(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 بهمن 1390- شماره 20132

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين فقط يك احتمال است ! (يادداشت روز)
اژه اي : 30 متهم پرونده فساد بانكي اواخر بهمن محاكمه مي شوند
دوغ (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت فرزند آيت الله شهيد دستغيب
نمازجمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه مي شود
معلوم بود با يك قوطي رنگ و بوم نمي شود جنبش ساخت (خبر ويژه)
فيگارو: اروپا اشتباه مي كند تحريم، غيرت ملي ايرانيان را به حركت مي آورد (خبر ويژه)
اروپا بايد مي فهميد كه ايران تلافي مي كند (خبر ويژه)
بيخود نيست كه به ما شيطان بزرگ مي گويند (خبر ويژه)
رايزني نامزدهاي اصلاح طلب براي معرفي فهرست واحد (خبر ويژه)
آقا رضا ربع پهلوي: من با جنبش سبز در تماس هستم (خبر ويژه)



اين فقط يك احتمال است ! (يادداشت روز)

از عنوان اين يادداشت پيداست كه آنچه درپي خواهد آمد فقط يك «حدس» و «گمانه» است. گمانه اي كه برخي از شواهد و قرائن موجود، احتمال وقوع آن را قوت مي بخشند و اما، از آنجا كه موضوع اين گمانه مخصوصا در شرايط كنوني از اهميت فراواني برخوردار است «احتمال»ها را حتي اگر درصد اندكي داشته باشند، نمي توان و نبايد دستكم گرفت. ماجرا درباره آشفتگي و نابساماني اخير در بازار سكه و دلار است كه غيرطبيعي و سؤال برانگيز بود و خوشبختانه با ورود - هرچند ديرهنگام- دولت محترم، اكنون به «سامان نسبي» رسيده است.
در يادداشت روز چهارشنبه كيهان 5/11/90 با عنوان «چه كساني تحريم را بزك مي كنند؟!» به ريشه بيروني اين آشفتگي اشاره داشتيم و با استناد به برخي از شواهد محسوس آورده بوديم افزايش مصنوعي و پرشتاب بهاي سكه و دلار كه افزايش قيمت ساير كالا و خدمات را نيز به دنبال داشت يك «پروژه» تعريف شده در ادامه تحريم نفتي اخير اتحاديه اروپا بوده و با اين انگيزه كليد خورده بودكه تحريم ها را موثر جلوه داده و از اين طريق، ضمن مخدوش كردن الگوي ايران اسلامي در نگاه ملت هاي مسلمان منطقه، انتخابات پيش روي مجلس نهم را نيز تحت تاثير قرار دهد و...
اكنون اما، اين احتمال- با درصد قابل توجهي- در پيش است كه «پروژه» ياد شده در ميدان ديگري كليد بخورد و حريف بيروني براي رد گم كردن، ماجراي پلشت افزايش مصنوعي بهاي سكه و ارز را به يكي از مراكز و كانون هاي نظام نسبت دهد. اين كانون، مطابق آنچه از بررسي و رصد پروژه هاي مشابه استنباط مي شود، بايد اولا؛ مورد وثوق و اعتماد توده هاي مردم باشد و ثانيا؛ از اصلي ترين موانع پيش روي توطئه هاي دشمن باشد. چرا؟! و چگونه؟!... بخوانيد؛
1- «رابرت هلوي»، يكي از نظريه پردازان و مديران اجرايي «جنگ سرد» است. او افسر اطلاعاتي سازمان «سيا» و سرهنگ بازنشسته نيروي دريايي آمريكاست. هلوي از دستياران ارشد جين شارپ- پدر كودتاهاي مخملي- است. كتاب «جامعه مدني، مبارزه مدني» گزيده اي از مجموعه آثار جين شارپ و هلوي است كه در سال 1386 با ترجمه مهدي كلانترزاده و زير نظر شهلا لاهيجي- مسافر برلين- از سوي انتشارات «روشنگران و مطالعات زنان» چاپ و منتشر شد. هلوي پروژه هاي ناكام و مهره هاي سوخته آن را به «مبل هاي شكسته» تشبيه مي كند و مي گويد «اگرچه براي توليد گرما در بخاري و شومينه به هيزم يا زغال سنگ نياز است ولي مبل شكسته اي كه براي نشستن به كار نمي آيد نيز مي تواند به جاي سطل زباله، درون شومينه جاي بگيرد و با سوختن خود، حرارت توليد كند»!
از نگاه مشترك «جين شارپ» و «رابرت هلوي» وقتي يك پروژه با ناكامي روبرو شده و سمت و سوي ضديت آن با برنامه هاي حريف برملا مي شود، مي توان اين پروژه سوخته را به يكي از مراكز و كانون هاي وابسته به نظام حكومتي حريف نسبت داد و از اين طريق اعتبار مركز مورد اشاره را در افكار عمومي با ترديد روبرو كرد! «جين شارپ» و دستيار ارشد او «رابرت هلوي» معتقدند اگر اين جابجايي با مهارت و دقت صورت پذيرد و براي آن شواهد و نمونه هايي نيز ارائه شود، از يكسو، كانون اصلي پروژه پنهان مي ماند و از سوي ديگر يكي از مراكز نظام حكومتي حريف به تلاش و برنامه ريزي در انجام پروژه سوخته متهم مي شود.
2- ورود دولت به بازار سكه و دلار كه هرچند وزير محترم اقتصاد و دارايي تاخير و ديرهنگامي آن را پذيرفت ولي نهايتا و تاكنون مهار نسبي اين بازار آشفته را در پي داشته است و پروژه افزايش بهاي طلا و ارز را كه با هدف افزايش قيمت ساير كالا و خدمات كليد خورده و توهم پراكني همراه با ايجاد نارضايتي در مردم را دنبال مي كرد، ناكام گذاشت. اما، چه كساني اين پروژه را كليد زده و به ميدان آورده بودند؟ در اين باره اشاره به چند خبر موثق ضروري به نظر مي رسد. ضمن آن كه تلاش مراكز اطلاعاتي و امنيتي كشورمان در پي گيري اين موارد قابل تقدير است.
الف: در آشفته بازار سكه و ارز طي چند روز گذشته، 50 نفر، خريدار كلان بوده اند كه فقط يكي از آنها 17 ميليارد تومان طلا خريده است!
ب: در همين مدت كوتاه بيش از 15 تن سكه پيش فروش شده بود.
ج: شايد تعجب كنيد و تعجب آور نيز هست كه گروهي متشكل از بهايي ها- مرتبط با محافل صهيونيستي- با همكاري افرادي از انجمن حجتيه- كه شايد وابستگي به انجمن حجتيه پوشش آنها بوده است!- در آشفته كردن بازار سكه و دلار طي دو هفته اخير نقش موثري داشته اند. اين گروه از كلان سرمايه داران يا دلال هاي وابسته به آنان، از يكسو با بهره گيري از عوامل ميداني خود در داخل كشور و حمايت و پشتيباني محافل بيروني، مردم را به خريد سكه و دلار تشويق مي كردند و با توهم پراكني و شايعه سازي از آنها مي خواستند كه خانه ها و املاك خود را نيز بفروشند و سكه بخرند! و از سوي ديگر، با فروش سكه و دلار كه به بهاي كمتر خريده و با قيمت بيشتر مي فروختند، به خريد خانه و مستغلات مي پرداختند!
و....
3- طي دو هفته گذشته، رسانه هاي خارجي بيشترين برنامه هاي خود را به آشفتگي بازار سكه و دلار اختصاص داده بودند و اين آشفتگي را نتيجه مستقيم تحريم نفتي ايران از سوي آمريكا و سپس اتحاديه اروپا معرفي مي كردند. در حالي كه تحريم ياد شده هنوز عملياتي نشده است و اساسا به اعتراف برخي از تحريم كنندگان، قبل از آن كه يك پروژه عملياتي باشد، يك بسته رواني است و چنانچه عملياتي شود، بازنده اصلي كشورهاي اروپايي خواهند بود...
نكته قابل توجه اين كه رسانه ها و مقامات آمريكايي و اروپايي در تمامي تبليغات دو هفته اخير خود، از آشفتگي بازار سكه و ارز و افزايش قيمت ساير اجناس و خدمات كه پي آمد آن بود، ورشكستگي اقتصاد ايران بر اثر تحريم ها و ناكارآمدي مسئولان در مديريت كشور را نتيجه گرفته و القا مي كردند!
4- همه شواهد و قرائن ياد شده- و شواهد و نشانه هاي فراوان ديگري كه در يادداشت روز چهارشنبه 5/11/90 به آن اشاره شد و تكرار آن را ضروري نمي بينيم- به وضوح حكايت از آن دارند كه آشفتگي دو هفته اي بازار سكه و دلار يك پروژه بيروني بوده است و كساني يا جرياني مرموز در داخل كشور ماموريت اجراي آن را برعهده داشته اند. آنان چه كساني بوده اند؟ كلان سرمايه داران؟ اين گروه اگرچه بنده پول و ثروت هستند ولي معمولا و به روال شناخته شده به تنهايي برنامه ريز نبوده و اهل ريسك نيز نمي باشند. آنها بنا به عادت هميشگي خود، از آب گل آلود ماهي مي گيرند و البته هيچگاه از نظام اسلامي دل خوشي نداشته و ندارند و از اين روي، اكثريت قريب به اتفاق آنان پيوندهاي بيروني دارند. بنابراين، برنامه ريزان پروژه آشفتگي بازار سكه و دلار را بايد در جاي ديگري جستجو كرد. اگر طيف ياد شده عاملان اصلي بودند- كه نيستند- با شناسايي آنان، ماجرا خاتمه يافته بود ولي...
5- شواهد موجود و نيز برخي از اقدامات مشابه ديگر نشان مي دهد عوامل اصلي، نفوذي هايي هستند كه هنوز در پشت پرده حضور دارند و براي آن كه كماكان در سايه بمانند، اقدام بعدي آنها، احتمالاً همان حركتي خواهد بود كه در صدر يادداشت پيش روي به آن اشاره شد. يعني انتساب پروژه پلشت ياد شده به يكي از مراكز و كانون هاي مورد وثوق و اعتماد مردم!
فرمول بارها به كار گرفته شده دشمنان بيروني كه به آن اشاره شد، فقط نشان مي دهد بايد پاي يك كانون و مركز مورد اعتماد مردم به ميان كشيده شود اما، كدام كانون؟!... سپاه؟! شايد! وزارت اطلاعات؟! بعيد نيست!فلان مركز دولتي يا قضايي يا... احتمال دارد! باز هم تاكيد مي شود كه «اين فقط يك احتمال است».
حسين شريعتمداري

 



اژه اي : 30 متهم پرونده فساد بانكي اواخر بهمن محاكمه مي شوند

سخنگوي قوه قضائيه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاري اولين جلسه دادگاه پرونده فساد مالي اخير در اواخر بهمن ماه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در بيست و پنجمين نشست خبري خود با خبرنگاران در سخناني درباره پرونده فساد مالي اخير گفت: درباره پرونده فساد مالي اخير خيلي از ارباب جرايد و اصحاب رسانه و مردم مطالبه مي كنند كه اين پرونده هر چه زودتر رسيدگي شود. اين خواسته خوب و بحقي است ولي خوب تر از آن اين است كه ان شاءالله بتوانيم به خوبي به اين پرونده رسيدگي كنيم.
محسني اژه اي اظهار كرد: اگر به اين پرونده خوب رسيدگي كنيم خيلي بهتر از اين است كه سريع رسيدگي شود اما به همه ابعاد پرونده توجه نكنيم. پرونده فساد مالي اخير از لحاظ حجم و تنوع فسادي كه دارد و به لحاظ مسائل مرتبط با پرونده كه قضايي هم نيست، اداره برخي كارخانجات و آسيب شناسي و رسيدگي به مطالبات اشخاص حقيقي و حقوقي كه كم هم نيستند، دقت زيادي را براي رسيدگي مي طلبد.
وي خاطر نشان كرد: از به جريان افتادن اين پرونده چندين ماه مي گذرد و اگر هم كساني بگويند كه به نتيجه نهايي نرسيده ايم، بايد گفت كه حقيقتا اگر دنبال كنند و مجموعه ساعات كار و نظرات كار و نوع كارهايي كه صورت گرفته را ملاحظه كنند، خواهند ديد كه پنج الي شش ماه زمان زيادي براي رسيدگي به اين پرونده نخواهد بود.
سخنگوي دستگاه قضايي با بيان اينكه همه دست اندركاران به طور جد به اين پرونده رسيدگي مي كنند، يادآور شد: بنده به عنوان ناظر پرونده از طرف رئيس قوه قضائيه تعيين شده ام و از روز اول همه دست اندركاران به طور جد دنبال قضيه بوده اند و از تمام توان خود استفاده كرده اند.
محسني اژه اي گفت: 24 نفر از افراد مرتبط در اين پرونده كيفرخواستشان صادر شده است و قاضي پرونده نيز تعيين شده و از هفته گذشته در حال مطالعه اين پرونده هستند. علاوه بر اين 24 نفر، پنج الي شش نفر ديگر نيز در طول هفته كيفرخواستشان صادر مي شود و شايد به 30 نفر يا بيشتر هم برسد.
وي افزود: تقريبا از چهار هفته گذشته تا الان، ابعاد جديدي از اين پرونده مشخص شده و اموال بيشتري شناسايي شده است و كارشناسي اموال غير از چند شركت بزرگ و تقريبا اموال غيركارخانجات به اتمام رسيده است.
دادستان كل كشور اظهار داشت: در طول يك ماه چندين نفر در مسئوليت هاي مختلف در رابطه با پرونده فساد مالي اخير دستگير شده اند؛ البته مسئوليت بالايي ندارند ولي در مسئوليت هاي اجرايي بوده اند و به دريافت مبالغ قابل توجهي به صورت رشوه هاي ميلياردي اعتراف كرده اند.
اژه اي گفت: اميدواريم كه اگر مشكلي پيش نيايد و قاضي پرونده فساد مالي اخير به يك نقص بزرگي در اين پرونده برخورد نكند، ان شاالله اولين جلسه دادگاه رسيدگي به اين پرونده در اواخر بهمن ماه برگزار شود.
اژه اي در ادامه نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران به مطالبي كه در رسانه ها مبني بر غيرعلني بودن دادگاه پرونده فساد مالي اخير آمده است، اشاره و تصريح كرد: طبق ماده 188 قانون آئين دادرسي كيفري، تشخيص علني يا غيرعلني بودن جلسه دادگاه به عهده قاضي است. در آنجا اصل بر اين گذاشته شده كه جلسه دادگاه علني باشد مگر در سه مورد؛ بنابراين تشخيص اينكه اين دادگاه علني باشد يا خير، يك گمانه زني است.
خبرنگاري در مورد كيف هاي دلاري كه به افرادي در پرونده فساد مالي اخير به عنوان رشوه داده شده پرسيد كه محسني اژه اي در پاسخ اظهار كرد: اصل موضوع را قبلا عرض كرده بودم كه يكي از شيوه هاي پول دادن اين گروه به افراد اين بود كه كيف هاي مخصوصي را تهيه كرده و در آنها مبلغي را كه عمدتاً يورو بوده مي گذاشتند و آن را در اختيار افراد قرار مي دادند، لذا اصل اين موضوع جديد نيست ولي با اسناد جديدي كه به دست آمد تعداد كيف ها، اسامي بيشتر و مبالغ بيشتري مطرح شد. در همين يك ماه اخير هم افرادي در اين رابطه دستگير شده اند و به اين موضوع اذعان داشته اند.
پرونده بيمه ايران
محسني اژه اي در پاسخ به سؤالي در مورد پرونده بيمه ايران نيز گفت: همانطور كه قبلا گفته شد پرونده پس از رفع نقص مجدداً به دادگاه رفته ولي هنوز تعيين وقت نشده و محاكمه شروع نشده است اما اين پرونده در دادگاه در حال مطالعه است.
تاكنون پرونده تخلف انتخاباتي نداشته ايم
سخنگوي قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش، درباره تشكيل ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي گفت: همان طور كه در جلسات قبلي گفته ام، قوه قضاييه در اين زمينه سه وظيفه اصلي دارد كه طبق ماده 48 پاسخ به استعلامات را بر عهده دارد كه امسال سريع تر، صريح تر و منظم تر جواب داده شده است و از ماه گذشته تمهيدات ستاد را آغاز كرده ايم، از دستگاه هاي ذيربط و افراد ثبت نام كننده از طريق هيئت اجرايي جواب داده شده است.
محسني اژه اي ادامه داد: وظيفه ديگر قوه قضاييه در اين زمينه اين است كه اگر تخلف انتخاباتي رخ داد، طبق قانون خارج از نوبت به آن رسيدگي كند و در نهايت وظيفه ديگري كه بر عهده دارد اين است كه در حوزه انتخاباتي اقدام پيشگيرانه از جرايم انتخاباتي توسط قوه قضاييه با همكاري با شوراي نگهبان و وزارت كشور انجام شود كه بايد گفت امسال پيشگيري قوي تر و وسيع تر انجام شده است.
وي ادامه داد: شعبات پيشگيري از تخلفات انتخاباتي هم در دادسرا و هم در دادگاه تشكيل شده ولي تاكنون پرونده اي در اين زمينه نداشته ايم.
درباره يك ادعا
در اين نشست، خبرنگار ديگري سؤال خود را اين گونه مطرح كرد كه روز گذشته (يكشنبه) پس از جلسه غيرعلني مجلس، يكي از نمايندگان يادآور شد كه در اين جلسه ادعايي در مورد بدنه بانك مركزي مطرح شده كه اگر در اين راستا اقدام نشود دچار مشكل مي شويم كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: اگر سازمان هاي نظارتي گزارشي ارائه دهند رسيدگي مي شود. در مورد اين موضوعي كه شما اشاره كرديد گزارشي از مرجعي براي ما ارسال نشده است.
همچنين خبرنگاري در خصوص از دسترس خارج شدن سايت هاشمي رفسنجاني سؤال كرد كه محسني اژه اي اظهار كرد: سايت هايي كه به آنها تذكر داده مي شود اگر مطالبشان را روي خروجي سايت برداشتند كه هيچ؛ البته نوع تخلف متفاوت است. به اين سايت يك بار تذكر داده شده بود، توجه كرده بودند، بار ديگر اين اقدام صورت گرفت كه تذكر داده شد و بعد از آن اقدام قانوني از طريق كارگروه جرايم رايانه اي صورت گرفت. اين سايت به نام آقاي هاشمي نبوده بلكه به نام يكي از فرزندان ايشان ثبت شده بود و به آنها گفته شد كه اگر اين سايت را ثبت كنند و آن موارد را بردارند، سايت باز مي شود.
آخرين وضعيت خاوري
دادستان كل كشور در پاسخ به سؤال ديگري در زمينه آخرين وضعيت تعقيب قضايي خاوري گفت: از طريق اينترپل اقدامات لازم را انجام داديم و به صورت غيررسمي هم پيغامي به او داده شده اما به طور كلي منتظر اقدامات اينترپل هستيم.
وي افزود: اين موضوع مي تواند براي مدعيان مبارزه با فساد از جمله كشورهاي غربي و اينترپل محكي باشد همچنين كشوري كه خاوري را در خود جاي داده است. همه مي دانند كه اين موضوع سياسي نيست و خاوري به اتهام مفاسد اقتصادي تحت تعقيب قرار گرفته است.
پاسخ اژه اي به شايعات درباره او
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه مطرح كرد شايعاتي وجود دارد مبني بر اينكه پسر سخنگوي قوه قضاييه با ماشين در خيابان هاي تهران جولان مي دهد، اظهار كرد: چند شايعه اين روزها عليه من به نوعي مطرح است. اين به نظر من چيزي نيست. هر وقت كه مسئوليتي مطرح مي شود بلافاصله چنين چيزهايي عنوان مي شود. اگر من در پرونده اخير ناظر نبودم چنين مسائلي هم مطرح نبود؛ لذا وقتي كسي مي خواهد كاري كند يا خدمتي ارائه دهد معمولا اين طور چيزها كم و بيش وجود دارد.
محسني اژه اي ادامه داد: يك شايعه اين بود كه برادرزاده من وكيل يكي از اين پرونده ها شده است؛ در صورتي كه من دو برادر بيشتر ندارم. چند وقت پيش يكي از برادرانم به رحمت خدا رفت و او دو فرزند بيشتر نداشت كه يكي پيش دبستاني و ديگري هم اوايل دانشگاه است. برادر ديگر هم سه فرزند دارد كه يكي پيش دبستاني، ديگري دبستاني و سومي هم دبيرستاني است و هنوز به دانشگاه نرفته و اصلا به حد وكالت نرسيده است. به گزارش خبرگزاري ها، سخنگوي قوه قضاييه اظهار كرد: در مورد ماشين و اين چيزها هم مطلقاً چنين چيزي نيست و من نشنيده ام كه پسرم جايي مانور بدهد. شما اگر چيزي ديده يا شنيده ايد، بگوييد، شايعه ديگري هم كه البته من جايي نديدم ولي يكي از خبرنگاران به من گفت اين بود كه گفتند من در خريد و فروش ارز دخالت دارم كه من گفتم اين يكي ديگر از آن موارد است.

 



دوغ (گفت و شنود)

گفت: يك سايت وابسته به رضا ربع پهلوي به مردم ايران پيشنهاد كرده است كه «تا مي توانيد ريال هاي خود را به سكه و دلار تبديل كنيد و تا مي توانيد مواد غذايي بخريد و انبار كنيد»!
گفتم: حيوون زبون بسته، عجب خل و چليه؟!
گفت: اتفاقا يكي از كاربران فيس بوك خطاب به ربع پهلوي نوشته «مرتيكه...(براي احترام به حيوان چهارپاي زحمتكش اين كلمه حذف شده است) مگه ما مثل تو و پدرت و پدربزرگت...(براي احترام به برخي از مشاغل زشت اين كلمه نيز حذف شده است) هستيم كه....
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو يك كاسه ماست ريخته بود توي اقيانوس و با قاشق آن را به هم مي زد. پرسيدند چه مي كني؟ گفت دارم دوغ درست مي كنم. گفتند؛ عقلت كجا رفته مگه ميشه؟! گفت فكرش رو بكن اگه بشه، چي ميشه؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ روحيه مقاومت و ايثارگري خانواده شهيد احمدي روشن مرا به ياد دوران دفاع مقدس انداخت. از دور خاك پاي اين عزيزان را مي بوسم و به وجود چنين شيرمردان و شيرزناني افتخار مي كنم و به دشمنان حسود و عنود اعلام مي كنم با اين ترور و تزوير نمي توانيد ما را از صحنه بيرون كنيد. انقلاب ما با خون شهدا رشد كرده و ريشه دوانده است.
علي حيدر نجفي از اسلام آباد غرب
¤ اجلاس اخير جوانان كشورهاي جهان حركت بالنده و رو به جلوي بيداري اسلامي است. ان شاءالله ملت در 22 بهمن و انتخابات پيش رو تسريع در اين بيداري كرده و نهضت مقاومت را با سرنگوني چند ديكتاتور و دست نشانده استكبار از خاورميانه و كشورهاي اسلامي به ديگر نقاط جهان گسترش خواهند داد.
محمدي
¤ اگر ايران 18 درصد نفت قابل فروش خود به اروپا را قطع كند با يك حساب سرانگشتي تقريبا 400 برابر مبلغ آن به خاطر افزايش قيمت جهاني نفت سود خواهد برد. بنابراين خطاب به اتحاديه اروپا بايد گفت بگرد تا بگرديم.
2708---0914
¤ مسئولين نظام نبايد فرصت به دست آمده در تحريم فروش نفت به اروپا را از دست بدهند. مطمئن باشيد با شرايطي كه در كشورهاي اروپايي به وجود آمده شوك بزرگي به آنان وارد خواهد شد و درس بزرگي برايشان مي شود.
5100---0936 و 1404---0912
¤ با توجه به تحريم ايران از سوي اتحاديه اروپا مذاكرات هسته اي با 1+5 مفهومي نمي تواند داشته باشد؟
شجاعي-بهبهان
¤ اقدامات استكبار جهاني در ايران اسلامي اعم از ترور اصحاب علم و دانش و تحريم هر چند باعث مزاحمت در روند پيشرفت كشور مي گردد ولي عامل بيداري و دليل صحيح بودن مسير راه است. مسئولين ما با نزديك شدن به بزرگداشت 22 بهمن و انتخابات پيش رو بايد هوشياري خود را دوچندان كرده و مانع از بهره برداري دشمن از هرگونه غفلت و موضع غيرصحيح خود شوند. اين كه در عرض يك هفته با نوسانات قيمت سكه و ارز باعث اخلال در اقتصاد كشور مي شوند و با روح و روان مردم بازي مي كنند كار كوچكي نيست و حتما برنامه ريزي داشته و دارند. برخورد قاطع دستگاه قضا با عمله دشمن در داخل باعث فلج شدن طرح آنها خواهد شد.
محمودي
¤ به نظر من اتحاديه هاي صنفي با تحميل نرخ گذاري غير واقعي كالاها نقش عمده اي در گرانفروشي دارند كه هم مردم و هم فروشندگان منصف به اين مسئله اذعان دارند. از مسئولين بازرسي درخواست بررسي و رسيدگي به اين موضوع را دارم.
6878---0912
¤ بايد كاري بكنيم كه نوچه هاي هدايتگران فتنه كه در سايه و پشت پرده مديريت فتنه را بر عهده دارند در انتخابات پيش رو نتوانند به خانه ملت راه پيدا كنند، اميدواريم در سايه بصيرت و بيداري مردم اين نشتي مزمن چندين ساله انقلاب براي هميشه ترميم پيدا كند.
9005---0913
¤اميدواريم مديريت جديد دانشگاه آزاد، فكري براي كاهش شهريه دانشجويان اين دانشگاه بكند بلكه قدري از دغدغه ذهني ما دانشجويان كاسته شود و بتوانيم با آرامش بيشتري درس بخوانيم.
2348---0939
¤ شركت هاي بيمه غرامت فوت و نقص عضو راننده مسبب حادثه را صفر كرده اند. سؤال اين است كه با اين وصف چرا حق بيمه دريافت كرده اند. تعزيرات حكومتي در برابر اين اقدام شركت هاي بيمه نبايد ساكت بنشيند.
8382---0935
¤ ما همچنان منتظر تحقق وعده دولت در خصوص تك رقمي كردن نرخ تورم در جامعه هستيم. براي ما بازنشسته ها چيزي بهتر از پايين آمدن هر چه بيشتر تورم نيست.
رضايي
¤ ما شهروندان گرگان در استان گلستان فقط سه يا چهار شبكه سيما را دريافت مي كنيم. حتي از دريافت شبكه خبر نيز كه سراسري است محروم هستيم. اميدواريم رسيدگي شود.
2664---0911
¤ شهرستان ورامين با شهرك هاي اطراف خود نزديك به 800 هزار نفر جمعيت دارد. تنها سينماي اين شهر كه قبل از انقلاب ساخته شده بود تا چند سال پيش فعاليت مي كرد كه اخيرا پلمب شد. جوانان شهر با فقدان مراكز فرهنگي تفريحي مثل سينما چگونه و از چه طريقي اوقات فراغت خود را پر كنند و آسيب نبينند.
مهابادي
¤ از آبان ماه تاكنون كيهان دو مرتبه اعتراض و شكايت ما شهروندان در خصوص نصب دوربين ترافيك در جاي نامناسب در خيابان حقوقي توسط شهرداري را در اين ستون درج كرده كه از اين بابت تشكر و قدرداني مي كنيم ولي متاسفانه شهرداري تا امروز هيچ پاسخي نداده است چرا؟
كاشاني
¤ از مسئولين بيمه تامين اجتماعي درخواست مي شود ساعت كار دندانپزشكي درمانگاه هاي تابعه را از 6 صبح تا 12 ظهر به 6 صبح تا 18 افزايش دهند تا كارگران قادر باشند از اين درمانگاه ها استفاده نمايند و مجبور نباشند مرخصي بگيرند.
عليشاهي
¤ به امدادگران شركت گاز گلستان هر سال وعده حذف پيمانكار و عقد قرارداد مستقيم با كارگران را مي دهند ولي در عمل هيچ اتفاقي نمي افتد برعكس شاهد مناقصه هستيم. آيا سزاوار است كه ماهيانه يك سوم حقوق ما به جيب پيمانكار برود.
6016---0911
¤ در سال 83 يك دستگاه موتور هوكايدو از (...) خريدم حال كه براي تعويض پلاك آن اقدام نموده ام اعلام مي دارند كه شماره گذاري اين نوع موتورسيكلت ها ممنوع است. سؤال بنده از مسئولين ناجا اين است، چرا پس از 8 سال استفاده از موتور حالا ممنوع شده است؟
محمدي از قم
¤ از فرمانده محترم ناجا درخواست مي شود مشكل تردد جانبازان براي درمان در سطح شهر تهران را مرتفع نمايند. هزينه هاي درمان و عدم پذيرش هزينه هاي درماني از سوي بنياد شهيد و دستگاه محل خدمت و نيز هزينه هاي تردد كم مشكلاتي است كه وقتي با وسيله شخصي هم تردد مي كنيم دوربين هاي پليس راهور برايمان جريمه ثبت مي كنند؟
جمعي از جانبازان 8 سال دفاع مقدس
¤ از بسته هاي رويايي GPRS همراه اول خريداري كردم كه از ساعت 23 تا 8 صبح سرويس دهد ولي از ساعت 6 صبح تا 30/7 بيشتر فعال نيست؟ از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
4582---0915
¤ از شركت برق منطقه اي شهريار درخواست مي شود نسبت به تامين روشنايي باباسلمان شهريار كه در تاريكي مطلق به سر مي برد اقدام نمايند.
جمعي از اهالي محل
¤ به رغم اعلام سود 21درصد بانك ها به هر بانكي كه سر مي زنيم اظهار بي اطلاعي مي كنند. چطور اگر چيزي به نفع بانك ها باشد با اعلام آن از سوي رسانه ها اقدام به اخذ آن مي كنند ولي اينجا كه منفعت مردم در ميان است اظهار بي اطلاعي مي كنند.
حلاج پور از اصفهان

پاسخ روابط عمومي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي
«در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه با عنوان «پاسخ شهرداري منطقه 20 تهران» كه آلودگي بعضي مناطق را به كارخانه سيمان تهران نسبت داده است، به اطلاع شهروندان محترم مي رساند مجتمع صنعتي سيمان تهران در جهت حفظ سلامت ساكنين روستاهاي همجوار كارخانه و همچنين سلامت كاركنان خود و خانواده گرامي آنان كه عمدتا در جوار كارخانه سكونت دارند، به موازات حفظ سرمايه گذاري زيربنايي در يكي از صنايع استراتژيك كشور همواره با ميلياردها ريال هزينه در بخش هاي زيست محيطي از جمله جمع آوري خطوط قديمي و جايگزيني خطوط جديد با آخرين تكنولوژي زيست محيطي روز دنيا و نصب فيلتراسيون با راندمان بالا، آنلاين نمودن نشانگرهاي ميزان غبار خروجي دودكش ها جهت پايش و رصد از طريق سازمان حفاظت محيط زيست و همچنين ايجاد بيش از 206 هكتار فضاي سبز از مجموع 413 هكتار، اهتمام لازم را در راستاي حفظ محيط زيست سالم داشته و بر همين اساس مكررا از سوي دستگاه هاي نظارتي مفتخر به دريافت لوح تقدير گرديده است، لذا شركت سيمان تهران ضمن احترام به سلامت شهروندان عزيز اعلام مي دارد كليه فعاليت هاي مجتمع صنعتي سيمان تهران براساس ارزيابي و پايش مستمر و به گواهي شركت هاي مورد اعتماد سازمان حفاظت محيط زيست، كه مرتبا براساس برنامه مشخص و بدون عملكرد سيستم فيلتراسيون مجتمع را پايش مي نمايند، در شرايط بسيار مناسبي بوده و همواره از طريق مديريت شركت در جهت تحقق شعار «محيط زيست بهتر» در راستاي برنامه استراتژيك توسعه پايدار گام هاي اساسي بنيادي برداشته شده است.»
 



پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت فرزند آيت الله شهيد دستغيب

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي درگذشت حجت الاسلام آقاي سيدمحمدهاشم دستغيب، فرزند مرحوم آيت الله شهيد دستغيب را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
خاندان معظم و مكرم دستغيب دامت توفيقاتهم
درگذشت جناب حجت الاسلام آقاي سيدمحمدهاشم دستغيب فرزند گرامي مرحوم آيت الله شهيد دستغيب را كه خود پدر شهيد نيز بودند، به آن خاندان مكرم به خصوص همسر و آقازادگان محترم ايشان تسليت عرض مي كنم.
خدمات علمي و انقلابي آن مرحوم در شيراز از ذخاير معنوي ايشان در نزد خداوند متعال است. انشاءالله
از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه را براي آن مرحوم مسألت مي كنم.
سيّدعلي خامنه اي
10 بهمن 90

 



نمازجمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه مي شود

ستاد نمازجمعه تهران با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه نمازجمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه مي شود.
متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:
در تقارن ايام پر فضيلت ماه ربيع الاول، ولادت نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) و هفته وحدت و آغاز دوران امامت حضرت بقيه الله الاعظم(عج) با دهه مبارك فجر كه يادآور پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به رهبري بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) و نيز بيداري عظيم امت اسلامي مي باشد، يك بار ديگر نمازجمعه تهران معطر به عطر حضور پيشواي فرزانه امت بزرگ اسلام، بزرگ جانباز انقلاب، محبوب قلوب مسلمين جهان خواهد شد و حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) در جمعه دهه فجر انقلاب اسلامي مورخ 14/11/90دل و جان مؤمنين نمازگزار را به نور معرفت حي سبحان و رهنمودهاي حكيمانه خويش منور خواهند كرد.
ستاد نمازجمعه تهران اين حضور پربركت رهبر معظم انقلاب اسلامي در نمازجمعه اين هفته تهران را فرصتي ذي قيمت دانسته، ضمن دعوت از مردم مومن، آگاه، بصير و ولايتمدار براي شركت در نمازجمعه اين هفته تهران در محل دانشگاه تهران، انتظار دارد صفوف مستحكم و بهم پيوسته و دشمن شكن ملت وفادار به انقلاب، يكبار ديگر خالق صحنه هاي بي بديل وحدت، پايداري و ايستادگي بر آرمان هاي انقلاب كبير اسلامي باشد. يقينا عظمت و شكوه حضور حماسي ملت انقلابي، مقاوم و بصير، مثابه سندي سراسر افتخار در دفتر پايداري اين مرز و بوم ثبت خواهد شد.

 



معلوم بود با يك قوطي رنگ و بوم نمي شود جنبش ساخت (خبر ويژه)

3 تن از فتنه گران فراري مي گويند فتنه سبز از وضعيت جنبش به حالت نقطه چين تبديل شده و شوراي هماهنگي سبز نيز عمل اپوزيسيون را چند شقه كرده است.
راديو فرانسه در اين زمينه ميزگردي با حضور رضا عليجاني (گروهك ملي- مذهبي)، محمدعلي توفيقي (عضو مستعفي سازمان مجاهدين) و محمدرضا يزدان پناه (روزنامه نگار زنجيره اي) در پاريس ترتيب داد.
عليجاني در اين ميزگرد با اشاره به محدود شدن ارتباطات موسوي و كروبي، گفت؛ اين اتفاق در مقطعي صورت گرفت كه جنبش به سمت حالت قفل شدگي پيش مي رفت. اينكه برخلاف ادعا، قيامتي نشد در قالب تحليل كلي تري است كه چرا جنبش به نتيجه نرسيد و از حالت خطي به نقطه چين تبديل شد؟
وي ادامه داد: به نظرم از يك منظر حتي محصور شدن كروبي و موسوي به نفع اين دو بود. در شرايطي كه جنبش رو به افول است، سران آن در حد يك فعال سياسي تقليل مي يابند و در چنين شرايطي زندان براي آنها بهتر از اين است كه آزادند اما كاري نمي توانند انجام دهند. در اين صورت سران به چهره سياسي (معمولي) تبديل مي شوند يعني همان روندي كه خاتمي طي كرد.
محمدعلي توفيقي نيز به راديو فرانسه گفت: هوشمندي و تدبير حاكميت توانست جنبش سبز را زمين گير كند. حتي حصر موسوي و كروبي هم مشمول مرور زمان و فراموشي شد.
وي با حمله به گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز (وابسته به اميرارجمند و مزروعي) گفت: امروز بايد از آنهايي كه بيرون هستند و ادعاي رهبري جنبش را دارند پرسيد كه چه كرده اند؟ متاسفانه اين شورا از زماني كه به وجود آمده نه تعريف آن مشخص است و نه اعضاي آن و تشكيلاتي است كه از يك عملكرد شفاف برخوردار نيست. اما اگر بپرسيم توانسته اند گفتمان سران جنبش سبز را نمايندگي كنند يا خير؟ به نظرم بايد پاسخ داد؛ خير! در سازماندهي تجمع ها هم ناموفق بوده اند.
يزدان پناه هم در اين ميزگرد با اشاره به بي هدفي فتنه گران از اواسط آشوب هاي سال 88 مي گويد: تجمع هاي خياباني به ويژه پس از روز قدس بي هدف بود و هيچ استراتژي مشخصي نداشت.
وي اضافه كرد: «نهاد يا فردي كه حصر موسوي و كروبي را طراحي كرده بود از قرار معلوم مي دانست در نبود اين دو، افراد و گروه هايي ميدان دار مي شوند كه به شكل بالقوه و تاريخي توانايي دوشقه كردن جنبش سبز را داشتند. افرادي كه گفتمان جنبش اصلاح طلبي را نمايندگي مي كردند و اساسا عملكرد آنها كمترين هماهنگي و سنخيت را با كليت جنبش سبز و موضع و عملكرد كروبي و موسوي داشت اين اتفاق در بلندمدت نه تنها توانست انرژي مخالفان را كاملا محدود كند بلكه در نهايت باعث شد در غياب كروبي و موسوي كساني به عنوان نمايندگان جنبش مطرح شوند كه از ابتدا سنخيتي با جنبش نداشتند.»
رضا عليجاني در ادامه اين ميزگرد به تمسخر موسوي پرداخت و گفت: به تعبير يكي از فعالان سياسي كشور كه از نزديكان موسوي و كروبي است، آقاي موسوي مانند يك نقاش پست مدرن مي خواست عمل كند كه مي خواست رنگ را روي تابلو بپاشد و خودش رنگ بگيرد، خودش طرح بگيرد و نگاه پست مدرني به سياست داشت. در حالي كه جامعه ما يك جامعه در حال گذار بود. در جامعه اي كه نهاد حزبي و صنفي و اتحاديه هاي شغلي و كاري نداريم، بحث شبكه هاي افقي مانند بحث هاي پست مدرني است كه وارد جامعه اي مي شود كه به لحاظ تشكيلاتي عقب مانده و در حال گذار است. همين نقص به شوراي هماهنگي و كسان ديگري كه ادعاي رهبري جنبش را دارند منتقل شد.
يادآور مي شود به علت متهم شدن مزروعي و اميرارجمند به اينكه پول هاي مفت آمريكا و اروپا را مي گيرند اما هيچ كاري انجام نمي دهند، اين دو نفر به اسم «شورا» بيانيه اي صادر و خواستار پياده روي سكوت شدند.




 



فيگارو: اروپا اشتباه مي كند تحريم، غيرت ملي ايرانيان را به حركت مي آورد (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا نسبت به كارآمدي تحريم هاي جديد عليه ايران ابراز ترديد جدي كرد.
چارلز رك نيگل همكار راديو آزادي در وب سايت راديو فردا نوشت: بعيد است كه تحريم نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا بتواند ايران را مجبور كند كه از برنامه هاي هسته اي خود دست بكشد. ميزان واردات اروپا از ايران حدود 500 هزار بشكه در روز و 17درصدكل صادرات نفت خام آن كشور است. هنوز كسي دقيقا نمي تواند پيش بيني كند كه آيا اين سياست به نتيجه خواهد رسيد و خريداران آسيايي نفت ايران نيز به سياست تحريم خواهند پيوست و يا نه. چين در سال هاي اخير و به خصوص در غياب شركت هاي غربي روابط تجاري و معاملات انرژي با ايران را گسترش داده است و بارها اعلام كرده كه تحريم نفت ايران راه مناسبي براي حل بحران هسته اي نيست و قصد ندارد براي جايگزين كردن نفت وارداتي از ايران به دنبال منابع ديگري باشد. سه كشور آسيايي ديگر، هند، ژاپن و كره جنوبي كه از جمله بزرگترين خريداران نفت خام ايران هستند، تمايل چنداني به قطع معاملات خود با ايران ندارند.
در ادامه اين تحليل تصريح شده است: از تمام اين نكات مي توان به اين نتيجه رسيد كه غرب براي قانع كردن مشتريان نفت هنوز راه دشواري پيش رو دارد. مسلما ايران تلاش مي كند مشتريان جديدي پيدا كند و حتي معاملات نفتي خود را با كشورها به شكلي انجام دهد كه تحريم ها را دور بزند. بنابراين كار واشنگتن و متحدان غربي آن براي قانع كردن خريداران آسيايي نفت خام ايران به اين زودي به نتيجه نخواهد رسيد.
از سوي ديگر روزنامه فرانسوي فيگارو با اعلام اينكه «تحريم عليه اقتصاد ايران نتيجه عكس دارد» نوشت: اتحاديه اروپا مي خواهد كشورهاي بزرگ آسيايي مانند كره جنوبي، چين و هندوستان را متقاعد سازد كه از اين تحريم پيروي كنند اما آنها هرگز اين كار را نخواهند كرد. نياز آنها به انرژي به حدي است كه هيچ گاه از ايران چشم پوشي نخواهند كرد. به علاوه، آنها مي دانند كه اين تحريم نمي تواند معضل هسته اي را حل و فصل كند.
تيري كويل محقق موسسه روابط بين الملل و استراتژيك به فيگارو گفته است: تحريم نه تنها در تعليق برنامه هسته اي ايران موثر نخواهد بود بلكه ممكن است نتيجه عكس هم داشته باشد. اين گونه اقدام ها باعث مي شود مردم ايران، آن را دخالت نامشروع بيگانگان در امور داخلي خود تعبير كنند و عرق ملي شان تحريك شود. به نظر من تحريم ها اغلب بر سياست كشورها موثر نبوده اند و واقعا تاسف بار است كه اروپا از تاريخ درس نمي گيرد.
خاطرنشان مي شود آلن اير سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در گفت وگو با راديو فرانسه ادعا كرد آمريكا از مردم ايران حمايت مي كند اما وقتي با اين پرسش مواجه شد كه پس چرا به مردم ايران فشار اقتصادي وارد مي كنيد، اظهار داشت: البته همان طور كه آقاي اوباما گفتند ما در كنار مردم ايران هستيم و واقعا مايه تاسف است كه ملت ايران از اين تحريم ها آسيب مي بيند(!)

 



اروپا بايد مي فهميد كه ايران تلافي مي كند (خبر ويژه)

وزير خارجه روسيه گفت از تدابير و اقدامات تلافي جويانه ايران در مقابل تحريم نفتي تعجب نكرده است.
به گزارش ريانووستي، لاوروف در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با وزير خارجه زلاندنو و درباره تصميم ايران به قطع صادرات نفت به برخي كشورهاي اروپايي گفت: هر اقدامي با اقدام متقابل روبرو مي شود.
لاوروف گفت: «تصميم ايران به منزله واكنش به تحريم هايي است كه اتحاديه اروپا قصد دارد از روز اول ژوئيه اعمال كند. اين تصميم ايران بار ديگر يك قانون قديمي را ثابت مي كند كه طبق آن هر اقدامي با اقدام متقابل روبرو مي شود.»
وزير امور خارجه يادآور شد: روسيه بطور پيگير از موضعي دفاع كرده كه طبق آن اعمال تحريم ها، كار ثمربخشي نيست. به نظر ما اين كار اصولا هيچ ثمره خوبي به بار نمي آورد.
يادآور مي شود اروپا وضعيت اقتصادي بسيار وخيمي را مي گذراند و تلاطم در قيمت نفت طي هفته هاي اخير - و در حالي كه تحريم نفت ايران هنوز اعمال نشده- آثار منفي خود را در تشديد اين بحران نشان داده است.
در همين حال وزير دارايي هند اعلام كرد اين كشور خريد نفت از ايران را كاهش نمي دهد.
پراناب موخرجي، مي گويد: دولت هند مايل نيست واردات نفت از ايران را كاهش دهد. هند 12 درصد از نفت مورد نياز خود را از ايران وارد مي كند.
وزير دارايي هند در شيكاگو به خبرنگاران گفت: كاهش خريد نفت از ايران غيرممكن است زيرا ايران يكي از كشورهاي مهم تامين كننده نفت براي كشورهاي در حال رشد است.

 



بيخود نيست كه به ما شيطان بزرگ مي گويند (خبر ويژه)

اقدامات اوباما درباره ايران نشان مي دهد كه بي جهت نيست مردم ايران آمريكا را شيطان بزرگ مي نامند.
اين مطلب را يك نشريه آمريكايي در تحليل چرايي تنفر ايرانيان از كاخ سفيد عنوان كرد. سياتل تايمز، با طرح اين پرسش كه «مسئله ميان ايران و آمريكا در حالي كه همسايه يكديگر نيستند، چيست؟» به ماجراي خصومت هاي آمريكا از جمله در زمينه تحريم هاي اقتصادي و ترور دانشمندان هسته اي ايران اشاره كرد و نوشت: ما آمريكايي ها دوست نداريم ايران بمب هسته اي داشته باشد. ما دوست نداريم كره شمالي و يا پاكستان و آمريكا و اسرائيل و فرانسه هم داشته باشند كه دارند. جهان قرن گذشته را با ترس از سلاح هسته اي سپري كرده اما تنها كشوري كه به خود اجازه داد از اين سلاح استفاده كند آمريكا بود. ما تنها كشوري هستيم كه بمب هاي خود را به مردم هيروشيما و ناكازاكي هديه كرديم.
اين نشريه مي افزايد: ممكن است پرسيده شود چرا ايراني ها از آمريكا متنفرند؟ جمهوري اسلامي طي يك انقلاب عليه شاه مستبد در سال 1979 متولد شد. ايرانيان در واكنش به طرح كودتاي آمريكايي ها عليه انقلابشان، به سفارت آمريكا حمله كردند و 53 آمريكايي را به مدت يك سال به گروگان گرفتند چرا كه معتقد بودند كه آنچه كه در ساليان دراز بر آن ها رفته، عامل مستقيم و غيرمستقيمش آمريكا بوده است. بي جهت نيست ايرانيان آمريكا را شيطان بزرگ ناميدند.

 



رايزني نامزدهاي اصلاح طلب براي معرفي فهرست واحد (خبر ويژه)

دبيركل حزب مردم سالاري مي گويد حداقل 80 نفر از نامزدهاي اصلاح طلب تاييد صلاحيت شده، در فهرست نامزدهاي اين حزب قرار مي گيرند.
كواكبيان همچنين گفته است كه جريان متبوع وي منتظر نتايج رسيدگي به اعتراض برخي داوطلبان رد صلاحيت شده براي نهايي كردن فهرست خود است.
در همين حال قنبري سخنگوي فراكسيون اقليت گفت در فهرست انتخاباتي حزب مردم سالاري قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اين كه از بنده هم جهت حضور در فهرست حزب مردم سالاري دعوت شده و من نيز پذيرفته ام، افزود: در حال رايزني با اصلاح طلبان حاضر در صحنه هستيم تا به ليست واحد دست يابيم.

 



آقا رضا ربع پهلوي: من با جنبش سبز در تماس هستم (خبر ويژه)

رضا ربع پهلوي گفت: من در اين دو سال با خيلي از نمايندگان جنبش سبز تماس داشتم.
وي در گفت وگو با صداي آمريكا اشاره اي به هويت افراد ياد شده نكرد اما گزارش ها حاكي است كساني چون اردشير اميرارجمند و سازگارا زد و بندهاي ويژه اي با سلطنت طلبان پيدا كرده اند. ربع پهلوي مي گويد با اين طيف ها درباره سكولاريسم به نتيجه رسيده است. شاهزاده ناكام پهلوي همچنين مي گويد نظام پادشاهي را به جمهوري ترجيح مي دهد(!)
در حالي كه برخي سران نظامي رژيم شاه پس از فرار از كشور، با رژيم صدام ارتباط گرفتند، ربع پهلوي ادعا كرده است: من وطن پرستم حتي داوطلب شدم عليه صدام و قواي متجاوز بجنگم(!)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14