(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 فروردین 1391- شماره 20176

جريمه 100 هزار توماني و امتياز منفي 5 تا 10نمره اي براي عبور از چراغ قرمز
استاد ايراني جانشين دبيركل انجمن چشم پزشكي خاورميانه و آفريقا شد
دستگيري ناشر اطلاعات شخصي افراد در سايت هاي غيراخلاقي
دماي هوا در شهر راسك به 41 درجه رسيد
واژگوني پيكان 4 كشته و زخمي برجاي گذاشت
مرگ مشكوك يك نخبه علمي
وزير راه و شهرسازي: زائران ايراني بدون تعويض اتوبوس وارد خاك عراق مي شوند
كشف يك ميليارد طلاجات مسروقه از سارق حرفه اي اصفهان
راز جسد مردي در رودخانه زاينده رود برملا شد
ديروز در اولين روز از هفته سلامت همايش بزرگ پياده روي سالمندان برگزار شد
صاعقه جان جوان ايلامي را گرفت
غذايي با طعم مرواريد
طوفان هاي سهمگين در تگزاس
دوستي شگفت انگيز !
زامبي ها مي آيند !
قتل روزنامه نگار سوماليايي



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران خبر داد
جريمه 100 هزار توماني و امتياز منفي 5 تا 10نمره اي براي عبور از چراغ قرمز

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران از جريمه 100هزار توماني و راه اندازي دوربين هاي عبور از چراغ قرمز خبر داد.
سردار حسين رحيمي ديروز در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه شعار امسال پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت «بهبود رفتار ترافيكي، هوشمندسازي معابر» است از راه اندازي دوربين هاي عبور از چراغ قرمز در پايتخت خبر داد و گفت: بر اين اساس عبور از چراغ قرمز ضمن جريمه 100 هزار توماني 5 امتياز منفي براي رانندگان وسايط نقليه شخصي و 10 امتياز منفي براي رانندگان وسايط نقليه عمومي به همراه دارد.
وي اولويت هاي اصلي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در سال جاري را موضوع هوشمندسازي معابر و استفاده از تجهيزات الكترونيكي دانست و افزود: براين اساس 15 تقاطع پايتخت تاكنون به دوربين هاي عبور از چراغ قرمز مجهز شده اند كه اين ميزان تا پايان سال به 70 تقاطع افزايش مي يابد.
بذرافشان با اشاره به اينكه دوربين هاي نصب شده به صورت خودكار، خودروهايي را كه به حريم گذرگاه عابر پياده تجاوز كرده و بر روي آن توقف كرده و يا از چراغ قرمز عبور كرده اند را جريمه مي كنند، افزود: رانندگان براساس آيين نامه راهنمايي و رانندگي در زماني كه با چراغ زرد مواجه مي شوند بايد در پشت تقاطع سرعت خودروي خود را كاهش داده و آماده توقف شوند اين در حاليست كه متاسفانه رانندگان با ديدن چراغ زرد تازه پاي خود را بر روي پدال گاز فشار مي دهند تا از چراغ عبور كنند.
رئيس پليس راهور تهران با تأكيد بر اينكه گردش به راست تنها در معابري كه چراغ قرمز فلش دار و يا تابلوي گردش به راست دارد، مجاز است افزود: از زمان راه اندازي دوربين هاي عبور از چراغ قرمز در تهران به طور متوسط روزانه حدود 200 دستگاه خودرو به صورت ارشادي جريمه مي شوند كه بزودي اين جريمه ها از حالت ارشادي خارج شده و به قبض جريمه رسمي تبديل مي شوند.
تجهيز محدوده زوج و فرد به دوربين
وي از تجهيز تمام بزرگراه هاي تهران به دوربين هاي ثبت تخلف سرعت غيرمجاز خبر داد و گفت: هم اكنون تمام بزرگراه ها به جز يك بزرگراه در پايتخت به اين دوربين ها مجهز شده اند كه بزودي اين بزرگراه نيز به دوربين هاي ثبت تخلف سرعت مجهز شده و به اين ترتيب تمام خودروهايي كه داراي سرعت غيرمجاز باشند در بزرگراه هاي پايتخت به صورت الكترونيكي و آنلاين جريمه مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران تأكيد كرد: براساس تمهيدات انديشيده شده محدوده اجراي طرح زوج و فرد نيز در پايتخت به صورت الكترونيكي كنترل شده كه بر اين اساس بزودي دوربين هاي كنترل الكترونيكي محدوده زوج و فرد در اين محدوده نصب شده و نيروهاي پليس به صورت سيستمي مانند طرح ترافيك اين محدوه را كنترل مي كنند.
ايجاد 11هزار فضاي پارك حاشيه اي با پاركومترهاي مكانيزه در پايتخت
وي به راه اندازي پاركومترهاي مكانيزه در پايتخت اشاره كرد و به ايسنا گفت: اجراي اين طرح كه از اواخر سال گذشته آغاز شده است امسال نيز با قوت ادامه مي يابد كه بر اين اساس تاكنون 11 هزار فضاي پارك حاشيه اي در تهران به صورت مكانيزه كنترل مي شود كه تا پايان فروردين ماه سال جاري اين ميزان به 20 هزار فضاي پارك افزايش مي يابد.
رئيس پليس راهور تهران يكي از مشكلات شهروندان در خصوص اين پاركومترها را ساعت مجاز پارك خودروها با هر بار شارژ عنوان كرد و گفت: براي حل اين مشكل، امكان شارژ ساعت توقف در محل هايي كه پاركومتر نصب شده است براي يكبار شارژ تا 10 ساعت افزايش يافته است كه بدين ترتيب رانندگان مي توانند در زمان پارك در محل هاي تعيين شده با كارت هاي حمل و نقل شهروندي هزينه پارك خودرو خود را از يك تا 10 ساعت مشخص كنند.
وي افزود: براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي ساعت پارك وسايط نقليه در محل هايي كه پاركومتر نصب شده است از ساعت 7 صبح تا 21 است از سوي ديگر براساس مصوبه شوراي شهر تهران هزينه پارك در داخل محدوده طرح ترافيك به ازاي هر ساعت 600 تومان و خارج از محدوده طرح ترافيك 00 3تومان تعيين شده است.
رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: هم اكنون بلوار كشاورز، خيابان سخائي، خيابان هاي سميه، طالقاني، كريم خان زند، سهروردي، قائم مقام فراهاني، ميرزاي شيرازي و خردمند و محدوده هاي اطراف آنها علاوه بر معابر قبلي به پاركومترهاي مكانيزه مجهز شده اند كه اميدواريم اجراي اين طرح شدت يابد.
عدم اعمال جريمه دارندگان طرح ترافيك سال 90 تا پايان فروردين
جانشين رئيس پليس راهور تهران گفت: جريمه هاي افرادي كه داراي طرح ترافيك سال 90 هستند تا پايان فروردين اعمال نمي شود.
سرهنگ جمال بذرافشان در گفت وگو با مهر گفت: براساس اعلام رئيس پليس راهور تهران آرم هاي طرح ترافيك سال 90 تا واگذاري كامل آرم هاي جديد اعتبار دارد و رانندگان مي توانند در محدوده تردد كنند. البته مهلت يك هفته اي براي دريافت آرم هاي سال 91 تعيين شده است.
وي در مورد نحوه تحويل آرم آژانس هاي شهر تهران نيز گفت: اين آرم ها با همكاري سازمان حمل و نقل و ترافيك و اتحاديه آژانس داران به زودي واگذار مي شود.
جانشين رئيس پليس راهور تهران با اعلام اينكه دارندگان آرم هاي سال 90 تا پايان فروردين جريمه نمي شوند تأكيد كرد: در صورتي كه ماموران به اشتباه رانندگان داراي طرح را جريمه كرده اند، نگران نباشيد چرا كه اين جريمه ها در سوابق تخلفات رانندگان اعمال نمي شود.

 



استاد ايراني جانشين دبيركل انجمن چشم پزشكي خاورميانه و آفريقا شد

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان جانشين دبيركل انجمن چشم پزشكي خاورميانه و آفريقا (MEACO) انتخاب شد.
دكتر محسن بهمني كشكولي استاد چشم پزشكي است كه در سال 2012 ميلادي به عنوان جانشين دبيركل اين انجمن انتخاب شده است.
وي همچنين به عنوان دبير علمي كنگره بين المللي چشم پزشكي در سال 91 نيز انتخاب شده است.
بيست و دومين كنگره ساليانه چشم پزشكي ايران در روزهاي 8 تا 11آبان ماه 91 در سالن همايش هاي رازي برگزار مي شود.
دكتر محسن بهمني كشكولي فوق تخصص مجاري اشكي و حدقه از انگلستان، داراي گواهينامه جراحي مدرن آب مرواريد (فيكو) از انگلستان و داراي گواهينامه جراحي اندوسكوپي مجاري اشكي از انگلستان است.
وي استاد چشم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، مسئول سرويس جراحي پلاستيك چشم، دپارتمان چشم پزشكي، بيمارستان حضرت رسول اكرم در دانشگاه علوم پزشكي تهران و معاون پژوهشي دپارتمان و مركز تحقيقات چشم پزشكي، بيمارستان حضرت رسول اكرم است.

 



در استان مركزي انجام شد
دستگيري ناشر اطلاعات شخصي افراد در سايت هاي غيراخلاقي

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان مركزي از دستگيري فردي كه اقدام به انتشار اطلاعات شخصي افراد در سايت هاي غيراخلاقي مي كرد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك به نقل از معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي، مصطفي نوروزي گفت: با شكايت دو نفر از شهروندان خانم مبني بر اينكه اطلاعات شخصي و تلفن همراه و منزل آنان در سايت هاي غيراخلاقي منتشر و اين موضوع موجب سوءاستفاده مجرمين و هتك حيثيت آنان شده است موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي اظهار داشت: با توجه به اينكه اطلاعات شخصي شكات هر دو از يك منبع منتشر شده بود و احتمال مي رفت كه متهم با هر دو آنها اختلاف داشته و به اطلاعات آنان دسترسي داشته باشد تحقيق از شكات در دستور كار قرار گرفت.
نوروزي تصريح كرد: در تحقيقات به عمل آمده از شكات فردي كه به هر دو نفر نزديك و با آنها اختلاف داشت شناسايي و با استعلامات متعدد از مخابرات و شركت هاي ارائه كننده اينترنت در مركز استان مشخص شد، وي در زمان انتشار اطلاعات مربوطه به اينترنت متصل بوده لذا با هماهنگي مقام قضايي متهم دستگير و تحت بازجويي قرار گرفت.
نوروزي تصريح كرد: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به انتشار مطالب در چندين وبلاگ با همدستي فردي ديگر اعتراف كرد كه همدست وي نيز دستگير و ضمن اعتراف به بزه ارتكابي انگيزه خود را تشويش اذهان عمومي عنوان كرد.

 



دماي هوا در شهر راسك به 41 درجه رسيد

در هجدهمين روز فروردين دماي هوا در شهر راسك واقع در جنوب سيستان و بلوچستان به 41 درجه سانتيگراد رسيد.
به گزارش ايرنا از زاهدان در حالي كه بسياري از مردم شهرهاي مختلف كشور همچنان از وسائل گرمايشي در منازل خود استفاده مي كنند، دماي هوا ديروز در شهر راسك از توابع شهري مرزي سرباز واقع در جنوب استان سيستان و بلوچستان به 41 درجه سانتيگراد رسيد.
براساس همين گزارش دماي هوا در شهرهاي نيك شهر، دلگان، ايرانشهر، بندر كنارك واقع در جنوب سيستان و بلوچستان در پنجشنبه گذشته بين 37 تا 39 درجه سانتيگراد بود.
اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان اعلام كرد: طي همين مدت شهر زاهدان با حداقل 14 درجه سانتي گراد خنك ترين منطقه سيستان و بلوچستان بوده است.
بر پايه اين گزارش، اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان پيش بيني كرده است امروز براي بيشتر نقاط استان بجز نوار ساحلي كاهش وزش باد و گرد و غبار رخ خواهد داد اما از امشب اين روند معكوس خواهد شد.

 



واژگوني پيكان 4 كشته و زخمي برجاي گذاشت

اردبيل- خبرنگاركيهان:
واژگون شدن يك دستگاه خودرو پيكان در مسير پارس آباد به اردبيل موجب كشته و زخمي شدن چهار نفر از سرنشينان اين خودرو شد.
به گزارش خبرنگار ما خودرو پيكان كه از پارس آباد عازم اردبيل بود در حوالي 25كيلومتري اردبيل به دليل انحراف از مسير، خودرو واژگون شد و يكي از سرنشينان خودرو به نام خانم سيدزاده جان خود را از دست داد و ديگر مجروحان حادثه به مركز درماني اردبيل اعزام شدند. براساس خبرهاي دريافتي يكي از سرنشينان خودرو به نام سويل زاهد در كما به سر مي برد.

 



مرگ مشكوك يك نخبه علمي

مرگ مشكوك و حلق آويز شده يك نخبه علمي درخانه اش كارآگاهان را در برابر معماي يك پرونده جنايي قرار داد.
در نخستين دقايق بامداد ديروز خانواده پسر جواني در تماس با پليس از مرگ مشكوك پسرشان خبر دادند. دقايقي بعد تيمي از ماموران كلانتري 127 نارمك همراه بازپرس ويژه قتل در محل حادثه در خيابان شهيد مدني حاضر شدند. در نخستين بررسيها ماموران با جسد پسر 26 ساله اي روبرو شدند كه حلق آويز شده بود.
در ادامه تحقيقات مشخص شد، پسر جوان از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف بود و به تنهايي در آن خانه زندگي مي كرد. خانواده اش زماني كه متوجه غيبت طولاني او شده بودند نگران به خانه اش آمده و با جسد حلق آويز او روبه رو شدند.
بررسي ها نشان داد، چند روز قبل از اين ماجرا پسر جوان با حمله سارقان زورگير روبه رو شده و لپ تاپش به سرقت رفته بود.
با توجه به اينكه پسر جوان انگيزه اي براي خودكشي نداشت فوت او مشكوك به نظر رسيد و با دستور بازپرس كشيك قتل جسد براي تعيين علت مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد.
همچنين پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت. ماموران هم اكنون با طرح دو فرضيه قتل و خودكشي تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده اند.

 



وزير راه و شهرسازي: زائران ايراني بدون تعويض اتوبوس وارد خاك عراق مي شوند

اردبيل- خبرنگار كيهان:
از اين پس، زائران ايراني عتبات عاليات با همان اتوبوس هايي كه از شهرهاي خود حركت كرده اند به خاك عراق وارد مي شوند.
وزير راه و شهرسازي كه به اردبيل سفر كرده بود، با اعلام اين خبر افزود: براساس توافقات به عمل آمده، از اين به بعد در مرز مهران جابه جايي اتوبوس صورت نمي گيرد و مشكلي در ارتباط با تردد خودروهاي حامل زائران ايراني وجود ندارد.
علي نيكزاد خاطرنشان كرد: براي اولين بار، پنجشنبه گذشته اتوبوس هاي حامل زائران ايراني از طريق مرز مهران وارد خاك عراق شدند و نسبت به انتقال زائران به كربلا اقدام كردند.
وي در ارتباط با انتقال هوايي زائران ايراني گفت: در حال حاضر از نقاط مختلف كشور انتقال زائران و مشتاقان زيارت سالار شهيدان از طريق هوايي انجام مي شود و از اين بابت مشكلي وجود ندارد.
وي با اشاره به تاكيد رئيس جمهور مبني بر تسريع در آماده سازي راه آهن اردبيل- ميانه گفت: اين پروژه كه عمليات اجرايي آن از سال 76 آغاز شده، 26 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تلاش مي شود تا پايان دولت دهم به بهره برداري برسد.
وي گفت: اين پروژه به 6000 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد كه تاكنون بيش از يك هزار ميليارد ريال آن هزينه شده است.
نيكزاد اهميت راه اردبيل- سرچم را مورد تأكيد قرار داد و گفت: پروژه راه اردبيل- سرچم با توجه ويژه دولت در سال گذشته به بهره برداري رسيد و براي تامين هرچه بيشتر رفاه مردم نسبت به توسعه آن اقدامات لازم انجام پذيرفته است.
وي گفت: تا پايان شهريور ماه سال جاري، 80كيلومتر از اين مسير چهار خطه مي شود كه اين امر مطمئناً از بروز تصادفات جلوگيري مي كند و براي يكصد كيلومتر باقي مانده نيز تلاش هاي لازم انجام خواهد شد.
وي افزود: تا فرا رسيدن فصل سرما در مسير اردبيل-سرچم ايجاد و استقرار پايگاه هاي امداد و نجات، راهدارخانه و پليس راه انجام مي شود.
وي در مورد وضعيت مسكن مهر در استان گفت: در دولت نهم و دهم 93هزار و 500واحد مسكن شهري و روستايي در اردبيل شروع شده است كه بخش بزرگي از آنها به بهره برداري رسيده است.
وي در پايان گفت: تا آخر سال جاري مجموع مسكن مهر افتتاح شده در سطح استان اردبيل به 80هزار واحد خواهد رسيد.
هواپيمايي هما
خصوصي مي شود
وزير راه و شهرسازي همچنين در جريان بازديد از فرودگاه اردبيل اعلام كرد: براي سهولت انجام خدمات، شركت هواپيمايي هما به بخش خصوصي واگذار مي شود.
نيكزاد افزود: در حال حاضر 18 خط هوايي در سطح كشور فعاليت مي كنند كه از اين تعداد فقط شركت هواپيمايي هما، دولتي است.
وي گفت: در راستاي تحقق اهداف دولت مبني بر واگذاري شركت هاي زيرمجموعه به بخش خصوصي و سهولت ارائه خدمات وارتقاي شركت، هواپيمايي هما به بخش خصوصي واگذار مي شود.
وي همچنين از منتفي شدن خريد هواپيماهاي قطري خبر داد.
وي در ادامه گفت: امسال دستگاه كمك ناوبري CAT2 در اردبيل نصب و راه اندازي مي شود و تا پايان سال نيز پايانه حجاج اين فرودگاه به بهره برداري خواهد رسيد.
وي در ارتباط با راه اندازي شركت هواپيمايي «سبلان اير» گفت: وزارت راه و شهرسازي براي آغاز فعاليت اين شركت آماده همكاري با سرمايه گذاران مربوطه است.
وام كم بهره مسكن
براي خبرنگاران
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه تا پايان دولت دهم در تلاش هستيم بخش عظيمي از مشكلات مسكن در كشور برطرف شود، از رايزني ها براي پرداخت وام مسكن به خبرنگاران خبر داد.
نيكزاد ابراز داشت: خبرنگاران مي توانند از وام 25ميليون توماني به شكل قرض الحسنه استفاده كنند كه در مراكز استان اين تسهيلات با هفت درصد و ساير شهرستان ها با چهار درصد نرخ سود عرضه مي شود.
وي همچنين از تخصيص 30ميليون تومان وام خريد خانه براي خبرنگاران خبر داد و اظهار داشت: با رايزني انجام شده با بانك مركزي نحوه پرداخت آن به بانك هاي عامل غيربانك مسكن ابلاغ شده و قرار است با بازپرداخت طولاني مدت و نرخ هفت درصد اين تسهيلات در اختيار خبرنگاران قرار گيرد.
وزير راه و شهرسازي گفت: قرار است ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها متقاضيان را به بانك هاي عامل غير از بانك مسكن معرفي كنند تا با ساماندهي مسكن خبرنگاران براي هميشه مشكل اين قشر عظيم برطرف شود.
افزايش نرخ بليط
حمل و نقل زميني منتفي است
معاون وزير راه و ترابري نيز كه به همراه نيكزاد به اردبيل سفر كرده بود در گفت وگو با فارس اعلام كرد: هيچ گونه افزايش نرخ بليط را جز بحث اجراي مرحله دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها در حمل و نقل جاده اي در دستور كار نداريم.
شهريار افندي زاده از بازگشت نرخ اتوبوس ها به قيمت سابق بعد از پايان تعطيلات نوروزي خبر داد و گفت: اين كار از چهارشنبه هفته گذشته انجام شد و نرخ ها به قيمت قبلي و قبل از ايام سفرهاي نوروزي برگشت.
وي از پرداخت تسهيلات ويژه براي تعويض ميني بوس هاي فرسوده خبر داد و يادآور شد: ما بايد قانون محدوديت تردد ميني بوس هاي مسن را اجرا كنيم و در كنار آن با پرداخت تسهيلات بانكي و بسته هاي حمايتي به نوسازي ناوگان حمل و نقل اقدام كنيم.

 



كشف يك ميليارد طلاجات مسروقه از سارق حرفه اي اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در پي دستگيري يك سارق حرفه اي و سابقه دار منزل بيش از يك ميليارد ريال طلاجات و وسايل گرانبهاي مسروقه از منزلش كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با تشريح نحوه اين دستگيري اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل شهروندان و ارجاع چند گزارش در اين خصوص، تلاش براي يافتن عامل يا عوامل اين سرقت ها در دستور كار ماموران كلانتري 19 اين فرماندهي قرار گرفت.
«سرهنگ محمدعلي بختياري» افزود: ماموران با انجام تحقيقات ميداني و بكارگيري اقدامات خاص پليسي و با افزايش گشت هاي محسوس و غيرمحسوس پليس، سرانجام محل اختفاي سارق شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي تيمي از ماموران كلانتري 19 براي دستگيري متهم به محل موردنظر اعزام شدند.
رئيس پليس مركز استان اصفهان اظهار داشت: ماموران در يك عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير و در بازرسي از منزل وي مقادير زيادي طلاجات مسروقه به ارزش بيش از يك ميليارد ريال، تعداد دو تخته فرش مسروقه، تعداد زيادي وسيله برقي آشپزخانه مانند آبميوه گيري و چرخ گوشت و مقادير زيادي بدليجات، تعداد زيادي كيف زنانه، دو عدد دوربين عكاسي و فيلمبرداري سرقتي، چند عدد تابلو فرش گرانبها و تعداد زيادي ظروف چيني تزئيني مسروقه كشف و ضبط كردند.
بختياري ادامه داد: با توجه به اسناد و مدارك كافي عليه سارق مذكور، وي لب به اعتراف گشود و بيان كرد از طريق كمين در محلات و به محض خالي شدن منازل از ديوار و يا پشت بام وارد منزل شده و طلاجات، اموال باارزش و وجوه نقد را به سرقت مي برده است.
وي با بيان اين كه اين سارق به نام «غلام-ب» 26 ساله به 15 فقره سرقت منزل اقرار كرده است، اظهار داشت: در اين راستا تعدادي از مالباختگان شناسايي شدند و اموال مسروقه به آنان بازگردانده شد.

 



راز جسد مردي در رودخانه زاينده رود برملا شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با تلاش پليس آگاهي استان اصفهان راز قتل مردي كه جسدش دوماه پيش در رودخانه زاينده رود كشف شده بود برملا و قاتل وي نيز دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: هفتم بهمن ماه سال 90 درپي تماس تلفني شهروندي با مركز فوريت هاي پليسي 110 جسد مردي كه دست و پايش با طنابي بسته شده بود در رودخانه زاينده رود كشف شد.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: از آنجا كه هويت جسد بر اثر ماندن در درون آب قابل شناسايي نبود تحقيقات وسيعي براي شناسايي وي توسط تيم ويژه تشخيص هويت اين پليس انجام و سرانجام در كمتر از يك هفته كارشناسان موفق شدند مقتول را شناسايي كنند.
وي با بيان اينكه مقتول مردي حدود 28 ساله به نام اسماعيل - ق بود، كارآگاهان دريافتند كه او از يكي از استان هاي همجوار به اصفهان آمده و به منزل يكي از اقوام خود رفته بود.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان افزود: ماموران با انجام تحقيقات گسترده منزلي كه مقتول قبل از ناپديد شدن در آن مستقر شده بود را يافته و به سرعت به آن محل اعزام شدند و هنگامي كه كارآگاهان به محل اقامت وي براي بررسي هاي بيشتر وارد شدند تكه طنابي توجه آنان را جلب كرد.
وي افزود: با انتقال اين طناب به آزمايشگاه جنايي پليس و انجام آزمايش هاي دقيق مشخص شد طناب كشف شده به همراه جسد قسمتي از همين طنابي است كه كارآگاهان آن را در منزل مظنون حادثه يافته بودند.
حسين زاده گفت: با روشن شدن اين موضوع فرد مظنون به اتهام قتل دستگير و به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي داده شد و با قرار صادره روانه زندان شد.

 



ديروز در اولين روز از هفته سلامت همايش بزرگ پياده روي سالمندان برگزار شد

در نخستين روز هفته سلامت و با حضور وزيران ورزش و جوانان و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صبح ديروز همايش بزرگ پياده روي هفت هزار سالمند با شعار «سالمندي ورزش و سلامت معنوي» در بوستان ولايت تهران برگزار شد.
هدف از برگزاري اين همايش يك روزه تكريم اجتماعي سالمندان و توجه به امر سلامت در دوره سالمندي عنوان شده است.
براساس اين گزارش، در حاشيه برگزاري اين همايش گروه هاي فرهنگي و ورزشي با اجراي مراسم تواشيح، موسيقي ورزش باستاني و اجراي گروه دستان گويا به هنرنمايي و تشويق شركت كنندگان سالمند اين همايش يك روزه در هفته سلامت پرداختند.
بنابراين گزارش، در پايان اين همايش ورزشي به 100 نفر از شركت كنندگان به رسم يادبود جوايزي اهدا شد.
در مراسم برگزاري اين همايش بزرگ پياده روي «عليرضا مصداقي نيا» معاون بهداشتي وزير بهداشت، «حسن امامي رضوي» معاون درمان وزير بهداشت، «محمد هادي ايازي» معاون فرهنگي اجتماعي، شهرداري تهران در كنار محمد عباسي و مرضيه وحيد دستجردي حضور داشتند.
شعار امسال هفته سلامت «زندگي سالم، طول عمر بيشتر» نامگذاري شده است.هفته سلامت از 18 تا 24 فروردين با شعار «زندگي سالم، طول عمر بيشتر» در كشور برگزار مي شود.دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه اين همايش ورزشي با اشاره به افزايش بسيار زياد فشار خون بالا و سكته مغزي در كشور تاكيد كرد: كاهش تنها 3 گرم از ميزان نمك روزانه سبب مي شود كه سكته هاي مغزي و فشار خون بيش از 50درصد كاهش يابد.
وي افزود با روزي نيم ساعت پياده روي سلامت مردم حدود 50درصد ارتقا مي يابد.
دستجردي ادامه داد: استفاده از غذاهاي كم چرب و همچنين استفاده از روغن هاي مايع در طبخ غذا سبب كاهش بيماري هاي قلبي عروقي مي شود و لازم است سالمندان و همچنين ديگر گروه هاي سني از غذاهاي سنتي و آب پز استفاده كرده و از مصرف فست فودها و غذاهاي آماده پرهيز كنند. استفاده از لبنيات، شير و ديگر فرآورده هاي شير، كلسيم را به ميزان كافي به بدن مي رساند.

 



صاعقه جان جوان ايلامي را گرفت

معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي ايلام از برخورد صاعقه با جوان ايلامي و مرگ وي خبر داد.
سرهنگ «ناصر درويشي» ديروز به خبرنگار ايرنا گفت: رعد و برق و وقوع صاعقه سبب جان سپردن جوان 24 ساله ايلامي شد.
وي افزود: اين جوان كه به همراه دو نفر از دوستان خود براي تفريح به ارتفاعات روستاي «گله جار» بخش «چوار» شهرستان ايلام رفته بود دچار سانحه و برخورد رعد و برق با وي شد.
درويشي گفت: برخورد رعد و برق و صاعقه با اين فرد در نهايت باعث مرگ وي شد.

 



غذايي با طعم مرواريد

سرآشپز فيليپيني با طبخ گرانقيمت ترين «سوشي» جهان، نام خود را براي دومين بار در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «آنجليتو آرانتا» سرآشپز فيليپيني كه به «سرآشپز كارات» معروف است، با طبخ گرانقيمت ترين «سوشي» جهان، نام خود را در كتاب ركوردهاي گينس سال 2012 ثبت كرد.اين خوراك علاوه بر استفاده از بهترين ماهي، برنج، توفو و چاشني ها به سه قطعه مرواريد گرانقيمت آفريقايي مزين است.همچنين قطعات سوشي با روكشي از طلاي خوراكي پوشيده شده است.هر 5 تكه سوشي قيمتي برابر با يك ميليون و 978 هزار دلار دارد. «آرانتا» در سال 2010 نيز گرانترين سوشي جهان را طبخ كرده بود.

 



طوفان هاي سهمگين در تگزاس

چندين طوفان سهمگين طي چند روز گذشته بخش هايي ازايالت تگزاس آمريكا را درنورديد و خسارت هاي زيادي را بر جا گذاشت.
به گفته مقامات محلي اين ايالت، تعداد زيادي از ساختمان هاي مسكوني و تجاري با خاك يكسان شده است.گزارش رسانه هاي محلي اين ايالت حاكي از آن است كه شدت وزش باد باعث سقوط درختان بر روي سقف منازل و تخريب آنها شده است.طوفان همچنين باعث شده تا رانندگان حين رانندگي كنترل خودرو را از دست داده، منحرف شوند و با موانع موجود در خيابان برخورد كنند.گزارش دقيقي از تعداد تلفات و مجروحان اين حادثه اعلام نشده است؛ اما بررسي هاي اوليه حاكي از مجروحيت 10 نفر است كه وضعيت دو نفر از آنان وخيم گزارش شده است.با وقوع گردبادها به نظر مي رسد كه فصل طوفان هاي شديد در ايالات متحده آغاز شده است.طي چند روز گذشته بيش از 12تورنادو (گردباد) شهر دالاس و مناطق اطراف آن را در ايالت تگزاس آمريكا درنورديده اند. اين گردبادها از چنان قدرتي برخوردار بودند كه كاميون ها و تراكتورها همچون پر كاه به هوا بلند شده و در عرض پاركينگ هاي سرباز و بزرگراه ها به اين سو و آن سو پراكنده شده اند.
به گزارش نيوساينتيست، وقوع طوفان در ايالت تگزاس، خصوصاً در اين وقت از سال غيرمعمول نيست. اما طوفان هاي اخير كه تصور مي شود با شكل گيري همزاد خود موسوم به طوفان هاي
Supercell storm دنبال مي شوند بسيار سهمگين اند.

 



دوستي شگفت انگيز !

يك سگ در انگليس كه جوجه غاز يتيمي را از دست يك روباه وحشي نجات داده بود، هم اكنون از وي مراقبت مي كند.
به گزارش مهر، اين داستان جالب سرنوشت جوجه غازي ساكن «استستد» انگليس است. يك روباه وحشي به يك غاز مادر حمله كرد و او را كشت. جوجه اين ماده غاز نيز كه به شدت در خطر قرار داشت توسط سگي به نام «فرد» نجات يافت. اكنون اين جوجه غاز زرد رنگ يتيم كه «دنيس» نام دارد تحت مراقبت اين سگ است.صاحب 44 ساله اين سگ به ديلي ميل گفت: هنگامي كه «فرد» اين جوجه را از دست روباه نجات داد، به شدت گلي شده بود و «فرد» ساعتها او را ليسيد تا تميزش كند.وي افزود: دوستي اين دو با هم واقعاً شگفت انگيز است و بازي آنها آدم را به حيرت مي اندازد.

 



زامبي ها مي آيند !

برخي رسانه هاي بين المللي ادعا كردند: روسيه در حال ساخت يك اسلحه الكترومغناطيسي است كه مي تواند انسانها را به «زامبي» (مردگان متحرك) تبديل كند.
به گزارش ايسنا، نشريه «تودي اين تك» در مقاله اي آورده است: اين سلاح سيستم اعصاب مركزي را هدف قرار مي دهد. سازندگان آن مي گويند: پس از اينكه اسلحه مزبور بدن انسان را مورد هدف قرار داد، دماي بدن به شدت بالا مي رود، درست مثل اينكه انسان را داخل يك ماهي تابه داغ پرتاب كرده باشند.
تاكنون جزئيات بيشتري از اين وسيله هراس آور ارائه نشده اما مقامات روسيه كه ساخت اين اسلحه را تاييد كرده اند، تاكيد دارند قربانيان اين سلاح مثل آنچه در فيلم هاي هاليوودي نمايش داده مي شود تمايلي به خوردن انسانهاي ديگر ندارند و نمي توانند راه بيافتند و زامبي بودن خود را به ديگران سرايت دهند.

 



قتل روزنامه نگار سوماليايي

شاهدان عيني از كشته شدن يك روزنامه نگار در شهر «بلدوينه» در مركز سومالي خبر دادند.
گزارش ايرنا به نقل از منابع فرانسوي حاكي است، اين روزنامه نگار 22 ساله كه براي راديوهاي محلي «صداي هيران» و همچنين «شابل» كار مي كرده است، در نزديكي منزل مسكوني خود مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته و از پاي در آمده است.گفته مي شود، اكثر گلوله هاي شليكي به سمت «محاد سلاد عدن» خبرنگار راديوهاي محلي از ناحيه سر و پشت سر بوده است.شهر بلدوينه در 300 كيلومتري شمال «موگاديشو»، پايتخت سومالي واقع است.«محمد حسن» يكي از شاهدان عيني گفته است كه «عدن» بر اثر شدت جراحات وارده در دم كشته شده و ضاربان نيز از محل متواري شدند.در همين حال نيز سازمان خبرنگاران بدون مرز از سومالي به عنوان خطرناكترين كشور براي خبرنگاران در جهان ياد كرده است.بنابر اعلام اين سازمان، تنها از سال 2007 تا 2011 ميلادي 25 خبرنگار در سومالي از پاي درآمده اند.با كشته شدن «محا سلاد عدن»، شمار خبرنگاران كشته شده در جريان سالجاري ميلادي در سومالي نيز به 4 تن رسيده است.
گفته مي شود نبود سايه دولت در بسياري از مناطق كشور، بستري براي فعاليت برخي گروه هاي تروريستي، روساي جنگ، باندهاي جنايي و دزدان دريايي فراهم كرده و زمينه ساز درگيري هاي قبيله اي در اين كشور شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14