(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 اسفند 1390- شماره 20149

ثبت 559 هزار تخلف در محدوده طرح ترافيك
دماي هواي 24 استان زير صفر
معاون وزير بهداشت: مردان به سلامت خود بي توجه هستند
نتايج افزايش ظرفيت دكتري 90 اعلام شد
جلوگيري از فعاليت واحدهاي صنعتي متخلف
هشدار رئيس سازمان انتقال خون درباره پلاكت درماني
فرمانده ناجا : سال 90 امن ترين سال ايران در طول تاريخ است
دستگيري جاعل مدارك در متروي ترمينال جنوب
تلفات تب برفكي در نورآباد لرستان
كشف 14 ميليارد ريال پارچه قاچاق در اصفهان
دستگيري 55 تن از اراذل و اوباش سطح يك تهران
تخفيف 35 درصدي كالاهاي اساسي در فروشگاه هاي شهروند
در اينچه برون گلستان برخورد پرايد با تريلي 4 كشته گرفت
لباس جنجالي همسر امير قطر
يخبندان در افغانستان
شورش زندانيان مكزيكي



ثبت 559 هزار تخلف در محدوده طرح ترافيك

رئيس اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي كشور از ثبت يك ماهه 559 هزار تخلف در محدوده طرح ترافيك خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ مرتضي دهقاني درباره نقش جرائم در كاهش تخلفات گفت: به طور كل در راهنمايي و رانندگي تنبيه به عنوان يك عامل بازدارنده تلقي مي شود.
وي افزود: بسياري بر اين باورند كه افزايش ميزان جرائم در قانون جديد براي افزايش منبع درآمد پليس است اما دولت به دنبال ايجاد منبع درآمد از جرائم نيست. و تنها براي كاهش تخلفات و نظام مند كردن قوانين، جرائم را افزايش داده است.
به گفهت وي از 100 درصد رانندگاني كه در شهر و معابر شهري و برون شهري تردد مي كنند 5 درصد آنها متخلف هستند و از قوانين راهنمايي و رانندگي تخطي مي كنند.
دهقاني تصريح كرد: آمار روزانه كه از مناطق 22 گانه به وسيله خروجي ها اعلام مي شود نشان دهنده كاهش تخلفات رانندگي در تهران است. از طرفي كاهش تصادفات و كشته ها به عنوان يك فاكتور بيانگر قانون مند شدن مردم پس از اجراي قوانين جديد جرائم است.
دهقاني به نصب دوربين هاي ثبت تخلف در معابر اشاره كرد و افزود: در حال حاضر در معابري كه مجهز به دوربين هستند، تعداد جرائم رانندگي 1 به 100 شده است. از اين رو دوربين ها نقش مؤثري در كاهش تخلفات دارند.
به گفته وي در كشورهاي اروپايي وجود ابزارهاي الكترونيكي مثل دوربين و فرهنگ سازي موجب شده است كه تخلفات و عدم رعايت قوانين آنها كاهش چشمگيري داشته باشد.
دهقاني تصريح كرد: با آنكه دستگاه هاي مختلفي درباره ترافكي تصميم مي گيرند و پليس به تنهايي تصميم گيرنده نيست اما اميدواريم در دهه آينده تمام جاده ها و معابر به دوربين ثبت تخلفات مجهز شوند و كنترل آنها به وسيله دوربين انجام شود.
وي به بيشترين تخلفات طي يك ماه آذر اشاره كرد و افزود: ورود به محدوده طرح ترافيك، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، سدمعبر و سرعت غيرمجاز به ترتيب از جمله تخلفات محرز در تهران است.
وي افزود: در آذرماه امسال 559 هزار مورد تخلف براي ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك ثبت شده است، همچنين 192 هزار تخلف درباره عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني در تهران رخ داده است.
دهقاني تصريح كرد: علاوه بر تخلفات مذكور عبور از چراغ قرمز به عنوان يك تخلف حادثه ساز تلقي مي شود كه توجه شهروندان را به خود جلب مي كند اما از نظر پليس تخلفاتي مثل عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني تخلف سنگين و حادثه ساز است.
وي درباره تخلفات تونل توحيد و رسالت گفت: در تونل توحيد و رسالت بيشترين تخلفات ثبت شده مربوط به سرعت غيرمجاز است كه در حال حاضر ميزان تخلفات نسبت به ماه هاي اول كاهش يافته است.
وي افزود با گسترش نرم افزارها علاوه بر سرعت، فاصله طولي و عرضي بين خطوط نيز به وسيله دوربين ثبت خواهد شد.

 



دماي هواي 24 استان زير صفر

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: حداقل دماي 24 استان كشور امروز زير صفر خواهد رسيد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا افزود: در برخي مناطق جنوب شرق و شرق كشور، امروز همراه با وزش باد شديد گرد و خاك پراكنده خواهد شد.همچنين در مناطقي از جنوب غرب، غرب و جنوب كشور نيز پديده گرد و خاك وجود دارد كه به تدريج از غلظت آن در اين مناطق كاسته خواهد شد.
وي آسماني صاف را براي امروز تهران پيش بيني كرد و گفت: براي شهرهاي شرقي نيز افزايش ابر و غبار صبحگاهي دور از انتظار نيست.
اميدوار شهري حداقل و حداكثر دما را در اين روز 3- و 5 درجه سانتي گراد اعلام كرد و گفت: همچنين روز چهارشنبه آسمان پايتخت صاف همراه با غبار صبحگاهي و در بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات همراه خواهد بود و حداقل و حداكثر دما در اين روز به 2- و 7 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.
اميدوار شهري گفت: استان اردبيل با دماي 11درجه سانتي گراد زير صفر سردترين و هرمزگان با دماي 18 درجه سانتي گراد بالاي صفر گرمترين استان هاي كشور هستند.
برف و كولاك
راه هاي ارتباطي دو استان را مسدود كرد
برف راه بيش از 50 روستا در استان زنجان و دو محور در استان خراسان شمالي را مسدود كرد.
به گزارش ايرنا بر اثر بارش برف و وقوع كولاك شنبه شب، راه ارتباطي 66 روستا در مناطق مختلف استان زنجان مسدود شد كه به رغم وقوع كولاك مقطعي، با تلاش راهداران برخي از مسيرها بازگشايي شد.
همچنين محور دندي به تخت سليمان در اين استان بخاطر وقوع كولاك شديد همچنان مسدود است.
به گزارش همين خبرگزاري، روز دوشنبه به دليل بارش برف و كولاك شديد، حركت خودروها در گردنه هاي كوهستاني و برفگير خراسان شمالي در محورهاي بجنورد- اسفراين و بجنورد- جنگل گلستان را دشوار كرد.

 



معاون وزير بهداشت: مردان به سلامت خود بي توجه هستند

معاون بهداشتي وزير بهداشت بر لزوم انجام اقدامات جدي براي سلامت مردان تاكيد كرد.
دكتر عليرضا مصداقي نيا در همايش ملي سلامت مردان، گفت: بحث سلامتي مردان بسيار حساس است چرا كه مردان كمتر از زنان به مباحث سلامتي خود توجه مي كنند و از طرف ديگر اميد به زندگي در مردان نسبت به زنان كمتر است.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي سلامت زنان، گفت: در مورد سلامتي مردان اقدام ويژه اي انجام نشده كه بايد در اين زمينه نگاه ويژه اي صورت گيرد چرا كه اگر سلامت مردان با خطر مواجه شود براي خانواده در زمينه هاي مختلف معضل ايجاد مي كند و باعث از هم پاشيدگي خانواده مي شود. پايه هر خانواده به سلامت مردان وابسته است.
وي ادامه داد: هرچند بيماري ها قابل پيشگيري هستند و همواره بر مقوله پيشگيري تاكيد مي شود اما از آنجا كه مردان بيشتر به اشتغال مي پردازند، كمتر به سلامت خود توجه كرده و كمتر به پزشك مراجعه مي كنند. نتايج يك بررسي نشان مي دهد كه حركت و ورزش در مردان كمتر از زنان است، بيماري هاي شغلي و آسيب هاي ناشي از تصادفات در مردان بيشتر از زنان است، اعتياد و مصرف دخانيات نيز در مردان بيشتر از زنان است. تمام اين موارد، فاكتورهايي هستند كه سلامت مردان را به خطر مي اندازند.
معاون بهداشتي وزير بهداشت گفت: اعتياد در مردان 10 برابر زنان، حوادث و سقوط و مرگ ومير ناشي از آن در مردان 3 برابر زنان است. حوادث ترافيكي در مردان 5 برابر زنان است. بنابراين بايد در زمينه سلامت مردان فكري جدي شود.

 



نتايج افزايش ظرفيت دكتري 90 اعلام شد

نتايج مرحله افزايش و تكميل ظرفيت آزمون دكتري نيمه متمركز سال 1390 از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش اعلام شد.
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور اظهار داشت: فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي مرحله افزايش و تكميل ظرفيت آزمون دكتري سال 1390 بر روي پايگاه اينترنتي سازمان سنجش قرار گرفته است.
حسين توكلي افزود: داوطلبان شركت كننده در مرحله افزايش ظرفيت آزمون دكتري سال 90 مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش به نشاني WWW.snajesh.org و با وارد كردن شماره پرونده و مشخصات فردي و يا شماره داوطلبي و مشخصات فردي از نتيجه آزمون خود مطلع شوند.
وي يادآور شد: گزينش نهايي مرحله افزايش و تكميل ظرفيت آزمون دكتري براساس نمرات مصاحبه ارسالي معرفي شدگان اين مرحله براي برخي كد رشته هاي تحصيلي آزمون دكتري نيمه متمركز سال 90 از طرف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي پذيرنده دانشجو صورت گرفته است.
توزيع كارت آزمون دكتري دانشگاه آزاد
توزيع كارت ورود به جلسه آزمون دكتري تخصصي سال 91 دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شد.
توزيع كارت آزمون دكتري دانشگاه آزاد به صورت اينترنتي از طريق سايت مركز آزمون به نشاني WWW.azmoon.org از ساعت 11 صبح ديروز دوشنبه آغاز شد و تا يك ساعت قبل از شروع آزمون ادامه خواهد داشت.
داوطلبان مي توانند با وارد كردن شماره پرونده و كد رهگيري نسبت به تهيه پرينت كارت خود اقدام كنند.
اطلاعات فردي و آزموني شخص داوطلب به همراه عكس وي در كارت ورود به جلسه درج شده است و داوطلبان در صورت وجود هر مشكلي در اطلاعات مندرج در كارت لازم است طي روزهاي اول تا سوم اسفندماه با مراجعه به باجه رفع نقص پيش بيني شده نسبت به اصلاح موارد مغايرت اقدام كنند.
آزمون دكتري تخصصي سال 91 دانشگاه آزاد اسلامي با رقابت بيش از 30 هزار داوطلب طي روزهاي پنج شنبه و جمعه چهارم و پنجم اسفندماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار مي شود.

 



رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد
جلوگيري از فعاليت واحدهاي صنعتي متخلف

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: از ادامه فعاليت برخي واحدهاي صنفي كه نسبت به هشدارها و رفع آلايندگي خود بي توجهند، جلوگيري مي شود.
محمدجواد محمدي زاده با اعلام اين خبر افزود: واحدهاي صنعتي آلاينده به سازمان امور مالياتي براي پرداخت جريمه معرفي مي شوند و در صورت عدم توجه به هشدارها از فعاليت آنان جلوگيري بعمل مي آيد.
بنا بر اعلام پايگاه اطلاع رساني دولت وي تصريح كرد: برخي واحدهاي صنعتي هستند كه جرائم را پرداخت مي كنند اما نسبت به هشدارها و رفع آلايندگي خود بي توجهند كه در اين صورت از ادامه فعاليت آنها جلوگيري مي شود.وي با اشاره به وجود 85 هزار واحد صنعتي داراي پروانه در كشور خاطرنشان كرد: سال گذشته 4 هزار و 175 واحد آلاينده شناسايي شدند كه برخي از آنها حجم آلايندگي بيشتري داشتند كه اقدامات لازم براي برخورد با آنان صورت گرفت.
محمدي زاده با اشاره به محاسبه جريمه 450 ميليارد ريالي براي يكي از واحدهاي آلاينده، افزود: سازمان حفاظت محيط زيست در برخورد با آلايندگي ها با كسي تعارف ندارد و در صورتي كه واحدها آلايندگي شان را برطرف نكنند فعاليتشان متوقف مي شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تعطيلي واحدهاي آلاينده رامشروط دانست و اظهار كرد: برخي صنايع آلاينده مانند سيمان كه ميزان توليد آن در كشور بالاست و تعطيليشان منجر به بروز مشكلات اجتماعي نمي شود، فعاليتشان با اطمينان متوقف مي شود و صنايع ديگر كه چنين شرايطي ندارند را با توجه به ظرفيت هاي موجود قانوني، مهلت داده مي شود تا آلايندگي شان را اصلاح كنند.

 



هشدار رئيس سازمان انتقال خون درباره پلاكت درماني

رئيس سازمان انتقال خون با بيان اين كه تبليغات پلاكت درماني براي مواردي نظير رويش مجدد موها، رفع چين و چروك و بازسازي غضروف ها در رسانه هاي نه چندان معتبر، يك نوع استفاده غير اصولي و نادرست از اين فرآورده مهم و علمي است، گفت: وجهه علمي پلاكت درماني كاملا زيرسؤال بوده و مورد تأييد نيست.
دكتر غلامرضا توگه درباره انديكاسيون مصرف PRP (پلاسماي غني از پلاكت) در زيبايي گفت: اين روزها تبليغات گسترده اي پيرامون PRP صورت مي پذيرد اما بايد گفت اين تبليغات فراتر از واقعيت هستند.
وي با بيان اين كه PRP جايگاه خاصي در علم انتقال خون دارد، اظهار كرد: به يقين فرآورده هاي پلاكتي نقش مهمي را در پديده هاي علمي ايفا مي كنند، اما بايد توجه كرد تبليغات پلاكت درماني براي مواردي نظير رويش مجدد موها، رفع چين و چروك و ترك هاي پوستي و بازسازي غضروف ها در رسانه هاي نه چندان معتبر، يك نوع استفاده غير اصولي و نادرست از اين فرآورده مهم و علمي است.
توگه با بيان اين كه بعضاً مشاهده مي شود از اين فرآورده به عنوان فرآورده اي حاوي سلول هاي بنيادي ياد مي شود درحالي كه كاملا از نظر علمي غلط است، گفت: از نظر ما وجهه علمي پلاكت درماني كاملا زير سؤال بوده و مورد تأييد نيست.

 



فرمانده ناجا : سال 90 امن ترين سال ايران در طول تاريخ است

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه فاصله گرفتن مردم از پليس براي ما سمي مهلك است، گفت: سال 90 امن ترين سال ايران در طول تاريخ گذشته است .
به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي مقدم در بيست وهشتمين مراسم دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه علوم انتظامي كه صبح دوشنبه در دانشگاه علوم انتظامي برگزار شد، با بيان اينكه آموزش بخشي از خدمت است، گفت : ماموران نيروي انتظامي براي ايجاد نظم و حفاظت از نظم جامعه وارد اين دانشكده مي شوند تا آموزش هاي لازم را ببينند.
وي با بيان اينكه بر اساس آمارهاي موجود سال 90 امن ترين سال ايران در طول تاريخ گذشته بوده است، گفت: اين در حالي است كه در اوج تهديدات قرار داشتيم .
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اين مهم نشان مي دهد كه سازمان هوشمندتر شده است، گفت: هر چه تهديدات افزايش يافته قدرت پليس براي مقابله با آن نيز افزايش يافته است.
احمدي مقدم با بيان اينكه تهديدات در زمان حال و آينده با گذشته متفاوت است به پيچيدگي اين تهديدات در عرصه سايبري و رسانه ها اشاره كرد و گفت: پليس بايد متناسب با تحولات متحول شود وگرنه قادر به نقش آفريني در تامين امنيت نيست.
فرمانده ناجا كه در جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي سخن مي گفت، دانشگاه را موتور محركه نيروي انتظامي در مديريت آينده و پيشرفت و توسعه دانست و گفت: دانشگاه بايد در توليد علم به گونه اي عمل كند كه ديگران از ما الگو بگيرند نه اينكه ما تابع ديگران باشيم.
مردم بايد از حضور پليس احساس امنيت كنند
احمدي مقدم با بيان اينكه آيات قرآن و رفتار پيامبر(ص) براي پليس الگويي است، گفت: پليس بايد پشتوانه مردم و مظلومان باشد و مردم بايد از حضور پليس احساس امنيت كنند .
وي با بيان اينكه پليس بايد به گونه اي رفتار كند كه مردم آن را تكيه گاه محكم و مطمئني در برابر حملات بدانند و به او پناه ببرند، گفت: اگر ماموران پليس عناصر اخلاقي و فرهنگ سازماني را براي مدارا با مردم پيش نبرند مردم از ما فاصله مي گيرند.
وي با اشاره به فعاليت مركز نظارت همگاني (197) و مركز افكارسنجي و غيره ادامه داد: پليس براي اينكه مطالبات مردم را بفهمد و انتقادات و پيشنهادات آنان را مورد ارزيابي قرار دهد و تصميمات خود را متناسب با نيازها و مطالبات مردم در نظر بگيرد اقدام به راه اندازي اين گونه مراكز كرده است. احمدي مقدم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري كه ماموران نيروي انتظامي را مجاهد في سبيل الله خواندند، خاطرنشان كرد : الگوي جهادگران و تلاشگران نيروي انتظامي، قرآن و پيامبر (ص) است و ما بايد با تمسك به اصول اسلامي به پيشبرد امور اقدام كنيم.
وي خطاب به دانش آموختگان دانشكده علوم انتظامي عنوان كرد كه امروزه وجه تمايز شما با تمام پليس هاي دنيا دين اسلام و اخلاق است.
فرمانده ناجا با اشاره به عملكرد پليس انگلستان كه برخورد خشني با معترضان داشت، گفت: در ايران پليس واقعا مردمي است و فاصله گرفتن اين دو ازهم، براي ما سمي مهلك است.

 



دستگيري جاعل مدارك در متروي ترمينال جنوب

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از دستگيري جاعل عناوين با 61 فقره جعل مدارك، توسط مأموران يگان انتظامي متروي پايتخت خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ محسن خانچرلي در تشريح جزئيات اين خبر گفت: روز يكشنبه مأموران يگان انتظامي مترو مستقر در ايستگاه ترمينال جنوب به فردي كه حركاتي مشكوك داشت، مظنون شدند كه سرانجام پليس مترو با انجام كنترل هاي نامحسوس و استفاده از منابع اطلاعاتي و شگردهاي خاص پليسي متهم را در يك عمليات ضربتي دستگير كرد.
خانچرلي با اشاره به انتقال متهم به ايستگاه پليس مترو مستقر در ترمينال جنوب، اظهار داشت: مأموران يگان انتظامي متروي پايتخت پس از انجام كارهاي اطلاعاتي- پليسي و بررسي اسناد و مدارك جعلي همراه متهم، متوجه شدند كه وي با جعل گواهينامه و اسناد قصد كلاهبرداري از موسسات را داشته است.رئيس پليس پيشگيري پايتخت ادامه داد: متهم در تحقيقات در حالي كه سعي داشت مسير بازجويي را منحرف كند، در برابر شواهد و ادله موجود راهي جز بيان حقيقت نديد و پرده از راز 61 فقره جعل اسناد و مدارك باهدف كلاهبرداري برداشت.
وي از تحويل متهم به مراجع ذي صلاح براي سير مراحل قانوني پرونده اش خبر داد.

 



تلفات تب برفكي در نورآباد لرستان

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
تب برفكي در نورآباد لرستان چهار راس دام را تلف و 50 راس ديگر را به اين بيماري آلوده كرد.
مديركل دامپزشكي لرستان گفت: تب برفكي در روستاي «فرهاد آباد» از توابع نورآباد شايع شده بود كه با تلاش اين سازمان اين بيماري به موقع مهار شد.
دكتر جواد گودرزي افزود: دام هاي تلف شده طبق ضوابط بهداشتي معدوم شده اند و نيز در مورد دام هاي آلوده نيز طرح واكسيناسيون و قرنطينه اجرا شد.
وي با بيان اينكه تب برفكي در منطقه تحت كنترل است، اظهار داشت: اين بيماري از شايع ترين بيماري هاي مشترك بين انسان و دام است كه از همسايه هاي شرقي كشور به صورت دام هاي وارداتي غيرمجاز و قاچاق وارد كشور شده است.

 



كشف 14 ميليارد ريال پارچه قاچاق در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي استان اصفهان، يك دپوي بزرگ پارچه هاي قاچاق خارجي به ارزش 14 ميليارد و 500 ميليون ريال كشف كردند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: گشت هاي ويژه مبارزه به قاچاق كالا و ارز اين پليس حين گشت زني به دو دستگاه وانت با بار پارچه كه از حومه شهر اصفهان قصد ورود به داخل شهر را داشتند مشكوك و آنها را متوقف كردند.
«سرهنگ حسين حسين زاده» افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد، هيچ يك از رانندگان مدارك معتبري براي حمل بار خود در اختيار ندارند كه در اين باره به همراه آنها به محل بارگيري رفته و آنجا را مورد بازرسي قرار دادند.
وي با بيان اينكه ماموران در تحقيقات خود با مقدار زيادي پارچه كه در يك محل متروكه تخليه شده بود مواجه شدند، گفت: در بررسي ها مشخص شد صاحب اين محل به وسيله چند دستگاه وانت در حال انتقال اين پارچه ها به انباري در يكي از شهرك هاي حومه اصفهان است.
وي افزود: در اين رابطه با هماهنگي مقام قضايي انبار مذكور پلمب، هر دو راننده دستگير و پارچه ها به همراه خودروها و كاميون هاي حامل آن توقيف شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان، ارزش تقريبي محموله كشف شده را براساس اعلام كارشناسان گمرك استان 14 ميليارد و 500 ميليون ريال عنوان كرد و گفت: اين محموله به صورت غيرمجاز وارد كشور شده بود كه پس از بارگيري در بنادر جنوبي در اين محل انبار شده بود تا به صورت تدريجي در بازار به فروش برسد.
وي افزود: متهمان دستگير شده با قرار صادره روانه زندان شدند.

 



دستگيري 55 تن از اراذل و اوباش سطح يك تهران

رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي پايتخت از دستگيري 55 نفر از اراذل و اوباش سطح يك شهر تهران در اجراي هفتمين مرحله از طرح برخورد با مخلان نظم و امنيت عمومي خبر داد.
سرهنگ عليرضا محرابي گفت: 55 تن از اراذل و اوباش سطح يك شهر تهران با اجراي مرحله هفتم طرح امنيت محله محور كه در سطح گسترده اي از پايتخت به اجرا درآمد، دستگير شدند.
وي اجراي اين طرح را در پي تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و بنا بر درخواست شهروندان تهراني درباره اجراي مقتدرانه طرح امنيت محله محور خواند و افزود: ماموران اين يگان صبح امروز هفتمين مرحله از طرح امنيت محله محور را اجرا كرده كه در اين عمليات غافلگيرانه، 55 نفر از اراذل و اوباش سطح يك شهر تهران دستگير شدند.
محرابي افزود: در اين عمليات از اين متهمان كه جرايمي نظير شرارت، زورگيري، عربده كشي و ايجاد رعب و وحشت در پرونده اتهامي آنان وجود دارد، تعدادي سلاح سرد همچون دشنه، چاقو و قمه، سلاح گرم قلابي كه براي اخاذي و زورگيري استفاده مي شده و مقادير معتنابهي مواد مخدر كشف و ضبط شد كه به همراه متهمان براي انجام تحقيقات بيشتر به دادسرا منتقل شدند.
رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي پايتخت در پايان به ايسنا گفت: طرح برخورد با اراذل و اوباش، به منظور افزايش ضريب امنيت و آرامش شهروندان تهراني در روزهاي آتي نيز ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه شرارت، اخاذي و مواردي از اين دست، مراتب را به پليس اطلاع دهند.

 



تا 15 فروردين 91 ادامه دارد
تخفيف 35 درصدي كالاهاي اساسي در فروشگاه هاي شهروند

مديرعامل شركت فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند با اعلام آغاز فروش فوق العاده بهاره اين فروشگاه از اول اسفندماه تا 15 فروردين سال آينده، گفت: كليه كالاهاي اساسي عرضه شده در اين فروشگاه با 5 تا 35 درصد تخفيف عرضه مي شود.
گودرزي در نشستي خبري با اشاره به مراجعه سالانه 40 ميليون نفر به فروشگاه شهروند افزود: شركت شهروند امسال نيز همچون سال گذشته در سه مرحله فروش فوق العاده خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: 8 هزار باركد قلم كالا در فروش فوق العاده بهاره كه در قالب طرح استقبال از بهار با تخفيف عرضه مي شود و اين تخفيف از ديروز در همه فروشگاه ها اعمال شده است.
به گفته وي عمده اين كالاها شامل خواربار، پوشاك، لوازم منزل و اقلام پروتئيني است.
وي در ادامه به برنامه كنترل كيفيت ويژه طرح استقبال از بهار اشاره كرد و افزود: در ايام فروش فوق العاده شهروند، كنترل كيفيت، شديدتر اعمال خواهد شد. گودرزي ارتقاي كيفيت را در كنار فراواني و تنوع كالا و تكريم مشتري از شاخص هاي عملكرد شركت شهروند برشمرد.
وي در ادامه با اشاره به راه اندازي فروشگاه مجازي و تلفني شهروند از اوايل سال جاري خاطرنشان كرد: شهروندان مي توانند از طريق تماس با سامانه (4884) كالاهاي موردنياز خود را سفارش دهند تا در منازل خود دريافت كنند.
به گفته وي امكان ثبت سفارش اينترنتي نيز براي شهروندان از طريق وب سايت شركت شهروند فراهم شده است.
وي با اشاره به رضايت شهروندان از فعاليت «جزيره سلامت» واقع در فروشگاه بيهقي گفت: در اين مجموعه قصابي گوشت گرم نيز راه اندازي شده است.
گودرزي در ادامه با اشاره به شكل گيري نهضت كاهش قيمت در فروشگاه هاي شهروند از خردادماه سال گذشته اظهار داشت: يكي از برنامه هاي شركت شهروند در طول دو سال اخير، حذف 330 تامين كننده كالاهاي شهروند بود كه در كاهش قيمت و افزايش كيفيت كالاهاي عرضه شده نقش موثري داشت.
گودرزي به حساسيت هاي مجموعه مديريت شهروند در خصوص كالاهاي سريع الفساد اشاره كرد و گفت: گوشت هاي تازه تمديد شده در شهروند بيش از 48 ساعت در فروشگاه باقي نمي ماند و در صورت وجود مازاد بلافاصله جمع آوري مي شود.
مديرعامل شركت فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند همچنين از تعويض بن كارت هاي كاغذي شهروند با كارت هاي الكترونيك در بانك هاي شهر خبر داد و گفت: در قالب اين كارت ها 3 درصد تخفيف براي تقاضاي انفرادي و 6 درصد تخفيف براي تقاضاي گروهي پيش بيني مي شود.
وي در خاتمه با اشاره به افزايش يك ساعت به ساعت كاري فروشگاه هاي شهروند در ايام فروش فوق العاده بهاره خاطرنشان كرد: به اين ترتيب ساعت كار فروشگاه هاي سطح شهر از ساعت 9 تا 22 و در فروشگاه بيهقي از ساعت 9 تا 1 بامداد خواهد بود.

 



در اينچه برون گلستان برخورد پرايد با تريلي 4 كشته گرفت

بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو پرايد با تريلي حمل گاز در اينچه برون استان گلستان چهار نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي انتظامي گلستان، در اين حادثه كه روز يكشنبه در محور اينچه برون به آق قلا اتفاق افتاد، يك دستگاه خودرو پرايد حين حركت در مسير، به دليل انحراف به چپ ناگهاني به شدت با يك دستگاه تريلر حمل گاز برخورد كرد.بر اثر اين حادثه راننده پرايد و دو سرنشين آن در دم جان خود را از دست دادند و يكي ديگر از سرنشينان كه به شدت مجروح شده بود حين انتقال به بيمارستان جان باخت. همچنين راننده تريلر نيز به دليل جراحت شديد توسط اورژانس 115 به بيمارستان انتقال داده شد.

 



لباس جنجالي همسر امير قطر

يك مجله فرانسوي با پرده برداشتن از ولخرجي هاي هنگفت همسر امير قطر براي خريد لباس هاي مارك دار در آمريكا، از هزينه كردن 50 هزار دلار براي خريد يك لباس خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه البلد، مجله فرانسوي «لوفيگارو» در شماره روز گذشته خود خبري فاش كرد كه «شيخه موزه المسند»، همسر امير قطر براي خريد تنها يك دست لباس از مشهورترين فروشگاه نيويورك 50هزار دلار پرداخت كرده است.اين مجله فرانسوي در ادامه مطلب خود نوشت: همسر امير قطر فقط از فروشگاه هاي «ايجنت پروفكتور» در خيابان «مديسون» نيويورك خريد مي كند.لوفيگارو نوشت: «ميشل اوباما» همسر باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا نيز چنين مبلغي را از اين فروشگاه هزينه كرده است.اين خبر در حالي منتشر مي شود كه باراك اوباما و همسرش كه كشورشان درگير بحران اقتصادي شديدي است، همواره در گردش هاي تبليغاتي تلاش مي كنند، خود را مانند مردم در حال خريد از فروشگاه هاي معمولي و غذا خوردن در رستوران هاي عادي نشان دهند.

 



يخبندان در افغانستان

يك مقام افغاني از كشته شدن 41 نفر در سه ولايت در پي شديدترين يخبندان در افغانستان طي 15 سال اخير خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، اين مقام بيمارستاني اعلام كرد: بيش از 41 افغاني كه بيشتر آنها كودك بودند، به علت بارش برف و شديدترين يخبندان در كابل، ولايت غور و بدخشان كشته شدند.
بر اين اساس 24 نفر از كشته شدگان از جمله افرادي بودند كه به خاطر جنگ در افغانستان از ولايت هاي هلمند و قندوز فرار كرده و در اردوگاه ها زندگي مي كردند.سفارت آمريكا نيز در بيانيه اي اعلام كرد كه آژانس كمك رساني ايالات متحده و سازمان ملل در حال ارسال پتو و وسايل گرم به افغانستان هستند.بنا به گزارش هاي رسيده، در پي سرماي شديد و بارش برف در افغانستان در چند روز گذشته 10 كودك در ولايت بدخشان در 315كيلومتري شمال شرق كابل كشته شدند.

 



شورش زندانيان مكزيكي

رسانه ها از آشوب در زنداني در مكزيك و مرگ 44 نفر در يكي ديگر از زندانهاي آمريكاي لاتين خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، تنها چند روز پس از درگيري در زنداني در هندوراس، آشوب و هرج و مرج در زندان «آپوداكا» در نزديكي شهر مونتري 44 كشته برجا گذاشت. با وجود ظرفيت هزار و 500 نفري زندان آپوداكا سه هزار زنداني در اين زندان محبوسند و در جريان اين هرج و مرج نگهبانان تلاش بسياري را براي فرو نشاندن آشوب انجام دادند.در پي كشته شدن 7 زنداني و زخمي شدن 12 فرد ديگر در زندان «كادريتا» در ماه اكتبر اين دومين آشوب در شهر مونتري در ماه هاي اخير بود.شهر مونتري مسير قاچاق مواد مخدر به آمريكا بوده و رقابت كارتل هاي مواد مخدر با هم دليل اصلي آشوب در زندان آپوداكا معرفي شده است.به گفته پليس زندان، قربانيان اين حادثه بر اثر ضربات چاقوهاي دست ساز و ضربه كشته شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14