(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 بهمن 1390- شماره 20139

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جان من و جان شما
رهبر انقلاب در جمع شركت كنندگان كنگره شعر بيداري اسلامي:بيداري اسلامي تاريخ را تغييرخواهد داد
عصبانيت و نگراني فرانسه از پرتاب ماهواره نويد
بازديد هيئت نظامي عمان از ناوشكن جماران
كمال هلباوي: انقلابيون منطقه از فرمايشات خيرخواهانه رهبري ايران بهره ها خواهند برد
افتتاح بزرگترين آزمايشگاه كانال آب كوثر
سخنگوي جنبش 6 آوريل مصر: مصر آينده هرگز متحد غرب نخواهد شد
آغاز فعاليت سازمان سينمايي كشور
11 زائر ايراني ربوده شده در سوريه آزاد شدند
بلومبرگ: مشتريان آسيايي تحريم نفتي ايران را بي اثر خواهند كرد
وزير نيرو: تركيه براي توليد برق در ايران سرمايه گذاري مي كند
اختصاص 170 ميليارد تومان اعتبار به صنايع تبديلي در كشور
با حضور معاون رئيس جمهوري كشتارگاه صنعتي طيور در ايوانكي به بهره برداري رسيد
جشنواره بين المللي شعر فجر در كرمانشاه
با حضور معاون اول رئيس جمهوري نخستين نيروگاه خصوصي كشور در اصفهان به بهره برداري رسيد
معاون وزير جهاد كشاورزي: 2 ميليون هكتار از باغ هاي كشور بازسازي مي شود
همايش سراسري مناديان وحدت در سنندج برگزار شد
اخبار ادبي و هنري



جان من و جان شما

دكتر غلامعلي حداد عادل¤
والفجر و ليال عشر و الشفع و الوتر و الليل اذا يسر
سخن خود را با تبريك به مناسبت دهه فرخنده فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي آغاز مي كنم. به روح بلند امام راحل و شهداي انقلاب درود مي فرستم. هفته وحدت و ميلاد پيامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به همه مسلمانان جهان و هموطنان تبريك مي گويم.
سالها قبل از نهضت امام راحل و پيروزي انقلاب اسلامي شاعر و متفكر بزرگ، اقبال لاهوري خطاب به جوانان ايران در غزل معروف خود سروده بود:
چون چراغ لاله سوزم در خيابان شما
اي جوانان عجم جان من و جان شما
و چند بيت خطاب به همين جوانان گفته بود:
مي رسد مردي كه زنجير غلامان بگسلد
ديده ام از روزن ديوار زندان شما
خدا را شكر مي كنيم كه آن مرد، آن بزرگمرد، امام راحل، كه درود خدا بر او باد، از راه رسيد و پيش بيني شگفت آور اقبال، به تحقق پيوست.
خدا را شكر مي كنيم كه با اين انقلاب بر ما نعمت بخشيد. بزرگترين نعمت اين انقلاب ديني شدن و اسلامي شدن حكومت كشور و در يك كلام نعمت «ولايت فقيه» است.
به كساني كه به پيروي از غربيان و براساس «سكولاريسم» دم از جدائي دين از سياست مي زنند بايد گفت اگر مردم كشوري كه نود و نه درصد جمعيت آن مسلمانند بخواهند زندگي فردي و اجتماعي آنها ديني باشد و جامعه شان برپايه دين اداره شود و حكومتشان ديني باشد و قوانين مصوب مجلس آنها با دين مغايرت نداشته باشد، آيا چنين تقاضايي غيرمعقول و غيرمنطقي و خلاف دموكراسي و مردم سالاري است؟
نسخه اي كه غرب براساس سكولاريسم براي اسلام در كشورهاي اسلامي تجويز مي كند، همان نسخه اي است كه براي مسيحيت در اروپا تجويز كرده است. در اروپا، دين در كليسا زنداني است و پاپ در قلعه واتيكان محبوس است.
زندگي در جامعه ديني و اداره كشور با حكومت ديني، خواست عمومي مردم ايران بود و به همين دليل وقتي امام راحل هدف از انقلاب را برپايي جمهوري اسلامي اعلام كرد، توده هاي مردم از او پشتيباني و پيروي كردند و ولايت او را كه پرچم اسلام در دست داشت پذيرفتند و جان و مال خود را براي پيروزي انقلاب اسلامي فدا كردند و آن نهضت عظيم و الهي و مردمي را در بيست و دوم بهمن ماه سال پنجاه و هفت به پيروزي رساندند و پس از آن نيز در جنگ تحميلي هشت ساله كه توطئه اي جهاني با هدف نابودي انقلاب اسلامي بود با همه توان، جسم و جان خود را سپر كردند و از جان گذشتند اما از جمهوري اسلامي نگذشتند.
خدا را شكر مي كنيم كه با انقلاب اسلامي به ما نعمت «استقلال» ارزاني داشت و دست پليد بيگانه را از كشور ما كوتاه كرد. خدا را شكر مي كنيم كه با انقلاب اسلامي به ما «آزادي» عطا كرد و در ما «اعتماد به نفس» و احساس توانايي و خودباوري و تاثيرگذاري در اداره كشور و قدرت پيشرفت و نوآوري در عرصه هاي سياست و علم و فناوري ايجاد كرد.
خدا را شكر مي كنيم كه چراغ بيداري اسلامي را به دست ملت ايران در جهان اسلام برافروخت. روز جمعه چهاردهم بهمن هزار و سيصد و نود كه رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت ا خامنه اي، نماز جمعه را در تهران اقامه كردند نه فقط ميليونها نفر از مردم تهران با حضور در آن نماز پرشكوه چشم به دهان ايشان دوخته و گوش به سخن ايشان سپرده بودند، بلكه اين عموم مردم ايران بودند كه اگر نه با تن و جسم خويش، كه با دل و جان خويش گويي در آن نماز جمعه حضور داشتند، و در حقيقت مسلمانان بيداردل و به پا خاسته از سراسر جهان اسلام، كه خواهان عزت و شرف و استقلال خود هستند دل به آن سخنان سپرده بودند، زيرا رهبري انقلاب حرف دل آنان را صادقانه و شجاعانه به زبان آوردند.
آري، امروز مسلمانان جهان فرياد آزادي و صلاي بيداري را از جمهوري اسلامي ايران و از تهران از زبان رهبر انقلاب اسلامي و از زبان ملت ايران مي شنوند. در چنين وضعي عصبانيت قدرتهاي سلطه گر از ملت ايران و دشمني آنها با انقلاب و رهبري انقلاب روز به روز بيشتر مي شود. هر ديكتاتوري كه در جهان اسلام به دست مردم سقوط مي كند و هر انتخاباتي كه در كشورهاي اسلامي با پيروزي اسلام گرايان به انجام مي رسد، آتش خشم آمريكا و اسرائيل را شعله ورتر مي كند. غربي ها، كه هم در داخل كشورهاي خود با بحران هاي اقتصادي و اجتماعي سخت مواجه شده اند و هم مزدوران خود را در جهان اسلام، يكي پس از ديگري با بيداري اسلامي از دست مي دهند طبيعي است كه از ملت ايران عصباني باشند و بر تهديدها و تحريم هاي خود بيفزايند. اما ملت بزرگ ايران قدر «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» را مي شناسد و با بصيرتي كه دارد به راه خود ادامه مي دهد. اين ملت با همين بصيرت و عزم و اراده در راه پيمايي باشكوه بيست و دوم بهمن نيز شركت خواهد كرد و بيست روز پس از بيست و دوم بهمن، در دوازدهم اسفند ماه در پاي صندوق هاي راي انتخابات مجلس نهم حضور خواهد يافت و به فضل الهي به نداي رهبر عزيز خود كه خواستار حضور دشمن شكن مردم در انتخابات شده بودند، پاسخ مثبت خواهد داد.
اين روزها در آستانه انتخابات از سوي محافلي كه منشأ بيشتر آنها خارج از كشور است موج دروغ پردازي برنامه ريزي شده اي عليه اينجانب آغاز شده و اظهارات شگفت آوري در باب امام راحل و ديگران به بنده نسبت داده شده كه گفته شده من آنها را در جمع هاديان سياسي سپاه گفته ام، حال آنكه من اصولا در چنين جلسه اي شركت نكرده و هيچ صحبتي نكرده ام و بكلي آنها را تكذيب مي كنم و به حكم آيه «من شر الوسواس الخناس الذي يوسوس في صدور الناس» به خدا پناه مي برم.
برافراشته باد پرچم مقدس و عزت بخش جمهوري اسلامي بر بام بلند كشور ايران و پيروز باد نهضت اميدآفرين بيداري اسلامي در جهان اسلام و بركنده باد سلطه اجانب ستمگر از كشورهاي اسلامي به فضل و لطف و حول و قوه الهي.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤نطق پيش از دستور در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي

 



رهبر انقلاب در جمع شركت كنندگان كنگره شعر بيداري اسلامي : بيداري اسلامي تاريخ را تغييرخواهد داد

رهبر معظم انقلاب اسلامي، حركت بيداري اسلامي را تاثيرگذار و سرنوشت ساز براي امت اسلامي دانسته و تصريح كردند: اين حركت نشان دهنده يك حادثه بزرگ تاريخي است كه تحولي عظيم در امت اسلامي بوجود خواهد آورد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، همزمان با ايام ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص)و هفته وحدت، شركت كنندگان در كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي دوشنبه شب با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
در اين ديدار كه در فضايي صميمي و آكنده از احساسات ناشي از انقلاب هاي منطقه و بيداري اسلامي، برگزار شد، ابتدا شاعراني از تونس، مصر، يمن، بحرين، لبنان، سودان، عراق، سوريه، عربستان، كويت و جمهوري اسلامي ايران اشعار عربي خود را در وصف پيامبر اعظم(ص)، بيداري اسلامي و انقلاب هاي منطقه، فلسطين و قدس شريف و همچنين سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايستادگي ملت ايران، قرائت كردند.
سپس رهبر انقلاب اسلامي در سخناني با اشاره به نقش تاثيرگذار و برانگيزاننده اشعار برجسته و داراي مضامين والا تاكيد كردند: شعراي امت اسلامي بايد با اشعار پرمحتواي خود، در حادثه عظيم بيداري اسلامي، نقش آفريني كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اين كه محتواي اشعار مربوط به بيداري اسلامي، بايد بصيرت امت اسلامي را تعميق دهد، افزودند: در محتواي اشعار بيداري اسلامي به جهت گيري ها و اهداف عالي اين تحول بزرگ، راه هاي منتهي به اين هدف عالي، و دشمنان و موانعي كه آنها ايجاد مي كنند، توجه ويژه و خاص شود.
ايشان خاطرنشان كردند: در اشعار، بايد به نقش دين، ايمان به خدا و معارف قرآني در بيداري اسلامي نيز اهتمام جدي شود زيرا هر نهضتي كه متكي به اعتقاد ديني شود، آسيب نا پذير و ماندگار خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي حادثه بيداري اسلامي را تاثيرگذار و سرنوشت ساز براي همه امت اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: اين حركت، يك بيداري حقيقي و همچنين اسلامي و نتيجه عبرت هاي فراوان، درك هاي عميق و همت هاي والاي ملت هاي عرب در طول ساليان متمادي است و به همين دليل نام «بهار عربي» براي اين حركت عظيم، ناقص است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: اين حركت، تمام شدني نيست و ادامه خواهد داشت و تاريخ امت اسلامي به اذن پروردگار، تغيير خواهد كرد.
ايشان افزودند: اين حركت، نشان دهنده يك حادثه بزرگ تاريخي است كه تحولي عظيم در امت اسلامي بوجود خواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: شعراي امت اسلامي بايد در چنين حادثه بزرگ و سرنوشت سازي نقش ايفا كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامي در اشعار بيداري اسلامي افزودند: تلاش هاي گسترده اي در جريان است تا با استفاده از ايجاد تفرقه ميان مسلمانان، حركت عظيم بيداري اسلامي، شكسته و متوقف شود اما امت اسلامي بايد بر عوامل مذهبي، قومي و سياسي تفرقه غلبه كند و راه هاي ايجاد اختلاف را ببندد.
ايشان همچنين با اشاره به نقش لفظ و قالب در ارتقاي هنر شعر، خاطرنشان كردند: بايد با استفاده از الفاظ و قالب هاي مستحكم و از نظر هنري در رتبه بالا، اشعار برجسته و قوي سروده شود تا براي ساليان متمادي ماندگار و تاثيرگذار باقي بماند.
در اين ديدار آقاي دكتر ولايتي دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در سخناني با اشاره به ضرورت گفتمان سازي و غنابخشي ادبيات بيداري اسلامي به عنوان مانعي در مقابل به انحراف كشيده شدن انقلاب هاي منطقه گفت: بر همين اساس كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي با حضور 77 شاعر از 10 كشور برگزار شده است.
وي برگزاري اين كنگره را در راستاي همايش بين المللي بيداري اسلامي و همايش بين المللي جوانان و بيداري اسلامي و گامي در جهت اهداف جنبش بيداري اسلامي دانست.

 



عصبانيت و نگراني فرانسه از پرتاب ماهواره نويد

دولت فرانسه موفقيت هاي چشمگير جمهوري اسلامي ايران را در زمينه فضايي نگران كننده توصيف كرد.
دولت فرانسه كه از دستاورد اخير كشورمان در زمينه فضايي عصباني است، مدعي شد كه اعلام پرتاب ماهواره نويد توسط ايران به فضا، نگران كننده است.
سخنگوي وزارت امورخارجه فرانسه ادعا كرد اگر اين اطلاعات درست باشد، نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت به شمار مي رود.
برنار والرو در بيانيه اي كه دوشنبه شب منتشر شده مدعي شد قطعنامه 1929 شوراي امنيت صادره در ژوئن 2010 پرتاب ماهواره توسط ايران از طريق موشكهايي كه فناوري بالستيك در آن به كار رفته را ممنوع كرده است.
خاطرنشان مي شود جمهوري اسلامي ايران، چهاردهم بهمن همزمان با ايام الله دهه مبارك فجر، ماهواره نويد علم و صنعت را با موفقيت به هوا پرتاب كرد.

 



بازديد هيئت نظامي عمان از ناوشكن جماران

فرمانده نيروي دريايي عمان و هيئت همراه در دومين روز از حضور خود در ايران از منطقه يكم دريايي ارتش و ناوشكن جماران بازديد كردند.
دريابان عبدالله بن خميس بن عبدالله الرئيسي فرمانده نيروي دريايي عمان و هيئت همراه پس از حضور در منطقه يكم نيروي دريايي ارتش بر روي ناوشكن جمهوري اسلامي ايران جماران حاضر شدند و از بخش هاي مختلف اين ناوشكن بازديد كردند.
براساس اين گزارش، اين هيئت نظامي بلندپايه كشور عمان در ادامه بازديد خود از اماكن، تاسيسات و كارخانجات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه يكم نيز بازديد كردند.
در همين حال، فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرمانده نيروي دريايي ارتش عمان در بندرعباس ديدار و گفت وگو كردند.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه در اين ديدار با اشاره به اوضاع حساس سياسي و امنيتي منطقه خاورميانه و حوزه خليج فارس بر اهميت همكاري و هماهنگي كشورهاي منطقه تاكيد كرد و گفت: آمريكايي ها قصد دارند تا برخي كشورهاي عربي را وارد بازي خطرناك خود در دستيابي به اهداف و سياست هاي خاورميانه اي خود كرده و به دست حاكمان اين كشورها و با هزينه آنها، سياست هاي شيطاني خود را به پيش ببرند.
وي افزود: سياست ما تعامل و همكاري در راستاي منافع مشترك با كشورهاي منطقه حوزه خليج فارس استوار است.
دريادار فدوي در ادامه اين گفت وگو با بيان اين كه امروز سطح قدرت و توانمندي دفاعي و نظامي جمهوري اسلامي ايران به حدي از عظمت و اطمينان رسيده است كه توان مقابله با هر مقياسي از تهديد و دفع هر تجاوزي را دارد، گفت: كشورهاي منطقه بايد در چارچوب منافع مشترك و جلوگيري از سياست هاي سلطه جويانه كشورهاي بيگانه با يكديگر تعامل و همكاري داشته باشند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه خاطرنشان كرد: امروز كشورهاي منطقه خاورميانه و خليج فارس در شرايط حساسي به سر مي برند و منافع تك تك آنان به هم گره خورده است و ما براي امنيت پايدار اين منطقه راهي جز همكاري و تعامل و جلوگيري از دخالت توطئه آميز كشورهاي بيگانه نداريم.
به گزارش روابط عمومي سپاه، دريابان عبدالله بن خميس بن عبدالله الرئيسي فرمانده نيروي دريايي ارتش عمان نيز در اين ديدار با اشاره به روابط خوب و برادرانه ايران و عمان بر گسترش همكاري هاي في مابين تاكيد كرد و گفت: ما باور داريم كه كشورهاي منطقه مي توانند در سايه تعامل و همكاري در جهت تامين منافع مشترك گام بردارند.

 



كمال هلباوي: انقلابيون منطقه از فرمايشات خيرخواهانه رهبري ايران بهره ها خواهند برد

سخنگوي سابق اخوان المسلمين مصر با بيان اين كه رهبري ايران در خطبه هاي نمازجمعه تمام قد در مقابل سيطره غربي ها و استكبار جهاني ايستاد، تاكيد كرد كه ايشان تنها صدايي است كه نداي لزوم آزادسازي قدس را سر مي دهد.
«كمال هلباوي» در گفت وگو با فارس حمايت از همه گروه هاي جهادي را جزء ثابت و تغييرناپذير مواضع مقام معظم رهبري خواند و افزود: آزادسازي سرزمين هاي اشغال شده فلسطين و قدس شريف از پليدي صهيونيسم همواره جزء مهمترين مواضع رهبر جمهوري اسلامي ايران است كه در خطبه هاي نمازجمعه تهران نيز كاملاً مشهود بود.
هلباوي مقام معظم رهبري را تنها صدايي دانست كه نداي لزوم آزادسازي زمين هاي اشغال شده اسلامي و از بين بردن رژيم صهيونيستي سر مي دهد و تاكيد كرد: مواضع جمهوري اسلامي درباره آرمان فلسطين همواره واضح و آشكار بوده است ولي متاسفانه بسياري از كشورهاي عربي از بيان چنين مواضعي امتناع مي كنند و در صورتي كه ساير سران عربي و اسلامي چنين اراده اي داشتند، آرمان فلسطين به غايت خود مي رسيد. وي خطبه هاي امام جمعه هفته گذشته تهران را تأثيرگذار بر انقلابيون خواند و افزود: انقلابيون حقيقي از سخنان عميق و خيرخواهانه رهبري ايران بهره ها خواهند برد.
اين رهبر برجسته جماعت اخوان المسلمين مصر به پاره اي از سخنان مقام معظم رهبري درباره لزوم جلوگيري از مصادره شدن دستاوردهاي انقلاب هاي عربي اشاره كرد و گفت: متأسفانه بيم آن مي رود كه دشمنان امت اسلامي از طريق به دست آوردن دل افراد سست عقيده در پيكره انقلاب ها نفوذ كرده و مانند موريانه به جان انقلاب ها بيفتند و راه را براي سيطره آمريكا، صهيونيسم و استكبار جهاني بر انقلاب ها باز كنند. وي با تقدير از مواضع ضداستكباري و مخالف سيطره بيگانه كه همواره در سخنراني هاي مقام معظم رهبري نمود دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران كشور بزرگ و مقتدري است و با وجود همه دشمني هاي بيگانگان و دشمنان امت اسلامي ولي به ياري خداوند و رهبري حكيمانه خود روز به روز در مسير پيشرفت گام برمي دارد.
هلباوي عدالت و كرامت انساني را داراي جايگاه هاي رفيع در منويات مقام معظم رهبري خواند و با اشاره به مواضع ضدصهيونيستي رهبر انقلاب گفت: خطيب هفته گذشته تهران به صراحت اعلام كرد كه كشورش در كنار هر كسي كه درصدد رويارويي با رژيم صهيونيستي برآيد، قرار مي گيرد و چنين موضوعي لرزه بر اندام صهيونيست ها مي اندازد.
وي با تأكيد بر اينكه مواضع مقام معظم رهبري رژيم صهيونيستي را بسيار عصباني مي كند، افزود: تل آويو همواره به دنبال راه هايي براي جلوگيري از تحقق وعده هاي دشمنان خود از طريق برافروختن آتش فتنه ميان گروه هاي امت اسلامي است.

 



براي نخستين بار در خاورميانه صورت گرفت
افتتاح بزرگترين آزمايشگاه كانال آب كوثر

وزير دفاع گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران در مباحث دفاعي و صنايع مربوط به آن با كشورهاي بزرگ دنيا و توليدكنندگان جهان رقابت مي كند و حتي در برخي از مواقع از آنان نيز پيشي مي گيريم.
به گزارش مهر، وزير دفاع دوشنبه شب در مراسم افتتاح آزمايشگاه كانال آب كوثر، با بيان مطلب فوق به تشريح ويژگي هاي اين آزمايشگاه كه توسط دانشگاه مالك اشتر شيراز وابسته به وزارت دفاع طراحي و ساخته شده، پرداخت و گفت: آزمايشگاه كانال آب كوثر داراي ارابه كششي با سرعت 30 متر بر ثانيه، 140 متر طول، هفت متر عرض، 5/3 متر عمق يكي از پنج آزمايشگاه برتر دنيا به حساب مي آيد.
احمد وحيدي افزود: اين آزمايشگاه داراي سامانه هاي موج ساز، شبيه ساز موج و ابزار دقيق براي اندازه گيري و ثبت مشخصات موج، ضرايب هيدروديناميكي و ثبت رفتار و قدرت مانور شناورهاي مدل است.
وي ادامه داد: در اين آزمايشگاه انواع اندازه گيري ها شامل، اندازه گيري مقاومت در آب آرام و موج، اندازه گيري ضرايب هيدروديناميكي و آيروديناميكي براي شناورهاي سطحي، زيرسطحي و اثر سطحي داراي بالشتك هوايي، سازه هاي فراساحلي و پروانه ها انجام مي گيرد.
سرتيپ وحيدي ديد مستقيم و امكان تصويربرداري مدلهاي سطحي و زيرسطحي از طريق پنجره هاي زيرآب را از ديگر قابليت هاي آزمايشگاه كانال آبي كوثر برشمرد.
وزير دفاع گفت: اين آزمايشگاه با مشخصاتي كه دارد مي تواند تمامي مجموعه شناورهاي دريايي را تا افق 1404پوشش داده و براي ارتقاي ظرفيت آن برنامه هاي تكميلي را به اجرا گذاشت.

 



سخنگوي جنبش 6 آوريل مصر: مصر آينده هرگز متحد غرب نخواهد شد

سخنگوي جنبش 6 آوريل مصر با تاييد اظهارات مقام معظم رهبري در نمازجمعه اخير تأكيد كرد مردم مصر هرگز اجازه نمي دهند آينده كشورشان مطابق با خواسته هاي كشورهاي غربي و آمريكا باشد و نظام آتي مصر هرگز متحد غرب نخواهد بود.
«محمود عفيفي» گفت: اظهارات آيت الله خامنه اي درباره اينكه غرب در امور كشورهاي عربي دخالت مي كند تا ساختار رژيم ها را براساس منافع خود شكل دهد كاملاً صحيح است. وي افزود: در واقع امر كشورهاي غربي و اسرائيل براي تحقق همين هدف در امور كشورهاي عربي دخالت مي كنند به ويژه كه انقلاب هاي عربي در انزواي اسرائيل نقش داشته است.
عفيفي تأكيد كرد ما هرگز اجازه نمي دهيم كه كشورهاي غربي براي بازسازي رژيم مصر مطابق با خواسته ها و تمايلات خود در امور اين كشور دخالت كنند و همه آنچه كه ما انجام مي دهيم تلاش براي برپا شدن نظامي دموكراتيك در مصر است كه دوستدار مصر و منافع آن است. وي افزود: كشورهاي غربي بسيار تلاش مي كنند تا نظام هاي جديد عربي متحد غرب و همپيمان ديگر رژيم هاي عربي متحد غرب روي كار بيايند اما ما درباره اين تلاش هاي غرب هشدار مي دهيم و ما در جايگاه خود هرگز اجازه عملي شدن اين اهداف غرب را نمي دهيم.
سخنگوي جنبش 6 آوريل تاكيد كرد نظام آتي مصر متحد غرب نخواهد بود بلكه متحد مصر و منافع ملت آن خواهد بود.
«عبدالرؤوف الشايب» سخنگوي انقلابيون 14 فوريه بحرين هم اظهار داشت: اظهارات آيت الله «سيدعلي خامنه اي» رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران (دام ظله الشريف) مبني بر اينكه غرب در تلاش براي بازسازي رژيم هاي عربي است كه اكنون با چالش انقلاب هاي مردمي در منطقه مواجه هستند، براي همه كاملاً روشن است. هيمنه استكبار جهاني به رهبري آمريكا و همپيمانان غربي آن و نيز حمايت مالي برخي دولت هاي اسلامي و عربي از جمله عربستان سعودي در خلاف جهت خواست ملت ها است و در مقابل در راستاي منافع اين دولت ها و رژيم ها است.

 



آغاز فعاليت سازمان سينمايي كشور

آيين آغاز به كار سازمان سينمايي كشور همزمان با برگزاري سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر صبح ديروز در مركز همايش هاي برج ميلاد برگزار شد.
در اين مراسم كه اجراي آن بر عهده جهانگير الماسي بود، «جواد شمقدري» به عنوان معاون وزير ارشاد و رئيس سازمان سينمايي كشور معرفي شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني با اشاره به ارتقاي جايگاه سينمايي كشور گفت: سازمان سينمايي كشور به سمت دولتي شدن سينما نمي رود.
«سيدمحمد حسيني» گفت: طرح و ايده اول تشكيل سازمان سينمايي مدت ها بود وجود داشت اما جرات و جسارت و اقدام آن ميسر نشده بود تا به حول و قوه الهي و همت دوستان مقدمات فراهم شد و امروز شاهد آغاز به كار اين سازمان در ايامي مبارك هستيم. روند شكل گيري سازمان به طول انجاميد زيرا نياز به بررسي ها و ساز و كارهاي قانوني داشت كه بايد انجام مي شد.
به گزارش فارس، وي در ادامه گفت: سازمان سينمايي به هيچ عنوان به سمت دولتي كردن سينماي كشور نمي رود، ما در زيرساخت ها كمبودهايي داريم كه با تخصيص اعتبارات بيشتر به سازمان سينمايي نگاه جامع تري از سوي مسئولين وجود خواهد داشت و ان شاء الله سند چشم انداز جايگاه سينما را تا سال 1404بايد تعريف كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به علت اصرار تشكيل سازمان سينمايي كشور اشاره كرد و گفت: علت اصرار بر تشكيل سازمان سينمايي كشور ارتقاء جايگاه حقوقي سينما و ارتقاء سينماي كشور و پاسخگويي به نيازها و انتظارات مخاطبين است، ما نمي توانيم با كارهاي نازل و سطحي پاسخگوي نيازهاي مخاطب باشيم و بايد با هم انديشي و همدلي به سوي كمال حركت كنيم. بايد علاوه بر انتخاب مضامين ارزشمند قالب و شكل ارائه آن را به بهترين نحو در نظر بگيريم تا بتوانيم پيام هاي انقلاب را به مخاطب ايراني و دنيا منتقل كنيم.
جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي كشور نيز در اين آيين در خصوص ساختار سازمان سينمايي گفت: معاونت امور آثار سينمايي و سمعي و بصري، معاونت توسعه مديريت و پشتيباني و معاونت امور فعاليت هاي سينمايي و سمعي بصري سه معاونت سازمان سينمايي هستند.

 



11 زائر ايراني ربوده شده در سوريه آزاد شدند

سرويس سياسي-
11 زائر ايراني كه چهارشنبه گذشته در دمشق ربوده شده بودند ديروز آزاد شدند.
11 نفر از زائرين كشورمان كه به قصد زيارت از طريق زميني عازم سوريه شده بودند هفته پيش توسط گروهي ناشناس در طول مسير ربوده شده بودند كه بعداً مشخص شد اين گروه از مخالفان دولت سوريه موسوم به «ارتش آزاد سوريه» است.
منابع خبري روز سه شنبه خبر دادند مخالفان مسلح سوري موسوم به ارتش آزاد سوريه در بيانيه اي تأكيد كردند كه 11 زائر ايراني را آزاد كرده اند.
ابتدا منابع خبري ترك آزادي اين 11 زائر ايراني را اعلام كردند. در همين زمينه روزنامه زمان چاپ تركيه گزارش داد: 11 زائر ايراني ربوده شده در سوريه با ميانجي گري تركيه آزاد شدند.
همچنين گروه موسوم به «ارتش آزاد سوريه» در بيانيه اي با اشاره به آزادي 11 زائر ايراني ادعا كرد كه آنها با مردم ايران دشمني ندارند و تنها نسبت به موضع حمايتي از نظام بشاراسد انتقاد دارند. در همين ارتباط، رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان آزادي 11 زائر ربوده شده ايراني در سوريه را تاييد كرد. مهمان پرست گفت كه 11 زائر ايراني ربوده شده در سوريه با كمك كشورهاي دوست آزاد شده اند.

 



بلومبرگ: مشتريان آسيايي تحريم نفتي ايران را بي اثر خواهند كرد

با توجه به آمارهاي دپارتمان انرژي آمريكا مبني بر اينكه بيشتر نفت ايران توسط قدرت هاي بزرگ اقتصادي آسيا خريداري مي شود ايران به راحتي قادر است براي بخشي از نفت خود كه توسط اروپا تحريم مي شود مشتري هاي جديدي پيدا كند.
پايگاه خبري بلومبرگ در گزارشي نوشت: به دليل اتكاي قدرت هاي اقتصادي جهان به نفت خليج فارس، آمريكا و اتحاديه اروپا براي تحريم نفت ايران بايد به مبارزه بپردازند.
آمارهاي روزانه دپارتمان انرژي آمريكا نشان مي دهد كه چين، ژاپن، هند و كره جنوبي، چهار قدرت اقتصادي آسيا، بزرگترين مصرف كنندگان نفت ايران طي سال 2011 بوده اند و اين كشورها به 46/1 ميليون بشكه نفت ايران يا 59 درصد نفت صادراتي ايران نياز مبرمي دارند.
براساس اين گزارش جلب نظر چين و هند براي تحريم نفت ايران بعيد به نظر مي رسد و اين دو كشور از تحريم ايران حمايت نخواهند كرد. همچنين ايران قادر است مشتري هاي جديدي جايگزين تحريم كنندگان نفت خود كند.
«پراناب موكرجي» وزير خارجه هند اخيرا اعلام كرد كه هند به هيچ وجه خريد نفت از ايران را قطع نمي كند و چين نيز مخالف تحميل تحريم ها عليه ايران است.
معاون وزير امورخارجه هند نيز اعلام كرد كه كشورش در تشديد تحريم ها عليه ايران غرب را همراهي نخواهد كرد.
پايگاه اينترنتي «رديف» گزارش داد: رانجان ماتاي، معاون وزير امور خارجه هند كه به واشنگتن سفر كرده است گفت كه بعيد است هند در تحريم هاي شديد عليه ايران (با غرب) همراهي كند.
وي هم چنين هشدار داد كه هرگونه اقدام نظامي در خليج فارس به بي ثباتي شديد و هرج ومرج در منطقه منجر خواهد شد.
بنابراين ايران براي ميزان نفتي كه توسط كشورهايي مثل اتحاديه اروپا تحريم خواهد شد هيچ نگراني براي يافتن مشتري هاي جديد ندارد و مي تواند با اندكي تغيير قيمت ها نفت خود را به فروش برساند.

 



وزير نيرو: تركيه براي توليد برق در ايران سرمايه گذاري مي كند

وزير نيرو گفت: كشور تركيه براي توليد شش هزار مگاوات برق در ايران سرمايه گذاري مي كند.
«مجيد نامجو»، روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: بسترهاي لازم به منظور سرمايه گذاري كشورهاي متقاضي برق در ايران فراهم شده كه مصداق بارز آن، فعاليت تركيه به منظور احداث نيروگاه و تامين برق مورد نياز خود است.
وي با اشاره به مزاياي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، افزود: با كاهش مصرف برق پس از اجراي اين قانون، فرصت هاي بيشتري براي صادرات انرژي به كشورهاي ديگر فراهم شده است.
نامجو همچنين به اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و گفت: جلسات برنامه ريزي براي اجراي مرحله دوم اين قانون به طور مداوم برگزار مي شود.
وي تاكيد كرد: همه شرايط براي اجراي مرحله دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها آماده شده و منتظر اعلام رئيس جمهوري هستيم.

 



اختصاص 170 ميليارد تومان اعتبار به صنايع تبديلي در كشور

معاون آب، خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي از اختصاص 170 ميليارد تومان به ايجاد صنايع تبديلي طي سال جاري در كشور خبر داد.
سيدرحيم سجادي در گفت وگو با مهر گفت: اين تسهيلات با كارمزد 11درصد بوده و به سرمايه گذاراني كه 40درصد در اجراي طرح سرمايه گذاري كنند، پرداخت خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه 70درصد اين اعتبار تاكنون محقق شده است، اضافه كرد: حدود 9 ميليارد تومان از اعتبار تسهيلات حمايتي براي ايجاد صنايع تبديلي به مازندران اختصاص داده شد.
سجادي گفت: اگر تعداد متقاضيان هر استان بيشتر از سقف اختصاص داده شده باشد، مي تواند به صورت متمركز اعتبار بيشتري جذب كند.
معاون آب و خاك و صنايع وزير جهاد كشاورزي در ادامه از فرآوري 25 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: هم اكنون ظرفيت فرآوري محصولات كشاورزي كه توسط وزارت جهاد كشاورزي در كشور ايجاد شده حدود 15 ميليون تن است.
وي افزود: اين مقدار به غير از واحدهاي فرآوري بوده كه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت مي گيرد.
همچنين به گزارش ايرنا سيدرحيم سجادي با بيان اينكه اجراي طرح تسطيح، يكپارچه سازي و نوسازي شاليزارهاي استان هاي گيلان و مازندران در حال حاضر ناچيز است، گفت: با هدف تسريع در اجراي اين مهم زيربنايي در قالب دو برنامه توسعه اي در كشور به اين موضوع رديف اعتباري مستقلي در بودجه سال آينده اختصاص داده شده است، معاون آب، خاك و صنايع وزير جهاد كشاورزي در ادامه افزود: سالانه 25 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در كشور براساس برنامه پنجم توسعه فرآوري مي شود.

 



با حضور معاون رئيس جمهوري كشتارگاه صنعتي طيور در ايوانكي به بهره برداري رسيد

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور از برنامه ايجاد 60 هزار مركز پايش زيست محيطي در كشور خبر داد.
«محمدجواد محمدي زاده» روز سه شنبه در حاشيه افتتاح كشتارگاه صنعتي طيور در ايوانكي به خبرنگاران گفت: اين تعداد قرار است در برنامه پنجم توسعه در كشور ايجاد شود.
وي با بيان اينكه اين مراكز از اتصال بر خط برخوردارند، گفت: تاكنون 350 نقطه به اين شبكه متصل شده است.
وي برنامه امسال اين سازمان را براي ايجاد اين مراكز يك هزار نقطه بيان كرد و اظهار داشت: اين تعداد در طول برنامه پنجم توسعه به 60 هزار نقطه افزايش مي يابد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: از حدود 85هزار واحد صنعتي كه در كشور وجود دارد حدود 175مورد آلايندگي دارند و در برنامه پنجم كل آلايندگي را مرتفع مي كنيم.
كشتارگاه بزرگ صنعتي طيور ايوانكي با هزينه 125ميليارد ريال در كيلومتر 13 جاده ايوانكي- تهران احداث شده و به استان هاي تهران و سمنان ارائه خدمات كشتارگاهي مي كند.
اين كشتارگاه با ظرفيت كشتار چهار هزار قطعه طيور در ساعت از استانداردهاي بالايي برخوردار است و ظرفيت قطعه بندي و بسته بندي روزانه سه تن مرغ، انجماد 50 تن مرغ، بسته بندي سه تن مرغ كامل تازه، و نيز تبديل روزانه دو تن ضايعات كشتارگاهي را دارا است.
وي گفت: كشتارگاه مذكور در زميني به وسعت 60 هزار مترمربع و زيربناي 10 هزار مترمربع ايجاد شده و داراي دو هزار و 100 متر مربع سردخانه است و براي 105نفر به طور مستقيم و 250 نفر غيرمستقيم ايجاد شغل كرده است.
معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي كشور از بهره برداري هشت كشتارگاه صنعتي طيور در نقاط مختلف كشور خبر داد.
محسن مشكات با بيان اينكه به سمت صنعتي شدن كشتارگاه هاي دام حركت مي كنيم، افزود: با افتتاح هر كشتارگاه صنعتي، كشتارگاه هاي سنتي تابعه، طبعاً تعطيل مي شوند.
معاون سازمان دامپزشكي كشور گفت: از 450 كشتارگاه موجود دام در كشور قريب 60 كشتارگاه آن صنعتي است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در سفر به استان سمنان از 45پروژه شركت توزيع برق استان سمنان در آرادان را افتتاح كرد.
اين پروژه ها با هزينه بيش از 29ميليارد ريال در نقاط مختلف استان سمنان اجرا شده است.
از اين تعداد 44 پروژه با اعتبار بيش از 20ميليارد و 340ميليون ريال مربوط به شركت توزيع برق استان سمنان است كه با صرف 12ميليارد ريال اعتبار اجرا و افتتاح شد.

 



با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز شد
جشنواره بين المللي شعر فجر در كرمانشاه

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
ششمين «جشنواره بين المللي شعر فجر» شامگاه يكشنبه با قرائت پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار انتظار كرمانشاه گشايش يافت.
در پيام سيد محمد حسيني آمده است: «اين جشنواره به شمار اندك و به اقبال بسيار بر آن بايد باشد كه در مأموريت خود فقط داوري را رقم نزند كه بيش از آن به مراقبت مأمور است، اگر بتوانيم اندكي از بضاعت اين انقلاب كلان را هزينه بيداري اسلامي و نهضت اخلاقي جهان كنيم و مغزهاي آماده انتقال اين باور مقدس را نشان كنيم، كاري كارستان كرده ايم.»
آيين افتتاحيه اين جشنواره از بعدازظهر ديروز با برگزاري دو كارگاه شعر كردي و فارسي با حضور 63 شاعر مطرح از استانهاي كردستان، ايلام، لرستان، تهران و كرمانشاه به ميزباني كرمانشاه آغاز به كار كرد.
بنابر گفته مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كرمانشاه قرار است در اين جشنواره تقدير ويژه اي از خواهر احمد عزيزي به پاس پرستاريهاي شبانه روزي از برادر بيما رش بعمل آيد. يك هزار و 451 شاعر در اين جشنواره حضور دارند و 55 هزار اثر به دبيرخانه جشنواره رسيده است كه رشد 25 درصدي داشته است. در پايان اين مراسم از پنج شاعر پيشكسوت كرمانشاهي با نامهاي دكتر محمد جواد محبت، استاد فرشيد يوسفي، استاد شمس عليزاده، دكتر عبدالرضا رادفر و خانم شهروز دانش پروژه با اهداي لوح تقدير و هدايا تجليل بعمل آمد.
همچنين هديه ويژه اين جشنواره به خواهر احمد عزيزي اعطا شد.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهوري نخستين نيروگاه خصوصي كشور در اصفهان به بهره برداري رسيد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نخستين نيروگاه كاملاً خصوصي كشور صبح ديروز با حضور معاون اول رئيس جمهور در شهر زواره اصفهان به بهره برداري رسيد.
محمدرضا رحيمي گفت: ساخت نيروگاه توسط بخش خصوصي نشانه دور زدن تحريم هاي دشمن عليه ايران است و اكنون كشور ايران رتبه پنجم ساخت سد و نيروگاه جهان را به خود اختصاص داده است.
وي در بدو ورود به شهرستان زواره هدف از سفر خود به استان اصفهان را افتتاح نخستين نيروگاه صددرصد خصوصي سيكل تركيبي كشور عنوان كرد و گفت: بنده به نيابت از رئيس جمهوري افتتاح 3 پروژه بزرگ نيروگاه سيكل تركيبي با هزينه ساخت 500 ميليارد تومان، بهره برداري از 20 هزار واحد مسكن مهر در شهر كاشان و افتتاح كارخانه فولاد شهر مباركه به اصفهان سفر كردم.
وي گفت: ما از تحريم ها به عنوان نقطه قوت براي توسعه و آبادي ايران استفاده مي كنيم.
رحيمي پس از افتتاح نيروگاه زواره از بخش هاي مختلف آن ديدن كرد و از نزديك در جريان روند فعاليت ها و كارهاي انجام شده قرار گرفت.
نيروگاه سيكل تركيبي زواره به ظرفيت توليد 484 مگاوات برق در 18 كيلومتري شهرستان اردستان در شمال شرقي استان اصفهان واقع است.
اين نيروگاه در زميني به مساحت پنجاه هكتار احداث شده است و براي 100 نفر به طور مستقيم و 300 نفر غيرمستقيم ايجاد اشتغال مي كند.
به گزارش ايرنا، معاون اول رئيس جمهوري در سفر به استان اصفهان 20 هزار و 486 واحد مسكن مهر استان اصفهان را به صورت همزمان و نمادين در شهرستان كاشان به بهره برداري رساند.
رحيمي و هيئت همراه در اين سفر، علاوه بر بازديد از واحدهاي آماده اين پروژه، از نزديك در جريان روند ساخت واحدهاي مسكن مهر اين شهرستان قرار گرفتند.
همزمان با واحدهاي مسكن مهر، بيش از شش هزار واحد خود مالك نيز در سراسر استان به بهره برداري رسيد.
از مجموع واحدهاي بهره برداري شده استان، 10 هزار و 26 واحد در شهرهاي داراي جمعيت بالاي 25 هزار نفر، پنج هزار و 147 واحد در شهرهاي داراي جمعيت زير 25 هزار نفر، چهار هزار و 613 واحد در شهرهاي جديد و هفت هزار واحد در بافت فرسوده احداث شده است.
ارزش ريالي واحدهاي پروژه هاي مسكن مهر استان بالغ بر هشت هزار ميليارد ريال اعلام شد كه دولت براي احداث اين واحدها، حدود چهار هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت كرده است.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: 2 ميليون هكتار از باغ هاي كشور بازسازي مي شود

معاون بهبود توليدات گياهي وزير جهاد كشاورزي گفت: اصلاح و بازسازي يك ميليون و 900 هزار هكتار از باغات كشور در برنامه كارگروه كشاورزي كه با حضور رئيس جمهور تشكيل مي شود، قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، مجيد خليلي خشنود صبح ديروز در مراسم افتتاح طرح اصلاح باغات و مركبات مازندران در شركت فجر ساري با اشاره به وجود 7/2 ميليون هكتار زمين هاي باغي در كشور يادآور شد: تنها 30 درصد باغ هاي كشور به صورت مكانيزه در حال توليد است و 70 درصد بقيه باغات كشور نياز به اصلاح و نوسازي دارد كه از بين 70 درصد محصول 30 درصد باغات كشور بايد حذف و 40 درصد باغات كشور نياز به اصلاح ساختار دارد.
وي در ادامه با اعلام اين كه توليد محصول كشاورزي در حال حاضر به علت عدم بهر ه وري مناسب، هرز روي انرژي را با خود به همراه دارد، بيان داشت: توسعه آبياري نوين يكي از دغدغه هاي مسئولان كشاورزي است كه از سال گذشته منابع مالي در اختيار بخش كشاورزي براي ايجاد آبياري تحت فشار قرار گرفت.
معاون بهبود توليدات گياهي وزير جهاد كشاورزي شناسنامه دار كردن نهال هاي توليدي در كشور را يكي از برنامه هاي خوب در حال اجرا در بخش باغداري اعلام كرد و گفت: بايد زمينه ورود شركت هاي توانمند در توليد نهال كشاورزي را فراهم كنيم و بايد به دنبال شركت هايي باشيم كه براي نهال هاي توليدي خود ضمانت توليد ارائه دهند.

 



همايش سراسري مناديان وحدت در سنندج برگزار شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
سومين همايش سراسري مناديان وحدت همزمان با ايام دهه مبارك فجر و هفته وحدت در دانشگاه كردستان برگزار شد.
اين همايش با حضور روحانيون، مديران محلي و پژوهشگران حوزه دين برگزار شد.
در آئين گشايش اين همايش مديركل تبليغات اسلامي با ارائه گزارشي از روند برگزاري همايش هاي اول و دوم گفت: براي حضور در اين همايش 180 نويسنده و پژوهشگر 170 مقاله خود را به دبيرخانه همايش ارسال كردند كه از رشد 112 درصدي نسبت به دوره قبل برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمين مسعود صفي ياري اضافه كرد: محورهاي اصلي مقالات ارسالي به اين همايش در چهار محور راهبردهاي فخر كائنات حضرت ختمي مرتب محمد مصطفي(ص) در تحقق وحدت و انسجام اسلامي، نقش حضرت امام جعفرصادق(ع) در تحكيم وحدت و انسجام اسلامي، پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران به عنوان طليعه بيداري اسلامي در جهان و فلسطين نماد مقاومت و مظهر وحدت در جهان اسلام است.
مديركل تبليغات اسلامي كردستان اظهار داشت: سطح كمي و كيفي مقالات شركت كننده در اين همايش نسبت به دو دوره گذشته بسيار بالا است و اعتقاد داريم اين همايش عينيت بخشيدن به وحدت ميان مسلمين استمرار يافته و قطعاً كردستان به عنوان قطب اصلي برنامه هاي هفته وحدت در كشور تبديل خواهد شد. گفتني است مراسم افتتاحيه با اجراي مولودي خواني، سخنراني ميهمانان خارجي و ارائه مقالات برگزيده به كار خود ادامه داد. گفتني است از صاحبان 14 مقاله برتر همايش و 9 نفر از چهره هاي تقريبي كردستان تجليل به عمل خواهد آمد.
در اين همايش 5 نفر ميهمان خارجي از كشورهاي ساحل عاج، رواندا و نيجريه و بيش از 500 از روحانيون اهل تشيع و تسنن حضور دارند.

 



اخبار ادبي و هنري

مراسم اختتاميه بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر برگزار شد
آيين اختتاميه بخش بين الملل سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر دوشنبه 18 بهمن در تالار وحدت برگزار شد.
در اين مراسم برگزيدگان بخش هاي مختلف معرفي و تقدير شدند. از جمله جايزه ويژه حقوق بشر به پرويز شيخ طادي براي فيلم «روزهاي زندگي»، جايزه بين الاديان به رهبر قنبري براي فيلم «روييدن در باد»، جايزه هاي ويژه مصطفي عقاد و بيرق طلايي به مهدي صباغ زاده براي فيلم «راه بهشت» و جايزه ويژه بيداري اسلامي به شيخ علي ظاهر و مرتضي شمسي از لبنان براي فيلم «ريسماني نزديك تر از رگ» اشاره كرد.
يك فعال جنبش اشغال وال استريت مسلمان شد
يكي از فعالان جنبش اشغال وال استريت در برنامه زنده اي در شبكه جهاني الكوثر، تشرف خود به دين مبين اسلام را اعلام كرد.
به گزارش فارس، خانم «مونيكا ويت» كه مهمان برنامه زنده «قضيه ساخنه » شبكه جهاني الكوثر بود، اظهار داشت: من بعد از اينكه واقعيت هاي روشن ايران و اسلام را با چشمان خود ديدم، دريافتم كه چگونه رسانه هاي غربي چهره غيرحقيقي از ايران و اسلام نشان مي دهند، لذا در برابر اين توطئه ايستادم و از اينجا تشرف خود را به دين مبين اسلام اعلام مي كنم و تمام توان خود را براي مطالعه كامل و جامع در مورد اسلام به كار خواهم برد.
وي در ادامه برنامه در مورد اوضاع سياسي و اجتماعي آمريكا گفت: آنچه كه امروز در ايالات متحده آمريكا رخ مي دهد، قطره اي از درياست و در آينده شاهد اتفاقات بسيار عظيم تر و پربارتر خواهيم بود. مردم آمريكا از سياست هاي كشورشان و سپر قرار دادن ملت براي رسيدن به خواسته هاي توسعه طلبانه و سلطه جويانه خود خسته شده اند و اين نارضايتي را به طرق مختلف اعلام كرده اند.
برنامه هاي شبكه جهاني الكوثر از يك ماه پيش، از طريق ماهواره گالاكسي 91 براي مردم آمريكاي شمالي نيز پخش مي شود.
همزمان با چهارمين جشنواره تجسمي فجر
عكس هاي پيشرفت و اقتدار ايران به 01 كشور ارسال شد
نمايشگاه عكس پيشرفت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران همزمان با چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در 01 كشور آغاز مي شود.
به گزارش فارس، در اين نمايشگاه 39 عكس از 73 عكاس در مرحله اول در كشورهاي فرانسه، اتريش، ارمنستان، لهستان، كره جنوبي، آفريقاي جنوبي، روسيه، كويت، ونزوئلا و بوليوي به نمايش گذاشته مي شود.
اين نمايشگاه در مرحله دوم به كشورهاي ايتاليا، آلمان، يونان، كانادا، تايلند، صربستان، فيليپين، تركيه، هلند، صربستان و سوئد مي رود.
در اين نمايشگاه از بين 1760 اثر رسيده به دبيرخانه با داوري محمد ستاري، رسول اوليازاده و عليرضا كريمي صارمي 39 عكس انتخاب شد.
در نشست حكايت شعر
غزل را به نام ايراني ها ثبت جهاني كنيد
هفتمين نشست حكايت شعر با حضور سيدعلي موسوي گرمارودي، بهروز ياسمي و محمود كسبي دوشنبه 71 بهمن در تالار اوستا حوزه هنري برگزار شد. دكتر بهروز ياسمي در اين نشست گفت: غزل شناسنامه ما ايراني هاست و يك بار در جايي گفتم كه بايد غزل را به نام ايراني ها ثبت جهاني كنند و حتي اگر يك مورخ بخواهد تاريخ مردم را واكاوي كند تنها بايد غزل ها را بخواند.
اولين نمايشگاه ملي تخصصي كتاب كودك در قم
نخستين نمايشگاه ملي تخصصي كتاب كودك و نوجوان به صورت پايلوت كشوري در قم افتتاح شد.
به گزارش مهر، نخستين نمايشگاه ملي تخصصي كتاب كودك و نوجوان 81 بهمن سه شنبه به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم و با حضور استاندار، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم و جمعي از مديران استاني در مجتمع امام خميني(ره) قم افتتاح شد.اين نمايشگاه با حضور 021 ناشر حوزه كودك و نوجوان و در 84 غرفه و با همكاري اتحاديه ناشران استان قم و كانون تبليغاتي ارغوان برگزار شده است.
اين نمايشگاه از تاريخ 81 لغايت 42 بهمن ماه صبح ها از ساعت 9 تا 21 و عصرها از ساعت 61 تا 12 در مجتمع امام خميني(ره) واقع در جنب گلزار شهداي قم داير است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14