(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 اسفند 1390- شماره 20159

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
منتظر سنگ نباشيد نارگيل بيندازيد ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
خواب ! (گفت و شنود)
كدخدايي: شوراي نگهبان آماده دريافت شكايت هاي انتخاباتي است
آخرين آمار از شمارش 2146 صندوق اخذ راي در تهران
برگزاري دومين جلسه دادگاه پرونده فساد بانكي تا قبل از پايان سال
جلسه علني مجلس فردا تشكيل مي شود
پدر حجت الاسلام رسايي درگذشت
رئيس سابق سيا: آمريكا مشغول جنگ سايبري با ايران است
معلوم بود رياكاري موسوي و خاتمي جايي به بن بست مي خورد (خبر ويژه)
هيگ كه نيست، سنگ پاست (خبر ويژه)
عجب گنجايشي دارد اين شعبه بروكسل! (خبر ويژه)
حق با كيهان بود سرقبر بدون مرده گريه كرديم! (خبر ويژه)



منتظر سنگ نباشيد نارگيل بيندازيد ! (يادداشت روز)

1- نارگيل، يكي از ميوه هاي بسيار مفيد و صدالبته، بسيار گرانقيمت است. در گراني قيمت نارگيل عوامل و علت هاي متعددي نقش دارند كه يكي از اصلي ترين آنها، سخت و دشوار بودن دسترسي به اين ميوه و چيدن آن است. درخت نارگيل، ساقه اي بلند- مثل نخل خرما- دارد و در مناطق گرمسير روي خط استوا مي رويد. روي درخت هاي نارگيل همواره تعداد زيادي ميمون حضور دارند و نسبت به اين ميوه و حفظ آن براي تغذيه خود، تعصب مي ورزند، حالا مي توان حدس زد كه دسترسي به نارگيل و چيدن اين ميوه تا چه اندازه سخت و دشوار است. اما، انسان با هوش براي غلبه بر اين دشواري راه حل زيركانه اي يافته است. آدمها براي دسترسي به نارگيل ها، سنگ يا جسم سخت ديگري شبيه آن را به سمت ميمون ها پرتاب مي كنند و ميمون ها براي مقابله و دفاع از خود نارگيل ها را يكي پس از ديگري از درخت چيده و به سوي انسان ها پرتاب مي كنند! حيوانات زبان بسته به خيال خود در حال جنگ با انسان ها هستند!... البته ميمون ها، حيوانات كم هوشي نيستند ولي نهايتاً در زيرمجموعه حيوانات جاي دارند و در مقايسه با انسان، چه عرض شود!!
2- «در گزارش هاي دريافتي از تهران فضاي انتخابات پارلماني روز جمعه سرد و بي روح ارزيابي شده است- سي ان.ان»! «روز دوم مارس- 12 اسفند- رژيم اسلامي ايران سردترين انتخابات پارلماني در تاريخ 33 ساله خود را تجربه مي كند- آسوشيتدپرس»! «انتخابات رياست جمهوري ژوئن 2009- خرداد 88- مردم ايران را نسبت به برگزاري انتخابات آزاد و بدون تقلب بدبين كرده است و اين بدبيني و سوءظن را با خودداري از شركت در انتخابات پارلماني در دوم مارس نشان خواهند داد- دويچه وله»! «در حالي كه تلويزيون ايران و روزنامه كيهان تلاش مي كنند مردم را به پاي صندوق هاي راي دعوت كنند، مردم بي اعتنا به انتخابات، به خريدهاي سنتي براي عيد باستاني ايرانيان مشغولند و تمايلي براي شركت در انتخابات از خود نشان نمي دهند- يورو نيوز»! «ايرانيان از تحريم ها و دخالت رهبران خود در آشوب هاي منطقه خسته شده اند و قصد دارند با بي اعتنايي به انتخابات پارلماني، نارضايتي خود را به جهانيان اعلام كنند- بي بي سي»! «اعتراضات خياباني با سركوب روبرو شده است ولي خانه نشيني و شركت نكردن در انتخابات هزينه اي ندارد و مردم قصد دارند ظرفيت خود در مخالفت با رژيم ديني حاكم بر ايران را كه در خيابان ها سركوب شده از راه بي اعتنايي به انتخابات مجلس به نمايش بگذارند- VOA»! «مسئولان جمهوري اسلامي اثربخشي تحريم ها را انكار مي كنند ولي روز دوم مارس- 12 اسفند- برگزاري سرد و خاموش انتخابات بلوف مسئولان رژيم در بي اثر بودن تحريم ها را فاش مي كند- واشنگتن پست»! «تحريم انتخابات پارلماني ايران از سوي خاتمي اقدامي هوشمندانه است و خودداري مردم از شركت در انتخابات نشان مي دهد كه خاتمي همچنان از محبوبيت در ميان مردم برخوردار است. شبكه تلويزيوني فرانس 24» ! « فردا در سراسر دنيا، مردم شاهد تاثير تحريم هاي فلج كننده بين المللي عليه حكومت اسلامي ايران خواهند بود- جروزالم پست»!... و انبوهي از تحليل ها، تفسيرها و گزارش هاي خبري مشابه كه تا آخرين ساعات پنج شنبه شب 11 اسفند- چند ساعت قبل از شروع انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي- از سوي رسانه هاي غربي و برخي شبكه هاي خبري منطقه با آب و تاب منتشر مي شد.
3- صبح روز جمعه 12 اسفندماه در حالي كه فقط 2 ساعت از آغاز رأي گيري گذشته بود، شبكه تلويزيوني فاكس نيوز- وابسته به پنتاگون- در خبري كوتاه اعلام كرد؛ «حضور مردم تهران در پاي صندوق هاي رأي بيشتر از اندازه اي است كه انتظار مي رفت» و بلافاصله گفت «هنوز نمي توان دراين باره قضاوت نهايي كرد زيرا بعيد نيست كه خانواده نظاميان و كارمندان دولت را براي نمايش حضور به صحنه آورده باشند»! فاكس نيوز در ساعت يك و 45 دقيقه بعدازظهر جمعه به وقت تهران، اعتراف كرد كه «حضور مردم در پاي صندوق هاي رأي متراكم و چشمگير است» و در مصاحبه غيرحضوري و تصويري-SKYPE- با «تاكر كارلسان» كارشناس سياسي خود از وي پرسيد؛ «آيا شركت قابل ملاحظه مردم ايران در انتخابات پارلماني غيرمنتظره به نظر نمي رسد؟ و آيا اين حضور چشمگير نشانه بي اثر بودن تحريم ها نيست»؟ و تاكر كارلسان كه چند ساعت قبل در برنامه تلويزيوني زنده فاكس نيوز با عنوان «چشم قرمز- RED EYE» تحريم هاي آمريكا و اتحاديه اروپا را ناكافي دانسته و گفته بود «ايران سزاوار نابودي است»! ابتدا تلاش كرد در ميزان شركت مردم در انتخابات ابراز ترديد كند ولي در مقابل چندتصوير ارسال شده گفت: «بايد اعتراف كنم كه تحريم ها بي اثر بوده است». همين جا بايد گفت؛ برخلاف ادعاي فاكس نيوز، تحريم ها بي اثر نبوده بلكه اثر معكوس داشته و به قول اوباما، هزينه تحريم هاي نفتي ايران به مردم آمريكا تحميل شده است و باز بايد گفت؛ به اعتراف فاكس نيوز- بخوانيد پنتاگون- فعاليت هسته اي ايران فقط بهانه تحريم بوده و تحريم ها براي اثرگذاري در انتخابات تصويب شده بود كه از اين نگاه نيز تحريم ها بي اثر نبوده بلكه فقط يك جا به جايي صورت گرفته و به نوشته نيويوركر -27 ژانويه 2012- به جاي انتخابات ايران، انتخابات اوباما را تحت تاثير قرار داده و با افزايش پرشتاب بهاي بنزين و افزايش قيمت كالاهاي مرتبط با آن، مردم آمريكا را از مديريت باراك اوباما عصباني كرده و انتخاب دوباره او را با ترديد جدي روبرو كرده است. هو كردن ساركوزي و پرتاب تخم مرغ گنديده به سوي او در فرانسه، اعتراض مردم اسپانيا به افزايش بهاي سوخت، افزايش هزينه و قيمت خدمات ترابري در ايتاليا، انگليس و چند كشور اروپايي ديگر كه اعتصاب هاي فلج كننده سراسري را در پي داشته است نيز، از جمله آثار تحريم نفتي ايران است! كه شرح آن به درازا مي كشد.
بعدازظهر روز جمعه، شبكه تلويزيوني سي.ان.ان كه نمي توانست حضور متراكم مردم در انتخابات مجلس نهم را انكار كند، اعتراف كرد؛ «شركت گسترده مردم ايران در انتخابات پارلماني امروز نشان مي دهد كه مردم به جمهوري اسلامي علاقمند هستند» و شبكه تلويزيوني يورونيوز پيش بيني تحليل گران و كارشناسان اروپايي و آمريكايي را زير سوال برده و گفت «به نظر مي رسد آنها، به جاي تحليل رويدادها و پيش بيني حوادثي كه در پيش است، آرزوهاي خود را به خبر و گزارش تبديل مي كنند»! روزنامه انگليسي فايننشال تايمز در شماره ديروز -شنبه- خود نوشت «ميليون ها ايراني روز جمعه با وجود تحريم هاي اقتصادي غرب و تحريم انتخابات از سوي گروهها و شخصيت هاي مخالف رژيم در انتخابات پارلماني شركت كردند» و به اظهارنظر يك جوان شركت كننده در انتخابات اشاره كرد كه گفته بود «من به دعوت رهبرم آمده ام تا به آمريكا و اسرائيل نشان بدهم كه ايراني ها از نظام اسلامي خود دفاع مي كنند». خبرگزاري فرانسه در گزارشي از تهران نوشت «حضور ميليون ها ايراني در پاي صندوق هاي رأي كه در بسياري از مراكز با تراكم و صف هاي طولاني همراه بود، ناظران بين المللي را شوكه كرده است». تلويزيون قطر با اشاره به تحريم انتخابات از سوي خاتمي و ساير گروههاي اپوزيسيون اعلام كرد «شركت گسترده مردم نشان داد كه خاتمي و گروههاي اپوزيسيون پايگاهي در ميان مردم ندارند» و ساعتي بعد با پخش خبر شركت خاتمي در انتخابات گفت؛ «رفتار خاتمي مخالفان ايران را با شوك گيج كننده اي روبرو كرده است». آلن جونز خبرنگار شبكه تلويزيوني سوئد گفت «ميان آنچه ما در غرب عليه ايران مي نويسيم و مي گوئيم با واقعيت هاي اين كشور فاصله اي پر نشدني ديده مي شود». شبكه انگليسي زبان الجزيره در گزارشي از مبدا تهران گفت؛ «مردم آمده اند تا اقتدار جمهوري اسلامي را به رخ جهانيان بكشند»... و باز هم انبوهي از نمونه هاي مشابه ديگر كه فهرست آن نيز مثنوي هفتادمن كاغذ است.
4- خانم «كاندوليزا رايس»، وزير امور خارجه دولت بوش كه براي تشريح علت ناكامي آمريكا در چالش با جمهوري اسلامي ايران به كميسيون سياست خارجي سنا رفته بود، با لحني آميخته به مزاح- كه به گفته سناتور «جو بايدن» در همان جلسه، چندان هم شوخي نبود- گفته بود؛ «ما شناخت زيادي از اسلام ايران و نقش رهبري ديني آن نداريم و تنها چيزي كه بدون ترديد درباره مردم ايران مي دانيم اين است كه درباره آنها چيزي نمي دانيم» و آقاي «رابرت گيتس» رئيس كنوني سازمان «سيا» و وزير دفاع - بخوانيد وزير جنگ- سابق آمريكا نيز در يك كنفرانس خبري در منطقه حفاظت شده «الخضراء» بغداد، درباره علت ناكامي آمريكا در لابي با ايران گفته بود؛ «مشكل ما با ايران آن است كه از ما هيچ چيزي نمي خواهد و كسي كه به ما احتياج ندارد و از ما امتيازي نمي خواهد، امتيازي هم نمي دهد» و اين سخن خانم رايس نيز شنيدني است كه در ادامه اظهارات «رابرت گيتس» و با تائيد نظر وي مي گويد «امروزه ايران به يك قدرت در منطقه تبديل شده و در وسط خاورميانه ايستاده و از آمريكا باج مي خواهد»!
5- چند روز پيش -چهارشنبه 10 اسفند- حضرت آقا در ديدار پرشور مردم با ايشان فرمودند؛ « جبهه استكبار همه تيرهاي خود را بر ضد ملت ايران خرج كرده و به تيرهاي آخر رسيده است». نگاهي گذرا به تهديدهاي اين روزها عليه ايران اسلامي از نكته درخورتوجهي حكايت مي كند و آن، اين كه آمريكا و متحدانش به قول سياستمداران كهنه كار، تهديدهاي خود عليه ايران را «زير سقف» نگاه مي دارند. چرا كه اگر تهديد را به «سقف» برسانند، حركت بعدي، آخرين حركت -مثلا حمله نظامي- خواهد بود و دشمن به خوبي مي داند كه توان آن راندارد و از اين روي ناچار است «مشت» خود را بسته نگاه دارد. نگارنده بر اين باور است كه رهبرمعظم انقلاب در خطبه تاريخي نماز جمعه ماه گذشته با استناد به همين نكته ظريف خطاب به آمريكا فرمودند، تهديد به ضرر آمريكاست و جنگ ده برابر بيشتر به ضرر آمريكا خواهد بود(نقل به مضمون) تهديد به ضرر آمريكاست چون وقتي تهديد توخالي باشد، هيمنه و پرستيژ آمريكا را بر باد مي دهد و اما، جنگ ده برابر بيشتر به ضرر آمريكاست، زيرا، توان آن را ندارد. حضرت آقا با اشاره به حمايت ايران از حزب الله در جنگ 33 روزه و حمايت از حماس در جنگ 22 روزه، سند محكمي براي اظهارنظر خويش ارائه فرمودند. با اين ترجمان كه وقتي آمريكا توان مقابله با گروه هاي تحت حمايت ايران را ندارد، چگونه مي تواند با ايران مقتدر پنجه در پنجه افكند.
6- برخي از گزارش هاي رسما منتشر شده از سوي مراكز مطالعات و بررسي هاي استراتژيك در آمريكا، انگليس و اسرائيل نظير موسسه «آمريكن اينترپرايز»، گزارش اخير 16 مركز اطلاعاتي آمريكا- NIE- گزارش 282 صفحه اي مركز مطالعات امنيت ملي اسرائيل- INSS- و ده ها اظهارنظر مقامات رسمي حريف و نيز مراجعه به عملكرد آنها در مقابل جمهوري اسلامي ايران نشان مي دهد آنان دريافته اند كه نظام جمهوري اسلامي ايران برخاسته از باورهاي ديني ملت ايران است، بنابراين طبيعي است كه هرگاه اين باورها را مورد هجوم بيگانگان ببينند، از ژرفاي جان به مقابله با آن برمي خيزند و در اين هنگامه ها از رهبر كه او را نماينده مراد غايب خود- ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- مي دانند، به يك اشاره است و از ملت به سر دويدن. پيروزي در انقلاب اسلامي، حضور در جبهه هاي جنگ تحميلي، ايستادگي در برابر بمباران و حملات موشكي به مناطق مسكوني، عبور از تحريم ها، غلبه بر فتنه همه جانبه 88، حماسه 9 دي، 22 بهمن و حماسه اخير يعني حضور بي نظير در پاي صندوق هاي رأي و... نمونه هايي از آن است.
و حالا به صدر اين نوشته بازمي گرديم و از آمريكا و متحدانش درخواست مي كنيم كه از تحريم ايران اسلامي و تهديد ملت دريغ نورزند، اصلا منتظر سنگ نباشيد، نارگيل بيندازيد!
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ رهبر معظم انقلاب بارها تأكيد كردند كه نبايد به خودمان تلقين كنيم كه دشمنان از توطئه هاي خود دست كشيده اند، دشمنان پس از ناكامي ذليلانه شان در راهپيمايي 22بهمن امسال، انتخابات را نشانه گرفته بودند، اما اين نشانه و هدف نيز با حضور گسترده مردم پاي صندوق هاي راي ناكام ماند.
سليمان بلغار
¤ هرچه كه دشمنان و رسانه هاي بيگانه سعي داشتند طي روزهاي گذشته با پخش اخبار و تصاوير ساختگي اين طور القاء كنند كه كسي در انتخابات شركت نمي كند، اما ديروز ديديم كه چگونه ملت فهيم ما به فرمان رهبر لبيك گفتند و آراء خود را به صندوق ها ريختند.
2663---0936
¤ آيا اگر آقاي اصغر فرهادي فيلمي در مورد ايثارگري مردم غيرتمند ايران و رشادت هاي رزمندگان را به تصوير مي كشيد و فيلمي را به نمايش درمي آورد كه سربلندي ملت ايران را نشان مي داد، آيا بازهم به او جايزه اسكار مي دادند، خير، غربي ها به كساني اسكار مي دهند كه چهره مردم و ايران ما را عقب افتاده معرفي كند.
ابراهيمي
¤ وقتي شاهد به به و چه چه تمام دشمنان كشورمان در مورد ساخت يك فيلم ايراني هستيم بايد ما را روشن كنيد به اين موضوع كه دشمنان با هدف و نيت خاص اين جايزه را به فيلم جدايي نادر از سيمين دادند. اما آنچه دشمنان ما را روزبه روز برآشفته تر مي سازد اين است كه ملت روزبه روز با ايستادگي و شادابي و توكل به خدا داغ اين آرزو را به دل غربي ها گذاشتند كه بخواهند از ايراني و در دل ايراني رگه هايي از نااميدي را ببينند. اين عصبانيت خود را كجا بروز مي دهند، جايي كه يك كارگرداني كه فرهنگ غربي را سرلوحه خود قرار مي دهد و فيلمي مي سازد كه زندگي ايرانيان را با سياه نمايي به تصوير مي كشد. در حاليكه واقعيت زندگي در ايران با آنچه در اين فيلم به نمايش درآمد، متفاوت است چون اگر غير از اين بود مردم سربلند ايران ديروز پاي صندوق هاي راي حاضر نمي شدند.
مريم ايراني
¤ حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس سيلي محكمي بر گوش دشمنان و رژيم صهيونيستي بود.
نگهبان
¤ از مطلب شما در مورد جايزه نظام يك درصدي كه در مورد جايزه اسكار اصغر فرهادي درج كرديد، تشكر مي كنم.
سعيد توانگر
¤ ملت ايران هرگز نيازي به جايزه اسكار آقاي فرهادي ندارد، جايزه اي كه قرار است غربي ها به ملت ما بدهند، هرگز مردم نيازي به آن ندارند.
يك پيام
¤ ساماندهي پژوهش هاي قرآني با تشكيل شوراي مؤسسات پژوهشي قرآن، تشويقي براي همه فعالان مؤمني است كه در اين عرصه خالصانه و بدون تعلقات مادي بهترين فعاليت هايي را انجام مي دهند و خير و بركات اين فعاليتها، اشتياق آنها را براي كار صدچندان مي كند.
سليماني
¤ در خصوص طرح حذف 4 صفر از پول ملي، پيشنهاد مي كنم با توجه به اينكه در طي 33سال پس از پيروزي انقلاب حدود 2 صفر به حقوقها اضافه شده است. لذا بهتر است اين طرح در دو مرحله اجرا شود، و هر مرحله 2صفر حذف شود.
گودرزي
¤ وانت نيسان دارم، 5 سال است كه از آرم طرح ترافيك استفاده مي كنم وامسال متأسفانه سازمان حمل و نقل ترافيك به من آرم نداده است. واقعاً نمي دانم اگر آرم نداشته باشم چگونه بايد در محدوده بازار كه مخصوص وانت بارها است، كار كنم؟ مسئولان مي گويند آرم نداريم و تمام شده است؟ واقعاً چه كسي بايد به داد ما برسد.
عليرضا پازوكي
¤ ما كتابداران كتابخانه هاي عمومي 8 سال است كه بدون حقوق و مزاياي قانوني به صورت تمام وقت كار مي كنيم، از دبيركل كتابخانه هاي عمومي تقاضاي رسيدگي داريم.
يك خواننده كيهان
¤ با گذشت 4 سال از قانون همسان سازي حقوق بازنشستگان اما هنوز هيچ تغييري در اين مورد مشاهده نكرده ايم، از مسئولان دولتي مي خواهيم فكري به حال ما بازنشستگان نمايند.
3521---0910
¤ مسؤلان مربوطه وضعيت كارگران پيماني در اقصي نقاط كشور بخصوص مناطق شمال ايران را مشخص كنند. ما كارگران پيماني به شدت در مضيقه هستيم و حق و حقوقمان توسط كارفرمايان ضايع مي شود.
نوري
¤ با توجه به خبر ساخت سي هزار واحد مسكوني جديد در پرديس (كيهان 7/12/90) از مسئولين امر درخواست مي شود فكري هم به حال ساخت مترو پرديس كنند.
9284---0912
¤ با توجه به مشكل آب آشاميدني روستاي كپورچال بندرانزلي از مسئولين امر درخواست رفع مشكل فوق را داريم.
جمعي از اهالي روستا
¤ پليس+10 و ناجا چه تسهيلاتي براي جانبازان بالاي 25% در خصوص تعويض كارت پايان خدمت در نظر گرفته اند.
باجمالو جانباز 35%
¤ از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درخواست مي شود قانوني تصويب نمايند كه افرادي همچون ما كه بيش از 15-10 سال خدمت كرده و بعد بازخريد شده اند با پرداخت بيمه بازنشسته شوند.
علمي نژاد

 



خواب ! (گفت و شنود)

گفت: رسانه ها و مقامات خارجي و گروه هاي اپوزيسيون و بسياري از مدعيان اصلاحات فضاي رسانه اي را روي سرشان گذاشته بودند كه در انتخابات مجلس نهم كسي شركت نمي كند!
گفتم: حيوونكي ها! خب! حالا چي ميگن؟!
گفت: اما، دو ساعت بعد از شروع رأي گيري و حضور بي سابقه مردم پاي صندوق هاي رأي، دنده عقب گرفته اند و حتي خاتمي هم كه شركت در انتخابات را تحريم كرده و شرط گذاشته بود، پاي صندوق رفت و رأي داد!
گفتم: احتمالا خاتمي تحت شكنجه مجبور به رأي دادن شده! يا اين كه او را شستشوي مغزي داده اند!
گفت: خبرگزاري هاي بزرگ آمريكايي و اروپايي اعتراف كرده اند كه محاسباتشان درباره عدم حضور مردم غلط از آب درآمده و چيزي شبيه يك خواب بوده است!
گفتم: خانمي به همسرش گفت؛ ديشب خواب ديدم يك انگشتر الماس گران قيمت برايم خريده اي، تعبيرش چيست؟ همسرش گفت؛ تا دوشنبه صبر كن، تعبيرش را خواهي ديد! و روز دوشنبه يك بسته كادويي به همسرش هديه داد. توي بسته، كتاب تعبير خواب بود!

 



كدخدايي: شوراي نگهبان آماده دريافت شكايت هاي انتخاباتي است

سخنگوي شوراي نگهبان ضمن تجليل از حضور گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از آمادگي اين شورا براي دريافت شكايت ها و اعتراض هاي انتخاباتي خبر داد.
عباسعلي كدخدايي ديروز با اشاره به اطلاعيه شماره 5 اين هيئت گفت: بعد از روز اخذ رأي عده اي ممكن است اعتراض يا شكايتي نسبت به تخلفات احتمالي در روند راي گيري برخي از حوزه هاي انتخابيه داشته باشند، داوطلبان يا مردم عادي مي توانند طبق ماده 68 قانون انتخابات و تبصره يك اين ماده شكايت هاي خود را به دبيرخانه شوراي نگهبان ارسال كنند.
وي ادامه داد: اين شكايت ها ظرف 7 روز آينده دريافت خواهد شد.
كدخدايي تصريح كرد: اين شكايت ها همراه با گزارش هايي كه از سوي عوامل نظارتي يا از سوي ساير مراجع به شوراي نگهبان ارائه شده است بررسي خواهد شد و اعضاي شوراي نگهبان پس از اين بررسي ها در خصوص صحت هر يك از حوزه هاي انتخابيه اعلام نظر خواهند كرد.
كدخدايي يادآور شد: اگر مشكلي در خصوص هر يك از حوزه هاي انتخابيه وجود داشته باشد نتايج آراي آن مورد تائيد واقع نمي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: در صورتي كه نياز باشد براي بررسي دقيق تر وضعيت حوزه هاي انتخابيه و شكايت هاي مربوطه بازرسين ويژه اي اعزام مي كنيم و در نهايت از اعضاي شوراي نگهبان نسبت به تأييد صحت انتخابات حوزه انتخابيه مورد نظر راي گيري به عمل مي آيد و نتيجه هم از طريق رسانه هاي عمومي اعلام خواهد شد.
وي در خصوص اطلاعيه شماره (5) هيئت مركزي نظارت بر انتخابات گفت: اگر چه قانون مشخصاً دبيرخانه شوراي نگهبان را مسئول دريافت شكايت ها كرده است، اما براي سهولت در دريافت شكايت هاي احتمالي، محدوديتي قائل نشديم و افراد مي توانند از طرق مختلف مانند پست يا ايميل يا تلفن، شكايت خود را به شوراي نگهبان يا دفاتر نظارتي ما در استان ها، ارائه كنند و ما محدوديتي در وصول شكايات قائل نيستيم.
عضو هيئت مركزي نظارت بر انتخابات گفت: اما نكته اي كه قانون بر آن تأكيد كرده و بسيار مهم است اين است كه حتماً شكايات بايد با ذكر آدرس و مشخصات كامل شاكي باشد و به استناد تبصره (2) ماده (68) قانون انتخابات، خداي ناكرده محتواي شكايت، تهمت و افترا نباشد؛ يعني شكايات واهي نباشد.
كدخدايي افزود: قانون گذار در همين تبصره، پيش بيني كرده است كه اگر شكايات واهي بود كساني كه اين موارد را مطرح كرده اند طبق قانون مورد پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.
سخنگوي شوراي نگهبان در مورد شكايات مربوط به انتخابات ميان دوره اي مجلس خبرگان در 2 استان خراسان رضوي و كردستان نيز گفت: شرايط شكايت هاي مربوط به مجلس خبرگان رهبري نيز همانند شكايت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي است.
كدخدايي در پاسخ به سؤالي در زمينه نظارت خارج از شوراي نگهبان نيز گفت: بحث نظارت بر انتخابات تنها و تنها بر عهده عوامل نظارتي شوراي نگهبان است و قانوناً غير از شوراي نگهبان هيچ مقام و شخصي نمي تواند در امر نظارت دخالت كند.
آيت الله جنتي: انتخابات رايانه اي تجربه موفقي بود
آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان نيز با بيان اينكه مشاركت مردم در انتخابات بسيار بالا بود گفت: وضعيت اخذ رأي در شعبي كه به صورت آزمايشي آراي مردم الكترونيكي دريافت شده است خوب بوده و اين امر مي تواند تجربه موفقي براي آينده باشد تا در حوزه هاي بيشتري برنامه الكترونيكي اخذ راي اجرا شود.
 



ستاد انتخابات كشور اعلام كرد
آخرين آمار از شمارش 2146 صندوق اخذ راي در تهران

ستاد انتخابات كشور اسامي 30 نفر اول تهران در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را تا لحظه تنظيم خبر اعلام كرد.
ستاد انتخابات كشور آخرين نتايج رسمي شمارش آرا در حوزه انتخابيه تهران بزرگ را اعلام كرد.
از مجموع شمارش 2146 صندوق راي ،آراي ماخوذه بشرح ذيل اعلام گرديد:
1-غلامعلي حداد عادل 479098
2-سيدمحمدحسن ابوترابي فرد 291833
3-سيد عليرضا مرندي 288000
4-مرتضي آقاتهراني 284711
5-مسعود ميركاظمي 236983
6-بيژن نوباوه 195132
7-احمد توكلي 189857
8-علي مطهري 181911
9-روح الله حسينيان 175559
10-علي اصغر زارعي 169077
11-عليرضا زاكاني 164099
12-حسين مظفر 163022
13-زهره طيب زاده 162102
14-غلامرضا مصباحي مقدم 160131
15-محمد سليماني 1570172
16-سيد مهدي هاشمي 154925
17-سيد محمود نبويان 150293
18-مهرداد بذرپاش 147534
19- حميد رسايي 144118
20 - اسماعيل كوثري 143956
21-- مهدي كوچك زاده 142211
22- لاله افتخاري 141849
23- مجتبي رحماندوست 141130
24 - الياس نادران 140569
25- حسين فدايي 140301
26- محمدرضا باهنر 137300
27- پرويز سروري 133782
28- فاطمه رهبر 131286
29- فاطمه آليا 130521
30- حسين نجابت 1250620

 



محسني اژه اي خبر داد
برگزاري دومين جلسه دادگاه پرونده فساد بانكي تا قبل از پايان سال

سخنگوي دستگاه قضايي از برگزاري دومين جلسه دادگاه پرونده فساد بانكي تا قبل از پايان سال خبر داد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي در جمع خبرنگاران درباره برگزاري جلسه دوم رسيدگي به اتهامات پرونده فساد مالي گفت: به احتمال قوي دومين جلسه دادگاه قبل از سال جديد برگزار مي شود.
وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در مورد اظهارات وكيل متهمان در جلسه دادگاه مبني بر مطالعه نكردن كيفرخواست و پرونده گفت: اين صحبت صحيح نيست زيرا وكيل بايد براي پرونده وقت مي گذاشت شايد اين وقت يك ساعت يا پنج ساعت بوده ولي حضور وكيل در پرونده مانعي نداشت.
وي در پاسخ به اينكه چرا برخي از متهمان مانند جهرمي در دادگاه حاضر نبودند، گفت: قرار مجرميت جهرمي نيز صادر شده است و وي نيز جزء متهمان است و در دادگاه حاضر خواهد شد. البته در ميان اين 32 متهم، متهماني هستند كه اتهامات ديگري هم دارند كه به آنها رسيدگي مي شود.
محسني اژه اي در پاسخ به اينكه رئيس قوه قضائيه قبل از دادگاه اعلام كرده بود كه 5 نفر از متهمان مفسد في الارض هستند، گفت: اين برداشت غلط رسانه ها بود زيرا آيت الله آملي لاريجاني گفته بود آنچه در كيفرخواست دادستان وجود دارد براساس ماده 2 قانون اخلالگران در نظام اقتصادي و ماده 4 قانون ارتشاء و كلاهبرداري 5 نفر شامل حكم مفسدفي الارض مي شوند.

 



جلسه علني مجلس فردا تشكيل مي شود

يك عضو هيئت رئيسه مجلس خبر داد كه اولين جلسه مجلس پس از انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز دوشنبه 15 اسفندماه برگزار مي شود.
جهانبخش محبي نيا، با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: جلسات مجلس اين هفته در روزهاي دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تشكيل خواهد شد.
وي علت عدم برگزاري جلسه در روز يكشنبه را موضوع بارندگي و عدم امكان سفر نمايندگان به تهران عنوان كرد و گفت: در عين حال نمايندگاني كه مجددا با راي مردم انتخاب شده اند، مراسم تقدير و تشكر از مردم را برگزار خواهند كرد، بر اين اساس مجلس روز يكشنبه جلسه علني نخواهد داشت.

 



پدر حجت الاسلام رسايي درگذشت

پدر حجت الاسلام رسايي درگذشت.
بنابر اطلاع دريافت شده از سوي خبرنگار كيهان، مرحوم علي رسايي، پدر حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، روز جمعه دار فاني را وداع گفته است.
كيهان اين مصيبت را به جناب آقاي رسايي، خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسليت مي گويد.

 



رئيس سابق سيا: آمريكا مشغول جنگ سايبري با ايران است

رئيس سابق سيا به جنگ سايبري آمريكا عليه ايران اذعان كرد.
رئيس سابق سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) اظهارات جالب توجهي درباره ايران مطرح كرده است. اين مقام آمريكايي گفته است استفاده از ويروس رايانه اي استاكس نت براي ايجاد اختلال در برنامه هسته اي ايران، استفاده از نرم افزارهاي مخرب را به عنوان حربه جنگي مشروع كرده است. مايكل هيدن، ژنرال بازنشسته ارتش و رئيس سابق سيا در گفت وگو با شبكه تلويزيوني سي بي اس اين مطالب را مطرح كرده است. قرار است متن كامل اين مصاحبه روز يكشنبه منتشر شود. اين سخنان رئيس سابق سيا اذعان به اين مطلب است كه آمريكا استفاده از حربه هاي سايبري را براي وارد كردن خسارت هاي فيزيكي آغاز كرده است. هيدن از تلاش ها براي استفاده از بدافزارهاي رايانه اي براي ضربه زدن به برنامه هسته اي ايران نيز استقبال كرده و آن را طرحي خوب توصيف كرده است. مركز فرماندهي سايبري آمريكا در سال دوهزار و نه يعني درست يك سال پيش از ورود ويروس استاكس نت به تاسيسات هسته اي ايران و مراكز صنعتي كشور ايجاد شد. گزارش هايي كه بعدا منتشر شد فاش كرد آمريكا و اسرائيل اين كرم اينترنتي را براي هدف قرار دادن ايران طراحي كرده اند. البته مقامات ايران تاكيد كردند اين ويروس نتوانسته است برنامه هسته اي اين كشور را از مسير حركتش منحرف كند.

 



معلوم بود رياكاري موسوي و خاتمي جايي به بن بست مي خورد (خبر ويژه)

همكار مؤسسه واشنگتن براي مطالعات خاورميانه، موسوي و خاتمي را افراد رياكار و بي ثباتي دانست كه بايد از ناكامي هاي آنها عبرت آموخت!
مهدي خلجي در يادداشتي كه براي «مردمك» نوشته، ماجراي ادب آموختن از بي ادبان را مورد اشاره قرار مي دهد و مي نويسد: الگوهاي ناكام سياست بسيار آموزنده اند. خاتمي با رأي «نه» مردم به رقيب اش به قدرت رسيد، اما نتوانست گفتاري سياسي ابداع كند كه آينه خواست هاي اين بيست و دو ميليون باشد. در واقع بيست و دو ميليوني كه به او راي دادند متكثرتر و متفرق تر از آن چيزي بودند كه او و بسياري ديگر مي انگاشتند. كمتر چيزي بود كه مي توانست تضاد منافع اين گروه ها را كم رنگ كند يا از ميان ببرد. خاتمي زباني ليز و لغزنده به كار مي برد تا رأي دهندگان خود را بفريبد. از جامعه مدني مي گفت ولي تا داد مذهبي ها درمي آيد آن را به مدينه النبي تفسير مي كرد. از آزادي مطبوعات سخن گفت اما وقتي در مزار آيت الله خميني، سخن مي گفت بسيج را مهم ترين نهاد مدني در ايران ناميد. براي مرگ اسدالله لاجوردي پيام تسليت فرستاد اما در مرگ شاملو دم فرو بست و شيرين عبادي و جائزه نوبل صلح او را ناديده گرفت. او در كار محال بود.
اين حامي ناكام فتنه سبز، سپس با حمله به ميرحسين موسوي نوشت: «موسوي نيز در چنين تنگنايي ايستاد. به ويژه پس از انتخابات خود را در برابر كساني ديد كه به او حتي رأي نداده بودند اما برايش هورا مي كشيدند. هم مي بايست از «دوران طلايي حضرت امام» مي گفت كه دل آن رأي دهندگان مكتبي درون حكومت يا به تازگي حاشيه نشين حكومت را به دست آورد هم بايد از مقدس نبودن قانون اساسي و جواز تغيير آن سخن مي راند تا كساني را كه با «اصل ولايت فقيه» ناسازگارند جلب كند. در اين مواقع فضيلت ستايش شده «ابهام» سخت به كار برده مي شود تا پرده اي بر سر صد ناسازگاري پوشيده شود. بسياري از اصلاح طلبان و نيز فعالان كوشيدند در محفلي «دردي كش» و در مجلسي «حافظ» باشند تا ديگران بدانند كه «به چندين هنر آراسته اند.» اين همه ريا و تظاهر به سبب آن بود كه مي خواستند افراد هرچه بيشتر را نمايندگي كنند و آينه اي در دست بگيرند كه هر گروه در آن نقش خود بيند و از ظن خود يار آنان شود و «حكايتي به تصور كند». هيچ سياست مداري در جمهوري اسلامي به اندازه خاتمي گفتار متناقض و چند پهلو نداشته است. او مرد موفقيت هاي ناپايدار و ناكامي هاي پايدار است».
خلجي اضافه كرد: به تدريج هواداران خاتمي از او گسستند اما مهم تر از همه، براي رقيبانش «شير علم» شد كه ديگر ابهت و شوكتي نداشت. «عبور از خاتمي» سخني بود كه نه دشمنان بلكه بخشي از هوادارانش- وقتي او هنوز به ظاهر بر سر قدرت بود- بر سر زبان ها انداختند. شركت خاتمي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، نمونه اي از رفتار بيگانه با سياست خاتمي است. او پيش تر گفته بود شرايط براي شركت در انتخابات آماده نيست و شرط گذاشته بود با رفتن پاي صندوق رأي، خاتمي كساني را كه از سخن او «بايكوت» برداشت كرده بودند به بهت فرو برد. انگيزه او مي تواند ترس از حكومت يا اميد بازگشت به حلقه قدرت. اين يا گواه بي كفايتي اوست يا فرصت طلبي اش.

 



هيگ كه نيست، سنگ پاست (خبر ويژه)

سند روشن عدم مشروعيت انتخابات در ايران از انگليس رسيد!
آقاي وزير خارجه انگليس مي گويد: اين انتخاباتي كه در ايران برگزار شد آزاد و منصفانه نبود.
ويليام هيگ مي گويد: مدت هاست كه انتخابات در ايران آزاد و منصفانه برگزار نمي شود. در چنين شرايطي تعجب ندارد كه اكثر اصلاح طلبان ترجيح دهند در اين رقابت حضور نداشته باشند. به همين دليل است كه معتقديم اين انتخابات منعكس كننده خواست واقعي مردم نبود.
هيگ همچنين گفت: حكومت ايران از انتخابات به عنوان آزمون سنجيدن وفاداري مردم به خود استفاده كرده است.
برخلاف ادعاي وزيرخارجه انگليس اولاً بيش از 700 نامزد اصلاح طلب در سراسر كشور ثبت نام كرده بودند كه برخي از آنها هم به عنوان نماينده به مجلس راه پيدا كردند. سيد محمدخاتمي نيز هر چند دير و يواشكي! در اين انتخابات حضور پيدا كرد و مشخص نيست اگر اينها اصلاح طلبان اصطلاحي نيستند، پس گروهك پژاك و كومله و منافقين اصلاح طلب هستند كه به لندن به صورت دايمي تردد دارند؟!
انگليس باني دو كودتاي ننگين سوم اسفند 1299 (منجر به روي كارآوردن رضاخان قلدر موسوم به رضا پالاني و 28 مرداد 1332 در ايران براي تعطيلي مشروطه و انتخابات در ايران هم هست و از اين جهت حرف زدن يكي مانند وزير خارجه انگليس درباره اصل انتخابات و دموكراسي، خيلي مضحك به نظر مي رسد مخصوصاً اگر حمايت هاي علني لندن از كشتار مردم بحرين و يمن و عربستان توسط رژيم مرتجع آل سعود را نيز به اين فهرست علاوه كنيم.

 



عجب گنجايشي دارد اين شعبه بروكسل! (خبر ويژه)

پسر مزروعي از بروكسل پاسخ خبر ويژه كيهان را داد. او اين بار به خاطر شتابزدگي، نوشته شخصي خود را تحت عنوان «شاخه هاي جوانان احزاب اصلاح طلب» امضا كرده است حال آن كه مطلب قبلي تحت عنوان «جمعي از جوانان اصلاح طلب» امضا شده بود.
نويسنده نامه منتشره در سايت كلمه مجدداً مدعي داشتن دغدغه براي اسلام شده و ضمن كنار هم گذاشتن چند آيه از قرآن كريم، كيهان را متهم به بي اخلاقي و تجسس و تهمت زدن كرد و در پايان هم به كلام حضرت امام استناد كرده مبني بر اينكه نگذاريد اين انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد.
وي همچنين نوشته است: «شما در نوشته خود به خط زدن كلمه اسلام از تابلوي جمهوري اسلامي اشاره و اين كار را منتسب به نگارندگان نامه كرديد. سؤال اين است كه چه دليل و مدركي داريد كه جوانان احزاب اصلاح طلب دست به چنين كاري زده اند؟ احزاب اصلاح طلب گروه هايي با تابلو و شناسنامه هستند. اصلاح در چارچوب نظام جمهوري اسلامي خواست ماست».
كيهان مايل است نويسنده نامه جعلي به اين سؤال ها جواب دهد: 1- چرا عنوان «جمعي از جوانان اصلاح طلب» به «شاخه هاي جوانان احزاب اصلاح طلب تغيير» يافت؟ و اين دومي يعني دقيقاً چه كساني؟ 2- آيا شما موافق خط كشيدن روي نام اسلام بوديد يا مخالف آن؟ اگر جرأت داريد با مؤتلفان تروريست و سلطنت طلب و ماركسيست و فدايي خلق- مستحضر هستيد كه! جلسه اخير با سران گروهك- مرزبندي كنيد، علناً عليه اين موضوع اعلام موضع كنيد. 3- اطلاع از خيانت هاي نفاق جديد مگر تجسس مي خواهد؟ از روز قدس تا 13 آبان، 16 آذر و 6 دي (عاشوراي) سال 1388، اراذل و اوباش وابسته به گروهك. ماهيت خود را بيشتر لو دادند و ضمن اعلام دوستي با اسرائيل، به امام خميني(ره) و ولايت فقيه و سرانجام امام حسين(ع) جسارت كردند. بدتر از همه بزرگ شما همان حرمت شكنان را مردمان خداجو معرفي كرد. باز هم مي گوييد شناسنامه دار و خواستار اصلاح در چارچوب قانون اساسي هستيد؟ 4- شما كه از خارج كشور شهامت موضع گيري با اسم و امضا و تصوير روشن خود را نداريد، چه توقعي داريد كه كساني بازيچه شما شوند؟! 5- مي شود توضيح بفرماييد كه آقاي رجب مزروعي وقتي به بروكسل رفت، چگونه توانست يك تنه بيانيه هايي با امضاي «حزب مشاركت» و «سازمان مجاهدين (انقلاب) صادر كند؟

 



حق با كيهان بود سرقبر بدون مرده گريه كرديم! (خبر ويژه)

شركت پنهاني خاتمي در انتخابات مجلس آن هم در آخرين ساعات رأي گيري و در دهات اطراف دماوند، محافلي را كه همسو با وي خواستار تحريم انتخابات شده بودند، كلافه و شاكي كرده است. متقابلاً كساني چون ابطحي و شكوري راد تلاش كردند به توجيه جا زدن خاتمي بپردازند. خاتمي در حالي كه تأكيد كرده بود اصلاح طلبان نمي توانند و نبايد در انتخابات شركت كنند و حضور بي معناست، خود در روستاي «وادان» رأي داد.
گزارشي كه مي خوانيد مربوط به مجادله ميان معترضان و برخي حاميان خاتمي است اما بايد توجه داشت كه اين گريه بر سر قبر بدون مرده، آسان ترين كار افراطيون و جريان نفاق براي به حاشيه راندن حضور كم نظير و دشمن شكن مردم در انتخابات و شكست پروژه تحريم است.
محمدعلي ابطحي در توجيه رأي دادن خاتمي و بدون اشاره به موضع تحريمي اخير وي نوشت: من پيش بيني مي كردم كه آقاي خاتمي در انتخابات شركت مي كند و عدم شركت را يك اشتباه استراتژيك مي پنداشتم دلايلم هم اين بود كه در اين انتخابات براي اولين بار بود كه حاكميت نه تنها اصراري بر شركت اصلاح طلبان نداشت، بلكه اگر نوشته هاي كيهاني را وجهه آشكار اين تصميم بگيريم، اصرار بر عدم شركت اصلاح طلبان و حذف نهايي اين تفكر از صحنه سياسي را مي شد به وضوح ديد.
ابطحي با اذعان به بي تأثيري خاتمي در ميزان مشاركت مردم تأكيد كرد: شركت و عدم شركت آقاي خاتمي و ديگر بزرگان اصلاح طلبي هم در تعداد رأي در انتخابات مجلس چندان مؤثر نبود و تنها به جدا شدن از بدنه مردم منجر مي شد و در برابر همه خطرات خارجي و داخلي آينده تمام سنگيني آن بر دوش اصلاح طلبان بود... رأي دادن خاتمي اشتباه نبود. ايجاد باورهاي قبلي كه خاتمي در انتخابات شركت نمي كند اشتباه بود كه اگر آقاي خاتمي مشاوراني داشت كه اين توضيحات را از قبل انتخابات مي دادند، و يا از مواضع شتابزده جلوگيري مي كردند، بار اين شوك موجود را كم مي كرد. اين نوشته البته به معناي اهانت به هيچكس نيست.
اما علي شكوري راد برخلاف ابطحي رأي دادن خاتمي را براي غالب اصلاح طلبان و سبزها غيرمنتظره و تكان دهنده توصيف كرد و نوشت: غيرمنتظره و تكان دهنده بود. بخصوص براي كسي مانند من كه حداقل دوبار و آخرين بار همين دو هفته پيش حضوراً از او در اين مورد پرسش كردم و در هر دو بار ايشان تأكيد كرد كه قصد شركت در انتخابات را ندارد و البته هر دوبار هم از اينكه گفته شود او انتخابات را تحريم كرده است اظهار ناخشنودي مي كرد و پروا داشت. اغلب دوستان اصلاح طلب اين موضع او را قبول داشتند و مي ستودند... خاتمي اين بار نيز نخواست يا نتوانست قهرمان باشد. پيش از اين نيز بارها او را تجربه كرده بوديم. گفته بود براي بار دوم نامزد نخواهد شد، ولي نهايتاً شد. گفته بود اگر قوانين دو قلوي اختيارات رئيس جمهور و اصلاح قانون انتخابات تصويب نشود استعفا خواهد داد، ولي نداد و يا اينكه گفته بود زير بار برگزاري انتخابات مجلس هفتم با آنهمه رد صلاحيت ها نخواهد رفت، ولي رفت.
شكوري راد ادعا كرد «خاتمي از خوف اينكه مبادا راي ندادن او آب به آسياب كساني بريزد كه با تمام قوا روزنه هاي اصلاح را مسدود مي كنند» اما توضيح نداد كه اين درك و شعور چرا تا بدين حد دير پديد آمده و فتنه گران و نفاق جديد اصطلاحاً هم چوب و هم پياز را با هم خورده اند؟! و چرا اين احساس تكليف دفعتاً و مخفيانه و بي توضيح پديد آمده است.
اما صرف نظر از توجيهات برخي اطرافيان خاتمي، محافل ضد انقلاب به شدت از جا زدن خاتمي و سكه يك پول كردن تحريم چي ها - كه خود تدارك كننده بهانه آنها بود- كلافه شده اند.
نيك آهنگ كوثر كاريكاتوريست سابق نشريات زنجيره اي در اين باره نوشت: از خاتمي بايد در حد خودش انتظار داشت اما واي به ماله كشانش... خاتمي بارها بايد مي ايستاد و نكرد بنابراين اين بار هم از رأي دادنش تعجب نكردم. تعجب من از كساني است كه به او دل بسته بودند! خاتمي خيانت نكرد بلكه نمادي كه خيلي ها از خاتمي در ذهن ساخته بودند به آنها خيانت كرد. براي يك بار دست برداريد از اين تنظيم قلم تان با سياستمداران! من تعجب مي كنم از همكاران روزنامه نگاري كه امروز ماتم گرفته اند و دارند خودشان را به در و ديوار مي كوبند كه تكذيبيه اي از خبر رأي دادن خاتمي بيابند! فردا دير است! مي توانيد امروز اين آويزان بودن را كنار بگذاريد؟ از اينكه اندكي تلخ شده ام مرا ببخشيد، اما نمي توانم احساس غم شما را درك كنم!
برخي نويسندگان اپوزيسيون همكار در شبكه بالاترين نيز مطالبي از اين دست نگاشته اند:
- آقاي شجاع- باز هم كه خراب كردي بابا! مرد حسابي اين دفعه قرار نبود حركتي از خودت نشون بدي، فقط كافي بود اين دفعه كاري نكني!!!
- نام جديد اين آقا، آقاي شيلنگ است كه سر تا پاي همه ما را آب گرفت(!)
- خاتمي سالهاست كه مرده و ما نمي خواستيم باور كنيم. يادم مياد سروش درباره اش گفته بود مذبذب.
- ايشان در انتخابات رأي داد و خبر تأييد شد. او جنبش سبز را خاك سپاري كرد. چه قدر گفتيم او حقوق بگير و بزك كرده سيستم است. او مبارز نيست بلكه كلاهبردار حرفه اي است اما گوش نكردند.
- من خوشحالم كه خاتمي راي داد. او همواره داراي رفتار متناقض بود و يكي به نعل و يكي به ميخ مي كوبيد. ديگر بساط دور و پي ايشان تمام شده. وقتي كساني مثل مسيح علي نژاد كه هميشه تمام قد از اصلاح طلبان دفاع مي كردند مي گويند پس از رأي دادن خاتمي تحقير و شكسته شديم، مي توان گفت كه او ديگر وجهه خود را از دست داده و حالا مي فهمم كه چرا كروبي و موسوي در حصرند اما خاتمي آزاد است؟!
- زهرا اشراقي همسر محمدرضا خاتمي: خبر بسيار سنگيني بود دوستان.
- شرم بر تو اي مار خوش خط و خال! دوستان بياييد از اين به بعد او و خبرهاي او را بايكوت كنيم.
- خاتمي كاري كرد كه به ريش جنبش سبز بخندن. پس چي شد اون شرط و شروط؟
- نمي دانم جالب است يا نه اما مي دانم كه مدام در بادبان هاي پر از سوراخ مي دميم. بنده خدا استوره [اسطوره] ما خيلي به خودش فشار مياره اما اين كاره نيست. بيچاره با هزار زبون ميگه كه آدم دادن تاوان مبارزه نيست. ما هر دو بدشانسيم. ايشون بايد تو پاريس به دنيا مي اومد.
- حق با حسين شريعتمداري بود. هي اين شريعتمداري و يارانش مي گفتن كه اين آقا منافقه ما باورمون نمي شد اما اون خودش امروز با رأي دادن اين رو ثابت كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14