(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 فروردین 1391- شماره 20177

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فوايد مذاكره با آمريكا !؟
پژوهشگر برجسته امريكايي: آژانس پاسخي منطقي براي استدلال هاي ايران ندارد
ارسال نامه از سوي احمدي نژاد به رئيس هيات عالي حل اختلاف تكذيب شد
نماينده دائم هند درسازمان ملل: نقش ايران به عنوان يك قدرت منطقه براي حل بحران سوريه تعيين كننده است
صالحي:ايران با هدف حفظ استقلال سياسي خود تمام محدوديت ها را تحمل كرده است
بزرگترين ناو آمريكايي براي «پاسخ گويي» به سپاه آماده مي شود
رئيس مركز مين زدايي كشور: پاكسازي مناطق آلوده به مين امسال پايان مي يابد
ديلي تلگراف فاش كرد كلاهبرداري 25 ميليون پوندي بي بي سي از مشتركان
انيس نقاش: انقلابيون كشورهاي منطقه از تجربيات ايران استفاده كنند
نماينده مجلس عراق تاكيد كرد عزم دولت مالكي براي اخراج منافقين از عراق
آيت الله ممدوحي: مسئولان و رسانه ها مردم را به خريد كالاي ايراني تشويق كنند
اقدام عجيب يك سايت خبري و هوشياري افكار عمومي
دهقان: كميسيون ويژه براي حمايت از توليد ملي در مجلس نهم تشكيل مي شود
فرمانده هوانيروز خبر داد بهره برداري از «بالگرد ملي» در آينده نزديك
تالار وحدت ميزبان نوزدهمين مراسم پاسداشت سيد شهيدان اهل قلم



فوايد مذاكره با آمريكا !؟

1- از آنجا كه مذاكره با آمريكا، مقدمه خيلي چيزهاي ديگر، من جمله رابطه با آمريكاست، مي توان در ايالات متحده، چند واحد دانشگاه آزاد تأسيس كرد و عنداللزوم، «م.ه» را رهسپار آن ديار، براي رسيدگي به مشكلات شعبه مذكور نمود!
2- مي توان به بهانه مذاكره با آمريكا، «ميدان آزادي» را وقف «برج آزادي» كرد، اما به نام نزد!!
3- هنگام مذاكره با آمريكا، بايد تصريح كرد؛ ما از همان قبل انقلاب... يعني ببخشيد؛ قبل از كشف آمريكا توسط كريم پوست كلفت، خواهان رابطه با كاخ سفيد بوديم، اما در عين حال، چيزي به نام مان نبود!
4- بايد مدنظر داشت كه حتي المقدور، ناگفته هاي ما از مذاكره با آمريكا، خيلي بيشتر از گفته هاي ما در اين زمينه باشد! بايد مثل بلبل، حرف بزنيم، ولي تاكيدمان بر اين باشد كه عاقبت، روزي سكوت را خواهيم شكست! حالا يا الهام بخش وحدت، يا الهام بخش غفلت!!
5- در مقوله مذاكره با آمريكا، مي بايست به جاي ديدن امام در بيداري، امامعلي رحمانف را در خواب، زيارت كنيم!! پرواضح است جناب رحمانف در عالم خواب، بايد نكات زير را مدنظر داشته باشد.
5/1: رحمانف بايد آگاه باشد كه به خواب چه كسي آمده است.
5/2: صحبت هاي رحمانف در عالم رويا نبايد مخل «خر و پف سرگشاده» باشد!
5/3: رحمانف در عالم خواب، اگر احياناً چيزي پيدا كرد، بايد بياورد تا به نامش بزنيم!!
5/4: اگر رحمانف در خواب، و در جواب ما سكوت كرد، اين سكوت بايد نشانه رضايت ايشان از مذاكره با آمريكا تلقي شود. با اين همه آمديم و امامعلي رحمانف در مخالفت با ما حرف زد؛ در چنين حالتي، جامعه را منتظر ناگفته هاي خود نگه مي داريم، اما تذكرات لازم را به رحمانف خواهيم داد!
5/5: جناب رحمانف، جز براي همراهي و اعلام رضايت، نبايد وارد عالم خواب ما شود!
5/6: بر محافظين فرض است هنگام تردد رحمانف در اطراف خواب ما، خودشان را به جليقه ضدگلوله، سپر دفاع ضدموشكي، تانك، پنجه بكس، و غفلت مولوكوف(!) مجهز كنند!!
6- از محسنات ويژه مذاكره با آمريكا، پول گرفتن از شيطان بزرگ، بدون واسطه ملك عبدلي است! هنگام دست دادن به ابليس، هرچه دست، كمتر باشد، ضمن كمك به توليد ملي، درجه آخر به سود مصرف كننده تمام مي شود!!
7- مذاكره با «شيطان بزرگ» مي تواند مقدمه تعامل با «شيطان رجيم» باشد! جذب حداكثري بايد شامل حال هر 2 شيطان شده، در پروسه برگردان شيطان رجيم به بهشت، نقش بازيگر مكمل زن را بازي كند!! از درگاه عادل بايد خواست ضمن الگوگيري از خاندان اشراف، به جاي محاكمه ابليس، از در مذاكره با وي درآيد!! محل اين مذاكره مي تواند منچستر انگليس، پرسپوليس، آناپوليس يا هر جاي ديگري باشد!
8- كتاب «ناگفته هاي مذاكره با آمريكا» بايد قبل از مذاكره با آمريكا، توسط «نشر معارف ضدانقلاب»، پيش بيني و چاپ شود!
9- جمعه ها بايد در برنامه «يك و يك و يك»، ميان جريان انحرافي و راس فتنه، مسابقه طناب كشي مذاكره با آمريكا برگزار شود. در اين شيرين كاري، هر كه برنده شد، مجري «مسابقه محله» بايد وي را از ناحيه چيز، ماچ كند!
10- اگر مذاكره با آمريكا از نظر بزرگان، در حكم معامله با آمريكاست، هيچ عيبي ندارد؛ در اين معامله، مي توان «پسته خندان» به آمريكا داد، اما به نام نزد!! اينطوري، ضمن رفع دغدغه بزرگان، ابرقدرتي كاخ سفيد هم به بازي گرفته مي شود!
11- مهم ترين حسن مذاكره با دولت آمريكا، تودهني زدن به مردم آمريكا در مسئله جنبش تسخير وال استريت است! روشن است اگر مردم يك كشور، ضعيف شوند، دولت آن كشور هم ضعيف مي شود؛ لذا مذاكره با آمريكا، در اصل، مقابله با كاخ سفيد است!! اين نكته ظريف، متاسفانه از ديد حكيمانه بزرگان دوره مانده!!
12- از آنجا كه در نوروز، بنا به گفته ليدر جريان انحرافي؛ «دست و پاي شيطان، در غل و زنجير است»، مي توان نزديكي اين ايام به ايام نوروز را به فال نيك گرفت و ضمن مذاكره با شيطان، دست و پاي وي را از غل و زنجير باز، عاشقي با ابليس را آغاز، بر بلنداي كاخ سفيد، پرواز، و اوج علاقه خود به اتاق بيضي را ابراز كرد!
درك مطلب2: چه هنگامي از سال، دست و پاي شيطان در غل و زنجير است؟!
الف) هنگام سمنوپزون عمه ليلا در ميدان تجريش!
ب) هنگامي كه بعضي ها و ليدر جريان انحرافي، جفت شان در يك ساعت، در يك ساحت، و در يك مساحت(!) خوابيده باشند.
ج) هنگام ساندويچ خوردن «ف. ه» در خيابان انقلاب اسلامي
د) هنگام مذاكره با آمريكا
«آقاي چيز»

 



پژوهشگر برجسته امريكايي: آژانس پاسخي منطقي براي استدلال هاي ايران ندارد

يك پژوهشگر برجسته امريكايي تاكيد كرد ديدار با دكتر علي اصغر سلطانيه در وين و شنيدن توضيحات وي درباره مذاكرات اخير ايران و آژانس ابهامات وي درباره هم دستي آمانو، مديركل آژانس با امريكا را كاملا برطرف كرده است.
گرت پورتر ( Gareth Porter ) مورخ و نويسنده امريكايي كه تحقيقات مبسوطي هم درباره برنامه هسته اي ايران دارد، روز جمعه 18 فروردين 1391 (5 آوريل 2012) در گفت وگو با « پال جي» سردبير ارشد شبكه تلويزيوني اينترنتي رييل نيوز
( RealNews ) به شرح ديداري پرداخت كه اخيرا با سلطانيه در وين داشته و طي آن از جزئيات تخلفات آژانس از توافقاتش با ايران آگاه شده است.
پورتر در اين گفت وگو مي گويد: «سفر ماه فوريه هياتي از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران به رهبري رئيس بخش پادمان هاي آژانس كه بلژيكي است انجام شد. بدترين مطلبي كه در اين خصوص مطرح شد بلافاصله پس از خروج اين هيات از ايران بود. در اين خصوص گفته شد، ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري نمي كند و اين مساله تاسف بار است. پس از بيان اين سخنان از زبان بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي، در رسانه ها به نقل از افراد متعدد ديگري كه منابع گمنام بودند همين مطلب مطرح شد كه ايران اين فرصت را داشت تا ثابت كند با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري كند و بويژه به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه بدهد از مركز نظامي پارچين ديدن كنند اما ايران در اين امتحان مردود شد و نشان داد كه هنوز در مسير خودداري از همكاري ها با آژانس بين المللي انرژي اتمي حركت مي كند. اين همان پيام متحد و واحدي بود كه رسانه هاي آمريكايي در اين خصوص منتشر كردند».
اشاره پورتر به سفري است كه تيم آژانس به سرپرستي هر من ناكارتس به ايران داشت اما به دليل فشارهاي شديد آمانو نتوانست درباره تدوين يك مداليته با ايران به تفاهم برسد.
وي سپس به شرح ديدار خود با سلطانيه پرداخته و گفته است: « من مصاحبه اي چند ساعته با علي اصغر سلطانيه داشتم كه وي در آن مصاحبه اطلاعات بسيار زيادي را فاش كرد زيرا به نظرم، او پيش از ورود من به وين تصميم گرفته بود جزييات زيادي را درباره مذاكرات طرف ايراني با آژانس بين المللي انرژي اتمي فاش كند زيرا او هدايت تيم ايراني را در اين گفت وگوها با هيات آژانس بين المللي انرژي اتمي در تهران در 20 و 21 فوريه برعهده داشت. سلطانيه با ارجاع دادن به بخشهاي مشخص گفت وگوها دقيقا به من گفت كه در گفت وگوها چه مطالبي مطرح شده است. من در اين مصاحبه متوجه شدم كه دو طرف پيش از تاريخ 20 و 21 فوريه در تهران بايكديگر ملاقات داشته اند. در فاصل نشست ماه ژانويه و ماه فوريه در تهران، ملاقات هايي در وين انجام شده است و سلطانيه با دو مقام بلندپايه آژانس بين المللي انرژي اتمي ملاقات هايي داشته است. به گفته سلطانيه اين گفت وگوها، ملاقات هاي بين دو جلسه اصلي بوده است. به گفته سلطانيه در اين گفت وگوها، پيشرفت هاي چشمگيري درباره تبيين پيش نويس مورد توافق از طريق مذاكرات حاصل شد كه همين پيش نويس پايه و اساس گفت وگوها در ماه فوريه باشد. سلطانيه به من گفت در اين ملاقات ها در وين، دو طرف توافق كردند كه درخواست آژانس بين المللي انرژي اتمي براي ديدار از پارچين كه در ماه ژانويه مطرح شده بود تا جلسه شوراي حكام در ماه مارس به تعويق بيفتد».
وي ادامه داده است: «بايد توجه داشت كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي دو مرتبه در سال 2005 از مركز نظامي پارچين ديدن كردند و در آنجا هيچ چيزي پيدا نكردند. بنابراين، مي بينيم كه طرف ايراني نگراني هايي درباره كرنش كردن درباره خواسته آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين زمينه پيش از انتخابات مجلس داشت. فكر مي كنم همين مساله در ملاقات با مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز تشريح شده بود. مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در ملاقات ها گفته بودند كه مشكلي ندارد و آژانس تا برگزاري نشست شوراي حكام در ماه مارس براي طرح بازرسي از پارچين صبر خواهد كرد يعني آژانس فقط بايستي چند هفته صبر مي كرد. اما همانطور كه سلطانيه به من گفت وقتي هيات اعزامي آژانس بين المللي انرژي اتمي در 20 فوريه به تهران رفت، در كمال تعجب خواهان بازرسي فوري از پارچين شدند تا از اين پايگاه نظامي ديدن كنند، جايي كه آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش ماه نوامبر 2011 خود از آن سخن گفته و اشاره كرده بود كه دستگاه هاي مهار انفجار در اين مركز وجود دارد كه يك دهه پيش ساخته شده بود و ظاهرا از آن براي انجام آزمايش هاي هسته اي با استفاده از آزمايش هاي هيدروديناميك استفاده مي شود. البته خود اين نوع آزمايش هم نشان مي دهد كه در اين آزمايش ها از مواد شكافت پذير استفاده نشده است. پاسخ طرف ايراني به اين درخواست هيات اعزامي آژانس بين المللي انرژي اتمي اين بود كه نمي توانند از پارچين ديدن كنند زيرا در نشست هاي وين توافق شده بود كه اين كار به تعويق بيفتد و نمي توان در چنين فاصله زماني اين كار را انجام داد. هيات اعزامي آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از خروج از ايران، اين مساله را به گونه اي مطرح كرد كه از اين واكنش ايران شوكه شده است و همين مساله نشان مي دهد كه ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري نمي كند. اين موضع آژانس برخلاف رويه مورد توافق بود».
پورتر سپس به تشريح اين موضوع پرداخته است كه وقتي تصميم گرفت مقاله اي در اين باره بنويسد، آژانس از هرگونه همكاري با وي خودداري كرده است.
اين مورخ امريكايي مي گويد: «من وقتي مقاله ام را در اين خصوص مي نوشتم، به صورت مشخص از آژانس بين المللي انرژي اتمي درخواست كردم تا در اين خصوص اظهارنظر كند. من پيش نويسي از مقاله ام را براي آژانس بين المللي انرژي اتمي ارسال كردم تا درباره صحت و سقم اظهارات علي اصغر سلطانيه اظهارنظر كند. آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به اين درخواست مرا به اظهارات مختصر يوكيا آمانو ارجاع داده اند كه در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي مطرح و در آن اظهارات مذكور به چالش گرفته شده بود بدون آنكه به صورت مشخص به اظهارات علي اصغر سلطانيه در اين خصوص اشاره اي كند».
پورتر دليل همه اين اتفاقات را وابستگي شديد آمانو به امريكا دانسته و تاكيد كرده است: «يوكيا آمانو به اتكاي تلاش هاي ديپلماتيك بسيار منسجم آمريكا انتخاب شد پس از آنكه وي به هيات آمريكايي در آژانس بين المللي انرژي اتمي اطمينان خاطر داد كه وي درباره مسائل اساسي مطرح براي آژانس بويژه درباره مسائل ايران در جبهه آمريكا قرار دارد. بخشي از اسناد مرتبط با اين مساله در اسنادي كه ويكي ليكس سال گذشته منتشر كرد فاش شد. بنابراين مي بينيم كه يوكيا آمانو درباره مساله ايران، دنباله روي خواست آمريكا و متحدانش بوده است. كاري كه آژانس بين المللي انرژي اتمي براي ائتلاف ضدايراني انجام مي دهد نگاه داشتن ايران در جايگاه متهمان است و اينكه آژانس بين المللي انرژي اتمي به نمايندگي از جانب جامعه بين المللي، ايران را در موضعي نگاه دارد كه به خودداري از همكاري با آژانس و مخفي كردن مسائل متهم باشد تا اينكه آمريكا و متحدانش بتوانند شديدترين تحريم ها را برضد ايران تصويب كنند و به اعمال فشارهاي ديپلماتيك برضد ايران ادامه بدهند آنهم در شرايطي كه قرار است گفت وگوهايي با ايران در اين خصوص انجام شود».

 



ارسال نامه از سوي احمدي نژاد به رئيس هيات عالي حل اختلاف تكذيب شد

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رييس جمهور خبر ارسال نامه اي توسط رييس جمهوري به رييس هيات عالي حل اختلاف در خصوص طرح استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، را تكذيب كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، متن تكذيبيه مركز ارتباطات،اطلاعات و تبليغات دفتر رييس جمهور بدين شرح است:
بدنبال انتشار خبري مبني بر ارسال نامه اي توسط رييس محترم جمهور به رييس هيات عالي حل اختلاف در خصوص طرح استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، بدينوسيله اعلام مي شود كه اين خبر از اساس كذب و خلاف واقع است.
مركز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رييس جمهور با تاكيد بر عزم جدي و اعتقاد راسخ خدمتگزاران ملت در مجموعه دولت و تمركز كامل بر تحقق هدف توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در سال جاري، ابراز اميدواري كرده فعالان سياسي و رسانه اي با پرهيز از فضاسازي هاي كاذب و فرافكني هاي سياسي و رعايت اخلاق و تقواي الهي، دولت را در مسير تلاش براي پيشرفت و آباداني كشور و تأمين رفاه و تعالي ملت بزرگ ايران ياري رسانند.
در تكذيبيه اين دفتر آمده است بار ديگر بر توجه كامل به اين نكته تاكيد مي شود كه تمامي اخبار منتسب به رييس جمهوري در پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري منتشر مي شود و انتظار مي رود اصحاب رسانه ها از انعكاس هرگونه خبري، خارج از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، به عنوان تنها مرجع رسمي انتشار اخبار رييس محترم جمهوري بطور جدي خودداري كنند.

 



نماينده دائم هند درسازمان ملل: نقش ايران به عنوان يك قدرت منطقه براي حل بحران سوريه تعيين كننده است

نماينده دائم هند در سازمان ملل متحد تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت برتر منطقه اي، كشوري بسيار تعيين كننده در تحولات بشمار مي رود كه در اين راستا مي تواند در حل مشكلات كنوني سوريه به كوفي عنان كمك كند.
هارديپ سينگ پوري در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: اعضاي شوراي امنيت از ايران درخواست مي كنند و انتظار هم دارند با توجه به رابطه خوبي كه با سوريه دارد، به كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه كمك كند تا صلح و ثبات را به آن كشور بازگرداند.
وي با اشاره به سفر احتمالي كوفي عنان به تهران گفت: نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه در مورد نقش تعيين كننده ايران در حل بحران سوريه حساب ويژه اي باز كرده است.
نماينده هند در سازمان ملل در ادامه خاطر نشان كرد، تهران مي تواند از موقعيت و نفوذ خود براي تشويق دولت سوريه به منظور همكاري بيشتر در حل مشكلات اين كشور كمك كند.
وي تاكيد كرد، اعضاي شوراي امنيت از همه كشورها به ويژه دولت هاي تعيين كننده از جمله ايران انتظار دارند از همه توان و ظرفيت هاي خود براي حل بحران كنوني در سوريه و كمك به عنان براي موفقيت در انجام ماموريت محوله استفاده كنند.
سينگ پوري در ادامه افزود : سازمان ملل و ساير دولت ها به خوبي از موقعيت و نقش برجسته ايران براي حل بحران سوريه واقف هستند و سفر كوفي عنان به تهران در همين راستا انجام مي شود. كوفي عنان، طرح شش ماده اي را براي برقراري صلح و ثبات در سوريه مطرح كرد كه با موافقت بشار اسد رييس جمهوري سوريه روبه رو شد، اما مخالفين دولت دمشق تاكنون از موافقت با طرح عنان سر باز زده اند و به دليل حمايت هاي آمريكا، تركيه و عربستان از مخالفان و گروههاي تروريستي، اجراي طرح كوفي عنان با دشواريهاي زيادي رو به رو شده است.

 



صالحي:ايران با هدف حفظ استقلال سياسي خود تمام محدوديت ها را تحمل كرده است

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار نخست وزير سابق ژاپن با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در طول بيش از سه دهه گذشته با هدف حفظ استقلال سياسي خود تمام مشكلات و محدوديت ها را تحمل كرده است، اراده نظام جمهوري اسلامي ايران را استمرار اين مسير دانست.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان روز شنبه با «يوكيو هاتوياما» نخست وزير سابق ژاپن در تهران ديدار وگفتگو كرد.
وي در اين ديدار فعاليت هسته اي كشورمان را صلح آميز خواند و با اشاره به همكاري كشورمان با آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس اساسنامه آژانس و مقررات ان پي تي بدنبال حقوق خود و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي است و از اين حق چشم پوشي نمي كند.
وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران خواهان صلح و ثبات و امنيت در جهان و منطقه است، فرهنگ ملت ايران را فرهنگ صلح دوستي و توسعه مناسبات با كشورها خواند و اظهار اميدواري كرد كه نشست آتي 1 + 5 فرصتي براي حركت غرب به سمت اعتماد سازي باشد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه دو كشور ايران و ژاپن، مسائل مهم جهاني و منطقه خاورميانه را يادآور شد و بر اهميت رايزني دو كشور ايران و ژاپن در جهت حل اين مسائل تأكيد كرد.
يوكيو هاتوياما نخست وزير سابق ژاپن نيز در اين ديداراتفاقات تلخ جنگ جهاني دوم و بمباران اتمي ژاپن در اين جنگ را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه ژاپن بعنوان قرباني سلاحهاي هسته اي معتقد است كه هيچ كشوري در جهان نبايد داراي سلاحهاي كشتار جمعي و از جمله سلاح هسته اي باشد اظهار داشت :استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حق همه كشورهاست و ژاپن در اين مسير حركت مي كند.
وي با يادآوري حادثه سونامي سال گذشته ژاپن، از طرف ملت ژاپن از كمكهاي جمهوري اسلامي ايران تشكر كرد.
نخست وزير سابق ژاپن با بيان اهميت نشست آتي 1+5 ، اظهار اميدواري كرد كه در سايه گفتگو و مذاكره ، مسأله هسته اي ايران حل و فصل گردد.

 



بزرگترين ناو آمريكايي براي «پاسخ گويي» به سپاه آماده مي شود

بزرگترين ناو هواپيمابر آمريكا، در روزهاي آينده، براي كسب اجازه جهت ورود به خليج فارس، به «ايستگاه سپاه» خواهد رسيد.
رسانه هاي خارجي در حالي از اعزام يكي از قديمي ترين ناوهاي هواپيمابر آمريكا به نام «اينترپرايز» به خليج فارس خبر دادند كه اين اقدام يعني اعزام ناوهاي هواپيمابر به منطقه، به امري روزمره و هميشگي از سوي امريكايي ها تبديل شده است.
بنا بر آنچه رسانه ها منتشر كردند، ناو هواپيمابر «اينترپرايز» به عنوان بزرگترين ناو آمريكا و اولين ناو هواپيمابر با سوخت هسته اي در دنيا با وزن 85 هزار تن به همراه شناورهاي نظامي همراهش در ميان تدابير شديد امنيتي روز چهارشنبه گذشته از كانال سوئز عبور كرد تا در روزهاي آينده در خليج فارس و احتمالا در بحرين (محل استقرار ناوگان پنجم امريكا) مستقر شود.هرچند اين اقدام نيز همچون گذشته با تبليغات رسانه اي و اخباري نظير بسته نگه داشتن راه هاي منتهي و موازي با كانال سوئز و همراهي 5 شناور جنگي و يك زيردريايي اتمي، همراه بود، اما اين هيمنه پوشالي باعث نخواهد شد تا اين غول عظيم دريايي ارتش آمريكا، هنگام عبور از تنگه هرمز به سپاه پاسداران جواب پس ندهد.
بنا بر ماموريت تعريف شده براي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، يكي از مهم ترين اقدامات روزمره اين نيرو، رهگيري ناوگان هاي بيگانه حاضر در خليج فارس است كه طي آن، پاسداران حاضر در اين منطقه كه همگي مسلط به زبان هاي خارجي هستند، كار ثبت عبور و مرور شناورهاي خارجي را برعهده دارند.
به گزارش فارس، اين نقطه يك ايستگاه بين المللي به نام سپاه استيشن (Sepah station) است و همه شناورهاي عبوري از تنگه هرمز موظف هستند كه خود را به نيروهاي ايراني معرفي كنند.
برهمين اساس كليه ترددها در اين منطقه اعم از شناورهاي تجاري و نظامي كه عبور بي ضرر از تنگه هرمز دارند ، كنترل مي شوند كه اين امر شامل تمامي ناوگروه هاي امريكايي از جمله ناوهاي غول پيكر هواپيمابر آنها نيز خواهد شد. البته اين رهگيري و سوال و جواب تنها محدود به تنگه هرمز نيست بلكه حتي قبل از آن، فعاليت نيروهاي سپاه آغاز مي شود. شنودها از وراي منطقه آغاز و رهگيري براي «مثبت كردن» (كسب اطلاعات از شناورهاي بيگانه) در اين منطقه انجام مي شود.
در اين محدوده هرشناوري در هر زماني كه وارد خليج فارس شود، از طريق سيستم هاي شنود، يگان هاي شناوري، رهگيري با هواپيماهاي بدون سرنشين و سامانه هاي راداري رصد و شناسايي شده و تحت كنترل سپاه قرار مي گيرد.از آنجايي كه بيشترين بار ابهت اين ناوگروه هاي آمريكايي در تبليغات رسانه اي آن خلاصه مي شود، وقتي شناورهاي ناوگان هاي نظامي آنها قصد ورود به خليج فارس را دارند به طور عمده به صورت كارواني وارد مي شوند؛ مثلا 4 فروند همراه هم.
يكي از نكات حائز اهميت، اين است كه شناورهاي آمريكايي براي خودشان حريم امنيت تعريف كرده اند كه اين حريم در ساير نقاط دنيا رعايت مي شود.به عنوان مثال حريم ناوهاي هواپيما بر آمريكايي در دنيا 10 كيلومتر است يعني در شعاع كمتر از 10 كيلومتري اين شناور هيچ جنبنده اي نبايد باشد.
بر همين اساس در بسياري از نقاط دنيا وقتي اين ناوها وارد تنگه ها و كانال ها مي شوند آن تنگه به مدت 24 ساعت بسته مي شود تا نيروهاي آمريكايي به راحتي عبور كنند (مانند آنچه در اخبار منتشر شده از عبور «اينترپرايز» از كانال سوئز عنوان شد).
هيچ شناوري حق نزديك شدن به اين ناوها را ندارد به ويژه اگر آن ها تشخيص دهند كه آن شناور، شناور نظامي است. اما اين قانون نانوشته در «تنگه هرمز» معنايي ندارد چراكه جمهوري اسلامي ايران اين حريم را قبول نداشته و البته آمريكايي ها هم چاره اي جز گردن نهادن بر اين واقعيت ندارند و بهمين دليل است كه معمولا به همراه ناوهاي ساير كشورها وارد نمي شوند چرا كه نمي خواهند هيمنه ظاهري شان جلوي آنها شكسته شود.
اما به هرحال تمام سعي خود را مي كنند تا به شكل هاي ديگر مانع از نزديكي گشت هاي شناسايي سپاه به خود شوند.
مثلا گاهي حتي با هماهنگي كشورهاي جنوب خليج فارس، در سكوت راديويي و در بين شناورهاي تجاري و با سرعتي به اندازه سرعت آن ها به سمت تنگه هرمز مي آيند و حتي كشور عمان هم كه ايستگاه بين المللي دارد آن ها را صدا نمي زند ولي به دليل قدرت و تسلط بالاي نيروهاي سپاه، به خوبي آن ها شناسايي مي شوند.
آمريكايي ها براي فرار از اين سوال و جواب، ساعات مختلفي در روز را آزموده اند تا بلكه نيروهاي سپاه هوشيار نباشند. مثلا ساعت 12 نيمه شب يا 3 و 4 بامداد را تجربه كرده اند اما هميشه رهگيري شده اند.
آنها حتي آبراه خود را از آب هاي بين المللي به آبهاي عمان تغيير مي دهند ولي باز هم رهگيري مي شوند چرا كه نقاطي در تنگه هرمز هست كه آن ها مجبورند تغيير مسير دهند. حال بايد ديد فرماندهان ارتش آمريكا چه راهي را براي جواب پس دادن اين غول 50 ساله كه در بسياري از جنگ ها از جمله جنگ آمريكا عليه عراق در سال هاي 1991 و 2003 مشاركت داشته و بنا بر گزارشهاي منتشره، آخرين ماموريت خود را سپري مي كند، برمي گزينند؟ آيا مانند گذشته، سعي در فرار بيهوده از اين «سوال و جواب تحقيرآميز» خواهند داشت و يا بدون دست و پا زدن، براي ورود به خليج فارس از سپاه پاسداران «كسب اجازه» خواهند كرد؟

 



رئيس مركز مين زدايي كشور: پاكسازي مناطق آلوده به مين امسال پايان مي يابد

رييس مركز مين زدايي كشور گفت: بر اساس برنامه زمان بندي شده پاكسازي مناطق آلوده به مين در سال 1391 به پايان مي رسد اما برخي مناطق مانند هورالعظيم وجود دارند كه به دليل آبگرفتگي غير قابل پاكسازي هستند.
سردار سرتيپ محمد حسين امير احمدي در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه ايران جزو آلوده ترين مناطق آلوده به مين در جهان بوده است افزود:در طي 8 سال دفاع مقدس بيش از 20 ميليون انواع مين و مواد منفجره در مساحتي حدود 42 هزار كيلومتر مربع در اراضي پنج استان آذربايجان غربي، كردستان، ايلام، كرمانشاه و خوزستان پراكنده شد.
وي با اشاره به تلاش هاي گسترده ايران در زمينه مين زدايي اظهار داشت:ايران توانسته است با صرف هزينه هاي سنگين حدود 41 هزار و 500 كيلومتر مربع از اراضي آلوده به مين را پاكسازي كند.
به گفته وي ، تنها 500 كيلومتر مربع از مناطق آلوده در مناطق مرزي باقي مانده است كه از حجم و تراكم بسيار بالايي برخوردار بوده و اميدواريم به زودي آنها نيز پاكسازي شوند.
امير احمدي گفت: بر اساس برنامه زمان بندي شده، پاكسازي مناطق آلوده به مين در سال 1391 به پايان مي رسد اما برخي مناطق مانند هورالعظيم وجود دارد كه به دليل آبگرفتگي غير قابل پاكسازي هستند.
وي خاطر نشان كرد: كار پاكسازي برخي مناطق مانند مهران و دهلران كه آلودگي بسيار بالايي داشته اند به اتمام رسيده و پاكسازي ساير مناطق در ماه هاي آينده به پايان مي رسد.
رييس مركز مين زدايي كشور افزود: چندي پيش، مركز مين زدايي تفاهم نامه و سند همكاري را با مركز بين المللي مين زدايي بشردوستانه ژنو امضا كرد كه بر اساس آن مقرر شد نرم افزار مديريت اطلاعات يكپارچه به مركز مين زدايي ايران ارايه شود اما به دليل اعمال تحريم هاي يك جانبه اين موضوع تاكنون تحقق نيافته است.
امير احمدي ادامه داد: متاسفانه كشورهاي غربي حتي در انجام امور بشردوستانه مانند مين زدايي نيز اقدام به اعمال تحريم هاي غيرمنصفانه و ظالمانه مي كنند.
امير احمدي گفت: هم اكنون تعداد 30 شركت بخش خصوصي در كنار ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كار پاكسازي را انجام مي دهند كه همگي آنها تحت پوشش بيمه و امتيازات بنياد شهيد و امور ايثارگران هستند.

 



ديلي تلگراف فاش كرد كلاهبرداري 25 ميليون پوندي بي بي سي از مشتركان

يك روزنامه غربي از كلاهبرداري 25 ميليون پوندي شبكه تلويزيوني بي بي سي از مشتركان اين شبكه پرده برداشت.
به گزارش روزنامه ديلي تلگراف، شبكه تلويزيوني بي بي سي، به كلاهبرداري و سرقت پول از مشتركينش متهم شد. بر اين اساس، اين شبكه متهم است كه همه ساله ميليون ها حق اشتراك يك ساله فروخته است، اما اين مشتركين تنها 11 ماه توانسته اند از اشتراك خود استفاده كنند.
شبكه تلويزيوني بي بي سي، تنها از همين طريق كه مي توان آن را سرقت و غارت مشتركين ناميد، سالانه تا 25 ميليون پوند درآمد كسب مي كند.
اين شبكه اشتراك به اصطلاح يك ساله خود را به قيمت 50/145پوند به متقاضيان مي فروشد. اما در عمل اين اشتراك يازده ماهه است. بنا بر روند كنوني اين شبكه اگر فردي اين اشتراك را در 30 آوريل 2012 خريداري كند، در ابتداي روز 1 آوريل 2013 اشتراك او قطع مي شود. يعني با وجود اينكه فرد در انتهاي ماه اشتراك را دريافت كرده، اما در ابتداي ماه اشتراك خود را قطع شده مي يابد و اين به معناي يازده ماه سرويس دهي در قبال دريافت هزينه يك ساله است.
يكي از مشتركين بي بي سي با متقلب خواندن اين شبكه، مي گويد: من به جاي دوازده ماه، تنها يازده ماه پوشش تصويري اين شبكه را دريافت كردم. من نامه اي از بي بي سي دريافت كردم مبني بر اينكه از يك سال پوشش تلويزيوني بهره ببريد، در حالي كه اشتراك من يازده ماه بعد به پايان رسيد. با تقسيم مبلغ حق اشتراك سالانه و ضرب مبلغ يك ماه در تعداد اشتراك هاي تمديد شده در سال گذشته، به عدد 25 ميليون پوند مي رسيم كه اين شبكه از اين طريق كسب كرده است.
بي بي سي از سال 1991 به بعد اين روند را در پيش گرفته است، اما اعتراضات اخير منجر به جلب توجه بيشتر به اين موضوع شده است. هرچند با وجود اين اعتراضات، مسئولين بي بي سي به بهانه هزينه بالاي تغيير سيستم تمديد اشتراك، از تغيير اين روند خودداري مي كنند.

 



انيس نقاش: انقلابيون كشورهاي منطقه از تجربيات ايران استفاده كنند

كارشناس مسائل خاورميانه با «بيداري اسلامي» خواندن انقلاب هاي منطقه گفت: انقلاب ايران نه فقط بر جهان عرب بلكه بر تمام جهان تأثير داشت و ثابت كرد كه توان اداره حكومت را دارد.
«انيس نقاش» كارشناس مسائل استراتژيك در گفت وگو با فارس جنبش ها و انقلاب هاي مردمي كه درحال وقوع در جهان اسلام است را حركتي مركب از طوائف و گروه هاي مختلف خواند و گفت: انقلاب اسلامي ملت ايران نه فقط در جهان عرب بلكه در تمام جهان تأثير داشت. چون كه اولين نمونه دنياي امروز است كه يك حاكم ستمگر را سرنگون مي كند. و در نهايت به غير از اسلامي بودن يا عدم اسلامي بودن اين انقلاب بعنوان اولين نمونه مردمي بود كه قيام كردند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اتفاقاتي كه در جهان عرب رخ مي دهد را بيداري اسلامي تلقي مي كنيد؟ گفت : جنبش ها و انقلاب هاي مردمي كه در حال وقوع در جهان اسلام است را حركتي مركب از طيف هاي مختلف مي بينم و از گروه هاي اسلامي و غيراسلامي، در بعضي جاها با دخالت هاي خارجي بوده و برخي ديگر به صورت خودجوش توسط مردم آغاز شده اند. بايد به دقت به آن توجه كرد و از ميان آنها جنبش هاي اسلامي را تقويت كرده و جنبش هايي كه با دخالت هاي خارجي و تقويت ايادي خارجي صورت گرفته را تضعيف كرد.
وي در اين باره كه در سه دهه گذشته آن چه كه در ايران اتفاق افتاد پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) و پس از آن امام خامنه اي زمام اداره كشور را بر عهده گرفتند. تأثير اين انقلاب و رهبران آن را در اين بيداري هاي صورت گرفته در جهان عرب چگونه ارزيابي مي كنيد؟ گفت : به طبع اين انقلاب نه فقط بر جهان عرب بلكه بر تمام جهان تأثير داشت. چون كه اولين نمونه دنياي امروز است كه يك حاكم ستمگر را سرنگون مي كند. و در نهايت به غير از اسلامي بودن يا عدم اسلامي بودن اين انقلاب بعنوان اولين نمونه مردمي بود كه قيام كردند. اما نكته دومي كه مي خواهم به آن اشاره كنم اين است كه اسلام سياسي را دوباره احيا كرد و دوباره به راه پيشرفت، رهبري امور و رهبري كشورها بازگشت و در نهايت ثابت كرد كه اين اسلام توان اداره حكومت را دارد و يك نمونه خوبي را ارائه داد.
نقاش درباره چالش هايي پيش روي اين بيداري و انقلاب هاي عربي نيز گفت : اولين چالش آنها مشكلات اقتصادي خواهد بود چون كه آن انقلاب ها به نوعي مرتبط با جهان هستند و چالش هاي اقتصادي كه در جهان صورت مي پذيرد بر آنها تأثير گذار خواهد بود. ملت هاي آنها نيازمند فقط شعار نيست بلكه ملت هاي آنها نيازمند رشد اقتصادي و استقلال اقتصادي كشورهايشان هستند. و استقلال اقتصادي با عدم تبعيت و رشد اقتصادي محقق مي شود.
وي در پايان درباره آينده اين انقلاب ها نيز خاطرنشان كرد : بايد دقيق پيگير امورشان بود. به سادگي نمي توان در مورد آنها قضاوت كرد چون كه بيش از يك كشور مي باشند. برخي كشورها هنوز قانون اساسي خود را تدوين نكرده اند و برخي ديگر قانون اساسي خود را تدوين كردند و برخي ديگر آماده انتخابات هستند و در نهايت فكر مي كنم كه قضاوت نسبت به اين انقلاب ها هم اكنون خيلي زود است.

 



نماينده مجلس عراق تاكيد كرد عزم دولت مالكي براي اخراج منافقين از عراق

يكي از نمايندگان عضو ائتلاف دولت قانون عراق خواستار محاكمه اعضاي گروهك تروريستي منافقين پيش از اخراج آنها از اين كشور شد.
به گزارش مهر به نقل پايگاه كل العراق، «محمد الصيهود»گفت : بحران ميان دولت مركزي و منطقه كردستان سبب نگراني مردم عراق شده است و بايد راه حل سريعي در اسرع وقت براي آن پيدا شود.
وي از سوي ديگر با اشاره به موضوع گروهك تروريستي منافقين ضمن درخواست از دولت مركزي بغداد براي محاكمه آنها قبل از اخراج از كشور افزود: عراق مصمم به اخراج اين گروهك است و محاكمه آنها پيش از اخراج مهم است.
الصيهود بيان كرد: اين گروهك تروريستي جنايات زيادي را عليه مردم عراق مرتكب شده و به ويژه در سركوب انتفاضه شعبانيه سال 1991 مشاركت داشته است.
خاطرنشان مي شود «نوري المالكي» نخست وزير عراق، 12 دسامبر 2011 به اعضاي گروهك تروريستي منافقين تا پايان سال فرصت داده بود به فكر مكان ديگري براي خود باشند، مالكي تصريح كرده بود منافقين، گروهي تروريستي و غير قانوني است، زيرا دست به انجام عمليات تروريستي در ايران و دخالت در امورعراق مي زند.
سازمان ملل متحد نيز ششم دسامبر 2011 از دولت عراق درخواست كرده بود زماني را كه براي تخليه اردوگاه اشرف تعيين كرده بود، تمديد كند تا زمان كافي براي دستيابي به راهي براي حل اين مشكل وجود داشته باشد.
گروهك تروريستي منافقين از دهه هشتاد پادگان نظامي اشرف دراستان دياله (57 كيلومتري شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزيد.

 



آيت الله ممدوحي: مسئولان و رسانه ها مردم را به خريد كالاي ايراني تشويق كنند

عضو مجلس خبرگان گفت: مسئولان و رسانه ها بايد به توليد داخلي كمك كرده و وظيفه خود را در زمينه ارتقاي فرهنگ عمومي نسبت به خريد كالاي داخلي انجام دهند.
آيت الله حسن ممدوحي، عضو مجلس خبرگان رهبري و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» اشاره كرد و اظهار داشت: توليد و حفظ اموال دو ركن اساسي است كه مقام معظم رهبري به آن اشاره داشتند و حتما اين دو با يكديگر باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه بايد توليدات داخلي را حفظ كرد، گفت: توليد و حفظ مكمل يكديگر هستند و انجام اين امر ابتدا مربوط به مسئولان است و بايد به توليد داخلي كمك كنند و در مرحله دوم اين رسانه ها هستند كه بايد وظيفه خود را در زمينه ارتقاي فرهنگ عمومي نسبت به خريد كالاي داخلي انجام دهند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: رسانه ها با تبليغات وسيع براي تشويق مردم به خريد كالاي ايراني تلاش كنند تا اين القاء وجود نداشته باشد كه جنس خارجي بهتر از جنس ايراني است.

 



اقدام عجيب يك سايت خبري و هوشياري افكار عمومي

يك سايت خبري در اقدامي عجيب قصد داشت از سخنگوي وزارت خارجه آمريكا براي پاسخ به سؤالات مخاطبان خود استفاده كند .
سايت الف با رايزني با« آلن اير» سخنگوي فارسي زبان وزارت امور خارجه ايالات متحده، وي را به عنوان مهمان افتخاري خود انتخاب كرده و از مخاطبانش خواسته بود تا سوالات شان را از او بپرسند و جواب اين عامل كاخ سفيد را در سايت الف بخوانند !
بلافاصله مخالفت گسترده اي با اين اقدام سايت الف از سوي اصحاب رسانه و افكار عمومي صورت گرفت تا جايي كه روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد نيز با صدور بيانيه اي اقدام سايت الف براي مصاحبه با آلن اير، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا را محكوم كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به اقدام نامتعارف يكي از پايگاه هاي خبري مبني بر ايجاد امكان پاسخگويي سخنگوي فارسي زبان وزارت خارجه آمريكا و يكي از افسران اطلاعاتي اين كشور در آن پايگاه، معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد اسلامي، ضمن محكوم خواندن اين اقدام، بار ديگر اصحاب رسانه را به اجتناب از هرگونه همكاري با چهره ها و رسانه هاي معاند نظام اسلامي فراخوانده و اقدام مذكور را براي بررسي و تصميم گيري در دستور جلسه آينده هيات نظارت بر مطبوعات قرار خواهد داد تا وفق قانون مطبوعات در خصوص آن اتخاذ تصميم شود. در پايان اميد دارد مجموعه مطبوعات و رسانه هاي كشور همچنان كه در اطلاعيه هاي قبلي اعلام شده بود، با التزام به مصالح ملي، موازين ديپلماسي رسانه اي و مرزبندي شفاف با معاندان، در توسعه جريان سالم و آگاهي بخش اطلاع رساني كشور توفيق يابند.
به دنبال اين مخالفت ها بود كه سايت مذكور از اين اقدام خود صرفنظر كرد.
راديو فردا وابسته به سيا در اين باره نوشت :«الف تا پيش از حذف اين مطلب، از خوانندگان خود خواسته بود كه تا روز پنجشنبه 17فروردين
(پنجم آوريل) سؤالات خود را در قوطي انتهاي اين صفحه در حداكثر 3سطر بنويسند و ارسال فرمايند. آقاي آلن اير ظرف مدت كوتاهي پس از انتشار هر سؤال، به آن پاسخ خواهند داد.»

 



دهقان: كميسيون ويژه براي حمايت از توليد ملي در مجلس نهم تشكيل مي شود

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: نمايندگان مجلس نهم بايد فكري براي تشكيل كميسيون يا كميته اي جهت حمايت از توليد ملي داشته باشند. عمر مجلس هشتم كفاف نمي دهد.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به نامگذاري سال جاري به عنوان سال حمايت از توليد ملي از سوي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: تاكنون صحبتي درخصوص تشكيل كميته يا كميسيون ويژه براي حمايت از توليد ملي در مجلس صورت نگرفته است.
وي افزود: تشكيل چنين كميته اي به مجلس جديد برمي گردد چرا كه اين مجلس امكان يك كار اساسي را با توجه به زمان باقي مانده براي تشكيل كميته يا كميسيون ندارد و در واقع تشكيل كميسيون در اين مجلس بي معنا است، چرا كه عمر مجلس حدود يك ماه ديگر تمام مي شود.
دهقان گفت: نمايندگان مجلس نهم بايد فكري براي تشكيل كميسيون يا كميته اي جهت حمايت از توليد ملي داشته باشند.

 



فرمانده هوانيروز خبر داد بهره برداري از «بالگرد ملي» در آينده نزديك

امير خلبان ياري گفت: وزارت دفاع در زمينه ساخت بالگرد، طرح هايي را پيش بيني كرده كه در حال اجراي آن هستند و بالگردهايي كه بخواهيم عنوان «ملي» را بر آن اطلاق كنيم، در آينده نزديك مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
به گزارش فارس، امير خلبان هوشنگ ياري، فرمانده هوانيروز با اشاره به بحث خودكفايي در هوانيروز اظهار داشت: در يك پرواز ايمني حرف اول را مي زند و اگر يك بالگرد آماده پرواز نباشد هيچ كس جرات ندارد آن را به پرواز درآورد.
وي افزود: هوانيروز ارتش از نيروهاي بهره مند است كه تخصص، ولايتمداري و پا در ركاب بودن در شمار ويژگي هاي آنان است.
فرمانده هوانيروز در ادامه تاكيد كرد: ما بيشتر از 20 هزار قطعه «تند مصرف» بالگرد را توليد كرده ايم كه اين نشانگر بي نيازي ما از اين گروه از قطعات است.
ياري با بيان اينكه انقلاب، بركات فراواني براي ما به همراه داشته است، اظهار داشت: طراحي و ساخت شبيه سازهاي آموزشي محصول خودباوري ماست. اين باعث شده است كه مقداري از ساعت پروازهايمان را ذخيره كنيم، زيرا خيلي از پروازهايمان را از همين طريق انجام مي دهيم.

 



تالار وحدت ميزبان نوزدهمين مراسم پاسداشت سيد شهيدان اهل قلم

مراسم بزرگداشت شهيد «سيد مرتضي آويني» سيد شهيدان اهل قلم امروز در تالار وحدت برگزار مي شود.
مراسم نوزدهمين پاسداشت شهيد «سيد مرتضي آويني» امروز از ساعت 15 تا 17 با حضور مسئولان كشوري و لشكري، خانواده معظم شهدا و عموم مردم با پخش كليپ، نمايش فيلم و سخنراني برادر شاه حسيني از همرزمان شهيد آويني برپا مي شود.
اين مراسم به همت بنياد فرهنگي روايت فتح در تالار وحدت واقع در خيابان حافظ برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14