(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 بهمن 1390- شماره 20132

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني در مجمع اتحاديه بين المجالس: ريشه تحولات اخير در منطقه بي عدالتي حكومت هاست
بيانيه اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي
صدور پروانه فعاليت براي احزاب سياسي به بعد از انتخابات مجلس موكول شد
عبدالله گل: ايران كشوري مهم و مؤثر در جهان اسلام است
آخرين وضعيت استاد بازداشتي دانشگاه شريف در آمريكا از زبان دكتر روستا آزاد
دكتر احمدي نژاد: تمام توان كشور را بايد به كار گيريم تا كسي نيازمند ديگران نباشد
سندي ديگر برصحت اطلاعات بدست آمده از پروژه ضدايراني هديه 60
معاون قوه قضاييه: برخورد هاي فعالانه در جرايم انتخاباتي خواهيم داشت نه منفعلانه
انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي
باقري لنكراني خبر داد قطعي شدن 130 نامزد در ليست هاي جبهه پايداري
پاسخ منفي خانواده شهيد احمدي روشن به درخواست مصاحبه رسانه هاي غربي
كوتاه از انتخابات



لاريجاني در مجمع اتحاديه بين المجالس: ريشه تحولات اخير در منطقه بي عدالتي حكومت هاست

رئيس مجلس كشورمان، ريشه تحولات اخير خاورميانه را در بي عدالتي حكومت ها و قدرت هاي بزرگ عنوان كرد و گفت: در همه اين كشورها حكومت هاي ديكتاتور فاسد و وابسته به كشورهاي بزرگ عامل اصلي حركت هاي مردمي بوده اند.
علي لاريجاني طي سخنراني در كميته صلح و امنيت بين المللي يك صد و بيست و پنجمين مجمع اتحاديه بين المجالس، با تاكيد به اين كه در تحليل تحولات اخير در خاورميانه و شمال آفريقا نبايد به داستان سرايي ژورناليستي توجه كرد گفت: وقتي آمريكا از غرب و از حكومت هاي ديكتاتور و فاسد چند دهه حمايت مي كند نبايد انتظار داشته باشند ملت ها اين ظلم آشكار را نبينند و به حساب غرب و آمريكا نگذارند، چرا كه اين كشورها نام جمهوريت را به يدك مي كشند و 30 سال پست رياست جمهوري را اشغال كرده و بعد به دنبال استقرار فرزندشان بوده اند؛ نظير آنچه در مصر و تونس اتفاق افتاد.
علي لاريجاني در ادامه يادآور شد: هرچند آمريكا و برخي كشورهاي ديگر تلاش مي كنند با مانورهاي تبليغاتي و گاه اقدامات عملياتي مزاحم، گذشته خود را نزد ملت ها سفيد كنند اما رفتار دوگانه آنان اين شگرد را بي خاصيت كرده است.
وي با بيان اين كه ملت هاي در حال انقلاب منطقه به حق كشتار وسيع در كشورهاي خود را با چراغ سبز آمريكا تفسيرمي كنند، اظهار داشت: ملت ايران تجربه ارزشمندي در مبارزات خود از رفتار كشورهاي بزرگ دارد؛ هنگامي كه با انقلاب اسلامي ديكتاتوري آمريكايي پهلوي را از بين برد در اين سه دهه با روشهاي مختلف ستيزه جويانه دولت هاي بزرگ مواجه بود و امروز هم با بد اخلاقي و مجازات آن ها مواجه است.
لاريجاني هم چنين در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: بي عدالتي اقتصادي و اجتماعي در كشورهاي پيشرفته اكنون به مرحله اي رسيده است كه حيات دولت ها و سيستم هاي حاكم را با خطر مواجه كرده است، اينك شماري از كشورهاي غربي درگير معضلات اجتماعي و تظاهرات مردمي شده اند كه اين هم وجه ديگري از بي عدالتي است.
رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: دهه اخير را بايد دهه عدالت خواهي و مبارزه با ظلم نام نهاد كه دموكراسي خواهي وجهي از آن است و با گسترش تكنولوژي اطلاعات، روش هاي سركوب و يا بمباران تبليغاتي پاسخ گو نيست و دوره اين گونه سرپوش گذاشتن بر واقعيت ها سپري شده است.
گفتني است علي لاريجاني در حاشيه هفتمين مجمع عمومي اتحاديه بين المجالس اسلامي با رئيس مجلس نمايندگان مالزي ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار رؤساي مجالس دو كشور با اشاره به روابط اقتصادي و سياسي مثبت ميان ايران و مالزي خواستار گسترش آن شدند.
افشاگري ايران در كنفرانس بين المجالس هيئت سعودي را
به انفعال كشاند
سخنان ناطق نوري در هفتمين اجلاس بين المجالس كشورهاي اسلامي باعث شد هيئت پارلماني عربستان سعودي در واكنشي منفعلانه جلسه را ترك كند.
پس از سخنراني حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري در هفتمين كنفرانس بين المجالس اسلامي درباره حكومت حاكمان خودكامه در عربستان سعودي، هيئت پارلماني عربستان اين نشست را ترك كردند و جلسه براي دقايقي نظم خود را از دست داد. اما پس از دقايقي اين كنفرانس كار خود را از سر گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري كه به عنوان بنيانگذار اتحاديه بين المجالس اسلامي و ميهمان ويژه مراسم افتتاحيه هفتمين اجلاس مجمع عمومي همراه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به اندونزي رفته در سخنراني افتتاحيه اين اجلاس بر ضرورت تجربه گرفتن كشورهاي عربي از گذشته خود تأكيد كرد.
رئيس دفتر بازرسي دفتر مقام معظم رهبري مداخله خارجي و تسلط جمود فكري بر جهان اسلام را دو خطر بزرگ براي بيداري اسلامي خواند و گفت: چه شد كه مدينه النبي كه قرار بود مظهر عدالت، پايگاه عدل و برابري باشد در كمتر يك دوره صد ساله تبديل به محل استقرار ظلم و نابرابري شد.
ناطق نوري افزود: مدينه اي كه قرار بود در آن بين عرب و عجم، سفيد و سياه، غني و فقير فرقي نباشد، تبديل به پايگاه حاكمان مستبد و خودكامه شد و باب شهر علم نبي بسته و نقل حديث ممنوع شد. حكومت هاي موروثي متداول شد و به ناحق كساني به نام دين بر مردم حكومت كردند.
پس از تحليل حجت الاسلام علي اكبر ناطق نوري از بيداري اسلامي در منطقه و استبداد حاكمان سعودي و حكومت هاي موروثي در برخي از كشورهاي عربي در افتتاحيه اين كنفرانس، هيئت پارلماني عربستان سعودي نشست را ترك كرد.
رئيس دفتر بازرسي دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينكه ملت ها همواره از تجارب يكديگر مي آموزند، گفت: مقاومت لبنان و فلسطين از تجارب مبارزه مردم ايران آموخت و آموزه هاي امام خميني(ره) الهام بخش بسياري از مردم مبارز در جوامع اسلامي شد.
وي مسير تحولات اجتماعي را در بستر تاريخي ملت ها دانست و گفت: بر اين اساس است كه پروژه هاي ملت سازي آمريكا در افغانستان شكست خورده و مداخله اين كشور در عراق صدها هزار شهيد و ميلياردها دينار خسارت بر جاي گذاشته است. ناطق نوري، تصريح كرد: خيزش ملت هاي مسلمان در كوتاه مدت مخاطراتي را به همراه دارد، به طوري كه قدرت هاي خارجي فريبكارانه تلاش مي كنند براي حفظ منافع خود و تسلط بر منابع ملت هاي مسلمان در مقام دفاع از حقوق اين ملت ها برآيند. دخالت نمايندگان پارلمان ها مي تواند مانع از اين اتفاق شود به طوري كه ما در مقايسه تجربه تحولات انقلابي دو كشور تونس و ليبي شاهد اين موضوع بوديم.

 



بيانيه اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي

در راستاي اجراي مصوبات نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي كه 17 و 18 سپتامبر 2011 در تهران برگزار شد ، اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي، در روزهاي 5 و 6 ربيع الاول سال 1433 هجري قمري برابر با 9 و 10 بهمن ماه سال 1390 هجري شمسي و مطابق با 29 و 30 ژانويه سال 2012 ميلادي و با حضور بيش از 1000 نفر از جوانان فرهيخته و فعال در عرصه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، رسانه اي و اعضاي تشكل ها و جريانات اسلامي از سراسر جهان برگزار گرديد.
شركت كنندگان طي دو روز برگزاري اجلاس ضمن ديدار با حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي و استفاده از بيانات روشنگرانه و راهگشاي ايشان و بهره گيري از نظرات صاحب نظران و اساتيد با برگزاري 6 كميسيون تخصصي محورهاي زير را مورد بررسي و تبادل نظر قرار دادند:
1- مباني نظري، فكري و عوامل پيشرفت و گسترش بيداري اسلامي
2- حاكميت اسلام، الگوها، دستاوردها و جوانان
3- استكبار جهاني آمريكا و صهيونيسم در مواجهه با موج بيداري اسلامي
4- جوانان، مقاومت، فلسطين و بيداري اسلامي
5- آسيب شناسي فرصت ها و تهديدات بيداري اسلامي
6- چشم انداز و افق هاي آينده بيداري اسلامي
شركت كنندگان ضمن ابراز خرسندي از توفيقات جنبش بيداري اسلامي و با توجه به ديدگاه هاي مطرح شده در سخنراني ها و نشست هاي تخصصي بر موارد زير تاكيد نمودند:
1-بيداري اسلامي، از وعده هاي صادق الهي و حقيقتي گرانبهاست و حضور گسترده مردم به ويژه جوانان به عنوان عامل محرك جنبش در ميدان عمل و صحنه مبارزه و جهاد يكي از مهمترين مولفه هاي نهضت بيداري اسلامي به شمار مي آيد.
2- قرن حاضر قرن اسلام و معنويت است و بشريت از تمامي مكاتب و ايدئولوژيهاي مادي عبور كرده و در آغاز دوران جديدي است كه مشخصه آن توجه به خدا، مكتب وحي و استمداد از قدرت لايزال الهي است و در ادامه راه، اعتماد و حسن ظن به خداوند و حفظ وحدت ضامن تداوم جنبش اسلامي است.
3- انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني احياگر بزرگ اسلام در تاريخ معاصر، الهام بخش حركت هاي اسلامي بوده و موجب تعميق انديشه اسلامي گرديده است.
4- استقلال طلبي، آزادي خواهي، عدالت طلبي، حفظ كرامت انساني، مقاومت در برابر استبداد و استعمار، نفي تبعيض هاي قومي، نژادي و مذهبي، از جمله مشخصه هاي اصلي جنبش بيداري اسلامي به شمار مي رود.
5- پيشتازي جوانان در خيزش مردمي و ضرورت حفظ و استمرار جنبش بيداري اسلامي ايجاب مي كند نيروي عظيم جوانان در روند توسعه اقتصادي و پيشرفت هاي علمي و فن آوري و در اداره جوامع اسلامي نقش موثر و متناسبي ايفا نمايد.
6- جنبش بيداري اسلامي كه برگرفته از آموزه هاي اسلامي مي باشد، جوامع اسلامي را به اهميت اين جنبش در نظام سازي و وحدت جهان اسلام رهنمون ساخته و آينده روشن و درخشاني را نويد مي دهد.
7- نقش قدرت هاي جهاني در سركوب خيزش هاي مردمي و تلاش آنان براي مهار حركت اسلامي و نيز به انحراف كشاندن جنبش بيداري اسلامي در جهت منافع نامشروع خود امري شناخته شده مي باشد، از اين رو، هوشياري در برابر توطئه ها، رصد هوشمندانه، تشخيص به موقع دسيسه ها و سياست هاي استكبار جهاني و صهيونيسم بين المللي از اولويت ها و الزامات جنبش بيداري اسلامي به شمار مي آيد.
8. شكست آمريكا و نيروهاي اشغالگر در عراق و افغانستان و پيروزي مقاومت لبنان و فلسطين بر ضد رژيم صهيونيستي قدرت ايمان و پايداري مردم مسلمان منطقه را آشكار ساخت و جنبش بيداري اسلامي بر ضد ديكتاتوري و دخالت خارجي را اميد تازه اي بخشيد.
9. خشم و انفعال دشمنان اسلام از جنبش بيداري اسلامي نشانه قدرت و موقعيت تأثيرگذار اسلام در جهان مي باشد.
.10 تبليغات رسانه اي غرب در ايجاد اسلام هراسي و ارائه تصويري مبهم و مخدوش از ارزش هاي ديني و جنبش بيداري اسلامي و بزرگ نمايي توان و قدرت صهيونيسم بين المللي ابزار شناخته شده اي به منظور مرعوب ساختن افكار عمومي جهان اسلام به ويژه جوانان مي باشد و بايد با هوشياري و تدبير نسبت به خنثي كردن اين توطئه اقدام شود.
.11 موضوع فلسطين و مقاومت شكوهمند اسلامي فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي به عنوان اصلي ترين مسأله جهان اسلام آن را به يكي از اركان جنبش بيداري اسلامي مبدل ساخته و در مسير تكاملي آن نقش اساسي داشته و در عين حال خود از دستاوردهاي اين جنبش فراگير در جهان اسلام تأثير پذيرفته است.
.12 اختلاف در صفوف انقلابيون و درگيري هاي قومي، فرقه اي، قبيله اي و مرزي، امت اسلامي را تضعيف كرده و به دشمنان اسلام فرصت مي دهد تا توطئه هاي خود را عليه مسلمانان عملي سازند. ضروري است آحاد مردم به ويژه جوانان ضمن به رسميت شناختن و مديريت تفاوت ها، از فرو افتادن در دام اينگونه درگيري ها و تكفير و تخطئه يكديگر پرهيز نمايند. «ولاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم».
.13 اعتدال و عقلانيت از جمله عوامل مهم پيروزمنديهاي اخير جريانات اسلامي در كشورهاي منطقه بوده و ضامن گسترش و استمرار آن مي باشد. بديهي است تندرويها و طرح انديشه هاي افراطي موجب مخدوش شدن چهره واقعي اسلام گرديده و زمينه را براي دخالت قدرتهاي بيگانه فراهم ساخت.
.14 رعايت موازين و اصول حقوق بشر و پاسداري از آن از جمله برخورداري از حاكميت مردم سالاري اسلامي يكي از خواسته هاي برحق امت اسلامي به ويژه جوانان مي باشد. پاي بندي به اصول و موازين واقعي حقوق بشر با بي بند و باري اخلاقي موجود در جوامع غربي منافات داشته و ضرورت دارد جوانان دنياي اسلام از تبعات بنيان برافكن آن برحذر باشند.
.15 اكنون كه جنبش بيداري اسلامي در برخي از كشورهاي منطقه به پيروزي دست يافته ضروري است از نيروهاي مؤمن و انقلابي در اداره امور جامعه بهره گيري شده و از بكارگيري عناصر وابسته به قدرتهاي بيگانه و رژيم هاي گذشته در نهادهاي حساس كشور جلوگيري به عمل آيد.
.16 جوانان مسلمان با برادران و خواهران شهيد خود در تمامي جهان اسلام عهد مي بندند كه با تكيه بر ايمان و دينداري راستين و حق طلبي، با اميد و ابتكار، همت مضاعف و تلاش مستمر، در راه پيشرفت و استقلال علمي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و هنري جهان اسلام اهتمام ورزند.
.17 شركت كنندگان در اجلاس خواستار بررسي و اتخاذ تصميم در موارد زير از سوي مجمع جهاني بيداري اسلامي شدند:
- تداوم برگزاري اجلاس جوانان مجمع جهاني بيداري اسلامي با حضور گسترده تر زنان در نشست هاي آينده.
- ايجاد شبكه اجتماعي در فضاي مجازي به منظور ايجاد ارتباط و تعميق ديدگاه ها و انتقال تجربيات جوانان در جهان اسلام.
- راه اندازي پايگاه اطلاع رساني اينترنتي با عنوان بيداري اسلامي جهت استفاده جوانان مسلمان.
- تأسيس مركز مطالعات و پژوهشهاي راهبردي در حوزه بيداري اسلامي.
- تشكيل شوراي هماهنگي جوانان جهان اسلام از سوي مجمع جهاني بيداري اسلامي.
- تأسيس يك شبكه ماهواره اي مستقل و يا بهره برداري از شبكه هاي موجود تلويزيوني به منظور انتشار اخبار گزارشها و ارائه تحليل صحيح از تحولات جنبش بيداري اسلامي.
شركت كنندگان در اجلاس ضمن قدرداني از مواضع حكيمانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مدظله العالي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، تدابير شايسته ايشان در دفاع از حريم اسلام و مسلمانان در عرصه هاي گوناگون را ستوده و از ابتكار عمل جمهوري اسلامي ايران در برگزاري «اجلاس جهاني جوانان و بيداري اسلامي» و ميزباني صميمانه و پذيرايي گرم از ميهمانان تشكر و سپاسگزاري مي نمايند.
والسلام عليكم
و رحمه الله و بركاته

 



صدور پروانه فعاليت براي احزاب سياسي به بعد از انتخابات مجلس موكول شد

كميسيون ماده 10 احزاب بررسي كليه تقاضاهاي صدور پروانه فعاليت براي احزاب سياسي را به بعد از انتخابات مجلس نهم موكول كرد.
حميدرضا فولادگر نماينده قوه مقننه در كميسيون ماده 10 احزاب با اشاره به جلسه ديروز اين كميسيون گفت: در اين جلسه تقاضاهاي انجمن هاي صنفي و كانون هاي بازنشستگي مورد بررسي اعضا قرار گرفت.
وي افزود: در اين جلسه براي 8 انجمن صنفي و كانون بازنشستگي پروانه فعاليت صادر و پروانه 2 انجمن هم تمديد شد.
نماينده قوه مقننه در كميسيون ماده 10 احزاب تصريح كرد: در جلسه امروز با توجه به اينكه چند حزب سياسي هم درخواست صدور پروانه فعاليت داده بودند و با توجه به نزديكي زمان برگزاري انتخابات، بررسي تقاضاها و صدور پروانه فعاليت براي احزاب سياسي به بعد از برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي موكول شد.
فولادگر همچنين اظهار داشت: البته كميسيون در مورد تمديد اساسنامه و تمديد پروانه احزاب سياسي اقدام خواهد كرد.

 



عبدالله گل: ايران كشوري مهم و مؤثر در جهان اسلام است

«عبدالله گل» رئيس جمهوري تركيه با تأكيد بر نقش مهم ايران در جهان اسلام گفت: ايران و تركيه دو كشور مهم منطقه و برخوردار از مناسبات و روابط خوب هستند.
رئيس جمهوري تركيه كه روز دوشنبه ديدار رسمي خود را از امارات عربي متحده آغاز كرد در گفت وگوي خبري با اشاره به رايزني هاي مستمر ميان تركيه و ايران گفت؛ اين دو كشور همواره براي آرام كردن اوضاع منطقه گفت وگو مي كنند.
وي همچنين بر حل ديپلماتيك سوء تفاهم موجود بر سر فعاليت هسته اي مسالمت آميز ايران تأكيد كرد و افزود: ايران يك كشور مسلمان و برخوردار از جايگاه مهم در جهان اسلام است.
عبدالله گل در ادامه تأكيد كرد: تركيه از هرگونه تنش با همسايگان دوري ورزيده و خواهان حسن همجواري با تمامي كشورهاي اسلامي است.

 



آخرين وضعيت استاد بازداشتي دانشگاه شريف در آمريكا از زبان دكتر روستا آزاد

رئيس دانشگاه صنعتي شريف گفت: دكتر عطاردي هم اكنون در بازداشت خانگي و منتظر تشكيل دادگاه است.
دكتر روستا آزاد در نشست خبري افزود: ماجراي دكتر عطاردي از حدود16آذر آغاز مي شود كه وي طبق معمول سال هاي گذشته كه مسافرت هايي به آمريكا و ديگر كشورها دارد، عازم آمريكا مي شود.
وي با بيان اين كه دكتر عطاردي به چند دليل عازم آمريكا مي شود گفت: يكي از دلايل عزيمت وي به آمريكا، حضور در همايشي در حوزه الكترونيك است كه اين همايش به طور ساليانه در كاليفرنيا برگزار مي شود و همايش معتبري است.
روستاآزاد افزود: همچنين ديدار دكتر عطاردي با پروفسور چوما كه استاد راهنماي آقاي دكتر عطاردي در دوره دكترا بوده و تكميل درمان بيماري قلبي از ديگر علل سفر وي به آمريكا بوده است.
آقاي روستاآزاد افزود: وي در بدو ورود به آمريكا از طرف پليس بازداشت مي شود و از ديدگاه دكتر عطاردي، اين موضوع چيز تازه اي نبود.
وي گفت: پليس آمريكا در اوضاع كنوني، خيلي حساس برخورد مي كند و شايد بيشتر از همه به ما، به خصوص پيشرفت هاي علمي ما با وجود همه تحريم ها و مشكلات، همه را حيرت زده كرده است و با حساسيت موضوع را دنبال مي كند.
وي گفت: دكتر عطاردي اين بار در بدو ورود به آمريكا مورد بازجويي قرار مي گيرد اما همانند گذشته اين بازجويي كوتاه نبوده است.
روستا آزاد افزود: وي به جرم اينكه در سفر قبلي، چيزهايي را از آمريكا خريداري و به ايران منتقل كرده است بازداشت مي شود و اين موضوع با توجه به تحريم ها، نقض قوانين آمريكاست. وي اضافه كرد: دادگاهي در سانفرانسيسكو ادعانامه اي را عليه وي آماده كرده بود كه در بدو ورود به آمريكا، دكتر عطاردي بازداشت مي شود و با توجه به اين كه مشكل قلبي داشت، در فرودگاه دچار سكته و به بيمارستان زندان در لس آنجلس منتقل مي شود.
روستاآزاد افزود: وكيلي در آنجا براي وي گرفته شده است و به دنبال اين بوده و هستيم كه دكتر عطاردي هر چه زودتر آزاد شود.
وي گفت: در گام اول سعي ما اين بود كه وي از لس آنجلس به سانفرانسيسكو منتقل نشود چرا كه برادر وي در لس آنجلس مقيم است.
روستاآزاد افزود: وكيل وي براي بنده نوشته است كه هم بندي هاي آقاي دكتر عطاردي، افرادي بزهكار و خلافكار هستند و در درگيري ميان دو نفر از اين افراد؛ يكي، ديگري را در مقابل چشم آقاي عطاردي كشته و اين در روحيه وي اثر گذاشته است.
وي گفت: جمع كردن افراد بزهكار با يك دانشمند و شخصيت علمي در يك بند، كار درستي نيست.
روستاآزاد افزود: پس از طرح موضوع آقاي دكتر عطاردي در شوراي دانشگاه، طوماري براي حمايت از وي نوشته شد، انجمن فارغ التحصيلان دانشگاه نيز نامه اي در حمايت از وي نوشتند و خود بنده نيز نامه اي نوشتم و تعاملاتي نيز از طريق دفتر يونسكو انجام شد.
وي گفت: بازداشت دكتر عطاردي اقدام خطايي است و نبايد در صحنه تعاملات علمي بين المللي و در فضاي مكدر و متشنج سياسي، شخصيت هاي علمي ما آسيب ببينند.
روستا آزاد افزود: با اقدامات انجام شده، اين توفيق حاصل شد كه وي با وجه الضمان حدود 460 هزار دلاري هم اكنون در بازداشت خانگي است.
وي گفت: اين مبلغ براي وجه الضمان خيلي زياد است و ما به آن معترض بوديم زيرا در مواردي بوده است كه جاسوسان آمريكايي دستگير شدند و وجه الضمان آنها 500 هزار دلار گذاشته شده است.
روستاآزاد افزود: با توجه به اين كه منبع تأمين اين مبلغ نمي تواند دولتي باشد، دوستان در دانشگاه صنعتي شريف، فارغ التحصيلان، اعضاي هيئت علمي دانشگاه و خانواده وي همكاري كردند و اين پول تهيه و به عنوان وديعه گذاشته شد و البته همكاران در دانشگاه صنعتي شريف اجازه دادند كه از بخشي از حقوقشان براي اين موضوع استفاده شود.
وي گفت: بنده ديروز با دكتر عطاردي صحبت كردم و حال وي خوب و در منزل برادرش و قرار است حدود25روز ديگر، دادگاه تفهيم اتهام در سانفرانسيسكو براي وي تشكيل شود. روستاآزاد افزود: سوابق و مستندات پزشكي دكتر عطاردي را از پزشك معالج وي و بيمارستان گرفتيم و از طريق وزارت امور خارجه به دفتر حافظ منافع آمريكا داده شد كه حال جسمي دكتر عطاردي خوب نيست و با توجه به رفتار نامناسب با وي، اگر حادثه اي براي دكتر عطاردي پيش بيايد، آمريكا بايد مسئوليتش را بپذيرد.
روستا آزاد افزود: به زودي پايگاهي اينترنتي را راه اندازي خواهيم كرد كه در آن آخرين اخبار مربوط به دكتر عطاردي به صورت آني اطلاع رساني شود و كانوني براي تبادل نظر علاقه مندان باشد.

 



دكتر احمدي نژاد: تمام توان كشور را بايد به كار گيريم تا كسي نيازمند ديگران نباشد

سرويس اجتماعي-
رئيس جمهور گفت: بايد با به كار گيري تمام توان و ظرفيت كشور به نقطه اي برسيم تا كسي در جامعه نيازمند ديگران نباشد.
جشن ملي خودكفايي 80 هزار مددجوي تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) پيش از ظهر ديروز با حضور دكتر احمدي نژاد، رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در تالار وحدت برگزار شد.
دكتر احمدي نژاد در اين مراسم با اشاره به اينكه توزيع ناعادلانه امكانات و ثروت در مقياس وسيع تر و در سطح جامعه بشري باعث از بين رفتن بسياري از استعدادها و انديشه هاي متعالي خواهد شد، گفت: هيچ كس تاكنون طعم انسان بودن را نچشيده و از كمال انساني لذت نبرده است؛ چرا كه هنوز عدالت به طور كامل در جهان اجرا نشده است.
وي با بيان اينكه ثروت و درآمد در كشور كم نيست اما به لحاظ وجود برخي شرايط و مشكلات اين منابع به طور عادلانه توزيع نمي شود: گفت: امروز فاصله ها به سرعت در كشور در حال كاهش است و اين بخاطر حضور انقلاب و اسلام در كشور است اما بايد دولت و ملت در جهت كاهش فاصله ها تلاش هاي گسترده اي انجام دهند و اگر اين موضوع به فرهنگ عمومي جامعه تبديل شود مطمئن باشيد، ديگر انسان نيازمندي در جامعه باقي نخواهد ماند.
رئيس قوه مجريه تصريح كرد: در شرايط موجود عده اي به خاطر ضعف اجراي عدالت، شرايط اجتماعي و سياست هايي كه كامل و عادلانه نيستند ناخواسته دچار مشكل مي شوند؛ در اين شرايط چه بايد كرد و وظيفه حكومت و جامعه چيست؟
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: حكومت و جامعه در حد توان بايد براي جبران فاصله ها تلاش كنند، هم مردم و هم حكومت بايد وارد صحنه شوند و فاصله ها را جبران نمايند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: توليد ناخالص داخلي ايران براساس برابري قدرت خريد بيش از 950 هزار ميليارد تومان در سال بوده كه به طور متوسط براي هر ايراني بيش از 12 ميليون تومان در سال مي شود و اگر در جهت توزيع عادلانه آن تلاش شود حجم گسترده اي از مشكلات در كشور حل خواهد شد.
وي افزود: دولت تاحدي كه بتواند با قوانين و بودجه و بهره برداري از نهادهايي مانند كميته امداد امام خميني تلاش خواهد كرد تا در اين راستا گام هاي موثري را بردارد اما در حقيقت اصل كار بايد توسط خود ملت انجام شود.
در ادامه همايش وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اقدامات كميته امداد و سازمان بهزيستي و ساير دستگاه هايي كه در بخش توانمندسازي اقشار ضعيف موفق بوده اند، افزود: عملكرد اين دستگاه ها نشان مي دهد كه ما مي توانيم در جامعه به پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي برسيم.
شيخ الاسلامي بيان داشت: در ابتداي سال جاري امداد برنامه ريزي كرد 500 هزار فرصت شغلي در روستاها فراهم كند و در واقع به سمت محو بيكاري در اين مناطق گام برداريم.
وي اضافه كرد: از مجموع اعتبارات سه هزار و 220 ميليارد توماني تسهيلات بانكي در بخش اشتغال حدود 1500 ميليارد تومان به كميته امداد اختصاص داده شد كه 750 ميليارد تومان به توسعه منابع بانكي در بخش اشتغال خانگي و 750 ميليارد تومان مربوط به بخش مشاغل فردي بود.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: با اقدام 3 وزارتخانه قبلي در حال حاضر و با تشكيل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي فعاليت هاي اشتغال در كشور با سرعت بيشتري در حال حركت است.
وي بيان داشت: از 750 هزار طرح اشتغالزايي كه از ابتداي فعاليت امداد در بخش اشتغال صورت گرفته است حدود 450 هزار طرح در دولت نهم و دهم فراهم شده است و در واقع بيش از 61 درصد از فعاليت هاي امداد در اين دوره ايجاد شده است.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پايان خاطرنشان كرد: بنا داريم از ظرفيت هاي تعاوني ها براي گسترش اشتغال و كاهش نرخ بيكاري در كشور استفاده كنيم ضمن اينكه ايجاد مشاغل خانگي نيز از ديگر برنامه هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در كشور است.
سرپرست كميته امداد نيز در ادامه همايش اظهار داشت: كميته امداد با اجراي برنامه هاي خود سعي دارد از تحكيم خانواده صيانت كند و آرامش و تعادل را در بين خانواده ها افزون كند.
انواري افزود: مجموعه امداد در طي سالهاي گذشته استقلال و خودباوري را در بين خانواده ها قوت بخشيده است و توانسته با اجراي طرح هاي مختلف تعداد زيادي از مددجويان را شاغل و از چرخه حمايتي امداد خارج كند.
سرپرست كميته امداد در ادامه گفت: فرهنگ انفاق و كمك كردن و همچنين كاهش تلخي ها و افزايش شيريني ها از ديگر اقدامات امداد براي خانواده هاي تحت پوشش بوده است و در واقع امداد يك الگوي كارآفريني در كشور محسوب مي شود.
انواري با اشاره به اقدامات اين مجموعه در سال 90 كه سال مزين به جهاد اقتصادي است تاكيد كرد: با همكاري دولت، بانك هاي عامل، نمايندگان مجلس و همچنين شوراي عالي اشتغال 300 هزار فرصت شغلي تا پايان سال فراهم خواهد شد.
وي ادامه داد: تا به امروز 220 هزار فرصت شغلي در سامانه اشتغال ثبت شده است كه با برنامه ريزي انجام شده اين آمار تا پايان سال به 300 هزار فرصت شغلي خواهد رسيد.
عضو شوراي مركزي كميته امداد اضافه كرد: در سال 90 يك جهش اقتصادي در بين خانواده هاي محروم به وجود آمده است و امدادگران با حفظ كرامت توانسته اند در بخش اشتغال و خودكفايي گام هاي بلندي را بردارند و فعاليت هاي چشمگيري را داشته اند.
وي اضافه كرد: با افزايش ثروت ملي و عدالت اجتماعي مي توانيم نرخ بيكاري را كاهش و اشتغال را در كشور توسعه دهيم ضمن اينكه امداد در ابتداي سال سه ركن اساسي براي رسيدن به اهداف خود در سال جاري ترسيم كرده بود.
گفتني است رونمايي از طرح كارت همت ويژه خانواده هاي توانمند شده و كارآفرين كميته امام(ره)، تقدير از 24 مددجو و حاميان كارآفرين برتر و برش نمادين يك فرش دست بافت از جمله برنامه هاي اين جشن ملي بود.

 



سندي ديگر برصحت اطلاعات بدست آمده از پروژه ضدايراني هديه 60

اقدامات اخير شيرين عبادي صحت اطلاعات پروژه ضد ايراني دستگاههاي اطلاعاتي غرب با عنوان هديه 60 را رسما تاييد مي كند.
چند هفته پيش بود كه يك ديپلمات فعال ايراني به نقل از منبع نزديك به يكي از گروههاي اصلي مقاومت اسلامي در لبنان خبر ازاطلاعات بسيار حساس و گرانبهاي به دست آمده از پروژه ضد ايراني اي به نام هديه 60 داد.
در اين پروژه حائز اهميت براي غربيها آمريكا با همكاري برخي از كشورهاي وابسته و تعدادي از هم پيمانان خود و نيز با جلب همكاري اطلاعاتي - عملياتي تعدادي از گروههاي ضد انقلاب و بخشي از عوامل فتنه 88 ، درصدد اجراي سناريوي عملياتي بر عليه ايران هستند.
در بخشي از اين عمليات ضد ايراني كه چند هفته پيش از سوي ديپلمات كشورمان فاش شد ماموريتي نيز به شيرين عبادي داده شده بود در راستاي اين سناريو ، عبادي موظف بود به سرعت «كمپين حمايت از يكي از سران فتنه» را راه اندازي نمايد و به او قول داده بودند كه از امكانات و ارتباطات مجامع مدعي حقوق بشر در غرب ، تشكيلات جهاني بهائيت ، لابي يهود و گروهك منافقين برخوردار بوده تا بدين ترتيب پروژه شكست حصر سران فتنه را كليد بزند. در اين پروژه نيز بي بي سي فارسي و برخي ديگر از رسانه هاي بيگانه و ضد انقلاب او را پشتيباني مي كنند.
حال با گذشت چند هفته سندي ديگر بر صحت اطلاعات ارزشمند بدست آمده در كيس هديه 60 رونمايي شده است.
شيرين عبادي طي روزهاي گذشته رسما اعلام كرده كه تور و كمپين حمايت خود را از يكي از سران فتنه در كشورهاي اروپايي پهن كرده و براي رفع حصر او تلاش مي كند.
اين در حالي است كه تعدادي ديگر از بازيگران اين پروژه ضد ايراني با لو رفتن اطلاعات هديه 60 يا ماموريت ضد ايراني شان با تاخير مواجه شد و يا به سرعت و هراسان به تكذيب موضوع پرداختند اما اينكه چرا شيرين عبادي با وجود لو رفتن ماموريت محوله غربيها به وي به اجراي نمايش خود پرداخت مو ضوع سوال ما از يك منبع آگاه بود.
اين منبع آگاه گفت: پيشتر هم اعلام شده بود شيرين عبادي مبلغ 238 هزار دلار از برخي سرويس هاي اطلاعاتي اروپايي بويژه انگليس دريافت كرده ولي پس از لورفتن پروژه اش از عمل به قول و قرار خود با آنها خودداري مي كند.
وي گفت: شنيده ها حاكي است عبادي اين مبلغ را صرف مشكلات اقتصادي و تجارت شخصي در خارج از ايران كرده كه به گفته برخي منابع ابعاد گسترده اي هم دارد. شيرين عبادي در داخل ايران هم داراي پرونده مفتوح فرار مالياتي است.
او اضافه كرد: عبادي براي فرار از زير فشارهاي گسترده و شايعات فراوان دوستان ، نزديكان و همچنين دستگاههاي امنيتي غرب مجبور شده علي رغم لو رفتن ماموريتش براي رفع تكليف هم كه شده نقش خود را در اين پروژه اجرا كند تا بدين وسيله بهانه اي براي چگونگي هزينه كرد 238 هزار دلارغربيها بيابد.

 



معاون قوه قضاييه: برخورد هاي فعالانه در جرايم انتخاباتي خواهيم داشت نه منفعلانه

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه گفت: با ورود قوه قضاييه به بحث جرايم انتخاباتي، تلاش خواهيم كرد اساسا جرمي در اين خصوص اتفاق نيفتد.
منطقه خراسان، سردار محمد باقر ذوالقدر صبح روز دوشنبه در حاشيه گردهمايي معاونين اجتماعي و پيشگيري از جرم دادگستري هاي سراسر كشور در محل هتل سي برگ مشهد در جمع خبرنگاران، اظهاركرد: امر پيشگيري يك كار دراز مدت است و نمي توان در زماني كوتاه انتظار به ثمر رسيدن آن بود.
وي درخصوص جرايم انتخاباتي به تكليف قانون انتخابات به قوه قضاييه در خصوص پيشگيري از جرايم انتخاباتي اشاره كرد و افزود: با تشكيل ستادي در قوه قضاييه با حضور دستگاه هاي مرتبط با امر انتخابات، تمهيداتي صورت گرفته تا جرايم انتخاباتي واقع نشود.
ذوالقدر خاطرنشان كرد: تلاش مي كنيم در خصوص جرايم انتخاباتي برخورد منفعل انجام ندهيم، بلكه با برخوردهاي فعال تلاش خواهيم كرد اساسا جرمي اتفاق نيفتد.
وي كار رسانه اي را نيز در خصوص پيشگيري از جرايم انتخاباتي داراي اهميت دانست و افزود: مهمترين بحث در خصوص پيشگيري از جرايم انتخاباتي كار رسانه اي و فرهنگي است. معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه در اين باره گفت: با رسانه مي توان كانديداها و طرفداران آن ها را آگاه كرد تا اعمالي انجام ندهند كه در قانون انتخابات جرم قلمداد شده است.

 



انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي

سيصد ويكمين شماره كيهان فرهنگي ويژه ديماه به مباحث ضرورت تشكيل بلوك اسلامي، اسلام آمريكايي از منظر امام خميني(ره) و نيز موج چهارم بيداري اسلامي به همراه آثاري ديگر از صاحبان قلم چاپ و در پيشخوان روزنامه فروشي ها قرار گرفت.
مديرمسئول در طليعه اين شماره با اشاره به تحولات منطقه و تاثيرپذيري آنان از انقلاب كبير اسلامي، نوشته است: امروز بيش از سه دهه است كه ملت ما بدون غرب به سركردگي آمريكا نفس مي كشد و به تعبير امام حاضر امت، با شجاعت، بصيرت، استقامت و عمل متناسب با ايمان خود تمام مشكلات و موانع را در مقابل اراده اش برطرف ساخته است؛ به نحوي كه انقلاب كبير اسلامي به الگويي تمام عيار در پيش چشمان ملت تبديل شده است و انقلاب هاي منطقه با تاثيرپذيري از آن به سمت تشكيل بلوك اسلامي در برابر بلوك شرق و غرب مي روند. رمز و راز همه تحركات و فتنه انگيزي ها و توطئه هاي دشمنان خارجي و خانگي انقلاب اسلامي نيز اين است كه مانع شكل گيري راه سوم، يعني تشكيل بلوك اسلامي گردند.
دكتر اصلاني در ادامه افزوده است: طرح مدل هاي بدلي در مقابل انقلاب اسلامي، تزريق بحران هاي كاذب در كشور و مانع تراشي هايي از اين دست، همه و همه در اين راستا قابل ارزيابي اند. اما زهي خيال خام، كه بذر اسلام خواهي كه خميني كبير در جان ها پاشيد و با خامنه اي عزيز باليد، امروز قامتي رعنا يافته و به مصداق فاستوي علي سوقه دشمنان اسلام را به خشم و البته اعتراف از روي اضطرار كشانده است.
وي در پايان تأكيد كرده است: اكنون در اين مرحله از بيداري اسلامي ملت ما با ساير ملت ها بايد آماده تشكيل بلوك اسلامي باشند و مسئولان ديپلماسي كشورمان نيز بايد با تأسي از ولي امر مسلمين وظيفه خطيرشان را در اين پيچ تاريخي و سرنوشت ساز به خوبي تشخيص دهند و ايفا كنند.
«اسلام آمريكايي از منظر امام خميني(ره)» عنوان گفت وگوي اين شماره كيهان فرهنگي با ابراهيم حاجي محمدزاده است كه در بخشي از آن چنين گفته است: اصطلاحي كه امام(ره) به كار برده اند، «اسلام آمريكايي» به خاطر گريز از ذهنيت گرايي و كتابخانه اي انديشيدن است. امروز غرب، تجسمش در شيطان بزرگ، آمريكاست؛ بنابراين وقتي امام مي فرمايد: اسلام آمريكايي، مبنايش اين است كه مي خواهد مردم را در صحنه عمل مواجه با دشمن رو در روي مكتبشان، اسلام ناب كند.
گفت وگوي ديگر ماهنامه با حجت الاسلام علي كشوري است كه در آن به موضوع «نقشه راه پيشرفت الگوي اسلامي» و چگونگي شناساندن آن اشاره شده است. وي در اين باره گفته است: روح محوري و نقشه ما اين است كه نخبگان، مسئولان و مردم دركشان از تفاوت توسعه و پيشرفت اسلامي يك مرحله ارتقا پيدا كند؛ اين اثر اول نقشه راه توليد الگوي پيشرفت اسلامي است. وقتي كه اين درك ايجاد شد شما مي توانيد در مراحل تكاملي تر برنامه ريزي كنيد و حركت در توليد نهايي الگو منطقي تر مي شود.
وي افزوده است: سخن گفتن از توليد الگوي پيشرفت اسلامي با توجه به اين كه يك حركت فراگير است بدون ايجاد درك فراگير نسبت به مسئله الگوي پيشرفت اسلامي يك حركت خيالي است و تا اين درك ايجاد نشود هيچ طرح و نقشه اي در كشور به سرانجام نمي رسد.
«موج چهارم بيداري اسلامي» عنوان مقاله دكتر موسي نجفي است كه در آن به تحليل شكل گيري جريان بيداري اسلامي در اواخر قرن هجدهم و تفاوت آن با بيداري اسلامي در شرايط كنوني و تغييراتي كه در دنياي عرب و جهان اسلام داشته را بررسي كرده است.
همچنين در اين شماره مي خوانيم: «قرائتي اجتماعي از فرآيند توليد علم» از حسين ايزدي، «سياست هايي براي توليد علم ديني به قلم «عزيز نجف پور»، «نقد ديدگاههاي ديني جبران خليل جبران در آثار ادبي اش» نوشته دكتر سردار اصلاني، «راه سوم يا ضرورت تشكيل بلوك اسلامي» ترجمه سيدهادي خسروشاهي، «9 دي؛ تبلور ولايتمداري» نوشته قاسم غلامرضايي، «نقاد انديشه ها و عيارسنج مكاتب انحرافي». از مصطفي انصافي و

 



باقري لنكراني خبر داد قطعي شدن 130 نامزد در ليست هاي جبهه پايداري

سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: فضاي انتخاباتي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بايد نمادي از اخلاق اسلامي باشد و همه گروه ها بايد مصالح نظام را در نظر بگيرند.
كامران باقري لنكراني در نشست خبري جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: جهبه پايداري در انتخابات در بسياري از شهرستان ها با جبهه متحد اصولگرايان اختلاف در فرد ندارد و كانديداهاي اين دو جبهه در برخي از شهرستان ها مشترك است.
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به سوالي در خصوص نتايج ديدار اعضاي اين جبهه با آيت الله مصباح يزدي گفت: ديدار اخير در ادامه ديدارهاي دوره اي بود و در آن تاكيد شد كه حضور در صحنه اجتماعي و سياسي بايد مومنانه باشد.
لنكراني خاطرنشان كرد: داوطلبان مورد حمايت جبهه پايداري براساس صنف و لباس و يك قشر خاص نيستند بلكه براساس اصول و مباني اين جبهه انتخاب مي شوند. سخنگوي جبهه پايداري همچنين در خصوص ليست اين جبهه گفت: تاكنون قرارگرفتن نام 130 نفر در ليست هاي سراسر كشور جبهه پايداري قطعي شده است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص انتشار بولتني توسط دانشجويان جبهه پايداري و توهين به برخي از شخصيت ها در اين بولتن اظهار داشت: بخش زيادي از مطالب اين بولتن 80 صفحه اي بسيار مفيد بوده اما برخي از مطالب آن نياز به اصلاح در ادبيات آن دارد و بايد مومنانه تر باشد.
لنكراني افزود: از همه جريان هاي سياسي خواهش مي كنيم قبل از تاييد يا محكوم كردن چيزي ابتدا آن را بخوانند.
لنكراني در پاسخ به سوالي در خصوص ديدگاه جبهه پايداري نسبت به آيت الله مهدوي كني رييس مجلس خبرگان رهبري گفت: آيت الله مهدوي كني از شخصيت هاي اثرگذار در انقلاب اسلامي بوده و هستند و نقش ايشان نقش بي بديلي در انقلاب اسلامي بوده است. وي افزود: انتخاب آيت الله مهدوي كني به عنوان رييس مجلس خبرگان رهبري از آرزوهاي ما بوده است.
لنكراني با بيان اينكه جبهه پايداري به دنبال اجرايي كردن فرمايشات مقام معظم رهبري است،تصريح كرد:در منازعات و رقابت هاي سياسي نبايد افراد مقابل خود را از دين و ايمان بري بدانيم و حرف هاي خود را پاي حرف هاي بزرگان انقلاب بگذاريم.

 



پاسخ منفي خانواده شهيد احمدي روشن به درخواست مصاحبه رسانه هاي غربي

در پي درخواست چند خبرگزاري آمريكايي و انگليسي كه در تهران دفتر نمايندگي دارند براي گفت وگو با خانواده شهيد احمدي روشن، خانواده اين شهيد در متن كوتاهي كه در اختيار رسانه ها قرار گرفت اعلام كردند با هيچ رسانه آمريكايي و انگليسي و همچنين ساير رسانه هاي وابسته به صهيونيزم بين الملل مصاحبه نمي كنند.
خانواده شهيد احمدي روشن اعلام كردند: ما خون شهيد عزيزمان را به گردن آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي مي دانيم و هرگز با رسانه هاي وابسته به قاتلان مصطفاي شهيد مصاحبه نمي كنيم.
خانواده اين شهيد همچنين ابراز كردند: آن ها از طرفي جوانان ما را ترور مي كنند و از طرفي ديگر خبرنگار مي فرستند تا با ما به گفت وگو بنشينند و اين رفتار منافقانه، مشي هميشگي شيطان بزرگ و روباه پير است.

 



كوتاه از انتخابات

تاييد صلاحيت 82 كانديداي مردمسالاري در انتخابات
مصطفي كواكبيان از تاييد صلاحيت 82 كانديداي اين حزب اصلاح طلب در سراسر كشور خبر داد.
كواكبيان كه در دهمين كنگره سراسري حزب مردمسالاري سخن مي گفت، تاكيد كرد: براي انتخابات آينده حدود 82 نفر از 170 نفر از كانديداهايمان تاييد صلاحيت شدند و از شوراي نگهبان مي خواهم كه در فرصت باقي مانده براساس قانون عمل كند و نگذارد كه برخي افراد اعمال سليقه كنند.
وي تصريح كرد: البته قانون انتخابات فعلي مشكلات زيادي دارد و در برخي موارد عادلانه رفتار نمي شود، به عنوان مثال فردي كه از تاييد صلاحيت خود اطمينان دارد به صورت غيررسمي از هم اكنون تبليغات خود را آغاز كرده است، اما كسي كه هنوز مطمئن نيست بايد تا يك هفته قبل از انتخابات صبر كند تا معلوم شود كه آيا صلاحيت او تاييد شده است يا نه.
كواكبيان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتقاد برخي از كانديداتوري وي گفت: برخي ما را متهم به خيانت به جريان اصلاح طلبي مي كنند، اما آن ها بايد بدانند كه من به وظيفه خود عمل كرده ام، ما به فرموده امام عمل كرديم كه گفتند «در انتخابات شركت كنيد» ما هم از وضعيت موجود رضايت نداريم، اما اين دليل نمي شود كه قهر كنيم. تاريخ نشان خواهد داد كه حزب مردم سالاري چه خدمت بزرگي كرد و در مورد كساني هم كه مردم را براي شركت نكردن در انتخابات دلسرد كرده اند قضاوت خواهد كرد. اگر اصلاح طلبان حضور پررنگ تري داشتند مي ديديم كه استقبال از آن ها پررنگ تر است.
دبيركل حزب مردم سالاري افزود: وقتي دچار تحريم هاي بين المللي هستيم كه به گفته آن ها فلج كننده است نبايد به خاطر يك دستمال قيصريه را به آتش بكشيم بلكه بايد در انتخابات سرافرازانه حاضر شويم و دست به دست هم دهيم و از تحريم ها عبور كنيم.
شوراي هماهنگي اصلاحات: هيچ وقت نگفته ايم تحريم !
رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، از برگزاري جلسه اين شورا براي بررسي وضعيت انتخابات در هفته آينده خبر داد.
اسدالله عابدي رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با اشاره به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي گفت كه شوراي هماهنگي به هيچ عنوان بحث تحريم انتخابات را مطرح نكرده است.
وي افزود: جلسه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هفته آينده براي بررسي انتخابات مجلس نهم برگزار مي شود.
عابدي به فارس گفت كه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مواضع خود را درباره انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اعلام خواهد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14