(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 فروردین 1391- شماره 20173

خانه هاي فرهنگ ديجيتال كاشان كافي نت هاي اسلامي است
اراك ميزبان همايش بين المللي حضرت زهرا(س)
ايران در كيهان
راه اندازي كتابخانه شبانه روزي در ساري
تدوين يادنامه منوچهر مرتضوي در تبريز
فراخوان هفتمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع)
برپايي اولين همايش آشنايي با سيدجمال الدين اسدآبادي
آغاز مبارزه با سن گندم در رشتخوار
برگزاري جشنواره بزرگ قرآني كودكان در آستارا
مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي: امنيت سرمايه گذاري در صنعت دام تضمين مي شود
موزه رهگشا گنجينه فرهنگي بادرود
پژواك
برگزار ي جشنواره خوشنويسي استان همدان در اسدآباد شد
رئيس بيمارستان فاطميه همدان: روش زايمان فيزيولوژيك سزارين را كاهش مي دهد
ايجاد 6 هزار فرصت شغلي در چهارمحال و بختياري



خانه هاي فرهنگ ديجيتال كاشان كافي نت هاي اسلامي است

كاشان-خبرنگاركيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان از خانه هاي فرهنگ ديجيتال به عنوان كافي نت هاي اسلامي نام برد و گفت: اين مراكز در حوزه آموزش فن آوري اطلاعات مي توانند فعاليت كنند.
محمدمهدي صباغي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين خانه ها پيشرو در ارائه خدمات اينترنت پاك و مقابله با جنگ نرم دشمن است.
وي مبارزه با جنگ نرم دشمن، تشويق و نظارت و توسعه نرم افزارهاي بومي داخلي را از اهداف شبكه ملي فرهنگ دانست و تصريح كرد: در طرح شبكه ملي فرهنگ، يكي از اهداف مهم استفاده از فضاي اينترنت پاك است كه با تكميل اين شبكه، استفاده از سايت هاي مجاز امكان پذير است.
وي خاطرنشان كرد: ارائه خدمات اينترنت پاك به كاربران و دسترسي به حدود يك هزار سايت مورد تأييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از جمله ويژگي هاي خانه هاي فرهنگ ديجيتال است.
صباغي با اشاره به فعاليت 4خانه فرهنگ ديجيتال در اين شهرستان، گفت: هر يك از اين مراكز به 10سيستم رايانه، اينترنت پرسرعت و 200نرم افزار متنوع مجهز هستند.

 



اراك ميزبان همايش بين المللي حضرت زهرا(س)

اراك- خبرنگاركيهان:
معاون آموزشي دانشگاه اراك از برگزاري همايش بين المللي حضرت زهرا(س) در ارديبهشت امسال خبر داد.
دكتر امين رحيمي گفت: اين همايش در تاريخ هاي 27و 28 ارديبهشت با حضور شخصيت ها و انديشمندان علمي- مذهبي در دانشگاه اراك برگزار خواهدشد.
دبير علمي همايش افزود: تاكنون بيش از 74مقاله بر دبيرخانه همايش رسيده است. وي ادامه داد: 10 الي 15مقاله براي ارائه در همايش انتخاب خواهد شد و در كنار آن نيز چند سخنراني توسط شخصيت هاي برجسته داخلي و خارجي در برنامه گنجانده شده است.
دبير علمي همايش گفت: تمامي مقالات بدون مشخصات فردي در اختيار حداقل دو داور قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم داور سومي هم درنظر گرفته مي شود.
رحيمي ادامه داد: خلاصه مقالات مورد مطالعه قرار گرفته به صورت كتابچه چاپ خواهد شد و اصل مقالات هم بعد از نظر داوران به چاپ خواهد رسيد. به گفته دبير علمي همايش، در زمان برگزاري همايش، نمايشگاه كتاب و شب شعر فاطمي به عنوان برنامه هاي جنبي برگزار خواهد شد.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از پل معلق
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: فرماندار مشكين شهر در آخرين نشست شوراي اداري اين شهرستان گفت: در سال گذشته بيش از 110 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 220 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. فتح آقامحمد اوغلي افزود: هم اكنون 400 پروژه ديگر در مناطق مختلف مشكين شهر در دست اجراست. البته در سه ماهه نخست امسال چند طرح بزرگ از جمله بزرگ ترين پل معلق جهان، بخش سي تي اسكن بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) راه اندازي مي شود.
برگزاري يادواره شهدا
نراق- خبرنگار كيهان: دبير يادواره شهداي نراق از برگزاري اين يادواره در اولين روزهاي سال جديد خبر داد. مهدي يوسفي گفت: برگزاري يادواره شهدا فرصت مناسبي براي تجديد ميثاق ملت با آرمان ها و نگهداشتن ياد و خاطره شهداست. وي افزود: شهدا نمادي از ولايتمداري و پاسداري از كيان اسلامي است.
كسب رتبه دوم پيشرفت
خواف- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان خواف در نشست شوراي اداري اين شهرستان گفت خواف از لحاظ پيشرفت، كيفيت پروژه هاي عمراني و تملك دارايي در سال 90 رتبه دوم را در سطح استان خراسان رضوي به دست آورد. وي از مديراني كه پيشرفت پروژه هاي آنان كمتر از حد ميانگين است خواست تا تلاش بيشتري مبذول دارند.
آبرساني روستايي
اسدآباد- خبرنگار كيهان: مدير آبفاي روستايي شهرستان اسدآباد گفت: اين شهرستان با 10 مجتمع آبرساني روستايي داراي بيشترين تعداد اين مجتمع ها در استان همدان است.
مهندس احدي افزود: در حال حاضر مجتمع آبرساني 10 روستاي اين شهرستان با 6 تا 100 درصد پيشرفت در حال اجرا و يا جديدا به بهره برداري رسيده است.
وي ادامه داد: از ابتداي سال گذشته 732 مورد كنتور فرسوده در سطح روستاهاي شهرستان اسدآباد تعويض شده است.
رعايت مقررات ملي ساختمان
شهركرد- خبرنگار كيهان: مديركل مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري از اجرا شدن كليه مقررات ملي ساختمان در طرح مسكن مهر در اين استان خبر داد و گفت: اين اصول در جهت تامين ايمني، بهداشت، بهره دهي مناسب، آسايش و صرفه جويي در مصرف انرژي به كار گرفته مي شوند. به گفته علي ابراهيمي با بيان اينكه مقررات ملي ساختمان مجموعه اصول فني و ترتيب كنترل اجراي آنهاست كه بايد در طراحي، محاسبه، اجرا و بهره برداري ساختمان رعايت شوند.
اهداي جهيزيه
بناب- خبرنگار كيهان: در آستانه «عيد نوروز» از سوي خيرين مسجد انقلاب شهرستان بناب جهيزيه 25 نوعروس نيازمند تهيه و در اختيار خانواده هاي آنها قرار گرفت.
اين هدايا كه شامل يخچال، فرش و انواع لوازم خانگي و منزل بود، جمعا به ارزش يك ميليارد و 200 ميليون ريال بود كه در اختيار نوعروسان قرار گرفت.
توزيع بسته هاي فرهنگي
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ساري در زمان اعزام راهيان نور براي بازديد از مناطق عملياتي دفاع مقدس، بسته هاي فرهنگي در اختيار زائران قرار گرفت.
سيدمهدي سعيدي افزود: اين بسته ها شامل كتاب، پوستر، سي دي، دفتر خاطرات، مهر، چفيه است. به گفته وي اين بسته هاي فرهنگي ميان دو هزار زائر توزيع شده است.

 



راه اندازي كتابخانه شبانه روزي در ساري

ساري- خبرنگاركيهان:
براي اولين بار در مازندران، كتابخانه عمومي شبانه روزي در ساري به منظور استفاده حداكثري محققان و پژوهندگان آغاز به كار كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان مازندران، در راستاي سياست هاي فرهنگي جمهوري اسلامي به منظور ظرفيت سازي هاي فرهنگي، اولين كتابخانه شبانه روزي استان مازندران در كتابخانه آزادگان ساري، راه اندازي شد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران هدف از اين اقدام را پاسخ گويي به نيازهاي مطالعاتي جامعه و ايجاد فضايي جديد و شبانه روزي براي محققان و انديشمندان به ويژه در مركز استان دانست و از افزايش ساعات كار كتابخانه هاي مراكز شهرستان هاي اين استان براساس درخواست اعضاء خبر داد.

 



تدوين يادنامه منوچهر مرتضوي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
يادنامه حافظ شناس و چهره ارزشمند فرهنگ و ادب ايران، دكتر «منوچهر مرتضوي» در تبريز، تدوين شد.
«محمدطاهري خسروشاهي» كه از سوي دانشگاه تبريز مامور تدوين و انتشار اين يادنامه است به خبرنگار ما گفت: «منوچهر مرتضوي» از مفاخر ادبي ايران و از افتخارات آذربايجان در زمينه فرهنگ ايران و اسلام و زبان و ادبيات فارسي بوده و آثار وي به عنوان كتب مرجع از اهميت و جايگاه ويژه اي برخوردار است.
تدوين يادنامه استاد مرتضوي، از آرزوهاي قديمي محققين فرهنگ و ادب ايران بوده كه متاسفانه مرحوم مرتضوي در زمان حيات خود، راضي به اين امر نبودند اما در پي فوت ايشان در تيرماه 89 دانشگاه تبريز درصدد انتشار يادنامه برآمد كه فراخوان آن، با استقبال علاقه مندان زبان و ادبيات فارسي و مرحوم مرتضوي از ايران و جهان رو به رو شد و در نهايت اين يادنامه كه در زير چاپ است و بخشي از كارهاي آن زيرنظارت فرهنگستان زبان و ادب فارسي انجام شده در 900 صفحه با بيش از 70 مقاله، براي نمايشگاه كتاب تهران، آماده مي شود. «طاهري خسروشاهي» يادآور شد: انتشار يادنامه دكتر مرتضوي از رويدادهاي مهم فرهنگي كشور مي باشد كه روزشمار زندگي و فهرست تاليفات و آثار مرحوم مرتضوي را نيز دربرمي گيرد كه در آن مقالات و اشعاري از بهاءالدين خرمشاهي، جليل تجليل، توفيق سبحاني، غلامعلي حداد عادل، ژاله آموزگار، محمدعلي موحد و مهدي محقق و ديگر بزرگان و چهره هاي شناخته شده كشور نيز به چشم مي خورد.

 



مديركل ارشاد مازندران خبر داد
فراخوان هفتمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع)

ساري- خبرنگاركيهان:
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از فراخوان هفتمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع) خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي گفت: با اعلام فراخوان اين جشنواره ملي علاقه مندان در سراسر ايران فرصت بيشتري براي ارسال آثارشان به دبير جشنواره دارند.
وي افزود: جشنواره هفتم در پنج رده سني، كودكان (7تا 10 سال)، نوجوانان (11 تا 15 سال)، جوانان (16 تا 20 سال) و (21 تا 31 سال)، و بزرگسالان (31 سال به بالا) برگزار خواهدشد.
ابراهيمي مهلت ارسال آثار را تا يكم شهريور 91 عنوان كرد و گفت: هفتمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع) سوم مهرماه 91 در مجتمع فرهنگي و هنري ارشاد اسلامي مازندران برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران اظهار داشت: نامه هاي برگزيده جشنواره علاوه بر دريافت تنديس و جايزه نقدي، در قالب مجموعه اي بنام «نجواي دل» منتشرخواهدشد.

 



به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان همدان انجام شد:
برپايي اولين همايش آشنايي با سيدجمال الدين اسدآبادي

همدان- خبرنگار كيهان:
همايش آشنايي كودكان و نوجوانان با شخصيت سيدجمال الدين اسدآبادي با نام «بيدارگر مشرق زمين» در اسدآباد برگزار شد.
در اين همايش، مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان همدان، گفت: ما درپي معرفي شخصيت جهاني بزرگمرد مشرق زمين، سيدجمال الدين اسدآبادي، با استفاده از ابزار هنر براي كودكان و نوجوانان هستيم.
پرويز ابراهيمي ادامه داد: در كنار همايش، برنامه مقاله نويسي و برپايي نمايشگاه نشريه ديواري نيز تدارك ديده شده است تا كودكان و نوجوانان با شخصيت سيدجمال به عنوان يك الگوي شايسته بيشتر آشنا شوند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين «حسيني مجد» امام جمعه اسدآباد، ضمن ابراز خرسندي از برگزاري همايش بيدارگر مشرق زمين، اظهار داشت: زندگي سيدجمال الدين بايد براي كودكان و نوجوانان الگو باشد چرا كه اين بزرگ مرد اسدآبادي، قدر مسلماني و شرافت انساني را به خوبي درك كرد و دين مداري و علاقمندي وي به اسلام زبانزد جهانيان است.
يادآوري مي شود، برگزاري نمايشگاه فعاليت هاي تحقيقي و پژوهشي و نشريه ديواري مراكز كانون استان، معرفي شخصيت سيدجمال الدين اسدآبادي در قالب سخنراني، تهيه بولتن، اجراي سرود و معرفي برگزيدگان نشريه و تحقيق، از برنامه هاي جانبي اين همايش بود.-

 



آغاز مبارزه با سن گندم در رشتخوار

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي رشتخوار گفت: به منظور پيشگيري و مبارزه با آفت سن گندم رديابي و كانون يابي اين آفت در سطح هزار و 475 هكتار از اراضي اين شهرستان رشتخوار آغاز شد.
مهندس محمد رستمي در جمع كشاورزان گندمكار رشتخوار با اشاره به خشكسالي هاي اخير گفت: كاهش بارندگي سبب مي شود كه نه تنها مهاجرت سن گندم به مزارع تسريع شود بلكه سبب تاخير رشد گياه مي شود. وي افزود: در سال جاري بيش از يك هزار هكتار از اراضي گندم شهرستان به عنوان كانون آلوده به سن گندم، شناسايي شده است.
رستمي با اشاره به اينكه سن غلات بعد از آب، دومين عامل محدود كننده كشت گندم در شهرستان است گفت: اين آفت بطور متوسط 40 و حداكثر 90 تا 100 درصد توانايي ايجاد خسارت بر روي محصول گندم را دارد.
مدير جهاد كشاورزي رشتخوار سمپاشي، كاشت زود هنگام، استفاده از واريته هاي مقاوم و برداشت زودتر گندم را از روش هاي زراعي كنترل سن غلات دانست و ادامه داد: از مهم ترين عوامل بيولوژيكي كنترل كننده سن غلات، زنبورهاي پارازيتوئيد هستند.
وي با بيان اينكه براي آموزش كشاورزان به عنوان هسته هاي اوليه مبارزه با سن غلات هماهنگي هاي لازم با دفتر هماهنگي ترويج كشاورزي جهاد كشاورزي رشتخوار صورت پذيرفته است اظهار داشت: از كشاورزان مي خواهيم با شناسايي اين آفت در مزارع خود، ضمن اطلاع به مديريت جهاد كشاورزي در شهرستان، نسبت به سمپاشي مزارع خود با كمك كلينيك هاي گياه پزشكي و كارشناسان جهاد كشاورزي اقدام كنند.

 



برگزاري جشنواره بزرگ قرآني كودكان در آستارا

رشت -خبرنگاركيهان:
جشنواره بزرگ قرآني ويژه كودك و نوجوان در آستارا برگزار شد.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آستارا با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين جشنواره در 2 رشته حفظ قرآن و نقاشي با موضوعات قرآني، دركانون پرورش فكري كودكان شماره 2 شهرستان آستارا با حضور بيش از 400 شركت كننده برگزار شد.
ملائكي افزود: قضاوت اين مسابقات در بخش قرآني برعهده اصغر حسيني و كامبيز باختري از داوران وحافظان قرآني و قضاوت بخش نقاشي برعهده ميترا پور بهرام و ژيلا جنگلي مقدم از مربيان كانون پرورش فكري كودكان اين شهرستان بود.
وي گفت: درپايان اين جشنواره سه نفر نخست و برگزيده پسران و دختران به شكل مجزا در مقاطع پيش دبستاني، سه رده نخست ابتدايي، دو دوره پاياني ابتدايي و سه دوره راهنمايي به رقابت هاي استاني راه يافتند.

 



مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي: امنيت سرمايه گذاري در صنعت دام تضمين مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
شرايط سرمايه گذاري در صنعت دام و طيور آذربايجان شرقي عالي است و امنيت سرمايه گذاري در اين حوزه، تضمين مي شود.
مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: كاهش بيماري هاي دامي و مشترك بين انسان و دام، نتيجه تلاش هاي دست اندركاران بهداشت و سلامت است.
«بهراد زنديه» كه در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي سخن مي گفت تصريح كرد: دامپزشكي، خدمات خود را به دورترين نقاط استان به دامداران ارائه مي دهد.
«احمدعليرضا بيگي» نيز گفت: دامپزشكي در مبارزه جدي با بيوتروريسم است. وي امنيت و سلامت غذايي را همواره يكي از مهم ترين دغدغه هاي مردم، دولت ها و مجامع جهاني بويژه در كشورهاي در حال توسعه كه از رشد جمعيت بالاتري برخوردارند دانست.

 



موزه رهگشا گنجينه فرهنگي بادرود

بادرود-خبرنگاركيهان:
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نطنز گفت: منزل و موزه «رهگشاي» بادرود به عنوان
بزرگ ترين گنجينه تاريخ و فرهنگ اين شهر كهن و تاريخي محسوب مي شود.
«احمدرضا قاسمي» اظهار داشت: اين منزل به همت مرحوم «علي اكبر رهگشا» در حدود يكصد سال پيش بنا شده است.
به گفته وي، منزل و موزه مردم شناسي رهگشاي بادرود با وجود بيش از
دو هزار قطعه شي قديمي از جمله اماكن ديدني اين شهر است. اين اشياي تاريخي كه نحوه آداب و سنن مردمان حاشيه كوير را نشان مي دهد به صورت بسيار زيبا و متقارني چيده شده اند كه با بازديد از آن دريچه اي از تاريخ و فرهنگ بادرود به روي بازديدكنندگان گشوده مي شود.

 



پژواك

«صدا كن مرا» در اسلامشهر
چهاردانگه- خبرنگاركيهان: اولين نمايشگاه خوشنويسي انفرادي زينت بياتي با عنوان «صداكن مرا» در نگارخانه شهيد نواب صفوي شهرستان اسلامشهر برگزارشد. در اين نمايشگاه 40 اثر خوشنويسي نستعليق و شكسته نستعليق به نمايش گذاشته شد.
نقاشي 35 متري
چناران- خبرنگاركيهان: 140 نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه شهيد خزائي چناران آسيبها و خطرات ناشي از چهارشنبه سوري را نقاشي كردند. اين نقاشي در كاغذ رولي به طول بيش از 35 متر صورت گرفت.

 



برگزار ي جشنواره خوشنويسي استان همدان در اسدآباد شد

اسدآباد- خبرنگار كيهان
جشنواره خوشنويسي استان همدان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسدآباد در اين شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، فراخوان اين جشنواره از 3ماه قبل به شهرستانها و مركز استان ارسال شده بود كه طي اين مدت تعداد 300 اثر خوشنويسي به دبيرخانه جشنواره رسيد و هيئت داوران اقدام به بررسي و گزينش آثار و افراد براي شركت در نمايشگاه جشنواره و بخش كارگاهي كرد.
در نهايت، تعداد 175 اثر در بخش نمايشگاهي پذيرفته شد كه از اين تعداد 52 اثر مربوط به هنرمندان پيشكسوت بالاي چهل سال و بقيه مربوط به هنرمندان زير چهل سال بود. بنابر همين گزارش، نمايشگاه از 15لغايت 21 اسفند ماه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسدآباد به نمايش عموم گذاشته شد و تعداد 64نفر در بخش كارگاهي به رقابت پرداختند كه در نهايت افراد برتر در 3رشته نستعليق، شكسته نستعليق و ثلث معرفي شدند و مجموعاً نيز از 22نفر تجليل و هدايايي به آنان تعلق گرفت. حضور اساتيد برجسته خوشنويسي ايران همچون محمد سلحشور، صندوق آبادي، جوادي، سجادي، تيموري و... از نكات بارز جشنواره خوشنويسي استان همدان بود.

 



رئيس بيمارستان فاطميه همدان: روش زايمان فيزيولوژيك سزارين را كاهش مي دهد

همدان -خبرنگاركيهان:
رئيس بيمارستان فاطميه همدان گفت: استفاده از روش زايمان فيزيولوژيك، ميزان عمل جراحي سزارين را كاهش مي دهد.
دكتر زهره آباب زاده افزود: امكانات زايمان فيزيولوژيك به تازگي در بيمارستان تخصصي فاطميه همدان راه اندازي شده و استفاده از كلاس هاي آموزشي آن به مادران امكان زايمان طبيعي مطلوب و راحت را مي دهد.
وي ادامه داد: مادران با رسيدن به هفته بيستم بارداري مي توانند دراين كلاس ها ثبت نام كنند و طي 8 جلسه آموزش با مواردي از قبيل مراقبت هاي دوران بارداري،تغذيه، مشكلات شايع و نحوه درمان آنها دراين دوره روش هاي كاهش درد زايمان، شيردهي، تنظيم خانواده، مراقبت هاي خاص نوزاد و... آشنا شده و به نرمش هاي خاص، تكنيك هاي تنفسي و تنارامي نيز بپردازند.
«آباب زاده» يادآور شد: دراين دوره آموزشي، چگونگي انتخاب آگاهانه وضعيت زمان زايمان و نحوه كمك مادران به خود دركنترل و مديريت درد و درنتيجه زايمان فيزيولوژيك بدون مداخله پزشكي و بدون استفاده از انواع داروها، آموزش داده مي شود.
وي اضافه كرد: طرح «ماماي همراه» نيز به زودي دركنار زايمان فيزيولوژيك دراين بيمارستان اجرا خواهد شد و مادران مي توانند به انتخاب خود يك نفر ماما را از ابتداي فرآيند زايمان تا پس از آن جهت مراقبت در بيمارستان و منزل، همراه داشته باشند.
رئيس بيمارستان فاطميه همدان تاكيد كرد: از آنجا كه اين روش با به جا گذاشتن خاطره خوش از زايمان طبيعي براي مادران، باعث از بين رفتن باوري غلط مي شود دركاهش سزارين بسيار موثر خواهد بود.
وي اعلام كرد: حدود 50 درصد زايمان ها در بيمارستان فاطميه به روش طبيعي انجام مي گيرد كه اميدواريم با امكانات جديد اين آمار افزايش چشمگيري داشته باشد.

 



ايجاد 6 هزار فرصت شغلي در چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني گفت: شش هزار فرصت شغلي توسط كميته امداد امام خميني ايجاد شد .
مديركل كميته امداد امام خميني در جمع خبرنگاران گفت: 63 هزار نفر در قالب 29هزار خانوار تحت حمايت اين سازمان قراردارند كه با توجه به رويكرد جديد اين نهاد مردمي مبني بر توجه به بحث توانمندسازي نيازمندان و توسعه مشاركت هاي مردمي در نه ماهه سال نود تعداد 2500خانوار به واسطه خود اشتغالي از حمايت خارج شده و به خودكفايي رسيده اند.
ابوالقاسم رستگار همچنين گفت: درسال جاري شش هزار فرصت شغلي توسط كميته امداد امام خميني ايجاد شده كه نسبت به سال گذشته چهاردرصد افزايش داشته است و پيش بيني مي شود امسال 7500 شغل توسط اين نهاد انقلابي ايجاد شود كه در نوع خودش يك ركورد است.
وي ادامه داد: درسال جاري 29هزار خانوار تحت حمايت اين نهاد 13ميليارد تومان وام قرض الحسنه دريافت كرده اند كه مبلغ اين وام ها بين 500 تا 1ميليون تومان بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14