(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 فروردین 1391- شماره 20176

انتقاد رئيس جمهور پاكستان از تداوم حملات پهپادهاي آمريكا به خاك اين كشور
10 كشته و مجروح بر اثر انفجار تانكر سوخت ناتو در افغانستان
با اشغال كنسولگري الجزاير احتمال دخالت نظامي آفريقا در مالي افزايش يافت
خودكشي پيرمرد يوناني در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت
شيخ عيسي قاسم: مردم بحرين تا پيروزي كامل به مبارزه ادامه مي دهند
براي اولين بار در تاريخ مصر شيعيان نامزد خود را براي انتخابات رياست جمهوري مصر معرفي كردند
رفتار تحقيرآميز اوباما با وزير خارجه تركيه
حزب اسلامگراي عربستان:آل سعود قبل از محاكمه و مجازات بايد از قدرت كناره گيري كند
شوراي انتقالي ليبي در مناطقي از اين كشور وضعيت فوق العاده اعلام كرد
يورش گسترده نظاميان رژيم صهيونيستي به مردم در شرق غزه
هشدار مقامات پيونگ يانگ رديابي موشك ماهواره بر اقدام جنگي عليه كره شمالي است
حمله تروريستي گروه بوكوحرام نيجريه10 كشته بر جا ي گذاشت
تركيه ،عربستان و قطر براي مقابله با طرح كوفي عنان به مسلح كردن تروريست ها در سوريه روي آوردند
از سوي رئيس جمهور نخست وزير جديد اسلواكي تعيين شد
تجمع اعتراض آميز جوانان روسي عليه جنايات ناتو



انتقاد رئيس جمهور پاكستان از تداوم حملات پهپادهاي آمريكا به خاك اين كشور

رئيس جمهور پاكستان در ديدار با معاون وزير خارجه آمريكا، بار ديگر از حملات پهپادهاي آمريكا به مناطق قبايلي اين كشور انتقاد كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از دفتر رياست جمهوري پاكستان، آصف علي زرداري در ديدار با «توماس نايدز» معاون وزير خارجه آمريكا در شهر لاهور گفت: نتيجه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا، افزايش تلفات غيرنظاميان، ايجاد گسست عميق در منطقه و گسترش افراط گرايي و ستيزه جويي بوده است.
زرداري در اين ديدار حملات پهپادهاي آمريكا به مناطق قبايلي پاكستان را بي حاصل و ناقض حاكميت كشورش دانست.خبر ديگر از پاكستان اين كه، رئيس جمعيت علماي اسلام پاكستان اعلام كرد: مردم اين كشور هرگز اجازه تصويب و يا اجراي قانوني كه باعث تردد مجدد خودروهاي تداركاتي ناتو در خاك پاكستان شود را نمي دهند.

 



10 كشته و مجروح بر اثر انفجار تانكر سوخت ناتو در افغانستان

مقامات افغانستان اعلام كردند انفجار يك تانكر سوخت ناتو در جنوب افغانستان 7 كشته و 3 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، رئيس پليس منطقه «پنجوايي» در قندهار و رئيس پليس ولايتي اعلام كردند كه شبه نظاميان طالبان در اين حادثه نقشي نداشتند اما ساكنان محلي اظهار داشتند كه شبه نظاميان طالبان با نارنجك اين تانكر را مورد حمله قرار دادند.
اين در حالي است كه نيروهاي آمريكايي 11 مارس (21 اسفند) در همين منطقه دست كم 17 غيرنظامي افغان را هدف حمله قرار دادند و كشتند.عبدالرازق رئيس پليس قندهار نيز ضمن تاييد شمار كشته شدگان و زخمي شدگان گفت: اين تانكر از قندهار به سمت منطقه پنجوايي حركت مي كرد.

 



با اشغال كنسولگري الجزاير احتمال دخالت نظامي آفريقا در مالي افزايش يافت

منابع آگاه اعلام كردند در پي اشغال كنسولگري الجزاير در مالي و اعلام استقلال شورشيان، احتمال دخالت نظامي كشورهاي آفريقايي در اين كشور افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري ها منابع آگاه اعلام كردند، پس از اشغال كنسولگري الجزاير در شهر گائو توسط كودتاگران مالي و اعلام استقلال شورشيان كشورهاي آفريقايي تصميم گرفته اند كه به منظور پايان دادن به شورش و حاكم كردن قانون اساسي در اين كشور دخالت نظامي كنند.
وي زمان دقيق اين دخالت نظامي را اعلام نكرد وليكن تاكيد كرد كه كشورهاي آفريقايي به طور يقين ضرب الاجلي براي كودتاگران تعيين خواهند كرد.
گفتني است كودتاگران مالي روز پنج شنبه كنسولگري الجزاير را به اشغال خود درآورده و ديپلمات هاي حاضر را به گروگان گرفتند.
پس از كودتا در مالي، الجزاير مرزهاي خود را با كشور مالي بست و همچنين همكاري هاي نظامي و امنيتي خود را در اين كشور به حالت تعليق در آورده است.
در پي كودتاي نظامي دو هفته پيش در مالي كه به سرنگوني «امادو توماني توري» رئيس جمهور اين كشور انجاميد هرج ومرج مالي را فرا گرفت.
شورشيان طوارق و گروه هاي اسلامگرا در آخر هفته گذشته سه شهر بزرگ در شمال اين كشور را تصرف كردند.
اين اقدام در حالي صورت گرفت كه هيچگونه مقاومتي از سوي ارتش ناتوان مالي انجام نگرفت و اين وضعيت به تجزيه كشور به دو بخش انجاميد.

 



بحران اقتصادي غرب همچنان قرباني مي گيرد
خودكشي پيرمرد يوناني در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت

به دنبال خودكشي يك بازنشسته يوناني در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت، تظاهرات ضد دولتي آتن را فرا گرفت.
هزاران نفر از مردم كشور بحران زده يونان پس از انتشار خبر خودكشي يك پيرمرد بازنشسته 77 ساله به دليل «ناتواني در تحمل مشكلات اقتصادي» مقابل پارلمان اين كشور تظاهرات كردند.
به گفته شاهدان عيني اين مرد لوله تفنگ را روي سرش قرار داد و پس از گفتن اين جمله كه «من بدهكارم، ديگر نمي توانم اين وضع را تحمل كنم» به خود شليك كرد و در دم كشته شد.
معترضان در محل خودكشي اين فرد عليه سياست هاي رياضتي دولت كه باعث فشار مضاعف به زندگي مردم شده، تجمع كردند.
در يادداشتي كه در جيب اين مرد پيدا شده آمده: «همه اميد من به زندگي نابود شده و عدالتي نيز وجود ندارد. پيش از آنكه مجبور شوم براي يافتن غذا در زباله ها جستجو كنم، چاره اي ندارم جز انتخاب مرگ شرافتمندانه».
در تجمع گسترده اي كه چهارشنبه مقابل ساختمان پارلمان و اطراف ميدان «سينتاگما» برگزار شد، مردم با حمل شمع و شاخه هاي گل فرياد مي زدند: «دولت قاتل اين مرد است».
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي يك معترض 54 ساله نيز در اين باره گفت: «اين، جايي است كه آنها ما را به آن رسانده اند. آيا واقعا انتظار دارند يك مستمري بگير با حقوقي معادل 300 يورو در ماه زندگي كند؟»
همزمان با اقدام پليس در شليك گاز اشك آور به سوي گروهي از معترضان يوناني، درگيري هايي در نزديكي پارلمان اين كشور روي داد. معترضان به سوي پليس كوكتل مولوتوف پرتاب كردند.
به دنبال گسترش اعتراض ها به اوضاع اقتصادي و مرگ اين بازنشسته داروساز، نخست وزير يونان با انتشار بيانيه اي از مرگ اين فرد ابراز تاسف كرد.
بحران يونان كه از سال 2010 سرباز كرده رهبران اين كشور را مجبور به استفاده از بسته هاي مالي تروئيكاي اروپا (بانك جهاني، صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا) كرده است.
اجراي تدابير رياضتي به شكل كاهش حقوق بازنشستگي و دستمزدها و اخراج دهها هزار كارمند و كارگر و... باعث سخت شدن شرايط زندگي براي مردم يونان شده است. البته فقط يونان نيست كه در اين شرايط بحراني غوطه ور است. ايتاليا، يكي ديگر از كشورهايي است كه به شدت درگير شرايط مشابه است.
روزنامه اقتصادي «ايل سوله» ايتاليا در اين باره نوشت، آمار خودكشي در ايتاليا به دليل بحران اقتصادي با افزايش 30درصدي مواجه شده است!
از سوي ديگر خبر مي رسد هزاران نفر از مردم شهر جنوبي «ناپل» در اين كشور پنجشنبه با شنيدن خبر سفر «ماريو مونتي» به اين شهر عليه سياست هاي اقتصادي وي تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان با شعار «مونتي نوكر اتحاديه اروپاست» از اينكه نخست وزيرشان بدون توجه به اعتراض هاي مردمي مو به مو سياست هاي تحميلي تروئيكاي اروپا را اجرا مي كند، ابراز تاسف و نگراني كردند.
به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي، در اين تظاهرات، بسياري از جنبش هاي اجتماعي شهر ناپل، از جنبش بيكاران تا دانشجويان و جنبش هاي مردمي، حضور داشتند و سياست هاي اقتصادي دولت و حمايت آشكار آن از نظام سرمايه داري را به چالش كشيدند.
معترضين همچنين عليه برنامه اصلاحات مربوط به بازار كار و قانون بازنشستگي كه به «زيان شاغلين و بازنشستگان» است، تظاهرات كردند.
مردم ايتاليا ضمن شعار عليه مونتي اعلام كردند كه دولت ايتاليا همواره هزينه بحران را از جيب بخش ضعيف جامعه برداشت و تلاش كرده وفاداري خود به نظام سرمايه داري حاكم بر غرب را با نقاب دولت فني، ثابت كند.
اين تظاهرات موجب ترافيك سنگين در خيابان هاي منتهي به فرمانداري شهر ناپل و بزرگراه هاي ورودي اين شهر در مركز استان كامپانيا شد.
فرانسه، هم از جمله كشورهاي اروپايي است كه مردم آن نسبت به بحران اقتصادي و نحوه مديريت اين بحران از سوي دولتمردان اعتراض دارند.
در همين رابطه شبكه خبري العالم گزارش داد، بسياري از مردم فرانسه در اعتراض به ناتواني سياستمداران خود در مهار مشكلات اقتصادي و اجتماعي، به تحريم انتخابات روي آورده اند.
و خبر آخر از اروپا اينكه، منابع خبري از وقوع بحران در كابينه جمهوري چك خبر مي دهند. براساس گزارش هاي دريافتي، در پي بروز اختلاف ميان احزاب تشكيل دهنده دولت ائتلافي جمهوري چك، وزير خارجه اين كشور تصريح كرد دولت ائتلافي در اين كشور به پايان خود رسيده و نتيجه اين اظهارات در انتخابات پيش روي مجلس معلوم خواهد شد. وي افزود: احزاب سياسي حاكم در اين كشور از محبوبيت مردمي برخوردار نيست و در انتخابات آينده نه فقط با يك شكست سنگين روبرو خواهند شد بلكه با «يك خودكشي» به زندگي خود پايان خواهند داد!گفتني است، جمهوري چك نيز با بحران سياسي و اقتصادي روبروست.

 



شيخ عيسي قاسم: مردم بحرين تا پيروزي كامل به مبارزه ادامه مي دهند

سرويس خارجي-
رهبر شيعيان بحرين با انتقاد شديد از معيارهاي دوگانه آمريكا و غرب در بحرين تأكيد كرد، مردم اين كشور تا پيروزي كامل به مبارزه ادامه مي دهند.
شيخ عيسي قاسم در خطبه هاي نماز جمعه روز گذشته در مسجد امام صادق(ع) شهر دراز ضمن حمايت از مبارزات مردمي عليه ديكتاتوري آل خليفه اظهار داشت، آمريكا در حالي كه با نام آزادي و دموكراسي كشورهاي جهان را اشغال مي كند اما از ديكتاتور جنايتكار بحرين حمايت مي كند.
وي افزود، آمريكا بارها تأكيد كرده است كه رژيم بحرين شريك استراتژيكي براي واشنگتن به شمار مي آيد اين در حالي است كه رژيم بحرين در حال سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم خود است و اين نشان دهنده آن است كه هزاران ملت و هزاران دموكراسي و آزادي با يك شريك استراتژيك عزيز براي آمريكا برابري نمي كند.
رهبر شيعيان بحرين از بي اعتنايي نشست سران عرب نسبت به موضوع سركوب ها در بحرين انتقاد كرد و گفت ناديده گرفته شدن موضوع بحرين در نشست سران عرب حاكي از آن است كه گوش سران عرب نسبت به فرياد كمك مردم بحرين كر شده است و نشان از آن دارد كه فقط ظالم به ياري و كمك فرد ظالم ديگر مي شتابد.
اين در حالي است كه مردم بحرين پس از برگزاري نماز جمعه در مناطق مختلف اين كشور در اعتراض به جنايت هاي آل خليفه دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري العالم، در حالي كه شهرهاي مختلف بحرين از روز چهارشنبه گذشته صحنه اعتراضات مردم مسلمان اين كشور، موسوم به «آزادي يا شهادت» بود، روز گذشته نيز مردم بحرين در حمايت از «عبدالهادي الخواجه» فعال حقوق بشري بحريني كه در اثر شكنجه و اعتصاب غذا وضعيت وخيمي دارد اقدام به برگزاري تظاهرات گسترده در منامه كردند.
الخواجه از اواخر اسفند ماه به دليل وخامت اوضاع جسماني اش به بيمارستان زندان منتقل شده است، وي از خرداد ماه سال گذشته به حبس ابد محكوم شده است. از سوي ديگر به گزارش العالم، يك بانوي ديگر بحريني براثر استنشاق گازهاي سمي استفاده شده توسط مأموران امنيتي آل خليفه به شهادت رسيد. «خديجه محمد علي عباس» كه حدود سه ماه قبل در منزلش هدف گازهاي سمي قرار گرفته بود سرانجام صبح روز گذشته شهيد شد.

 



براي اولين بار در تاريخ مصر شيعيان نامزد خود را براي انتخابات رياست جمهوري مصر معرفي كردند

رهبر شيعيان مصر از آمادگي خود براي نام نويسي در انتخابات رياست جمهوري مصر به عنوان نامزد شيعيان مصري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمد غنيم» با حضور در كميته عالي انتخابات رياست جمهوري مصر رسما آمادگي خود را براي نام نويسي در اين انتخابات به عنوان نامزد شيعيان اين كشور اعلام كرد.
اين اولين بار در تاريخ مصر است كه شيعيان اين كشور نامزدي را براي شركت در انتخابات رياست جمهوري معرفي مي كنند كه قرار است طي روزهاي 23 و 24 مه (4 و 5 ارديبهشت) برگزار شود.
محمد غنيم در نامه اي كتبي از «محمدحسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نظامي حاكم بر مصر درخواست كرد كه شيعيان نيز مانند ديگر اقشار مردم اين كشور در مجلس موسسان نماينده داشته باشند.
غنيم هنگام نام نويسي براي انتخابات رياست جمهوري مصر از شيعيان اين كشور خواست سكوت خود را شكسته و حقوقشان را در اين كشور مطالبه كنند.
وي با انتقاد از گروه هاي ليبرال به دليل وارد آوردن برخي اتهامات به شيعيان مصري تاكيد كرد كه شخصا از «خيرت الشاطر» نامزد اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري حمايت خواهد كرد.
اين در حالي است كه منابع آگاه امنيتي مصر از توطئه ترور نامزدهاي اسلامگراي انتخابات رياست جمهوري مصر و در راس آنها «حازم ابواسماعيل» پرده برداشتند
اين در حالي است كه مردم مصر اعلام كردند كه از نامزدهاي شيعيان در انتخابات رياست جمهوري حمايت خواهند كرد.

 



رفتار تحقيرآميز اوباما با وزير خارجه تركيه

رئيس جمهور آمريكا در حاشيه ديدار با نخست وزير تركيه با وزيرخارجه اين كشور رفتار بسيار تحقيرآميز داشت.به گزارش واحد مركزي خبر از آنكارا، پس از ديدار و گفت وگوي باراك اوباما با رجب طيب اردوغان، دو طرف در حال ترك جايگاه بودند كه اوباما با اشاره انگشت به طرز نامناسبي وزير خارجه تركيه را به سمت خود فراخواند.
در اين هنگام داود اوغلو دوان دوان به سمت اوباما حركت كرد. اين رفتار اوباما بازتاب گسترده اي در رسانه هاي تركيه داشت و اظهار داشتند كه رئيس جمهور آمريكا رفتاري همچون پيشخدمت خود با وزير خارجه تركيه داشت.

 



حزب اسلامگراي عربستان:آل سعود قبل از محاكمه و مجازات بايد از قدرت كناره گيري كند

يك حزب اسلامگراي عربستاني از خاندان سعودي خواست از قدرت كناره گيري كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري النخيل، حزب الامه الاسلاميه (امت اسلامي) عربستان از خاندان آل سعود خواست به اتهام غارت ثروت هاي ملي اين كشور و غصب حقوق آنها از قدرت كناره گيري كند.
شيخ «محمد غان القحطاني» عضو حزب امت اسلامي عربستان در اين باره گفت، آل سعود مدت هاست كه بدون حساب و كتاب قدرت را در عربستان در دست دارند و ثروت هاي كشور را تاراج مي كنند و هم اكنون وقت آن فرا رسيده كه پاسخگوي اقدامات خود باشند.
وي افزود، خاندان سعودي هر چه بر بقا و تداوم پافشاري كنند بهاي سنگين تري را براي اصلاحات و تغيير و تحول در كشور بايد پرداخت كنند.
القحطاني تصريح كرد: براي جلوگيري از درگيرشدن در منازعات جناح هاي حاكم و با در نظر گرفتن واقعيت هاي سياسي حاكم بر كشور و ممانعت از هرگونه انقلاب احتمالي بايد كه خاندان حاكم از تمام مناصب و پست ها و اختيارات خود صرف نظر و كناره گيري كنند و منصب پادشاهي به منصبي صوري در كشور تبديل شده و تمام قدرت به مردم منتقل شود تا خود آنها تصميم بگيرند و به شيوه اي كه مي خواهند كشور خود را اداره كنند.
وي اظهار داشت، اين پيام يك هشدار است كه پيش زمينه خيزش مردم و انقلاب آنها عليه آل سعود را به مسئولان خبر مي دهد و آل سعود بايد پيش از آن كه فرصت را از دست بدهد تصميم درست در اين باره اتخاذ كنند. القحطاني تاكيد كرد، نسيم تغيير و تحول در كشور وزيدن گرفته و هيچ چيز نمي تواند مقابل موج ويرانگر انقلاب مردمي عربستان را بگيرد. عضو حزب امت اسلامي عربستان همچنين گفت، به نفع خاندان آل سعود است كه پيش از محاكمه و مجازات به دليل غصب حقوق مردم از قدرت كناره گيري كند.
وي از عقلاي آل سعود خواست كه پيش از اين كه فرصت از دست برود اين خاندان را به ترك قدرت تشويق يا وادار كنند.
گفتني است مردم عربستان همزمان با تحقق بيداري اسلامي در منطقه خيزش خود عليه رژيم حاكم را آغاز كرده اند و با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف اين كشور نارضايتي خود را نسبت به سياست هاي آل سعود بيان كرده و خواستار انجام اصلاحات در كشور شده اند.

 



شوراي انتقالي ليبي در مناطقي از اين كشور وضعيت فوق العاده اعلام كرد

شوراي ملي انتقالي ليبي در مناطقي از اين كشور وضعيت فوق العاده اعلام كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، شوراي ملي انتقالي ليبي، زواره، الجميل و رقدالين را مناطق بسته نظامي اعلام كرده است.
اين اقدام پس از بازگشت تنش به اين مناطق صورت گرفت.
تنش بين منطقه الجميل و منطقه زواره بسيار شديد است و ارتش ملي ليبي سعي دارد اوضاع را در اين منطقه كنترل كند.
در حال حاضر حملات پراكنده در اين منطقه صورت مي گيرد و براساس اعلام فرمانده نظامي اين منطقه و يكي از افسران ارتش ملي ليبي، يكي از فرماندهان شبه نظاميان و زنداني سابق به نام شلغم شلغم امروز كشته شد.
در اين حال ارتش ملي سعي دارد اوضاع را در اين منطقه تحت كنترل خود درآورد و انقلابيون منطقه زواره را تهديد كرده است كه اگر به آتش بس پايبند نباشند خواستار پشتيباني هوايي خواهد شد و مناطقي را كه انقلابيون حضور دارند، هدف حمله قرار خواهد داد. خبرها در منطقه زواره حاكيست 4 نفر كشته شده اند.
براساس اين گزارش، نيروهاي ارتش ملي بين منطقه الجميل و منطقه زواره مستقر هستند و نقش ارتش ملي همواره محدود است.
در همين رابطه رئيس ستاد ارتش ليبي اعلام كرد كه براي توقف درگيري ها در صورت لزوم از زور استفاده مي شود.
از سوي ديگر رئيس شوراي انتقالي ليبي تاكيد كرد كه نخستين انتخابات پارلماني ليبي پس از سرنگوني رژيم قذافي در تاريخ 19 ژوئن (30 خرداد ماه) برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از النشره، «مصطفي عبدالجليل» با اعلام اينكه انتخابات پارلماني ليبي 19 ژوئن برگزار مي شود تاكيد كرد اگر اين انتخابات برگزار نشود استعفا مي دهم و ديگر نمي توانم قبول كنم كه در راس يك شوراي غيرمنتخب قرار گيرم.
وي با تاكيد بر توانايي نظام جديد ليبي براي برقراري امنيت در جريان برگزاري انتخابات افزود، در هر منطقه اي كه شاهد ناآرامي باشيم انتخابات را متوقف خواهيم كرد.رئيس شوراي انتقالي تاكيد كرد با عوامل ناآرامي در انتخابات به شدت برخورد خواهد شد.
همچنين دادگاه بين المللي كيفري از دولت ليبي خواست تا سيف الاسلام قذافي پسر معمر قذافي رهبر مخلوع ليبي را هرچه سريع تر به اين دادگاه تحويل دهد.
دادگاه بين المللي كيفري درخواست پيشين طرابلس مبني بر تعويق در روند تحويل سيف الاسلام قذافي به اين دادگاه را نپذيرفته و بر لزوم اجراي تعهدات مربوط به اجراي حكم توقيف سيف الاسلام توسط مسئولان ليبي تاكيد كرده است.
دادگاه بين المللي كيفري در 27 ژوئن 2011 حكم توقيف سيف الاسلام قذافي را به اتهام ارتكاب جنايات بشري در جريان سركوب تظاهركنندگان ليبيايي صادر كرد.

 



يورش گسترده نظاميان رژيم صهيونيستي به مردم در شرق غزه

نظاميان صهيونيست به شرق نوارغزه حمله كرده و مناطق مختلف غزه را هدف شليك توپخانه هاي خود قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه خبري النشره لبنان، نظاميان صهيونيست روز پنج شنبه به شرق نوارغزه يورش بردند و به نقاط مختلف شليك كردند.
نظاميان صهيونيست با حمايت 12 تانك و 8 دستگاه بولدوزر مناطقي از شمال و شرق غزه را گلوله باران كردند و بسياري از زمين هاي كشاورزي را ويران كردند.
رژيم صهيونيستي در توجيه حملات وحشيانه خود به غزه ادعا كرد كه سه فروند موشك به شهر ايلات شليك شده است.
جنبش حماس در واكنش به ادعاهاي رژيم صهيونيستي مبني بر شليك موشك به سرزمين هاي اشغالي تاكيد كرد كه اين رژيم به دنبال فضاسازي براي تجاوز عليه غزه است.
جنبش حماس با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد كه ادعاهاي دشمن صهيونيستي مبني بر شليك سه فروند موشك گراد به شهر «ايلات» كذب است و اين رژيم درصدد افزايش تجاوزات خود عليه غزه است.
حماس همچنين تصريح كرد، اطلاعي از شليك موشك به ايلات ندارد و مقامات مصري نيز اين مسئله را رد كرده اند.
جنبش حماس تاكيد كرد كه ملت فلسطين و مقاومت آن، قادر به دفاع از خويشتن است.
هنوز هيچ طرفي مسئوليت شليك اين موشك ها را برعهده نگرفته است.
اين در حالي است كه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي تهديد كرد كه ملت فلسطين بهاي سنگين شليك موشك ها را خواهد پرداخت.
كارشناسان سياسي منطقه معتقدند كه اقدام رژيم صهيونيستي در مطرح كردن مسئله پرتاب موشك از صحراي سيناي مصر به بندر ايلات براي سرپوش گذاشتن بر مسئله شهرك سازي است.


 



هشدار مقامات پيونگ يانگ رديابي موشك ماهواره بر اقدام جنگي عليه كره شمالي است

كره شمالي تهديد كرد هرگونه رديابي موشك ماهواره بر اين كشور را يك اقدام جنگي تلقي مي كند.
به گزارش ايرنا، يك سخنگوي كميته وحدت كره گفت: طبيعت اين ماموريت فضايي «صلح آميز» است اما رديابي موشك ماهواره بر مي تواند «فاجعه آميز» شود.
مقام هاي كره جنوبي اين هفته اعلام كردند ارتش اين كشور اين موشك را رديابي مي كند و در صورت ورود به خاك كره جنوبي آن را هدف قرار خواهد داد.
نخست وزير و وزير دفاع ژاپن نيز فرمان ساقط كردن موشك كره شمالي در صورت عبور از فضاي اين كشور را صادر كرده اند.
ژاپن تمامي واحدهاي ضدموشكي را براي رديابي موشك ماهواره بر كره شمالي به حال آماده باش درآورده است.
ماهواره كره شمالي قرار است بين روزهاي 24 تا 28 فروردين در مدار زمين قرار گيرد. آمريكا نيز همزمان تاكيد كرده است تمامي تحولات مرتبط با پرتاب اين ماهواره را زير نظر دارد.كيم جونگ اون رهبر كره شمالي نيز در آستانه آمادگي اين كشور براي پرتاب اين ماهواره از يك پايگاه نيروي دريايي ديدار كرد.
رسانه هاي رسمي كره شمالي روز جمعه اعلام كردند كه اين پايگاه نيروي دريايي در جريان جنگ دو كره موفق به غرق كردن ناو آمريكايي يو اس اس بالتيمور شده و همچنين در سال 1968 ناو يو اس اس پوابلو را در هنگام جاسوسي در آب هاي ساحلي اين كشور تصرف كرد.

 



حمله تروريستي گروه بوكوحرام نيجريه10 كشته بر جا ي گذاشت

در جريان حمله گروه تروريستي بوكوحرام به يكي از بازارهاي نيجريه 10 نفر كشته شدند كه در ميان آنها جسد سه كودك نيز مشاهده مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، وزارت كشور نيجريه طي بيانيه اي از حمله تروريستي گروه بوكوحرام به بازار منطقه «بورنو» خبر داد كه در جريان اين حمله 10 نفر كشته و تعدادي مجروح شدند.
گروه بوكوحرام كه به معناي آموزش غربي حرام است گروه شبه نظامي است كه در شمال نيجريه متمركز شده است.
اين گروه در سال 2003 تشكيل شد اما حضور اين گروه در سال 2009 هنگامي كه درگيري هاي خونيني با نيروهاي امنيتي نيجريه داشتند و طي آن 800 نفر كشته شدند پررنگ تر شد فعاليت هاي گروه شبه نظامي بوكوحرام از سال 2009 ميلادي تاكنون موجب كشته شدن بيش از يك هزار شهروند نيجريه اي در اين كشور شده اند.

 



تركيه ،عربستان و قطر براي مقابله با طرح كوفي عنان به مسلح كردن تروريست ها در سوريه روي آوردند

سرويس خارجي-
همزمان با موافقت دمشق براي اجراي طرح آتش بس سازمان ملل منابع آگاه از ائتلاف اعراب و تركيه براي انجام كودتا در سوريه خبر دادند.
همزمان با آغاز خروج نظاميان سوريه از شهرها در راستاي اجراي طرح آتش بس كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه منابع آگاه از تحركات ائتلاف اعراب و تركيه براي كودتاي معكوس در سوريه و منحرف كردن خيزش سوري از روند دموكراتيك خبر دادند.
اين منابع افزودند، در شرايطي كه اقدامات جهاني براي حل بحران سوريه در حال اجرا است برخي از سران عرب با تركيه ائتلافي تشكيل داده و در صدد هستند كه طرح كوفي عنان را با شكست مواجه سازند و كودتايي عليه نظام بشار اسد به راه اندازند.
اين منابع اعلام كردند كه تركيه و اعراب مي خواهند همچنان به مسلح كردن مخالفان بپردازند و سناريوي ليبي را در سوريه تكرار كنند به طوري كه ابتدا شوراي ملي تشكيل دهند، آن گاه پرچم سوريه را تغيير داده و شوراي ملي را مسلح كنند، سپس با حمايت رسانه اي از اين شورا طرح خود را دنبال كنند، در واقع آن ها انقلابي معكوس را در سوريه در دستور كار خود قرار داده اند.
اين در حالي است كه بشار الجعفري سفير سوريه در سازمان ملل از عربستان، تركيه، قطر و كشورهاي غربي خواست تا با حمايت مالي و تسليحاتي از مخالفان، طرح پيشنهادي صلح كوفي عنان را تضعيف نكنند.
گفتني است بشار اسد رئيس جمهور سوريه در راستاي اجراي طرح صلح شش ماده اي كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل، پذيرفت كه 10آوريل (22بهمن) همه نظاميان را از مراكز جمعيتي خارجي و آتش بس اعلام كند.
با اين حال دولت سوريه اعلام كرد كه خروج نظاميان از شهرها بايد مشروط به تعهد كتبي مخالفان و سوءاستفاده نكردن آنان از عقب نشيني ارتش سوريه باشد در غير اين صورت دولت دمشق نيز به تعهدات خود پايبند نخواهد بود.
روسيه نيز با هشدار به غرب درباره استفاده از تهديد و ضرب الاجل عليه دمشق تأكيد كرد كه سوريه با فرستاده ويژه سازمان ملل همكاري كرده است.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه گفت، متأسفانه افرادي وجود دارند كه مي خواهند سوريه را با ضرب الاجل و تهديدها تضعيف كنند در حالي كه سوريه نشان داده كه كاملاً خواهان همكاري وحل بحران كشور است وي افزود، اين تضعيف ها تنش را در سوريه بيشتر مي كند و باعث ناآرامي در اين كشور مي شود.
وزارت خارجه چين نيز بر حمايت خود از طرح كوفي عنان براي رسيدن به راه حل سياسي در سوريه تأكيد كرد.
گفتني است شوراي امنيت با انتشار بيانيه اي از دمشق خواست تا ظرف 48 ساعت طرح آتش بس را بپذيرد و نظاميان و ادوات نظامي را به پادگان ها برگرداند.
از سوي ديگر هيئت سازمان ملل براي بررسي راه هاي اجرايي كردن طرح كوفي عنان و اعزام ناظران بين المللي به سوريه عصر روز پنجشنبه وارد دمشق شد.

 



از سوي رئيس جمهور نخست وزير جديد اسلواكي تعيين شد

رئيس جمهور اسلواكي، «رابرت فيكو»، رئيس حزب «اسمر» را به عنوان نخست وزير جديد اين كشور تعيين كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «ايوان گاسپارويج»، رئيس جمهور اسلواكي «رابرت فيكو»، رئيس حزب «اسمر» را كه در انتخابات دهم مارس موفق به كسب 83 كرسي از 150 كرسي مجلس شد، به عنوان نخست وزير جديد اين كشور تعيين كرد.
بنا به اعلام رسانه هاي اين كشور، «فيكو» قصد دارد وزراي مهم كابينه را از ميان اعضاي حزب خود انتخاب كند.
حزب «اسمر» به دليل كسب پيروزي در انتخابات محلي و استانداري اكنون به عنوان يكي از احزاب قدرتمند اسلواكي شناخته مي شود.

 



تجمع اعتراض آميز جوانان روسي عليه جنايات ناتو

جوانان روسي با تجمع مقابل سفارت آمريكا عليه جنايات ناتو در دنيا شعار دادند.
صدها نفر از مردم «مسكو» با تجمع مقابل ساختمان سفارت آمريكا در حالي كه عليه جنايات ناتو در عراق، افغانستان، ليبي و ديگر كشورها شعار مي دادند، براي قربانيان جنايات اين سازمان نظامي مراسم يادبود برگزار كردند.
به نوشته خبرگزاري رويتر، اين تجمع همزمان با سالگرد تاسيس سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در سال 1949 برگزار شد.
جوانان روسي با حمل تصاوير دلخراشي از قربانيان حملات نظامي ناتو در سرتاسر جهان، با كنايه سالروز تولد ناتو را به رهبران آن تبريك گفتند!
در بخشي از اين تجمع كه با حضور و همراهي نيروهاي امنيتي به آرامي برگزار شد، معترضان با تقديم گل به صورت نمادين ياد تمام قربانيان جنايات ناتو و غرب را گرامي داشتند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14