(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 فروردین 1391- شماره 20176

ياد
زينت هنر انقلاب اسلامي
تداوم نگراني چايكاران در سال جاري
معاون سياسي- امنيتي استاندار گلستان: مردم براي مبارزه با موادمخدر به ميدان بيايند
قائم مقام رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان: هيچ گونه مورد مشكوك و بيماري ناشناخته در مازندران وجود ندارد
ساخت مستند ايثار در ايثار در شهريار به پايان رسيد
كوتاه از ورزش ايران
شهربازي هاي البرز استانداردسازي مي شود
آسياب ريگاره نايين به اعتبار نياز دارد
در نيشابور نمايشگاه عكس بهار دربهار برپا شد
تكميل مصلاي اصفهان نيازمند اعتبار است
وقوع زمين لرزه بزرگ در تبريز انكارناپذير است
برگزاري همايش روزي براي خرمدره
در چهار محال و بختياري دانش آموزان با مديريت مصرف آب آشنا شدند
بنا به گفته معاون سازمان منطقه آزاد كيش: امسال بازار سياه نداشتيم
افزايش صيد ساردين در جاسك
گلايه مردم رشتخوار از افزايش ناگهاني قيمت مرغ



ياد
زينت هنر انقلاب اسلامي

هر سال طراوت و عطر بهاري با رايحه جانفزاي شقايقهاي عاشق ديار هميشه سبز ايران اسلامي را معطر مي كند. فروردين ماه كه مي شود اهالي فرهنگ و هنر اين مرز و بوم دلشان براي «راوي» دلتنگ مي شود.
21فروردين ماه 91 مصادف با سالروز هنر انقلاب اسلامي است و نوزده سال است كه پيام آور متعهد دفاع مقدس ايران با همرزمان شهيدش به عملكرد ما در بخش فرهنگ انقلاب اسلامي مي نگرند.
آري امروز نوزدهمين سالگرد شهادت سيدشهيدان اهل قلم سيدمرتضي آويني است؛ كسي كه هنر متعهد را با نثار خون پاكش قوام و دوام بخشيد و اين روز را به نام هنر انقلاب اسلامي جاودان كرد.
در طول قرون و اعصار مردان بزرگ زينت تاريخ هستند و مرتضي آويني زينت هنر انقلاب اسلامي است.
امروز ياد و خاطره سيدمرتضي و تمامي همرزمان شهيد او را گرامي مي داريم و بر اعتقاد او صحه مي گذاريم كه گفت: شهدا از دست نمي روند بلكه به دست مي آيند كه اين باور با دست يابي به فن آوري هسته اي كه ثمره خون شهداست در اين روز به بار نشست.
سالروز شهادت سيدشهيدان اهل قلم را به تمامي اهالي فرهنگ و هنر، اصحاب قلم، ارباب جرايد و مطبوعات تبريك و تسليت مي گوييم و اميد آن داريم خداوند فاصله ما را با شهدا كوتاه تر و معرفت مان را نسبت به شهدا افزون تر كند.
راهش پر رهرو و يادش گرامي باد.
نيشابور- سيدباقر ميرعلمدار

 



تداوم نگراني چايكاران در سال جاري

عدم پرداخت كامل بهاي برگ سبز چاي سال گذشته به چايكاران باعث شد كه اكثر چايكاران دست از كار و توليد بكشند و باغات سرسبز چاي خود را به حالت لم يزرع رها كنند.
چايي كه در فروشگاه ها در دسترس مردم است ابتدا به صورت برگ سبز چاي در بوته هاي باغات سرسبز چاي رشد مي كند و از اواسط ارديبهشت تا اواخر تابستان قابل چيدن است. اين محصول توسط كشاورزان زحمتكش چايكار با سختي و كار زياد برداشت و سپس براي خشك كردن به كارخانجات چاي خشك كني حمل و پس از مدتي معطلي به مراكز خريد تحويل مي شود. گاهي اين معطلي و نوبت ها تا دو روز هم طول مي كشد كه در نتيجه منجر به فاسد شدن برگ سبز چيده شده و ضرر و از بين رفتن زحمت و دسترنج چايكاران مي شود. تاكنون بهاي محصول فروخته شده تا چند ماه بعد به چايكاران پرداخت مي شد اما ظرف چند سال گذشته بي ثباتي صنعت چاي باعث شده كه كشاورزان بهاي محصول فروخته شده سال گذشته را هنوز دريافت نكنند. و اين امر سبب بي رغبتي از كار و توليد اين صنعت شده و تا اين زمان (نگارش مطلب) چايكاران هنوز در ابهام و دودلي قرار دارند كه چه سرنوشتي بر باغات چاي آنان به وجود خواهد آمد و بنابراين بالاجبار از انجام هرس و كوددهي و آماده سازي كاشت و داشت زمستانه خود صرف نظر كردند و علاوه بر مطالبه سال قبل، زمزمه عدم خريد محصول سال جاري را نقل قول مي كنند و بي صبرانه در انتظار اطلاع رساني شفاف و درست و همچنين پرداخت كامل طلب خود از مسئولان ذ ي ربط هستند.
جادارد در سالي كه رهبر معظم انقلاب شعار سال را توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني معرفي فرمودند عكس آن را چايكاران تجربه نكنند.
خبرنگار كيهان؛ تنكابن

 



معاون سياسي- امنيتي استاندار گلستان: مردم براي مبارزه با موادمخدر به ميدان بيايند

گرگان-خبرنگاركيهان:
گلستان در سال 90 جزو پنج استان برتر كشور در حوزه مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان با بيان اين مطلب گفت: پيشگيري در راس امور مبارزه با موادمخدر و اولويت اول استان است و بايد تمام دغدغه مان اين باشد كه در حوزه پيشگيري بيشتر بدرخشيم و در اين راه بايد از ظرفيتهاي صدا و سيما، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ائمه جمعه و جماعات كه بيشترين مخاطبان جامعه را در اختيار دارند نهايت بهره مندي را داشته باشيم.
«عليرضا جمشيدي» اظهار داشت: در بحث مبارزه با موادمخدر بايد مردم را به ميدان بياوريم تا در كنار مسئولين و مامورين بتوانيم همكاري تنگاتنگي را در راه نابودي اين بلاي خانمانسوز داشته باشيم كه اين به نفع خود خانواده ها و در نهايت جامعه خواهد بود.
وي يادآور شد: در حوزه ترك اجباري و مديريت چهره شهرها از آلودگي اعتياد بايد ظرفيتها را افزايش داد.
معاون استاندار گلستان خاطر نشان كرد: در حال توسعه اردوگاه توسكستان هستيم و تا ارديبهشت 91 ظرفيت اين اردوگاه را از 80 نفر به 170 نفر خواهيم رساند.
جمشيدي تصريح كرد: معتاديني كه پس از دوره بازپروري به آغوش خانواده هايشان باز مي گردند تحت نظارت دائمي قرار خواهند گرفت و تلاش خواهيم كرد اين افراد را تحت پوشش كميته امداد قرار داده و براي اشتغالشان در صورت ممكن كمكشان خواهيم كرد.
وي تاكيد كرد: بايد در سال 91 توسعه كمپهاي اختياري و مراكز درماني را در دستور كار خود قرار دهيم.

 



قائم مقام رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان: هيچ گونه مورد مشكوك و بيماري ناشناخته در مازندران وجود ندارد

ساري- خبرنگاركيهان:
قائم مقام رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: هيچ گونه موارد مشكوك و بيماري ناشناخته اي در استان وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، دكتر فرهنگ بابامحمودي با اشاره به اينكه در بعضي از مراجعان به اوژانس بيمارستان هاي سطح اوژانس مازندران مواردي از بيماري هاي اسهالي مشاهده شده است، اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا به اين بيماري نسبت به قبل از تعطيلات نوروزي افزايش داشته است كه علائم باليني مثل دل پيچه، اسهال و گاهي تب، درد شكم، تهوع، استفراغ دارد كه ناشي از نوعي مسموميت موادغذايي و يا آلودگي سبزيجات به خصوص كاهو است.
وي ادامه داد: همچنين اين مسموميت نيز مي تواند بر اثر عدم دقت در شست وشوي كاهو و استفاده از غذاهاي مانده ايجاد شود كه به خاطر بي توجهي درنگهداري صحيح آن است.
بابامحمودي افزود: اين بيماري خوشبختانه هيچ گونه خطر جاني را به همراه ندارد و بيماران اين چنيني به صورت سرپايي و كوتاه مدت مدارا مي شوند.
وي به مردم خصوصا مسافران توصيه كرد تا درشست وشوي سبزيجات با مواد كلرينه دقت داشته باشند و دست هاي خود را هميشه با آب و صابون بشويند.
مديرگروه عفوني دانشگاه علوم پزشكي مازندران دقت در مصرف غذاهاي مانده را خواستار شد و گفت: از خوردن غذاهايي كه خارج از يخچال و فريزر مانده است، خودداري كنند.
دكتر بابامحمودي از افرادي كه علايمي مثل تهوع، استفراغ و اسهال مشاهده كردند، خواست تا به نزديك ترين مركز بهداشتي درماني شبانه روزي و اورژانس بيمارستانها مراجعه كنند.
وي تأكيد كرد: اين گونه بيماري ها در اغلب اوقات مخصوصا در زمان كثرت رفت و آمد و مسافرت ها يك مسئله غيرعادي محسوب نمي شود و هيچ گونه موارد مشكوك و بيماري ناشناخته اي در استان وجود ندارد.


 



ساخت مستند ايثار در ايثار در شهريار به پايان رسيد

سرويس شهرستان ها:
رئيس اداره حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران از اتمام ساخت مستند تلويزيوني ايثار در ايثار در شهرستان شهريار خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران جعفر نايب صدري در تشريح اين خبراظهار داشت: اين كار در يك قسمت 31 دقيقه اي به كارگرداني حميد كلاني و تهيه كنندگي رضا نيازي و به سفارش اداره حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران تهيه شده است.
وي هدف از ساخت اين مستند را شناساندن نقش جانبازان عزيز در دوران دفاع مقدس، آشنايي هرچه بيشتر نسل جوان با خدمات و نوع زندگي اين عزيزان و به تصوير كشيدن چهره خدوم و فعال جانبازان عزيز در صحنه هاي اجتماعي اعلام كرد.
صدري همچنين انتقال رنج ها، دردها و دشواري هاي ناشي از جراحت جانبازان، انتقال آموزه ها، ارزش ها، ويژگي هاي جانبازان از قبيل استقامت، صبر، مقاومت، خودباوري، نوآوري و خلاقيت و... را از ديگر اهداف ساخت اين مستند دانست.
رئيس اداره حفظ آثار درباره محتواي اين مستند اظهار داشت: اين اثر تلويزيوني زندگي روزمره يك جانباز 70 درصدي به نام «محمد پرويزي» از جانبازان شهرستان شهريار را به تصوير كشيده است و به زودي از شبكه هاي مختلف تلويزيوني پخش خواهد شد.

 



كوتاه از ورزش ايران

كسب 25درصد سهميه تيم هاي ملي توسط ورزشكاران البرز
كرج- خبرنگار كيهان:
ورزشكاران استان البرز 25درصد سهميه تيم هاي ملي را كسب كرده اند.
مديركل ورزش و جوانان استان البرز با بيان اينكه توسعه ورزش نيازمند همكاري تمام دستگاه هاست اظهار داشت: ورزشكاران البرزي از امكانات و تجهيزات اين استان جلوتر هستند و اين افتخارآفرينان تاكنون توانسته اند 25درصد سهميه تيم هاي ملي را كسب كنند.
بهروز منتقمي تصريح كرد: اداره كل ورزش و جوانان البرز در مقايسه با ديگر ادارات ورزش و جوانان در درجه سه قرار داشت ولي طي چند ماه گذشته با ساخت وسازهاي عمراني ورزشي به درجه دو تبديل شده است. در حال حاضر اين اداره 6 امتياز براي درجه يك شدن كسر دارد كه اميد است به زودي به دست آورد. وي تأكيد كرد: با همت ساير دستگاه ها و حمايت وزارت ورزش و جوانان تلاش مي كنيم به رتبه يك دست پيدا كنيم.

رتبه سوم دوچرخه سواري كشور ازآن قزوين شد
قزوين- خبرنگاركيهان:
دبير هيئت دوچرخه سواري استان قزوين گفت: هيئت دوچرخه سواري قزوين پس از استانهاي آذربايجان شرقي و اصفهان در رده سوم كشور ايستاده است.
پيمان خداده اضافه كرد: فدراسيون دوچرخه سواري هرساله طبق روال معمول و با درنظرگرفتن شاخص هاي مختلف از جمله تعداد عناوين و مدال هاي كسب شده، ورزشكاران بيمه شده، فعاليت شهرستان ها، مديريت نرم افزاري و سخت افزاري هيئت هاي استاني را ارزيابي و جايگاه آنها را اعلام مي كند.
دبير هيئت دوچرخه سواري استان قزوين، ميزباني مسابقات قهرماني كشور در بخش كوهستان و كسب مقام نخست در اين رقابتها، حضور در مسابقات ليگ برتر، برگزاري همايش هاي عمومي و دعوت به اردوي تيم هاي ملي را در كسب رتبه سوم اين هيئت درسال 90 ازسوي فدراسيون موثر دانست.

 



شهربازي هاي البرز استانداردسازي مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
مديركل سازمان استاندارد استان البرز از استانداردسازي شهربازي هاي اين استان خبر داد.
علي سعادتي با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: از مجموع هفت شهربازي در استان البرز پنج شهربازي مورد بازرسي فني و مهندسي قرار گرفتند كه سه واحد آنها براي دريافت پروانه استاندارد اقدام كرده اند.
مديركل استاندارد استان البرز اظهار داشت: بخشي از وسايل بازي و تفريحي غيراستاندارد شهرهاي بازي و بوستان هاي اين استان را از دسترس شهروندان خارج خواهيم كرد.
سعادتي تصريح كرد: شهربازي هايي كه تاكنون براي دريافت پروانه استاندارد اقدام نكرده اند اخطارهاي لازم به شهرداري و بهره بران داده شده است تا نسبت به تعمير و اصلاح وسائل بازي اقدام كنند.

 



آسياب ريگاره نايين به اعتبار نياز دارد

نايين- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نايين گفت: براي مرمت آسياب تاريخي ريگاره كه يكي از شاهكارهاي معماري نايين است تاكنون 700ميليون ريال هزينه شده است.
محمود مدنيان گفت: اين آسياب آبي بعد از 25سال پيگيري ميراث فرهنگي از دل خاك نمايان و مرمت شد و قدمت آن به پيش از اسلام مي رسد كه در گذشته با استفاده از آب قنات، صدها سال فعاليت داشته و اكنون قابل توجه گردشگران داخلي و خارجي است.
وي افزود: اين بناي تاريخي در دل زمين كنده شده و هيچ مصالح ساختماني در آن به كار نرفته است. مدنيان با بيان اينكه اين آسياب در عمق 30متري زمين حفر شده است گفت: براي رسيدن به آن بايد از راهرو بسيار عميق و طولاني با شيب بسيار تند عبور كرد.اين آسياب در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده است و براي مرمت كامل آن به 500ميليون ريال ديگر نياز است.شهرستان نايين داراي دو هزار آثار تاريخي مي باشد كه از اين تعداد 73اثر ثبت ملي است.در ايام نوروز بيش از 5هزار نفر از آسياب ريگاره محمديه نايين ديدن كردند.

 



در نيشابور نمايشگاه عكس بهار دربهار برپا شد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه عكس «بهار در بهار»، آثار عكاس نيشابوري، «مسعود سليماني سپهر» در محل موزه شهر واقع در شهرداري نيشابور برپا شد.
مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق، افزود: در راستاي برگزاري نمايشگاه هاي هنري از هنرمندان شهرستان در تمامي رشته ها و درتمام فصول سال شاهد برپايي نمايشگاه عكس «بهار در بهار» در محل حوزه شهر نيشابور هستيم.
غلامرضا سلامتي گفت: نمايشگاه عكس «بهار دربهار» شامل 30 اثر به صورت رنگي در ابعاد 40*30 با موضوع نماز، امر به معروف، طبيعت و اماكن تاريخي و گردشگري نيشابور در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
سلامتي اظهار داشت: عكاس نيشابوري با هدف معرفي فرهنگ نماز، امر به معروف، طبيعت و اماكن تاريخي و گردشگري نيشابور به مشتاقان و بخصوص زائران و ارتباط با هنرمندان اين رشته و نقد و بررسي آثار و هم انديشي با عكاسان نيشابوري اين نمايشگاه را برپا كرده است.
وي تصريح كرد: نمايشگاه عكس «بهاردربهار» با همكاري شهرداري نيشابور تا آخر فروردين 1391 از ساعت 8 الي 12صبح و 4 الي 8 بعداز ظهر در محل موزه شهر واقع در شهرداري نيشابور جهت بازديد عموم علاقه مندان بر پا است.

 



تكميل مصلاي اصفهان نيازمند اعتبار است

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل مؤسسه مصلاي بزرگ اصفهان خواستار اختصاص اعتبارات لازم براي تكميل اين پروژه شد.
سعيد خادم آقا افزود: مجتمع فرهنگي مذهبي امام خميني(ره) و مصلاي بزرگ اصفهان در زميني به مساحت حدود 85 هزارمترمربع و با زيربنايي حدود 150 هزارمترمربع به عنوان يكي از ارزشمندترين آثار معماري با كاربري فرهنگي و مذهبي، ورزشي، تجاري و خدماتي بويژه برگزاري مراسم سياسي عبادي نمازجمعه احداث خواهدشد.
وي گفت: عمليات اجرايي اين پروژه از سال 1374 آغاز شد كه مدت زمان اجراي پروژه با ساختمان هاي الحاقي، در صورت تأمين نقدينگي لازم، 8 سال برآورد شد اما علي رغم گذشت مدت طولاني از زمان شروع پروژه به دليل كمبود اعتبارات لازم، پروژه تاكنون تكميل نشده است. وي خواستار اختصاص اعتبارات لازم براي تكميل سريع تر پروژه مصلاي بزرگ اصفهان شد و افزود: در طي سالهاي مذكور همواره پروژه با مشكلات مالي در حد بسيار وسيع دست به گريبان بود كه اين معضل شايد اصلي ترين علت و يكي از علت هاي اصلي تأخير در تكميل پروژه بوده است.

 



وقوع زمين لرزه بزرگ در تبريز انكارناپذير است

تبريز- خبرنگاركيهان:
تبريز، بر روي يكي از گسل هاي بزرگ و فعال زلزله بنا شده و گسترش يافته و وقوع زمين لرزه هاي بزرگ در آن، واقعيتي انكارناپذير است.
«محمد-فريدي»، دبير كارگروه «لغزش زمين چهارمين كنفرانس بين المللي مقاوم سازي لرزه اي تبريز» و كارشناس سازمان زمين شناسي شمال باختري ايران گفت: گسل شمال تبريز، فعال است و ايستگاه هاي لرزه نگاري، فعال بودن اين سامانه گسلي را تاييد مي كند. وي افزود: گسل شمالي شهر و زمين لرزه هاي آن بارها تبريز و نيز شهرهاي مرند، تسوج، شبستر، صوفيان، سراب و بستان آباد را ويران ساخته است.
«فريدي» افزود: شمال و شرق تبريز، در برابر زلزله آسيب پذير است و زمين لرزه، به اين قسمت هاي شهر، خسارت وارد مي كند. ضمن اين كه جمعيت تراكمي در بناهاي بلندمرتبه اين بخش، سكونت دارند اين امر نگران كننده است.

 



برگزاري همايش روزي براي خرمدره

خرمدره-خبرنگار كيهان:
فرماندار خرمدره از برگزاري همايش روزي براي خرمدره در خردادماه امسال خبر داد.
فرماندار خرم دره گفت: همايش روزي براي خرمدره همچون سال هاي گذشته در 24 خرداد در اين شهرستان برگزار خواهد شد.وي از مسئولين خواست تا با همكاري و مشاركت خود با اين همايش زمينه را براي سرمايه گذاري، توسعه و آباداني خرمدره در تمام بخش ها و ايجاد اشتغال فراهم آورند. فرماندار خرمدره در پايان از دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان خواست تا وحدت و همدلي خود براي خدمت به مردم را همچون گذشته حفظ كنند و براي رفع مشكلات خرمدره با نماينده منتخب مردم نيز همكاري لازم را داشته باشند.

 



در چهار محال و بختياري دانش آموزان با مديريت مصرف آب آشنا شدند

شهركرد- خبرنگار كيهان:
90 هزار دانش آموز در چهار محال و بختياري با راه هاي مديريت مصرف آب آشاميدني آشنا شدند.
مسئول روابط عمومي شركت آب و فاضلاب روستايي استان چهار محال و بختياري با اعلام اين خبر افزود: اين شركت با مشاركت در پيك هاي نوروزي آموزش و پرورش در 6 پايه آموزش پيش دبستاني و كلاس هاي اول تا پنجم دبستان، دانش آموزان را با راه هاي مديريت مصرف، مصرف بهينه، روش هاي صرفه جويي در مصرف آب شرب آشنا كرد.
فرشاد متقي نيكو اضافه كرد: پيك هاي نوروزي چاپ شده علاوه بر اينكه دانش آموزان را به مديريت مصرف آب دعوت مي كرد با بيان شعارهايي، اهميت اين ماده حيات بخش را به آنان يادآوري ساخت.

 



بنا به گفته معاون سازمان منطقه آزاد كيش: امسال بازار سياه نداشتيم

جزيره كيش- خبرنگاركيهان:
معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد كيش گفت: امسال نه بازار سياه به وجود آمد و نه اجازه داديم حتي يك بليط هواپيما و كشتي به غير از نرخ مصوب به دست مسافران برسد.
مسعود آقا باقري افزود: اين اقدام يك حركت عمومي با همكاري خود مردم بود كه امسال با افزايش تعداد بازرسي هاي واحدهاي صنفي در جزيره كيش قيمت ها تعادل و حتي در بعضي از اقلام كاهش فشار نرخ ها را در نوروز براي گردشگران داشتيم كه اكثريت رضايت داشتند.
رئيس كميته هماهنگي و نظارت بر نرخ خدمات عمومي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش گفت: در ايام نوروز فعاليت بازرسان به صورت شبانه روزي ادامه داشت و اين اقدام در طول سال جاري نيز پيگيري خواهد شد.

 



افزايش صيد ساردين در جاسك

جاسك- خبرنگار كيهان:
مدير شيلات جاسك گفت: ميزان استحصال صيد ساردين ماهيان (متو و ساردين) كه از شهريور آغاز شد و تا اواخر بهمن 90 ادامه داشت، به مرز شش هزار و 130تن رسيده است.
عبدالله مسقطي در گفت وگو با خبرنگار كيهان افزود: اين ميزان صيد نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزايش 134 درصدي برخوردار است.
وي گفت: عمده ساردين ماهيان صيد شده به كارخانه هاي پودر ماهي در اين شهرستان هر كيلوگرم يك هزار و200ريال به فروش مي رسد و مابقي به صورت خوراكي به شهرهاي ميناب، بندرعباس و همچنين به استانهاي فارس و يزد صادر مي شود.
مسقطي خاطر نشان كرد: جاسك داراي پنج كارخانه پودر ماهي است كه سه كارخانه آن فعال مي باشد و پودر توليد شده در مرغداريهاي شهرستان، استان و حتي خارج از استان مصرف مي شود.
وي اضافه كرد: سه كارگاه عمل آوري فعال در جاسك وجود دارد كه در سال آينده با توجه به درخواست هاي شركتهايي از كشور كره و چين براي صادرات ماهي متو به صورت كنسرو انجام مي شود.
وي مجموع شناورهاي فعال در امر صيد به روش پرساين براي صيد ساردين و شناورهاي 19 را قايق جفتي و پنج لنج با 740 ملوان ذكر كرد.
شهرستان جاسك با 51 هزار نفر جمعيت كه اكثر آنان به شغل صيادي مشغول هستند و در 340كيلومتري شرق بندرعباس مركز هرمزگان واقع است.

 



گلايه مردم رشتخوار از افزايش ناگهاني قيمت مرغ

رشتخوار- خبرنگاركيهان:
جمعي از مردم رشتخوار از افزايش قيمت مرغ در هفته هاي اخير اظهار نارضايتي كردند.
مردم اين شهرستان اظهارداشتند: قيمت هر كيلو مرغ پركنده از 45 هزار ريال به مرز 52 هزار ريال رسيده است كه همين موجب نارضايتي آحاد مردم اين شهرستان بويژه اقشار كم درآمد شده است.
يك فروشنده مرغ در رشتخوار با تأييد افزايش قيمت مرغ در دوهفته اخير گفت: افزايش قيمت مرغ درحالي است كه كمبودي در توليد مرغ وجود ندارد و 15 درصد جوجه ريزي ها براي تأمين مرغ شب عيد بيشتر شده است.
رئيس اتحاديه اصناف در رشتخوار اين اختلاف را ناشي از عوامل كشتارگاه حمل و نقل و توزيع عنوان كرد. خطايي همچنين گراني خوراك طيور و افزايش تقاضاي مردم به علت گراني گوشت قرمز و ديگر مواد پروتئيني را از عوامل گراني مرغ در سال جاري ذكر كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14