(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 اسفند 1390- شماره 20159

اوباما ، پرز و نتانياهو امروز در اجلاس آيپك سخنراني مي كنند
اخوان المسلمين ليبي حزب سياسي تشكيل داد
هزاران نفر در كرانه باختري خواستار آزادي اسيران فلسطيني شدند
ادامه محكوميت قرآن سوزي در افغانستان كالاهاي آمريكايي را تحريم كنيد
شعار «مرگ بر آمريكا» در 7 استان يمن
تظاهركنندگان اردني: فساد در كشور بايد ريشه كن شود
اتحاديه اروپا مخالفان بشار اسد را به رسميت شناخت
در اعتراض به اوضاع اقتصادي كاركنان فرودگاه برلين دست از كار كشيدند
700 ناظر خارجي بر انتخابات رياست جمهوري روسيه نظارت مي كنند
رژيم آل خليفه هيئت حقوق بشر را به بحرين راه نداد
حمله نيروهاي امنيتي سعودي به تظاهرات شيعيان در شرق عربستان
تظاهرات گسترده مسلمانان عليه قتل عام شيعيان در پاكستان
نشست مشترك نمايندگان براي تدوين قانون اساسي مصر
چها رسوي پنج قا ره



اوباما ، پرز و نتانياهو امروز در اجلاس آيپك سخنراني مي كنند

روساي جمهور آمريكا و اسرائيل، نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و نامزدهاي جمهوريخواه امروز در اجلاس آيپك سخنراني خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس، در كنفرانس سالانه آيپك (بزرگترين تشكيلات لابي صهيونيستي در آمريكا) پانتا وزير دفاع آمريكا نيز سخنراني مي كند.
به عقيده ناظران سياسي، از آنجا كه اوباما و ديگر نامزدها براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري به حمايت از اين لابي نياز دارد، قطعا سخنراني آنها در حمايت از اسرائيل خواهد بود.اوباما در تازه ترين سخنراني خود گفته است كه حمايت آمريكا از اسرائيل مقدس است!اين لابي صهيونيستي نفوذ گسترده اي در نهادهاي تصميم گير نظير كنگره دارد براي رژيم اسرائيل از كنگره سالانه سه ميليارد دلار كمك مالي مي گيرد.

 



اخوان المسلمين ليبي حزب سياسي تشكيل داد

جماعت اخوان المسلمين ليبي با مشاركت ديگر اسلام گراهاي اين كشور حزب سياسي جديدي را براي حضور قوي در اولين انتخابات پارلماني اين كشور تاسيس كردند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «اليوم السابع»، جماعت اخوان المسلمين در ليبي با مشاركت ديگر اسلام گراهاي اين كشور حزبي جديد را تاسيس كردند.انتظار مي رود اين حزب طرف اصلي در اولين انتخابات ليبي پس از سرنگوني معمر القذافي باشد.احزاب اسلام گرا و لائيك در انتخابات ژوئن آينده (خرداد ماه) ليبي با هم رقابت مي كنند تا اعضاي مجمع ملي ليبي [پارلمان] كه پيش نويس قانون جديد ليبي را وضع مي كنند تعيين كنند. جماعت اخوان المسلمين طي 42 سال حكومت ديكتاتوري قذافي همچون ديگر معارضان به شدت سركوب مي شدند و مخفيانه فعاليت مي كردند.

 



هزاران نفر در كرانه باختري خواستار آزادي اسيران فلسطيني شدند

هزاران نفر از مردم كرانه باختري با برگزاري تظاهرات ضد صهيونيستي خواستار آزادي اسيران فلسطيني شدند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، فلسطينيان ساكن كرانه باختري روز جمعه با برپايي تظاهرات ضد صهيونيستي، ضمن اعلام همبستگي با «حنا شلابي»، اسير فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي كه بيش از 16 روز است در اعتصاب غذا به سر مي برد، خواستار آزادي ساير اسراي فلسطيني شدند. براساس اين گزارش «شلابي» دراعتراض به قوانين قضائي ضد انساني رژيم صهيونيستي كه به آنها اجازه مي دهد «زندانيان فلسطيني را ماه ها بدون محاكمه در زندان نگه دارند» اعتصاب كرده است.
معترضان با حمل تصاوير اسراي فلسطيني عليه جنايات رژيم صهيونيستي شعار دادند.

 



ادامه محكوميت قرآن سوزي در افغانستان كالاهاي آمريكايي را تحريم كنيد

با وجود گذشت دو هفته واكنش هاي جهاني در محكوميت قرآن سوزي سربازان آمريكايي در افغانستان، همچنان ادامه دارد.
اوايل اسفند ماه سال جاري انتشار خبري مبني بر اينكه سربازان آمريكايي حاضر در پايگاه نظامي بگرام افغانستان ده ها جلد كلام الله مجيد را به آتش كشيدند باعث خشم، انزجار و افزايش نفرت مسلمانان جهان از آمريكايي ها شد.
مسلمانان در اقصي نقاط دنيا با برپايي تظاهرات و آتش كشيدن پرچم آمريكا اين اقدام را به شدت محكوم كردند. اما با وجود گذشت حدود دو هفته از اين حادثه خبر مي رسد واكنش هاي اعتراضي به اين هتك حرمت همچنان ادامه دارد. در همين رابطه «عبدالناصر الخنيسي»، يكي از رهبران اهل تسنن تونس در گفت وگو با خبرگزاري فارس، ضمن محكوم كردن اين اقدام آمريكائي ها از همه مسلمانان جهان خواست مصرف كالاهاي آمريكايي را تحريم كنند.
وي اين اقدام آمريكايي ها را «ادامه راه عصر جاهليت اعصار گذشته» دانست و افزود: غرب به دنبال مقابله با اسلام به هر صورت ممكن است تا سرزمين هاي اسلامي را به آشوب بكشاند.
اين رهبر مذهبي تونسي تاكيد كرد آمريكا برنامه ها و نقشه هاي بزرگ و خطرناكي براي مسلمانان دارد و مي خواهد با سوزاندن قرآن، مسلمانان را وادار به عكس العمل هايي كند كه از اين عكس العمل عليه خودشان در آينده استفاده كرده و اتهام تروريست بر آنها وارد كنند.عبدالناصر الخنيسي ضمن محكوم كردن همراهي برخي طرف هاي عربي با آمريكا خواستار تحريم كالاهاي آمريكايي و قطع كمك هاي نفتي به اين كشور شد و گفت: بايد كاري كرد كه آمريكا به ما احساس نياز كند و تسليم ما باشد نه برعكس.
وي در ادامه افزود: مسلمانان بايد همه كالاهاي آمريكايي را تحريم كنند و از كالاهاي توليد خودشان استفاده كنند. اين اقدام فوايد اقتصادي زيادي هم براي مسلمانان به دنبال خواهد داشت.
از سوي ديگر خبر مي رسد، مقامات آمريكايي به دست داشتن حداقل 5 سرباز اين كشور در هتك حرمت قرآن اعتراف كردند.
به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» مسئولان آمريكايي رسيدگي كننده به اين حادثه، پنج سرباز آمريكايي را شناسايي كرده اند كه در اين حادثه دست داشته اند، اما در عين حال تاكيد كردند هرگز نام آنها را فاش نخواهند كرد. براساس اين گزارش محاكمه احتمالي اين سرباز نيز در داخل خاك آمريكا و به صورت غير علني انجام خواهد شد! در گزارش اين روزنامه آمريكايي همچنين به نقل از مقامات ارتش آمريكا آمده، مجازات اين سربازان با آن جديتي كه افغان ها مي خواهند، صورت نخواهد گرفت چرا كه آنها هيچ سوءنيتي از انجام اين كار نداشتند.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه نيز در واكنش به اين حادثه كه تاكنون به مرگ 33 شهروند افغان منجر شده، اقدام آمريكايي ها در سوزاندن قرآن را محكوم كرد.
خبرگزاري «نووستي» به نقل از «الكساندر لوكاشويچ» نوشت: مسكو اقدام نظاميان آمريكايي در سوزاندن قرآن، كتاب مقدس مسلمانان در پايگاه نيروي هوايي بگرام افغانستان را محكوم مي كند و در عين حال خواستار آن است كه تظاهرات مردمي كه به ناآرامي هاي گسترده منجر شده نيز متوقف شوند.
«لوكاشويچ» افزود: ما براي احساسات مذهبي مردم مسلمان افغانستان احترام قائليم اما از گسترش ناآرامي ها در اين كشور نيز نگرانيم.
يادآور مي شود در جريان اعتراض هاي گسترده مردم افغانستان عليه آمريكا، بيش از 200 نفر مجروح شدند.
مسلمانان پاكستاني نيز براي چندمين بار در واكنش به هتك حرمت قرآن، پرچم آمريكا را آتش زدند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، مسلمانان خشمگين پاكستاني ديروز با معرفي آمريكا به عنوان «دشمن اسلام» شعار «جهاد» سردادند و خواستار محكوميت سربازان آمريكايي به مجازات هاي جدي شدند. معترضان با شعار «مرگ بر آمريكا» پرچم اين كشور را لگدمال كردند.
«حمله يك معلم و يك سرباز افغان به سربازان آمريكايي» يكي ديگر از واكنش ها عليه قرآن سوزي آمريكايي ها بود كه ناتو با صدور بيانيه اي ضمن تأييد اين خبر اعلام كرده دو سرباز در جريان اين حمله كشته شده اند.
در اعلاميه ناتو آمده است، مهاجمان دو نفر بودند. يكي لباس ارتش افغانستان و ديگري لباس غير نظامي به تن داشته است.
هر چند ناتو به جزئيات بيشتر قربانيان اين حمله اشاره نكرد اما گزارش هاي دريافتي حاكي است، هر دو سرباز به هلاكت رسيده آمريكايي بودند.

 



شعار «مرگ بر آمريكا» در 7 استان يمن

صدها هزار يمني با برگزاري تظاهرات گسترده در هفت استان خواستار طرد سفير آمريكا از خاك كشورشان شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها هزار يمني، در نخستين تظاهرات خود پس از انتخاب رئيس جمهور جديد دست به تظاهرات اعتراض آميز در صنعا پايتخت اين كشور و ديگر شهرهاي بزرگ يمن زدند.
براساس اين گزارش تظاهركنندگان يمني با ابراز خشم خود ازسخنان مداخله آميز سفير آمريكا در كشورشان و سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا» اخراج وي را از يمن خواستار شدند.
مردم يمن با سر دادن شعارهايي، آمريكا و متحدش عربستان سعودي را به ربودن انقلاب شان پس از اجراي طرح انتقال قدرت از عبدالله صالح به معاونش متهم و مداخله آنها را محكوم كردند.
در اين تظاهرات كه براي نخستين بار پس از يك هفته از بر روي كار آمدن «عبدربه منصور» معاون سابق رئيس جمهور اين كشور برگزار شد، معترضان خشمگين ، پرچم آمريكا و آدمك «جرالد ميخائيل فيرستون» سفير آمريكا در صنعا را لگدمال كردند و آن را به آتش كشيدند.
سفير آمريكا كه نقش مهمي را در برگزاري انتخابات تك نفره رياست جمهوري در يمن و خارج كردن علي عبدالله صالح ديكتاتور پيشين اين كشور از چنگال عدالت ايفا كرده است، هر از چند گاه با عنوان كردن سخنان مداخله جويانه، موجب خشم نارضايتي مردم در اين كشور مي شود.
در همين حال «عبدالملك الحوثي» رهبر شيعيان صعده طي سخناني با تاكيد بر دست داشتن سفير آمريكا در مسائل داخلي كشورش، انفجار در صعده را متوجه وي كرد و گفت: انفجار در صعده و ساير اقدامات جنايتكارانه كاخ سفيد نمي تواند عزم يمني ها را سست كند.
به نوشته روزنامه «قدس العربي» رهبر الحوثي ها در بيانيه اي اعلام كرد كه زخمي شدن 22 تن در جريان تظاهرات ضدآمريكايي صعده به دست عوامل وابسته به سفير آمريكا در يمن صورت گرفته است.
از سوي ديگر عبدربه منصور به منظور آرام كردن جو ضد دولتي در يمن اقدام به بركناري چند تن از فرماندهان نظامي، امنيتي و استاندار عدن كرد. رئيس جمهور يمن همچنين طي حكمي فرمانده سازمان نظامي جنوب اين كشور را كه از طرفداران علي عبدالله صالح بود را از سمت خود عزل و يكي از فرماندهان نظامي مناطق جنوبي را به فرماندهي برگزيد. اين در حالي است كه هنوز برخي از پست هاي حساس نظامي و امنيتي يمن در دست فرزندان و وابستگان ديكتاتور سابق اين كشور قرار دارد.

 



تظاهركنندگان اردني: فساد در كشور بايد ريشه كن شود

هزاران شهروند اردني زير بارش شديد برف در يك راهپيمايي اعتراض آميز خواستار بركناري و محاكمه افراد فاسد در حكومت اين كشور شدند.
به گزارش فارس، با وجود بارش شديد برف و برودت هوا، هزاران تن از مردم شهر «طفيله» در شمال اين كشور پس از اقامه نمازجمعه با سردادن شعارهايي خواستار مبارزه با فساد و پاكسازي كشور از مظاهر رشوه خواري شدند. شهروندان اردني با مشت هاي گره كرده شعار مي دادند كه «ملت خواستار اصلاح نظام است، ما خواستار مبارزه با فساد هستيم، اصلاحات و تغيير بايد صورت گيرد و مفسدان بايد محاكمه و مجازات شوند.»
در همين حال «ساعد عوران» سخنگوي معترضان اظهار داشت: ما از همه ابزار قانوني براي فشار آوردن به دولت تا تحقق خواسته هاي مردمي استفاده خواهيم كرد.
مردم اردن از ابتداي سال گذشته ميلادي تاكنون با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز، خواستار مبارزه با فساد، محدود شدن اختيارات پادشاه و قطع روابط ديپلماتيك با رژيم صهيونيستي شده اند، اما دولت اين كشور بدون توجه به خواسته هاي ملي، به سركوب اعتراضات پرداخته است.

 



در اقدامي مداخله جويانه در سوريه
 اتحاديه اروپا مخالفان بشار اسد را به رسميت شناخت

اتحاديه اروپا در اقدامي مداخله جويانه، مخالفان سوريه موسوم به «شوراي ملي» را به عنوان نماينده رسمي مردم اين كشور به رسميت شناخت.
به گزارش خبرگزاري ها، اتحاديه اروپا در ادامه سياست مداخله جويانه خود در قبال سوريه، پس از نشست اعضاي آن در بروكسل و بررسي اوضاع آن كشور از مخالفان بشار اسد به صورت همه جانبه حمايت و پشتيباني كردند.
اين اقدام مداخله جويانه اتحاديه اروپا در حالي صورت مي گيرد كه اين اتحاديه در كنار آمريكا و برخي از كشورهاي مرتجع عرب و هم پيمان غربي ها مانند عربستان و قطر، به صورت قاچاق سلاح به مخالفان سوريه ارسال مي كند.همچنين در نشست اتحاديه اروپا ، از همه مخالفان دولت قانوني سوريه خواسته شد كه اتحاد خود را براي براندازي حكومت بشار اسد تقويت كنند. از سوي ديگر «برهان غليون» رئيس شوراي مخالفان سوريه در مصاحبه با روزنامه انگليسي «ديلي تلگراف» خواستار وسعت بخشيدن به تحركات غربي ها و مداخله نظامي براي سرنگوني حكومت بشار اسد شد.
در اين حال وزير امور خارجه تركيه كه كشورش يكي از اعضاي اتحاديه اروپا است، در ديدار با اعضاي شوراي به اصطلاح ملي سوريه، حمايت كامل آنكارا از مخالفان دولت دمشق را بار ديگر مورد تاكيد قرار داد.
به گزارش فارس در اين ديدار كه در اسلامبول برگزار شد، «احمد داود اوغلو» به مدت چهار ساعت با مخالفان سوري به بحث و تبادل نظر پرداخت. وي با تاكيد بر حمايت دولت آنكارا از پناهجويان سوريه تاكيد كرد كه درهاي كشورش بر روي مخالفان بشار اسد همچنان باز است.
اين ديدار در حالي صورت مي گيرد كه قرار است به زودي نشست شماره2 موسوم به «دوستان سوريه» در آنكارا برگزار شود و دفتر نمايندگي مخالفان سوريه رسما در تركيه آغاز به كار كند.
در همين حال انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در شهر «درعا» در جنوب سوريه به كشته شدن دو شهروند غيرنظامي و زخمي شدن چندين نفر در روز شنبه انجاميد.
مسئوليت انفجار در شهر درعا كه افراد و گروه هاي مسلح از يك سال گذشته تاكنون در آن دست به اقدامات خرابكارانه زده اند، هنوز از سوي هيچ گروه و سازماني به عهده گرفته نشده است.
به گفته آگاهان مسائل سوريه، با خارج شدن شهر «حمص» از كانون درگيري هاي سوريه از دست افراد مسلح، آنها تلاش مي كنند فعاليت خود را در شهرهاي مرزي افزايش دهند.

 



در اعتراض به اوضاع اقتصادي كاركنان فرودگاه برلين دست از كار كشيدند

كاركنان فرودگاه برلين در اعتراض به اوضاع اقتصادي دست از كار كشيدند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، كاركنان فرودگاه «تگل» برلين روز جمعه به درخواست اتحاديه كارگري آلمان و در اعتراض به اوضاع اقتصادي و كمي حقوق و دستمزد دست از كار كشيدند.
براساس اين گزارش، اعتصابيون خواستار افزايش چهار درصدي حقوق و دستمزد دستكم 1500 كارمند اين فرودگاه هستند.تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، معترضان با حمل دست نوشته هايي در فرودگاه «تگل» راهپيمايي كردند.اين اعتصاب و تظاهرات باعث ايجاد اختلالاتي در روند كاري اين فرودگاه آلماني شد. يادآور مي شود بسياري از كشورهاي اروپايي اين روزها درگير يك بحران سنگين اقتصادي و در نتيجه اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي شده اند. آلمان قوي ترين عضو اتحاديه اروپا است و در ميان ساير كشورهاي اروپايي از اقتصاد بهتري برخوردار است!

 



700 ناظر خارجي بر انتخابات رياست جمهوري روسيه نظارت مي كنند

انتخابات رياست جمهوري روسيه در حالي امروز برگزار مي شود كه به گفته رئيس كميسيون مركزي انتخابات اين كشور قرار است حدود 700 ناظر بين المللي بر آن نظارت كنند.
به گزارش خبرگزاري ها «ولاديمير چوروف» رئيس كميسيون انتخابات، گفت: هم اكنون 667 تن از اين ناظران بين المللي تائيد شده اند، از جمله اين ناظران مي توان به 219 ناظر از دفتر سازمان همكاري و امنيت اروپا، 37 ناظر از مجمع شوراي پارلماني اتحاديه اروپا و هشت ناظر از مجمع پارلماني از سازمان همكاري و امنيت اروپا اشاره كرد.
به گزارش خبرگزاري نووستي، انتظار مي رود كه اعضاي هيأت مجمع پارلماني شوراي اروپايي به رياست «تيني كالكس»، سياستمدار چپ گراي هلندي، با نامزدهاي رياست جمهوري روسيه و مقام هاي برگزاري اين انتخابات در مسكو، سن پترزبورگ و چند شهر ديگر ديدار كنند.
براي پست رياست جمهوري روسيه كه براي نخستين بار براي مدت 6 سال خواهد بود ولاديمير پوتين نخست وزير فعلي اين كشور، نامزد حزب حاكم «روسيه واحد» كه رهبري آن را برعهده دارد، «گنادي زيوگانف» رهبر حزب كمونيست روسيه، «ولاديمير ژيرنفسكي»، رهبر حزب ليبرال دموكراتيك روسيه، «سرگي ميرنف» رهبر حزب روسيه عادل و «ميخائيل پروخورف» تاجر و سرمايه دار معروف روسي به عنوان نامزد منفرد با يكديگر مبارزه مي كنند.
مركز ارزيابي افكار عمومي سراسري روسيه براساس نتيجه نظرسنجي اخير خود پيش بيني كرده است كه نتيجه انتخابات رياست جمهوري به نفع پوتين خواهد بود.
مخالفان دولت روسيه اعلام كرده اند كه قصد دارند پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري به خيابان ها آمده و دست به اعتراض بزنند. طي روزهاي گذشته نيز پوتين هشدار داده است كه مخالفان ممكن است تظاهرات را به خشونت بكشانند. حدود 6000 پليس ضد شورش براي حفظ امنيت انتخابات و جلوگيري از تحركات احتمالي مخالفان مستقر شده اند.

 



رژيم آل خليفه هيئت حقوق بشر را به بحرين راه نداد

عفو بين الملل اعلام كرد، كارشكني هاي دولت بحرين باعث لغو سفر هيئت نظارتي حقوق بشر به اين كشور شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان عفو بين الملل روز جمعه اعلام كرد، به دليل كارشكني ها و محدوديت هايي كه دولت منامه براي سفر گروه هاي حقوق بشري به اين كشور ايجاد كرد، اين گروه حقوق بشري مجبور به لغو اين سفر شد.
معاون مدير منطقه اي عفو بين الملل اعلام كرد، اين سازمان قرار بود 17 و 18 ماه مارس (27 و 28 اسفند) به بحرين سفر كند اما وقتي با مانع تراشي هاي دولت منامه روبه رو گرديد مجبور به لغو آن شد. در همين رابطه دفتر حقوق بشر وابسته به سازمان ملل با صدور بيانيه اي اعلام كرد، سفر بازرس ويژه شكنجه سازمان ملل نيز بنا به درخواست رسمي دولت بحرين به تعويق افتاد!
ناظران سياسي معتقدند، در سايه سكوت جامعه جهاني در برابر جنايات آل خليفه، و در حالي كه اين رژيم با خونسردي به جنايت هاي خود عليه مردم مسلمان اين كشور ادامه مي دهد، انقلابيون همچنان به نتيجه بخش بودن مبارزات خود اميدوارند.

 



حمله نيروهاي امنيتي سعودي به تظاهرات شيعيان در شرق عربستان

نيروهاي امنيتي آل سعود 15 نفر از جمله يك روحاني شيعه را در شرق عربستان بازداشت كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» نيروهاي امنيتي سعودي در ادامه اقدامات خود براي ارعاب ساكنان شرق عربستان و سركوب اعتراضات مردم در استان «الشرقيه» 15 نفر از جمله شيخ فاضل حبيب آل رقيه» را در شهر «القطيف» بازداشت كردند.
براساس اين گزارش اين اقدام نيروهاي آل سعود پس از آن صورت گرفت كه مردم مناطق مختلف الشرقيه تحت شعار «جمعه به چالش كشيدن ظالم» دست به تظاهرات در شهرهاي العواميه و القطيف زدند.
براساس اين گزارش، مردم شهر القطيف در تظاهرات خود با سر دادن شعارهايي آزادي بازداشت شدگان از زندان هاي سعودي را خواستار شدند. همچنين در منطقه «الربيعيه» در استان الشرقيه جمعه شب تظاهرات اعتراض آميز برگزار شد و تظاهركنندگان مجازات قاتلان مردم و در راس آنها «نايف بن عبدالعزيز» استاندار الشرقيه را خواستار شدند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات مسالمت آميز، بر ادامه اعتراض ها تا تحقق مطالبات خود تاكيد كردند.اين در حالي است كه مهم ترين مطالبات شهروندان مناطق شرقي عربستان كه اكثر آنان را شيعيان تشكيل مي دهند، رفع ظلم و تبعيض اعمال شده توسط رژيم آل سعود عليه آنهاست.
رژيم آل سعود به شهروندان شيعي خود به عنوان شهروندان درجه دو نگاه و آنها را از داشتن هرگونه حقي در عربستان محروم كرده است به طوري كه با وجود ذخاير غني نفت در استان الشرقيه، بيشترين آمار فقر و بيكاري متعلق به اين منطقه است.

 



در اعتراض به اقدامات تروريستي آمريكا، اسرائيل و عربستان برگزار شد
تظاهرات گسترده مسلمانان عليه قتل عام شيعيان در پاكستان

هزاران مسلمان خشمگين پاكستاني، با برگزاري تظاهرات سراسري و گسترده حمله مرگبار به شيعيان در شمال پاكستان كه 18 شهيد برجا گذاشت را به شدت محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها اين تظاهرات پس از اداي فريضه نمازجمعه در اسلام آباد، كراچي، لاهور و برخي ديگر از شهرهاي پاكستان برگزار شد.
سازمان دانشجويي اماميه پاكستان، كميته اقدام تمام شيعيان پاكستان و مجلس وحدت مسلمين پاكستان اين تظاهرات گسترده را سازماندهي كرده بودند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات، سياست عربستان را در تامين مالي گروه هاي تروريستي در پاكستان كه عامل اين جنايت ها هستند، محكوم كردند و عليه آمريكا، رژيم اسرائيل و رژيم حاكم بر عربستان سعودي شعار دادند.
اتوبوس حامل شيعيان سه شنبه هفته گذشته در حالي كه از راولپندي به مقصد شهر شمالي گيلگيت پاكستان در حال حركت بود مورد حمله تروريستي قرار گرفت كه در اين حمله تروريستي 18 نفر به شهادت رسيدند. گروهك تروريستي جندالشيطان مسئوليت اين اقدام تروريستي را برعهده گرفت.
تظاهرات روز جمعه گسترده ترين راهپيمايي در اعتراض به شهادت شيعيان در شمال پاكستان بود.
خبر ديگر از پاكستان اين كه رسانه هاي اين كشور ديروز از كشته و زخمي شدن 43 نفر در پي انفجار انتحاري در شمال غرب پاكستان خبر دادند.
در اين حمله انتحاري كه پس از برگزاري نمازجمعه در منطقه خيبر در شمال غرب پاكستان روي داد دستكم 23 نفر كشته و 20 نفر ديگر زخمي شدند. براساس اين گزارش عامل انتحاري خودش را مقابل مسجدي كه نمازگزاران در حال خروج از آن بودند منفجر كرد. گروه طالبان مسئوليت اين حمله انتحاري را برعهده گرفته است.شبه نظاميان مسلح همچنين روز جمعه به يك پاسگاه نظامي در مناطق قبيله نشين در شمال غربي پاكستان حمله كردند كه درگيري هاي بعدي اين حمله به كشته شدن بيش از 10 سرباز پاكستاني و دست كم 23 شبه نظامي در دره تيراه در نزديكي مرز افغانستان منجر شد.
علاوه بر اين، جنگنده هاي پاكستاني دو مخفيگاه شبه نظاميان در منطقه قبيله نشين اوركزي را هدف حمله قرار دادند كه بر اثر آن 15 شبه نظامي كشته و 12 نفر ديگر زخمي شدند.
بيش از 35 هزار پاكستاني از سال 2001، زماني كه اسلام آباد در جنگ به اصطلاح عليه تروريسم به آمريكا پيوست. بر اثر بمباران و حملات شبه نظاميان كشته شده اند.

 



نشست مشترك نمايندگان براي تدوين قانون اساسي مصر

نخستين نشست مشترك نمايندگان مجالس الشعب و شوراي مصر براي انتخاب اعضاي كميته تدوين پيش نويس قانون اساسي برگزار شد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «اليوم السابع»، در اين نشست نحوه و چگونگي انتخاب اعضاي كميته تدوين قانون اساسي مصر مورد بررسي قرار گرفت.
برپايه اين گزارش در اين نشست مشترك كه 700 تن از نمايندگان منتخب مردم مصر در پارلمان(الشعب) و شورا گرد هم آمده بودند، مقرر شد يك صد تن از اعضاي كميته تدوين پيش نويس قانون اساسي بزودي انتخاب و معرفي شوند.
اين گزارش مي افزايد: «حزب آزادي و عدالت» شاخه سياسي اخوان المسلمين مصر كه اكثريت را در دو مجلس الشعب و شورا برعهده دارد، در اين نشست پيشنهاد كرد كه از 100 عضو انتخابي 40 تن از ميان نمايندگان مجلس انتخاب شوند. حزب سلفي «النور» و حزب الوفد به عنوان دومين و سومين فراكسيون پارلماني مصر نيز پيشنهاد افزايش تعداد منتخبين در كميته تدوين قانون اساسي ارائه كرد.
براساس اين گزارش، «سعد الكتاني» رئيس پارلمان مصر كه رياست نشست مشترك دو مجلس را برعهده داشت طي سخناني درباره معيارهاي انتخاب اعضاي كميته تدوين قانون اساسي خواستار حضور نمايندگان همه گرايش هاي سياسي در آن شد.
رئيس پارلمان مصر همچنين از اقدام اخير شوراي عالي نيروهاي مسلح در فراهم كردن زمينه آزادي متهمان آمريكايي سازمان هاي حقوق بشري به شدت انتقاد كرد.

 



چها رسوي پنج قا ره

دوست بزرگ اسرائيل
رئيس رژيم صهيونيستي گفت، باراك اوباما رئيس جمهوري بزرگ و دوستي خوب براي اسرائيل است.
شيمون پرز افزود، همكاري هاي امنيتي كه آمريكا و اسرائيل در دوران اوباما داشتند بهترين همكاري هايي بوده كه تاكنون وجود داشته است.
وزير دادگستري تحت تعقيب
وزير دادگستري رژيم صهيونيستي به اتهام فرار از ماليات، اعلام نكردن ميزان دارايي ها، شهادت دروغ به پليس و ديوان عالي كشور تحت تعقيب قرار گرفت.
«يعكو نيمن» براي ارائه توضيحات به دادگاه فرا خوانده شد اين در حالي است كه خود اين شخص بارها مقامات رژيم صهيونيستي را به دليل اتهامات فراوان به دادگاه فرا خوانده بود.
واكنش حزب الله به گزارش بان كي مون
حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي در واكنش به گزارش بان كي مون در مورد سلاح مقاومت اعلام كرد كه سلاح حزب الله براي حمايت از خاك و حاكميت لبنان در برابر تهديدهاي رژيم صهيونيستي استفاده مي شود.
در اين بيانيه آمده است، به نظر مي رسد چشمان بان كي مون اقدامات خصمانه اسرائيلي ها عليه لبنان يا مردم فلسطين را نمي بيند.
63 شبكه عربي عليه سوريه
مديرعامل خبرگزاري سوريه (سانا) اعلام كرد كه 63 كانال و شبكه عربي در حال حاضر عليه دمشق برنامه پخش مي كنند.
وي افزود، 80درصد جنگي كه عليه سوريه در جريان است جنگ رسانه اي است.
صدور حكم جلب وزير دفاع سودان
دادگاه جنايي بين المللي حكم جلب وزير دفاع سودان را به اتهام ارتكاب جرايم جنگي صادر كرد.
اين در حالي است كه وزارت خارجه سودان اعلام كرد كه اهميتي به اين حكم نمي دهد و اين مسئله ارتباطي به آنها ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14