(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 فروردین 1391- شماره 20176

حديث دشت عشق
آغاز هفته بيست و نهم ليگ برتربا پيروزي با ارزش راه آهن مقابل مس
فرصت سوزي تراكتورسازي در خانه
اخبار كوتاه از فوتبال
دعوت از 18 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال
براي حضور در قهرماني آسيا تركيب نهايي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان مشخص شد
يك چهارم نهايي ليگ اروپا
يكه تازي اسپانيايي ها براي فتح جام
پيشنهاد جالب ديلي ميل به دي ماتئو
براي شكست بارسلونا از كي روش كمك بگير
اعزام تيم تير و كمان ايران به جام جهاني چين
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «بهروز قبادي»
رزمنده اي از مسجد امام سجاد(ع)
پاسدار شهيد «بهروز قبادي» در آبان 1339 در شهر خون و قيام ورامين متولد شد او از اوايل سال 57 با شجاعت در جلسات سياسي و مبارزاتي شركت و چندين بار مورد تعقيب قرارگرفت. او از اولين بسيجيان مسجد امام سجاد و پاسداران كميته انقلاب اسلامي بود كه فرماندهي گروهان عمليات فتح المبين و معاونت گردان بيت المقدس را بخوبي انجام داد. در اوايل سال 60 وارد سپاه شد و تا لحظه شهادت چندين مسئوليت را به عهده اش گذاشتند. عاقبت اين سردار مجاهد و شجاع پس از 5/2 سال در جبهه هاي غرب و جنوب در عمليات والفجر 1 در منطقه عملياتي فكه در 19/11/1361 شجاعانه جنگيد و به شهادت رسيد.

 



آغاز هفته بيست و نهم ليگ برتربا پيروزي با ارزش راه آهن مقابل مس
فرصت سوزي تراكتورسازي در خانه

تيم فوتبال تراكتورسازي با توقف مقابل فجرسپاسي دو امتياز حساس را در كورس قهرماني از دست داد .
هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال از ساعت 17 عصر ديروز با برگزاري 3 ديدار همزمان آغاز شد كه در مهم ترين آنها تراكتورسازي در خانه مقابل فجرسپاسي متوقف شد .
شاگردان امير قلعه نويي كه تا پيش از اين ديدار با 52 امتياز به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در رده دوم جدول قرار داشتند، در ورزشگاه يادگار امام تبريز كه بيش از 60 هزار تماشاگر را در خود مي ديد به مصاف فجرسپاسي رفتند و در پايان مقابل اين تيم با نتيجه تساوي بدون گل متوقف شدند تا فرصتي خوب براي كم كردن فاصله خود در صدر جدول را از دست بدهند.
در ديگر بازي مهم ديروز، مصاف دو تيم پايين جدولي راه آهن و مس كرمان كه براي فرار از خطر سقوط تلاش مي كنند در نهايت با برتري دو بر صفر شاگردان دايي خاتمه يافت .
گل هاي راه آهن را در اين بازي پربرخورد كه سه اخراجي داشت، مجتبي شيري(68) و حسين حجازي پور (70) به ثمر رساندند. در اين ديدار احمد حسن زاده(57) و عادل كلاه كج (72) از زمين بازي اخراج شدند تا مس در بيست دقيقه پاياني نه نفره به بازي ادامه دهد. حسين كاظمي (72) هم بازيكن اخراجي ميزبان در اين بازي بود .
راه آهن با سه امتياز اين بازي خانگي 32 امتيازي شد تا با مس هم امتياز شود اما به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به تيم كرماني بالاتر از اين تيم در رده چهاردهم قرار گرفت.
در اهواز نيز فولاد ميزبان سايپا بود كه در پايان با نتيجه دو بر يك مغلوب حريف خود شد. سايپا كه پس از حضور تقوي نتايج خوبي كسب كرده در اين ديدار با گل به خودي جلال كاملي مفرد مدافع فولاد (55) و علي زينالي (60) از حريف خود پيش افتاد وحتي تك گل كاوه رضايي(81) هم نتوانست مانع از شكست فولاد شود.
سايپا با اين پيروزي 37 امتيازي شد و به رده نهم جدول صعود كرد. فولاد هم با 39 امتياز در رده هفتم باقي ماند .
سپاهان محكوم به پيروزي
در خانه ملوان
بيست و نهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي از ساعت 17 امروز با برگزاري سه ديدار پيگيري مي شود كه طي آن تيم سپاهان، صدرنشين جدول رده بندي ليگ برتر در ورزشگاه تختي بندر انزلي به مصاف ملوان خواهد رفت.تيم سپاهان اصفهان محكوم به پيروزي مقابل ملوان بندر انزلي است، چرا كه اگر به غير از اين باشد، سايه دو تيم تراكتورسازي و استقلال سنگين تر از قبل بالاي سر صدرنشين جدول رده بندي ليگ برتر خواهد شد.
روي كاغذ شانس تيم سپاهان براي رسيدن به پيروزي مقابل ملوان زياد است. شكست ملواني كه سال 91 را با يك تساوي و يك شكست آغاز كرده است، نمي تواند كار چندان دشواري باشد. سپاهان قطعا ضعيف تر از نفت تهران نيست كه همين چند هفته قبل موفق شد ملوان را در انزلي شكست دهد، به ويژه در شرايط فعلي كه اهميت رقابت در صدر جدول رده بندي ليگ برتر ايجاب مي كند هر طور شده پيروز اين بازي شود.
برنامه ديدارهاي هفته بيست ونهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
شنبه-19/1/1391
¤شاهين بوشهر-نفت تهران(ساعت 17)
¤ملوان بندر انزلي-سپاهان اصفهان(ساعت 17)
¤صباي قم-نفت آبادان( ساعت 17)
يكشنبه-20/1/1391
¤ذوب آهن اصفهان-شهرداري تبريز( ساعت 30:15)
¤مس سرچشمه-استقلال(ساعت 30:16)
¤پيرزي-داماش گيلان( ساعت 19)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال تغييرات در سطوح مديريتي و فني استقلال
قوت گرفت
صحبت هاي تازه مديرعامل باشگاه استقلال تهران نشان مي دهد كه احتمال تغييرات در سطوح مديريتي و فني در اين تيم قوت گرفته است. روز گذشته علي فتح الله زاده در مصاحبه اي عنوان داشت: كساني كه منافعشان در استقلال قطع شده تا پايان فصل اجازه دهند كه ما به كارمان ادامه دهيم، بعد خودم مي روم تا فضا براي حضور فردي مانند قريب باز شود. وي همچنين يادآور شد كه كادرفني فعلي استقلال تحت هر شرايطي تا پايان فصل به كارخود ادامه مي دهد.
مزار كاپيتان گلباران شد
مراسم چهاردهمين سالگرد درگذشت سيروس قايقران عصر روز پنج شنبه با گلباران مزارش در كلوير انزلي و انتخاب بهترين هاي ورزشكاران سال 90 در مراسم چهارمين همايش بزرگداشت كاپيتان پيشين تيم ملي ايران برگزار شد. چهاردهمين سالگرد كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال ايران روز پنج شنبه در مزار آن فقيد واقع در مسجد حسينيه كلوير و چهارمين همايش بزرگداشت سيروس قايقران در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي واقع در بلوار معلم برگزار شد.در ابتدا جمع زيادي از دوستداران فوتبال و مسئولان حضور داشتند و با گراميداشت ياد و خاطره سيروس قايقران با حضور در مزار وي در كلوير انزلي، مزار كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال ايران را گلباران كردند. محمد مايلي كهن، احمدرضا عابدزاده و بهزاد داداش زاده و همچنين فردين معصومي از چهره هاي شاخص حاضر در اين مراسم بودند.
قلعه نويي: كار من در تبريز تازه از سال آينده شروع مي شود
امير قلعه نويي سرمربي تراكتورسازي تبريز مدعي شد كه كارش در تبريز تازه از سال آينده آغاز مي شود. در حالي كه اين روزها عنوان مي شود قلعه نويي سرمربي فصل آينده استقلال است سايت باشگاه تراكتورسازي با قرار دادن مصاحبه اي از اين مربي روي خروجي خود از قول قلعه نويي يادآور شد: با هيچ تيمي مذاكره نكرده و تمام ذكر و فكرم روي 6 بازي باقيمانده است و بعد از اتمام ليگ در مورد تيم فصل آينده تصميم خواهم گرفت ولي اين مسئله را هم مي گويم كه كار من در تبريز از سال آينده شروع خواهد شد. وي افزود: خيلي ها دوست دارند در تبريز و در تيم تراكتورسازي بازي كنند و اگر ما بتوانيم به اهداف خود در 6 بازي آينده برسيم قطعا براي جذب بازيكنان براي فصل بعد مشكلي نخواهيم داشت.
درخواست جلسه هيئت رئيسه فدراسيون از وزير ورزش
هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال پس از صدور مجوز فعاليت براي علي كفاشيان از سوي هيئت دولت، از وزرات ورزش براي برگزاري يك نشست خصوصي با محمد عباسي درخواست وقت كرده است.وزير ورزش روز چهارشنبه اعلام كرد كه هيئت دولت با توجه به بازنشستگي كفاشيان مجوز ادامه حضور وي در فدراسيون فوتبال را صادر كرده است.
پيشنهاد رشوه 60 ميليوني به كاپيتان صبا!
با نزديك شدن به هفته هاي پاياني ليگ به نظر مي رسد بازهم موضوع پرداخت رشوه و تباني برخي تيم ها داغ شده است. در همين خصوص سهراب بختياري زاده كاپيتان باسابقه صباي قم طي
گفت وگويي با سايت گل مدعي شد: چندي قبل پيامكي دريافت كرده كه در آن به وي پيشنهاد شده در ازاي دريافت شصت ميليون تومان باعث شكست تيم خود در بازي هاي ليگ برتر شود. بختياري زاده در توضيح اين مطلب گفت: يك اس ام اس غريبه بود. من به تازگي از شماره اي استفاده مي كنم كه فقط معدودي از دوستان من آن را دارند و ديدن اين اس ام اس براي من تعجب برانگيز بود اما ظاهرا كسي كه اين پيامك را ارسال كرده بود كارش را خوب بلد است. متن پيامك يك پيشنهاد 10 ميليوني بود، اينكه من كاري بكنم تيمم در 6 بازي باقيمانده امتياز از دست بدهد. يعني پنالتي بدهم و خرابكاري كنم تا در ازاي هر بازي 10 ميليون تومان پول بگيرم!در اين پيامك طرف ادعاي 5 ميليون قبل از بازي و 5 ميليون بعد از بازي مي دهد.

 



دعوت از 18 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال

18 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال براي ديدار دوستانه با تيم ملي امارات دعوت شدند.
از سوي كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي ايران، 18 بازيكن براي حضور در يك اردوي چهار روزه از 26 تا 29 فروردين ماه جاري و ديدار دوستانه با تيم ملي امارات در دوبي دعوت شدند.
اين بازيكنان بايد ساعت 13 روز شنبه 26فروردين ماه خود را در محل هتل اوين به كادرفني تيم ملي معرفي كنند. آنها صبح 27 فروردين يك جلسه در تهران تمرين خواهند داشت و همان شب عازم دبي مي شوند.
اعضاي تيم ملي كشورمان روز 28 فروردين نيز يك جلسه در دبي تمرين خواهند كرد و 29 فروردين با تيم ملي امارات ديداري دوستانه و تداركاتي برگزار مي كنند. تيم ملي فوتبال كشورمان قرار است پس از اين ديدار عازم ايران شود.
اسامي بازيكنان دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
محسن فروزان، شهاب گردان، حسين ماهيني، شجاع خليل زاده، سيامك كوروشي، اميرحسين صادقي، احسان حاج صفي، قاسم حدادي فر، رضا حقيقي، پيام صادقيان، پژمان نوري، محمد غلامي، آرش افشين، كريم انصاري فرد، قاسم دهنوي، محمد قاضي، يعقوب كريمي و محمدرضا خلعتبري .
كوروشي، صادقي، صادقيان، افشين، غلامي و دهنوي بازيكناني هستند كه در اردوي اخير تيم ملي حضور نداشتند اما براي بازي با امارات به جمع ملي پوشان فوتبال ايران دعوت شده اند.
همچنين به دليل درگير بودن تيم هاي استقلال، پيروزي و سپاهان در رقابت هاي ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا، از اين سه تيم هيچ بازيكني به اين اردو دعوت نشده است.

 



براي حضور در قهرماني آسيا تركيب نهايي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان مشخص شد

در پايان ركوردگيري تيم هاي ملي وزنه برداري، تركيب تيم ملي بزرگسالان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا مشخص شد.
مجيد عسكري در دسته 62 كيلوگرم، سجاد بهروزي و مرتضي رضائيان در 69 كيلوگرم، سهراب مرادي و كيانوش رستمي در 85 كيلوگرم، نواب نصير شلال در 105 كيلوگرم و بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني در +105 كيلوگرم هشت وزنه برداري هستند كه پس از ركوردگيري تيم ملي، از سوي كادر فني به عنوان مسافران كره جنوبي معرفي شدند.
در اين ميان سيدمهدي پانزوان و بهادر مولايي كه ركوردهاي كمتري را در مقايسه با حريفان بالاي سر بردند، شانس حضور در تركيب اصلي تيم ملي را از دست دادند. پانزوان در رقابت 69كيلويي ها بعد سجاد بهروزي و مرتضي رضائيان در رده سوم ايستاد و مولايي هم در رقابت با بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني پائين تر از حد انتظار ظاهر شد.

 



يك چهارم نهايي ليگ اروپا
يكه تازي اسپانيايي ها براي فتح جام

در دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ اروپا شب گذشته سه نماينده اسپانيا با پيروزي مقابل حريفان خود به نيمه نهايي راه يافتند.
آتلتيكومادريد كه در ديدار رفت با نتيجه 2 بر يك هانوفر را شكست داده بود در ديدار برگشت و در خانه نماينده آلماني همين نتيجه را تكرار كرد و در مجموع با نتيجه 4 بر 2 به پيروزي رسيد و به نيمه نهايي راه يافت.
آتلتيك بيلبائو كه در مرحله قبلي منچستريونايتد را حذف كرده بود مقابل شالكه به تساوي 2-2 دست يافت اما در مجموع دو بازي با نتيجه 6 بر 4 به پيروزي رسيد تا يك نماينده ديگر آلمان حذف و يك نماينده ديگر اسپانيا به نيمه نهايي برسد. والنسيا نيز كه در ديدار رفت با نتيجه 2 بر يك مغلوب آلكمار شده بود شب گذشته در مستايا انتقام سنگيني از حريف هلندي گرفت و اين تيم را با نتيجه 4 بر صفر درهم كوبيد تا در مجموع با نتيجه 5 بر 2 به نيمه نهايي برسد.
در تنها ديداري كه هيچ يك از تيم هاي آن اسپانيايي نبودند اسپورتينگ ليسبون پرتغال مقابل متاليست خاركيف اوكراين به تساوي 1-1 رسيد اما با توجه به پيروزي 2 بر يك در ديدار رفت در مجموع با نتيجه 3 بر 2 از سد حريف خود گذشت و تنها تيم غيراسپانيايي مرحله نيمه نهايي اين فصل ليگ اروپا لقب گرفت.
برنامه ديدارهاي مرحله نيمه نهايي به شرح زير است:
¤ آتلتيكومادريد- والنسيا
¤ اسپورتينگ ليسبون- آتلتيك بيلبائو

 



پيشنهاد جالب ديلي ميل به دي ماتئو
براي شكست بارسلونا از كي روش كمك بگير

نشريه ديلي ميل با ذكر خاطره اي از گري نويل به سرمربي چلسي توصيه كرد براي شكست دادن بارسلونا از كارلوس كي روش كمك بگيرد.
روزنامه ديلي ميل چاپ انگليس ديروز در گزارش ويژه اي به اين موضوع اشاره كرده كه چلسي و سرمربي ايتاليايي آن مي توانند از تجربه هاي گاس هيدينگ و كارلوس كي روش براي شكست بارسلونا استفاده كنند.
در گزارش اين روزنامه آمده است: وقتي كه چلسي خود را براي رويارويي با بارسلونا در نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا آماده مي كند دي ماتئو مي تواند به مدير باشگاه خود بگويد كه شماره تلفن گاس هيدينگ و كارلوس كي روش را به او بدهد تا از آن ها براي شكست بارسلونا مشاوره بگيرد.
هيدينگ قطعا مي تواند ارزش تماس گرفتن را داشته باشد. چرا كه تيمش سه سال پيش در آستانه حذف بارسلونا قرار داشت. در آن زمان آبي هاي شهر لندن با برنامه خاصي بازي مي كردند و اين قدرت را داشتند كه از پس هر حريفي بربيايند. با اين حال آن ها در پايان با گل اينيستا كه در وقت هاي اضافي به ثمر رسيد از صعود به فينال باز ماندند هرچند كه نبايد قضاوت بحث برانگيز تام هننيگ اوربو را در آن بازي ناديده گرفت.
دي ماتئو علاوه بر درس گرفتن از آن بازي مي تواند به كتاب خاطرات گري نويل كه اخيرا چاپ شده سري بزند. در جايي كه مدافع پيشين منچستر يونايتد نوشته است: ما دو فينال از سه فينالي كه به آن صعود كرده بوديم را به بارسلونا واگذار كرديم اما در سال 2008 در نيمه نهايي آن ها را شكست داديم. پايه و اساس برنامه منچستر يونايتد درآن بازي از سوي كي روش طراحي شده بود.
در اين بازي در نهايت بارسلونا در طول 180 دقيقه نتوانست گلي به منچستر بزند و شياطين سرخ با تك گل اسكولز به فينال راه يافتند.

 



اعزام تيم تير و كمان ايران به جام جهاني چين

تيم هاي ملي مردان و زندان كامپوند و ريكرو ظهر امروز براي شركت در جام جهاني چين عازم اين كشور خواهند شد.
ملي پوشان ريكرو را ساره اسدي، مريم محمودي، زهرا دهقان، ميلاد وزيري، كيوان رياضي مهر، حامد فوري و احمد پارسا تشكيل مي دهند.
همچنين امير كاظم پور، مجيد قيدي بهزاد پاك زاد، رضا زماني نژاد، مهتاب پارسامهر، مريم رنجبر، ليدا حليميان و فاصله عالي پور هم ملي پوشان كامپوند هستند كه به اين مسابقات اعزام خواهند شد.
با توجه به اين كه اين وردكاپ پيش از آخرين مسابقات كسب سهميه المپيك برگزار مي شود از حساسيت بالايي برخوردار است و بيشتر كشورها در آن شركت خواهند داشت.اين مسابقات از 22 فروردين ماه به مدت هفت روز در كشور چين برگزار خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در ادامه مسابقات كسب سهميه المپيك قزاقستان ديروزدر وزن 64 كيلوگرم مهدي طلوتي با بوكسوري از كشور عراق به رقابت پرداخت كه در پايان با امتياز 28بر17«وسام جابر» حريف عراقي خود را شكست داد و به دور بعدي صعود كرد . طلوتي براي رسيدن به سهميه المپيك لندن بايد فردا در سومين مسابقه خود حريف كره اي خود را از پيش رو بردارد.
¤ مصطفي سليماني دانشجوي مقطع دكتراي رشته مهندسي برق در دانشگاه ساوتمپتون براي حمل مشعل المپيك انتخاب شد.اين دانشجوي ايراني 24 ساله با اشاره به اينكه 8 سال است براي تحصيل در انگلستان اقامت دارد، گفت: در حال حاضر براي گذراندن تعطيلات عيد به ايران آمده ام و در پايان فروردين به انگلستان بازخواهم گشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14