(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 فروردین 1391- شماره 20173

پيكر مادر 3 شهيد در بهشت زهرا(س) آرام گرفت
معافيت مشمولان داراي خواهر مجرد بالاي 24 سال
بارش باران تا چهارشنبه در 14 استان كشور
فرمانده نيروي انتظامي استان: اشياي نوراني در آسمان اردبيل چترهاي هواشناسي است
سقوط هواپيماي مسافربري در سيبري
با راي ديوان عدالت اداري آئين نامه داخلي كتابخانه ملي ابطال شد
جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده در كشور
سد راين قبل از بهره برداري شكست
رستوران ها ركورددار بيشترين شكايت هاي نوروزي
مرگ مشكوك زن ميانسال در خيابان شريعتي
پايش دقيق بيماران مزمن رواني و سالمندان
افزايش حوادث ترافيكي در روز طبيعت
نزاع؛ بيشترين مراجعات نوروزي پزشكي قانوني
پرداخت مستمري معلولان با 8 درصد افزايش
كشف 40 قطعه اشياي تاريخي در ايلام
مرد شيشه اي خانواده اش را به گلوله بست



پيكر مادر 3 شهيد در بهشت زهرا(س) آرام گرفت

پيكر بانو شوكت زينالي مادر صبور و مقاوم سه شهيد و همسر شهيد در جوار پدر شهيدان افراسيابي و حاجي بخشي آرام گرفت.
به گزارش روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان بهشت زهرا(س)، بانو زينالي از زنان مقاوم سال هاي دفاع مقدس بود و سه فرزند و همسر وي به شهادت رسيده بودند پس از فوت طي مراسم باشكوهي در كنار سالن مهديه شهدا آرام گرفت.
گفتني است اخيرا سازمان بهشت زهرا(س) قطعه اي را جهت دفن پدر و مادران شهيدي كه حداقل سه شهيد در خانواده خود به نظام مقدس جمهوري اسلامي تقديم كرده اند و همچنين نام آوران دفاع مقدس كه خدمات شايسته اي را در طول دوران دفاع مقدس جانفشاني و ايثارگري هاي مثال زدني از خود بروز داده اند را در نظر گرفته است كه پدر شهيدان افراسيابي و مرحوم حاجي بخشي از جمله افرادي هستند كه در اين قطعه به خاك سپرده شده اند.

 



معافيت مشمولان داراي خواهر مجرد بالاي 24 سال

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از معافيت مشمولان داراي خواهر مجرد بالاي 24 سال سن خبر داد.
سردار سيدحميد صدرالسادات افزود: براساس ماده 44 قانون جديد خدمت وظيفه عمومي تنها برادر سرپرست خواهر فاقد پدر و همسر ذكور كه بيش از 24 سال سن داشته باشد از خدمت سربازي معاف است.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اين كه معافيت ها در سه دسته كفالت، پزشكي و موارد خاص دسته بندي مي شوند، گفت: در بحث معافيت پزشكي نزديك به 20 تا 30 نوع معافيت وجود دارد.
صدرالسادات با اشاره به شرايط معافيت پزشكي با بيان اين كه بايد افراد سالم به خدمت سربازي اعزام شوند، گفت: در همين راستا افرادي كه داراي بيماري خاص يا عذرهاي پزشكي هستند پيش از اعزام به خدمت شناسايي مي شوند.
وي همچنين درباره معافيت مددجويان، ايثارگران و خانواده هاي شهدا از خدمت سربازي تصريح كرد: اين نوع معافيت نيز شرايط مختلفي دارد و به مشمولان از 30 ماه تا پنج سال معافيت موقت يا دائم داده خواهد شد.
شرايط معافيت در صورت ازدواج با دختر معلول
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره شرايط بهره مندي از معافيت در صورت ازدواج با دختر معلول خاطرنشان كرد: مشمولاني كه با معلولان ازدواج كنند از انجام خدمت ضروري معاف خواهند بود.
به گفته صدرالسادات به اين افراد پنج سال معافيت موقت و در صورت تداوم ازدواج معافيت دايم داده خواهد شد.
وي همچنين درباره شرايط بهره مندي از اين معافيت براي مشمولان به ايسنا گفت: معلوليت همسر مشمول بايد به تاييد سازمان بهزيستي رسيده باشد.
به گفته رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا قوانين خاصي در بهزيستي وجود دارد كه به موجب آن هر فردي به عنوان معلول تحت پوشش بهزيستي قرار نمي گيرد بلكه بايد شرايط وي در كميسيون هاي اين سازمان بررسي شود.

 



بارش باران تا چهارشنبه در 14 استان كشور

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي بارش باران، رعد و برق، وزش باد و احتمال تگرگ را در 14 استان كشور پيش بيني كرد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: دماي هوا در سواحل درياي خزر امروز با شروع بارندگي بين 6 تا 14 درجه كاهش مي يابد.
وي ادامه داد: هواي خنك در روز چهارشنبه نيز در سواحل درياي خزر تداوم دارد و در روز پنج -شنبه به تدريج دماي هوا در اين مناطق به طور نسبي افزايش مي يابد.
اميدوار شهري افزود: همچنين كاهش دما با شدت كمتري طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه به تدريج استان هاي خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي را نيز تحت تاثير قرار مي دهد.مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي گفت: امروز به سبب افزايش سرعت وزش باد، درياي خزر مواج است.
وي همچنين بارش پراكنده باران، رعد و برق، وزش باد و احتمال تگرگ را در استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مركزي، قزوين، البرز و تهران پيش بيني كرد.

 



فرمانده نيروي انتظامي استان: اشياي نوراني در آسمان اردبيل چترهاي هواشناسي است

فرمانده انتظامي استان اردبيل با بيان اين كه اشياي نوراني مشاهده شده در آسمان اين استان چترهاي هواشناسي هستند، گفت: مردم نبايد به شايعات توجه كنند.
سرتيپ علي روستايي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: دستگاه هاي بالن هواشناسي كه به فضا ارسال مي شوند داراي چترهاي منوري شكل هستند كه به هنگام شب توليد نور كرده و حالت منوري به خود مي گيرند.
وي ادامه داد: تاكنون هيچ گزارشي از دستگاه هاي جاسوسي يا هواپيماهاي بدون سرنشين كشورهاي بيگانه گزارش نشده و مردم نبايد به شايعات توجه كنند.
اين مسئول بيان داشت: براساس بررسي كارشناسان پايگاه پدافند هوايي تبريز و اعلام نظر آنها اشياي نوراني كه اغلب به شكل جعبه اي و در برخي از ايام در آسمان اردبيل مشاهده مي شوند چترهاي همين دستگاه هاي بالن هواشناسي است كه در هوا رها شده و به سرعت نيز بر زمين مي نشيند. فرمانده انتظامي استان اردبيل در پاسخ به سؤالي در مورد صداي مهيب انفجار در شهر اردبيل در ايام گذشته گفت: اين صداهاي مهيب نيز مربوط به شكسته شدن ديوار صوتي هواپيماهاي پايگاه شكاري تبريز است كه به دليل فاصله اندك با اين پايگاه صداي آن به خوبي احساس مي شود.
به گفته وي پايگاه شكاري تبريز در حوالي كوه سبلان قرار دارد.

 



رويدادهاي خارجي
سقوط هواپيماي مسافربري در سيبري

شمار قربانيان حادثه سقوط يك فروند هواپيماي مسافربري در شهر «تيومن» روسيه به 32 نفر رسيد.
به گزارش ايرنا به نقل از بيانيه وزارت موقعيت هاي اضطراري، حال 11 بازمانده هواپيما نيز وخيم است.
بر پايه اين گزارش، هواپيماي مدل uTairATR-72 ساعت 5و50 دقيقه صبح ديروز به وقت مسكو از شهر تيومن عازم شهر سورگوت بود كه به هنگام بلند شدن دچار حادثه شد.
بنا بر اين گزارش، تمامي خدمه هواپيماي مسافربري در اين حادثه كشته شده اند.
گزارش وزارت موقعيت هاي اضطراري حاكي است: هواپيما در 2 كيلومتري روستاي «گوكوووكوكا» در نزديكي فرودگاه «روشنينو» سقوط كرده و پرونده جنايي در اين ارتباط گشوده شده است.هواپيما اندكي پس از پرواز از فرودگاه شهر «تيمون»، ارتباط خود را با مركز كنترل هوايي از دست داد.
روسيه در سال هاي اخير شاهد موارد متعدد سقوط هواپيماهاي مسافربري بود كه همين امر موجب شد كارشناسان از فرسوده شدن ناوگان مسافربري هوايي اين كشور سخن بگويند.
در آخرين مورد از سقوط هواپيماهاي مسافربري روسيه، يك فروند هواپيماي مسافربري «ياك» اواسط سال گذشته در شمال غرب اين كشور سقوط كرد كه بر اثر آن 47 نفر جان خود را از دست دادند.

 



با راي ديوان عدالت اداري آئين نامه داخلي كتابخانه ملي ابطال شد

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري تصويب آئين نامه داخلي توسط مرجعي به نام «شوراي سياستگذاري كتابخانه ملي» را غيرقانوني اعلام كرد.
متن راي شماره 557 هيئت عمومي ديوان عدالت اداري در اين زمينه كه ايسنا گزارش كرده است به شرح زير است: «نظر به اينكه بند «ز» ماده 7 اساسنامه كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران مصوب 3/8/1369، تصويب آئين نامه هاي داخلي مورد نياز كتابخانه ملي از جمله وظايف هيئت امناي كتابخانه ملي احصاء شده است و دستورالعمل مورد اعتراض در سال 1387 توسط مرجعي غير از هيئت امنا تصويب شده است، بنابراين خارج از حدود اختيارات مرجع صادركننده بوده است و به استناد بند يك ماده 19 و ماده 42 قانون ديوان عدالت اداري حكم به ابطال آن صادر و اعلام مي شود.»
در گردشكار اين پرونده آمده است: سازمان اسناد و كتابخانه ملي به تازگي اقدام به تصويب آئين نامه با دستورالعمل از طريق نهادي به نام «شوراي سياستگذاري كتابخانه ملي» كرده است كه به افراد داراي مدرك كارشناسي و مدرك حوزوي سطح دو اجازه استفاده از سالن هاي تخصصي علوم انساني و هنر، علوم و فنون، منابع، مرجع و پايان نامه ها را نمي دهد و فقط افراد داراي مدرك كارشناسي را مجاز به استفاده از قسمت عمومي دانسته است و افراد كه دانشجوي مقطع كارشناسي يا ديپلم هستند و به طور كلي افراد عادي را مجاز به استفاده از منابع و امكانات كتابخانه ملي نمي دانند و براي هر سال عضويت نيز از هر فرد مبلغ يكصدهزار ريال دريافت مي كنند.

 



از ابتداي تيرماه اجرا مي شود
جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده در كشور

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از كاهش سن فرسودگي خودروها در كشور خبر داد.
مهندس محمد جواد محمدي زاده، با اشاره به تصويب برنامه كاهش آلودگي هواي هشتاد كلانشهر شامل تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوي، خوزستان، آذربايجان شرقي، مركزي و البرز افزود: بر اين اساس سن فرسودگي خودروهاي شخصي و كاميون ها و كشنده ها از 25 به 20، وانت بارها از 20 به 15، ميني بوس از 15 به 10، ميدل باس و اتوبوس هاي برون شهري از 15 به 12 و اتوبوس هاي شهري و موتورسيكلت ها از 10 به 8 سال كاهش يافت. در عين حال سن فرسودگي تاكسي ها همچنان 10 سال باقي ماند.
وي افزود: بر اساس اين مصوبه نيروي انتظامي موظف شد از ابتداي تيرماه سال 91 از تردد وسايل نقليه با سن بيش از سن فرسودگي جلوگيري كند. از سوي ديگر خودروهاي كلاسيك از اين بند مستثني شده اند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به ضرورت كاهش ميزان آلايندگي خودروهاي درحال تردد تصريح كرد: بر اين اساس آزمون صحت كار كاتاليست كانورتور و كربن كنيستر در انجام معاينات فني خودروها و صدور برگه و برچسب معاينه فني از ابتداي سال جاري در كلانشهرهاي كشور اجباري شده است كه در اين راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت مكلف شد از ابتداي سال آينده كاتاليست كانورتور و كربن كنيستر مورد نياز در مراكز خدمات بعد از فروش جهت تعويض را تهيه كرده و سازمان محيط زيست نيز ضمن نظارت مستقيم بر اجراي اين مصوبه اقدامات لازم را براي برخورد قانوني با رانندگان و تعميرگاه هايي كه نسبت به حذف يا از كار انداختن كاتاليست كانورتور و كربن كنيستر خودروي خود اقدام مي كنند، انجام دهد.

 



سد راين قبل از بهره برداري شكست

بخشدار راين گفت: سد راين پيش از بهره برداري شكست و موجب جاري شدن سيل و طغيان رودخانه شد.
سيدابراهيم پاريزي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به شكستگي سد راين اظهار داشت: روز يك شنبه دريچه خروجي سد خاتم الانبياء راين دچار شكستگي شد و آب ذخيره در پشت سد به يك باره وارد مسير رودخانه و جاري شدن سيل شد.
پاريزي خاطرنشان كرد: به دنبال اين حادثه اكيپ هاي كمك رساني بلافاصله به منطقه اعزام شدند.
وي افزود: سيل خسارت جدي به باغ ها و مزارع روستاهاي كم سرخ، باب طاهونه، احمدآباد، گروه، كدبك و خوروئيه در مسير رودخانه وارد كرد.
بخشدار راين تصريح كرد: براثر اين سيل آب آشاميدني و برق 6روستا در مسير رودخانه قطع و به 40كيلومتر از راه هاي خاكي روستايي خسارت جدي وارد شد.
اين مسئول بيان داشت: بخشي از محور مواصلاتي روستاهاي كم سرخ و خوروئيه نيز به طور كامل از بين رفته و قرار است با استفاده از دو دستگاه لودر و بولدوزر مسير اين روستاها بازگشايي شود.
پاريزي اضافه كرد: به علت شدت سيل حدود 200 تا 300 اصله درخت گردو در اطراف رودخانه از بين رفت.
وي نياز اصلي اهالي روستاهاي سيل زده را تأمين آب آشاميدني عنوان كرد.
بخشدار راين ابراز داشت: اين سيل خسارت جاني به همراه نداشته و باتوجه به اينكه منطقه راين منطقه گردشگري است از ورود گردشگران به منطقه سيل زده خودداري شد.
اين مسئول ادامه داد: علت اصلي بروز اين سانحه توسط كارشناسان جهاد كشاورزي در دست بررسي است، اما بارندگي روز يك شنبه و وجود مشكل فني در بخش دريچه خروجي در به وجود آمدن اين حادثه دخيل است.
پاريزي بيان داشت: اين سد هنوز به بهره برداري رسمي نرسيده بوده و قرار بود در دهه فجر سال گذشته مورد بهره برداري قرار گيرد. وي تصريح كرد: سد تحويل موقت شده بود و آبگيري آن در اواخر اسفندماه سال گذشته انجام شد.
به گزارش فارس، همچنين در اثر جاري شدن اين سيل بخشي از پل روستاي حسين آباد كه در مسير جاده راين- ساردوئيه قرار دارد، فرو ريخت.شدت سيل به حدي بود كه درختان گردوي چند ساله را از ريشه درآورده و تيرهاي برق را سرنگون كرد. تاكنون سه پيمانكار روي احداث سد خاتم الانبياء كار كرده اند و به بدنه اصلي سد صدمه اي وارد نشده است.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد
رستوران ها ركورددار بيشترين شكايت هاي نوروزي

رئيس سامانه مديريت ارتباطات مردمي ستاد فوريتهاي سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: بيشترين شكايت از صنف سلف سرويس و رستورانها با 5/14درصد، امكنه مسكوني با فعاليت غيرمجاز با
1/13 درصد، نانوايي ها با
7/10درصد و صنف ساندويچ و پيتزا با 1/10 درصد بوده است.
به گزارش مهر، مهندس محراب آقازاده افزود: با توجه به حجم تماس بالاي هموطنانمان در اقصي نقاط كشور و راهنمايي هاي به عمل آمده تعداد 641 خبر و شكايت قابل ثبت بود كه در سامانه ثبت شد كه به طور ميانگين روزانه 50 خبر است.
وي بيشترين شكايت از صنف سلف سرويس و رستورانها با 5/14 درصد، امكنه مسكوني با فعاليت غيرمجاز با 1/13 درصد، نانوايي ها با 7/10 درصد و صنف ساندويچ و پيتزا با 1/10 درصد عنوان كرد و گفت: فراواني اخبار بر حسب جنسيت اعلام خبر شامل 77درصد آقايان و 23 درصد خانم ها بود.
وي ادامه داد: همچنين بيشترين فراواني خبر بر حسب نوع درخواست مربوط به عدم رعايت نظافت عمومي محل كار با 5/14 درصد از كل اخبار، عرضه مواد غذايي فاسد با 4/9درصد، عرضه مواد غذايي غيربهداشتي با 1/9 درصد و عرضه مواد غذايي تاريخ مصرف گذشته 7 درصد از كل اخبار را به خود اختصاص داد.
آقازاده گفت: نهايتا فراواني بر حسب نتايج اقدامات اخبار شامل معرفي به تعزيرات حكومتي بهداشت و درمان با 7/18 درصد، عدم صحت شكايت با 7/17 درصد، اخطار كتبي با 3/17 درصد، رفع نقص با 8/12 درصد و اعلام به دستگاههاي برون بخشي بواسطه ارتباط موضوع شكايت به آنان با 8/9 درصد بوده است.
هموطنان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتي موارد را از ساعت 8 صبح تا 20 شب به سامانه مديريت ارتباطات مردمي اين ستاد با كد تلفن 09678 اعلام كنند.

 



مرگ مشكوك زن ميانسال در خيابان شريعتي

كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ از مرگ مشكوك زن ميانسالي در منزل مسكوني اش واقع در خيابان شريعتي خبر داد.
ماموران كلانتري 101 تجريش ساعت 22 و30 دقيقه روز 12فروردين ماه از مركز فوريت هاي پليس 110 در جريان مرگ خونين زني قرارگرفته بودند كه در منزل مسكوني وي در خيابان سپهر واقع در دكتر شريعتي رخ داده بود.
مأموران كلانتري با حضور در محل حادثه با پيكر خونين زني ميانسال به نام «سعيده» 43 ساله روبه رو شدند كه آثار جراحت و بريدگي بسياري بر روي دستان، سينه و گردن اين فرد مشاهده مي شد به طوري كه قاضي رودگر قاضي كشيك قتل و عوامل تشخيص هويت پليس آگاهي پايتخت براي انجام بررسي هاي تخصصي به صحنه حادثه فراخوانده شدند.
كارآگاهان در تحقيقات اوليه دريافتند كه اين زن مدت هاست كه از همسر خود جدا شده و به همراه پسر جوان خود در اين آپارتمان سكونت داشته است كه در شب حادثه نيز پسر جوان اين زن پس از ورود به منزل مسكوني با پيكر خونين مادرش مواجه شده و مراتب را به پليس اعلام كرده است.
كارآگاهان با توجه به شدت جراحت سعيده و نوع حادثه ظن به وقوع قتل داشتند كه به همين منظور به بررسي صحنه حادثه پرداختند تا سر نخي از حضور متهم يا متهمان به قتل احتمالي بيابند. اما با توجه به حجم خون و جراحات اين زن كارآگاهان هيچ گونه آثار درگيري و تخريب در منزل وي يافت نكردند و تحقيقات آنان نشان داد كه خون فراوان موجود در صحنه جنايت ناشي از راه رفتن سعيده پس از جراحت در منزل خود بوده است.
تحقيقات كارآگاهان براي واكاوي زواياي پنهان اين مرگ مشكوك ادامه دارد.

 



مديركل توانبخشي سازمان بهزيستي خبر داد
پايش دقيق بيماران مزمن رواني و سالمندان

مديركل دفتر توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از اجراي طرح توانمندسازي بيماران مزمن رواني و سالمندان خبر داد.
كيوان دواتگران با اشاره به اينكه آمار دقيقي از بيماران مزمن رواني موجود در روستاها در دست نيست به ايسنا گفت: بيش از 10 هزار بيمار مزمن رواني در مراكز سازمان بهزيستي در سراسر كشور نگهداري مي شوند.
وي افزود: اين افراد طيفي از بيماري هاي اسكيزوفرني، دوقطبي، اختلال شخصيت و افسردگي هستند و با انجام طرح توانمندسازي بيماران مزمن رواني پايش دقيقي از بيماران مزمن رواني موجود در كشور انجام مي شود.
مديركل دفتر توانبخشي سازمان بهزيستي كشور در ادامه با بيان اين كه در توانبخشي مبتني بر جامعه به بيماران مزمن رواني توجه كمتري شده است، عنوان كرد: با اجراي طرح توانمندسازي در زمينه هاي شناسايي و ارائه خدمات به بيماران مزمن رواني در روستاها توجه بيشتري شود.
دواتگران ادامه داد: بيشترين خدمت ارائه شده در اين حوزه، آموزش بيماران و خانواده آنها است، چرا كه در حال حاضر در زمينه هاي شناسايي يا ارجاع، مداخلات دارويي و مشاوره اي انجام مي شود. مديركل دفتر توانبخشي سازمان بهزيستي كشور در پايان عنوان كرد: برنامه توانمندسازي بيماران مزمن رواني و سالمندان برنامه اي چند محوري است كه با همكاري خانه هاي بهداشت، مجتمع خدمات بهزيستي، دهياري ها، شوراهاي اسلامي و غيره انجام مي شود.

 



افزايش حوادث ترافيكي در روز طبيعت

كارشناس مسئول مركز هدايت عمليات و بحران وزارت بهداشت از افزايش حوادث ترافيكي عمليات هاي اورژانس در روز 13 فروردين نسبت به سال گذشته خبر داد.
مجتبي خالد افزود: روز يكشنبه در مجموع 63 حادثه ويژه ترافيكي و غيرترافيكي رخ داد كه به مصدوميت 4 نفر و فوت 2 تن منجر شد.
وي با بيان اينكه ديروز 14واژگوني در سطح كشور بخصوص واژگوني خودروهاي وانت صورت پذيرفت، تصريح كرد: اين واژگوني ها به دليل رعايت نكردن سوار شدن تعداد سرنشين بوده است.
خالدي در انتها با اشاره به پايان طرح امداد نوروزي كه از 25 اسفند تا پايان تعطيلات نوروزي بوده است، خاطرنشان كرد: مسافران آگاه باشند كه به غير از ايستگاه هاي سلامت تمام 14 هزار نيروي اورژانس، 650 بيمارستان و 2 هزار پايگاه اورژانس تا پايان هفته جاري به مردم در زمينه خدمات اورژانسي ارائه خدمات مي دهند.

 



نزاع؛ بيشترين مراجعات نوروزي پزشكي قانوني

معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني گفت: نوروز هر سال، نزاع بيشترين مراجعات سازمان پزشكي قانوني را به خود اختصاص مي دهد.
دكتر عبدالرزاق برزگر درگيري هايي كه به دنبال تصادفات جزئي بين دو يا چند وسيله نقليه رخ داده را از جمله مراجعات پزشكي قانوني دانست و افزود: به علت ناراحتي و عدم كنترل، بعد از اين حوادث مشاجره لفظي رخ مي دهد و بعضا اين مشاجرات به درگيري هاي فيزيكي منجر مي شود.
وي افزود: بسياري از اين درگيري ها همراه با آثار و علايم ضرب و جرح هستند و به دنبال آن منجر به شكايت از طرف مقابل و ارجاع به پزشكي قانوني مي شود و در پزشكي قانوني هم مشاهده كرده ايم آنچه زمينه اوليه دعوا و منازعه و آسيب به افراد شده همان تصادف جزئي بوده است.
معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني با تاكيد بر اينكه بسياري از حوادث رانندگي غيرعمدي هستند اظهار داشت: موارد نادري وجود دارد كه در تصادفي، عمد در كار باشد و در غالب حوادث رانندگي كه عمدتا سهوي هستند، به علت تحمل پايين افراد به منازعه و تبعات بعدي آن ختم مي شود.

 



سازمان بهزيستي خبر داد
پرداخت مستمري معلولان با 8 درصد افزايش

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي از افزايش مستمري 8 درصدي معلولان در فروردين خبر داد و گفت: امسال چند مركز جديد توانبخشي در كشور راه اندازي مي شود.
يحيي سخنگويي تصريح كرد: سازمان بهزيستي بنا دارد اقدامات قابل توجهي را در بخش ورزش معلولان و به ويژه ورزش هاي گروهي انجام دهد.
سخنگويي افزود: معلولان داراي استعدادهاي درخشاني در بخش هاي مختلف و به ويژه در ورزش هستند كه با حمايت مسئولان مي توانند به درجات قابل قبولي دست پيدا كنند.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: همانطور كه سال گذشته برنامه ريزي شده بود امسال مستمري معلولان افزايش پيدا خواهد كرد به طوري كه در فروردين ماه اين افزايش پرداخت خواهد شد.
وي بيان داشت: مستمري معلولان 8 درصد افزايش پيدا كرده است ضمن اينكه خدمات به اين گروه نيز در استان هاي مختلف افزايش پيدا مي كند.
سخنگويي افزود: در 6 ماهه ابتداي سال جاري بنا داريم مراكز توانبخشي در استان هاي مختلف را افزايش دهيم.

 



كشف 40 قطعه اشياي تاريخي در ايلام

فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايلام از كشف 40 قطعه شيء تاريخي از اعضاي گروه قاچاق اشياي تاريخي در اين استان خبر داد.
سرهنگ «صباح همتي» ديروز به خبرنگار ايرنا گفت: اين اشيا توسط ماموران انتظامي شهرستان ايلام به همراه 54 شيء تاريخي تقلبي ديگر با انجام عملياتي، كشف و ضبط شد.
وي ادامه داد: اين تعداد شيء تاريخي از اعضاي باندي چهارنفره كشف و ضبط شده و شامل مهره هاي قديمي، سكه، انگشتر و سفال است.
همتي افزود: كار بررسي دوره تاريخي و شناسايي قدمت اين آثار فرهنگي تاريخي در حال انجام است. فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي ايلام گفت: اعضاي اين باند به همراه پرونده براي رسيدگي بيشتر به مراجع قضايي استان ايلام معرفي شدند.
استان ايلام به عنوان بخش مهمي از «تمدن ايلام باستان» داراي يك هزار و 100 اثر و ابنيه تاريخي فرهنگي است.

 



مرد شيشه اي خانواده اش را به گلوله بست

شيراز- خبرنگار كيهان:
مردي با حمله به اعضاي خانواده خود ضمن قتل عام آنان، با شليك گلوله به سرش خودكشي كرد.
روز 27 اسفندماه سال گذشته مردي در شيراز با سلاح كلاش به منزل پدر همسرش مراجعه كرده و اعضاي اين خانواده را به گلوله بست كه در اين حادثه همسر و دخترش، مادر همسر و دو برادر همسر وي به قتل رسيده و پسر 8 ساله اش نيز از ناحيه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد. وي پس از اين اقدام به سر خود نيز شليك كرد و جان خود را از دست داد.
بر اساس تحقيقات پليس اين مرد به ماده مخدر شيشه اعتياد شديد داشته و به همين دليل همسرش از مدت ها قبل منزل را ترك كرده و با فرزندانش در منزل پدرش زندگي مي كرد. گفتني است تحقيقات پليس درباره اين جنايت ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14