(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 اسفند 1390- شماره 20159

گردوغبار با طعم گاز!
تدوين سند راهبردي مهارت و فن آوري آموزش فني و حرفه اي كشور
زمان تردد خودروهاي مسافران نوروزي كيش 10 روز اعلام شد
احداث نخستين پل زيرقوسي كشور در سمنان
رئيس كل دادگستري استان:برخي ادارات دولتي فارس 4هزار پرونده قضايي دارند
بهره برداري از 525 كلاس درس در استان همدان
راه اندازي سامانه رزرو و اسكان مسافران نوروزي در اصفهان
معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران: دو مورد عمده مرگ و ميرها با تغذيه ارتباط مستقيم دارد
كاهش واحدهاي صنعتي آلاينده در فارس
اجراي طرح آرامش بهاري دركنار امامزادگان و بقاع متبركه يزد
كوتاه از ورزش ايران
بودجه سال91 شهرداري اصفهان تصويب شد



گردوغبار با طعم گاز!

اهالي شهرستان مرزي دهلران كه چند سال است ذرات معلق گردوغبار حسابي آزارشان مي دهد اين روزها با استنشاق گاز دست و پنجه نرم مي كنند و مشكلات تنفسي آنان دوچندان شده است. چنان كه تانكرهاي حمل نفت گاز كه از ايلام به مقصد خوزستان حركت مي كنند به علت نبود جاده كمربندي (كنارگذر) از مركز شهر دهلران عبور مي كنند كه متاسفانه بوي بد آنها فضاي شهر را فرا مي گيرد و باعث بروز مشكلات تنفسي براي شهروندان به ويژه كودكان و سالمندان اين منطقه شده است، كه علاوه بر شهروندان دهلراني سرنشينان خودروهاي در حال تردد و ساكنان روستاهاي حاشيه جاده تا خوزستان را نيز با مشكل جدي مواجه كرده است. لذا مي طلبد مسئولان امر به ويژه بهداشت و درمان، محيط زيست و پليس راه نسبت به رفع اين مشكل با همكاري مديران استان، كه سلامت شهروندان و رانندگان را تهديد مي كند با جديت رسيدگي كنند.
دهلران- خبرنگار كيهان

 



تدوين سند راهبردي مهارت و فن آوري آموزش فني و حرفه اي كشور

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش فني وحرفه اي استان يزد گفت: سند راهبردي مهارت و فن آوري با رويكرد بسترسازي براي استقرار نظام جامع مهارت و فن آوري تدوين شد.
حبيب الله كارگر اظهار داشت: آموزش هاي مهارت و فن آوري به عنوان يكي از اركان اصلي توانمندسازي سرمايه هاي انساني، امكان ثروت آفريني و قابليت دسترسي همگاني را در خصوص تربيت نيروي انساني متخصص و كارآفرين، متناسب با استعدادهاي افراد و نياز بازار كار با استفاده بهينه از ظرفيت بخش هاي دولتي و غيردولتي فراهم مي آورد.
وي افزود: در راستاي ابلاغ سياست هاي اشتغال از سوي رهبر معظم انقلاب و تصويب آيين نامه نظام آموزش مهارت و فن آوري، سند راهبردي مهارت و فن آوري با بهره مندي از نظرات خبرگان، كارشناسان و مديران حوزه آموزش هاي مهارتي تدوين و منتشر شده است.
كارگر سند راهبردي مهارت و فن آوري را داراي 8 راهبرد اعلام كرد و افزود: حضور مؤثر در عرصه هاي بين المللي، طراحي و استقرار نظام جامع مهارت و فن آوري، توسعه و ارتقاءآموزش هاي مهارتي، تحقق عدالت اجتماعي، توسعه مشاركت ذينفعان ، استاندارد سازي، اصلاح و بهبود روش ها و فرآيندها، جذب مربيان توانمند، ارتقا و توانمندسازي منابع انساني و توسعه و ارتقاي بهره وري منابع مالي از جمله راهبردهاي اصلي سند راهبردي مهارت و فن آوري محسوب مي شود.

 



زمان تردد خودروهاي مسافران نوروزي كيش 10 روز اعلام شد

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
گردشگران و مسافران نوروزي كه با خودروهاي شخصي از سرزمين اصلي به جزيره كيش سفر مي كنند مدت تردد آنها در تعطيلات نوروز 10 روز است.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش با اعلام اين خبر افزود: گردشگران و مسافراني كه از اقصي نقاط ميهن اسلاميمان با خودروهاي شخصي از طريق بنادر لنگه- آفتاب و چارك با شناورهاي دريايي به جزيره كيش در ايام تعطيلات نوروزي وارد مي شوند علاوه بر اينكه مي بايست محدوديت هاي زماني توقف خودرو در اين جزيره را رعايت كنند بايد معاينه فني در بدو ورود به منطقه را ارايه بدهند.
حجت الاسلام والمسلمين زكريايي تأكيد كرد ورود انواع اتوبوس- ميني بوس و كاميون به جز كاميون هاي حامل سوخت و موادغذايي از تاريخ 25 اسفند 90 لغايت 14فروردين ماه 1391 به جزيره كيش ممنوع است.

 



احداث نخستين پل زيرقوسي كشور در سمنان

سمنان- خبرنگار كيهان:
شهردار سمنان از ساخت نخستين پل زيرقوسي كشور در اين شهر خبر داد.
مهدي خراسانيان گفت: اين پل با صرف اعتباري بالغ بر 8ميليارد تومان احداث مي شود كه هم اكنون 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است كه در سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي اجراي ساخت و ساز در بافت فرسوده اين شهر را كند اعلام كرد و گفت: اين امر باعث شده است كه چهره بافت فرسوده شهر سمنان كه داراي وسعت زيادي است از وضعيت بسيار نامناسبي برخوردار باشد.
خراسانيان افزود: شهرداري براي سازندگان و احياءكنندگان بافت فرسوده تسهيلاتي نظير تخفيف 50درصدي عوارض ساخت و تسهيلات بانكي 10ميليون توماني و رهن منزل نيز براي متقاضيان به منظور تشويق در نظر گرفته است.
شهردار سمنان همچنين از پيشنهاد بودجه 121 ميليارد توماني سال آينده شهرداري به شوراي اسلامي شهر سمنان خبر داد و گفت: اين بودجه كه از رشد مناسبي برخوردار است براي تصويب به شوراي اسلامي شهر سمنان ارائه شده است.
وي گفت: كار تعريض خيابان سعدي بصورت دو طرفه انجام شده و در بخش هايي دچار مشكلات ملكي هستيم و اين خيابان كه از خيابان هاي پرترافيك شهر به حساب مي آيد اميدواريم تا پايان امسال مشكلاتش برطرف شود.

 



رئيس كل دادگستري استان:برخي ادارات دولتي فارس 4هزار پرونده قضايي دارند

شيراز- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري فارس گفت: در هر سازمان يا دستگاه دولتي افرادي از درون يا بيرون درصدد دست اندازي به اموال دولتي هستند.
دكتر ذبيح الله خداييان كه در جلسه شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه هاي دولتي استان فارس سخن مي گفت افزود: چه بسا اين افراد به منابع قدرت و ثروت نيز متكي باشند و از اين رو كارشناسان حقوقي حافظان بيت المال در سازمان هاي خود محسوب مي شوند.
وي اظهار داشت: برخي از خلأهاي قانوني استفاده كرده و به حقوق بيت المال تجاوز مي كنند كه بايد با اين اقدامات به صورت جدي برخورد شود.
وي بر ضرورت تقويت بار علمي مشاوران حقوقي تأكيد كرد و افزود: ضروري است اين كارشناسان به تمامي قوانين حوزه كاري خود مسلط باشند و نيز اين افراد بايد آسيب شناسي دقيقي نسبت به مشكلات و ضعف هاي موجود در دستگاه هاي مربوطه داشته باشند و گلوگاه هايي كه موجب مي شود افراد سودجو به حقوق بيت المال تجاوز كنند را به درستي بشناسند.
وي مستند نبودن اموال دولتي را يكي از مشكلات موجود در اين عرصه دانست و گفت: متأسفانه بسياري از مديران به نظر كارشناسان حقوقي بي توجه هستند و از مشورت با آنان بهره مند نمي شوند. وي به انتشار منشور حقوق شهروندي در ادارات اشاره كرد و افزود: در ادارات دولتي اطلاعات شفافي وجود ندارد و همه ادارات تا جايي كه امكان دارد بايد شفاف سازي كنند و مردم را نسبت به وظايف و حقوق خود آشنا نمايند.
وي گفت: برخي ادارات دولتي فارس 3تا4 هزار پرونده در دستگاه قضايي استان دارند كه اين آمار مناسبي نيست.

 



بهره برداري از 525 كلاس درس در استان همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
همزمان با سالگرد ايام مبارك دهه فجر 525 كلاس درس در استان همدان به بهره برداري رسيد.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان همدان، با اشاره به مطلب فوق افزود: اين تعداد كلاس درس در قالب 37 پروژه آموزشي و با مجموع زيربناي 46 هزار و 747 مترمربع احداث شده و براي اجراي آنها 200 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
«ابراهيم اميني فرد» ادامه داد: از 37 پروژه ساخته شده كه متعلق به همه دوره هاي آموزشي است. تعداد 2 واحد در همدان، 5 واحد در ملاير، 3 واحد در نهاوند، 2واحد در تويسركان، 6 واحد در كبودرآهنگ و مابقي در بهار، اسدآباد، رزن و فامنين بوده است.
وي يادآورشد: مجموع پروژه هاي به بهره برداري رسيده اين سازمان درسال جاري 287 پروژه جديد و نيز تعمير و توسعه و تجهيز 283 مدرسه ديگر درسطح استان بوده كه با 390 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني، ملي و خيري به اجرا درآمده اند.
اين مسئول خاطرنشان ساخت: در دوره دولت هاي نهم و دهم بيشترين پروژه هاي احداث و نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس در استان اجرا و به بهره برداري رسيده كه شامل 443 پروژه دولتي و خيري با 4200 كلاس درس و 362 هزار مترمربع زيربناست.

 



راه اندازي سامانه رزرو و اسكان مسافران نوروزي در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان از فعال شدن سامانه رزرو و اسكان مسافران نوروزي بر روي پرتال شهرداري خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين سامانه مسافران مي توانند قبل از سفر به شهر اصفهان محل اسكان خود را رزرو كنند.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي روابط عمومي شهرداري اصفهان، «محسن رنجبر» افزود: عدم سرگرداني مسافران، كاهش ترافيك و اسكان راحت تر مسافران از مزاياي راه اندازي اين بانك اطلاعاتي است.
وي گفت: مسافران با مراجعه به اين پايگاه به آدرس الكترونيكي www.safar.isfahan.ir اطلاعاتي از جمله تاريخ ورود و خروج، تعداد نفرات و محدوده قيمت را وارد كرده و از طريق واحدهاي صنفي خدماتي مرتبط، مكان موردنظر را رزرو مي كنند.
معاون خدمات شهري شهرداري اضافه كرد: شهروندان اصفهاني كه قصد اجاره دادن منازل خود را در ايام نوروز دارند نيز مي توانند با مراجعه به اين پايگاه الكترونيكي مشخصات واحد مسكوني خود را ثبت كنند تا در صورت تأييد مشخصات واحد آنها در بانك اطلاعاتي ستاد قرار گيرد.

 



معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران: دو مورد عمده مرگ و ميرها با تغذيه ارتباط مستقيم دارد

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني مازندران گفت: از ميان بيماري هاي قلبي و عروقي، حوادث و سرطان ها كه مهم ترين علل مرگ و مير در دنيا به شمار مي روند، دو مورد با نوع تغذيه ارتباط مستقيم قرار دارد.
دكتر فرهاد غلامي در سمينار ارتقاي تغذيه باليني، چالش ها و راهكارها در دانشگاه علوم پزشكي مازندران، با بيان اين مطلب كه توجه به مشاوره تغذيه و رژيم درماني براي بيماران در بيمارستان ها در حال حاضر در كشور به عنوان يك ضرورت مطرح است، ادامه داد: بيماران بستري در بيمارستان اغلب در حين بستري يا پس از ترخيص با كاهش وزن، سوءتغذيه و بروز كمبود انواع ريزمغذي ها مواجهند.
دكتر غلامي ضرورت حضور كارشناسان تغذيه در تيم درماني بر بالين بيمار را ضروري دانست وافزود: حضور كارشناسان تغذيه و ارايه مشاوره تخصصي باعث ارتقاء كيفيت خدمات درماني ارائه شده است.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مازندران افزود: توجه به وضعيت تغذيه بيماران در بيمارستان هاي كشور و ايجاد بستر مناسب براي ارائه خدمات مشاوره و رژيم درماني در بيمارستان ها يكي ديگر از اولويت هاي برنامه بهبود تغذيه جامعه است.
دكتر غلامي بهبود وضعيت خدمات تغذيه باليني در بيمارستان ها و ساماندهي وضعيت ارائه خدمات مشاوره تغذيه و رژيم درماني در سطح جامعه را از اهداف كلي برنامه بهبود تغذيه جامعه عنوان كرد و گفت؛ گسترش انطباق خدمات تغذيه باليني بيمارستان ها با مقررات آئين نامه، ارتقاء دانش و مهارت كارشناسان تغذيه بيمارستاني، افزايش رضايتمندي بيماران بستري در بيمارستان ها از نظر رژيم درماني، افزايش رضايتمندي بيماران سرپايي و بستري دريافت كننده مشاوره تغذيه را از اهداف اختصاصي اين سمينار به شمار مي آيد.

 



معاون انساني محيط زيست استان خبر داد
كاهش واحدهاي صنعتي آلاينده در فارس

شيراز- خبرنگار كيهان:
امسال 40درصد از واحدهاي صنعتي استان فارس از ليست واحدهاي آلاينده حذف شدند.
معاون انساني محيط زيست فارس با اعلام اين خبر گفت: از سال گذشته تاكنون 73 واحد صنعتي استان در ليست واحدهاي آلاينده محيط زيست ثبت شده است. وي با بيان اينكه از اين تعداد هم اكنون 40درصد از واحدهاي صنعتي به دليل رعايت قوانين و مقررات زيست محيطي، ارتقاي سيستم هاي كنترل و پايش آلودگي هوا، پرداخت عوارض زيست محيطي و... از ليست آلاينده هاي استان حذف شده اند افزود: مطابق قانون هر واحد صنعتي كه در اين ليست قرار مي گيرد بايد يك درصد از درآمد خود را به عنوان جريمه و يا هزينه پي گيري هاي كنترل، پايش مستمر آلاينده هاي هوا اختصاص دهد. وي اظهار داشت: هر ساله دو واحد صنعتي استان به عنوان صنعت سبز از سوي سازمان محيط زيست كشور انتصاب مي شود و اين درحالي است كه اكنون واحدهاي صنعتي استان در راستاي حفظ و حراست از عرصه هاي زيست محيطي حساس تر و دلسوزتر عمل مي كنند به طوري كه انتخاب دو مورد از آنها براي قرار گرفتن در ليست صنعت سبز امري دشوار است.

 



در ايام نوروز صورت مي گيرد
اجراي طرح آرامش بهاري دركنار امامزادگان و بقاع متبركه يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان يزد از اجراي طرح آرامش بهاري دركنار امامزادگان و بقاع متبركه استان يزد در ايام نوروز خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي حاتمي با اعلام اين خبر به اجراي برنامه هاي ويژه در طي تعطيلات نوروز در امامزادگان و بقاع متبركه استان يزد اشاره كرد و تعامل دوسويه بين ادارات اوقاف و ساير دستگاه ها براي اجراي برنامه هاي نوروز در استان را خواستار شد.
وي استفاده از ظرفيت بقاع متبركه و تعطيلات عيد نوروز جهت ارتقاء سطح فكري و فرهنگي زائران و مسافران نوروزي را ضروري خواند و بهره برداري معنوي از فضاي بقاع متبركه و امامزادگان در ايام تعطيلات نوروز و تبليغ و ترويج فرهنگ وقف درجوار امامزادگان را از اهداف اجراي طرح آرامش بهاري عنوان كرد. حاتمي بر شناساندن امامزادگان و معرفي بقاع و اماكن متبركه به زائران در ايام نوروز تاكيد كرد و از راه اندازي پايگاه هاي فرهنگي در امامزادگان و دو موقوفه شاخص و تاريخي اميرچخماق و مسجد جامع يزد خبر داد.

 



كوتاه از ورزش ايران

نوجوانان زنجاني نايب قهرمان واترپلو
زنجان- خبرنگار كيهان: تيم واترپلو زير 18سال زنجان نايب قهرماني مسابقات كشور شد. دراين مسابقات تيم زنجان پس از تيم تهران درسكوي دوم اين رقابت ها ايستاد، مسابقات از هشتم بهمن ماه به مدت پنج روز در تهران برگزار شد.

بهره برداري از زمين چمن
برازجان- خبرنگار كيهان: زمين چمن ميني فوتبال روستاي طلحه بخش بوشكان برازجان كه با صرف750 ميليون ريال اعتبار احداث شده بود مورد بهره برداري قرار گرفت.

افتتاح دو سالن ورزشي
جاسك- خبرنگار كيهان: دو سالن ورزشي چند منظوره در جاسك به بهره برداري رسيد.
سالن ورزشي چند منظوره بخش ليردف با زيربناي 800مترمربع و اعتبار 330 ميليون تومان و نيز سالن ورزشي چند منظوره محله لوران جاسك با زيربناي 1152 مترمربع و اعتبار 680ميليون تومان مورد بهره برداري قرار گرفتند. سالن ورزشي چند منظوره بخش ليردف از محل سفر دور دوم رئيس جمهوري و سالن ورزشي چند منظوره محله لوران از محل اعتبارات ملي تامين اعتبار و احداث شده است.

مقام قهرماني به نگين صحرا رسيد
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: دومين دوره مسابقات فوتسال دهه فجر كلاله كه در سرسراي ورزشي نشاط «دهنه» اين شهرستان جريان داشت با قهرماني تيم نگين صحرا به پايان رسيد.
در پايان اين مسابقات تيم كيف و كفش موحد عنوان دومي را از آن خود كرد و تيم آنتيك رايانه مقام سومي را به دست آورد. كاپ اخلاق اين دوره از مسابقات را تيم موبايل هوتن كسب كرد.

پيروزي تيم فوتبال پيشكسوتان جاسك
جاسك - خبرنگاركيهان: با انجام يك مسابقه فوتبال بين پيشكسوتان شهرستان جاسك و ميناب، تيم پيشكسوتان جاسك توانست با نتيجه 4 بر 2 تيم ميناب را شكست دهد. تيم فوتبال پيشكسوتان جاسك خود را براي حضور درمسابقات استاني و چند ديدار تداركاتي با تيم هاي پيشكسوتان بندرعباس و چابهار آماده مي سازد.

اصناف به قهرماني رسيد
فيروز آباد- خبرنگاركيهان: يك دوره مسابقه واليبال با حضور 7 تيم در فيروز آباد فارس برگزار شد. درپايان اين مسابقات تيم اصناف الف مقام قهرماني و جام افتخار را كسب كرد و تيم اصناف نايب قهرمان شد.جام اخلاق نيز به تيم تعاون تعلق گرفت و رضا اسماعيلي از تيم اصناف الف به عنوان فني ترين بازيكن شناخته شد.

بانوي گلستاني قهرمان دارت
گرگان - خبرنگاركيهان: ورزشكار گلستاني درمسابقات دارت كشوري مقام قهرماني را به دست آورد.
مسابقات دارت بانوان قهرماني كشور با شركت 47 نفر از 9 استان كشور به ميزباني استان فارس برگزار شد كه استان گلستان با 6 ورزشكار دراين مسابقات حضور يافت. دراين مسابقات سونيا جرجاني موفق شد مقام قهرماني را كسب كند.

برگزاري مسابقات ورزشي در صومعه سرا
صومعه سرا - خبرنگاركيهان: از سوي هيئت ورزش روستايي و عشايري صومعه سرا يك دوره مسابقات ورزشي در رشته هاي فوتسال، فوتبال، واليبال، تيراندازي، تنيس روي ميز، دو صحرانوردي و كشتي آزاد، طناب كشي و پياده روي در روستاهاي اين شهرستان برگزار شد.
درپايان اين مسابقات فوتسال تيم املش اول شد و تيم هاي خمام رشت و صومعه سرا به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند. درپايان به تمامي تيم هاي قهرمان و نفرات برتر اين مسابقات جوايزي اهدا شد.

بهره برداري از سالن ورزشي
مشكين شهر- خبرنگاركيهان: سالن ورزشي دختران دانش آموز مشكين شهر با نام رسالت توسط فرماندار اين شهر به بهره برداري رسيد. اين سالن ورزشي با يكهزار و دويست مترمربع زيربنا با اعتبار سه ميليارد وهشتصد ميليون ريال احداث شده است.

همايش پياده روي در قشم
قشم- خبرنگاركيهان: همايش بزرگ پياده روي خانواده با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مديركل ورزش و جوانان استان هرمزگان و مديران شهرستان قشم و جمع كثيري از مردم اين جزيره برگزارشد.
5 كمك هزينه سفر عمره مفرده و پنج سفر به مشهد مقدس به همراه يك دستگاه خودروسواري پرايد و تعداد 5 دستگاه موتورسيكلت به انضمام وسايل خانگي و ورزشي از جوايز اين همايش پياده روي بود. سازمان منطقه آزاد قشم يك دستگاه خودروي پرايد و 5 دستگاه موتورسيكلت به خانواده هاي شركت كننده در اين همايش بزرگ اهدا كرد.

رقابت شطرنج بازان در كاشان
كاشان- خبرنگاركيهان: مسابقات شطرنج قهرماني كاشان در دو گروه آقايان و خانم ها برگزار شد.
در گروه آقايان كه با شركت 28 بازيكن در 7 دور به روش سوئيسي برگزارشد مصطفي سليمي، مجيد كرباسي و علي نجاري به ترتيب اول تا سوم شدند.
در گروه سني خانم ها (دختران زير 14 سال) كه با شركت 17 بازيكن در 7 دور برگزارشد، مينا عادل، زهرا كشاورزمحمدي و فاطمه گيو به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند. در پايان اين پيكارها نفرات برتر موفق شدند ضمن عضويت در تيم كاشان جهت مسابقات استاني از جوايز و هداياي اين مسابقات بهره مند شوند.

مسابقات شطرنج بين معلولان جسمي حركتي
¤ دومين دوره مسابقات شطرنج معلولين جسمي حركتي كاشان بزرگداشت دهه فجر با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد. دراين دوره از مسابقات 14 نفر شامل 10 نفر آقايان و 4 نفر خانم ها شركت داشتند كه به روش سوئيسي در سالن شطرنج استاديوم شهيد ناصرفكري به رقابت پرداختند. در پايان اين رقابتها در قسمت آقايان حميدرضا اسلامي، حميد رضايي و مصطفي عرق بيدي و در قسمت خانم ها مهديه بختياري، زهرا اكبرزاده و طاهره سليماني عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.

پايان مسابقات ليگ تكواندو اسلامشهر
چهاردانگه- خبرنگاركيهان: مراسم اختتاميه مسابقات ليگ تكواندو شهرستان اسلامشهر با عنوان جام شهداي هسته اي ايران، با معرفي تيم هاي برتر هر رده، در سالن شهيد مصطفي خميني اين شهرستان برگزارشد. دراين مسابقات 22 تيم تكواندوكار در رده سني نونهالان و خردسالان، طي 10 دوره مسابقه با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان تيم رنگسازي ايران با كسب 30 امتياز، كانون تكواندو با كسب 25 امتياز و زبانسرا با كسب 23 امتياز در رده سني خردسالان، به ترتيب مقامهاي اول تا سوم اين دوره از رقابتها را به خود اختصاص دادند.
در رده سني نونهالان نيز تيم رنگسازي ايران با كسب 30 امتياز قهرمان مسابقات شناخته شد و تيمهاي تكواندو گلستان با كسب 25 امتياز و تيم شهيد مصطفي خميني با كسب 22 امتياز به عنوان تيم هاي دوم و سوم معرفي شدند.كاپ اخلاق مسابقات تكواندو اسلامشهر، جام شهداي هسته اي به تيم شهيد محمدي در رده سني خردسالان اهدا شد و تيم آريا نيز در رده سني نونهالان بعنون بااخلاقترين تيم معرفي و كاپ اخلاق را به دست آوردند.

مقام آوري نونهال صومعه سرايي
صومعه سرا- خبرنگاركيهان: نونهال صومعه سرايي مقام نخست مسابقات شنا استان گيلان را كسب كرد.سينا نصرالله زاده با 9 سال سن در سال جاري مقام نخست شناي 50 متر قورباغه استاني و منطقه اي را به خود اختصاص داد.

برگزاري مسابقات ورزشي
جاسك- خبرنگاركيهان: نخستين جشنواره فرهنگي ورزشي ويژه مددجويان تحت پوشش شاخه جاسك در رشته هاي فوتسال، تنيس روي ميز، شطرنج، آمادگي جسماني، طناب كشي و رشته هاي بومي محلي در 2 بخش برادران و خواهران و با همكاري اداره ورزش و جوانان شهرستان جاسك و با شعار سلامت- احسان و توانمندسازي برگزار شد.

دعوت به اردوي تيم ملي
كيش- خبرنگار كيهان: رهام پيرواني شناگر جزيره كيش و دارنده 10 مدال طلا و يك مدال نقره در مسابقات قهرماني كشوري به اردوي تيم ملي شناي كشور دعوت شد. اين اردو با 24 شناگر براي حضور در رقابت هاي قهرماني 2012 دبي در تهران برگزار شد.

افتتاح مجتمع فرهنگي ورزشي
گرگان- خبرنگار كيهان: مجتمع فرهنگي ورزشي گرگان در مراسمي با حضور جمع كثيري از اهالي محل و همچنين مسئولان شهري افتتاح شد. مجتمع فرهنگي ورزشي فردوس در دو طبقه و با دو سالن مجزا كه مساحت هر كدام 212 متر مربع است با هدف توسعه فضاهاي فرهنگي ورزشي در محلات و با هزينه اي بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال احداث شد.

كلاچاي قهرمان كشتي آزاد
رحيم آباد- خبرنگار كيهان: رقابت هاي سه جانبه كشتي آزاد جام فجر با شركت تيم هاي منتخب شهرستان هاي تنكابن، لاهيجان و تيم شهرداري كلاچاي رودسر در سالن ورزشي تختي شهر كلاچاي برگزار شد. در اين رقابت ها 26 كشتي گير در 9 وزن در چهار رده سني با يكديگر به رقابت پرداختند. در اين مسابقات پس از انجام 30 كشتيي در نهايت در نتيجه تيمي تيم شهرداري كلاچاي با كسب82 امتياز به مقام قهرماني دست يافت و تيم هاي تنكابن و لاهيجان به ترتيب با كسب 74 و 64 امتياز دوم و سوم شدند.

برگزاري مسابقات تيراندازي
صومعه سرا- خبرنگار كيهان: از سوي هيئت ورزشي روستايي و عشايري شهرستان صومعه سرا يك دوره مسابقه تيراندازي با تفنگ بادي در روستاي واقعه دشت اين شهرستان برگزار شد. در اين مسابقه تيراندازي 15 شركت كننده روستايي در دو حالت ايستاده و نشسته با هم به رقابت پرداختند كه در حالت نشسته اميرحسين ابراهيم نيا و مجتبي قاسم زاده با كسب 28 امتياز مشتركاً اول شدند و ساسان جيلاني با 26 امتياز و ميلاد پوركاظمي با 25 امتياز در مكانهاي بعدي قرار گرفتند و در حالت ايستاده ميلاد پوركاظمي و ساسان جيلاني با 20 امتياز مشتركاً اول شدند و مجتبي قاسم زاده و علي قاسمي به ترتيب با كسب 18 و 10 امتياز در مكانهاي بعدي قرار گرفتند. در مجموع دو حالت ايستاده و نشسته ساسان جيلاني با كسب 46 امتياز به مقام قهرماني رسيد و مجتبي قاسم زاده و ميلاد پوركاظمي به ترتيب رتبه هاي دوم و سوم اين مسابقه را كسب كردند. در پايان اين رقابت از سوي هيئت ورزش روستايي و عشايري شهرستان صومعه سرا به چهار نفر تيرانداز برتر اين مسابقات لوازم ورزشي اهدا شد.

معرفي برترين زنان جودوكار
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات جودو انتخابي بانوان استان مركزي كه با شركت 40 ورزشكار در سالن جودو تختي اراك جريان داشت با شناخت نفرات برتر پايان يافت. در اين دوره از مسابقات، اعظم سلطاني از كميجان، اعظم قاسمي از شازند، الهه رستگاري و عصمت عسگري هر دو از تيم اراك الف، مريم جانباز، نفيسه ملكي و سميرا ساجدي همگي از تيم اراك ب عناوين نخست را در اوزان مختلف كسب كردند.

قهرماني فوتسال شهرداري خوانسار
خوانسار - خبرنگار كيهان:
در چهارمين دوره مسابقات فوتسال استانداري، فرمانداري ها و شهرداري هاي استان اصفهان، تيم فوتسال شهرداري خوانسار موفق به كسب مقام قهرماني اين مسابقات شد.
در اين دوره از مسابقات 50 تيم شامل 4 تيم از استانداري اصفهان، 10 تيم از فرمانداري ها و 36 تيم از شهرداري هاي استان اصفهان به رقابت پرداختند و تيم هاي شهرداري كاشان و دفتر امور شهري استانداري اصفهان مقام دوم و سوم را كسب كردند. همچنين تيم فرمانداري كاشان به عنوان تيم اخلاق و جواد عبدالله زاده با 20 گل زده به عنوان آقاي گل رقابتها انتخاب شد.
استان اصفهان نايب قهرمان شد
¤ تيم تيروكمان شهرستان خوانسار در مسابقات قهرماني تيراندازي با كمان استان اصفهان در شهرستان خوراسگان مقام دوم تيمي را كسب كرد. اين تيم متشكل از سيزده نفر كماندار شامل 9 نفر آقا و 4 نفر خانم موفق به كسب اين مقام شدند.

 



بودجه سال91 شهرداري اصفهان تصويب شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
شوراي اسلامي شهر اصفهان بودجه هزار ميليارد توماني سال91 شهرداري اين كلان شهر را با اصلاحاتي تصويب كرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان در جلسه علني اين شورا گفت: كميسيون تلفيق شوراي اسلامي شهر هم در7جلسه 5ساعته اين بودجه را نهايي و براي تصويب در صحن علني اين شورا آماده كرد.
عباس حاج رسوليها مبلغ بودجه سال91 شهرداري را در 2بخش نقدي و غيرنقدي اعلام كرد. رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان از انعقاد قرارداد خريد واگن خط اول قطار شهري كلان شهر اصفهان خبر داد و افزود: در سال 91 با تحقق 150ميليارد تومان فروش اوراق مشاركت و اعتبار 2ميليارد توماني مصوب مجلس شوراي اسلامي براي قطار شهري كلان شهرها، خريد واگن ها عملياتي خواهد شد.
وي با اشاره به اختصاص حدود 80ميليارد تومان اعتبار دولتي به پروژه قطار شهري اصفهان در سال آينده گفت: اين اعتبار براي احداث خط دوم و تكميل خط اول قطار شهري هزينه خواهدشد.
مهندس حاج رسوليها، لزوم توجه ويژه و سرمايه گذاري درخصوص مسائل زيست محيطي كلان شهر اصفهان را مورد تأكيد قرار داد و افزود: اين شهر در زمينه صنعت به نقطه اشباع رسيده است و ديگر گنجايش توسعه ندارد.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان بار ديگر مخالفت خود را با طرح توسعه پالايشگاه اصفهان اعلام كرد و با اشاره به عوارض و آلاينده هاي ناشي از آن براي اين شهر اظهار اميدواري كرد: اين پالايشگاه در آينده نزديك با تدبير مسئولان ذي ربط به خارج از شهر منتقل شود.
وي توسعه شهرك صنعتي محمودآباد را غيرقابل قبول و فاقد توجيه دانست و اضافه كرد: مردم منطقه محمودآباد خواستار جلوگيري از توسعه محدوده صنعتي اين منطقه هستند. وي گفت: سالانه 5تا 6ميليارد تومان اعتبار براي بازسازي و مرمت آثار تاريخي و فرهنگي اختصاص مي يابد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14