(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 اسفند 1390- شماره 20156

حديث دشت عشق
احتمال خداحافظي كره جنوبي و عربستان با جام جهاني 2014
ايران، قطر را حذف مي كند يا بحرين را؟
اخبار كوتاه از فوتبال
اعلام اسامي داوطلبان واجدشرايط شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال
5 نفر رد صلاحيت شدند
معرفي كشتي گيران اعزامي به مسابقات گزينشي المپيك
رايزني براي دريافت آخرين مرحله بودجه سال90 هيچ پولي در كميته ملي المپيك نيست
دور مقدماتي ليگ برتر واليبال به خط پايان رسيد هفته اي معوقه براي معرفي قهرمان
برزگر: دنبال عنوان ، پول و سفر نيستم
كشتي فرنگي به آرزوي ديرينه خود مي رسد؟!
بنا: شرايط فراهم شود پس از 40 سال در المپيك مدال مي گيريم
اهداي پيراهن تيم ملي فلسطين به ديگو
مارادونا: فلسطين كانون مبارزه و ايستادگي برابر ظلم است
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «حسين واحدي اطربي»
شهيد 16 ساله
وصيت من به خانواده ام ادامه راه شهدا است. به مادرم مي گويم اگر خواستي گريه كني براي علي اكبر حسين(ع) گريه كن. به خواهرم مي گويم زينب گونه باشد، حجاب شما از خون شهدا كوبنده تر است. به برادرم مي گويم سلاح مرا به زمين نگذار و من اين تن و جان ناقابلم را فداي اسلام مي كنم.اگر در روز عاشورا نبودم امروز فرزند او را ياري مي كنم و بر خود واجب مي دانم به نداي خميني كبير لبيك گويم.
شهيد «حسين واحدي اطربي» در عنفوان جواني مانند مرادش قاسم بن حسن(ع) به نداي امامش لبيك گفت و در سال 67 در منطقه خرمال در سن 16 سالگي به شهادت رسيد. روحش شاد
از طرف خانواده شهيد

 



احتمال خداحافظي كره جنوبي و عربستان با جام جهاني 2014
ايران، قطر را حذف مي كند يا بحرين را؟

تيم ملي فوتبال كشورمان در ديداري كه نتيجه آن براي صعود تيم ملي بحرين به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 تعيين كننده است عصر امروز در ورزشگاه آزادي به مصاف قطر مي رود.
امروز با انجام 10 بازي در قاره آسيا تكليف تيم هاي صعود كننده به مرحله پاياني رقابت هاي مقدماتي جام جهاني فوتبال مشخص مي شود. اين در حالي است كه تيم هاي ايران، ژاپن، ازبكستان، عراق، اردن و استراليا پيش از اين صعود خود را به اين مرحله قطعي كرده اند ولي تيم هاي كره جنوبي و عربستان براي راهيابي به اين مرحله كار سختي را پيش رو دارند.
تيم ملي فوتبال كشورمان صعودش به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا قطعي است و تيم هاي قطر و بحرين براي راهيابي به اين مرحله چشم به ديدارهاي هفته ششم دارند كه يكي بازي ايران و قطر در ورزشگاه آزادي است و ديگري مسابقه بحرين و اندونزي در ورزشگاه ملي شهر منامه.
با شرايطي كه بر جدول رده بندي گروهE حاكم است، شانس صعود قطر بيشتر است. اين تيم اگر در بازي با ايران مساوي كرده و يا پيروز شود، قطعا به عنوان يكي از تيم هاي برتر گروه راهي دور بعد خواهد شد. حتي اگر «عنابي ها» (لقب تيم ملي قطر) مقابل تيم ملي كشورمان با اختلاف 2 گل شكست خورده و بحرين با كمتر از هفت گل اندونزي را شكست دهد، باز هم اين قطر خواهد بود كه پاي به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني خواهد گذاشت.
تيم ملي بحرين نيز تنها در صورتي جواز حضور در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا را بدست مي آورد كه با بيش از هفت گل تيم اندونزي را شكست دهد و تيم ملي قطر با اختلاف بيش از سه گل مغلوب تيم كشورمان شود.
تيم ملي فوتبال كشورمان در بازي مقابل قطر كه از ساعت 17 آغاز مي شود با يك مشكل بزرگ دست به گريبان است و آن هم مصدوميت بازيكنان تاثيرگذاري چون آندرانيك تيموريان، مجتبي جباري و ميلاد ميداودي است. تيم ملي كه در غياب آنها مقابل اردن روزي سخت را پشت سر گذاشت اميدوار به حضور تاثيرگذار جواد نكونام و اشكان دژآگه در ديدار با قطر است، آنها كه حضورشان بار تجربي و فني تيم ملي فوتبال ايران را افزايش مي دهد.
بازي با قطر آخرين ديدار تيم ملي در سال 90 است كه اميدواريم با برد شاگردان كي روش همراه شود تا سال 90 سالي بدون باخت براي تيم ملي باشد.
شانس كم عربستان و كره جنوبي
در ساير ديدارهاي مهم چهارشنبه از گروه B مسابقات، تيم هاي كره جنوبي و كويت به مصاف يكديگر مي روند.
كره هم اكنون با 10 امتياز در صدر گروهش قرار گرفته و اين در حالي است كه تيم هاي لبنان با 10 و كويت با 8 امتياز در تعقيب اين تيم هستند. نكته حائز اهميت بازي هاي چهارشنبه گروه B اين است كه كره جنوبي در صورت شكست احتمالي برابر كويت و پيروزي محتمل لبنان برابر امارات از راهيابي به مرحله پاياني مسابقات باز خواهد ماند. ديگر ديدار اين گروه را تيم هاي لبنان و امارات برگزار مي كنند.
مهم ترين ديدار روز آخر مسابقات مرحله سوم مقدماتي جام جهاني 2014 را تيم هاي ملي استراليا و عربستان برگزار مي كنند. استراليا هم اكنون با 12 امتياز صدرنشين گروه D است و تيم هاي عربستان، عمان و تايلند به ترتيب با 6، 5 و 4 امتياز در رده هاي دوم تا چهارم گروه قرار دارند. در حالي كه استراليا صعود خود را از پيش به مرحله آخر مسابقات مسجل كرده سه تيم ديگر اين گروه براي همراهي استراليا در مرحله آخر از شانس زيادي برخوردارند. در اين ميان اما اقبال عربستان براي راهيابي به مرحله بعدي مسابقات بسيار ضعيف تر از دو تيم ديگر است.
عربستان در آخرين ديدار خود در مرحله سوم بايد در ملبورن به مصاف استراليا برود. اين در حالي است كه عمان و تايلند آخرين ديدار خود را برابر يكديگر انجام خواهند داد. به اين ترتيب به احتمال فراوان تيم ملي عربستان از راهيابي به آخرين مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 باز خواهد ماند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقاد فتح الله زاده از رويانيان
مدير عامل باشگاه استقلال با بيان اين كه به جاي حمايت ، شايعات در اطراف استقلال ايجاد مي شود، گفت: به جاي اين كه از تيم ما حمايت شود، به شايعات عجيبي دامن مي زنند كه اين كار درست نيست. بعضي ها گفتند كه ما دوپينگي بوديم و توانستيم پيروزي را شكست دهيم. آيا در چهار بازي قبل كه پيروز شديم، بازيكنان ما دوپينگي بودند؟ يا اين كه در مورد پيروزي كه در رده هشتم جدول قرار دارد، آيا همه تيم هايي كه مقابل آن ها پيروز شدند همه آن ها دوپينگي بودند؟ امروز رويانيان بد صحبت كرد و البته اين مساله را به حساب دوره آموزشي براي او مي گذارم. اگر بازيكنان ما دوپينگي هستند، بازيكني كه شما خريديد دوپينگي است و با اين كه مي دانستيد چرا خريديد، شما پولادي را كنار بگذاريد ما هم بازيكنانمان را كنار مي گذاريم.
فتح الله زاده افزود: اين حرف ها خوب نيست. پيروزي تيم بزرگي است و من در دوره هاي مختلف در استقلال حضور داشته ام اما در هيچ دوره اي مانند دوره كنوني با آن ها تنش نداشتم. از رويانيان مي خواهم كه فرهنگي تر برخورد كند و مواظب صحبت هايش باشد.
نخستين تمرين دژآگه با ملي پوشان ايران
در آستانه ديدار تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل قطر بالاخره اشكان دژاگه در مراحل آماده سازي اين تيم حضور يافت و در كنار ديگر ملي پوشان تيم ملي ايران تمرين كرد. آخرين تمرين تيم ملي فوتبال كشورمان پيش از رويارويي با تيم ملي قطر از ساعت 30:15 دقيقه ديروز در زمين شماره يك ورزشگاه آزادي برگزار شد. در اين تمرين علي كفاشيان، مهدي تاج و مهدي خراطي حضور داشتند و به مانند خبرنگاران و عكاسان ورزشي در 15 دقيقه نخست تمرين تماشاگر مراحل آماده سازي تيم ملي فوتبال كشورمان بودند. حضور اشكان دژاگه خبرنگاران و عكاسان زيادي را به زمين شماره يك كمپ تيم هاي ملي كشانده بود. دژاگه پيش از آغاز تمرين با عليرضا حقيقي صحبت مي كرد و در جريان مراحل آماده سازي تيم بيشتر در كنار جوادنكونام حضور داشت.
خسروي ناظر بين المللي فيفا شد
علي خسروي به جرگه ناظران داوري بين المللي فوتبال پيوست . خسروي كه در كلاس ناظران اليت آسيا از تاريخ 12 تا 16 بهمن 90 در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا شركت كرده بود موفق شد از سال 2012 به جرگه ناظران داوري بين المللي فيفا و اي اف سي بپيوندد. در حال حاضر عسگري، عنايت، صفيري، مرادي و خسروي به عنوان ناظران داوري بين المللي ايران هستند .
علاقه رونالدينيو به حضوردر تيم المپيك برزيل
رونالدينيواميدوار است عملكردش در ديدار دوستانه با بوسني و هرزگوين باعث شود تا از سوي مسئولان فوتبال برزيل به تيم المپيك دعوت شود. رونالدينيوي 31 ساله علاقه خود را براي بازي در تيم اميد برزيل پنهان نمي كند. اين بازيكن در بازي هاي المپيك پكن با تيم برزيل به مدال برنز دست پيدا كرد.رونالدينيو گفت: اين يك رقابت بزرگ است و من انگيزه دارم كه در اين مسابقات حضور پيدا كنم. من نهايت تلاش خود را انجام مي دهم تا يك بار ديگر براي تيم المپيك برزيل بازي كنم.

 



اعلام اسامي داوطلبان واجدشرايط شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال
5 نفر رد صلاحيت شدند

با اعلام اسامي داوطلبان واجدشرايط شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال، پنج نفر اجازه حضور در انتخابات را نيافتند.
صبح روز گذشته دبيرخانه مجمع عمومي فدراسيون فهرست اسامي داوطلبان واجدشرايط شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال را اعلام كرد كه يونس قرباني و جمشيد تقي زاده، نامزدهاي رياست فدراسيون و محمدحسين جعفري، شهرام دبيري اسكويي و منوچهر بهمني كانديداهاي عضويت در هيئت رئيسه رد صلاحيت شدند. پيش از اين مهدي تاج نامزد رياست فدراسيون نيز انصراف خود را اعلام كرده بود.
فهرست اسامي داوطلبان واجدالشرايط در انتخابات فدراسيون فوتبال به ترتيب حروف الفبا به شرح زير اعلام مي شود:
الف: داوطلبان پست رياست:حسينعلي قريب، علي كفاشيان نائيني، عزيزاله محمدي
ب: داوطلبان پست نايب رئيس اول: سيد محمدهادي آيت اللهي، محمدرضا زادمهر
ج: داوطلبان پست نايب رئيس دوم: سيد رضا افتخاري، بهروز منتقمي
د: داوطلبان پست نايب رئيس سوم: فريده خانم شجاعي
ه: داوطلبان پست عضو هيئت رئيسه (نماينده هيئت هاي استاني): غلامرضا بهروان، مراد حاج جعفري، محمد نجار ششگلاني
و: داوطلبان پست عضو هيئت رئيسه (نماينده باشگاهها): عليرضا رحيمي، محمد رويانيان
ز: داوطلبان ساير پست هاي عضو هيئت رئيسه: علي اكبر ابرقوئي نژاد، فريدون اصفهانيان، حيدر بهاروند، عبدالرحمن شاه حسيني، شاهرخ شهنازي، حبيب اله شيرازي، شهاب الدين عزيزي خادم، حسين عسگري ميلاجردي، علي فتح اله زاده خوئي، منصور قمر و نادر وادي خيل.

 



معرفي كشتي گيران اعزامي به مسابقات گزينشي المپيك

اسامي كشتي گيران آزاد و فرنگي اعزامي به رقابت هاي گزينشي المپيك در قاره آسيا معرفي شدند.
تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي كسب هفت سهميه باقيمانده المپيك از 9 تا 13فروردين در مسابقات گزينشي قاره آسيا در قزاقستان به ميدان مي روند كه در كشتي آزاد مسعود اسماعيل پور (60كيلوگرم)، احسان لشگري (84كيلوگرم) و پرويز هادي (120كيلوگرم) سه ملي پوش اين تيم هستند و در كشتي فرنگي حميد سوريان (55كيلوگرم)، فرشاد عليزاده (74كيلوگرم)، طالب نعمت پور (84كيلوگرم) و قاسم رضايي (96كيلوگرم) به ميدان مي روند.
همچنين با اعلام رسول خادم مدير تيم هاي ملي و امور فني فدراسيون كشتي، همزمان با رقابت هاي گزينشي در قزاقستان اردوي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در اين كشور دنبال مي شود و كشتي گيراني هم كه موفق به كسب سهميه المپيك شده اند به قزاقستان مي روند تا حريفان خود را آناليز كنند. البته پس از جام تختي چند كشتي گير آزادكار هم به جمع نفرات اعزامي مي پيوندند. اسامي نفرات اعزامي به قزاقستان به ترتيب زير است:
كشتي فرنگي:
55كيلوگرم: حميد سوريان و سامان عبدولي
60كيلوگرم: اميد نوروزي
66كيلوگرم: سعيد عبدولي
74كيلوگرم: فرشاد عليزاده و هادي عليزاده پورنيا
84كيلوگرم: طالب نعمت پور و حبيب الله اخلاقي
96كيلوگرم: قاسم رضايي و داود گيل نيرنگ
120كيلوگرم: بشير باباجان زاده
كشتي آزاد:
55كيلوگرم: حسن رحيمي
60كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور
66كيلوگرم: مهدي تقوي
74كيلوگرم: صادق گودرزي
84كيلوگرم: احسان لشگري
96كيلوگرم: رضا يزداني
120كيلوگرم: پرويز هادي

 



رايزني براي دريافت آخرين مرحله بودجه سال90 هيچ پولي در كميته ملي المپيك نيست

مسئولان كميته ملي المپيك در تلاش هستند تا با دريافت آخرين بخش از بودجه سال جاري خود، وضعيت مالي اين كميته را از حالت صفر خارج كنند.
از مجموع 24ميليارد و 90ميليون توماني كه سهم امسال كميته ملي المپيك از رديف بودجه اصلي دولت بود، تاكنون 84 درصد در اختيار اين كميته قرار گرفته شده است. همچنين اين كميته تاكنون 60درصد از بودجه مصوب 10ميليارد توماني رديف متفرقه خود را نيز دريافت كرده است. از مجموع بودجه هاي اختصاص داده شده به كميته ملي المپيك از رديف اصلي و رديف متفرقه، بخش زيادي در اختيار فدراسيون ها و به خصوص فدراسيون هاي المپيكي شده است و بخش ديگري هم براي امور پشتيباني اين كميته هزينه شده است طوريكه گفته مي شود در حال حاضر موجودي كميته ملي المپيك صفر است.
به همين دليل مسئولان كميته ملي المپيك در تلاش هستند تا بتوانند آخرين بخش بودجه سال90 خود را هر چه زودتر دريافت كنند و به همين منظور طي روزهاي اخير رايزني هاي زيادي با خزانه داري كل كشور انجام شده است تا اين بودجه هر چه زودتر در اختيار كميته ملي المپيك قرار بگيرد. كميته ملي المپيك در نظر دارد از بودجه جديد دريافتي براي كمك به فدراسيون ها استفاده كند تا به خصوص در ايام نوروز براي اجراي برنامه هاي آماده سازي ورزشكاران شان دچار مشكل نشوند در عين حال بخشي از اين بودجه براي امور پشتيباني اين كميته كنار گذاشته خواهد شد.

 



دور مقدماتي ليگ برتر واليبال به خط پايان رسيد هفته اي معوقه براي معرفي قهرمان

ديدارهاي تنها هفته معوقه مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور در حالي امروز برگزار مي شود كه مشخص شدن صدرنشين مرحله مقدماتي تنها اتفاق مهم اين هفته خواهد بود.
مرحله مقدماتي (رفت و برگشت) مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور امروز با برگزاري ديدارهاي معوقه هفته شانزدهم به پايان مي رسد. هفته اي كه براي هيچ تيمي به اندازه خودروسازان مهم نيست چون در پايان اين هفته صدرنشيني و قهرماني يكي از آنها در مرحله دوره اي مسجل خواهد شد.در پايان اين هفته از رقابت ها، تيم هاي اول تا چهارم جدول رده بندي براي كسب مقام قهرماني در مرحله حذفي به صورت رفت و برگشت از روز يكشنبه 14اسفند با يكديگر مسابقه مي دهند. صعود سايپا، پيكان، كاله و شهرداري اروميه به مرحله پاياني قطعي شده و بايد ديد كدام يك از اين چهار تيم در نهايت جام قهرماني را بالاي سر مي برند؟
ديدارهاي معوقه هفته شانزدهم مسابقات واليبال ليگ برتر و جدول رده بندي پيش از برگزاري اين بازي ها به اين شرح است:
¤ كاله آمل- پيكان تهران
¤ گيتي پسند اصفهان- نوين كشاورز تهران
¤ كرمان- باريج اسانس كاشان
¤ ميزان خراسان- هاوش گنبد
¤ مناطق نفت خيز جنوب- شهرداري تبريز
¤ شهرداري اروميه- آلومينيوم المهدي بندرعباس
¤ پيشگامان كوير يزد- سايپا البرز
جدول رده بندي: 1-سايپاي البرز64 امتياز 2- پيكان تهران 62امتياز 3-كاله آمل 60امتياز 4-شهرداري اروميه 53امتياز 5-گيتي پسند اصفهان 43 امتياز و...

 



برزگر: دنبال عنوان ، پول و سفر نيستم

منصور برزگر مربي بزرگ و كاركشته كشتي ايران كه مدت زيادي از همكاري با فدراسيون دور شده بود،اخيراً به عنوان مدير پايگاه هاي قهرماني و استعداديابي فدراسيون كشتي مشغول به كار شد.
برزگر در رابطه با دليل قبول همكاري با فدراسيون اظهار كرد: من دنبال كنارتشك بودن و مسافرت رفتن نيستم. مي خواهم آخر عمري از خودم اثري به جاي بگذارم؛ كشتي گيري كه يك استعداد است را بگيريم و تا آستانه قهرماني رويش كار كنيم تا وقتي درسطح جهان روي تشك مبارزه مي رود، دنيا متوجه شود كه اين يك كشتي گير ايراني است، با خصوصيات و تكنيك هاي منحصر به فرد ايراني ها. برزگر همچنين گفت: من به دنبال عنوان نيستم و از اين چيزها خسته شده ام. هرجا كه باشم درحال خدمت به كشتي كشورم خواهم بود. به پول، ماديات و مسافرت هم احتياج ندارم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه شروع كار شما براي مديريت بر پايگاه هاي قهرماني و استعداديابي به چه شكل خواهدبود، گفت: ابتدا بايد ببينيم كه بودجه ما چقدر است. پايگاه ها را ارزيابي خواهيم كرد تا آموزش لازم را بدهيم. بايد اين پايگاهها را طوري تجهيز كنيم كه نفرات مستعد از نونهالي تا قهرماني مسيرشان را درست بروند.

 



كشتي فرنگي به آرزوي ديرينه خود مي رسد؟!
بنا: شرايط فراهم شود پس از 40 سال در المپيك مدال مي گيريم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: اگر مسئولين شرايط خوبي را قبل از بازيهاي المپيك 2012 لندن فراهم كنند، آن وقت مي توانيم بعد از 40 سال موفق به كسب مدال المپيك شويم.
محمدبنااظهار داشت : تيم ملي كشتي فرنگي ايران در آستانه شركت در رقابتهاي المپيك 2012 لندن در وضعيت خوبي قرار دارد و ما قبل از مسابقات گزينشي در فروردين ماه، دو اردوي آمادگي در تهران داريم. درسال آينده مسابقات گزينشي المپيك در قزاقستان را داريم، درصورتي كه بتوانيم سهميه كامل براي حضور در المپيك كسب كنيم پس از آن اردوهاي آمادگي در داخل و خارج از كشور خواهيم داشت.
وي ادامه داد: اگر مسئولين شرايط خوبي را قبل از آغاز رقابتهاي المپيك 2012 لندن فراهم كنند آن وقت مي توانيم بعد از 40 سال موفق به كسب مدال المپيك شويم. تغييراتي كه در كادر مديريتي فدراسيون كشتي بوجود آمده است روي تيم اثر منفي نگذاشته است و ما همچنان به خوبي كار خود را ادامه خواهيم داد.

 



اهداي پيراهن تيم ملي فلسطين به ديگو
مارادونا: فلسطين كانون مبارزه و ايستادگي برابر ظلم است

ستاره اسبق فوتبال آرژانتين دعوت فلسطيني ها براي ديدار از اين كشور را قبول و از آن به عنوان «مدال افتخار» ياد كرد.
ديگو مارادونا سرمربي الوصل امارات در ديدار با جمال محمود سرمربي تيم ملي فوتبال فلسطين از علاقه زياد خود به مردم فلسطين خبر داد و گفت كه اميدوار است پيشرفت فوتبال اين كشور را ببيند. سرمربي فلسطين كه در حال حاضر تيمش در دوبي اردو زده است، در تمرين الوصل حاضر شد و از طرف جبرئيل الرجوب رئيس فدراسيون فوتبال فلسطين از مارادونا دعوت كرد تا از اين كشور ديدن كند و چفيه فلسطين به همراه پيراهن تيم ملي اين كشور را هم به او داد. مارادونا با بيان اين كه از دعوت شدنش براي ديدار از فلسطين بسيار خوشحال است، گفت: دعوت شدنم به فلسطين همچون مدال افتخاري بر گردنم است. فلسطين كانون مبارزه و ايستادگي در برابر ظلم است و با مردم اين كشور اعلام همدردي و همبستگي كامل مي كنم. وقتي جمال محمود پيراهن تيم ملي فلسطين را به من اهدا كرد، لرزه بر بدنم افتاد. از اردوي اين تيم در دوبي ديدن خواهم كرد و اگر بتوانم كمكي به آن ها بكنم، دريغ نخواهم كرد. سرمربي اردني فلسطين هم از اين كه مارادونا دعوت آن ها را قبول كرد ابراز خوشحالي كرد و گفت: مارادونا چه در دوران بازيگري و چه در حال حاضر در ميان مردم فلسطين از محبوبيت بالايي برخوردار است. مارادونا از نظر ملت فلسطين ستاره اي از جهان ديگر است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤كيومرث هاشمي معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ميزباني ايران در برگزاري مسابقات فوتسال و فوتبال مدارس آسيا در سال آينده خبر داد.
¤ تيم ملي پياده روي ايران براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا 18 اسفند راهي ژاپن خواهد شد.ابراهيم رحيميان و وحيد سپاهي دونده هاي ايران در اين مسابقات خواهند بود.
¤ آرش كمالوند ملي پوش ارزنده واليبال كشورمان در جام ملت هاي آسيا و پيكارهاي جام جهاني كه چندي پيش از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شد صبح ديروزتحت عمل جراحي زانو قرار گرفت. كمالوند 9 ماه بعد به ميدان بازمي گردد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14