(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 اسفند 1390- شماره 20170

كارشكني عربستان در برگزاري اجلاس سران عرب در بغداد
دانشجويان معترض در اردن خواستار اخراج سفير اسرائيل شدند
سقوط هلي كوپتر ناتو در افغانستان 16 كشته بر جاي گذاشت
تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه رياض عليه سياست هاي خاندان آل سعود
سيدحسن نصرالله : بدون شك انقلاب مردم بحرين پيروز خواهد شد
وزير خزانه داري آمريكا ادامه اعتراض هاي ضددولتي را نگران كننده خواند
پيام ميليون ها سوري به جامعه جهاني از اصلاحات بشاراسد حمايت مي كنيم
سيدحسن نصرالله: مردم بحرين با پيروزي فاصله زيادي ندارند
اعتراف مقام صهيونيستي به ناتواني در برابر موشك هاي مقاومت فلسطين
انتقاد شديدنخست وزير مجارستان از اروپا همزمان با تظاهرات مخالفان در بوداپست
زد و خورد پليس شيلي با دانشجويان و دانش آموزان در سانتياگو
افشاگري الحوثي ها از توطئه تازه سعودي در يمن



كارشكني عربستان در برگزاري اجلاس سران عرب در بغداد

عربستان حضور خود در كنفرانس سران عرب در بغداد را مشروط به عفو «طارق الهاشمي» معاون فراري رئيس جمهور عراق كرد و ناظران سياسي اين حركت را كارشكني رياض در برگزاري اين اجلاس در بغداد ارزيابي مي كنند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه خبري «النخيل»، منابع ديپلماتيك نزديك به كنفرانس سران عرب در بغداد اعلام كردند: دولت عربستان با ارسال چند نامه به عراق اعلام كرده است كه تنها در صورتي حاضر است در كنفرانس سران عرب شركت كند كه فرمان عفو طارق الهاشمي را صادر و به خواسته هاي فهرست «العراقيه» از سوي دولت پاسخ مثبت داده شود.اين منابع افزودند: «سعود الفيصل» وزير خارجه عربستان در اين نامه به مسئله تحقق آشتي ملي در عراق پيش از برگزاري كنفرانس سران عرب اشاره و شروط كشورش را براي شركت در آن اعلام كرده است.

 



دانشجويان معترض در اردن خواستار اخراج سفير اسرائيل شدند

صدها دانشجوي اردني با برگزاري تظاهرات در دانشگاه اين كشور خواستار اخراج سفير اسرائيل از اردن به خاطر حملات اخير تل آويو به نوار غزه شدند.
دانشجويان اردني با تحصن در دانشگاه اردن حملات اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه طي آن 26 فلسطيني شهيد و ده ها زخمي برجاي گذاشت را محكوم كردند و خواستار اخراج سفير اسرائيل از اردن شدند. معترضان از دولت اردن خواستند كليه روابط با اسرائيل را قطع كند و به توافق صلح «وادي عربه» كه در سال 1994 ميان دو طرف به امضا رسيد پايان دهد.دانشجويان همچنين از رژيم اشغالگر قدس خواستند دست از محاصره ظالمانه غزه بردارد.
محاصره زميني، هوايي و دريايي نوار غزه از سوي رژيم صهيونيستي اين منطقه را به بزرگ ترين زندان روباز جهان مبدل كرده است.

 



سقوط هلي كوپتر ناتو در افغانستان 16 كشته بر جاي گذاشت

بر اثر سقوط هلي كوپتر نظامي متعلق به ناتو در افغانستان 12 خدمه ترك اين هلي كوپتر و چهار غيرنظامي افغان كشته شدند.
به گزارش رويتر يك مقام نظامي ترك با اعلام خبر فوق در آنكارا گفت: يك تيم تحقيقاتي براي بررسي علت سقوط اين هلي كوپتر به افغانستان اعزام شده است ولي علت اوليه سقوط آن به نظر مي رسد كه نقص فني بوده باشد.
وي افزود: دو زن و دو كودك كه در محل سقوط هلي كوپتر حضور داشتند نيز جزو قربانيان اين حادثه محسوب مي شوند.
يك مقام پليس افغان نيز در اين باره گفت: علت سقوط اين هلي كوپتر تاكنون مشخص نشده است ولي شاهدان عيني گزارش كرده اند كه هلي كوپتر ابتدا آتش گرفت و پس از آن به يك منزل مسكوني در منطقه حسين خيل بگرامي كابل برخورد كرد.
خبر ديگر از افغانستان اين كه مقامات پنتاگون نظامي آمريكايي را كه در اقدامي جنون آميز 17 زن و كودك افغان را به خاك و خون كشيده بود مخفيانه به كويت فراري دادند.
«جان كربي» سخنگوي وزارت دفاع آمريكا بدون اشاره به جزئيات اين اقدام مدعي شد بنابرتوصيه هاي قضايي اين افسر 38 ساله آمريكايي از افغانستان خارج مي شود.
از سوي ديگر حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان روز پنجشنبه در ديدار با لئون پانتا وزير دفاع آمريكا خواستار تسريع در خروج اشغالگران شد.
وي گفت: دولت افغانستان براي پذيرفتن كامل مسئوليت آماده است و دو طرف بايد براي انتقال امنيت از نيروهاي بين المللي به نيروهاي افغان در سال 2013 به جاي 2014 كار كنند.
در حالي كه پنتاگون مدعي است تنها يك سرباز در جنايت هفته گذشته كه به قتل عام 17 زن و كودك افغان منجر شد حضور داشته است، بنابه اعلام كميته تحقيق پارلمان افغانستان بيشتر از 20 سرباز آمريكايي در اين جنايت دست داشته اند. بنا بر اظهارات رئيس اين كميته، بعد از بررسي موقعيت و صحبت با شاهدان و افراد محلي، اين طور نتيجه گيري شد كه اين جنايت تنها از سوي يك سرباز انجام نشده است.

 



تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه رياض عليه سياست هاي خاندان آل سعود

صدها دانشجوي عربستاني با تجمع در محوطه دانشگاه «رياض» دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، دانشجويان معترض دانشگاه رياض و عسير در جنوب غرب اين كشور در تجمع اعتراض آميز خود، از دولت خواستند تا به ضعف خود در سيستم آموزشي اذعان كرده و به رفتارهاي ناشايست استادان و محافظان امنيتي با دانشجويان پايان دهد.
براساس اين گزارش، دانشجويان ناراضي در اين تجمعات از وزارت آموزش به خاطر افزايش بهاي غذا و كمبود امكانات آموزشي به شدت انتقاد كردند.
اين تظاهرات يك روز پس از آن برگزار شد كه دانشجويان در شهر «رياض» پايتخت عربستان سعودي به نشان اعتراض كلاس ها را تحريم و عليه سيستم ضعيف آموزشي اعتراض كردند.
اين در حالي است كه دانشجويان در چند روز گذشته در سرتاسر عربستان در چندين دانشگاه تحصن كرده و خواستار رفتار بهتر از سوي استادان و افزايش امكانات رفاهي شده اند.
همچنين به گزارش سازمان حقوق بشر عربي، با وجود سركوب خشونت بار اعتراضات دانشجويان اين نارضايتي ها به شهرهاي بزرگ عربستان از جمله رياض، مدينه منوره، عرعر، القطيف و الربيعه كشيده شده است.
از سوي ديگر، ناظران مسائل حقوق بشر به مقامات رژيم عربستان سعودي توصيه كردند در برخورد با مردم از روش گفت وگو استفاده كرده و راه اصلاحات و مبارزه با فساد را در پيش بگيرند.
براساس اين گزارش، به حاكمان عربستان هشدار داده شده است كه در سايه بيداري اسلامي كه به سقوط بسياري ا ز ديكتاتورهاي منطقه منجر شده است، روش هاي سركوبگرانه در برخورد با اعتراضات دانشجويي ديگر نمي تواند موثر باشد.
دانشجويان دختر دانشگاه ملك «خالد» در شهر «ابها» در جنوب عربستان اخيرا در اعتراض به جو حاكم بر دانشگاه و سوءمديريت در آن دست به تظاهرات زدند كه به شدت از سوي پليس ديني و نيروهاي امنيتي آل سعود سركوب شدند.
يورش بي رحمانه نيروهاي امنيتي و ضرب و شتم دانشجويان يك كشته و 54 تن زخمي برجاي گذاشت.
در همين حال، شاهزاده «متعب بن عبدالعزيز» پسر پادشاه عربستان و رئيس گارد ملي رژيم سعودي در سخنان شديداللحني، كشورهاي خارجي را به دست داشتن در تظاهرات دانشجويي متهم كرد و براي مخالفان دولت خط و نشان كشيد.
عربستان سعودي از سال گذشته صحنه تجمع و اعتراضات بسياري براي برقراري عدالت و آزادي زندانيان سياسي بوده است.
همچنين به دنبال سركوب اعتراضات مردمي از سوي رژيم آل سعود تاكنون ده ها نفر كشته و شماري نيز زخمي يا بازداشت شده اند.





 



سيدحسن نصرالله : بدون شك انقلاب مردم بحرين پيروز خواهد شد

سرويس خارجي-
دبيركل حزب الله لبنان تأكيد كرد، مبارزات مردم بحرين بخشي از بيداري اسلامي منطقه است و بدون شك انقلاب عليه آل خليفه پيروز خواهد شد.
سيدحسن نصرالله در مراسم فارغ التحصيلي دوره هاي آموزشي النور در بيروت گفت، مردم بحرين از قدرت و جايگاه زيادي در منطقه برخوردارند و مبارزات آنها بخشي از بيداري اسلامي است و با تظاهرات مسالمت آميز خود پيروز خواهند شد.
وي افزود، نه اتحاديه عرب و نه شوراي همكاري خليج فارس مبارزات بر حق مردم بحرين را به رسميت نشناختند و از حقوق مسلم و بر حق آنها براي تعيين سرنوشتشان حمايت نكردند.
سيدحسن نصرالله تأكيد كرد، ما در مسئله بحرين دخالت نمي كنيم اما آنچه واضح است وقت كشي در بحرين يقيناً شكست خواهد خورد و اراده شكست ناپذير مردم بحرين سرانجام باعث پيروزي انقلابشان خواهد شد.
دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به طرح دشمنان اسلام براي تجزيه منطقه گفت، امروز موقعيت جهاني آمريكا و غرب رو به افول است و به همين دليل مي خواهند جهان عرب و جهان اسلام را تجزيه كنند.
وي تصريح كرد، اگر ما ثابت و استوار بايستيم و به فكر وحدت و انسجام خود باشيم و از چالش و اختلاف جلوگيري كنيم با خطر تجزيه مقابله خواهيم كرد و دشمنان را ناكام خواهيم گذاشت.
سيدحسن نصرالله تأكيد كرد، در كشور نيز بايد به گفت وگو و مذاكره روي آوريم و به خاطر يك يا دو مسئله اختلاف برانگيز كشور را تعطيل نكنيم وي در مورد سلاح حزب الله نيز گفت، كساني كه فكر مي كنند مي توانند با زور سلاح مقاومت را بگيرند در اشتباه هستند چرا كه سلاح مقاومت براي دفاع از كشور است و مقاومت داراي آنچنان قدرتي است كه نمي توان به زور سلاح را از آن گرفت.
دبيركل حزب الله لبنان در مورد سوريه نيز گفت، كساني كه مطمئن بودند نظام سوريه سقوط مي كند شكست خوردند و بهتر است به جاي راه حل هاي نظامي براي بحران سوريه به فكر راه حل هاي سياسي باشند.
وي تأكيد كرد، ملت سوريه خط قرمزها را مشخص مي كند و برخي كه مي گويند طرفدار نظام بشار اسد نيستند ولي از ملت حمايت مي كنند بايد توضيح بدهند كه هدفشان از ملت مردمي است كه طرفدار اصلاحات هستند و خواستار جنگ و تقسيم شدن كشور نيستند يا كساني كه با شورش و جنگ مي خواهند كشور را تجزيه كنند و آن را به دست بيگانگان بسپارند. سيدحسن نصرالله درباره فلسطين نيز گفت، آنچه در غزه روي مي دهد نشان دهنده نفاق و سياست يك بام و دو هواي غرب در تعامل با اتفاقات منطقه است اما به هر صورت تجاوز اخير به غزه اين درس بزرگ را به دشمنان مقاومت داد كه رزمندگان مقاومت در نهايت استواري و توانايي قرار دارند و ترس و وحشت اسرائيلي ها از مقاومت و پناه گرفتن 5/1ميليون نفر از صهيونيست ها در پناهگاه مؤيد اين حقيقت است.

 



وزير خزانه داري آمريكا ادامه اعتراض هاي ضددولتي را نگران كننده خواند

وزير خزانه داري آمريكا ضمن اشاره به «چالش هاي جدي» پيش روي اقتصاد آمريكا نسبت به اجراي رياضت هاي اقتصادي در اين كشور هشدار داد.
يك روز پس از تجمع اعتراض آميز صدها معلم آمريكايي در لس آنجلس كه عليه برنامه اخراج 9000 معلم و با هدف جبران كسري بودجه برگزار شد، «تيموتي گايدنر» وزير خزانه داري آمريكا نسبت به عواقب اجراي سياست هاي رياضتي به اقتصاد «پرچالش» آمريكا هشدار داد.
به گزارش فارس، به نقل از پايگاه اينترنتي «تيموتي گايدنر» وزير خزانه داري آمريكا در سخنراني روز پنجشنبه خود براي «انجمن اقتصادي نيويورك» با اشاره به افزايش جهاني بهاي نفت و مشكلات اقتصادي آمريكا گفت: آمريكا با چالش هاي شديد اقتصادي رو به روست لذا به كمك دولت براي احياي اقتصاد و مقابله با افزايش جهاني بهاي سوخت نياز دارد.
وي ضمن هشدار نسبت به عواقب سوء اعمال قوانين رياضتي-سياست هايي كه اكنون در اروپا اعمال مي شود افزود: هيچ راه حل سريع و آساني براي حل اين مشكل وجود ندارد و اجراي سياست هاي رياضتي در اين شرايط نيز براي اقتصاد كشور مضر است.
«گايدنر» در ادامه با اعلام اينكه «اعتماد به نظام اقتصادي آمريكا» در وضعيت آسيب پذير قرار دارد، خواستار افزايش تلاش ها براي مقابله با عوامل نگران كننده اي همچون نرخ بالاي فقر، بيكاري و بازار مسكن شد.
وزير خزانه داري آمريكا با اشاره به اينكه دولت «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا به زودي بسته اي از قوانين جديد را از جمله افزايش ماليات براي آمريكايي هاي ثروتمند ارائه خواهد كرد، گفت: اگر شما درآمدهاي خود را از طريق اصلاحات مالياتي افزايش ندهيد، در اين صورت مجبور خواهيد شد 5/1 تريليون دلار را در مدت 10 سال آينده در قالب صرفه جويي هاي بيشتر از بخش وزارت دفاع، تامين اجتماعي، پزشكي، آموزش و يا برنامه هاي كاهش درآمد تامين كنيد.
از سوي ديگر خبر مي رسد، معترضان وال استريت روز چهارشنبه با تجمع مقابل محل جمع آوري كمك هاي مالي براي «ميت رامني» نامزد پيشتاز جمهوري خواهان براي انتخابات رياست جمهوري 2012 عليه وي شعار دادند. به نوشته شبكه خبري «پرس تي وي» معترضان نيويوركي با شعار «ما 99درصديم» فرياد مي زدند: «رامني جزو همان يك درصدهاست، اگر مي خواهيم مردم اخراج شوند به رامني راي دهيد و»
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» اما از برنامه معترضان وال استريت براي برگزاري اعتراض ها در فصل بهار خبر داد.
براساس اين گزارش معترضان به زودي برنامه و زمان دقيق برگزاري اين تظاهرات را اعلام خواهند كرد.

 



پيام ميليون ها سوري به جامعه جهاني از اصلاحات بشاراسد حمايت مي كنيم

ميليون ها سوري در تظاهراتي گسترده حمايت خود را از برنامه اصلاحات بشاراسد اعلام و بر مخالفت خود با هرگونه دخالت خارجي در امور داخلي كشورشان تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري سانا، مردم سوريه روز گذشته با برگزاري تظاهرات گسترده در دمشق و شهرهاي ديگر اين كشور اين پيام را به جهانيان ارسال كردند كه آنها هيچ گاه وحدت و ثبات ملي را فداي دخالت هاي خارجي نخواهند كرد و با حمايت از دولت اصلاحات دست فتنه گران را از كشور كوتاه خواهند كرد.
مردم سوريه با در دست داشتن پرچم هاي كشور پارچه نوشته هايي به همراه داشتند كه روي آنها از فداكاري هاي ارتش براي حفظ ثبات و امنيت و آرامش در كشور قدرداني شده است.
شهروندان سوري كه تعداد آنان به چند ميليون نفر مي رسيد بر هوشياري و بيداري خود در برابر توطئه هاي خارجي تاكيد و اقدامات تروريست ها در كشتار شهروندان و نيروهاي ارتش كه با حمايت طرف هاي خارجي صورت مي گيرد را محكوم كردند.
تظاهركنندگان شعارهايي نيز عليه اتحاديه عرب سر دادند و تاكيد كردند اتحاديه عرب به ابزاري براي اجراي طرح هاي خارجي كه هدف آن تجزيه و فروپاشي منطقه و سيطره بر ثروت هاي ملت هاي آن است تبديل شده است.
«سليم عبود» نماينده پارلمان سوريه دراين باره تاكيد كرد، مردم سوريه با تظاهرات گسترده خود به تمامي كشورهاي جهان اين پيام را داد كه در كنار نظام خود مي مانند و توطئه ها را خنثي مي كنند.
تحليلگران منطقه نيز اظهار داشتند كه تظاهرات گسترده مردم سوريه شكست طرح هاي آمريكا، عربستان و قطر براي سرنگوني نظام سوريه را ثابت كرد و نشان داد كه مردم و دولت در برابر فشارهاي خارجي متحد هستند.
حمايت گسترده مردم سوريه از نظام سوريه در شرايطي صورت مي گيرد كه تلاش برخي از كشورهاي عربي همسو با كشورهاي غربي براي براندازي نظام سوريه و توطئه عليه اين كشور همچنان ادامه دارد.
در همين رابطه يك رسانه عراقي گزارش داد كه عربستان توافقنامه اي بسيار خطرناك با زندانيان القاعده امضا كرده است كه طي آن به ازاي آزادي آنان، اين افراد بايد در خاك سوريه براي ايجاد ناامني تلاش كنند.
در اين گزارش آمده است كه برخي ديگر از كشورهاي عربي به توافقات مشابهي با عناصر القاعده دست يافته اند.
جامعه تركمن هاي سوريه نيز اعلام كردند كه دولت تركيه به نيروهاي مخالف براي دامن زدن به خشونت هاي سوريه آموزش مي دهند.
آمريكا، انگليس، فرانسه، قطر نيز از هر اقدامي عليه بشاراسد رئيس جمهور سوريه حمايت مي كنند.
همچنين دبير كل شوراي همكاري خليج فارس اعلام كرد كه اعضاي اين شورا تصميم گرفته اند سفارت خود را در سوريه تعطيل كنند.
اين اقدام در هماهنگي كامل با اقدام كشورهاي غربي مانند آمريكا، فرانسه، انگليس، اسپانيا و ايتاليا انجام مي شود كه سفراي خود در دمشق را فراخوانده اند تا دولت سوريه را به دليل مقابله با گروهك هاي مسلحي كه از جانب همين كشورهاي عربي و غربي حمايت مي شوند، تحت فشار بگذارند.
پيش از اين تونس و قطر نيز اقدام مشابه را انجام دادند اما با مقابله به مثل دمشق رو به رو شدند.از سوي ديگر سخنگوي كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه اعلام كرد كه رايزني كوفي عنان با مقامات سوريه براي حل بحران اين كشور همچنان در جريان است و مقامات سوري به پيشنهادات نماينده ويژه سازمان ملل براي حل بحران پاسخ هاي اميدواركننده اي داده اند.
اين در حالي است كه گفت وگوي كوفي عنان با مخالفان دولت سوريه به جايي نرسيده است و آنان اعلام كرده اند كه به هيچ وجه با دولت سوريه گفت وگو نمي كنند.

 



سيدحسن نصرالله: مردم بحرين با پيروزي فاصله زيادي ندارند
جنگ با كوكتل مولوتف فاز جديد انقلاب بحرين

سرويس خارجي-
جنگ جوانان انقلابي با كوكتل مولوتف عليه نظاميان آل خليفه انقلاب بحرين را وارد فاز جديدي كرده است.
هزاران شهروند بحريني در آستانه سالگرد سركوب اعتراض هاي مردمي در بحرين در مناطق مختلف اين كشور تظاهرات كردند و خواستار سرنگوني نظام آل خليفه شدند.
مناطق مختلف بحرين از روز پنج شنبه بار ديگر شاهد تظاهرات مردمي بود كه در آن تظاهركنندگان بر تحقق خواسته هايشان به ويژه سرنگوني نظام آل خليفه تاكيد كردند.
تظاهركنندگان اعلام كردند تا تحقق كامل خواسته هايشان خيابان ها را ترك نمي كنند و به تظاهرات مسالمت آميز خود ادامه خواهند داد.
اين تظاهرات با يورش نيروهاي امنيتي و نظامي رژيم آل خليفه به خشونت كشيده شد و چندين معترض بر اثر اين درگيري ها مجروح شدند. نظاميان آل خليفه براي سركوب تظاهركنندگان از گاز اشك آور سمي و بمب هاي صوتي استفاده كردند.
درگيري جوانان بحريني با نيروهاي نظامي آل خليفه بيشتر در مناطق شيعه نشين همچون ستره، دراز، المالكيه، سار، توبلي، جذاف و مناطق مشرف به منامه رخ داد و در نتيجه مبارزان با پرتاب كوكتل مولوتف چندين خودرو دولتي را به آتش كشيدند.
جوانان انقلابي بحريني با پرتاب كوكتل مولوتف به سمت خودروهاي نظامي آل خليفه در نظاميان رعب و وحشت ايجاد و آنها را مجبور به فرار كردند.
مردم بحرين روز جمعه نيز پس از برگزاري نماز جمعه تظاهرات كردند و بر اخراج اشغالگران سعودي از كشورشان تاكيد كردند.
در اين تظاهرات مردم معترض بحريني با آتش زدن تصاوير پادشاه عربستان سعودي خواستار اخراج نيروهاي اشغالگر از بحرين شدند.
مردم بحرين تاكيد كردند كه نيروهاي اشغالگر در جنايات آل خليفه سهيم هستند و بايد به خاطر جناياتشان در دادگاه هاي بين المللي محاكمه شوند.معترضان بحريني همچنين اعلام كردند كه قطار انقلاب توقف ندارد و تا زماني كه به آخرين ايستگاه خود نرسد و تمامي مطالبات شهروندان محقق نشود همچنان به حركت اعتراضي خود ادامه خواهد داد.

 



اعتراف مقام صهيونيستي به ناتواني در برابر موشك هاي مقاومت فلسطين

معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي تأكيد كرد، سامانه گنبد آهنين براي مقابله با موشك هاي فلسطيني كافي نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه هاي رژيم صهيونيستي، موشه يعالون معاون بنيامين نتانياهو در ديدار با روساي شهرك هاي صهيونيستي اطراف نوار غزه تأكيد كرد، سامانه دفاعي گنبد آهنين براي مقابله با موشك هاي مقاومت و حمايت از اسرائيلي ها كافي نيست و اسرائيل بايد جنبه دفاعي خود را در قبال اين موشك ها افزايش دهد.
روساي شهرك هاي صهيونيستي نيز با انتقاد از سياست هاي دولت گفتند كه شرايط امنيتي شهرك ها مطلوب نيست و مردم از ترس موشك ها شب و روز در پناهگاه ها به سر مي برند و مدارس هنوز تعطيل است.
مقامات رژيم صهيونيستي در شرايطي اين اظهارات را مطرح مي سازند و دولت صهيونيستي در حالي آتش بس را پذيرفته كه همچنان به نقض آتش بس ادامه مي دهد و روز پنجشنبه دو بار به نوار غزه حمله كرد.
مبارزان فلسطيني نيز در پاسخ به جنايات رژيم صهيونيستي روز گذشته پنج موشك به سمت سرزمين هاي اشغالي شليك كردند. گروه هاي مقاومت فلسطين از ابتداي حملات رژيم صهيونيستي از طريق زمين، هوا و دريا به غزه طي روزهاي اخير بيش از 200 فروند موشك و خمپاره به سوي شهرك هاي صهيونيستي شليك كرده كه به اذعان منابع صهيونيستي براي ارتش اين رژيم غيرمنتظره بوده است.
جنبش حماس نيز اعلام كرد كه اين جنبش حق دفاع را براي خود محفوظ مي داند و به تجاوزات صهيونيست ها پاسخ خواهد داد.

 



انتقاد شديدنخست وزير مجارستان از اروپا همزمان با تظاهرات مخالفان در بوداپست

همزمان با برگزاري تظاهرات گسترده در خيابان هاي بوداپست، نخست وزير مجارستان سياست هاي اتحاديه اروپا را به باد انتقاد گرفت.
روز پنجشنبه، يكصد و شصت و چهارمين سال استقلال مجارستان از اتريش و روز ملي اين كشور بود كه با برپايي يك تظاهرات ميليوني در بوداپست و سخنراني نخست وزير اين كشور به پايان رسيد.
در حالي كه صدها هزار نفر از مردم مجارستان به طرفداري از دولت حاكم مقابل ساختمان پارلمان به سخنان «ويكتور اوربان» گوش مي كردند، صدها هزار نفر ديگر اما، عليه دولت و در محكوميت اوضاع اقتصادي حاكم بر كشورشان به خيابان ها ريختند. جداي از اين تجمعات، سخنان تند «اوربان» در محكوميت سياست هاي اتحاديه اروپا بود كه با استقبال گسترده طرفداران رو به رو شد.
به نوشته خبرگزاري «آسوشيتدپرس» اوربان در سخنراني روز پنجشنبه خود حملات بسيار تندي را متوجه اتحاديه اروپا كرد. نخست وزير مجارستان نحوه برخورد اين اتحاديه با كشورهاي عضو را همچون استعمارگران خواند و گفت اين رفتار بايد هرچه سريعتر اصلاح شود.
اتحاديه اروپا مدتي است عليه تغيير برخي قوانين در مجارستان كه از سوي حزب حاكم اعمال شده موضع مي گيرد. اين اتحاديه مدعي است، دولت مجارستان با اعمال اين قوانين برخي اصول دموكراتيك مثل آزادي بيان را محدود كرده است. از قضا مخالفان «اروبان» با حمل پرچم هاي اتحاديه اروپا عليه وي تظاهرات كردند. معترضان علاوه بر محكوم كردن محدوديت هاي اعمال شده روي دولت، نسبت به اوضاع وخيم اقتصادي حاكم بر كشورشان نيز شعار دادند.
يادآور مي شود «اوربان» در انتخابات سال 2010 به پيروزي رسيد.

 



زد و خورد پليس شيلي با دانشجويان و دانش آموزان در سانتياگو

اعتراض هاي دانشجويي ودانش آموزي در شيلي به درگيري با پليس و زخمي شدن ده ها تن منجر شد.
در اين درگيري ها دانش آموزان و دانشجويان معترض، براي بيان اعتراض هاي خود به خيابان ها آمدند كه پليس و نيروهاي ضد شورش شيلي با يورش به آنها، ده ها نفر را زخمي و روانه بيمارستان كردند.
در تظاهرات اعتراض آميز دانش آموزي و دانشجويي در شيلي كه تقريبا از يك سال قبل آغاز شده است و هر هفته نيز برگزار مي شود، كاهش هزينه هاي تحصيلي، رفع نابرابري در مراكز آموزش دولتي و جلوگيري از خصوصي سازي تحصيلات از جمله مهمترين خواسته هاي معترضان است.

 



افشاگري الحوثي ها از توطئه تازه سعودي در يمن

عضو شوراي سياسي الحوثي هاي يمن درباره توطئه جديد عربستان عليه يمن و ايجاد ديوار حائل در مرز با يمن هشدار داد.
«صنيف الله شامي» در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت، دولت آل سعود براي ايجاد تفرقه و جنگ داخلي در يمن و باز كردن پاي بيگانگان در اين كشور اقدام به ساخت ديوار نژادپرستانه حائل در مرز عربستان با يمن كرده است.
وي افزود، تخريب پنج روستا در منطقه منبه در استان صعده در چارچوب اين توطئه قرار دارد.
شامي گفت، اسناد و مدارك موثقي در دست داريم كه نشان مي دهد عربستان زمينه ورود و آموزش مزدوران آفريقايي با هدف جنگيدن در داخل خاك يمن را فراهم مي كند.
وي با اشاره به اينكه عربستان از چند سال پيش مقدمات اجراي اين طرح خائنانه را اجرا مي كرده است تصريح كرد، دولت جديد يمن كه مدعي مشروعيت است در هفته اخير شرايط را براي تخريب پنج روستا براي عربستان فراهم آورده است.شامي تأكيد كرد، عربستان سعودي تلاش مي كند كه همگان را وارد جنگ بيهوده كند جنگي كه كاملاًً سياسي خواهد بود و هدفش باز كردن پاي بيگانگان به كشور خواهد بود.عضو شوراي سياسي الحوثي هاي يمن گفت، در هفته گذشته بيش از 2000 سوماليايي از طريق مرز عربستان وارد يمن شده اند تا پس از آموزش براي درگيري آماده شوند.
وي تأكيد كرد، در صورت بروز جنگ در آينده اجسادي كه برجاي مي ماند متعلق به مزدوراني از الجزاير، سومالي وكشورهاي ديگر آفريقا است.
گفتني است مردم يمن نيز طي روزهاي گذشته عليه سياست هاي دولت جديد به رياست جمهوري عبدربه منصورهادي جانشين علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن تظاهرات كردند و اظهار داشتند كه دولت جديد هيچ فرقي با دولت هاي گذشته ندارد و به درخواست هاي مردم توجه نمي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14