(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 اسفند 1390- شماره 20159

حديث دشت عشق
ليگ برتر واليبال وارد مرحله پلي آف شد
مدعيان قهرماني در كرج و آمل
اخبار كوتاه از فوتبال
ايران بخت نخست صعود به جام جهاني از نگاه كاربران فيفا
به المپيك نمي روم كه دست خالي برگردم
بنا: سفره هفت سين را در خانه كشتي برپا خواهيم كرد
ليگ برتر تكواندو در ايستگاه پاياني
3 تيم براي رسيدن به سكوي قهرماني تلاش مي كنند
قهرمان سابق المپيك امروز در تهران
اضافه شدن بهروزي و كاظمي نژاد به اردوي تيم ملي وزنه برداري
ركابزني لژيونرهاي دوچرخه سواري ايران در اروپا
دعوت از 6 كشتي گير ديگر به اردوي تيم ملي كشتي آزاد



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «مجيد علي ملتي»
كسي كه در راه خدا كشته شود
هيچ وقت حقش خورده نمي شود
اسلام يعني تسليم شدن در برابر حق و خدا در قرآن مي گويد: كسي را كه براه حق كشته شود هيچوقت حقش خورده نمي شود و او بلكه داراي زندگي جاويد و حيات اخروي مي شود. من هم به وظيفه شرعي خود عمل كردم و به جبهه آمدم و احساس كردم كه در اين برهه از زمان اسلام احتياج به خون ما و جوانان ديگر دارد و ما بايد خون بدهيم تا درخت اسلام را قوي تر كنيم تا بتوانيم اين انقلاب الهي و اسلامي را به سرتاسر گيتي و جهان به ياري پير جماران صادر كنيم. خدا كند كه ما هم در اين راه كشته شويم و از رهروان راه حسين(ع) باشيم.بسيجي شهيد «مجيد علي ملتي»، سال 1341 متولد شد و در 22/1/1362 در منطقه شرهاني به شهادت رسيد.

 



ليگ برتر واليبال وارد مرحله پلي آف شد
مدعيان قهرماني در كرج و آمل

هفته نخست مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران امروز (يكشنبه) پيگيري خواهد شد.
هفته نخست مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال امروز، 14 اسفند ماه تنها با برگزاري 2 ديدار پيگيري مي شود كه چهار تيم برتر مرحله مقدماتي براي راهيابي به فينال ليگ برتر 90 با هم به رقابت مي پردازند. اين ديدارها در شهرهاي كرج و آمل برگزار مي شود كه در كرج سايپا ميزبان شهرداري اروميه خواهد بود.
تيم واليبال سايپا در دور مقدماتي 26 بازي انجام داد كه در 23 ديدار با پيروزي زمين بازي را ترك كرد. اين تيم در دور مقدماتي 64 امتياز كسب كرد و به عنوان صدرنشين به مصاف تيم واليبال شهرداري اروميه مي رود. حريف سايپا در 25 بازي خود موفق به كسب 16 پيروزي شد و در 9 بازي نتيجه را به حريفان واگذار كرد، البته نبايد فراموش كرد كه شهرداري اروميه آخرين بازي دور مقدماتي خود را مقابل آلومينيوم المهدي به علت عدم موافقت شوراي تامين امنيت استان آذربايجان غربي برگزار نكرد، چرا كه شايد با برگزاري اين ديدار به امتيازات و تعداد بردهاي خود مي افزود. تيم هاي سايپا و شهرداري اروميه در مرحله مقدماتي در دو بازي رفت و برگشت به مصاف هم رفتند كه دو شكست 3 بر دو ارمغان اين بازي ها براي شهرداري اروميه بود. شهرداري اروميه به رغم شكست در برابر سايپا در اين دو بازي، نشان داده كه حريف راحتي براي البرزي ها نيست.
در ديگر ديدار مرحله پلي آف و در شهر آمل تيم هاي كاله مازندران و پيكان به مصاف يكديگر مي روند. اين ديدار براي پيكان حساس تر از كاله است، چرا كه پيكان، عنوان قهرماني در چندين دوره از ليگ برتر واليبال را در پرونده درخشان خود دارد و در صورت شكست در اين مرحله از مسابقات بايد براي مقام سومي تلاش كند. كاله با 63 امتياز از 26 بازي راهي اين مرحله شده است كه 22 پيروزي و 4 شكست نتيجه اين تيم از مرحله مقدماتي ليگ برتر واليبال بوده است. تيم پيكان نيز با 62 امتياز پا به اين مرحله گذاشته است و از 26 بازي خود موفق به كسب 21 پيروزي شد و در پنج بازي نيز شكست را پذيرا شد كه دو بازي از اين پنج ديدار در برابر كاله آمل بوده است. كاله در بازي رفت مرحله مقدماتي سه بر دو پيكان را شكست داد و در ديدار برگشت نيز كه چهارشنبه دهم اسفند در آمل برگزار شد موفق به شكست سه بر صفر مهمان خود پيكان تهران شد.
بازي هاي مرحله نيمه نهايي پلي آف در دو بازي رفت و برگشت برگزار مي شود و در صورتي كه هر تيم صاحب يك پيروزي و يك شكست شود، بازي سوم به ميزباني تيمي كه امتيازش در دور مقدماتي بيشتر بوده، تعيين كننده پيروز نهايي اين رقابت خواهد بود. به اين ترتيب براساس اعلام سازمان ليگ فدراسيون واليبال در مرحله اول پلي آف ليگ برتر واليبال مردان طبق برنامه تيم هاي سايپا و شهرداري اروميه در كرج از ساعت 16 به مصاف هم مي روند و كاله و پيكان نيز از ساعت 30:17 در آمل با هم پيكار مي كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

خبري از تاييد صلاحيت نيست
چندي پيش دبيرخانه مجمع عمومي فدراسيون فوتبال فهرست اسامي داوطلبان واجد شرايط شركت در انتخابات را اعلام كرد، اما هنوز در فاصله يك روز مانده تا انتخابات وضعيت تاييد صلاحيت نامزدهاي احراز پست رياست فدراسيون مشخص نيست. اداره كل حراست وزارت ورزش و جوانان بايد دو هفته مانده به زمان برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي، صلاحيت كانديداهاي حاضر در انتخابات را اعلام كند. تاييد صلاحيت كانديداهاي فوتبال فقط منوط به تاييد شدن نامزدهاي رياست نيست، بلكه قرار است در كنار تاييد صلاحيت كانديداهاي احراز پست رياست فدراسيون، صلاحيت نفرات پيشنهادي نامزدها براي پست هاي نايب رئيس اول، دوم و نايب رئيس بانوان و همچنين نامزدهاي هيات رئيسه تاييد شود.
آغاز كار بلاژويچ به عنوان مديرفني
سرمربي 76 ساله و كروات كه چندهفته اي است از مربيگري مس كرمان بركنار شده، پس از اينكه چند روز براي استراحت به كشورش سفر كرده بود در بازگشت به كرمان و پس از مذاكره مجدد با مسئولان كرماني سمت مديريت فني اين باشگاه را پذيرفت. بلاژويچ قرار است از اين پس بر امور تمام تيم هاي باشگاه كرماني نظارت كند و حتي در اولين گام به رفسنجان رفت تا از امكانات فوتبالي اين شهر بازديد كند. بايد ديد سرمربي پيشين تيم ملي ايران كه قبلا در گفت وگو با ايسنا، پست مدير فني را همانند سمت آلكس فرگوسن در منچستر تصور كرده بود، چطور تا پايان قرارداد خود با مس با پست جديدش كنار مي آيد.
رضايي تنها در بازي هاي خارج از خانه حق بازي دارد
عليرضا صالحي رئيس كميته استيناف مي گويد بر اساس حكم كميته استيناف بازي كردن شيث رضايي براي پيروزي در ليگ قهرمانان آسيا فقط در بازي هاي خارج از ايران جايز است. بدين ترتيب اين بازيكن محروم مي تواند تيم خود را در بازي با الهلال همراهي كند.
دليل نيمكت نشيني خلعتبري از زبان مارادونا
مارادونا سرمربي الوصل دليل نيمكت نشيني خلعتبري در بازي اخير تيم الوصل را اعلام كرد. مارادونا گفت: خلعتبري روز قبل از ديدار با الجزيره از اردوي تيم ملي كشورش به ما اضافه شد، بنابراين منطقي نبود كه از همان ابتدا او را به ميدان بفرستم. فرستادن او در نيمه دوم به بازي تصميم بسيار مناسبي بود، چرا كه توانست دروازه الجزيره را باز كند و گل پيروزي را براي تيم ما به ثمر برساند.
انتخاب رئيس جديد اتحاديه فوتبال آلمان
ولفگانگ نيرسباخ به عنوان رئيس جديد اتحاديه فوتبال آلمان برگزيده شد. نيرسباخ يازدهمين رئيس اتحاديه فوتبال آلمان است و با راي 257 نماينده جانشين تئو سوانسيگر در اتحاديه فوتبال اين كشور شد.نيرسباخ پس از انتخاب در اين سمت اظهار داشت: من احترام بسياري براي اتحاديه فوتبال آلمان قائلم و اميدوارم بتوانم از پس انجام اين وظيفه بزرگ برآيم. تا به امروز بسياري از مردان بزرگ در اين سمت فعاليت كرده اند و اين سمت براي من هديه اي است.
قول كي روش به عبدالله ويسي
عبدالله ويسي سرمربي تيم فوتبال صباي قم گفت: هفته گذشته كه به تمرينات تيم ملي رفته بودم از كارلوس كي روش خواستم كه زمينه حضورم را در تمرينات منچستريونايتد فراهم كند كه او هم قول داد در اولين فرصت اين كار را انجام بدهد.
ادعاي عزيزمحمدي پيش از برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال
عزيزمحمدي نامزد رياست فدراسيون فوتبال مدعي شد شانس اش براي پيروزي در انتخابات از علي كفاشيان بيشتر و از حسين قريب خيلي بيشتر است. وي گفت: اگر اعضاي مجمع به من راي دهند دست شان را مي بوسم و اگر هم راي ندهند بيشتر خوشحال مي شوم و باز هم دست شان را مي بوسم چون سال آينده سال سختي است و هر كسي كه رئيس باشد خرد مي شود و بايد دو برابر امروز وقت بگذارد.
ترفند حريف استقلال براي حضور تماشاگران
تيم فوتبال الريان براي ديدار مقابل استقلال از هفته اول ليگ قهرمانان آسيا براي تماشاگرانش جايزه تعيين كرد.اين تيم قطري كه قرار است سه شنبه در هفته اول ليگ قهرمانان آسيا به مصاف استقلال برود براي پر شدن ورزشگاه احمد بن علي (ورزشگاه اختصاصي اش) در اين ديدار براي تماشاگرانش جوايزي تعيين كرده است.تبليغات براي حضور هواداران الريان آغاز شده و باشگاه قطري براي بازي با استقلال براي طرفدارانش جوايز نقدي و غيرنقدي تعيين كرده است.
نويدكيا و عمادرضا به بازي با النصر مي رسند
سپاهان كه پنجشنبه شب از اردوي تركيه به ايران بازگشت از ديروز تمرينات خود را پيگيري مي كند. اين تيم كه چهارشنبه هفته جاري در اولين مسابقه خود در ليگ قهرمانان آسيا بايد به مصاف النصر امارات برود براي اين ديدار مصدومي ندارد. محرم نويدكيا و عمادرضا كه با مصدوميت روبرو بودند براي اين بازي آماده هستند.

 



ايران بخت نخست صعود به جام جهاني از نگاه كاربران فيفا

تيم ملي فوتبال ايران از ديدگاه كاربران سايت فيفا بيشترين بخت را براي صعود به مرحله نهايي جام جهاني 2014 برزيل دارد.
پايگاه اينترنتي رسمي فيفا در صفحه اخبار خود نظرسنجي قرار داده تا نظر كاربرانش را درباره شانس صعود تيم هاي آسيايي به جام جهاني 2014 بررسي كند. در اين نظرسنجي پرسيد شده است: به نظر شما كدام يك از پنج تيم صدرنشين دور سوم گروهي مقدماتي جام جهاني شانس بيشتري براي صعود به مرحله نهايي اين رقابت ها را دارد؟
1- عراق
2- كره جنوبي
3- ازبكستان
4- استراليا
5- ايران
در اين نظرسنجي تاكنون تيم ملي فوتبال ايران با يك سوم آرا
(12/33 درصد) از ديد كاربران اينترنتي فيفا بيشترين شانس صعود را دارد. پس از ايران استراليا با
56/27 درصد آرا در رده دوم قرار دارد. كره جنوبي هم با 26/20 درصد در رده سوم قرار دارد. تيم هاي عراق و ازبكستان هم با 89/12 درصد و 97/5 درصد در رده هاي بعدي قرار گرفته اند.از ميان اين پنج تيم تنها استراليا و كره جنوبي در آخرين جام جهاني در سال 2010 در آفريقاي جنوبي حضور داشته اند.

 



به المپيك نمي روم كه دست خالي برگردم
بنا: سفره هفت سين را در خانه كشتي برپا خواهيم كرد

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي به شاگردانش براي كسب چهار سهميه المپيك اعتماد كامل دارد.
محمد بنا بهترين مربي كشتي فرنگي دنيا در سال 2011 اطمينان كاملش را به كسب چهار سهميه باقي مانده المپيك ابراز كرد. وي در گفت وگو با خبرگزاري ايسنا به بيان آخرين وضعيت تيم ملي كشتي فرنگي پرداخته كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ تيم ايران در مسابقات آسيايي با نفرات دوم و سوم شركت كرد. با اين حال نتايج بسيار خوبي به دست آورديم. از همه بچه ها راضي بودم. تنها نتيجه ضعيف، مربوط به محسن حاجي پور بود كه البته تا قبل از رقابت ها شرايط خوبي داشت.
¤ از روز سه شنبه هفته گذشته اردوي آماده سازي براي حضور در مسابقات گزينشي المپيك در قزاقستان شروع شد. اين اردو تا روز هفت فروردين كه تيم به قزاقستان اعزام مي شود بدون استراحت ادامه خواهد داشت و حتي سفره هفت سين سال 91 را در خانه كشتي برپا خواهيم كرد.
¤ با اطمينان كامل مي گويم كه در قزاقستان اگر اتفاق خاصي از نظر مصدوميت پيش نيايد هر چهار سهميه را مي گيريم.
¤ قطعا به المپيك نمي روم كه دست خالي برگردم. در اين مدتي كه در اردوي تيم ملي بوده ايم هدفمان موفقيت در المپيك است. شب و روز زحمت كشيده ام و مدت ها دور از خانواده بوديم. بنابراين با اطميناني كه از بچه ها دارم قطعا مي توانيم جايگاه كشتي فرنگي را در المپيك ارتقا دهيم.

 



ليگ برتر تكواندو در ايستگاه پاياني
3 تيم براي رسيدن به سكوي قهرماني تلاش مي كنند

هفته پاياني رقابتهاي ليگ برتر تكواندو در حالي امروز برگزار مي شود كه سه تيم براي كسب عناوين دوم و سوم تلاش مي كنند.
چهار بازي از هفته نهم دور برگشت اين مسابقات امروز در خانه تكواندو برگزار مي شود. سازمان ليگ به درخواست كادر فني تيم ملي اميد كه قرار است براي حضور در يك تورنمنت تداركاتي راهي هلند شود، هفته پاياني را چند روز زودتر برگزار مي كند.شهرداري بندرعباس تيم 34 امتيازي و صدرنشين اين رقابتها در يك بازي نه چندان دشوار به مصاف مناطق نفت خيزجنوب خواهد رفت. شهرداري با كسب پيروزي در اين ديدار مي تواند براي اولين بار عنوان قهرماني را تصاحب كند.اما مهمترين ديدار هفته پاياني را دو تيم گاز فجر جم و دانشگاه برگزار خواهند كرد. دانشگاه هم اكنون با 33 امتياز تيم دوم جدول است و گاز هم با 31 امتياز مكان چهارم را در اختيار دارد. دانشگاه در صورت پيروزي مي تواند نايب قهرماني خود را تثبيت كند و شكست در اين ميدان، مدافع عنوان قهرماني را تا رتبه چهارم جدول پائين خواهد برد.
اما شاگردان مرتضي كريمي در تيم گاز فجرجم براي آنكه از مكان چهارم جدول بالاتر بيايند بايد برنده از ميدان مبارزه با دانشگاه خارج شود. از سوي ديگر قوامين تيم 32 امتيازي و دوم جدول تيم جوان و آماده جوانه را پيش رو دارد. جوانه با هدايت رحيم صالحي در دور برگشت رقابتهاي خوبي را به نمايش گذاشت و مي تواند سد راه قوامين براي رسيدن به نايب قهرماني باشد.در آخرين بازي هفته پاياني هم دو تيم ميانه جدول ملي حفاري و راه و ترابري زنجان به ديدار هم خواهند رفت.

 



قهرمان سابق المپيك امروز در تهران

«گابريل سعيد گورني» قهرمان اسبق دوي 800 متر جهان و دارنده مدال المپيك، براي هدايت تمرين مرادي ها امروز وارد ايران خواهد شد.
«گابريل سعيد گورني» كه به مدت 2 ماه تمرينات سجاد و امير مرادي را در الجزاير برعهده داشته است براساس توافق صورت گرفته با فدراسيون دووميداني ايران براي ادامه هدايت تمرين مرادي ها امروز وارد تهران مي شود. گورني تمرينات مرادي ها را در اردوي يك ماهه اصفهان دنبال خواهد كرد و پس از آغاز سال جديد خورشيدي، به همراه شاگردانش راهي كمپ دووميداني پرتغال مي شود.
سجاد مرادي دارنده ورودي المپيك لندن خود را براي حضور موفق در لندن آماده مي كند. امير مرادي نيز در كنار برادر بزرگ خود براي كسب سهميه المپيك تمرين مي كند تا شانس دويدن در كنار سجاد و ساير برترين هاي دوي 800 متر جهان در لندن را به دست آورد.

 



اضافه شدن بهروزي و كاظمي نژاد به اردوي تيم ملي وزنه برداري

در پايان اردوي يك ماهه ملي پوشان وزنه برداري در آبادان، كوروش باقري نام مهدي كردي را از فهرست اردونشينان خارج كرد.
مهدي كردي، وزنه بردار دسته 62 كيلوگرم پس از اينكه نتوانست انتظارات كادر فني را طي يك ماه تمرين پرفشار در آبادان برآورده كند با تشخيص كادر فني وزنه برداري از جمع ملي پوشان وزنه برداري خارج شد. با وجود خط خوردن اين وزنه بردار نوجوان، از صبح ديروز سجاد بهروزي، وزنه بردار بزرگسال دسته 69 كيلوگرم و عليرضا كاظمي نژاد، وزنه بردار جوان دسته 105+ كيلوگرم به جمع اردونشينان اضافه شدند تا تمرينات تيم هاي جوانان و بزرگسالان كشورمان با حضور 19 وزنه بردار در تهران پيگيري شود.

 



ركابزني لژيونرهاي دوچرخه سواري ايران در اروپا

مرحله پرولوگ(تعيين خط) تور دوچرخه سواري وست ولاندرن بلژيك با حضور مهدي سهرابي و امير زرگري ركابزنان ملي پوش ايران در تركيب دو تيم باشگاهي بلژيك و فرانسه برگزار شد.
مرحله پرولوگ تور دوچرخه سواري وست ولاندرن بلژيك به مسافت 7 كيلومتر برگزار شد كه در اين مرحله مهدي سهرابي دوچرخه سوار ملي پوش ايران در تركيب تيم لوتو بلژيك رده چهل و ششم را بدست آورد و امير زرگري ديگر ركابزن تيم ملي در تركيب تيم
« Ag2r La Mondiale » فرانسه در رده صد و هفتاد و هفتم جاي گرفت.
در اين مرحله ميشال كوياتكوسگي لهستاني از تيم اومگا فارما كوئيك استپ به مقام قهرماني رسيد، جوليان ورموت بلژيكي ديگر ركابزن اين تيم مقام نايب قهرماني را بدست آورد و روبرت توماس واگنر آلماني از تيم راديو شك - نيسان بر سكوي سوم ايستاد.

 



دعوت از 6 كشتي گير ديگر به اردوي تيم ملي كشتي آزاد

با اعلام رسول خادم، مدير تيم هاي ملي و امور فني، 6 كشتي گير ديگر به اردوي تيم ملي كشتي آزاد دعوت شدند.
عباس دباغي از مازندران در 60 كيلو، احسان اميني از كرمانشاه و صابر امامقلي پور از مازندران در 84 كيلو، الياس بختياري از تهران در 96 كيلو و كميل قاسمي از مازندران و اصغر لاغري از تهران در 120 كيلو به اين اردو كه از چهارم اسفند ماه در خانه كشتي تهران آغاز شده است، دعوت شدند. اين اردو براي شركت در رقابت هاي بين المللي جايزه بزرگ فيلا جام تختي و مسابقات گزينشي المپيك 2012 لندن تا 22 اسفند ماه در خانه كشتي تهران دنبال مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14