(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 اسفند 1390- شماره 20149

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه كساني «نماينده»اند ؟ (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
عزا (گفت و شنود)
تبليغات پس فردا شروع مي شود
انتشار دست نوشته رهبر معظم انقلاب بر حاشيه كتاب «نورالدين پسر ايران»
احتمال شكايت 170 نماينده مجلس از روزنامه دولت
هرچه اسرائيل ناتوان نشان مي دهد قدرت انتقام ايران نگران كننده است (خبر ويژه)
سرگيجه امروز اصلاح طلبان نتيجه نعل وارونه آنهاست (خبر ويژه)
وقتي انگليس در خباثت روي دست ديگران بلند مي شود (خبر ويژه)
بي بي سي عامل انگليس است مهاجراني را نمي دانم! (خبر ويژه)
راديو آمريكا: 5/94 درصد مردم ايران مخالف نظام هستند! (خبر ويژه)



چه كساني «نماينده»اند ؟ (يادداشت روز)

جمهوري اسلامي آنگاه كه از فرم حكومت به فرم الگو و مدل ترجمه شود، لاجرم به «مردم سالاري ديني» ترجمه مي شود چرا كه «دين» و «مردم» اصلي ترين اركان جمهوري اسلامي است و بدون آن ها اطلاق واژگان جمهوري و اسلامي براي اين حكومت واقعي نخواهد بود و دقيقا از اين روست كه انتخابات در اين نظام سياسي، هويت بخش است نه يك امر ثانوي كه اهميتي متوسط دارد و بدين جهت اگر انتخابات هزينه هاي -بعضا- هنگفتي هم داشته باشد، نظام اين هزينه هاي سنگين را مي پردازد اما از برگزاري «انتخابات پرشور»، «آزاد» و «حداكثري» چشم پوشي نمي كند يك نمونه اين هزينه هاي هنگفت، وقايع پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 است. با اين وجود نظام باز به مشاركت حداكثري مردم مي انديشد هر چند فتنه گراني كه آن روز داعيه برخورداري از رأي مردم را داشتند، امروزه از عدم مشاركت سخن مي گويند.
اگر دقيق تر به موضوع نگاه كنيم، درمي يابيم كه اساساً پايه گذار «دين ورزي» و «حركت براساس رأي مردم» جمهوري اسلامي است. اين مدلي است كه پيش از اين ناممكن تلقي مي شد و امروز مردم اهل سنت و علماي آنان هم اين مدل را دنبال مي كنند. تا يك دهه پيش افرادي مثل سروش و حجاريان در داعيه اي علمي مي گفتند عرفي شدن نشانه شريعت زدايي است و بعضي ديگر هم مدعي بودند كه حضرت امام با طرح جمهوري اسلامي، عملا حكومت ديني را از آسمان به زمين آورد و عرفي كرد. اين البته ادعاي باطلي است چرا كه حضرت امام سالها پيش از تاسيس جمهوري اسلامي - و زماني كه در بحث ولايت فقيه سال 1348- از تشكيل حكومت اسلامي سخن گفتند و آن را وظيفه همه علما مي دانستند از حمايت قاطع مردم از چنين ايده اي هم حرف مي زدند و برخلاف بعضي از علما كه مي گفتند امكان عملي شدن اين ايده وجود ندارد، از آمادگي مردم خبر مي دادند، به عبارت ديگر از منظر امام، مردم مكلف بودند كه حكومت اسلامي را به وجود آورند و از آن مراقبت نمايند و اين كار را مي كنند بعد هم كه جمهوري اسلامي تشكيل شد حضرت امام مردم را مكلف به حفظ جمهوري اسلامي دانسته و حفظ آن را «اوجب واجبات» ناميدند.
توجه به عرف در دين جايگاه مهمي دارد ولي يله و رها هم نيست در واقع در اين عرف هم بنوعي شريعت ديده مي شود و از اين رو بعضي از علما براي اينكه خلط بحث پيش نيايد از واژه «عرف متشرعه» يا عرف متشرعين استفاده كرده اند. انتخابات يكي از آن بزنگاههاي عرف متشرعه است چرا كه مردم انتخاب مي كنند براي اينكه شريعت استقرار پيدا كند و زندگي فردي و اجتماعي بر مبناي حدود شرعي تنظيم گردد. با اين وصف در جمهوري اسلامي هر چه مشاركت انتخاباتي پرتعدادتر باشد پايه هاي حكومتي كه مي خواهد راهكارها و معارف دين را پياده كند، مستحكم تر مي شود. از اين رو حضرت امام خامنه اي- دامت بركاته- در ديدار اخير با مردم شريف آذربايجان- نقل به مضمون- فرمودند هر كس در انتخابات شركت مي كند پيش از آنكه به فرد يا افرادي رأي داده باشد، به نظام رأي داده است.
اما انتخابات بايدها و نبايدهايي دارد كه به بعضي از آن ها اشاره مي كنيم:
1- حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي يك اصل راهبردي و غيرقابل خدشه و دائمي جمهوري اسلامي است در اين ميدان صف «اسلام خواهان» از مخالفان اسلام جداست و خود شركت در انتخابات- با تعبير آقا- جداكننده اين دو صف مي باشد با اين وصف هر رفتار و كرداري كه اين حضور مردم را كمرنگ كرده و يا تحت الشعاع قرار دهد، حتما غير ديندارانه خواهد بود.
2- فتنه گران و منحرفين كه بر رقابتي نبودن انتخابات تاكيد مي ورزند- كه تعدد ليست ها و كانديداها خلاف اين را نشان مي دهد- براي بهم زدن بازي انگيزه جدي دارند و در اين راه ابايي از آشفته كردن و حتي امنيتي كردن فضاي كشور ندارند كما اينكه امروزه دست هاي درهم تنيده اي براي مايوس كردن متدينين از حضور فعال در پاي صندوق هاي اخذ رأي ديده مي شود. اين دو جريان ممكن است در روز انتخابات و روزهاي منتهي به آن دست به اقدامات هيجاني براي تحريك فضا و بخصوص تحريك متدينين بزنند و در نهايت جو اجتماعي را عليه آنان برانگيزند در اين ميدان موثرترين كار استفاده از چهره هايي است كه در عين اينكه هيچگاه بطور واقعي اصولگرا نبوده اند، اين ظرفيت را دارند كه اصولگرايي را بدنما، قدرت مأب و رو به نابودي معرفي كنند و حال آنكه تنها جرم اصولگرايان اين است كه روي عملكرد اين ها حرف جدي دارند. نگاهي به عكس هاي صفحه اول روزنامه هاي مربوط به فتنه گران و منحرفين و تيترهاي برجسته آنان از تدارك خاصي براي بر هم زدن بازي خردمندانه و قطبي سازي انتخابات حكايت مي كند مردم بايد مراقب باشند و به دام آنان نيفتند.
3- مواجهه توام با سعه صدر و «رحمت» نظام با كانديداها به اين معناست كه نظام آغوش خود را به روي همگان گشوده است و همه كساني را كه از كفه صلاحيت هاي لازم برخوردار بوده اند، پذيرفته است. ولي اين هرگز به اين معنا نيست كه همه اين ها تمامي صلاحيتي كه لازمه نمايندگي مردم انقلابي و متدين است را دارند و حتي به اين معنا نيست كه انتخاب اين افراد مشكل خاصي را براي مردم و كشور پديد نمي آورد. با نگاهي به منتخبين و مجالس گذشته درمي يابيم كه از قضا پاره اي از منتخبين چه مشكلات بزرگي را پديد آوردند با اين وصف بايد گفت انتخابات تا آنجا كه به نظام- رهبري و نهادهاي مسئول انتخابات- مربوط مي شود، از حداكثر سماحت برخوردار است و تا آنجا كه به مردم مربوط مي شود بايد با اعمال حداكثر دقت درباره واگذاري كرسي مجلس به كانديداها توام باشد و مردم بايد بدانند، به ميزاني كه نماينده مجلس متدين تر، امين تر، دلسوزتر، شجاع تر، حساس تر در برابر فساد اقتصادي و سياسي و به محرومين نزديكتر باشد، مصالح مردم و كشور بيشتر تامين مي شود.
4-يك نماينده مجلس كه مي خواهد نمايندگي مردم انقلابي و متدين را بر عهده بگيرد بايد خود خصوصيات موكلين را در حد عالي داشته باشد و به عبارت ديگر بايد تدين، انقلابي بودن، مردمي بودن و بصير بودن در همه رفتارهاي او منعكس شده باشد. اگر نماينده اي دغدغه هايي غير از دغدغه توده هاي مردم داشته باشد اين فرد نماينده هر كس باشد نماينده مردم نيست دين، رهبري، انقلاب، مبارزه با نظام سلطه، مردمي بودن و عدالت شش دغدغه اصلي و مطالبه جدي مردم است و اين ها شش شاخص مهم در ارزيابي صلاحيت كانديداها از سوي مردم مي باشد و از قضا فهم اين موضوع كه چه كساني صاحب چنين دغدغه هايي هستند، چندان دشوار هم نيست. تعمق در خود رفتارهاي انتخاباتي هم كمك زيادي به سنجش افراد با اين شاخص ها مي نمايد.
5- منتخب مردم نبايدهايي هم دارد. اگر كانديدايي به نمايندگي مردم از زاويه «تجارت» و «تبليغات» بنگرد اين شايسته اعتماد مردم نيست اما چگونه مي توان چنين كانديدايي را شناخت. خود نحوه تبليغات و شعارهاي كانديداها بيانگر آن است كه چه كساني نمايندگي را تجارتي پرسود مي دانند و از نردبان تبليغات پرهزينه و رنگارنگ بالا رفته اند تا به آن برسند در يك نظام ديني اصرار فرد براي بدست گرفتن يك منصب اجتماعي بزرگترين علامت عدم صلاحيت است. اگر كانديداي نمايندگي، مجلس را با تجارت خانه اشتباه بگيرد در هر مصوبه دنبال سهم خود و اطرافيان خويش و صاحبان سرمايه و قدرتي كه او را كمك كرده اند، خواهد بود. تاجر مسلكي در جايگاهي كه شكل دهنده به نظام سياسي و به تعبير حضرت امام در رأس امور است، يك تهديد هويتي و حتي امنيتي براي مردم و نظام سياسي به حساب مي آيد و مردم بايد با جديت مراقب اين مسئله باشند.
6- نزديكي به صاحبان ثروت و قدرت حتي اگر ثروت و قدرت آنان كاملا مشروع هم باشد، براي مجلس و نظام سياسي سم مهلك است چرا كه اگر مجلس و نمايندگان آن كه براساس قانون اساسي بايد نزديكترين قرابت را به توده هاي محروم داشته باشند، به صاحبان ثروت و قدرت وصل شوند، از مردم جدا شده و در واقع به اندازه خود نظام را از مردم جدا كرده اند و اين مي تواند خسارت هاي غيرقابل جبراني براي توده هاي مردم و نظام سياسي داشته باشد. صاحبان ثروت و قدرت تمايل دارند كه مناصب نظام را دائما در دست داشته و آن را به جاي سپردن به مردم دست بدست كنند. يادمان نرفته است كه در مقاطعي بعضي ها از تمديد غيرقانوني دوره رياست جمهوري سخن مي گفتند و بعضي هم از مدل روسيه خبر دادند كانديداهايي كه در زد و بند با اصحاب ثروت و قدرت به كرسي مجلس دست پيدا مي كنند بعداً در بازي مشترك با صاحبان ثروت و قدرت، قواعد حقوقي و سنن اجتماعي را دور مي زنند و همه چيز را با منافع باند خود تطبيق مي دهند.
7- كانديداي نمايندگي مجلس نبايد «مرعوب»، «طمع ورز» و «مفتون» باشد چرا كه اگر كانديدايي با رأي مردم در «رأس امور» بنشيند و در عين حال از شجاعت لازم براي دفاع صريح از چيزي كه به او سپرده شده است، برخوردار نباشد، اين شايسته اعتماد مردم نيست به عنوان مثال در جريان فتنه 88 بعضي از نمايندگان كه قسم خورده بودند كه از نظام سياسي و مردم در برابر قانون شكنان و دشمنان خارجي جانانه دفاع كنند، خاموش شدند و بعضي هم به لكنت زبان افتادند و حتي بعضي به فتنه گران پيوستند و به ترديدافكني روي آوردند در حالي كه در آن شرايط، مردم و نظام انتظار صراحت لهجه و دفاع قاطع آنان از نظام و مقابله جدي با فتنه گران را داشتند.
نماينده مجلس نبايد مفتون هم باشد چرا كه اگر نماينده مجلس «ساده انديش» باشد از درك شرايط پيچيده عاجز بوده و در اكثر مواقع از جوهاي ساخته شده بوسيله منحرفين داخلي يا دشمن خارجي تبعيت مي نمايد اگر تعداد چنين نمايندگاني در مجلس زياد باشد با قوانين ساده انديشانه اي كه تصويب مي كنند و يا با تحليل هاي ساده انديشانه هر روز به توليد خوراك براي اين و آن رسانه و محفل دشمن پرداخته و فرصت هاي نظام و مردم را هدر مي دهند. چنين كانديداهايي چون ذهن ساده انديشانه اي دارند، از باندهاي پيچيده اثر مي پذيرند و به آلت دست اين و آن تبديل مي شوند. اين ها نوعاً پشت به حقيقت و مصلحت به دروازه حقيقت گل مي زنند و بعد توقع هوراي مخاطب را هم دارند!
و دست آخر و مقدم بر همه اينها، نماينده مجلس بايد به خدا اتكال داشته باشد تا آنگاه كه با تشر دشمن مواجه مي شود، ميدان را خالي نكند. اگر نماينده اي از بن دندان متدين باشد و «حسبناالله ونعم الوكيل نعم المولي و نعم النصير» را قبول داشته باشد در سخت ترين شرايط هم راه پيروزي دين و ملت را هموار مي كند و مگر تجربه ما در اين 33 سال و اعتقادات عميق ديني ما اين را نمي گويند؟
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤عناصر فراري و ضد انقلاب و مزدور خارج نشين در حالي به دست بوسي شاهان آل سعود رفته اند كه خباثت و وطن فروشي آنها براي امت خداجو از قبل آشكار بود. نوري زاده و وزير ارشاد اصلاحات و معاون رئيس جمهور دوره سازندگي در حالي براي گدايي به جنادريه سفر كرده اند كه جنايات آل سعود عليه ملت مسلمان ايران و جهان از جمله بحرين، سوريه، لبنان، عراق و همچنين شرق عربستان بر كسي پوشيده نيست و همدستي اين قبيله با رژيم اشغالگر قدس اظهر من الشمس است. اي كاش عناصر فتنه داخلي از اعمال زشت همكارانشان خجالت بكشند.
بختياري
¤يكي از روزنامه هاي دوم خردادي تيتر كرده است كه مقبوليت اصلاح طلبان زياد شده است. عرض مي كنم وقتي كه مهاجراني در مجلس ضيافت پادشاه عربستان شركت و 18 ميليون دلار گدايي مي كند صد البته مقبوليت آنان در نزد بيگانگان بيشتر مي شود.
سوري
¤آنهايي كه روزي براي فريب مردم از اعراب بد مي گفتند و به صورت افراطي ايران و ايراني بودن را توي بوق مي كردند حال دست گدايي به سوي همين اعراب دراز كرده اند و مبلغ 18 ميليون دلار براي مبارزه با هم وطنان ايراني خود گرفته اند.
3419---0935
¤با توجه به نسل كشي مردم مظلوم بحرين از دولتمردان مي خواهيم كه به ياري اين ملت مظلوم بشتابند و با دولتمردان خبيث آل سعود و آل خليفه و هم پيمانان آنها برخوردي ديگر را در پيش گيرند. تا كي بايد شاهد قتل عام اين ملت دربند باشيم؟ وقتي اخبار مربوط به بحرين پخش مي شود من شبكه را عوض مي كنم چرا كه طاقت مشاهده صحنه هاي دلخراش مردم مظلوم بحرين را ندارم.
شربتي از نوكنده مازندران
¤همسويي برخي سران خائن كشورهاي عربي براي صدور قطعنامه عليه سوريه بيانگر اين است كه آنها به صهيونيست تغيير هويت داده ولي نقاب اسلامي به رخ كشيده اند، اما بدانند به زودي به سزاي اعمال ننگين خود خواهند رسيد و ديگر موفق به نجات اسرائيل غاصب نخواهند شد.
صادقي
¤اعتقاد ما بر اين است كه اجراي عدالت در مقابل هر نوع فساد مالي سياسي و به تقويت پايه هاي ديني و اعتماد مردم به نظام مي انجامد ملت تمام مشكلات را تحمل مي كند ولي از هرگونه مماشات و قصور در مبارزه با فساد و بي عدالتي متنفر است و واكنش نشان مي دهد.
محمودي
¤ملتمسانه از جبهه متحد و جبهه پايداري درخواست مي كنم كه با عملكرد خود بهانه به دست كساني ندهند كه اعلام مي كنند جريان اصولگرايي ديگر تمام شده است.
عليمرداني
¤به عنوان يك جوان ايراني از مسئولين وزارت ارشاد و صدا و سيما درخواست مي كنم نسبت به سازماندهي وضعيت بازيگران و كارگردانان سينماي ايران مبادرت ورزند.
اكبري
¤صدا و سيما نبايد چهره دانشمندان هسته اي را نشان بدهد تا كي بايد سادگي بكنيم و هزينه سنگين بدهيم.
9654---0937
¤مي خواستم بدانم كه آيا با روي كار آمدن رئيس جديد دانشگاه آزاد، ماموريت فرد لندن نشين پايان مي پذيرد؟
9009---0935
¤حق اين است كه دانشمندان و متخصصان رشته هاي مختلف علمي كه در خارج زندگي مي كنند به ايران برگردند و به ملت خودشان خدمت كنند. صرف اينكه اين افراد دلشان به ايراني بودن خوش باشد و خدمتي به مردم و هم وطنان خود نكنند مشكلي را حل نمي كند.
تجارتي
¤از بانك مركزي درخواست مي شود نسبت به بهبود كيفيت خودپردازها (عابر بانكها) اقدام نمايد. در حال حاضر برخي اشكالهاي خودپردازها عبارتند از: 1-عدم پرداخت زير 50 هزار تومان در برخي از موارد 2-عدم تغيير در سقف برداشت حداكثر 200 هزار تومان 3-فعال نبودن گزينه پرداخت وجه در برخي مواقع و خصوصا اواخر هر ماه 4-ندادن رسيد 5-پرينتي از رسيد كه چند هفته بعد اثري از نوشته هايش نيست
شهروندي از قم
¤اين روزها تمام تلاش دولتمردان به مهار ارز و سكه معطوف شده و از كنترل بازار ارزاق عمومي به ويژه لبنيات غفلت شده است. با توجه به روزهاي پاياني سال لازم است مسئولين نظارت و كنترل بيشتري را اعمال نمايند تا شاهد افزايش افسار گسيخته قيمتها نباشيم.
رستگار
¤ تعدادي از كادر درماني بيمارستان زنجان هستيم كه وقتي از شركتي به قراردادي تغيير وضعيت پيدا كرده ايم حقوقمان 100هزار تومان كمتر شده است. لطفا بنويسيد اگر خواسته باشيم همان نيروي شركتي باقي بمانيم چه كسي را بايد ببينيم؟
يك نيروي قراردادي
¤ چه ضرورتي دارد خانم كارمند باردار تا روز زايمان سركار بيايد و عذاب بكشد. به نظر من بايستي مصوب شود كه 6 ماه مرخصي زايمان خانم هاي كارمند دولت از يك ماه قبل از زايمان شروع شود.
0935---0936
¤ روستاي داران از توابع هادي شهر آذربايجان شرقي با پانصد خانوار جمعيت پزشك خانواده ندارد. آمبولانس هديه داده شده از سوي يك فرد خير را نيز به جاي ديگر انتقال داده اند. اتومبيلي كه جايگزين كرده اند به حدي فرسوده است كه روشن نيز نمي شود چه برسد كه بيمار اورژانسي را جابه جا كند.
5978---0919
¤ خشكسالي به وجود آمده در منطقه سيستان باعث از بين رفتن هزاران هكتار باغ و مزرعه و در نتيجه بيكار شدن و مهاجرت هزاران سيستاني به شهرها شده است. چرا مشكل آب اين منطقه از طريق افغانستان حل نمي شود؟
4965---0915
¤ وزير مسكن در مصاحبه خويش اعلام كرد خانه هاي مهر متري 300 هزارتومان تمام مي شود. ولي در شهر سمنان براي هر متر 560 هزار تومان اعلام كرده اند. چرا بايد اين تفاوت وجود داشته باشد.
6574---0912
¤ بر سردر بعضي مغازه ها آرم شركت هاي حامي رژيم صهيونيستي نصب مي شود. متاسفانه مسئولين نظارت و اداره اماكن نيروي انتظامي نسبت به موضوع بي توجه هستند. اين قصور و كوتاهي قابل اغماض و چشم پوشي نيست.
1938---0917
¤ از سازمان نظام وظيفه عمومي درخواست مي شود طبق روال گذشته و با افزايش شماره هاي تماس پاسخگوي ارباب رجوع باشند. بسياري از افراد مشكلات متعددي دارند و متاسفانه تلفن اعلام شده پاسخگو نيست و افراد سرگردان مي شوند.
صباغيان
جوابيه روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه 10/11/90 به آگاهي مي رساند: «مصوبه اخير هيئت وزيران، مربوط به تبديل قراردادهاي تامين نيروي انساني به قرارداد مستقيم مي باشد و شامل قراردادهاي حجمي يا قراردادهاي مربوط به واگذاري كلي كار (Global) نمي شود.
شايان ذكر است كليه قراردادهاي تامين نيروي انساني هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما» قبلا به قرارداد مستقيم تبديل شده اند.»
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 15/11/1390، با عنوان «ميني بوس هاي اسقاطي خط دماوند- تهران» به اطلاع مي رساند: برابر مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران مسئوليت نظارت بر نحوه سرويس رساني به مسافران محترم در خط ميني بوسراني تهران- دماوند برعهده شهرداري شهر مبدا (دماوند) مي باشد كه در همين رابطه مقتضي است مراتب به منظور پيگيري و اخذ جوابيه به شهرداري دماوند ارجاع گردد.

 



عزا (گفت و شنود)

گفت: نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي گفته است؛ تحولات منطقه حركت به سوي اسلامگرايي است و اين خطر بزرگي براي اسرائيل است.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: در همين مصاحبه با ابراز تاسف گفته است؛ اگر تلاش ما بعد از انتخابات رياست جمهوري در ايران به نتيجه مي رسيد و جنبش سبز(!) شكست نمي خورد، امروزه نه از برنامه هسته اي ايران خبري بود و نه از موج اسلامگرايي در منطقه!
گفتم: حيوونكي ها!
گفت: روزنامه آمريكايي واشنگتن پست هم با اشاره به شرايط سخت و شكننده رژيم صهيونيستي نوشته است، اسرائيل به جاي تهديد ايران بايد به فكر جلوگيري از بحران خردكننده اي باشد كه موجوديت آن را تهديد مي كند.
گفتم: گدايي در خانه اي را زد و به پسر صاحبخانه گفت؛ يك كمي پول بده! گفت نداريم. گفت؛ نان! گفت نداريم! گفت؛ لباس كهنه! گفت نداريم. گدا گفت؛ برو به پدرت بگو بيايد. پسر گفت پدرم رفته مجلس عزا. گدا گفت؛ بگو زود بيايد كه عزاي واقعي همين جاست!
 



اعلام نهايي اسامي نامزدها
تبليغات پس فردا شروع مي شود

با اعلام نهايي اسامي نامزدهاي انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي از سوي شوراي نگهبان، تبليغات انتخاباتي از پس فردا رسماً آغاز خواهد شد.
شوراي نگهبان نتايج قطعي بررسي شكايات و صلاحيت كانديداهاي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را ديشب به وزارت كشور ابلاغ كرد.
براساس جدول زمانبدي انتخابات، وزارت كشور امروز نتايج بررسي صلاحيت كانديداها را به مراكز حوزه هاي انتخابيه ابلاغ مي كند و فرمانداري ها نيز فردا اين نتايج را به كانديداها ابلاغ مي كنند.تبليغات كانديداها نيز براساس قانون از تاريخ 4 اسفند آغاز و تا پايان روز 10 اسفند ماه ادامه دارد.
بررسي صلاحيت ها
سليقه اي نبوده
همچنين سيد صولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور در همايش معاونين سياسي استانداري هاي سراسر كشور با به عمليات اجرايي و رفع موانع انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در اين دوره به ازاي هر كرسي مجلس يك رقابت 11 نفري خواهيم داشت.
رئيس ستاد انتخابات كشور ايجاد فرصت عادلانه براي تبليغات همه داوطلبان وفراهم كردن فضاي شور و نشاط براي حضور حداكثري مردم در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي را اهم وظايف ستادهاي انتخابات در سراسر كشور دانست.
وي امانتداري مسئولان در امر انتخابات را يكي از راه هاي افزايش مشاركت عنوان و تاكيد كرد: مردم بايد به اين نتيجه برسند كه ستاد انتخابات به چيزي جز صيانت از آراء مردم فكر نخواهد كرد.
مرتضوي با بيان اينكه كار رسيدگي به صلاحيت ها به مراحل پاياني خود نزديك شده است گفت: از مجموع داوطلباني كه ثبت نام كرده اند تا كنون حدود 3 هزار و 299 نفر تاييد و 895 نفر توسط هيات هاي اجرايي رد صلاحيت شده اند و 446 نفر انصراف داده اند.
رئيس ستاد انتخابات كشور با تاكيد بر اينكه رد يا تاييد صلاحيت ها سليقه اي و سياسي نبوده است، گفت: بايد تلاش كنيم در اولين انتخابات در دولت دهم بالاترين ميزان مشاركت را داشته باشيم.
صفرعلي براتلو رئيس ستاد انتخابات استان تهران نيز درباره آموزش دست اندركاران اجراي انتخابات تصريح كرد: اعضاي شعبه اخذ راي، نماينده هاي فرماندارها و كاربران رايانه بالغ بر يك ميليون نفر ساعت آموزش ديده اند.
رئيس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان كرد: آموزش دست اندركاران انتخابات در سطح شهرستان هاي استان تهران تا 8 اسفند ماه ادامه دارد.
براتلو با بيان اينكه 5 هزار و 453 شعبه اخذ راي در استان تهران در نظر گرفته شده است، در خصوص مباحث امنيتي انتخابات نيز يادآور شد: امنيت برگزاري انتخاباتي باشكوه در استان تهران با حساسيت و جديت لازم پيش بيني شده و همه دستگاه هاي امنيتي برآورد خود در مورد قبل، حين و بعد انتخابات را انجام داده اند.وي در پايان اظهار داشت: چهارشنبه هفته جاري نيز آخرين هماهنگي هاي با دستگاه هاي امنيتي استان تهران انجام خواهد شد.

 



انتشار دست نوشته رهبر معظم انقلاب بر حاشيه كتاب «نورالدين پسر ايران»

دست نوشته حضرت آيت الله خامنه اي بر حاشيه كتاب «نورالدين پسر ايران» منتشر شد.
متن اين تقريظ كه عصر يكشنبه طي مراسمي با حضور جمعي از فعالان فرهنگي در مؤسسه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به راوي «سيدنورالدين عافي»، همسر وي و نويسنده كتاب «معصومه سپهري» اهدا شد، به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
اين نيز يكي از زيباترين نقاشي هاي صفحه پركار و اعجاز گونه هشت سال دفاع مقدس است. هم راوي و هم نويسنده حقاً در هنرمندي، سنگ تمام گذاشته اند. آميختگي اين خاطرات به طنز و شيرين زباني كه از قريحه ذاتي راوي برخاسته و با هنرمندي و نازك انديشي نويسنده، به خوبي و پختگي در متن جا گرفته است، و نيز صراحت و جرأت راوي در بيان گوشه هائي كه عادتاً در بيان خاطره ها نگفته مي ماند، از ويژگي هاي برجسته اين كتاب است. تنها نقصي كه به نظر رسيد نپرداختن به نقش فداكارانه همسري است كه تلخي ها و دشواريهاي زندگي با رزمنده اي يكدنده و مجروح و شلوغ را به جان خريده و داوطلبانه همراهي دشوار و البته پر اجر با او را پذيرفته است.
ساعات خوش و با صفائي را در مقاطع پيش از خواب با اين كتاب گذراندم والحمدلله
20/10/90
در اين جلسه سيدنورالدين عافي راوي كتاب به همراه همسرش، حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران و جانبازان، معصومه سپهري نويسنده كتاب، محسن مؤمني شريف مديرمسئول انتشارات سوره مهر، حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اكبري نويسنده كتاب مطلع عشق، محمد مختاپور صاحب نظر در حوزه نشر، حجت الاسلام والمسلمين علي شيرازي نويسنده و فعال فرهنگي و سردار سدهي رئيس دفتر ارتباطات نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.
«نورالدين پسر ايران« كتاب خاطرات سيد نورالدين عافي است؛ پسري شانزده ساله از اهالي روستاي خنجان در حوالي تبريز در آذربايجان شرقي كه حضور دفاع مقدس را در گردان هاي خط شكن لشكر 31 عاشورا به عنوان نيروي آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه هاي مختلف تجربه كرده و بارها مجروح شده است. نورالدين نزديك به هشتاد ماه از دوران جنگ تحميلي را عليرغم جراحات سنگين و شهادت برادر كوچك ترش سيد صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عمليات هاي متعددي حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

 



احتمال شكايت 170 نماينده مجلس از روزنامه دولت

سرويس سياسي-
در پي درج گزارشي در روزنامه ايران درباره اولين جلسه دادگاه فساد مالي سه هزار ميلياردي، شخصيت هاي سياسي ضمن موضع گيري در اين رابطه، از احتمال شكايت 170 نماينده مجلس از اين روزنامه خبر دادند.
روز گذشته روزنامه ايران با انتشار گزارشي فرافكنانه، ضمن دخالت در امور قضايي، مسائلي غيرواقعي و قابل تامل را در اين زمينه مطرح كرد كه با واكنش هاي گسترده اي روبرو شد.
در اين گزارش به شكل ناشيانه اي سعي شده توصيه نامه دفتر رياست جمهوري درباره گروه متخلف آريا توجيه شده و تقصيرها در زمينه اختلاس بانكي بزرگ با مظلوم نمايي، به گردن افراد و جريان هاي موهوم و پشت پرده نسبت داده شود.
پيش داوري هاي عجولانه روزنامه ايران در حالي انتشار مي يابد كه به جرات مي توان گفت اين دادگاه به دليل حجم و ابعاد گسترده پرونده در نوع خود بي نظير بوده و تازه اولين جلسه آن برگزار شده است.
موسي قرباني، نماينده قائنات در مجلس شوراي اسلامي در واكنش به مطلب روزنامه ايران گفت: نگارش چنين مقاله اي اصلا عاقلانه و جوانمردانه نبوده و تخريب دادگاه جمهوري اسلامي تلقي مي شود.
وي با اشاره به اينكه چنين صحبت ها و مقاله هايي خراب كاري ها را تشديد مي كند، افزود: چنين جوسازي مشروع و عاقلانه نيست و افراد نبايد به گونه اي حرف بزنند كه با زير سوال بردن دادگاه بخواهند از متهم دفاع كنند.
نماينده مردم قائنات در مجلس خاطرنشان كرد: توصيه مي كنم قوه قضائيه از اين روزنامه و مقاله نويس آن شاكي نشود، اما 170 نماينده كه در اين مقاله به آنان تهمت زده شده است نسبت به احقاق حق خود اقدام كنند.
علي شاهرخي رئيس كميسيون قضايي مجلس نيز در واكنش به گزارش ايران گفت: در شأن روزنامه ايران هم نيست كه بگويد اتهامات اطرافيان رئيس جمهور درست بوده يا غلط، چرا كه اين روزنامه مرجع تأييد يا رد احكام دادگاه فساد مالي اخير نيست.
حسن غفوري فرد نماينده مردم تهران نيز با اشاره به بخشي از اين مقاله كه در آن حمايت مجلس از خاوري درج شده است، افزود: خاوري عضو دولت بوده يا مجلس؟ آيا وي از دولت حكم گرفته يا از مجلس؟
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: ادعاي حمايت 170 نفر از نمايندگان مجلس از خاوري هم تعجب آور است، بنده نه كسي را به اسم خاوري مي شناختم و نه ديده بودم، خاوري محصول دولت بود.
غفوري فرد ادامه داد: به نظر مي رسد كه هر وقت امكان واكنش و پاسخگويي به موقع به ادعاهاي دولت نيست، اين مواضع بيان مي شود و تهمت به قوه مقننه دستگاه هاي امنيتي و قضايي از سوي دولت زده مي شود. وي با بيان اينكه ادبيات روزنامه دولتي ايران به عنوان ارگان دولت، در حد يك روزنامه ضد انقلاب است كه مي تواند مورد سوءاستفاده رسانه هاي ضدانقلاب قرار بگيرد، خاطرنشان كرد: اين مقاله بر جرم هاي دولت افزود.
نماينده مردم تهران در مجلس، با تأكيد بر اينكه هم قوه قضائيه و هم مجلس عليه مقاله امروز دولت شكايت خواهند كرد، اظهار داشت: چگونه بدون هيچ سندي، همه تخلف دولت به دستگاه امنيتي و قضايي منتسب مي شود؟ بنابراين بايد به خاطر اتهامي كه به دستگاه هاي مهم كشور زده شده، طرح شكايت شود.
محسن كوهكن نماينده مردم لنجان نيز در اين مورد گفت: اين قبيل اقدامات به دليل ترس از باز شدن پاي ديگر متهمان اين پرونده صورت مي گيرد و فرار از پاسخگويي و ترس از مجازات نيز از دلايل مهم براي ايجاد مانع بر سر راه رسيدگي به پرونده فسال مالي است.
سخنگوي هيأت رئيسه مجلس تصريح كرد: توصيه نامه مشائي براي متهم رديف اول پرونده زير علامت سوال بوده و اين موضوع توسط مقامات قضايي بايد مورد بررسي قرار گرفته و برخورد قانوني لازم با مسئله صورت پذيرد.
كوهكن خاطرنشان كرد: مردم از قوه قضائيه توقع دارند تا در روند رسيدگي به پرونده فساد بانكي بدون ملاحظات سياسي، تاثيرپذيري از حرفها، مقالات و فضاسازيها و بدون توجه به شعارها به اعمال قانون درخصوص اين پرونده بپردازند.
همچنين روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور نيز با انتشار جوابيه اي، مسائل مطرح شده عليه پورمحمدي، رئيس اين سازمان در گزارش روزنامه مذكور را غيرواقعي خوانده و خواستار آن شد كه همه اجازه دهند دادگاه در مسيري طبيعي و قانوني به كار خود ادامه دهد.
در بخشي از اين جوابيه آمده است؛ «رئيس سازمان بازرسي كل كشور در جلسه غيرعلني مجلس عنوان كرده بود مدركي در رابطه با نقش مسئولان مذكور مبني بر جعل و سوءاستفاده مالي در پرونده فساد مالي اخير به دست نيامده است. اين در حالي است كه به دست نيامدن اسناد در اين زمينه نافي حمايت و توصيه آن مقامات از اين گروه و مجموعه فاسد نيست. همچنين حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي همين مطلب را در دانشگاه علم و صنعت و در پاسخ به سوالات دانشجويان عنوان كرده بود در پايان لازم است به افرادي كه تلاش دارند در پرونده فساد اخير از جريان سياسي خاص حمايت كنند توصيه اي شود اجازه دهند اين پرونده با قوت مسير قانوني خود را طي نموده و آنان كه سرمايه ملي را به تاراج برده و به اين ملت خيانت كرده اند و حاميانشان محاكمه و به سزاي اعمال خود برسند.»

 



هرچه اسرائيل ناتوان نشان مي دهد قدرت انتقام ايران نگران كننده است (خبر ويژه)

روزنامه نيويورك تايمز نوشت: با وجود هياهوهاي فراوان، اسرائيل اصلا توانايي حمله به ايران را ندارد.
اين روزنامه با مرور جنجال هاي گاه و بيگاه مقامات صهيونيستي، از قول ژنرال ديويد دپتولا رئيس سازمان امنيت نيروي هوايي آمريكا نوشت: قضيه حمله به ايران به اين سادگي نيست.
«نيويورك تايمز» مي نويسد: اين نگراني وجود دارد كه در صورت اقدام ناموفق اسرائيل، آمريكا به داخل كشمكش كشيده شود. به نظر كارشناسان، در مورد احتمال عمليات انتقامي ايران هم نگراني بزرگي وجود دارد.
نيويورك تايمز اضافه كرد: آويو كوخاوي رئيس سازمان امنيت ارتش اسرائيل، مي گويد احتمالا 200 هزار موشك از سوي «كشورهاي دشمن» به اسرائيل پرتاب مي شود. ما با خاورميانه اي دشمن تر، اسلام گراتر و حساس تر سر و كار داريم.

 



سرگيجه امروز اصلاح طلبان نتيجه نعل وارونه آنهاست (خبر ويژه)

سردبير سابق نشريات زنجيره اي شرق و اعتماد معتقد است اصلاح طلبان همواره متناقض سخن گفته و عمل كرده اند و اكنون اين تناقض به تشويش و آشفتگي انجاميده است.
محمد قوچاني در تحليلي تحت عنوان اصلاحات و انتخابات نوشت: از نگاه يك ناظر سياسي مستقل، موقعيت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم موقعيتي پارادوكسيكال است؛ اصلاح طلبي جرياني است كه حداقل از انتخابات مجلس پنجم بدين سو، انتخابات را مهمترين راهكار و راهبرد سياسي براي تغيير مديريت اجرايي و توسعه كشور اعلام كرده است... اما نوع سياست ورزي آنها سبب شد در پايان دوره مجلس ششم سران آن از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شوند. آنگاه تحصن مجلس ششم شكل گرفت. تحصني كه به علت وجودي خود (دفاع نماينده از خودش) پژواكي در بدنه اصلاح طلبان نيافت و تنها با عكس يادگاري نمايندگان مستعفي تمام شد.
وي مي افزايد: همين گروه اما انتخابات مجلس هفتم را عملا تحريم كردند در حالي كه اين بار گروه هايي مانند مجمع روحانيون مبارز و حزب كارگزاران سازندگي تحت عنوان ليستي با نام «ائتلاف براي ايران» نامزد معرفي كردند و افرادي مانند مجيد انصاري، جميله كديور و علي هاشمي و مهدي كروبي نامزد پارلمان شدند. احزابي مثل جبهه مشاركت تحريم كردند اما هرگز تحريم انتخابات مجلس هفتم نتوانست به اقدامي هماهنگ و مورد اجماع جناح اصلاح طلب تبديل شود. جالب اينجاست كه همين احزاب تحريم كننده يك سال بعد در انتخابات رياست جمهوري سال 1384 شركت كردند و مصطفي معين را نامزد كردند بدون آنكه روشن شود اگر راهبرد انتخابات در مجلس هفتم به بن بست رسيده است چرا در انتخابات رياست جمهوري نهم اين بن بست منتفي به نظر رسيده است؟ و جالب اينجاست كه افرادي كه شركت در انتخابات رياست جمهوري نهم را فضيلت مي دانستند همان زمان به شركت كنندگان در انتخابات مجلس هفتم طعنه مي زدند. همين دستگاه تحليل دوگانه سبب شد در انتخابات مجلس هشتم چهره هايي مانند محمدرضا عارف تا مرحله نامزدي در انتخابات پيش برود و فهرستي تحت عنوان «ياران خاتمي» تدارك ديده شود.
وي با اشاره به آشفتگي فعلي اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس نهم مي نويسد:جالب اينجاست كه اكثريت احزاب اصلاح طلب از جمله مجمع روحانيون و جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب از برابر داعيه تقلب در انتخابات سال 1384 از سوي مهدي كروبي (كه اتهاماتي را متوجه كارآمدي وزارت كشور خاتمي هم مي كرد) عبور كردند و حتي برخي در برابر آن ايستادند و با طيب خاطر ابتدا خاتمي و سپس موسوي را نامزد انتخابات كردند و حتي خود كروبي هم دوباره نامزد همان انتخابات شد كه معتقد بود در آن تقلب شده است.
قوچاني ادامه مي دهد: به جز گذشته اصلاح طلبان، آنچه امروزه وضعيت آنها را پارادوكسيكال مي كند موقعيت فعلي است. اصلاح طلبان حاضر نيستند از كلمه «تحريم» براي تعيين نسبت خود با انتخابات استفاده كنند. اين تاكتيك (كه يك بار از سوي مجمع روحانيون مبارز در انتخابات مجلس پنجم هم استفاده شده است) چند هدف و دليل مي تواند داشته باشد؛ اولا از مشاركت اصلاح طلبان مستقل و منفرد در انتخابات جلوگيري نكند. چرا كه افزون بر شهرهاي بزرگ در شهرهاي كوچك اصلاح طلبان محلي اي وجود دارند كه داراي مقبوليت اجتماعي هستند. ثانيا تحريم انتخابات يك كنش سياسي گسترده است كه نيازمند سازمان سياسي و اجتماعي است. تحريمي موثر است كه نه تنها از نامزدي چهره هاي اصلاح طلب جلوگيري كند بلكه شهروندان را هم از صندوق راي دور كند. اصلاح طلبان از سويي فاقد اين سازمان سياسي اند و از سوي ديگر از توان انتقال پيام خود و نفوذ آن در بدنه اجتماعي خويش اطمينان ندارند.
وي با آسيب شناسي وضعيت جبهه اصلاحات تاكيد كرد: آسيب اصلي اين است كه تحريم سازمان يافته، برنامه اپوزيسيون خارج از كشور در سه دهه گذشته بوده كه خواستار تغيير كل نظام سياسي هستند و اگر اصلاح طلبان تن به واژه تحريم بدهند در واقع در اپوزيسيون خارج از كشور ادغام و منحل شده اند...]اما[ اگر راهبرد «انتخابات» به پايان رسيده، چرا از تحريم آن سخن نمي رود و اگر راهبرد «انتخابات» پايان نيافته است چرا در انتخابات شركت نمي كنند؟»
وي با تائيد بر اينكه وضعيت فعلي و تحليل هاي آشفته اصلاح طلبان باعث دلسردي در بدنه اين جريان شده، مي نويسد: اين مسئله مانعي مهم تر از نهادهاي نظارتي و اجرايي است. فقدان برنامه، معضل جدي اصلاح طلبان است. در كمبود رسانه هاي اصلاح طلب، رسانه هايي در خارج از ايران شكل گرفته است كه اصلاح طلبانه نيستند اما از اصلاح طلبان يارگيري مي كنند.سازمان هاي سياسي اصلاح طلب در درون ايران هم عملا منفعلانه عمل مي كنند. انفعال آنها در برابر سازمان هاي سياسي خارج از كشوري شكل گرفته است كه حتي از معرفي اعضاي خود ابا دارند اما مي خواهند رفتارهاي سياسي اصلاح طلبان را هماهنگ كند.
قوچاني از سرگشتگي اصلاح طلبان خبر داده و با بيان اينكه فعاليت سياسي خارج از كشور به نوعي سرگرمي شباهت دارد تا فعاليت جدي سياسي، يادآور مي شود: اصلاح طلبان در وضعيت اغما تا به چند پرسش پاسخ نگفته اند، نبايد هوس قدرت كنند از جمله اينكه؛ اصلاح طلبي يك استراتژي سياسي است يا يك تاكتيك سياسي؟ يعني اصلاح طلبان چون نمي توانند نظام سياسي را تغيير دهند به فعاليت صلح آميز و قانوني مي پردازند يا اصولا به اين نظام سياسي التزام عملي دارند؟ ديگر اينكه تصميم گيرندگان جناح اصلاح طلب چه كساني هستند؟ سازمان سياسي اصلاح طلب در درون ايران قرار دارد يا بيرون از ايران؟ آيا اصلاح طلبان مي توانند از افرادي كه اصلاح طلب نيستند يعني به پرسش فوق جواب منفي داده اند براي تصميم گيري استفاده كنند؟

 



وقتي انگليس در خباثت روي دست ديگران بلند مي شود (خبر ويژه)

در حالي كه رئيس ستاد مشترك آمريكا مي گويد «ايران سلاح هسته اي نمي سازد»، وزير خارجه انگليس ادعا كرد ايران مشغول ساخت سلاح اتمي است و در اين صورت جنگ سرد خاورميانه را در بر خواهد گرفت.
ويليام هيگ به روزنامه تلگراف گفته است: توليد سلاح هسته اي در ايران خاورميانه را به كام جنگ سرد مي كشاند چرا كه ديگر كشورها نيز مي خواهند بمب هسته اي بسازند.
وي ادعا كرد: ايران جاي ترديد باقي نمي گذارد كه مي خواهد سلاح هسته اي بسازد.
سخنان هيگ چنان گزافه بود كه حتي بي بي سي نيز آن را به چالش گرفت و نوشت: اظهارات هيگ از شرايط واقعي نيست و كارشناسان مي گويند سخنان وي مبالغه و بزرگ نمايي است.
اظهارات وزير خارجه انگليس در حالي است كه ژنرال دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در مصاحبه با سي ان ان تصريح كرد: ايران بازيگر عاقلي است و ما مي دانيم كه تصميمي براي ساخت سلاح اتمي نگرفته است.

 



بي بي سي عامل انگليس است مهاجراني را نمي دانم! (خبر ويژه)

هاشمي رفسنجاني سياست هاي بي بي سي را استعماري توصيف كرده اما درباره حضور امثال مهاجراني در اين رسانه دولتي انگليس گفته است من نمي دانم چه دليلي براي خودشان دارند.
هاشمي در مصاحبه چندي پيش با مديرمسئول ماهنامه مديريت ارتباطات گفته است: ما توقع نداريم بي بي سي بيايد سياست كشور خودش را فراموش كند. سياست آن كشور را در هر برنامه اي مي بينيد، حتي سياست استعماري اش را.
مصاحبه كننده از آقاي هاشمي مي پرسد «فرض كنيد آقاي مهاجراني به عنوان كسي كه سالها معاون شما بوده، وقتي شما ايشان را در بي بي سي فارسي مي بينيد، چه احساسي به شما دست مي دهد؟» هاشمي در پاسخ گفته است: مايل نيستم هيچ وقت از آن رسانه استفاده كنم. آنها خودشان مي دانند و من نمي دانم چه دليلي براي خودشان دارند. حرف خودم را هم نمي خواهم به آنها تحميل كنم(!)
به گزارش مهر، وي در بخش ديگري از اين گفت وگو، با بيان اينكه «روزهاي كاري ام خيلي شلوغ و پر حجم نيست، مقداري اجبار شد و مقداري خودم خواستم»، درباره شروع برنامه هاي روزانه اش مي گويد: به غير از 6-5 ساعتي كه مي خوابم يا لحظاتي كه سر ناهار يا نماز هستم، بقيه ساعات را كار مي كنم. صبح ها براي نماز صبح بلند مي شوم، اول نمازم را با مراسمي كه دارد، مي خوانم و بعد سراغ «گزارش هاي شب» مي روم. معمولا گزارشهاي شب خيلي زياد هستند، به خاطر اينكه ]گزارش[ روز غرب است و خبرهاي اساسي هم از آنجا مي آيد. گزارشهاي خودمان خيلي كم حجم است. مي بينم در دنيا چه خبر است. بله. بعد راديوهاي خارجي را- هر كدام كه خبر بيشتري دارد- مي گيرم و بخشهاي خبري آن را گوش مي كنم.
يادآور مي شود مهاجراني معاون حقوقي و پارلماني رياست جمهوري در دوره هاشمي بود و در دوره خاتمي به وزارت ارشاد رسيد اما پس از فرار از كشور - به خاطر كلاهبرداري از همسر سوم و شكايت وي- در لندن اقامت گزيد و تبديل به ريپورتر جزء بي بي سي شد. وي به هنگام معاونت رياست جمهوري، خواستار تغيير قانون اساسي براي ادامه رياست هاشمي در نوبت سوم شده بود. مهاجراني به تازگي و به صورت پنهاني در نشست الجنادريه به دعوت دولت سعودي شركت كرد اما لو رفتن تصاوير اين سفر، براي مهاجراني دردسرساز شد. منتقدان مي گويند پذيرفتن دعوت رژيمي كه آشكارا مردم بحرين و يمن را قتل عام مي كند، حامي رژيم صهيونيستي در حمله به لبنان و غزه بوده و مرتجع ترين و خودكامه ترين رژيم منطقه به شمار مي رود، چه توجيهي مي تواند داشته باشد؟

 



راديو آمريكا: 5/94 درصد مردم ايران مخالف نظام هستند! (خبر ويژه)

سياه بازي تازه محسن سازگارا در صداي آمريكا، خشم و اعتراض محافل ضدانقلاب را برانگيخت. اين محافل معتقدند شعور مخاطبان را نبايد با خود قياس كرد.
سازگارا كه مدتي بود به خاطر تحليل ها و دروغ هاي ضد تبليغ از صداي آمريكا كنار گذاشته شده بود، در برنامه تفسير خبر VOA ادعا كرده كه براساس نظرسنجي ها 5/94 درصد مردم به جمهوري اسلامي باور ندارند. به دنبال اين اظهارات گزافه، نيك آهنگ كاريكاتوريست فراري نوشت: من با هيچ فردي در مجموعه صداي آمريكا مشكلي ندارم، و هر وقت دستم رسيده به دوستانم در آنجا تا حدي كه توانسته ام كمك كرده ام، بي منت و كاملاً دوستانه و داوطلبانه. چيزي كه مي خواهم بپرسم، اعتباري است كه يك رسانه براي خودش قائل هست (يا نيست!) امروز به طور تصادفي برنامه تفسير خبر را ديدم. برايم جالب بود ببينم دو نفر از فعالان محترم سياسي دخيل در كنفرانس هاي لندن (دربسته) و پاريس (دربسته) و استكهلم (نسبتاً دربسته) پس از افتادن آب ها از آسياب درباره وقايع روزهاي اخير چه مي گويند.
وي اضافه مي كند وقتي آقاي محسن سازگارا در جايي گفتند كه «سنجش افكار نشان مي دهد كه بيش از 5/94 درصد مردم باوري به رژيم ندارند و معتقدند مشروعيت و لجتيميسي حكومت كردن نداره و بايد عوض بشه»، از خودم پرسيدم اين نظرسنجي مي تواند بر چه اساسي باشد؟ كدام مركز آمارگيري و تحقيقاتي اي توانسته چنين آماري بگيرد؟ كدام حكومت مي تواند با مشروعيتي 5/5 درصدي دوام يابد؟ اگر صداي آمريكا نتواند دلايل لازم براي آمار ادعايي را از آقاي سازگارا بگيرد، چاره چيست؟
وي اضافه مي كند: البته نمي توان كسي را مجبور كرد كه حرف نزند، اما تريبوني كه فرد در اختيار دارد و از طريق آن بتوان اطلاعات و آماري را به مخاطب منتقل كرد كه واقعيت ندارد، مسئوليت رسانه را افزايش مي دهد. قاعدتاً صداي آمريكا دستورالعمل هايي دارد. قطعاً مجري برنامه بايد بپرسد كه مدعي، ادعايش را از كجا آورده؟
وي به زوج سياسي سازگارا در چاخان بافي و كلاهبرداري (نوري زاده) اشاره كرد و درباره حضور نوري زاده در الجناديه عربستان نوشت: طبيعي است آقاي نوري زاده به اين مسئله بپردازد اما سؤال بزرگ تر اينجاست؛ به ياد ندارم كه پس از ماجراي «الماس فريب» وقتي بنده و آقاي مهرداد خوانساري مهمان برنامه «افق» صداي آمريكا بوديم، از آقاي نوري زاده نيز براي بحث دراين باره دعوت شد تا به ادعاهاي مطرح شده پاسخ بگويند؟
بنابر افشاگري كساني چون فاطمه حقيقت جو، نوري زاده براي برپايي برخي نشست هاي محفلي، از استخبارات رژيم سعودي پول دريافت مي كند.
نوري زاده، سازگارا و مخملباف در روزهاي ملتهب فتنه و آشوب 88، مدعي شده بودند سخنگويان جنبش سبز(!) هستند و اما بعدها با حضور در كنفرانس هاي محرمانه اي كه برگزار كنندگان آن سرويس هاي شناخته شده جاسوسي آمريكا و اسرائيل و انگليس بودند، حتي بسياري از گروه هاي ضدانقلاب نيز از اين 3 نفر اعلام برائت كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14