(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 اسفند 1390- شماره 20153

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پوتين: مقابله با برنامه هسته اي بهانه اي براي تغيير رژيم ايران است
وزير خزانه داري آمريكا: كاهش عرضه نفت ايران ضربه سنگيني به اقتصاد جهان وارد مي كند
پيكر حجت الاسلام ابوالحسني نويسنده و مورخ برجسته تشييع شد
مدير عامل صاايران: ايران در ساخت تمامي تجهيزات ماهواره اي خودكفا شده است
جلد دوم «نقش رهبري در مديريت بحران ها»
معاون سابق ستاد مشترك ارتش آمريكا:تمام سلاح هاي جهان نيز قادر به منصرف كردن ايران نخواهند بود
توضيح
سلطانيه : گزارش آژانس سندي در تاييد توانمندي علمي ايران در راستاي اهداف صلح آميز است
شناسايي 10 وبلاگ اختلاف افكن در كاشان
پروفسور خدابخش: سخنان رهبري نور اميد را در دل مسلمانان روشن كرد
توسط جوان مبتكر در كهگيلويه و بويراحمد كوله پشتي با قابليت توليد برق اختراع شد
مديرعامل سازمان بهره وري و انرژي: 7 ميليارد دلار قابليت صرفه جويي در كشور وجود دارد
عضو خبرگان رهبري: ايران اسلامي بدون سلاح هسته اي نيز شاخ ابرقدرت ها را خواهد شكست
تا پايان دولت دهم تمامي واجدان شرايط مسكن مهر صاحب خانه مي شوند
مادر شهيد احمدي روشن: دشمن با ترور دانشمندان ما به اهداف خود نخواهد رسيد
اخبار ادبي و هنري



پوتين: مقابله با برنامه هسته اي بهانه اي براي تغيير رژيم ايران است

پوتين بر موضع گيري مستقل كشورش در قبال مسايل مربوط به ايران و تمايل براي ادامه همكاري هاي دوجانبه تأكيد كرد.
به گزارش فارس به نقل از «اينترفكس»، «ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه اعلام كرد كه تحت لواي مقوله ممانعت از گسترش سلاح هاي كشتار جمعي تلاش مي شود تا رژيم سياسي در ايران را سرنگون كنند.
پوتين كه روز جمعه براي بازديد به يكي از تاسيسات هسته اي در «ساروف» (در منطقه نيژگوراد) رفته بود، با جمعي از كارشناسان نظامي اين مركز ديدار كرده و طي سخناني در رابطه با مسائل امنيت ملي گفت: من هم از جمله كساني هستم كه معتقدم تحت لواي مبارزه براي ممانعت از گسترش سلاح هاي كشتار جمعي و اضافه شدن يك كشور ديگر به جمع باشگاه كشورهاي هسته اي جهاني، يعني ايران، در حقيقت تلاش مي شود تا به هدف ديگري دست يافته شود و آن سرنگوني رژيم سياسي حاكم بر اين كشور است.
نخست وزير روسيه تأكيد كرد: چنين ظن و ترديدي نزد ما وجود دارد و ما در اين خصوص موضعي كه اتخاذ كرده ايم تا حدود زيادي متفاوت از آن چيزي است كه تلاش مي شود تا راه كلي براي توسعه روند اوضاع پيرامون مسائل هسته اي ايران به ما نشان داده شود.
وي يادآور شد: البته در برخي موارد مواضع ما با ساير كشورهاي درگير در حل و فصل مسائل هسته اي ايران بر يكديگر منطبق است: ما هم علاقه مند نيستيم تا ايران به يك قدرت هسته اي تبديل شود.
پوتين در عين حال با نظر «ولاديمير اورلوف» رئيس مركز تحقيقات سياسي روسيه كه معتقد است مقامات مسكو موضع گيري مستقلي در رابطه با مسئله ايران ندارند، مخالفت كرد.
اين كارشناس برجسته روس در اين ملاقات با مطرح كردن اين سؤال كه «آيا زمان آن نرسيده تا روسيه از اين برخورد دست بردارد كه در همه چيز از آمريكا تبعيت كند؟» يادآور شد كه به عقيده وي بايد همكاري هاي نظامي- فني با ايران از سر گرفته شود و به همراه كشورهايي مانند تركيه، اندونزي، مصر، چين و برزيل طرحي براي حل و فصل مشكلات موجود در خصوص ايران پرداخته شود.
نخست وزير روسيه در پاسخ به اين اظهارات گفت: در رابطه با موضع گيري مستقل در قبال ايران بايد بگويم كه ما دقيقاً چنين مواضعي اتخاذ كرده ايم و به همين دليل هم با وجود مخالفت ها و اعمال فشارهاي صورت گرفته از سوي غرب، ما نيروگاه اتمي بوشهر را تكميل كرديم و قصد داريم تا در آينده هم به همكاري در اين زمينه ادامه دهيم.
وي در عين حال با تأكيد بر اينكه روسيه هرگز «متجاوزانه» عمل نخواهد كرد، گفت: ما با شركاي خود در عرصه بين المللي بصورت همكاري برخورد مي كنيم. هميشه بايد احساس كرد كه چه كساني مواضع شان با ما يكسان است و در چه زمينه هايي اختلاف وجود دارد و براي حل و فصل هر مشكلي بايد جستجو كرد و متحداني پيدا كرد.
پوتين با اشاره به اينكه مواضع روسيه در خصوص همه مشكلات بين المللي، از جمله ايران و سوريه تحت تأثير ديگران نيست افزود: موضع گيري ما در شوراي امنيت سازمان ملل در خصوص مسائل سوريه نشان داده است كه ما قصد نداريم تحت تأثير ديگران دست به اقدام بزنيم و من اميدوارم كه در آينده هم همينطور باشد.
نخست وزير روسيه تأكيد كرد: ما داراي منافع خاص خود هستيم و آنها را دنبال مي كنيم، ولي در عين حال بايد با جامعه بين الملل همكاري داشته باشيم و به خوبي متوجه هستيم كه در جهان چه مي گذرد و هرگز نبايد در انزوا ماند. اين بدترين راه براي تأمين امنيت ملي است.

 



وزير خزانه داري آمريكا: كاهش عرضه نفت ايران ضربه سنگيني به اقتصاد جهان وارد مي كند

با گذشت تنها چند روز از اقدام پيش دستانه و تلافي جويانه كشورمان در قطع صادرات نفت به دو كشور اروپايي، وزير خزانه داري آمريكا اذعان كرد كه قطع يا كاهش عرضه نفت ايران ضربه سنگيني به اقتصاد جهان وارد مي كند.
به گزارش پايگاه خبري روسيا اليوم، «تيموتي گايتنر»، وزير خزانه داري آمريكا با هشدار نسبت به خطر كاهش عرضه نفت و افزايش قيمت آن در بازار نفت جهان با توجه به تحريم نفتي ايران گفت: كاهش و قطع عرضه نفت ايران مي تواند ضربه بزرگي به اقتصاد جهان وارد كند و به همين دليل آمريكا بايد براي جلوگيري از اين ضرر تمام سعي خود را بكند.
وي تاكيد كرد: ادامه رشد اقتصاد جهاني و مواضع خصمانه عليه تهران، دو عامل اساسي افزايش كنوني قيمت نفت در بازارهاي جهاني است.
وزير خزانه داري آمريكا اضافه كرد: واشنگتن به دنبال منابع جايگزين نفت ايران در عربستان و ديگر كشورها است.
از سوي ديگر، صندوق بين المللي پول نيز نسبت به افزايش قيمت نفت در اقتصاد جهاني هشدار داده و خواستار بررسي وضعيت ايران از نزديك شده است.
در همين رابطه، پايگاه اينترنتي «بلينگ هام هرالد» گزارش داد، به دنبال افزايش بهاي بنزين در آمريكا كه روند شكننده بازسازي اقتصادي اين كشور را تهديد مي كند، دولت اوباما احتمالا براي معكوس نمودن اين روند، اقدام به استفاده از ذخاير نفتي استراتژيك اين كشور خواهد نمود.
سياست تحريم نفت ايران كه از سوي كنگره آمريكا مطرح و به شركاي اروپايي اين كشور تحميل شده است تاكنون باعث افزايش 20 دلاري قيمت نفت شده است. به موازات افزايش قيمت نفت قيمت بنزين در آمريكا نيز افزايش 11درصدي داشته است. تحليلگران سياسي قيمت بنزين را عامل تعيين كننده اي در نتيجه انتخابات رياست جمهوري 2012 مي دانند.
براساس اين گزارش، افزايش قيمت بنزين در آمريكا تحت تاثير سياست تحريم نفتي ايران آينده سياسي اوباما را در معرض خطر جدي قرار داده است.
خبرگزاري رويترز نيز با ابراز نااميدي از تلاش آمريكا و عربستان براي جايگزيني نفت ايران اعلام كرد: افزايش صادرات نفت عربستان تنها براي يك هفته مفيد است و نبايد به جبران خسارت ناشي از تحريم نفتي ايران خيلي خوش بين بود.
بي اعتنايي ژاپن
به تحريم نفتي ايران
«كين ايچي كومانو» سفير ژاپن در تهران در گفت وگو با مهر درباره آخرين وضعيت صادرات نفت خام ايران به پالايشگاه هاي ژاپني همزمان با افزايش تحريم هاي بين المللي، گفت: در حال حاضر خريد نفت در ژاپن توسط شركتها و پالايشگاه هاي نفت خصوصي انجام مي گيرد.
سفير ژاپن در ايران با اعلام اينكه در شرايط فعلي شركت هاي ژاپني نفت مورد نياز ژاپن را از منابع مختلف و متنوعي تامين مي كنند، تصريح كرد: هم اكنون علاوه بر ايران، كشورهايي همچون عربستان سعودي، كويت، امارات متحده عربي و برخي كشورهاي آسيايي مانند اندونزي به ژاپن نفت صادر مي كنند.
اين مقام ژاپني از قيمت و اطمينان از عرضه بلند مدت انرژي به عنوان 2 معيار پالايشگاه هاي ژاپن براي خريد نفت خام از كشورهاي مختلف ياد كرد و افزود: در مجموع مي توان گفت كه كل صادرات نفت به ژاپن از منابع مختلف و جمع تصميم هايي را تشكيل مي دهد كه كمپاني هاي خصوصي ژاپني دنبال مي كنند.

 



پيكر حجت الاسلام ابوالحسني نويسنده و مورخ برجسته تشييع شد

گروه ادب و هنر-
طي مراسمي با حضور جمعي از مراجع تقليد و مردم، پيكر حجت الاسلام والمسلمين علي ابوالحسني(منذر) نويسنده و مورخ برجسته معاصر در قم تشييع شد.
در اين مراسم كه آيات عظام صافي گلپايگاني، سبحاني و نمايندگان ساير بيوت مراجع، علما و فضلا، محققان، پژوهشگران و مردم قدرشناس قم حضور داشتند تشييع پيكر مرحوم ابوالحسني از مسجد امام حسن عسكري(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شد. پس از ورود پيكر اين عالم فقيد به حرم مطهر، حضرت آيت الله صافي گلپايگاني با حضور در صحن اصلي حرم بر پيكر اين عالم و محقق و فاضل حوزه اقامه نماز كردند.
همچنين پيام آيات عظام صافي گلپايگاني و سبحاني كه در مراسم حضور داشتند، قرائت شد كه در اين پيام، هر دو مرجع تقليد با تجليل از مقام علمي اين عالم فقيد در عرصه مبارزه با فرقه هاي ضاله و همچنين دفاع از حقانيت روحانيت و تشيع در عرصه تاريخ نگاري، درگذشت اين فقيد سعيد را ضايعه اي براي حوزه هاي علميه ذكر كردند.
پس از اين مراسم، پيكر مرحوم حجت الاسلام والمسلمين ابوالحسني در قبرستان باغ بهشت قم به خاك سپرده شد.
گفتني است، حجت الاسلام علي ابوالحسني مشهور به «منذر» از نويسندگان و مورخان تاريخ اسلام و ايران بود كه چهارم اسفند بر اثر عارضه قلبي در سن 56 سالگي درگذشت. وي در طول عمر مبارك خويش به تاليف كتاب و تنظيم مقاله در حوزه هاي مختلف فرهنگ اسلامي و تاريخ ايران و جهان پرداخت. در كارنامه علمي و حرفه اي او آثاري چون «نگاهي به اصل ولايت فقيه»، «تحليلي سياسي-اجتماعي از فلسفه و ضرورت ولايت فقيه و دموكراسي ارشاد شده»، «تبييني از فلسفه سياسي-اجتماعي-اخلاقي-فرهنگي فرقانيسم»، «نگاهي به ابعاد گوناگون جنگ صليبي غرب با اسلام»، «ميعاد با استاد مطهري شهيد راه تطهير سيماي فرهنگ اسلامي از زنگار غرب زدگي و شرق زدگي»، «تحليلي از نقش سه گانه شهيد شيخ فضل الله نوري در نهضت تحريم تنباكو»، «تراز سياست؛ جلوه هايي از سياست و مديريت شيخ انصاري»، «سياهپوشي در سوگ ائمه نور(ع)»، «ريشه هاي تاريخي و مباني فقهي» ديده مي شود.
در همين رابطه روز يكشنبه مجلس ختمي از سوي خانواده آن مرحوم در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي تهران از ساعت 19 تا 30/20 برگزار خواهد شد.
روزنامه كيهان فقدان آن انديشمند فرزانه را به خانواده آن فقيد سعيد و اهالي حوزه فرهنگ و قلم تسليت مي گويد.

 



مدير عامل صاايران: ايران در ساخت تمامي تجهيزات ماهواره اي خودكفا شده است

مدير عامل صاايران با بيان اينكه ما امروز در توليد و ساخت تمام تجهيزات ماهواره اي خودكفا هستيم، گفت: علي رغم تحريم ها توانسته ايم به آخرين فناوري هاي پيشرفته روز دنيا دسترسي پيدا كنيم.
به گزارش فارس، ابراهيم محمودزاده مديرعامل سازمان صنايع الكترونيك ايران در مراسم افتتاحيه مدرسه و لابراتو ار قرآني در شهرك امام رضا (ع) شيراز كه با حضور رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع، جمعي از مديران صا ايران و كاركنان اين سازمان برگزار شد با اشاره به پرتاب ماهواره هاي مختلف توسط سازمان صنايع الكترونيك ايران گفت: هنگامي كه ماهواره اي به فضا پرتاب مي شود همگي بايد سجده شكر بجا بياوريم زيرا اين مصداق حديثي از پيامبر اكرم (ص) است كه مي فرمايند دانش اگر در ثريا باشد مردماني از فارس به آن دسترسي پيدا مي كنند و اين حديث اكنون به حقيقت پيوسته است.
مدير عامل سازمان صنايع الكترونيك ايران با بيان اينكه تمام تجهيزات ماهواره اي كشورمان به دست متخصصان متعهد داخلي ساخته شده است و در ساخت تمام تجهيزات ماهواره اي خودكفاست، تصريح كرد: برخي ها هنوز تصور مي كنند كه ما تجهيزات خود را از خارج تامين مي كنيم در حالي كه ما علي رغم تحريم ها توانسته ايم به آخرين فناوري هاي پيشرفته روز دنيا دسترسي پيدا كنيم.
وي تاكيد كرد: ايران همانگونه كه امام راحل فرمودند اكنون به عنوان يك نظام برتر الگوي كشورهاي منطقه شده است كه اين همه پيشرفت به بركت توسل به قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بوده است.

 



جديدترين اثر «دفتر پژوهش هاي مؤسسه كيهان» منتشر شد
جلد دوم «نقش رهبري در مديريت بحران ها»

جلد دوم كتاب «نقش رهبري در مديريت بحران ها» نوشته محمد تقي كرامتي از مجموعه كتب «نيمه پنهان» توسط «دفتر پژوهش هاي مؤسسه كيهان» منتشر شد. جلد نخست اين كتاب در تابستان 1390 روانه بازار نشر شد و تاكنون 7 بار تجديدچاپ شده است.
سلسله بحث هاي دومين مجلد «نقش رهبري در مديريت بحران ها» ادامه منطقي- تاريخي مباحثي است كه نويسنده در جلد اول مطرح كرده است؛ بنابراين براي مطالعه و آشنايي جامع با روش شناسي رهبر فرزانه انقلاب در مديريت تحولات، چالش ها و بحران هاي گوناگون بهتر است.
عناوين جلد دوم اين كتاب كه به «شهيد مصطفي احمدي روشن» تقديم شده به شرح زير است:
- غائله 23 آبان 1376، واكنش مراجع عظام و علما به اظهارات آقاي منتظري، تحليل هاشمي رفسنجاني از غائله منتظري، تحليل رهبر انقلاب از قتل هاي زنجيره اي، - هشدار رهبر انقلاب نسبت به اهداف دشمن، محاكمه عبدالله نوري و جنجال گروههاي فشار، ترور سعيد حجاريان و التهابات ناشي از آن، بحران مشروعيت مجلس، اقدامات رهبر انقلاب براي خروج از بحران، تدبير رهبر معظم انقلاب از نگاه مجلس- غوغاي مصونيت نمايندگان، استمداد از رهبري معظم براي حل بحران، تدبير قانوني رهبر معظم انقلاب براي حل بحران، و...
بدين ترتيب نويسنده ضمن مرور تاريخ دوران رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي و بحران هاي ايجاد شده توسط اجانب و ايادي داخلي آنها به مدد اسناد متقن، نقش بي بديل رهبري در برون رفت از بحران هاي دست ساز اجانب را مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهد.
به گونه اي كه مخاطبان ضمن مرور يك راه طي شده تاريخي، در مي يابند كه چگونه گره هاي كور، با تدبير ولايت فقيه گشوده شده است.
كتاب حاضر در شمارگان 3300 نسخه و به قيمت 4000 تومان از سوي انتشارات كيهان در اختيار علاقه مندان و تاريخ پژوهان قرار گرفته است.
هزينه ارسال اين كتاب براي شهروندان تهراني به صورت رايگان خواهد بود. علاقه مندان مي توانند براي تهيه اين كتاب با تلفن 33916991 تماس حاصل فرمايند تا ترتيب ارسال اين كتاب و ساير مجلدات مجموعه نيمه پنهان براي آنها فراهم شود.

 



معاون سابق ستاد مشترك ارتش آمريكا: تمام سلاح هاي جهان نيز قادر به منصرف كردن ايران نخواهند بود

معاون سابق ستاد مشترك ارتش آمريكا گفت اگر ايران قصد دستيابي به توانمندي هسته اي را داشته باشد، تمام سلاح هاي جهان نيز قادر به منصرف كردن آنها نخواهد بود.
به گزارش «الشرق الاوسط»، «جيمز كارترايت»، معاون سابق ستاد مشترك ارتش آمريكا گفت: آمريكا نمي تواند مقامات ايران را در دستيابي به توانمندي هسته اي منصرف كند و تهران در عزم خود نسبت به اين مساله راسخ است.
وي افزود: اگر ايران قصد دستيابي به توانمندي هسته اي داشته باشد، تمام سلاح هاي جهان نيز قادر به منصرف كردن ايران نخواهد بود.
به گزارش روزنامه واشنگتن تايمز، اين ژنرال بازنشسته آمريكايي با بيان اين كه اسرائيل نمي تواند مانع پيشرفت ايران در برنامه هسته اي شود حتي اگر به پايگاه هاي هسته اي آن حمله كند، گفت: حمله اسرائيل به ايران مي تواند موجب كندي روند ايران در مسير برنامه هسته اي آن شود، اما پروژه آن متوقف نمي شود.

 



توضيح

در خبر روز گذشته درباره تجليل از نخبگان نظامي و فرهنگي سپاه تصاوير 3 تن از تقديرشدگان از جمله حسين شريعتمداري، اسماعيل منصوري لاريجاني و فرزند شهيد تهراني مقدم منتشر شد اما متاسفانه تصويري از برادر شهيد حسن باقري افشردي كه به عنوان يكي از نخبگان نظامي نام آور سپاه از وي تجليل شد، در دسترس نبود. ضرورت ديديم ضمن تذكر اين موضوع و اعتذار بابت آن تصويري از شهيد حسن باقري را منتشر كنيم.

 



سلطانيه : گزارش آژانس سندي در تاييد توانمندي علمي ايران در راستاي اهداف صلح آميز است

نماينده دائم ايران در آژانس تاكيد كرد: اجراي درخواست هاي آژانس براي رفع برخي سوالات و ابهامات و بازديد از سايت پارچين مستلزم توافق بر سر يك چارچوب است كه كليه ملاحظات دو طرف در آن لحاظ شود .
علي اصغر سلطانيه در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به واكنش كشورهاي غربي و رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره گزارش اخير آژانس درباره ايران گفت: توصيه مي كنم كشورها به خصوص كشورهاي غربي از هرگونه اظهار نظر كه باعث مخدوش شدن فضاي همكاري با آژانس شود، به طور جدي خودداري كنند .
سلطانيه با اشاره به گزارش اخير مدير كل آژانس درباره ايران اظهار كرد: اين گزارش بار ديگر به صراحت نشان مي دهد تمام فعاليت هاي ايران به ويژه فعاليت هاي غني سازي اش به طور كامل تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي است .
وي گفت: اين گزارش سندي است در تاييد توانمندي علمي و تكنولوژي ايران كه گام هاي رو به جلو را در راستاي اهداف صلح آميز برمي دارد .
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با بيان اين كه حجم گزارش اخير يوكيا آمانو نسبت به گزارش قبلي اش 50 درصد كم شده است، اظهار كرد: در اين گزارش درباره بازرسي هاي معمول و عادي بازرسان در 15 تاسيسات و ديگر نقاط مربوط به فعاليت هاي هسته اي ايران گزارش شده است. همچنين درباره دو دور مذاكرات ايران با مقامات آژانس نكاتي اعلام شده است و مشخص است كه اين مذاكرات براي تعيين يك رويكرد و چارچوب به منظور حل موضوعات و سوال هاي آژانس صورت مي گيرد .
سلطانيه انجام مذاكرات ايران و آژانس را نشان دهنده حسن نيت و همكاري ايران با آژانس دانست و در رابطه با آن چه دسترسي ندادن به بازرسان آژانس براي بازديد از سايت پارچين عنوان شده، تاكيد كرد: هر نوع بازديد و دسترسي به سايت پارچين پس از مذاكره و موافقت بر سر يك چارچوب مشخص عملي خواهد بود .
وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران اظهارنامه اوليه و ارزيابي خود را درباره زمينه گزارش قبلي آژانس در طول دو دور مذاكره با مقامات آژانس ارائه كرد كه نشان دهنده جديت ايران در اين فرايند است و آژانس در گزارش اخيرش به اين اظهارنامه اشاره كرده است .
وي در پاسخ به اين كه اعلام آژانس در گزارش اخير مبني بر اين كه ايران در اظهارنامه اش مطالعات ادعايي را رد كرده است، آيا اين اعلام آژانس به معناي رد اظهارنامه ايران نيست؟ گفت: آژانس وظيفه دارد اين اظهارنامه را بررسي و مطالعه كند و پس از آن چنانچه سوالي داشت با ايران مطرح كند .
وي در پاسخ به اينكه آيا اجازه براي دسترسي بازرسان آژانس به سايت پارچين به طور كلي از سوي ايران رد شده است؟ خاطرنشان كرد : بازرسي هاي عادي از تاسيسات هسته اي ايران مطابق معاهده ان پي تي همواره در حال انجام بوده و ادامه دارد. درخواست آژانس براي بازديد از سايت پارچين جداي از بازرسي هاي معمول است و درخواست ها براي رفع برخي سوالات و ابهامات از سوي آژانس مستلزم توافق بر سر يك چارچوب است كه كليه ملاحظات دو طرف در آن لحاظ شود .

 



شناسايي 10 وبلاگ اختلاف افكن در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان از شناسايي 10 وبلاگ مجهول الهويه و اختلاف افكن در اين شهرستان خبر داد.
عليرضا جوادي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان كاشان برخي از بدخواهان نظام و انقلاب براي ناامن كردن فضاي انتخابات با استفاده از فضاي اينترنت و ايجاد وبلاگ هاي مجهول الهويه در حال ايجاد اختلاف بين نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه كاشان و آران و بيدگل هستند.
وي افزود: تاكنون 10 وبلاگ مجهول الهويه اختلاف افكن در كاشان شناسايي شده اند كه به نقل از اين كانديداها عليه كانديداي ديگر و بالعكس مطالبي را منتشر مي كنند تا با ايجاد مناقشات اجتماعي موجب ناامن كردن فضاي انتخابات شوند. فرماندار توجه و هوشياري رسانه ها و تذكرات به موقع نامزدهاي انتخابات مجلس و هواداران آنان را در خنثي سازي اين توطئه دشمن تاكيد كرد.

 



پروفسور خدابخش: سخنان رهبري نور اميد را در دل مسلمانان روشن كرد

استاد برجسته فيزيك هسته اي گفت: رهبر انقلاب بار ديگر پرده از چهره پليد دشمنان برداشت.
پروفسور «رسول خدابخش» روز جمعه در گفتگوي اختصاصي با «ايرنا» افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خردمندانه خود ضمن تاكيد بر حق مسلم كشورها در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي صراحتا اعلام كردند كه كشورهاي استكباري هرگز قادر به متوقف ساختن روند توسعه كشور و پيشرفت هاي علمي خيره كننده دانشمندان جمهوري اسلامي نخواهند شد.
وي يادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب در عين تاكيد بر ادامه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي، يك بار ديگر به جهانيان اعلام كردند كه مخالفت غربي ها با جمهوري اسلامي ريشه در خوي استكباري آنان دارد و مسئله هسته اي بهانه اي براي خاموش كردن صداي حق طلبي و اسلام خواهي ايران است.
«خدابخش» افزود: پيشرفت هاي غرورآفرين ملت ايران در بخش هاي مختلف علمي، سياسي، نظامي، هوا و فضا دشمن را بشدت نگران كرده و مشكوك جلوه دادن فعاليت هاي هسته اي ايران سناريوي پيش پا افتاده اي است كه براي انحراف افكار عمومي جهان طراحي و اجرا مي شود.
استاد دانشگاه هاي آذربايجان غربي و كشور ادامه داد: اعتقاد به ارزش هاي اسلامي و آرمان هاي انقلاب باعث شد تا دانشمندان ايراني با كمترين امكانات بتوانند پيشرفته ترين علوم و فنون روز جهان را بومي سازي كنند و حالا استكبار جهاني بيهوده تلاش مي كند تا اين اراده فرزندان ملت را متوقف كند. وي تاكيد كرد: جهان سلطه هيچ راهي جز كنار آمدن با اين قدرت نوپا ندارد در غير اين صورت، توسط ملت ها كنار زده و به نابودي كشانده خواهد شد.
خدابخش گفت: ايران اسلامي بر اين باور است كه اقتدار با سلاح نظامي بدست نمي آيد بلكه در سايه ايمان به ارزش هاي اصيل اسلامي و انساني، حفظ حرمت انسان ها و برقراري عدالت است كه نظام هاي سياسي مي توانند به اوج اقتدار و عظمت دست يابند.

 



توسط جوان مبتكر در كهگيلويه و بويراحمد كوله پشتي با قابليت توليد برق اختراع شد

«احسان رستگار» نخبه جوان و مبتكر كهگيلويه و بويراحمدي با اختراع كوله پشتي با قابليت توليد برق 220 ولت در بين شركت كنندگان بيش از 50 كشور جهان در مالزي نايب قهرمان جهان شد.
در اين مسابقات حكم نايب قهرماني جهان، مدال نقره و تنديس شگفتي مسابقات به اين جوان دهدشتي اهدا شد.اين جوان 26 ساله دهدشتي از توابع استان كهگيلويه و بويراحمد همچنين در اين مسابقات تنديس و جايزه ويژه «برج هاي دوقلوي پتروناس» در كوالالامپور پايتخت مالزي را از شهردار اين شهر دريافت كرد.
رستگار در تشريح اختراع خود به ايرنا گفت: اين كوله پشتي با چنين قابليتي براي اولين بار در جهان ساخته شده است. وي افزود: اين كوله پشتي صفحه سولار كوچك خورشيدي دارد و انرژي را از محيط دريافت و ذخيره مي كند.وي گفت: اين سيستم براي استفاده تا 24 ساعت برق ذخيره مي كند و قابل استفاده در زمينه هاي گردشگري، فني و مهندسي، نظامي، پزشكي، ورزشي و كشاورزي است.
رستگار اضافه كرد: توليد برق از انرژي رايگان خورشيد، مقاومت بالا، عدم آلودگي محيط زيست، عدم توليد صدا، هزينه كم تهيه و قابليت ذخيره برق از ويژگي هاي بازار اين كوله پشتي برقي است.وي بيان كرد: بسياري از شركت ها و كشورهاي شركت كننده در اين مسابقات خواستار خريد و توليد انبوه اين اختراع بودند.

 



مديرعامل سازمان بهره وري و انرژي: 7 ميليارد دلار قابليت صرفه جويي در كشور وجود دارد

مديرعامل سازمان بهره وري و انرژي ايران گفت: طبق بررسي هاي انجام شده، هم اكنون هفت ميليارد دلار قابليت صرفه جويي انرژي در بخش ساختمان در سطح كشور وجود دارد.
«سعيد مهذب ترابي» گفت: با رعايت مبحث 19 مقررات ملي ساختمان درخصوص كاهش و بهينه سازي انرژي مي توان 40 تا 60درصد از مصرف انرژي را در ساختمان ها كاهش داد.
وي با اشاره به وضعيت نابسامان مصرف انرژي در كشور، گفت: با ادامه روند مصرف بي رويه انرژي، ايران در سال 1404 به يك كشور واردكننده انرژي تبديل خواهد شد.
ترابي افزود: هم اينك سهم مصرف نفت و گاز در ايران به ترتيب 2/2 و 4/5 درصد از كل انرژي دنياست در حالي كه سهم كشور ما از توليد ناخالص ملي دنيا فقط 39 صدم درصد است.
مديرعامل سازمان بهره وري انرژي ايران با اشاره به مشكلي به نام «تله تكنولوژيك» در كشور ادامه داد: وسايل و تجهيزات مورد استفاده در ايران به لحاظ چرخه بهينه سازي انرژي قابليت و كارايي لازم را ندارد.
مهذب ترابي گفت: به طور مثال هم اكنون 90درصد الكتروموتورهاي خريداري شده كه 60درصد كل انرژي كشور را تشكيل مي دهند از يك كشور خاص وارد مي شود.
وي گفت: در حالي كه قيمت هر الكتروموتور با كيفيت بالا 8/8 دلار است هم اكنون اين الكتروموتورها با قيمت 1/8 دلار از آن كشور خاص تهيه مي شوند.
او با اشاره به وضعيت نابسامان وضعيت مصرف انرژي در ايران و مقايسه آن با تركيه افزود: هم اينك مصرف اوليه انرژي در ايران 2/5 برابر تركيه و شدت مصرف انرژي نيز پنج برابر آن كشور است.
وي وابستگي به انرژيهاي فسيلي را يك معضل مهم جهان عنوان و بيان كرد: هم اكنون سهم سوختهاي فسيلي در كل دنيا 86درصد است كه اين وضعيت تبعات مختلفي نظير افزايش گازهاي گلخانه اي را به دنبال داشته است.
او بهره وري و بهينه سازي مصرف انرژي، توسعه استفاده از انرژيهاي نو و تجديدپذير را از مهمترين راهكارهاي آژانس بين المللي انرژي در جهان عنوان كرد.
در همين راستا مدير دفتر بهره وري انرژي بخش ساختمان سازمان بهره وري انرژي ايران گفت: از هنگام اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها تاكنون 9درصد از مصرف انرژي در بخش خانگي كشور كاسته شده است.
مهندس «سعيد اماني» افزود: در پي هدفمندسازي يارانه ها و افزايش قيمت حاملهاي انرژي، اقدامات مربوط به كاهش و بهينه سازي مصرف انرژي در ساختمانها مورد توجه مردم قرار گرفته است. وي اضافه كرد: هم اينك مصرف انرژي در ايران وضعيت مناسبي ندارد به طوري كه سرانه و شاخص مصرف انرژي به ازاي زيربناي ساختمان در كشور ما دو تا سه برابر كشورهاي اروپايي است.

 



عضو خبرگان رهبري: ايران اسلامي بدون سلاح هسته اي نيز شاخ ابرقدرت ها را خواهد شكست

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
عضو خبرگان رهبري گفت: اتهامات و هياهوي بي اساس غرب بر سر فعاليت هاي هسته اي ايران، نشان از ناتواني و وحشت آنها از پيشرفت هاي گسترده ملت ايران است.
آيت الله علي معلمي با بيان اينكه ايران اسلامي بدون سلاح هسته اي نيز شاخ ابرقدرت ها را مي شكند، افزود: ملتي كه در عرصه هاي هوا و فضا، فن آوري، علوم هسته اي و... پيشرفت هاي چشمگير و گسترده اي دارد، ديگر زمينه اي براي سلطه جهاني باقي نمي ماند و لذا ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست.
امام جمعه قائم شهر اظهار داشت: ملت بزرگ ايران اقتدارش را بدون تكيه سلاح هسته اي به دست آورده و قادر به حفظ آن بدون سلاح هسته اي نيز هست و هدف دشمن در اين جنگ رواني و تبليغي سوء، متوقف كردن پيشرفت هاي علمي ايران است و اين نيز غيرممكن خواهد بود.
آيت الله معلمي با بيان اينكه به اعتراف دشمنان ملت ايران با تشديد تحريم ها خسته و شكسته نخواهد شد، گفت: در صورت ابتلا به شرايط سخت و دشوار نيز همچون مسلمانان صدر اسلام با صبر و مقاومت از همه تحريم ها و مشكلات براي حفظ نظام و عزت و سربلندي آن عبور خواهيم كرد.
وي در آستانه 12اسفند، انتخابات را يك نعمت الهي و مصونيت بخش براي كشور دانست و اظهار داشت: مردم با حضور يكپارچه و دشمن شكن خود در انتخابات ديگر بار طعم قدرت معنوي ايران را به دشمنان خواهند چشاند و سزاوارترين كار داوطلبان و كانديداها نيز در عرصه انتخابات تلاش براي حضور گسترده مردم و پرهيز از هرگونه رفتارها و اعمال اختلاف برانگيز و نيز تحمل و تمكين آنها به نتايج بعد از انتخابات است.
وي در پايان التزام عملي و وفاداري به اسلام ناب محمدي، قانون اساسي، ولايت فقيه و اجراي احكام اسلامي را از ويژگي هاي نامزد اصلح نام برد كه مي بايست مورد توجه مردم قرار گيرد.

 



تا پايان دولت دهم تمامي واجدان شرايط مسكن مهر صاحب خانه مي شوند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون امور مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي اظهار داشت: تمامي واجدان شرايط متقاضي مسكن مهر تا پايان فعاليت دولت دهم صاحب خانه خواهند شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل مسكن و شهرسازي استان اصفهان، «ابوالفضل صومعلو» در جلسه شوراي مسكن استان اصفهان افزود: در حال حاضر هيچ طرحي در بخش عمراني كشور مهمتر از طرح مسكن مهر نيست.
وي با بيان اينكه اجراي طرح مسكن مهر يكي از معيارهاي ارزيابي مديران ارشد استان ها محسوب مي شود، گفت: استان اصفهان در اجراي طرح مسكن مهر پيشتاز است و اين استان جزو استان هاي برتر كشور از لحاظ پيشرفت فيزيكي و تعداد واحدهاي مسكن مهر است.
معاون امور مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي افزود: تفكر اجراي طرح هاي زيربنايي مسكن مهر مشروط به اختصاص اعتبار دور از تفكر مديريتي است.
صومعلو، اجراي طرح هاي زيربنايي براي طرح مسكن مهر را از جمله وظايف دستگاه هاي خدمات رسان ذكر كرد و گفت: تاكنون دولت با دستگاههاي خدمات رسان همكاري خوبي داشته است و مسئولان دستگاههاي خدمات رسان نيز بايد تاسيسات زيربنايي اين پروژه را شامل آب، برق و گاز براي واحدهاي مسكن مهر تامين كنند.
معاون امور عمراني استانداري اصفهان نيز با بيان اينكه يك چهاردهم مسكن مهر كشور در استان اصفهان در حال احداث است افزود: معاف نبودن مسكن مهر از ماليات از مهمترين مشكلات استان است و وزارت راه و شهرسازي نيز بايد سهم استان اصفهان براي اجراي طرح هاي زيربنايي مسكن مهر را افزايش دهد.

 



مادر شهيد احمدي روشن: دشمن با ترور دانشمندان ما به اهداف خود نخواهد رسيد

تبريز-خبرنگار كيهان:
مادر شهيد احمدي روشن گفت: پسر من تخصص و تعهد داشت و به اصول اسلام پايبند بود و به ائمه توسل مي جست.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز مادر شهيد «مصطفي احمدي روشن» طي سخناني در دانشگاه تبريز گفت: رسالت ما، ادامه راه شهداست و دشمن با ترور دانشمندان به اهداف خود نخواهد رسيد. دشمنان زبون و خوار هستند و اوج رذالت و زبوني آنها را مي توان در ترور دانشمندان هسته اي ايران ديد.
همچنين به گزارش ايرنا «رحيم احمدي روشن» نيز در مراسمي گفت: دشمنان نظام از احمق ترين افراد هستند چرا كه فكر مي كنند كه در فرهنگ و علم براي همه ملتها دست بالاتر دارند در حالي كه در اشتباه هستند.
وي، با بيان اينكه بعد از شهادت «مصطفي»، صدها احمدي روشن در عرصه فن آوري هسته اي ظهور مي كنند گفت: شهادت دانشمندان هسته اي كشور موجب تزريق روح تازه اي بر پيشرفت ملت ايران مي شود.
پدر شهيد «احمدي روشن»، تأكيد كرد: دشمنان نظام با اين اقدامات ايذايي و ترور دانشمندان كشور هيچ نتيجه اي جز بردن آبروي خود در عرصه بين المللي را ندارند.
احمدي روشن، با اشاره به توهم دشمن مبني بر عدم اقبال دانشجويان به رشته هاي فيزيك هسته اي پس از ترورهاي كور، اضافه كرد: با اين اقدام مستكبرين نه تنها دانشجويان تغيير رشته نداده بلكه هزاران دانشجوي كشور با امضاي طوماري خواستار تغيير رشته خود براي تحصيل در رشته اي مرتبط با انرژي هسته اي شدند.
وي ابراز داشت: دانشجويان كشور به لطف خداوند باهوش هستند و مي دانند در چه زماني با چه عملي مي توانند ملت را خوشحال و دشمنان را مأيوس كنند. پدر شهيد «احمدي روشن» خاطرنشان كرد: شهيد «مصطفي احمدي روشن» يك فرزند خوب براي خانواده، سربازي خوب براي ملت ايران، مريد خوب براي مقام معظم رهبري و يك بنده خوبي براي خداوند بود.

 



اخبار ادبي و هنري

تجليل از فيلمساز هتاك در جشنواره اي با شعار اخلاق!
مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره فيلم 100 كه توسط حوزه هنري برگزار شد به صحنه اي براي تجليل از يك سينماگر هتاك و حمايت از خانه سينما تبديل شد. جشنواره فيلم 100 در حالي با شعار اخلاق برگزار شد كه برپاكنندگان مراسم اختتاميه، با تجليل و بزرگداشت بيش از حدي از نورالدين زرين كلك جهت حضور روي سن دعوت كردند و او را استاد دانشگاه ناميدند. اين در حالي است كه زرين كلك چند سال پيش به دليل توهين به حجاب اسلامي يكي از دانشجويان دختر و در پي اعتراض گسترده دانشجويان از دانشگاه اخراج شده بود. نكته جالب اين است كه وي در اين مراسم با افتخار از اخراج شدنش از دانشگاه ياد كرد!
از ديگر حواشي عجيب اين بود كه يكي از برگزيدگان مذكر جشنواره در حين دريافت جايزه اش خواست با مجري مونث مراسم نيز دست دهد! همايون اسعديان كه در جشنواره فيلم فجر نيز به حمايت از خانه سينما پرداخته بود، اين بار نيز از تريبون جشنواره فيلم 100 بهره برد و بي هيچ مناسبتي گفت: «با افتخار مي گويم عضو خانه سينما هستم.»
يادآوري مي شود خانه سينما به دليل عملكرد مغاير با امنيت ملي از جمله حمايت از فيلم سازان مرتبط با بي بي سي و دوري از فعاليت صنفي تعطيل شد.گفتني است، حوزه هنري طي سال هاي اخير استراتژي سينمايي روشن و درستي را در زمينه سينما پي نگرفته و نتيجه آن توليد تعداد زيادي از فيلم هاي بي نسبت با ارزش هاي دفاع مقدس و جولان برخي فيلم سازان سكولار در فضاي حوزه بوده است.
صادق زيباكلام:«جدايي...» برنده شود
تصور ضد غربي از ايران ترك برمي دارد
صادق زيباكلام با دفاع از جايزه اسكار تاكيد كرد كه «برنده شدن اسكار توسط فيلم جدايي نادر از سيمين باعث مي شود آن تصور انقلابي و ضد غربي و راديكالي كه از ايران وجود دارد، ترك بردارد.»
زيباكلام در يادداشت خود در روزنامه زنجيره اي شرق، از يك سو اسكار را كه به دست صهيونيست هاي كابالائيست اداره مي شود، كاملا هنري توصيف كرده و از ديگر سو ماهيت سياسي آن را هدف تاكيد قرار داده است.
دفاع زيباكلام از اسكار و انتخاب هاي آن در حالي است كه اسكار صهيونيستي، در راستاي جنگ نرم رو به بخشي از سينماي غيرمتعهد ايران دارد. جالب است زيباكلام و شرق، خواهان زدوده شدن چهره انقلابي و ضد غربي استعماري مردم ايران ولو با اتكا به مراسمي صهيونيستي چون اسكار هستند و آرزوي خود را با روشني بيان مي كنند.
بازيگر بريتانيايي بيانيه ضد صهيونيستي صادر كرد
« ساشا بارون كوهن» بازيگر جنجالي بريتانيايي در پي لغو ممنوعيت حضورش در مراسم اسكار از سوي اعضاي آكادمي، ضمن صهيونيستي خواندن آكادمي اسكار گفت: امروز هاليوود صهيونيستي مجبور به تسليم شد، فردا اوباما تسليم مي شود.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه لس آنجلس تايمز، در حالي كه چندي پيش به دنبال انتشار احتمال حضور « ساشا بارون كوهن» با هيبت شخصيت آخرين فيلمش يعني يك ديكتاتور در مراسم فرش قرمز اسكار، برگزاركنندگان جوايز اسكار از لغو كارت دعوت او در اين مراسم خبر دادند، روز گذشته خبر ديگري مبني بر انصراف اعضاي اسكار از تصميم شان منتشر شد.
پس از انتشار اين خبر، روز گذشته بيانيه اي از سوي « ساشا بارون كوهن» منتشر شد كه در آن آمده است: پيروزي از آن ماست، امروز توانستيم با اقتدار تمام بر مارهاي صهيونيستي هاليوود پيروز شويم، شيطان و تمامي حاميان اين شيطان بزرگ نابود و در اقيانوس آرام غرق شدند، منظورم از گفتن تمام اين حرف ها اين است كه آكادمي اسكار تسليم شدند، امروز آكادمي اسكار تسليم شد، فردا اوباما تسليم مي شود!
اعتراض دانشجويان به كاريكاتوريست موهن به پيامبر اعظم(ص)
لارس ويلكس طراح كاريكاتور موهن به پيامبراعظم(ص) در روزنامه يولدن پوستن دانمارك، در دانشگاه «كارلستاد» سوئد هدف حمله دانشجويان قرارگرفت. به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، پليس سوئد در پي اين اقدام، 15 نفر كه به سمت اين كاريكاتوريست موهن تخم مرغ پرتاب كرده بودند و دونفر ديگر را دستگير كردند. اتحاديه فرهنگي اسلامي سوئد وگروه هاي مسلمان شهر كارلستاد پيش از اين خواستار تحريم سخنراني ويلكس شده بودند چرا كه وي «از آزادي بيان براي ايجاد بحران در جامعه استفاده مي كند.»
كتاب «نورالدين پسر ايران» كمياب شد
كتاب حاشيه نويسي شده رهبر انقلاب با عنوان «نورالدين پسر ايران» با گذشت دو ماه از انتشار با استقبال بي نظير مخاطبان روبرو شده به طوري كه اين كتاب را در بازار نشر كمياب كرده است.
اين روزها در بسياري محافل سخن از اين كتاب است اثري كه رهبر انقلاب هم بر آن نظر و توجه خاص داشتند و بر آن حاشيه نوشتند. مخاطبان اين گونه آثار اين روزها شايد براي تهيه اين اثر با مشكلاتي مواجه شوند. چون با اقبال كم نظير، از اين اثر به عنوان كتاب كمياب ياد مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14