(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 بهمن 1390- شماره 20132

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين در ديدار پرشور جوانان انقلابي 73 كشور :
بيداري اسلامي منطقه مقدمه قيام جهاني عليه آمريكاست
هشدار 2 عضو مجلس خبرگان درباره چنددستگي اصولگرايان
قدرداني وزير خارجه تونس از مواضع مثبت ايران درباره انقلاب اين كشور
رونمايي از مهمات هوشمند بصير با حضور وزير دفاع
عمرو موسي: به نفع ماست كه گفت وگو با ايران را آغاز كنيم
دانايي فر: ايران در مسئله طارق الهاشمي ورود نمي كند
پيكر مطهر آيت الله سيدهاشم دستغيب تشييع و خاكسپاري شد
لاوروف: طرح ايران براي قطع فروش نفت به اروپا اثبات قانون سوم نيوتن است
قرائتي: مستند «ظهور نزديك است» يك دام خطرناك براي مردم بود
انتقاد كميته حقوق بشر مجلس از رفتار دوگانه پارلمان اروپا درباره ترور دانشمندان ايران
افزايش 5 سانتي متري ميزان آب درياچه اروميه
آلايندگي واحدهاي صنعتي تا پايان برنامه پنجم برطرف مي شود
حجت الاسلام والمسلمين شجوني: حذف روحانيت در ايران ممكن نيست
سفير آفريقاي جنوبي: آماده همكاري در صنعت آلومينيوم استان مركزي هستيم
حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب: مردم در انتخابات بيني دشمن را به خاك مي مالند
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان سيستان و بلوچستان:
مولوي جنگي زهي به جرم بسيجي بودن به شهادت رسيد
پايان جشنواره بين المللي قصه گويي در اروميه
اخبار ادبي و هنري



ولي امر مسلمين در ديدار پرشور جوانان انقلابي 73 كشور :
بيداري اسلامي منطقه مقدمه قيام جهاني عليه آمريكاست

صدها نفر از جوانان 73 كشور جهان در فضايي صميمانه و لبريز از احساسات با رهبرمعظم انقلاب ديدار كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار پس از سخنان نمايندگان جوانان چندين كشور اسلامي منطقه، قيام ملتهاي مسلمان بر ضد ديكتاتوريهاي وابسته را پديده اي بسيار مبارك و بسيار مهم و مقدمه قيام عليه «ديكتاتوري جهاني شبكه فاسد و خبيث صهيونيستي و استكباري» خواندند و تاكيد كردند: در آفاق روشن اين حركت مبارك، امت اسلامي، به حول و قوه الهي بار ديگر در اوج عزت و استقلال و اقتدار قرار خواهد گرفت.
در آغاز اين ديدار آقاي ضياءالدين مورو از جوانان انقلابي تونس با اشاره به ويژگي انقلاب مردم تونس به عنوان آغازگر انقلابهاي منطقه، گفت: اين انقلاب يك انقلاب مستقل و مردمي بود كه هيچ حزب و گروه سياسي در شكل گيري آن نقش نداشتند.
وي با تاكيد بر اينكه سرنگوني حكومت بن علي، پايان كار نيست، خاطرنشان كرد: مردم تونس بر تحقق كامل اهداف انقلاب تاكيد دارند و جوانان انقلابي، موضوع فلسطين و آزادي آن را، مسئله اصلي انقلاب خود مي دانند. آقاي ضياءالساوي از جوانان انقلابي مصر با اشاره به برخي فضاسازيها درباره هويت انقلاب مردم مصر گفت: مردم مصر اين انقلاب را از مساجد شروع كردند و شعارهاي آنها الله اكبر و شعارهاي اسلامي و ضد صهيونيستي بود.
وي افزود: هدف انقلاب مصر، فقط رسيدن به آزادي و عدالت اجتماعي نبود، بلكه هدف نهايي، استقلال حقيقي مصر و رهايي از هم پيماني با آمريكا و صهيونيزم است.
آقاي ضياءالساوي خاطرنشان كرد: سرنگوني حكومت مبارك اولين گام انقلاب مصر بود و مردم مصر مصمم به تحقق اهداف كامل اين انقلاب از جمله لغو پيمان ننگين كمپ ديويد و پاكسازي حكومت از بقاياي رژيم سابق هستند.
آقاي عبدالله عبده علاو از جوانان انقلابي يمن با اشاره به انگيزه هاي قوي اسلامي در انقلاب مردم يمن گفت: ما به ايران علم و فناوري، ايران نوآوريها و ايران مقاومت و ايستادگي آمده ايم تا از تجربيات انقلاب اسلامي براي مبارزه با آمريكا و ظلم و استبداد استفاده كنيم.
آقاي احمد حسن حجيري از جوانان انقلابي بحرين نيز سخنان و اشعاري در وصف احساسات پاك و انقلابي مردم بحرين و غيرت جوانان و شهداي اين انقلاب بيان كرد.
آقاي محمدعلي محمد عواظ از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در سخناني با اشاره به محوريت موضوع فلسطين در همايش بين المللي جوانان و بيداري اسلامي گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي ايران و تعيين روز جهاني قدس، خون تازه اي به كالبد آرمان هاي فلسطين دميده شد.
آقاي خالد السالم از جوانان انقلابي ليبي، انقلاب ليبي را انقلاب تكبير ناميد و گفت: اين انقلاب با تكبير آغاز شد و با تكبير هم ادامه خواهد يافت.
وي ضمن تاكيد بر لزوم استفاده مردم ليبي از تجربيات انقلاب اسلامي ايران در مقابله با آمريكا، خاطرنشان كرد: انقلاب مردم ليبي از لحاظ مردمي بودن بسيار شبيه انقلاب اسلامي مردم ايران است.
خانم فاطمه مغنيه فرزند شهيد عماد مغنيه از رهبران حزب الله لبنان نيز به عنوان آخرين سخنران تاكيد كرد: پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) سرآغاز و منشأ بيداري اسلامي و انقلابهاي كنوني در منطقه است.
در اين ديدار پس از سخنان نمايندگان جوانان تونس، مصر، يمن، بحرين، فلسطين، ليبي و لبنان، حضرت آيت الله خامنه اي در سخناني، جوانان كشورهاي اسلامي را حاملان بشارتهاي بزرگ براي آينده امت اسلامي خواندند و افزودند: بيداري جوانان سرتاسر جهان اسلام، اميد به بيداري عمومي ملتهاي مسلمان را افزايش داده است.
رهبرانقلاب، تاريخ بشر را بر سر يك پيچ بزرگ تاريخي و در آستانه تحولي عظيم برشمردند و تاكيد كردند: بشريت از همه مكاتب و ايدئولوژيهاي مادي اعم از ماركسيسم، ليبرال دموكراسي و ناسيوناليسم سكولار عبور كرده و در آغاز دوران جديدي است كه بزرگترين نشانه آن، توجه ملتها به خداي متعال، استمداد آنها از قدرت لايزال الهي و اتكاي ملتها به وحي است.
ايشان با اشاره به «تسلط شبكه ديكتاتوري پيچيده، خطرناك، فاسد و شيطاني صهيونيست ها و قدرت هاي استكباري» بر جهان افزودند: قيام ملت هاي منطقه عليه ديكتاتورهاي وابسته، جزئي از مبارزه بشريت با ديكتاتوري جهاني صهيونيست هاست و جامعه بشري با پشت سر گذاشتن پيچ بزرگ تاريخي، از سيطره اين ديكتاتوري خطرناك رها مي شود و اين تحول عظيم براساس وعده صادق پروردگار، به آزادي ملتها و حاكميت ارزش هاي معنوي و الهي منجر خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به كساني كه ممكن است پيروزي بر شبكه ديكتاتوري جهاني صهيونيست ها را غيرممكن بدانند خاطرنشان كردند: قبلاً نيز اگر كسي از پيروزي جوانان مؤمن حزب الله بر ارتش رژيم صهيونيستي سخن مي گفت و يا از ذلت طاغوت مصر و تحولات عجيب شمال آفريقا حرف مي زد خيلي ها باور نمي كردند همچنان كه استقامت، پيروزي و پيشرفت جمهوري اسلامي نيز براي برخي ها قابل باور نبود اما قدرت فائقه پروردگار، خود را در اين پيروزيها و تحولات شگفت نشان داد.
رهبر انقلاب اسلامي،حضور هوشيارانه و استقامت ملت ها در ميدان را زمينه ساز تحقق بدون ترديد نصرت هاي الهي خواندند و افزودند: در پرتو تحقق وعده هاي پروردگار، صهيونيست ها، شيطان بزرگ آمريكا و قدرت هاي غربي امروز در مقابل بيداري اسلامي احساس ناتواني مي كنند و اين احساس ضعف و شكست هر روز بيشتر خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، تحولات كشورهاي اسلامي را «آغاز راه نجات و سعادت»، برشمردند و افزودند: مهم اين است كه پيروزي هاي بدست آمده را پايان راه ندانيم و با ادامه مجاهدت و تكيه بر عزم و اراده ملت ها، و اتكا و حسن ظن به خداي قادر متعال، مبارزه با زورگويان جهاني و عوامل آنها را ادامه دهيم.
ايشان با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير علمي جمهوري اسلامي در عرصه هاي هسته اي، زيست فناوري، پزشكي و عرصه هاي ديگر افزودند: جوانان مؤمن اين سرزمين، در اوج ناباوري دشمنان و به رغم همه كارشكني هاي آنان، به پيشرفت هايي دست يافته اند كه مي تواند براي جوانان همه ملت هاي اسلامي، درس آموز باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري تلاش مستبدان جهاني براي تلقين دو باور غلط در افكار عمومي ملت هاي مسلمان افزودند: دشمنان امت اسلامي با تزريق احساس ناتواني در ملت هاي مسلمان و تلقين غيرقابل شكست بودن قدرت هاي جهاني، حدود 2 قرن است كه ملت هاي مسلمان را عقب نگه داشته اند اما امت اسلامي امروز بيدار شده و درك كرده است كه هر دو تصور، صددرصد غلط است و ملت هاي مسلمان قادرند مجد و عظمت تمدن اسلامي را بار ديگر احيا كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، قرن حاضر را قرن اسلام و معنويت برشمردند و افزودند: اسلام، عقلانيت و معنويت و عدالت را همراه يكديگر به ملت ها هديه مي دهد و تعاليم پروردگار بر اسلام عقلانيت و تفكر و تدبر، اسلام توكل بر خدا، اسلام جهاد و اسلام كار و اقدام، تأكيد مي نمايد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش استكبار براي جبران صدمات و ضربات ناشي از قيام ملت ها در مصر و تونس و ليبي و ديگر كشورهاي اسلامي افزودند: دشمن مشغول طراحي و توطئه است و ملت هاي اسلامي بخصوص جوانان امت اسلامي كه موتور بيداري اسلامي هستند بايد با هوشياري و مراقبت كامل و استفاده از تجربيات ديگران، اجازه ندهند شبكه استبداد جهاني، انقلاب ها را از آنها بربايد و راه هاي حال و آينده را منحرف كند.
ايشان تجربيات 32ساله جمهوري اسلامي در مقابله با انواع توطئه هاي آمريكا و ديگر دشمنان اسلام را يادآور شدند و افزودند: مستكبران براي شكست جمهوري اسلامي هر كاري كه از دستشان برآمده انجام داده اند اما تاكنون در همه مراحل از ملت ايران تودهني خورده اند و از اين به بعد نيز جز شكست و ناكامي چيزي نصيبشان نخواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد اختلاف ميان امت اسلامي را از جمله مكايد دشمنان خواندند و افزودند: نهضت بيداري اسلامي، شيعه و سني نمي شناسد و پيروان همه مذاهب اسلامي، با وحدت و همدلي در ميدان مبارزه هستند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اصول مشترك فراوان ملت هاي اسلامي خاطرنشان كردند: ملت هاي مسلمان با يكديگر تمايزاتي نيز دارند و با توجه به تفاوت هاي جغرافيايي، تاريخي و اجتماعي هيچ الگوي واحدي براي همه كشورهاي اسلامي وجود ندارد اما مهم اين است كه همه، با سيطره شيطاني صهيونيست ها و آمريكايي ها مخالفند و وجود غده سرطاني اسرائيلي را برنمي تابند.
ايشان در ترسيم يك شاخص براي قضاوت درباره رويدادها و حوادث افزودند: هر جا فعاليتي و طرحي وجود دارد كه به نفع اسرائيل و آمريكاست، بايد هوشيار باشيم و آن را حركتي بيگانه و مخالف منافع ملتها بدانيم و هر جا حركتي اسلامي، ضدصهيونيستي، ضداستكباري، ضداستبدادي و ضدفساد هست، همه ملت هاي مسلمان در تأييد و تقويت آن، همراه و همدل خواهند بود.
رهبر انقلاب به عنوان يك نمونه به تلاش هاي دستگاه هاي رسانه اي جهان براي منزوي كردن مردم بحرين اشاره كردند و افزودند: رسانه هاي غربي و يا وابسته به غرب، مي خواهند با اختلاف افكني و خط كشي، مسئله بحرين را شيعه و سني كنند اما هيچ فرقي ميان حركت هاي بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف وجود ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي، توكل و حسن ظن به خدا و حفظ وحدت را رمز پيروزي دانستند و با استناد به فرمان پروردگار به پيامبر درباره استقامت و پايداري افزودند: امت اسلامي در پرتو اين فرمان الهي، بدون توقف، راه خود را ادامه مي دهد.
ايشان آينده امت اسلامي را بسيار روشن برشمردند و با اشاره به امكانات انساني، مادي و غيرمادي جهان اسلام تأكيد كردند: ملت هاي اسلامي با حفظ تفاوت ها و تمايزها در زير چتر واحد دعوت الي الله قرار دارند و جوانان امت اسلامي، به اذن الهي، روزگار مجد و عزت و اقتدار امت اسلامي را شاهد خواهند بود و اين افتخارات عظيم را به نسل هاي بعد منتقل خواهند كرد.
در ابتداي اين ديدار آقاي دكتر ولايتي دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به حضور 1200جوان انقلابي از 73 كشور جهان در همايش بين المللي جوانان و بيداري اسلامي گفت: شركت كنندگان در اين همايش در 6 كميسيون تخصصي به بررسي اين موضوعات پرداختند: «مباني نظري و فكري و عوامل پيشرفت بيداري اسلامي»، «حاكميت اسلام، الگوها، دستاوردها و جوانان»، «استكبار جهاني، آمريكا و صهيونيزم در مواجهه با موج بيداري اسلامي»، «جوانان، مقاومت فلسطين و بيداري اسلامي»، «آسيب شناسي فرصت ها و تهديدهاي پيش روي بيداري اسلامي» و «چشم انداز و افق هاي آينده بيداري اسلامي».
آقاي ولايتي افزود: شركت كنندگان در همايش جوانان و بيداري اسلامي بر ضرورت مقابله با توطئه هاي استكبار جهاني بويژه تبليغات دروغين رسانه اي استكبار در مورد اهداف حركت هاي اسلامي و همچنين تلاش براي گسترش گفتمان مردم سالاري ديني، عدالت طلبي و آزاديخواهي تأكيد كردند.

 



هشدار 2 عضو مجلس خبرگان درباره چنددستگي اصولگرايان

2 عضو مجلس خبرگان رهبري در سخناني جداگانه تمامي گروههاي اصولگرايي را به وحدت فراخواندند.
آيت الله علم الهدي، با بيان اينكه عدم وحدت گرايي و پراكندگي فكري در ميان اصولگرايان، خطراتي را متوجه انتخابات مجلس نهم مي كند كه اين مسئله با منشور مدون اصولگرايي جامعتين منافات دارد گفت: آنچه ملت ايران را در شرايط حساس و بحراني ياري كرده است، وحدت بوده و اصولگرايان هم بايد با انسجام و همدلي، جامعه را به سمت و سوي وحدت سوق دهند. آيت الله علم الهدي در گفت وگويي ادامه داد: آمريكا با ايجاد چالش هاي انتخاباتي در آستانه مجلس نهم، سعي در تغيير مسير انتخابات و نتيجه اين مشاركت عظيم سياسي آن هم به نفع خود دارد و تلاش مي كند با متشنج كردن فضا، مهره هاي مورد نظر خود را وارد مجلس نهم كند. اين عضو خبرگان رهبري تاكيد كرد: بيداري و بصيرت ملت ايران و حضور پرشور آنها در انتخابات، پاسخي محكم به توطئه ها و ياوه گويي هاي آمريكا و استكبار جهاني خواهد بود. امام جمعه مشهد، در توصيه به اصولگرايان هم مواردي را متذكر شد: اصولگرايان بايد با يك ليست در انتخابات شركت كنند و ارائه ليست هاي متعدد از سوي آنها، لطمه اي جبران ناپذير بر وحدت حداكثري اصولگرايان است.
آيت الله علم الهدي تصريح كرد: عدم وحدت گرايي و پراكندگي فكري در ميان اصولگرايان، خطراتي را متوجه انتخابات مجلس نهم مي كند كه اين مسئله با منشور مدون اصولگرايي جامعتين منافات دارد.
در همين حال آيت الله ممدوحي، به ضرورت وحدت اصولگرايان در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: اصولگرايان بايد براي انتخابات آتي دو نكته مهم را مد نظر قرار دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبري بر همين اساس به كنار گذاشتن اختلاف سلايق اشاره كرد و به فارس گفت: اصولگرايان بايد با يكديگر اختلاف نداشته و با وحدت حداكثري در انتخابات حضور يابند؛ همچنين اصولگراها بايد افراد اصلح را در بين خود انتخاب كنند تا آنها بتوانند نماينده مردم در مجلس باشند.
وي در ادامه سخنان خود وظيفه شوراي نگهبان را جلوگيري از ورود منتسبان فتنه و انحراف به مجلس دانست و يادآور شد: بايد مردم را به خوبي آگاه كرد تا به اين افراد راي ندهند. آيت الله ممدوحي به وظيفه مهم رسانه ها براي آگاهي دادن به مردم براي داشتن انتخاب اصلح اشاره و خاطرنشان كرد: وظيفه رسانه ها اين است كه براي مردم روشنگري نمايند تا آنها انتخاب اصلحي را داشته باشند.

 



در ديدار با صالحي صورت گرفت
قدرداني وزير خارجه تونس از مواضع مثبت ايران درباره انقلاب اين كشور

وزير خارجه تونس در ديدار همتاي ايراني خود از مواضع مثبت تهران درباره انقلاب اين كشور قدرداني كرد.
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان كه براي شركت در هجدهمين اجلاس سران اتحاديه آفريقا در اتيوپي به سر مي برد با رفيق عبدالسلام، وزير امور خارجه تونس ديدار و گفت وگو كرد.
صالحي در اين ديدار ضمن تبريك به مناسبت سالروز پيروزي انقلاب مردم تونس به عنوان آغازگر موج بيداري اسلامي در منطقه و با توجه به شكل گيري تحولات مهم منطقه بر ضرورت رايزني و همكاري بين دو كشور تاكيد و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را جهت هرگونه كمك در مسير پيشرفت و توسعه تونس اعلام كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار همچنين بر ضرورت هوشياري و همبستگي ملي در جريان ايجاد نظام منبعث از انقلاب مردم مسلمان تونس تاكيد كرد.
رفيق عبدالسلام، وزير امور خارجه تونس نيز در اين ملاقات از مواضع مثبت جمهوري اسلامي ايران در قبال انقلاب مردم تونس تقدير نمود و بر ضرورت توسعه مناسبات تونس با كشورهاي اسلامي در پرتو انقلاب اين كشور تاكيدكرد.
در اين ديدار همچنين آخرين وضعيت مناسبات دو كشور مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و طرفين بر ضرورت فعال سازي كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي فيمابين و نيز تبادلات مردمي در حوزه جهانگردي تاكيد كردند.
وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و تونس همچنين ضمن بررسي آخرين تحولات منطقه بر ضرورت استقرار، ثبات و امنيت در سايه سازوكارهاي ملي و منطقه اي تاكيد و هرگونه مداخلات خارجي در روند تحولات منطقه را عامل تشديد بي ثباتي دانستند.
علي اكبر صالحي، همچنين در دومين روز از نشست سران اتحاديه آفريقا در اتيوپي با «توماس بوني يايي» كه با راي اعضاي اتحاديه آفريقا به عنوان رئيس اين اتحاديه انتخاب شده است، ديدار و گفت وگو كرد.
وزير امور خارجه كشورمان ضمن تبريك به مناسبت انتخاب وي به رياست اين اتحاديه با ابلاغ سلام و دعوت رئيس جمهور كشورمان به رئيس جمهور بنين با مروري بر ابعاد مختلف روابط دو كشور بر اهميت گسترش بيش از پيش روابط تاكيد كرد.
«بوني يايي» رئيس جمهور بنين نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام متقابل به رئيس جمهور كشورمان، روابط دو كشور را در مسيري صحيح و مناسب ارزيابي كرد كه تامين كننده منافع متقابل دو كشور است. صالحي به علاوه در حاشيه اين اجلاس با شيخ شريف احمد، رئيس جمهور سومالي نيز ديدار و گفت وگو كرد.

 



رونمايي از مهمات هوشمند بصير با حضور وزير دفاع

در آستانه دهه فجر با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشورمان، مهمات هوشمند بصير در سازمان صنايع دفاع وزارت دفاع رونمايي شد.
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در مراسم رونمايي از مهمات بصير در جمع خبرنگاران طي سخناني با تبريك ايام الله دهه مبارك فجر و گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي در تشريح اين دستاورد مهم اظهار كرد: اين مهمات كه به صورت ليزري هدايت مي شود، براي نخستين بار در كشور توسط متخصصين زبده و كارآمد سازمان صنايع دفاع طراحي و ساخته شده و قادر است اهداف مهمي همچون پل ها، تانك ها، ادوات جنگي، مراكز فرماندهي و اهداف متحرك را با دقت بسيار بالا و به طور دقيق مورد اصابت قرار داده و منهدم كند.
وي افزود: سيستم ليزري به كار گرفته شده در آن قادر است اهداف مورد نظر را كشف، شناسايي، موقعيت يابي و مسافت يابي كند.
وزير دفاع، درگيري در مناطق كوهستاني، خاكريزهاي دشمن، اهداف متحرك، چند هدف نزديك، پناهگاه مستحكم دشمن و پدافند دشمن را از ويژگي هاي اين مهمات ذكر كرد.
وحيدي، روزآمدسازي و هوشمندسازي تجهيزات نيروهاي مسلح از طريق طراحي، ساخت و توليد بومي را از راهبردهاي وزارت دفاع ذكر كرد و افزود: كار جدي و همه جانبه اي از مدت ها قبل در اين زمينه آغاز شد، كه امروز بخشي از نتايج آن را در توليد مهمات هوشمند بصير مشاهده مي كنيد و با توليد اين مهمات فصل جديدي از ساخت سلاح ها و مهمات هوشمند آغاز شده است. وي تصريح كرد: در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران جزو پنجمين كشور سازنده سلاح هاي هوشمند است كه با تكيه بر فناوري بومي و بدون هرگونه كمك خارجي به اين مهم نائل شده است. وزير دفاع با قدرداني از تلاش بي وقفه مديران، كاركنان و متخصصان سازمان صنايع دفاع در طراحي و توليد نيازمندي هاي نيروهاي مسلح گفت: اين دستاورد مهم مي تواند توان عملياتي و رزمي نيروهاي مسلح در انهدام ماشين جنگي و تجهيزات و امكانات دشمن را به نحو چشمگيري افزايش دهد. وحيدي در پايان اين موفقيت را به محضر فرمانده معظم كل قوا، فجرآفرينان عرصه صنعت دفاعي و آحاد ملت ايران تبريك گفت.

 



عمرو موسي: به نفع ماست كه گفت وگو با ايران را آغاز كنيم

عمرو موسي گفت كه به نفع ماست كه گفت وگويي باز با ايران را آغاز كنيم تا به راهكارهايي براي راضي كردن هر دو طرف عربي و ايراني بطور مساوي دست يابيم.
«عمرو موسي» دبيركل سابق اتحاديه عرب و نامزد رياست جمهوري مصر با بيان اينكه در انتخابات آينده به تمام رقبايم احترام مي گذارم، اقدامات سركوبگرانه شوراي نظامي در ميدان التحرير و همچنين شكنجه در زندان ها و بازداشتگاه ها را نيز محكوم كرد.
عمرو موسي در ادامه گفت: استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي حق ايران و مصر است و بر ضرورت عدم تداوم قطع روابط ميان مصر و ايران تاكيد دارم. نشستن دو طرف بر روي ميز مذاكرات و ازسرگيري روابط ميان دو كشور از اهميت زيادي برخوردار است.
به گزارش فارس، وي درباره موانع موجود بر سر راه اين روابط گفت: من پيش از اين نيز خواستار گفت وگوي توافقي عربي - مصري با دولت ايران شده بودم. بويژه اينكه ايران بيش از هر دولت ديگري به مشكلات كشورهاي عربي اهتمام مي ورزد و تاثير زيادي در روابط جامعه بين الملل و منطقه عربي دارد. اما برخي دولت هاي عربي اين گفت وگو را رد مي كنند. به نفع ماست كه گفت وگويي باز با ايران را آغاز كنيم تا به راهكارهايي براي راضي كردن هر دو طرف عربي و ايراني بطور مساوي دست يابيم. كساني نيز كه نگران اين موضوع هستند كه ايران جايگاه مصر در منطقه را بگيرد بايد بدانند كه چنين امري روي نخواهد داد زيرا مصر داراي تاريخ و تمدن ويژه خودش است، همانگونه كه ايران نيز از چنين تاريخ و تمدني برخوردار است. هر دولتي در سطح عربي و بين المللي جايگاه خودش را دارد.

 



دانايي فر: ايران در مسئله طارق الهاشمي ورود نمي كند

سفير كشورمان در عراق گفت ايران هيچ قصدي براي ورود به مسئله طارق الهاشمي ندارد.
حسن دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد در خصوص بحران اخير سياسي در عراق تحت عنوان پرونده طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور اين كشور و اينكه آيا ايران در اين خصوص پيشنهاد يا ديدگاهي دارد، تصريح كرد: اين موضوع داخلي عراق است و موضوع داخلي عراق به عراقي ها مربوط است و خود آنان بايد در رابطه با آن تصميم بگيرند.
وي در عين حال يادآور شد: ما توصيه داريم كه در يك فضاي گفتگو و مذاكره طرفيني مسائل و مشكلات را حل و فصل كنيم.
دانايي فر خاطرنشان كرد: مسئله آقاي طارق الهاشمي يك مسئله قضايي است و دستگاه قضايي عراق بايد در رابطه با آن تصميم بگيرد و دخالت غيرقضايي حتي در داخل عراق مطلوب و مورد تاييد نيست.
وي كه با مهر گفت وگو كرد، اضافه كرد: ما در اين بحث هيچ قصدي براي ورود نداريم.
سفير ايران در خصوص خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق و اينكه بعد از اين خروج انفجارهايي در عراق رخ داد كه برخي اين گونه مطرح مي كردند كه با خروج آمريكايي ها اين كشور ناامن شده است، بيان داشت: خروج نيروهاي آمريكايي از عراق اختياري نبود يك خروج داريم و يك عقب نشيني كه عقب نشيني نيز اختياري و اجباري مي تواند باشد كه عقب نشيني آمريكايي ها اجباري بود.
دانايي فر در خصوص مبادلات تجاري دو كشور و تعيين ارز مشخص به جاي دلار در مبادلات دوجانبه گفت: اين بستگي به تجار دارد چون اكثر تجارت ما با عراق از سوي بخش خصوصي انجام مي شود كه ممكن است با دينار يا ريال نيز تجارت كنند مهم اصل تجارت است.
وي در خصوص ميزان مبادلات نيز گفت: هم اكنون حدود 7 ميليارد دلار به عراق صادرات در زمينه هاي مختلف داريم.
سفير ايران در رابطه با لغو رواديد بين ايران و عراق نيز عنوان داشت: اين در حال بحث و بررسي است از طرف ما مخالفتي در اين زمينه وجود ندارد اما عراق خواستار كاركارشناسي بيشتر است.
وي در رابطه با تحولات سوريه نيز عنوان كرد: حوادث سوريه بر عراق اثر مي گذارد كه اين ابعاد اجتماعي و امنيتي دارد و هم اكنون از عراق برخي افراد مسلح از عراق به سوريه مي روند و در اين كشور اقدام نظامي انجام مي دهند و اگر شرايط در سوريه وخيم تر شود اثر مستقيمي بر امنيت مرزهاي غربي عراق خواهد داشت.
دانايي فر خاطرنشان كرد: به همين دليل مسئولان عراقي حساسيت بيشتري و ورود بيشتري نسبت به گذشته به مسائل سوريه دارند اين در حالي است كه در گذشته نوعي بي تفاوتي وجود داشت و در تصميمات اتحاديه عرب نيز طرف عراقي تصميمي مستقل در موضوع سوريه اتخاذ كرد كه اين نشانه هاي آن است مسئولان عراقي نسبت به مسائل سوريه حساس شده اند.

 



پيكر مطهر آيت الله سيدهاشم دستغيب تشييع و خاكسپاري شد

با حضور چشمگير مردم ولايتمدار شيراز پيكر مطهر فرزند شهيد محراب آيت الله دستغيب تشييع و خاكسپاري شد.
به گزارش فارس از شيراز، امت خداجو و ولايتمدار با حضور در صحن مطهر شاهچراغ(ع) پس از برگزاري زيارت عاشورا و عزاداري، پيكر پاك آيت الله سيدهاشم دستغيب را تشييع كردند.
آيت الله سيدعلي اصغر دستغيب بر جنازه اين عاشق ولايت نماز خواند. پيكر پاك اين ارادتمند به رهبر معظم انقلاب در جوار پدر بزرگوارش آيت الله سيدعبدالحسين دستغيب (شهيد محراب) در صحن مطهر امامزاده سيدميرمحمد(ع) به خاك سپرده شد.
صبح روز شنبه آيت الله سيدهاشم دستغيب پس از طي يك دوره بيماري در اثر عارضه قلبي در سن 70سالگي دعوت حق را لبيك گفت.

 



لاوروف: طرح ايران براي قطع فروش نفت به اروپا اثبات قانون سوم نيوتن است

وزير امور خارجه روسيه گفت طرح ايران براي قطع فروش نفت به اتحاديه اروپا عكس العمل اين كشور به تصميم اروپايي هاست.
سرگئي لاوروف كه در مسكو با خبرنگاران گفت وگو كرده، در اظهارنظري جالب اضافه كرد: «هرگونه تصميم ايران واكنش به تحريم هاي يكجانبه اتحاديه اروپاست كه قرار است از اول ژوئيه اجرا شود».
وي ادامه داد: «تصميم ايران بار ديگر قانون معروف نيوتن را تاييد مي كند كه هر عملي عكس العملي دارد».
وزير خارجه روسيه گفت روسيه بر مواضع خود درباره بي تاثير بودن تحريم هاي يكجانبه در قبال برنامه هسته اي ايران تاكيد مي كند و معتقد است اين رفتارها بي نتيجه است. مجلس شوراي اسلامي امروز (سه شنبه، 11 بهمن 1390) با حضور مقام هاي دولتي طرح قطع صادرات نفت به اروپا را بررسي مي كند.

 



در همايش مهدويت و رسالت حوزه هاي علميه مطرح كرد
قرائتي: مستند «ظهور نزديك است» يك دام خطرناك براي مردم بود

حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي گفت: «مستند ظهور نزديك است» يك دام خطرناك براي مردم و جوانان ما بود كه به همت روحانيان و متخصصان امر مهدويت جلو آن گرفته شد.
به گزارش خبرگزاريها، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي، يكشنبه شب در همايش «مهدويت و رسالت حوزه هاي علميه» كه در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س» برگزار شد اظهار داشت: ما بايد در زمينه مهدويت افرادي را تربيت كنيم كه به صورت تخصصي توانايي پاسخگويي به شبهات را داشته باشند و مركز تخصصي مهدويت در اين راستا گام برداشته است.
وي با تجليل از خدمات برخي بزرگان حوزه در عرصه مهدويت نيز گفت: شخصيت هايي مانند آيت الله صافي گلپايگاني و آيت الله اميني از سال هاي قبل از انقلاب با انتشار كتاب هايي در اين عرصه مهم قدمهاي مثبتي برداشتند.
قرائتي يادآور شد: آثار اين شخصيت ها، درمان دردها بود و مانند شهيد مطهري هر كجا كمبودي احساس مي كردند در آن حوزه وارد مي شدند.
متولي آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم اهداي حكم خادمي به حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي كه در حاشيه اين همايش انجام شد، از فعاليت هاي قرآني و ديني وي نيز تجليل كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در سخناني با اشاره به اينكه خادمي حرم كريمه اهل بيت(ع) موجب افتخار است، گفت: بسياري از بزرگان و مردم ما تاكنون سعادت خدمت به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را پيدا كرده اند.
در ادامه اين مراسم، سرتيپ رحيم صفوي، با بيان اينكه مدل انقلاب مردم ايران و ساقط كردن رژيم پهلوي الگويي براي كشورهاي جهان شد، افزود: تونس و مصر با الگوگيري از مدل انقلاب اسلامي توانستند ديكتاتورهاي خود را ساقط كنند و پيروي و الگوگيري از همين مدل در بحرين و يمن در حال انجام است.
مشاور عالي فرمانده كل قوا با اشاره به اينكه نظام جمهوري اسلامي از دل تفكر شيعه و اعتقاد به مهدويت و وجود حضرت مهدي(عج) تشكيل شده است، تصريح كرد: اين حكومت به جهان شرق و كمونيسم كه مي گفتند دين سبب نزول ملت هاست و غربي ها كه مي گفتند دين از سياست جداست ثابت كرد، اين فرضيه ها باطل است.
از آيات عظام صافي گلپايگاني
و اميني تقدير شد
در همايش مهدويت به پاس فعاليت هاي حضرات آيات صافي گلپايگاني و اميني در عرصه مهدويت از مقام اين دو شخصيت بزرگ علمي تجليل به عمل آمد.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در تجليل از مقام اين دو شخصيت اظهار داشت: 40 سال پيش كه اين دو عزيز عالم رباني بودند در جمع ما بچه ها حضور يافته و به سوالات ما پاسخ مي دادند.
رئيس ستاد اقامه نماز لوح تقدير را به پاس خدمات بي شائبه آيت الله صافي گلپايگاني به ايشان تقديم كرد و بيان داشت: من مقلد آيت الله صافي گلپايگاني هستم و چطور مي شود شاگرد از استاد خود تجليل كند.
وي همچنين لوح تقديري را به آيت الله اميني اهدا كرده و بر دستان اين استاد حوزه بوسه زد.
در پايان اين مراسم از 40 نفر از طلاب برگزيده از جمع 3 هزار نفري كه در دوره مقدماتي مهدويت شركت كرده بودند تجليل به عمل آمد.

 



انتقاد كميته حقوق بشر مجلس از رفتار دوگانه پارلمان اروپا درباره ترور دانشمندان ايران

رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي، با ارسال نامه اي به يژي بوزك رئيس پارلمان اروپا خواهان اتخاذ موضع اين پارلمان در قبال ترورهاي نخبگان علمي جمهوري اسلامي ايران شد.
در اين نامه آمده است: در جهان امروز تروريسم عاملي براي تهديد صلح و امنيت بين المللي گرديده است و كشورهاي جهان در قالب تلاش هاي بين المللي و منطقه اي سعي نموده اند تا با تنظيم اسناد، طرق موثري را براي مبارزه با تروريسم اتخاذ نمايند. اما متاسفانه عملكرد منافي و ناقض اسناد و تعهدات در خصوص مبارزه با تروريسم توسط برخي كشورهاي اروپايي، مانعي بزرگ براي محقق نشدن اين اسناد محسوب مي شود. الهيان در ادامه اين نامه آورده است: در اين خصوص ملت شريف ايران به عنوان يكي از بزرگترين قربانيان اقدامات تروريستي، اين سؤال را از پارلمان اروپا دارد كه چرا برخي گروهك هاي تروريستي همواره مورد حمايت مادي و معنوي اين پارلمان قرار گرفته است؟ آيا پارلمان اروپا متعهد به اجراي قطعنامه 1373 شوراي امنيت در خصوص منع حمايت مالي از تروريست ها نمي باشد؟ رئيس كميته حقوق بشر مجلس يادآور شده است: جاي بس تعجب است كه پارلمان اروپا به عنوان مدعي مبارزه با تروريسم هيچ موضع خاصي در قبال ترورهاي نخبگان علمي در جمهوري اسلامي ايران اتخاذ نكرده و آن را محكوم ننموده است و علي رغم اثبات نقش موثر رژيم صهيونيستي در ترورهاي اخير، اين رژيم همواره مورد حمايت كشورهاي اروپايي بوده است. بدون شك وقت آن رسيده است كه پارلمان اروپا با پرهيز از استانداردهاي دوگانه در عمل نيز همچون اسناد مصوب و استراتژي هاي اتخاذ شده، تلاش جدي و عملي براي مبارزه با تروريسم انجام داده، عزم خود را در اين خصوص به مردم جهان نشان دهد.

 



معاون رئيس جمهوري خبر داد
افزايش 5 سانتي متري ميزان آب درياچه اروميه

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور با اشاره به اينكه انتقال آب از حوزه هاي ديگر به درياچه اروميه در حال جريان است، گفت: هم اكنون انتقال آب به درياچه اروميه حدود 15 تا 18 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
به گزارش فارس محمد جواد محمدي زاده در اسفراين افزود: درياچه اروميه با بارندگي هاي اخير، از مهرماه به بعد تا الان بيش از پنج سانتي متر ميزان آب بالا آمده است.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي افزايش آب در اين درياچه افزود: اقدام اولي كه داريم انجام مي دهيم، انتقال حوزه به حوزه است و از حوزه هاي ديگر آب منتقل مي شود و طرحي براي انتقال آب كه اكنون در حال جريان است، حدود 15 تا 18 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
محمدي زاده با بيان اينكه اين طرح بايد ظرف پنج سال انجام شود، تصريح كرد: اجراي اين طرح منجر به اين شده كه 700 ميليون مترمكعب آب از حوزه ديگر به حوزه آبخيز اروميه منتقل شود.
وي اظهار داشت: طي يك برنامه سه ساله با اصلاح روش هاي آبياري يك صرفه جويي حدود يك ميليارد مترمكعبي انجام خواهد شد همچنين انتقال آب از حوزه ارس در دست مطالعه بوده و به احتمال قوي مراحل اجرايي آن از سال 91 آغاز خواهد شد.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور بارور كردن ابرها را براي احياي اين درياچه برشمرد و گفت: بارور كردن ابرها با فرض آنكه ما 20 درصد به ظرفيت بارش در حوزه آبخيز اروميه اضافه خواهيم كرد، است.
وي ادامه داد: ما فكر مي كنيم كه با اين چند برنامه، حداقل نياز آبي درياچه اروميه كه 1/3 ميليارد مترمكعب است، ان شاءالله تأمين خواهد شد.

 



وعده رئيس سازمان محيط زيست كشور
آلايندگي واحدهاي صنعتي تا پايان برنامه پنجم برطرف مي شود

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور گفت: براساس برنامه آلايندگي واحدهاي صنعتي تا پايان برنامه پنجم بايد رفع شود.
به گزارش فارس محمدجواد محمدي زاده در بجنورد گفت: با تحقق اين برنامه آلايندگي واحدهاي صنعتي در بخش هاي پساب، بخار و گازها رفع خواهدشد و از مشكلات زيست محيطي كاسته مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه هم اكنون روند كار مطلوب است، افزود: اكنون حدود 85 هزار واحد صنعتي در سطح كشور فعاليت مي كنند كه اين واحدها مجوزهاي بهره برداري را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دريافت كرده اند.
محمدي زاده با بيان اينكه تا پايان سال 89، 4هزار و 175 واحد آلايندگي داشتند، اضافه كرد: اين تعداد كمتر از 5 درصد مجموع واحدهاي صنعتي كشور را شامل مي شد.
وي اظهارداشت: طي سال گذشته و امسال خوشبختانه 10 درصد از اين واحدهاي آلاينده رفع آلايندگي كرده و از ليست واحدهاي آلاينده حذف شدند.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور همچنين در مورد مهمترين برنامه هاي اين سازمان گفت: برهمين اساس در سال آينده چندين كار اساسي دراين سازمان برنامه ريزي شده كه مهمترين آن مشاركت بخش غيردولتي در اجراي طرح ها و پروژه هاي سازمان حفاظت محيط زيست است.
وي اظهارداشت: مثلا آزمايشگاه هايي كه بتوانند كار نظارت را بر مجموعه فعاليت هاي واحدهاي صنعتي و توليدي انجام دهند، آنها به نمايندگي از ما كار را انجام و پيش خواهند برد.
محمدي زاده تصريح كرد: برهمين اساس قراردادهاي خود را به آزمايشگاه هاي مرجع در سراسر كشور گسترش داده تا بتوان از ظرفيت هاي بخش غيردولتي استفاده كنيم.
وي گسترش پايش هاي لحظه اي و آنلاين را از ديگر اولويت هاي كاري اين سازمان برشمرد و گفت: تمام موارد آلايندگي را در همه فعاليت ها توسعه اي ازطريق ظرفيت سازي كه از امكانات مجازي اين واحدها انجام مي شود، ازطريق مركزي كه در اختيار حفاظت محيط زيست، دفاتر استانداران و نهاد رياست جمهوري قرارخواهد گرفت، به شكل آنلاين پايش كنيم.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور دربخش ديگري از سخنانش اظهارداشت: برهمين اساس بايد كاميون هايي كه در كشور توليد مي شود استاندارد لازم را پاس كنند.
وي همچنين استاندارد محيط زيست موتورسيكلت را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق برنامه استاندارد يورو3 را براي موتورسيكلت طي سال آينده تعريف شده كه بايد اين استاندارد تا 5 سال ديگر به يورو 5 ارتقا يابد.
محمدي زاده هدف گذاري محيط زيست براي استاندارد توليد داخلي خودروي سواري را يورو4 اعلام كرد و افزود: تا پايان سال91 اين استاندارد براي تمام خودروها لازم الاجرا بوده كه تاكنون براي 30 خودرو اعمال شده كه اين روند بايد تكميل شود.
وي استاندارد واردات خودرو به داخل كشور را يورو 5 عنوان كرد و گفت: بايد واردكنندگان خودرو به اين موضوع توجه و اهتمام لازم را داشته باشند.

 



حجت الاسلام والمسلمين شجوني: حذف روحانيت در ايران ممكن نيست

همدان- خبرنگار كيهان:
دبير جامعه وعاظ تهران گفت: حذف روحانيت از صحنه سياسي اجتماعي ايران ممكن نيست.
حجت الاسلام والمسلمين «جعفر شجوني» در يادواره شهداي روحاني استان همدان در محل حسينيه امام خميني«ره» اين شهر افزود: تأثير روحانيت شيعه بر صحنه سياسي اجتماعي ايران هميشه مشهود بوده و علما و روحانياني مانند ميرزاي شيرازي، شيخ فضل الله نوري، سيدجمال الدين اسدآبادي، شيخ محمد خياباني، سيدحسن مدرس و... پيشتاز مبارزه با استعمار و حاكمان ستمگر بوده اند.
وي اضافه كرد: روحانيت اصيل، رئيس جامعه اسلامي است و هر چند الآن هم عده اي درصدد حذف آن برآمده اند اما اين كار امكان پذير نيست.
شجوني با اشاره به اينكه شهداي روحانيت از شهداي ساير صنوف و اقشار كشور بيشتر است و اين نشان مي دهد كه روحانيان هميشه پيشقدم بوده اند، تأكيد كرد: ما بايد جوابگوي اين شهيدان به ويژه علما و روحانيان و طلاب جوان شهيد در روز قيامت باشيم مخصوصا كساني كه به غارت بيت المال پرداختند و 400 ميلياردي ها، 3000 ميلياردي ها و 2000 ميلياردي ها بايد پاسخگو باشند.
دبير جامعه وعاظ تهران خاطرنشان ساخت: دزدان بيت المال از صدام و اسرائيل بدترند و يك ريال هم از اين وام هاي ميلياردي را براي پروژه هاي مورد ادعاي خود خرج نكردند.
در اين مراسم كه با حضور جمع كثيري از خانواده هاي شهداي روحاني و اقشار مختلف مردم استان به ويژه روحانيان و طلاب، برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين «رضوي راد»، دبير يادواره گفت: استان همدان 103 روحاني شهيد تقديم اسلام و انقلاب كرده است و طي 8 سال دفاع مقدس نيز 472 رزمنده روحاني اين استان در جبهه هاي نبرد حضور يافته اند.

 



سفير آفريقاي جنوبي: آماده همكاري در صنعت آلومينيوم استان مركزي هستيم

سفير آفريقاي جنوبي در تهران، آمادگي كشورش را براي همكاري در صنعت آلومينيوم استان مركزي اعلام كرد و گفت: اين همكاري در راستاي مناسبات خوب سياسي دو كشور انجام مي شود.
به گزارش ايرنا، ابراهيم محمد صالي عصر يكشنبه در نشستي با استاندار مركزي اضافه كرد: همكاري در صنعت آلومينيوم اين استان تا يك سال آينده وارد مرحله عملياتي مي شود كه پيگيري دوطرف در اين خصوص ضروري است.
وي ادامه داد: آفريقاي جنوبي طرح هاي مختلفي را در ايران اجرا كرده و اميدوار است با تشكيل يازدهمين كميسيون همكاري، مناسبات تجاري دوطرف افزايش يابد.
سفير آفريقاي جنوبي در تهران ديدار دو روزه خود از استان مركزي را آغاز فصل جديدي از همكاري دوجانبه دانست و اظهار كرد: اين كشور درهاي خود را براي همكاري با ايران باز كرده است.
استاندار استان مركزي با تشريح موقعيت اجتماعي و فرهنگي اين استان، گفت: استان مركزي با بيش از دوهزار و 700واحد صنعتي بزرگ و كوچك مانند صنايع پتروشيمي و پالايشگاهي، ماشين سازي، آلومينيوم، كمباين سازي، ماشين آلات سنگين، چهارمين قطب صنعتي ايران است.
علي اكبر شعباني فرد افزود: بيش از 170 هزار نفر از جمعيت حدود يك ميليون و 400 هزار نفري استان مركزي به طور مستقيم در بخش صنعت فعاليت دارند.
وي اضافه كرد: حجم صادرات غيرنفتي استان مركزي از ابتداي سال 90 تاكنون حدود 900 ميليون دلار بوده كه براساس برنامه پنجم توسعه تا پايان سال 94 اين ميزان به بيش از پنج ميليارد دلار خواهد رسيد.
استاندار مركزي بيان كرد: مسئولان، صنعتگران و بازرگانان اين استان آمادگي خود مبني بر پذيرش سرمايه يا سرمايه گذاري در كشور آفريقاي جنوبي را اعلام مي كنند.
سفير آفريقاي جنوبي در تهران به همراه مدير بازاريابي اين سفارتخانه در سفري دو روزه به استان مركزي ضمن بازديد از توانمندي هاي فرهنگي و صنعتي با مسئولان اين استان نشست مشتركي برگزار كردند.

 



حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب: مردم در انتخابات بيني دشمن را به خاك مي مالند

به كانديداها توصيه مي كنم يقين بدانند چه به مجلس راه پيدا كنند چه راي نياورند راجع به هر كلمه اي كه بگويند و هر قدمي كه بردارند و هر پولي كه خرج كنند در آخرت بايد جواب بدهند.
به گزارش فارس از دشتي حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب پژوهشگر علوم اسلامي با بيان اين مطلب افزود: اين دنيا را هر جوري كه ايزوله كنند مي شود آنها را دور زد ولي خدا را به هيچ وجه نمي توان دور زد.
طائب تصريح كرد: بر اين اساس دقت كنند دروغ، تهمت، غيبت، مطلبي كه نمي دانند و پولي كه براي آنها حلال نيست خرج نكنند.
وي خاطرنشان كرد: اگر 100درصد تشخيص دادند كه بايد بيايند كانديدا بشوند و واقعا براساس وظيفه آمده اند فقط و فقط در چارچوبي كه خداي متعال تعيين كرده حركت كنند اگر مقدر باشد راي مي آورند و اگر مقدر نباشد عالم و آدم ها به هم بدوزند راي نمي آورند.
طائب گفت: كانديداها اگر حزب اللهي هستند و از قشر اصولگرا، حتما به دنبال اين باشند كه تنها اگر اصلح هستند در ميدان بمانند و تشخيص اصلح را به خودشان واگذار نكنند.
وي يادآور شد: حضرت امام خميني(ره) فرمودند حتي براي وظيفه هم دنبال پست و مقام ندويد زيرا در آنجا دست شيطان قوي است.
طائب خطاب به مردم گفت: مردم ما از اول انقلاب ثابت كردند كه در همه صحنه ها حضوري گسترده داشته، دارند و خواهند داشت. انقلاب مال اين مردم است و دشمن اگر بتواند مردم را از انقلاب جدا كند انقلاب به زمين مي خورد و وقتي اين مردم با انقلاب هستند اين نظام برپا مي ماند.
وي با اشاره به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم با حضور پررنگ و پرشور خود در انتخابات بار ديگر بيني دشمن را به خاك مي مالند.

 



مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان سيستان و بلوچستان:
مولوي جنگي زهي به جرم بسيجي بودن به شهادت رسيد

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: مولوي جنگي زهي امام جمعه اهل سنت راسك به جرم بسيجي بودن به شهادت رسيد.
برهان باقري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دشمنان نظام از وجود مومني پاك مثل شهيد مولوي جنگي زهي كه موقعيت شناس و آگاه به مسائل سياسي روز بود در رنج بودند به همين دليل دست به ترور اين عالم سني زدند.
وي با بيان اينكه مولوي جنگي زهي يك بسيجي فعال و دين شناس بود، افزود: مقوله شهادت مردم را براي حفظ دستاوردهاي نظام و پشتيباني از ولايت فقيه مصمم تر و قوي تر مي كند.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان سيستان و بلوچستان با بيان اينكه بسيج مدرسه عشق است و هر كسي وارد اين مدرسه شود شهادت را براي خود يك افتخار مي داند، خاطرنشان كرد: بنده چند دفعه با شهيد مصطفي جنگي زهي ديدار داشته و با وي هم صحبت شديم و هر زمان كه او را مي ديدم احساس مي كردم او آماده شهادت است.
باقري ادامه داد: مولوي جنگي زهي در راه آرمان هاي انقلاب، امنيت منطقه و وحدت اقوام به شهادت رسيد. وي افزود: شهيد مولوي جنگي زهي پيرو رهبري بود و هميشه خود را مطيع امر دستورات حضرت آقا مي دانست.

 



پايان جشنواره بين المللي قصه گويي در اروميه

اروميه-خبرنگار كيهان:
پانزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي به مدت پنج روز به ميزباني اروميه برگزار شد.
آيين اختتاميه اين جشنواره بين المللي در اروميه با حضور «سيدصادق رضايي»، مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ايران، «وحيد جلال زاده» استاندار آذربايجان غربي و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد.
«سيدصادق رضايي» در اين مراسم به جايگاه قصه گويي در قرآن كريم اشاره كرد و گفت: قرآن كريم مملو از داستان هاي عبرت آموز و حكيمانه است و بيش از 200 قصه در قرآن وجود دارد.
وي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان را يكي از نهادهاي فعال در زمينه قصه گويي در كشور اعلام و خاطرنشان كرد: معرفي قصه گويان از طريق كانون به جامعه نشان دهنده تلاش اين مجموعه براي نهادينه كردن جايگاه قصه و قصه گويي در كشور است.
«رضايي» برگزاري جشنواره هاي گوناگون در سال هاي اخير را يكي از مهمترين برنامه هاي كانون در راستاي توسعه فرهنگ قصه گويي در كشور دانست و گفت: جشنواره بين المللي قصه گويي هر سال در كشور برگزار مي شود و اين جشنواره حاصل برگزاري جشنواره هاي مختلف استاني و منطقه اي است.
وي ابراز اميدواري كرد در سال هاي آينده با الگوگيري از اين جشنواره فعاليت هاي بهتري در توسعه فرهنگ قصه گويي در كشور صورت گيرد.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افزود: در فاصله بين دو جشنواره بين المللي قصه گويي چهاردهم تا پانزدهم، دو هزار مربي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان 60 هزار بار قصه گويي كرده اند.
در ادامه مراسم از «وحيد جلال زاده» استاندار آذربايجان غربي به پاس تلاش هاي وي در برگزاري جشنواره، با اهداء مرغك طلايي كانون و تنديس جشنواره و لوح قدرداني شد.
همچنين در آيين اختتاميه جشنواره بين المللي قصه گويي در اروميه از 16 نفر از قصه گويان برتر ايران و جهان قدرداني و از تمبر يادبود پانزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي رونمايي شد.

 



اخبار ادبي و هنري

اداي احترام وزير ارشاد
به مقام شامخ حضرت امام خميني(ره)
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح ديروز به همراه جمعي از مديران اين وزارت خانه با حضور در مرقد مطهر حضرت امام(ره) به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اداي احترام كرد.
در اين مراسم «جواد شمقدري» معاون امور سينمايي، «بهمن دري» معاون امور فرهنگي، حجت الاسلام حميد محمدي قائم مقام وزير ارشاد در امور قرآني، «حميد شاه آبادي» معاون امور هنري، «سيداحمد ميرعلايي» مديرعامل بنياد سينمايي فارابي، «جمال شورجه» كارگردان و «سعيد جابري انصاري» دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري و... وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را همراهي مي كردند.
فيلم سينمايي زندگي شهيد «علي هاشمي» كليد خورد
كارگردان «مرغابي دشت سرخ» از آغاز فيلمبرداري اين فيلم سينمايي خبر داد و گفت: از سه روز پيش فيلمبرداري اين فيلم شروع شده، اما هنوز تجهيزات لازم براي صحنه هاي جنگي در اختيار ما قرار نگرفته است.
«علي اصغر شادروان» در گفت وگو با فارس از شروع فيلمبرداري فيلم سينمايي «مرغابي دشت سرخ» خبر داد و گفت: از سه روز پيش، اين فيلم پس از فراز و فرودهاي بسيار با سكانسي در اهواز كليد خورد. نقش شهيد علي هاشمي را آرش مجيدي و نقش مقابل وي را رز رضوي بازي مي كند.
وي در ادامه افزود: با وجود اينكه گروه، كار فيلمبرداري را شروع كرده اما هنوز تجهيزات لازم براي صحنه هاي جنگي در اختيار ما قرار نگرفته است. درباره بازيگران نقش هاي محسن رضايي، دريابان شمخاني و سردار صفوي بايد بگويم افرادي بومي را براي اين نقش ها انتخاب كرده ام، تست گريم نهايي آنها در روزهاي آينده انجام خواهد شد.
«مرغابي دشت سرخ» جديدترين اثر سينمايي شادروان است و داستان آن درباره بخش هايي جالب از زندگي، مبارزات و شهادت سردار شهيد «علي هاشمي» در منطقه هور است.
بازي رايانه اي «شكست حصر آبادان» وارد بازار مي شود
در آستانه فرا رسيدن سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بازي رايانه اي «شكست حصر» با موضوع حماسه «شكست حصر آبادان» وارد بازار مي شود.
«شكست حصر» يك بازي تيراندازي اول شخص است كه در چهار مرحله اجرا مي شود.
اين بازي در ادامه توليدات گروه بازي سازي تبيان دفتر خراسان، به حماسه ذوالفقاري آبادان و شكست محاصره اين شهر مهم و استراتژيك مي پردازد. اين بازي رايانه اي از توليدات مؤسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان است كه از سوي «شركت نشر الكترونيك ايران» منتشر شده است.
حضور يك هزار و 451 شاعر در جشنواره شعر فجر
دبير علمي جشنواره شعر فجر از حضور يك هزار و 451 شاعر در اين جشنواره خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، پرويز بيگي حبيب آبادي ديروز در گفت وگو با اهالي رسانه افزود: در دوره ششم جشنواره شعر فجر شاعراني از ازبكستان، چين، گرجستان، لهستان، افغانستان، پاكستان، دانمارك، هندوستان، قرقيزستان، كره جنوبي، تركيه، تاجيكستان، لبنان و ايتاليا حضور دارند.
وي با اعلام اينكه امسال يك هزار و 451 شاعر در جشنواره شركت كرده اند گفت: سال گذشته در حدود 40 هزار اثر واصل شد اما امسال پيش بيني مي شود تا حدود 55 هزار اثر دريافت شود.
رضا حميدي دبير اجرايي جشنواره هم با اشاره به برگزاري كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي و شاعران گفت: روز يكشنبه 30 بهمن كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي و شعر با حضور شاعران داخلي و خارجي در تالار محل استقرار شعرا برگزار مي شود.
وي افزود: امسال براي نخستين بار جشنواره شعر فجر را در 9 منطقه برگزار خواهيم كرد. در اين راستا روز 18 بهمن افتتاحيه ششمين جشنواره بين المللي شعر فجر در كرمانشاه برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14