(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 اسفند 1390- شماره 20170

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بهاريه از «مصطفاي بهار» تا «مصطفاي يار»
واكنش چهره هاي سياسي و نمايندگان مجلس به اظهارات احمدي نژاد
روايت شهرياري از تاكيد رهبر انقلاب: اهميت فضاي مجازي به اندازه انقلاب اسلامي ايران است
اوباما: اظهارات نسنجيده عليه ايران علت افزايش بهاي بنزين در آمريكاست
ارسال كمك هاي انسان دوستانه ايران به قربانيان گروه هاي تروريستي در سوريه
حجت الاسلام قرائتي: روي سي دي هاي ديني قفل نگذاريد
عيادت بيش از 70 وبلاگ نويس و فعال مجازي از جانبازان اعصاب و روان
دروغ گويي آشكار منابع غربي درباره قطع خدمات رساني سوئيفيت به همه مشتريان ايراني
منافقين در اردوگاه اشرف به جان هم افتادند
كاروان جهاني «الي بيت المقدس» وارد قم شد
داوود اوغلو: تركيه در مقابل حمله اسرائيل به ايران خواهد ايستاد
جورج گالوي: تهديد ايران از سوي اسرائيل فريبكاري است



بهاريه از «مصطفاي بهار» تا «مصطفاي يار»

حسين قدياني
امسال 8 و 44 دقيقه و 27 ثانيه صبح سه شنبه، سال شمسي تحويل مي شود. يك نفس عميق اگر بكشيم، نيمي از نفس ما مي افتد سال 90 و نيم ديگرش سال 91! چيز قشنگي است؛ يك نفس در 2 سال! نفسي كه هم هواي 90 را تجربه كند و هم حال و هواي 91 را! نفسي كه نيم آن در زمستان باشد و نيم ديگرش در بهار و اوجش، لحظه سال تحويل! اين را نوشتم كه بگويم: قبل از «فتح المبين»، در يك عمليات شناسايي، نيروهاي دشمن، نارنجكي در سنگر بچه ها انداختند؛ نارنجك در آخرين ثانيه هاي سال 60 ضامنش كشيده شد، 5 ثانيه قبل از سال تحويل، عمل كرد و لحظه حلول سال، شد همان لحظه شهادت تعدادي از بچه ها. بچه ها اين طرف سال داشتند جان به جانان مي دادند، آن طرف سال اما چه بهاري رفتند، و اين همه فقط در عرض چند ثانيه طول كشيد. از جمله اين شهيدان، «مصطفي رضايي» بود كه داشت جان مي داد و مي خنديد و مي گفت: بچه ها! شهادت ما دارد 2 سال طول مي كشد!! «يا مقلب القلوب و الابصار» آخرين جمله اين شهيد بود در اين دنيا، و «سلام بر حسين» اولين جمله اين شهيد بود در آن دنيا. ما كم شهيد نداشتيم كه بعد از شهادت، به تبسم باز شد نگاه شان. اهل توسل به ارباب بي كفن بودند از بس. از بس «زيارت عاشورا» مي خواندند. «السلام عليك يا اباعبدالله» را «حسين» مي داند كجا جواب دهد.
¤¤¤
ايام نوروز، سالگرد عمليات بهاري فتح المبين است. ياد سفره هفت سين شهدا به خير! ياد سنگر و سربند به خير! ياد بچه هايي كه 2 سال، شهادت شان، قشنگ و بهاري و طولاني، اما فقط چند ثانيه طول كشيد، به خير! ايام عيد، هركسي دوست دارد كنار خانواده اش باشد؛ ياد بچه هايي كه خاك گرم جبهه، خانه شان بود، به خير! ياد شهدا به خير كه لباس نوي شان براي سال جديد، «لباس شهادت» بود! بي معرفتي است اگر بهار بيايد و برود، اما از شهدا يادي نكنيم. بي معرفتي است اگر سفره هفت سين مان، «سربند سرخ يازهرا» نداشته باشد. نوروز 91 و لحظه قشنگ سال تحويل پيش رو، يكي از بهترين جاها، گلزار شهداست. صبح هم كه هست! مي توان به ياد «صبحگاه دوكوهه»، اين دعا را هم خواند كه «اللهم اجعل صباحنا صباح الصالحين»
¤¤¤
اصلاً چه اشكالي دارد 2 سال طول بكشد زيارت مزار امام زادگان عشق، كه بعضاً 2 سال طول كشيد شهادت شان؟! تو بايد «مادر مصطفي» باشي، تا بفهمي چه حكمتي دارد نفس عميق كشيدن در لحظه قبل و بعد سال تحويل! مادرم! مبارك باشد بهار سي و دومين سالگرد شهادت جگرگوشه ات مصطفي! راستي! گفتم مصطفي، ياد «مصطفاي شهيد» افتادم. از 90، هزار سال ديگر هم بگذرد، آنچه مثل بهار، تر و تازه است، خون «شهداي هسته اي» است.
¤¤¤
شهدا! به يمن خون شماست كه «سلام بهار»، سلامت به ما مي رسد. از همين راه دور، همين بهار، مي بوسيم تان...

 



واكنش چهره هاي سياسي و نمايندگان مجلس به اظهارات احمدي نژاد

واكنش ها به سخنان رئيس جمهور در جلسه علني روز چهارشنبه همچنان ادامه دارد، سخنان لاريجاني، متكي و نامه 7 نماينده مجلس و بيانيه مجمع تشخيص مصلحت از جمله اين واكنش ها است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اظهارات احمدي نژاد در مجلس گفت: معلوم بود كه نمايندگان از پاسخ هاي رئيس جمهور راضي نيستند، ادبيات و الفاظي به كار برده شد كه مي شد به كار برده نشود.
علي لاريجاني ادامه داد: انسان مي تواند حرفش را صميمانه و مودبانه بزند، چرا بايد با الفاظي كسي را اذيت و موضوع ساده اي را تبديل به كينه كنيم؟
وي ادامه داد: سوال از رئيس جمهور دموكراسي را در كشور غني كرد، نفس اين كار كه نمايندگان از رئيس جمهور سوالاتي دارند و مي گويند ايشان بيايد و در مجلس توضيح بدهد، بخشي از غني شدن دموكراسي در كشور ما است و مفيد هم هست.
لاريجاني گفت: نفس اين كار آن قدر ارزش دارد كه انسان حواشي آن را كم بگيرد، چون قبل از آن براي چند ماهي گفتند كه حادثه عجيبي مي خواهد رخ بدهد، اولين بار در تاريخ اسلام است، حادثه عجيبي نيست مجلس اختيار دارد در مورد موضوعي از رئيس جمهور سوال كند و او هم بايد بيايد و پاسخ دهد.
لاريجاني افزود: مدت زيادي وقت مجلس صرف شد و از تذكراتي كه مي دادند معلوم بود كه از پاسخ ها راضي نيستند، طبيعي هم هست، هميشه داوري وجود دارد و قطعي نيست كه پاسخ يك وزير يا رئيس جمهور، مجلس را راضي كند.
وي ادامه داد: تا اينجاي كار اشكالي ندارد، اما ادبيات و الفاظي به كار برده شد كه مي شد به كار برده نشود، به نظر من گفتن بعضي از حرفها درست نبود، ناراحتي و دلخوري بعضي از نمايندگان از اين بود، به نظر من اين دلخوري ها و به كار بردن اين ادبيات در كشور مشكل ايجاد كرده است.
7 نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز به دنبال طرح سوال از رئيس جمهور طي بيانيه اي اعلام كردند: نتيجه اين قبيل فرافكني ها غفلت از مشكلاتي مثل گراني افسارگسيخته و بيكاري و اعتياد و آلودگي محيط زيست و مفاسد مالي خواهد بود.
پس از برگزاري جلسه بررسي طرح سوال از رئيس جمهور 7 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه در بيانيه اي نسبت به اظهارات و نوع پاسخگويي رئيس جمهور به سوالات مطرح، موضع گيري كردند.
متن اين بيانيه به اين شرح است:
امروز مجلس شوراي اسلامي پس از حدود 32 سال شاهد طرح اولين سوال نمايندگان از رئيس جمهور بود، عده اي اين رويداد را تاريخي و نشانه آزادي و تحكيم مردمسالاري قلمداد مي كنند كه به حق چنين بود، اما اگر ادعا شود نتيجه اين اقدام موجب اقتدار مجلس و به نفع و صلاح كشور و ملت گشت بايد آن را به دور از واقعيت دانست.
ما پيش از اين يادآور شده بوديم كه استفاده از اين حق قانوني، در بستر نامساعد، ابتر و عبث خواهد بود و همچنين نگران تبعات و خسارات منفي آن بوديم و نسبت به ايجاد چالشي جديد بين مجلس و دولت هشدار داده بوديم؛ اما متاسفانه چنان شد كه از آن پرهيز داشتيم.
ما معتقديم آنچه امروز در مجلس در مقام پاسخ مطرح شد نه تنها باعث وهن مجلس بلكه وهن دولت و قوه قضائيه و خلاصه وهن جمهوري اسلامي گرديد و موجبات كدورت و اختلاف و كشمكش جديدي را فراهم ساخت و سرمايه باارزشي را بدون منفعت درخور به هدر داديم.
بديهي است كه دود اين آتش تنها به چشم مردم خواهد رفت و نتيجه اين قبيل فرافكني ها غفلت از مشكلاتي مثل گراني افسارگسيخته و بيكاري و اعتياد و آلودگي محيط زيست و مفاسد مالي خواهد بود و راه همكاري دولت و مجلس را براي اداره معقول و قانونمند كشور ناهموارتر خواهد نمود.
احمد توكلي- حسين نجابت- پرويز سروري- الياس نادران- حسين فدايي- زهره الهيان- علي زاكاني
گفتني است اين 7 نماينده روز يكشنبه 21 اسفند ماه در بيانيه اي در خصوص سؤال از رئيس جمهور پيشنهاد كردند كه به جاي طرح سؤال، در همين هفته احمدي نژاد به مجلس دعوت شود و نمايندگان با دولتمردان به گفتگو نشينند و با تعاملي دوجانبه براي چاره جويي مشكلات واقعي، اهتمام ورزند.
در بخشي از اين بيانيه تأكيد شده بود: سؤال از رئيس جمهور محترم و پاسخ ايشان علي القاعده مي تواند در شفافيت مسائل و ابهام زدايي مفيد باشد اما نگراني ما آن است كه چنين نشود و خواسته و ناخواسته به رغم اهتمام و دقت خوبي كه نمايندگان و رئيس جمهور دارند، از حاشيه ها به اغراض متعارف سياسي، آلوده شود؛ كه در اين صورت از طرفي فايده اي براي كشور و ملت نخواهد داشت بلكه به تعامل سازنده و قانونمند و گره گشاي مجلس و دولت آسيب مي رساند و فضا را احتمالاًً ناشفاف تر مي سازد؛ به ويژه در شكلي فعلي با وقت نامتوازن اختصاص يافته به پرسش و پاسخ. و از سوي ديگر مستمسكي در اختيار دشمنان قسم خورده ملت ايران قرار مي دهد تا از گيجي ناشي از سيلي محكم انتخابات 12 اسفند ماه خارج شوند و تيرهاي زهرآگين خود را به سوي مجلس و دولت رها كنند و بكوشند شيريني ناشي از حماسه انتخابات اخير را در كام مردم تلخ نمايند.
رئيس جمهور روز چهارشنبه با حضور در صحن علني مجلس در پاسخ به طرح سؤال 79 نماينده مجلس اظهاراتي را بيان كرد كه خود از آن به شوخي ياد كرد اما عده زيادي از نمايندگان آن را توهين به خود و جايگاه مجلس تلقي كردند و در قالب بيان تذكرات مختلف در صحن علني مجلس، نسبت به اين اظهارات واكنش نشان دادند.
مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز به سخنان روز چهارشنبه احمدي نژاد در جلسه پاسخ به سؤالات نمايندگان ملت واكنش نشان داد.
در بيانيه مجمع تشخيص آمده است: پس از حضور جناب آقاي احمدي نژاد در مجلس شوراي اسلامي و پاسخ به سؤالات نمايندگان در تاريخ 24/12/90 ايشان در بخشي از سخنان خود در مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص پرداخت تسهيلات ارزي به مترو تهران و كلان شهرها، سخناني خلاف واقع مطرح كرد كه لازم است توضيح ذيل به اطلاع رسانه هاي همگاني و افكار عمومي رسانده شود.
در ادامه اين بيانيه مي خوانيم: در جلسه پاسخ آقاي احمدي نژاد به سؤالات نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي ايشان مدعي شد كه در جريان تصويب پرداخت تسهيلات ارزي به مترو تهران و كلان شهرها، در پاسخ به اظهارنظر رئيس كل بانك مركزي در مورد خالي بودن حساب ذخيره ارزي دولت، يكي از اعضاي مجمع اظهار داشته است هر چند مي دانيم موجودي حساب ذخيره ارزي صفر است اتفاقاًً ما مي خواهيم تصويب كنيم كه اجرا نشود.
براساس اسناد صوتي و مكتوب موجود از ريز مذاكرات اين جلسه كه نسخه اي از آن نيز خدمت رهبري معظم انقلاب تقديم شده است اولاًً به رغم دعوت قبلي رئيس كل بانك مركزي در اين جلسه حضور نداشته است، ثانياًً انتساب خلاف واقع چنين اظهارنظري اهانت به كل اعضاي مجمع به عنوان منصوبين رهبري معظم انقلاب محسوب شده و كاملاًً تكذيب مي شود.
وزير خارجه سابق كشورمان هم سخنان اخير احمدي نژاد در مجلس را مصداق بارز تهمت و افترا خواند و يادآور شد كه نامه مأموريت وي به سنگال در سوابق دفتر رئيس جمهور موجود است.
منوچهر متكي وزير خارجه سابق كشورمان در پاسخ به اظهارات محمود احمدي نژاد در مجلس با اشاره به جمله معروف منسوب به ابوعلي سينا كه مي گويد «اگر براي يك كار «اشتباه»، هزار «توجيه» بياوريد مي شود «هزار و يك اشتباه» گفت: سخنان و رفتار آقاي احمدي نژاد فرزند خودسر خانواده اي را ترسيم مي كند كه با سوءاستفاده از حمايت هاي بي دريغ و با سعه صدر بزرگ خانواده، به جاي قدرشناسي و احترام، گستاخانه به هنجارشكني مي پردازد و هيچ مرزي در الزامات سخن گفتن به خصوص منطبق بودن با حق، عدل و صداقت و آراسته بودن با منطق و انصاف را پاس نمي دارد.
منوچهر متكي افزود: برخي از اظهارات آقاي احمدي نژاد در مورد وزير امور خارجه سابق كشورمان از مصاديق تهمت و افترا و به دليل تكرار از مصاديق تشويش اذهان عمومي و قابل تعقيب قضايي است. البته اينجانب بنا به مصالحي كه از مهمترين آنها حفظ آرامش عمومي جامعه و مورد تأكيد مقام معظم رهبري است، از پيگيري آن صرف نظر مي كنم هرچند كه در روز قيامت، خداوند متعال بهترين و عادلترين قضاوت كنندگان بين بندگان خود خواهد بود.
وي درباره اين سخن احمدي نژاد كه مدعي شده بود ماموريتي براي سفر به سنگال وجود نداشته است، توجه رئيس جمهور را به نامه اي كه حدود يك ماه پيش از سفر به سنگال پيرامون اين سفر و اهداف مورد نظر نگاشته بود جلب كرد و افزود؛ آن نامه هم اينك در سوابق دفتر رئيس جمهور موجود است.

 



روايت شهرياري از تاكيد رهبر انقلاب: اهميت فضاي مجازي به اندازه انقلاب اسلامي ايران است

رئيس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي و عضو شوراي عالي فضاي مجازي اعلام كرد كه از نظر رهبرمعظم انقلاب فضاي مجازي به اندازه انقلاب اسلامي ايران اهميت دارد.
حجت الاسلام دكتر حميد شهرياري، در گفت وگو با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي درباره اهميت تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي گفت: واقعيت اين است كه امروزه فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي فضايي را به وجود آورده كه «جامعه اطلاعاتي» در آن شكل گرفته كه جامعه را به سوي ساختاري دانش بنيان پيش مي برد. اين فضا تمام ساحت هاي حيات بشري را آن گونه تحت تاثير قرار داده است كه دنياي ما را در كميت و كيفيت دچار تحولاتي عميق ساخته است. در اين ميان، فضاي تبادل اطلاعات با ابزارهايي قابل حمل مانند تلفن ها و رايانه هاي همراه در دسترس همگان قرار گرفته است و همه شهروندان مي توانند در توليد محتوا و عرضه آن مشاركت كنند. بخش هاي خصوصي و دولتي نيز مي توانند خدمات مضاعف خود را در تمام طول شبانه روز عرضه كنند و فرصت هاي مضاعفي را براي همه شهروندان پديد آورند. البته در كنار اين فرصت ها، تهديدهاي امنيتي و اجتماعي و فرهنگي نيز به نحو فزاينده اي گسترش يافته است؛ از جنگ سايبري گرفته تا حملات رد خدمات و توليد اطلاعات مستهجن و خلاف اخلاق. همه اين تهديدها لزوم رسيدگي جدي به اين فضاي جديد را نشان مي دهد و بخشي از اهميتي است كه موجب تاسيس اين شوراي مهم است.
وي درباره وظايف اين شورا نيز گفت: اين شورا سياست گذار اصلي و محوري فضاي مجازي كشور خواهد بود. برنامه ريزي كلان، نظام سازي، تعريف و تعيين قلمرو پروژه هاي ملي و نظارت بر آنها، تقسيم كار ملي بين دستگاه هاي اجرايي فعال و ايجاد هماهنگي بين آنها در اين حوزه در كنار پايش مستمر فرصت ها و تهديدهاي اين حوزه و نيز ايجاد بسترهاي لازم براي توليد محتواي بومي متناسب با هويت ايراني-اسلامي از مسئوليت هاي اصلي اين شورا به حساب مي آيد.
حجت الاسلام شهرياري در ادامه به نگاه خاص و ويژه رهبر معظم انقلاب به اين شورا اشاره كرد و افزود: رهبرمعظم انقلاب از سال 1368 با تاسيس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي، حضوري فعال و تاثيرگذار در فناوري اطلاعات كشور داشته اند. اين دورانديشي ايشان در 22 سال پيش قابل توجه است. همچنين در تغيير سياست هاي سازمان تبليغات اسلامي و بهره مندي از فناوري اطلاعات در اين سازمان نيز توصيه هاي مهمي داشته اند. پس از آن و در تمام سياست هاي ابلاغي، ايشان به تمام حوزه ها و از جمله حوزه هاي فرهنگي، دولتي و قضايي همواره لزوم استفاده حداكثري از فناوري اطلاعات و ارتباطات را گوشزد كرده اند. ايشان همچنين در دستورهاي اكيد خود به مجموعه مديران كشور، همواره توجه به حوزه هاي مختلف فضاي مجازي را به عنوان امري بسيار مهم و جدي در مكتوبات و تذكرهاي شفاهي مشهود توصيه كرده اند.
وي تصريح كرد: نكته بسيار جالب در كلمات ايشان براي بنده اين بود كه اين حوزه به اندازه انقلاب اسلامي اهميت دارد. ايشان در مقام تشبيه فرمودند كه اين فضا مثل يك رودخانه پر از آب و خروشان است كه مي آيد و دائما هم بر آب آن افزوده و خروشان تر مي شود. اگر ما براي اين رودخانه تدبير كنيم و برنامه داشته باشيم؛ زه كشي كنيم و هدايت كنيم اين رودخانه را تا به سد بريزد، مي شود فرصت. اگر رهايش كنيم و برنامه اي براي آن نداشته باشيم، مي شود يك تهديد. ايشان تاكيد بسياري بر اهميت اين فضا و لزوم مديريت آن داشتند؛ به گونه اي كه همه اركان نظام بايد نقش خاص خود را با حضوري فعال در اين فضا ايفا كنند.
شهرياري در پايان خاطر نشان كرد: به نظر من علت اين موضوع آن است كه وقتي مردم و امام خميني رحمه الله عليه نهال انقلاب اسلامي را كاشتند، مستكبران عالم آن را تهديدي براي منافع خود دانستند. در اين ميان پيدايش فناوري هاي ارتباطاتي و اطلاعاتي، فرصت ها و تهديدهاي انقلاب را چنان برجسته كرده كه استمرار و تكامل انقلاب اسلامي منوط به توجه خاص و جدي و سرمايه گذاري نظام در اين زمينه است. اين يكي از جهاتي است كه حوزه فضاي مجازي را در نظر رهبري معظم به اندازه خود انقلاب اسلامي پر اهميت كرده است.

 



اوباما: اظهارات نسنجيده عليه ايران علت افزايش بهاي بنزين در آمريكاست

رئيس جمهور آمريكا براي دومين بار اعتراف كرد كه لفاظي هاي جنگ طلبانه عليه ايران اصلي ترين عامل گراني بي سابقه بنزين در اين كشور است.
باراك اوباما روز سه شنبه به شبكه تلويزيوني WFTV كه وابسته به شبكه ABC در اورلاندو در ايالت فلوريدا است، گفت: «بزرگترين عامل افزايش بهاي بنزين، شايعه درباره جنگ احتمالي در خاورميانه است و براي همين تلاش مي كنيم از برخي از اظهارات نسنجيده درباره جنگ در اين منطقه جلوگيري كنيم.»
اوباما روز 5 اسفند هم در يك سخنراني انتخاباتي دقيقاًً به همين موضوع اشاره كرده بود.
وي در آن تاريخ گفته بود «ما همچنان به دنبال توليد انرژي در داخل آمريكا هستيم اما نكته اين است كه اين توليد كافي نيست. ميزان نفتي كه در داخل كشور استخراج مي كنيم قيمت بنزين را تعيين نمي كند. بازار نفت، جهاني است. نفت در بازارهاي جهاني داد و ستد مي شود.
همانند آنچه كه در هفته گذشته شاهد بوديم، تنها عاملي كه باعث افزايش قيمت نفت مي شود بي ثباتي در خاورميانه است. اين بار افزايش درباره ايران بود. وقتي كه بي ثباتي افزايش مي يابد بورس بازي در وال استريت افزايش مي يابد و باعث مي شود كه قيمت ها حتي بيشتر هم بشوند. در كوتاه مدت اين عوامل تأثيرگذار هستند اما در بلندمدت بزرگترين علت افزايش احتمالي قيمت نفت، افزايش تقاضا در كشورهايي مثل چين و هند و برزيل است.»
اوباما هفته گذشته در سخنراني خود در اجلاس آيپك هم تأكيد كرده بود تنها خاصيت تشديد لفاظي عليه ايران افزايش مستمر بهاي نفت است.
در همين رابطه، «پيتر موريسي» اقتصاددان آمريكايي نسبت به پيامدهاي قطع صادرات نفت ايران براي بازارهاي جهاني نفت و آمريكا هشدار داد.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، پيتر موريسي استاد تجارت بين الملل دانشگاه مريلند آمريكا گفت: «در يك ماه گذشته شاهد افزايش قيمت نفت در بازارهاي جهاني بوده ايم و اين مسئله بر اقتصاد آمريكا تأثير گذاشته است. در عين حال بايد توجه داشت كه در چند ماه اخير ميزان خريد مصرف كنندگان آمريكايي تغيير نكرده است. اين در حالي است كه هفتاد درصد توليد ناخالص داخلي آمريكا از همين طريق تأمين مي شود. وقتي مصرف كنندگان آمريكايي هزينه نكنند، چرخ اقتصاد كشور در حركتش دچار مشكل مي شود. افزايش قيمت بنزين سبب شده است بخش بيشتري از درآمدهاي خانوارهاي آمريكايي براي تامين هزينه بنزين صرف شود و در نتيجه خريد آنها در بخش هاي ديگر اقتصادي كاهش يابد.»
وي افزود:«درست است كه آمريكا دچار زمين لرزه نشده است اما افزايش قيمت بنزين سبب مي شود اقتصاد آمريكا كمي دچار لرزه شود.
شبكه الجزيره انگليسي نيز در گزارشي تشديد لفاظي ها عليه ايران را عامل اصلي بالا رفتن قيمت بنزين در آمريكا ارزيابي كرده است.

 



ارسال كمك هاي انسان دوستانه ايران به قربانيان گروه هاي تروريستي در سوريه

سرويس سياسي-
در پي گسترش حوادث تروريستي در سوريه و افزايش آمار قربانيان و آوارگان ناشي از عمليات هاي گروه هاي مسلح وابسته به بيگانه در اين كشور، جمهوري اسلامي دومين محموله هاي انسان دوستانه خود را به اين كشور اعزام كرد.
معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان همزمان با پرواز يك فروند هواپيماي ماهان اير كه حامل كمك هاي دارويي هلال احمر كشورمان به دمشق است، افزود: در پي تمهيدات وزارت خارجه كشورمان و هماهنگي با وزارت امور خارجه سوريه و در ادامه حمايت هاي سياسي تهران از مردم مظلوم سوريه كه در اثر گسترش موج نا آرامي ها و حوادث تروريستي خانه و كاشانه خود را از دست داده اند، كاروان كمك هاي انساندوستانه كشورمان با انجام پرواز به مقصد دمشق كليد خورد تا اقلام دارويي، توسط هلال احمر سوريه در اختيار ملت مقاوم اين كشور كه با تحريم هاي غيرانساني از سوي غربي ها روبرو شده اند، قرار بگيرد.
حسين امير عبداللهيان با انتقاد از اعمال سياست دوگانه در قبال ملت و دولت سوريه، مقاومت تاريخي اين كشور را در قبال تحركات رژيم صهيونيستي ستود و با تاكيد بر حمايت همه جانبه از مردم سوريه اظهار داشت: اطمينان داريم كه ملت و دولت سوريه در سايه طرح اصلاحات رئيس جمهور بشار اسد و در مقابله با مداخلات خارجي مسلحانه در مسير مقاومت، ثبات، امنيت و توسعه پايدار به پيش خواهد رفت.
بنابراين گزارش، دومين محموله كمك هاي پزشكي جمهوري اسلامي ايران با هدف همراهي با قربانيان حوادث تروريستي در سوريه، شامگاه پنجشنبه به اين كشور ارسال شد.
اين محموله پانزده تني شامل دارو، چادر، پتو و تجهيزات پزشكي بود.
گفتني است، نخستين محموله چهل تني كمك هاي پزشكي ايران نيز بامداد پنجشنبه وارد فرودگاه دمشق شد.
محمدرضا رئوف شيباني سفير ايران در دمشق در اين باره گفت: اين كمك ها در راستاي حمايت جمهوري اسلامي از قربانيان حوادث تروريستي در سوريه و مردم مظلوم و بي پناه اين كشور كه آماج حملات تروريستي متعدد قرار گرفته اند، به اين كشور ارسال شده است.
اين در حالي است كه مدعيان حقوق بشر از جمله دولت آمريكا و رژيم هاي دنباله رو در منطقه، با هدف شكستن محور مقاومت همچنان با مسلح كردن گروههاي تروريستي و سرمايه گذاري كلان در اين زمينه اقدامات ضد انساني خود عليه مردم مقاوم سوريه را گسترش داده اند و مردم مظلوم سوريه در اين ميان از حداقل حمايت هاي انساني و مالي محروم هستند.

 



حجت الاسلام قرائتي: روي سي دي هاي ديني قفل نگذاريد

رئيس ستاد اقامه نماز گفت: نبايد محدوديتي در توليدات آثار اسلامي به وجود آيد.
به گزارش فارس حجت الاسلام محسن قرائتي در همايش نيايش در محل بقعه امامزاده سلطان غياث الدين محمد (ع) (گنبد خشتي) اظهار داشت: در حال حاضر برخي از افراد قفل هايي در محصولات ارزشمند خود مي گذارند تا جلوگيري از كپي برداري شود.
وي با تاكيد بر اينكه در ارتباط با مباحث ارزشي و اسلامي اين گونه اقدامات را نبايد انجام داد، تصريح كرد: همچنين بايد اين گونه مطالب راحت تر از اين در دسترس اقشار مختلف مردم به ويژه جوانان قرار گيرد.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور افزود: هم اكنون كشورهاي غربي و بويژه آمريكا انواع و اقسام فيلم ها و عكس هاي مبتذل را به صورت رايگان و بدون هيچ محدوديتي به افكار جوانان تزريق مي كنند.
وي عنوان داشت: در اين ميان بايد دست اندركاران فرهنگي كشور براي جلوگيري از اين هجمه با توليد آثار مناسب و خوب، آن را در اختيار عموم مردم قرار دهند.
قرائتي با بيان اينكه اسلام طرفدار آزادي است، گفت: اين موضوع در تمام بخش ها حتي در نماز به عنوان بزرگ ترين فريضه عبادي نيز ديده مي شود.
وي با اشاره به صحبت هاي گروه هاي وهابي عليه شيعيان در ارتباط با مقدس دانستن اماكن متبركه اظهار داشت: اين گروه شيعيان را متهم به شرك و مشرك بودن مي كنند.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور متذكر شد: وهابيان گريه بر مرده را كاري غيرعقلاني دانسته و مي گويند كه آنها براي ما كاري انجام نمي دهند.
وي خاطرنشان كرد: شيعيان ضريح هاي بقاع متبركه را براي متصل شدن به خدا و داشتن آرامش ،مقدس شمرده و اين امر به هيچ وجه شرك به حساب نمي آيد.
قرائتي به داستان تالوت و حضرت موسي (ع) اشاره كرد و بيان داشت: بني اسرائيل صندوقچه اي كه حضرت موسي (ع) توسط آن به آب افتاده و به دست فرعون رسيد را تابوتي مقدس مي دانستند.
وي گفت: ضريح هاي مقدس بقاع متبركه نيز با اين موضوع شباهت بسيار زياد دارد.

 



عيادت بيش از 70 وبلاگ نويس و فعال مجازي از جانبازان اعصاب و روان

بيش از هفتاد تن از وبلاگ نويسان كشورمان، بعدازظهر روز چهارشنبه از جانبازان اعصاب و روان كشورمان عيادت كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين وبلاگ نويسان كه بيش از نيمي از آنان را خواهران تشكيل مي دادند و با برنامه ريزي و هماهنگي قبلي موفق شده بودند مجوز اين بازديد را كسب كنند، بعدازظهر آخرين چهارشنبه سال 90 در محل آسايشگاه نيايش تهران حاضر شدند و با جمعي از جانبازان اعصاب و روان كه برخي از آنان بيش از بيست سال بستري هستند، ديدار و گفت و گو كنند.
«سيد شهاب الدين واجدي» وبلاگ نويس و مدير سايت «عكاس مسلمان» ، در گزارشي كه از اين بازديد نوشته ، آورده است: «با خودم خيلي كلنجار رفتم كه به خاطر حال و آبروي جانبازان عزيز اعصاب و روان و خانواده هاشان، عكس چهره هايشان را شطرنجي يا محو كنم، اما به خودم گفتم مگر اينها جزو فتنه گران يا مفسدان اقتصادي هستند كه صورتشان نبايد به نمايش در بيايد؟! دلم را به دريا زدم تا كمي از حال و هواي آسايشگاه و زندگي پر درد آنها را كه براي ما مردانه ايستادند و جنگيدند، به نمايش بگذارم».
«سيد مسعود شجاعي طباطبايي» مدير مسئول ماهنامه كيهان كاريكاتور و مدير وبلاگ «وصيتنامه» نيز نوشت: « بچه هاي رزمنده در طول مانورها ، شبهاي قبل از عمليات و در زمزمه هاي حين عمليات نوحه اي را مي خواندند كه ديروز بار ديگر در آسايشگاه و از زبان يكي از زخم خوردگان و رزمندگان جنگ شنيدم و دلم آتش گرفت؛ نوحه اي كه سرشار از خاطره است ؛ خاطره زماني كه وقتي عمليات تمام مي شد از هر گردان تعداد كمي باقي مانده بودندو اين نوحه واشك، تنها همدم دل تنگ بچه هاي عاشق بود: كجاييد اي شهيدان خدايي؟/ بلاجويان دشت كربلايي؟/ كجاييد اي سبكبالان عاشق؟ / پرنده تر ز مرغان هوايي».
اين بازديد و عيادت كه علاوه بر اشك و گريه، همراه با لحظه هايي پر از شادي و لبخند و خاطره نيز بود، بيش از دو ساعت به طول انجاميد .
گفتني است حزب الله سايبر و فعالان مجازي در شبكه هايي چون گوگل ريدر، گوگل پلاس، فرندفيد، فيس بوك و ... تاكنون برنامه هاي جمعي متعددي از جمله سفرهاي زيارتي به كربلا، مشهد مقدس، جبهه هاي جنوب و غرب و ... روضه خواني هفتگي را در كارنامه خود داشته اند كه بازديد از آسايشگاه جانبازان اعصاب وروان نيايش آخرين برنامه آنان در سال جاري بود.

 



دروغ گويي آشكار منابع غربي درباره قطع خدمات رساني سوئيفيت به همه مشتريان ايراني

بر خلاف آنچه منابع غربي مي گويند و برخي منابع داخلي هم ادعا كرده اند، شركت سوئيفيت (انجمن ارتباطات مالي بين بانكي در جهان) به هيچ وجه خدمات خود را به همه شركت ها و بانك هاي ايراني قطع نكرده است.
لازارو كامپوس مدير اجرايي شركت سوئيفت كه در بلژيك مستقر است، روز پنج شنبه 25 اسفند 1390 (15 مارس 2012) بيانيه اي صادر و در آن اعلام كرد كه از ساعت 16 روز شنبه (27 بهمن/ 17 مارس) خدمات دهي به آن دسته از بانك ها و مؤسسات مالي در ايران را كه تحت تحريم هاي اتحاديه اروپا قرار دارند، قطع خواهد كرد.
سوئيفيت اعلام كرده اين تصميم را پس از آن اتخاذ كرده است كه اتحاديه اروپا روز 25 اسفند دستوري مبني بر توقف خدمات دهي به موسسات مالي ايران تحت تحريم، خطاب به آن صادر كرده است.
مطابق سند منتشر شده از جانب اتحاديه اروپا، شوراي اين اتحاديه در مصوبه خود آورده است: «شورا توافق كرد كه هيچ پيام مالي تخصصي نبايد براي افراد و موسساتي كه دارايي هايشان مسدود شده است، ارسال شود».
پس از اين تصميم اتحاديه و بيانيه سوئيفيت، بسياري از منابع خبري ادعا كردند خدمات دهي سوئيفيت به ايران به طور كامل قطع و در نتيجه ايران از شبكه جهاني بانكي حذف شده است.
اين در حالي است كه متن بيانيه سوئيفيت و همچنين متن مصوبه اتحاديه اروپا در اين باره صراحت دارد كه خدمات دهي فقط به آن دسته از بانك ها، موسسات و افرادي قطع مي شود كه تحت تحريم قرار دارند و اموال آنها مسدود شده است و بنابراين بانك ها، افراد و موسسات ايراني كه در ليست تحريم اتحاديه اروپا قرار ندارند، همچنان مي توانند از خدمات سوئيفيت استفاده كنند.
اين دقيقا همان نكته اي است كه اعتراض اعضاي تندروي كنگره امريكا را هم برانگيخته است.
خبرگزاري رويترز روز جمعه 26 اسفند در گزارشي از بروكسل نوشت: «نمايندگان كنگره آمريكا كه براي تشديد تحريم ها بر ضد ايران تلاش مي كنند، اعلام كردند سوئيفت بايد ارتباط همه موسسات مالي ايراني را با شبكه خود قطع كند نه فقط آنهايي را كه تحت تحريم غرب هستند».
در ادامه اين گزارش آمده است: «براد شرمن عضو دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا كه با مارك كرك سناتور جمهوريخواه در خصوص طرح تعميم تحريم ها به همه بانك هاي ايراني همكاري مي كند، اعلام كرد: «اگر ايران بتواند براي انجام معاملات با آنهايي كه همچنان مايل به تجارت با اين كشور هستند، به سادگي از يك بانك تحريم نشده استفاده كند، تاثير تحريم هاي مالي به طور كامل احساس نخواهد شد».
لازم به ذكر است سوئيفت يك شركت تعاوني مستقر در بلژيك است كه به بانك ها و ديگر موسسات مالي در جهان امكان مي دهد در فضايي امن، پيام هاي مالي براي يكديگر بفرستند.
به محض اينكه مشتركان پيامي رد و بدل مي كنند، پول به صورت خودكار، يا از يك حساب به حسابي ديگر يا از طريق خدمات ارسال حواله به طرف دريافت كننده پول، انتقال مي يابد.

 



منافقين در اردوگاه اشرف به جان هم افتادند

در پي درگيري منجر به قتل منافقين در اردوگاه اشرف اوضاع اردوگاه نفاق به شدت متشنج شده است.
گزارشي حكايت از آن دارد كه نورمحمد بيراوند با ضربه كارد همكارش از پاي درآمده است و اين در حالي است كه محمد وحيدي سخنگوي گروهك منافقين هرگونه بحران در اين اردوگاه را تكذيب كرد، و مدعي شد بيراوند بر اثر سكته قلبي فوت كرده است.
از سوي ديگر «نصيف جاسم الخطابي» معاون رئيس شوراي استان كربلا در ديدار با «مارتن كوبلر» نماينده سازمان ملل متحد در عراق گفت: اعضاي گروهك منافقين در اقدامات سركوبگرانه رژيم سابق نقش داشته اند.
وي افزود: اخراج اين گروهك خواسته اصلي ملت عراق است و سازمان ملل متحد بايد مكاني براي اين گروهك در خارج از عراق پيدا كند. الخطابي همچنين خواستار خروج عراق از فصل هفتم و ايفاي نقش طبيعي كشورش در عرصه بين المللي شد.
گزارشگر مستقل ABC نيز گفت: غالب ايرانيان مقيم خارج از ايران حاضر به حمايت از گروهك تروريستي منافقين نيستند.
«لارا گلدمن» گزارشگر مستقل ABC و روزنامه «مترو» در گزارشي در خصوص سياستمداران آمريكايي كه بابت سخنراني در حمايت از منافقين پول دريافت كرده اند، نتيجه گرفته كه منبع اين پول ها دستمزد قتل عام مخالفان صدام است.
وي كه در گزارش خود به سراغ چندين كارشناس ايراني مسائل خاورميانه مستقر در واشنگتن رفته، معتقد است تمامي آنها از حمايت هاي اين سياستمداران آمريكايي از منافقين ناراحت هستند.
گزارشگر مستقل ABC در ادامه گزارش خود عنوان مي كند: اين كارشناسان ترديد دارند پولي كه اين سازمان تروريستي خرج مي كند از يهوديان سرگردان ايراني تامين شود، چرا كه غالب ايرانيان مقيم خارج از ايران حاضر به حمايت از منافقين نيستند.

 



كاروان جهاني «الي بيت المقدس» وارد قم شد

سرويس سياسي-
با هدف زنده نگهداشتن مسئله قدس و فلسطين و افزايش حمايت هاي همه جانبه ملت ها و دولت هاي جهان از مردم مظلوم فلسطين در برابر جنايات رژيم صهيونيستي، شاخه آسيايي كاروان جهاني «الي بيت المقدس» با عبور از شهرهاي كشورمان وارد قم شد.
اين كاروان با عبور از استان هاي سيستان و بلوچستان، كرمان، يزد و اصفهان وارد شهرمقدس قم شد.
در اين كاروان نمايندگاني از اندونزي، هند، مالزي، فيليپين، ژاپن، پاكستان، سريلانكا و بنگلادش حضور دارند و در قم نمايندگاني از كشورهاي آذربايجان، عراق، بحرين، عربستان، افغانستان و تاجيكستان به آن ها مي پيوندند.
شاخه آسيايي كاروان جهاني «الي بيت المقدس» پنج شنبه هفته گذشته با عبور از هند و پاكستان وارد ايران شده است.
محمدعبدالسلام سخنگوي رسمي جنبش شيعي الحوثي با تاكيد بر احيا مسئله قدس و فلسطين به عنوان يكي از اهداف اصلي تشكيل اين كاروان، گفت: احيا مسئله قدس و فلسطين خواسته ماست و مشوق هر اقدامي در اين راستا هستيم، بلكه آن را مسئوليتي در برابر خداوند مي دانيم.
وي اظهار داشت: ما مسئله قدس و فلسطين را مسئله همه مسلمانان و آزادگان جهان مي دانيم و احيا آن را دراين بازه زماني مهم و ضروري مي دانيم.
با هدف استقبال از ورود اين كاروان به شهرمقدس قم، همايش استقبالي در روز جمعه با سخنراني آيت الله كعبي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و آيت الله هادوي تهراني، استاد برجسته حوزه علميه قم برگزار شد.
همچنين با هدف تقويت جايگاه قدس در جامعه، نمايشگاهي نيز در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر در شهرمقدس قم برپا شده است.
دبيركل جبهه اسلامي مسيحي دفاع از قدس و مقدسات نيز كاروان جهاني «الي بيت المقدس» را حركتي مهم براي تقويت روابط بين المللي درباره مسجد الاقصي ارزيابي كرد و گفت: دليل اين امر آن است كه شخصيت هاي بين المللي و منطقه اي در آن حضور دارند.
حسن خاطر با بيان اينكه تمام اقدامات صورت گرفته براي انجام راهپيمايي بزرگ جهاني 30 مارس در بالاترين سطح بوده است، افزود: اين نشان مي دهد كه مسجدالاقصي در وجدان ملت ها جاودان است.
وي تاكيد كرد: اين حركت بين المللي از همه جهان در حال انجام است تا به عالم اين پيام را برساند كه مسجدالاقصي در چشم فرزندانش جايگاه والايي دارد و آنچه كه صهيونيست ها مطرح مي كنند كه مسجدالاقصي از جهان دور افتاده سخني باطل و بي اساس است.
برگزاري اولين كنفرانس خبري «كاروان
الي بيت المقدس» در غزه
اولين كنفرانس خبري كاروان الي بيت المقدس با تشريح اهداف و آرمان هاي اين كاروان در غزه برگزار شد. در اين همايش از نهادها و گروه هاي مختلف براي حضور در تظاهرات جهاني 30 مارس (روز زمين) دعوت شد. كميته ملي اين كاروان در اين همايش كه در نوار غزه برگزار شد، از مردم فلسطين، گروه هاي ملي و اسلامگرا، امت عربي و اسلامي و گروه هاي آزاديخواه جهان خواستار حضور گسترده در تظاهرات جهاني 30 مارس به مناسبت شصت و سومين سالگرد انتفاضه مردم فلسطين شدند.

 



داوود اوغلو: تركيه در مقابل حمله اسرائيل به ايران خواهد ايستاد

وزير امور خارجه تركيه گفت: در صورت حمله رژيم صهيونيستي به ايران، تركيه يكي از كشورهايي است كه در مقابل اين حمله خواهد ايستاد.
احمد داوود اوغلو وزير خارجه تركيه در يك برنامه تلويزيوني در پاسخ به سوالي در مورد حمله احتمالي اسرائيل به ايران اظهار داشت كه تركيه داراي روابط بسيار نزديك با ايران است و دو كشور همواره درحال تماس و گفتگو با يكديگرند.
وي افزود برخي محافل در تلاش براي ايجاد فتنه بين تركيه و ايران هستند، اما اين محافل نمي توانند نقشي مهم در روابط تركيه و ايران ايفا كنند. وي خاطرنشان كرد كه هرچند بين دو كشور در مورد تحولات سوريه اختلاف ديدگاه مطرح است، ولي تركيه يكي از اولين كشورهايي خواهد بود كه در برابر هرگونه تحرك نظامي اسرائيل عليه ايران مي ايستد.
اردوغان: سپر موشكي ناتو عليه ايران نيست
رئيس جمهور تركيه نيز با تأكيد بر اينكه سپر موشكي ناتو عليه ايران مستقر نشده است گفت: سپر موشكي يك سيستم دفاعي در جهت منافع اعضاي ناتو است.
گل در پاسخ به سوالي درباره اينكه سپر موشكي ناتو در جهت حفاظت از منافع اسرائيل ايجاد شده است اظهار داشت: اين ادعاها صحت ندارد، اسرائيل عضو ناتو نيست و نمي تواند از امكانات آن استفاده كند به ويژه تا زماني كه تركيه عضو ناتو مي باشد اين اقدام هرگز عملي نيست، چون هرگونه اقدامي در ناتو بر مبناي آراي جمعي اتخاذ مي شود. وي اين گونه ادعاها را تبليغات منفي از سوي اسرائيلي ها دانست.
اردوغان نهم فروردين به ايران مي آيد
نخست وزير تركيه 28 مارس (نهم فروردين) در حالي كه حامل پيام هاي مهمي براي مسئولان كشورمان خواهد بود راهي تهران مي شود.
رجب طيب اردوغان از روز شنبه سفر خود به برخي كشورها از جمله آلمان، كره جنوبي، ايران و چين را آغاز خواهد كرد.

 



جورج گالوي: تهديد ايران از سوي اسرائيل فريبكاري است

جورج گالوي از نمايندگان سابق پارلمان انگليس گفت: تهديدهاي اسرائيل عليه ايران يك فريبكاري بيش نبوده و واقعي نيست.
وي كه در گفت وگو با روزنامه الاهرام چاپ مصر سخن مي گفت ادامه داد: اين تهديدها فريبكاري است چرا كه آمريكا اجازه چنين كاري را به اسرائيل نمي دهد.
گالوي افزود: اگر چنين كاري اتفاق بيفتد پيامدهاي بسيار وخيمي براي تمامي كشورهاي جهان به دنبال خواهد داشت.
وي در مورد وضعيت كنوني مصر نيز گفت: مردم مصر نبايد از آزادي هراس داشته باشند چرا كه اين وضع بهتر از قبل و بسيار بهتر از آينده اي است كه مبارك براي پسرش در 35سال آينده برنامه ريزي كرده بود.
گالوي از طرح غرب و برخي كشورهاي عربي منطقه مبني بر بركناري بشار اسد در سوريه انتقاد كرد و گفت: بايد طبق قانون اساسي جديد سوريه انتخابات پارلماني و رياست جمهوري برگزار شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14