(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 اسفند 1390- شماره 20156

آمادگي بيش از 100 هزار مدرسه براي جمع آوري كمك هاي مردمي
احمدي مقدم خبر داد آمادگي كامل پليس براي برگزاري انتخابات امن
وزارت بهداشت: نسخه هاي بيش از دو ماه بيماران خاص تأييد نمي شود
ثبت نام پذيرش بدون كنكور در دانشگاه شريف آغاز شد
شكيب خواستار شد محدوديت افزايش درآمدهاي شهرداري به فاينانس
در مراسم جشن تكليف در شهرري بخاري بدون دودكش 150 نفر را مسموم كرد
تشديد مجازات عاملان 2 قتل در باغ شهريار
زمين لرزه راور را لرزاند
آرم طرح ترافيك 91 رونمايي شد
مصدوم گرفتار در برف نجات يافت
انجيل 1500 ساله
سازمان بهزيستي خبر داد پلمب بيش از 52 كمپ غيرمجاز
تخلفات بهداشتي اماكن را به 09678 گزارش دهيد
معاون حمل ونقل پليس راه: ناوگان راهيان نور كنترل مي شود
جولان موش ها در بخش ريكاوري بيمارستان انگليس
پرونده دزدان دريايي در شوراي امنيت



آمادگي بيش از 100 هزار مدرسه براي جمع آوري كمك هاي مردمي

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از آمادگي بيش از 100 هزار مدرسه در سراسر كشور براي جمع آوري كمك هاي مردمي در روز جشن نيكوكاري خبر داد.
سعيد ستاري با اشاره به نزديك شدن هفته نيكوكاري تصريح كرد: در اين ايام سعي مي شود از تمام ظرفيت هاي موجود براي افزايش كمك هاي مردمي استفاده شود.
وي اظهار داشت: استفاده از ظرفيت مساجد، مدارس و همچنين افراد معتمد از جمله برنامه هاي مجموعه امداد براي جلب مشاركت هاي مردمي در هفته نيكوكاري است.
ستاري افزود: در هفته نيكوكاري براساس برنامه ريزي انجام شده كميته امداد بنا دارد در 3 روز متوالي كمك هاي مردمي را جمع آوري كند بطوري كه يك روز از اين 3 روز به مدارس اختصاص دارد.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از آمادگي بيش از 100 هزار مدرسه براي جمع آوري كمك هاي مردمي در هفته نيكوكاري خبر داد و گفت: با تعاملي كه با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است تمامي مدارس در سطح كشور آماده جمع آوري كمك هاي مردمي هستند.ستاري خاطرنشان كرد: همزمان با اولين روز از جشن نيكوكاري زنگ اين جشن در مدارس سراسر كشور با حضور مسئولان آموزش و پرورش نواخته خواهد شد.

 



احمدي مقدم خبر داد آمادگي كامل پليس براي برگزاري انتخابات امن

فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس آمادگي كامل براي برگزاري انتخابات امن را دارد و در روز انتخابات علاوه بر حفاظت از صندوقها و تجميع آرا واحدهاي احتياط نيز براي تامين امنيت تشكيل شده است.
به گزارش مهر سردار اسماعيل احمدي مقدم در مراسم آغاز به كار كانون بازنشستگان نيروي انتظامي اظهار داشت: اگر افرادي معتقدند كه ماموران نيروي انتظامي در سختي خدمت نمي كنند يك روز بر سر يك چهار راه قرار بگيرند و ببينند ماموران چه مي كشند، حال در مواقعي برخي از ماموران 10 سال نيز در چهارراهها مستقر بوده و علاوه بر رفع ترافيك در مواقعي نيز دچار تنش با مردم مي شوند.
رضايت 89 درصد ماموران از شغل خود
فرمانده نيروي انتظامي به نظرسنجي انجام شده در بين ماموران پليس اشاره كرد و گفت: براساس اين نظرسنجي كه در اوايل امسال انجام شد 89 درصد ماموران به پليس بودن خود افتخار مي كنند و 78 درصد نيز گفته اند در صورت پيدا كردن شغلي بهتر نيروي انتظامي را رها نمي كنند.
كاهش 3 هزار نفري كشته هاي رانندگي
احمدي مقدم از كاهش 20 درصدي جرائم جنايي در سال جاري خبر داد و تاكيد كرد: اگر چه عليرغم تهديدات و چنگ دندان نشان دادن استكبار، افزايش جرايم جديد و فشار رسانه اي امنيت در سال 90 به اوج خود رسيده است و جرايم جنايي امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد كاهش يافته است اين در حاليست كه اينگونه جرايم قابل مخفي كردن يا دستكاري آمار نيست يا در صورت وقوع يك قتل جنجال رسانه اي رخ مي دهد.
وي با بيان كاهش 3 هزار نفري كشته هاي رانندگي، گفت: با توجه به افزايش خودرو و تعداد رانندگان امسال شاهد كاهش 3هزار نفري تلفات رانندگي هستيم كه بايد به آمار كاهش كشته هاي رانندگي به زير 20 هزار نفر دست يابيم. اگر روند تصادفات با تعداد خودروها و رانندگان هماهنگ بود و براساس آمارهاي سال 84، امسال بايد 60 هزار نفر در حوادث رانندگي كشته مي شدند اما امروز ميزان نرخ كشته به خودرو از 23 نفر به 9 نفر كاهش يافته است.
تخلفات انتخاباتي نامزدها اندك است
فرمانده نيروي انتظامي همچنين در حاشيه مراسم افتتاح كانون بازنشستگان گفت: تخلفات انتخاباتي نامزدها به شدت كاهش يافته است و براي روز انتخابات از نيروهاي احتياط استفاده مي كنيم.
احمدي مقدم افزود: خوشبختانه در اين دوره روند تبليغات به خوبي و آرامي پيش مي رود و تنها در برخي از شهرهاي كوچك تنش هايي از جمله حمله به خودروي نامزدها و مواردي نزاع وجود داشت كه با مذاكره و حضور به موقع ماموران و كنترل اوضاع آسيب جدي به وجود نيامد و اميدواريم تخلفات در يكي دو روز آينده نيز به مانند قبل ناچيز و خفيف باشد و از دو روز باقي مانده تبليغات عبور كنيم.
وي در رابطه با تامين امنيت روز انتخابات، وظيفه پليس را حفاظت از صندوقها دانست و تاكيد كرد: در روز انتخابات علاوه بر حفاظت از صندوقها و تجميع آرا واحدهاي احتياط نيز براي تامين امنيت تشكيل شده است، در گذشته در برخي از شهرهاي كوچك تنشهايي به وجود مي آمد كه تا زمان رسيدن نيروهاي پليس خسارتهايي بر جاي مي گذاشت. امسال واحدهاي احتياط در مناطقي كه سابقه تنش وجود دارد اعزام شده و مستقر هستند.
فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با فعاليت پليس در حوزه اقتصاد كشور گفت: ما همكار سازمانهاي اقتصادي دولت هستيم و با مجموعه هاي ديگر و دستگاه قضايي هماهنگي لازم را براي جلوگيري از فساد اقتصادي، دلالي و باندبازي داريم.وي افزود: عده اي اقدام به ايجاد كمبود هاي مصنوعي در بازار مي كنند كه پليس با آنها برخورد مي كند ضمن اينكه مشكلاتي در بازار ارز و سكه وجود داشت كه با تمهيدات در نظر گرفته شده اين روند كنترل و تا حد زيادي رو به بهبود يافت.

 



وزارت بهداشت: نسخه هاي بيش از دو ماه بيماران خاص تأييد نمي شود

معاون سازمان غذا و دارو اعلام كرد: با توجه به اينكه ممكن است داروهاي گرانقيمت بيماران خاص و صعب العلاج مانند سرطان در خانه ها انبار شود به بيمه ها ابلاغ شده است كه نسخه هاي بيش از 2 ماه اين داروها را تأييد نكنند.
به گزارش خبرگزاري ها محمدرضا شانه ساز افزود: با توجه به اينكه ممكن است داروهاي گرانقيمت بيماران خاص و صعب العلاج مانند سرطان كه در اغلب موارد از يارانه دارو هم استفاده مي كنند در خانه ها انبار شود و به خصوص با نزديك شدن به فصل گرما كيفيت آنها كم شود از سازمانهاي بيمه گر خواسته ايم حتي در صورت تجويز پزشكان، اين داروها را براي مصرف بيش از 2 ماه تأييد نكنند.
معاون دارويي سازمان غذا و دارو گفت: ذخيره كردن اين داروها در خانه عوارض زيادي دارد، زيرا از يك طرف ممكن است به علت نگهداري نامناسب كيفيت و اثربخشي اين داروها كم شود يا تاريخ مصرف آنها بگذرد يا حتي ممكن است اين داروها در دسترس كودكان قرار بگيرد و خداي نكرده اشتباهي مصرف شود.وي ادامه داد: بر اساس ابلاغيه جديد به سازمانهاي بيمه گر، اگر مبلغ نسخه اين بيماران از يك سقف مشخص بيشتر شود، سازمان بيمه اين داروها را تأييد نمي كند.
داروهاي ام اس
معاون داروي سازمان غذا و دارو با تكذيب ادعاهاي مطرح شده مبني بر افزايش قيمت داروهاي ام اس از تأييد كامل داروي ايراني جديد ام اس با كارآزمايي باليني خبر داد و گفت: با توجه به اثربخشي و كيفيت خوب داروهاي توليد داخل، بيماران مي توانند از داروهاي ايراني ام اس كه قيمت پايين تري هم دارند استفاده كنند.به گفته دكتر محمدرضا شانه ساز هيچ گونه افزايش قيمتي در زمينه داروهاي ام اس وجود ندارد و اگر تفاوت قيمتي هم هست به لحاظ پوشش بيمه اي داروها به وجود آمده است.

 



ثبت نام پذيرش بدون كنكور در دانشگاه شريف آغاز شد

پذيرش بدون كنكور دانشجوي ممتاز براي تحصيل در مقطع دكتري دانشگاه صنعتي شريف آغاز شد.
بنابراين گزارش ثبت نام در اين دانشگاه كه تا 20اسفندماه ادامه خواهد داشت، در رشته هاي مهندسي هوافضا، مهندسي شيمي و نفت، مهندسي برق، مهندسي عمران، مهندسي كامپيوتر، مهندسي انرژي، مهندسي علم مواد، مهندسي مكانيك، مهندسي صنايع، مهندسي علوم و فناوري نانو، رياضي و شيمي صورت مي گيرد.
دانشجويان به منظور ورود به اين دوره بايد حداقل داراي معدل 5/16 در مقطع كارشناسي و معدل 17 در مقطع كارشناسي ارشد را بدون احتساب نمره پايان نامه داشته باشند.
امتيازاتي كه براي دانشجويان به عنوان امتياز در پذيرش محسوب مي شود نيز شامل گواهي رتبه كنكور سراسري كارشناسي زير 100، گواهي رتبه كنكور سراسري كارشناسي ارشد اول تا سوم در رشته، گواهي رتبه هاي تحصيلي اول، دوم و سوم، گواهي المپيادهاي دانشجويي اول تا سوم، گواهي مدال هاي دريافت شده در المپيادهاي دانش آموزي، برگزيده مسابقات معتبر علمي بين المللي تيمي سخت افزاري و نرم افزاري باشد.

 



شكيب خواستار شد محدوديت افزايش درآمدهاي شهرداري به فاينانس

سرويس اجتماعي-
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران خواستار آن شد كه افزايش درآمدهاي شهرداري به فاينانس محدود شود.
به گزارش كيهان حمزه شكيب در جلسه ديروز شوراي شهر افزود: محل افزايش درآمد شهرداري حائز اهميت است و ما مي دانيم آنچه اتفاق مي افتد از فروش تراكم خارج از طرح تفصيلي حاصل مي شود و حداقل تا جايي كه دست شورا است بايد جلوي آن را گرفت.
شكيب ادامه داد: هر سال درآمدهاي شهرداري به صورت كامل تحقق پيدا مي كند ولي پروژه ها تكميل نمي شوند و در نتيجه شهرداري به تعداد بسياري از پيمانكاران بدهكار است.
در جلسه ديروز همچنين در جريان بحث و گفتگوي اعضاي شوراي شهر در مورد ساماندهي بافت تاريخي جماران رئيس كميسيون عمران شورا گفت: مخالفتي با اين موضوع نداريم اما اعضاي شوراي شهر در جريان جزئيات پروژه ساماندهي بافت جماران نيستند و در چنين شرايطي تصويب بودجه كار درستي نيست. در عين حال حسن بيادي نائب رئيس شوراي شهر تهران گفت: براي اجراي ساماندهي بافت تاريخي جماران همت كافي در شهرداري وجود نداشته و به همين دليل اجراي اين طرح طولاني شده است.

 



در مراسم جشن تكليف در شهرري بخاري بدون دودكش 150 نفر را مسموم كرد

انتشار گاز منواكسيد كربن از بخاري بدون دودكش 150 مهمان در جشن تكليف دانش آموزان دبستان دخترانه شهرري را مسموم كرد.
عباس زارعي، رئيس ايستگاه 9 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه آتش نشانان در ساعت 9:11 صبح سه شنبه با اعلام ستاد فرماندهي در جريان وقوع حادثه اي در يكي از سالن هاي اجراي مراسم در شهرري قرار گرفتند گفت: مسئولان ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 9 و 14 را راهي محل حادثه كردند.
وي افزود: آتش نشانان در سالني با 150 شهروند تهراني كه براي شركت در مراسم جشن تكليف دانش آموزان دبستان دخترانه شركت داشتند مواجه شدند كه همه آنان به علت استنشاق گاز منواكسيد كربن مسموم شده بودند.
به گفته زارعي، 11 تن از شهروندان كه به شدت مسموم شده بودند به مراكز درماني منتقل شدند.وي علت انتشار گاز منو اكسيد كربن را استفاده از بخاري بزرگ صنعتي بدون استفاده از دودكش اعلام كرد و گفت: انتشار اين گاز سمي در محيط بسته سالن يك هزار متري موجب شد اين حادثه در مدت زمان كوتاهي رخ دهد.

 



تشديد مجازات عاملان 2 قتل در باغ شهريار

مجازات قاتلان باغ شهريار در دادگاه تجديدنظر از 3 بار قصاص به 6 بار قصاص تشديد يافت.
3 متهم به قتل 2 برادر در باغ شهريار كه در سال 89 در دادگاه كيفري هر كدام محكوم به يك بار قصاص، تحمل 100 ضربه شلاق و 3 سال حبس شده بودند در دادگاه تجديدنظر با احكام شديدتر مواجه شده و هر كدام به 2 بار قصاص و تحمل شلاق و حبس محكوم شدند.
بنابراين گزارش در دادگاه قبلي بعد از آخرين اظهارات متهمان، قاضي عزيزمحمدي ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه حكم متهمان را اينگونه اعلام كرد: زني به نام سالومه به علت ارتباط نامشروع به تحمل 100 ضربه شلاق محكوم شد (زناي محصنه وي اثبات نشد) و آقايان مجتبي، شادمهر و حسين نيز هر سه به علت مشاركت در قتل، رابطه نامشروع وحبس غيرقانوني، به قصاص، تحمل 100 ضربه شلاق و 3 سال حبس محكوم شدند.
اولياي دم نيز با توجه به اينكه مقتولان، 2 نفر بودند و متهمان 3 نفر، بايد تا قبل از اجراي حكم، به ازاي هر يك از متهمان، يك سوم ديه را به حساب دادگستري واريز كنند.
با اعتراض متهمان، پرونده براي اعلام نظر به ديوان عالي كشور ارسال شد كه در نهايت با ايراد نواقصي مانند نظريه پزشكي قانوني درباره علت اصلي مرگ مقتولان و همچنين مجازات يك بار قصاص براي متهمان در مقابل دو قتل، حكم صادره را نقض و پرونده را براي رسيدگي مجدد به دادگاه كيفري استان تهران ارسال كرد.
صبح ديروز جلسه محاكمه مجدد متهمان در همين شعبه برگزار شد كه عطار، نماينده دادستان با اشاره به كيفرخواست صادره بزه انتسابي به متهمان را محرز دانست و خواستار مجازات آنها شد. اولياي دم نيز خواسته خود را قصاص متهمان عنوان كردند.
در ادامه جلسه متهمان در جايگاه قرار گرفتند و هر سه منكر دخالت در قتل دو برادر شدند.
بعد از اظهارات و آخرين دفاعيات متهمان، قاضي عزيزمحمدي ختم جلسه را اعلام كرد و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، حكم قبلي متهمان را تكرار كرد ولي با اين تفاوت كه هر كدام از متهمان به دو بار قصاص محكوم شدند.
گفتني است، عصر 27 آبان سال 88، مرد ميانسالي با حضور در دادسراي جنايي شهريار، از فقدان دو برادر خود خبر داد. تحقيقات پليس براي مشخص شدن سرنوشت اين دو برادر به نام هاي حجت 43 ساله و رضا 31 ساله، آغاز شد تا اينكه 35 روز بعد اجساد آنها داخل چاهي در يك باغ كشف شد.
با تحقيقات انجام شده، مشخص شد حجت با زني به نام سالومه ارتباط داشته است كه اين زن بعد از دستگيري پرده از قتل دلخراش دو برادر توسط 3 مرد افغاني و ايراني برداشت. مدتي كوتاه بعد از اظهارات سالومه، 3 مظنون ديگر پرونده نيز دستگير و به ارتكاب قتل اعتراف كردند.

 



زمين لرزه راور را لرزاند

مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه استان كرمان گفت: زمين لرزه 5/4 ريشتري شهرستان راور تاكنون بيش از 13 پس لرزه داشته كه شش مورد آن بالاي 5/2 ريشتر بوده است.
«محسن صالحي» بامداد سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بزرگترين پس لرزه زمين لرزه شهرستان راور با قدرت سه ريشتر در ساعت 23 و پنج دقيقه و شش ثانيه رخ داده است.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون گزارشي از خسارات احتمالي مالي و جاني اين زمين لرزه دريافت نشده است.
زمين لرزه اي به قدرت 4/5 ريشتر شامگاه دوشنبه حوالي شهرستان راور در فاصله 140 كيلومتري شمال كرمان را لرزاند.

 



آرم طرح ترافيك 91 رونمايي شد

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از توزيع تمامي آرم هاي طرح ترافيك سال 91 تا پيش از آغاز سال جديد خبر داد.
به گزارش ايسنا مهندس وحيد نوروزي افزود: در عين حال از سال 92 كليه برچسب هاي طرح ترافيك در تهران جمع آوري خواهد شد و ديگر خودروها برچسب طرح ترافيك نمي گيرند.
وي با اشاره به اينكه تعداد آرم هاي طرح ترافيك امسال همانند سال گذشته 106 هزار و 206 فقره است گفت: متأسفانه قيمت نهايي آرم هاي طرح ترافيك از سوي وزارت كشور تاكنون ابلاغ نشده و لذا شهرداري تهران براثر مصوبه شوراي شهر تهران به صورت علي الحساب قيمت آرم هاي طرح ترافيك را 10 درصد نسبت به سال گذشته گران كرده كه اين مبلغ به صورت علي الحساب از متقاضيان دريافت شده و پس از ابلاغ قيمت آرم هاي جديد، با پول هاي اضافه شده مسترد خواهد شد و يا اينكه تصميم ديگري در اين خصوص اتخاذ مي شود.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 82 درصد متقاضيان دريافت آرم طرح ترافيك مدارك خود را ارائه كرده اند، گفت: آرم ها در حال چاپ است و ظرف سه روز تمامي آنها چاپ و از طريق دفاتر خدمات الكترونيك شهر توزيع خواهد شد.
نوروزي تأكيد كرد: متقاضيان دريافت آرم طرح ترافيك تنها تا دهم اسفند ماه سال جاري مهلت دارند تا مدارك خود را به دفاتر خدمات الكترونيك شهر تحويل دهند و در غير اين صورت ثبت نام آنها باطل خواهد شد.
نوروزي با اشاره به اينكه از سال آينده محدوده زوج و فرد نيز به دوربين مجهز مي شود، گفت: در عين حال در تمامي خروجي هاي محدوده طرح ترافيك نيز دوربين نصب مي شود و بدين ترتيب بايد بگوييم از سال 92 كليه ترددها در داخل محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد مكانيزه مي شود و ديگر نيازي به برچسب آرم طرح ترافيك نخواهد بود، لذا سال 91 آخرين سال چاپ برچسب آرم طرح ترافيك در پايتخت خواهد بود.
وي در عين حال تأكيد كرد: خودروهاي فرسوده و خودروهاي فاقد برگه معاينه فني نمي توانند آرم طرح ترافيك بگيرند كه همين امر ماهيت اصلي محدوده طرح ترافيك را مورد تأكيد قرار مي دهد.

 



مصدوم گرفتار در برف نجات يافت

مسئول جمعيت هلال احمر رفسنجان گفت: مصدومي كه در برف كوهستان گير افتاده بود، پس از 10 ساعت نجات يافت.
حسن اميني رنجبر ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: در پي بارندگي هاي شديد و كولاك در كوهستان سرچشمه و كوه لاشكار يك نفر در محل دكل هاي سرچشمه در ميان برف گرفتار شد.
وي افزود: پس از اعلام اين گزارش تيم امداد و نجات كوهستان متشكل از شش امدادگر و يك نفر از كاركنان به محل اعزام و پس از 10 ساعت تلاش موفق شدند مصدوم را به پايين كوه بياورند.
امين رنجبر خاطر نشان كرد: مصدوم پس از انتقال به پايين كوه به اورژانس 115 براي مداوا تحويل داده شد.

 



انجيل 1500 ساله

نسخه اي منحصر به فرد از انجيل در تركيه پيدا شده كه در آن به پيشگويي حضرت عيسي مسيح(ع) درباره پيامبري رسول اكرم حضرت محمد(ص) اشاره شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العربيه؛ اين ماجرا كه ذهن رهبري واتيكان را نيز به خود مشغول كرده است، صحت ادعاي مسلمين را نشان مي دهد كه معتقدند بشارت رسول بعدي با ذكر نام از سوي مسيح(ع) به پيروانش داده شده است.
«گوناي» وزير فرهنگ و جهانگردي تركيه دراين باره گفته است: ارزش كتاب 22ميليون دلار برآورد مي شود و مطلبي كه در آن آمده، تشابه عجيبي با آنچه در قرآن مجيد ذكر شده است، دارد.
اين نسخه از انجيل با عقيده مسلمانان تطابق دارد. زيرا در آن آمده است كه يك كاهن از مسيح مي پرسد: چه كسي بجاي تو مي آيد. و مسيح پاسخ مي دهد: «محمد» نام مبارك اوست.
به گفته گوناي، واتيكان رسما تقاضاي بررسي كتاب را داده است. اين كتاب هم اكنون در اختيار دولت تركيه است. گفتني است اين كتاب در سال 2000 در نواحي نزديك درياي مديترانه طي حفاري هاي يك باند قاچاق آثار باستاني پيدا شد و حدود 12 سال از ديد همگان مخفي ماند.
كشيش «احسان اوزبك» به روزنامه تركي «زمان» دراين باره گفت: «اين نسخه از انجيل به يكي از پيروان سنت برنابا برمي گردد. زيرا در قرن پنجم يا ششم ميلادي نوشته شده است: برناتا در قرن اول ميلادي زيسته و يكي از فرستادگان عيسي مسيح(ع) بوده است.»
يادآور مي شود كه يك نسخه از كتاب مقدس كه به زبان سرياني نوشته شده است و به حضرت مسيح نسبت داده مي شود، با ارزش حدود 2ميليون و 400 هزار دلار، در نمايشگاه انسان شناسي آنكارا به نمايش گذاشته خواهد شد.
دولت آنكارا از چنين آثاري در موزه ها به شدت محافظت مي كند و آنها را از سرچشمه هاي مهم تمدن بشري مي داند.
در نسخه بجاي مانده كه از پوست تهيه شده است، گزيده هايي از كتاب مقدس با آب طلا نوشته شده است. اوراق پوستي كتاب را بندهاي مخصوصي به هم پيوند مي دهد.

 



سازمان بهزيستي خبر داد پلمب بيش از 52 كمپ غيرمجاز

مدير كل بهزيستي شهرستان ري از پلمپ بيش از 52 كمپ غيرمجاز با همكاري نيروي انتظامي در سال جاري خبر داد.
يوسف رضايي با اشاره به آخرين آمار كمپ هاي غيرمجاز در سطح شهرستان ري اظهار داشت: در حال حاضر 10 كمپ غيرمجاز در اين منطقه فعال هستند بطوري كه بزودي حدود 20 كمپ ديگر نيز مجوز فعاليت مي گيرند.
وي تصريح كرد: علي رغم تلاش هاي صورت گرفته و تعامل موجود با مؤسسان كمپ ها متأسفانه حدود 100 كمپ غيرمجاز در سطح شهرستان ري فعال هستند كه اميدواريم با برنامه ر يزي انجام شده تعداد اين كمپ ها در سال آينده كاهش يابد.
مدير كل بهزيستي شهرستان ري ادامه داد: متأسفانه برخي از مؤسسان كمپ هاي غيرمجاز پس از بسته شدن كمپ شان در يك مكان ديگر اقدام به راه اندازي كمپ غيرمجاز مي كنند كه در اين خصوص نيروي انتظامي با آنها برخورد جدي مي كند.
به گزارش فارس وي در ادامه در خصوص برنامه هاي سازمان بهزيستي شهر ري در خصوص مددجويان تحت پوشش در آستانه سال نو تأكيد كرد: بزودي عيدي همراه با مستمري اسفند ماه به مددجويان و معلولان پرداخت خواهد شد بطوري كه بنا داريم اين عيدي تا اواسط اسفندماه به دست خانواده ها برسد.

 



تخلفات بهداشتي اماكن را به 09678 گزارش دهيد

مسئول واحد بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به پرهيز از خريد مواد غذايي از دستفروشان در ايام نوروز گفت: مردم براي بررسي تخلفات بهداشتي با سامانه كشوري الكترونيكي وزارت بهداشت (09678) تماس بگيرند.
قاسم قنبري با اشاره به اينكه به طور رسمي از اول اسفند بازرسي از اماكن توزيع مواد غذايي به مناسبت ايام نوروز به صورت سراسري در تمام نقاط كشور به خصوص در تهران آغاز شده است، اظهار داشت: هم اكنون اماكن توزيع مواد غذايي از جمله شيريني فروشي ها و اماكني كه آجيل و خشكبار نوروزي عرضه مي كنند مورد بازرسي بهداشتي قرار مي گيرد و تا 15 اسفند ادامه دارد.وي با اشاره به بازرسي اماكن بين راهي در ايام نوروزي كه اولويت كارشناسان بهداشت محيط نيز به حساب مي آيد افزود: مردم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي مي توانند با سامانه كشوري الكترونيكي وزارت بهداشت با شماره 09678 تماس بگيرند و تهراني ها نيز با شماره 44143691 كه مربوط به ستاد فوريت دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي است مي توانند شكايت و تخلفات بهداشتي را ارائه كنند.
قنبري ادامه داد: مردم در طول ايام سفرهاي نوروزي بايد از تهيه مواد غذايي بين راهي از دستفروش ها و به خصوص افرادي كه در پشت چراغ قرمز مواد غذايي عرضه مي كنند پرهيز كنند.
وي بيان داشت: حتي المقدور افراد بايد در زمينه استفاده از آب شرب به خصوص خريد از دستفروش هاي كنار خيابان پرهيز كنند زيرا گرمايي كه به اين آب يا مواد غذايي وارد مي شود مي تواند براي افراد مشكلات بهداشتي و گوارشي ايجاد كند.

 



معاون حمل ونقل پليس راه: ناوگان راهيان نور كنترل مي شود

معاون حمل ونقل پليس راه گفت: دستورالعمل ايمني كاروان راهيان نورابلاغ شده است و پليس از تردد اتوبوسهاي فاقد ايمني جلوگيري مي كند.
سرهنگ ابراهيم وهاب زاده اظهار داشت: دستورالعمل ايمني و استفاده از حمل ونقل كاروان راهيان نور توسط نيروي انتظامي ابلاغ شده است و رانندگان اين كاروان موظف هستند موارد ابلاغ شده را رعايت كنند.
وي ادامه داد: استفاده از خودروهاي فاقد معاينه فني و فرسوده براي راهيان نور ممنوع بوده و پليس از تردد اين خودروها در جاده ها جلوگيري كرده و ماموران در پاسگاهها اجازه تردد به اين خودروها را نمي دهند.
معاون حمل ونقل پليس راه با اشاره به اينكه وضعيت اتوبوسهاي راهيان نور بهبود يافته است، به مهر گفت: هر راننده مي تواند در روز 8 ساعت رانندگي كند و در مسيرهاي بيش از 8 ساعت بايد از راننده كمكي استفاده شود. ضمن اينكه پليس دفترچه هاي ثبت ساعت را به دقت كنترل مي كند.

 



جولان موش ها در بخش ريكاوري بيمارستان انگليس

براساس گفته كاركنان بيمارستاني در جنوب شرق انگليس، موشي پس از وارد شدن به داخل يكي از اتاق هاي اين بيمارستان بيمار بي هوش را چندين بار گاز گرفت.
به گزارش ايسنا، يكي از پرستاران اين بيمارستان گفت: پس از وارد شدن به داخل اتاق اين موش را كه از پيراهن بيمار آويزان بود، ديدم.به گفته مسئولان اين بيمارستان، پرستاران پس از جدا كردن اين موش از لباس بيمار آن را كشتند.
اما اين جانور 12 زخم نسبتا عميق بر روي گردن و شانه هاي بيمار ايجاد كرده بود.مادر اين بيمار كه بدليل معلوليت ذهني در اين بيمارستان بستري است، گفت: اثر دندان هاي موش كاملا بر روي بدن پسرم مشخص است اما نمي توانم باور كنم چگونه اين موجود مي تواند به راحتي در بيمارستان راه پيدا كند.
«پاتريسيا» گفت: در زمان وقوع اين حادثه پسرم به دليل تزريق داروهاي آرام بخش كاملا بي هوش بوده و مشخص نيست اين موش چه مدت داخل اتاق بوده است.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، مادر اين بيمار قصد دارد تا شكايت نامه اي از اين بيمارستان تنظيم كند.

 



پرونده دزدان دريايي در شوراي امنيت

معاون سياسي دبيركل سازمان ملل با بيان اينكه دزدان دريايي در خليج گينه بسيار مجهز و پيشرفته هستند، گفت: انتظار مي رود شوراي امنيت هرچه سريعتر به پرونده دزدان دريايي به عنوان تهديد كننده امنيت جهاني رسيدگي كند.
به گزارش ايرنا، «لين پاسكو» با حضور در شوراي امنيت و در آخرين گزارش خود درباره دزدان دريايي در خليج گينه، آنان را عامل اصلي ناامني در منطقه معرفي كرد.معاون دبيركل سازمان ملل اظهار داشت: دزدان دريايي خود را به انواع تسليحات مورد نياز مجهز كردند و مي توانند براي تمامي كشتي هايي كه از اين منطقه عبور مي كنند، خطرساز باشند.
وي خاطرنشان كرد: دزدان دريايي در اقدامات اخير خود ديگر راضي به آدم ربايي نمي شوند، بلكه باحمله به كشتي هاي تجاري، محموله هاي آنها را به سرقت مي برند.
وي از اعضاي شوراي امنيت درخواست كرد تا در اسرع وقت به پرونده دزدان دريايي رسيدگي و در مورد آن تصميم گيري كنند.دزدان دريايي كه اكثرا سوماليايي هستند تاكنون توانسته اند بسياري از كشتي ها و لنج هاي ماهيگيري را بدزدند و بدين وسيله دست به اخاذي بزنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14