(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10بهمن 1390- شماره 20131

در نخستين همايش شهروند برگزيده عنوان شد
احمدي مقدم: شهروند نمونه كسي است كه موجب نجات جان افراد شده
برف و كولاك جريان زندگي برخي استان ها را مختل كرد
حكم اعدام بزرگترين گرداننده سايت هاي مستهجن تأييد شد
شبكه بزرگ گلدكوئست در اصفهان منهدم شد
نادري خبر داد
5 موسسه و دانشگاه غيرانتفاعي متخلف در آستانه انحلال
سقف بازارچه تاريخي عودلاجان تهران فرو ريخت
اعدام 2 قاچاقچي موادمخدر در سمنان
معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خبرداد
طراحي و ساخت 40عروسك بومي و محلي در كشور
جهاد دانشگاهي برگزار مي كند
همايش ملي فناوري هاي نوين در صنايع شيميايي
تولد دومين نوزاد با بيماري ايلييوز هاله كويين در بابل
فرصت يك هفته اي براي تصويب لايحه قيمت قبور بهشت زهرا(س)
جاده هراز تا ساعت 16 امروز مسدود است
حوادث كوتاه از كشور
عاقبت رانندگي زنان در عربستان
آتش به جان معتادان افتاد
وقتي سلطان گربه مي شود



در نخستين همايش شهروند برگزيده عنوان شد
احمدي مقدم: شهروند نمونه كسي است كه موجب نجات جان افراد شده

سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه نخستين همايش شهروند برگزيده در جمع خبرنگاران درباره استمداد وزارت كار از نيروي انتظامي براي بستن بنگاههاي كاريابي غيرمجاز گفت: وزارت كار بايد در ابتدا با انجام نظارت هاي صنفي مساله را برطرف كند و در صورت موفق نشدن از نيروي انتظامي كمك بخواهد.
حضور پيشگيرانه ناجا
براي كنترل بازار سكه و ارز
احمدي مقدم در مورد اقدامات نيروي انتظامي براي كنترل بازار سكه و ارز گفت: حضور نيروي انتظامي بيشتر در بعد پيشگيرانه بود.
وي افزود: پليس از ايجاد بازارهاي غيررسمي كه در كوچه و خيابان ايجاد شده و با دست به دست كردن ارز نرخ را افزايش مي دادند، پيشگيري كرد.
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي برخي نظرات نيز به مسئولان اقتصادي كشور پيشنهاد كرد، گفت: پليس عنوان كرد كه اينكه عرضه رسمي محدود شده است و در اين ميان جلوي عرضه غيررسمي را نيز بگيريم موجب تشديد نيازها مي شود كه براي رفع نيازها مجاري قانوني را بايد باز كرد كه مجموع اقدامات در حال به ثمر رسيدن است.
احمدي مقدم همچنين در مورد راه اندازي پليس اقتصادي و زمان راه اندازي اين پليس با بيان اينكه پيشنهاد ايجاد پليس اقتصادي از سوي پليس ارائه شده است، گفت: در مورد زمان راه اندازي پليس اقتصادي بايد از دوستان سؤال بپرسيد چون هنگامي كه بررسي آنان به نتيجه برسد اين پليس افتتاح مي شود.
وي با اشاره به بازخوردهاي راه اندازي پليس اقتصادي گفت: آن چيزي كه از رفتار مسئولان مالي و بنگاه هاي اقتصادي ديده مي شود آن است كه بيشتر نقش انتظامي پليس را مد نظر دارند و پليس بيشتر بر نقش پيشگيري از جرايم تاكيد دارد و بايد گفت اهرم هاي اطلاعاتي و امنيتي براي شناسايي اين افراد در بازار لازم است.
قانون اجازه توقيف توليد خودروهاي ناايمن را
به ما نمي دهد
فرمانده ناجا در پاسخ به سؤال خبرنگاري در مورد از رده خارج كردن خودروهاي ناايمن در آستانه سفرهاي نوروزي گفت: اگر منظور شما اين است كه جلوي توليد خودروهاي ناايمن را بگيريم بايد گفت كه چنين قصدي نداريم و قانون نيز اجازه اين كار را به ما نمي دهد.
وي با اعلام اينكه اگر خودرويي داراي نقص و فاقد برگه معاينه فني باشد از سفر اين خودرو جلوگيري مي شود، گفت: با وانت بار و كاميون هايي كه اقدام به حمل و جابجايي مسافر مي كنند برخورد مي شود.
ماموران براي كمك به مردم آموزش ديده اند
فرمانده ناجا همچنين در نخستين جشنواره ملي شهروند نمونه با بيان اينكه اسلام و مردم در كشور ما تفكيك ناپذير هستند، گفت: امروزه انقلاب ايران كه توانسته است پس از گذشت 33سال در برابر موج هجوم ها دوام بياورد به عنوان الگو و نمونه اي براي ديگر كشورهاي دنيا قرار گرفته است.
احمدي مقدم با اشاره به موضوع جشنواره شهروند برگزيده گفت: سرمايه مهم انسان ها جان آنهاست و هنگامي كه انساني براي نجات جان ديگري از جان خود مي گذرد اين نشان دهنده اوج كمال و ايثارگري اين فرد است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه اساس فرهنگ اومانيستي كه بر مدار فردگرايي و نفع گرايي استوار است، گفت: اين مساله با ذات و جوهره انسان در تضاد است. چرا كه روح خداوند در انسان دميده شده است و انسان روح خدايي و ايثارگرانه دارد.
وي با بيان اينكه صلات بعد فردي عبادات و زكات بعد اجتماعي نزديكي به خداست، گفت: افراد بايد در محيط جهاد اجتماعي، بسط و تحقق عدالت، نهي از منكر كه براي احياي جامعه و روشنگري و پيشگيري از خطاها در جامعه است عمل كنند چرا كه انسان ها در قبال يكديگر مسئول هستند و نبايد با ديدن خطاهاي يكديگر بگويند كه به من مربوط نيست.
احمدي مقدم با بيان اينكه شهروندان نمونه كساني هستند كه موجب نجات جان افراد شده اند، گفت: مهمتر از حفظ جان، حفظ روح و هدايت آن است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه در حال حاضر در نيروي انتظامي آموزش هاي خاصي براي كمك به مردم براي ماموران ناجا درنظر گرفته شده است، گفت: براساس اين آموزش ها اگر ماموري مي بيند كه ماشيني خراب شده يا بنزين آن تمام شده مي تواند به اين افراد كمك كند. هرچند كه در شرح وظايف ماموران اين وظيفه گنجانده نشده است اما بايد گفت كه از لحاظ عقلاني و شرعي اين امر مهم است.
حادثه خرم آباد به خاطر اختلافات شخصي بود
احمدي مقدم با اشاره به حادثه خرم آباد گفت: در لحظات ابتدايي همه تصورها بر اين بود كه اين مساله ترور است و اين حادثه را به سرويس هاي امنيتي مختلف دنيا نسبت مي دادند، اما پس از تحقيقات مشخص شد كه اين مساله فقط به خاطر اختلافات شخصي رخ داده است كه اين تجربه مي تواند به عنوان سوژه اي براي پرداختن مورد استفاده قرار گيرد.
احمدي مقدم با اشاره به سخنان رئيس جمهوري در دانشگاه كلمبيا در مورد عدم وجود همجنس بازها در ايران گفت: هنگامي كه رئيس جمهور اين مطلب را در جمع دانشجويان عنوان كرد، همگي به او خنديدند اما اين مساله نشان مي دهد كه اين امر منكر كه در گذشته عملي زشت محسوب مي شد امروزه به امري طبيعي تبديل شده به گونه اي كه تبديل به هنجاري شده است و در برخي جوامع مقبوليت يافته است.
وي با بيان اينكه امروزه انقلاب ايران الگو و الهام بخش ديگر كشورهاست، گفت: جامعه الگو بايد در تمام زمينه هاي امنيت، اجتماعي، اقتصادي برتر باشد.
مجاهدت در راه خدا
تنها ايستادن در برابر گلوله نيست
فرمانده ناجا با بيان اينكه مجاهدان في سبيل الله را نبايد به گروه خاصي محدود كنيم كه اين افراد در برابر گلوله دشمنان قرار گرفته اند گفت: همه افرادي كه براي جان و غيره ديگران در هر عرصه اي تلاش كرده اند مجاهد في سبيل الله هستند.
در پايان اين مراسم از تمبر يادبود شهروند برگزيده رونمايي شد و همچنين از پدر شهيد حسين فهميده، ريزعلي خواجوي، خانواده شهيد احمدي روشن و كاپيتان شهبازي و جمعي از شهروندان برگزيده تقدير شد.

 



برف و كولاك جريان زندگي برخي استان ها را مختل كرد

سرويس شهرستان ها-
برف، كولاك و سرما موجب اختلال برق و تلفن برخي روستاهاي بجنورد شد و مدارس اردبيل را نيز تعطيل كرد همچنين برخي محورهاي تردد استان زنجان را دچار اختلال كرد.
به گزارش ايرنا، ديروز بخشدار «حصار گرمخان» از توابع شهرستان بجنورد گفت: هم اكنون برق و خطوط تلفن روستاهاي «قتليش عليا و سفلي» و سه روستاي منطقه «ناوه» در بخش حصار گرمخان قطع است.
مرتضي رجايي افزود: براساس گزارش هاي مردمي، با وجود بارش برف، راه تمام روستاهاي اين منطقه باز و تردد در اين راه ها با زنجير چرخ امكان پذير است.
رئيس روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي نيز اعلام كرد: به دنبال بارش برف مدارس ابتدايي نوبت صبح در شهرستان مانه و سملقان در اين استان تعطيل است.
«فرهاد تيمورزاده» اضافه كرد: همچنين به دليل بارش سنگين برف در بخش «شوقان» در شهرستان جاجرم، مدارس ابتدايي و راهنمايي اين بخش نيز تعطيل اعلام شده است.
وي اضافه كرد: تاكنون تصميمي براي تعطيلي مدارس در نوبت بعدازظهر گرفته نشده است.
گفتني است تا ديروز به دليل بارش برف و وجود كولاك شديد در گردنه «اسدلي» در محور بجنورد- اسفراين و گردنه «امين الله» در محور بجنورد- جنگل گلستان، تردد در اين محورها تنها با زنجير چرخ امكان پذير بوده است.
به گزارش ايرنا، همچنين تا ديروز در مناطق آموزش و پرورش اردبيل، جعفرآباد، بيله سوار و شاهرود مدارس در مقطع پيش دبستاني و ابتدايي در سري صبح تعطيل شده است.
همچنين تا ديروز در شهرستان كوثر، مشگين شهر و شهر لاهرود مدارس در مقطع پيش دبستاني، ابتدايي در سري صبح و مدارس راهنمايي مناطق روستايي تعطيل اعلام شده است.اغلب مناطق استان اردبيل طي سه روز گذشته شاهد بارش برف و سرد شدن هوا تا بيش از 10 درجه بوده است.
همچنين برف و كولاك در استان زنجان نيز تردد وسايل نقليه به خصوص در محورهاي مواصلاتي را دچار اختلال كرده است.
به گزارش ايرنا مسئول روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان زنجان گفت: درحال حاضر (روز يكشنبه) تردد وسايل نقليه در گردنه هاي «خانچايي» در محور زنجان- طارم و «قلي كندي در محور زنجان- دندي، به دليل بارش برف سنگين، وقوع يخبندان و لغزنده بودن سطح جاده فقط با زنجير چرخ امكان پذير است.
گفتني است در حال حاضر 360 نفر از عوامل راهداري استان زنجان با 225 دستگاه ماشين آلات سبك، نيمه سنگين و سنگين در 28 راهدارخانه مستقر هستند.

 



حكم اعدام بزرگترين گرداننده سايت هاي مستهجن تأييد شد

حكم اعدام سعيد ملك پور رئيس يكي از سايت هاي مستهجن پس از رفع نواقص پرونده در ديوان عالي كشور تأييد شد.
حكم اعدام سعيد ملك پور پس از رفع نواقص پرونده مجدداً در ديوان عالي كشور رسيدگي و منجر به تاييد و ابرام دادنامه صادر شده از ناحيه دادگاه انقلاب اسلامي شد.
سعيد ملك پور با نام مستعار «سياوش حسين خاني» مدير شبكه بزرگترين سايت هاي مستهجن، ضد دين و ضد امنيت فارسي زبان بود.
وي كه خود در كشور كانادا سكونت داشت با حمايت هاي مالي آمريكا 20 مدير اصلي و تعدادي مدير مياني را در داخل كشور مديريت مي كرد. فعاليت تبليغي، راه اندازي جنبش هاي تحريم انتخابات، ارائه كتب ضاله و ضد ديني، پوشش اخبار ضد انقلاب، ترويج انواع بي بندوباري هاي اخلاقي با هدف قبح زدايي از مسائل ضداخلاقي و فروپاشي بنيان هاي اجتماعي از اين طريق، عادي جلوه دادن روابط نامشروع و ارائه خوراك فكري در پوشش مطالب مستهجن و ضد ديني بخش هايي از فعاليت هاي سعيد ملك پور در جريان راه اندازي اين سايت ها بود.
در جريان بازداشت فرد ياد شده، كارشناسان مركز بررسي هاي جرايم سازمان يافته سايبري با ترفندي زيركانه سعيدملك پور را از كانادا به ايران كشانده و دستگير مي كنند. بازداشت ملك پور در شرايطي صورت مي گيرد كه كشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري سال 88 قرار داشت و برخي رسانه هاي منتسب به جنبش به اصطلاح سبز و نهضت آزادي با زنداني سياسي خواندن وي وارد يك بازي سياسي در اين رابطه شدند به طوري كه روزنامه كيهان در تاريخ يكم ارديبهشت 88 در قالب يك مقاله به روشنگري در اين رابطه پرداخت.
در اين ميان رسانه هاي وابسته به بيگانگان از قبيل بي بي سي و راديو فردا نيز براي اين كه از قافله عقب نمانند به بازتاب اين دستگيري پرداختند.
حمايت جرس
از مدير شبكه بزرگترين سايت هاي مستهجن
در همين حال سايت ضدانقلاب جرس منتسب به جنبش به اصطلاح سبز در فتنه 88 ديروز يكشنبه با انتشار بيانيه اي با امضاي 390 نفر از فعالان موسوم به حقوق بشري و مدني نسبت به صدور حكم اعدام براي سعيد ملك پور انتقاد كرد.
امضاكنندگان اين بيانيه كه در ميان آن ها نام «احمد باطبي» يكي از عناصر ضدانقلاب فراري به آمريكا ديده مي شود خواستار لغو حكم اعدام عليه ملك پور فعال و مدير بزرگترين سايت هاي مستهجن شدند.

 



شبكه بزرگ گلدكوئست در اصفهان منهدم شد

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از انهدام شبكه بزرگ گلدكوئست در اصفهان خبر داد و گفت: در طي عمليات غافلگيرانه 115 نفر از اعضاي اين شبكه دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، سرهنگ حسين حسن زاده ظهر ديروز در جمع خبرنگاران از نحوه دستگيري و انهدام شبكه بزرگ گلدكوئست در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: پس از متلاشي شدن تمركز فعاليت شركت هاي هرمي در كشور اين شركت ها فعاليت هاي خود را به صورت پراكنده در ساير استان ها آغاز كردند كه از طريق پيگيري هاي صورت گرفته توسط وزارت اطلاعات و نيز كارآگاهان نيروي انتظامي اين افراد در چندين استان شناسايي و در اصفهان دستگير شدند.
وي افزود: منابع به دست آمده از پليس آگاهي و اداره كل اطلاعات اصفهان حاكي از اين است كه سرآفيس ها در استان اصفهان مبادرت به عضوگيري كرده و تعدادي را از استان هاي مختلف مازندران، گيلان، فارس، خراسان جنوبي، بوشهر، بندرعباس و آذربايجان غربي به اصفهان و در خوابگاه هايي كه اجاره كرده بودند، مبادرت به عضوگيري، شبكه سازي، ترويج و فعاليت هرمي را شكل داده و در نظام اقتصادي استان و كشور اخلال به وجود مي آوردند.
وي ادامه داد: طي عملياتي حدود 115 نفر از متهمان دستگير شدند كه بيش از 15 تا 20 نفر آنها سرآفيس بودند كه چند نفر از آنها وابسته به يك شركت كره اي بودند.
وي با بيان اينكه عناصر اصلي كوئست ده ها ميليون تومان را از زير مجموعه ربوده بودند، بيان داشت: اين افراد پول ها را در داخل و خارج كشور ذخيره كردند كه با هماهنگي قضايي براي توقيف آنها اقدام مي شود.

 



نادري خبر داد
5 موسسه و دانشگاه غيرانتفاعي متخلف در آستانه انحلال

مديركل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم از طي مراحل انحلال پنج موسسه و دانشگاه غيرانتفاعي در وزارت علوم در سال جاري خبر داد.
غلامعلي نادري در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه تمامي دانشجويان اين موسسات تقسيم و به ساير دانشگاههاي غيرانتفاعي منتقل شدند، گفت: طبق مواد 25 تا 30 اساسنامه، كميته اي براي بررسي موسسات متخلف تشكيل و پس از تسويه حساب، مجوز اين موسسات در شوراي گسترش آموزش عالي لغو مي شود.
وي با اشاره به مراحل اعمال تنبيه اين موسسات، گفت: در اين راستا براساس نوع و سطح تخلف، ضمن آنكه ظرفيت برخي موسسات غيرانتفاعي صفر مي شود، به برخي از موسسات نيز اجازه پذيرش دانشجوي رشته هاي قبلي داده نمي شود و همچنين علاوه بر دانشجويان رشته هاي قبلي، دانشجوي جديدي نيز براي آنها درنظر گرفته نمي شود.
وي تاكيد كرد: بر اين اساس نه تنها، اعمال رشته جديد براي دانشگاههاي غيرانتفاعي صورت نمي گيرد و ممكن است علاوه بر صفر كردن ظرفيت پذيرش، اين موسسات به انحلال بيانجامند.
نادري تصريح كرد: در حال حاضر 5 موسسه و دانشگاه غيرانتفاعي در آستانه انحلال قرار دارند و ظرفيت 30 موسسه متخلف نيز بنا بر توافق كميسيون ماده 9 و دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم صفر شده است.

 



سقف بازارچه تاريخي عودلاجان تهران فرو ريخت

سقف بازارچه عودلاجان به عنوان يكي از بازارچه ها و گذرگاه هاي تاريخي تهران كه به دليل بارندگي هاي اخير متورم شده بود ديروز فرو ريخت.
به گزارش مهر، بازارچه عودلاجان در شمال شرق بازار تهران همواره با خطر گسترش بازار و عدم مرمت بخش هاي تاريخي و قديمي به جا مانده در آن روبرو بوده است. اما به تعويق افتادن مرمت اين بازارچه باعث شد سقف آن، توان بارندگي هاي اخير را نداشته باشد و در نهايت صبح روز يكشنبه ريزش كند.
دوستداران ميراث فرهنگي در محله عودلاجان پيش از اين بارها درباره خطر ريزش سقف اين بازارچه هشدار داده بودند و متوليان بافت تاريخي تهران در شهرداري و اداره ميراث فرهنگي تهران نيز همواره درباره مرمت اين سقف و رسيدگي به وضعيت بازارچه سخنراني مي كردند اما هيچگاه اين سخن ها به عمل تبديل نشد.
اين بازارچه با پيشينه اي از فعاليت هاي اقتصادي و وجود شاخص هاي مهمي چون اولين بانك و صرافي تهران، مقبره پير عطا، كنيسه و كاروانسراهاي قاجاري و نزديكي به بازار و داشتن خروجي هاي مهم به خيابان هاي اصلي اطراف، كانون مهمي است كه احياي آن مي تواند تاثير شگرفي بر وجوه مختلف كالبدي و اجتماعي و اقتصادي محله بگذارد.

 



اعدام 2 قاچاقچي موادمخدر در سمنان

روابط عمومي دادگستري استان سمنان از اعدام دو قاچاقچي موادمخدر در زندان سمنان خبر داد.
اين افراد در اجراي حكم دادگاه انقلاب سمنان بامداد يكشنبه در زندان مركزي سمنان اعدام شدند.
حكم اعدام اين دو قاچاقچي به نام هاي م.ج 49 ساله اهل تهران به جرم حمل بيش از يك كيلو و 100گرم هروئين خالص و ح-آ 47 ساله اهل كاشمر به جرم حمل 6 كيلو و 180 گرم هروئين فشرده پس از طي تشريفات قانوني و تأييد در دادستاني كل كشور و موافقت رئيس قوه قضائيه در زندان سمنان اجرا شد.
تقاضاي عفو هر يك از اين متهمان در دو مرحله مطرح شد، كه پس از بررسي هاي لازم و احراز نشدن شرايط، توسط كميسيون مركزي عفو و بخشودگي رد شده بود.

 



معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خبرداد
طراحي و ساخت 40عروسك بومي و محلي در كشور

ممنوعيت فروش باربي به دليل اثرات تخريبي و بدآموزي اين عروسك ها بوده است.
به گزارش خبرگزاري مهر از اروميه، معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان عمده دليل محبوبيت باربي در كشور را قدمت بالاي 50سال و نيز تكنولوژي و تنوع طراحي اين عروسك اعلام كرد و اظهار داشت: اگر اين مدل عروسكي را با دارا و سارا مقايسه كنيم، عروسك دارا و سارا نه تنها چنين قدمتي ندارد بلكه تكنولوژي ساخت آن نيز همانند باربي نيست.
«محمدباقر آدوسي» درباره دلايل ممنوعيت فروش عروسك باربي و عدم استقبال از عروسكهاي دارا و سارا در كشور گفت: عروسكهاي دارا و سارا با هدف مقابله با عروسك باربي در كشور طراحي و ساخته نشده اند بلكه هدف ارائه مدل عروسكي برگرفته از سنتهاي اصيل ايراني بوده است.
وي از ارائه نسل دوم عروسكهاي دارا و سارا به بازار خبر داد و اعلام كرد: تا جايي كه تكنولوژي موجود كشور جوابگو باشد تلاش مي كنيم در طراحي عروسكهاي دارا و سارا تنوع ايجاد كنيم.
«آدوسي» همچنين از طراحي و ساخت 40 عروسك بومي و محلي دركشور خبرداد و افزود: براي گسترش فرهنگ ملي و بومي طرح امانت عروسك در سطح كشور از سالهاي آتي اجرا مي شود.
وي در پايان گفت: سالانه 12ميليون نفر از فعاليت هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بهره مند مي شوند.

 



جهاد دانشگاهي برگزار مي كند
همايش ملي فناوري هاي نوين در صنايع شيميايي

سرويس اجتماعي-
همايش ملي فناوري هاي نوين در صنايع شيميايي با تلاش پژوهشكده توسعه صنايع شيميايي جهاد دانشگاهي ايران ارديبهشت ماه سال 91 در دانشگاه تربيت مدرس برگزار مي شود.
مهندس عباس بايگان، دبير اجرايي همايش اعلام كرد: اين همايش با هدف معرفي فناوري هاي پيشرفته (Hi-Tech) و ارتباط نزديك صنايع با متخصصان و پژوهشگران براي توليد دانش محور و حل مشكلات در حوزه صنايع شيميايي كشور توسط پژوهشكده توسعه صنايع شيميايي جهاد دانشگاهي ايران و با همكاري دانشكده مهندسي شيمي دانشگاه تربيت مدرس و با حضور اساتيد برجسته دانشگاهي، پژوهشگران و نخبگان صنعت برگزار مي شود.
وي افزود: نانو فناوري، زيست فناوري، فرآيندهاي شيميايي و پليمر، نفت، گاز و پتروشيمي، انرژي و محيط زيست و صنايع غذايي و دارويي از محورهاي اصلي همايش ملي فناوري هاي نوين در صنايع شيميايي است كه شركت كنندگان مي توانند تا پايان اسفند ماه سال جاري به ارائه مقاله بپردازند.

 



تولد دومين نوزاد با بيماري ايلييوز هاله كويين در بابل

بابل - خبرنگار كيهان:
دومين نوزاد مبتلا به بيماري ايلييوز هاله كويين (پوست چرمي) در بيمارستان آيت الله روحاني بابل متولد شد.
فوق تخصص نوزادان و رئيس بخش مراقبت هاي ويژه اين بيمارستان گفت: اين بيماري يك بيماري بسيار نادر و ناشي از اختلال ژنتيكي توارثي در كراتينه شدن پوستي است كه در واقع افزايش غيرطبيعي لايه شاخ پوست بوده و منجر به چرمي شدن و ديگر ضايعات پوستي مي شود.
دكتر حق شناس گفت: اين بيماري در اكثر موارد به صورت ارثي با توارث اتوزوم مغلوب به ارث مي رسد.وي گفت: اكثريت اين نوزادان زودتر از موعد مقرر متولد مي شوند و غالب اين نوزادان در بدو تولد مي ميرند، ولي موارد اندكي با مراقبت پرستاري و به كارگيري رتينوئيدها شايد مدت بيشتري زنده بمانند.

 



فرصت يك هفته اي براي تصويب لايحه قيمت قبور بهشت زهرا(س)

عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران گفت: بررسي نرخ جديد بهاي خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) يك هفته ديگر براي بررسي بيشتر در كميسيونها به تاخير افتاد.
به گزارش مهر عليرضا دبير با اشاره به بررسي لايحه بررسي نرخ جديد بهاي خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) در جلسه روز يكشنبه شوراي شهر گفت: اين لايحه نياز به كار كارشناسي بيشتري دارد و اعضاي شورا هفته آينده جمع بندي هاي نهايي را انجام مي دهند و درخصوص افزايش قيمت ها تصميم گيري مي كنند.
وي ادامه داد: در اين جلسه درخصوص اعضاي هيات مديره تاكسيراني نيز تصميم گيري شد.
نرخ جديد بهاي خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) چند هفته اي است كه در كميسيونهاي شورا در حال بررسي است و پيش بيني شده بود كه دو هفته پيش در صحن علني درخصوص آن تصميم گيري شود.
اعضاي شوراي شهر افزايش قيمت هاي قبور را نجومي مي دانند اما از سوي ديگر شهرداري نيز اعلام كرده اين افزايش ها كارشناسي و منطقي است.

 



جاده هراز تا ساعت 16 امروز مسدود است

محور مواصلاتي هراز به منظور نصب هواكش هاي قوي موسوم به «جت فن» در داخل تونل «تكاور» از يكشنبه به مدت دو روز در برخي از ساعات مسدود است.
عباسعلي نجفي معاون راهداري اداره كل راه و ترابري مازندران به ايرنا گفت: عمليات نصب هواكش از روز يكشنبه به مدت دو روز از ساعت 9 الي 16 ادامه مي يابد و امكان تردد خودروها در اين ساعات از جاده هراز ميسر نخواهد بود.
مركز اطلاعات راه هاي استان مازندران نيز با تلفن گوياي 141 و شماره تلفن 2222320 كد 0151 به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي به رانندگان و مسافران درباره آخرين وضعيت راه هاي استان است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف برنج قاچاق
اصفهان- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي شهرستان سميرم حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه تريلر مشكوك شدند پس از بازرسي از خودروي ياد شده تعداد 575 كيسه برنج به وزن 23 تن و به ارزش ريالي بالغ بر 345 ميليون ريال كشف و ضبط شد در اين رابطه راننده خودرو به نام «علي-ش» دستگير و خودرو نيز توقيف شد.
سقوط پرايد به آب بندان
بابل- خبرنگار كيهان: در پي سقوط يك دستگاه پرايد به داخل آب بندان روستاي صورت واقع در روبروي شهرك صنعتي رجه، تيم امداد و نجات به محل اعزام شد. غواصان توانستند در كمتر از 15 دقيقه خودرو مذكور را كه به عمق 4 متري سقوط كرده بود به بيرون منتقل كنند.
آتش سوزي در برخورد دو خودرو
بابل- خبرنگار كيهان: در اثر تصادف يك دستگاه خودرو پژو و وانت نيسان در روستاي تيركلا واقع در جاده آمل با توجه به گازسوز بودن هر دو خودرو و شدت برخورد حجم بالايي از آتش سوزي ايجاد شد با حضور مأموران آتش نشاني حريق مهار شد و مصدومين به مراكز درماني منتقل شدند.
دستگيري فروشنده تسليحات جنگي
به گزارش مهر، با گزارش ستاد حفاظت اجتماعي گرگان فردي كه اقدام به فروش تسليحات جنگي، شوكر و گاز اشك آور كرده بود شناسايي و دستگير شد.
همچنين اعضاي اين ستاد توانستند پس از اقدامات اطلاعاتي فرد ديگري را كه اقدام به فروش و توزيع قرصهاي ترامادول، شربت متادون و مواردي از اين دست مي كرد شناسايي و به مأموران انتظامي معرفي كنند.
كشف مشروبات الكلي
به گزارش ايسنا، مأموران انتظامي شهرستان بهبهان پس از آگاهي از نگهداري مشروبات الكلي در منزل شخصي يكي از شهروندان پس از انجام عملياتي موفق به كشف 300 ليتر مشروبات الكلي دست ساز شدند. متهمان خود را زن و شوهر معرفي كردند كه سندي دال بر شرعيت ازدواج آنها وجود نداشت.

 



عاقبت رانندگي زنان در عربستان

«منال الشريف» زن عربستاني كه چندي قبل قانون منع رانندگي زنان در عربستان را نقض كرده بود، در يك حادثه رانندگي مشكوك جان باخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تلگراف، «منال الشريف» كه در ماه مي سال 2011، فيلمي از رانندگي خود را در اينترنت به نمايش گذاشته و به اين ترتيب قانون منع رانندگي زنان در عربستان را نقض كرده بود، روز شنبه در يك سانحه رانندگي «مشكوك» جان باخت.اين حادثه در استان حائل اتفاق افتاد.بنابراين گزارش، اين بار يك زن ديگر رانندگي خودرو را بر عهده داشت و «الشريف» به عنوان سرنشين در كنار او بود.در اين سانحه، «الشريف» در دم كشته و راننده خودرو مصدوم و به بيمارستان منتقل شد.«عبدالعزيز الزنيري» سخنگوي پليس درباره اين سانحه گفت: يك زن در دم كشته شد و همراه او كه رانندگي خودرو را بر عهده داشت به دليل مصدوميت به بيمارستان انتقال يافت.«منال الشريف»، در ماه مي پس از نقض قانون منع رانندگي زنان عربستان دستگير و 10 روز بازداشت شد.الشريف و گروهي ديگر از زنان عربستاني با راه اندازي كمپيني خواستار لغو قانون مذكور شده بودند.پس از بازداشت «منال الشريف» چندين زن ديگر عربستاني فيلم رانندگي خود را در سايت ها منتشر كردند.گفتني است، عربستان تنها كشور در جهان است كه زنان حق رانندگي ندارند.

 



آتش به جان معتادان افتاد

بنابر اعلام پليس پرو، وقوع آتش سوزي در يك مركز بازپروري معتادان مرگ 27 نفر را رقم زد.
به گزارش ايسنا، اين آتش سوزي در ساختمان دو طبقه اين مركز بازپروري اتفاق افتاده است.
به گفته پليس، ماموران آتش نشاني با ايجاد حفره اي در يكي از ديوارهاي اين ساختمان توانستند 5 سكنه را كه داخل ساختمان گير افتاده بودند، نجات دهند.به گفته مأموران آتش نشاني، بيشتر قربانيان اين سانحه به دليل خفگي كشته شده اند.به گفته وزير بهداشت پرو، اين مركز كه محل نگهداري معتادان به الكل و مواد مخدر بوده بدون داشتن مجوز اقدام به فعاليت كرده و بيش از ظرفيت مجاز بيمار داشته است.به گزارش رسانه هاي محلي، از تعداد دقيق افرادي كه حين آتش سوزي داخل ساختمان بوده اند، آماري منتشر نشده است.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، پليس در تعقيب صاحب اين مركز و كاركنان آن است كه پس از وقوع آتش سوزي محل حادثه را ترك كرده اند.

 



وقتي سلطان گربه مي شود

بعد از نگهداري توله شيرها به عنوان حيوان خانگي يك خانواده تصميم به نگهداري شير درنده بالغي به عنوان يك حيوان خانگي گرفتند.
به گزارش مهر، تا به امروز شيري با اين جثه را تنها در حيات وحش آفريقا، در باغ وحش يا دست كم در برخي سيرك ها يا بعضاً فيلم هاي سينمايي ديده ايد ولي باور نكردني است كه اين بار از اين حيوان قدرتمند به عنوان يك حيوان خانگي ياد شود.اين شير توسط شخصي نگهداري مي شود كه خود را مدافع طبيعت مي داند و هدف اصلي او ازاين كار بالا بردن سطح آگاهي عمومي در مورد حيات وحش در جهان است.صاحب اين شير خانه وسيعي در شمال لس آنجلس دارد و اين شير بدون هيچ نگراني با او و خانواده اش زندگي مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14