(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 بهمن 1390- شماره 20132

انسداد راه 50 روستاي زنجان بر اثر بارش برف
بارش سنگين برف و باران در راه است
جريانات اقتصادي اخير عامل افزايش جرائم اينترنتي
متقاضيان تكميل ظرفيت كارداني به كارشناسي به موسسه محل تقاضا مراجعه كنند
رئيس سازمان زندان ها: اختلاف شخصي علت سوءقصد به خودروي كارمندان زندان ايرانشهر
سرقت 300ميليوني سارق زن از پست بانك
افزايش 494 رشته محل جديد در آزمون كارشناسي
خسارات رانش كوه در هشترود
آغاز آخرين مهلت ثبت نام براي آزمون دكترا
30بهمن آخرين مهلت مراجعه پذيرفته شدگان آرم طرح ترافيك
ممنوعيت تردد غيرمجاز تاكسي ها در محدوده طرح ترافيك
گرد و غبار، تردد در محور زاهدان- زابل را كند كرد
15يزدهمين جشنواره ابن سينا
حوادث كوتاه از كشور
آزار گسترده زنان اسرائيلي
برف سنگين در باميان



انسداد راه 50 روستاي زنجان بر اثر بارش برف

بارش برف در يك شنبه شب موجب لغزندگي جاده ها و كندي تردد در راههاي اصلي و فرعي و مسدود شدن راه بيش از 50 روستاي استان زنجان شد.
به گزارش ايرنا سيداحمد خليلي روز دوشنبه گفت: بارش برف كه اكثر محورهاي ارتباطي استان زنجان را طي روز يك شنبه فرا گرفت، موجب كندي تردد، كاهش ديد افقي و لغزندگي اكثر محورهاي مواصلاتي استان شد.
وي اظهار داشت: بارش برف موجب مسدود شدن راه بيش از 50 روستا در سطح استان زنجان شد و تردد در گردنه هاي برفگير استان را با مشكل و به كمك زنجير چرخ امكان پذير كرد.
خليلي با بيان اينكه در زمان حاضر كليه محورهاي اصلي و فرعي استان با تلاش عوامل راهداري باز هستند و تردد در آنها با احتياط كامل برقرار است گفت: راهداران راه و ترابري استان از زمان شروع بارش ها در كليه جاده هاي استان حضور دارند و مشغول تيغ زني، نمك پاشي و بازگشايي راههاي روستايي مسدود شده در سطح استان هستند.
وي، به رانندگاني كه قصد عبور از مناطق برفگير و كوهستاني استان را دارند توصيه كرد ضمن به همراه داشتن وسايل ايمني زمستاني، وسايل نقليه خود را به لاستيك يخ شكن و زنجير چرخ مجهز كرده و احتياط لازم را در حين تردد در جاده ها داشته باشند.
گفتني است اكيپ هاي برف روب در جاده هراز به صورت شبانه روزي فعاليت دارند و به نمك پاشي جاده هراز مشغول هستند.
به گزارش ايرنا علي نوري پور روز دوشنبه گفت: هم اكنون چهار تيم راهداري شبانه روزي در مسير جاده هراز حضور دارند و به طور منظم نقاط برف گير را برف روبي و نمك پاشي مي كنند.

 



هواشناسي خبر داد
بارش سنگين برف و باران در راه است

سازمان هواشناسي كشور در اخطاريه ويژه اي نسبت به آب گرفتگي معابر، وزش باد شديد، احتمال تخريب بناها و شبكه هاي انتقال نيرو، بارش برف و باران و كاهش 12درجه اي دماي هوا در 15استان كشور هشدار داد.
عبدالرضا اميدوارشهري، مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به ايسنا گفت: يك سامانه بارشي امروز از نوار غربي وارد كشور مي شود و طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در كشور فعال است.
وي افزود: بر اين اساس امروز در نوار غربي كشور كاهش دما و در جنوب غرب باد شديد و گرد و خاك رخ خواهد داد و سپس بارش پراكنده باران و برف نوار غربي را فرا مي گيرد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اين كه طي فردا بارش متناوب برف و باران نيمه غربي كشور و استان هاي تهران و البرز را در برمي گيرد، افزود: همچنين بيشترين بارش در استان هاي كردستان،كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، غرب اصفهان، شمال فارس، شرق خوزستان، جنوب همدان و جنوب ايلام پيش بيني مي شود وي براي روز پنجشنبه در استان هاي واقع در مركز، شمال، شمال شرق، جنوب، شرق و در استان هاي قزوين، البرز، تهران، قم و سمنان بارش متناوب باران و برف را پيش بيني كرد.
وي با اشاره به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور براي روزهاي آينده گفت: نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شديد، خليج فارس مواج و توفاني است و توصيه مي شود كه شناورها بويژه در مناطق شمالي خليج فارس از تردد، بارگيري و تخليه بار خودداري كنند. همچنين به سبب وزش باد شديد در استانهاي خوزستان و بوشهر از اواخر سه شنبه و طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه احتمال تخريب بناها و شبكه انتقال نيرو نيز دور از انتظار نيست.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: بارش در استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، شمال و شرق خوزستان و نيمه شمالي فارس شديدتر است، از اين رو آبگرفتگي معابر عمومي به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده اي مناطق سردسير انتظار مي رود كه اين شرايط در روز پنجشنبه به استان هاي فارس، كهگيلويه و بويراحمد محدود مي شود. وي به ايسنا گفت: طي پنجشنبه استان هاي واقع در نيمه غربي و جمعه در استان هاي واقع در نيمه شرقي كشور دماي هوا بين 6 تا 12درجه كاهش مي يابد كه پيش بيني مي شود اين هواي سرد تا اواسط هفته آينده در كشور ماندگار باشد.

 



رئيس پليس فتا خبر داد
جريانات اقتصادي اخير عامل افزايش جرائم اينترنتي

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس فتا گفت: از فروردين ماه تا آذر امسال شاهد كاهش جرائم اينترنتي بوديم ولي اين دسته از جرايم در دو ماه گذشته رشد يافته است.
به گزارش كيهان سردار سيدكمال هاديانفر در نشست خبري ديروز خود افزود: متاسفانه در دو ماه گذشته به دليل جريانات اقتصادي اخير شاهد افزايش جرايم اينترنتي بوديم.
وي با اعلام اينكه برخي از بانك ها در مورد رفع نواقص امنيتي سيستم هاي خود كوتاهي مي كنند افزود: جلسات منظمي را با بانك ها برگزار كرديم و مشكلات سيستم ها را اعلام كرديم، آنچه امروز مورد بحث است لزوم تغيير روش ها است.
تبديل جرايم بانكي
به جرايم انتقالي
هاديانفر در بخش ديگري از سخنان خود گفت: جرايم بانكي امروز به جرايم انتقالي تبديل شده است و پس از طراحي جرايم در كشورهاي پيشرفته اين جرايم براي اجرا به كشور منتقل مي شود. وي افزود: متاسفانه در يكي از موارد افراد با سرقت هويت شهروندان اقدام به كلاهبرداري هاي كلاني كردند.
رئيس پليس فتا ادامه داد: در اين پرونده افراد با راه اندازي شركتي مدعي شدند كه به شهروندان وام مي دهند به همين دليل تمامي مدارك شهروندان را از آنها گرفته و با ساختن هويت جديد اقدام به دريافت وام هاي كلان از بانك و انتقال حساب مي كردند.
دستگيري هكر 14 ساله
وي با اعلام دستگيري يك هكر 14 ساله در كشور در مورد تفكيك سني مجرمان اينترنتي گفت: 64درصد مجرمان بين 17 تا 25 سال، 32درصد بالاي 25 سال و 4 درصد نيز زير 17 سال سن دارند.
هاديانفر گفت: اين در حالي است كه 89درصد مجرمان اينترنتي را مردان و 11درصد را زنان تشكيل مي دهند.
حضور پليس فتا در عمليات پانگ آ
رئيس پليس فتا به عمليات پانگ آ اشاره كرد و افزود: در اين عمليات كه با محوريت اينترپل انجام مي شود، داروهاي غيرمجاز كشف و ضبط مي شوند، در عمليات پانگ آ اول كه در سال 2008 برگزار شد، تنها 8 كشور حضور داشتند، در حاليكه در عمليات پانگ آ چهار با حضور ايران 74 كشور مشاركت داشتند، در عمليات سال گذشته 3 ميليون دارو كشف و 78 نفر دستگير شدند در حاليكه در عمليات پانگ آ چهار تنها در ايران 104 سايت شناسايي، 680 قلم كالاي غيرمجاز به همراه 9 هزار و 56 كالاي جنسي و بيش از 14 هزار داروي نيروزاي غيرمجاز كشف و ضبط شد. در همين رابطه 37 پرونده تشكيل و 29 نفر نيزدستگير شدند.
سرقت 2 هزار شماره حساب
از طريق كافي نت ها
وي با بيان اينكه 2 هزار شماره حساب توسط مجرمان اينترنتي در كافي نت ها سرقت شده است، تاكيد كرد: چندي پيش در يكي از استان ها متوجه نصب نرم افزار جاسوسي در كافي نت ها شديم.
بر اين اساس اعضاي يك باند حرفه اي كه نرم افزار جاسوسي را از كشور كانادا دريافت كرده بودند با نصب اين نرم افزار در كافي نت ها اطلاعات شخصي كاربران را سرقت و براي سركرده باند در كانادا ارسال مي كردند.
وي نيز به صورت تدريجي رمز اول و دوم را به عوامل داخلي خود واگذار و آنها نيز حساب فرد را تخليه مي كردند، اعضاي اين باند كه به سرقت 2 هزار شماره حساب اعتراف كردند مدعي شدند مقداري از پول هاي سرقتي را از طريق صرافي ها براي سركرده باند، واريز مي كردند.
هك روزانه 36 سايت در ايران
رئيس پليس فتاي كشور با اعلام اينكه روزانه 36 سايت در كشور هك مي شوند گفت: در 3 ماهه نخست امسال 3400 سايت، در 3 ماهه دوم 3500 و در 3 ماهه سوم 5840 سايت هك شده اند.
وي از كشف 7/47 درصد پرونده هاي تشكيل شده خبر داد و گفت: 20درصد جرايم زير 10 روز، 23درصد زير يك ماه، 51درصد 6 ماهه و 4/5درصد بالاي 6 ماه كشف شده است.
جلوگيري از ارسال محصولات غيرفرهنگي از طريق پست
وي با بيان اينكه ارسال محصولات غيرفرهنگي از طريق پست ممنوع است، گفت: مكاتباتي را با مسئولان پست در اين زمينه داشته ايم و به تعاملات خوبي دست يافته ايم، پليس با هر گروهي كه جان، مال و دين مردم را هدف قرار دهد برخورد مي كند.
چندي قبل فردي كه اقدام به ارسال پيامك هاي غيراخلاقي مي كرد، ظرف 15 روز شناسايي و دستگير شد و از خانه وي ده ها سيم كارت اعتباري شكسته شده كشف و ضبط شد.
سردار هاديانفر با اعلام اينكه رسيدگي به شكايات جرائم سايبر از سال 91 غيرحضوري مي شود، تأكيد كرد: بر اين اساس از بهمن ماه سيستم جامع پليس فتا راه اندازي شد كه همين امر باعث رسيدگي غيرحضوري شده است، البته در استان ها افراد شاكي مي توانند، با نوشتن شرح قضايي و باطل كردن تمبر در دادسرا پرونده را در اختيار پليس فتا قرار دهند.
انهدام شبكه پاف و داف
در فيس بوك
رئيس پليس فتا در ادامه از انهدام شبكه پاف و داف با 27 هزار عضو در فيس بوك خبر داد و گفت: اعضاي اين شبكه ترويج دهنده فحشا و فساد در فيس بوك بودند.
هاديانفر اظهار داشت: ماموران پليس فتا موفق شدند شبكه اجتماعي پاف و داف با 27 هزار عضو را كه ترويج دهنده فحشا و فساد در فيس بوك بود شناسايي كنند. اين شبكه كه در طول فعاليتش توانسته بود 27 هزار نفر را جذب كند با تلاش بي وقفه پليس منهدم شد و چهار سركرده آن از جمله دو مرد و دو زن با كار شبانه روزي شناسايي و دستگير شدند.
وي در ادامه با اشاره به شناسايي باند فروش «توكن هاي» ماهواره تأكيد كرد: چندي پيش باندي 14 نفره و سازمان يافته اقدام به تبليغ فروش توكن هاي ماهواره با قيمت 90 هزار تومان براي دريافت شبكه هاي ماهواره اي بدون نياز به ديش و ريسيور مي كرد. اين افراد براي جلب اعتماد مشتريان خود شماره تلفن همراه ثابتي را معرفي كرده بودند اما وقتي پس از ارسال پول، فلشي براي آنها ارسال نمي شد و مالباختگان موضوع را پيگيري مي كردند، كلاهبرداران مدعي مي شدند كه بسته را از طريق پست ارسال كرده اند اما آنها خانه نبودند و براي دريافت مجدد بايد 15 هزار تومان پرداخت كنند.رئيس پليس فتا تأكيد كرد: پس از دستگيري اعضاي اين باند ماموران موفق شدند سر شبكه اين باند را كه در هتلي گرانقيمت در تهران حضور داشت شناسايي كنند. سر شبكه با راه اندازي فشينگ هاي تقلبي بار ديگر اقدام به كلاهبرداري كرده بود كه از سوي پليس دستگير شد. اعضاي اين باند تاكنون به 200ميليون تومان كلاهبرداري از شهروندان اعتراف كرده اند.

 



براساس اطلاعيه سازمان سنجش
متقاضيان تكميل ظرفيت كارداني به كارشناسي به موسسه محل تقاضا مراجعه كنند

سازمان سنجش آموزش كشور از تمام متقاضيان مرحله تكميل ظرفيت رشته هاي موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 1390 دعوت كرد براي اطلاع از وضعيت قبولي و تكميل مراحل ثبت نام از فردا به موسسه محل تقاضا مراجعه كنند.
سازمان سنجش آموزش كشور در اطلاعيه اي از تمام متقاضيان مرحله تكميل ظرفيت رشته هاي موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 1390 دعوت كرد به منظور اطلاع از وضعيت قبولي و تكميل مراحل ثبت نام از امروز سه شنبه 11 بهمن ماه تا روز يك شنبه 16 بهمن ماه به موسسه محل تقاضا مراجعه كنند.
براساس اين گزارش اسامي پذيرفته شدگان اعلام شده به موسسات، شامل داوطلبان مجاز به انتخاب رشته كه مردود آزمون فوق بوده و در موعد مقرر طبق اطلاعيه اين سازمان از 11 آبان تا 18 آبان به موسسات غيرانتفاعي مراجعه كرده و اسامي آنها از طريق اين موسسات واقع در شهرستان ها (بجز شهر تهران) به اين سازمان اعلام شده است.
گروه ديگر داوطلباني هستند كه در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي قبول شده اند، ولي به دلايل مختلف، متقاضي ثبت نام در موسسه ديگري به جز موسسه محل قبولي خود در قالب تكميل ظرفيت بودند. اگر اين داوطلبان تقاضاي خود را با ذكر كد رشته مورد نظر در زمان مقرر به اين سازمان ارسال يا به موسسه مربوط ارائه كرده باشند در رديف پذيرفته شدگان قرار گرفته اند.
براساس اين اطلاعيه چنانچه موسسه محل قبولي داوطلب به دلايل مختلف (به حد نصاب نرسيدن تعداد قبولين و) امكان تشكيل كلاس براي پذيرفتگان را نداشته باشد، هيچ گونه اقدامي درباره اين دسته از پذيرفتگان از سوي سازمان سنجش آموزش كشور ميسر نبوده و در صورت واجد شرايط بودن، مي توانند در آزمون سال آينده ثبت نام كنند.
بنابراين گزارش داوطلباني كه واجد شرايط رشته مورد تقاضا نبودند اسامي آنان در رديف قبولين موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي قرار نگرفته و اقدامي درباره آنها ميسر نيست.
بر اساس اين اطلاعيه داوطلباني مجاز به ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي هستند كه نام آنها در فهرست پذيرفته شدگان نهايي ارسالي از اين سازمان به موسسات وجود داشته باشد.

 



رئيس سازمان زندان ها: اختلاف شخصي علت سوءقصد به خودروي كارمندان زندان ايرانشهر

رئيس سازمان زندان ها در گفت وگويي علت اصلي حادثه سوءقصد به خودروي حامل كارمندان زندان ايرانشهر را اختلاف شخصي راكبين موتورسوار دانست.
غلامحسين اسماعيلي در گفت وگو با فارس با اشاره به جزئيات بيشتري درباره حادثه حمله افراد مسلح به خودروي دو كارمند زندان ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان پرداخت و گفت: مجروحان اين حادثه داخل خودروي شخصي بودند و خودروي آنها متعلق به زندان نبوده است.
وي افزود: اين افراد تازه از منزل خود خارج شده و عازم محل كار خود بودند كه راكبان يك موتورسيكلت به سمت آنها آمده و آنها را به رگبار بسته است.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور خاطرنشان كرد: حال يكي از مجروحان كه چهار گلوله به وي اصابت كرده است وخيم گزارش شده اما حال مجروح ديگر كه 2 تير به او اصابت كرده، مساعد است.
اسماعيلي گفت: بررسي هاي تكميلي را مسئولان قضايي انجام داده اند و نتيجه را آنها اعلام خواهند كرد. تا جايي كه من اطلاع دارم رئيس كل دادگستري و همچنين دادستان محل در محل حادثه و بيمارستان حاضر شدند و اطلاعات بيشتري را كسب كرده اند كه قطعا مي توان نتايج آخرين تحقيقات را از آنها پيگيري كرد.
وي در پايان گفت: با توجه به نوع حادثه كه برخلاف حادثه كرج بود، اين حادثه نتيجه يك اختلاف شخصي بوده است ولي در نهايت اظهارنظر اصلي بايد از سوي مقام هاي قضايي رسيدگي كننده به اين پرونده اعلام شود.

 



سرقت 300ميليوني سارق زن از پست بانك

اصفهان- خبرنگاركيهان:
زن سارق كه مبلغ 300 ميليون ريال را از پست بانك سرقت كرده بود در كمتر از يك ساعت توسط ماموران پليس اصفهان دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع سرقت در يكي از پست بانك هاي اين شهر تيم هاي ويژه اي از ماموران به صورت محسوس و نامحسوس سطح شهر را تحت پوشش درآوردند و در نهايت سارق را كه يك زن بود در كمتر از يك ساعت، شناسايي و دستگير كردند.
سرهنگ محمدعلي بختياري افزود: متهمه به نام ز-الف پس از اقرار به بزه انتسابي تحويل مراجع قضايي شد.

 



جاغرق خبر داد
افزايش 494 رشته محل جديد در آزمون كارشناسي

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد از افزايش 494 رشته محل جديد در آزمون كارشناسي ارشد اين دانشگاه خبر داد.
عبدالله سجادي جاغرق در گفت وگو با فارس از افزايش 494 رشته محل جديد در آزمون كارشناسي ارشد اين دانشگاه خبر داد و گفت: ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تا 15 بهمن ماه ادامه دارد.
به گفته وي در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد 2هزار و 145 رشته وجود دارد و داوطلبان بايد تا 15 بهمن ماه با مراجعه به سايت مركز آزمون اين دانشگاه نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد روزهاي برگزاري آزمون كارشناسي ارشد اين دانشگاه را 21، 22 و 23 ارديبهشت ماه سال 1391 اعلام كرد و خاطرنشان كرد: در آزمون كارشناسي ارشد 91 دانشگاه آزاد 147 حوزه امتحاني وجود دارد.

 



خسارات رانش كوه در هشترود

رانش كوه در روستاي «بيك كندي» يك ميليارد و 600 ميليون ريال به يك باغ اين روستا خسارت وارد كرد.
بخشدار مركزي هشترود ديروز در گفت وگو با خبرگزاري فارس در هشترود با بيان اينكه رانش كوه در روستاي ياد شده يك ميليارد و 600 ميليون ريال به يك باغ اين روستا خسارت وارد كرد، اظهار كرد: رانش اين كوه در مساحتي بيش از 3 هزار مترمكعب صورت گرفته و در اثر آن بيش از 500 اصله درخت مثمر و 200 اصله درخت غيرمثمر قطع شده است.
«شمس علي محموديان» ادامه داد:باتوجه به سستي بستر زمين در اثر بارش هاي اخير و قرارگرفتن اين باغ در مسير رانش، به آن خسارت وارد شده است.
وي اضافه كرد: رانش اين كوه خسارت جاني دربرنداشته ولي امكان رانش مجدد هر لحظه وجود دارد.
محموديان اظهار كرد: كارشناسان جهاد كشاورزي بايد قبل از ارايه مجوز باغ به اين باغدار، توپوگرافي زمين را بررسي مي كردند تا از بروز چنين حوادثي جلوگيري مي شد.
رانش كوه به دره باعث قطع لوله آبرساني كشاورزي به روستاي «بيك كندي» و پرشدن اين دره شده است.

 



توكلي خبر داد
آغاز آخرين مهلت ثبت نام براي آزمون دكترا

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از دستورالعمل جديد وزارت علوم در آزمون دكتراي نيمه متمركز خبر داد و مهلت مجدد ثبت نام اين آزمون را از امروز اعلام كرد.
حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با اشاره به آغاز زمان ويرايش اطلاعات ثبت نامي داوطلبان آزمون دكتراي 91، گفت: ويرايش اطلاعات ثبت نامي داوطلبان كنكور دكتراي 91 از امروز آغاز مي شود و تا ساعت 24 روز چهارشنبه 12 بهمن ماه ادامه دارد.
به گفته وي در مهلت تعيين شده داوطلباني كه تاكنون ثبت نام نكرده اند نيز مي توانند نسبت به ثبت نام در اين آزمون اقدام كنند.
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور همچنين از ابلاغيه جديد دفتر پشتيباني و برنامه ر يزي آموزشي در كنكور دكتراي 91 خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل جديد دفتر پشتيباني و برنامه ريزي آموزشي شرط همساني رشته كارشناسي ارشد در آزمون دكتراي رشته هاي فني- مهندسي، علوم پايه و كشاورزي و منابع طبيعي حذف شده است.
به گفته وي بر اين اساس متقاضيان رشته هاي مذكور مي توانند بدون توجه به نوع مدرك كارشناسي ارشد خود در رشته امتحاني مورد نظر ثبت نام كنند.

 



30بهمن آخرين مهلت مراجعه پذيرفته شدگان آرم طرح ترافيك

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران گفت: 30 بهمن آخرين مهلت مراجعه پذيرفته شدگان آرم طرح ترافيك سال 91 به دفاتر خدمات الكترونيك شهر است.
به گزارش ايسنا مهندس وحيد نوروزي گفت: تمامي اشخاص حقيقي و حقوقي و سهميه بگيران كه در سامانه شهرداري تهران براي دريافت آرم طرح ترافيك سال 91 پذيرفته شده اند تنها تا پايان بهمن ماه براي مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك شهر مهلت دارند.
وي با اشاره به اينكه اسامي افراد واجد شرايط دريافت آرم طرح ترافيك سال 91 از روز پنجشنبه هفته گذشته بر روي پايگاه شهرداري تهران به نشاني www.tehran.ir درج شده است افزود: بر اين اساس تمامي افراد حقيقي و حقوقي مي توانند با مراجعه به اين پايگاه و درج كد پيگيري و كدپستي خود، از پذيرش يا عدم پذيرش درخواستشان مطلع شوند.وي افزود: افرادي كه حائز شرايط در اين خصوص شده اند بايد نسبت به پرداخت الكترونيكي وجه علي الحساب تعيين شده و پس از آن نسبت به ثبت اطلاعات مورد نياز اقدام كنند.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران تاكيد كرد: تمامي افرادي كه حائز شرايط شده اند اعم از افراد حقيقي و حقوقي و سهميه بگيران پس از پرداخت وجه و ثبت اطلاعات مورد نياز تنها تا 30 بهمن ماه مهلت دارند تا با مراجعه به مراكز خدمات الكترونيك شهر نسبت به ارائه مدارك مورد نياز اقدام كنند.
وي تاكيد كرد: تمامي افراد حائز شرايط در صورت عدم مراجعه تا مهلت تعيين شده ثبت نامشان باطل مي شود.

 



ممنوعيت تردد غيرمجاز تاكسي ها در محدوده طرح ترافيك

تاكسي هايي كه مبدا، مقصد و مسير عبوري آنها خارج از محدوده طرح ترافيك است مجاز به ورود به اين محدوده نيستند.
روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: آن دسته از تاكسي هايي كه خارج از فهرست سازمان تاكسيراني تهران و به صورت غيرمجاز در محدوده طرح ترافيك تردد مي نمايند، شناسايي و جريمه خواهند شد.
براساس اين گزارش به منظور كاهش ترددهاي غيرمجاز و افزايش رواني حركت در هسته مركزي شهر، تاكسي هايي كه خارج از فهرست سازمان تاكسيراني تهران قرار دارند و تردد آنها در محدوده طرح ترافيك غيرمجاز است، از طريق دوربين هاي نظارت تصويري شناسايي شده و در صورت ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك جريمه مي شوند. گفتني است طرح ممنوعيت تردد غيرمجاز تاكسي ها در محدوده طرح ترافيك از ابتداي بهمن جاري آغاز شده و اجراي آن به صورت جدي و دقيق اعمال خواهد شد.

 



گرد و غبار، تردد در محور زاهدان- زابل را كند كرد

افزايش سرعت باد و گرد و غبار در برخي نقاط شمالي سيستان و بلوچستان، باعث بروز مشكلاتي از جمله كندي تردد در جاده زاهدان به زابل و بم شد.
به گزارش ايرنا، پديده ريزگردها يكشنبه شب در زاهدان به چند برابر حد مجاز رسيد و بسياري از شهروندان ترجيح دادند در خانه هاي خود استراحت كنند.
اگرچه تلاش خبرنگار ايرنا براي اخذ اطلاعات از مسئولان ستاد مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان بي نتيجه ماند اما معاون فرماندار فهرج در استان كرمان گفت: محور زاهدان- بم كه عصر يكشنبه به علت گرد و غبار شديد و توفان شن براي ساعاتي مسدود شده بود، بازگشايي شده است.
در زمان انتشار اين خبر و مقارن نيمه شب يك شنبه، ريزگردها در زاهدان ديد افقي را به حداقل ممكن رسانده و تنفس براي برخي افراد حساس و دچار تنگي نفس مشكل است.

 



15 بهمن برگزار مي شود
سيزدهمين جشنواره ابن سينا

سيزدهمين جشنواره ابن سينا 15 بهمن ماه در تالار ابن سينا دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران، جوايز پژوهشي اين جشنواره شامل جايزه پژوهشگر برتر، پژوهشگر جوان، علوم پايه و باليني، جذب اعتبار از خارج از دانشگاه، پايان نامه هاي برگزيده، كتاب برگزيده، ثبت اختراع خارجي و مقالات برتراست و در مجموع به 17 نفر از اعضاي هيات علمي و دانشجويان اعطا مي شود.
وي داوطلبي افراد در پايان نامه ها را تنها راه معرفي آنها به جشنواره دانست و گفت: در اين جشنواره اعتبار قابل توجهي از لحاظ پايه تشويقي اساتيد، ترفيعات و وام هاي بلاعوض پژوهشي در نظر گرفته شده تا انگيزه افراد براي شركت در آن افزايش يابد.

 



حوادث كوتاه از كشور

پلمب 11 قليان سرا
رشت- خبرنگار كيهان: با اظهار نگراني مردم مبني بر ايجاد ناهنجاري و آلوده شدن جوانان در قليان سراهاي شهرستان رودبار اداره نظارت بر اماكن عمومي از قليان سراهاي اين شهرستان بازديد بعمل آوردند. در اين بازديد 11 قليان سرا به دليل عدم رعايت قوانين صنفي پلمب شد.
دستگيري 2 سارق حرفه اي
اراك- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان آشتيان از دستگيري سارقان لوازم خانه هاي اين شهرستان خبر داد. در اين رابطه 2 سارق حرفه اي و 4 مالخر دستگير شدند سارقان به 3 فقره سرقت اعتراف كردند.
انهدام باند عرضه داروهاي تقلبي
رشت- خبرنگار كيهان: با گزارش مردم مبني بر عرضه داروهاي ماهواره اي در شهرستان انزلي و عدم كارآيي و عوارض سوء اين داروها پليس موفق به دستگيري 2 نفر كه اقدام به عرضه اين داروها مي كردند، شد. از متهمان مقادير زيادي داروهاي چاقي و لاغري محرك و نيروزاي جنسي، شوكر، گاز اشك آور و دستگاه شنود كشف و ضبط شد.
سارق تجهيزات مخابراتي به دام افتاد
اراك- خبرنگار كيهان: در پي وقوع سرقت هاي متعدد از سايت هاي مخابراتي در شهرستان زرنديه با تلاش پليس يكي از سارقان دستگير شد. متهم در بازجويي به 16فقره سرقت از دكل هاي مخابراتي در شهرستان زرنديه و ساوه با همكاري 2 نفر از همدستانش اعتراف كرد.

 



آزار گسترده زنان اسرائيلي

يك روزنامه چاپ سرزمين هاي اشغالي در گزارشي تكان دهنده اعلام كرد كه وضعيت موجود در محيط هاي كار سرزمين هاي اشغالي به حدي آلوده است كه بيش از 11درصد زنان شاغل اسرائيلي از آزارهاي جنسي همكاران خود به ستوه آمده اند.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، بيش از يك پنجم زنان شاغل اعلام كرده اند آزار و اذيت هاي جنسي محيط كار آنها را به ستوه آورده است. بر همين اساس 3/9 درصد اين زنان نيز به دليل مواجه شدن با آزارهاي جنسي در محيط كار مجبور به ترك شغل خود شده يا به دليل مخالفت از همراهي با همكاران و كارفرمايان منحرف خود از كار اخراج شده اند.اين گزارش توسط بخش تحقيق و اقتصاد وزارت كار رژيم صهيونيستي آماده شده كه براي تهيه آن بيش از يك هزار زن شاغل بصورت آنلاين و از دو هزار زن ديگر بصورت تلفني سؤالاتي در اين رابطه به عمل آمده است73. درصد زنان اسرائيلي كه اعلام كرده اند در محيط كار با انواع آزارها روبرو هستند درآمدي كمتر از 10هزار ش كل (واحد پول اسرائيل) در ماه داشته اند و تقريبا تمامي اين زنان كارمندان جزء حقوق بگير بوده اند و اين بدان معناست كه زنان خانواده اي كه در قشر متوسط و ضعيف اسرائيل قرار دارند عموما در محيط كار با آزارهاي جنسي مواجه هستند.نتيجه تكان دهنده ديگري كه در اين تحقيق بدست آمده آن است كه 77درصد زناني كه مورد تجاوز قرار گرفته اند هنوز در همان مكان مشغول كار هستند و 30درصد آنها نيز گفته اند كه همچنان مورد آزار قرار د ارند.

 



برف سنگين در باميان

بارش برف سنگين در باميان راه هاي ارتباطي اين ولايت را مسدود كرده است.
باميان از مناطق كوهستاني و سردسير افغانستان است كه در فصل زمستان با ريزش برف هاي سنگين،راه هاي ارتباطي بيشتر مناطق آن با مركز اين ولايت و ديگر شهرها به خصوص پايتخت افغانستان، مسدود مي شود.به گزارش فارس از كابل، پس از بارش برف، بسياري از راه هاي ارتباطي مركز اين ولايت با مناطق اطراف آن مسدود شده است و تردد بين نقاط مختلف اين ولايت با مشكلات زيادي همراه است.اين در حالي است كه تنها يك بيمارستان در مركز ولايت باميان فعاليت مي كند و اين بيمارستان به تنهايي قادر نيست پاسخگوي شهروندان اين ولايت باشد.متاسفانه همه ساله و در فصل سرما بيماران اين ولايت به ويژه زنان هنگام زايمان با مشكلات زيادي به مركز اين ولايت منتقل مي شوند و برخي اوقات در ميان راه جان خود را از دست مي دهند.در برخي مناطق دوردست اين ولايت، مردم تلاش مي كنند پيش از فصل زمستان و مسدود شدن راه هاي ارتباطي تمام نيازهاي غذايي خود را تهيه كنند، اما در برابر بيماري هاي آني و زايمان هيچ راهي وجود ندارد.شهروندان باميان به اين اميد زمستان سرد و پر برف امسال را سپري مي كنند تا در فصل بهار و تابستان كشتزارهاي آنان سيراب باشد، اما به نظر مي رسد، برف امسال با توجه به مصرف آب در كشتزارهاي اين ولايت كافي نباشد.
قله هاي برف گير كوه «بابا» در ولايت باميان سالانه صدها گردشگر و اسكي باز را به سوي خود مي كشد، به طوري كه شماري از اسكي بازان آمريكايي و اروپايي با اين هدف به اين ولايت سفر مي كنند.
گفتني است، باميان از ولايت هاي محروم افغانستان است كه در 10 سال گذشته با وجود كمك هاي غربي همچنان مخروبه و توسعه نيافته باقي مانده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14