(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 اسفند 1390- شماره 20149

از قاينات چه خبر؟
اجراي 25 هزار كيلومتر زيرساخت ريلي و جاده اي در كشور
ايران در كيهان
آيين نامه ساخت و نگهداري راهدار خانه ها در اصفهان رونمايي شد
تجليل از فعالان رسانه اي عرصه وقف در همدان
در آذربايجان شرقي هر سال 400 نوزاد بيمار قلبي به دنيا مي آيند
معرفي برترين هاي جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس
معاون استاندار گلستان: حضور حداكثري در انتخابات زمينه بيداري اسلامي را افزايش مي دهد
شهردار رشت استعفا كرد
تأمين برق مسكن مهر در 4 شهر چهارمحال و بختياري
خدمات رساني بيش از 7 هزار خودرو به مردم در ايام نوروز
سه ميليارد و هفتصد ميليون ريال زكات در اسفراين جمع آوري شد
رئيس ستاد انتخابات يزد: كانديداها بايد فقط در زمان تعيين شده قانوني تبليغ كنند
از محل اعتبارات سفر رهبر انقلاب 700واحد مسكوني تا پايان سال در كردستان به بهره برداري مي رسد
بدهي گلخانه داران گيلان تقسيط مي شود
نگراني از وضعيت درماني درمانگاه قائنات



از قاينات چه خبر؟

شهرستان قاينات با وسعت 17832 كيلومترمربع و جمعيت بيش از 150 هزارنفر، دومين شهرستان استان است و از استعداد و توانمندي هاي ويژه اي در توسعه شاخص هاي فرهنگي- اجتماعي- اقتصادي و سياسي برخوردار است.
اجرايي نشدن برخي مصوبات سفرهاي چهارگانه دولت چون احداث مجتمع فرهنگي و هنري قاين و تأخير ده ساله در تخريب پادگان مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان و نيز سخن نگفتن با مردم در پي اعتراض امام جمعه، فرماندار و نماينده قاينات در مجلس شوراي اسلامي به انتقال دبيرخانه دائمي زرشك و زعفران قاينات و بايگاني مصوبات جلسات شوراي اداري استان در شهرستان و...
آغاز غيرقانوني و زودهنگام تبليغات انتخاباتي با همراهي و مشاركت برخي دستگاه هاي دولتي علي رغم ممنوعيت موجود دراين خصوص و تأكيد اخير رهبرمعظم انقلاب در التزام به قانون در عرصه تبليغات انتخاباتي و اينكه هيچ چيز بالاتر از قانون نيست و تأكيدات شوراي محترم نگهبان قانون اساسي در رصد هزينه ها و تبليغات زودهنگام و...
ادامه كار برخي مديران ضعيف با مدارك تحصيلي غيرمرتبط با وظيفه شغلي دستگاه هاي دولتي علي رغم تذكرات نماينده شهرستان و تأكيد وي بر وجود برخي فشارها و اقدامات كه مانع از بركناري آنان است و نيز ايجاد پست هاي غيرقانوني خارج از چهارچوب درجه بندي مصوب و هزينه عوارض شهروندان در پرداخت هاي غيرضرور و...
تشكيل نشدن طولاني مدت جلسات شوراي اسلامي شهر قاين در پي اختلافات جدي با شهردار در عدم تمكين به مصوبات شورا و تعهدات وي در مديريت خدمات شهري و...
وضعيت نامطلوب كادر تخصصي بيمارستان شهرستان و نيز تنها درمانگاه تأمين اجتماعي قاينات- با وجود پوشش بيمه اي گسترده شهروندان- و كمبود پزشك متخصص درمانگاه كه اعتراض حبيبي منش فرماندار شهرستان در بازديد مورخ 10/10/90از آن را به دنبال داشت و...
وضعيت اسفبار آب آشاميدني و كشاورزي در شهرستان و مشكلات عديده كشاورزان و دامداران كه بارها در جلسات رسمي اداري شهرستان از آن به عنوان بحران آب ياد شده است و...
و ده ها ضرورت ديگر در اصلاح سيستم هاي مصرفي سوخت مدارس شهرستان و گازرساني به آنها با گذشت بيش از 3 سال از بهره برداري از شبكه گازرساني قاين و شهرهاي خضري و آرين شهر و نيز تأخير در اجراي طرح هوشمندسازي كلاس هاي درس قاينات به دليل مشكلات مالي مدارس و عدم مشاركت دستگاه هاي دولتي دراين خصوص و... مسائلي است كه نشان كم توجهي مديريت استان به دارالمؤمنين است و مردم فهيم و ولايتمدار قاينات انتظار رفع هرگونه مانع در راه توسعه و پيشرفت قاينات و حل اين معضلات و مشكلات و به ويژه عنايت خاص جناب «قهرمان رشيد» استاندار محترم را دارند.
قاين- خبرنگاركيهان

 



معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد
اجراي 25 هزار كيلومتر زيرساخت ريلي و جاده اي در كشور

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در حال حاضر 25 هزار كيلومتر زيرساخت اعم از ريلي و جاده اي در كشور در حال اجرا است.
صادقي در مراسم كلنگ زني راه آهن ازنا- اصفهان با اعلام اين مطلب افزود: در طول دولت هاي نهم و دهم اقدامات ارزشمندي در جهت اجراي زيرساخت هاي ريلي و جاده اي انجام شده است.
وي گفت: در دولت هاي نهم و دهم طرح مسكن مهر اجرا شد كه با واگذاري زمين رايگان و تسهيلات كم بهره سالانه يك ميليون واحد مسكوني در قالب اين طرح احداث مي شود كه اين موضوع در دنيا بي نظير است.
صادقي با اشاره به طرح راه آهن ازنا- اصفهان گفت: فاز اول اين طرح از شهرستان ازنا تا اليگودرز احداث خواهد شد كه براي آن مبلغ 3 ميليارد تومان از محل رديف هاي متفرقه براي سال جاري اختصاص يافته و 8 ميليارد و500 ميليون تومان نيز براي بودجه سال آينده طرح پيشنهاد شده است كه پيش بيني مي شود تا سه سال آينده تكميل خواهد شد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: در سال جاري 155 كيلومتر شبكه ريلي در كشور به بهره برداري رسيده است.

 



ايران در كيهان

احداث نمازخانه در مدارس
اردبيل- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل در جلسه شوراي قرآن و نماز و عترت گفت: از محل مصوبات سفر سوم رياست جمهوري به استان، احداث 69 نمازخانه در دست اقدام است و 231 نمازخانه نيز تا پايان سال 91 در طبقه همكف مدارس با وضوخانه و آب گرم احداث و با تجهيزات كامل در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.
احمد محمودزاده با اشاره به آموزش ويژه ائمه جماعات مدارس گفت: در حال حاضر 1220 روحاني و فرهنگي به عنوان امام جماعت در مدارس فعاليت دارند.
توليد دانه روغني
¤ مديركل جهاد كشاورزي استان اردبيل گفت: بيش از 47 هزار تن دانه هاي روغني در اين استان توليد شده است.
عادل عبدايماني گفت: در سال زراعي گذشته 21 هزار و 362 هكتار از اراضي زراعي استان زير كشت دانه هاي روغني، شامل كلزا، پنبه و سويا رفته بود.
وي بر رعايت توصيه هاي فني ارائه شده توسط كارشناسان جهاد كشاورزي استان توسط كشاورزان و بهره برداران تاكيد كرد.
215 شعبه اخذ رأي
بهارستان- خبرنگار كيهان: رئيس مركز حوزه انتخابيه شهرستان هاي رباط كريم و بهارستان با اشاره به پيش بيني 215 شعبه اخذ رأي در اين حوزه انتخابيه گفت: امكانات و تمهيدات لازم براي برگزاري باشكوه نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي فراهم شده و قطعا در دوازدهم اسفندماه شاهد خلق يك حماسه ملي و باشكوه ديگر خواهيم بود. وي افزود: هدف نهايي ستاد انتخابات برگزاري انتخاباتي سالم، باشكوه و درخور و شايستگي ملت شريف ايران است.
حل مشكلات نظام سلامت
نيشابور- خبرنگار كيهان: دبيرمجمع خيران سلامت كشور در نشست مجمع خيران سلامت در نيشابور گفت: ورود خيران به عرصه نظام سلامت كشور بسياري از مشكلات را حل خواهد كرد. سيدرضا نبوي تصريح كرد: خيران براساس تشخيص دانشگاهيان و مديران بهداشت و درمان نسبت به نياز جامعه ورود پيدا مي كنند. دبير مجمع خيران سلامت كشور با اشاره به بعضي از مراكز بهداشتي و درماني بي استفاده در كشور، تصريح كرد: با تشكيل اين مجمع از اين مسئله جلوگيري مي شود.
اختصاص 70ميليارد ريال اعتبار
كاشان- خبرنگاركيهان: مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان از اختصاص 70ميليارد ريال اعتبار براي طرح هاي مديريت بحران شهرستان كاشان خبرداد.
منصور شيشه فروش اظهار داشت: اين اعتبار توسط مديريت بحران استان براي طرح هاي پيشگيري از خشكسالي، سيل و اجراي طرح هاي ايمن سازي در شهرها و روستاهاي كاشان منظور شده است.
وي از اختصاص يك ميليارد ريال براي پيشگيري از بيماري سالك در كاشان و آران و بيدگل خبر داد و گفت: اين ميزان اعتبار به دانشگاه علوم پزشكي كاشان اختصاص داده شده است.
وي، همچنين از اختصاص 50ميليارد ريال از محل اعتبار خشكسالي براي بازسازي و زون بندي شبكه هاي آب شهري براي دو شهرستان كاشان و آران و بيدگل خبرداد.
اجراي طرح هاي برق رساني
اصفهان- خبرنگار كيهان: برق رساني به مسكن مهر شهرستان فريدن در قالب 4مجتمع مجزا انجام شد و بهسازي و رفع ضعف ولتاژ روستاي چهلخانه، بهسازي و توسعه شبكه روستاهاي اسكندري، گنجه و ننادگان نيز اتمام يافت و چاه هاي آب آشاميدني روستاهاي دره بيد، سفتجان و آغچه در مدار قرار گرفت.
مهندس نادر نجاري مدير برق شهرستان فريدن در اين خصوص گفت: با احداث 10كيلومتر شبكه، نصب 8دستگاه ترانسفورماتور و با اعتباري بالغ بر 3600 ميليون ريال پروژه هاي مذكور افتتاح و بهره برداري از آنها آغاز شد.
اهداي كتاب
خوانسار- خبرنگار كيهان: 1200جلد كتاب توسط نمايندگي تبليغات اسلامي خوانسار به كتابخانه هاي مساجد روستاهاي شهرستان اهداء شد.
حجت الاسلام والمسلمين رحيم بخشي گفت: 400جلد كتاب به كتابخانه مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي سنگ سفيد، 400 جلد كتاب به مسجد حضرت وليعصر(عج) روستاي تيدجان و 400 جلد كتاب به مسجد حضرت وليعصر(عج) روستاي قودجان اهداء شده است.
وي عناوين اين كتاب ها را فرهنگي، مذهبي، آسيب شناسي، داستان هاي ائمه معصومين(ع)، كودك و نوجوان و روانشناسي عنوان كرد.
افزايش دفاتر ثبت
ساري- خبرنگار كيهان: مديركل ثبت اسناد و املاك مازندران در نشست انتخابات جامعه سردفتران و دفترياران اين استان گفت: در پنج سال گذشته تعداد دفاتر اسناد رسمي استان مازندران دو برابر شده است.
ولي الله عبدي افزود: از 350دفتر اسناد رسمي 340 دفتر فعال بوده و 10دفتر خانه به صورت كفالت اداره مي شود.
وي تصريح كرد: براي نظارت بر دفاتر اسناد رسمي، 27 بازرس در سطح ادارات شهرستان ها نظارت بر عملكرد دفاتر اسناد رسمي را به عهده دارند.
بهره برداري از پروژه هاي آموزشي
گرگان- خبرنگاركيهان: مديركل نوسازي مدارس استان گلستان گفت: در پايان نيمه دوم سال90 تعداد 14پروژه عمراني آموزشي در استان گلستان به بهره برداري مي رسد.
قربانعلي شيرزاد ادامه داد: اين تعداد پروژه آموزشي با 93 كلاس درس و با حدود 16 هزار مترمربع زيربنا و اعتباري بالغ بر 74ميليارد ريال تا پايان سال جاري تحويل آموزش و پرورش مناطق مختلف استان خواهد شد.
تشكيل كميته هاي ويژه
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: رئيس كل دادگستري استان كرمانشاه با حضور هيات نظارت شوراي نگهبان در استان اظهار داشت: دستگاه قضايي استان با تشكيل شعبه ويژه رسيدگي به جرائم انتخاباتي و جهت تضمين سلامت انتخابات با متخلفين برخورد جدي خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي مظفري افزود: رعايت قانون مي تواند حضور حداكثري مردم را در انتخابات فراهم سازد. لذا بايد تلاش كرد كه هيچ خللي در اجراي صحيح قانون ايجاد نشود و اين مهم در اولويت كار قرار گيرد.
اجرايي شدن طرح هاي عمراني
قائنات- خبرنگار كيهان: در پايان همايش وحدت كه با حضور علماي شيعه و تسنن در بخش زيركوه شهرستان قائنات برگزار شد چند طرح عمراني و خدماتي به بهره برداري رسيد. اين طرح ها شامل برق رساني، خانه عالم، بهسازي راه روستايي، فرهنگي، درماني و آموزشي بود.

 



آيين نامه ساخت و نگهداري راهدار خانه ها در اصفهان رونمايي شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
طي آيين ويژه اي از آيين نامه طراحي، ساخت و نگهداري راهدار خانه ها در استان اصفهان رونمايي شد.
اين آيين نامه براي نخستين بار در جهان و كشور توسط كارشناسان اداره راه و ترابري استان اصفهان تدوين شده است كه مي تواند اطلاعات لحظه اي جاده ها را اعلام كند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در آيين رونمايي از اين طرح در سخناني با بيان اينكه اصفهان همواره در تمامي زمينه ها از جمله راه و ترابري نوآور بوده است، گفت: اين راهدارخانه مي تواند الگويي مناسب براي كشور و جهان باشد چرا كه با هدف ساخته شده است.
شهريار افندي زاده با اعلام اينكه در حال حاضر اطلاعات لحظه اي جاده ها در چهار ايستگاه هواشناسي جاده اي به صورت آزمايشي اعلام مي شود با اشاره به لزوم احداث و ايجاد ايستگاه هاي هواشناسي جاده اي در كشور افزود: براساس تفاهم نامه اي بين سازمان هواشناسي و سازمان راهداري در تمامي گردنه هاي سخت و داراي راهبندان ايستگاه هواشناسي جاده اي داير خواهد شد.
معاون وزير راه و ترابري اظهار اميدواري كرد تا پايان سال جاري 16ايستگاه هواشناسي جاده اي در سطح كشور فعال شود.
وي از تأسيس مركز مديريت راههاي كشور در 12استان كشور خبرداد و افزود: در تلاش براي استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي در راههاي كشور هستيم.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور از تبديل 2هزار كيلومتر از مسيرهاي بزرگراهي كشور به آزاد راه خبر داد.
وي گفت: تمامي مراكز پيش فروش بليت اعم از حضوري و اينترنتي از اول اسفندماه موظف به فروش بليت هستند. وي بر نوسازي ناوگان حمل و نقل بويژه كاميون ها تأكيد كرد.

 



تجليل از فعالان رسانه اي عرصه وقف در همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
همايش تجليل از فعالان عرصه وقف در حوزه رسانه، با حضور مسئولين استان و فعالان رسانه اي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، دراين همايش مديركل اوقاف و امورخيريه استان همدان گفت: امسال به اندازه 10 سال گذشته، با مراجعه افراد جهت پرداخت حق وقف به اين اداره كل، مواجه بوديم.
حجت الاسلام والمسلمين «صالحي» افزود: ايجاد چنين وضعيت مطلوبي را مرهون همكاري و تلاش رسانه هاي استان هستيم.
وي ادامه داد: اين امر نشان مي دهد كه تاكنون اطلاع رساني درخصوص فرهنگ وقف ضعيف و ناكافي بوده است.
وي يادآورشد: برخلاف وقف كه وضعيت استان اخيرا خيلي بهتر شده، متأسفانه در اداره بقاع متبركه يكي از استان هاي ضعيف هستيم چرا كه تكيه گاه امامزاده ها فقط مردم و نذورات آنهاست.
در ادامه معاون سياسي امنيتي استانداري گفت: علت دوام و استحكام وقف در همه زمانها، همين خاستگاه قرآني و نيز باور آحاد مردم است.
وي افزود: همچنين مسائل شرعي برخاسته از نظر علما و مجتهدان در حوزه وقف و تدوين و تصويب قوانين خوب كشوري در كنار ويژگي هاي فوق، باعث شده كه دست اندازي به اين حوزه در جامعه وجود نداشته باشد.
درپايان اين همايش از فعالان رسانه اي استان در عرصه وقف تجليل شد.

 



در آذربايجان شرقي هر سال 400 نوزاد بيمار قلبي به دنيا مي آيند

تبريز-خبرنگار كيهان:
هر سال 400 نوزاد مبتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي مادرزادي در آذربايجان شرقي متولد مي شوند.
«اكبر مولايي» فوق تخصص قلب كودكان گفت: مادران باردار پرخطر كه ازدواج فاميلي داشته و يا در سنين پايين يا بالا حامله مي شوند و يا مبتلا به قند هستند مستعد به دنيا آوردن نوزادان بيمار قلبي اند.
وي افزود: همچنين نوزادان مادراني كه مصرف كننده داروهاي خاص در دوره بارداري اند يا سابقه بيماري هاي قلبي فاميلي دارند با اين خطر مواجه اند.
به گفته اين متخصص 150 نفر از نوزادان مبتلا به بيماري هاي قلبي نيازمند اقدامات درماني در ماه نخست تولد هستند.

 



معرفي برترين هاي جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس

اردبيل- خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس با عنوان روايت حماسه با معرفي برترين ها پايان يافت.
دراين جشنواره كه در دوبخش خود نوشته و ديگر نوشته برگزار شد از نفرات برتر جشنواره تقدير به عمل آمد.
براساس راي هيئت داوران در بخش ديگر نوشته «رضا كاظمي» با خاطره «ستارخان محله ما» عنوان نفر اول، مريم احدپور، با خاطره «علي كوچولو» به عنوان نفر دوم و شبنم خرم دوست با خاطره «ناهار در بغداد» به عنوان نفر سوم برگزيده شد.
دربخش خود نوشته «يحيي حميدزاده» با خاطره «عروسكم» به عنوان نفر اول معرفي شد و «نادر ماهري» با خاطره «نمازي كه خلبان دشمن را اسير كرد» دوم و علي زين العابديني با خاطره «مقرگردان زرهي ذوالنورين عراق تندي ضربان قلب» سوم شدند. دراين بخش از عظيم دشتي، محمد فرهادي و اسكندر نجفي به عنوان خالق آثار خاطره نويسي در حوزه هاي مختلف تقدير شد.
مراسم اختتاميه اين جشنواره با حضور مسئولين در سالن همايش هاي هلال احمر اردبيل برگزار شد.

 



معاون استاندار گلستان: حضور حداكثري در انتخابات زمينه بيداري اسلامي را افزايش مي دهد

گنبدكاووس -خبرنگاركيهان:
حضور حداكثري مردم درانتخابات مجلس شوراي اسلامي علاوه بر مصونيت بخشي نظام اسلامي، زمينه بيداري اسلامي دركشورهاي مختلف را افزايش مي دهد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري گلستان درهمايش حضور حداكثري در انتخابات و تاثير آن در بيداري اسلامي درگنبدكاووس افزود: دشمنان براي جلوگيري از تاثيرگذاري بيداري اسلامي با حضور حداكثري مردم در انتخابات ايران، به دنبال ايجاد توطئه ها و جوسازي هاي مختلف در زمان انتخابات هستند.
«علي رضا جمشيدي» افزود: مردم ولايت مدار ايران همانند راهپيمايي 22 بهمن،با حضور گسترده خود درانتخابات مجلس شوراي اسلامي به همه دشمنان خود نشان خواهند داد كه جوسازي ها و توطئه هاي آنان در ايران اسلامي بي تاثير است.
وي درادامه به ويژگي هاي يك نماينده اشاره كرد و گفت: انسان ولايتمدار همراه با آموزه هاي ديني، داراي تجربه، مردمي بودن، سختكوش بودن و... از مهمترين ويژگي هاي يك نماينده خوب است كه مردم ثابت كردندكه همواره به نمايندگان اصلح راي مي دهند.
معاون سياسي امنيتي استاندارگلستان با بيان اينكه درنظام ديني انتخابات واقعي است ونه يك حركت نمايشي، گفت: تقلب در انتخابات به خاطر ساز و كار نظام ديني و قوانين موجود امكان پذير نيست.

 



شهردار رشت استعفا كرد

رشت- خبرنگار كيهان:
در پي استعفاي مهندس فريدوني شهردار رشت، شوراي اسلامي شهر رشت با 9 رأي موافق اين استعفا را پذيرفت.
مجتبي خدمت بين دانا معاون خدمات شهري شهرداري با 7 رأي موافق به عنوان سرپرست شهرداري رشت انتخاب شد.
مجتبي خدمت بين دانا پيش از اين در سمت هاي مختلف شهرداري، از جمله مدير مالي شهرداري مشغول به فعاليت بود.

 



تأمين برق مسكن مهر در 4 شهر چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
با اعتباري افزون بر 5ميليارد و 64ميليون ريال برق مسكن مهر 4 شهر در استان چهارمحال و بختياري تامين شد.
اين مطلب را مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اعلام كرد و افزود: به منظور تامين برق مشتركان مسكن مهر در شهرهاي شهركرد، فرخشهر، هفشجان و سامان پروژه هايي از جمله احداث شبكه فشار ضعيف و فشار متوسط و نصب ترانس اجرا شده است.
مهندس رحمت الله حماميان ادامه داد: جهت ايجاد زيرساخت و روشنايي در منطقه شهرك منظريه شهركرد حدود 12كيلومتر شبكه فشار متوسط و شبكه روشنايي احداث شده است.

 



مديركل حمل و نقل پايانه هاي مازندران خبر داد
خدمات رساني بيش از 7 هزار خودرو به مردم در ايام نوروز

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي مازندران گفت: در ايام نوروز حدود 7 هزار و 100 دستگاه خودرو اعم از سواري، ميني بوس و اتوبوس مشغول خدمت رساني به مردم هستند.
مجيدرضا نصرالله نژاد با اشاره به اين مطلب كه دوربين هاي نظارت هوشمند تصويري در 10محور استان نصب شده اظهار داشت: تمام تلاشمان اين است كه دوربين هاي نظارت هوشمند تصويري در 25 محور مازندران نصب شود.
وي افزود: از 23بهمن ماه امسال به مدت يك هفته بليت ها به صورت اينترنتي در شركت هاي مسافربري پيش فروش مي شود.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي مازندران يادآور شد: حدود هفت هزار و 100 دستگاه خودرو اعم از سواري، ميني بوس و اتوبوس مشغول خدمت رساني به مردم هستند.
نصرالله نژاد با بيان اينكه نرخ بليط از 25 اسفند تا 15 فروردين 20درصد افزايش مي يابد، خاطرنشان كرد: در ايام پيك مسافر 25 اسفند لغايت اول فروردين 91 و از 12 لغايت 15فروردين 91 سرويس هاي دربستي ممنوع اعلام شده است.
وي با اشاره به وجود 131شركت باربري فعال در مازندران گفت: شركت هاي باربري آمادگي خود را جهت ارايه امكانات حداقلي پذيرايي، نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي اعلام كردند.

 



سه ميليارد و هفتصد ميليون ريال زكات در اسفراين جمع آوري شد

اسفراين- خبرنگار كيهان:
درجلسه ستاد احياي زكات شهرستان اسفراين اعلام شد مبلغ سه ميليارد وهفتصد ونود ميليارد ريال زكات كشاورزي جمع آوري و براي طرح هاي عا م المنفعه روستاها هزينه شده است.
دراين جلسه كه با حضور امام جمعه اسفراين برگزار شد، پيرامون آسيب شناسي و رفع اشكالات فرآيند جمع آوري و هزينه زكات بحث و بررسي شود و مشخص شد موارد مطروحه در جلسه استان توسط مديركل كميته امداد امام خميني و دبير ستاد استان اعلام و نتيجه تصميم گيري به استان ابلاغ شود.

 



رئيس ستاد انتخابات يزد: كانديداها بايد فقط در زمان تعيين شده قانوني تبليغ كنند

يزد-خبرنگاركيهان:
رئيس ستاد انتخابات درجلسه كميته تبليغات و اطلاع رساني گفت: كانديداهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در زمان قانوني تعيين شده حق تبليغات دارند.
حسين عسكرزاده اظهارداشت: زمان تعيين شده براي تبليغات از 4 اسفند ماه آغاز و تا 10 اسفند ادامه خواهد داشت واگر تبليغات در غير از اين زمان صورت پذيرد تخلف و بدون هيچ مسامحه اي با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.
وي افزود: نقش تبليغات و اطلاع رساني در فرآيند انتخابات ظريف و حساس است كه از طريق اطلاع رساني دقيق و شفاف مي توان بستر مشاركت تمام اقشار جامعه را فراهم كرد.
حسين عسكرزاده درجمع اعضاي اين كميته خاطرنشان كرد: حضور با شكوه مردم در دوره نهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي نشان از اين خواهد بود كه مردم ايران اسلامي ذره اي از تهديدات و تحريم هاي دشمن هراسي ندارد و با وحدت و اقتدار از آرمان هاي امام و شهدا محافظت خواهد كرد.

 



از محل اعتبارات سفر رهبر انقلاب 700واحد مسكوني تا پايان سال در كردستان به بهره برداري مي رسد

سنندج- خبرنگار كيهان:
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي كردستان گفت: 700واحد مسكوني از محل اعتبارات سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به كردستان تا پايان سال عمراني به بهره برداري مي رسد.
رضا قادري افزود: اين واحدها با پيشرفت فيزيكي 60 درصد در تمامي شهرهاي استان در حال احداث است.
وي گفت: در بخش مسكن روستايي تاكنون يك هزارو 800واحد مسكوني با 138 هزار مترمربع زيربنا احداث و به روستائيان واگذار شده است.
قادري افزود: در حال حاضر نيز يك هزار و 420واحدمسكوني با 85هزار مترمربع زيربنادر قالب 15پروژه در شهرهاي استان دردست اجرا و ساخت است. وي با اشاره به احداث واحد مسكن براي اقشار كم درآمد شهري گفت: از محل مشاركت هاي مردمي نيز تاكنون 255واحد احداث كه بخشي از آن در اختيار متقاضيان قرار داده شده است.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي يادآور شد: از سوي انجمن خيرين مسكن يك پروژه 36 واحدي با 2500مترمربع زيربا 20درصد پيشرفت فيزيكي در سنندج در حال ساخت است و دو پروژه ديگر نيز در شهرهاي سنندج و بيجار در مرحله صدور پروانه ساختماني قراردارد.
وي اظهار داشت: در بخش مسكن روستايي براساس آخرين آمار يك هزار و 666روستا داراي سكنه با مجموع 105 هزار و 400واحد مسكوني در كردستان وجود دارند كه داراي مشكل كيفي مسكن هستند كه در اثر كوچكترين حوادث شاهد تخريب آنها هستيم. قادري گفت: با همكاري بانك هاي عامل تاكنون اقدام به مقاوم سازي 40هزار واحد مسكوني در اين روستاها كرده ايم. وي با اشاره به اولويت عمران روستاها در بنياد مسكن كردستان افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي و بويژه با اهتمام دولت هاي نهم و دهم توجه خاصي به نقاط دورافتاده روستايي شده و اجراي طرح هادي در يك افق 10ساله پاسخگوي نياز اين روستاها است. قادري گفت: از يك هزارو 377 روستاي بالاي 20خانوار استان براي يك هزار و 113روستا طرح هادي تهيه شده است و فاز اول شامل پياده روسازي، زيرسازي جدول، آسفالت و سنگ فرش، احداث پارك كودك و اجراي طرح فاضلاب در 256 روستاي استان اجرا شده است.
وي اضافه كرد: در سال جاري نيز طرح هادي در 120روستا در دست اجرا و احداث است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي كردستان در زمينه احداث مسكن مهر در شهرهاي زير 25هزار نفر گفت: بنياد متولي مسكن مهر شهرهاي زير 25هزارنفر جمعيت است و مجموعاً در 17شهر زير 25هزار نفر 3100 واحد خود مالك 100 واحد به صورت انبوه سازي و در 3050 واحد نيز فنداسيون اجرا شده است. وي همچنين از صدور اسناد مالكيت براي واحدهاي روستايي خبرداد و گفت: با همكاري اسناد و املاك استان تاكنون 75هزار جلد سند مالكيت براي واحدهاي روستايي تهيه و تحويل متقاضيان گرديده است و تا پايان سال نيز تعداد قابل توجهي اسناد تهيه و به متقاضيان روستايي اعطا خواهد شد.
قادري تصريح كرد از محل مشاركتهاي مردمي تاكنون مبلغ پنج ميليارد و 600ميليون ريال به حساب 100حضرت امام(ره) واريز شده است.

 



بدهي گلخانه داران گيلان تقسيط مي شود

رشت -خبرنگاركيهان:
با بخشيده شدن سود و جريمه دير كرد،اصل بدهي گلخانه داران خسارت ديده شهرك گلخانه اي گيلان بمدت 5 سال تقسيط مي شود.
استاندار گيلان در شوراي عالي بانك هاي استان با اعلام اين خبر گفت: براساس مصوبه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان، سود و سود پس ازسررسيد و جريمه ديركرد بدهي گلخانه داران خسارت ديده ناشي از برف سنگين سال هاي 83 و 86 از محل وجوه اداره شده پرداخت شده، بخشوده و اصل بدهي به مدت 5 سال بدون سود تقسيط خواهد شد.
مهدي سعادتي افزود: واحدهايي كه غير از وجوه اداره شده از ساير تسهيلات استفاده كرده اند نيز مي توانند ضمن برخورداري از بخشودگي 6 درصد جريمه ديركرد از امتياز قانون بودجه سال جاري استفاده كنند كه طي آن بدهي آنان از يك تا 5 سال تقسيط خواهد شد. وي افزود: اين مصوبه گام مهمي براي رفع مشكل و موانع پيش روي توليد كنندگان محصولات گلخانه اي استان بوده و رونق اين بخش را درپي خواهد داشت.

 



نگراني از وضعيت درماني درمانگاه قائنات

قائنات- خبرنگاركيهان:
فرماندار قائنات گفت: وضعيت درماني درمانگاه تأمين اجتماعي قائنات نگران كننده است و مراجعان به اين درمانگاه از مشكلات عديده رنج مي برند.
غلامعلي حبيبي منش؛ در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان با بيان اين مطلب گفت: با وجود 40هزار بيمه گذار اصلي و تبعي بايد با تلاش و توجه خاص مسئولان، مشكلات درماني درمانگاه تأمين اجتماعي قائن هرچه سريع تررفع شود.
وي تأمين پزشك متخصص، دندانپزشك، داروساز و آزمايشگاه را از ضرورت هاي اين درمانگاه برشمرد و گفت از اوايل امسال هنوز دندانپزشك و داروساز به اين درمانگاه اعزام نشده كه جاي تأمل است.
رئيس شبكه بهداشت و درمان قائنات نيز با انتقاد از كمبود پزشك، امكانات و تجهيزات در درمانگاه تأمين اجتماعي قائن گفت: برابر بررسي هاي انجام شده وضعيت درمان اين درمانگاه رضايت بخش نيست.
وي در ادامه با اشاره به اينكه بيشتر بيمه گذاران از اقشار محروم كارگر و قشر آسيب پذير جامعه هستند گفت: لازم است سازمان تأمين اجتماعي در ارائه حق و حقوق مراجعان و ارائه خدمات درماني مورد نياز بيماران تلاش كند.
در جلسه كارگروه سلامت و تأمين غذايي قائنات، رئيس تأمين اجتماعي قائن نيز با تأييد مشكلات بخش درمان درمانگاه تأمين اجتماعي شهرستان گفت: امكانات فعلي اين اداره و درمانگاه با سال75 برابري مي كند درحالي كه جمعيت تحت پوشش به 60هزار نفر افزايش يافته و بيشتر وقت كاركنان به بررسي كمبودها، مشكلات درمانگاه و پاسخ گويي به اعتراض مراجعان مي گذرد.
وي در ادامه به تناقض آماري تأمين اجتماعي اشاره كرد و اضافه كرد: اين تناقض ها سبب بروز مشكلاتي در شهرستان شده و بايد سازمان در بررسي آماري اين شهرستان تجديدنظر كند و ما حاضريم پس از حسابرسي كامل اگر اختلاف آماري- حتي يك نفر- در آمار ارائه شده شهرستان باشد شخصاً پاسخگو باشيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14