(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول اسفند 1390- شماره 20148

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نقطه كور رادار كجاست ؟ (يادداشت روز)
گزارش كيهان از افزايش بي سابقه فهرست هاي انتخاباتي
جبهه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نجار: متخلفان تبليغات زودهنگام به دستگاه قضايي معرفي مي شوند
تخمين مشاركت 60 درصدي بدنه اجتماعي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم
مستقيما به اسلام حمله نكنيد با پنبه سر ببريد! (خبر ويژه)
شوراي زرد راه راه به پايان سلام كن! (خبر ويژه)
گوگل همچنان در حريم كاربران جاسوسي مي كند (خبر ويژه)
فضاي خاكستري در حد فاصل اصولگرايان و اصلاح طلبان (خبر ويژه)



نقطه كور رادار كجاست ؟ (يادداشت روز)

1- آسيب شناسي سياست ورزي اصولگرايان به يك معنا آسيب شناسي رفتار همه مؤمنان به انقلاب و حاملان آن است. مكانيزم دفاعي در يك پيكر سالم ورزشكاري، به سرعت آسيب ها را مي يابد و ترميم مي كند. چنين پيكري در سلامت و شادابي و چالاكي، يك سر و گردن از ديگران بالاتر است. مجاهدان راه خدا نيز در روحيات و عواطف و خلقيات بايد چنين باشند؛ برجسته و متمايز از ديگران. آنها اگر هم در عرصه سياست وارد مي شوند، به سياست ورزي عرفي و روش هاي رايج سياستمداران و رقيبان و حاضران در اين گود اقتدا نمي كنند. مجاهدان راه حق، نظام رفتاري منحصر به فردي دارند كه ديسيپلين آنهاست. به خط اتوي اين نظام رفتاري، وسواس دارند و مراقبند كه نشكند. طبعاً نمي شود وارد گود سياست شد و با حريفان و رقيبان دست و پنجه نرم نكرد. اما آنجا هم آداب خود را دارند و به روش برگزيده عمل مي كنند. كه اگر چنين نباشد، مجاهد نيستند.
انسان مؤمن و جامعه مجاهد، باكي از حريفان و دشمنان ندارد اما از خود، چرا. ترس دشمن- برانگيختگان شيطان- تنها در دل كسي مي افتد كه باور به آرمان ها ندارد. «همانا شيطان منحصراً دوستان و پيروان خود را مي ترساند. پس، از آنها نترسيد و از من پروا كنيد اگر مؤمن هستيد».(آل عمران- 175) جامعه مؤمني كه مقتدايي مجاهد دارد، سزاوار است بيمي از دشمن به دل راه ندهد. به همين علت، برآيند حركت كلي در 33 ساله پس از انقلاب با وجود انبوه تهديدها، پيروزي و ظفرمندي بوده است. همين تحولات چند ماه اخير را مرور كنيد. جبهه دشمن در اقدامي اورژانسي، به فشار رواني تحريم ها متوسل شد تا پيش از انتخابات، در 2 ايستگاه اثرگذار باشد. آنها توقع داشتند با اين فشار كم سابقه، ابتدا 22بهمن را به ركود بكشانند و با روحيه دادن به جريان فتنه، در 25 بهمن بلوا به راه بيندازند و سپس در ايستگاه مهم انتخابات، فاز ديگري از سناريوي تحريم نظام را كليد بزنند و بعد... قدم هاي بعدي. اما دشمن در همين دو ايستگاه، ضرباتي گيج كننده و استراتژي سوز از ملت دريافت كرد تا زنجيره شكست هايش از بيداري و بصيرت اسلامي در چند سال اخير تكميل شود.
2- آسيب شناسي، امري سهل و صعب است. آسان به هنگام قضاوت درباره ديگري و صعب به هنگام ارزيابي خود. مثال غفلت خيلي از ماها، مثال مدادي است كه پشت گوش بگذارند و پي آن همه جا را زير و رو كنند. آدمي اغلب در نقطه كور رادار خويش قرار دارد يا در تمثيل، به صفحه مونيتور دوربين هاي كنترلي مي ماند كه بايد واقعيت ها را نشان دهد اما چون تصويرهاي كاذب و مجازي در مقابل دوربين ها گذاشته اند، واقعيت را نشان نمي دهد. اميرمؤمنان علي عليه السلام در خطبه 223 (برخي نسخه ها خطبه 214) نهج البلاغه، انسان فريب خورده و از خود متشكر را اين گونه تصوير مي كند؛ «بي حجت ترين در مقام سؤال و بازخواست، و بي عذرترين در جايگاه فريب خوردگي! شديدترين جهالت درباره خويشتن، گريبان او را گرفته است». آيا انسان مجاهد مي تواند حجتي براي هنگام بازخواست نداشته باشد؟!
كلام الله مجيد را كه مي گشايي و حمد الهي را كه بر زبان جاري مي سازي، اولين آيات «تمايز» مؤمنان چشم نوازي مي كند. اين كتابي كه ترديدي در آن نيست، هدايت است براي پرهيزگاران. و پرهيزگاران؟! نخستين و برجسته ترين ويژگي شان ايمان به ماوراي عالم ماده است. «الذين يؤمنون بالغيب». اين باور همچنان كه بسط يد بلامعارضي به مؤمنان مي دهد، دست آنان را مي بندد از اينكه عوامانه و عرفي (پوپوليستي و سكولار) رفتار كنند. پوپوليسم و سكولاريسم- رفتار باري به هر جهت و اباحي- با شخصيت و اصالت مؤمنانه جور درنمي آيد. درست است كه جهان، جهان داد و ستد و معامله است و انسان مدام چيزي مي دهد و چيزي مي ستاند اما اين معامله براي مؤمن آداب و اقتضائاتي دارد؛ اگرنه او هم در حلقه انبوه آدمياني درمي آيد كه ذاتاً در خسرانند و در اصل سرمايه زيان مي كنند. هر چيز بهايي دارد و بهاي رضوان خدا در وسعت حقيقي حيات- حيات نهان از ديدگان ما- پاكيزگي و پرتلاش بودن و پيراستگي است.
صداي علي بن ابيطالب عليه السلام همچنان در گوش روزگار طنين افكن است:«كجايند برگزيدگان و صالحان شما؟! كجايند آزادگان و رادمردان شما؟! كجايند آنها كه در كسب و داد و ستد خود اهل ورع و پرهيزگاري، و در رفتار اهل تنزه و پيراستگي هستند؟!... آيا بدون زشت شمردن و تغيير و جلوگيري از فساد مي خواهيد مجاور خداوند در دار قدس و عزيزترين اوليا نزد او باشيد؟ هيهات! با رضوان خدا خدعه نتوان كرد و به رضايت او جز به طاعت حق نتوان رسيد. لعنت خدا بر امركنندگان به معروف كه خود، آن را ترك كنند و نهي كنندگان از منكر كه خود بدان عمل نمايند!» (خطبه 129 نهج البلاغه). كم فروشي و غشّ در اين معامله، پدر و پدر جد هر مؤمن معمولي را درمي آورد تا چه رسد سياستمدار و نخبه پيشاهنگ ديگران. گويا مرز مفلحان و لعنت شدگان در اينجا بسيار باريك است. لابد مي شود كلكسيوني شگفت انگيز و باورنكردني از نخبگان آمر به معروفي پيدا كرد كه در زمره لعنت شدگان جاي گرفته اند، محروم از كمترين رحمت واسعه الهي؛ حال آن كه حسابي ممنون از خود بودند. مضحك است اما حقيقت دارد تشكر از خود براي كار نكرده و رنج نكشيده! «گمان مبر آنها كه از اعمال خود شادمان مي شوند و دوست دارند در قبال كاري كه نكرده اند ستايش شوند، از عذاب رهايي پيدا مي كنند. و براي آنها عذاب دردآور است» (آيه 188 سوره آل عمران). نكند حكايت اصولگرايي و انقلابي گري و خدمتگزاري و سياست ورزي برخي از ماها همين باشد؟! چرا ما در زمره مجاهدان و مفلحان نباشيم؟
3- انسان از شنيدن خبر درگذشت كساني كه آنان را كم يا بيش مي شناسد، جا مي خورد. مثل همين خبر درگذشت يكي از نامزدها دو هفته مانده به انتخابات. ان شاءالله كه غفران و رضوان الهي شامل حال وي باشد. تقدير الهي همين گونه است. شمارش معكوس عمر انسان كه به صفر رسيد، اجل لحظه اي مهلت نمي دهد. گويا سرجلسه آزمون است. آنها كه حواس جمع تري دارند، دقايق پاياني آزمون را در مي يابند و بهره مي گيرند و شماري كه غرق در خودند، ناگهان مي شنوند: قلم ها بالا! ديگر حق نوشتن نداريد. باز هم صداي مولاي متقيان است در گوش روزگار و در جان پرهيزگاران: «بندگان خدا، پس همين حالا بكوشيد در حالي كه زبان ها براي گفتن گشوده و بدن ها سرپا و اعضاء- براي حركت- در انعطاف و مجال فراهم است» (خطبه196). «تقوا كليد درستكاري و توشه روز بازگشت و مايه آزادي از هر بردگي و نجات از هلاكت است. بكوشيد در حالي كه عمل هنوز بالا مي رود و توبه سود مي بخشد و دعا شنيده مي شود و حال شما آرام است و قلم ها به نوشتن در جريان». (خطبه230). «بكوشيد در حالي كه هنوز نفس مي كشيد و نامه هاي عمل گشوده و در توبه باز است و انسان رويگردان را مي خوانند و گنهكار اميدوار است؛ پيش از آن كه عمل متوقف شود و مهلت ها پايان پذيرد و اجل سرآيد» (خطبه 237). «بندگان خدا خود را بسنجيد پيش از آن كه شما را وزن كنند و محاسبه كنيد پيش از آن كه حساب بكشند. و نفس بكشيد پيش از آن كه گلو تنگ شود. و فرمان ببريد قبل از آن كه شما را به زور به راه بيندازند. و بدانيد هر كس خود را ياري ندهد تا از جان خود اندرزدهنده و بازدارنده اي داشته باشد، ديگري بازدارنده و پند دهنده او نخواهد بود».(خطبه90)
4-مي شد در اين نوشتار رفتار طوايف گوناگون همراه انقلاب را آسيب شناسي كرد كه چرا ريزش كردند يا در زمره رويش ها قرار گرفتند. مي شد مرور كرد آسيب ديدگي آنها كه به نقش آفرينان فتنه 88 معروف شدند يا ديگراني كه در حلقه انحراف هاي ديگري افتادند. مي شود «جبهه متحد» و «جبهه پايداري» و رفتار هر يك از آنها را در قاب انتخابات سنجيد يا پيش از آن، كارنامه طيف هاي اصولگرا در همين مجلس هشتم را بازخواني كرد كه كجا اوج گرفتند و كجا لنگيدند. يا، چندان سخت نيست قضاوت درباره صاحب منصبان حاضر و ماضي؛ كه تك تك آنان و حلقه هايشان در چهار سوق سياست چه دادند و چه ستاندند؟ سود كردند يا زيان ديدند؟ كم فروشي و بنجل فروشي كردند يا كاسباني بودند كه حبيب خدا شدند؟ سياستمداراني اهل شريعت و اهل مراعات خط اتوي فضيلت ها بودند يا خداي نكرده، به اسم انقلابي و خط امامي و اصولگرا بودند اما به رسم، عرفي و سكولار شدند؟ آيا از عمق جان و بن دندان باور كردند بشارت پروردگار را كه «انّي لا اضيع عمل عامل منكم من ذكر او انثي» و «ما عندالله خير للابرار»؟ يا سود و خير و پاداش را در قاب بده بستان هاي رايج عرصه سياست و قدرت جستند؟
مي شود هم قضاوت نكرد و «انتخابات»ها را يكي پس از ديگري گذاشت و گذشت، همچنان كه انتخابات مجلس نهم با همه اهميت به سر مي آيد و مي گذرد. افق ديد مجاهدان راه حق آن گونه كه مقتداي حكيم انقلاب مي بيند و نشان مي دهد، بسي بلندتر از اين ايستگاه ها و منزل هاست. آنها كه در اين ايستگاه ها گير افتادند، زيان كردند و آنها كه از ياد بردند وسط ميدان جنگ بزرگ و پراتفاقي به وسعت جهان جديد هستند، معبر آسيب ها و لطمات بزرگي را گشودند كه شايد تنه به تنه مقصران ناكامي در احد و صفين بزند. غافل شدن از اولويت هاي اين آوردگاه بزرگ، پشت كردن به هشدار اميرمومنان است كه «انّ اخا الحرب الأرق و من نام لم ينم عنه. مرد جنگي بيدار است و هر كس بخوابد، دشمن او خواب نمي رود.»
رحمت خدا بر مجاهدان راه حق! آنها كه جهاد و مجاهدت را «دري از درهاي بهشت، گشوده به روي اولياي خاص الهي، و لباس تقوا و زره محكم و سپر استوار الهي» يافتند كه «هر كس آن را از سر رويگرداني واگذارد، خداوند لباس ذلت بر تنش بپوشاند و شامل بلا كند». مولاي ما! تو كه ايستاده اي پيشاپيش مردم و آنها را به بسيج شدن براي جهاد با اردوگاه اموي فرا مي خواني! بگو كه نگراني از خوار كردن مومنان يكديگر را و به دوش هم انداختن، كارها را! «آگاه باشيد كه من شما را شب و روز و پنهان و آشكار، براي پيكار با اين قوم فراخواندم و گفتم با آنها بجنگيد پيش از آن كه با شما بجنگند. به خدا سوگند با هيچ گروهي در خانه شان نجنگيدند مگر اينكه آنها را ذليل كردند. اما شما تكليف جهاد را به گردن يكديگر انداختيد و همديگر را دچار خواري و خذلان كرديد تا دشمن از هر سو به شما تاخت...» (خطبه 27 نهج البلاغه).
قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله و المومنون ثم تردّون الي عال م الغيب و الشهاده فينبّئكم بما كنتم تعملون.
محمد ايماني

 



گزارش كيهان از افزايش بي سابقه فهرست هاي انتخاباتي

سرويس سياسي-
اطلاعات جمع آوري شده از جانب خبرنگاران كيهان حكايت از آن دارد كه تعداد فهرست هاي موجود در صحنه انتخابات مجلس نهم در مقايسه با دوره هاي قبلي از افزايش بي سابقه اي برخوردار است.
يك ارزيابي كه در اواخر هفته گذشته انجام شده نشان مي دهد فقط در شهر تهران حدود 24 فهرست انتخاباتي و با احتساب مراكز استان ها چيزي حدود 67 فهرست انتخاباتي وجود دارد كه تمامي آنها خود را با عنوان «جبهه» معرفي مي كنند.
ارزيابي هاي صورت گرفته حكايت از آن دارد كه فهرست هاي انتخاباتي موجود در تهران در چند دسته قابل تقسيم بندي است.
دسته اول فهرست هايي هستند كه احزاب و گروه هاي سياسي رسمي و شناخته شده با تابلو و شناسنامه تحقيق پذير پشت سر آنها قرار دارند و بنابراين مي توان آنها را ستون هاي اصلي رقابت انتخاباتي ناميد. اين دسته كه فهرست هاي جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري از اصلي ترين نمونه هاي آن محسوب مي شود و همچنين داراي اين ويژگي هستند كه همگي «بدنه اجتماعي پاي كار» دارند و بنابراين بخش هاي مشخصي از جامعه را نمايندگي مي كنند.
دسته دوم فهرست هايي هستند كه مي توان آنها را تركيبي از ريزش هاي فهرست هاي اصلي به اضافه نتيجه تلاش براي يارگيري از فهرست هاي ديگر دانست. حدود 10 مورد از اين فهرست ها در تهران شكل گرفته است. كارشناسان مي گويند تدوين كنندگان اين فهرست ها در واقع درصدد نمايندگي هيچ گروه اجتماعي خاصي نيستند و فقط تلاش مي كنند با كنار هم قرار دادن چند اسم احتمال راي آوري كل فهرست را بالا ببرند (چرا كه فرض بر اين است كه مردم تهران به فهرست ها راي مي دهند نه اشخاص؛ فرضي كه جاي بحث و نقد دارد).
مهم ترين نقش در تدوين فهرست هايي از اين دست در تهران را اصلاح طلبان با مديريت پس پرده برخي چهره هاي جريان چپ كه اكنون از مشاركت در بازي تحريم انتخابات به شدت نگرانند عهده دار شده اند.
برخي اطلاعات حكايت از آن دارد كه اين جريان تصور مي كند اگر بتواند چند نفر از چهره هاي منتسب به اصولگرايي را در فهرست خود وارد كرده در عين حال از حمايت سياسي و رسانه اي جريان فتنه (البته در خفا) هم بهره مند باشد شانس آن را خواهد داشت كه چيزي حدود 10 نماينده را از حوزه انتخابيه تهران وارد مجلس كند.
دسته سوم فهرست ها در تهران كاملا خلق الساعه و بي ريشه است و اغلب توسط كساني تدوين مي شود كه هيچ شانسي در مشاركت انفرادي در انتخابات براي خود نمي بينند و بنابراين تصور مي كنند تدوين فهرست هايي با نام هاي گول زننده و گنجاندن نام خود در لابلاي نام چند چهره مشهور به شانس آنها براي ورود به مجلس چيزي اضافه خواهد كرد. اين فهرست ها نه به لحاظ اجتماعي و نه به لحاظ سياسي داراي هيچ بدنه و عقبه اي نيستند و بلافاصله پس از انتخابات هم ديگر نام و نشاني از آنها باقي نخواهد ماند.
نكته جالب در اين ميان آن است كه تمام اين فهرست ها به شدت علاقمند هستند از نام «جبهه» براي خود استفاده كنند در حالي كه اگر اين نكته را در نظر بگيريم كه جبهه به معناي جمع شده مجموعه اي از گروه هاي سياسي در كنار هم است اين عنوان جز درباره 3-2 فهرست موجود درباره هيچ كدام ديگر از آنها صدق نمي كند.
اما درباره شهرستان ها وضع اندكي تفاوت دارد. در سال هاي گذشته به دليل قطعي بودن اين تحليل كه نوع انتخاب مردم در شهرستان ها عمدتا مبتني بر شناخت فردي ازكانديداهاست. علاقه به «انتشار فهرست هاي متنوع در شهرستان ها» چندان جدي نبود اما امسال احتمالا به اين دليل كه برخي كانديداها و همچنين احزاب و گروه ها به اين نتيجه رسيده اند كه نوع انتخاب مردم در شهرستان ها «سياسي تر» شده گرايش به فهرست دهي بيشتر مشاهده مي شود.
تخميني كه اواخر هفته گذشته انجام شده نشان دهنده آن است كه بيش از 75 درصد كانديداها در شهرستان ها علاقه مند هستند كه نام آنها در فهرست گروه هاي اصلي سياسي كشور گنجانده شده و به عنوان نماينده آنها شناخته شوند.
ارزيابي ها نشان مي دهد اين امر در حوزه هاي انتخابيه بسيار كوچك يا داراي گرايشهاي شديد قومي كمرنگ مي شود.

 



جبهه (گفت و شنود)

گفت: از انتخابات چه خبر؟!
گفتم: بازار رقابت ها هر روز داغ تر مي شود و تاكنون در تهران و شهرستان ها بيش از 67 جبهه انتخاباتي تشكيل شده است.
گفت: شهرهايي كه فقط يك يا دو نماينده دارند چي؟
گفتم: اين 67 جبهه انتخاباتي در شهرهايي است كه تعداد نمايندگانشان زياد است مثلا فقط در تهران 24 جبهه تشكيل شده است.
گفت: حالا چرا اسم اين فهرست هاي انتخاباتي را «جبهه» گذاشته اند؟
گفتم: چه عرض كنم؟! در دوران جنگ تحميلي بعضي ها مي گفتند؛ «كي اين جنگ تموم ميشه كه ما هم يك سري به جبهه بزنيم»!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ به مسئولان قوه قضائيه اين نويد را مي دهيم كه مردم پشتوانه شما هستند و از سوي ديگر يادآوري مي كنيم كه همين مردم چشم اميدشان به شما در محكوميت مفسدان في الارض است.
اصغر كردبچه
¤ انتخابات اسفند ماه بسيار مهم است و بايد روشنگري شود تا مردم به ولايي ترين نامزد راي دهند تا مجلس به انحراف كشيده نشود. شكي نيست دشمن براي انتخابات برنامه ها دارد و خوابها ديده است ولي حقيقت اين است آن انتخاباتي كه آنها و دست نشاندگان صهيونيستي مدنظر دارند، هرگز تحقق نخواهد يافت، چرا كه ملت ما هميشه بيدار است.
يك شهروند
¤ خانه ملت مركز تصميم گيري و با اهميت نظام است لذا در انتخاب نمايندگان مجلس چند اصل مهم بايد مدنظر قرارگيرد، تعهد به احكام اسلام بخصوص استكبارستيزي و مبارزه با دشمنان و تخصص در اقتصاد اسلامي، از آنجائي كه اكثر مردم قادر به شناسايي داوطلبان ورود به مجلس و نمايندگان نيستند، لذا جهت نيل به اهداف نظام اسلامي انتظار مي رود، حوزه هاي علميه در سراسر كشور اسامي كانديداهاي اصلح را اعلام نمايند.
فيروزنيا
¤ ملت اصيل و قهرمان ايران اين روزها بيشتر به تفكر و انديشه توحيدي بزرگ معمار انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني(ره) پي مي برد. با تعيين شوراي نگهبان قانون اساسي و نظارت استصوابي آن شورا بر مراحل مختلف انتخابات مجلس و رياست جمهوري از سپرده شدن امانات ملت به نااهلان جلوگيري مي شود و با رد صلاحيت آنان كشور از آسيب هاي احتمالي مصون مي ماند.
قاجار
¤ دستاورد بزرگ دانشمندان كشورمان در توليد ميله هاي سوخت اورانيوم با غناي 20درصد را شادباش مي گويم. اين دستاوردها مرهون تلاش عزيزاني است كه جان و مال خود را در اين راه مي گذارند و مهم تر از همه وجود رهبري هاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب است كه كشتي انقلاب را به ساحل نجات مي رسانند. آيت الله خامنه اي تمام فتنه هاي خبيثانه دشمنان را بنا به اعتراف خود آنها در يك سخنراني يك ساعته خنثي مي كند.
ايراني
¤ ما در پرتو رهنمودهاي حكيمانه حضرت آيت الله خامنه اي دست رد به سينه تمام توطئه هاي دشمنان زده ايم. اگر به اين ايستادگي خود در برابر توطئه ها ادامه دهيم روزي خواهد آمد كه دشمنانمان ناباورانه شاهد غني سازي اورانيوم براي تمام مصارف صلح آميز كشورمان خواهند بود.
يك شهروند
¤ از ملت عزيز كه در راهپيمايي هايي مثل 22بهمن و... شعار مرگ بر آمريكا سر دادند. مي خواهم كه با تحريم اجناس آمريكايي و با نخريدن اجناس آنها در بخش اقتصادي نيز به جنگ آمريكا برويم تا آنها را زمينگير كنيم.
4905---0917
¤ به رژيم سرسپرده آل سعود مي گويم، وقتي خانه ات در شيشه ساخته شده است به سوي ديگران سنگ پرتاب نكن، چون اگر اولين سنگ به سوي خانه شيشه اي ات پرتاب شود، ديگر منزلي برايت نخواهد ماند.
محمود قلي نژاد- گنبدكاووس
¤ ما ايرانيان صداي در گلو خفته مردم بحرين را به گوش همه برسانيم و ماهيت دشمنان و رژيم صهيونيستي را براي همه روشن كنيم. مزدوران و افسران آل خليفه در جنايات مردم بحرين بايد تحت تعقيب و تحت مجازات سنگين قرار گيرند. آل خليفه پليد نبايد به حال خودش رها شود. ما در برابر كشتار و شكنجه مردم بحرين مسئول هستيم.
يك هموطن
¤ آقاي طالبي كارگردان سينما دست مريزاد. بوسه شما بر گونه فرزند نازنين شهيد احمدي روشن اشك را در چشمان ما سرازير كرد. به چنين كارگرداني افتخار مي كنيم كه گفت كور شود چشم رژيم صهيونيستي.
يك شهروند
¤ از دولت مصر مي خواهيم صندوقي را كه به فتواي شيخ الازهر مبني بر كمك مالي مردم تاسيس شده است، جهاني كند چون بسياري از مردم ايران مايلند به اين صندوق كمك كنند تا مردم مصر وامدار آمريكا و رژيم صهيونيستي نباشند. اميدواريم با كمك به اين صندوق نقشي در قطع وابستگي به استكبار جهاني داشته باشيم.
كاشاني
¤ لطفاً مسئولان در مورد نحوه مالياتي كه از عيدي كاركنان دولت و كارگران كسر مي شود توضيحاتي ارائه دهند و اينكه اصلاً چرا بايد از اين مبلغ عيدي ماليات كم شود.
7065---0912
¤ پيشنهاد مي كنم برنامه به سمت خدا كه از صدا و سيما پخش مي شود، به صورت سي دي درآيد و در سوپرماركت ها در دسترس مردم باشد.
رضا غنجي- تهران
¤ از بازنشستگان مهرماه آموزش و پرورش هستيم. تاكنون معوقه هاي ما پرداخت نشده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
جمعي از كاركنان و خانم احمدي- منطقه 14
¤ با توجه به ضرورت مجهز شدن مراكز فرهنگي و مساجد به وسايل سمعي و بصري روز جهان، شايسته است در مساجد و بخصوص مساجد در دست احداث، مكانهاي خاصي را براي استقرار ابزار سمعي و بصري مشرف به جايگاه خطيبان به عنوان اتاق فرمان در نظر بگيرند و وسايل سرمايشي و گرمايشي نيز در همين اتاق فرمانها تعبيه شود. در حال حاضر جاي خالي اين فضاها و وسايل در مساجد احساس مي شود.
مسعود بليغيان-اصفهان
¤ از متوليان راهيان نور درخواست مي شود كاروانهايي كه براي تبرك جستن به قدوم مبارك شهدا وارد مناطق عملياتي مي شوند از زائران به ويژه خواهران خواسته شود حجاب اسلامي را- كه در وصيتنامه اكثر شهدا به آن اشاره شده- مراعات نمايند. آنجا مناطقي است كه جاي جاي آنها به خون مقدس شهدا رنگين شده ولي برخي كاروانها اين مكانهاي مقدس را با سفرهاي سياحتي اشتباه مي گيرند! وقتي به مواردي برخورد و تذكر دادم ديدم مسئول كاروان نيز از بصيرتي شايسته برخوردار نيست.
بوربور از ورامين
¤ از مسئولين ارشد بانك مركزي درخواست مي شود به قول و قرار خود پايبند باشند و هوش و شعور مردم را دست كم نگيرند و با مسائل اقتصادي شوخي نكنند. مسئول مسكوكاك بانك مركزي 28/10/90 اعلام مي كند فعلا تصميمي براي افزايش قيمت سكه نداريم ولي سه روز بعد 1/11/90 با افزايش 81 هزار توماني مواجه مي شويم، و دو هفته بعد پيش فروش سكه از 4 به 6 ماه افزايش مي يابد و 29/11/ فروش 6 ماهه نيز متوقف و پيش فروش 8 ماهه آغاز مي شود.
دبيربازنشسته اميرحسين سلطان
¤ وزارت اطلاعات به نقش مافياي ثروت و قدرت در بازار ارز و طلا اشاره كرده است اگر منعي نيست نسبت به معرفي اسامي اقدام شود تا مردم با بصيرت فهرستهاي مرتبط را در انتخابات شناسايي نمايند.
8853---0912
¤ در سفر اول رئيس جمهور محترم به خوزستان در شهرستان باغملك تصويب شد كه دهستان ابوالعباس به شهر تبديل شود با توجه به گذشت 6 سال از سفر اول هنوز اقدام خاصي در اجراي اين مصوبه صورت نگرفته است. از مسئولين درخواست رسيدگي دارم.
حسن زاده
جوابيه روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 13/11/90 با عنوان «برداشتن عكس شهدا از مسير بزرگراهي تهران-قم» اين توضيح لازم است كه سازمان زيباسازي شهر تهران با هدف معرفي و شناساندن شهداي گرانقدر دفاع مقدس و رشادت هاي آنان به نسل امروز، تصاوير اين عزيزان را در محورهاي بزرگراهي و مسيرهاي درون شهري تهران نصب كرده است كه تاكنون نه تنها هيچ يك از آنها حذف نشده بلكه طبق برنامه مناسبتي سازمان زيباسازي، به تعداد آنها نيز افزوده شده است. آنچه در پيام اين شهروند عزيز درباره برداشتن عكس شهدا مسير بزرگراهي تهران-قم عنوان شده خارج از حوزه تهران بوده و ارتباطي با سازمان زيباسازي ندارد. اين سازمان از حساسيت شهروندان در پاسداشت ارزش هاي معنوي كشور عزيزمان قدرداني كرده و از آنها مي خواهد در صورت حذف اين تصاوير مراتب را از طريق سامانه 1888 و يا 137 با مديران شهري در ميان گذارند.»
 



نجار: متخلفان تبليغات زودهنگام به دستگاه قضايي معرفي مي شوند

وزير كشور گفت اگر كسي برخلاف قانون و قبل از تاريخ معين، اقدام به تبليغات كند آنها را به قوه قضاييه معرفي مي كنيم.
مصطفي محمد نجار وزير كشور در حاشيه پنجمين نشست فصلي مديران كل دفاتر امور زنان و خانواده استانداري ها در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا فعاليت برخي چهره هاي سياسي تحت عنوان جبهه و ائتلاف كه چند نفر بيشتر نيستند، مشكل قانوني دارند، گفت كه از نظر قانوني مشكلي ندارند.
وزير كشور تصريح كرد: وظيفه ما در كل كشور ايجاد بستري براي حضور گسترده مردم در انتخابات است.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه در روزهاي گذشته شاهد تبليغات گسترده برخي جبهه ها و ائتلاف ها هستيم آيا اين تبليغات غيرقانوني نيست، اظهار داشت: اگر كسي برخلاف قانون و قبل از تاريخ معين، اقدام به تبليغات كند و مستنداتي به ما ارائه شود، آنها را به قوه قضائيه مي دهيم تا برخورد شود.
سعيد احمدي شهركي رئيس ستاد شهرستان تهران نيز به تبليغات زودهنگام افراد، گروه ها و جبهه ها براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: طبق قانون انتخابات، اگر محرز شود و براي اسامي، عنوان «كانديدا» ذكر شود تخلف است.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران با بيان اينكه سخنراني افراد و جبهه ها درخصوص حضور حداكثري هيچ معني ندارد، تصريح كرد: اگر كانديدايي در يك محل سخنراني داشته باشد و متن و محتواي سخنراني اش در خصوص حضور حداكثري باشد منعي براي وي وجود ندارد اما اگر اين را مطرح كند كه «من كانديدا هستم»، تخلف كرده است؛ چرا كه شوراي نگهبان سوم اسفند ماه ليست نهايي را اعلام مي كند.
وي همچنين درخصوص تبليغات گروه ها، تشكل ها، احزاب و جبهه ها نيز خاطرنشان كرد: اگر اين جبهه ها در بنرهاي خود به صورت عمومي درخصوص حضور حداكثري و فرمايشات امام(ره) و مقام معظم رهبري مطالبي را ارائه كنند موردي ندارد اما اگر در بنر نام «انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي» آورده شده باشد تخلف صورت گرفته است.
رئيس هيات بازرسي ستاد انتخابات استان تهران هم گفت: تبليغات نامزدهاي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي صرفا بايد در چارچوب قانون انتخابات بوده و راه اندازي كارناوال و كاروان هاي تبليغاتي ممنوع است.
«نعمت الله تركي» همچنين روز يكشنبه يادآور شد كه مهلت قانوني تبليغات نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي از 4 اسفند ماه سال جاري آغاز مي شود و 24 ساعت قبل از برگزاري انتخابات پايان خواهد يافت.

 



در گزارش آماري يك انجمن دانشگاهي مطرح شد
تخمين مشاركت 60 درصدي بدنه اجتماعي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم

براساس گزارشي كه انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعي دانشگاه تهران منتشر كرده است برآورد مي شود 60 درصد بدنه اجتماعي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم مشاركت داشته باشند. اين گزارش با توجه به سنجش هاي صورت گرفته در روز 22 بهمن در بين جمعيت حاضر در راهپيمايي انجام گرفته است.
براساس اين گزارش 60 درصد طيف هاي مختلف اصلاح طلب در راهپيمايي عظيم 22 بهمن امسال حضور داشته اند.
در گزارش انجمن علمي دانش آموختگان علوم اجتماعي دانشگاه تهران همچنين آمده است:
به گزارش فارس، اكنون پس از گذشت دو سال از فتنه سال 88 كه كشور به مقطع انتخابات مجلس نزديك مي شود يكي از مسائلي كه به انتخابات امسال حساسيت مي بخشد آزمون حضور مردم پاي صندوق هاي راي براي اولين بار پس از حوادث سال 88 است.
اگرچه از آن سال تاكنون اجتماعات و راهپيمايي هاي عظيمي همچون 9 دي، 22 بهمن و روز قدس برگزار شده است اما حضور در پاي صندوق هاي راي به عنوان يك وسيله سنجش «رسمي»، «معتبر» و «كمي» بسيار اساسي مي باشد.
هميشه با نزديك شدن مقطع انتخابات، نظرسنجي هاي مختلفي در كشور انجام مي شود كه البته تعداد معدودي از آنها قابليت استناد و اعتبار دارد. در تازه ترين نظرسنجي هايي كه توسط چند مركز معتبر نظرسنجي انجام يافته است و تحليل هاي جامعه شناختي نيز مويد آن است مي توان تخمين زد در انتخابات امسال شاهد حضور 60 درصدي طيف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم خواهيم بود.
در سنجش هايي كه در روز راهپيمايي 22 بهمن در ميان جمعيت راهپيمايان انجام شده است در سطح ملي در حدود «20 درصد» جمعيت راهپيمايان را بدنه اجتماعي اصلاح طلبان تشكيل داده اند. از طرف ديگر در سنجش هايي كه در طول چند ماه گذشته در سطح كشور انجام گرفته است جمعيت بدنه مردمي اصلاح طلبان در حدود «30 درصد» كل پاسخگويان مي باشد.
براين اساس بدنه اجتماعي طيف اصلاح طلب در كل كشور را 30 درصد كل واجدان راي دهنده تشكيل مي دهند و در بين جمعيت راهپيمايان در حدود 20 درصد كل جمعيت به طيف اصلاحات تعلق داشته اند. از مقايسه اين دو آمار و همچنين براساس تحليل هاي آماري و جامعه شناختي مي توان ادعا كرد در حدود 60 درصد حاميان مردمي اصلاح طلبان در راهپيمايي 22 بهمن حضور داشته اند كه با توجه به افول 2 ساله جريان فتنه كه اين بدنه اجتماعي را دستاويز ادعاهاي جعلي خود ساخته بود رقمي دور از ذهن نيست. براين اساس مي توان تخمين زد در صحنه انتخابات مجلس نهم نيز كه با فاصله كمي از راهپيمايي 22بهمن انجام خواهد شد، مي توانيم شاهد حضور حداقل 60 درصدي بدنه اجتماعي اصلاح طلبان باشيم. هر چند مولفه هاي زماني و مكاني، شرايط متفاوتي را براي حضور در انتخابات رقم مي زند كه ممكن است از حضور در يك راهپيمايي بيشتر باشد.

 



مستقيما به اسلام حمله نكنيد با پنبه سر ببريد! (خبر ويژه)

يكي از بانيان اهانت و هتاكي عليه ارزشهاي ديني در خارج كشور، نسبت به اثر معكوس اين رفتارها در ملت ايران هشدار داد.
به گزارش جرس، سروش در جمع گروهي از هم طيفان خود در دانشگاه IIT گفته است: سالهاي اخير دغدغه من اين بوده تا به برخي ايرانيان خارج از كشور كه تمام كوشش خود را صرف مبارزه با اسلام مي كنند بگويم اين اقدام از جنبه سياسي نتيجه بخش نيست و سبب موفقيت نخواهد شد.
وي مي افزايد: «شايد بتوان گفت به اندازه اي كه در اين چندين سال- در بيرون از ايران- حملات موهن به اسلام شده، در طول تاريخ به هيچ ديني اينگونه حمله و توهين نشده است. چه الفاظ و حملات ركيك، چه برخي موارد كه ظاهرا نقد است، اما زخمي بر دل و اعتقاد مسلمانان است.»
وي اين حملات را «سوء تدبير» و «سوء سياست» و بي نتيجه خواند و تصريح كرد: «اگر فردا دوستان قصد بازگشت به كشور را داشته باشند، چگونه مي توانند با مردمي كه به اعتقادشان توهين كرده اند، رو در رو شوند. حتي از جنبه سياسي نيز، حمله كنندگان و توهين كنندگان به اعتقادات مردم، بايد بينديشند كه عملشان سوء تدبيري بيش نيست و بهتر است كه با مردم از رهگذر دوستي و عدم رنجاندن برخورد كرد و وارد شد.»
سروش با اشاره به حملات رو به گسترش برخي افراد به مقدسات و همزمان تلويزيون ها و سايت هاي متعددي كه توهين به اعتقادات مردم و تمسخر مسلمانان را سرلوحه كار قرار داده اند، تاكيد كرد: «با اين وجود، يك تلويزيون تاسيس نشده است كه به انديشه هاي سكولار حمله و توهين كند.»
سروش كه خود يكي از مستخدمان سازمان هاي زيرمجموعه ناتوي فرهنگي در زمينه ترويج سكولاريسم محسوب مي شود، پيش از اين هشدار داده بود برخلاف ژست پيشين، سكولاريسم غرب گارد ستيزه جو با اسلام در پيش گرفته چرا كه فرضيه زوال اديان اشتباه درآمده و اسلام با بيشترين استقبال در اروپا و آمريكا مواجه شده است.
هشدار سروش نسبت به نتايج منفي و معكوس حمله به ارزش هاي اسلامي براي جريان هاي ضدانقلاب در حالي است كه نامبرده بارها ضمن تحريف اصول اسلامي و ترويج برخي اسرائيليات، از اهانت به اصل دين و پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) نيز دريغ نكرده است. وي ادعا مي كند قرآن مجيد، وحي الهي نيست بلكه خطورات شاعرانه به قلب پيامبر(ص) و تجربه شخصي ايشان است(!) ترديدافكني سروش در امامت و مهدويت و سپس اهانت به ساحت مرجعيت و فقاهت ادامه اين روند هتاكي بوده است حال آن كه به تعبير رسول اكرم(ص) فقها حصون و دژهاي حفاظت از اسلام هستند. سروش چندي پيش با جسارت به مرحوم آيت الله مشكيني، ايشان و انديشه فقها را با طالبانيگري مقايسه كرد!
سروش از جمله ارتزاق كنندگان و مزدبگيران مراكزي چون شوراي روابط خارجي آمريكاست.

 



شوراي زرد راه راه به پايان سلام كن! (خبر ويژه)

در حالي كه 5 روز از 25 بهمن و رسوايي فراخوان ضد انقلاب مي گذرد، بازار حملات محافل اپوزيسيون به گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز داغ است.
روز گذشته در حالي كه سايت سكولاريسم نو، از «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» به عنوان «شوراي زرد نااميدي» ياد كرد و نوشت «اين شورا اصرار بر پدرخواندگي دارد اما بيشتر به عنوان سوپاپ تخليه هيجان اعتراضات عمل مي كند»، شبكه بالاترين تاكيد كرد «شوراي سبز اميد، نااميد شد و به پايان سلام كرد».
اين پايگاه اينترنتي مي نويسد «دستاوردهاي فراخوان شوراي سبز اينها بود 1- از دست دادن نيروهاي كنشگر شجاع و با قابليت هزينه دادن 2-ايجاد نااميدي در نيروها كه تبليغات وسيع اين فراخوان را شنيدند ولي هيچ تجمعي نديدند 3-احساس شكست در جنبش 4- احساس پيروزي براي حاكميت. افسوس كه حتي شخصيت هاي برانداز هم فريب شورا را خوردند و وارد بازي آنها شدند.
نويسنده بالاترين ادامه مي دهد: هر چند كه متاسفانه هزينه گزافي داديم اما خوشحالم كه شوراي كذايي تبديل به شوراي نااميدي شد، شورايي كه ما از اول هم با آن به دلايل مختلف مخالف بوديم. اكنون به همه نشان داده شد كه شورايي كه با حضور چند نفر اصلاح طلب پاريس نشين تشكيل شده، اصلا ديد درستي نسبت به داخل كشور ندارد. اين شورا نمي تواند رهبري يك جنبش را در دست بگيرد. فراخوان به تظاهرات سكوت نشان داد كه يا دستشان با حاكميت در يك كاسه است و اين يك تله براي نااميدي و از دست دادن نيروهاي كنش گر است و يا كار سياسي و مبارزاتي بلد نيستند! هرچه كه هست اين جماعت به پايان خود سلام كردند.
اما نويسنده پاريس نشين «خودنويس» هم با طنز از خجالت شورا درآمده و نوشت: از شوراي هماهنگي يك سال بعد از تشكيل، سوال نكن! جيزه! البته واضح و مبرهن است كه اگر هر كسي مثل خود ما درباره شوراي هماهنگي هر حرفي غير از الهي قربون دست و پاي بلوريت برم بزند قطعا قصد متلاشي كردن جنبش داشته و عموما از جمهوري اسلامي و در پاره اي موارد راسا از خود شخص حسين طائب پول مي گيرد. ليكن ديديم حالا كه داريم پول هاي جمهوري اسلامي را مي گيريم، حصر سران جنبش هم كه يكساله شده، شوراي هماهنگي هم كه يك دندان آن جلوها درآورده و اگر ]...[ داشته باشد خودش مي تواند بگويد، پس چرا درباره اش حرف نزنيم؟
در ادامه اين مطلب ضمن انتشار كاريكاتوري از نقابداران «شورا» تصريح شده است «نتيجه گيري هاي كلي ما از شوراي هماهنگي راه راه سبز اميد ( هر دفعه مي خواهم «راه» را تايپ بكنم دستم گير مي كند و «راه» دو دفعه چاپ مي شود) در يك سال گذشته؛ 1- اين شورا پيش از حصر سران جنبش توسط خود موسوي و كروبي تشكيل شده ولي طبق گفته هاي نمايندگان «بي طرف» ايشان روح موسوي و كروبي هم از وجود چنين شورائي خبر ندارد. 2- اين شورا اعضاي خيلي زياد توي ايران دارد كه عموما در پاريس تصميم گيري مي كنند. 3- هدف از تشكيل اين شورا كه توي ايران است هماهنگي بين «تمام» نيروهاي خارج كشور مي باشد و به همين دليل از يكماه بعد از تشكيل شوراي هماهنگي تمام نيروهاي خارج كشور هر كدام به 300 انشعاب تقسيم و بعضا از فرانسه فرار كردند رفتند يك جاي دوري.
خودنويس در ادامه نتيجه گيري طنز خود نوشت: تلاش ها، سياست گذاري ها، رفتار و اعلام مواضع سخنگوي شوراي هماهنگي باعث ايجاد چنان مقبوليتي در داخل و خارج شده كه هر بار حتي دعوت كوچكي به تجمع و راهپيمائي اعتراضي و تكبير روي پشت بام و در مورد اخير «سوت زدن» در شب 25 بهمن از طرف شوراي مربوطه مي شود در سراسر ايران ميليونها نفر بطور همزمان به پشت بام و خيابانها ريخته اما دقيقا از فرداي همان روز هم همگي به دنبال دليل جهت رفع و رجوع علت عدم حضور و استقبال مردم از دعوت شورا مي گردند و عموما هم به اين نتيجه مي رسند كه شدت سركوب رژيم خيلي زياد بوده است(!) اعضاي اين شورا كه توي ايران هستند همگي بدون دريافت هيچ پولي از هيچ جائي و فقط در راه رضاي خدا در پاريس كار مي كنند و حتي پول باديگاردهاي غول تشن سخنگوي اين شورا را طبق اسناد موجود يكي از عمه هاي جمشيد آريا مي پردازد چون جان ايشان بشدت در معرض خطر است و خود ما ده دفعه از صدتا تروريست خطرناك پرسيديم همه شان گفتند ناموساً آخه اينو كي مي كشه؟!

 



گوگل همچنان در حريم كاربران جاسوسي مي كند (خبر ويژه)

روزنامه وال استريت، ابعاد جديدي از جاسوسي سرويس گوگل منتشر كرد.
گزارش افشاگرانه روزنامه وال استريت ژورنال درباره اقدامات پنهاني گوگل براي كسب اطلاعات خصوصي از رفتارهاي آنلاين ميليون ها كاربر آي فون در سراسر جهان، بحث داغي را در ميان متخصصان و فعالان برجسته وب در سراسر جهان برانگيخته است.
گوگل، غول جست وجوهاي آنلاين و پرترافيك ترين وب سايت جهان، با دور زدن تنظيمات حريم خصوصي آي فون و سافاري، مرورگر پيش فرض تجهيزات كمپاني اپل، تلاش كرده تا اطلاعاتي درباره عادات، علايق و رفتارهاي كاربران در زمان وب گردي روي موبايل به دست آورد و از آنجايي كه اين كار بدون اطلاع رساني و جلب رضايت كاربران انجام شده، حالا موج گسترده اي از انتقادات و شكايات را روانه گوگل كرده است.
گوگل براي تحقق اين هدف، تنظيمات پيش فرض اپل در گوشي هاي آي فون را تغيير داده تا بتواند درك كند كه كاربران در هنگام استفاده از سافاري، وقتي در سايت گوگل حضور ندارند، بيشتر به چه مسائلي توجه نشان مي دهند. گوگل اين كار را از طريق «يك كد پيچيده و مخصوص» انجام داده كه مرورگر سافاري را از طريق يك آسيب پذيري و نقص ساده فريب مي دهد. تنظيمات پيش فرض سافاري به گونه اي است كه از چنين اقدامات تعقيبي و رهگيرانه اي جلوگيري مي كند و اجازه رهگيري نامحسوس را به هيچ اپليكيشن و سرويس ديگري نمي دهد.
گزارش كاوشگرانه وال استريت ژورنال، در واقع نتيجه تحقيقات جاناتان ماير، از پژوهشگران دانشگاه استنفورد است. پس از انتشار اين اطلاعات افشاگرانه، گوگل بلافاصله اين كد را غيرفعال كرده است. گفته مي شود غير از گوگل، كمپاني هاي فعال ديگري در صنعت تبليغات آنلاين، نظير پوينت رول، وايبرنت ميديا و ميديا اينوويشن هم از «تكنيك هاي مشابه» استفاده كرده اند.
دويچه وله گزارش داد: برخي از تحليلگران مي گويند آنچه رخ داده ممكن است از عوارض جانبي ناخواسته سيستمي باشد كه گوگل براي شخصي سازي داده ها در فضاهاي اجتماعي مجازي نظير گوگل پلاس طراحي كرده است. برخي از متخصصان اعلام كرده اند كه پس از افشاي اين اطلاعات، زمان آن فرا رسيده كه گوگل هر نوع تعقيب و رهگيري نامحسوس را متوقف، و پيرامون شيوه هاي جمع آوري اطلاعات درباره كاربران روشنگري كند. با افشاي اين اطلاعات، وجهه گوگل در افكار عمومي آسيب جدي خواهد ديد و با نارضايتي هايي كه تبليغ دهندگان و مشتريان گوگل ابراز كرده اند، كاهش درآمد اين كمپاني هم از پيامدهاي محتمل است.
يادآور مي شود پيش از اين گزارش هاي متعددي درباره همكاري گوگل با سازمان جاسوسي سيا منتشر شده بود.

 



فضاي خاكستري در حد فاصل اصولگرايان و اصلاح طلبان (خبر ويژه)

پيوند نامزدهاي اصلاح طلب با طيف شبه اصولگرايي كه برخي از آنها متمايل به فتنه گران بوده اند عميق تر شده است.
اخبار جديد منتشره حاكي از آن است كه اين دو گروه، داراي برخي نامزدهاي مشترك خواهند بود. حميدرضا كاتوزيان (عضو ستاد موسوي) با اشاره به اسامي 9 نامزد طيف موسوم به صداي ملت و منتقد دولت گفت: در اين فهرست اسامي علي مطهري، كاتوزيان، علي عباسپور، عليرضا محجوب، علي عسكري (رابط پارلماني مركز تحقيقات استراتژيك)، حسن زماني، حسن غفوري فرد، اميدوار رضايي و مصطفي رضا حسيني قطعي شده است.
متقابلاً عليرضا محجوب (عضو فهرست ياران خاتمي در انتخابات مجلس هشتم) در گفت وگو با مهر خبرداد كه حضور اسامي «علي مطهري، كاتوزيان و عباسپور» در ليست، به خانه كارگر پيشنهاد شده است. همچنين در فهرست «جبهه مردم سالاري» نيز نام مطهري، عسكري و كاتوزيان در كنار اسامي محجوب، جلودارزاده، سيدحسين هاشمي و الهه راستگو ديده مي شود.
محجوب درباره اين هم پوشاني و درباره اينكه آيا «خانه كارگر» ائتلاف با «صداي ملت» را مي پذيرد، گفت: چرا رد كنيم؟ مگر دليلي براي رد كردن آن داريم؟ حتماً هم مي پذيريم.
وي گفت: خانه كارگر در حال گفتگو با سران فهرست انتخاباتي موسوم به صداي ملت است و در حال نزديك شدن به آخر كار با اين فهرست انتخاباتي هستيم. قبل از اينكه در مجموعه اصولگرايان جبهه ها شكل بگيرد و قبل از اينكه معلوم شود اصولگرايان چه كار مي كنند خدمت برخي افراد كه فكر مي كنم مؤثر هستند از جمله چهره هايي كه در ليست «صداي ملت» قرار خواهد گرفت رسيده بوديم و عنوان كرده بوديم هر كمكي از دست خانه كارگر برآيد دريغ نخواهيم كرد.
وي افزود: براي مراجعه به اين افراد حتي از تشكيلاتم هم اجازه نگرفته بودم بلكه شخصاً به عنوان يك كار اخلاقي و درست، كاري كه مطمئن بودم دوستان هم رد نمي كنند و مي پذيرند خدمت اين چهره ها رفتم. بعد به دوستان خانه كارگر گزارش دادم كه اين داستان را مرتكب شده ام و گفتم اگر مي خواهيد زيرش بزنيد و قبول نكنيد، همين فردا بروم از تك تك عزيزان عذرخواهي كنم و بگويم اين قول حمايت يك تعارف شخصي بوده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه «يعني به علي مطهري، كاتوزيان و عباسپور پيشنهاد كمك داده بوديد؟» گفت: قاعدتاً.
وي در پاسخ به اينكه «آيا به ديگر چهره ها مانند اعضايي از جبهه متحد اصولگرايان يا پايداري هم چنين پيشنهادي داده بوديد؟» گفت: چهره هايي هستند كه در جبهه متحد هستند و به آنها پيشنهاد داديم مانند آقاي مصباحي مقدم.
در همين حال حسن غفوري فرد كه در فهرست جبهه متحد جاي نگرفته، از تشكيل گروهي موسوم به ائتلاف بزرگ اصولگرايان خبر داده و گفته است: ما 50 درصد با جبهه متحد مشترك هستيم.
ديروز هم گروه ياد شده نام 21 نفر را به عنوان نامزد معرفي كرد كه از جمله اسامي «غفوري فرد، ابوالحسن نواب، عباسپور، كاتوزيان، مطهري، علي عسكري، حسن زماني (مشاور لاريجاني) و...» در آن ديده مي شود. پيش از اين كاتوزيان اعلام كرده بود به توصيه لاريجاني نامزد شده و به توصيه «برخي بزرگان» -با وجود قرار نگرفتن در فهرست جبهه متحد- در گود رقابت مانده است. غفوري فرد و نواب پيش از قطعي شدن فهرست جبهه متحد، تأكيد ويژه اي روي اهميت اين فهرست و اهميت وحدت داشتند.
غفوري فرد ديروز در مصاحبه اي تصريح كرد: اشتراكات فكري بين ما (گروه ائتلاف بزرگ اصولگرايان) و فهرست صداي ملت (طيف مطهري و كاتوزيان و عباسپور) موجب شد كه تعدادي از افراد مشترك باشند و تعدادي از افراد ما نيز در ليست آنها حضور دارند.
به گزارش «خبر آن لاين»، وي درباره پيشنهاد مدير مسئول كيهان درباره كناره كشيدن برخي نامزدها و ارائه فهرست واحد و مشترك گفت: آقاي شريعتمداري يك نظريه دادند و مرجع تقليد نيستند كه براي ما تعيين تكليف كنند.
غفوري فرد در مورد ارزيابي خود از لاريجاني اظهار داشت: من رياست ايشان را كاملاً موفق مي دانم زيرا توانست با نحوه مديريت خود اقتدار مجلس را ارتقا دهد و در مورد رياست مجلس نهم با وجود آنكه غيبگو نيستم احتمال مي دهم كه شانس ايشان از بقيه بيشتر باشد.
يادآور مي شود در پي انتشار اسامي 16 عضو فهرست «جبهه مردمي اصلاحات» (وابسته به كواكبيان) نيز معلوم شد كه اسامي علي مطهري و اميدوار رضايي فعلاً در اين فهرست جاي گرفته است. جاي 14 نفر در اين فهرست هنوز خالي است.
قرار گرفتن نام اميدوار رضايي از اعضاي فهرست «جبهه ايستادگي»(نزديك به محسن رضايي) در فهرست اصلاح طلبان در حالي است كه محسن رضايي در يك نشست دانشجويي گفته است: جبهه ايستادگي جبهه مستقلي است و اگر چه تفكر اصولگرايي دارد اما در جناح اصولگرا نيست چون جناح اصولگرايي در روزهاي آخر عمر خود قرار دارد(!)
صلاحيت سرليست جبهه ايستادگي تاييد نشده است.
از سوي ديگر محمد ساقيان عضو شوراي مركزي گروهي موسوم به «جبهه توحيد و عدالت» كه به دولت نزديك است، اعلام كرده اين گروه ليست نهايي خود را در تهران و مراكز استان ها بعد از تأييد صلاحيت هاي قطعي ارائه مي كند و فعلاً 20 نفر در اين فهرست قطعي شده اند.
حسين سعيدي دبير جنبش عدالت و مهرورزي- ديگر گروه همسو با دولت - نيز اعلام كرد فهرست نامزدهاي خود را دوم اسفند منتشر خواهد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


دوشنبه اول اسفند 1390- شماره 20148(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14