(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 اسفند 1390- شماره 20159

كنترل مجرمان سابقه دار در نوروز
آغاز طرح تشديد برخورد با پارك خودروها در مكان هاي ممنوع
برف و كولاك چند استان كشور رافرا گرفت
خطر بازگشت موج دوم ايدز در زندان ها
دستگيري سارقان شبكه بانكي
كاهش مدت انتظار مشمولان براي اعزام به خدمت دوره ضرورت
كثيف ترين صهيونيست روي زمين
گربه آمريكايي نامزد انتخابات سنا
مرد گرگ نما ازدواج كرد
ماري در دام عنكبوت
دستگيري والدين كودك آزار



معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي خبر داد
كنترل مجرمان سابقه دار در نوروز

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي گفت: پرايد و پژو دو خودروي ركورددار سرقت در كشور هستند.
به گزارش مهر سرهنگ فريدون خالقي فر با اشاره به فرا رسيدن ايام نوروز گفت: پليس مبارزه با سرقت يك سري طرح در اين رابطه دارد كه در 3 مرحله اجرا مي شود.وي ادامه داد: مرحله اول قبل از آغاز تعطيلات با حضور كارآگاهان به صورت نامحسوس و گشتهاي پليس آگاهي به صورت محسوس جهت كنترل مراكز مهم و مجرما ن سابقه دار اجرا خواهد شد.
خالقي فر گفت: مرحله دوم نيز هنگام تعطيلات اجرايي مي شود كه در اين رابطه هماهنگي هاي خوبي با مقامات قضايي جهت مرخصي ندادن به سارقان سابقه دار و افرادي كه پيش بيني مي شود پس از آزادي دست به اعمال مجرمانه بزنند صورت گرفته است.وي ادامه داد: مرحله سوم طرح پليس نيز پس از تعطيلات اجرايي خواهد شد.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي كشور تأكيد كرد: كارآگاهان به همراه تمامي مأموران پليس آگاهي در هنگام تعطيلات در آماده باش كامل هستند و با هماهنگي هاي صورت گرفته در ايام تعطيلات حتي متهمان فراري نيز تحت تعقيب قرار مي گيرند.

 



آغاز طرح تشديد برخورد با پارك خودروها در مكان هاي ممنوع

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز طرح تشديد برخورد با تخلفات ساكن از ديروز در پايتخت خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه تخلفات ساكن عامل بيش از 50 درصد بار ترافيك و اختلال در انضباط ترافيكي پايتخت است گفت: اين تخلفات همچنين به صورت محلي بيش از 70 درصد در ايجاد بار ترافيكي نقش دارند.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون روزانه با حدود 10 هزار تخلف ساكن رانندگان شامل پارك دوبله، پارك در حريم پياده رو، پارك در محل ممنوع، پارك در ميادين، پارك در حريم تقاطع، توقف دوبله و سد معبر و... برخورد مي شود گفت: از اين تعداد حدود يكهزار و 500 مورد مربوط به پارك دوبله است.
رئيس پليس راهور تهران از تقويت بكارگيري دوربين هاي نظارتي براي ثبت تخلفات ساكن در پايتخت همزمان با روزهاي پاياني سال خبر داد و افزود: هم اكنون روزانه 500 تخلف ساكن توسط دوربين هاي نظارتي اعمال قانون مي شود كه با ظرفيت سازي صورت گرفته در راستاي طرح تشديد برخورد با تخلفات ساكن در پايتخت علاوه بر تيم هاي ويژه عملياتي كه از ديروز نسبت به برخورد با تخلفات ساكن اقدام مي كنند، پليس از تمام توان دوربين هاي نظارتي سطح شهر نيز براي برخورد با اين دسته از تخلفات استفاده مي كند.
وي تمركز اجراي اين طرح را در مناطق 11 و 12 و مراكز خريد شامل ميدان هفت تير، هفت حوض، نازي آباد و مراكز خريد شمال تهران عنوان كرد و گفت: براين اساس جرثقيل هاي لازم آماده شده اند كه تا ساعات پاياني شب نيز خودرو رانندگان متخلف را به پاركينگ منتقل مي كنند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي از ابتداي اسفندماه سال جاري در پايتخت به مرحله اجرا گذاشته شد گفت: از همان روزهاي اول هم به رانندگان تذكر داديم و درخواست كرديم كه از توقف هاي ساكن و سد معبر كه موجب انسداد ترافيكي در محورها و نارضايتي و تضييع حقوق ساير شهروندان مي شود به طور جدي خودداري كنند اما از اين پس ديگر به اين تذكرات اكتفا نكرده و قطعا رانندگان متخلف اعمال قانون شده و به تناسب نوع تخلف آنها در صورت سدمعبر و يا بروز گره ترافيكي قطعا خودرو آنها به پاركينگ منتقل مي شود.
وي تصريح كرد: شهرونداني كه خودروهاي آنها به پاركينگ منتقل مي شود مي توانند با ارسال VIN خودرو خود كه به صورت عمودي در پشت كارت خودرو درج شده است به پيامك 30005353 از توقيف خودرو مطلع شوند.
رئيس پليس راهور تهران همچنين به جريمه توقف ها و پارك هاي غيرمجاز در پايتخت اشاره كرد و به ايسنا گفت: براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي توقف دوبله در محل ايستادن ممنوع و توقف و سدمعبر در سطح يا حريم تقاطع ها و ميادين يا سطوح شطرنجي 50 هزار تومان، توقف در ابتدا و انتهاي پيچ ها، روي پل، داخل تونل، توقف در محل ايستادن ممنوع (توقف مطلقا ممنوع)، توقف وسايط نقليه در پياده رو و سوار و پياده كردن مسافر يا سرنشين در محلهاي غيرمجاز يا به نحوي كه موجب اختلال در عبور و مرور گردد 40هزار تومان، توقف وسايط نقليه عمومي حمل بار و مسافر در خارج از ايستگاه هاي تعيين شده، توقف ساير وسايل نقليه در ايستگاه هاي وسايط نقليه عمومي، توقف دوبله در معابر، توقف وسايل نقليه در حاشيه راه ها براي فروش كالا و هر نوع توقف كه منجر به سد معبر و يا اختلال در عبور و مرور گردد 30هزار تومان، توقف وسايل نقليه در جهت مخالف حركت وسايط نقليه ديگر و توقف در محل ممنوع (پارك ممنوع) 20 هزار تومان جريمه به همراه دارد.
وي به توقيف خودروها بر اثر ارتكاب تخلفات ساكن اشاره كرد و گفت: آمارها نشان مي دهد 66 درصد خودروهاي توقيفي در بخش تخلفات ساكن روزانه به دليل توقف در محل مطلقا ممنوع، 11 درصد به دليل پارك در پياده رو، 9 درصد به دليل پارك در ميادين و حريم آنها، 9 درصد به دليل سدمعبر، 3 درصد به دليل پارك در حريم تقاطع ها، 2 درصد به دليل توقف هاي دوبله به پاركينگ منتقل مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اينكه در طرح ويژه تشديد برخورد با تخلفات ساكن با توقف در پياده رو و توقف بر روي پل پاركينگ شهروندان به شدت برخورد مي شود خودروي اين دسته از رانندگان متخلف حتما به پاركينگ منتقل مي شود.
طرح تشديد برخورد
با موتورسواران
رئيس پليس راهور تهران همچنين از ادامه طرح تشديد برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف در تهران خبر داد و گفت: با توجه به نزديكي به روزهاي پاياني سال و افزايش خريد نوروزي خانواده ها از هفته جاري برخورد با موتورسواران متخلف نيز سخت گيرانه تر خواهد شد و بر اين اساس آن دسته از موتورسيكلت سواران متخلف كه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت نكنند مورد برخورد قرار مي گيرند.
وي استفاده از كلاه ايمني را براي راكب و ترك نشينان موتورسيكلت سواران الزامي دانست و افزود: حركت در پياده رو و عبور از چراغ قرمز به عنوان مهمترين تخلفاتي است كه پليس با موتورسواران متخلف در اين خصوص برخورد مي كند.
رئيس پليس راهور تهران تاكيد كرد: اگر توقف موتورسيكلت در پياده رو منجر به مختل شدن تردد عابران پياده شود قطعا اين موتورسيكلت ها نيز به پاركينگ منتقل مي شوند.
وي از احياي توقفگاه هاي موتورسيكلت ها در سال جاري خبر داد و گفت: خوشبختانه اين توقفگاه ها احيا شدند و اميدواريم راكبان موتورسيكلت ها كه حدود 70 هزار نفر از آنها آموزش هاي لازم را ديده اند از اين محل ها براي پارك موتورسيكلت خود استفاده كنند.

 



برف و كولاك چند استان كشور رافرا گرفت

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
بر اثر كولاك طي 24 ساعت اخير رفت و آمد در بسياري از جاده هاي مواصلاتي استان لرستان مختل شد.
بر اثر شدت برف و كولاك تردد حتي در خيابان هاي شهرهاي خرم آباد - بروجرد و اليگودرز نيمه هاي شب با كاهش ديد مواجه شد.
بر پايه اين گزارش بر اثر كولاك شديد يك دستگاه تريلر هوو در منطقه «زاغه» از مسير منحرف و موجب انسداد محور خرم آباد به بروجرد شد كه پس از دو ساعت تلاش نيروهاي راهداري اداره كل، راه و ترابري پليس راه و هلال احمر، اين محور به روي شبكه حمل ونقل باز شد.
در جريان تلاش دو ساعته نيروهاي راهداري براي بازگشايي محور خرم آباد - بروجرد مهندس «عباس رضايي» مديركل راه و ترابري استان شخصا در محل حضور داشت.
به گفته وي در حال حاضر كليه راه هاي استان باز و تردد در نقاط برفگير با زنجير چرخ ميسر است.
براساس گزارش همكار ما از اليگودرز بارش برف سنگين قطع ارتباط 30 روستاي اين شهرستان را موجب شده است و ارتفاع برف در برخي نقاط شهرستان به 50 سانتي متر مي رسد.
به گزارش خبرنگار كيهان از همدان بارش برف موجب تعطيلي كليه مدارس و مراكز آموزش عالي در استان شده است.
اداره كل هواشناسي استان اعلام كرد ميزان بارش تا بعدازظهر ديروز در همدان 25 سانتي متر بوده است.
بنا به اعلام روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان، جمعه شب 60 نفر از مسافران در راه مانده، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر بهار، و 40 نفر نيز در پايگاه امداد جاده اي اسدآباد اسكان داده شدند.
همچنين گزارش خبرگزاري «فارس» حاكي از آغازبارش برف از شب جمعه در نقاط مختلف اردبيل و افت شديد دما در اين استان است و رفت وآمد خودروها در محورهاي مواصلاتي و گردنه هاي استان با كمك زنجير چرخ صورت مي گيرد.

 



وزارت بهداشت هشدار داد
خطر بازگشت موج دوم ايدز در زندان ها

رئيس اداره پيشگيري از ايدز وزارت بهداشت نسبت به خطر بازگشت موج دوم ايدز در بين معتادان تزريقي موادمخدر و زندانيان هشدار داد.
دكتر عباس صداقت ضمن اشاره به اين كه زندان ها در طول دهه گذشته فعاليت هاي خوبي را در راستاي كنترل HIV انجام داده اند، اظهار كرد: آمارها نشان مي دهد شيب ابتلا به HIV در ميان زندانيان طي 8 سال از 4/2 درصد به 7/1 درصد در سال 89 رسيده است كه در نوع خود موفقيت بزرگي به حساب آمده و از سوي سازمان بهداشت جهاني نيز مورد تقدير قرار گرفت.
وي ادامه داد: اما متاسفانه در يك يا دو سال اخير، نگران كمرنگ شدن برنامه هاي كاهش آسيب در زندان ها هستيم. اين هشدار را براي خود قائليم كه كاهش آمار ابتلا به ايدز، ما را از شيوع مجدد آن در زندان ها غافل نكند.
رئيس اداره پيشگيري از ايدز وزارت بهداشت ضمن درخواست از ستاد مبارزه با موادمخدر مبني بر توجه ويژه به برنامه هاي كاهش آسيب ايدز، اظهار كرد: اخيرا اخباري مبني بر كاهش اعتبار مراكزگذري و برنامه هاي كاهش آسيب و همچنين ناكافي بودن سرانه بخش بهداشت در زندان ها منتشر شده است. اگر ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان زندان ها بيش از پيش به برنامه هاي كاهش آسيب توجه نكنند، خطر بازگشت موج دوم و افزايش مجدد شيوع HIV در ميان زندانيان و معتادان تزريقي دور از ذهن نيست.

 



دستگيري سارقان شبكه بانكي

كارشناسان اداره مبارزه با جرايم پليس فتاي پايتخت اعضاي باندي كه از طريق اينترنت اقدام به سرقت از شبكه بانكي كشور كرده و وجوه برداشتي را به حساب هاي جعلي انتقال مي دادند را دستگير كردند.
سرهنگ محمد حسن شكريان، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات با اعلام خبر دستگيري اعضاي يك باند كه از طريق اينترنت اقدام به سرقت از شبكه بانكي كشورمي كردند گفت: اين افراد وجوه برداشتي را به حساب هاي جعلي انتقال مي دادند.
وي با بيان اينكه در دي ماه سال جاري پرونده اي تحت عنوان برداشت غيرمجاز اينترنتي و افتتاح حساب جعلي از طريق اينترنت از حساب مشتريان از سوي دادسراي ويژه جرايم رايانه اي تهران به پليس فتاي پايتخت ارجاع شد گفت: پس از ارجاع، رسيدگي به اين پرونده در دستور كار كارشناسان اداره مبارزه با جرايم اينترنتي قرار گرفت.
شكريان با بيان اينكه محتويات پرونده حكايت از آن داشت كه فرد يا افرادي ناشناس اقدام به نفوذ به سيستم اينترنتي يكي از بانك ها كردند گفت: به دنبال اين موضوع رسيدگي به پرونده در دستور كار كارشناسان ويژه اداره مبارزه با جرايم سايبري قرار گرفت و مأموران تحقيقات گسترده خود به منظور شناسايي متهم يا متهمان را آغاز كردند.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت با اشاره به انجام تحقيقات ميداني و بررسي هاي فني از سرورهاي بانك تصريح كرد: در بررسي هاي كارشناسانه مشخص شد از حساب 36 مشتري بانك بيش از 15 ميليارد ريال وجه به سرقت رفته و وجوه سرقتي به حساب هاي جعلي انتقال داده شده است.
شكريان با بيان اينكه در خلال تحقيقات مأموران دريافتند اعضاي باند پس از سرقت وجوه مشتريان اقدام به خريد دلار از صرافي ها كرده اند، به اهميت ويژه اين پرونده و تعدد شكات اشاره كرد و گفت: كارآگاهان در بررسي ها از بانك هاي اطلاعاتي محل اختفاي متهمان در شهر اصفهان را شناسايي كردند و عمليات دستگيري اعضاي اين باند آغاز شد.شكريان گفت: پس از شناسايي اعضاي باند با انجام هماهنگي قضايي متهمان در يك عمليات غافلگيرانه پليسي دستگير شدند.رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه در بازجويي هاي بعمل آمده از متهمان همگي به جرم خود اعتراف كردند گفت: متهمان با صدور قرار 20 ميليارد ريالي روانه زندان شدند و پرونده نيز تحويل دادسرا شد.

 



كاهش مدت انتظار مشمولان براي اعزام به خدمت دوره ضرورت

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا از كاهش انتظار مشمولان براي اعزام به خدمت دوره ضرورت خبر داد.
سرهنگ رحمان عليدوست در اين باره گفت: در پي اعلام آمادگي و درخواست هاي متعدد مشمولان خدمت وظيفه عمومي براي اعزام به خدمت دوره ضرورت، سازمان وظيفه عمومي ناجا در راستاي كاهش مدت انتظار اعزام به خدمت مشمولان، با مهيا كردن شرايط لازم و ايجاد افزايش در ظرفيت پذيرش مشمولان در مراكز آموزش نيروهاي مسلح به آن دسته از مشمولاني كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ خرداد ماه سال 91 و به بعد هستند و متقاضي اعزام زودتر از موعد مقررند، اجازه داده زودتر از موعد ابلاغ نشده و در زمان دلخواه خود به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
عليدوست ادامه داد: اين دسته از مشمولان مي توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) نسبت به ارايه درخواست و اعلام تاريخ پيشنهادي و مورد نظر خود اقدام تا از طريق سازمان در سريع ترين زمان ممكن به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

 



كثيف ترين صهيونيست روي زمين

يك خاخام صهيونيست، به همه دختران يك مدرسه در سرزمين هاي اشغالي تجاوز جنسي كرد.
به گزارش مشرق، روزنامه «معاريو» چاپ سرزمين هاي اشغالي نوشت كه يك خاخام صهيونيست كه به عنوان مدير در يكي از مدارس اسرائيلي كار مي كرد، به همه دختران دانش آموز مدرسه خود تجاوز كرده است.براساس اين گزارش، تجاوز به عنف به دو دختر دانش آموز 16 ساله از جمله جنايات اين خاخام بوده است.موضوع تجاوز اين خاخام به دختران اين مدرسه هنگامي فاش شد كه يكي از اين دختران كه بارها قرباني اقدامات شوم اين خاخام واقع شده بود، با ارائه شكايتي به پليس اعلام كرد كه از سوي مدير مدرسه، مورد تجاوز قرار گرفته است.به نوشته اين روزنامه، اين خاخام بارها به دلايل واهي، اين دختر را به دفتر خود احضار و به او تجاوز كرده است.

 



گربه آمريكايي نامزد انتخابات سنا

در تلاش براي به سخره گرفتن سياستمداران آمريكايي، يك آمريكايي گربه خود را براي انتخابات سناي اين كشور نامزد كرد!
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه اماراتي دارالخليج، اين فرد آمريكايي، «هانك»، گربه 9 ساله خود را با قرار دادن عكس و رزومه اش در يك سايت تبليغاتي، نامزد انتخابات مجلس سناي اين كشور معرفي كرد.اين گربه آمريكايي كه با ظاهري آراسته و كراواتي در گردنش در تصوير حاضر است، در رزومه خود عنوان داشته كه در شهر سبرسنگفيلد از مادري آواره در خيابان متولد شده و با جديت و تلاش به همه خواسته هايش دست يافته است!
شبكه «دبليو آر سي تي وي» آمريكا گزارش داد: هانك در تبليغات خود اعلام كرده است كه ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر و بهبود شرايط زندگي براي شهروندان آمريكايي از جمله اهداف و اولويت هاي اوست!

 



مرد گرگ نما ازدواج كرد

«داني راموس» مكزيكي كه به دليل موهاي صورتش به «مرد گرگي» مشهور است، علي رغم رفتارهاي توهين آميز اطرافيانش، توانسته همسر ايده آل خود را پيدا كند.
راموس به بيماري موسوم به «سندرم گرگي» مبتلاست كه باعث مي شود در سطح بدن و به خصوص صورتش مقدار نامتعادلي مو رشد كند.به گفته «راموس» اغلب مردم از ديدن او عكس العمل هاي متفاوتي نشان مي دهند و به او توهين مي كنند. اما شرايط عجيب «راموس» هيچ گاه مانعي براي او نبوده و ظاهر خشن او نتوانسته در شخصيت مهربانش تأثير بگذارد.
«لوسي» نامزد راموس، گفت: علي رغم اينكه چهره راموس وحشتناك به نظر مي آيد، اما او بسيار مهربان است و شخصيتي حساس دارد.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري ABC راموس گفت: توانسته ام با چهره ام كنار بيايم و قصدي براي تغيير آن ندارم.

 



ماري در دام عنكبوت

تصاوير گرفته شده از يك عنكبوت كه ماري را در تارهاي خود گرفتار كرده بود، شگفتي ساز شد.
به گزارش ايسنا، اين تصاوير نشان مي دهد كه چگونه يك عنكبوت، مار را در تارهاي خود گرفتار كرده، كشته و آن را به عنوان غذا به تدريج مي خورد.«تانيا رابرتسون» از كاركنان يك شركت در آفريقاي جنوبي در حالي كه مشغول كار بود، گرفتار شدن اين مار را در تار عنكبوت ديد.عنكبوت قبل از اين كه مار را بخورد، دو روز را به تنيدن تور در اطراف آن صرف كرد.عنكبوت ياد شده، ماده بوده و از
گونه «brown button» است، اما به اندازه «بيوه سياه» مرگبار نيست.

 



دستگيري والدين كودك آزار

بنا بر اعلام پليس كشور «ولز» پسر 3ساله اي كه تحت اذيت و آزار والدينش قرار گرفته بود، براي رفع گرسنگي مجبور به خوردن موهايش شد.
پليس «ولز» در توضيح اين كودك آزاري گفت: والدين اين پسر، او را داخل قفسي حبس كرده و از دادن غذا به او خودداري مي كردند.پليس اين پسربچه را در حالي در داخل قفسي تاريك و سرد زنداني شده پيدا كرد كه به دليل گرسنگي و تشنگي كاملاً بي حال شده بود.به گفته پليس، زماني كه نيروهاي امداد اين كودك را نجات داده و به بيمارستان منتقل كردند او از گرسنگي و تشنگي بي تاب شده و در حال دست و پنجه نرم كردن با مرگ بود.پزشكان بيمارستان «نويل هال» در «ولز» پس از انجام اقدامات اوليه اعلام كردند: وضعيت اين پسر رو به بهبود است و طوري غذا مي خورد كه به نظر مي رسد تا به حال غذا نخورده است.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، پليس والدين اين كودك را به اتهام كودك آزاري دستگير و روانه زندان كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14