(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 فروردین 1391- شماره 20181

وقتي متخلفان آبروي شهر ما را بردند...
مسئول بسيج سازندگي هرمزگان: 550 جهادگر در ايام نوروز در مناطق محروم خدمت كردند
ايران در كيهان
امام جمعه همدان: مسئولان در انجام كار دچار روزمرگي نشوند
منتخب مردم بناب در مجلس نهم: تحقق شعار سال نياز به برنامه ريزي هاي مناسب دارد
مديركل تبليغات اسلامي مازندران: گسترش فرهنگ فاطمي از انحرافات جلوگيري مي كند
درخشش دانش آموزان سميرمي در مسابقات روبوكاپ ايران
پژواك فناوري هسته اي درنقاشي دانش آموزان نيشابوري
همايش دين در آينه هنر در همدان برگزار مي شود
افتتاح پاركينگ طبقاتي در خيابان كاشاني يزد
استقبال صميمانه مراغه از مهمانان نوروزي
پذيرش دانشجويان دانشگاه مالزي در پرديس كيش دانشگاه صنعتي شريف
يادداشت خبرنگار
جذب 60هزار دانش آموز در تشكل هاي سازمان دانش آموزي مازندران
تأييد 25اثر صنايع دستي گلستان براساس داوري يونسكو
برپايي نمايشگاه بزرگ كتاب در خوراسگان



وقتي متخلفان آبروي شهر ما را بردند...

درباره ابطال نتايج انتخابات شهرهاي تنكابن، رامسر و عباس آباد بايد گفت كه عده اي با ارتكاب خلاف قانون انتخابات و تخلف در صندوقهاي رأي موجب ابطال انتخابات اين شهر شدند. و اين چنين با آبرو و حيثيت مردم اين شهرها و نظام بازي كردند به اعتقاد مردم، تخلفات انتخاباتي در تنكابن و در نتيجه ابطال آن باعث زير سؤال رفتن آبرو و حيثيت مردم اين شهر شده و بايستي عامل يا عاملان اين تخلف به سزاي اعمال خود برسند. پيشنهاد مي شود وزارت كشور كارنامه نامزدهاي انتخاباتي در طي دوران تبليغات را بررسي و براي اولين بار در تاريخ انتخابات افرادي را كه اخلاق انتخاباتي را رعايت كرده و كمترين هزينه را صرف اين كار كردند مورد تشويق قرار گيرند.
همچنين زمان تبليغات از يك هفته به دو هفته افزايش يابد تا نامزدها بتوانند برنامه هاي خودشان را بهتر ارائه دهند و كساني كه با ارتكاب خلاف قانون به مجلس راه يافته اند كارت زردي در پرونده شان درج و ثبت شود.
تنكابن- خبرنگار كيهان

 



مسئول بسيج سازندگي هرمزگان: 550 جهادگر در ايام نوروز در مناطق محروم خدمت كردند

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مسئول بسيج سازندگي هرمزگان گفت: 550 گروه جهادگر بسيجي در تعطيلات نوروزي در زمينه هاي عمراني و فرهنگي در روستاها و مناطق محروم استان فعاليت كردند.
رسول جهانداري افزود: اين جهادگران بسيجي شامل 550 نفر از اقشار مختلف دانشجو، طلبه، استاد دانشگاه، دانش آموز، كارمند و پزشك بودند.
وي بيشترين فعاليت اين گروه را در حوزه شرق استان هرمزگان و در شهرستان هاي بشاگرد و ميناب عنوان كرد و اظهار داشت: جهادگران در عرصه هاي آبخيزداري، مرمت و بهسازي مدارس و مساجد، بازسازي مسكن محرومان، ساخت سدهاي سنگي ملاتي، آموزش قرآن، احكام خوشنويسي و خياطي و ارائه مشاوره به خانواده ها فعاليت دارند.
جهانداري اضافه كرد: ساخت دوبند ملاتي با حجم آبگيري 320 هزار مترمكعب و توزيع 35 تن موادغذايي بين سه هزار خانوار بخش مركزي بشاگرد از جمله فعاليت هاي گروه هاي جهادي هرمزگان در تعطيلات نوروزي امسال است.وي خاطرنشان كرد: پزشكان بسيجي نيز در اين مدت پنج هزار بيمار را معاينه كرده و داروي رايگان در اختيار روستاييان قرار دادند.

 



ايران در كيهان

همايش تجليل از كارآفرينان
ظهمدان- خبرنگار كيهان:همايش تجليل از كارآفرينان نمونه كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان همدان با حضور 300 نفر از مددجويان و كارآفرينان برگزارشد.
در اين همايش قائم مقام كميته امداد امام خميني استان همدان گفت: در سال0 9 اين نهاد با ايجاد نزديك به 14 هزارشغل و با پرداخت تسهيلات به مددجويان رتبه اول كشوري را كسب كرد.
علي نامدار با اشاره به اينكه درسال گذشته 18 هزار مورد آموزش فني و حرفه اي بلندمدت و كوتاه مدت قبل از پرداخت وام به مددجويان ارائه شده افزود: آموزش فني و حرفه اي يكي از عوامل موفقيت طرح هاي خودكفايي مددجويان است.
وي يادآورشد: بيش از 120 هزار مورد نظارت بر طرح هاي خودكفايي مددجويان، جهت پايداري و موفقيت طرح ها توسط ناظران كميته امداد انجام شده است.
كاهش آب چشمه
كاشان- خبرنگاركيهان:رئيس اداره امور زيربنايي مديريت جهادكشاورزي كاشان گفت: كاهش آب چشمه سليمانيه كاشان از دبي360 ليتر بر ثانيه به 160 ليتر بر ثانيه حيات منطقه را به شدت تهديد مي كند.
علي محلوجي در نشست مديران جهاد كشاورزي منابع طبيعي، امور آب و ميراث فرهنگي شهرستان كاشان اظهارداشت: كارشناسان خشكسالي هاي اخير را مهم ترين دليل كاهش آب دهي اين چشمه هفت هزارساله مي دانند.
وي افزود: درصورت خشك شدن چشمه سليمانيه يك هزار هكتار از اراضي زيركشت منطقه نابود خواهدشد.
پوشش گياهي
اصفهان- خبرنگاركيهان: سرپرست اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان در چهارمين همايش خشكسالي كه در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان برگزارشد با اشاره به افزايش گازهاي گلخانه اي گفت: برخلاف باور عموم مردم كه معتقدند سوخت هاي فسيلي عامل توليد گازهاي گلخانه اي است اما فائو عمده عامل توليد گازهاي گلخانه اي را كاهش پوشش گياهي اعلام كرده كه اين پوشش گياهي در استان اصفهان روبه نابودي است.
محمدحسين شاملي، حفظ پوشش گياهي و فعاليت هاي آبخيزداري را راهكار اصلي كاهش خسارت هاي سيل و كنترل سيلاب دانست و گفت: پوشش گياهي سرشاخه هاي زاينده رود نيز به شدت تخريب شده است.
وي تصريح كرد: بخش عمده توليد آب در استان به واسطه پوشش گياهي در شهرهاي سميرم و فريدونشهر تأمين مي شود.
جمع آوري آثار شهدا
مشهد- خبرنگاركيهان: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي گفت: در حال حاضر خراسان رضوي رتبه نخست مناسب سازي زيست شهري براي جانبازان درسطح كشور را به خود اختصاص داده است.
عابدي مقدم افزود: استان خراسان رضوي در زمينه جمع آوري آثار شهدا رتبه نخست را درسطح كشور كسب كرده است. وي تصريح كرد: براساس سند چشم انداز 5 ساله استان، تمام آثار شهدا و ايثارگران از جمله خاطرات مكتوب و شفاهي آنان جمع آوري مي شود.
مقاوم سازي مدارس
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: مديركل مديريت بحران استانداري گلستان از مقاوم سازي غيرسازه اي يكصد مدرسه شهرستان گنبدكاووس خبر داد.
«رسول حسام» در جمع مديران مدارس گنبدكاووس گفت: طرح مقاوم سازي غيرسازه اي مدارس استان گلستان با هدف كاهش خسارات ناشي از بروز حواث طبيعي بويژه زلزله، به صورت پايلوت در گنبدكاووس انجام مي شود.
وي افزود: دراين طرح اجسام متحرك موجود در مدارس به ديوارها، سقف، ميز يا زمين ثابت مي شوند و مدارس به برخي اقلام ايمني و امداد و نجات تجهيز مي شوند.

 



امام جمعه همدان: مسئولان در انجام كار دچار روزمرگي نشوند

همدان- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: مسئولان نبايد در انجام كارها دچار روزمرگي بشوند.
آيت الله «غياث الدين محمدي» در نخستين جلسه شوراي اداري استان در سال91، افزود: يكي از خطرهاي بزرگ كه مسئولان را تهديد مي كند، دچار شدن به روزمرگي در انجام وظايف و امور است كه بايد مراقب اين خطر باشند.
وي ادامه داد: مسئوليت، يك طعمه نيست، بلكه امانت الهي است و بايد سعي كرد تا به درستي به آن عمل شود.
نماينده ولي فقيه در همدان خاطرنشان ساخت: مسئولان و مديران بايد نسبت به رفع مشكلات مردم و كساني كه همه دارايي خود را در راه برپايي نظام جمهوري اسلامي هديه داده اند، تلاش بيشتري داشته باشند و در اين صورت است كه به لذتي شيرين در اين دنيا دست مي يابند.
امام جمعه همدان در ادامه از برخي موازي كاري ها و دوباره كاري ها در فعاليت هاي عمراني استان، انتقاد كرد و افزود: اين گونه مشكلات در اجراي پروژه ها، براثر ندانم كاري و تك روي برخي افراد به وجود مي آيد.
در اين جلسه استاندار همدان اعلام كرد: رئيس جمهور براي افتتاح 13هزار واحد مسكن مهر، به استان سفر خواهدكرد.
كرم رضا پيريايي افزود: سال گذشته نيز تعداد 11هزار واحد مسكن مهر به بهره برداري رسيد و در اختيار متقاضيان در سطح استان قرار گرفت.

 



منتخب مردم بناب در مجلس نهم: تحقق شعار سال نياز به برنامه ريزي هاي مناسب دارد

بناب- خبرنگار كيهان:
منتخب مردم شهرستان بناب در مجلس نهم از مسئولان كشور خواست موانع توليد ملي را شناسايي و رفع كنند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد باقري بنابي با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» از سوي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نامگذاري هاي معظم له بويژه در طول سال هاي اخير نشان مي دهد كه دغدغه اصلي ايشان در زمينه مسائل اقتصادي است.
وي همچنين با بيان اينكه بخش بيشتر توليد ملي به صنعت و كشاورزي مربوط مي شود؛ گفت: اگر مردم و مسئولان به اين مقوله اهميت دهند و در تحقق آن تلاش كنند، مي شود معضلاتي مثل بيكاري را در كوتاه مدت و به بهترين شيوه با برنامه ريزي مناسب حل كرد.
باقري بنابي سپس يكي از شرايط اصلي رونق و بهبود توليد ملي را توجه هر چه بيشتر به استانداردهاي لازم و كيفيت توليد دانست و گفت: كشور ما در زمينه صنعت از پيشرفت مناسبي برخوردار بوده، اما در بخش كشاورزي دولت هاي قبلي و فعلي ضعيف عمل كرده اند.
وي در عين حال افزود: كشور ما با الهام از منويات رهبر معظم انقلاب مي تواند ضمن شناسايي و استفاده از توانمندي هاي بالقوه خود، در زمينه توليدات ملي بخش كشاورزي هم پيشرو باشد.
منتخب مردم شهرستان بناب در مجلس نهم شوراي اسلامي از قواي سه گانه خواست به پيام رهبر معظم انقلاب فقط به عنوان «شعار» نگاه نكنند. بلكه براي تحقق آن تلاش كنند.
وي در پايان اظهار داشت: تحقق شعار امسال صرفا با نصب بنرهاي رنگارنگ با همايشهاي تشريفاتي ممكن نيست؛ بلكه لازمه عملياتي شدن شعار سال تدبير و برنامه ريزي مناسب مي باشد.

 



مديركل تبليغات اسلامي مازندران: گسترش فرهنگ فاطمي از انحرافات جلوگيري مي كند

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل تبليغات اسلامي مازندران، گفت: گسترش فرهنگ فاطمي در سطح اجتماع سبب جلوگيري از انحراف و ناهنجاري هاي اجتماعي و فرهنگي و حتي سياسي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر شكريان، در گفت وگو با خبرنگاركيهان با اشاره به نقش كليدي حضرت فاطمه زهرا(س) در طول زندگي و اثرگذاري سيره آن حضرت بعد از شهادت، گفت: حضرت زهرا(س) الگوي زندگي الهي در پرتو تبعيت از ولايت است كه سيره زندگي ايشان در طول حيات كم بسيار پربار و سرمشق شايسته اي براي ادامه حيات بشري است.
وي با اشاره با اينكه شايسته است، تدبيري صورت گيرد تا سيره زندگاني آن حضرت در كتب درسي مدارس تدريس شود، گفت: تبيين اهداف فرهنگ فاطمي براي جامعه به ويژه نسل جوان و بانوان لازم است، چراكه گسترش و پويايي اين فرهنگ در سطح اجتماع سبب جلوگيري از انحراف و ناهنجاري هاي اجتماعي و فرهنگي و حتي سياسي مي شود.
شكريان با اشاره به اينكه حضرت زهرا(س) با شجاعت و ايستادگي خود به همه فهماند كه يك فرد مسلمان در هر موقعيتي بايد پشتيبان ولايت باشد و از دشواري هاي مبارزه با دشمن ترسي نداشته باشد، خاطرنشان كرد: عظمت حضرت فاطمه(س) به اين دليل است كه در مدت كوتاه عمر بابركت و پربار خود به كمال واقعي دست پيدا كرد و سيده زنان عالم شد.

 



درخشش دانش آموزان سميرمي در مسابقات روبوكاپ ايران

سميرم- خبرنگار كيهان:
مدير آموزش و پرورش سميرم از كسب مقام سوم تيم روبوكاپ دانش آموزان سميرم در مسابقات ريموت كاپ هفتمين دوره مسابقات بين المللي روبوكاپ ايران خبر داد.
ضياء موسوي اظهار داشت: اين تيم امسال با روبات مين ياب در هفتمين دوره مسابقات بين المللي روبوكاپ شركت كردند و موفق به كسب مقام سوم شدند.
وي افزود: اعضاي اين تيم، پنج نفر از دانش آموزان دبيرستان شهداي كوي ماندگار سميرم هستند كه قبل از اين نيز در مسابقات مختلف علمي در سطح استان و كشور شركت كرده و موفق به كسب مقام هاي مختلفي نيز شده اند.
مدير آموزش و پرورش سميرم اظهار داشت: دانش آموزان شهرستان سميرم در زمينه هاي مختلف علمي، فرهنگي و هنري از توانمندي و استعدادهاي بالقوه اي برخوردار هستند.

 



پژواك فناوري هسته اي درنقاشي دانش آموزان نيشابوري

نيشابور-خبرنگاركيهان:
همزمان با روز ملي فناوري هسته اي نمايشگاه نقاشي «دانش آموزي» آثار هنرمندان كودك نيشابوري در نگارخانه كمال الملك گشايش يافت.
مسئول نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: در راستاي تشويق هنرمندان به خصوص كودكان هنرمند نيشابوري و ارايه آثار ايشان همزمان با روز ملي فناوري هسته اي نسبت به برگزاري نمايشگاه نقاشي «دانش آموزي» در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور اقدام كرديم.
حميدرضا آتشي اظهار داشت: نمايشگاه نقاشي «دانش آموزي» شامل 118 اثر نقاشي از 50 هنرمند نقاش دانش آموز دبستان پسرانه امام حسين (ع) نيشابور كه زير نظر استادشان «ناهيد جهان تيغ» آموزش ديده اند برگزار شد.
وي افزود: موضوع نقاشي اين هنرمندان برداشتي از عناصر محيط و اطراف زندگي است كه در رشد و پيشرفت كودكان موثر است و با تكنيك مداد رنگي، نقاشي برجسته و كلاژ طراحي شد است.
آتشي هدف از برپايي اين نمايشگاه اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: آشنايي هرچه بيشتر كودكان با تكنيك ها، قواعد و روش هاي هنري كه منجر به موفقيت آنها در مراحل مختلف هنري، درسي و اخلاقي ايشان شده و باعث درك و يادگيري قوانين طبيعت و چگونگي به تصوير در آوردن سوژه هاي انتخاب شده با نگرش كودكان ايراني است.

 



همايش دين در آينه هنر در همدان برگزار مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان گفت: همايش «دين در آينه هنر» 22 و 23 فروردين دراين دانشگاه برگزار شد.
سيد «علي اصغر تروهيد» افزود: اين همايش بين المللي با يك نگاه كلي به بررسي نقش اديان به ويژه اسلام، مسيحيت و يهوديت در هنر پرداخت.
وي ادامه داد: همچنين فراهم آمدن زمينه هاي تبادل فرهنگي دو كشور ايران و ايتاليا و معرفي شهر همدان به عنوان مركز فرهنگي و تاريخي از اهداف اين همايش است و سفارت ايتاليا در ايران نيز در برگزاري آن همكاري دارد.
«تروهيد» اضافه كرد: مباني هنر، فلسفه هنر، رابطه دين و هنر، هنرهاي ديني و ويژگي هاي آن، آسيب شناسي هنر ديني، معرفي آثار و هنرمندان ديني، رابطه دين و مديريت، رابطه دين و نقش آن در تعاملات فرهنگي و هنري، نقش دين در معادلات هنر جهاني، محورهاي اين همايش بودند.اين مسئول اعلام كرد: مجموعا بيش از 302 عنوان مقاله در محورهاي اعلام شده به دبيرخانه رسيده كه تعداد 24 مقاله جهت ارائه شفاهي و 56 عنوان نيز براي ارايه به صورت عكس و پوستر انتخاب شد.
وي خاطر نشان ساخت: 17مقام رسمي سياسي داخلي و 37 مهمان اروپايي از جمله سفيران واتيكان و ايتاليا در ايران، در همايش حضور دارند.
«تروهيد» اظهار داشت: رونمايي از تمبر يادبود همايش، نمايشگاه آثار باستاني ايتاليا از موزه باربريني، اجراي موسيقي سنتي توسط هنرمندان ايراني و ايتاليايي، ديدار مهمانان از مراكز تاريخي و فرهنگي و گردشگري همدان، از جمله برنامه هاي جانبي همايش بود.
وي ادامه داد: در برگزاري همايش بين المللي «دين در آينه هنر»، علاوه بر دانشگاه آزاد همدان، همچنين وزارت امورخارجه، سفارت ايتاليا در ايران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، موزه باربريني ايتاليا، مركز گفتگوي اديان و تمدن ها، نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه آزاد و چند مركز و موسسه فرهنگي هنري كشور و نيز دانشگاه هاي سن اندروز اسكاتلند، لوزان سوئيس، عثمانيه حيدرآباد هند مشاركت داشتند.

 



افتتاح پاركينگ طبقاتي در خيابان كاشاني يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
پاركينگ طبقاتي شهرداري واقع در خيابان كاشاني با ظرفيت 150 خودرو و صرف هزينه كلي 47 ميليارد و 500 ميليون ريال افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري يزد پاركينگ طبقاتي شهرداري در خيابان آيت الله كاشاني با ظرفيت 150 خودرو و صرف هزينه عمراني هشت ميليارد و پانصد ميليون ريال با حضور اعضاي شوراي اسلامي شهر، فرماندار، شهردار و شماري از كارشناسان شهرداري در روز هفدهم اسفند ماه به بهره برداري رسيد.
خاطرنشان مي شود اين پاركينگ در چهار طبقه و پنج سطح، در زيربناي 5500 متر مربع احداث شده و علاوه بر اين سه واحد تجاري نيز در آن تعبيه شده است.

 



استقبال صميمانه مراغه از مهمانان نوروزي

مراغه-خبرنگاركيهان:
مسافران نوروزي در ميادين ورودي شهر مراغه توسط شهرداري با گل و هدايا مورد استقبال قرارگرفتند.
شهردار مراغه در حاشيه اين استقبال به خبرنگار كيهان گفت: مسافران نوروزي اين شهرستان، به رسم سنت حسنه اسلامي و ايراني از سوي شهروندان مراغه اي مورد استقبال قرارگرفتند.
«نادر ابراهيمي» افزود: استقبال مردم و شهرداري از مهمانان به منظور ايجاد خاطره اي خوش براي مسافران بود، و در اثناي آن به بيش از 1هزار مسافر گل و سوغاتي هاي محلي مراغه اهدا، شد كه از جمله مي توان به انواع خشكبار، باسلوق، نقشه گردشگري و نرم افزارهاي رايانه اي ويژه معرفي آثار باستاني آذربايجان شرقي اشاره كرد.

 



پذيرش دانشجويان دانشگاه مالزي در پرديس كيش دانشگاه صنعتي شريف

جزيره كيش- خبرنگاركيهان:
پرديس بين الملل كيش دانشگاه صنعتي شريف در راستاي پذيرش دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در بعضي از كشورهاي خارجي براي جذب اين قبيل دانشجويان ايراني كه در دانشگاه مالزي در رشته MBA مشغول به تحصيل هستند، اقدام كرده است.
بنابراين گزارش: دانشگاه صنعتي شريف كيش بنا به درخواست هاي دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در كشورهاي خارجي براي انتقال و تحصيل در دانشگاه هاي بين المللي داخل كشور اقدام به پذيرش اين دسته از دانشجويان ايراني نموده است كه در رشته MBA مشغول به تحصيل در دانشگاهMSU مالزي مي باشند در پرديس بين المللي كيش جذب مي شوند.
گفتني است: پرديس بين المللي كيش در دو دانشكده مهندسي علوم پايه و مديريت اقدام به پذيرش دانشجو در دوره هاي كارشناسي تا دكترا مي كند. همچنين پرديس بين المللي كيش در كنار رشته هاي كارشناسي ارشد با گرايش محصول و بازار و مديريت با تمركز بر مديريت پروژه اقدام به ايجاد دوره هاي مشترك با دانشگاه مالتي مدياي كشور مالزي شده است.

 



يادداشت خبرنگار

سخني با منتخبان مردم بابل
با حضور گسترده مردم بابل منتخبين جديد اين شهر در مجلس نهم شوراي اسلامي مشخص شدند.
خوشبختانه دو منتخب جديد مجلس نهم ضمن آشنايي به مسائل اجرايي، سياسي و اقتصادي و به دليل بومي بودن، شناخت كامل از كمبودها و نواقص منطقه دارند.
انتخاب اين دو نماينده نشانگر آن است كه رأي دهندگان بابلي براساس خواسته هاي خود و به دور از هياهوي سياسي به اين 2 نفر رأي داده و آنها را به عنوان نماينده خود به مجلس فرستاده اند.
هر دو منتخب از استعدادهاي بالقوه و بالفعل بابل كه متاسفانه هنوز زير خاك مانده است و اجرايي نشده است بي اطلاع نيستند و از پيشينه فرهنگي و ديني اين شهرستان هم به طور قطع آگاه هستند.
متأسفانه بسياري از كارهاي عمراني در شهرستان بابل در سال هاي اخير چه به عمد يا به سهو راكد مانده است. از جمله آنان اجرايي نشدن فرودگاه احمدكلا كه يكي از فرودگاههاي استاندارد و بين المللي كشور است، كنارگذر جنوبي بابل با گذشت 15 سال از كلنگ زني آن، معضل زباله بابل، ايجاد كارخانه زباله سوز، مشكل ترافيك بابل به ويژه تعريض خيابان مدرس و امام خميني، ميدان بار مسقف و بزرگ و... كه از حوصله اين مقال خارج است.
پيشنهاد مي شود با وحدت رويه و همدلي كه خوشبختانه در هر دو منتخب مجلس وجود دارد با تشكيل كارگروهي قوي و با حضور كارشناسان سياسي، اقتصادي و اجرايي شهر اين مشكلات حل شود.

 



مديركل آموزش و پرورش استان خبر داد
جذب 60هزار دانش آموز در تشكل هاي سازمان دانش آموزي مازندران

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران از جذب 60 هزار دانش آموز درگروه ها و تشكل هاي سازمان دانش آموزي مازندران خبر داد.
محمد علي اميري در گفت وگو با خبرنگاركيهان با اشاره به اهميت شعارهاي سه گانه همفكري، همدلي و همكاري خواستار رونق و ترويج هرچه بيشتر اين شعار محوري شد.
وي بيان داشت:آموزش و پرورش بايد به توسعه پايدار رسيده و انسان هايي را تربيت كند تا با توانايي بالا و بلوغ فكري و اجتماعي بتواند در آينده كشور سهيم باشد.
اميري خاطر نشان كرد: يكي از مفاهيم و پديده هايي كه در هر جامعه وجود دارد بحث مربوط به ارزش ها است همه بايد در راستاي دستيابي به آن تلاش كنيم.
مديركل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نام گذاري سال 91 از سوي رهبر معظم انقلاب به سال «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني»، نيروي انساني را بهترين سرمايه كشور دانستند و بيان داشت: فراتر از سرمايه اقتصادي، سرمايه انساني است كه جوانان و نوجوانان عمده اين سرمايه مي باشند و اگرما بتوانيم اين سرمايه هاي ارزشمند را دريابيم و هدايت كنيم، در همين بخش ها و از جمله دربخش اقتصادي مي توانيم به توفيقات ارزنده اي دست يابيم.
اميري با اشاره به جذب 9 هزار و 504 دانش آموز در قالب 264گروه 36نفره و آموزش هزار خبرنگار در پانا، سازماندهي 757گروه 47 نفره با 35هزار و 579 نفر دانش آموز و ساير حوزه ها كه جمعا 60هزار و سه نفر را تشكيل مي دهند.

 



تأييد 25اثر صنايع دستي گلستان براساس داوري يونسكو

آق قلا-خبرنگاركيهان:
با توجه به داوري منطقه اي محصولات صنايع دستي جهت تاييد وورود به داوري نهايي يونسكو، 25 اثر صنايع دستي گلستان تاييد شد.
به گزارش خبرنگاركيهان: از 32 اثر صنايع دستي شركت داده شده از استان گلستان، 25اثر در رشته ها گليم بافي- پلاس بافي - زيور آلات تركمن - سازكتول- نمدمالي- خراطي- تراش سنگ- سوزن دوزي شاهكوه گلدوزي -سوزن دوزي بلوچ - جاجيم بافي- سوزن دوزي تركمن تاييد و به مرحله داوري نهايي راه يافتند.
15هنرمند براي خلق اين 25اثر صنايع دستي همت گمارده و محصولات صنايع دستي خود را ارائه داده بودند.
ضمن اينكه دراين داوري 8 استان و 235 اثر شركت داده شده بود.
نشان مرغوبيت صنايع دستي يونسكو هر دو سال يك بار به آثاري تعلق مي گيرد كه براساس معيارهاي تعريف شده توليد مي شوند محصولي كه موفق به دريافت اين نشان مي شود از بالاترين سطح مرغوبيت در صنايع دستي برخوردار است.
هيئتي از متخصصان بين المللي در يونسكو محصولات را براساس مرغوبيت، اصالت، نوآوري، قابليت بازاريابي، احترام به محيط زيست و مسئوليت اجتماعي بررسي مي كنند.

 



برپايي نمايشگاه بزرگ كتاب در خوراسگان

خوراسگان-خبرنگاركيهان:
نمايشگاه بزرگ كتاب با شركت 200 ناشر و 6 هزار عنوان كتاب از ناشران سراسر كشور در خوراسگان برگزار شد.
اين نمايشگاه كه به مدت 21روز از ساعت 9 صبح الي 21 با 20درصد تخفيف در مجتمع كوثر خوراسگان برگزار شد، مورد استقبال شهروندان اين شهر قرار گرفت. كتاب هاي عرضه شده در نمايشگاه در موضوعات روان شناسي، رمان، ادبيات، مذهبي، تاريخي، فلسفه، زبان، كامپيوتر، پزشكي، كودك و نوجوان بود.
اين نمايشگاه با همكاري شورا و شهرداري شهر خوراسگان برگزار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14