(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 اسفند 1390- شماره 20170

ترخيص خودروهاي توقيفي در آستانه نوروز 91
355 حادثه جاده اي با 32 كشته در اولين روز از سفرهاي نوروزي
جوان نوشهري به 6 بيمار زندگي دوباره بخشيد
كاهش 20 هزار كشته و مجروح در تصادفات سال 90
سردار اسفندياري: وضعيت جاده هاي كشور عادي است
در 2 روز آخر سال زمان اجراي طرح زوج و فرد 2 ساعت كاهش يافت
باد و طوفان در زاهدان، برف و كولاك در اردبيل
تاخت و تاز اسب در پارك اهواز حادثه آفرين شد
افزايش 10درصدي كشف موادمخدر نسبت به سال گذشته
حوادث كوتاه از كشور
آتش سوزي مهيب در يك كشتي خارجي حامل مواد شيميايي خطرناك در آب هاي خليج فارس
روابط عمومي آموزش و پرورش: ارسال پيامك براي حضور اجباري دانش آموز در مدرسه مورد تاييد نيست
قطار زاهدان- تهران از ريل خارج شد
حذف عبارات زن و شوهر از اسناد رسمي انگليس
آخرين شمار تلفات كشتي بنگلادش
طرح رياضتي براي افسران پليس



رئيس پليس تهران خبر داد
ترخيص خودروهاي توقيفي در آستانه نوروز 91

رئيس پليس تهران بزرگ از ترخيص خودروهاي توقيف شده در آستانه سال نو به شرط نبود منع قضايي خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا، ضمن آرزوي روزهاي بدون حادثه و تخلف در سال جديد، از ترخيص خودروهاي توقيف شده كه منع قضايي نداشته باشند، خبر داد.
اين مقام انتظامي تاكيد كرد: كليه خودروهايي كه منع قضايي نداشته باشند طي چهار روز از پنجشنبه تا يكشنبه با اخذ تعهد از مالكان آن ترخيص خواهند شد.
وي افزود: مالكان اين خودروها مي توانند با همراه داشتن مدارك و اسناد مالكيت خودروهاي خود، به ستاد ترخيص خودرو در شهر تهران مراجعه كرده و در صورتي كه خودروي آنها منع قضايي نداشته باشد، ترخيص خواهد شد.رئيس پليس پايتخت در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به ايام پاياني سال خصوصاً پنجشنبه پاياني سال 90 گفت: جا دارد از شهروندان به خاطر رعايت توصيه هاي پليس در خصوص ورود و خروج به بهشت زهرا(س) و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، تشكر كرد.

 



سازمان امداد و نجات و پليس راهور خبر دادند
355 حادثه جاده اي با 32 كشته در اولين روز از سفرهاي نوروزي

مدير روابط عمومي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با توصيه به رعايت موارد ايمني و امدادي به مسافران در جاده هاي كشور از نجات 342 مسافر نوروزي در نخستين روز آغاز طرح امداد نوروزي سال 91 خبر داد.
حسين درخشان در گفت وگو با فارس؛ با اشاره به گزارش 24 ساعت حوادث و عمليات هاي امداد و نجات در نخستين روز از سفرهاي نوروزي گفت: در مجموع 87 مورد حادثه از جمله 64 مورد حادثه جاده اي كه 73درصد حوادث را در بر مي گيرد، صورت پذيرفت.
وي با اشاره به كل حادثه ديدگان كه 355 نفر بودند، افزود: در اين زمينه 342 نفر نجات يافتند كه از اين تعداد 164 نفر مصدوم شدند كه 65 نفر براي درمان بيشتر به مراكز درماني انتقال يافتند.
رئيس مركز كنترل پليس راه كشور هم از كشته و زخمي شدن 165 نفر طي 24 ساعت در اولين روز از سفرهاي نوروزي در جاده هاي كشور خبر داد.
سرهنگ رضا سلبي درگفت وگو با فارس با اشاره به تصادفات صورت گرفته در 24 ساعت ياد شده گفت: طي اين مدت 25 فقره تصادف فوتي رخ داد كه طي آن 32 نفر از شهروندان كشته شدند. وي تاكيد كرد: طي اين مدت 88 فقره تصادف جرحي با 133 نفر مجروح در جاده هاي كشور به وقوع پيوسته است.
سلبي گفت: در ساعت 19 روز پنج شنبه در كربلا اسلام آباد در استان كرمانشاه يك فقره تصادف فوتي ميان دو دستگاه بي ام و و پرايد رخ داد.
اين فرمانده انتظامي گفت: طي اين تصادف كه در كيلومتر 15 اين محور به وقوع پيوست سه نفر به دليل انحراف به چپ خودروي بي ام و جان خود را از دست دادند.
وي افزود: در ساعت 19 روز پنج شنبه در محور روستايي تنگ بري در استان لرستان يك دستگاه جيپ صحرايي واژگون و طي آن 5 نفر مجروح شدند.
سلبي گفت: از ديگر تصادفات مهم برخورد يك دستگاه اتوبوس اسكانيا با يك دستگاه كاميون بنز بود كه طي آن 13 نفر مجروح شدند.
وي افزود: اين تصادف كه در 25:5 صبح روز پنج شنبه در كيلومتر 25 كاشان-اصفهان به وقوع پيوست به علت خستگي و عدم توجه به جلو راننده اتوبوس گزارش شده است.
برخورد با
وانت بارهاي حامل مسافر
اين فرمانده انتظامي با اشاره به اينكه در محدوده 30 كيلومتري شهرها مشاهده مي شود كه برخي با وانت بارها اقدام به جابجايي افراد مي كنند گفت: در صورتيكه پليس اينگونه جابجايي ها را مشاهده كند علاوه بر اعمال قانون سرنشينان بايد مسير خود را با خودروي ديگري ادامه دهند.
سلبي افزود: متاسفانه تصادفات حاصل از وانت بارهاي داراي مسافر صدمات بسياري را با خود به همراه مي آورد لذا پليس بدون هيچ گونه اغماضي با اين گونه موارد برخورد خواهد كرد.

 



جوان نوشهري به 6 بيمار زندگي دوباره بخشيد

اعضاي بدن يك بيمار مرگ مغزي نوشهري به 6 بيمار نيازمند زندگي دوباره بخشيد.
به گزارش خبرگزاري مهر، با موافقت خانواده اعضاي بدن، مرحومه «الهام نجفي» جوان 25 ساله اي كه بر اثر سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود 6 بيمار را از مرگ نجات داد.
رمضان نجفي پدر «الهام» كه كارمند منابع طبيعي نوشهر است گفت: پس از انتقال وي به بيمارستان 17 شهريور آمل، پزشكان اعلام كردند كه وي دچار مرگ مغزي شده است.
وي با بيان اين كه دخترش پنج روز در حالت مرگ مغزي بود اظهار داشت: در اين زمان پيشنهاد شد كه با توجه به برگشت ناپذير بودن وضع وي و نياز بيماران به اعضاي پيوندي، با اهداي اعضاي بدن وي موافقت كنيم.
نجفي تصميم گيري در اين زمينه را دشوار دانست و ادامه داد: با اين حال و با موافقت تمام خانواده به ويژه همسرم، براي رضا خدا و نجات جان بيماران نيازمند و همچنين عاقبت به خيري و زنده بودن خاطره فرزندمان، با اين كار موافقت كرديم.
وي گفت: پيكر دخترم به بيمارستان امام خميني(ره) تهران منتقل و كليه ها و كبد و قلب و ريه ها و زردپي وي به شش نفر پيوند زده شد.
نجفي با اشاره به اين كه خود و همسرش داراي كارت اهداي عضو هستند افزود: بايد در جامعه فرهنگسازي كرد تا افرادي كه محتاج دريافت عضو هستند از مرگ حتمي يا زندگي مشقت آميز رها شوند.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا خبر داد
كاهش 20 هزار كشته و مجروح در تصادفات سال 90

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: امسال حدود 20 هزار انسان كمتر از سال گذشته در تصادفات كشور كشته و يا مجروح شده اند.
به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، سرتيپ «اسكندر مومني» روز پنج شنبه در ديدار با آيت الله «عبدالله جوادي آملي» از اساتيد حوزه علميه قم افزود: امسال در اثر اقدامات راهنمايي و رانندگي و با افزايش تعداد خودروها، تعداد كشته ها و زخمي ها كاهش قابل توجهي داشته است، هر چند هنوز هم ظرفيت هاي زيادي براي كار وجود دارد.
وي گفت: در سال جاري حدود يك ميليون و 600 هزار خودرو جديد شماره گذاري شد، در حالي كه فقط 100 هزار دستگاه خودرو از رده خارج شد و در كنار آن 800 هزار دستگاه موتورسيكلت جديد هم شماره گذاري شد.
وي اظهار كرد: مردم به روحانيت اعتقاد دارند و به توصيه هاي آنان توجه مي كنند، از اين رو از روحانيت عزيز مي خواهيم در سفرهاي تبليغي خود مردم را به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي تشويق كنند.
گفتني است: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا روز پنج شنبه در سفري به استان قم با برخي مراجع تقليد ديدار كرد.

 



سردار اسفندياري: وضعيت جاده هاي كشور عادي است

معاون عمليات ترافيكي پليس راه كشور از عادي بودن وضعيت جاده ها در سراسر كشور خبر داد.
سرهنگ صمد اسفندياري در گفت وگو با فارس با اشاره به عادي بودن وضعيت جاده ها در كشور گفت: بر اساس گزارش واصله در آذربايجان غربي و محور گردنه قره بلاغ، استان اردبيل اكثر محورها، آذربايجان شرقي در محورهاي سراب- تبريز، مراغه هشترود، جلفا مرند بارش برف گزارش شده است.
وي اذعان داشت: هم اكنون در اكثر محورهاي استانهاي گيلان، مازندران، كردستان و گلستان بارش باران گزارش شده است.

 



در 2 روز آخر سال زمان اجراي طرح زوج و فرد 2 ساعت كاهش يافت

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از كاهش 2 ساعته زمان اجراي طرح زوج و فرد از امروز شنبه خبر داد.
سردار حسين رحيمي افزود: در راستاي ايجاد تسهيلات براي شهروندان تهراني درخصوص خريدهاي نوروزي زمان اجراي طرح زوج و فرد در پايتخت در روزهاي شنبه و يكشنبه همانند طرح ترافيك از ساعت 30:6 تا 17 خواهد بود ولي در عين حال توصيه مي كنيم شهروندان تا حد امكان از وسايط حمل و نقل عمومي براي خريدهاي خود استفاده كنند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به توزيع آرم هاي طرح ترافيك سال 91 گفت: بر اين اساس آرم هاي طرح ترافيك سال آينده از 14 فروردين ماه سال 91 معتبر بوده و اعتبار آرم هاي سال جاري تنها تا 28 اسفند ماه مي باشد، لذا به كليه شهروندان توصيه مي كنيم هرچه سريعتر نسبت به دريافت آرم طرح ترافيك جديد خود اقدام كنند تا در سال آينده با مشكل مواجه نشوند.
وي با اشاره به اين كه طرح ترافيك و زوج و فرد از 29 اسفند 90 تا پايان روز 13 فروردين ماه در تهران اجرا نمي شود درخصوص آرم هاي سال 91 نيز گفت: دارندگان آرم هاي طرح ترافيك سال آينده امسال نمي توانند از آرم هاي خود استفاده كنند چرا كه اين آرم ها براي پليس در سال جاري هيچگونه اعتباري ندارد.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه در تعطيلات نوروز به دليل كاهش حجم بار ترافيك زمينه تخلفات حادثه ساز به خصوص در بزرگراه ها ايجاد مي شود افزود: بر اين اساس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ طرح تشديد كنترل و برخورد با تخلفات حادثه ساز شامل سرعت و سبقت غيرمجاز، انجام حركات مارپيچ، حركت با دنده عقب و را در بزرگراه ها با قاطعيت اجرا مي كنند كه در اين راستا علاوه بر گشت هاي محسوس و نامحسوس فعلي، 20 دستگاه خودرو گشت نامحسوس از انواع مختلف خودروها در نوروز امسال به ناوگان پليس تهران افزوده شده است.

 



باد و طوفان در زاهدان، برف و كولاك در اردبيل

طوفان شن، راه نايين به انارك، چوپانان و خور و بيابانك در شرق استان اصفهان را به مدت سه ساعت مسدود كرد.
فرماندار شهرستان نايين به ايرنا گفت: شامگاه پنجشنبه اعضاي ستاد بحران شهرستان نايين از آمادگي لازم براي رسيدگي به خودروهاي گرفتار در اين طوفان برخوردارند.
«يوسف حسني» اظهار داشت: ستاد اسكان اين شهرستان مدارس انارك را براي استقرار 500 نفر و مدارس نايين را براي بيش از 2 هزار نفر آماده كردند.
همچنين براساس گزارش خبرگزاري «مهر» روز پنجشنبه طوفان با سرعت 80 كيلومتر در ساعت ابركوه را درنورديد و روز جمعه شاهد طوفاني با سرعت بيش از 80 كيلومتر بوديم كه رفت و آمد را بويژه در محورهاي مواصلاتي با مشكل مواجه ساخت.
اين طوفاني در برخي از نقاط ابركوه، باعث كاهش ديد تا فاصله 400 متري شد.
ابركوه در طول سال شاهد چندين طوفان شن است كه علاوه بر مشكلات تردد در جاده هاي منتهي به ابركوه، بخصوص جاده ابركوه-يزد باعث ايراد خسارات به باغات، مزارع و مناطق مسكوني مي شود.اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان نيز اعلام كرد وزش طوفان به سرعت 90 كيلومتر در ساعت شعاع ديد افقي در محور زاهدان-بم را به 500 متر كاهش داده است.به گزارش ايرنا، اين اداره كل روز جمعه اعلام كرد با افزايش سرعت باد طي ساعات آينده، شعاع ديد در اين محور ارتباطي جنوب شرق كشور كمتر خواهد شد.
در شرايطي كه باد و طوفان برخي نقاط مركزي و جنوبي كشور را تحت سيطره خود دارد اردبيل با برف و كولاك به بدرقه زمستان امسال رفته تا شاهد نوروزي سفيدپوش باشد.
به گزارش خبرنگار ايرنا در حالي كه آسمان اردبيل تا سپيده دم جمعه صاف بود با نفوذ توده هواي سرد و ناپايدار ريزش شديد برف در اين شهرستان آغاز شد.
شدت بارش به اندازه اي است كه با وجود سپري نشدن زمان زيادي از شروع آن حجم سنگيني از برف سطح گذرگاه هاي درون شهري اردبيل را پوشانده و به علت همراهي آن با وزش باد و پديده كولاك ارتفاع برف از 15 تا 30 سانتي متر متغير است.

 



تاخت و تاز اسب در پارك اهواز حادثه آفرين شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
تاخت و تاز يك اسب در بين خانواده هايي كه براي صرف ناهار به پارك دولت اهواز آمده بودند دختربچه 5 ساله را روانه بيمارستان كرد.
ظهر روز جمعه فردي با كرايه اسب در پارك دولت اهواز اقدام به تاخت و تاز در محل اسكان خانواده ها كرد و با عبور از ميان سفره و وسايل مردم، دختر 5 ساله اي را كه در حال فرار بود در زير پاهاي خود گرفتار و او را روانه بيمارستان كرد.
زهرا موسوي كه از ناحيه سر، گردن، شكم و قفسه سينه مصدوم و در بيمارستان بستري شد كه پزشكان احتمال مي دهند وي دچار ضربه مغزي شده است.
پس از اين حادثه مردم با رعب و وحشت پارك را ترك كرده و ماموران نيروي انتظامي اسب هاي كرايه اي را جمع آوري كردند.
علي موسوي پدر دختر حادثه ديده با مراجعه به دفتر كيهان از شهرداري در خصوص ناامني پارك انتقاد كرد و گفت: شهرداري مسئول جان كودكاني است كه براي بازي به پارك مي آيند چنانچه از برقراري امنيت در پارك ها و مراكز تفريحي ناتوانند اين مراكز را تعطيل كنند و جان بچه هاي مردم را به خطر نيندازند.
وي افزود: سواركاري كه دختر مرا زير سم هاي اسب لگدكوب كرد و گريخت براي خودنمايي به ميان جمعيت آمد و نيروي انتظامي كه در محل حاضر بود اين شخص را متوقف نكرد تا منجر به حادثه شد.
وي در ادامه افزود: وجود اسب ها بدون كنترل و اقدامات امنيتي براي كودكاني كه به پارك مي آيند بسيار خطرناك است.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خبر داد
افزايش 10درصدي كشف موادمخدر نسبت به سال گذشته

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
در سال 90بيش از 430 تن مواد مخدر كشف و ضبط شده است كه نسبت به سال قبل 10درصد رشد كشفيات داشته ايم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا كه به خرم آباد سفر كرده بود با بيان اين مطلب در كنفرانس خبري افزود: به دنبال اجراي برنامه هاي انسداد مرزهاي خاكي كشور به روي قاچاقچيان مواد مخدر، آنان شيوه هاي انتقال موادمخدر به داخل كشور را از مرزهاي خاكي به مرزهاي آبي تغيير داده اند.
سرتيپ علي مؤيدي افزود: قاچاقچيان موادمخدر همزمان با تغيير شيوه هاي انتقال مواد مخدر، نوع مواد آلوده كننده و اعتيادآور را از سنتي به صنعتي كه در عين حال عوارض منفي آن بسيار مخرب تر، شديدتر و غيرقابل جبران مي باشد بنحو چشمگيري افزايش داده اند.
سرتيپ مؤيدي اعلام كرد: در سال جاري 205 باند و شبكه قاچاق مواد مخدر متلاشي شده است و 261 هزار نفر قاچاقچي و توزيع كننده موادمخدر دستگير و تحويل مقام هاي قضايي شده اند كه در اين رابطه 210 هزار پرونده تشكيل شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

بازي با اسلحه
خرم آباد- خبرنگار كيهان: نسترن 5 ساله حين بازي كه با يك قبضه اسلحه گلوي خواهر 7 ساله اش را نشانه گرفت و با چكاندن ماشه و شليك گلوله موجب مرگ وي شد پدر خانواده اين اسلحه را براي استفاده در چهارشنبه سوري آماده كرده بود.
حادثه با ال-پي-جي
بابل- خبرنگار كيهان: دو دستگاه خودرو پيكان و رنو داخل حياط يك واحد مسكوني در سه راه كشتارگاه گلومحله به دليل استفاده غيرمجاز گاز ال- پي- جي دچار حريق شدند. در اين حادثه يك مرد 30 ساله و يك دختر 16 ساله مصدوم شدند.
آتش در خانه
بابل- خبرنگار كيهان: يك واحد مسكوني واقع در خيابان بوستان شهرستان بابل دچار آتش سوزي شد. تحقيقات اوليه ماموران آتش نشاني حاكي است نشت گاز آبگرمكن باعث بروز اين حادثه شده است.
سرقت با ديلم
يزد- خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي استان يزد در شهرهاي ميبد، اردكان، بافق و يزد موفق شدند 6 باند سارقان منازل را كه به شيوه ديلم زني و توپي زني سرقت مي كردند شناسايي و دستگير كنند. اين 22 سارق دستگير شده به 25 فقره سرقت منزل و 4 فقره تخريب منزل اعتراف كردند.
سوخت قاچاق
قشم- خبرنگار كيهان: ماموران يگان درياباني جزيره قشم در بازرسي از 6 دستگاه اتوبوس و 3 دستگاه تريلي مقدار 6هزار و 160 ليتر سوخت گازوئيل به ارزش 21 ميليون و 560 هزار ريال كشف و ضبط كردند. همچنين با توقيف يك لنج حامل سوخت قاچاق، 20هزار ليتر سوخت به ارزش 69 ميليون و سيصد هزار ريال كشف شد و در اين ارتباط 7 نفر دستگير شدند.
سارقان مراغه اي
مراغه- خبرنگار كيهان: در پي وقوع چندين فقره سرقت منازل در شهرستان مراغه پليس اين شهرستان موفق شد اعضاي باند 4 نفره سارقان حرفه اي منازل را شناسايي و دستگير كند همچنين مقاديري از اموال مسروقه كشف و يك مالخر نيز دستگير شد.
كشف ترقه سوري
ساري- خبرنگار كيهان: پليس استان مازندران موفق به كشف بيش از 400هزار عدد انواع مواد محترقه در طول هفته گذشته شد. اين مقدار در مقايسه با سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است.

 



معاون محيط زيست دريايي سازمان محيط زيست خبر داد
آتش سوزي مهيب در يك كشتي خارجي حامل مواد شيميايي خطرناك در آب هاي خليج فارس

معاون محيط زيست دريايي سازمان محيط زيست از وقوع آتش سوزي مهيب در كشتي «استولت وولور» با 13 هزار تن ماده افزودني به بنزين كه بسيار سمي و خطرناك است خبرداد .
وي تاكيد كرد : هر آن امكان غرق شدن كشتي و آزاد شدن مواد شيميايي در آب هاي خليج فارس وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه اين حادثه ساعت 3 صبح پنج شنبه 25 اسفند ماه 1390 و در 40 مايلي جزير ابوعلي (عربستان سعودي) در فاصله 70 مايلي بحرين رخ داده است خاطرنشان كرد: مدل سازي حركت آلاينده ها نشان مي دهد كه در صورت نشت مواد به داخل آب هاي خليج فارس، آلودگي متوجه سواحل ايران نخواهد شد ولي به طور كلي اين ماده سمي مي تواند زيست بوم حساس خليج فارس را تحت تاثير قرار دهد.

 



روابط عمومي آموزش و پرورش: ارسال پيامك براي حضور اجباري دانش آموز در مدرسه مورد تاييد نيست

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش مديران مدارس را از ارسال پيامك به دانش آموزان مبني بر حضور اجباري در روزهاي 27 و 28 اسفند در مدارس منع كرد.
علي فرهادي، رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس درخصوص پيامك تعدادي مسئولان مدارس مبني بر حضور اجباري دانش آموزان در روزهاي 27 و 28 اسفند، گفت: چنين پيامك هايي مورد تأييد آموزش و پرورش نيست و لازم الاجرا نيز نخواهد بود.
وي ادامه داد: دانش آموزان مي توانند در روزهاي شنبه و يك شنبه 27 و 28 اسفند با اطلاع خانواده در مدرسه حضور نداشته باشند و مديران مدارس نيز مخالفتي نمي كنند.
رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش تأكيد كرد: همانطور كه وزير آموزش و پرورش اعلام كرده است، مسئولان مدارس به خانواده ها درباره غيبت دانش آموزان در روزهاي 27 و 28 اسفند سخت نمي گيرند و غيبت دانش آموزان موجه است.
در همين حال سيدعلي يزديخواه مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران هم در گفت وگو با همين خبرگزاري از مسئولان مدارس خواست كه درخصوص موجه كردن غيبت دانش آموزان در روزهاي 27 و 28 اسفند ماه با اوليا همكاري كنند.
يزديخواه با اشاره به سامانه 1820 آموزش و پرورش تهران، بيان كرد: سامانه 1820، خط ارتباطي اولياي دانش آموزان با آموزش و پرورش است و خانواده ها مي توانند مشكلات خود را به اين سامانه گزارش كنند؛ اگر نگران غيبت فرزند خود در مدرسه نيز هستند مي توانند اطلاعات فرزند و نام مدرسه را به سامانه اطلاع دهند كه ما غيبت فرزندشان را با هماهنگي مدرسه موجه كنيم.

 



قطار زاهدان- تهران از ريل خارج شد

مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: حادثه خروج قطار زاهدان تهران از ريل به علت دپو شدن شن هاي روان ناشي از طوفان در حوالي ايستگاه «فهرج» رخ داد.
سيدمصطفي داوودي ظهر روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: قطار زاهدان- تهران با پنج واگن و 170 نفر مسافر كه ساعت هفت صبح جمعه از ايستگاه زاهدان خارج شده بود مقارن ساعت 13 از ريل خارج شد.
وي اظهار داشت: با اعزام لوكوموتيو و تجهيزات امداد و ماموران فني به محل حادثه قطار به مسير اصلي خود بازگشته و به سمت تهران ادامه مسير داد.
اين گزارش حاكي است طوفان با سرعت 90 كيلومتر در ساعت و گرد و خاك شديد در محور ارتباطي زاهدان- بم نيز ديد افقي را به حداقل رسانده و حركت را براي رانندگان مشكل كرد.

 



حذف عبارات زن و شوهر از اسناد رسمي انگليس

دستور العمل هاي راهنماي مربوط به ماليات و منافع و اسناد مهاجرت بايد به گونه اي بازنويسي شوند تا تعريف زوج كه عبارت از يك زن و يك مرد است، رعايت نشود.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي ديلي ميل، فاش شد كه كلمات «زن و شوهر» به خاطر اصلاحات انجام شده در جهت حمايت از ازدواج همجنس گرايان از اسناد رسمي كشور انگليس حذف خواهد شد.بنابراين گزارش، دستور العمل هاي راهنماي مربوط به ماليات و منافع و اسناد مهاجرت بايد به گونه اي بازنويسي شوند كه ديگر پيش فرض تعريف يك زوج كه عبارت است از يك زن و يك مرد در آنها رعايت نشود.اين اصلاحات پاييز گذشته از سوي ديويد كامرون، نخست وزير انگليس وعده داده شده بود تا راه را براي ازدواج همجنس گرايان در حقوق مدني اين كشور براي اولين بار باز كند.
اين اصلاحات خشم كليساي انگليس را برانگيخته است كه ائتلاف حاكم بر اين كشور را به فهم نادرست از قوانين ازدواج متهم مي كند. با اين حال، «لين فيترستون»، وزير امور فرصت هاي برابر كابينه انگليس به رهبران مذهبي اين كشور هشدار داد كه از ادبيات تند در اين باره استفاده نكنند.قبلا هم در پاسپورت هاي انگليسي و همچنين آمريكايي به جاي نام پدر و مادر از والد 1 و والد 2 استفاده شده بود.

 



آخرين شمار تلفات كشتي بنگلادش

مقامات بنگلادشي شمار تلفات حادثه واژگوني يك فروند كشتي مسافربري اين كشور را 158 نفر اعلام كردند.
نيروهاي امداد با گذشت سه روز از واژگوني اين كشتي همچنان در حال بيرون آوردن اجساد از ميان لاشه هاي كشتي هستند.
اين كشتي مسافربري دو طبقه پس از برخورد با يك كشتي باري در رودخانه «مقنا» در جنوب داكا واژگون و سپس غرق شد.
به گزارش رسانه هاي محلي بنگلادش تعدادي از سرنشينان اين كشتي همچنان مفقود هستند. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ازدحام جمعيت، نقص فني و رعايت نكردن قوانين ايمني از عوامل بروز سوانح دريايي در بنگلادش به حساب مي آيد.

 



طرح رياضتي براي افسران پليس

حقوق افسران پليس انگليس كه نتوانند تناسب اندام خود را حفظ كنند، كم مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اين طرح در حالي اجرا مي شود كه نتيجه يك بررسي نشان داد 53 درصد افسران پليس انگليس اضافه وزن دارند و از هر صد مامور پليس اين كشور يكي از آنها به چاقي مفرط دچار است. در گزارش دولتي انگليس درباره حقوق نيروهاي پليس اين كشور و وضعيت آنها پيشنهاد شد افسراني كه سه بار آزمايش تناسب اندام را رد شوند، بايد مجازات شوند و 8 درصد از حقوق شان را كه براي عده اي معادل 3 هزار پوند است از دست بدهند. نتيجه يك بررسي بر روي 11 هزار و 500 تن از كاركنان پليس انگليس نشان داد 44 درصد اين نيروها اضافه وزن دارند، 19 درصد چاق هستند و يك درصد از آنها به چاقي مفرط دچارند. اين بررسي در حالي انجام شد كه دولت انگليس به دنبال كاهش 20 درصدي بودجه نيروهاي پليس در قالب طرح هاي رياضتي اين كشور است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14