(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 اسفند 1390- شماره 20153

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازسازي كمپ ديويد در تونس (يادداشت روز)
فلان فلان (گفت و شنود)
رد صلاحيت 5 نماينده فعلي مجلس به خاطر ارتباط با فساد مالي اخير
كيهان و خوانندگان
دعوت جامعه مدرسين حوزه علميه قم از مردم براي حضور دشمن شكن در انتخابات
وزير خارجه سابق كره جنوبي: بيشتر تنش در باره ايران به خاطر موقعيت هاي اين كشور است
آمريكا گول اصلاح طلبان را خورد و از غرور ملت ايران غافل ماند (خبر ويژه)
يك بام و چند هوا...؟! (خبر ويژه)
هم فتنه و هم انحراف (خبر ويژه)
ترجمه عبري به فارسي سخنان شيمون پرز در بروكسل! (خبر ويژه)
اگر وجودش را نداشتيد شكر خورديد كه جلو افتاديد! (خبر ويژه)



بازسازي كمپ ديويد در تونس (يادداشت روز)

روز جمعه وزراي خارجه آمريكا، اتحاديه اروپا و جمعي از دولت هاي عربي در شهر پايتخت تونس جمع شدند تا در غياب مردم، نظام سياسي آينده سوريه را تعيين نمايند! نام اين اجلاس «دوستان مردم سوريه» بود ولي كساني كه در جريان اعمال فشارهاي يك سال اخير غرب و همگرايان عرب آن بودند نام آن را اجلاس دشمنان سوريه نهادند. در اين اجلاس يك روزه، آمريكا بيش از ساير كشورها سرمايه گذاري كرده بود همزمان رئيس جمهور، رئيس ستاد مشترك ارتش و وزيرخارجه اين كشور در اظهارات شديد اللحني «بشاراسد» را تحت فشار قرار دادند تا استعفا دهد و در عين حال وانمود كردند كه از تسليح مخالفان سوريه حمايت نمي كنند. در عين حال بيانيه پاياني اين اجلاس تناسب چنداني با تجمع حدود 60 هيئت ديپلماتيك و مواضع تند مقامات آمريكايي نداشت. در خصوص اين اجلاس چند نكته به نظر مي رسند:
1- اجلاس ضد سوري روز جمعه، بيش از هر صحنه اي، «كمپ ديويد» را در اذهان تداعي كرد چرا كه در ميان كشورهاي عربي هيچ كشوري به اندازه سوريه پاي كار فلسطين نيست و دمشق يكي از چند عامل مهم پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه و پيروزي حماس و جهاد اسلامي در جنگ 22 روزه و بطور كلي يكي از چند عامل مهم در شكل گيري مقاومت در فلسطين و لبنان و يكي از عوامل جريان بيداري اسلامي در منطقه است بنابراين كاملا واضح است كه با فروپاشي ستون مصر در برنامه كمپ ديويد اينك اين سوريه است كه بايد با روي كار آمدن رژيمي شبيه رژيم سادات و مبارك ستون مصر را بازسازي كند. همه هم مي دانند كه بعد از مصر، سوريه تنها كشور عربي است كه مي تواند اين نقش را ايفا نمايد. رژيم صهيونيستي طي يك سال گذشته ناچار به اعزام واحدهايي از ارتش خود به سمت مرزهاي مصر و اردن شده است و حال آنكه طي سه دهه گذشته - از كمپ ديويد تا انقلاب هاي اسلامي عربي - اين دو مرز طولاني كه شرق و جنوب و جنوب غربي فلسطين را در برمي گيرد، «مرز سفيد» به حساب آمده و نظاميان اين رژيم ضرورتي به حضور در اين مرزها نمي ديدند. در واقع اجلاس تونس مي خواهد مرزهاي شمالي و شمال شرقي مياني - مرز غزه - را امنيت ببخشد و از اين طريق بر دو جبهه مصر و اردن براي تضمين همكاري امنيتي فشار وارد نمايد.
اين اتفاق اگر بيفتد - كه خيلي بعيد است - آنگاه شرايط براي فلسطيني ها بسيار دشوار شده و در معرض خطر جدي قرار مي گيرند.
2- انتخاب تونس در اين ميان معناي بخصوصي دارد. پيش از اين سه اجلاس در تركيه برگزار شده بود اما در آن اجلاس ها از كشورهاي منطقه و بين المللي بطور رسمي خبري نبود و تركيه به تنهايي بار حضور آنان را بر دوش مي كشيد. همچنين طي ماههاي گذشته لندن و پاريس هم ميزبان اجلاس هايي بودند كه عمدتا از سران گروهكهاي محارب و مسلح ضد سوري تشكيل شده بودند. اين بار اجلاس با حضور كشورهاي خاص و گروههاي محارب و مسلح برگزار شد. در مورد مكان برگزاري اجلاس سوالاتي وجود دارد اما با كنكاش روي شكست طرحهاي عربي و غربي ضد سوري طي ماههاي گذشته درمي يابيم كه اين بار تونس انتخاب شد تا از يك سو از وجهه تونس كه به واسطه قيام عليه ديكتاتور وابسته به آمريكا و برهم زدن طرح هاي آمريكا و اروپا بدست آمده است استفاده نمايند و از سوي ديگر از آنجا كه تونس اولين كشوري بود كه تحول را در حوزه عربي كليد زد، مي خواستند با استفاده از فرمول «اين هماني» به مخالفان اندك رژيم قدرتمند سوريه قوت قلب بدهند. البته در اين حال اين موضوع هم قابل اشاره است كه رهبران جريان النهضه تحت تاثير هم كيشي كه با «اخوان المسلمين سوريه» احساس مي كردند به يك ساده لوحي مفرط درباره سوريه مبتلا گرديدند و غرب از اين ضعف استفاده كرد.
3- اجلاس تونس در عين حال به نوعي اعتراف به شكست هم بود تا جايي كه عربستان و قطر تا روز پنجشنبه- يك روز پيش از اجلاس- تهديد كردند تنها در صورتي در اجلاس تونس شركت مي نمايند كه تجهيز و تسليح مخالفان بطور رسمي اعلام شده و «شوراي ملي سوريه»- عنوان گروهك هاي مسلح سوريه كه يك سرهنگ دوم فراري ارتش سوريه بنام برهان غليون آن را فرماندهي مي نمايد- بعنوان جايگزين رژيم اسد به تصويب برسد كه هيچكدام به تصويب رسمي نرسيد و البته كاملا واضح است كه اساسا شوراي ملي سوريه را همين آمريكايي ها، فرانسوي ها، انگليسي ها و سعودي ها به وجود آوردند و هر روز آنها را تجهيز و تسليح كردند ولي مشكل عربستان اين بود كه هزينه را پرداخته ولي نتيجه اي نگرفته بود. عربستان حالا مي خواست حدود 60 كشور شركت كننده را در شرايطي قرار دهد كه به هر صورتي اين شورا را به رسميت بشناسد و تسليح آن را رسما بعهده بگيرد و حال آنكه كمتر كشوري قادر است روي اسب بازنده شرط بندي كند. بر اين اساس حتي رئيس ستاد ارتش آمريكا يك روز پيش از شروع به كار اجلاس، تسليح رسمي مخالفان بشار اسد را عجولانه و داراي پيامدهاي نامعين اعلام كرد و اوباما هم به A.B.C گفت به رسميت شناختن مخالفان بشار هنوز زود است و در نهايت دربيانيه نهايي اجلاس تنها به اين نكته بسنده شد كه: «مخالفان به سمت پذيرش رسمي در جامعه بين المللي در حال پيشروي اند!»
4- در اين اجلاس دو دستگي ميان كشورهاي شركت كننده موج مي زد. از يك سو آمريكا، فرانسه، انگليس، عربستان، قطر و تركيه خواهان «رسميت دادن به شوراي ملي سوريه» و تسليح رسمي مخالفان بودند ولي اكثريت كشورهاي ديگر از جمله خود ميزبان بشدت مخالف اين مسئله بوده و آن را مقدمه دخالت نظامي خارجي در سوريه به حساب آوردند. در واقع در اين اجلاس براي اكثر كشورهاي شركت كننده اين نگراني وجود داشت كه غرب و عربستان درصددند تا به بهانه كمك به مردم سوريه يك رويه خطرناك را پايه گذاري كنند و از اين طريق به دخالت دامنه دار در كشورهاي ديگر بپردازند. در واقع اگر نگاهي به روند دخالت نظامي غرب در ليبي بياندازيم و اقدامات غرب در مواجهه با سوريه را مورد مطالعه قرار دهيم در مي يابيم كه غرب آرام آرام در حال تقسيم مشروعيت كشورها به «مشروعيت داخلي» و «مشروعيت خارجي» است به گونه اي كه بتوان عليه يك كشور داراي مشروعيت داخلي وارد عمل شد با اين ادعا كه اين كشور فاقد مشروعيت خارجي است. اين موضوع كم و بيش از اظهارات رئيس جمهور آمريكا و وزير خارجه هم پيدا بود. اوباما اعلام كرد كه از نظر جامعه بين المللي بشار اسد يك ياغي است كه به هيچكدام از هشدارهاي بين المللي توجه نمي كند بنابراين جامعه بين المللي حق دارد عليه او وارد عمل شود.
5- اجلاس تونس در شرايطي برگزار شد كه حداقل سه همسايه سوريه در اجلاس حضور پيدا نكرده و مواضعي هم عليه آن اتخاذ ننمودند؛ عراق، لبنان و اردن. و اين در حالي است كه سوريه طي ماههاي گذشته منافذ ورودي نيروهاي مسلح از مرز طولاني تركيه به خاك خود را مسدود كرده است. مرز لبنان و سوريه هم با عزيمت نيروهاي ارتش لبنان به سمت مرزهاي شمال شرقي اين كشور براي سوريه امن شده است. مرز عراق و سوريه هم تا حد زيادي امنيت دارد. سوريه طي هفته هاي گذشته درباره مهمترين استان ناآرام خود- حمص كه با سه كشور لبنان، اردن و عراق مرز دارد- هم موفقيت هاي مهمي بدست آورده است. فشار دولت سوريه بر مخالفان مسلح خود در حمص سبب تسليم شدن حداقل 5000 نفر از آنان شد و اينك اوضاع اين استان به سمت آرامش پيش مي رود بنابراين كاملا واضح است كه وضعيت سوريه به نقطه نهايي خود نزديك مي شود.
در واقع مي توان گفت اجلاس تونس نوعي تنفس مصنوعي و اميدوار كردن مخالفان است و اين در حالي است كه مخالفان سوريه امروز دوشقه شده اند. حداقل يك گروه بزرگ از مخالفان بشار اجلاس تونس را تحريم كرده و آن را دخالت در امور داخلي كشور خود ارزيابي كردند.
6- نكته ديگر اين است كه مخالفان بشار اسد مشكل كمبود سلاح و مشكل به رسميت شناخته شدن ندارند. مشكل اين است كه آنان با همين سلاح ها موقعيت خود در داخل سوريه را از دست داده اند چرا كه هيچ گروهي با ترور نمي تواند موقعيت اجتماعي پيدا كند. در مورد به رسميت شناخته شدن هم اساسا اين گروهها مولود كشورهايي نظير آمريكا، فرانسه، انگليس، عربستان و رژيم صهيونيستي اند و اين فراتر از به رسميت شناخته شدن و مورد حمايت قرار گرفتن در موردي خاص است اما پي گيري اين دو موضوع براي اين است كه رعبي در داخل سوريه به وجود آورد به گونه اي كه عوام خيال كنند تا حالا بازي دست گرمي بوده و حالا بازي اصلي قرار است شروع شود در حاليكه مردم سوريه به خوبي مي دانندكه هفته هاست ناآرامي فقط در يك نقطه- حمص- است و حمص هم نسبت به گذشته
آرام تر است. با اين وصف مي توان گفت سناريوي تونس، سناريوي كساني است كه بازي را به اتمام رسانده و حالا از عدم هيجان تماشاچيان به دست و پا افتاده و با دلقك بازي مي خواهند وانمود كنند كه هنوز چيزي از نمايش باقي مانده است!
سعدالله زارعي

 



فلان فلان (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اردشير اميرارجمند مشاور فراري موسوي در مصاحبه با راديو فرانسه خطاب به اپوزيسيون گفته است؛ شكست 25 بهمن قابل پيش بيني بود و نبايد انتظار مي داشتيد كه مردم به صحنه بيايند.
گفت: خب! ديگه چي؟!
گفتم: چند گروه اپوزيسيون از جمله سايت بالاترين خطاب به او نوشته اند «از اول هم معلوم بود كه نفوذي وزارت اطلاعات هستي و ماموريت داري اپوزيسيون را سكه يك پول كني»!
گفت: وقتي هيچكس به سران فتنه محل نمي گذارد اين اميرارجمند حيوونكي چه تقصيري دارد؟!
گفتم: بالاترين خطاب به او نوشته «آقاي اميرارجمند شما كه وجود اين كارها را نداشتيد، .... خورديد كه خودتان را جلو انداختيد»!
گفت: عجب بي تربيت هايي هستند! خب! اميرارجمند هم بايد به آنها بگويد؛ شما هم ... خورديد كه از فراخوان 25 بهمن ما حمايت كرديد!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو به رفيقش مي گفت؛ ديشب تو را در خواب ديدم كه سوار ابرها هستي و رفيقش كه از اين تعريف جلوي ديگران خيلي خوشش آمده بود گفت؛ خب! خب! ديگه چي؟ و دوستش گفت؛ اما يك قلاده سگ به گردنت بود و طرف كه خيلي عصباني شده بود گفت؛ تو فلان خوردي كه خواب مرا ديدي؟! و يارو در جواب گفت؛ خودت فلان خوردي كه به خواب من آمدي!

 



كدخدايي اعلام كرد
رد صلاحيت 5 نماينده فعلي مجلس به خاطر ارتباط با فساد مالي اخير

سخنگوي شوراي نگهبان علت رد صلاحيت 5 نماينده فعلي مجلس را ارتباط با پرونده فساد مالي اخير عنوان كرد.
عباسعلي كدخدايي در نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در رابطه با بررسي صلاحيت نمايندگان مجلس هشتم پرسيده بود، تاكيد كرد: نمايندگان فعلي هم مانند بقيه نامزدها صلاحيتشان بررسي شده و هيچ تفاوتي بين ثبت نام كنندگان وجود ندارد.
كدخدايي اضافه كرد: همه كساني كه ثبت نام مي كنند، در مراحل مختلف صلاحيتشان بررسي مي شود و طبعا كساني كه منطبق با معيارهاي قانوني نباشند، صلاحيتشان تاييد نخواهد شد.
وي همچنين گفت: در مجموع حدود 35 نفر از نمايندگان فعلي مجلس رد صلاحيت شدند؛ مهم اين است كه شوراي نگهبان در همه دوره ها صلاحيت ثبت نام كنندگان را بررسي مي كند.
سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: از مجموع 35 نماينده فعلي مجلس كه رد صلاحيت شده اند، كمتر از پنج نفر در ارتباط با فساد مالي اخير رد صلاحيت شده اند.
كدخدايي با اشاره به روند بررسي صلاحيت هاي نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس گفت: بررسي صلاحيت ها براي حضور در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در چند مرحله انجام شد؛ در مرحله اول هيئت هاي اجرايي صلاحيت ها را بررسي كردند و در مرحله دوم نيز موضوع مربوط به هيئت هاي استاني بود كه در اين مرحله بيش از 2500 نفر تاييد صلاحيت شدند.
وي افزود: مرحله سوم هم مربوط به شوراي نگهبان بود كه در اين مرحله رسيدگي به صلاحيت ها و شكايات رد صلاحيت شدگان نيز در فرصت هاي مقرر انجام شد و حتي برخي داوطلبان كه متقاضي ملاقات حضوري با اعضاي شورا بودند ملاقات هايي با حتي تمامي اعضاء داشتند.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: پس از بررسي صلاحيت ها نيز شوراي نگهبان نسبت به صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس نهم راي گيري كرده و نتايج را هم اعلام كرد.
كدخدايي اضافه كرد: قانون براي داوطلبان فرصتي داده كه افرادي كه در مراحل اول و دوم تاييد شده ولي در مرحله شوراي نگهبان رد صلاحيت شده بودند، بتوانند در آن فرصت نسبت به رد صلاحيت خود شكايت كنند كه اين فرصت نيز به داوطلبان داده شد.
وي خاطر نشان كرد: از مجموع كساني كه ثبت نام كرده و پيگير شكايتشان شده بودند، بيش از سه هزار و چهارصد و پنجاه نفر مورد تاييد شورا قرار گرفتند كه نسبت به رقم 2500 نفري تاييد صلاحيت شدگان در مراحل قبلي، رقم بالايي است.
سخنگوي شوراي نگهبان خاطر نشان كرد: در مجموع از ميان ثبت نام كنندگان و كساني كه انصراف نداده بودند، حدودا 70 درصد مورد تاييد اعضاي شوراي نگهبان قرار گرفتند، البته برخي از افراد ممكن است تا روز 12 اسفند انصراف دهند كه اين انصراف تاثيري در آمار تاييد صلاحيت شدگان شوراي نگهبان ندارد و از اين آمار كسر نمي شود.
كدخدايي ادامه داد: در مورد كساني هم كه مورد تاييد واقع نشده و يا عدم احراز در موردشان اعلام شد، بايد گفت كه اين داوطلبان مجموعا كمتر از 1150 نفر هستند كه اين رقم نسبت به ادوار گذشته بسيار اندك است.
وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا اين امكان هم وجود دارد كه پس از اعلام تاييد يا رد صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس نهم مجددا شورا در نظر اوليه خود تجديدنظر كند يا نه، گفت: از نظر حقوقي اين امكان وجود دارد و با توجه به نظارت شوراي نگهبان و قانون موضوعه چنين امكاني براي شوراي نگهبان وجود داشته اما كمتر موردي بوده كه در انتخابات ها مستنداتي بعدا به دست ما برسد.
خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان در رابطه با تشكيل هيئت نظارت بر حسن اجراي قانون اساسي پرسيد كه كدخدايي هم در رابطه با تشكيل اين هيئت تاكيد كرد: نظر شورا همان نظري است كه در ادوار گذشته رياست جمهوري، يكي از روساي جمهوري اين مساله را مطرح كرده بود؛ نظر مخالف قبلي شوراي نگهبان هنوز به قوت خود باقي است ولي جديدا دراين باره بررسي هايي انجام نشده است.
كدخدايي در رابطه با برگزاري انتخابات در برخي از حوزه هاي انتخابيه به صورت رايانه اي نيز اضافه كرد: قرار است كه در برخي از حوزه ها انتخابات رايانه اي برگزار شود كه اين حوزه ها از سوي وزارت كشور اعلام مي شود البته در اين رابطه با شورا نيز مشورت هايي شده است.
وي خاطر نشان كرد: بيش از يكسال است كه در بخش فني با وزارت كشور همكاري داريم تا نواقص برگزاري انتخابات رايانه اي را برطرف كنيم، البته براي 12 اسفند ناظران شوراي نگهبان آموزش لازم را ديده و با سيستم ها نيز آشنا هستند، لذا جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد ولي با اين حال نظارت شورا در برگزاري انتخابات رايانه اي اعمال خواهد شد.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در رابطه با رد صلاحيت يك نفر از اعضاي مجلس خبرگان كه داوطلب نمايندگي مجلس نهم شده بود، پرسيد كه وي نيز در پاسخ تاكيد كرد: اين اتفاق افتاده و حتما مستندات لازم نيز وجود داشته است اما اين موضوع در صلاحيت افراد در بخش هاي ديگر تاثيرگذار نيست چرا كه بررسي صلاحيت هاي افراد فقط براي مجلس است و هيچ تاثيري در صلاحيت آنها در بخش هاي پايين تر يا بالاتر نخواهد داشت.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ با اين دوگانگي در دادن ليست اصولگرايان و جبهه پايداري در جامعه ايجاد تفرقه مي شود كه معلوم نيست دست آخر در اين دو جبهه جمعاً تعداد انتخاب شدگان در مجلس اكثريت پيدا كنند، با اين كار در حقيقت به كشور لطمه مي زنند پيشنهاد مدير مسئول كيهان كاملاً درست بود، اگر آنها دنبال قدرت نيستند پيشنهاد ايشان را قبول كنند.
يك دبير بازنشسته
¤ غرب مكافات عمل خود را كه يك سگ وحشي (رژيم اشغالگر قدس) را تا بن دندان به انواع و اقسام سلاح هاي ممنوعه مجهز كرده و به جان مردم مسلمان خاورميانه انداخته است را خواهد ديد.
جعفرريشه
¤ به عنوان يك ايراني از مسئولان مي خواهم نگذارند براحتي جان دانشمندان هسته اي را بگيرند. به عنوان يك هموطن حاضرم در مقابله با اسرائيل غاصب و رژيم صهيونيستي جان خود را فدا كنم.
خسروخاني- اهواز
¤ چطور آقاي س-تاجيك در پي اهانت به فائزه هاشمي به 8 ماه حبس و شلاق محكوم مي شود ولي كسي كه به امام، انقلاب و همه مقدسات توهين مي كند، فقط به 6 ماه حبس آن هم صوري محكوم مي شود و كسي كه به فتنه گر اهانت كرده او را اين طور محكوم مي كنيد.
بهمن
¤ جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري اگر با يكديگر ائتلاف مي كردند و متحد مي شدند خيلي بهتر بود.
عزيز حسن پور- تهران
¤ وزارت خارجه در چنين برهه اي از زمان نبايد صحبت از وابستگي به اروپا كند، اين نشانه ضعف است وقتي وزير خارجه مي گويد ما دنبال بهترين روابط با اروپا هستيم، اين به نفع غربي ها است و ما را ياد سخنان آقاي خاتمي مي اندازد كه صحبت از مسامحه با غرب مي كرد.
يك شهروند
¤ دولت واقعاً براي قشر كارگر و بازنشستگان آن بيشتر وقت بگذارد و مشكلات عديده آنها را حل نمايد.
يك ايراني از شهريار
¤ از وزير نيرو درخواست تجديدنظر و تخفيف در قيمت هزينه انشعاب فاضلاب محله سره آبادان را داريم. چرا كه اهالي محله توان پرداخت 350 هزار تومان انشعاب فاضلاب را ندارند.
يكي از اهالي محله سره آبادان
¤ تأمين بودجه هاي عظيمي در دست بررسي است كه صرف شيرين كردن آبهاي درياي خزر و خليج فارس و فلات كوير ايران شود، در حالي كه بايد به فكر مهار شدن آبهاي شيريني كه از سطح زمين و رودخانه ها به اين درياها مي ريزد، كرد و بودجه اي صرف مهار آبها شود.
جعفر زحمت كش -نكا
¤ تعدادي از لوله هاي گاز غير استاندارد وارد بازار شده است كه سيستم گرمايشي آن سر و صداي زيادي مي كند و ايجاد مزاحمت براي همسايگان مي كند، مؤسسه استاندارد در اين مورد بايد نظارت بيشتري داشته باشد.
ده نمكي
¤ شركت بوتان با عدم ارائه پكيج در بازار باعث افزايش قيمت آن تا حدود 400 هزار تومان در مدت يك ماه شده است. براي خريد يك پكيج حدود 4 ساعت در مركز خريد و فروش آن تلاش كردم، اما نمايندگان آن به دليل افزايش قيمت، خريد و فروش را به يك ماه بعد از عيد موكول كردند. از مسئولان مي خواهيم به اين وضعيت رسيدگي كنند.
حسن زارع
¤ به شهرداري و جمع آوري سد معابر بگوييد اگر سد معبر كردن غيرقانوني است چرا اين كار در شبهاي عيد شكل قانوني به خود مي گيرد.
محموديان
¤ اتحاديه توزيع كنندگان گوشت گوسفند و گاو در اين شرايط به خوبي به وظيفه خود هنگام جهش قيمت ها عمل نكرده است، اتحاديه مي توانست دست دلالان را دراين زمينه قطع كند و بدرستي به وظيفه خود عمل كند.
بهمن از تهران
¤ در جشنواره فيلم فجر امسال متأسفانه در مواردي به هنرپيشه ها و كارگردان هايي جايزه داده شد كه در سفر به كشورهاي غربي با رفتار و گفتارشان به ملت ايران و ارزش هاي آن دهن كجي مي كنند. مسئوليني كه مرتكب چنين اقداماتي شده و مي شوند بايد روزي پاسخگوي حيف و ميل بيت المال در اين راه باشند.
0929---0919
¤ خوب است جوانان ما به ورزش هاي باستاني و كشتي كه قديمي ترين ورزش ملي ماست بيشتر بپردازند وكشته مرده فوتبال بيگانگان نباشند اين بايد ريشه يابي و برايش چاره جويي شود.
9915---0914
¤ از نمايندگان محترم مجلس درخواست مي شود تكليف ماده 13قانون خدمات ايثارگران را به مجلس بعد محول ننمايند. جانبازان همه عزيزند و قابل تكريم، اما آيا اين رواست كه جانباز 20 درصد 120هزار تومان و جانباز 25درصد 750هزار تومان حقوق بگيرد؟
3123---0913
¤ كارگران نانوايي ها در طول روز در سه نوبت صبح و ظهر و شب با دستمزد اندك كار مي كنند. پيشنهادم اين است كه اولاً زمان كار آنان يكسره از 6 صبح تا 12ظهر بشود و زمان خدمت تا بازنشستگي آنها كاهش پيدا كند.
4819---0916
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 15/11/90 آن رسانه با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده ميدان شهيد محلاتي به آگاهي مي رساند: خاموشي محدوده مذكور به دليل انجام عمليات عمراني توسط شهرداري مي باشد كه به محض اتمام كار پروژه نسبت به تامين روشنايي محل فوق اقدام خواهد شد.
 



دعوت جامعه مدرسين حوزه علميه قم از مردم براي حضور دشمن شكن در انتخابات

جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي ملت شريف ايران را به شركت پرشور و دشمن شكن در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي دعوت كرد.
در اين بيانيه كه به امضاي آيت الله محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم رسيده، آمده است: حضور حداكثري در انتخابات پيش رو اهميت فراواني دارد و افتخار ديگري براي ايران اسلامي رقم خواهد زد. علاوه بر حضور حداكثري ضرورت شناخت كانديداهاي اصلح نيز اهميت بسزايي دارد.
ملت شريف ما بايد بكوشد وكلايي را به مجلس بفرستند كه در انديشه گسترش اسلام عزيز و احياي ارزش ها و احكام الهي و ترويج افكار ناب امام خميني (قدس سره) باشند و خدمت خالصانه به مردم و تلاش براي عزت و آباداني ايران اسلامي را سرلوحه كار خويش قرار دهند. از اين رو در شناخت و انتخاب اصلح شاخص هايي چون تدين، تعهد، دلسوزي، استكبارستيزي توجه و تعهد و التزام به هدايت ها و رهنمودهاي مقام معظم رهبري، مردم داري، امانتداري، صداقت، تخصص و ... از اهميت بسزايي برخوردار است.
اين بيانيه همچنين افزوده است: با توجه به تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقليد «دامت بركاتهم» نسبت به رعايت اخلاق انتخاباتي و پرهيز از هرگونه بداخلاقي و تخريب كانديداها، لازم است داوطلبان محترم و طرفداران آنان در اين زمينه رعايت دقت را داشته باشند و ضمن خودداري از هرگونه تخريب با ايجاد روح همدلي، اخلاق و رقابت همراه با رفاقت، زمينه انتخابات سالم را فراهم كند.

 



وزير خارجه سابق كره جنوبي: بيشتر تنش در باره ايران به خاطر موقعيت هاي اين كشور است

روزنامه «چوسون» چاپ كره جنوبي در تحليلي درباره تنش هاي پيرامون موضوع هسته اي ايران مي نويسد: بيشتر تنش در باره ايران به خاطر موقعيت هاي اين كشور به عنوان يكي از بزرگترين صادر كننده نفت در جهان است.
به گزارش خبرگزاري مهر، اين روزنامه به نقل از وزير خارجه سابق كره جنوبي مي نويسد: تنش ها در باره موضوع هسته اي ايران افزايش پيدا مي كند اما آمريكا مخالف اقدام نظامي عليه برنامه هسسته اي ايران است زيرا كه چنين تهاجمي آثار مخربي بر اقتصاد جهاني در پي خواهد داشت و علاوه بر تندروي ها در خاورميانه، احساسات ضدآمريكايي را هم در منطقه افزايش خواهد داد و همين مسئله مي تواند باراك اوباما را در انتخابات آتي رياست جمهوري در كشور با مشكلاتي روبرو سازد.
وي مي گويد: به نظر من سياستمداران آمريكا برنامه هسته اي ايران را خطرناك تر از برنامه اتمي كره شمالي مي دانند زيرا كه ايران يك كشور مهم توليد كننده نفت و از موقعيت ژئوپوليتيكي مهمتري برخورداراست و در واقع در دهانه صدور نفت قرار دارد.
در ادامه اين مطلب آمده ست: اگر برنامه هسته اي ايران و بحران مربوط به آن افزايش پيدا كند و به يك مرحله برخورد نظامي برسد ارتش آمريكا و گزينه هاي نظامي بايد بر آن بخش از دنيا متمركز شوند كه اين روند مي تواند مانعي بزرگ در برابر سياست «اهرم آسيا» اوباما باشد و يك حمله محدود از سوي اسرائيل هم مي تواند به توقف بزرگ نفت به سوي اقتصاد جهاني منجر شود و اين شرايط اقتصاد جهاني را بدتر خواهد كرد و توفاني را بر جامعه جهاني از جمله براي كره جنوبي بوجود خواهدآورد.
اين مطلب نويسنده بر تاثير اقدام عليه ايران بر شبه جزيره كره اشاره مي كند و مي نويسد: چنين اقدامي مي تواند كره شمالي را به اين نتيجه برساند كه بقاي آن بسته به تسليحات هسته اي خواهد بود زيرا كه در مورد عراق و ليبي نيز چنين تجربه اي بوجود آمد و چين و روسيه نيز عدم تمايل خود را به حل بحران اتمي در شبه جزيره كره نشان خواهند داد زيرا كه اين دو كشور هم مخالف اقدام نظامي عليه ايران هستند.

 



آمريكا گول اصلاح طلبان را خورد و از غرور ملت ايران غافل ماند (خبر ويژه)

رسانه هاي غربي معتقدند برنامه هسته اي با شخصيت ملي ايرانيان پيوند خورده و تعطيل كردني نيست. اين رسانه ها مي گويند عدم فهم درست از شرايط داخلي ايران باعث شد تا آمريكا فرصت به دست آمده در دوره حضور اصلاح طلبان براي مهار ايران را از دست بدهد.
روزنامه واشنگتن پست نوشت: داشتن برنامه هسته اي، به آرمان هاي انقلاب ايران و احياي غرور و عظمت ملي بازمي گردد. فرهنگ باشكوه ايراني به تدريج جاي خود را به فرهنگ غربي داد اما اين باعث نشد درك ايرانيان از جايگاه خود تغيير پيدا كند. آنها همواره خود را سزاوار اقتدار و برتري در منطقه ديده اند انقلاب ايران اين نگرش را تعميق و دو قطبي مستضعف- مستكبر را پيش كشيد. تعصب پايدار انقلاب ايران بيشتر به يك معما مي ماند. وقتي سخن از انقلاب مي شود ما انقلاب چين را به خاطر مي آوريم اما اين انقلاب به مرور از ايدئولوژي و آرمان هاي خود كوتاه آمد. اين امر درباره انقلاب اسلامي ايران صدق نمي كند.
اين روزنامه مي افزايد: در دوره رياست جمهوري فرد عمل گرايي مانند هاشمي و اصلاح طلبي مثل خاتمي تلاش شد از ايدئولوژي [امام] خميني خارج شوند اما اين روند پيش نرفت.
واشنگتن پست مي نويسد: پيشرفت هسته اي، حساسيت و غرور و عظمت ملي را همراه خود ساخته است. عجين شدن اين پيشرفت و عظمت ملي دردسرآفرين است و عقب نشاندن رژيم اسلامي را دشوار مي سازد.
راديو فردا نيز از قول كارشناسان خود تصريح كرد: غرب در مسير چالش هسته اي با ايران، اشتباهات زيادي داشته است هنگامي كه توافق نامه سعدآباد امضا شد تيم وقت پرونده هسته اي با غرب چانه مي زد كه آقا ما همه چيز را تعليق خواهيم كرد از نطنز و اراك ولي اجازه بدهيد 20 سانتريفيوژ فعال داشته باشيم براي فعاليت هاي آر اند دي. غرب نپذيرفت. دولت ايران حتي كوتاه آمد گفت 5 تا سانتريفيوژ و باز هم غرب نپذيرفت. اين نكته اي است كه آقاي خامنه اي چند بار سركوفتش را زده. اما همين دنياي غرب و گروه 1+5 دو سال بعد از دولت آقاي احمدي نژاد در حالي كه ايران، 3000 سانتريفيوژ در نطنز در حال كار داشت رسما اعلام كرد خيلي خوب ما حاضريم ايران همين نقطه اي كه هست بماند يعني 3000 سانتريفيوژ را داشته باشد، بيشتر نكند. غرب با برخي اشتباهات مقطعي كه ناشي از عدم شناخت درست از شرايط سياسي داخل ايران و اهداف آيت الله خامنه اي بود باعث شد كه نيروهاي راديكال در ايران قدرت مانور بيشتري پيدا كنند.
راديو فردا كه سعي مي كرد پيشرفت هاي اتمي ايران را كوچك جلوه دهد درباره ساخت سانتريفيوژهاي پيشرفته در كشورمان گفت: موتور اين سانتريفيوژ را اينها نمي سازند و خريده اند. آن چيزي كه اينها تهيه كرده اند و انواعش را خريده اند لوله هايي است كه مي چرخد. و در واقع امروز مدرن ترش كرده اند به اين شكل كه كربن فاز درست مي كنند كه بسيار سبك است و در نتيجه بسيار بسيار سريع كار را مي توانيد انجام دهيد. خلاصه يك چيز مخلوطي است از چيزهايي كه خودشان درست مي كنند و چيزهايي كه خريده اند. ولي اين هم هست كه موفقيت هاي بسيار بزرگي را هم كسب كرده اند. اين را بايستي قبول كرد(!)
اين راديو درباره كمك اصلاح طلبان به آمريكا در اشغال افغانستان از قول تريتا پارسي نوشت: آنها حاضر شدند پايگاه هاي هوايي در اختيار آمريكايي ها قرار دهند، به خلبان هاي هواپيماهاي سرنگون شده آمريكايي كمك كنند و بين ائتلاف شمال افغانستان و آمريكايي رابط شوند. مدت كوتاهي بعد جرج بوش، با ناميدن ايران در محور شرارت، اصلاح طلبان را در مقابل تندروها خلع سلاح كرد. اما آنچه دولت وقت ايران خبر نداشت اين بود كه پيش از مذاكره با آمريكا در مورد افغانستان، طبق آنچه «قوانين هادلي» نام گرفت، واشينگتن مي توانست با كشورهاي ياغي در جنگ با ترور همكاري كند ولي استراتژي آمريكا در مورد اين كشورها تغيير نمي كرد.
در همين حال روزنامه وال استريت ژورنال در تحليلي به قلم ريچارد هاس و مايكل لوي تاكيد كرده است: بسياري از مردم ايران، برنامه هسته اي را نمادي از عظمت ملي و تضميني در مقابل تهاجم ها مي بينند. اين برنامه از حمايت بسيار گسترده ايرانيان برخوردار است و هيچ دولتي در اين كشور نمي تواند از حق غني سازي صرف نظر كند. بنابراين برنامه هسته اي در ايران رهاكردني نيست.

 



يك بام و چند هوا...؟! (خبر ويژه)

سه شنبه شب هفته گذشته آقاي سعيد ذاكري، مسئول صفحه سياسي هفته نامه 9 دي در محل دفتر اين نشريه بازداشت شد. بازداشت وي كه گفته مي شود از سوي دادگاه ويژه روحانيت صورت گرفته در پي انتشار مقاله اي با عنوان «افت محبوبيت و هزينه كردن از رهبري» بوده است كه در آن مواضع آقاي علي لاريجاني، رئيس مجلس به نقد كشيده شده بود.
صرفنظر از متن مقاله ياد شده و يا مواضع هفته نامه 9 دي كه در اينجا مورد بحث نيست، بازداشت شبانه آقاي سعيد ذاكري كه طلبه اي مؤمن و انقلابي است نه فقط غيرقابل انتظار، بلكه سؤال برانگيز است. بازداشت وي در حالي صورت گرفته است كه از مدتها قبل و هم اكنون نيز تعداد قابل توجهي از نشريات بي آن كه با كمترين مانعي روبرو شوند، بسياري از آموزه هاي اسلامي و انقلابي را نه در قالب نقد و بررسي، بلكه با توسل به انواع دروغ ها و شانتاژها مورد حمله قرار مي دهند و در همان حال، آزادانه منتشر مي شوند و از سوي مراجع ذيربط و مسئول، از جمله دستگاه محترم قضايي، حتي يك تذكر خشك و خالي نيز دريافت نمي كنند. بنابراين معلوم نيست آقاي سعيد ذاكري چه گناه بزرگي مرتكب شده است كه دادگاه محترم ويژه روحانيت تأخير در بازداشت ايشان را جايز ندانسته و به جاي اخطار و احضار و تذكر و مقدمات ديگري از اين دست، اقدام به بازداشت وي كرده است؟!

 



هم فتنه و هم انحراف (خبر ويژه)

هفته نامه محترم 9 دي در آخرين شماره خود يادداشت روز چهارشنبه 3 اسفندماه مديرمسئول كيهان را با عنوان «شريعتمداري: مدعيان مقابله با فتنه و انحراف بايد نشانه هاي قابل استناد داشته باشند» باز نشر داده است كه روال تعريف شده اي در خانواده مطبوعات است. اما اين نشريه در تيتري كه براي يادداشت شريعتمداري در صفحه اول خود برگزيده كلمه «انحراف» را حذف كرده و آورده است «حسين شريعتمداري: مدعيان مقابله با فتنه بايد نشانه هاي قابل استناد داشته باشند»! اصل خوش بيني و قاعده «حمل بر صحت» درباره دوستان و مؤمنان ايجاب مي كند حذف قيد «انحراف» از تيتري كه همكاران محترممان در 9 دي براي يادداشت مديرمسئول كيهان برگزيده اند را «تصادفي» و ناشي از «كم توجهي» تلقي كنيم ولي در يادداشت كيهان بر مقابله با هر دو گروه فتنه و حلقه انحرافي به عنوان دو اصل غيرقابل تغيير براي گزينش نامزدها تاكيد شده بود بنابراين، حذف قيد «انحرافي» مي تواند- خداي نخواسته- عامدانه! تلقي شود و اگر چنين باشد- كه انشاءالله نباشد- بايد از دوستان 9 دي و جبهه پايداري پرسيد؛ چرا قيد مزبور را حذف كرده اند؟ و آيا حذف قيد «انحراف» به اين ترديد دامن نمي زند كه برخي از نامزدهاي معرفي شده سند و نشانه اي براي اثبات مقابله خود با حلقه انحرافي ندارند؟!
گفتني است شماره بعدي هفته نامه 9 دي بعد از انتخابات منتشر مي شود و اگر چنين نبود اين توضيح را برعهده دست اندركاران محترم نشريه 9 دي مي گذاشتيم ولي از آنجا كه كيهان ضمن احترام به هر دو جبهه متحد و پايداري، هيچ يك از فهرست هاي ارائه شده از سوي آنان را بي عيب و نقص و غيرقابل تجديدنظر ارزيابي نمي كند، توضيح ياد شده را ضروري دانستيم با اين منظور كه تلقي حمايت كيهان از اين يا آن جبهه در ميان نباشد.

 



ترجمه عبري به فارسي سخنان شيمون پرز در بروكسل! (خبر ويژه)

پسر رجب مزروعي از بروكسل نامه اي با امضاي جعلي و محتواي فريبكارانه خطاب به علي مطهري نوشت.
در حالي كه رجب مزروعي طي يك سال گذشته، نوشته هاي شخصي خود را با امضاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب منتشر مي كند، حنيف مزروعي پسر وي نيز در اقدامي مشابه، اقدام به انتشار متن هايي با امضاي «جمعي از جوانان اصلاح طلب» مي كند!
در آخرين نوشته ها از اين دست كه خطاب به علي مطهري و در «كلمه» منتشر شده، آمده است: جناب آقاي دكتر علي مطهري! ما و شما مي دانيم كه جمهوري اسلامي آن هم نه يك كلمه كمتر و نه يك كلمه بيشتر، آن چيزي نيست كه امروز شاهد آن هستيم. علي رغم همه اينها امروز ما و همه دلسوزان نظام و كشور، نگران ارزش هاي مطلوب انقلاب و مردم هستيم و نه نگران هزينه هايي كه تاكنون دراين راه داده ايم. نگران حاكم شدن تفكري هستيم كه همه داشته هاي انقلاب را تنگ نظرانه مي بلعد... علي رغم همه اظهارات جبهه پايداري ها و رسايي ها و فدايي ها، در صورت حمله بيگانه، اين سينه ماست كه سپر حفظ استقلال و آزادي كشور قرار خواهد گرفت... در خاتمه بار ديگر رادمردي و مروت جنابعالي را با همه اختلاف نظرهايي كه با يكديگر داريم مي ستاييم و اميدواريم بهره اي و درسي از اين سلوك ستوده، نصيب همه فعالان سياسي و اجتماعي ما باشد.
آنچه كه عنوان «منافقانه» و «فريبكارانه» را سزاوار نامه و نويسنده آن مي كند، دروغ هاي چند لايه نهفته در متن است. جا دارد نويسنده اين نامه پاسخ دهد: 1- ادعاي «جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد» كجا و خط زدن كلمه اسلام از تابلوي جمهوري اسلامي در آشوبگري خياباني كجا؟! 2- نگراني ارزش هاي انقلاب چه نسبتي با بي حرمتي روز عاشورا، هتاكي به ساحت امام و رهبري و ركن قانون اساسي (ولايت فقيه) دارد. و دريافت ستايش هاي مكرر سران آمريكا و رژيم صهيونيستي را چگونه مي توان با دلسوزي براي كشور و انقلاب جمع كرد؟3- پدر و پسر مزروعي غير از دريافت يوروهاي خيانت به ملت در بروكسل، كدام هزينه را پرداخته اند؟ و اين دون پايگان مدعي نگراني براي «داشته هاي انقلاب» و تنگ نظري ها» را كدام ويژگي به آمد و شد در محافل و نشست هاي سلطنت طلبان و منافقين و گروه هاي ورشكسته ديگر ترغيب مي كند 4- آيا گزاره « در صورت حمله بيگانه، اين سينه ماست كه سپر حفظ استقلال و آزادي كشور قرار خواهد گرفت»، ترجمه همان عبارت عبري است كه شيمون پرز گفت و به فارسي مي شد «سبزها به نيابت از ما مي جنگند و جنگ با جمهوري اسلامي از داخل مرزهاي آن آغاز مي شود»؟!
حال بايد ديد مراد اين جماعت از رادمردي و مروتي كه به آقاي علي مطهري نسبت مي دهند كدام است؟!

 



اگر وجودش را نداشتيد شكر خورديد كه جلو افتاديد! (خبر ويژه)

سخنگوي شوراي هماهنگي سبز به گروه هاي اپوزيسيون كه وي را متهم به بي عرضگي و وقت كشي در خدمت جمهوري اسلامي كرده اند، پاسخ داد.
اردشير اميرارجمند درباره ناموفق بودن پروژه 25 بهمن به راديو فرانسه گفته است: «بايد واقع بين بود. اگر بعضي ها انتظار داشتند كه امسال همانند 25 بهمن سال گذشته كاري بكنيم، با توجه به سركوب هاي شديد(!؟) و شرايطي كه نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي به وجود آوردند، كار دشواري بود. با اين وجود ما حركت موفقيت آميزي داشتيم و آنها كه آمدند، نيرو گرفتند».
وي مي گويد: در عين حال كساني كه نقد مي كنند بايد راه هاي آلترناتيو را نشان بدهند.
اين در حالي است كه شبكه بالاترين با حمله به اصلاح طلبان و سردمداران فتنه سبز نوشت: اي تف به هيكل و صورت و آبروي همه شما كه با دست و همراهي و كرنش و ترس و سازش و نرمش، همه ظرفيت و سرمايه اعتراضي ما را پشت نام هاي بيهوده تان اعم از خاتمي و [...] و اصلاح طلب و ميانه رو و هزار دوز و كلك مهوع نابود كرديد. حالا هم يا خفه خون گرفته ايد (مثل خاتمي) يا بر جنازه هاي ما مرثيه مي خوانيد. اگر وجودش را نداشتيد، بلانسبت [...] خورديد خودتان را جلو انداختيد؟ شما همه ما را ديوانه مي كنيد با اين خفه شدن ها و خرخر هاي هر از گاه از سرناچاري.
نويسنده پايگاه اينترنتي اخبار روز هم در تحليلي خاطر نشان كرد: اصل قضيه در جاي ديگري است. اگر بخواهم راست بگويم، من چشمم از شوراي هماهنگي سبز چندان (و شما مي توانيد بخوانيد هيچ) آب نمي خورد.
آخر، صرف نظر از تاكتيك هاي آبكي، و آشكار شدن هاي گاه به گاهي و غالبا ديرهنگام يا بدهنگام، و ناپديد ماندن هاي تقريبا هميشگي و اصلا نه ديرهنگام و نه زودهنگام و نه بدهنگام، و با اين پنهانكاري ها و مرموز بودن ها كه نمي شود از اپوزيسيون كه به حق و به درستي، نسبت به همه چيز در سياست سوء ظن پيدا كرده اند طلب اعتماد كرد. وقتي مخالفان نمي دانند كه به جز يك نفر چه كساني در اين تشكل حضور دارند و تصميم گيري مي كنند، چرا بايد از آن ها انتظار داشت كه سرنوشت خود را به دست اين شوراي نامرئي و پوشيده در پرده اي از ابهام بسپارند؟
وي - در حالي كه برادر اميرارجمند عضو مركزيت سازمان منافقين است- «شوراي سبز» را با شوراي مقاومت ملي منافقين مقايسه كرد و نوشت: شوراي ملي مقاومت در سال 1360 به ابتكار ابوالحسن بني صدر، و با دستور رسمي او كه كتبا به مسعود رجوي ابلاغ شد شكل گرفت. راقم اين سطور هم - درست يا نادرست- سال ها چه به عنوان عضو شوراي سردبيري ارگان آن، يعني ماهنامه «شورا»، و چه به عنوان عضو فعال و «دعواگير» و «شلوغ كن» و هميشه ناراضي، و «نامطلوب» شورا با اين شورا همراه بود؛ و در اينجا قصد ورود به كم و كيف قضايا را هم ندارد. اما نيازي نيست كه بگوييم سرانجام آن «جبهه» به كجا كشيد و از اين كجا هم تا كجا خواهيد كشيد...
«اخبار روز» تصريح كرد: كساني كه خود را با دادن چند اعلاميه خشك و خالي و بدون پشتوانه عملي يا امضاي چند اعلاميه از اين نوع، و يا نوشتن چند مقاله و ايراد سخنراني، و مصاحبه، و يا حتي گردهم آيي، دلخوش مي دارند، بايد بدانند كه همانطور كه قبلا هم نوشته ام، كارشان در بهترين صورت، اعلام موضع است. در همين حال آلترناتيوسازي باسمه اي و آلترناتيوسازي هاي امپرياليستي هم در جريان است.



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14