(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 اسفند 1390- شماره 20170

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از بهار گفتن و شنفتن (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
شوكه(گفت و شنود)
الزهار: به ايران اطمينان مي دهم كه حماس هرگز از مقاومت دست نمي كشد
لاريجاني: براي ايران هم ، همه گزينه ها روي ميز است
تاييد صحت انتخابات 43 حوزه انتخابيه ديگر از سوي شوراي نگهبان
تبعيد جاسوسخانه انگليس به فضاي مجازي (خبر ويژه)
تحريم ايران رانندگي در اسپانيا را به يك آرزو تبديل كرده است (خبر ويژه)
سي ان ان: اوباما بي عرضه تر است يا جمهوري خواهاني كه آمريكا را ورشكست كردند؟ (خبر ويژه)
صداي آمريكا مثل محافل كمونيست هاست (خبر ويژه)
پاسخ انقلابي همسر آيت الله خزعلي به يك كاسب كار! (خبر ويژه)



از بهار گفتن و شنفتن (يادداشت روز)

بهار را گفتن و شنفتن، آسان نيست. بهار-عليه السلام- را «سلام» گفتن و شنفتن، تشنگي مي خواهد و سوختگي. گياه از عطش سوخته، چگونه قد مي كشد باران را؟ بهار را سلام گفتن و شنفتن، چنان اشتياقي مي خواهد. تشنه و جگر سوخته نبوديم اگر كه بي شمار بهار، بي سلام و عليك، آمد و رفت. تشنه نبوديم اگر فقط در زيبايي بهاران غوطه خورديم و به كاهلي گذشتيم. حكايت باران و بهاران، حكايت بغض شكسته و نشكسته بشر است. هر بهار، تازه مي كند داغ شوريدگان را چنان كه حافظ سرود «بي تو اي سرو روان با گل و گلشن چه كنم- زلف سنبل چه كشم، عارض سوسن چه كنم». و چندان كه روح خدا- رضوان الله تعالي عليه- فرمود:
بهار آمد كه غم از دل برد، غم در دل افزون شد
چه گويم كز غم آن سرو خندان، جان و دل خون شد
گروه عاشقان بستند محمل ها و وارستند
تو داني حال ما واماندگان در اين ميان چون شد
گل از هجران بلبل، بلبل از دوريّ گل هر دم
به طرف گلستان هر يك به عشق خويش مفتون شد
السلام علي ربيع الأنام و نضره الايّام. سلام بر بهار جان ها و طراوت و خرمي روزگاران! چرا هزار سال بيشتر است كه هر سلام به بهار، داغ دلدادگان را تازه تر مي كند و چرا ديدار باز هم دير و دور مي شود؟ آيا درد ما به ويژه نخبگان ما همان نيست كه جناب مولوي گفت؟ «هر چه روييد از پي محتاج رست- تا بيابد طالبي چيزي كه جست / هر كجا دردي دوا آنجا رود- هر كجا فقري نوا آنجا رود/ ... آب كم جو تشنگي آور به دست- تا بجوشد آب از بالا و پست». برآمدن بهار جهان و دميدن طليعه ظهور به تاخير افتاد آنجا كه گروندگان كم گذاشتند. «اگر شيعيان ما- كه خداوند آنان را به طاعت و بندگي خويش موفق گرداند- در وفاي به عهدي كه بر عهده آنهاست، اجتماع و اتفاق داشتند، ميمنت ملاقات ما به تاخير نمي افتاد و در سعادت ديدار ما تعجيل مي شد». و شگفتا كه در طول تاريخ دست پيش گرفتيم در گله و شكايت، تا پس نيفتيم! باز بارك الله به صداقت سهل بن حسن. كه از همين خراسان خودمان راه افتاد و كوبيد و رفت تا مدينه خدمت امام زمان خود- امام صادق عليه السلام- و آنجا گله كرد كه «مولاي ما چرا قيام نمي كنيد در حالي كه فقط در خراسان ما يكصدهزار شمشيرزن پا به ركاب آماده قيام هستند؟!». هزاران درهم و دينار خمس شيعيان را هم با خود برده بود كه نشان مي داد از سر ايمان و محبت سخن مي گويد. بعضي از ماها كه راه نيفتاده و حقوق الهي را نپرداخته، طلبكار امام زمان(عج) خود هستيم... هيزم در تنور گذاشتند و آتش افروختند. «سهل بن حسن برخيز و در تنور بنشين!» سهل تا اين سخن از امام شنيد، در تب افتاد. «آقاي من! از من بگذر و مرا در آتش مسوزان»... هارون مكي همان هنگام وارد شد و سلام كرد. «هارون در آتش تنور بنشين». هارون در آتش شد، در حالي كه امام از سهل درباره خراسان و اوضاع شيعيان مي پرسيد. دل سهل اما شور هارون را مي زد... «سهل! برخيز و داخل تنور را بنگر». هارون چهار زانو نشسته بود. «سهل! در خراسان چند نفر مثل اين مرد داريد؟». به خدا سوگند يك نفر هم نيست.
هزار و اندي بهار در تاريخ همين گونه گذشت. هر بهار و باراني كه آمد، هيجاني با خود آورد و چون سپري شد، رفت كه رفت. نه كه دردمند رنجور و مستضعف نبود. نه، جهاني ستم ديده و رنجور بود اما آنها كه بايد از اين رنج مي گداختند و جگرسوخته بشر براي طلب بهار مي شدند و در طلب باران مي كوشيدند و مي خروشيدند، يكدل نشدند. شماري رنج فرو شدن در آتش سختي ها را به جان خريدند و بسياري، نه. و آيت تكان دهنده الهي جز در ميان اندكي از غمخواران و غمگساران بهار، ناشنيده ماند و كسي را به درد نياورد؛ «و مالكم لاتقاتلون في سبيل الله... و شما را چه مي شود كه در راه خدا و به خاطر مردان و زنان و كودكان مستضعف جهاد نمي كنيد...» (75/نساء).
جنگ و جهاد پيشكش! بسا ماجرا كه پديد آمد و معركه ها كه ساخته شد و اهل حق را از تكليف بازداشت، صرفاًً به اعتبار مستي نعمت و دنيازدگي گروهي از خواص اهل حق. انگار خود را پيرو آن مقتدايي نمي شناختند كه در نامه مذمت عثمان بن حنيف (حاكم بصره) نوشت «بدان براي هر پيروي، پيشوايي است كه به او اقتدا كند و از نور دانش او روشناي راه گيرد. بدانيد كه امام شما از دنياي خويش به دو جامه فرسوده و دو قرص نان اكتفا كرده است. بدانيد كه شما توان اين كار را نداريد اما مرا ياري كنيد به پارسايي(ورع) و سخت كوشي و پاكدامني و درستكاري ... چه دور است اينكه هوا بر من غلبه كند و حرص و آز مرا به انتخاب انواع اطعمه وادار سازد در حالي كه ممكن است در حجاز يا يمامه كسي حسرت قرص ناني را ببرد و هيچ گاه با سيري سر نكرده باشد. يا من با شكم سير بخوابم در حالي كه پيرامون من، شكم هايي از گرسنگي به پشت دوخته يا جگرهايي از تشنگي سوخته باشد... آيا به اين بسنده كنم كه گويند اميرمؤمنان است و در ناخوشايندهاي روزگار شريك آنان نشوم يا در سختي زندگي الگويي براي آنان نباشم؟»
بهار هم مانند همه ارزيدني هاي جهان و فراتر از همه آنها بهايي دارد. امام باقر عليه السلام فرمود «هيهات، هيهات! امر فرج ما صورت نگيرد تا آن كه همه غربال شويد، غربال شويد، غربال شويد تا ناصافي ها بروند و خالص ها باقي بمانند» و امام صادق عليه السلام فرمود «امر فرج اتفاق نخواهد افتاد مگر آن كه سخت نااميد شويد بلكه به خدا سوگند خوب و بد شما از هم جدا شود. نه، بلكه به خدا سوگند تا اينكه همه شما امتحان شويد. نه بلكه به خدا سوگند تا آن زمان كه شقي شود آن كه اهل شقاوت است و سعيد گردد آن كه اهل سعادت است». سنجه و محك اين آزمون، همان است كه مهدي موعود (عج) فرمود «امّا الحوادث الواقعه فارجعوا الي رواه احاديثنا فانهم حجّتي عليكم و انا حجّه الله عليهم». كدام ميزان و آزمون از ولايت فقيه دقيق تر؟ آيا همه آنها كه بايد، از اين آزمون اطاعت و وفاي به عهد سربلند بيرون آمدند؟ پاسخ سر راست نمي توان به اين پرسش داد. اما اگر كساني رفوزه شدند، خوباني بودند كه آبروي ديگران را خريدند. هارون مكي هايي بودند كه در عصر غيبت و انتظار، در آتش محبت و اطاعت داخل شدند حال آن كه سر از پا نمي شناختند. خوبان و شهيدان كه شهد ولايت از جانشان سرريز شد، آن قدر آبرو به مردمان ما دادند كه در آستانه بهار طبيعت از زبان آنها خطاب به بهار جان ها- عجل الله تعالي فرجه الشريف- عرض كنيم:
اي كه بوي باران شكفته در هوايت
ياد از آن بهاران كه شد خزان به پايت
... جز غمت ندارم به حال دل گواهي
اي كه نور چشمم در اين شب سياهي
چشم من به راهت هميشه تا بيايي
باغ من! بهارم! بهشت من كجايي؟!
روزگار تا چند روز ديگر نو مي شود و نوروز مي آيد. روز و روزگار تازه را مي توان بهاري داشت. نخبگان و صاحبان منصب و نفوذ، به پاسداشت بهار سزاوارترند. مي شود از خود آغاز كرد. مي توان از پيله خود به درآمد و ديگر شد. مي توان با ورع و اجتهاد و عفت و سداد، نايب امام زمان(عج) را ياري داد و تشنگي حقيقي به موعود را نماياند. مي شود فرصت هاي خدمت را صرف اتفاق و اتحاد كرد و در مسير اصطكاك و تزاحم و تضاد و تصادم تباه نكرد. و چرا چنين نبايد، در حالي كه مستضعفان و پابرهنگان، هنوز فرياد استغاثه شان در سراسر جهان بلند است. به جنگ و جهاد برخاستن پيشكش! اندكي مناعت طبع و بزرگواري و كرامت و سماحت به خرج دهيم تا انتظار بهار را تمرين كرده باشيم.
و سرانجام بايد به مولا و مقتدا و سيد و آقاي خود عرضه بداريم كه «يا ايها العزيز مسّنا و اهلنا الضرّ و جئنا ب ب ضاعه مزجاه فاوف لنا الكيل و تصدق علينا ا نّ الله يجزي المتصدّقين».
آه مي كشم تو را با تمام انتظار
پرشكوفه كن مرا اي كرامت بهار
در رهت به انتظار، صف به صف نشسته اند
كارواني از شهيد، كارواني از بهار
بر سرم نمي كشي دست مهر اگر، مكش
تشنه محبتند لاله هاي داغدار
مي رسد بهار و من، بي شكوفه ام هنوز
آفتاب من بتاب... مهربان من ببار!
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ حضرت آيت الله خامنه اي بحق سال 90 را سال جهاد اقتصادي نامگذاري كردند. جمهوري اسلامي در اين سال بر تمام توطئه هاي اقتصادي از جمله تحريم و نفت پيروز شد. ان شاءالله خداوند عمر باعزت و طولاني به رهبر معظم انقلاب عنايت نمايد.
يك شهروند
¤ به تجربه بر همگان ثابت شده كه فشار غرب بر ايران مثل فشار بر پدال گاز اتومبيل مي باشد هرچه فشار بيشتر مي شود سرعت پيشرفت و قدرت جمهوري اسلامي اوج مي گيرد.
6085---0916
¤ اوباما رئيس جمهور آمريكا بعد از جنايت هاي وحشيانه اخير سربازان اشغالگر آمريكايي در افغانستان با وقاحت تمام اعلام كرد علي رغم اين كشتارها راهبرد آمريكا در افغانستان تغيير نخواهد كرد. اما در جواب اين گستاخي بايد گفت: همان گونه كه مردم لبنان در دهه 60 راهبرد آمريكا را در اين كشور تغيير دادند و اسرائيل غاصب را بيرون كردند، مردم افغانستان نيز با مقاومت خويش در مقابل اشغالگران راهبرد آنان را تغيير خواهند داد. فراموش نكنيم كه مردم عراق نيز سرانجام آمريكايي هاي اشغالگر را مجبور به فرار از كشورشان كردند. همين سرنوشت در افغانستان در انتظار آمريكايي هاي متجاوز مي باشد و دير يا زود اتفاق مي افتد.
بختياري
¤ تصميم بجا و درست نمايندگان شجاع مجلس مصر مبني بر اخراج سفير صهيونيستي و قطع گاز به مناطق اشغالي را به ملت، دولت و تمام كشورهاي اسلامي تبريك مي گويم و به روان پاك شهيد خالد اسلامبولي درود مي فرستم.
يك شهروند
¤ يادداشت روز 24/12/90با عنوان بسيج، مرد اين ميدان است حرف دل ما بود.
حسن بي آلايش از رشت و تماس هاي متعدد ديگر
¤ در خصوص جنايت هاي اخير صهيونيستي در باريكه غزه نكته اي كه نبايد از آن غفلت كرد اين است كه نوار غزه از چند سو مورد خيانت واقع شده، اين رويه گستاخي رژيم صهيونيستي بي علت نيست و مصادف است با پيدا شدن رويه انفعالي در قبال آرمان هاي متعالي كه در برخي عناصر فلسطيني ديده مي شود. همچنين امروز شاهديم سيل كمك هاي نظامي و تسليحاتي كه براي تروريست ها از طريق تركيه ارسال مي شود و اوضاع سوريه را شديدا به هم ريخته است و در برابر اين جنايت هايي كه رژيم صهيونيستي در غزه كردند تركيه هيچ اقدامي نكرده است و اين بيانگر آن است كه يك خيانتي آشكار از سوي عربستان و تركيه و برخي رهبران فلسطيني شروع شده و خيانتي مشترك عليه ملت فلسطين انجام مي دهند و همين باعث شده صهيونيست ها به راحتي اين جنايت ها را مرتكب شوند و ما نبايد ساكت باشيم.
رضازاده
¤ تمام صحبت هاي آقاي رئيس جمهور در مجلس را از راديو گوش دادم به جرات مي گويم كه ايشان به هيچكدام از سؤال هاي نمايندگان جواب نداد بلكه به يك كلي گويي بسنده كرد و آخر سر هم صحبت هاي خود را با شوخي پايان برد و از اين بابت متاسف هستيم.
اربابي
¤ آقاي رئيس جمهور از 9 سؤال نمايندگان مجلس فقط به دو سؤال جواب داد و 7 سؤال ديگر را بدون جواب گذاشت و به حواشي پرداخت.
بازياري از بندرعباس
¤ وقتي فكر مردم و حقوق مردم از دهان آقاي رئيس جمهور نمي افتد و ورد كلام ايشان شده نبايد در خانه ملت به نمايندگان مردم توهين مي كرد.
حسيني از استان البرز
¤ لازم مي بينم به مسئولين هر دو جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري به عنوان يك خيرخواه توصيه و درخواست بكنم كه در مرحله دوم انتخابات نمايندگي مجلس اقدام به ارائه يك ليست واحد مشترك بكنند.
شاه صاحبي
¤ روزنامه ها از قول معاون اول رئيس جمهور نوشته بودند كه آقاي رحيمي از گراني هاي اخير گلايه مند است. دنيا برعكس شده به جاي اينكه مردم از وضع به هم ريخته اجناس و تورم گلايه داشته باشند و مسئولين پاسخ كوتاهي ها و ندانم كاري هاي خودشان را بدهند، برعكس مسئولين دست پيش گرفته اند و مردم بايد پاسخگو باشند. لطفاً بنويسيد الحق اين شيوه مديريتي آقايان را تا حال نديده بوديم.
عليمرداني
¤ ما آن قومي هستيم كه به جاي چهارشنبه آخر سال، عصر هر جمعه كه قلبمان از دوري آقايمان مي سوزد و به ياد او مي گدازيم، نه اينكه جسم و جان و مالمان را بسوزانيم.
3520---0914
¤ گرد و غبار غليظ در خوزستان كه طي چند سال اخير گسترش يافته، باعث بيماري هاي تنفسي زيادي گرديده است، اما متأسفانه مسئولان استان بدون توجه به مشكلات مردم از تعطيل كردن ادارات دريغ مي نمايند. از مسئولين قواي مقننه و مجريه خواهش مي كنيم كه خوزستان را دريابند. امام راحل (ره) فرمودند: «خوزستان دين خود را به اسلام و ايران ادا كرده است.» پس شما دين خود را به ملت خونگرم خوزستان ادا كنيد.
3518---0935
¤ چرا دولت به فكر پرداخت مطالبات چندين و چند ساله فرهنگيان بازنشسته نيست. اين مطالبه حق مسلم فرهنگيان است.
فلاح نيا- ساري
¤ مسئولان در سال جديد بايد اخبار خوش به مردم بدهند و در اين شب عيد حرف از گراني و تورم نبايد بزنند.
نظري
¤ از دست اندركاران روزنامه تشكر مي كنم و بخاطر مقاله اي كه در خصوص آثار گرايش به فمينيسم درج كرديد، نهايت قدرداني را دارم. اميدوارم آثار فمينيسم كه در جامعه ما دارد ريشه مي دواند، خشك شود. از چنين مقالاتي بيشتر چاپ كنيد.
مجيد رحيم پور
¤ با توجه به اينكه صدا وسيما نقش محوري در تعليم و تربيت فرزندان اين مرز وبوم و فرهنگ سازي در جامعه دارد، متأسفانه مدتي است الفاظي از اين رسانه در سريالها پخش مي شود كه در شأن رسانه ملي نيست. چرا نظارت دقيق تري بر فيلم نامه ها و سريالها اعمال نمي شود.
يك بيننده سيما
¤ مجري برنامه روز از نو شبكه دو سيما در صبح چهارشنبه 24/12/90 جايزه گرفتن كارگردان فيلم جدايي نادر از سيمين از دست غربي ها را شگفت ترين جايزه و پديده ايران در سال 90 اعلام كرد. بنده با صداوسيما و اين برنامه تماس گرفتم و گفتم اين نظر ديدگاه مجري برنامه است و ايشان حق ندارد ديدگاه شخصي خودش را از طريق رسانه ملي كه در اختيارش قرار گرفته به مردم تحميل كند.
احمدي
¤ تو را به خدا بنويسيد بالاخره وعده هاي دولت مبني بر پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان و تحويل سبدكالا هيچ كدام محقق نشد. عرض مي كنم مگر مسئولين مجبورند چيزي را وعده بدهند كه قدرت انجام آن را ندارند.
كاظمي بازنشسته كارگري
¤ از رئيس محترم جديد دانشگاه آزاد درخواست مي شود به مشكلات نيروهاي شركتي رسيدگي نمايند. 22 نفر در دانشگاه آزاد تويسركان در هر ماه 360 ساعت كار با 180 هزار تومان حقوق و 20 روز واريز حق بيمه مشغول به كارند آيا اين انصاف است؟!
6412---0918
¤ چرا بازنشستگان تامين اجتماعي نمي توانند براي وام ازدواج حتي فرزندان خود هم ضامن شوند؟ از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
4470---0919
¤ مدت 10 سال است كه در تعاوني مسكن جماران عضو هستم و مبلغ بيست ميليون تومان هم پول واريز كرده ام ولي از مسكن خبري نيست؟ آيا كسي هست پاسخ ما را بدهد؟
3960---0914
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 04/12/1390، با عنوان «بعد از ساعت 15 از تعداد اتوبوسهاي فعال در خط دو سامانه اتوبوسهاي تندرو كاسته مي شود» به آگاهي مي رساند: اخيرا با اضافه شدن تعداد 75 دستگاه اتوبوس دو كابين جديد به خط فوق، رويكرد مسئولين شهرداري و شركت به سرويس رساني مطلوب به خطوط جنوب شهر مي باشد.
با توجه به روزهاي آخر سال كه خطوط با افزايش مسافر مواجه مي باشند احتمال بروز نارسائي هاي اندكي درخطوط مشهود است كه مسئولين نهايت سعي و تلاش را به منظور جلب رضايت شهروندان از خدمات اين شركت بعمل مي آورند.

 



شوكه(گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران «فيس بوك» خطاب به گروه هاي اپوزيسيون نوشته است؛ بيخودي دلتان را صابون نزنيد، وقتي خاتمي رأي مي دهد و فاتحه جنبش سبز را مي خواند، از موسوي و كروبي چه انتظاري داريد؟!
گفتم: يعني چي؟! منظورش چيه؟!
گفت: نوشته، خاتمي سابقه دو دوره رئيس جمهوري با رأي بالاي مردم را داشت ولي موسوي كه هيچوقت از مردم رأي نگرفته بود و رأي انتخابات 88 او هم مديون خاتمي بود.
گفتم: پس كروبي چي ميشه؟!
گفت: نوشته است «كروبي هر سابقه اي داشت به جاي خود ولي در انتخابات 88 كمتر از آراي باطله رأي آورده بود و نتيجه گرفته كه موسوي و كروبي كاره اي نيستند كه دلمان را به آنها خوش كنيم»!
گفتم: چه عرض كنم؟!
گفت: يكي از مراجعه كنندگان به اين صفحه فيس بوك در ستون «نظرات» نوشته «آقاي «رامين- الف» چرا توي دل ما را خالي مي كني»؟!
گفتم: اين يارو ديگه عجب خل و چليه؟! به شخصي گفتند بابات مرده! گفت؛ راستشو بگين، من ظرفيتشو دارم! حتما دستش شكسته و براي اينكه من شوكه نشم ميگين مرده!

 



با تشريح هدف سفر به تهران
الزهار: به ايران اطمينان مي دهم كه حماس هرگز از مقاومت دست نمي كشد

وزير امور خارجه دولت فلسطين و عضو برجسته جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) اعلام كرد كه هدف از سفرم به تهران اطمينان دادن به مقامات ايران در خصوص كوتاه نيامدن حماس از مقاومت تحت هر شرايطي بوده است.
«محمود الزهار» پس از ديدار با آقايان علي لاريجاني، رئيس جمهور، سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي و علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در گفت وگو با شبكه العالم به تشريح اهداف سفر به تهران و محورهاي مورد گفت وگو با مقامات ايران پرداخت.
محمود الزهار درباره اهداف سفر خود به ايران و ارزيابي او از روابط اين جنبش با جمهوري اسلامي ايران در اين مرحله گفت: ما در اين سفر و در سفرهاي ديگر همواره تاكيد كرده ايم كه مخالف كشمكش هاي قومي و مذهبي در جهان اسلام هستيم.
وي افزود: در اين سفر به دنبال اين بوديم كه تاكيد كنيم راه ملت هاي مسلمان اعم از عرب و فارس، آفريقايي، آمازيقي و مالاوي يكي است، بنابراين بايد درگيري هاي جزئي بر سر يك چاه نفت يا مقداري مرز را كنار گذاشت.
الزهار تصريح كرد: مي خواهيم بر برنامه مقاومت و آزادي فلسطين تاكيد كنيم، سامان دهي به وضع داخلي فلسطين هيچگاه براي هميشه، جايگزين آرمان آزادي تمام فلسطين نخواهد شد.
عضو جنبش حماس تصريح كرد: ما در سفر به ايران و ديگر كشورها به دنبال تامين سازو كارهاي پايداري و صبر و ثبات در فلسطين و حمايت كامل از همه انواع مقاومت هستيم.
وي ادامه داد: با اين سفر به دنبال ساكت كردن كساني هستيم كه معتقدند مسلمانان و اعراب يا بايد با غرب باشند يا با شرق، ما به دنبال تاكيد بر هويت اسلامي خود هستيم و مي خواهيم برنامه ها و آرمان هاي اسلامي كمال يابد همان طور كه در مصر و ليبي و ديگر كشورها اين روند شكل گرفته است.
الزهار تاكيد كرد: ما در انتظار ارائه شدن يك آرمان كامل اسلامي هستيم كه از شائبه وابستگي به غرب مبرا باشد.
الزهار درباره حرف و حديث ها درخصوص سرنوشت اين جنبش و برنامه هاي آن و رابطه حماس با مسئله فلسطين خاطرنشان كرد: يكي از دلايل سفرم به تهران توضيح همين مسائل است.
عضو جنبش حماس تصريح كرد: تاكيد كرديم كه به برنامه مقاومت پايبنديم و تنها زماني از آن دست مي كشيم كه وارد مرحله آزادي كامل فلسطين شده باشيم.
محمود الزهار در پاسخ به اين سوال، آيا اين موضوعات در ديدار با مسئولان ايراني بررسي شد؟، گفت: قطعا، من ديداري راهبردي با «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي داشتم و در اين ديدار درباره رويكرد و آرمان اسلامي صحبت كرديم.
وي افزود: از سخنان آقاي لاريجاني دريافتم كه هيچ اختلاف نظري بين ما درخصوص ضرورت وحدت جهان اسلام وجود ندارد، درباره برنامه مقاومت و نيازهاي مرحله آينده نيز سخن گفتيم كه ضرورت عدم سوءتفاهم درخصوص برنامه مقاومت مهم ترين موضوع اين بخش بود.
عضو جنبش حماس اضافه كرد: سپس درباره ضرورت وحدت جامعه فلسطين با حضور همه جريان ها و جناح هاي آن تاكيد شد تا بتوانيم در مرحله آينده قدرتمندتر ظاهر شويم.
الزهار خاطرنشان كرد: درباره برخي مواضع كه اشتباه منتقل شده بود صحبت كرديم تا در مسير درست قرار گيريم و فكر مي كنم اين ديدار همان طور كه درباره آن گفته مي شود، ضروري بود.
صالحي: ايران پشتيبان همه جانبه فلسطين است
صالحي در ديدار الزهار ضمن تاكيد مجدد بر حمايت همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از آرمان فلسطين، وضعيت مقاومت، بيداري اسلامي و تحولات خاورميانه و شمال آفريقا را به عنوان پشتيبان مقاومت و تضعيف جبهه صهيونيستي دانست.
وزير خارجه كشورمان با محكوم كردن حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي عليه مردم بي گناه فلسطين، آن را نشانه ضعف و زبوني اين رژيم غيرمشروع دانست و حمايت از مردم و آرمان فلسطين را جزو اصول و اعتقادات ديني و اسلامي برشمرد.
 



در پاسخ به سي ان ان
لاريجاني: براي ايران هم ، همه گزينه ها روي ميز است

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تاكيد كرد كه در صورت هرگونه تعرض به خاك جمهوري اسلامي ايران، تهران همه گزينه ها را براي پاسخ محكم و قاطع روي ميز قرار خواهد داد.
دكتر محمدجواد لاريجاني در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه سي ان ان مبني بر واكنش ايران به تلاش مقامات تل آويو براي حمله به تاسيسات هسته اي اين كشور گفت، در صورت حمله به ايران همه گزينه ها روي ميز خواهد بود.
كريستين امانپور در ادامه از لاريجاني پرسيد: نخست وزير اسرائيل معتقد است كه ايران قصد دارد به جنگ افزارهاي هسته اي دست پيدا كند و در صورت دستيابي به اين تسليحات، اين جنگ افزارها اسرائيل را نشانه خواهد گرفت و به همين علت مطالبي درباره بحران و جنگ و حمله به ايران مطرح است. آيا ايران براي جنگ آماده مي شود؟» محمد جواد لاريجاني در جواب گفت: «ما كاملا آماده هستيم از خودمان دفاع كنيم. همه در منطقه اين مسئله را مي دانند. ايران كشوري متجاوز نيست اما در دفاع از خودش بسيار شدت عمل دارد. بنيامين نتانياهو (نخست وزير اسرائيل) بايد نگران سياست هاي خودش در منطقه باشد. آنها با بحران جدي مواجه هستند. به نظر من بمب واقعي، بمب اتمي ايران نيست بلكه بمب واقعي، شكست اساسي اسرائيل در ثابت كردن مشروعيتش و تعريف روابطي معنادار در منطقه است.»
سي ان ان به نقل از لاريجاني افزود: ايران بستن تنگه هرمز و حمله موشكي به اسرائيل را در صورت تعرض به خاك كشور منتفي ندانسته است.
بر اساس اين گزارش امانپور در ادامه پرسيد «نگراني هايي درباره واكنش ايران در صورت حمله به اين كشور وجود دارد و اين كه ايران براي انتقام گيري چه كار خواهد كرد. بستن تنگه هرمز يكي از اين واكنش ها است، آيا اين كار را انجام خواهيد داد؟» محمدجواد لاريجاني در پاسخ گفت: «من اينجا مي خواهم از واژگان باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا استفاده كنم و آن اين كه همه گزينه ها روي ميز است. بنابراين، نبايد هيچ گزينه اي از نظر دور بماند.
لاريجاني در پاسخ به سؤال ديگري درباره درخواست آژانس براي بازديد از پارچين گفت: «مساله پارچين مساله اي مكرر است. يك بار در اين خصوص بحث شده است و اسناد بسياري به آژانس ارائه شده است. اما شاهد آن هستيم كه درخواست جديدي براي بازرسي از اين مكان مطرح شده است. ايران نيز اين درخواست را رد نكرده است. ايران مي خواهد بداند كه آژانس به دنبال بررسي چه آزمايش هايي در اين مكان است. بايد در دو مسير موازي با هم حركت كنيم. اگر كشورهاي غربي از ما مي خواهند كه شفافيت داشته باشيم ما نيز بايد انتظار داشته باشيم كه آنها شفافيت بيشتري داشته باشند.»
كريستين امانپور در ادامه پرسيد: «آيا فعاليت هاي مرتبط به فعاليت هاي هسته اي در پارچين رخ داده است يا در حال رخ دادن است؟» محمد جواد لاريجاني به امانپور گفت: «به هيچ وجه. به نظر من آنها به خوبي اين مساله را مي دانند. دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا و غربي ها مي دانند كه ما به دنبال ساخت تسليحات هسته اي نيستيم. اين سخنان بخشي از بازي است كه درباره ما به راه افتاده است.
كشورهاي غربي فقط در قالب معاهده منع تكثير جنگ افزارهاي هسته اي، ان پي تي مي تواند از ما شفافيت را بخواهد. ما نيز موظف هستيم شفافيت سازي كنيم. اين بخشي از تعهدات ما است. ما نيز در مقابل اين عملكرد صادقانه انتظار همكاري هايي درباره ديگر بخش هاي ان پي تي داريم. بايد اين دو با هم موازي باشند.»
لاريجاني در ادامه تصريح كرد: داشتن تسليحات هسته اي سبب افزايش امنيت ما نمي شود. ما به اندازه كافي امنيت داريم. ما به اندازه كافي قوي هستيم بدون آن كه تسليحات هسته اي داشته باشيم. داشتن تسليحات هسته اي برخلاف فتواي آيت الله خامنه اي است.
دبير ستاد و حقوق بشر قوه قضاييه در پايان با تاكيد بر تداوم برنامه هسته اي ايران خاطرنشان كرد كه اين برنامه ثابت كرد ايران ديگر يك كشور درجه دو در جهان نيست.

 



تاييد صحت انتخابات 43 حوزه انتخابيه ديگر از سوي شوراي نگهبان

سخنگوي شوراي نگهبان از تاييد صحت انتخابات مجلس نهم در 43 حوزه انتخابيه ديگر توسط شوراي نگهبان خبر داد.
عباسعلي كدخدايي اعلام كرد: پرونده هاي حوزه هاي انتخابيه ذيل در جلسه شوراي نگهبان مطرح و صحت انتخابات اين حوزه ها مورد تاييد قرار گرفت.
تبريز، آذرشهر، اسكو، قصرشيرين، سرپل ذهاب، گيلانغرب، سيرجان، بردسير، ورزقان، بستان آباد، كاشان، آران و بيدگل، شيروان، اقليد، بم، ريگان، فهرج، نرمانشير، شيراز، ساوه، زرنديه، دورود، ازنا، شهرضا، دهاقان، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، شازند، لاهيجان، سياهكل، ورامين، پيشوا، ملاير، چابهار، نيك شهر، كنارك، زاهدان، مياندوآب، شاهين دژ، تكاب، سراوان، زابلي، سيب و سوران، فردوس، سرايان، طبس، بشرويه، سبزوار، جغتاي، جوين، خوشاب، نيشابور، تخت جلگه، اراك، كميجان، خنداب، مسجد سليمان، لائي، انديكا، هفتگل، نور، محمودآباد، ميانه، هشترود، چاراويماق، اروميه، بندرانزلي، بندرماهشهر، اميديه، هنديجان، بابل، خدابنده، كرج، شوشتر، گتوند، اسلام آباد غرب، دالاهو، اسدآباد، دهلران، دره شهر، آبدانان، دشت آزادگان، هويزه، دزفول، بندرعباس، قشم، ابوموسي، حاجي آباد، خمير.

 



تبعيد جاسوسخانه انگليس به فضاي مجازي (خبر ويژه)

وزارت خارجه انگليس كه مركز جاسوسي اش در تهران چند ماهي است تعطيل شده اقدام به تاسيس يك پايگاه اينترنتي فارسي زبان به نام «بريتانيا براي ايرانيان» كرده است.
تاسيس اين پايگاه كه دولت انگليس آن را «سايت رسمي» وزارت خارجه خود به زبان فارسي خوانده، در شرايطي صورت مي گيرد كه چندي پيش سفارت انگليس در تهران در پي مصوبه مجلس تعطيل شد و روابط ديپلماتيك دو كشور به صفر رسيد.
آنگونه كه اقدامات اطلاعاتي و دستگيري هاي پس از سال 88 نشان داد سفارت انگليس در تهران نقشي عمده در اقدامات خرابكارانه در داخل ايران داشته و عملا به عنوان ترمينال اطلاعاتي غرب عليه ايران عمل مي كرده است.
تاسيس پايگاه اينترنتي «بريتانيا براي ايرانيان»- كه تقريبا به طور كامل خالي از هرگونه محتواست- نشان مي دهد انگليسي ها پس از تعطيلي سفارت چاره اي جز انتقال فعاليت هاي خود به فضاي مجازي نديده اند.
ويليام هيگ وزير خارجه انگليس در يك فيلم ويديويي كوتاه كه براي راه اندازي اين پايگاه اينترنتي تهيه شده است از مردم ايران(!) مي خواهد به اين سايت مراجعه كرده و از اخبار و گزارش هاي آن استفاده كنند!
گفتني است دولت انگليس با سابقه حضور نزديك به 200 ساله خود در ايران نقش كليدي و حساسي را در حمايت از تروريست ها، شكار جاسوس و اخيرا در فتنه 88 برعهده داشت و بسياري از اين فعاليت هاي تخريبي و استكباري را از طريق سفارتخانه خود در ايران دنبال مي كرد. اظهارات وزير خارجه انگليس در كليپ ويديويي مورد اشاره به وضوح نشان مي دهد كه تعطيلي سفارتخانه روباه پير در تهران تا چه اندازه براي آمريكا و متحدانش خسارت آفرين بوده است.
تلويزيون صداي آمريكا نيز اقدام دولت انگليس درخصوص براه انداختن وب سايت مجازي براي مردم ايران را مورد توجه خود قرار داد. به گفته صداي آمريكا دولت انگليس مي كوشد از طريق سفارت مجازي منازعه با ايران را مديريت كند و از طريق اين وب سايت براي ايجاد شكاف ميان مردم و نظام بهره برداري كند.

 



تحريم ايران رانندگي در اسپانيا را به يك آرزو تبديل كرده است (خبر ويژه)

يك شبكه روسي در گزارشي از مادريد اعلام كرد؛ با اعمال تحريم بر ضد ايران، بخش قابل توجهي از اسپانيايي ها راندن يك خودرو را امري تجملاتي خواهند دانست.
راشاتودي گفت: با ممنوع شدن تعاملات بانكداري الكترونيك با ايران توسط اتحاديه اروپا -كه البته خبر صحيحي نيست- ممكن است ايران با برخي مشكلات اقتصادي مواجه شود اما شايد اتحاديه اروپا در تلاش براي اعمال فشار بر ايران اسپانيا را نيز به دردسر افكنده باشد.
راشاتودي افزود: با اين حال، به نظر مي رسد كه اين اقدام بر سطوح متوسط اروپا و بالاخص اسپانيا نيز تاثير گذارد. اسپانيا روزانه بيش از 1/5ميليون بشكه نفت از ايران وارد مي كند.
«ميگوئل آنخو مورادو»، روزنامه نگار اسپانيايي در اين خصوص به راشاتودي گفت: «حتي تصور اينكه اقدام عليه ايران جدي شود به كشورهايي چون اسپانيا، يونان و ايتاليا ضربه مي زند، حتي بيش از ضربه اي كه تحريم به ايران وارد مي كند.
بر اساس گزارش فوق، ضعيف ترين اقتصادهاي اتحاديه اروپا از جمله اسپانيا، يونان و ايتاليا بيش از همه تاثير تحريم ها را درك خواهند كرد.
اسپانيا پس از ايتاليا بزرگ ترين وارد كننده نفت از ايران در بين كشورهاي اتحاديه اروپاست. با اعمال تحريم بر ضد ايران، بخش قابل توجهي از اسپانيايي ها راندن يك خودرو را امري تجملاتي خواهند دانست. اما به هر حال، اسپانيا تا ماه جولاي براي يافتن جايگزين نفت ايران فرصت خواهد داشت. اسپانيا هم قول داده است كه واردات نفت ايران را متوقف كند و يا حداقل به مقدار كم برساند.
قيمت بنزين در اسپانيا بين كشورهاي اتحاديه اروپا از كمترين قيمت هاست اما شروع به افزايش كرده است و تحريم نفتي ايران آن را بيشتر نيز خواهد كرد.
اين در حالي است كه قيمت نفت در امريكا، انگليس و فرانسه هم به نحو بي سابقه اي رشد كرده است.

 



سي ان ان: اوباما بي عرضه تر است يا جمهوري خواهاني كه آمريكا را ورشكست كردند؟ (خبر ويژه)

شبكه سي ان ان اعلام كرد لفاظي رقباي انتخاباتي باراك اوباما درباره لزوم جنگ عليه ايران به خاطر اين است كه آنها مجبور نيستند در اين باره تصميم بگيرند اما اوباما به عنوان يك تصميم گير نمي تواند اين گونه حرف بزند.
سي ان ان در تحليلي خاطرنشان كرد: آمريكا و حاميان آن نمي توانند از عهده هزينه هاي يك جنگ جديد برآيند. در چنين موقعيت پيچيده اي رقباي سياسي باراك اوباما از تمام فضاي رسانه اي در آمريكا بهره جسته و اقدامات و موضع گيري هاي وي را به باد حمله مي گيرند. بعيد است كه مقامات ايران به اين فكر بوده باشند كه با پيشبرد برنامه هاي هسته اي خود عملا مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري در آمريكا را در چنگ خود بگيرند ولي اين حالت واقعا اتفاق افتاده است.
به گزارش راديو فردا، در ادامه تحليل سي ان ان آمده است: رقباي اوباما، او را زير سؤال مي برند. بقيه ماه هاي سال 2012 نيز به همين ترتيب براي باراك اوباما دردسرآفرين خواهد بود. رقباي باراك اوباما از اين موقعيت ويژه برخوردار هستند كه براي اظهارنظرهاي خود لازم نيست مالياتي بپردازند. آنها هر حرفي كه بخواهند مي توانند بزنند چون مجبور نيستند هيچ تصميمي بگيرند. البته فراموش نكنيم كه حدود پنج سال پيش نيز باراك اوباما به عنوان يك سناتور كم سابقه در موقعيت مشابهي قرار داشت. وي به شدت از عمليات ارتش آمريكا در عراق موسوم به «تجسس و تعقيب» در دوران رياست جمهوري جورج بوش انتقاد مي كرد. اما چند ماه بعد با شروع كارزار انتخاباتي به عنوان نامزد رياست جمهوري از اين عمليات به عنوان يك موقعيت بزرگ تمجيد كرد.
تحليلگر شبكه «سي ان ان» تاكيد مي كند: بين سال 2007 و شرايط كنوني يك تفاوت بنيادي وجود دارد. باراك اوباما در كارزار انتخاباتي خود در سال 2007 از پايان دادن به دو جنگ عراق و افغانستان دفاع مي كرد در حالي كه امروزه رقباي وي طرفدار آغاز يك جنگ عليه ايران هستند. اين يعني پيشبرد همان سياست هاي اشتباه جورج بوش كه بودجه آمريكا را از 3/2 تريليون دلار پس انداز به حالت ورشكستگي و بدهي 15 تريليون دلاري رساند.
وب سايت سي ان ان تاكيد كرد: امروزه رقباي باراك اوباما ديگر نمي توانند از استدلال هاي كهنه شده دوران جورج بوش استفاده كنند. تمام آنچه كه آنها براي گفتن دارند اين است كه رئيس جمهور آمريكا در قبال ايران ضعيف عمل كرده است.
در همين حال پايگاه صهيونيستي «اسرائيل فلش» در تحليلي اعلام كرد: اوباما به خوبي مي داند جنگ با ايران اقتصاد آمريكا را بي ثبات تر مي كند و بخت وي براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري را كاهش مي دهد. به همين دليل وي به دنبال راهي براي كنار آمدن با برنامه هسته اي ايران است.

 



صداي آمريكا مثل محافل كمونيست هاست (خبر ويژه)

يك عضو اخراجي صداي آمريكا فضاي اين شبكه را مانند دوران شوروي استالين دانست.
چالنگي كه جمعه هفته گذشته حكم اخراج خود را از مسئولان شبكه صداي آمريكا دريافت كرده بود در صفحه فيس بوك خود مديران اين شبكه را تهديد به افشاگري كرد تا اينكه در يك مقاله تمامي پشت پرده اخراج خود از صداي آمريكا را برملا كرد.
چالنگي در اين مقاله با اشاره به برنامه تفسير خبر كه زماني اجراي آن را بر عهده داشت عنوان مي كند: يكي از دلايل تعليق و سپس اخراج من ازVOA سوال از مديران اين شبكه به خاطر كم كردن زمان برنامه و سپس گرفتن اين برنامه از من بوده است.
فضاي حاكم بر شبكه صداي آمريكا آكنده از تبعيض و فساد اداري بود و من در يك جلسه كه با مسئولان ارشد صداي آمريكا داشتم اين مورد را به آنها گفتم. سوءمديريت در بخش فارسي صداي آمريكا سبب شده است تا وضعيت كنوني اين شبكه مانند فضاي حاكم بر ادارات شوروي سابق شود.
چالنگي در ادامه به كيفيت پايين برنامه هاي صداي آمريكا اشاره مي كند و دليل ديگر اخراج خود از اين شبكه را انتقال انتقادات خود به سطوح بالاي مديريتي در شبكه صداي آمريكا عنوان مي كند و مي گويد: مديران سطوح بالاي مديريتي در صداي آمريكا به من قول دادند كه به خاطر اظهارات من هيچ انتقام جويي از من صورت نگيرد اما مديران بخش فارسي از جمله رامين عسگرد تحمل اين انتقادات را نداشتند.
مجري با سابقه و اخراجي صداي آمريكا در مقاله خود چندين بار به تامين منابع مالي شبكه وابسته به سازمان سيا توسط ماليات دهندگان آمريكايي نيز اشاره كرده و معتقد است بخش فارسي شبكه صداي آمريكا پول ماليات دهندگان را حيف و ميل مي كند.
در همين حال موسسه بين المللي هريتيج آمريكا نيز با انتشار يك گزارش تفصيلي تاكيد كرد اگر دولت آمريكا مي خواهد بفهمد چرا در ارتباط با ايرانيان دچار مشكل است بايد به وضعيت شكست خورده و ورشكسته صداي آمريكا نگاهي بيندازد.
هريتيج دراين گزارش با اشاره به اينكه «اختلافات فراواني درون كاركنان شبكه صداي آمريكا وجود دارد» مي نويسد كه تبعيض هاي مالي فراواني در بين كاركنان اين شبكه وجود دارد.
گفتني است كه مديريت صداي آمريكا علت اصلي ناكامي اين رسانه در جلب مخاطب را وجود افراد كم سواد و فاقد ابتكار و مهارت در حرفه رسانه و خبر مي داند و به افرادي نظير چالنگي به عنوان نمونه هاي اينگونه افراد كه باعث افت مخاطب در صداي آمريكا شده اند اشاره مي كند.
موسسه آمريكايي هريتيج در گزارش خود پيرامون ناكامي صداي آمريكا علاوه بر حضور افراد ناآشنا با كار رسانه كه اخيرا اخراج شده اند از بي اعتمادي مردم ايران به دولت آمريكا نيز به عنوان يكي از عوامل اصلي ياد مي كند.

 



پاسخ انقلابي همسر آيت الله خزعلي به يك كاسب كار! (خبر ويژه)

خانم طاهره كلباسي ،همسر آيت الله خزعلي به نامه زهرا رباني املشي (عروس منتظري) پاسخ داد.
همسر آيت الله خزعلي و مادر مهدي خزعلي با يادآوري برخي از فرازهاي نامه عروس منتظري و دلسوزي هاي او براي مهدي خزعلي و مادرش، با لحن و ادبياتي حماسي به كاسب كاري و سوء استفاده هاي جريان ضد انقلاب پاسخ داده است.
در ابتداي اين نامه آمده است: نامه جنابعالي خطاب به اينجانب از طريق سايت هاي بيگانه واصل گرديد. مسلما ادب چيز ديگري حكم مي كرد. در اين نامه خاطرات خوش ايام انقلاب و بهمن 57 و روزهاي حماسي قبل از آن و ايام شهادت فرزندم حسين را يادآوري كرده بوديد و از شركت خويش در مراسم شهادت فرزندم ذكر به ميان آورده بوديد، اگر در آن مراسم حضور داشتيد حتما حال و هواي بنده و خانواده ما را به ياد داريد و لابد به خاطر داريد كه خواهر شهيد خطابه اي عليه شاه ايراد نمود و از ايستادگي در برابر او و پيروي از حسين زمان سخن گفت كه اين نوار در دوران انقلاب با عنوان «پيام خواهر شهيد» منتشر شد؛ جا دارد كه بدانيد هنوز من و فرزندانم بر همان پيمان استوار و در تبعيت از حسين زمان و رهبر فرزانه انقلاب، ذره اي ترديد روا نمي داريم چرا كه استواري بر راه و نلغزيدن را از شروع حركت مهم تر و دشوارتر مي دانيم.
و اگر يكي از 9 فرزندم (مهدي) با وسوسه شياطين داخل و خارج دچار لغزش و برخي توهمات گرديده، روز و شب براي هدايت و بازگشتش دعا مي كنم.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: از بنده خواسته ايد با توجه به موقعيتي كه دارم براي فرزندم كاري انجام دهم؛ اگر موقعيتي را خداوند به بنده عطا كرده بخاطر اين ملت، رهبر بزرگوارش و خون شهيدان است و آنرا جز براي ارزش هاي اين انقلاب عظيم هزينه نخواهم كرد، بحمدلله چه در منزل پدر بزرگوار روحاني ام و چه درخانه همسر مجاهدم پاي مكتبي و آموزش ديني قرار گرفته ام كه در مكتب مولايم علي (ع) مي فرمايد هيچ عاطفه اي حتي مادري را در برابر عظمت رحمت دين الهي قرار ندهم و ايمانم را با آن معامله نكنم.
خانم طاهره كلباسي در پايان تاكيد كرده است: بايد بدانيد اينجانب با دلي پرخون از آنان كه در پي صيد طعمه هاي چرب براي دشمنان ديرينه و آشكار اين مملكت هستند و فرزند مرا وسيله مطامع خويش قرار داده اند و خود در سايه نشسته اند؛ براي هدايت، بازگشت و بصيرت فرزندم دعا مي كنم وبارها بنده و پدرش به او اعلام نموده ايم كه در صورتي از او رضايت داريم كه شيوه خويش را اصلاح نمايد و به رهبر عزيزم و نايب امام زمانم اعلام مي كنم كه در مسير اطاعت از شما و در پاسداشت چنين نعمت بي نظير الهي كه خدا نصيب اين امت نموده شاكر و خدمت گزارم.



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14