(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 اسفند 1390- شماره 20170

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در شهر اهواز رئيس جمهور بزرگترين پل كابلي كشور را افتتاح كرد
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
قتل 16 افغاني بي گناه توسط آمريكايي ها براي انحراف افكار عمومي از قرآن سوزي بود
امام جمعه قم: مباحثات درون قوا را به تريبون ها نكشيد
جزئيات جديد از شبكه جاسوسي بي بي سي در ايران
آمريكا : ما به ايران هشدار نداده ايم
خالد عماره رئيس دفتر حافظ منافع مصر در تهران شد
استاد حوزه علميه آذربايجان غربي: اگر ايران نبود جنايت حلبچه انكار مي شد
فرماندار لنجان: شوراي شهر فولادشهر وجاهت قانوني ندارد
دانشگاه آزاد كاشان قطب ساخت بازي هاي رايانه اي كشور شناخته شد
بخشي از مطالبات بازنشستگان امروز پرداخت مي شود
برگزاري يادواره سرداران و 6500 شهيد استان كرمان در اصفهان
تبديل قزوين به قطب گردشگري كشور
تحولات مثبت در تقويم فرهنگي سال 91
امضاي قرارداد خط 2 متروي تبريز
56 ميليون هكتار از منابع طبيعي كشور واكسينه شدند
اخبار ادبي و هنري



در شهر اهواز رئيس جمهور بزرگترين پل كابلي كشور را افتتاح كرد

پل غدير به عنوان بزرگترين پل كابلي كشور روز پنج شنبه با حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران در اهواز به طور رسمي افتتاح شد.
به گزارش ايرنا، اين پل داراي يك هزار و 14 متر طول است و عرض آن در محل ورودي ها 60/20 و در وسط به يك متر مي رسد.
پل غدير خيابان زند در شرق رودخانه كارون را به خيابان تخت سليمان در غرب اين رودخانه متصل مي كند.
پل غدير هشتمين پلي است كه بر روي رودخانه كارون اهواز احداث شده است كه شرق و غرب اين رودخانه را به هم متصل مي كند.
دكتر محمود احمدي نژاد همچنين در سفر به استان خوزستان در مراسم افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفري الغدير اهواز نيز شركت كرد.
تاكنون براي آماده كردن زمين فوتبال اين ورزشگاه كه در زميني به وسعت 44 هكتار در حال ساخت است با امكانات لازم و جنبي و نيز پيست دووميداني مبلغ 610 ميليارد ريال از منابع ملي، استاني و وزارتخانه هاي ورزش و جوانان و نفت صرف شده است.
رئيس جمهور در جريان سفر به استان خوزستان پس از افتتاح واحدهاي مسكن مهر شهرستان انديمشك و 10 هزار و 444 واحد مسكن مهر در سطح استان به آبادان سفر كرد و با حضور در يادمان شهداي عمليات رمضان كه پذيراي كاروان هاي راهيان نور از سراسر كشور است، ضمن بازديد از اين مناطق، ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس را گرامي داشت.
وي با حضور در اردوگاه ميثاق با اعضاي كاروان هاي راهيان نور ديدار وگفت وگو كرد.
پيست دوچرخه سواري اهواز و چهارمين پيست دوچرخه سواري كشور نيز روز پنجشنبه توسط «محمد عباسي» وزير ورزش و جوانان به بهره برداري رسيد.
براي احداث اين پيست كه ظرفيت يك هزار و 200 تماشاگر را دارد مبلغ 60 ميليارد ريال هزينه شده است.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
قتل 16 افغاني بي گناه توسط آمريكايي ها براي انحراف افكار عمومي از قرآن سوزي بود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به قرآن سوزي آمريكائي ها در افغانستان گفت: آنها براي اينكه اين مسئله قران سوزي را تحت الشعاع قرار دهند و افكار را منحرف كنند سربازي را فرستادند و 16 نفر را به خاك و خون كشيدند.
به گزارش فارس آيت الله امامي كاشاني خطيب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي تهران در آخرين نماز جمعه سال نود، اظهار داشت: اميدواريم سال آينده براي همه احسن الحال باشد يعني طبق روايات از غيبت، تهمت، دروغ و قول لغو اجتناب شود.
وي گفت: بايد در اين ايام اعمال و رفتار سال گذشته خود را محاسبه كنيم. بايد به جامعه و مردم گرفتار كمك شود؛ كساني كه از نظر مالي وضع خوبي دارند بايد كمك كنند. البته دولت و مجلس هركدام وظايف خود را دارند. كمك كردن به مستمندان آثار دنيايي بسيار مثبتي دارد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دنياي امروز در شرايط تأسف آوري قرار گرفته است؛ قدرت ها و حكومت هايي كه مسلمان نيستند به هيچ ديني معتقد نيستند. امروز مسيحيت تبديل به مسيحيت صهيونيستي شده است و در دنيا به جان هم افتاده اند، البته منظور من قدرت هاست ،من به دين مسيحيت و يهود و پيروان واقعي آنها جسارت نمي كنم.
امامي كاشاني تصريح كرد: اين قدرت ها مي دانند كه اسلام و قرآن مي تواند دنيا را متحول و اداره كند، بنابراين به سراغ اسلام آمده اند و با آن دشمني مي كنند. اگر علماي اسلام در دنيا اسلام را خوب عرضه كنند همه مي پذيرند و اين حقيقت است، لذا مي بينيم كه مثلاً در افغانستان قرآن را آتش مي زنند؛ درود بر مردم افغانستان كه به اين مسئله واكنش جدي نشان دادند.
وي گفت: آمريكايي ها، براي اينكه اين مسئله قرآن سوزي را تحت الشعاع قرار دهند و افكار را منحرف كنند سربازي را فرستادند و 16 نفر را به خاك و خون كشيدند.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود به موضوع بحرين اشاره كرد و گفت: حركت در بحرين همان حركت در مصر، تونس و ... است و مبناي آن اسلام است؛ دولت ها اين حركات را به نفع خود مصادره و منحرف مي كنند در حالي كه نداي مردمشان نداي دين است و اين حركت تا آمدن منجي عالم حضرت وليعصر ادامه دارد، ولي عربستان مي گويد اين حركات برضد اعراب و اسلام است.
امامي كاشاني افزود: در كشور ايران بسيار بايد شكر كنيم كه در انقلابمان امام داشتيم. امام(ره) فرمودند جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد؛ اين نوع رهبري در جاي ديگري نيست.
وي خاطرنشان كرد: عربستان مي گويد حركت مردم بحرين عليه اسلام است كه بايد پرسيد كدام اسلام؟ اسلامي كه آمريكايي ها مي گويند؟ اسلامي كه در برابر قتل مسلمانان و آتش زدن قرآن سكوت مي كند؟ آيا اين دين شماست؟ اين وضع دولت ها و حكومت ها است. اما اين جنبش روز افزون و همه گير خواهد شد تا به دست امام زمان(عج)اوضاع اصلاح شود.
امام جمعه موقت تهران در پايان خطبه دوم با اشاره به سالگرد رحلت مرحوم سيداحمد خميني فرزند گرامي امام راحل براي ايشان از پيشگاه خداوند متعال، طلب علو مقام و رحمت الهي كرد.
آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نيز به تشريح دعاي تحويل سال نو پرداخت و گفت: سال و احوال ريشه اي قرآني دارند.
وي افزود: عرفا معناي لغوي حال را خطور بي اختيار چيزي بر قلب انسان معنا كرده اند كه ممكن است غم يا شادي باشد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به حسن ظن به خدا و در نقطه مقابل آن يعني يأس و نااميدي از خداوند متعال اشاره كرد و افزود: يأس و نا اميدي از خداوند انحراف و سقوط را به دنبال دارد. در ميان قشر جوان نااميدي از خداوند و يأس، روي آوردن آنها به مواد مخدر را به دنبال دارد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: نقطه مقابل حسن ظن، يأس است كه افسردگي يكي از نتايج نااميدي از حرمت خداوند است و همانطور كه امام صادق(ع) نيز مي فرمايند يأس از لطف خدا از زمهرير نيز بدتر است.

 



امام جمعه قم: مباحثات درون قوا را به تريبون ها نكشيد

امام جمعه قم با تأكيد بر اينكه مسئولان بايد در رفع مشكلات مردم تلاش بيشتري داشته باشند، گفت: اختلافات، مناقشات و مباحثات درون قوا را به تريبون ها نكشيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته قم با اشاره به فرا رسيدن عيدسعيد نوروز گفت: ايرانيان باستاني ترين عيد خود را در مقدس ترين مكان ها و بهترين مكان ها نظير مكه مكرمه، كربلا، نجف، مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه(س) برگزار مي كنند و در سفره عيد ايرانيان، قرآن كريم بالاترين و والاترين جايگاه را دارد.
وي با اشاره به اهميت رعايت حدود الهي در برگزاري مراسم هاي جشن و شادي تأكيد كرد: ملت مراقب هستند كه عيد خود را به گناه آلوده نكرده و جامعه را نيز از آسيب هاي گناه حفظ كنند.
امام جمعه قم ضرورت بهره گيري از فرصت نوروز براي تحول را مورد تأكيد قرار داد و ادامه داد: نوروز فرصت بسيار مناسبي است كه اهل قلم و سخنرانان نسبت به تبيين معارف اهل بيت اقدام كنند.
اين مسئول معاد محوري در امور، تحول در ارتباط با خدا و تحول در فرهنگ انتظار را مورد توجه قرار داد و افزود: اين ايام فرصت مناسبي است كه مردم بيشتر با امام عصر(عج) آشنا شده و روحيه انتظار در آنان تقويت شود.
سعيدي تصريح كرد: تحول در ارتباط با ديگران، توجه بيشتر به قرآن كريم، تحول به سوي زندگي بانشاط و پرهيز از خرافات از ديگر نكات مهمي است كه در ايام نوروز بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي تحول و حركت پرشتاب به سوي آرمان هاي انقلاب اسلامي را مورد تأكيد قرار داد و افزود: بايد ضمن بازنگري نسبت به اهداف انقلاب اسلامي، در راه حفظ نظام، زنده نگه داشتن ياد، نام و رهنمودهاي امام خميني اهتمام داشته باشيم.
امام جمعه قم قدرداني و شكر نعمت ولايت فقيه را ضروري دانست و اضافه كرد: پس از امام خميني نظام اسلامي با رهبري آيت الله خامنه اي به حركت رو به رشد خود با قدرت و صلابت ادامه داده و ما بايد شكرگزار اين نعمت باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور گسترده و آگاهانه ملت ايران در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: حضور آگاهانه در انتخابات سيلي محكمي به مستكبران و بيگانگان بود.
وي با اشاره به اين كه مسئولان بايد قدردان نظام اسلامي و مردم باشند گفت: از هر حركت كه سبب ضربه زدن به نظام مي شود بايد پرهيز شود.

 



در گفت وگوي اختصاصي كيهان با مسئول پرونده چشم روباه مطرح شد
جزئيات جديد از شبكه جاسوسي بي بي سي در ايران

سرويس سياسي-
چندي پيش مركز سايبري سپاه خبر از رونمايي پروژه اي با عنوان «چشم روباه» داد كه طي آن شبكه همكاران بي بي سي فارسي در ايران منهدم و اطلاعات قابل تأملي از فعاليت هاي اين مجموعه، در داخل كشور فاش شد. در اين رابطه با آقاي مهندس حامدي، مسئول مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري درباره ابعاد ديگر اين موضوع به گفت وگو نشسته ايم.
- جناب آقاي مهندس، چرا بي بي سي؟ چگونه وب سايت بي.بي.سي مورد بررسي قرار گرفت؟
امروزه براساس سياست هاي اتخاذ شده توسط كشورهاي غربي به سردمداري آمريكا، ظرفيت مقابله با جمهوري اسلامي به فضاي مجازي منتقل شده و سازماندهي مي شود. جريان هايي مانند بهاييت، وهابيت، جندالشيطان، گروه هاي به اصطلاح مدافع حقوق بشر، جريان هاي رسانه اي اپوزيسيون، مستهجن نگاري، گروه هاي ضدديني و...
در جريان فتنه 88 تيم بررسي مركز متوجه شد كه فعاليت تمامي اين گروه ها طي چند ماه شدت پيدا كرده و افزايش يافته است. پس از بررسي و تحليل هاي كمي و كيفي مطالب اين گروه ها، مشخص شد كه خط مشي هاي اين گروه ها از يك طريق ثابتي كاناليزه و برنامه ريزي مي شود.
پس از واكاوي هاي دقيق و كارشناسي مشخص شد كه جريان رسانه اي فتنه با فعاليت افراد وابسته در قالب يك سايت اصلي و چندين زيرمجموعه در حال فعاليت است و نقش به سزايي در ايجاد، كنترل و جهت دهي اغتشاشات ايران دارد.
بررسي هاي كارشناسان مركز بررسي جرايم سايبري به شناسايي سايت اصلي و ده ها تن از عناصر فعال و همكار آن كه نقش كليدي در ساماندهي فعاليت هاي رسانه اي داشتند، منجر شد. اين سايت پايگاه اطلاع رساني شبكه بي بي سي فارسي بود.
- اين فعاليت هاي بي.بي.سي را چگونه ارزيابي و توجيه مي كنيد؟
به عنوان مقدمه بايد عرض كنم كه دنياي غرب، سياست خارجي را ذيل ديپلماسي عمومي تعريف مي كند و لذا رسانه ها زيرنظر وزارت خارجه اداره مي شوند و آنجا تعيين كننده خط مشي آنهاست. لذا دولت هاي خارجي براي تثبيت موقعيت بين المللي خود، بيشترين سرمايه گذاري را بر روي مخاطبان خود در ديگر كشورها مي كنند.
در 14 نوامبر 1922، BBC همزمان با اختراع راديو متولد شد و در 8 مرداد 1319 بخش فارسي راديو بي بي سي در ايران شروع به كار كرد و طي 14سال تا زمان كودتاي28مرداد 1332 فعال بود به جايگاهي تعيين كننده در جهت دهي افكار عمومي ارتقاء پيدا كرد.
وب سايت BBC Persian نيز در تاريخ 25 دي ماه 1387، زودتر از موعد مقرر راه اندازي شد و در كمتر از يك سال عنان هدايت اغتشاشات فتنه 88 را در دست گرفت.
- علت و ضرورت راه اندازي BBC Persian چه بود؟
پاسخ اين سؤال به پروژه قبلي مركز يعني پروژه مرصاد بازمي گردد. در مستندات پرونده يكي از متهمان اصلي يعني كيوان رفيعي متن چت وي با احمد باطبي ناظر به اين پاسخ است. وي خطاب به احمد باطبي مي گويد: «خيلي ها به شرايطي كه تو بيرون از كشور داري دل بسته اند كه بتواني خطاهاي تحليلي- راهبردي دولت آمريكا را نسبت به آنچه در داخل كشور مي گذرد، تصحيح كني.»
رفيعي در ادامه مدعي شده بود، در سال 1380علي رغم ممنوعيت ماهواره در ايران، داشتن ماهواره ايپدمي شد و بيشتر مخاطبين، بيننده شبكه هاي ماهواره اي به مديريت اشخاصي چون هخا، رضا فاضلي، فرود فولادوند و شهرام همايون و... بودند ولي با گذشت تنها 6 سال، آمار بازديد از اين شبكه ها به حدود 6 درصد- يعني كمترين ميزان ممكن- رسيده است.
اين نوع نگاه موشكافانه و ساير تمهيداتي كه غرب عليه ايران انديشيد به راه اندازي وب-سايت BBC Persian در ساعت 5 بعدازظهر 25 دي ماه سال 1387، حدودا 6 ماه قبل از انتخابات دهم رياست جمهوري انجاميد و اندكي پس از آن شبكه فارسي وان و سپس شبكه من و تو راه اندازي شدند.
-بي.بي.سي چه خط مشي اي را در ظاهر دنبال مي كند؟
در خصوص فعاليت هاي يك سال و نيمه بي.بي.سي موارد زير به صورت واضح پيگيري مي شود:
1- تلاش براي القاي فاصله ميان دولت انگليس و وب سايت تا اعلام كند كه مستقل است.
2- القاي بي طرفي براي مخاطب جهت جذب و اعتمادسازي
3- القاي وجود فضاي مفرح و شاد در كار رسانه اي از طريق استفاده از رنگ ها و دكورهاي متنوع و...
4- ورود محتاطانه و هنرمندانه به حوزه تغيير سبك زندگي مخاطبان فارسي زبانش.
- بودجه بي.بي.سي از كجا تامين مي شود؟
بي.بي.سي داراي رديف بودجه مشخص و مصوب در وزارت خارجه انگليس است و حدود 5 سال قبل در سال 2006، گوردون براون، وزير خزانه داري وقت انگليس، 15 ميليون ليره استرلينگ معادل 22 ميليارد دلار فقط براي راه اندازي BBC Persian اختصاص داد.
- الان هم با توجه به وضعيت اقتصادي اروپا، اين ميزان بودجه اختصاص داده مي شود؟
بله، در شرايط رياضت اقتصادي غرب هم بودجه بي بي سي 8 ميليارد دلار اعلام شده و حتي چندي پيش صادق صبا، مسئول بي.بي.سي فارسي اعلام كرد كه نه تنها كمبود بودجه نداريم بلكه داراي بودجه اضافي هم هستيم.
- بر اساس محتويات پرونده، عناوين فعاليت هاي مجرمانه بي.بي.سي در ايران چيست؟
براساس آنچه تحليل و بررسي اطلاعات بسيار زياد به دست آمده از افراد مرتبط با بي.بي.سي نشان مي دهد، اين شبكه براساس 6 محور اصلي در ايران فعاليت مي كند:
1- جمع آوري هدفمند اطلاعات از مراكز حساس و حياتي كشور
نحوه جمع آوري مورد اشاره به دو روش آگاهانه و ناآگاهانه توسط مرتبطين بي.بي.سي فارسي در ايران انجام مي شده است كه به برخي از آنها اشاره مي شود:
مورد اول؛ جاسوسي از يكي از سفارتخانه هاي ايران در كشورهاي منطقه بوده كه باعث تنش ديپلماتيك شده است.
مورد دوم؛ برنامه ريزي براي ساخت و پخش سلسله برنامه هايي با عنوان «روسپي گري زير پوست ايران» در بي.بي.سي كه مبتني بر جاسوسي از تحقيقات سري وزارت بهداشت درباره پرونده اي مرتبط با همين موضوع است. جالب توجه آنكه در برنامه هاي ساخته شده با منابع تحقيق ميداني از سوي بي.بي.سي تماس گرفته شده است.
مورد سوم؛ اطلاعات برخي سكوهاي نفتي ايران به صورت هدفمند جمع آوري و در اختيار آنها قرار گرفته بود.
مورد بعدي؛ جمع آوري اطلاعات فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي بود. اين اطلاعات، شامل نيازمندي هاي ايران در حوزه كاري مرتبط، شركت هاي تامين كننده و... مي شد كه در بحث تحريم ها عليه ايران براي غرب بسيار مفيد واقع شده بود.
2- آموزش و جذب (ايجاد خط خروج)
بخشي از تصحيح خطاي تحليلي-راهبردي جريان خارج از كشور منجر به تغيير رويكرد در بي.بي.سي استفاده از مجريان جوان و مستعد و جوياي نامي شد كه جاي مجريان ميانسال را پر كنند. از اين رو بي.بي.سي برنامه هاي گسترده اي براي آموزش و جذب نيرو در ايران تدارك ديد كه به طور خاص از طريق چند مركز آموزش خبرنگاري در ايران به صورت غيررسمي انجام مي شد كه به داوطلبين، گواهينامه صادره از سوي بي.بي.سي را هم مي دادند.
روش آنها به گونه اي بود كه در برنامه هاي مختلف، ابتدا خبرنگار مستعد يا فرد مورد نظر را نشان مي كردند. سپس در اسرع وقت با وي ارتباط برقرار كرده و براي او دعوت نامه مي فرستادند. روند جذب لزوما براي افراد سياسي نبود، بلكه حتي خبرنگار ورزشي هم جذب اين سيستم مي شد.
پس از آن در داخل كشور به فرد مورد نظر آموزش مي دادند و در مرحله بعد اردوي گزينشي در خارج كشور در كشورهايي مانند تركيه انجام مي شد و در نهايت طي مصاحبه اي حضوري، گزينش نهايي انجام شده و فرد را براي كار به كشور ثالث براي كار در رسانه هاي دست دوم و سوم مي فرستادند و آخرين مرحله كار در لندن و در بي.بي.سي بود.
برخي از خبرنگاراني كه در راديو، تلويزيون و رسانه هاي داخلي مشغول به كار بودند، از اين طريق آموزش ديده و جذب بي.بي.سي شدند.
3-حمايت مالي از اپوزيسيون و ارتباط گيري با گروه هاي معاند
درباره حمايت مالي هم شواهد و مدارك زيادي در دست هست كه كارهاي متعدد اپوزيسيون با حمايت و اسپانسريت مالي بي.بي.سي به طور مستقيم يا غيرمستقيم انجام مي گيرد.
همچنين بي.بي.سي از راه هاي مختلفي تلاش خود را براي هدايت و جهت دهي به نافرماني هاي خودساخته در سامان مي داده است كه در اين خصوص در آينده به مصلحت سخن خواهيم گفت.
4- كاركرد ضد فرهنگي
اين كاركرد بي.بي.سي در دو حوزه به طور خاص بررسي شده است: حوزه اول موسيقي است، كه عليرغم تصور عمومي كه انتظار دارد سرمايه گذاري در حوزه موسيقي بر روي موسيقي زيرزميني باشد، بي.بي.سي در حوزه موسيقي پاپ فعاليت به سزايي داشته و دارد.
كارشناسان بي.بي.سي به سرپرستي فردي به نام «بهزاد بلورفروشان» اقدام به سفارش، حمايت مادي و معنوي، ساخت و توليد (خوانندگي) همزمان يك آهنگ در داخل كشور از سوي خوانندگان جوان و جوياي نام و خارج كشور توسط خواننده هاي لس آنجلسي و تبليغ آن در بخش هاي مرتبط بي.بي.سي مي كنند؛ تا در كوتاه مدت براساس ذائقه شكل يافته و جهت دهي شده مخاطب، بازار مصرف جدي براي آهنگ توليد شده فراهم كنند.
هم اكنون يكي از فريب خوردگان اين حوزه كه مدت ها با بلور فعاليت مي كرده، در اقارير خود جزئيات روند فوق الذكر را تشريح كرده است. در اينجا لازم مي دانم ديگربار اشاره كنم كساني كه به هر نحو مورد اغفال بي بي سي فارسي قرار مي گيرند، توجه داشته باشند كه فعاليت با اين شبكه غيرقانوني بوده و قابل پيگرد است.
حوزه بعدي بحث مد و لباس است. پس از دستيابي به اطلاعات پرونده متهمين، عكس هايي مشاهده شد كه به هيچ روي باورپذير نبود كه عكس ها در داخل ايران گرفته شده اند، ولي پس از مدتي كه آتليه، لوكيشن و تصاوير محيطي محل عكسبرداري به دست آمد، معلوم شد كه عكس ها در داخل ايران، در تهران و در يكي از محلات شمال شهر تهيه شده اند.
بررسي هاي اطلاعاتي نشان داد بي بي سي در داخل به برخي عكاسان سفارش تهيه عكس هاي با اهداف از پيش تعيين شده و ارسال آن را داده است. نكته جالب توجه اينست كه اقارير يكي از عكاسان دال بر عدم آشنايي وي با آتليه و لوكيشن ها بوده كه از سوي رابط بي بي سي هدايت شده است.
5- سفارش تهيه و توليد محتوا
با توجه به مطالب وب سايت بي.بي.سي و ساير سايت هاي زيرمجموعه آن اعم از كلمه، روز آنلاين و... و نويسندگان آنها، درباره كاركرد سفارش تهيه و توليد محتوا همه چيز واضح و روشن است و نياز به توضيح خاصي نيست.
ولي اجمالا ذكر اين نكته ضروري است يك بررسي ساده در محتواي منتشره روي سايت هاي اپوزيسيون، نشان دهنده هم سويي سايت هاي مذكور در پيگيري يك خط مشي واحد و مشخص در توليدات آنهاست. حق التحريرهاي پرداختي نيز در بسياري اوقات هنگفت بوده و از طريق صرافي ها يا مسافرين به نويسندگان پرداخت مي شده است.
- در پايان ارزيابي تان را از ميزان موفقيت پروژه چشم روباه، بفرماييد.
به نظر مي رسد مخاطبين بي بي سي در خصوص ميزان موفقيت اين پروژه ارزيابي دقيق تري دارند. لكن واكنش هاي عصبي مدير بي بي سي فارسي و كاركنان آن كه در هر اجرا مقابل دوربين مشاهده مي شود، بي علاقگي و افت انگيزه كاركنان- كه بخشي از پرونده هاي تشكيل شده را به خود اختصاص مي دهند- در همكاري با بي بي سي فارسي، دروغ گويي و افشاي آن و ديگر واكنش هايي كه به لحاظ طبقه بندي امنيتي قابل ذكر نيستند، همه حكايت از موفقيت حداكثري اين پروژه ناتمام دارند.
فازهاي بعدي عمليات چشم روباه پايان بخش فعاليت هاي غيرقانوني بي بي سي فارسي در ايران خواهد بود.

 



آمريكا : ما به ايران هشدار نداده ايم

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ارسال پيام هشدار به ايران از طريق روسيه را تكذيب كرد.
ويكتوريا نولاند گزارشي كه مدعي شده بود آمريكا از طريق روسيه به ايران هشدار داده است كه مذاكرات جديد هسته اي آخرين فرصت ايران است را تكذيب كرد و گفت: ما چنين هشداري را به ايران نداده ايم.
گفتني است گروه 1+5 پيشنهاد هفته گذشته ايران براي گفت وگوهاي تازه درباره پرونده هسته اي را پذيرفت و از آن استقبال كرد.

 



خالد عماره رئيس دفتر حافظ منافع مصر در تهران شد

وزارت خارجه مصر در راستاي عادي سازي روابط اين كشور با ايران خالد عماره را به عنوان رئيس جديد دفتر حافظ منافع خود در تهران منصوب كرد.
به گزارش روزنامه الاهرام چاپ مصر، وزارت خارجه مصر روز پنج شنبه خالد عماره را به عنوان رئيس دفتر حافظ منافع مصر در تهران منصوب كرد.
خالد عماره پيش از اين معاون وزير خارجه مصر در امور روابط اقتصاد بين الملل است كه جانشين «علاء يوسف» مي شود.
مصر و ايران از زمان سقوط رژيم ديكتاتوري حسني مبارك در سال 2011 درصدد عادي سازي روابط هستند و اقدام اخير مصر در همين راستا به شمار مي رود.

 



استاد حوزه علميه آذربايجان غربي: اگر ايران نبود جنايت حلبچه انكار مي شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
اگر ايران اقدام به پخش تصاوير حادثه بمباران حلبچه نمي كرد، امروز اين جنايت انكار مي شد.
ماموستا «عبدالرحمن محمدپور»، استاد حوزه علميه آذربايجان غربي در بيست و چهارمين سالگرد بمباران شيميايي حلبچه در دانشگاه تبريز گفت: فاجعه حلبچه، يك تراژدي بسيار بزرگ انساني بود. تفكراتي كه همراه دين نباشند، فجايعي مانند بمباران شيميايي حلبچه، پديد مي آورند. اگر ساكنان اين شهر، كرد و غيرعرب و دين دار نبودند، چنين برخوردي با آنان نمي شد.
وي با اشاره به بمباران حلبچه در 25 اسفند سال 66 كه طي آن 50 هواپيماي عراق 200 بمب شيميايي بر روي اين شهر ريختند و در همان لحظات اول 5000 انسان، جان خود را از دست دادند و ابر زردرنگي سطح شهر را فرا گرفت و بيش از 7000 نفر نيز مصدوم شدند، گفت: اگر فقط 5000 پرنده، جان خود را از دست مي دادند، فرياد گروه هاي طرفدار محيط زيست، بلند مي شد ولي براي انعكاس مظلوميت مردم حلبچه كاري نشد و اگر اقدام ايران نبود، امروز حتي اين حادثه هم انكار مي شد.ماموستا محمدپور افزود: هيچ كس نبايد به خاطر قوميت و زبان و رنگ، تحقير شود.

 



فرماندار لنجان: شوراي شهر فولادشهر وجاهت قانوني ندارد

فولادشهر-خبرنگار كيهان:
شوراي شهر فولادشهر به دليل به حد نصاب نرسيدن، حق تشكيل جلسه را نداشته و از وجاهت قانوني برخوردار نيست.
فرماندار لنجان در پي جلوگيري از فعاليت شوراي شهر فولادشهر و شايعات درباره انحلال اين نهاد، در مورد آخرين وضعيت اين شورا گفت: با تائيد سلب عضويت دو نفر از اعضاي شوراي فولادشهر از سوي هيات حل اختلاف تهران و ابلاغ اين راي از فرمانداري به شوراي شهر، فعاليت قانوني از اين نهاد سلب شده است. علي كريم زاده اضافه كرد: شوراي شهر فولادشهر منحل نشده و طبق قانون، استاندار اصفهان تا تعيين تكليف شورا ، جانشين شوراي شهر خواهد بود و شورا نيز در نخستين انتخابات پيش رو ترميم خواهد شد. وي در مورد وضعيت شهردار اين شهر نيز افزود: تعيين وضعيت شهردار هم با انتخاب استاندار مشخص خواهد شد.

 



دانشگاه آزاد كاشان قطب ساخت بازي هاي رايانه اي كشور شناخته شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كاشان از امضاي تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامي و بنياد بازي هاي ملي رايانه اي كه طي آن دانشگاه آزاد اين شهر به عنوان يكي از قطب هاي ساخت بازي هاي رايانه اي كشور به رسميت شناخته شده، خبر داد.
منصور دياري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين تفاهنامه در رابطه با مسائل آموزشي و پژوهشي و فناوري مرتبط با ساخت و توسعه بازي هاي رايانه اي با بنياد ملي بازي هاي رايانه اي امضا شده است.
وي با اشاره به اينكه دراين تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامي كاشان به عنوان يكي از قطب هاي ساخت بازي هاي رايانه اي كشور به رسميت شناخته شده است عنوان كرد: بنياد ملي بازي هاي رايانه اي دراين تفاهمنامه متعهد شده تا ضمن راه اندازي آزمايشگاه ساخت بازي هاي رايانه اي و همچنين اختصاص كمك هاي مشاوره اي علمي به دانشگاه آزاد اسلامي، حمايت از پروژه ها و طرح هاي تحقيقاتي مرتبط را نيز در دستور كار خود قرار دهد.
وي يادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامي كاشان نيز دراين تفاهمنامه دوساله متعهد شده است امكانات سخت افزاري و نرم افزاري خود در زمينه هاي مختلف را در اختيار بنياد قرار دهد.

 



بخشي از مطالبات بازنشستگان امروز پرداخت مي شود

براساس اعلام مقامات مسئول در خزانه داري، بخشي از مطالبات بازنشستگان كشوري امروز پرداخت مي شود.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي روز پنج شنبه به ايرنا، گفت: سه هزار ميليارد ريال از مطالبات بازنشستگان كشوري روز شنبه به حساب آنان واريز خواهد شد.
«عليرضا منادي» گفت: بيش از 830 هزار نفر بازنشسته كشوري از سال 86 در انتظار دريافت مطالبات خود هستند.
وي، مطالبات بازنشستگان كشوري را 18هزار و 300 ميليارد ريال اعلام كرد كه سه هزار ميليارد ريال آن به صورت نقدي تا روز شنبه 27اسفند و بقيه به مرور پرداخت خواهد شد.

 



برگزاري يادواره سرداران و 6500 شهيد استان كرمان در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
يادواره سرداران و 6500 شهيد استان كرمان در مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمؤمنين(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي و تبليغات مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمؤمنين(ع)، در اين يادواره كه جمعي از مسئولان استان هاي اصفهان و كرمان حضور داشتند، سردار كليشادي فرمانده مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمؤمنين(ع)، گفت: امروز بخش عمده اي از امنيت آب هاي جنوب كشور و همچنين مبارزه با اشرار به عهده رزمندگان كرمان به ويژه رزمندگان لشكر 41 ثارالله است.
در ادامه يادواره سرداران و شهداي استان كرمان، سردار سرتيپ پاسدار عباس ايران منش از فرماندهان دفاع مقدس و فرمانده سابق تيپ سوم مكانيزه ذوالفقار كرمان گفت: شجاعت و دلاوري مردم كرمان موجب شد بسياري از عمليات دوران دفاع مقدس به سرانجامي نيكو برسد.
در پايان اين مراسم، قرعه كشي ويژه يادواره در حضور شركت كنندگان اجرا و تعداد چند نفر از آنان مسافر كربلاي معلي شدند همچنين از مقام شامخ خانواده هاي شهدا تقدير به عمل آمد.

 



شهردار قزوين خبر داد
تبديل قزوين به قطب گردشگري كشور

قزوين- خبرنگار كيهان:
شهردار قزوين گفت: هدف اصلي فعاليت هاي فرهنگي، عمراني و اجراي طرح هاي شهري تبديل اين شهرستان به قطب گردشگري كشور است.
مسعود نصرتي در نشست خبري با رسانه هاي استان قزوين اظهار داشت: هدف شهرداري از اجراي طرح هاي فرهنگي، عمراني و فضاي سبز و ديگر طرح ها تبديل كردن شهر قزوين به قطب گردشگري كشور است و در چشم انداز 1404 شهر، قزوين شهري تاريخي و فرهنگي با جاذبه هاي گردشگري و شهري دانشگاهي و علم محور با موقعيت تجاري و بازرگاني تعريف مي شود كه شهرداري تلاش مي كند تمام طرح هاي خود را در راستاي رسيدن به چشم انداز 1404 كه طي آن قزوين شهري متمايز از ساير شهرهاست به اجرا درآورد.
نصرتي با اشاره به برگزاري جشنواره اسباب بازي در ايام نوروز در قزوين گفت: آنچه سبب مي شود شهرداري در كنار دستگاه هاي متولي اين امر در بزرگترين كاروانسراي درون شهري ايران به اجراي چنين برنامه اي بپردازد هدفي است كه پيش رو دارد و آن تبديل كردن قزوين به قطب گردشگري كشور طي سه سال آينده به منظور شناساندن جاذبه هاي بي نظير گردشگري قزوين به هموطنان است.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
تحولات مثبت در تقويم فرهنگي سال 91

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سال 91 به لحاظ كارهاي فرهنگي قابل مقايسه با سال هاي پيش نخواهد بود.
«سيدمحمد حسيني» روز پنج شنبه در حاشيه افتتاح خانه هنر انديمشك در گفتگو با خبرنگار ايرنا در پاسخ به اين سوال كه رويكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال جديد چيست اظهار داشت: خوشبختانه برنامه هاي متعددي در زمينه هاي مختلف از جمله سينما، هنرهاي تجسمي، رسانه هاي ديجيتال، علوم قرآني، نمايش، موسيقي، كانون هاي مساجد پيش بيني شده و ايده هاي ارزشمندي وجود دارد كه در سال 91 محقق خواهند شد.
وي افزود: جشنواره ها و برنامه هاي فرهنگي در سال جديد با كيفيت هرچه بيشتر و با نگاهي نو برگزار مي شوند و ما تلاش مي كنيم اين برنامه ها با جديت بيشتر عملي شوند.
«حسيني» اضافه كرد: درخصوص گسترش علوم قرآني، اعتبارات خوبي در حال تخصيص و در اين زمينه نيز برنامه ريزي هاي مثبتي انجام گرفته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: در سال جديد با حمايت هرچه بيشتر از موسسات قرآني و فرهنگي بستر اشاعه و ارتقاي ارزش هاي والاي اسلامي را مهيا مي كنيم.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا مبني بر حمايت از خبرنگاران گفت: برنامه هاي حمايتي از خبرنگاران از سوي وزارتخانه متبوعش در حال انجام است.
براساس گزارش ايرنا همچنين پروژه «خانه هنر» شهرستان انديمشك طي مراسمي روز پنجشنبه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بهره برداري رسيد.
دكتر سيد «محمد حسيني» در اين مراسم گفت: ما خوزستان را در مقايسه با ساير استان ها موفق تر مي دانيم. در خوزستان پروژه هاي خوبي در دست اجراست؛بويژه در سال 91 كه طرح هاي فرهنگي مهمي براي اين استان برنامه ريزي شده است.
وي كنگره ادبي «ملك ملكوت» با موضوع نكوداشت دوكوهه را از جمله كارهاي مثبت اخير در شهرستان انديمشك عنوان كرد.
علاوه بر پروژه خانه هنر انديمشك دو پروژه فرهنگي در شهرهاي الوان و شاوور بخش شاوور از توابع شهرستان شوش روز پنجشنبه طي آييني با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مقامات استاني و محلي افتتاح شد.
اين پروژه ها شامل مجتمع فرهنگي هنري الوان و كتابخانه امام خميني(ره) شهر شاوور است كه ساخت آن ها افزون بر 10 ميليارد ريال هزينه در بر داشته است.

 



امضاي قرارداد خط 2 متروي تبريز

قرارداد 12 هزار ميليارد ريالي اجراي خط دو مترو تبريز بين شهرداري اين شهر و قرارگاه خاتم الانبيا(ص) امضا شد.
به گزارش ايرنا اين قرارداد به امضاي شهرداري تبريز و معاون هماهنگي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا رسيد.
خط 2 مترو تبريز به عنوان طولاني ترين خط از خطوط چهارگانه مترو اين شهر به طول 22 كيلومتر و 400 متر با پيش بيني 20 ايستگاه طراحي شده و براي اجراي آن در هفت سال برنامه زمان بندي شده، 12 هزار ميليارد ريال هزينه خواهد شد.
افزايش سهم حمل و نقل ريلي تبريز در جابه جايي مسافر، كاهش ترافيك و آلودگي هوا، ارتقاي سطح رفاه و آسايش مردم، اتصال شرقي ترين نقطه شهر به غربي ترين نقطه تبريز و تحقق هدف سامانه حمل و نقل تركيبي از جمله اهداف موردنظر مديريت شهري در اجراي اين خط عنوان شده است.

 



56 ميليون هكتار از منابع طبيعي كشور واكسينه شدند

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر حفاظت و حمايت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: امسال بيش از 56 ميليون هكتار از سطح جنگل ها و عرصه هاي منابع طبيعي كشور در مقابل آفات و بيماري ها واكسينه شده است.
حسين ميرزايي با اشاره به اين كه هدف اصلي منابع طبيعي و آبخيزداري در كشور فقط اقدامات پيشگيرانه و پيش آگاهي است، افزود: ما به هيچ وجه موافق اجراي عمليات شيميايي بر عليه آفات و بيماري ها نمي باشيم و با اجراي عمليات مكانيكي و پيش آگاهي مي توان با آفاتي كه دست به دامان جنگل ها و عرصه هاي طبيعي شده مقابله كرد.
مديركل دفتر حفاظت و حمايت منابع طبيعي، همچنين با اشاره به اين كه بروز پديده خشكسالي در سال هاي اخير از علل تشديد بروز آفات در سطح جنگل ها بوده است بر لزوم تخصيص اعتبارات بيشتر و جلب مشاركت بخش خصوصي براي حراست از منابع عظيم موجود تأكيد كرد.
ميرزايي گفت: جنگ، مراتع و عرصه هاي طبيعي از مهمترين سرمايه هاي كشور هستند و لذا حفظ و حراست از آنها هم به همكاري همگان نياز مبرم دارد.
وي افزود: جلب مشاركت بخش خصوصي در اجراي طرح هاي مختلف منابع طبيعي يك ضرورت مهم است.
اين مقام مسئول در اين راستا بيان داشت: دولت در اين زمينه تلاش هاي مضاعفي دارد ولي با عنايت به حجم كار بايد بخش خصوصي وارد عرصه فعاليت و همكاري شود.
ميرزايي ادامه داد: يكي از سياست هاي مهم منابع طبيعي و آبخيزداري، موضوع برون سپاري كارها به بخش خصوصي است.
وي با اشاره به اين كه سياست مهم بايد همواره مدنظر مسئولان مرتبط در سطح كشور قرارگيرد، تصريح كرد: در اين زمينه كارهايي صورت گرفته، ولي به هيچ وجه كافي نيست. ميرزايي با اشاره به اهميت گياه پزشكي در عرصه منابع طبيعي، تأكيد كرد: براي حفظ منابع موجود به اعتبارات و فعاليت جدي تري نياز است.

 



اخبار ادبي و هنري

فعاليت غيرقانوني كانون منحله!
كانون منحله كارگردانان سينماي ايران در حالي براي دريافت نكردن مجوز برپايي جشن براي سازنده فيلم «جدايي...» مظلوم نمايي و مرثيه سرايي مي كند كه اساسا اين تشكل موجوديت حقوقي ندارد.
به گزارش خبرنگار كيهان، كانون منحله كارگردانان سينماي ايران قصد داشت موازي با سازمان سينمايي، مراسم جشني براي سازنده فيلم «جدايي» برگزار كند اما به دليل موضوع انحلال خانه سينما و در نتيجه منحله بودن اجزايي چون كانون كارگردانان، مجوز براي برپايي مراسم ياد شده صادر نشد.
با اين وصف تصميم گيرندگان ذيل نام كانون كارگردانان، بدون اشاره به دليل موجه و قانوني براي صادر نشدن مجوز، تلاش مي كنند با صدور بيانيه و گفت وگو، افكار عمومي را نسبت به دولت برانگيخته سازند.
كيهان بر آن است رفتار برخي از اعضاي كانون منحله كارگردانان، مصداق روشن تلاش براي تحميق عمومي و جوسازي عليه نهادهاي قانوني ارزيابي مي شود و قابل پيگيري قضايي است.
ضمن اين كه اساسا از منظر قانوني اصرار بر كار تشكيلاتي يك تشكل منحل شده از سوي مراجع قضايي، خود يك «جرم» تلقي مي شود.
يادداشت هاي روزانه طلبه ها و دانشجوها از يك سفر ويژه
كتاب «حج در افلاك» را مي توان اولين سفرنامه در قالب شكلي كاروان راهيان نور و بازديد از مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس ناميد كه به تازگي منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، «حج در افلاك» نوشته حسن طاهري برگرفته از يادداشت هاي روزانه اعضاي كارواني متشكل از دانشجويان، طلاب، دانش آموزان و برخي بازماندگان جبهه و جنگ با نام گروه فرهنگي هنري «ثارالله قم» اعزامي به مناطق جنگي جنوب است.
حسن طاهري، نويسنده اين كتاب درباره نحوه تدوين و نگارش اين كتاب به خبرنگار ما گفت: تقريبا سال 1376 بود كه به فكر نگارش اين كتاب افتادم. در واقع استدلال من اين بود كه در مورد واقعه كربلا كتاب هاي بسيار زيادي نوشته شده است، اما كربلاي ايران و مظلوميت برپاكنندگان اين واقعه عظيم به نوعي سهواً در حال فراموشي و از بين رفتن است. اين كتاب از سوي انتشارات شب چراغ در قم منتشر و توزيع شده است.
سيدابوالقاسم حسيني سينماگر متعهد درگذشت
سيدابوالقاسم حسيني سينماگر متعهد و تهيه كننده فيلم هاي ارزشي دارفاني را وداع گفت. حسيني كه سال ها در زمينه توليد فيلم هاي سينمايي ارزشي و دفاع مقدس در سينماي كشور فعاليت مي كرد در آخرين پنج شنبه سال و بر اثر سكته جان به جان آفرين تسليم كرد.
وي در جشنواره سي ام فيلم فجر با فيلم سينمايي «ملكه» حضوري شايسته داشت و حاصل آخرين فعاليت سينمايي اش تهيه فيلمي در حوزه سينماي دفاع مقدس بود.
مراسم تشييع پيكر «سيدابوالقاسم حسيني» امروز شنبه 27 اسفند ساعت 30/9 از مقابل مسجد صاحب الزمان واقع در تهران نو برگزار مي شود.
دو هزار 500 اثر در جايزه كتاب سال مقاومت داوري شد
بهروز اثباتي دبير علمي نخستين جايزه كتاب سال مقاومت از داوري نزديك به 2 هزار و 500 اثر در نخستين دوره برگزاري اين جايزه خبر داد.
دبير جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: جايزه كتاب سال مقاومت، هيچ گونه هم پوشاني اي با جوايزي نظير كتاب سال دفاع مقدس ندارد، چرا كه از نظر ما ادبيات دفاع مقدس و ادبيات پايداري دو مقوله جدا از هم هستند. ادبيات مقاومت از نظر ما پوششي براي دفع تهديدهاي فرهنگي است و به همين خاطر در اين جايزه آثار تأليف شده با موضوع دفاع مقدس را از حيطه داوري هاي خود بيرون آورده ايم. چرا كه هدف ما در واقع اين است كه بگوييم اين ادبيات خلق شده است و بايد آن را جدي گرفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14