(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 فروردین 1391- شماره 20181

پوتين :جهان امروز نيازي به ناتو ندارد
تظاهرات ضد دولتي در تونس
دستگيري جاسوسان آمريكايي و صهيونيست در خا ك مصر
ابراز نگراني مجامع بين المللي نسبت به وضعيت وخيم فعال بحريني
يورش نيروهاي امنيتي عربستان به دانشجويان دانشگاه تبوك
كلينتون مدعي شد تقصير روسيه است كه اسد هنوز سر كار است
افشاي ابعاد جديد جنايات طارق الهاشمي
انتصاب رهبر فعلي كره شمالي به عنوان دبيركل حزب كمونيست
اعلام وضعيت جنگي در مرزهاي سودان جنوبي و شمالي
براي نخستين بار پس از جنگ جهاني دوم مشاركت نظامي ژاپن با كشورهاي ديگر
رژيم صهيونيستي براي ترور شخصيت هاي برجسته فلسطيني و لبناني آماده مي شود
بحران اقتصادي اروپا سرمايه داران يوناني را هم به خيابان ها كشاند
مخالفت يمني ها با دخالت آمريكا در كشورشان
اعلام آمادگي دولت ليبي براي محاكمه سيف الاسلام قذافي



پوتين :جهان امروز نيازي به ناتو ندارد

نخست وزير روسيه اعلام كرد، جهان امروز نيازي به ناتو ندارد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ولاديمير پوتين گفت، ناتو به عنوان تشكيلات نظامي از يادگار هاي خرافي جنگ سرد بوده و امروزه ديگر وجود آن به درد نمي خورد.
نخست وزير روسيه با انتقاد ضمني از عملكرد ناتو در لشكركشي به كشورهاي ديگر اضافه كرد: حال كه سربازان ناتو در افغانستان حضور دارند، در اين كشور چه مي گذرد. وي اظهار داشت: وقتي تشكيلاتي نظامي مانند ناتو مي خواهد در يك مسئله خاص دخالت كند، بايد مشخص كند كه مي خواهد اوضاع را تحت كنترل در آورد يا اينكه سربازان خود را به تاراج بفرستد.گفتني است طي روزهاي اخير تظاهرات متعددي از سوي دانشجويان روسي در مسكو در مخالفت با ناتو برگزار شده است.

 



تظاهرات ضد دولتي در تونس

معترضان تونسي با محكوم كردن خشونت هاي پليسي در اين كشور اعلام كردند كه در صورت ادامه اين سركوب ها تظاهرات خود را شدت خواهند بخشيد.
به گزارش واحد مركزي خبر يكي از فعالان تونسي در اين باره گفت: تظاهرات روز دوشنبه را كه با سركوب شديد پليس مواجه شد حزب يا سازمان خاصي برگزار نكرده بود بلكه مردم در اين روز ياد شهدا را گرامي داشتند، اين فرصتي پس از انقلاب براي يادآوري ياد و خاطره شهدا بود.
وي افزود، مردم در صورت ادامه خشونت ها مصمم شده اند كه تظاهرات را گسترش دهند.
يكي ديگر از فعالان تونسي نيز گفت: به نظر من تصميم دولت براي ممنوع كردن تظاهرات در خيابان «بورقيبه» خطاي بزرگي بود زيرا اين خيابان براي انقلابيون نماد مهمي براي ابراز بيان است.

 



دستگيري جاسوسان آمريكايي و صهيونيست در خا ك مصر

رئيس تشكيلات امنيتي مصر از دستگيري اعضاي دو شبكه جاسوسي آمريكا و اسرائيل در خاك كشورش در روزهاي اخير خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «مجدي عبدالجبار» رئيس تشكيلات امنيتي مصر روز چهارشنبه اعلام كرد: پليس مصر اخيرا توانست اعضاي دو شبكه جاسوسي آمريكايي و اسرائيلي را پس از شناسايي دستگير كند.
وي گفت: جاسوس هاي بازداشت شده شامل 4 آمريكايي، اسرائيلي، مراكشي و نروژي است و آنها در دو شبكه جاسوسي، جمع آوري اطلاعات درخصوص حوادث اخير را در دستور كار خود قرار داده بودند.
به گفته عبدالجبار، طي ماه هاي اخير، نيروهاي امنيتي مصر، افراد زيادي را كه در نهادهاي بيگانه فعاليت داشته دستگير و تحويل مراجع قانوني داده اند.
از سوي ديگر در زمينه تحولات داخلي مصر، يك عضو بلندپايه اخوان المسلمين در واكنش به نامزدي عمر سليمان براي انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: عمر سليمان بخش اصلي از سياست پيروي از سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل است كه به عنوان خط مشي نظام سابق مصر دنبال مي شود.
به گفته اين سياستمدار اسلامگرا، عمر سليمان معاون سابق حسني مبارك، حلقه اتصال اصلي سياست تبعيت و دنبال روي از آمريكا است.
مجله آمريكايي «فارين پاليسي» نيز در مطلبي در واكنش به نامزدي عمر سليمان اعلام كرد: سليمان عامل ارتباطي مستقيم با اسرائيل است و اين موضوع بر كسي پوشيده نيست چرا كه وي در دوران مبارك به صورت مستمر با «تل آويو» در تماس بود.
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز نيز در مطلبي خاطرنشان كرد: با وجود آنكه چهره هاي جديدي به عرصه سياسي مصر قدم گذاشته اند، صداي شخصيت هاي رژيم سركوبگر سابق همچنان در فضاي اين كشور شنيده مي شود و به نظر مي رسد كه انقلاب مصر در خارج كردن شخصيت هاي اصلي رژيم مبارك از صحنه و در راس آنها عمر سليمان شكست خورده است.

 



ابراز نگراني مجامع بين المللي نسبت به وضعيت وخيم فعال بحريني

نخست وزير دانمارك و كاترين آشتون نسبت به شرايط وخيم جسماني عبدالهادي الخواجه ابراز نگراني كرده و خواهان آزادسازي هرچه سريع تر وي شدند، عفو بين الملل نيز در بيانيه اي درباره وخامت حال الخواجه به رژيم بحرين هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي، «تورنينگ اشميت»، نخست وزير دانمارك در اين باره گفت كه شرايط جسماني عبدالهادي الخواجه، فعال حقوق بشر بحريني كه بيش از دو ماه است، در اعتراض به حكم حبس ابد خود دست به اعتصاب غذا زده است، به شدت وخيم است.
نخست وزير دانمارك افزود: براساس اطلاعات موجود شرايط جسماني الخواجه بسيار وخيم بوده و ما خواهان آزادسازي وي هستيم.
دانمارك پيشتر نيز خواستار آزادي فوري الخواجه شده بود. اما منامه با بيان اينكه وي در شرايط جسماني خوبي به سر مي برد، با آزادي وي مخالفت كرده بود.
از سوي ديگر «كاترين آشتون»، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره وخامت شرايط جسماني الخواجه ابراز نگراني كرد و از مقامات مسئول بحريني خواست تا به راهكاري انساني براي حل و فصل مسئله وي دست يابند.
آشتون همچنين تاكيد كرد: پس از گذشت 60 روز از اعتصاب غذاي الخواجه بايد به شرايط جسماني وي توجه شود.
از سوي ديگر سازمان عفو بين الملل با انتشار بيانيه اي ضمن ابراز نگراني از وضعيت عبدالهادي الخواجه مقامات بحريني را مسئول وضعيت رو به وخامت اين مدافع حقوق بشر دانست.
اين سازمان كه مقر آن در لندن است، در بيانيه خود افزوده است: مقامات بحريني بايد فورا و بدون هيچ گونه قيد و شرطي عبدالهادي الخواجه را آزاد كنند كه از دو ماه پيش دست به اعتصاب غذا زده است.
اين دومين بار است كه سازمان عفو بين المللي طي يك هفته گذشته نسبت به وضعيت الخواجه ابراز نگراني كرده است.
پيش از اين نيز دبيركل سازمان ملل نسبت به وضعيت جسماني الخواجه ابراز نگراني كرده و خواستار آزادي فوري وي شده بود.
عبدالهادي الخواجه 52 ساله فعال حقوق بشري بحرين سال گذشته به دليل شركت در اعتراض هاي ضد دولتي در بحرين دستگير و سپس توسط يك دادگاه نظامي به حبس ابد محكوم شد.
وي در جريان دستگيري و همچنين در زندان به شدت مورد شكنجه و آزار و اذيت قرار گرفته است.
يك سخنگوي جنبش آزاديبخش بحرين پيشتر اعلام كرده بود كه جان عبدالهادي الخواجه در زندان رژيم آل خليفه در معرض خطر جدي قرار دارد و وضعيت جسماني وي بويژه در روزهاي اخير بسيار وخيم گزارش شده است.
در همين رابطه دبيركل تجمع ملي دموكراتيك بحرين رژيم آل خليفه و آمريكا را به حذف فيزيكي رهبران مخالف در اين كشور متهم كرد.
«فاضل عباس» در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: ملت بحرين به شدت نگران بدتر شدن حال حسن مشيمع رهبر جنبش حق به دليل بيماري سرطان، و همچنين عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشر هستند كه بيش از دو ماه است در اعتصاب غذا به سر مي برد.فاضل عباس با درخواست از جامعه بين المللي براي متوقف كردن عمليات قتل مخالفان به دست رژيم آل خليفه افزود: رژيم حاكم بحرين مخالفان سياسي را به آرامي حذف مي كند.
بر طبق آخرين اخبار رسيده از بحرين، مردم بحرين پيكر يك شهيد ديگر بحرين را كه بر اثر استنشاق گازهاي سمي به شهادت رسيده است تشييع كردند.شركت كنندگان در اين مراسم با سر دادن شعارهايي عليه آل خليفه تاكيد كردند كه انتقام خون شهدا را خواهند گرفت.
عبدالرسول حسن اسماعيل شهروند بحريني بر اثر پرتاب گازهاي سمي به منزلش به شهادت رسيد.

 



يورش نيروهاي امنيتي عربستان به دانشجويان دانشگاه تبوك

نيروهاي امنيتي عربستان با حمله به تجمع دانشجويان دانشگاه «تبوك» 5 تن از آنان را زخمي و ده ها نفر را بازداشت كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، اقدام نيروي امنيتي عربستان به متفرق كردن تحصن دانشجويان دانشگاه تبوك در شمال غربي اين كشور پنج زخمي برجاي گذاشت.
براساس اين گزارش، در اين تحصن كه در اعتراض به رفتار نامناسب مسئولان و اساتيد اين دانشگاه برگزار شد، نيروهاي امنيتي با يورش وحشيانه به دانشجويان دختر، ده ها نفر از معترضان را بازداشت كردند.
اين گزارش حاكي است، نيروهاي رژيم آل سعود به تحصن دانشجويان كه خواستار اخراج برخي از مسئولان خارجي در دانشگاه و پايان دادن به «پارتي بازي» و «تبعيض» عليه خود بودند حمله و اقدام به ضرب و جرح شديد آنها كردند كه به زخمي شدن پنج دانشجو و انتقال آنها به بيمارستان منجر شد. از سوي ديگر، يك پايگاه خبري شيعه خبر داد: ازدحام بيش از حد در زندان هاي سعودي و پر شدن ظرفيت پذيرش و نگهداري زندانيان، رژيم عربستان را وادار به صدور دستور آزادي برخي از زندانيان اين كشور كرد.
براساس گزارش اين شبكه خبري در دستور وليعهد سعودي به مسئولان ذيربط از آنان خواسته شده است تا زندانيان بي خطر و افرادي كه بيش از چند ماه به پايان محكوميت آنها زمان باقي نمانده است را از زندان آزاد كنند.
عفو شاهزاده نايف، زندانياني را كه به اقدام عليه رژيم آل سعود متهم هستند در برنمي گيرد و آنها همچنان بايد در انتظار اجراي احكام خويش باشند.
به گزارش فارس، اين دستور نايف بن عبدالعزيز پس از آن صورت گرفته است كه زندان هاي رژيم سعودي به شدت با كمبود ظرفيت و جا مواجه است و توان پذيرش زندانيان ديگري را ندارد.
اين در حالي است كه بسياري از زندانيان رژيم آل سعود سال هاست كه در زندان هاي اين كشور بدون محاكمه و تفهيم اتهام به سر مي برند و به زندانيان فراموش شده در عربستان معروف هستند.
همچنين زندان هاي رژيم سعودي صرفنظر از كمبود جا و مكان به شدت با فرسودگي و كهنگي و شرايط بسيار نامناسب بهداشتي و محيطي مواجه هستند و سازمان عفو بين الملل درباره بهبود شرايط زندان هاي اين كشور هشدار داده است.
در همين حال تجمعات و اعتراضات مردمي به رژيم آل سعود در شرق اين كشور همچنان ادامه دارد و شهرهاي العواميه، الربيعه و القطيف ناآرام گزارش شده است.

 



كلينتون مدعي شد تقصير روسيه است كه اسد هنوز سر كار است

وزير خارجه آمريكا گفت، اين تقصير روسيه است كه بشار اسد هنوز در راس قدرت باقي مانده است.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از ايتارتاس، هيلاري كلينتون طي سخناني اعلام كرد كه روس ها با ما همكاري نمي كنند و اين امكان را براي بشار اسد فراهم آورده اند كه همچنان قدرت را در سوريه در اختيار داشته باشد.
وي تاكيد كرد كه به زودي در ديدار با سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه تلاش خواهد كرد تا كشور را به سمت اتخاذ تصميمات مشترك درباره سوريه متقاعد سازد.
كلينتون قرار است با سرگئي لاوروف ديدار كند، سفر وزير خارجه روسيه به واشنگتن براي شركت در نشست وزيران گروه هشت صورت گرفته است.
وزير خارجه سوريه پيش از اين از دولت آمريكا خواسته بود كه به جاي فشار بر دولت سوريه از اهرم هاي فشار خود عليه مخالفين نيز استفاده كند و آنها را براي حل و فصل مسالمت آميز بحران در سوريه ترغيب كند.
اين در حالي است كه «جي كارني» سخنگوي مطبوعاتي كاخ سفيد اعلام كرد در صورتي كه خواسته هاي نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه مبني بر آتش بس و تامين صلح در اين كشور برآورده نشود شوراي امنيت وارد عمل خواهد شد.
از سوي ديگر وليد معلم وزير خارجه سوريه اعلام كرد گام هايي براي آتش بس و خروج ارتش از برخي شهرها برداشته شده است اما اجراي طرح كوفي عنان چگونه ممكن است وقتي تركيه به قاچاق سلاح به سوريه و انتقال افراد مسلح ادامه مي دهد؟
در همين رابطه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در نشست مطبوعاتي خود در پكن دولت سوريه را تهديد كرد.
وي به بهانه اين كه سوريه در مرز با تركيه اخلال كرده است مدعي شد، آنكارا براساس حقوق بين الملل اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
در همين رابطه سخنگوي وزارت خارجه ايتاليا از اعمال تحريم هاي بيشتر اتحاديه اروپا نسبت به سوريه خبر داد.
سخنگو و نماينده ويژه وزير خارجه ايتاليا در امور مديترانه و خاورميانه در ابوظبي اعلام كرد كه در صورتي كه طرح صلح 6 مرحله اي ارائه شده از سوي «كوفي عنان» دبيركل سابق سازمان ملل عملي نشود و دمشق در تعهد به اجراي ضرب الاجل تعيين شده از سوي سازمان ملل براي ايجاد آتش بس و عقب راندن نيروهاي خود از شهرهاي كشور ناكام بماند، اتحاديه اروپا اعمال تحريم هاي بيشتر عليه سوريه را بررسي خواهد كرد.

 



افشاي ابعاد جديد جنايات طارق الهاشمي

نماينده ائتلاف دولت قانون عراق به رياست نوري مالكي «ضمن هشدار به كشورهاي پذيراي معاون متواري رئيس جمهور عراق گفت: به زودي ابعاد جديدي از جنايات طارق الهاشمي فاش خواهد شد.
به گزارش مهر، «وليد الحلي» نماينده ائتلاف دولت عراق در گفت وگو با «سومريه نيوز» خطاب به كشورهاي پناه دهنده به «طارق الهاشمي» معاون متواري رئيس جمهور عراق هشدار داد منتظر واكنش متقابل بغداد باشند. «الحلي» سپس با نام بردن از كشورهاي عربستان سعودي، قطر و تركيه به عنوان كشورهايي كه به الهاشمي پناه داده اند افزود: اگر اين كشورها خواهان برقراري روابط حسنه با عراق هستند، دست از اقدامات تحريك آميز بردارند.
وي همچنين اعلام كرد به زودي ابعاد جديدي از دست داشتن «الهاشمي» در اقدامات تروريستي را فاش خواهند كرد. به گفته «الحلي»، قضيه «الهاشمي» پيش از اينكه سياسي باشد يك موضوع قضايي است، اقدامات او به كشته و زخمي شدن بيش از هزار شهروند عراقي منجر شده است. اين نماينده عراقي با اعلام اينكه جنايات الهاشمي بسيار فراتر از چيزي است كه تاكنون گفته شده، تصريح كرد: آنچه تاكنون از جنايات اين فرد گفته شده تنها مربوط به 150 مورد است؛ جنايات ديگر وي در آينده فاش مي شود. وي در نهايت گفت: اگر «الهاشمي» گناه كار نيست پس چرا گريخته؟ او اگر بي گناه است مي تواند با معرفي خود به دستگاه قضايي عراق، از راه هاي قانوني براي تبرئه خود تلاش كند.
يادآور مي شود سال گذشته تني چند از شخصيت هاي سياسي عراق و همچنين محافظان «طارق الهاشمي» پرده از برخي جنايات وي برداشتند. به گفته آنها، الهاشمي با پرداخت پول نقد به تروريست ها، از آنها مي خواسته شيعيان عراقي را قتل عام كنند. انتشار اين اخبار همزمان شد با ناپديد شدن وي اما پس از مدتي اعلام شد كشورهاي تركيه، عربستان و قطر به او پناه داده اند.
طارق الهاشمي در حالي كه تحت پيگرد قرار داشت و نبايد از عراق خارج شود اوايل ماه جاري ميلادي به برخي كشورهاي منطقه سفر كرده است.
دفتر رياست جمهوري عراق در اين رابطه اعلام كرد كه الهاشمي بدون موافقت جلال طالباني عراق را ترك كرده و اظهارات وي در خارج از عراق با ديدگاه هاي طالباني تطابق ندارد.

 



انتصاب رهبر فعلي كره شمالي به عنوان دبيركل حزب كمونيست

«كيم جونگ اون» رهبر 29 ساله كره شمالي به عنوان اولين دبيركل حزب كارگران كره شمالي انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت كره شمالي روز چهارشنبه رسما ا علام كرد كه در كنفرانس حزب كمونيست اين كشور موسوم به حزب كارگران كره شمالي، كيم جونگ اون به عنوان دبيركل انتخاب و معرفي شد.براساس اين گزارش، انتخاب كيم جونگ اون به عنوان نخستين دبيركل حزب كارگران كره شمالي همزمان با يكصدمين سالگرد تولد بنيانگذار نظام كمونيستي كره شمالي در يك نشست ويژه اعضاي حزب صورت گرفته است.
از زمان درگذشت «كيم جونگ ايل» رهبر سابق كره شمالي در دسامبر 2011 و روي كارآمدن كيم جونگ ايل، اين رهبر 29 ساله براي تحكيم قدرت خود، بسياري از پست هاي كليدي و حساس را در اختيار گرفته است.
به گزارش شبكه خبري «بي بي سي»، اجلاس ويژه حزب كارگران كره شمالي در حالي برگزار شده است كه دولتمردان اين كشور در نظر دارند به مناسبت صدمين تولد رهبر پيشين، به زودي، ماهواره اي را با يك فروند موشك دور برد به مدار زمين پرتاب كنند.
اين در حالي است كه آمريكا، ژاپن و كره جنوبي در واكنش به اين اقدام پيونگ يانگ، موضع گرفته و آن را مغاير با قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عنوان كرده اند.

 



اعلام وضعيت جنگي در مرزهاي سودان جنوبي و شمالي

در بيانيه اي كه از سوي دولت سودان صادر شد آمده است: اصرار سودان جنوبي بر جنگ و حمله، تنها براي مردمش ياس و نابودي به همراه خواهد داشت.
در اين بيانيه تأكيد شده است: دولت سودان همه راه ها و شيوه هاي قانوني را براي مقابله با تجاوز سودان جنوبي به كار خواهد گرفت و شهر نفتي هج ليج را آزاد خواهد كرد.
منطقه نفتي هج ليج به عنوان مهم ترين شهر نفتي سودان به شمار مي رود كه توليد چاه هاي نفت آن به 115 هزار بشكه در روز مي رسد.
همچنين براساس حكم دادگاه لاهه در سال 2009 اين منطقه در مالكيت سودان قرار گرفت، اما بخش هايي از منطقه مرزي آن با سودان جنوبي، هنوز هم محل مناقشه است.
نيروهاي نظامي سودان جنوبي با يورش به مرزهاي همسايه شمالي خود يك شهر مرزي سودان را به تصرف خود درآوردند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، حمله نيروهاي جنبش خلق به رهبري معاون رئيس جمهور سودان جنوبي به شهر نفتي «هج ليج» بسيار گسترده و باعث اشغال اين شهر مرزي سودان شده است.
براساس اين گزارش، دولت سودان در واكنش به اشغال يك شهر مرزي خود، در مرز همسايه جنوبي خود، اعلام وضعيت جنگي و فراخوان نيرو براي بازپس گرفتن آن كرد.
گزارش شبكه خبري «العالم» حاكي است، «الحاج آدم يوسف» معاون رئيس جمهور سودان روز چهارشنبه اعلام كرد: تصرف يك منطقه نفتي تابع سودان از سوي «جوپا»، اقدامي بسيار خطرناك است و خارطوم با همه ابزار و وسايل مشروع پاسخ مناسب را خواهد داد.

 



براي نخستين بار پس از جنگ جهاني دوم مشاركت نظامي ژاپن با كشورهاي ديگر

رهبران ژاپن براي نخستين بار پس از جنگ جهاني دوم، بدون آمريكا با مقامات انگليسي ديدار و بر سر برنامه مشترك توسعه تجهيزات دفاعي گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از روزنامه «وال استريت ژورنال» «يوشيهيكو نودا» نخست وزير ژاپن و ديويد كامرون، همتاي انگليسي اش پس از انجام مذاكرات نظامي اقدام به صدور يك بيانيه مشترك كردند. در اين بيانيه آمده: تصميم گرفته ايم براي دستيابي به يكسري تجهيزات دفاعي مناسب و توسعه توليدات مشترك كه باعث همكاري دو كشور در زمينه امنيتي مي شود، همكاري كنيم.
اين نخستين سفر رسمي كامرون به ژاپن به عنوان نخست وزير انگليس محسوب مي شود.
براساس اين گزارش هنوز هيچ جزئياتي درباره پروژه هاي دفاعي مشترك اين دو كشور فاش نشده اما حقيقت اين است كه همكاري در زمينه صنعت دفاعي از سوي دو كشور نشان دهنده افزايش تمايل ژاپن به حضور در عرصه توسعه تكنولوژي دفاعي مشترك است.
تاكنون خط مشي دفاعي ژاپن بر اين بوده كه شركت هاي ژاپني را از صادرات سلاح و چنين همكاري هاي مشتركي منع كرده است البته تنها آمريكا در اين مورد استثنا بوده و واشنگتن و توكيو در سال 2004 ميلادي به توسعه مشترك سيستم موشكي بالستيك پرداختند.
در بيانيه مشترك نخست وزيران دو كشور انگليس و ژاپن، بر لغو برنامه پرتاب موشك كره شمالي كه بين 12 تا 16 آوريل صورت مي گيرد، تأكيد شده است.يادآور مي شود، نخست وزير ژاپن با سفر به اندونزي و ديدار با رهبران اين كشور، قصد به انجام مبادلات نظامي داشته است.
به گزارش فارس، شبكه تلويزيوني «راشاتودي» با اعلام اين خبر افزود: در حالي كه انگليس 12سال قبل تحريم هايي را بر ضد اندونزي اعمال كرده بود، براي آنكه بتواند ميزان فروش تسليحات به اين كشور را افزايش دهد، در سفر به اين كشور، اندونزي را يكي از مهمترين نظام هاي دموكراسي در دنيا خواند. به نظر مي رسد بحران اقتصادي لندن را وادار به دور زدن تحريم هاي خود كرده است!
«ديويد كامرون»، نخست وزير انگليس در مصاحبه با روزنامه اندونزيايي «كامپس»، در اين رابطه گفت: «تجهيزات دفاعي كه ما توليد مي كنيم، از بهترين ها در جهان است و اندونزي هم مي تواند مانند ديگر شركاي ما از اين تسليحات بهره ببرد. به همين جهت هم هست كه نمايندگان شركت هاي بزرگ تسليحاتي هم در اين سفر همراه من هستند.»
كامرون برنامه دارد تا با «سوسيلو بامبانگ»، رئيس جمهور اين كشور ديدار كند. نمايندگان شركت هاي بزرگ تسليحاتي انگليس هم وي را در اين سفر همراهي مي كنند تا بتوانند به قراردادهاي تسليحاتي با اين كشور دست يابند.
سال گذشته نيز گزارشاتي مبني بر مذاكره انگليس با اندونزي براي فروش 24 فروند جنگنده «يوروفايتر تايفون» به ارزش 2ميليارد پوند (معادل 18/ 3ميليارد دلار)، منتشر شده بود.

 



رژيم صهيونيستي براي ترور شخصيت هاي برجسته فلسطيني و لبناني آماده مي شود

رژيم صهيونيستي به نيروي پياده نظام خود براي ترور شخصيت هاي برجسته در فلسطين و لبنان آموزش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه هاي رژيم صهيونيستي، مقامات ارتش اين رژيم اعلام كردند كه عمليات ويژه اي در حال اجراست كه در جريان آن نيروي پياده نظام براي انجام عمليات هلي برن با جيپ هاي نظامي آموزش مي بينند و هدف آن ترور شخصيت هاي برجسته فلسطين و لبنان است.
اين آموزش ها تحت نظر سرهنگ «يوال غربي» يكي از افسران نيروي چتربازان انجام شد و خود وي در اين باره تاكيد كرد كه گزارش مربوط به عمليات ترور «اسامه بن لادن» توسط يگان فوق ويژه آمريكايي در جريان تمرينات يگان چتربازان به خوبي تدريس شد و به سربازان عمليات فرود سري و يا آشكار آموزش داده شد.
به گفته وي دو يگان ويژه ارتش اسرائيل براي انجام اين عمليات آموزش ديده اند و ارتش دامنه آموزش هاي خود را توسعه خواهد داد تا يگان هاي ديگري نيز براي انجام عمليات هلي برن در قلب خاك دشمن آماده شوند.
كارشناسان نظامي منطقه هدف از اين آموزش ها را ترور شخصيت هاي برجسته فلسطين و لبنان عنوان كردند.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي براي متفرق كردن تظاهركنندگان فلسطيني متوسل به سلاح جديدي شده است.
شبكه خبري العالم به نقل از منابع خبري گزارش داد كه ارتش رژيم صهيونيستي براي متفرق كردن راهپيمايي هاي مسالمت آميز فلسطينيان به صورت گسترده اي از گاز اشك آور، گلوله هاي پلاستيكي و به تازگي سلاح شيميايي جديدي استفاده مي كند.
از آنجايي كه رژيم صهيونيستي با وجود استفاده از تمامي ابزار و تجهيزات قبلي باز هم در متفرق كردن معترضان فلسطيني موفق نبوده است اينك به مواد شيميايي جديد رو آورده است.
صهيونيست ها براي متفرق كردن راهپيمايان ماده اي شيميايي را در آزمايشگاه توليد مي كنند كه اين ماده بر روي راهپيمايان پاشيده مي شود.
از سوي ديگر مدير مركز حقوق اجتماعي و اقتصادي قدس هشدار داد كه رژيم صهيونيستي پس از تكميل روند يهودي سازي قدس شريف اكنون به صراحت اعلام كرده شهرك هايي كه در كرانه باختري رود اردن ساخته است بخشي از اين رژيم است.

 



بحران اقتصادي اروپا سرمايه داران يوناني را هم به خيابان ها كشاند

طرح دولت يونان براي خصوصي سازي بخش صنعت، سرمايه داران اين كشور را هم به خيابان ها كشاند.
تركش رياضت سنگين اقتصادي سرانجام به تن سرمايه داران بخش خصوصي يونان هم خورد تا بدين ترتيب قشر مرفه تر جامعه بحران زده يونان نيز فرياد « اعتراض» سر دهند!
به گزارش خبرگزاري رسمي چين سرمايه گذاران بخش خصوصي پس از مطلع شدن از نتايج اين طرح رياضتي دولت، مقابل پارلمان اين كشور در آتن تظاهرات كردند.
گروهي از معترضان نيز با تجمع مقابل ساختمان وزارت اقتصاد اين كشور خطاب به دولتمردان خود فرياد مي زدند: «شرم بر شما؛ پول ما را پس بدهيد» براساس اين گزارش دولت يونان براي دريافت دومين بسته كمك هاي مالي اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و بانك جهاني اين بار انگشت بر خصوصي سازي گذاشته تا بدين ترتيب بخشي از بدهي هاي سر به فلك كشيده خود را از جيب سرمايه گذاران اين بخش پرداخت كند.همزمان با اين تجمع خبر مي رسد، اعتصاب كارگران بنادر اين كشور كه از روز سه شنبه و به مدت دو روز آغاز شده، بر انبوه مشكلات دولت افزوده است. كارگران بنادر يونان نيز در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت دست از كار كشيده اند. گفتني است، يونان در ميان كشورهاي اروپا به مراتب وضعيتي بدتر از سايرين دارد.
رهبران اروپات پيش بيني كرده اند در صورت ناتواني در نجات يونان، ساير كشورهاي اين قاره نيز به شدت تاثير خواهند پذيرفت. پيش بيني كه اثرات آن مدتي است خود را در اسپانيا، پرتغال، ايرلند و حتي كشورهاي قدرتمند اروپايي نشان داده است.

 



مخالفت يمني ها با دخالت آمريكا در كشورشان

سرويس خارجي-
مردم يمن با برگزاري تظاهرات خواستار محاكمه علي عبدالله صالح به عنوان جنايتكار جنگي شدند و تاكيد كردند كه همچنان به انقلاب و ادامه آن وفادار خواهند ماند.
معترضان يمني با برگزاري تظاهرات بار ديگر بر ادامه انقلاب و راه شهدا تاكيد كردند و اظهار داشتند عبد ربه منصور هادي رئيس جمهور يمن تاكنون زمام امور را به دست نگرفته و هنوز علي عبدالله صالح و پسرانش كنترل سيستم امنيتي را در دست دارند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار مرگ بر آمريكا، مرگ بر عربستان سر مي دادند دخالت هاي اين دو كشور را در امور داخلي يمن محكوم كردند و خواستار محاكمه علي عبدالله صالح و اطرافيانش شدند.
انقلابيون يمني رويدادهاي جنوب اين كشور را توطئه اي براي تسلط گروه هاي مسلح بر مناطق جنوبي و توجيه ورود نيروهاي آمريكايي دانستند.
در همين رابطه علي البخيتي سخنگوي همايش سراسري نيروهاي انقلابي يمن گفت، عقب نشيني برخي يگان هاي نظامي و برخورد نكردن جدي با گروه هاي مسلح علت رويدادهاي جنوب يمن است.
برخي يگان هاي نظامي عمدا پايگاه و اسلحه خود را رها مي كنند و افراد مسلح آنها را در اختيار مي گيرند.
گفتني است آمريكا با اعزام هواپيماهاي بدون سرنشين خود به مناطق جنوبي يمن به بهانه مقابله با القاعده عملا در امور داخلي اين كشور دخالت و زمينه را براي ورود نيروهاي خود فراهم مي كند.

 



اعلام آمادگي دولت ليبي براي محاكمه سيف الاسلام قذافي

نخست وزير ليبي از آمادگي كامل دستگاه قضايي براي محاكمه سيف الاسلام قذافي فرزند ديكتاتور سابق اين كشورخبر داد.
به گزارش پايگاه خبري «اليوم السابع»، «عبدالرحيم الكليب» نخست وزير دولت انتقالي ليبي پس از بازديد از دادگاه تجديدنظر در شهر طرابلس، از آمادگي صددرصد دستگاه قضايي كشورش براي محاكمه مسئولين و وابستگان رژيم سابق خبر داد.
نخست وزير ليبي در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اين امر، ميزان آمادگي ليبي و احترام آن به حقوق بشر در تعامل با مسائل بزرگ و مهم به صورت كاملا متمدن، عالي و همگام با موازين بين المللي را نشان مي دهد.
از سوي ديگر دولت ليبي با تاكيد بر عزم دولتمردان اين كشور براي محاكمه سيف الاسلام قذافي فرزند ديكتاتور سابق اين كشور اعلام كرد كه سيف الاسلام قذافي فرزند ديكتاتور معدوم ليبي به دادگاه جنايي بين المللي لاهه تحويل داده نخواهد شد.
«ناصر المانع» سخنگوي رسمي دولت ليبي تصريح كرد: ليبي براي برپايي محاكمه عادلانه فرزند قذافي براساس معيارهايي كه عدالت و حقوق بشر تضمين مي كند، آمادگي كامل دارد.وي گفت: دادگاه در مكان جديد خود در زندان مركزي به زودي محاكمه بسياري از چهره هاي رژيم سابق و افراد فراري تحت پيگرد را آغاز خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14