(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 بهمن 1390- شماره 20132

محروميت از نعمت گاز
انتقاد امام جمعه فولادشهر از روش دو مديريتي
برگزاري همايش جهاني سيد علي آقا قاضي در تبريز
ايران در كيهان
بناهاي تاريخي گيلان درحال تخريب است
شهرداري اصفهان بودجه سال 91 را به شوراي شهر فرستاد
بنا بر گفته فرماندار73 درصد تعهدات اشتغالزايي در كرج اجرايي شد
در خرداد 91 بلندترين برج آجري جهان ثبت جهاني مي شود
به دليل نبود بودجه بازسازي خانه امير ارشد ناتمام ماند
اعلام آمادگي فرودگاه زنجان براي پروازهاي عتبات عاليات و حج و عمره
تأكيد استاندار اردبيل بر حفظ سنن بومي
در استان همدان صورت مي گيرد:اعزام كاروان دانش آموزي به عمره
اولين موزه خصوصي در كرج وقف شد
مقاله استاد دانشگاه شاهرود برتر شد
با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت كانون هاي مساجد هريس ساماندهي مي شود
رئيس آموزش و پرورش شهرستان: مدارس ايوان غرب گازكشي شدند



محروميت از نعمت گاز

در حالي كه انتظار چندين ساله شهروندان بوشهري و ساكنان شهرهاي اطراف اين استان در مورد برخورداري از نعمت گاز به سرآمد و مردم اين استان به نعمت گاز طبيعي و آثار ارزشمند آن دست يافتند، اما هنوز در شهرهاي استان همچون برازجان و برخي شهرهاي استان بوشهر، هستند خانواده هايي كه توان پرداخت هزينه هاي لوله كشي گاز و بهره مندي از گاز طبيعي را ندارند.
اين در حالي است كه لوله هاي گاز تا در منازل اين خانواده ها آمده است و اين خانواده ها كه غالباً افرادي با بنيه مالي و توان اقتصادي ضعيف هستند، محروم از مزاياي گاز هستند.
اكنون كه بسياري از منابع گاز، نفت و پتروشيمي در اين استان مهم جاي گرفته و سهم اين استان در اقتصاد كشور بسيار راهبردي است، انتظار مي رود مسئولان وزارت نفت با اتخاذ تدابير مناسبي شرايطي فراهم كنند كه اين خانواده هاي كم درآمد و ضعيف بيش از اين انتظار نكشند. هر چند مساعدت به افراد بي بضاعت و مستضعف از اولويت هاي دولت محترم محسوب مي شود.
برازجان- خبرنگاركيهان

 



انتقاد امام جمعه فولادشهر از روش دو مديريتي

فولادشهر- خبرنگار كيهان:
امام جمعه فولادشهر گفت: فولادشهر با داشتن جمعيت زياد و قابليت هاي موجود فاقد امكانات اوليه مي باشد و از داشتن ادارات مستقل محروم است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحسين محمودآبادي مسائل ساختاري و دومديريتي را از مشكلات اين شهر اعلام كرد و افزود: هم اكنون فولادشهر توسط دو ارگان شهرداري و شركت عمران اداره مي شود كه ضروري است براي ارائه خدمات مناسب تنها يك مجموعه شهر را اداره كند.
وي با انتقاد از بي توجهي مسئولان ادارات در پاسخگويي به مشكلات مردم گفت: افرادي در اين شهر با اعمال خود چهره شهر را خراب مي كنند كه ضعف و غفلت مديران نيز اين امر را تشديد مي كند.
امام جمعه فولادشهر اقدامات انجام شده فرهنگي و اجتماعي ادارات مربوطه را در شان مردم اين شهر ندانست و اظهار داشت: مطبوعات و رسانه هاي گروهي بايد نقاط ضعف مسئولان را بيان و در ارتقاي فرهنگ جامعه بكوشند. وي شركت گسترده مردم در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي را مورد تاكيد قرار داد.

 



برگزاري همايش جهاني سيد علي آقا قاضي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
همايش بين المللي بزرگداشت «سيدعلي آقا قاضي» به زودي در تبريز برگزار مي شود.
برپايي اين كنگره در قالب طرح «مفاخر آذربايجان، نماد عزت و سربلندي ايران اسلامي» صورت مي گيرد.
مرحوم «علي آقا قاضي» فرزند مرحوم «سيدحسين قاضي» در 13 ذي الحجه 1282 هجري قمري در تبريز ديده به جهان گشود. «سيدحسين قاضي» از شاگردان برجسته آيت الله العظمي ميرزامحمدحسن شيرازي بود و از وي اجازه اجتهاد داشت.
«علي آقا قاضي» از نوابع و از برجسته ترين اساتيد عرفان و اخلاق معاصر به شمار مي رود.

 



ايران در كيهان

ثبت ملي خانه ملك التجار
يزد- خبرنگار كيهان: پس از ارائه مستندات اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد، «خانه ملك التجار» كه قدمت آن به دوره قاجاريه مي رسد، از سوي شوراي سياست گذاري ثبت تأييد و به فهرست آثار فرهنگي كشور اضافه شد.
بناي مذكور كه داخل بازارچه «پنجه علي» قرار دارد، داراي ويژگي هاي خاص معماري نظير تنوع و ظرافت عناصر تزييني است كه همين امر باعث منحصر به فرد شدن خانه ملك التجار شده است.
اين بنا مجموعه اي از يك دربند و 3 واحد مسكوني است كه ورودي دربند در ضلع شرقي يكي از راسته هاي بازار يزد قرار دارد. به طور كلي اين بنا با مصالح خشت و آجر با ملاط گل و گچ و ساروج ساخته شده از جمله تزيينات موجود در اين خانه مي توان به نقاشي، گچ بري، قطاربندي، آئينه كاري، كپ بري، گره چيني و غيره اشاره كرد.
كمك خيرين به ايتام
¤ مديركل كميته امداد امام خميني استان يزد گفت: مردم اين استان در 9 ماهه سال جاري مبلغي بالغ بر 10 ميليارد و 705 ميليون ريال در قالب طرح اكرام ايتام به حساب ايتام تحت حمايت اين نهاد واريز كردند. مهندس حميد نصيري اظهار داشت: درحال حاضر تعداد 2 هزار و 330 نفر يتيم تحت حمايت اين نهاد قرار دارند كه تعداد 10 هزار و 385 حامي نيكوكار يزدي حمايت مادي و معنوي اين ولي نعمتان جامعه اسلامي را برعهده دارند.
افزايش موقوفات
¤ مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد گفت: در سال جاري تعداد موقوفات استان يزد افزايش 75 درصدي داشته است اما نگاه مردم به وقف تغيير كرده و مردم راه هاي ديگري براي ارائه خدمات در قالب سنت حسنه وقف به ديگران دارند. حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي حاتمي با اشاره به اينكه در گذشته وقف بيشتر در حوزه هاي روضه خواني براي اباعبدالله الحسين(ع)، آب انبار، مكتب خانه، حمام، قنات و... بوده است، گفت امروز نيات واقفان تغيير كرده و مردم اموال خود را براي احداث خوابگاه، بيمارستان، ترويج و نشر معارف اسلام و اهل بيت(ع) وقف مي كنند.
درآمد موقوفات
همدان- خبرنگار كيهان: مديركل اوقاف و امور خيريه استان همدان گفت: كل درآمد موقوفه هاي استان طي 9 ماه گذشته سال جاري، 26 ميليارد ريال بوده است.حجت الاسلام والمسلمين محمد صالحي افزود: از كل درآمدهاي مذكور، 760 ميليون تومان آن از محل امامزاده ها بوده است.وي ادامه داد: تعداد 1982 موقوفه با 36 هزار و 164 رقبه در استان همدان وجود دارد كه 471 موقوفه منفعتي بوده و داراي درآمد است و مابقي آن انتفاعي است. وي اعلام كرد: درآمد موقوفات استان براي كمك به بيماران و افراد نيازمند، اطعام مستمندان، نگهداري از موقوفات و مقداري هم در راستاي نيت واقف صرف مي شود.
برگزاري يادواره شهدا
نائين- خبرنگار كيهان: يادواره 40 شهيد پايگاه حمزه سيدالشهداء عليه السلام محله محمديه نايين در سالن كوثر محمديه با سخنراني يكي از راويان دفاع مقدس باحضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد. سخنران اين مراسم از بصيرت و ولايتمداري به عنوان ارزشمندترين خصلت هاي شهدا و رزمندگان دفاع مقدس ياد كرد و گفت: شهدا با بصيرت و ولايتمداري و ايمان راسخ عاشقانه و با تمام وجود جان خود را در طبق اخلاص نهادند و در راه رضاي خدا كه همان جهاد در راه دفاع از دين و ميهن از اين مرز و بوم است دفاع كردند.
آموزش شهروند الكترونيك
اصفهان- خبرنگار كيهان: معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان با بيان اينكه وزارت اقتصاد و دارايي به ازاء هر شهروند 235 هزار تومان در اين طرح آموزش شهروند الكترونيك سرمايه گذاري مي كند، گفت: شهرداري اصفهان در اجراي طرح بالغ بر 5/2 ميليون تومان نيز كمك خواهد كرد.
حبيب الله تحويل پور با اشاره به اينكه از سهميه 600 هزار نفري استان 400 هزار نفر آنان سهميه شهر اصفهان محسوب مي شود، تأكيد كرد: استان اصفهان در ميان كلان شهرهاي كشور بالاترين سهم را دارد و قصد دارد با تحقق اين امر حداقل در فاز اول يك نفر از يك خانواده را آموزش دهد.
پيشرفت فيزيكي مسكن مهر
ملاير- خبرنگار كيهان: فرماندار ملاير در نشست شوراي مسكن اين شهر گفت: سهميه مسكن مهر ملاير 4 هزار و 450 واحد بوده كه تاكنون 116 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. خيريانپور در ادامه از آماده بودن دو هزار و 316 واحد مسكن روستايي، 437 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 2419 واحد نيز در مسكن مهر ملاير، خود مالكين و بافت فرسوده خبر داد.
وي در ادامه با اشاره به بافت فرسوده شهرستان از پرداخت 163 ميليارد ريال تسهيلات از طريق بانك مسكن و عقد قرارداد تعداد يك هزار و 191 واحد در اين بخش خبر داد.
عطرافشاني ضريح
كاشان- خبرنگار كيهان: همزمان با آغاز ماه ربيع الاول، ضريح مطهر حضرت محمد هلال ابن علي(ع) فرزند بلافصل مولاي متقيان حضرت علي(ع) در شهرستان آران و بيدگل با گلاب ناب كاشان عطرافشاني شد.
به گزارش خبرنگار ما اين مراسم با حضور شيفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) و در محفلي معنوي با قرائت آيات روح بخش قرآن و زيارت نامه حضرت آغاز و با مديحه سرايي و همخواني خادمان حرم به پايان رسيد.
پرداخت وام براي درمان
گرگان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره بهداشت، درمان و امور بيمه كميته امداد امام خميني گلستان گفت: 36 نفر از بيماران نيازمند، وام درماني از سوي اين نهاد دريافت كرده اند.
دكتر حسن كاظمي با بيان اينكه بيماران مزبور تا سقف 20 ميليون ريال وام دريافت كرده اند گفت: در مجموع بيش از 641 ميليون و 500 هزار ريال به بيماران تسهيلات پرداخت شده است.
ثبت موقوفات جديد
رودسر- خبرنگار كيهان: 5 موقوفه جديد در اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي رودسر و املش ثبت شد.
سرپرست اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي رودسر و املش در نشستي خبري با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين موقوفات شامل وقف بقاع متبركه، قبرستان، احداث حسينيه، دارالقرآن و مجمع مذهبي با ارزش تقريبي يك ميليارد و 400 ميليون ريال، از سال گذشته تاكنون در اين دو شهرستان وقف شده است.
احداث بند خاكي
اراك- خبرنگار كيهان: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفرش گفت: يك مورد بند خاكي با حجم عمليات خاكي 21 هزار مترمكعب در روستاي «زرجين» ساخته شد. محمود عسگري افزود: با اجراي اين طرح آبخيزداري حدود 30 هزار مترمكعب آب هاي روان سطحي كنترل و جذب سفره هاي زيرزميني مي شود. به گفته وي، براي اجراي اين طرح 520 ميليون ريال از محل اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي ملي تأمين شده است.

 



بناهاي تاريخي گيلان درحال تخريب است

رشت- خبرنگار كيهان:
واگذاري تسهيلات براي نوسازي بافت فرسوده، روند شتابزده تخريب بناهاي تاريخي گيلان را درپي داشته است.
مشاور ميراثي اداره كل ميراث فرهنگي گيلان در جلسه شوراي اسلامي شهر رشت با بيان اين مطلب اظهار داشت: از دهه 70 تلاش مستمري در شناسايي و تملك و تغيير كاربري بناهاي تاريخي استان گيلان در اداره كل ميراث فرهنگي آغاز شد اما به دليل كمبود اعتبارات و عدم شناخت مالكين، بسياري از بناهاي شناخته شده از جمله خانه مشروطيت در احياي بافت فرسوده از بين رفته اند و بيم آن مي رود ديگر خانه هايي كه در تاريخ اين مرزوبوم نقش داشته اند روبه فراموشي روند.
ميرصالحي افزود: متأسفانه بسياري از مردم استان بخصوص نسل جوان با معماري خاص جنوب درياي كاسپين آشنايي ندارند و معماري خود را با شهرهايي مثل قزوين، يزد، كاشان و غيره مقايسه مي كنند درحالي كه شرايط جغرافيايي متفاوت و رطوبت زياد هوا معماري خاصي را مي طلبد.
وي با توجه به اهميت خانه هاي ميراثي رشت و حمام هاي تاريخي از جمله حمام آقابزرگ كه بيم تخريب آن مي رود از رئيس شوراي اسلامي رشت خواست در تملك، بازسازي و احياي اين بناهاي تاريخي به اداره كل ميراث فرهنگي ياري رساند.

 



شهرداري اصفهان بودجه سال 91 را به شوراي شهر فرستاد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهردار اصفهان، بودجه يك هزار ميليارد توماني اين شهر در سال 91 را براي تصويب به شوراي اسلامي شهر فرستاد.
از بودجه يك هزار ميليارد توماني سال 91 شهرداري اصفهان 575 ميليارد تومان آن نقدي و 425 ميليارد تومان غيرنقدي است كه براي اولين بار در تاريخ شهرداري اصفهان طي 100 سال گذشته تدوين شده است.
بودجه سال 91 شهرداري اصفهان نسبت به بودجه سال جاري 3/22 درصد رشد دارد.
معاون برنامه ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات شهرداري اصفهان گفت؛ 8/30 درصد بودجه سال 91 جاري است و 2/69 درصد آن عمراني است.
ابوالقاسم گلستان نژاد از كاهش بودجه جاري و افزايش بودجه عمراني سال 91 خبر داد.
وي سرانه هر شهروند اصفهاني را در بودجه 91 بالغ بر 305 هزار تومان اعلام و اضافه كرد: شهرداري اصفهان در سال 91 در حوزه عمراني به ازاي هر نفر از شهروندان 211 هزار تومان هزينه خواهد كرد.
گلستان نژاد همچنين از اختصاص 5/13 ميليارد تومان اعتبار به مناطق محروم اصفهان خبر داد و گفت: از كل بودجه سال 91 بالغ بر 62ميليارد تومان آن به بخش فرهنگي و بالغ بر 145 ميليارد تومان به حمل و نقل و زيرساخت هاي آن اختصاص يافته است.
وي گفت: شهرداري اصفهان در سال آينده با اختصاص 2ميليارد و 700 ميليون تومان در جهت عمران مساجد مناطق كم برخوردار و محروم تلاش خواهد كرد.

 



بنا بر گفته فرماندار73 درصد تعهدات اشتغالزايي در كرج اجرايي شد

كرج-خبرنگاركيهان:
73درصد از تعهدات اشتغالزايي شهرستان كرج اجرايي شده است.
فرماندار كرج در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري با بيان اين مطلب افزود: ايجاد 55 هزار و 223 فرصت شغلي از تعهدات شغلي شهرستان كرج در سال جاري به شمار مي رود كه 40 هزار و 695 فرصت شغلي آن محقق شده است.
مهدي ايران نژاد اظهارداشت: در شرايطي كه دشمنان از تمام حربه هاي اقتصادي و فرهنگي براي كاهش ميزان رضايتمندي مردم استفاده مي كنند بايد مسئولان با تلاش بيشتر براي جلب رضايت اقشار مختلف مردم گام بردارند.
وي تصريح كرد: براين اساس با تامين خواسته هاي مردم به ويژه در بخش اشتغال مي توان دشمنان را در رسيدن به هدف شوم خود كه همانا كاهش حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي است نااميد كرد.

 



در خرداد 91 بلندترين برج آجري جهان ثبت جهاني مي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
بلندترين برج آجري جهان خردادماه سال آينده به عنوان ميراث جهاني ثبت نهايي خواهد شد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس در جلسه اي كه به منظور بررسي بافت هاي فرسوده شهرستان برگزار شد، ضمن اعلام خبر فوق افزود: دراين راستا آزادسازي حريم برج قابوس به علت همكاري ادارات آموزش و پرورش، شركت برق و تربيت بدني به سرعت صورت گرفت.
حيدرعلي احمدي بر كمك اعتباري شركت مسكن سازان گلستان در طرح زيتون شهر گنبد و اتمام پروژه خيابان آذربايجان كه هر دو پروژه در بافت هاي فرسوده انجام مي شود تاكيد كرد و درخصوص مسائل شهرك بهارستان نيز توضيحاتي را ارائه داد.
عليرضا عباس زاده مديركل دفتر فني استانداري گلستان نيز دراين جلسه گفت:زمين هاي جايگزين براي سالن هاي تخريب شده در عمليات آزادسازي حريم برج تاريخي قابوس به ادارات تربيت بدني، آموزش و پرورش، برق واگذار خواهد شد و با اختصاص اعتبارات ميراث فرهنگي و استاني ساخته خواهد شد.
عبدالله رستگار نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نيازهاي توسعه اي شهر گنبد بر لزوم اختصاص سريعتر تسهيلات براي احداث سالن هاي ورزشي جديد به جاي سالن هاي تخريب شده در جريان آزادسازي حريم برج قابوس شد.
گفتني است، اين بناي باشكوه به دستور قابوس بن وشمگير، مشهورترين پادشاه آل زيار كه به گفته «ياقوت حموي» هم جنگجويي بي همتا و هم اديبي فاضل بود، ساخته شد و لازم است درحال حاضر پس از گذشت قرن ها، اين بنا با همكاري مردم و همت مسئولان به آيندگان منتقل شود.
درهمين راستا گنبدكاووس به دليل وجود بلندترين برج آجري جهان سالانه گردشگران زيادي را براي بازديد از اين شكوه معماري اصيل و تاريخي ايران زمين به اين منطقه جذب مي كند.

 



به دليل نبود بودجه بازسازي خانه امير ارشد ناتمام ماند

تبريز- خبرنگاركيهان:
بازسازي خانه قديمي و معروف «امير ارشد» در ورزقان پس از 12سال به علت نبود بودجه ناتمام ماند.
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: توقف عمليات مرمت اين خانه، به دليل عدم تخصيص اعتبارات مورد نياز بوده است.
«تراب محمدي» يادآور شد: مرمت خانه «امير ارشد» از سال 78 آغاز شد ولي به دليل عدم اختصاص اعتبار مناسب كه به صورت مقطعي بوده، بهسازي آن هنوز به پايان نرسيده است.
به گفته محمدي براي تكميل عمليات بازسازي 1 ميليارد ريال پول مورد نياز است كه در صورت تامين بموقع آن، عمليات ظرف يك سال به پايان مي رسد.خانه «امير ارشد قراچه داغي» معروف به «داش عمارت» كاخي است كه در روستاي «آب خواره» در 12كيلومتري غرب ورزقان واقع شده است.
اين بناي تاريخي در اواخر قرن 13هجري قمري توسط مهندسي روسي به نام «كرنسكي» ساخته شده، و در آذرماه سال 78 جزو بناهاي تاريخي كشور به ثبت رسيده است.

 



اعلام آمادگي فرودگاه زنجان براي پروازهاي عتبات عاليات و حج و عمره

زنجان- خبرنگاركيهان:
استاندار زنجان از اعلام آمادگي فرودگاه استان براي ارائه خدمات به زائران عتبات و عاليات از دهه فجر امسال و حج و عمره از ارديبهشت سال آتي خبر داد.
دكتر رئوفي نژاد درجلسه هماهنگي پروازهاي حج عمره و عتبات عاليات فعال كردن پروژه فرودگاه زنجان پس از دوسال و نيم را مهم دانست و گفت: در زمان حاضر تجهيزات و شرايط لازم براي برقراري پروازها از فرودگاه زنجان فراهم شده است.
وي با اشاره به اينكه فرودگاه زنجان با عزم و پشتيباني مسئولان در مقايسه با گذشته روند رو به رشدي دارد، افزود: طي اين مدت با تخصيص اعتبارات مناسب مسائل و مشكلات فرودگاه زنجان برطرف شده است.
استاندار زنجان اظهارداشت: اولين پرواز عتبات عاليات از فرودگاه زنجان در دهه فجر شروع خواهدشد كه درمرحله نخست اولويت با مردم استان زنجان و در مراحل بعدي مردم استان هاي همجوار خواهدبود.
مقام عالي استان همچنين به برقراري پروازهاي مستقيم حج عمره از فرودگاه زنجان اشاره كرد و گفت: بنا به دلايل سهميه بندي مرحله اول عمره در سال جاري جمع بندي شده كه با رايزني هاي انجام گرفته پروازهاي حج عمره از ارديبهشت ماه سال 91 از فرودگاه زنجان انجام خواهدشد.

 



تأكيد استاندار اردبيل بر حفظ سنن بومي

اردبيل- خبرنگاركيهان:
استاندار اردبيل بر تدوين و گردآوري آداب و رسوم و فرهنگ بومي و كهن استان تأكيد كرد.
«سيدحسين صابري» در مراسم رونمايي از كتاب «سوزها و سوگ ها» گفت: تدوين اين آثار علاوه بر پيشگيري از فراموشي سنن و رسوم كهن، نوجوانان و جوانان را در برابر تهديدهاي فرهنگ غربي قرار دارند مصون نگاه مي دارد.
وي گفت: لازم است شهرونداني كه درد فرهنگ و آداب و رسوم كهن اين ديار را دارند براي تدوين و ماندگاري آن بكوشند.
وي با تقدير از نويسنده اين كتاب، وي را الگوي مناسبي براي ساير جوانان و علاقه مندان به فرهنگ و آداب و رسوم كهن و بومي منطقه دانست.
در اين مراسم «بيوك جامعي» نويسنده كتاب «سوزها و سوگ ها» گفت: در حال حاضر به واسطه پيشرفت وسايل ارتباطي بسياري از نوجوانان و جوانان در فضاي مجازي گرفتار شده اند كه مي تواند عامل موثري در فراموشي فرهنگ و سنت هاي بومي باشد.
كتاب «سوزها و سوگ ها» به آداب و رسوم و فرهنگ بومي و سنتي استان پرداخته است.

 



در استان همدان صورت مي گيرد:اعزام كاروان دانش آموزي به عمره

همدان- خبرنگاركيهان:
يك كاروان 120نفره دانش آموزي از استان همدان به سفر معنوي عمره مفرده اعزام مي شود.
رئيس سازمان دانش آموزي استان همدان افزود: اين كاروان شامل 112 دانش آموز پسر و 5مربي همراه با مدير، معاون و يك نفر روحاني است كه از طريق فرودگاه مهرآباد تهران به سفر عمره مي روند.
«علي عليان» ادامه داد: باتوجه به بخشنامه ارسالي از سوي سازمان دانش آموزي كشور، دانش آموزان براساس شرايط مندرج در آن، براي اين سفر معنوي ثبت نام شدند.
وي اعلام كرد: تمام تلاش سازمان اين است كه اين سفر براي دانش آموزان داراي تأثيرات بالاي معنوي باشد تا در زندگي آينده آنها، نقش مهمي ايفا كند. در اين راستا برنامه هاي مختلف فرهنگي، قبل، حين و بعد از سفر اجرا مي شود.
رئيس سازمان دانش آموزي استان يادآور شد: براي اين سفر، سهميه هايي به معاونت پرورشي اداره كل آموزش وپرورش، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان، امور شاهد و ايثارگران اداره كل آموزش وپرورش و معاونت آموزش متوسطه اختصاص داده شده و سعي شده از دانش آموزان نخبه علمي، فرهنگي و قرآني به اين سفر معنوي اعزام شوند.

 



اولين موزه خصوصي در كرج وقف شد

كرج- خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز از وقف اولين موزه خصوصي تاريخ معاصر ايران در كرج خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالفضل بني احمدي در نشست خبري با خبرنگاران گفت: طي هماهنگي با بنيانگذار و رئيس موزه خصوصي تاريخ معاصر ايران مقرر شده كه اداره كل اوقاف مكان مناسبي در كنار يكي از امامزادگان شاخص اين استان براي اين مجموعه فرهنگي و تاريخي اختصاص دهد.
وي با اشاره به اهميت حفظ اين موزه افزود: قديمي ترين شيء موجود در اين موزه خصوصي مربوط به 8هزار سال پيش و جديدترين قطعه آن مربوط به دوره قاجار است.
اين مسئول از راه اندازي سامانه جامع ثبت اطلاعات موقوفات در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: با راه اندازي اين سامانه تمام اطلاعات بقاع و اماكن متبركه و موقوفات به روزرساني مي شود. بني احمدي از ساماندهي موقوفات خبر داد و تصريح كرد: موقوفات عام المنفعه است و به دليل عدم سامانه مذكور تاكنون برخي از موقوفات با مشكل مواجه بودند و حتي در برخي موارد به دليل بي دقتي، موقوفات توسط موقوفه خواران سند جعلي زده و فروخته شدند.
وي يادآور شد: با راه اندازي اين سامانه در استان البرز، تعداد 267سند موقوفه در سامانه جامع بانك اطلاعات ثبت شده است.
بني احمدي از كاهش پرونده هاي دعاوي حقوقي درخصوص وقف خبر داد و گفت: براين اساس دعاوي حقوقي را به حداقل رسانده ايم و فقط 26پرونده در اين خصوص در دادگاه درحال رسيدگي است.

 



مقاله استاد دانشگاه شاهرود برتر شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
استاد دانشگاه شاهرود پراستنادترين مقاله بين المللي را به نام خود ثبت كرد.
پروفسور محمد فاتح استاد دانشكده برق و رباتيك دانشگاه صنعتي شاهرود با درج مقاله اي با عنوان «كنترل ربات ها براساس ولتاژ الكتريكي» در يكي از مجله هاي بين المللي پر استنادترين مقاله علمي اين نشريه را به نام خود ثبت كرد اين گزارش مي افزايد: نشريه بين المللي اتوماسيون و سيستم كره جنوبي كه از نشريات معتبر بين المللي ISI است پس از چاپ اين مقاله با ارسال تشويق نامه و تقدير از پروفسور فاتح مقاله وي را به عنوان پر استنادترين مقاله اين نشريه به ثبت رساند.
پروفسور فاتح از دانشمندان ايراني است كه به همراه همكاران خود اولين طرح رشته مهندسي رباتيك در كشور را طراحي و ارايه كرده است.

 



با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت كانون هاي مساجد هريس ساماندهي مي شود

هريس- خبرنگار كيهان:
جلسه توجيهي كانون هاي مساجد شهرستان هريس برگزار شد.
در اين جلسه «وليزاده» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هريس ضمن ارائه گزارشي اجمالي از امكانات و تجهيزات موجود كانون هاي مساجد كل شهرستان گفت: فعاليت كانون هاي مساجد منوط به هماهنگي با اين اداره است.
نماينده ولي فقيه در شهرستان هريس نيز در ادامه اين نشست گفت: پياده كردن آموزه هاي قرآني و سنت اهل بيت از وظايف اصلي ماست و مسجد محور اصلي رسيدن به اين هدف است. حجت الاسلام والمسلمين «احمدي» امام جمعه هريس همچنين افزود: با توجه به حساسيت هاي موجود بايد جذب حداكثري را در اولويت قرار داد و از بدخلقي و تكروي در برنامه ها خودداري كرد.

 



رئيس آموزش و پرورش شهرستان: مدارس ايوان غرب گازكشي شدند

ايوان غرب- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره آموزش و پرورش ايوان غرب از گازرساني به تمام مدارس اين شهرستان درسال جاري خبر داد.
مجيد عباسي در هفته شوراهاي آموزش و پرورش گفت: امسال تمام مدارس ايوان غرب از نعمت گاز طبيعي برخوردار شدند. همچنين دو فضاي آموزشي 12 و 18 كلاسه به ظرفيت فضاهاي آموزشي اين شهرستان افزوده شده و قرار است در سال آينده دو فضاي آموزشي ديگر به فضاي آموزشي اين شهرستان افزوده شود.
وي با اشاره به رونمايي از سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان 32 كلاس پنجم شهرستان ايوان غرب در سال آينده تحصيلي به ششم راه خواهند يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14