(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10بهمن 1390- شماره 20131

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در داووس درباره ايران چه گفتند؟
ايران تكيه گاه قدرتمند مستضعفان جهان
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس: طرح توقف صدور نفت به اروپا سه شنبه نهايي مي شود
فرزند شهيد آيت الله دستغيب دارفاني را وداع گفت
رئيس جمهور در مراسم رونمايي از داروهاي نوتركيب:
ايران بايد يكي از مراكز اصلي دانش و فناوري درمان و دارو شود
عالي ترين نشان فرانسه به يك صهيونيست ضد ايراني اعطا شد
ديدار خانواده شهيد احمدي روشن با مراجع تقليد در قم
معاون وزير امور خارجه: 80 تا 90 درصد نفت مصرفي شرق آسيا از خليج فارس تامين مي شود
نيمه اسفند 90 آغاز ثبت نام در دوره هاي تكميلي تخصصي پزشكي
وزير راه و شهرسازي: شرق به غرب و شمال به جنوب كشور را به هم متصل مي كنيم
ميرباقري سلمان فارسي را مي سازد
سفير سابق ايران در مكزيك و استراليا: مساجد مجازي بايد در آمريكا فعال شوند
برگزاري كنگره بين المللي مالاريا در كيش
در جشن بزرگ نرگس بهبهان بزرگترين سبد گل جهان رونمايي شد
عضو مجلس خبرگان رهبري: تأييد يا رد صلاحيت ها بايستي متقن و مستند باشد
بهره برداري از بزرگترين تصفيه خانه خراسان شمالي در اسفراين
خريد22ميليارد تومان كتاب فاخر از ناشران
اخبار ادبي و هنري



در داووس درباره ايران چه گفتند؟

سرويس سياسي-
نشست جهاني اقتصاد در داووس سوئيس امسال تحت تأثير بحران اقتصادي اتحاديه اروپا و آمريكا بود.
در اين اجلاس علاوه بر بررسي بحران بدهي هاي منطقه يورو در مورد تحريم هاي يكجانبه اتحاديه اروپا عليه ايران كه به وضعيت وخيم اين كشورها دامن مي زند نيز بحث و گفت وگو شد.
در اين نشست رؤساي شركت هاي چند مليتي درباره نوسانات اقتصاد جهاني و اجراي مقررات بيش از حد هشدار دادند.
خبرگزاري رويترز در گزارشي با اشاره به بحران هاي اتحاديه اروپا از داووس سوئيس نوشت: غرب بازنده اصلي تحريم هاي نفتي عليه ايران است.
اين خبرگزاري به قلم دميتري زدانيكوف نوشت: در حالي كه اتحاديه اروپا براي ممنوعيت واردات نفت ايران آماده مي شود و آمريكا نيز تلاش هايش را براي جلوگيري از پرداخت هاي نفتي به ايران افزايش داده است، مديران اجرايي و سياست گذاران نفتي مي گويند اين گونه اقدامات باعث خواهد شد، شركت هاي نفتي و مشتري هاي غربي بزرگترين بازندگان اين تحريم ها باشند.
«جان هال» تحليلگر مسائل نفتي هم با اشاره به اعلام ايران مبني بر اقدامات پيش دستانه در تحريم نفتي اتحاديه اروپا گفت: اگر ايران صادرات روزانه 450هزار بشكه نفت خود را به اتحاديه اروپا پيش از اجراي تحريم هاي اتحاديه اروپا متوقف كند، بازار با وحشت اضطراب روبرو خواهد شد و اين مسئله باعث افزايش شديد بهاي نفت مي شود زيرا خريداران نفت ايران در اروپا به زمان نياز دارند تا بتوانند جايگزيني را به جاي ايران براي تامين نفت مورد نياز خويش پيدا كنند و توقف ناگهاني صادرات نفت ايران به اروپا باعث وحشت آنان خواهد شد.
به گزارش رويترز، رابرت هورماتس معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور اقتصاد و انرژي نيز نتوانست با قاطعيت بگويد تحريم ها عليه ايران باعث كاهش صادرات نفت اين كشور مي شود.
رويترز به نقل از يك تحليلگر ديگر به نام «دومارژري» نيز نوشت: فكر مي كنم اگر نفت ايران به اروپا صادر نشود به جاي ديگري صادر شود.
در همين حال مشكلات شديد مالي و اقتصادي كشورهاي اروپايي و متحدان سابق را با هم درگير كرده است؛ ديويد كامرون نخست وزير انگليس با انتقاد شديد از طرحهاي فرانسه و آلمان در خصوص برنامه هاي مالياتي جديد گفت: حتي فكر كردن به اين مسئله در مقطع كنوني كه ما تلاش مي كنيم رشد اقتصادي خود را حفظ كنيم، ديوانگي محض است.
در همين حال «ماريو دراقي» رئيس بانك مركزي اروپا گفت: يكي از راه حل هاي كليدي درازمدت براي بحران منطقه يورو ايجاد اطمينان بين كشورهاي اين منطقه است.

 



در اجلاس بين المللي بيداري اسلامي و جوانان مطرح شد
ايران تكيه گاه قدرتمند مستضعفان جهان

نخستين اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي روز گذشته با حضور بيش از هزار جوان از 73 كشور جهان در حالي آغاز به كار كرد كه سخنرانان در اين اجلاس بر نقش جمهوري اسلامي در شكل گيري بيداري اسلامي تاكيد كردند.
از جمله سخنرانان در اين اجلاس محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان بود. وي در سخناني در اين اجلاس كه در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد برگزار شد گفت: امروز منطقه ما در انقلاب است جهان در انقلاب است و حال معيار سنجش صداقت سياست مداران در چيست، خيلي ها امروز ادعا مي كنند كه آزادي خواه، انقلابي و طرفدار دموكراسي هستند ولي معيار سنجش صداقت كدام است. به نظرم علاوه بر پاكي و ايمان كه معيار اصلي است اين معيار عبارت از آن است كه آن فرد و آن گروه بايد به صورت اصولي با استقرار رژيم صهيونيستي درمنطقه مخالف باشد، بايد به صورت اصولي با سلطه آمريكا و متحدان آن در منطقه مخالف باشد.
وي ادامه داد: دموكراسي، آزادي، عدالت و كرامت فقط با اراده انسان هاي آزادي خواه و با دل هاي مومن و پاك محقق مي شود. دموكراسي از لوله تفنگ آمريكا و متحدان آن بيرون نمي آيد، آن ها جز فقر و حقارت به ملت ها چيزي تحميل نخواهند كرد مگر خود آن ها در كشورهايشان از آزادي و دموكراسي برخوردار هستند كه مي خواهند به ما تحميل كنند. كجا در آمريكا دموكراسي است بيش از صد سال است كه دو حزب در اين كشور حاكم هستند هر كدام چقدر عضو دارد، آمريكا 300 ميليون جمعيت دارد. اين دو حزب در واقع دو عروسك خيمه شب بازي جلوي صحنه هستند و پشت صحنه دست صهيونيست هاست. اين حزب مي رود و آن حزب مي آيد و هر كدام نقش قبلي را ايفا مي كنند و فقط رنگ عوض مي كنند.
احمدي نژاد افزود: كدام كانديداي مستقلي در آمريكا امكان راي آوردن دارد در شرايطي كه هر يك از اين دو حزب براي انتخابات ميلياردها دلار هزينه مي كند كدام آزادي و دموكراسي، در كجاي اروپا دموكراسي است، سوال مي كنم مردم اروپا براي اين كه بگويند از اين حاكمان خوششان نمي آيد و آن ها را قبول ندارند ديگر چه كار بايد كنند به كي بايد پناه ببرند. آيا در آمريكا و اروپا فريادرسي است. همه اين ها بازي هاي سياسي و فريب است اين ها چطور مي خواهند به ديگران دموكراسي و آزادي بدهند معلوم است كه يك فريب جديد است و ما همه بايد در منطقه هوشيار باشيم. ببينيد چقدر در منطقه ما اسلحه فروختند بيش از 60 ميليارد دلار در سال گذشته به كشورهاي منطقه ما سلاح فروختند، اين سلاح ها براي چيست. آيا براي صلح و آزادي و دموكراسي است و يا براي كشتار و جنگ و ايجاد اختلاف.
همچنين پيش از سخنان احمدي نژاد، علي اكبر ولايتي دبيركل اين همايش گفت: بيداري اسلامي فقط مختص به يك جغرافياي خاص نيست. بلكه بيداري اسلامي واكنش به چند قرن، وابستگي سياسي و منابع ملت هاي مسلمان است.
دبيركل مجمع بيداري اسلامي با بيان اينكه هدف از تحولات اخير وحدت امت اسلامي، مبارزه با نظام سلطه و استكبار جهاني و احقاق حقوق ملت ها از جمله ملت مظلوم فلسطين است، تاكيد كرد: جنبش بيداري اسلامي با همت و تلاش انديشمندان، جوانان و شخصيت هاي فعال و مسلمان از 150 سال پيش آغاز شده و اين خيزش هاي اخير از همان هويت اسلامي نشات گرفته است و امروز وارد مرحله تازه شده است.
ايران تكيه گاه قدرتمند مستضعفين
در همين حال، دبيركل جنبش جهاد اسلامي طي سخناني در اين اجلاس جمهوري اسلامي ايران را يار و ياور هميشگي ملت هاي مسلمان و تكيه گاه قدرتمند مستضعفين جهان دانست.
رمضان عبدالله تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك پايگاه واقعي اسلام همواره بايد ما را در آغوش خود بگيرد و حمايت كند كه الحمدلله اين گونه نيز بوده است.
رمضان عبدالله گفت: يك پروژه صهيونيستي وجود دارد كه مي گويد بايد در مقابل ايران ايستاد لذا ما بايد هوشيار باشيم و در اين دام خطرناك صهيونيست ها نيفتيم.
وي ادامه داد: آنها مي خواهند طوري وانمود كنند كه ايران دشمن ماست اما ما بايد ثابت كنيم كه جمهوري اسلامي ايران يار و ياور هميشگي ماست و در كنار ما خواهد بود كه اين سخنان وي با استقبال و تشويق حاضران مواجه شد.
رمضان عبدالله ضمن ابراز خوشحالي از سخنان امروز محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران، گفت: ما گفته هاي ايشان را به عينه ديده و تجربه كرده ايم. ما مي خواهيم مستضعفان زمين وارثان حقيقي زمين باشند و بر فرعون ها غلبه كنند لذا تاكيد مي كنم ايران تكيه گاه قدرتمند مستضعفين جهان است.
دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين تاكيد كرد: ما به زودي شاهد برافراشته شدن پرچم اسلام در همه زمينه ها به خصوص در سرزمين فلسطين و قدس خواهيم بود.
ابراهيم جعفري نخست وزير سابق عراق از ديگر شخصيت هاي خارجي بود كه در اين همايش به ايراد سخنراني پرداخت.
وي با بيان اينكه پيروزي كشورهاي منطقه فقط با ساقط شدن حاكمان ديكتاتور حاصل نمي شود، گفت: راهي كه در پيش گرفته ايم توقف پذير نيست و بايد از اين پس به دنبال برقراري رژيم عدالت مدار باشيم.
وي ادامه داد: البته در اين مسير بايد مراقب باشيم كه از قبيله گرايي خودداري كنيم.
جعفري در بخش ديگري از سخنانش فلسطين را از مسائل اساسي جهان اسلام خواند و گفت: امروز فلسطين ايران را تكيه گاه خود مي داند، البته همه كشورهاي منطقه بايد حمايت از فلسطين را در دستور كار خود قرار دهند.
نخست وزير سابق عراق همچنين به نابودي حزب بعث در عراق و خروج اشغالگران آمريكايي از اين كشور اشاره كرد و افزود: جوانان در اين مسير نقش ويژه اي را ايفا كردند.
در همين زمينه، عمارحكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در سخناني در اين اجلاس با تشكر از جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب اسلامي به دليل برگزاري اين اجلاس گفت: امروز ما در سرزمين صلح و اسلام، ايران هستيم كه سه دهه انقلاب اسلامي را پشت سر گذاشته است و جوانان آن در چنين روزهايي بوده كه به امام خميني(ره) لبيك گفتند.
وي با اشاره به نگراني از احياي رژيم هاي كهنه گفت: اگر امروز فرصت به جوانان داده شود حركت هاي استكباري نابود مي شوند. ما بايد جنبش هاي انقلابي را به صحنه انتقال قدرت تبديل كنيم و با تحليل هاي درست نگذاريم كه در اين دام ها گرفتار شويم و اجازه دهيم كه انقلاب هايمان به انحراف كشيده شوند.
در ادامه روز اول اين همايش در روز يكشنبه نمايندگاني از كشورهاي مختلف اسلامي نقطه نظرات خود را مطرح كردند.

 



نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس: طرح توقف صدور نفت به اروپا سه شنبه نهايي مي شود

نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح توقف صدور نفت ايران به كشورهاي اروپايي فردا در جلسه ويژه اي با حضور نمايندگاني از برخي كميسيون هاي تخصصي مجلس نهايي مي شود.
ناصر سوداني ديروز اظهار داشت: اين طرح امروز با استقبال قابل توجه نمايندگان مواجه شد و بسياري از نمايندگان خواستار امضاي آن بودند اما در رايزني با هيات رئيسه مجلس مقرر شد در جلسه فردا تكميل و طرح جامع و مانعي تهيه و ارائه شود.
وي گفت : در اين جلسه كه بعد از ظهر سه شنبه برگزار مي شود، نمايندگاني از كميسيون هاي انرژي ، برنامه و بودجه ، امنيت ملي و سياست خارجي ، اصل 90 و مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي ، طرح توقف صدور نفت به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را بررسي و نهايي مي كنند.
سوداني افزود: نمايندگان مجلس اتفاق نظر دارند كه طرحي تاريخي و ماندگار تصويب كنند تا با اجراي آن ديگر دشمنان انقلاب اسلامي به خود اجازه ندهند كه هرگاه هوس كردند براي ما خط و نشان بكشند.
وي ، كاهش وابستگي بودجه كشور به درآمدهاي نفتي ، تبديل نفت به فرآوردهايي با قابليت صدور ارزنده تر و ذخيره سازي آن براي درآمدزايي در آينده را از مهمترين مزاياي تصويب اين طرح و تحريم اروپا برشمرد.
سوداني گفت: در عين حال اجراي تحريم نفتي ما به زيان اروپايي هاست زيرا آنان مجبورند زيرساخت هاي پالايشگاه هاي خود را متناسب به نفت جايگزين تغيير دهند كه براي آنها زمان و هزينه بر است.
وي موضع امروز مقامات آلمان مبني بر فراخواندن مسئولان كشورمان به خويشتنداري در توقف صدور نفت به اروپا را نشان دهنده آگاهي اروپايي ها از زيان آنان در اجراي تحريم نفتي ايران دانست.
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس همچنين از برگزاري جلسه مشترك طراحان طرح توقف صدور نفت به اروپا با مسئولان و كارشناسان وزارت نفت خبر داد. سوداني گفت: جلسه رايزني با مسئولان وزارت نفت براي بررسي اين طرح فردا در كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
وي افزود: بنا بر اعلام مدير عامل شركت ملي نفت ايران ، ما از آمادگي كامل براي توقف صدور نفت به اروپا برخورداريم و در بازاريابي ، جايگزيني ديگر مشتريان و فروش نفت كشورمان هيچ مشكلي نداريم.

 



فرزند شهيد آيت الله دستغيب دارفاني را وداع گفت

به گزارش ايسنا سيدمحمدهاشم دستغيب، يادگار شهيد محراب آيت الله سيدعبدالحسين دستغيب، صبح ديروز در سن 70 سالگي درگذشت.
وي از چند روز قبل به دليل عارضه قلبي در بخش آي سي يو بيمارستاني در شيراز بستري شده بود.
پيكر مرحوم حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد هاشم دستغيب، ساعت 9 صبح امروز (دوشنبه) از مقابل مسجد جامع عتيق شيراز - محل سخنراني هاي شهيد دستغيب و اقامه نماز مرحوم سيدمحمدهاشم دستغيب - به سمت حرم شاه چراغ تشييع مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين دستغيب پس از تحصيل علوم ديني در حوزه هاي علميه نجف و قم، با مبارزات گروه هاي انقلابي و فعاليت ها و روشنگري هاي پدر شهيدش همراه و به همين دليل چند بار ازسوي ماموران رژيم پهلوي بازداشت و روانه زندان شده بود.

 



رئيس جمهور در مراسم رونمايي از داروهاي نوتركيب:
ايران بايد يكي از مراكز اصلي دانش و فناوري درمان و دارو شود

مراسم رونمايي از دو قلم داروي نوتركيب و چهار نوع ماده اوليه دارويي ساخت محققان كشور پيش از ظهر ديروز با حضور محمود احمدي نژاد وزير بهداشت و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين مراسم اظهار كرد: بيش از 140داروي نوتركيب براي بيماري هاي صعب العلاج در دنيا توليد مي شود كه ما تاكنون 12مورد را مي توانيم توليد كنيم. بنابراين براي رسيدن به 140 مورد هنوز فاصله بسيار است، گرچه براي توليد اين 12 مورد نيز اقدامات بسيار بزرگي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: شتاب ما در اين راستا بالا است و اميدواريم كه هرچه زودتر بتوانيم به يكي از صادركنندگان دارو تبديل شويم.
رئيس قوه مجريه يادآور شد: واقعيتي وجود دارد كه بسياري آن را يا به دليل تعارف يا ترس مطرح نمي كنند. اصل شبكه دارويي دنيا در دست گروه معدودي است و در اين زمينه نقلي وجود دارد كه پشت اين موضوع صهيونيست ها هستند. وي ادامه داد: ما هم اين موضوع را قبول داريم، آنها به ملت ها فشار مي آورند، چه بسا كه بسياري از اوقات بيماري را ترويج مي كنند تا بتوانند داروهاي خود را بفروشند.
رئيس دولت دهم با تأكيد بر اين كه ايران بايد يكي از مراكز اصلي دانش و فناوري درمان و دارو شود، گفت: امسال در بودجه پولي براي صندوق نوآوري و شكوفايي به تصويب رسيد و اساسنامه آن مدت هاست كه به مراجع مربوطه ارايه شده، اما هنوز تاييد نشده است. شايد كارهاي مهمتري باشد! اما به زودي بودجه خوبي به صندوق حمايت از پژوهشگران داده مي شود، پشتيباني هاي لازم نيز صورت مي گيرد و من از اينجا از همه دلسوزان و پژوهشگراني كه در اين عرصه گام برمي دارند، براي حضور دعوت مي كنم.
احمدي نژاد در پايان خاطرنشان كرد: ايمان دارم كه اراده و همت و عشق پژوهشگران ما بر همه موانع و كاستي ها غلبه خواهد كرد.
گفتني است قرارداد توليد اين داروها در قالب طرح كلان ملي فناوري «توليد داروهاي وارداتي» بين معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سال 88 منعقد شده است.
اين داروها شامل «سالمترول» (Salmeterole) براي درمان بيماري هاي تنفسي و آسم، «ريلوزول» (Riluzole) با كاربرد در درمان ALS (نوعي بيماري سيستم عصبي)، «لتروزول» (Letrozol) براي مهار «آروماتاز» و كاربرد در درمان سرطان پستان، «زولدرونيك اسيد» (Zoledronicacid) براي پيشگيري از استئوپروز (پوكي استخوان) و نيز درمان بيماري پوستي پاژه، «فاكتور هفت انعقادي خون براي درمان بيماران هموفيلي و نيز «توكسين بوتولينوم A» براي درمان پوست و زيبايي است.
توليد اين داروها به دست متخصصان داخلي در حالي صورت مي گيرد كه هم از جهت فناوري بالاي آنها و نيز از لحاظ كاهش قيمت نسبت به نمونه خارجي، در عين اثربخشي بالاتر، بسيار حائز اهميت هستند و صرفه جويي 68 ميليون دلاري سالانه را براي كشور به همراه دارند.

 



عالي ترين نشان فرانسه به يك صهيونيست ضد ايراني اعطا شد

رئيس جمهور فرانسه ، نشان لژيون دونور، عالي ترين نشان افتخار دولتي اين كشور را به موشه كانتور رئيس كنگره يهوديان اروپا كه چهره اي شناخته شده و ضد ايراني به شمار مي آيد، اعطا كرد.
اين نشان كه برترين نشان فرانسه نيز به شمار مي آيد، از زمان ناپلئون بناپارت ابداع شده است و كمال آتاتورك بنيانگذار تركيه نوين، ملكه اليزابت دوم از انگليس و دوايت آيزنهاور، رئيس جمهور اسبق آمريكا از جمله دريافت كنندگان پيشين اين نشان به شمار مي آيند.
موشه كانتور ضمن ابراز خرسندي از دريافت اين جايزه اعلام كرد كه عقيده دارد ايران بزرگترين دشمن اسراييل است.
حدس زده مي شود هدف ساركوزي از اين كار جلب نظر يهوديان در انتخابات آتي باشد.

 



در حاشيه يادواره شهداي فرهنگي و دانش آموز استان قم صورت گرفت
ديدار خانواده شهيد احمدي روشن با مراجع تقليد در قم

خانواده شهيد احمدي روشن كه به منظور شركت در يادواره شهداي فرهنگي و دانش آموز به استان قم سفر كرده اند روز يكشنبه با مراجع تقليد ديدار و گفتگو كردند.
به گزارش خبرگزاريها، آيت الله مكارم شيرازي در اين ديدار به خدمات شهيدان در زندگي و پس از شهادتشان اشاره كرد و افزود: بعضي ها با رفتنشان از دنيا خدمتي مي كنند كه بيش از آن خدمتي است كه در حال حياتشان كرده اند.
وي اضافه كرد: اگر يك دانشمند كه نقش موثر عليه دشمنان اسلام داشته به مقام شهادت برسد، مقام و ارزش برتر و والايي دارد.
آيت الله مكارم شيرازي به بازتاب شهادت احمدي روشن در دنيا اشاره كرد و گفت: شهادت ايشان چنان موجي در دنيا ايجاد كرد كه همه عقلاي دنيا، اين عمل را تقبيح كردند.
وي ادامه داد: شهادت ايشان به نفع اسلام و جمهوري اسلامي و سندي براي حقانيت نظام جمهوري اسلامي شد و باطل بودن دشمنان اسلام را ثابت كرد.
وي در ادامه با اشاره به درج خبري مبني بر تغيير رشته صدها نفر از دانشجويان دانشگاه هاي كشور به رشته انرژي اتمي خاطر نشان كرد: شهادت يك نفر سبب شد افرادي زيادي دنبال برنامه و اهداف او بروند كه اين قيمت بالايي دارد.
آيت الله مكارم شيرازي به اهتمام و توجه خاص رهبر انقلاب نسبت به شهادت احمدي روشن اشاره كرد و بيان داشت: ايشان عنايت فوق العاده اي به خرج دادند كه نشان مي دهد ايشان ارزش آن را بيش از ديگران احساس مي كنند.
وي در پايان از سخنان شجاعانه و روحيه بخش مادر شهيد تقدير و تشكر كرد.
در ديدار ديگري كه در دفتر حضرت آيت الله نوري همداني برگزار شد، اين مرجع تقليد ضمن تبريك و تسليت به خانواده اين شهيد والا مقام، براي علو درجات وي دست به دعا برداشت و اين واقعه را به خانواده شهيد احمدي روشن تبريك و تسليت گفت.
وي با اشاره به آيات و رواياتي جايگاه شهدا را برجسته توصيف كرد و با تحسين دستاوردهاي افتخارآفرين هسته اي ايران، تلاش دانشمندان جوان كشورمان در اين عرصه را ستود.
رحيم احمدي روشن پدر شهيد مصطفي احمدي روشن در حاشيه ديدار خانواده اين شهيد با حضرت آيت الله نوري همداني در گفت وگو با خبرنگاران، تصريح كرد: مصطفي خاري در چشم دشمنان اسلام و نظام بود.
وي با بيان اينكه شهادت نهايت خواسته مصطفي بود و سرانجام در اين مسير به آرزوي خود رسيد، گفت: استكبارجهاني و دشمنان نظام بدانند اگر آنها يك نفر به نام مصطفي احمدي را ترور كردند، هزاران نفر اعلام آمادگي كردند كه جاي ايشان را پر كنند.
پدر شهيد احمدي روشن با اشاره به خصوصيات اخلاقي و رفتاري فرزند شهيدش، گفت: ايشان بسيار پسري خوش رو، متواضع و متين و باوقار بود، با بزرگتر ها با احترام رفتار مي كرد و به كوچكترها نيز ارزش مي داد.
وي با بيان اينكه مصطفي كار خود را به خاطر اسلام و نظام انجام مي داد و تمام هدف او پيشرفت جمهوري اسلامي بود، تصريح كرد: ايشان نسبت به سرنوشت تمام مسلمانان بسيار حساس بود و تاكيد مي كرد كه مسلمانان نبايد به گونه اي زندگي كنند كه به كشورهاي بيگانه وابسته و محتاج باشند.
در بيست و پنجمين يادواره شهداي فرهنگي و دانش آموز استان قم كه پيش از ظهر ديروز در مجلس امير المومنين(ع) برگزار شد، مادر شهيد احمدي روشن با اشاره به خصوصيات پسر شهيدش، محبت نسبت به اهل بيت(ع) را از مهم ترين دلايل دستيابي او به توفيق شهادت دانست.
صديقه سالاري زاده ادامه داد: مصطفي سرباز امام زمان(عج) بود و اين موضوع را در عمل نيز نشان داده بود.
مادر شهيد احمدي روشن خاطر نشان كرد: مصطفي در تحصيل و شغل به تئوري پردازي و حرف زدن اكتفا نمي كرد و به دنبال عمل صحيح و به موقع بود.
وي افزود: فرزندم به معناي واقعي عاشق و پيرو رهبري بود و خالصانه براي اعتلاي ايراني اسلامي خدمت مي كرد.
سالاري زاده خطاب به دانش آموزان شركت كننده در اين يادواره گفت: من از شما مي خواهم كه با تلاش و عمل صادقانه به وظايف اسلامي خود راه مصطفي و ديگر شهداي انقلاب اسلامي را ادامه دهيد كه در اين صورت هيچ قدرتي قادر به شكست اين كشور نخواهد بود.
گفتني است همسر و مادر شهيد احمدي روشن در ادامه برنامه سفر خود به قم عصر روز گذشته با آيت ا... صافي گلپايگاني ديدار و گفت وگو كردند.
خانواده شهيد احمدي روشن نيز در اين ديدارها ضمن بيان نكاتي از ويژگي هاي اخلاقي و علمي مصطفي احمدي روشن تاكيد كردند كه دشمنان با اين گونه اقدامات نخواهند توانست روند پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران را با مشكل مواجه كنند.

 



معاون وزير امور خارجه: 80 تا 90 درصد نفت مصرفي شرق آسيا از خليج فارس تامين مي شود

معاون وزير امور خارجه در امور كشورهاي آسيا، اقيانوسيه و مشترك المنافع با بيان اين كه 80 تا90درصد نفت مصرفي شرق آسيا از خليج فارس تامين مي شود، سهم ايران را از اين مقدار 10 تا 15درصد عنوان كرد.
سيدعباس عراقچي درباره موضع كشورهاي شرق و جنوب شرق آسيا در خصوص تحريم نفتي ايران گفت: ايران يكي از اصلي ترين تامين كنندگان نفت اين كشورها بوده و اين نقش همچنان حفظ خواهد شد.
وي گفت: كشورهاي شرق و جنوب آسيا كه از رشد اقتصادي بالايي در سال هاي اخير برخوردار بوده اند، نيازشان به انرژي كاملا جدي و روزافزون است و تقريبا تمام انرژي مصرفي آنها انرژي وارداتي است و اين طور نيست كه بتوانند جايگزين آساني براي تامين كنندگان نفت خود پيدا كنند.
به گزارش ايرنا معاون وزير امور خارجه درباره موضوع موانع و مشكلات مطرح شده در رسانه هاي غربي بر سر راه ايران براي دريافت درآمد حاصل از فروش نفت گفت: سيستم هاي ملي و بانكي بين المللي به گونه اي نيست كه كساني بتوانند از طريق تحريم ها و اقدامات يكجانبه به راحتي و به طور كامل مانع از نقل و انتقالات مالي و بانكي شوند و لذا هميشه راه حل هاي جايگزيني براي كشورها وجود دارد.
وي گفت: ممكن است طرف هاي مقابل ايران در برخي موارد توانسته باشند مشكلاتي را در زمينه انتقال درآمد حاصل از فروش نفت ايران ايجاد كنند اما به هيچ وجه نتوانسته اند همه مسيرها را مسدود كنند.

 



نيمه اسفند 90 آغاز ثبت نام در دوره هاي تكميلي تخصصي پزشكي

ثبت نام داوطلبان در آزمون پذيرش دوره هاي تكميلي تخصصي پزشكي (فلوشيپ) سال 91 از نيمه اسفندماه آغاز مي شود و آزمون در ارديبهشت ماه 91 برگزار خواهد شد.
آزمون پذيرش دوره هاي تكميلي تخصصي پزشكي (فلوشيپ) به صورت غيرمتمركز در دانشگاههاي علوم پزشكي كه داراي مجوز آموزشي دوره هاي تكميلي تخصصي هستند برگزار مي شود.
ثبت نام در اين دوره از آزمون از 15اسفند آغاز مي شود و تا 29اسفند ادامه دارد. آزمون كتبي در اين دوره 28ارديبهشت ماه 91 برگزار خواهد شد و پس از برگزاري آزمون كتبي، افراد واجد شرايط در آزمون شفاهي كه در روزهاي 29 تا 30 ارديبهشت ماه 91 برگزار مي شود، شركت مي كنند. شروع دوره پذيرفته شدگان در دوره هاي تكميلي تخصصي پزشكي (فلوشيپ) سال 91 از ابتداي مهر 91 خواهد بود.

 



وزير راه و شهرسازي: شرق به غرب و شمال به جنوب كشور را به هم متصل مي كنيم

وزير راه و شهرسازي گفت: هم اينك 15 استان كشور در نوبت افتتاح مسكن مهر قرار دارند.
به گزارش ايرنا، «علي نيكزاد» شنبه در حاشيه آغاز عمليات اجرايي راه آهن شيراز، فسا، استهبان، ني ريز، گل گهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دولت در بحث مسكن قول داده كه يك ميليون و 200 هزار واحد را افتتاح كند و اعلام مي كنيم كه در كل كشور، خصوصاً مناطق پرند و هشتگرد تهران آماده ايم مسكن يك خوابه را با پنج ميليون تومان آورده، دو خوابه را با 11 ميليون تومان و سه خوابه را با 16 ميليون تومان به متقاضيان واگذار كنيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 192 هزار واحد مسكوني را در دست اجرا داريم كه تعدادي را در ايام نوروز و تعدادي را نيز در خرداد و شهريور 91 واگذار خواهيم كرد.
وي ضمن اشاره به مشاركت بخش خصوصي در زمينه اجراي سه پروژه توسعه فرودگاه شيراز، اجراي راه آهن و توسعه آزادراه در فارس گفت: هم اينك يك هزار و 500 كيلومتر انواع راه در فارس در دست اجرا داريم كه 500 كيلومتر آن بزرگراه است و از آنجا كه بزرگراه ها با اعتبارات دولتي ساخته مي شود سعي مي كنيم اعتبارات آن در سال 91 را افزايش دهيم.
نيكزاد يكي از اهداف وزارت راه و شهرسازي را اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب كشور از طريق شبكه ريلي و يا به صورت آزادراه و بزرگراه برشمرد و اظهار داشت: در اين كار هم از اعتبارات بودجه اي، هم از توان و ظرفيت هاي قانون بودجه و هم از سهام، فروش اموال و اوراق مشاركت استفاده خواهيم كرد و توافقات خوبي را هم انجام داده ايم تا يك پروژه 58 هزار ميليارد ريالي با 580 كيلومتر راه آهن در فارس و ساير استان ها با استفاده از توان بخش خصوصي اجرا كنيم.

 



ميرباقري سلمان فارسي را مي سازد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
سريال سلمان فارسي به كارگرداني سيدداوود ميرباقري در شاهرود ساخته مي شود.
اين سريال قرار است در شهرك سينمايي شاهرود كه در اطراف شهر كلاته خيج واقع در جاده شاهرود- آزادشهر احداث خواهد شد فيلمبرداري شود.
براي ساخت اين سريال 90 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده است و هم اكنون ميرباقري در حال نوشتن فيلمنامه اين سريال است.

 



سفير سابق ايران در مكزيك و استراليا: مساجد مجازي بايد در آمريكا فعال شوند

تبريز- خبرنگاركيهان:
سفير سابق ايران در استراليا و مكزيك، خواستار فعاليت مساجد مجازي در دنيا و از جمله در آمريكا شد.
«محمدحسن قديري ابيانه» گفت: ما نياز به فعاليت هاي گسترده و منسجم در فضاي مجازي داريم و در همين راستا، بايد اقدام به راه اندازي مساجد مجازي در جهان و از جمله آمريكا كرد.
وي با تاكيد بر اينكه آمريكا در سراشيبي سقوط قرار گرفته و دير يا زود، محو خواهد شد، ارزش هاي اسلامي را، داراي جاذبه هاي خاص و قوي در جوامع دنيا دانست و گفت: با تاسيس مساجد مجازي مي توان فعاليت هاي آموزشي، فرهنگي و تربيتي خوبي حتي در آمريكا به وجود آورد و بر روي شهروندان تاثير مثبت گذاشت.
به گزارش دبيرخانه هماهنگي كانون هاي مساجد آذربايجان شرقي، وي ايران را از كشورهاي قدرتمند و با ثبات منطقه توصيف كرد و علت آن را درك صحيح از معادلات منطقه اي دانست.

 



برگزاري كنگره بين المللي مالاريا در كيش

جزيره كيش - خبرنگار كيهان:
كنگره بين المللي مالاريا با حضور اساتيد و محققان داخلي و خارجي در سالن همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد.
براساس اين گزارش: كنگره بين المللي مالاريا با همكاري مراكز تحقيقاتي و اساتيد و محققاني از كشورهاي اتريش - پاكستان - سودان - عمان - قطر- عراق و همچنين جمع كثيري از معاونان بهداشتي و كارشناسان مسئول مبارزه با بيماريها دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور در سالن همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد.
والترز استاد اتريشي دانشگاه پزشكي وين در حاشيه اين كنگره گفت: دولتها به نقش موثر آگاهي مردم در برنامه حذف مالاريا بايد توجه ويژه حياتي داشته باشند و ايران از جمله كشورهايي است كه در آگاهي رساني در زمينه مالاريا بسيار جدي و فعال بود! همچنين دكتر محمدمهدي گويا رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت گفت: ساخت واكسن ضد مالاريا توسط محققان كشورمان از دستاوردهاي مهم است و آخرين تحقيقات واكسن ضد مالاريا در دست انجام است و فاز سه تحقيقات در سال 2014 به پايان خواهد رسيد.

 



در جشن بزرگ نرگس بهبهان بزرگترين سبد گل جهان رونمايي شد

از بزرگترين سبد گل جهان با 124 هزار شاخه گل نرگس در جشن بزرگ نرگس بهبهان رونمايي شد.
به گزارش فارس از بهبهان، جشن بزرگ نرگس بهبهان به منظور اعتلاي نام و ارائه راهكار و پيشنهاد در زمينه ارتقاي گل نرگس بهبهان كه تنها خاستگاه طبيعي اين گل در اين شهرستان قرار دارد، پيش از ظهر ديروز در تالار معلم بهبهان برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم كه جمعي از مسئولان استاني و محلي حضور داشتند، محمدرضا حسني، مديرجهاد كشاورزي بهبهان و دبير اين جشن به سخنراني كوتاهي پرداخته و طي آن بر ضرورت خارج كردن نرگس بهبهان از غربت طولاني مدت آن تأكيد كرد.
همچنين فرماندار بهبهان نيز طي سخناني ضمن بيان تاريخچه اين گل در شهرستان بهبهان، به تشريح مشكلات موجود در بحث عدم بهره گيري مناسب از ظرفيت موجود اين گل در بهبهان پرداخته و در ادامه هفت راهكار و پيشنهاد را به منظور اعتلاي اين گل ارائه داد.
باذلي محبوب طي سخنان خود گل نرگس بهبهان و تنها خاستگاه طبيعي آن در ايران و يكي از نقاط نادر دنيا را نيازمند توجه جدي و ويژه مسئولان دانست.
در كنار اين جشن، مسابقه عكس گل نرگس و يك سري مسابقات نقاشي و مقاله نويسي در همين موضوع در سطح شهر و مدارس بهبهان برگزار شده بود كه در پايان مراسم به افراد برگزيده آنها، هدايا و لوح هاي تقديري اهدا شد.
نكته قابل توجه اين مراسم، رونمايي از بزرگ ترين سبد گل جهان با 124هزار گل نرگس به نيت 124 هزار پيامبر آسماني در اين جشن بود.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري: تأييد يا رد صلاحيت ها بايستي متقن و مستند باشد

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: تأييد يا رد صلاحيت ها و احراز و عدم احراز داوطلبان نمايندگي مجلس بايستي متقن و مستند باشد.
آيت الله علي معلمي با اشاره به مراجعات متعدد و فراوان افراد به دفترشان و اعتراض آنها نسبت به اظهار نظر هيئت نظارت شهرستان و هيئت نظارت استان مبني بر رد صلاحيت بعضي افراد كه در فهرست نامزدهاي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي قرار دارند، گفت: بنده هم نسبت به بعضي رد صلاحيت ها حرف و اعتراض دارم و اميدوارم اين عرايض به سمع اعضاي شوراي محترم نگهبان برسد و در اين ميان بايستي همه كارها بايد قانوني باشد و كسي حق ندارد برخلاف معيارها و مقررات پيگير چيزي باشد.
آيت الله معلمي افزود: اگر ما معتقديم واقعاً بايد صلاحيت افراد تأييد و احراز بشود، پس عدم صلاحيت ها هم بايد احراز بشود و اينكه بياييم افراد را متهم بكنيم كه التزام عملي به ولايت فقيه ندارند بايد يك مورد سند داشته باشيم كه ولايت فقيه جايي فرمان داده و آن فرد از اين فرمان سرپيچي كرده و اين نشان از عدم التزام به ولايت فقيه را براي اين شخص ثابت مي كند.
امام جمعه قائم شهر با بيان اين مطلب كه شوراي نگهبان نبايد با آبروي افراد بازي كند، افزود: با توجه به اينكه رهبر معظم انقلاب حضور حداكثري مردم در انتخابات را يك تكليف و وظيفه شرعي و ملي مي داند و تلاش براي جذب حداكثري در اين زمينه مي بايست مورد تأكيد قرار گيرد، لذا مي بايست فضايي در كشور فراهم شود كه هركس فرد يا افرادي را مي پسندد انتخاب كند.
عضو خبرگان رهبري در ادامه تأكيد كرد بازكردن فضا براي بهره مندي از سلايق مختلف و حضور همگاني به اين معنا نيست كه افرادي بروند و در مطبوعات به نقل از بنده بگويند كه «فلاني گفته هيچ كس نبايد رد صلاحيت بشود» بلكه بايد طبق معيارها و ضوابط قانوني و براساس مدارك و مستندات افراد تأييد يا رد شوند.

 



بهره برداري از بزرگترين تصفيه خانه خراسان شمالي در اسفراين

اسفراين- خبرنگاركيهان:
اولين و بزرگترين تصفيه خانه خراسان شمالي در اسفراين با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به بهره برداري رسيد.
عضو هيئت مديره و مدير كارخانه لوله گستر اسفراين در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: اين طرح در زميني به مساحت 2000 مترمربع ساخته شده كه براي ساخت و تجهيز آن مبلغ 6 ميليارد ريال از محل درآمدهاي اين شركت هزينه شده است.
وي گفت: تصفيه خانه تلفيقي صنعتي و بهداشتي اين شركت با قابليت تصفيه پساب صنعتي و بهداشتي بيش از 400 مترمكعب در شبانه روز ظرفيت دارد.
مهدي بذري اضافه كرد: با راه اندازي اين طرح بازيافت پساب اين مجموعه به ميزان 90 تا 95 درصد با قابليت استفاده در صنعت و آبياري فضاي سبز مورد استفاده قرار مي گيرد اجراي اين طرح به مدت يكسال به طول انجاميده و بيش از 9 هزارنفر ساعت نيز كاربرده است.
معاون رئيس جمهوري در ادامه سفر خود به شهرستان اسفراين از مجتمع فولاد اسفراين از تصفيه خانه فاضلاب صنعتي و بهداشتي و تصفيه خانه آب صنعتي كه در سال 84 به بهره برداري رسيده بود نيز بازديد كرد.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
خريد22ميليارد تومان كتاب فاخر از ناشران

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از خريد 22ميليارد تومان كتاب هاي فاخر و ارزشمند چاپ اول ناشران در سال جاري توسط اين وزارتخانه خبر داد.
به گزارش مهر، بهمن دري در حاشيه افتتاح نمايشگاه كتاب مازندران در نشست خبري در پاسخ به سؤال مهر اظهار داشت: در سال جاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي كنترل قيمت كتاب، 22ميليارد تومان كتاب هاي فاخر و ارزشمند چاپ اول ناشران را خريداري كرده و در اختيار مراكز خريد در استان ها و يا در اختيار كتابخانه هاي عمومي قرار مي دهد.
وي در تشريح گراني قيمت كتاب گفت: بخشي از افزايش قيمت كتاب مرتبط با سياست هاي وزارت فرهنگ و ارشاد است، اما بخش هاي ديگر در ارتباط با بحث چاپ و تاليف و همچنين قيمت كاغذ در بازار است.
دري با بيان اينكه قيمت كتاب نسبت به ساير اقلام در كشور مناسب است افزود: به جرأت مي توان ادعا كرد كه در ايران نسبت به ساير كشورهاي منطقه قيمت كتاب ارزانتر است.
وي گفت: كتاب هر سال به نسبت نرخ تورم 10 تا 15درصد افزايش قيمت دارد، كه اين امر طبيعي است و قيمت ها نامتعارف نيستند.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بحث خريد كتاب ابراز داشت: كتاب ها با تخفيف 20 تا 30درصد توسط وزارت ارشاد از ناشران خريداري مي شود كه اگر قرار باشد قيمت كتاب را كنترل كنيم براي حمايت از ناشر و مؤلف، وزارتخانه بايد از تخفيف خود عدول كند كه اين موضوع از اختيارات معاونت است.
دري از برگزاري جلسه اي با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در اين جلسه تصميم بر اين شد كه اگر نوسانات قيمت كاغذ در كل كشور نامتعارف باشد در حمايت از خريد كتاب اقداماتي لحاظ كنيم.
وي از برپايي بيش از 200 نمايشگاه به مناسبت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در كشور خبر داد و گفت: از برگزاري نمايشگاه هاي كتاب در شهرهاي دور و نزديك حمايت مي كنيم، زيرا كه معتقديم اين كار سبب افزايش معرفت، بصيرت و دانش مردم جامعه خواهد شد.
وي همچنين از برپايي 25 نمايشگاه كتاب در مراكز استان ها خبر داد و گفت: در روزهاي آتي نمايشگاه هاي ديگري هم در ساير مراكز استاني فعاليت خود را آغاز مي كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

تجديد ميثاق اهالي فرهنگ با امام خميني(ره)
مراسم تجديد ميثاق اصحاب قلم و انديشه و هنرمندان كشور با آرمان هاي انقلاب اسلامي و حضرت امام خميني(ره) صبح امروز در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي برگزار مي شود. در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مشاورين و معاونين امور فرهنگي، هنري، سينمايي و مطبوعاتي و مالي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حضور خواهند داشت.
بزرگترين جشنواره عكس كشور برگزار مي شود
بزرگترين جشنواره عكس كشور توسط سازمان بسيج هنرمندان در شهرستان بوشهر برگزار مي شود.
سيداسماعيل اشرف نيا، مدير امور انجمن ها و كانون هاي سازمان بسيج هنرمندان كشور، از اجراي مرحله نهايي نخستين جشنواره عكس بسيج با شركت 30 هزار و 240 اثر در سطح 28 استان كشور، همزمان با دهه مبارك فجر در استان بوشهر خبر داد.
به گفته اشرف نيا اولين جشنواره عكس بسيج كه با موضوعات «انسان و پايداري»، «انسان و سازندگي» و «آئين و سنن» در سطح 28 استان كشور برگزار شد، با معرفي 15عكس ويژه به گام پاياني خود مي رسد.
99 اثر به مرحله داوري نهايي جشنواره سقوط وال استريت
از ميان يكهزار و 560 اثر رسيده به دبيرخانه جشنواره بين المللي كاريكاتور سقوط وال استريت، 99 اثر به مرحله داوري نهايي راه يافت.
محمد عزيزي دبير اجرايي جشنواره بين المللي كاريكاتور سقوط وال استريت با اعلام اين خبر گفت: 99 اثر از 43 هنرمند ايراني و خارجي به مرحله نهايي داوري آثار جشنواره كاريكاتور سقوط وال استريت راه يافته است. در بخش آثار خارجي نيز آثار هنرمنداني از كوبا، روسيه، اندونزي، تركيه، اوكراين، روسيه، مكزيك، روماني، استراليا، برزيل، فرانسه، قزاقستان، سوريه، صربستان، چك، مقدونيه، بلغارستان، آمريكا و آلمان به بخش نمايشگاهي راه يافته است.
به گفته عزيزي، آثار راه يافته به مرحله نهايي جشنواره كاريكاتور سقوط وال استريت همزمان در تهران و شش شهر كشور به نمايش گذاشته مي شود. همچنين آثار منتخب به صورت آنلاين نيز قابل مشاهده است.
برترين مجموعه داستان هاي سال در جشنواره غني پور
هيئت داوران يازدهمين جشنواره شهيد حبيب غني پور پس از بررسي ها، 14 عنوان اثر را شايسته حضور در مرحله دوم داوري ها دانستند.
محمدعلي قرباني كه سرداوري اين بخش از جشنواره را بر عهده دارد، با همراهي داوران اين دوره از جشنواره، تعداد 14عنوان اثر را واجدشرايط لازم براي حضور در دور دوم داوري ها دانستند. سال گذشته و در دهمين دوره اين جشنواره احمد بيگدلي، محمد مهدوي شجاعي و محمد محمودي نورآباد داوران بخش «داستان كوتاه» بودند و كتاب «مهماني با كلاغ ها» نوشته زهرا پورقربان را به عنوان كتاب تقديري و كتاب «عروس بيد» نوشته يوسف عليخاني را به عنوان كتاب سال معرفي كردند. در اين دوره از جشنواره كه اسفند سال جاري برگزار خواهد شد، محمد ناصري دبيري جشنواره را بر عهده دارد.
نمايشگاه عكس «ردپاي اشرف پهلوي در تاريخ ايران»
به مناسبت ايام خجسته دهه فجر، نمايشگاه عكس با عنوان «ردپاي اشرف پهلوي در تاريخ ايران» از 11 بهمن به مدت 10 روز در موزه ظروف سلطنتي سعدآباد برگزار مي شود. در اين نمايشگاه 20قطعه عكس از فعاليت هاي سياسي اجتماعي اشرف پهلوي در داخل و خارج از كشور در قالب عكس در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد. بسياري از تصاوير نمايشگاه «رد پاي اشرف پهلوي در تاريخ ايران» از مجموعه هاي مختلف انتخاب شده و نحوه دخالت اشرف را در كليه امور كشور به تصوير مي كشد.
تجليل از «يدالله وزيري» در جشنواره عكس ما مي توانيم
رئيس خانه عكاسان از برگزاري پنجمين جشنواره عكس «ما مي توانيم» و تجليل از يدالله وزيري عكاس خبري روزنامه كيهان در روزسه شنبه يازدهم بهمن در تالار سوره خبر داد.
رسول اوليازاده، رئيس خانه عكاسان در نشست خبري پنجمين جشنواره عكس ما مي توانيم هدف از برگزاري اين جشنواره را نشان دادن ايراني قدرتمند، پويا و شكوفا پس از انقلاب دانست و گفت: همزمان با برگزاري اين جشنواره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد نيز تصميم گرفتند جشنواره عكسي را با همين مضمون در دهه فجر در 50 كشور برپا كنند كه عكس هاي شركت دهنده در دوره هاي گذشته كمك زيادي به برپايي اين نمايشگاه كرد. وي از ارسال يك هزار و 500 اثر به دبيرخانه جشنواره پس از اعلام فراخوان خبر داد و گفت: هيئت داوران پس از بررسي 42 اثر را براي نمايشگاه انتخاب كردند.
رئيس خانه عكاسان اعضاي هيئت داوري را متشكل از بيژن بني احمد، محمد ستاري،افشين بختيار، عليرضا كريمي صارمي و رسول اوليازاده دانست و گفت: نمايشگاه از 11 تا 26 بهمن ماه در گالري خانه عكاسان برپا خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14