(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 اسفند 1390- شماره 20153

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جزئيات عمليات چشم روباه اعتراف اعضاي باند بي بي سي در ايران
گزارش خبري كيهان از جابجايي در فهرست ها و ائتلاف هاي انتخاباتي
بر اساس گزارش جديد آمانو همه تأسيسات ايران تحت نظر آژانس قرار دارد
انتشار اسامي نهايي داوطلبين نهمين دوره انتخابات مجلس به تفكيك حوزه هاي انتخابيه
دعوت 15000 نفر از اساتيد دانشگاه هاي علوم پزشكي از مردم براي حضور در انتخابات
نامه جمعي از اصحاب رسانه خطاب به رئيس قوه قضائيه درباره آزادي ذاكري
ريچارد هاس: هيچ دولتي در ايران نمي تواند از «حق غني سازي» بگذرد
برژينسكي: صريح به دوستان اسرائيلي مي گوييم قصد جنگ با ايران نداريم
انديشكده آتلانتيك : آينده جهان در گرو آينده ايران و يونان خواهد بود
وزير ارشاد: ادا نكردن حق امامان آفت شاعران آييني است
كوتاه از انتخابات



جزئيات عمليات چشم روباه اعتراف اعضاي باند بي بي سي در ايران

مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران جزئياتي از عمليات «چشم روباه» مربوط به فعاليت هاي شبكه بي بي سي فارسي در ايران را منتشر كرد.
به گزارش گرداب، در اطلاعيه اين مركز با اشاره به نقش آفريني فعال، موثر و سيستماتيك شبكه بي بي سي در جريان جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران همراه با حمايت مالي و پشتيباني مادي از جريان ضد انقلاب آمده است: اين شبكه براساس رويكرد جديد استعماري دولت انگليس با استفاده از شيوه هاي نوين و پيچيده اطلاعاتي اقدام به راه اندازي و تشكيل شبكه درهم تنيده اطلاعاتي با هدف و كاركرد جمع آوري اطلاعات خاص و هدفمند كرده است.
بر اساس اين گزارش ايجاد شبكه جذب و آموزش محرمانه و سري در كشور با هدف جذب نخبگان رسانه اي و سياسي، برقراري ارتباط تنگاتنگ با شبكه هاي معاند و ضدانقلاب خارجي به ويژه گروهك تروريستي منافقين و برخي گروهكهاي ديگر و فعاليت هاي گسترده جاسوسي هوشمند از طريق توليد و نيز ارائه محتوا از نقاط استراتژيكي مانند اطلاعات وزارتخانه هاي حساس، سفارتخانه ها و حتي مناطق خاص مانند سكوهاي نفتي از مهمترين محورهاي عملياتي اين شبكه با پوشش فعالان و همكاران بي بي سي فارسي در ايران است كه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران در اطلاعيه خود به آنها اشاره كرده است.
در فاز اول اين عمليات در تابستان سال جاري، پس از شناسايي و احراز موارد اتهامي برخي از افراد فعال در اين عمليات، تعدادي از متهمان از جمله خانمها: م.م، پ.آ، م.م. و آقايان ن.ش و ا.ع.ع دستگير و پس از انجام تحقيقات، پرونده هاي نامبردگان به همراه مستندات به محاكم قضايي ارسال شد.
به گزارش گرداب، در ادامه اين اطلاعيه به فاز دوم اجراي عمليات چشم روباه اشاره شده و آمده است: پس از بررسي جزئيات به دست آمده ديگري از تلاش هاي فعالان و همكاران شبكه بي بي سي فارسي در ايران، براي 24 نفر از متهمان كه از جهت حجم اطلاعات و فعاليت در اين شبكه به لحاظ امنيتي و كارشناسي، حائز اهميت محسوب مي شدند پرونده قضايي تشكيل شد.
براساس اعلام مركز بررسي جرائم سازمان يافته براي 10 نفر از متهمان كه در خارج از كشور به سر مي بردند قرار غيابي صادر و پرونده ساير افراد در دست پيگيري قرار گرفت.
در اين اطلاعيه با تاكيد بر اهتمام ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به برخورد موثر و همه جانبه با همكاران مخفي و فعال شبكه ضد انقلاب بي بي سي فارسي و هشدار به فريب خوردگان داخلي، به اختصار گوشه اي از پرونده تعدادي از دستگيرشدگان، ذكر شده كه در زير به آنها اشاره مي شود:
1-خانم پ.د
متولد 1359، روزنامه نگار و فارغ التحصيل رشته مطالعات رسانه در مقطع كارشناسي ارشد است.
نامبرده كه علي الظاهر علاقه مند به حوزه مسائل اجتماعي به ويژه زنان است، در مجلات اينترنتي و برخي مطبوعات سياسي زنجيره اي و همچنين تعدادي از رسانه هاي زرد فعاليت داشته است.
فعاليت هاي اجتماعي وي همزمان با آشنايي با «شادي صدر» و «محبوبه عباسقلي زاده» شدت مي گيرد تا آنجا كه از وي به عنوان يكي از فعالان فمينيستي در ايران نام برده مي شود.
خانم پ.د اولين بار در 13 اسفند 1385 در پي تجمع در مقابل دادگاه انقلاب اسلامي تهران دستگير شده است.
پس از آزادي از زندان و با توجه به متواري شدن تعدادي از فعالان فمينيستي به خارج از كشور، نقش وي موثرتر از گذشته تعريف مي شود.
ادامه تحصيل نامبرده در رشته مديريت رسانه در لندن، اولين زمينه آشنايي و ارتباط گيري كارمندان بي بي سي با وي است.
بعد از برقراري ارتباط و جلب توجه و اعتماد لازم، نامبرده با سرويس اطلاعاتي انگليس مرتبط شده و سپس در مراحل مختلف و متعدد رفت وآمد به داخل كشور، به عنوان مامور انتقال پول هاي مرتبطين در داخل و كالاهاي مورد نياز ايشان، ايفاي نقش مي كرده است.
نامبرده در موارد متعدد و در پوشش بازوي تهيه محتوا براي شبكه بي بي سي و با استفاده از عناوين خبري و رسانه اي، به جمع آوري و ارسال اطلاعات خاص و داراي طبقه بندي اقدام كرده است. مستندات موجود در پرونده وي حاكي از ارتباط مشكوك نامبرده با برخي نخبگان رسانه اي بوده كه در مراحل اوليه تحقيق تلاش بسياري براي مخفي كردن اين ارتباط ها داشته است.
2-خانم م.ر
وي 32 ساله است. نقش پيچيده نامبرده، جذب و استخدام و همچنين كمك به خروج پذيرفته شدگان شبكه بي بي سي به خارج از كشور و تهيه محتواهاي خاص براي برنامه هاي كليدي بي بي سي فارسي بوده است.
مشاراليها از موثرترين همكاران بي بي سي در داخل كشور بوده كه در راستاي توليدات محتوايي براي اين شبكه فعاليت كرده و نقش بسزايي در چرخه تهيه و توليد خبر در اين شبكه برعهده. داشته است.
نامبرده يكي از سرپل هاي بي بي سي براي معرفي و جذب فعالان رسانه اي به مراكز آموزشي اين شبكه بوده است كه در پوشش چند موسسه خاص مانند موسسه «ا.ك» فعاليت مي كردند.
افراد جذب شده پس از گذراندن دوره هاي آموزشي خاص براي آموزش دوره هاي ديگري به اردوهاي خارج از كشور اعزام مي شدند كه نامبرده خود در تعدادي از اين دوره ها حضور داشته است.
3- آقاي س.ب
نامبرده متولد سال 1362 است. وي در زمان تصدي مسئوليت اجرايي پدر خود در كشور با افرادي از جريان اصلاحات همچون سروش، كديور، مهاجراني، سازگارا و... آشنا شده و با آنها ارتباط برقرار مي كند.
از بهمن ماه 1386، توجه ويژه اي از سوي جريان اصلاحات و همچنين سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه به وي معطوف مي شود. به همين جهت نامبرده در زمان كوتاهي به عنوان بازوي عملياتي و رسانه اي برخي از اين سرويس ها قرار مي گيرد.
از اتهامات محرز نامبرده، ارتباط مشكوك و معني دار با برخي كاركنان و عناصر بومي و غيربومي، سفارت انگليس در تهران بوده است كه از اشاره به جزئيات اين ارتباط به دليل ملاحظات خاص خودداري مي شود.
4- آقاي س.ك
س.ك 27 ساله ساكن تهران و داراي مدرك كارشناسي است. وي كه مدعي است يكي از نخبگان مستندساز كشور است، قراردادهاي كلان و متعددي براي توليد مستندات سفارشي و هدفمند شبكه بي بي سي منعقد كرده است.
5- خانم ب.ه
نامبرده متولد 1362 در تهران و فارغ التحصيل رشته مددكاري است كه در سالهاي اخير در فعاليت هاي رسانه اي اشتغال داشته است.
خواهر او با نام س.ه هم اكنون از خبرنگاران بي بي سي فارسي است كه بسته هاي خبري قابل توجهي را نيز در ايام فتنه و در روزهاي پس از آن تهيه و از بي بي سي پخش كرده است.
وي با توجه به جايگاه تثبيت شده خواهرش در بي بي سي فارسي بازويي براي رسانه هايي مانند BBC و راديو فردا بوده است.

 



تبليغات انتخاباتي داغ تر مي شود
گزارش خبري كيهان از جابجايي در فهرست ها و ائتلاف هاي انتخاباتي

سرويس سياسي-
برخي اطلاعات دريافتي كيهان حكايت از آن دارد كه كمتر از يك هفته مانده به انتخابات مجلس نهم در ايران تعدادي از فهرست ها و ائتلاف هاي انتخاباتي در حال تجديد نظر هم در ساختار و هم در اصل حضور خود در انتخابات هستند.
با نزديك شدن به ايام انتخابات در ايران نتايج نظرسنجي ها براي بسياري از سياسيون روشن كرده است كه آيا شانسي در اين انتخابات دارند يا خير. عمده نظرسنجي ها نشان مي دهد به جز دو جبهه متحد اصولگرايان و پايداري بقيه فهرست ها شانس چنداني براي حضور در انتخابات و كسب نتيجه قابل قبول ندارند و به همين دليل برخي از آنها تجديدنظرهايي را در نحوه حضور خود در انتخابات آغاز كرده اند.
نگراني برخي از اين فهرست ها آن است كه اگر به حضور در انتخابات اصرار بورزند و شكستي فاحش بخورند، در آن صورت آينده سياسي آنها در معرض خطر قرار خواهد گرفت و در انتخابات هاي آينده ديگر هيچ شانسي نخواهند داشت.
از جمله خبرهاي دريافتي كيهان حكايت از آن دارد كه فهرست موسوم به «ائتلاف بزرگ اصولگرايان» به نفع جبهه متحد اصولگرايان انصراف داده است. ظاهراً بيانيه حمايت آيت الله يزدي و آيت الله مهدوي كني نقشي مهم در اين موضوع داشته است. همچنين اين احتمال كه در روزهاي آينده دو جبهه ايستادگي و بصيرت و بيداري به سمت ارائه فهرست هاي تلفيقي با ديگر فهرست هاي موجود رفته يا اساساً از صحنه كنار بكشند قوت گرفته است.
برخي از اين فهرست ها نيز در پي آن هستند كه با فهرست هاي اصلي موجود وارد مذاكره و چانه زني شده و پس از گنجاندن چند چهره اصلي خود در آنها به نفع اين فهرست ها كنار بكشند.
همچنين يكي ديگر از دلايل كنار كشيدن برخي از اين فهرست ها اين است كه موفق به تدوين ليستي در سراسر كشور نشده اند يا توان مالي لازم براي ورود به يك رقابت تبليغاتي سنگين را ندارند.

 



بر اساس گزارش جديد آمانو همه تأسيسات ايران تحت نظر آژانس قرار دارد

آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش جديد خود درباره ايران ضمن اعلام اينكه تمامي تاسيسات اعلام شده ايران زير نظر آژانس قرار دارد چند نكته و چند ادعا مطرح كرده كه مهمترين آن عدم دسترسي بازرسان به منطقه نظامي پارچين بوده است.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس، «يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين گزارش بار ديگر بر شفاف سازي در خصوص مسائلي كه آژانس از آن به «مسائل حل نشده» ياد كرده تاكيد شده است.
در اين گزارش بار ديگر تكرار شده كه ايران به رغم خواست شوراي حكام آژانس و شوراي امنيت به غني سازي اورانيوم ادامه مي دهد و در عين حال ذكر كرده كه همه تاسيسات اعلام شده ايران زير نظر آژانس قرار دارد.
كارخانه غني سازي نطنز و مركز غني سازي تحقيقاتي نطنز و تاسيسات غني سازي فردو، سه مركزي است كه آژانس مي گويد ايران در آن به غني سازي اورانيوم ادامه مي دهد.
به گفته اين نهاد بين المللي جمهور اسلامي از ماه فوريه 2007 تا 16 اكتبر سال 2011 تهران در مركز غني سازي نظنز 5 هزار 451 كيلوگرم هگزافلورايد اورانيوم را تا سقف 5 درصد و زير نظر آژانس توليد كرده و در مركز غني سازي تحقيقاتي نطنز هم ايران از سال فوريه 2007تاكنون نزديك به4/ 95 كيلوگرم هگزافلورايد اورانيوم را تا سقف 20درصد غني كرده است.
همچنين بار ديگر از ايران خواسته طبق خواسته شوراي حكام و شوراي امنيت ساخت رآكتور آب سنگين و كارخانه توليد آب سنگين اراك را متوقف كند و اجازه دسترسي بيشتر به اين تاسيسات را براي بازرسان فراهم كند.
آمانو مي گويد، به رغم درخواست شوراي حكام و شوراي امنيت، ايران همچنان به فعاليت هاي هسته اي خود در تاسيسات يو. سي. اف و تاسيسات توليد سوخت اصفهان ادامه مي دهد. توليد سوخت آژانس تاييد مي كند كه ايران تا فوريه امسال14 صفحه سوخت 20 درصدي توليد كرده است.
مانند گزارش هاي ديگر آژانس، يوكيا آمانو بخشي ديگر از گزارش خود را به ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته اي ايران اختصاص داده است. آژانس عنوان مي كند كه شفاف سازي درباره ابعاد نظامي (ادعايي) برنامه هسته اي ايران مهمترين اولويت اين نهاد بين المللي است.
آمانو مي نويسد: آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور فزاينده اي از سال 2002 از ابعاد غير صلح آميز و اعلام نشده برنامه هسته اي ايران از جمله فعاليت هاي مربوط به ساخت خرج هسته اي موشك ابراز نگراني كرده است.
يوكيا آمانو در پايان اين گزارش مي نويسد : تهران پروتكل هاي الحاقي را به اجرا نگذاشته و ما نمي توانيم اطمينان دهيم كه تمامي ابعاد برنامه هسته اي آن اعلام شده باشد.
آمانو مي افزايد كه آژانس همچنان «نگراني هاي جدي » در مورد ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته اي ايران دارد و از ايران مي خواهيم تا بار ديگر با جامعه جهاني همكاري كرده و پروتكل هاي الحاقي را اجرايي كند
در پايان گزارش بر تداوم گزارش هاي آژانس درباره ايران تاكيد شده است.

 



انتشار اسامي نهايي داوطلبين نهمين دوره انتخابات مجلس به تفكيك حوزه هاي انتخابيه

اسامي 3269 داوطلب نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي به تفكيك حوزه هاي انتخابيه در فارس منتشر شد.
به گفته وزير كشور 207 حوزه انتخابيه اصلي و 799 حوزه انتخابيه فرعي با بيش از 47 هزار شعبه اخذ راي در سراسر كشور وجود دارد.

 



با صدور بيانيه اي
دعوت 15000 نفر از اساتيد دانشگاه هاي علوم پزشكي از مردم براي حضور در انتخابات

15000نفر از نخبگان و اساتيد دانشگاه هاي علوم پزشكي با صدور بيانيه اي بر حضور مردم در انتخابات مجلس تأكيد كردند.
15000نفر از نخبگان، اساتيد دانشگاه هاي علوم -پزشكي، مديران ارشد حوزه سلامت و ساير اعضاي بسيج جامعه پزشكي كشور با صدور بيانيه اي بر حضور همه جانبه مردم در انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي تأكيد كردند.
متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:
بدون ترديد در 33 سال گذشته انتخابات شاخص و علم نظام جمهوري اسلامي و يك پرچم افتخار در مسير مردم سالاري ديني بوده است.
در شرايط فعلي كه موج عظيم بيداري اسلامي و هم گرايي ملت هاي مسلمان و در مقابل، ضعف و شكست هاي پي درپي نظام سلطه و حكام وابسته آنها در منطقه، لحظه هاي حساس و سرنوشت سازي را براي دنياي اسلام و تاريخ بشريت پيش رو نهاده است، گذر موفق از اين پيچ بزرگ تاريخي، بيش از پيش نيازمند تلاش، از خودگذشتگي و بصيرت ايران اسلامي به عنوان بيرق دار و الگوي اين حركت است.
بدون ترديد صحنه انتخابات مجلس نهم يكي از گردنه هاي پراهميت در گذر از اين مسير سرنوشت ساز است.
ما جمعي از اساتيد دانشگاه هاي علوم پزشكي، مديران حوزه سلامت و اعضاي جامعه پزشكي كشور ضمن دعوت از همه گروه ها و جريانات به حفظ وحدت حول مباني نظام جمهوري اسلامي، آرمان هاي امام راحل و مطالبات مقام معظم رهبري ضمن تأكيد بر انتخاب نمايندگاني آزاده و وفادار به اين اصول جامعه سلامت كشور و همه ملت شريف ايران را، در راستاي تداوم مسير عزت، شرف و پيشرفت همه جانبه اين مرز پرگهر، به حضوري پرشور و آگاهانه در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در دوازدهم اسفند ماه سال هزار و سيصد نود فرا مي خوانيم.
جامعه جراحان سراسر كشور نيز در سي و چهارمين كنگره جامعه جراحان ايران طي بيانيه اي اعلام كردند: اعضاي جامعه جراحان ايران و ملت شريف ايران در انتخابات مجلس نهم حضوري حداكثري خواهند داشت.
متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:
ما جمعي از اساتيد و اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي شركت كننده در سي و چهارمين كنگره ميان دوره اي جامعه جراحان ايران كه در سالگرد شهادت شهيد دكتر رهنمون در بيمارستان صحرايي امام حسين(ع) در منطقه دارخوين آبادان برگزار مي شود، در اين برهه حساس سرنوشت ساز تاريخي و با تأسي به فرمايشات مقام معظم رهبري و نظر به اهميت انتخابات پيش رو همه همكاران ارجمند خود در حوزه سلامت و آحاد ملت شريف ايران را به حضوري پرشور و آگاهانه در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي فرا مي خوانيم.
همچنين 9 هزار و 130نفر از اساتيد برجسته كشور نيز طي بيانيه اي با تبيين شرايط حساس جهاني، از مردم براي شركت در انتخابات دعوت كردند.

 



نامه جمعي از اصحاب رسانه خطاب به رئيس قوه قضائيه درباره آزادي ذاكري

جمعي از اصحاب رسانه با انتشار نامه اي خطاب به رئيس قوه قضائيه خواستار لغو بازداشت «محمد سعيد ذاكري» شدند.
به گزارش فارس، در ابتداي اين نامه آمده است: «با عرض سلام و احترام، به استحضار مي رساند در پي بازداشت خبرنگار متعهد، جناب آقاي سعيد ذاكري به دنبال درج يادداشتي در هفته نامه 9 دي و با گذشت 4 روز از بازداشت وي، ما جمعي از خبرنگاران خبرگزاري فارس خواستار آزادي و بازگشت وي به جمع فعالان رسانه اي هستيم.»
گفتني است، «سعيد ذاكري» يكي از نويسندگان اصولگرا و با اخلاق رسانه هاست كه در ايام فتنه 88 نيز يادداشت هاي متعددي از وي منتشر شد.
در ادامه اين نامه آمده است : ما ضمن تاكيد مجدد بر لزوم قانون گرايي تمام احزاب، گروه هاي سياسي، مطبوعات و خبرگزاري ها خصوصا در اين ايام حساس انتخاباتي و عمل به فرمايش مهم رهبر معظم انقلاب درخصوص پرهيز جدي نامزدها و هواداران آنها بر هرگونه اقدامي كه موجب «اختلاف و نااميدي» شود و ضمن تاكيد بر لزوم احترام و گردن نهادن همگان در برابر قانون و جايگاه سه قوه، اعلام مي كنيم كه دليلي براي تداوم بازداشت اين خبرنگار وجود ندارد و لذا خواستار ورود حضرتعالي در اين پرونده و لغو بازداشت «سعيد ذاكري» هستيم. بديهي است اين تدبير با توجه به حساسيت هاي پيش رو و لزوم مقابله با ترفندهاي نرم رسانه اي دشمن در خصوص به نمايش گذاشتن «چهره مخدوش» از فضاي پرنشاط و پرشور و اميد جمهوري اسلامي ايران، مورد تقدير اهالي رسانه نيز خواهد بود.

 



ريچارد هاس: هيچ دولتي در ايران نمي تواند از «حق غني سازي» بگذرد

رئيس مؤسسه تحقيقات شوراي روابط خارجي ( CFR ) بر اين باور است كه آمريكا بايد مسير گفتگو با ايران را در پيش بگيرد و پيشنهاد جمهوري اسلامي را در اين باره با پيشنهادهاي محكم خود ادغام كند.
به گزارش سايت شوراي روابط خارجي، «ريچارد هاس» در اين باره مي نويسد: پس از ماهها افزايش تنش ها، ايران تمايل خود را براي گفتگو با 1+5 اعلام كرده و ايالات متحده و ديگر كشورها بايد اين پيشنهاد را پذيرفته و آن را با پيشنهادهاي محكم خودشان همراه سازند.
هاس در ادامه به دلايل آمادگي ايران به گفتگوها از جمله تاثير تحريم ها و تهديد اسرائيلي اشاره مي كند و مي نويسد: اين به نفع آمريكاست تا درباره بن بست كنوني از طريق مذاكره به نتيجه اي دست يابيم و دليل آن هم كاملاً روشن است. تحريم ها و تلاش هاي پنهاني موفق به توقف پيشرفت برنامه هسته اي ايران در يك «كف قابل قبول» نشده و يا رژيم را از بين نخواهد برد و شيوه هاي جايگزين ديپلماسي نيز؛ هم پرخطر و هم پرهزينه خواهد بود.
وي همچنين به خطرات حمله به ايران نيز اشاره مي كند و مي نويسد: حمله به ايران مي تواند حملات تلافي جويانه اي را به دنبال داشته باشد و در ادامه حوادث بصورت زنجيروار مي تواند تلفات گسترده اي را داشته و قيمت نفت را به صورت نجومي افزايش دهد.
دكتر هاس در ادامه مي نويسد: ايران از برنامه هسته اي خود كه حمايت سياسي گسترده اي را در بين ايرانيان دارد كنار نخواهد كشيد. هيچ دولتي در ايران نمي تواند از «حق غني سازي» خود دست بردارد و پايدار بماند.
وي در ادامه با اشاره به بي تاثير بودن تحريم ها آورده است: بسياري از ايراني ها برنامه هسته اي اين كشور را بعنوان سنبل و تضمين ملي و به عنوان تضمين اين كشور از تهاجم خارجي و تلاش براي از بين بردن نظام سياسي اين كشور مي دانند. بعلاوه حتي اگر برخي رهبران در ايران تمايلي به توافق داشته باشند ديگران با آن مخالفت خواهند كرد.

 



برژينسكي: صريح به دوستان اسرائيلي مي گوييم قصد جنگ با ايران نداريم

مشاور امنيت ملي جيمي كارتر در مصاحبه با شبكه خبري سي ان ان تصريح كرد كه ما اين پيام را صريح به دوستان اسرائيلي مي دهيم كه قصد جنگ با ايران نداريم.
زبيگنيو برژينسكي، مشاور امنيت ملي دولت جيمي كارتر و نويسنده كتاب جديدي به اسم «ديدگاه استراتژيك: آمريكا و بحران قدرت جهاني» در مصاحبه اي به فريد زكريا، مجري معروف شبكه خبري سي ان.ان. در خصوص جنگ عليه ايران از سوي اسرائيل يا آمريكا تأكيد كرد: ما لزومي نداريم كه وارد جنگ شويم. بايد اين پيام را خيلي صريح به دوستان اسرائيلي خود بگوييم، ما قصد ورود به جنگ نداريم. قرار نيست آنها با پرواز بر فراز حريم هوايي ما در عراق وارد جنگ شوند. ما از آنها حمايت نخواهيم كرد. اگر آنها اين كار را بكنند خودشان مسئول خواهند بود. تبعات اين اقدام براي خود آنها خواهد بود، زيرا هزينه اي كه همه ما بر پايه يك جنگ گسترده كه بنا به تفسير ايراني ها با همكاري ما انجام شده، خواهيم پرداخت، براي ما در افغانستان، در عراق، در زمينه نفت و همچنين به طور كلي تر در خاورميانه خطرناك خواهد بود.
برژينسكي در خصوص مسئله سوريه تصريح كرد: رويكرد من در اين زمينه تا حدي از نظر تعريف و شكل متفاوت تر از رويكردي است كه هم اكنون ما در حال پيگيري آن هستيم. من موضع ام اين است كه ما از هر چيزي كه ترك ها و سعودي ها به طور مشترك فراهم كنند حمايت خواهيم كرد، زيرا آنها دوستان ما در منطقه هستند. آنها مسئول هستند، آنها بسيار مرتبط با اوضاع هستند و آنها اين ظرفيت را دارند نقشي سرنوشت ساز ايفا كنند. ما مي توانيم اگر آنها اقدام كنند سپس از آنها حمايت كنيم.
برژينسكي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اتفاقات سوريه نوعي جنگ سرد بين ايران و عربستان سعودي است، تصريح كرد: بله، اوضاع حتي از اين هم پيچيده تر است، زيرا اسرائيلي ها نيز در اين بحران منفعتي دارند و مطمئناً آنها در يك سوريه قدرتمند و متحدي كه دوباره ظهور كند، منفعتي براي خود متصور نيستند. اما ما نبايد در مقايسه بين بشار اسد و قذافي بي محابا باشيم. قذافي بسيار از بشار اسد آسيب پذيرتر بود. من فكر مي كنم هنوز خيلي مانده كه بتوانيم در حقيقت با صراحت بگوييم اسد مي تواند سرنگون شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن حمايت از اوباما براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت كه لفاظي هاي كانديداهاي جمهوري خواه به حماقت رسيده است.

 



انديشكده آتلانتيك : آينده جهان در گرو آينده ايران و يونان خواهد بود

انديشكده شوراي آتلانتيك با اشاره به اوضاع پيچيده كنوني جهان معتقد است آينده 2 كشور ايران و يونان، وضعيت آينده جهان را رقم خواهد زد.
انديشكده شوراي آتلانتيك در مقاله اي به قلم «هارلان اولمن» نوشت: مركز ثقل استراتژيك و فتيله اي كه ممكن است آتش سوزي بزرگي به راه بيندازد، ايران است. حمله به تاسيسات هسته اي ايران نتايج فاجعه باري به دنبال خواهد داشت.
برخي مي گويند تنها چيزي كه از ايران بدون بمب بدتر است، ايران با بمب است؛ اين افراد بايد پيامدهاي حمله [به تاسيسات هسته اي ايران] را بفهمند؛ چنين حمله اي فقط رسيدن ايران به سلاح هسته اي را به تاخير مي اندازد و هرگز نمي تواند جلوي دست يابي ايران به سلاح هسته اي را بگيرد. نيروهاي طرفدار ايران در عراق، سوريه و لبنان [به حمله غرب به ايران] با انتقام جويي و خشونت واكنش نشان خواهند داد. مصر سر دو راهي حفظ يا لغو معاهده صلح بلندمدتش با اسرائيل قرار خواهد گرفت و ممكن نيست مصر در اين دو راهي به نفع غرب عمل كند. صرف مطرح شدن موضوع بازبيني در اين معاهده، اثر بسيار چشم گيري بر اسرائيل خواهد گذاشت؛ زيرا ديگر نمي تواند تصور كند كه مرزهاي غربي اش ايمن هستند. و چه كسي مي داند كه حتي صرفا تهديد [ايران] به بستن تنگه «هرمز» چه تاثيري بر بازارهاي نفت خواهد گذاشت؟
از اين ديدگاه، منافع امنيت ملي آمريكا كاملا واضح هستند. متاسفانه، امسال سال راي گيري است و در سايه انتخابات رياست جمهوري و كنگره [مجلس سنا] در ماه نوامبر، اين وضوح تبديل به ابهام شده است.
آن چه در جهان رخ خواهد داد فقط و فقط به دو عامل بستگي دارد: آينده يونان و ايران.
براي حل بحران بدهي يونان بايد تلاشي فوري صورت بگيرد؛ يا از طريق دخالت مالي و يا با جدا كردن يونان از منطقه يورو تا زماني كه وضعيت اقتصاد اين كشور به حال عادي برگردد. پيامد عدم اقدام در اين زمينه احتمالا يك بحران اقتصادي در سطح جهان است. تكرار حادثه سال 1929 [«بحران بزرگ» اقتصادي در سطح جهان] به هيچ وجه قابل قبول نيست.
راه چاره پيش پاي آمريكا براي رسيدن به راه حل مشترك با ايران
همچنين، بحران بر سر ايران و اهداف هسته اي اش نيز بايد حل شود. هرچند امكان مذاكره دوباره فراهم شده و بايد پيگيري شود؛ اما ديپلماسي پشت پرده نيز راه ديگري است. براي اين كار، آمريكا بايد شريكي را بيابد كه هم از ديد تهران داراي اعتبار باشد و هم تا آن جا محتاط باشد كه بتواند به شكل كاملا بي سر و صدا و نامرئي، براي رسيدن به راه حل ميانجي گري كند.
هفته گذشته در همين راستا، واشنگتن جدا به اسرائيل در مورد حمله يك جانبه به تاسيسات هسته اي ايران هشدار داد. اما حتي شايد هشدارهاي جدي تري نيز ضروري باشد؛ مثل هشدار «جورج بوش» پدر در طول جنگ خليج مبني بر قطع حمايت [آمريكا از اسرائيل]. خطر اين است: حمله نظامي ممكن است موجب جنگي شود كه پيامدهايش احتمالا با پيامدهاي جنگ هاي صد سال گذشته [آمريكا] برابري خواهد كرد.

 



اختتاميه ششمين جشنواره نواها و اشعار آييني
وزير ارشاد: ادا نكردن حق امامان آفت شاعران آييني است

برترين هاي ششمين جشنواره نواها و اشعار آييني ويژه جوانان و نوجوانان پنجم اسفند در مراسمي با حضور سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همت سازمان بسيج مداحان كشور در مجتمع 13 آبان معرفي شدند.
به گزارش فارس، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم پاياني ششمين جشنواره نواها و اشعار آييني گفت: در بحث امامت دو خطر وجود دارد: يكي غلو است و ديگري اين است كه حق ائمه(ع) ادا نشود.
«سيدمحمد حسيني» اظهار داشت: در سال 90 در سه مناسبت رهبر فرزانه انقلاب فرصت قابل توجهي را براي شاعران اختصاص دادند.
وي افزود: كمتر قشري افتخار سه بار حضور نزد رهبري در يك سال دارند و از امام صادق(ع) روايت است شاعري حتي يك تك بيت شعر براي اهل بيت(ع) بسرايد خداوند خانه اي در بهشت براي او مهيا خواهد كرد.
وزير ارشاد ادامه داد: امثال «دعبل خزاعي» دار خود را بر روي دوش خود انداختند. از شهري به شهري منتقل مي شدند و براي امامان شعر مي سرودند.
وي گفت: شعر آييني در زبان فارسي داراي اهميت فراوان است خيلي از شاعران به موضوع شعر آييني پرداختند از جمله رودكي، سنايي، ناصرخسرو و حتي در شاعران معاصر اقبال و بسياري از كسان ديگر در اين زمينه اشعاري را سرودند.
حسيني با بيان اينكه اگر قبل از انقلاب شاعران آييني در وصف ائمه به سوگ مي نشستند بعد از انقلاب به بعد حماسي نيز توجه شد، تصريح كرد: همچنين در شعرهاي دفاع مقدس اين نكته ها را شاهد هستيم و شاعري كه ماندگار است حتما از جانب ائمه به آن شاعر لطف شده است.
وي گفت: شاعران زيادي در انقلاب و وقايع بعد از انقلاب تاثيرگذار بودند از جمله سلمان هراتي، ژوليده نيشابوري، محمد عابد، طاهره صفارزاده، سپيده كاشاني و قيصر امين پور.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شاعري كه قصد سرودن شعر آييني دارد بايد از تاريخ اسلام آشنايي داشته باشد همچنين با نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، قرآن نيز آشنا باشد.
وي تصريح كرد: شخصيتي مانند علامه اميني كه كتاب ماندگار «الغدير» را نوشته است نقل شده است كه 10 هزار كتاب را مطالعه و فيش برداري كرده است.
حسيني گفت: كسي كه مي خواهد مداح و شاعر آييني باشد بايد با زبان عربي نيز آشنا شود و اين فرصت را غنيمت شمرد.
وي تذكر داد: در بحث امامت دو خطر وجود دارد: يك غلو است و ديگري اين است كه حق ائمه(ع) ادا نشود.
حسيني گفت: هيچ وقت نبايد شاعر آييني به داشته هاي خود مغرور شود و بايد نخست به تزكيه و تهذيب نفس بپردازد و از اخلاص و معنويت برخوردار شود.
در اين مراسم در بخش شعر و در رده سني جوانان «سيدمحمد حسيني»، «رويا باقري» و عطيه السادات حجتي» و در بخش شعر نوجوانان «مصطفي شمس زارع»، «ميثم داودي» و «علي سليماني» به عنوان نفرات برتر هدف تقدير قرار گرفتند.
در اين مراسم همچنين در بخش دعاخواني از «سيدمحمد هاشمي»، «مجيد خسرواني» و «مهدي مختاري» تجليل شد.
«مهدي علي اكبري»، «محمدمهدي روحي» و «عباس داستان پور» به عنوان برترين هاي بخش مداحي در رده سني جوانان و «يوسف زاهدي»، «عبدالهادي قرغي» و «امير حسين حسين زاده» در بخش مداحي در گروه سني نوجوانان به عنوان برترين ها معرفي شدند.
بنا به گفته «علي اكبر مداحي» مدير هيئت رزمندگان اسلام، در مجموع حدود 400 اثر با موضوع محرم و صفر در سه رشته مداحي، دعاخواني و شعر به دبيرخانه ارسال شد.
وي افزود: به نفرات اول تا سوم هر سطح از هر رشته به ترتيب كمك هزينه سفر زيارتي حج عمره، كمك هزينه سفر زيارتي كربلاي معلي و كمك هزينه سفر زيارتي سوريه اهدا شد.

 



كوتاه از انتخابات

جبهه متحد اصولگرايان: دوره تخريب گذشته است.
جبهه متحد اصولگرايان در اطلاعيه اي تأكيد كرد كه اين جبهه با احترام به هوشمندي ملت ايران، بر اين باور است كه دوره تخريب براي رأي آوري و كلي گويي و بيان شعارهاي بدون پشتوانه كارشناسي گذشته است. اين اطلاعيه مي افزايد: اكنون مستنداتي در اختيار جبهه متحد اصولگرايان قرار دارد كه در برخي مناطق تهران شب نامه هايي توزيع مي شود كه متأسفانه نه تنها در مورد اعضاي جبهه متحد مطالب كذبي را بيان مي دارد كه ادعاهاي خلاف واقعي را به بزرگان و موجهين جريان اصولگرايي نسبت داده است.
اين بيانيه اضافه مي كند: بدون ترديد حجم سنگين تخريب ها عليه جبهه متحد اصولگرايان نشان از آن دارد كه ليست اصلي اصولگرايان در ميان عموم مردم مورد اقبال گسترده قرار گرفته كه اين موضوع نگراني و عصبانيت جريان فتنه، انحراف و نفوذي هاي آنان را برانگيخته است.
اسم كوچك كانديداها را حتماً بنويسيد
صفر علي براتلو رئيس ستاد انتخابات استان تهران درباره اينكه چگونه مي توان از اشتباهات ناشي از يكسان بودن نام خانوادگي برخي كانديداها به هنگام شمارش آراء جلوگيري كرد، گفت: راي دهندگان حتماً بايد اسم كوچك كانديداها را بنويسند.
وي در پاسخ به اينكه «آيا آرايي كه بدون قيد اسم كوچك كانديدا فقط نام خانوادگي كانديدا در آنها قيد شده و نام خانوادگي قيد شده در تعرفه رأي بر روي چند كانديدا قرار دارد باطل مي شوند؟» گفت: خير، اين آراء باطل نيستند بلكه اين آراء بين هم فاميلي هاي يكسان تقسيم مي شوند.
وي افزود: به عنوان مثال اگر در يك حوزه انتخابيه، نام خانوادگي 8 كانديدا «احمدي» باشد و يك رأي دهنده بدون قيد نام كوچك فقط نام خانوادگي احمدي را در تعرفه راي بنويسد، اين رأي بين همه كانديداهاي آن حوزه انتخابيه كه نام خانوادگي شان احمدي است تقسيم مي شود.
به گزارش مهر، از ميان نامزدهاي انتخابات مجلس نهم از حوزه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر حدود 100 نفر با 36 عنوان نام خانوادگي مشابه با هم رقابت مي كنند.
ضرورت نوسازي در جريان اصولگرايي
علي مطهري عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس معتقد است كه به دليل وجود گرايش هاي مختلف در ميان اصولگرايان، ضرورت نوسازي در اين جريان احساس مي شود.
وي در گفت وگو با ايسنا، درباره ضرورت نوسازي در جريان اصولگرا و طرح آن از سوي برخي اصولگرايان گفت: به طور طبيعي اين موضوع تا حدودي رخ داده است، يعني گرايش هاي مختلفي در ميان اصولگرايان بوجود آمده است.
وي افزود: خواست و نياز جامعه اين گرايش ها را به وجود آورده است.
نماينده تهران در مجلس، خاطرنشان كرد: استقبال مردم از اين گرايش ها سرنوشت جريان هاي مختلف اصولگرايي را مشخص مي كند.
حداد عادل با فاصله از ساير نامزدها
مورد اقبال مردم است
حسين نجابت، عضو جبهه متحد اصولگرايان گفت: با توجه به نظرسنجي هايي كه صورت گرفته است حداد عادل نفر اول در حوزه انتخابيه تهران است و با فاصله معناداري از ساير نامزدها مورد اقبال گسترده مردم قرار دارد.
وي در نشست نخبگان با حداد عادل كه در مسجد نور تهران برگزار شد، گفت: ما در مجلس هفتم در كنار دكتر حداد عادل در خدمت مردم بوديم و از نزديك عملكرد و تلاش هاي شبانه روزي ايشان در جهت رشد و پيشرفت كشور را شاهد بوديم.
وي افزود: در فتنه 88 يكي از افرادي كه عمارگونه در جهت ياري مقام معظم رهبري پا به ميدان گذاشت و از كيان انقلاب و نظام دفاع كرد دكتر حداد عادل بود.
محصولي تصميم گير نيست
يك عضو جبهه پايداري تأكيد كرد كه در اين جبهه محصولي تصميم نمي گيرد بلكه يك جمعي حضور دارند و تصميم گير هستند.
جواد محمدي در گفت وگو با «مهر» گفت: آقاي مصباح فهرست ارايه شده از جبهه پايداري را تاييد كرده است من [نيز] با ايشان مشورت كردم و نظرشان مثبت بود.
وي همچنين گفت: لفظ تندرو براي جبهه پايداري مناسب نيست.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم: حضور دشمن شكن مردم در انتخابات افتخار ديگري را رقم خواهد زد
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي ملت شريف ايران را به شركت پرشور و دشمن شكن در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي دعوت كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است : با توجه به تأكيدات رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقليد «دامت بركاتهم» نسبت به رعايت اخلاق انتخاباتي و پرهيز از هرگونه بداخلاقي و تخريب كانديداها، لازم است داوطلبان محترم و طرفداران آنان در اين زمينه رعايت دقت را داشته باشند و ضمن خودداري از هرگونه تخريب با ايجاد روح همدلي، اخلاق و رقابت همراه با رفاقت، زمينه انتخابات سالم را فراهم كند.
استاندار تهران: راه انداختن كاروان تبليغاتي
ممنوع است
استاندار تهران گفت: هنوز گزارشات عمده از تخلفات تبليغاتي به ما نرسيده است .
مرتضي تمدن در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در اين مدت تبليغات هنوز گزارشات تخلفات عمده نداشتيم، اگرچه تخلفات جزئي وجود داشته است كه خيلي قابل ذكر نيست .
خبرنگاري پرسيد ديده شده است برخي موتورسوارها و خودروها براي نامزدها، تبليغات انجام داده اند چه برخوردي با اين افراد خواهيد داشت؟ استاندار تهران در پاسخ به اين سوال گفت: اگر كاروان تبليغاتي راه انداخته شود اين كاروان ها توسط نيروي انتظامي متوقف مي شود و هم كسي كه اين كار را انجام داده است به مراجع قضايي معرفي مي شود .

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14