(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 اسفند 1390- شماره 20156

نوري مالكي تفكر تجزيه طلبانه را براي آينده عراق خطرناك دانست
مذاكرات پشت پرده تركيه براي خريد ناو هواپيمابر از پنتاگون
توطئه رژيم سعودي عليه بشار اسد ناكام ماند
تداوم اعتراض ملت هاي مسلمان عليه بي حرمتي به قرآن كريم
حمله پليس انگليس به مخالفان نظام سرمايه داري
انقلابيون يمن: خواست ما تغيير نكرده بقاياي رژيم عبدالله صالح بايد سرنگون شوند
عبدالجليل نسبت به تجزيه ليبي هشدار داد
جوانان فيليپين پرچم آمريكا را آتش زدند
تجمع عليه ايهود باراك مقابل كاخ سفيد اين قاتل را اخراج كنيد
مردم يونان عليه دخالت هاي آلمان به خيابان ها ريختند
انفجار اتوبوس حامل شيعيان پاكستان 18 شهيد برجاي گذاشت
انتشار 5 ميليون سند از فعاليت هاي جاسوسي آمريكا در جهان
اسماعيل هنيه سازش با اسرائيل را غيرممكن دانست



نوري مالكي تفكر تجزيه طلبانه را براي آينده عراق خطرناك دانست

نخست وزير عراق گفت: عناصر بيگانه از تفكر جدايي طلبي در عراق حمايت مي كنند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه اماراتي «البيان»، نوري مالكي نخست وزير عراق با تاكيد بر ضرورت حفظ وحدت ملي اظهار داشت: عراقي ها به وحدت ملي شان پايبند هستند و ما نمي توانيم نسبت به عناصر بيگانه در تقويت تفكر جدايي طلبانه بي توجه باشيم.وي بدون نام بردن از گروه يا كشور خاصي تصريح كرد: ممكن است اين امر به دنبال بيم و نگراني ها از گسترش نفوذ و قدرت عراق باشد، چرا كه بعضي از اين مسئله نگران هستند.
نخست وزير عراق كه بارها عربستان و اشغالگران را عامل تجزيه كشورش معرفي كرده است؛ يادآور شد: دولت عراق به هيچ كشوري اجازه نخواهد داد تا در امور داخلي اش دخالت كند و وظيفه ما ايجاد كشوري قدرتمند در صحنه سياسي در آينده است.

 



مذاكرات پشت پرده تركيه براي خريد ناو هواپيمابر از پنتاگون

يك روزنامه نگار آمريكايي از احتمال فروش ناو هواپيمابر از سوي پنتاگون به دولت تركيه خبر داد.
به گزارش فارس، «سيمون هرش» روزنامه نگار سرشناس آمريكايي كه با افشاي جنايات دولت آمريكا در ويتنام و عراق به شهرتي جهاني دست يافته است از مذاكرات فشرده و پشت پرده آنكارا و واشنگتن در مورد خريد ناو هواپيمابر پرده برداشت.اين روزنامه نگار آمريكايي با اشاره به تلاش هاي آنكارا براي نفوذ در تحولات منطقه اظهار داشت: تركيه براي تبديل شدن به قدرتي جهاني گام هاي مهمي در عرصه نظامي برداشته است و تنها كاستي آن ناو هواپيمابر است و آنكارا براي رفع اين نقص وارد عمل شده و مذاكرات طولاني مدت آنكارا با واشنگتن در اين زمينه به نتيجه رسيده است.

 



توطئه رژيم سعودي عليه بشار اسد ناكام ماند

سرويس خارجي-
توطئه رژيم سعودي براي بركناري رئيس جمهور سوريه با شكست مواجه شد و فرستادگان ويژه آل سعود به دمشق دست خالي به كشورشان بازگشتند.
يك هيئت منتخب شاه عربستان در دمشق پيام خصمانه پادشاه سعودي را تسليم بشار اسد كرد و با پاسخ قاطع وي روبه رو شد و اين هيئت دست خالي به عربستان بازگشت.
روزنامه الاخبار با بيان اين خبر نوشت، هيئت سعودي حامل اين پيام براي رئيس جمهور سوريه بود كه رياض آماده است مقدمات خروج وي را از دمشق فراهم سازد و پاسخ قاطع بشار اسد به پادشاه عربستان اين بود كه اين سرزمين متعلق به ماست و با حمايت مردم اجازه دخالت به هيچ كشوري را نخواهيم داد.
روزنامه الاخبار افزود، پاسخ محكم رئيس جمهور سوريه هيچ جاي شك و شبهه براي فرستادگان آل سعود باقي نگذاشت اما مقامات سوري يك سفر فوري به تمام مناطق سوريه از جمله شهر حمص براي هيئت سعودي ترتيب دادند تا با ارائه مدارك و اسناد نشان دهند كه آنچه در سوريه در حال جريان است تلاش گروه هاي تروريست براي ناآرام جلوه دادن اوضاع اين كشور است.
سوري ها به هيئت سعودي ثابت كردند كه نظام سوريه برخلاف تبليغات رسانه هاي غرب در حال سقوط نيست بلكه ارتش با قاطعيت با تروريست ها مقابله مي كند و اصلاحات در كشور در حال اجرا است. از جمله انتخابات همه پرسي قانون اساسي كه در فضايي آرام و دموكراتيك برگزار شد.
هيئت سعودي با مقامات عربستان تماس گرفتند و اعلام كردند كه تصوري كه ابتدا از سوريه داشتند با آنچه كه در اين كشور در جريان است كاملا فرق مي كند.
اعزام هيئت سعودي به سوريه در حالي صورت مي گيرد كه آمريكا و برخي از كشورهاي غربي و عربي همچنان در تلاشند تا نظام سوريه را تضعيف كنند.
در همين رابطه سخنگوي رسمي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه مقامات واشنگتن تلاش مي كنند تا روسيه و چين را در مورد تغيير موضع درباره سوريه متقاعد سازند.
وي افزود، ما از روسيه و چين مي خواهيم كه هر چه زودتر با ما همراه شوند و نظر خود را درباره نظام سوريه تغيير دهند.
نمايندگان اتحاديه اروپا نيز در همگامي با آمريكا اعلام كردند كه تحريم هاي بيشتري عليه دولت سوريه اعمال خواهند كرد و شوراي مخالفان سوريه را به عنوان نمايندگان قانوني مردم سوريه قبول دارند.
نخست وزير و وزير خارجه قطر نيز بر حمايت كشورش از مسلح كردن گروه هاي مخالف نظام سوريه با انواع سلاح ها تاكيد كرد.
وي در نروژ اظهار داشت، بايد با انواع سلاح ها از گروه هاي مخالفي كه با نظام سوريه مي جنگند حمايت كنيم.
وي افزود، شوراي امنيت به مسئوليت هاي خود در قبال سوريه عمل نكرده است ولي ما اين كار را خواهيم كرد.
اين در حالي است كه منابع امنيتي سوريه تلاش هاي يك گروه تروريست را كه قصد ورود به خاك سوريه را داشتند خنثي كردند.
اين گروه تروريستي با سه خودروي حامل سلاح و مهمات قصد ورود از اردن به سوريه را داشتند كه توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدند.
نيروهاي گارد مرزي با آنها درگير شدند كه در اين درگيري پنج فرد مسلح دستگير و شماري زخمي شدند و عده ديگري به خاك اردن گريختند.
همچنين موافقت 90 درصدي مردم سوريه با پيش نويس قانون اساسي جديد سوريه از ديگر تحولات مهم اين كشور است كه واكنش هاي زيادي در پي داشت.
وزير كشور سوريه با اعلام اين خبر كه تقريبا 90 درصد مردم سوريه از قانون اساسي جديد حمايت كرده اند اظهار داشت كه مردم با حضور در پاي صندوق هاي رأي بار ديگر به نظام سوريه پاسخ مثبت و به دخالت بيگانگان پاسخ منفي دادند. وزارت خارجه سوريه نيز با بيان اينكه مردم سوريه با شركت در انتخابات سياست سران خود را تاييد كردند اظهار داشت كه مخالفان سوريه ديگر حق ندارند از جانب مردم سخن بگويند.

 



تداوم اعتراض ملت هاي مسلمان عليه بي حرمتي به قرآن كريم

موج محكوميت ها و اعتراضات عليه هتك حرمت قرآن كريم توسط نظاميان آمريكايي در افغانستان همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبر گزاري هادر جديدترين اين واكنش ها جوانان ميدان التغيير در صنعا، پايتخت يمن در اعتراض به سوزاندن قرآن كريم در افغانستان پرچم آمريكا را به آتش كشيدند و تداوم حضور و استقرار پايگاه هاي آمريكايي در سواحل يمن را محكوم كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين سكوت كشورهاي اسلامي و ملل مسلمانان در برابر اين بي حرمتي آشكار عليه مقدسات اسلامي را محكوم كردند.
شهر لاهور پاكستان نيز ديروز شاهد تظاهرات گسترده مردمي در اعتراض به قرآن سوزي نظاميان آمريكايي بود، مردم در اين تظاهرات پرچم آمريكا و آدمك اوباما را به آتش كشيدند.
عزيز رفيعي رئيس مجتمع جامعه مدني افغانستان نيز محاكمه علني عاملان اين بي حرمتي را حق مسلم مردم افغانستان دانست و نسبت به وقوع چنين اتفاقاتي در آينده هشدار داد.رهبر الحوثي هاي يمن نيز از كشورهاي اسلامي خواست سفراي آمريكا را در اعتراض به هتك حرمت نظاميان آمريكايي به قرآن كريم از كشورشان اخراج كنند.
مرتضي بن زيد گفت: مسيحيان تندرو همچون جرج بوش بسيار بيشتر از صهيونيست ها دشمن مسلمانان هستند.
رهبر الحوثي هاي يمن گفت: همه ملت ها با برپايي تظاهرات و همچنين با اعلام انزجار از طريق منبرهاي مساجد و دانشگاه ها و از طريق رسانه ها و شبكه هاي اينترنتي اين اقدام آمريكا را تقبيح و محكوم كنند.
مرتضي بن زيد همچنين تاكيد كرد قرآن سوزي توهين به مقدسات براساس قوانين بين المللي جرم محسوب مي شود و عاملان ارتكاب آن بايد تحت پيگرد قضايي قرار گيرند.
شيخ الازهر مصر نيز در واكنش به اقدام توهين آميز نظاميان آمريكايي در سوزاندن قرآن كريم در افغانستان، اين اقدام را دشمني آشكار آمريكايي ها با مقدسات مسلمانان خواند.
احمد طيب گفت: بي ترديد نظاميان آمريكايي بايد هرچه سريع تر از افغانستان خارج شده و پايگاه هاي آنها در اين كشور برچيده شود.
شيخ الازهر با اشاره به عذرخواهي باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا پس از توهين نظاميان كشورش به ساحت مقدس قرآن، اين عذرخواهي را صوري و فريبكارانه خواند.
تظاهرات و اعتراضات در افغانستان و ساير كشورهاي اسلامي پس از آن آغاز شد كه نظاميان آمريكايي مستقر در پايگاه بگرام افغانستان ده ها جلد قرآن كريم را در يك اقدام جنون آميز به آتش كشيدند. در اعتراض به اين اقدام شنيع در افغانستان تاكنون 31 نفر شهيد و بيش از 200 نفر زخمي شده اند.

 



حمله پليس انگليس به مخالفان نظام سرمايه داري

پليس تا دندان مسلح انگليس شبانه به جان معترضان نظام سرمايه داري اين كشور افتاد.
پليس و نيروهاي امنيتي انگليس دوشنبه شب با حمله به چادرهاي معترضان نظام سرمايه داري در مقابل كليساي بزرگ «سنت پل» اقدام به سركوب و بازداشت معترضان وجمع آوري چادر آنها كرد.
به گفته معترضان لحظاتي قبل از نيمه شب خودروهاي مخصوص ضد شورش به همراه چندين «ون» مملو از نيروي پليس به 200 چادر يورش بردند كه از اكتبر سال گذشته تاكنون مقابل كليساي 300 ساله لندن مستقر شده بودند. در جريان اين حمله دستكم 20 نفر بازداشت شدند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره نوشت: پليس انگليس به كمك گروهي از ماموران شهرداري پس از محاصره چادرها معترضان را به اتهام «قانون شكني و تلاش براي برهم زدن نظم» دستگير كردند.
براساس اين گزارش حدود 50 تن از معترضان با ايجاد موانع چوبي در بخشي از محوطه كليسا ساعاتي مقابل عمليات پليس و ماموران شهرداري مقاومت كردند ولي در نهايت توسط نيروهاي پليس ضدشورش از محل رانده شدند.پليس پس از اخراج معترضان با موانع فلزي منطقه را محصور كرد تا كسي نتواند مجددا به محل بازگردد. با اين حال اما مخالفان نظام سرمايه داري با صدور بيانيه اي اعلام كردند، باز مي گردند چرا كه جمع آوري چادرها به معناي پايان جنبش نيست.
گفتني است، حمله پليس به معترضان چند روز پس از آن روي داد كه يك دادگاه انگليسي به درخواست معترضان براي تجديدنظر در حكم تخليه چادرهاي مستقر در اطراف اين كليسا پاسخ رد داد.
از كاليفرنياي آمريكا نيز خبر مي رسد، پليس با حمله به معترضان وال استريت، اقدام به سركوب و دستگيري آنها كرد.
خبرگزاري مهر به نقل از «آسوشيتدپرس» نوشت: روز دوشنبه در نتيجه اين زد و خورد دو پليس زخمي و براي مداوا به بيمارستان منتقل شدند. علاوه بر آن نيروهاي پليس اقدام به بازداشت دستكم سه نفر كردند.
زد و خوردها زماني شكل جدي به خود گرفت كه نيروهاي بيشتري براي كنترل معترضين وارد عمل شدند. تعداد زيادي از اين معترضين اعلام كردند كه از سان فرانسيسكو به كاليفرنيا آمده اند تا اعتراض خود را به نظام سرمايه داري اعلام كنند.
در پي بروز درگيري در مركز كاليفرنيا، عبور و مرور براي ساعاتي در مركز آن متوقف شد. پيش از آغاز درگيري، اقدام پليس كاليفرنيا در بازداشت يك دختر 17 ساله به دليل خودداري وي از جمع كردن چادر، موجب خشم معترضان به نطام سرمايه داري شده بود.
جنبش تسخير از 17 سپتامبر سال گذشته هنگامي آغاز شد كه طي آن گروهي از مردم در مركز تجاري نيويورك در اعتراض به نابرابري هاي گسترده و فساد در سطوح بالا، تجمع كردند. با وجود مانع تراشي هاي پليس و دستگيري هاي گسترده، جنبش «تسخير» اكنون به ديگر شهرهاي بزرگ آمريكا و حتي اروپا رسيده است.


 



انقلابيون يمن: خواست ما تغيير نكرده بقاياي رژيم عبدالله صالح بايد سرنگون شوند

مردم يمن با برگزاري تظاهرات در صنعا، عدن، صعده و ديگر شهرهاي اين كشور بار ديگر بر ادامه انقلاب و تحقق خواسته هاي خود به ويژه سرنگوني رژيم كنوني و برقراري عدالت تأكيد كردند.
تظاهركنندگان با محكوميت برگزاري انتخابات نمايشي بر سرنگوني رژيم و عوامل آن تاكيد و اعلام كردند كه اين انتخابات تغييري دروغين و صوري است تا هم پيمانان رژيم عبدالله صالح همچنان به حضور و نفوذ خود در يمن ادامه دهند.
مردم يمن همچنين اظهار داشتند كه عبدربه منصورهادي نسخه پيشرفته اي از عبدالله صالح است و فقط نوكران وخدمتكاران عوض شده اند وگرنه هيچ تغييري در نظام ديكتاتوري يمن به وجود نيامده است.
يكي از فعالان انقلاب جوانان يمن در اين باره گفت، هيچ چيزي در يمن تغيير نكرده است به ويژه در چارچوب سياست ها و دستگاه امنيتي كه همچنان در دست فرزندان عبدالله صالح و برادرزادگان وي است و مؤسسات مدني و نظامي نيز همچنان زير سلطه فرماندهان نظامي است كه اموال كشور را به مدت 30 سال غارت كرده اند.
شوراي ملي يمن در جنوب اين كشور نيز اعلام كرد كه انتخاب عبدربه منصورهادي به عنوان رئيس جمهور و تشكيل دولت همبستگي ملي پاسخگوي خواسته هاي انقلابيون يمني نيست.
اين شورا با انتشار بيانيه اي تصريح كرد، انتخابات رياست جمهوري توافقي با نامزدي تنها يك تن دور زدن انقلاب مسالمت آميز جوانان يمن و مردم اين كشور و روي برگرداندن از انقلاب آنان و تحقير ارزش هاي دموكراسي است.
شوراي ملي يمن نسبت به هرگونه بي توجهي نسبت به خواست مردم يمن هشدار داد و دخالت هاي بين المللي در يمن را محكوم كرد.
يمن از آغاز سال گذشته با تظاهرات اعتراض آميز مردم يمن كه خواستار سقوط نظام حاكم بر كشور به رياست علي عبدالله صالح بودند روبه رو شد.
مردم يمن از ديكتاتوري 33 ساله عبدالله صالح بر كشور خسته شده بودند و انقلابي را شروع كردند كه باعث زوال حكومت ديكتاتوري در اين كشور شد اما با طرح شوراي همكاري خليج فارس كه با حمايت غرب و به ويژه آمريكا صورت گرفت ترتيب انتقال مسالمت آميز قدرت به معاونش عبدربه منصورهادي داده شد و در انتخابات نمايشي هفته گذشته كه وي تنها نامزد آن بود به مدت دو سال به مقام رياست جمهوري رسيد.
ديكتاتور سابق يمن در مراسم تحليف رئيس جمهور جديد يمن حضور داشت وقرار است به اتيوپي پناهنده شود.

 



عبدالجليل نسبت به تجزيه ليبي هشدار داد

در پي افزايش درگيري هاي قبيله اي، رئيس شوراي انتقالي ليبي نسبت به تجزيه اين كشور و تبديل به ايالت هاي خودمختار هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «مصطفي عبدالجليل» طي سخناني كه از راديو و تلويزيون ليبي پخش شد اعلام كرد: ما نسبت به تجزيه كشور به فدرال هاي كوچك و قبيله اي هشدار مي دهيم.
وي بار ديگر از انقلابيون ليبي خواست تا با تحويل سلاح هاي خود به ارتش اين كشور بپيوندند و افزود: تا پيش از اين، شوراي انتقالي از آن بيم داشت كه ليبي به سه كنفدرال تجزيه شود، اما اكنون بيم آن مي رود كه اين كشور به شهرها، روستاها و قبيله هاي مختلفي تجزيه شود.
عبدالجيل تاكيد كرد: از انقلابيون ليبي مي خواهيم به اهداف و خواسته هاي انقلاب توجه كنند و براي پايان دادن به اين نگراني ها، به وزارت كشور و دفاع ملحق شوند.
سخنان عبدالجليل در حالي عنوان مي شود كه نهادها و آژانس هاي وابسته به سازمان ملل متحد با صدور بيانيه مشتركي اعلام كردند كه درگيري هاي دو هفته اخير قبايل جنوب شرق ليبي دستكم 100 كشته برجاي گذاشته و باعث آوارگي هزاران نفر در اين كشور شده است.
اين بيانيه تاكيد مي كند كه جنوب شرق ليبي همچنان شاهد تنش ها و درگيري بين قبايل مختلف اين كشور است و اين موضوع باعث آوارگي و مهاجرت بيش از يمن از ساكنان شهر «الكفره» شده است.
براساس گزارش هاي دريافتي، درگيري ميان قبايل در الكفره از 12 فوريه سال جاري آغاز و با وجود دخالت نظاميان ليبي، همچنان ادامه دارد.

 



در اعتراض به سفر يك مقام آمريكايي صورت گرفت
جوانان فيليپين پرچم آمريكا را آتش زدند

صدها نفر از جوانان فيليپيني در اعتراض به سفر مقام آمريكايي به كشورشان تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، جوانان فيليپيني ديروز پس از اطلاع از سفر نماينده تجاري آمريكا به كشورشان، مقابل هتل محل اقامت وي در مانيل تجمع كردند.
معترضان با شعار «آمريكائي ها را هم اكنون از فيليپين اخراج كنيد» پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
بر اساس اين گزارش، نماينده تجاري آمريكا با هدف گسترش روابط تجاري با فيليپين به اين كشور سفر كرده است. به اعتقاد معترضان، آمريكا كه اكنون دچار بحران اقتصادي شده، با هدف تعميق، گسترش و تحكيم موقعيت خود در فيليپين، آسيا و اقيانوسيه به منطقه سفر كرده است.
«فيليپين فروشي نيست و برو بيرون» از ديگر شعارها و دست نوشته هاي معترضين در اين تجمع بود كه با حضور ده ها نيروي امنيتي انجام شد.


 



تجمع عليه ايهود باراك مقابل كاخ سفيد اين قاتل را اخراج كنيد

شماري از فعالان ضدصهيونيست و طرفدار فلسطين در آمريكا همزمان با ورود وزير جنگ رژيم صهيونيستي به واشنگتن عليه وي تظاهرات كرده و شعارهاي ضداسرائيلي سر دادند.
به گزارش خبرگزاري قدس، عده اي از طرفداران فلسطين و مخالفان رژيم صهيونيستي در اعتراض به ورود ايهود باراك به واشنگتن مقابل كاخ سفيد تظاهرات كردند و خواستار اخراج قاتل فلسطيني ها از اين كشور شدند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند: قاتل كودكان فلسطيني بايد از كشور اخراج شود، اسرائيل جنايتكار است، باراك قاتل است.
فعالان ضدصهيونيست از باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا خواستند با اين شخص ملاقات نكند و او را از كاخ سفيد اخراج كند. سازمان دهندگان اين تظاهرات هدف خود را اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي و كشتار كودكان فلسطيني اعلام كردند.
از سوي ديگر همزمان با اعتراضات گسترده در سرزمين هاي اشغالي نسبت به سياست هاي دولت صهيونيستي تعدادي از شركت هاي هواپيمايي اسرائيل دست به اعتصاب زده و اعلام كردند كه تا تحقق خواسته هايشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.
اين شركت هاي هواپيمايي در اعتراض به امضاي توافقنامه با برخي از شركت هاي هواپيمايي اروپايي اعتصاب كردند.به گفته اعتصاب كنندگان با امضاي اين توافقنامه خسارت هاي زيادي به شركت هاي هواپيمايي اسرائيلي وارد مي آيد.
چند روز گذشته كارگران بنادر اسرائيلي و كادر پزشكي بيمارستان هاي اين رژيم نيز اعتصاب كرده بودند.

 



مردم يونان عليه دخالت هاي آلمان به خيابان ها ريختند

همزمان با موافقت پارلمان آلمان با پرداخت وام به يونان، مردم آتن عليه «دخالت هاي آلمان» در امور اقتصادي خود تظاهرات كردند.
پارلمان آلمان روز دوشنبه با هدف «كمك به ثبات اقتصادي يونان» و جلوگيري از سرايت بحران اقتصادي اين كشور به ساير كشورهاي اروپايي با اعطاي بسته نجات اقتصادي 130ميليارد يورويي به آتن موافقت كرد.
گزارش هاي دريافتي حاكي است پارلمان آلمان با 496 راي موافق در برابر 90 راي مخالف و 5 راي ممتنع با اعطاي اين وام موافقت كرده است.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، پيش از آغاز اين راي گيري، «آنگلا مركل»، صدراعظم آلمان طي سخناني در پارلمان مركزي اين كشور (بوندستاگ) در خصوص عواقب راي ندادن به اين بسته كمكي هشدار داد.
«مركل» خطاب به 591 نماينده بوندستاگ گفت: «خطرات روي گرداني از يونان در حال حاضر قابل ارزيابي نيست.»
مركل افزود: «هيچ كس نمي تواند عواقب اين اقدام را بر اقتصاد آلمان، ايتاليا، اسپانيا، كل منطقه يورو و نهايتا كل جهان، ارزيابي كند.»
مردم يونان اما، با ريختن به خيابان ها عليه آنچه «مداخلات آلمان در امور اقتصادي» كشورشان خواندند، تظاهرات كردند.

 



انفجار اتوبوس حامل شيعيان پاكستان 18 شهيد برجاي گذاشت

اتوبوس حامل جمعي از شيعيان شمال پاكستان هدف حمله تروريستي افراد مسلح قرار گرفت كه بر اثر آن 18 نفر به شهادت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري ها بر اثر حمله تروريستي صبح ديروز به يك دستگاه اتوبوس حامل جمعي از اهالي شمال پاكستان كه اكثرا شيعه مذهب هستند 18 تن به شهادت رسيدند و هفت تن ديگر نيز زخمي شدند.اين اتوبوس از شهر «گلگيت» در شمال پاكستان عازم «راولپندي» در نزديكي پايتخت اين كشور بود كه در ناحيه «هرمن» هدف حمله تروريست ها قرار گرفت اكثر ساكنان گلگيت و بلتستان را شيعيان تشكيل مي دهند.در راستاي افزايش موج شيعه كشي در پاكستان علامه، حافظ محمد ثقلين نقوي، از علماي شيعه كه حدود 10 روز پيش مورد حمله تروريستي قرار گرفته بود در بيمارستاني در پاكستان به شهادت رسيد.

 



از سوي ويكي ليكس صورت گرفت
انتشار 5 ميليون سند از فعاليت هاي جاسوسي آمريكا در جهان

سايت ويكي ليكس آغاز انتشار 5 ميليون سند محرمانه در مورد جاسوسان آمريكا در جهان را اعلام كرد.
به گزارش شبكه خبري «بي بي سي»، سايت ويكي ليكس از روز دوشنبه بيش از 5 ميليون سند متعلق به آژانس استرانفورد آمريكا كه دست اندركار مسائل جاسوسي و بررسي هاي استراتژيك است را در اينترنت منتشر كرد.
براساس بيانيه ويكي ليكس اين اسناد كه برخي از آنها را پست هاي الكترونيك تشكيل مي دهد متعلق به دوره زماني ژوئيه 2004 تا ماه دسامبر 2011 است.
براساس بيانيه ويكي ليكس اين اسناد نحوه فعاليت آژانس استرانفورد در زمينه تشكيل شبكه هاي جاسوسي، تشكيلات مالي براي پرداخت رشوه و پولشويي كه سازمان جاسوسي آمريكا از آنها به عنوان روش هاي رايج استفاده مي كند، را نشان مي دهد.
ويكي ليكس تأكيد كرد كه دلايلي در دست دارد كه نشان مي دهد، ارتباطات محرمانه بين آژانس استرانفورد و شركت هايي مانند «لاكهيد مارتين» در زمينه جاسوسي وجود دارد.
همچنين اين اسناد ارتباطات سري آژانس استرانفورد با وزارت خارجه، شوراي امنيت ملي، نيروي دريايي و وزارت دفاع آمريكا را افشا كرده است.
اين اسناد در حالي منتشر مي شود كه «ژوليان اسانژ» مؤسس سايت ويكي ليكس در حال حاضر به اتهام آزار و اذيت جنسي در لندن به سر مي برد و احتمال استرداد وي براي محاكمه به سوئد و پس از آن به آمريكا وجود دارد.
دولت آمريكا از چندي پيش تلاش هاي گسترده اي براي بازداشت اسانژ به اتهام انتشار اسناد محرمانه جاسوسي آغاز كرده است.

 



اسماعيل هنيه سازش با اسرائيل را غيرممكن دانست

نخست وزير منتخب حماس گفت، سازش با اشغالگران صهيونيست غيرممكن است.
به گزارش خبرگزاري مهر، «اسماعيل هنيه» در ديدار با عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين اظهار داشت، بايد از سياست سازش و مذاكره با رژيم صهيونيستي چشم پوشي كرد چرا كه دستيابي به راه حل سياسي با اشغالگران غيرممكن است.
وي در اين ديدار بر پايبندي به مقاومت و حق بازگشت آوارگان فلسطيني و تلاش براي برقراري آشتي ملي فلسطين تاكيد كرد.
اسماعيل هنيه همچنين بر ضرورت احياي وحدت ملي و پايان بخشيدن به اختلافات داخلي در سايه قيام هاي عربي تاكيد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14