: اين رقابت ها هم پيش از مسابقات آسيايي ازبكستان برگزار مي شود و امتياز كسب سهميه المپيك را دارد كه قصد داريم در آن ها هم با تمام قدرت ظاهر شويم.
¤ تيم واليبال گلستان از ميان شانزده تيم شركت كننده در رقابت هاي ليگ دانش آموزي عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد.

 



قهرماني جوكوويچ در فينال 6 ساعته گرنداسلم استراليا
نادال باز هم مغلوب تنيسور صرب شد

نواك جوكوويچ با غلبه بر رافائل نادال در ديداري سخت و نفس گير براي پنجمين بار قهرمان گرنداسلم جهان شد.
نواك جوكوويچ مرد شماره يك تنيس جهان در ديدار نهايي رقابت هاي جام آزاد استراليا كه نخستين گرنداسلم سال 2012 است، به مصاف رافائل نادال تنيسور رده دوم جهان رفت كه در پايان اين ديدار كه حدود 6 ساعت به طول انجاميد موفق شد حريف قدرتمند خود را با نتيجه 3 بر 2 شكست دهد.
نادال ست اول اين رقابت حساس و نزديك را با نتيجه 7 ـ 5 به سود خود به پايان برد، اما جوكوويچ در ست هاي بعد با نتايج 6 ـ 4 و 4 ـ 2 پيروز شد رقابت اين دو قهرمان در ست چهارم با حساب 7-6 به سود نادال به پايان رسيد تا همه چيز به ست آخر بكشد. در ست پنجم، جوكوويچ موفق شد حريف خود را با نتيجه 7 بر 5 شكست دهد و عنوان قهرماني نخستين گرند اسلم 2012 را از آن خود كند. اين هفتمين باري است كه جوكوويچ در فينال رقابت هاي گرند اسلم حاضر مي شود و 5 دوره را با پيروزي پشت سر گذاشته است.

 



اعلام تركيب تيم ملي شنا در مسابقات انتخابي المپيك

سرمربي تيم ملي شناي كشورمان اسامي شناگران اعزامي به دومين دوره مسابقات بين المللي رده هاي سني و جايزه بزرگ امارات (ورودي المپيك لندن) را اعلام كرد.
بنا بر اعلام خشايار حضرتي، سرمربي تيم ملي و با تاييد كميته مشورتي شنا، تيم اعزامي كشورمان با سه شناگر در رده سني جوانان و هفت شناگر در رده سني بزرگسالان و ميانگين سني 20 سال در مسابقات ورودي المپيك امارات كه طي روزهاي 2 تا 6 فوريه (13 لغايت 17 بهمن) در شهر دبي برگزار خواهد شد، شركت مي كند. اسامي نفرات تيم ملي شناي كشورمان به اين شرح است:
رده سني جوانان: آرين عليايي، آرشام ميرزايي و ابوالرشيد اژدري
رده سني بزرگسالان: محمد بيداريان، احمدرضا جلالي، سروش خواجگي، پاشا وحدتي، پوريا مالدار قصري، امير شجاعي فر و سعيد ملكا آشتياني.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14