(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 اسفند 1390- شماره 20170

حديث دشت عشق
شاهين بازنده اي سربلند بود
صعود استقلال به آسيا با قهرماني در جام حذفي
اخبار كوتاه از فوتبال
انگليس در ليگ فوتبال اروپا نماينده اي ندارد
صدرنشينان ليگ برتر حذف شدند
مرحله يك چهارم ليگ قهرمانان قرعه كشي شد
بارسلونا-ميلان ؛ سخت و جذاب مثل هميشه
آغازهفته بيست و هشتم ليگ برتر
پايان خوش پيروزي با پيروزي پرگل برابر نفت
در جريان تكرار مجمع فدراسيون فوتبال نيستم
كفاشيان: از جايم تكان نمي خورم !
روايت صفايي از تصميم گيري آقازاده ها در وزارت ورزش
برويد و ببينيد «ك-عباسي» چه كسي است؟
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «مرتضي چوبگين»
اولين شهيد محله بوزان
به سال 1340، پرستوي مهاجري در شب يلدا قدم به دامان خانواده نهاد. در خيمه اي پرورده گشت كه آكنده از رنگ و بوي الهي بود و جام وجودش را با باده طريقت عشق سرشار نمود. تحصيلات خود را در پنجم ابتدايي به اتمام رسانيد و پس از آن، به كاشي كاري و تراشكاري مشغول شد. از همان اوان كودكي، تدين و جوانمردي در عارضش هويدا و كلامش با حجب و صبوري و شكوري همراه بود. وجود نازنينش در مواقع بيكاري به رفتن به جلسات مذهبي و دعا مي پرداخت و همواره در نماز جماعت حضور مي يافت و در امور فرهنگي و ورزشي مسجد نيز مشاركت مي نمود. با برپايي صداي الله اكبر، به جرگه تظاهرات پيوست و به پخش اعلاميه ها اقدام كرد و سپس با فعاليتهاي بسيجي و با عنوان رزمنده، به ميدانهاي رزم و ستيز گام نهاد. با شجاعت و شهامت چون شيران يل به دشمنان تاخت و با عشق رسيدن به شهادت و حفظ ميهن و ناموس، يك ماه و اندي به مقابله آنان پرداخت و سرانجام درسردي رنگ برافروخته آذرماه 1360در عمليات طريق القدس و منطقه بستان، به افتخار الهي خويش نايل شد و روح جاودانه اش براي هميشه به وصال حق شتافت. او اولين شهيد محله بوزان است.

 



شاهين بازنده اي سربلند بود
صعود استقلال به آسيا با قهرماني در جام حذفي

تيم فوتبال استقلال تهران با پيروزي برابر شاهين بوشهر در ضربات پنالتي علاوه بر كسب جام قهرماني بيست و پنجمين دوره رقابتهاي جام حذفي، براي ششمين بار در اين دوره از رقابتها قهرمان و به عنوان اولين نماينده ايران راهي ليگ قهرمانان فصل آينده شد.
ديدار فينال بيست و پنجمين دوره رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور روز پنجشنبه هفته گذشته بين تيم هاي استقلال تهران و شاهين بوشهر در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار شد كه دو تيم در پايان 120 دقيقه به تساوي بدون گل رضايت دادند اما در ضربات پنالتي استقلال با نتيجه 4 بر يك حريف خود را شكست داد و قهرمان شد.
در اين ديدار كه به قضاوت عليرضا فغاني و در حضور بيش از 15 هزار تماشاگر برگزار شد، دو تيم در پايان نيمه اول فوتبال زيبايي را به نمايش نگذاشتند به گونه اي كه دروازه ها كمتر تهديد شد و بازي بيشتر در ميانه هاي ميدان در جريان بود. با اين حال شاهين بوشهر در دقيقه 13 مي توانست به گل برسد كه ضربه مهاجم شاهين به تير دروازه استقلال برخورد كرد.
در حالي كه همه منتظر بودند تا در نيمه دوم فوتبال زيبا و جذابتري را از شاهين و استقلال شاهد باشند اما روند كسل كننده نيمه اول ادامه داشت و اين دو تيم به تعداد انگشتان يك دست هم روي دروازه يكديگر خطرساز نشدند تا 90 دقيقه قانوني اين ديدار با تساوي بدون گل به پايان برسد و كار به وقت اضافه كشيده شود. در دو وقت اضافه هم استقلال و شاهين نتوانستند گلي به ثمر برسانند تا كار به ضربات پنالتي كشيده شد.
در ضربات پنالتي استقلال توسط محسن يوسفي، فريدون زندي، ساموئل و يركوويچ به گل رسيد. تنها گل شاهين نيز توسط علي انصاريان به ثمر رسيد و مهدي نوري و امجدشكوه مقام پنالتي هاي خود را از دست دادند كه البته پنالتي شكوه مقام را سيدمهدي رحمتي مهار كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تباني برخي بازيكنان فوتسال پيروزي محرز شد
مدير عامل باشگاه پيروزي از محرز شدن تباتي برخي از بازيكنان تيم فوتسال اين باشگاه در ديدار با تيم فوتسال گيتي پسند خبر داد و گفت: ضمن برخورد شديد انضباطي با متخلفان، از همه كساني كه در اين خصوص آسيب ديدند عذرخواهي مي كنيم. محمد رويانيان در خصوص تخلفاتي كه در ديدار تيم هاي فوتسال گيتي پسند اصفهان و پيروزي در هفته آخر رقابت هاي ليگ برتر فوتسال اتفاق افتاد ضمن بيان مطلب فوق گفت: با بررسي هايي كه انجام داديم تباني تعدادي از بازيكنان تيم فوتسال پيروزي براي ما محرز شد، ضمن ابراز تأسف از اين مسئله، در باشگاه پيروزي تصميم گرفته ايم كه بازيكنان خاطي از تيم اخراج شوند. وي با بيان اينكه 30 درصد از قرارداد كليه بازيكنان كسر خواهيم كرد، افزود: انتظار ما اين بود كه سرپرست تيم به عنوان نماينده مديرعامل باشگاه در خصوص اين قضيه با هوشمندي مديريت كند اما متأسفانه اين اتفاق نيفتاد بنابراين تصميم گرفته شد تا وي را نيز از سمت خود عزل كنيم. وي در خصوص آينده تيم فوتسال باشگاه پيروزي خاطرنشان كرد: به زودي در خصوص ادامه فعاليت و يا انحلال تيم فوتسال باشگاه پيروزي تصميم گيري خواهيم كرد.
صعود قطعي آلومينيوم هرمزگان به ليگ برتر و توقف پيكان
هفته بيست و سوم رقابت هاي فوتبال ليگ دسته اول در حالي با شكست آلومينيوم هرمزگان در ياسوج پيگيري شد كه با توجه به ناكامي ساير مدعيان گروه دوم اين تيم هرمزگاني توانست براي نخستين بار جواز حضور در ليگ برتر را بدست آورد. هفته بيست و سوم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر ديروز با برگزاري 13 ديدار پيگيري شد كه در گروه دوم تيم آلومينيوم هرمزگان در روز شكست برابر شهرداري ياسوج، با توجه به باخت ماشين سازي تبريز و تساوي گهر زاگرس دورود براي نخستين مرتبه جواز حضور در رقابت هاي ليگ برتر را بدست آورد و نخستين تيم دسته اول نام گرفت كه به ليگ دوازدهم راه يافته است.در گروه اول هم پيكان برابر ايرانجوان بوشهر به تساوي بدون گل رضايت داد تا تكليف تيم صعود كننده از اين گروه در هفته هاي پاياني مشخص شود.در جدول رده بندي گروه «الف»تيم هاي پيكان تهران (48 امتياز)، ايرانجوان بوشهر( 42 امتياز) و شهرداري بندرعباس( 37 امتياز) رده هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
رئيس هيئت مديره شاهين بوشهر استعفا كرد
رئيس هيئت مديره باشگاه شاهين بوشهر پس از شكست تيم فوتبال اين باشگاه برابر استقلال از سمت خود استعفا كرد. افراشته رئيس هيئت مديره باشگاه شاهين بوشهر به خاطر مشكلات مالي و عمل نكردن مسئولان به تعهداتشان از سمت خود استعفا كرد.
استقلالي ها با جام قهرماني بر سر مزار حجازي
بازيكنان استقلال جام قهرماني جام حذفي را بر سر مزار ناصر حجازي بردند و اين قهرماني را به وي تقديم كردند.پرويز مظلومي كه به همراه تيمش به قهرماني جام حذفي فوتبال دست پيدا كرده است، گفت: اين قهرماني را به روح زنده ياد «ناصر حجازي» تقديم كرديم.وي همچنين گفت: پس از بازگشت به تهران بازيكنان جام قهرماني را بر سر مزار ناصر حجازي بردند و براي شادي روحش دعا كردند.
خداداد عزيزي داور را كتك زد!
سرمربي تيم فوتبال ابومسلم در ديدار تيمش برابر استيل آذين به شدت از عملكرد داور انتقاد كرد و با لگد به وي ضربه زد. تيم فوتبال ابومسلم در هفته بيست و سوم رقابتهاي ليگ دسته اول عصر ديروزدر ورزشگاه تحتي مشهد ميزبان استيل آذين سمنان بود كه در پايان اين ديدار با تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد. اين تساوي در حالي رقم خورد كه در طول بازي داور - محمدرضا فغاني - دو ضربه پنالتي به سود تيم استيل آذين گرفت كه مورد اعتراض خداداد عزيزي قرار گرفت. سرمربي ابومسلم كه اعتقاد داشت پنالتي دوم درست نبوده است به سمت داور حمله ور شد و پس از اينكه از وي كارت قرمز دريافت كرد با لگد به داور زد. البته اين پايان كار نبود و خداداد عزيزي در رختكن هم به شدت از عملكرد داور انتقاد كرد و قصد داشت با وي درگير شود كه با دخالت نزديكان از اين كار منصرف شد. در نهايت با صحبت هاي حشمت مهاجراني، عزيزي كوتاه آمد و كمي آرام گرفت!
آبيدال جراحي كبد مي شود
باشگاه بارسلونا اعلام كرد كه اريك آبيدال در چند هفته آينده تحت جراحي پيوند كبد قرار خواهد گرفت. مدافع فرانسوي بارسلونا پيش از اين دچار سرطان كبد بود و پس از مدت ها دست و پنجه نرم كردن با اين بيماري، سرانجام سال گذشته موفق شد به ميادين بازگردد و در ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا نيز مقابل منچستر يونايتد به ميدان رفت . با اين حال، باشگاه بارسلونا در وب سايت رسمي خود اعلام كرد كه اين بازيكن 32 ساله بايد تحت عمل جراحي پيوند كبد قرار بگيرد. در بيانيه بارسلونا آمده است: آبيدال در چند هفته آينده تحت جراحي پيوند كبد قرار خواهد گرفت تا به بهبود كبد او كمك شود. از يك سال پيش كه درمان او شروع شد، عمل پيوند به عنوان يكي از گزينه هاي موجود مطرح بود.

 



انگليس در ليگ فوتبال اروپا نماينده اي ندارد
صدرنشينان ليگ برتر حذف شدند

با شكست تيم هاي منچستريونايتد و منچسترسيتي از رقابتهاي ليگ فوتبال اروپا انگليس ديگر نماينده اي در جمع 8 تيم پاياني اين رقابتها ندارد.
منچستريونايتد در ديدار برگشت خود مقابل آتلتيك بيلبائو با نتيجه 2بريك مغلوب ميزبان اسپانيايي خود شد تا بعد از حذف از ليگ قهرمانان، اين بار با ليگ فوتبال اروپا وداع كند.
در اين ديدار ابتدا «فرناندو يورنته» در دقيقه 23 براي بيلبائو گلزني كرد، سپس «اسكار دي ماركوس» هافبك طراح اين تيم اختلاف را به دو گل رساند. در دقيقه 80 «وين روني» يكي از گل ها را جبران كرد اما ديگر فرصتي براي جبران باقي نمانده بود و شاگردان سرآلكس در مجموع دو بازي رفت و برگشت با نتيجه 5 بر 3 مغلوب حريف خود شدند و از دور رقابتها حذف شدند.
در ديگر ديدار اين مرحله منچسترسيتي در خانه خود با نتيجه 3بر 2 اسپورتينگ ليسبون را از پيش رو برداشت اما با توجه به شكست يك برصفر ديدار رفت و قانون گل زده در خانه حريف از صعود به مرحله بعدي بازماند.
در ديگر بازي هاي برگزارشده تيم هاي هانوفر، والنسيا، آلكمار، آتلتيكومادريد، متاليست خاركيف و شالكه موفق شدند با پيروزي در مجموع دو ديدار رفت و برگشت به دور بعدي رقابتها صعود كنند.
پس از مشخص شدن چهره 8 تيم برتر مسابقات فوتبال ليگ اروپا مراسم قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها ديروز در «نيون» سوئيس برگزار شد كه در پايان تيم هاي حاضر در اين مرحله از مسابقات طبق برنامه زير به مصاف هم مي روند :
¤ آلكمار هلند - والنسيااسپانيا
¤ شالكه آلمان - آتلتيك بيلبائو اسپانيا
¤ اسپورتينگ ليسبون پرتغال - متاليست اوكراين
¤ آتلتيكومادريد اسپانيا - هانوفر آلمان

 



مرحله يك چهارم ليگ قهرمانان قرعه كشي شد
بارسلونا-ميلان ؛ سخت و جذاب مثل هميشه

مراسم قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد كه بر اين اساس در حساس ترين بازي اين مرحله تيم هاي ميلان ايتاليا و بارسلوناي اسپانيا به مصاف هم خواهند رفت.
قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا از ديروز در نيون سوئيس برگزار شد كه هشت تيم حاضر در اين مسابقات حريفان خود را شناختند. تيم هاي حاضر در اين مرحله از مسابقات طبق برنامه زير به مصاف هم مي روند:
¤آپوئل نيكوزياي قبرس-رئال مادريد
¤المپيك مارسي فرانسه-بايرن مونيخ آلمان
¤بنفيكاي پرتغال-چلسي انگليس
¤ميلان ايتاليا-بارسلوناي اسپانيا
برنامه بازي هاي نيمه نهايي
¤برنده ديدار مارسي و بايرن مونيخ با برنده ديدار آپوئل نيكوزيا و رئال مادريد
¤برنده ديدار بنفيكا و چلسي با برنده ديدار ميلان و بارسلونا
بازي هاي رفت مرحله يك چهارم نهايي در روزهاي 8 و 9 فروردين و ديدارهاي دور برگشت در روزهاي 15 و 16 فروردين برگزار خواهد شد.
بازي هاي رفت مرحله نيمه نهايي نيز در روزهاي 29 و 30 فروردين و بازي هاي برگشت در روزهاي 5 و 6 ارديبهشت برگزار مي شود. ديدار نهايي اين رقابت ها روز 30 ارديبهشت در آليانس آرنا شهر مونيخ برگزار خواهد شد.

 



آغازهفته بيست و هشتم ليگ برتر
پايان خوش پيروزي با پيروزي پرگل برابر نفت

تيم فوتبال پيروزي آخرين ديدار خود در سال 90 را در شرايطي با برتري پرگل برابر نفت تهران به پايان رساند كه ايمون زايد پس از سه گلي كه در ديدار برابر استقلال به ثمر رساند، پس از هفته ها بازهم موفق شد يك گل براي سرخپوشان به ثمر برساند.
هفته بيست و هشتم يازدهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 30:16 دقيقه ديروز با ديدار تيم هاي نفت تهران و پيروزي در ورزشگاه آزادي آغاز شد كه در پايان اين ديدار شاگردان مصطفي دنيزلي موفق شدند برابر حريف خود به پيروزي 3 بر صفر برسند.
در اين ديدار كه به قضاوت احمد صالحي و در حضور كمتر از 10 هزار تماشاگر برگزار شد، سيامك كورشي(27 گل به خودي)، ايمون زايد(55) و اميرحسين فشنگچي(84) براي پيروزي گلزني كردند تا سرخپوشان در آخرين بازي خود در سال 90 به يك پيروزي پرگل دست پيدا كنند.
شاگردان مصطفي دنيزلي با اين پيروزي 38 امتيازي شدند و هر چند با فولاد هم امتياز هستند اما به خاطر تفاضل گل كمتر در رده هشتم جدول رده بندي باقي ماندند. تيم فوتبال نفت تهران نيز كه در نيم فصل دوم نتوانست روند خوب نيم فصل اول را ادامه دهد با وجود اين شكست 44 امتيازي باقي ماند و در رده چهارم جدول جاي گرفت.
هفته بيست و هشتم رقابتهاي ليگ برتر طبق برنامه امروز با برگزاري 6 ديداردر شرايطي پيگيري خواهد شد كه دربي گيلان در رشت ،مصاف تيم علي دايي با تيم صدرنشين سپاهان در اصفهان ورويارويي تيم احيا شده سايپا با تراكتور سازي در كرج از جذابيت بالايي برخوردار است:برنامه كامل بازي هاي هفته بيست و هشتم به اين شرح است:
شنبه - 27/12/90
¤ داماش گيلان - ملوان بندرانزلي
¤ شهرداري تبريز - صباي قم
¤ مس كرمان - فولاد خوزستان
¤ سايپاي البرز - تراكتورسازي تبريز
¤ صنعت نفت آبادان - مس سرچشمه
¤ سپاهان اصفهان- راه آهن
- تمام ديدارهاي فوق ساعت 16 برگزار مي شود.
شنبه - 5/1/1391
¤ استقلال - ذوب آهن اصفهان(ساعت 17)
¤ فجرسپاسي شيراز - شاهين بوشهر( ساعت 17)

 



در جريان تكرار مجمع فدراسيون فوتبال نيستم
كفاشيان: از جايم تكان نمي خورم !

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: در جريان تكرار مجمع عمومي فدراسيون نيستم و نمي دانم منظور عباسي از تخلف چه بوده است.
علي كفاشيان در پايان فينال جام حذفي در مورد اين كه وزير ورزش از تكرار مجمع عمومي فدراسيون فوتبال براي انتخابات به خاطر تخلفات خبر داده، گفت: در جريان تكرار مجمع عمومي فدراسيون فوتبال نيستم و نمي دانم منظور عباسي از تخلف چه بوده است. كفاشيان درباره مجوزي كه دولت بايد براي او صادر كند تا بتواند در فدراسيون فوتبال به فعاليتش ادامه بدهد، گفت: پيش از اين دولت اساسنامه فدراسيون فوتبال تاييد كرده بود ولي بايد اين طرح به تصويب مجلس هم برسد كه فوتبال از نهاد غيردولتي عمومي خارج شود. اين طرح را به مجلس داده ايم.
رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال كه آيا از جايش در فدراسيون تكان مي خورد يا خير، گفت: من از سرجايم تكان نمي خورم. سال 90 براي ما نسبت به سال هاي گذشته بهتر بود اما اميدواريم در سال 91 لياقت كار كردن را داشته باشيم. فعلا ليوان را دست ما داده اند و بايد كارمان را انجام بدهيم!

 



روايت صفايي از تصميم گيري آقازاده ها در وزارت ورزش
برويد و ببينيد «ك-عباسي» چه كسي است؟

پس از آن كه بدهي 10 ميلياردي فدراسيون تيراندازي با كمان از سوي سرپرست اين فدراسيون تاييد شد، رئيس سابق فدراسيون تيراندازي با كمان با رد اين موضوع، اين رقم را 2 تا 3 ميليارد تومان عنوان كرد و وعده هاي توخالي وزارت ورزش را باعث به وجود آمدن اين بدهي ها دانست.
كريم صفايي با طرح اين سؤال كه چرا با مسائل فدراسيون ها برخورد دوگانه دارند، گفت: موضوع اين است كه اين بدهي نوعي سرمايه گذاري براي فدراسيون است و به نوعي تعهدات مالي محسوب مي شود نه بدهي كه در اين صورت با توجه به برنامه هايي كه براي فدراسيون داشتيم عدد تعهدات ما به 100 ميليارد هم مي رسد اما رقم بدهي فدراسيون 2 يا 3 ميليارد تومان است.
رئيس سابق فدراسيون تيراندازي در بخش ديگري از گفت وگوي خود با خبرگزاري ايسنا در خصوص تغيير و تحولات صورت گرفته در رياست فدراسيون ها گفت: فكر مي كنيد چه كسي در برداشتن مديران نظر مي دهد؟ برويد و ببينيد «ك-عباسي» چه كسي در وزارت ورزش است؟ در اصل آقازاده ها مي نشينند و طرح براندازي روساي فدراسيون ها را مي ريزند. صفايي افزود: اگر آقايان ادامه مسير بدهند چيزهايي را به مجلس و هم به قوه قضاييه مي گويم چون ديگر چيزي براي باختن ندارم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مصطفي ميرعماديان، نادر ناظري و علي شكري پور مربيان كشتي آزاد ايران كه در كلاس پيشرفته مربيگري فيلا شركت كرده بودند موفق به قبولي در اين دوره شدند.
¤ تيم ملي جودو كشورمان كه آماده حضور در مسابقات قهرماني آسيا مي شود به دعوت استاد مدني از پيشكسوتان جودو راهي كرج شد و در سالن شهداي هفتم تير اين شهربا جودوكاران كرجي به تمرين پرداخت.بيستمين دوره رقابتهاي جودو قهرماني آسيا هشتم تا دهم ارديبهشت ماه در ازبكستان برگزار مي شود.
¤ پس از برگزاري مجمع انتخابات استان مازندران اصغر ثمربخش رئيس فعلي هيئت كشتي و تنها كانديداي اين پست براي 4 سال ديگر به عنوان رئيس هيئت كشتي اين استان انتخاب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14