(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 اسفند 1390- شماره 20169

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
علت كاستي هاي برخي از نخبگان
رئيس قوه قضائيه: تشكيل هيئت نظارت بر قانون اساسي غيرقانوني است
اختلاف حساب يك ميليارد دلاري را رحيمي امضا كرد و به مجلس فرستاد
پرسنل كيهان خون خود را اهدا كردند
تمديد وضع اضطراري آمريكا عليه ايران
تقدير از كاروان جهاني الي بيت المقدس در تهران



علت كاستي هاي برخي از نخبگان

اراده الهي بر اين تعلق گرفته كه انسان ها زندگي اجتماعي داشته باشند تا زمينه رشد كمي و كيفي در استفاده از رحمت هاي خدا فراهم بشود. اگر زندگي اجتماعي نبود، نه از نظر كميت اين همه انسان مي توانستند از رحمت هاي خدا استفاده كنند و نه از نظر كيفي مي توانستند به اين مراتب ازمعرفت، اعمال صالح و رشد معنوي نائل بشوند.
همين طور كه اراده الهي به اين تعلق گرفته كه در بدن انسان جهازهاي مختلفي وجود داشته باشد و در هرجهازي اندام هاي گوناگون و درهر عضوي بافت هاي مختلف و بالاخره ميلياردها سلول مختلف جمع شوند تا يك پيكر انسان را تشكيل بدهد، اراده الهي تعلق گرفته كه از مجموعه اي از انسان ها كه هر انساني به منزله يك ياخته است، نيزجامعه اي تشكيل بشود كه هر كدام از افراد درآن نقش خاصي را ايفا بكند، به طوري كه اگر هر كدام نقش خودشان را درست ايفا كردند جامعه به هدف مطلوب خودش مي رسد، اما اگر كمبودي درآن وجود داشته باشد و بعضي نتوانند وظيفه خودشان را درست انجام بدهند، جامعه، سالم نمي ماند و رشد نمي كند.
نياز جامعه به نخبگان
همان گونه كه همه اندام ها دربدن مورد نياز و مهم هستند، اما برخي از اندام ها وظايف كلي تر و عام تري برعهده دارند و مهم ترند، درجامعه نيز هرچند اعضا مورد نياز هستند، اما نخبگاني هستند كه برخي نيازهاي مادي مردم را تأمين مي كنند و نخبگان ديگري كه براي تأمين نيازهاي فكري مردم وجود دارند و بايد از ناحيه آنها افكار و شناخت هاي صحيح درباره مصالح و مفاسد به ديگران سرايت كند و افراد عادي نمي توانند اين نقش ها را برعهده بگيرند.
همه ما معتقديم بزرگ ترين انساني كه براي جامعه انساني موثراست، وجود مقدس امام معصوم (ع) است كه نقش او را هيچ كس ديگر نمي تواند ايفا كند و هر كس ديگر به هر اندازه كه به او شباهت داشته باشد و در راه او قدم بردارد، اندكي از اين نقش را مي تواند ايفا كند.
ما بايد بدانيم كه براي چه آفريده شده ايم و هدف از خلقت ما چيست، دراين صورت است كه مي توانيم بفهميم كه نخبگان چه كساني هستند و چگونه در راه رسيدن به اين هدف، فعاليت مي كنند، اما تاريخ اسلام و آيات قرآن نشان مي دهد كه هميشه بخش عظيمي از جامعه از لحاظ درك وظايف نخبگان كمبود داشته و نمي توانستند تشخيص بدهند نخبگان و برترين افراد جامعه چگونه بايد باشند، چرا كه نمي دانستند سعادت حقيقي جامعه چيست و جامعه مطلوب كدام جامعه است.
نيازهاي معنوي، ضرورت اجتناب ناپذير
بسياري از مردم، جامعه مطلوب را جامعه اي مي دانند كه همه نيازهاي مادي در آن تأمين شده و امنيت و آرامش رواني درآن موجود باشد، در حالي كه انسانيت انسان درگرو معنويات است و نيازهاي معنوي، مهمترين نيازهاي انسان هستند، و همه پيامبران نيز به همين منظور مبعوث شدند و از همين روست كه انسان خليفه الله شده است وگرنه انسان هيچ برتري نسبت به حيوانات ندارد و حتي برخي حيوانات از اين جهات از انسان ها برترند.
هرچند مطلوب نيست كه برخي ها از شناخت نيازهاي معنوي خود غافل باشند، اما ناراحت كننده تر اين است كه افرادي كه اين نياز را درك كرده و چه بسا در اين راه نيز تلاش هايي كرده اند و حتي شكنجه ها و آزارهايي را تحمل كرده و تا مرز شهادت پيش رفته اند، از مسير درست برگشته و منكر همه آنها شدند.
وظيفه سنگين نخبگان
نخبگان بايد وظيفه خود را دراين راستا بشناسند و ضمن حفظ خود از اين لغزش ها، دست ديگران را كه درمسير لغزنده قرار دارند، بگيرند و حتي اگر برخي نخبگان دچار انحراف شدند، بايد نخبگان ديگر جلوي آنها و كساني را كه به تبعيت از ايشان در معرض انحراف هستند، بگيرند.
حال اگر بخواهيم ببينيم نخبگان ما به وظيفه خود عمل مي كنند يا نه، بايد ببينيم كه چه اعتقادي دارند؟ آيا به فكر نيازهاي معنوي جامعه هستند؟ اگر دائما از مشكلات اقتصادي شكايت مي كنند و سخني از مشكلات فرهنگي كه روز به روز بيشتر مي شود، به ميان نمي آورند يا تنها به دستاوردهاي اقتصادي و اختراعات و پيشرفت ها افتخار مي كنند و دستاوردهاي فرهنگي براي آنها اهميتي ندارند، بايد بدانيم كه آنها نقص داشته و وظيفه خود را نمي دانند.
اصولاً جامعه نخبگاني مي خواهد كه لااقل دركنار درك نيازمندي هاي مادي به نيازمندهاي معنوي توجه داشته باشند و ببينند نظام تا چه اندازه نظام انساني، انسان ساز وخداپسند است.
معيار ما بايد اين باشد كه آيا اسلام در جامعه ما روز به روز در حال پيشرفت است؟ متأسفانه بخشي از متصديان امور حكومتي و كارگزاران دولتي كشور اين مسائل اساسي اسلام و انقلاب را آن طور كه بايد باور ندارند. مثلا اسمي از ولايت فقيه مي برند اما از عمق دل آن را نشناخته و حتي آن را قبول ندارند. در حالي كه بنا به فرمايش امام (ره)، رئيس جمهور منتخب مردم اگر از طرف ولي فقيه نصب نشود طاغوت است. اگر كساني اين باور را نداشته باشند در شناختشان و اعتقادشان ضعف وجود دارد و بايد به فكر ترميم آن باشند. بايد باور داشته باشيم كه پيشرفت جامعه فقط به پيشرفت هاي مادي نيست و نه تنها موشك ساختن، بلكه ساختن قمر مصنوعي هم دليل پيشرفت انساني نيست، بلكه پيشرفت انساني به اين است كه جامعه، خداشناس و خداباور بشود وپيشرفت هاي مادي لوازم ثانوي است.
اگر به خدا ايمان داشته و به وظيفه خود عمل كنيم، خداوند قدرت ساخت بالاتر از قمر مصنوعي را نيز به ما خواهد داد. خدا بر ما منت گذاشت و امام(ره) را به ما مرحمت فرمود كه الگوي انساني باشد كه خدا مي پسندد و حكومت او الگوي حكومتي باشد كه خدا مي پسندد و پس از وي نيز جانشيني براي او آمد كه شايد روي زمين انساني شايسته تر براي اين پست وجود نداشته باشد، اما وظيفه من و شما، كه خداوند نعمت را بر ما تمام كرده، اين است كه در حد توان خود چنين نخبگاني را كه نيازهاي معنوي جامعه را در نظر دارند، بر سركار بياوريم.
امروز وظيفه من و شما در هر منطقه اي كه هستيم، علاوه بر شناخت و معرفي اصلح، شناخت و معرفي افراد فاسد و مضر نيز هست، همانگونه كه اگر شما دانستيد كه پزشكي قلابي مطبي باز كرده است و جان مردم را به خطر مي اندازد، وظيفه داريد كه او را به مردم معرفي كنيد.
علت كاستي هاي برخي نخبگان
البته همه اينها حد و حدودي دارد و آبروي كسي را نبايد بي جهت ريخت و ارزش هاي انساني را نبايد فراموش كرد، بلكه در حدي كه مردم در دام نيفتند، بايد مردم را روشن كرد. تاريخ انبيا، ائمه اطهار، بزرگان دين و امام خودمان و سايرين را ببينيد كه اگر نبود روشنگري و معرفي افراد فاسد، اين انقلاب پيروز نمي شد.
كساني در فتنه 88 خودشان را به عنوان دلسوز مردم معرفي كردند و همه خسارت هايي كه از ناحيه آنها بر كشور وارد شد از اين جهت بود كه كساني مسامحه كرده و آنها رامعرفي نكردند و بدتر از ايشان، آنهايي اند كه دانستند و بازهم سكوت كردند. اين سكوت به خاطر تقوا نبود، اين افراد مثل كساني هستند كه ديدند سيدالشهدا(ع) را سر مي برند، اما سكوت كردند.
بايد توجه كرد هر سكوتي، مطلوب و علامت تقوا نيست، بايد همواره مصالح اسلامي را در نظر گرفته و خطرهايي كه متوجه جامعه است به مردم گوشزد كنيم و افراد فريبكار فتنه جو و حاميان فتنه را به مردم معرفي كنيم.
كاستي هايي كه در برخي نخبگان ما وجود دارد، ابتدا درباره شناختي است كه نسبت به اسلام و ارزش هاي اسلامي دارند و آن طور كه بايد اسلام را نمي شناسند و حتي بعضي از آنها به ولايت فقيه معتقد نيستند و دوم نقصي است كه در انگيزه هاي آنهاست، يعني واقعيت و حق را خوب مي شناسند، اما براي رسيدن به منافع خود، به حق پاي بند نيستند.
برخي تنها شعار داده و در عمل استوار و ثابت قدم نيستند، بسياري از كاخ نشينان خوب انتقاد مي كردند، اما هنگام جنگ و درگيري فرار كردند، اما پابرهنگان در صحنه حاضر شدند و سينه خود را جلوي سرنيزه دشمن سپر كردند و ما امروز به بركت خون آنها مي توانيم چنين صحبت هايي داشته باشيم.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در جمع اعضاي مركز پژوهشهاي فرهنگي- قم 7/11/90
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



رئيس قوه قضائيه: تشكيل هيئت نظارت بر قانون اساسي غيرقانوني است

رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر غيرقانوني بودن هيئت نظارت بر قانون اساسي از عدم همكاري و ممانعت از ورود بازرسان و اعضاي هيئت نظارت بر قانون اساسي به دستگاه قضايي خبر داد.
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي در واكنش به تشكيل هيئت نظارت بر قانون اساسي توسط رئيس جمهور اظهار داشت: بحث تشكيل هيئت نظارت بر اجراي قانون اساسي بحث پرسابقه اي در نظام جمهوري اسلامي ايران است و رؤساي جمهور سابق نيز گاهي به دنبال توسعه اصل 113 قانون اساسي بوده اند، اما اين مسئله با توجه به بحث نظارت و پايش اين هيئت در خصوص تمام دستگاه ها بحث درست و قابل قبولي نيست چرا كه قانون اساسي به اصل تفكيك قوا نظر دارد و هيئت نظارت بر قانون اساسي آنگونه كه بخواهد بر تمام دستگاه ها نظارت كند، خلاف قانون اساسي است.
آيت الله آملي لاريجاني تأكيد كرد: قوه قضائيه اجازه ورود بازرسان و اعضاي اين هيئت به دستگاه قضايي را نخواهد داد.
وي افزود: نفس تشكيل اين هيئت اگر جنبه مشورتي داشته باشد اشكالي ندارد اما اين طور نيست كه اين هيئت بتواند بر كار دستگاه هاي ديگر ورود كند و اكيداً اعلام مي كنيم ما در قوه قضائيه اجازه چنين كاري را به آنها نخواهيم داد. اينكه در قانون اساسي آمده است كه رئيس جمهور مسئول اجراي قانون اساسي است بايد با ديگر اصول قانون اساسي و در كنار هم، فهم شود و لذا شوراي نگهبان مكرراً در پاسخ رؤساي جمهور مختلف گفته است معناي اصل 113 اين است كه اگر اصلي يا اصولي از قانون اساسي تا به حال اجرا نشده و زمين مانده يا اجراي آن كاملاً تعطيل شده بايد صرفاً به مسئولان مربوطه اعلام كند و همان گونه كه بارها شوراي نگهبان در دوران رؤساي جمهور قبلي نيز تذكر داده، اصل 113 قانون اساسي ربطي به اجرا يا عدم اجراي قوانين عادي كشور درنقطه اي خاص ندارد. بعلاوه بايد توجه كرد كه در اصل 113 صحبتي از نظارت به ميان نيامده است بلكه مسئوليت اجراي قانون اساسي به عهده رئيس جمهور گذاشته شده و اگر بنا باشد مسئوليت اجرا را به آن نحو كه آقاي رئيس جمهور تفسير مي كند، بفهميم، بايد گفت بنابراين كل اجراي قوانين در كشور با ايشان است كه امري است غيرمنطقي و غيرقابل قبول.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اين كه بحث فني و دقيق تر راجع به اصل 113 قانون اساسي و عدم قانوني بودن تشكيل هيئت نظارت بر قانون اساسي نيازمند فرصت مناسب ديگري است، تأكيد كرد: در كنار اصل 113 بايد بقيه اصول قانون اساسي نيز ملاحظه شود و اينطور نباشد كه تنها به اصل 113 بپردازيم و اينگونه القا كنيم كه گويي رئيس جمهور مسئول اجراي تمام امور و تمام دستگاه هاي كشور است!
آملي لاريجاني افزود: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در سال 1368 بازنگري شد اما قبل از آن قانون به گونه اي بود كه قوه مجريه و رئيس جمهور به نوعي بالاتر از ديگر قوا بود، اما در حال حاضر و برحسب بحث تفكيك قوا طرح مسئله پايش و مراجعه و رسيدگي به امور دستگاه هاي مختلف به عنوان انجام وظايف هيئت نظارت بر قانون اساسي ورود به حيطه قواي ديگر است و مسئولان عالي نظام نيز با آن مخالفند.
وي تاكيد كرد: قرار بود شوراي نگهبان در اين مسئله نظر بدهد و راه حل پيدا بشود اما متأسفانه مسئله به اين صورت مطرح شد و ما اميدواريم كه وظيفه اين هيئت به وظايف مشورتي اصلاح شود تا مشكلي پيش نيايد.
راي مردم پرصلابت بود
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه با اشاره به تبليغات وسيع دشمنان نظام اسلامي و رسانه هاي آنان درباره انتخابات و اعمال تحريم هايي كه به اذعان خود غربي ها بي سابقه بوده و نيز القاي مشاركت پايين مردم در انتخابات گفت: آمريكا و همراهان اروپايي اين كشور فضاي بسيار سنگيني را براي به زانو درآوردن مردم ايجاد كردند و ماه ها قبل از انتخابات رسانه هاي غربي تلاش كردند كه به همراه برخي معاندان داخلي نظام و ضد انقلاب خارج نشين اين گونه القا كنند كه مشاركت مردم پايين و كم رنگ خواهد بود و اگر مشاركت بالاي 50 درصد شود، حتماً تقلب شده است! اما با اين حال مردم فهيم و بصير ما يك بار ديگر با راي بالاي خود به نظام جمهوري اسلامي ايران آري گفتند و نظام را براي ادامه راه پرصلابت خود بيمه كردند.
رئيس قوه قضائيه تصريح گزارشگر ويژه حقوق بشر به تقلب در انتخابات سال 88 را دروغ و اجحاف ديگري برشمرد كه اعتبار و بي طرفي اين گزارشگر را زير سؤال مي برد.
وي تاكيد كرد: انتخابات سال 88 با شكوه هرچه تمام تر و با مشاركت بي سابقه بالاي 80 درصد مردم برگزار شد و حتي خود نمايندگان كانديداها در جلسه اي كه به منظور بررسي ادعاهاي آنان پس از انتخابات برگزار شد اذعان كردند كه اشكالي در حين شمارش و شعب اخذ رأي و داخل صندوق ها نبوده ولي مشكل ما با مقدمات برگزاري انتخابات است! حال گزارشگر ويژه كه بايد بي طرف باشد، حسب گزارش ها و ادعاهاي افراد ضدانقلاب ادعاي تقلب در انتخابات را مطرح كرده است.
آملي لاريجاني گزارش حقوق بشري عليه ايران را «نمونه ديگري از افتضاح ادعاهاي حقوق بشري غرب» اعلام كرد و گفت: اوضاع حقوق بشري غرب به قدري تنزل كرده كه اينك تقريباً تمام مردم كشورهاي دنيا مي دانند كه غربي ها در ادعاهاي حقوق بشري خود صادق نيستند وگرنه هرگز در برابر كشتار مردم بحرين سكوت نمي كردند و يا خود در افغانستان و ساير كشورها اينگونه دست به جنايت نمي زدند.
وي فعاليت ستاد حقوق بشر قوه قضائيه و انتشار ديدگاه هاي حقوق بشري جمهوري اسلامي ايران را مناسب توصيف كرد وگفت: به هر حال كشورهاي غربي متوجه شده اند كه مردم ما و نظام اسلامي ما تسليم حرف زور نخواهند شد و به دروغ هاي آشكار آنان عليه ايران واقف هستند.
رئيس قوه قضائيه در پايان سخنان خود به تشريح فعاليت هاي قوه قضائيه در سال 1390 پرداخت و با تقدير از زحمات مسئولان قضايي و قضات و كاركنان قوه قضائيه «مقابله با مفاسد اقتصادي و اجتماعي» را رويكرد اصلي دستگاه قضايي در اين سال اعلام كرد و گفت: مقابله با مفاسد اجتماعي و اقتصادي در سال 1391 نيز با قوت و با شدت بيشتري ادامه مي يابد.
آملي لاريجاني برگزاري دادگاه فساد بزرگ مالي علي رغم شيطنت هاي رسانه اي مبني بر عدم رسيدگي به اين پرونده و نيز مقابله جدي، سريع و قانوني با مفاسد بزرگ و خشن از جمله قتل، تجاوز به عنف، زورگيري و مواد مخدر را از مصداق هاي بارز عملكرد قوه قضائيه در سال 90 در خصوص مبارزه با مفاسد برشمرد و گفت: براساس اعلام مسئولان نيروي انتظامي جرايم خشن و بزرگ تا 80 درصد كاهش يافته است.
رئيس دستگاه قضا در پايان ضمن تشكر از حمايت هاي رهبر معظم انقلاب از همكاري ساير قوا با اين دستگاه تقدير كرد.

 



واكنش ديوان محاسبات به سخنان رئيس جمهور؛
اختلاف حساب يك ميليارد دلاري را رحيمي امضا كرد و به مجلس فرستاد

رئيس كل ديوان محاسبات كشور طي نامه اي به رئيس مجلس نسبت به اظهارات احمدي نژاد در جلسه علني بررسي سوال از رئيس جمهور واكنش نشان داد و اعلام كرد گزارش يك ميلياردي توسط رحيمي معاون فعلي شما منتشر شده است.
عبدالرضا رحماني فضلي رئيس كل ديوان محاسبات كشور در اين نامه نوشته است:
1-موضوع اختلاف حساب يك ميليارد دلار شركت ملي نفت ايران و خزانه مربوط به تفريغ بودجه سال 1385، در زمان رياست جناب آقاي رحيمي معاونت محترم اول رياست جمهوري بر ديوان محاسبات كشور به تصويب رسيده و با امضاي ايشان به مجلس شوراي اسلامي تقديم شده است. شايان ذكر است ديوان محاسبات كشور هيچگاه فردي را متهم به دزدي و اختلاس نكرده و اساسا اين نوع ادبيات در ديوان محاسبات كشور جايگاهي ندارد. در همه حال تأكيد بر رعايت حقوق بيت المال و اجراي صحيح مراحل قانوني رسيدگي به پرونده بوده و در هيچ يك از جوابيه هاي ديوان مطالبي كه رياست محترم جمهوري اعلام فرمودند به چشم نمي خورد. ديوان محاسبات كشور همواره بر اجراي صحيح فرآيند رسيدگي و تعيين تكليف پرونده در مراجع قانوني تأكيد داشته و بر عدم اظهار نظر توسط افراد غيرمسئول له يا عليه اين موضوع تا مشخص شدن نتيجه نهايي اصرار ورزيده است. اين امر در كليه مواضع و مصاحبه هاي مسئولين ديوان مورد تأكيد قرار گرفته است.
2-رياست محترم جمهوري در خانه ملت و در پيشگاه نمايندگان مردم اعلام فرمودند كه رياست ديوان محاسبات در ايام انتخابات رياست جمهوري در سال 88 در راديو و تلويزيون حضور پيدا كرده و درخصوص پرونده فوق الذكر اظهارنظر نموده است. ضمن تكذيب اين امر از ايشان خواهشمنديم به منظور اثبات ادعاي خود مبني بر حضور اينجانب در صدا و سيما مستندات مربوطه را ارائه فرمايند. انتظار مي رود رياست محترم جمهوري در مقام دفاع از حقوق ملت در صحت و سقم فرمايشات خود تأمل بيشتري داشته و از ايراد تهمت ناروا به اشخاص خودداري فرمايند.
3-در دوره كنوني، ديوان محاسبات كشور عملكرد مالي دولت در اجراي قوانين را در قالب گزارش هاي تفريغ بودجه سالهاي 1386، 1387، 1388 و 1389 و همچنين گزارش هاي حسابرسي ضمني و مستمر خود به مجلس شوراي اسلامي تقديم نموده است. اين گزارش ها با حضور و اطلاع مسئولين دولتي مربوطه تهيه و از حيث محتوا كاملا قابل استناد و اتكاء مي باشد. برخي از تخلفات اعلامي با راي نمايندگان ملت و در اجراي ماده «233» آيين نامه داخلي مجلس جهت رسيدگي قضايي به قوه قضائيه ارسال گرديده است.

 



پرسنل كيهان خون خود را اهدا كردند

سرويس اجتماعي-
جمعي از پرسنل روزنامه كيهان ديروز خون خود را اهدا كردند.
به دنبال اطلاعيه سازمان انتقال خون مبني بر كاهش ذخيره هاي خوني در تمامي پايگاه هاي كشور و درخواست از عموم مردم براي اهداي خون، پرسنل روزنامه كيهان خون خود را اهدا نمودند. بنابراين گزارش ديروز با ورود نيروهاي سازمان انتقال خون كشور به مؤسسه كيهان، جمعي از كاركنان روزنامه بطور خودجوش و براي كمك به بيماران نيازمند، خون خود را اهدا كردند.

 



تمديد وضع اضطراري آمريكا عليه ايران

سرويس سياسي-
رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه رفتارهاي ايران عليه منافع اين كشور در منطقه است، وضع اضطراري اعلام شده عليه ايران را با صدور فرماني جديد تمديد كرد.
«باراك اوباما» ديروز در نامه اي خطاب به رئيس مجلس نمايندگان آمريكا نوشت «بحران در روابط دو جانبه ايالات متحده با جمهوري اسلامي به خاطر رفتار و سياست هاي حكومت ايران برطرف نشده است» و به همين علت وضع اضطراري در روابط با اين كشور را براي يك سال ديگر تمديد كرده است.
به نوشته رئيس جمهور آمريكا رفتار و سياست هاي ايران عليه منافع ايالات متحده در منطقه است.
آمريكا در پانزدهم مارس 1995 در زمان رياست جمهوري بيل كلينتون عليه ايران اعلام وضع اضطراري كرد تا «با خطر غيرطبيعي و خارق العاده» اين كشور براي امنيت ملي، سياست خارجي و اقتصاد ايالات متحده مقابله كند.

 



تقدير از كاروان جهاني الي بيت المقدس در تهران

كاروان جهاني الي بيت المقدس در تهران مورد تقدير قرار مي گيرد.
همايش تقدير از اقدام آزادي خواهانه شاخه آسيايي كاروان جهاني «الي بيت المقدس» شنبه آينده ساعت 15 در تهران در محل تالار اجتماعات لانه جاسوسي (سفارت سابق آمريكا) برگزار مي شود.
در اين همايش كه با حضور اعضاي اين كاروان و شخصيت هاي فرهنگي - اجتماعي همراه خواهد بود، علي اكبر ولايتي، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل و دبير مجمع جهاني بيداري اسلامي سخنراني خواهد كرد.
همچنين بنا بر اعلام اتحاديه امت واحده، در اين همايش، «طه حسني» كه ترانه «دلتنگ تو هستم» را براي مسجدالاقصي سروده است نيز ترانه خود را اجرا خواهد كرد.
در حاشيه اين همايش نيز هداياي فرهنگي توليد شده مرتبط با كاروان به شركت كنندگان اهدا خواهد شد.
همچنين اعضاي اين كاروان در بدو ورود خود به تهران در ساعت 21 جمعه 26 اسفند به مقام شامخ حضرت امام خميني«ره» اداي احترام خواهند كرد.
ديگر برنامه كاروان در تهران كنفرانس خبري و مراسم نمادين تقدير از كاروان است كه در ساعت ده صبح روز شنبه در محل برج ميدان آزادي برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14