(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 فروردین 1391- شماره 20181

معافيت فرزند مادران بدون همسر تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي
24 استان كشور باراني مي شود
معافيت تمامي فرزندان شهدا از سربازي
انجام نخستين عمل آندوسكپي تيروئيد در خاورميانه
زيباسازي تهران دچار خلأ قانوني است
دستور توقيف براي 200 خودرو با يك ميليون تومان جريمه
امكان افزايش 9درصدي قيمت دارو
امسال تخت هاي سوختگي روانشناسي و دياليز افزايش مي يابد
بهره برداري از خط 4 مترو ميدان آزادي- ايستگاه ارم سبز
زلزله 9/8 ريشتري در اندونزي وحشت مردم از سونامي
پس از چندين سرقت سارق متخصص در كيف قاپي به دام افتاد
استخدام 700 «نيروي خدمتگزار» در آموزش و پرورش
از سال تحصيلي آينده امتحانات پاياني پنجم ابتدايي داخلي برگزار مي شود
اخراج به دليل حمايت از جوان سياه پوست
نوزادي كه بعد از 12 ساعت از سردخانه زنده خارج شد
روز بين المللي پرتاب بالش



معافيت فرزند مادران بدون همسر تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي

رئيس سازمان وظيفه عمومي از معافيت يكي از فرزندان مادران فاقد شوهر تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و يا سازمان بهزيستي خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار «حميد صدرالسادات» در گفت وگويي افزود: در قانون جديد همچنين مشمولان داراي فرزند معلول تحت پوشش بهزيستي از خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند.
وي با بيان اينكه در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي مصوبات قابل ملاحظه اي براي خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد حضرت امام خميني(ره) و بهزيستي در نظر گرفته شده است، گفت: يكي از اين موارد، معافيت از خدمت مشمول غيرغايب داراي فرزند معلول است كه چنانچه فرزند مشمول تحت پوشش بهزيستي باشد، پدر وي مي تواند از اين معافيت استفاده كند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي درباره معافيت يكي از فرزندان ذكور مادر فاقد همسر تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي نيز گفت: در اين نوع معافيت برخلاف روال گذشته كه مادر تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي مي بايست تنها دو فرزند پسر داشته باشد، تعداد پسران مادر مانع معافيت مشمول معرفي شده نيست و چنانچه در گذشته نيز فرزندي از مادر به سبب معافيت كفالت و يا معلوليت (مطابق ماده 6 قانون حمايت از حقوق معلولان)، از خدمت دوره ضرورت معاف شده باشد، فرزند ديگر نيز در شمول اين معافيت قرار مي گيرد.
اين مقام مسئول افزود: شرط اصلي در اين معافيت، فاقد همسر بودن مادر به دليل فوت شوهر يا طلاق از وي است. البته مادراني كه همسرشان مفقود الاثر شده و يا در حبس هست در شمول اين مقررات قرار نمي گيرند.

 



24 استان كشور باراني مي شود

سازمان هواشناسي نسبت به كاهش تا 12درجه اي دما و بارش باران در حداقل 24 استان كشور هشدار داد.
بنابرگزارش سازمان هواشناسي كشور بررسي نقشه هاي پيش يابي حاكي از تداوم روند بارشي بر روي كشور تا اواسط هفته آينده خصوصا نيمه غربي است كه بر اين اساس در روز جمعه بارش متناوب باران همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ در استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، گيلان، زنجان، گلستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، همدان، مركزي و بارش پراكنده باران در استان هاي قم، قزوين، البرز، تهران، اصفهان، يزد و كرمان پيش بيني مي شود كه شدت بارش در اين روز در استان هاي ايلام، كرمانشاه، همدان، مركزي، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختياري، آذربايجان شرقي و اردبيل بيش از ساير نقاط است.
براساس اين گزارش در روز پنجشنبه آسمان تهران نيمه ابري در پاره اي نقاط ابري در اواخر وقت رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 20 و 32 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
همچنين در روز جمعه نيز آسمان پايتخت نيمه ابري تا ابري در پاره اي نقاط با رگبار و رعد و برق و وزش باد پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با حدود 4 درجه كاهش به 17 و 28 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
گفتني است در روز پنجشنبه استانهاي چهارمحال و بختياري و همدان با حداقل دماي 4 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنك ترين و قم با حداكثر دماي 35 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين استان هاي كشور هستند.

 



معافيت تمامي فرزندان شهدا از سربازي

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا از معافيت تمام فرزندان شهدا از خدمت سربازي خبر داد.
سردار كريمي گفت: براساس قانون جديد خدمت سربازي تمامي فرزندان شهدا از خدمت سربازي معاف مي شوند.
وي درخصوص زمان اجراي اين قانون افزود: اين قانون از اول سال جاري اجرايي شده است و فرزندان شهدا مي توانند از اين معافيت استفاده كنند.
در گذشته تنها يكي از فرزندان شهدا مجاز بود از معافيت خدمت سربازي استفاده كند.

 



سازمان بسيج جامعه پزشكي خبر داد
انجام نخستين عمل آندوسكپي تيروئيد در خاورميانه

اولين عمل آندوسكپي تيروئيد در خاورميانه همزمان با هفته سلامت توسط دكتر پازوكي متخصص جراحي عمومي و عضو شوراي مركزي سازمان بسيج جامعه پزشكي انجام شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور؛ دكتر عبدالرضا پازوكي، متخصص جراحي عمومي در گفتگو با سينانيوز با اشاره به اولين عمل آندوسكپي تيروئيد در ايران و خاورميانه كه بر روي زني و جزئيات آن بيان كرد: منحصر بودن اين عمل به اين دليل است كه در اين جراحي از ناحيه زير بغل به جاي گردن استفاده شده است.
وي افزود: محل برش تيروئيد كه در عمل هاي جراحي رواج داشت به دليل اينكه در ناحيه گردن بود فوق العاده در معرض ديد قرار مي گرفت همچنين همانند ساير اعمال جراحي ظاهري نامناسب از آن بر جاي مي ماند.
دكتر پازوكي ادامه داد: همچنين بر جاي ماندن بخيه ها مشكلاتي را به لحاظ روحي براي فرد به وجود مي آورد به همين دليل امروزه تمامي روش هاي جراحي به سمت جراحي هاي تهاجمي و درون بين رفته است.
متخصص جراحي عمومي يادآور شد: اين نوع جراحي تيروئيد را مدت كوتاهي است كه در دنيا و در چند مركز محدود انجام مي شود كه خوشبختانه كشور ما نيز توانست آن را با موفقيت انجام دهد.
دكتر پازوكي با اشاره به جزئيات اين عمل گفت: در اين عمل به جاي اينكه برش از گردن انجام شود از ناحيه زيربغل انجام مي شود و جاي عمل به هيچ عنوان ديده نمي شود.
به گفته متخصص جراحي عمومي اين عمل كه بر روي زني 23 ساله انجام شد كاملا موفق بوده و زمان جراحي 4 ساعت به طول انجاميد كه نسبت به عمل تيروئيد از گردن 5/1 ساعت بيشتر بود. البته اين زمان با توجه به اينكه اين عمل براي اولين بار انجام شد طبيعي بوده و در صورت كسب تجربه بيشتر، اين زمان مسلما كمتر خواهد شد.

 



در جلسه شوراي شهر مطرح شد
زيباسازي تهران دچار خلأ قانوني است

لزوم حمايت از كالاهاي داخلي در تبليغات شهري، وجود خلأهاي قانوني، چالش با وزارت ارشاد بر سر محتواي تبليغات شهري، فراري شدن يكي از روساي سازمان زيباسازي از مهمترين موضوعاتي بود كه در هنگام گزارش عملكرد سازمان زيباسازي در شوراي شهر تهران مطرح شد.
سيدمحمدجواد شوشتري مديرعامل سازمان زيباسازي در جلسه ديروز شوراي شهر تهران با بيان اينكه براساس ضوابط شوراي شهر و لايحه مصوب شده هزينه تبليغ برندهاي خارجي سه برابر تبليغات داخلي است گفت: با توجه به نامگذاري سال به عنوان حمايت از توليدات ملي قرار است جلسه اي با وزارت بازرگاني و ارشاد و مجمع امور صنفي تبليغات برگزار شود.
فرار رئيس سازمان زيباسازي
به گزارش مهر، در ادامه رسول خادم دبيركميسيون برنامه و بودجه شورا با اشاره به خلأهاي قانوني و عدم همراهي دستگاه قضايي در حوزه زيباسازي گفت: در سال 1334 براي هر تبليغ كه از طريق برچسب بر درب منزل و ديوارها چسبانده مي شد صدتومان جريمه دريافت مي شد اما متاسفانه اين مساله هم اكنون كارايي ندارد.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه در مورد وجود قانوني در سال 1044 درباره اجازه فعاليت پزشكان در خانه هاي مسكوني و نصب تابلوهاي پزشكي خاطر نشان كرد: با ورود گروه هاي ذيربط به بدنه قدرت تبليغات در هر جاي شهر به هر شكل امكان پذير شد براي نمونه يك بانك چگونه مي تواند فضاي بسياري را براي نصب تابلو اشغال كند به غير از اينكه ارتباطي با بدنه مديريتي كشور داشته باشد و حتي هيچ هزينه اي را پرداخت نكند.
خادم در ادامه به منافع بخش خصوصي در سازمان زيباسازي اشاره كرد و گفت: در سال 82 اصلاحيه اي براي ساماندهي سيما و منظر شهري تهيه شد كه مديرعامل وقت اين سازمان پس از ارائه اين اصلاحيه به دليل نبود امنيت جاني از ايران رفت.
وي با اشاره به منافع اقتصادي بيلبوردهاي تبليغاتي شهر افزود: به خاطر دارم در سال هاي 83 به بعد مديرعامل وقت سازمان هيچ وقت در جلسات نمي توانست حضور يابد زيرا حكم جلب وي صادر شده بود اما با اين حال ما به ساماندهي فعاليتهاي اين سازمان پرداختيم.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهرتهران علت مشكل دار بودن اين سازمان را خلأ قانوني و عدم همراهي دستگاه قضايي با مديريت شهري در چند سال گذشته دانست و گفت: مطمئن هستم هنوز هم اين درگيريها ادامه دارد.
خادم ادامه داد: اگر مشاركت عمومي در بحث منظر شهري نباشد اقدامات مديريتي فايده ندارد. در بحث كلان حوزه زيباسازي وابسته به سلايق است اما بايد به گونه اي برنامه ريزي شوند كه عامه مردم از هر قشر از آن بهره مند شوند و در ضمن نبايد تعدد پروژه ها ما را نسبت به منظر شهر غافل كند.
رئيس شوراي شهر نيز در ادامه اين جلسه با انتقاد از سنگ نماهاي برخي از بزرگراه ها و نقاشي هاي ضعيف ديواري گفت: اين فعاليت ها متعلق به زيباسازي نيست اما سازمان زيباسازي بايد بر عملكرد مناطق نيز نظارت داشته باشد.
وي با اشاره به نورپردازي ضعيف برخي از بزرگراه ها گفت: روشن كردن چراغ هاي ال اي دي رنگي را نمي توان نورپردازي دانست بلكه بايد به صورت علمي اين فعاليت انجام شود.
چمران خواستار اعمال ضوابط و استانداردهاي لازم در حوزه زيباسازي شد.

 



دستور توقيف براي 200 خودرو با يك ميليون تومان جريمه

رئيس پليس اجرائيات راهور از صدور دستور توقيف 200 خودرو با جريمه بالاي يك ميليون تومان خبر داد.
سرهنگ مرتضي دهقاني در گفت وگو با مهر افزود: براساس قانون جديد راهنمايي و رانندگي كه از دهم ارديبهشت سال گذشته اجرايي شد خودروي رانندگاني كه بيش از يك ميليون تومان جريمه داشته باشند تا زمان پرداخت ديون دولتي توقيف مي شود. از زمان اجراي قانون جديد بيش از 600 راننده داراي جريمه هاي ميليوني شناسايي و براي آنها برگه اخطار ارسال شده است.
وي ادامه داد: خوشبختانه 80درصد خودروهاي شناسايي شده ديون معوق خود را پرداخت كرده اند و هم اكنون نزديك به 200 خودرو با جريمه بالاي يك ميليون تومان در كشور وجود دارد كه دستور توقيف آنها را صادر كرديم.
رئيس پليس اجرائيات كشور تاكيد كرد: ماموران پليس راهور در درون شهرها و جاده هاي بين شهري به دستگاه هاي آن لاين بررسي سوابق مجهز هستند و شماره خودروها را استعلام مي كنند.
به گفته دهقاني، خودروهاي توقيفي در صورت پرداخت جريمه ها ترخيص مي شوند.
وي در مورد خودروهايي كه مرتكب دو تخلف همزمان مي شوند نيز گفت: اين خودروها به مدت 72 ساعت توقيف بوده و راننده پس از پرداخت جريمه دو تخلف همزمان و جريمه هاي معوق مي توانند خودرو را تحويل بگيرند.

 



وزير بهداشت خبر داد
 امكان افزايش 9درصدي قيمت دارو

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از امكان افزايش 9 درصدي قيمت دارو در سال 91 خبر داد.
دكتر مرضيه وحيددستجردي، درباره چگونگي وضعيت افزايش قيمت دارو در سال جاري نيز گفت: سال گذشته قيمت دارو به طور متوسط حدود 9 درصد افزايش يافت. براي سال جاري نيز افزايشي اين چنيني پيش بيني مي شود تا به اين ترتيب با تعديل در قيمت دارو به جيب مردم فشار وارد نشود.
وي همچنين اشاره كرد: در راستاي تحقق قانون برنامه پنجم توسعه در جهت كاهش سهم مردم در پرداخت هزينه هاي سلامت تلاش مي كنيم چرا كه براساس قانون سهم مردم در پرداخت هزينه هاي سلامت بايد به زير 30 درصد كاهش يابد.
دستجردي ادامه داد: در هر صورت عدم فشار به جيب مردم در پرداخت هزينه هاي درماني از جمله مهم ترين اهداف وزارت بهداشت است. به اين منظور لازم است كه در بودجه سال جاري اعتبار مناسبي از محل درآمد ناشي از هدفمندي براي بخش سلامت در نظر گرفته شود تا بتوانيم هزينه هاي ناشي از اجراي قانون هدفمندي در بخش سلامت را جبران و افزايش دسترسي به خدمات را بيش از پيش براي مردم فراهم كنيم.

 



امسال تخت هاي سوختگي روانشناسي و دياليز افزايش مي يابد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از افزايش تخت هاي سوختگي، روانشناسي و دياليز در سال جاري خبر داد.
مسعود ياوري در مراسم سالمندي و سلامت دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به برنامه هاي معاونت درمان اين دانشگاه در سال 90 از جمله مراجعه يك ميليون و 400 هزار نفر به 23 بيمارستان اين دانشگاه گفت: در سال 91 نيز در تلاشيم تا تخت هاي سوختگي، روانشناسي و دياليز كه بيمارستان هاي خصوصي از آن دوري مي كنند را افزايش دهيم.
وي همچنين به افزايش تخت هاي آي سي يو، سي سي يو و دياليز نيز اشاره كرد و افزود: بيشترين تلاش براي رضايتمندي بيماران است و تاكنون نيز 80 درصد رضايتمندي به دست آمده است ولي هنوز شكايت در اين زمينه وجود دارد.
ياوري با اشاره به توسعه كلينيك هاي سالمندي و استقرار حاكمت باليني از تقويت پروژه هاي بيمارستاني خبر داد و گفت: در سال 90 نيز از مطب ها، اتاق هاي جراحي، مراكز ترك اعتياد بازديد شد و 300 مركز پلمب شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به اينكه اكثر شكايت ها از عدم برخورد مناسب از جمله نگهبان ها است از ارائه آموزش به آنها در سالجاري خبر داد و گفت: در سال 90، 13 هزار بيمار نيز توسط ستاد هدايت جابه جا شده اند و در ايام تعطيلات نيز از بيمارستان ها بازديد شد.

 



به زودي انجام مي شود
بهره برداري از خط 4 مترو ميدان آزادي- ايستگاه ارم سبز

بخش غربي خط 4 مترو از ميدان آزادي تا ارم سبز در تقاطع با خط 5 به طول حدود 4 كيلومتر آماده بهره برداري رسمي است.
مهندس هابيل، مدير عامل شركت مترو تهران و حومه گفت: سال گذشته، 15 كيلومتر تونل سازي در خطوط 3، 6 و 7 مترو تهران صورت گرفته است.
وي افزود: در سال 90 ايستگاه هاي شيخ الرئيس، شهيد حبيب الله، پيروزي و استاد معين از خط 4 مترو راه اندازي شد. همچنين حدود 2 كيلومتر از خطوط مترو به انضمام يك ايستگاه از بخش جنوبي و نيز حدود 2 كيلومتر با يك ايستگاه ويژه در شمالي ترين بخش خط يك پيش از موعد مقرر و با موفقيت به بهره برداري رسيد.
درويش تصريح كرد: همچنين در بخش زيرساخت، ساخت 15 كيلومتر تونل آماده ريل گذاري از خطوط 6، 3 و 7 مترو كه در سال هاي آينده پس از تكميل ايستگاه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت كه قابل توجه است.
مديرعامل شركت مترو تهران و حومه با بيان اين كه بخش مياني خط 3 مترو از چهار راه ولي عصر (عج) تا مصلاي تهران به طول 7 كيلومتر با 2 ايستگاه شهيد دكتر بهشتي و چهار راه ولي عصر(عج) مقرر بود تا پايان سال 90 به بهره برداري برسد كه به علت عدم امكان انجام فاينانس و عدم تأمين اعتبار از صندوق توسعه ملي و همچنين عدم تخصيص 100 درصدي اعتبارات مصوب و با توجه به نوسانات به وجود آمده در ارز اين پروژه ها به تأخير افتاد گفت: با وجود مشكلات در اين بخش، با تلاش شبانه روزي پرسنل شركت مترو اين بخش نيز به زودي و با اندكي تأخير راه اندازي مي شود.

 



زلزله 9/8 ريشتري در اندونزي وحشت مردم از سونامي

زمين لرزه اي به بزرگي 9/8 ريشتر اندونزي را به شدت لرزاند.
بنابر اعلام مركز لرزه نگاري آمريكا كانون اين زمين لرزه در 434 كيلومتري منطقه «آچه» و 33 كيلومتري زير بستر سطح اقيانوس هند بوده است.
مركز هشدار سونامي اقيانوس آرام در اطلاعيه اي احتمال وقوع سونامي در اقيانوس هند و كشورهايي از قبيل تايلند، اندونزي، سريلانكا و هند را وارد دانست. اين زمين لرزه ترس و هراس شديدي را در ميان مردم منطقه برانگيخت و باعث شد تا مردم ساكنان مناطق ساحلي خانه ها و محل هاي كار خود را ترك و به مناطق مرتفع نقل مكان كنند.
لرزش اين زمين لرزه در سنگاپور، تايلند، بنگلادش، مالزي و هند نيز احساس شده است.
هند پس از اعلام هشدار قرمز براي جزاير آندامان و نيكوبار در اقيانوس هند و پس از آنكه ايالت هاي تاميل نادو (جنوب) و آتراپرادش واقع در جنوب شرقي اين كشور را تحت نظارت شديد قرار داد، هشدار سونامي را به ايالت هاي اوريسا در شرق و كرالا در جنوب گسترش داد.
بنا بر گزارش آسوشيتدپرس، در اين زلزله كليساهاي متعددي از جمله سنت پيتر و سنت پائول به شدت آسيب ديدند.
زمين لرزه باعث بروز ترافيك به دليل تلاش مردم براي رفتن به مكان هاي مرتفع شده است.
اين منطقه بارها شاهد زمين لرزه هاي شديدي بوده است كه تأسف برانگيزترين آن سونامي سال 2004 در اقيانوس هند بود كه منجر به كشته شدن 170 هزار در «آچه» شد.
طبق آخرين گزارش رسيده بعد از وقوع زمين لرزه موجي به ارتفاع 10 سانتيمتر به يكي از جزاير ساحل غربي تايلند برخورد كرد.
همچنين مؤسسه ژئوفيزيك اندونزي اعلام كرد: پس از زمين لرزه امواجي تا ارتفاع 80 سانتيمتر در ساحل غربي جزيره سوماترا مشاهده شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از جاكارتا، سعيد كريستيا وان از سازمان ژئوفيزيك و لرزه نگاري اندونزي اعلام كرد: سونامي هاي كوچكي از 36سانتيمتر تا 80سانتيمتر ارتفاع در چهار منطقه واقع در شمال سوماترا و اطراف آن در ساعت هفده به وقت محلي (10به وقت گرينويچ) مشاهده شد.
لغو هشدار سونامي
مركز آمريكايي مقابله با سونامي واقع در هاوايي اعلام كرد: هشدار درباره سونامي براي مجموعه كشورهاي اقيانوس هند لغو شده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لس آنجلس، كارشناسان آمريكايي اعلام كردند: سطح بالا آمدن آب ها اكنون نشان مي دهد كه تهديد براي اغلب مناطق هند، اندونزي، سريلانكا، مالديو و سرزمين انگليسي ديه گو گارسيا كاهش يافته است. بنابراين هشدار درباره سونامي كه اين مركز اعلام كرده بود، لغو مي شود.
به دنبال صدور اطلاعيه آمريكا، كشورهاي اندونزي، هند، سريلانكا و تايلند نيز هشدار سونامي را لغو كردند.

 



پس از چندين سرقت سارق متخصص در كيف قاپي به دام افتاد

سارق حرفه اي متخصص در كيف قاپي در حين كشيدن كيف همراه خانم جواني تعادل موتور را از دست داد و با زمين برخورد كرد.
سرنشين موتورسيكلت سوار به هويت «صابر.الف» 34 ساله در يكي از خيابان هاي شهرري هنگام قاپيدن كيف همراه يك خانم جوان مجبور به درگيري با وي شد اما به خاطر به هم خوردن تعادل موتور نقش بر زمين شد.
سرهنگ كارآگاه مرتضي رستمي رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: ماموران گشت كلانتري 131 شهرري در حين گشت زني در خيابان شهيد غيوري متوجه درگيري سارق با يك خانم كه اهالي نيز به كمك وي آمده بودند، مي شوند و بلافاصله وي را دستگير مي كنند.
سارق در بازجويي اوليه اعتراف به دهها فقره سرقت و كيف قاپي در سطح مناطق «شهرري» و «دولت آباد» مي كند.
با انتقال متهم به پايگاه نهم و در شرايطي كه وي در طول بازداشت در كلانتري، اصرار بر بي گناهي خود داشت، وي پس از ورود به پايگاه نهم و مواجه شدن با تيم ضد زورگيري و كيف قاپي پايگاه، از سوي كارآگاهان پايگاه نهم به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار پايگاه نهم مورد شناسايي قرار گرفت كه پيش از اين يك بار ديگر در سال 89 به ارتكاب همين جرم دستگير شده بود.
با شناسايي سريع متهم به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار و با توجه به اطلاعات دقيقي كه كارآگاهان از شيوه و شگرد سرقت هاي متهم بويژه ارتكاب سرقت به صورت تك نفره و با استفاده از موتورسيكلت در اختيار داشتند وي به ناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره كيف-قاپي از خانم ها و به شيوه «آويزان بري» اعتراف كرد.
سرهنگ رستمي گفت: با اعلام اين خبر كه در پي اين اعترافات تعدادي از مالباختگان شناسايي شده اند گفت: كليه شهرونداني كه در طول چند ماه گذشته بويژه در مناطق شهرري و دولت آباد توسط سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت طرح هوندا 125 سبز رنگ مورد سرقت و يا هرگونه تهديدي قرار گرفته مي توانند براي طرح شكايت به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهرري خيابان آستانه مراجعه كنند.

 



استخدام 700 «نيروي خدمتگزار» در آموزش و پرورش

مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران از استخدام «نيروي خدمتگزار» در اين اداره كل خبر داد.
رحيم زماني، در گفت وگو با فارس گفت: اين اداره كل 700 نيروي خدمت گزار توسط ادارات و مناطق آموزش و پرورش استخدام مي كند.
وي ادامه داد: اين اداره كل 300 نيروي قرآني برجسته نيز استخدام مي كند كه بدون آزمون و از طريق مصاحبه و طي مراحل اداري انجام مي شود.
مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران افزود: مناطق آموزش و پرورش بايد تا پايان فروردين اسامي نفرات جذب شده را به اين اداره كل ارائه دهند.
سيدعلي يزديخواه، مديركل آموزش و پرورش شهر تهران نيز گفت: در حال حاضر برخي مناطق آموزش و پرورش تهران براساس مصوبه دولت، نيروي خدماتي جذب مي كنند ضمن اين كه طرح جذب نيروي قرآني نيز در حال حاضر اجرا مي شود.

 



از سال تحصيلي آينده امتحانات پاياني پنجم ابتدايي داخلي برگزار مي شود

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش از برگزاري امتحانات هماهنگ منطقه اي پايه پنجم در پايه ششم ابتدايي خبر داد.
مهدي نويدادهم در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: از سال تحصيلي آينده امتحانات پاياني پنجم ابتدايي به صورت داخلي برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه پايه ششم ابتدايي مشمول تمام مقررات و آيين نامه هاي مربوط به دوره پنج ساله ابتدايي است، افزود: در مواردي كه مقررات و مصوبات مربوط نياز به اصلاح، الحاق و تغيير داشته باشد، پس از بررسي و تاييد در كميسيون اساسنامه و مقررات تحصيلي به منزله مصوبه شورا تلقي و ابلاغ خواهد شد.
نويدادهم ادامه داد: از سال تحصيلي 91-90 امتحانات پاياني پايه پنجم ابتدايي همانند پايه هاي قبل از آن به صورت داخلي برگزار مي شود.
وي افزود: از سال تحصيلي 92-91 امتحانات پايه ششم ابتدايي كه به صورت هماهنگ با سوالات واحد، برنامه معين و به طور همزمان از سوي اداره آموزش و پرورش محل طرح و تهيه خواهد شد، در مدرسه برگزار مي شود.
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه در دوره ابتدايي، امتحانات داوطلبان آزاد صرفا در پايان دوره برگزار مي شود، گفت: ثبت نام اين قبيل افراد براي شركت در امتحانات پايه پنجم ابتدايي از سال تحصيلي 91-90 مجاز نخواهد بود.
وي تاكيد كرد: اين مصوبه بعد از توشيح رياست جمهوري و رئيس شوراي عالي آموزش و پرورش براي اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ مي شود.

 



اخراج به دليل حمايت از جوان سياه پوست

به گزارش شبكه فاكس نيوز، معلم يكي از دبيرستان هاي ميشيگان آمريكا به دليل تلاش براي حمايت از «تريون مارتين» از كار خود اخراج شد.
به گزارش اين شبكه، «بروك هريس» معلم مدرسه «پونتياك» كه از دانش آموزان خود خواسته بود تا براي كمك به خانواده تريون مارتين، پول جمع آوري كنند، از مدرسه اخراج شد. تريون مارتين نوجوان سياه پوستي است كه به دست نيروهاي پليس آمريكا كشته شده و موجب بالا گرفتن اعتراضات بر عليه نژادپرستي حاكم بر اين كشور شده است. هريس در مصاحبه با آسوشيتدپرس مي گويد: «من واقعا دليل اخراج خود را متوجه نمي شوم. فكر نمي كنم خطايي از من سر زده باشد.»مسئولين مدرسه ادعا كرده اند كه، آن ها مي خواهند كه تمركز دانش آموزان به درس خواندن باشد و نه فعاليت هاي اجتماعي. «داوود وليد» مدير اجرايي بخش ميشيگان كنسول روابط اسلام و آمريكا مي گويد، تصميم اين مدرسه بر اخراج اين معلم مسخره بود و مي تواند به دانش آموزان لطمه بزند. ده ها نفر از مردم اين منطقه در حمايت از اين معلم و همينطور تريون مارتين تجمع اعتراضي برگزار كردند. تظاهركنندگان اعلام كرده اند كه ما آماده تظاهرات هستيم و اگر به نتيجه نرسيم، از اين مدرسه شكايت خواهيم كرد. «چارلز ويليامز» كشيش كليساي اين منطقه هم مي گويد، اگر تا جمعه هريس به محل كار خود بازنگردد، ما روز دوشنبه به سمت اين مدرسه تظاهرات برگزار خواهيم كرد. گفتني است كه، كشته شدن اين نوجوان سياه پوست در آمريكا، موجب افزايش موج اعتراض به نژادپرستي در اين كشور شده است.

 



نوزادي كه بعد از 12 ساعت از سردخانه زنده خارج شد

آرژانتيني كه پزشكان فوت او را اعلام كرده بودند، پس از 12 ساعت زنده شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، مسئولان بيمارستان به والدين اين نوزاد دختر كه سه ماه زودتر از موعد مقرر به دنيا آمد اعلام كردند كه وي فوت كرده اما وقتي كه آنها براي تحويل جسد مراجعه كردند دريافتند كه نوزادشان نفس مي كشد و زنده است.مادر اين نوزاد گفت: زماني كه نوزاد به دنيا آمد من چيزي را به خاطر نمي آورم زيرا بيهوش بودم و مسئولان بيمارستان حتي او را به من نشان ندادند.
پدر وي گفت: مسئولان بيمارستان اعلام كردند كه نوزادم پس از تولد به علت نارس بودن در گذشته است و وقتي براي تحويل جسد وي براي خاكسپاري به بيمارستان مراجعه كردم آنها وي را درون يك سبد كوچك قرار داده و به من تحويل دادند و همسر من براي نخستين بار به نوزادمان در داخل سبد نگاه كرد و گريه مي كرد و او پارچه روي نوزادمان را برداشت و دست كوچك او را لمس كرد اما در اين هنگام ناگهان صداي گريه او ما را بهت زده كرد.وي افزود: من يكبار ديگر به چهره نوزادمان نگاه كردم و ديدم كه او حركت مي كند و نمرده است و پارچه را از صورت او كنار زدم تا مانع تنفسش نشود و انگار او از خواب بيدار شده بود و ما به سرعت او را به بخش مراقبت از نوزادان نارس منتقل كرديم. گفتني است به دنبال اين حادثه مقامات پليس تحقيقات را از كاركنان بيمارستان آغاز كرده اند.

 



روز بين المللي پرتاب بالش

روز بين المللي پرتاب بالش در 39 كشور جهان برگزار شد. بنابر گزارش رسيده در اين جشنواره مردم در خيابان ها گرد هم آمده و آنقدر با بالش به يكديگر مي زنند تا فضا مملو از پر شود. اين جشنواره در 115 شهر از 39 كشور جهان برگزار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14