(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 فروردین 1391- شماره 20181

حديث دشت عشق
سپاهان در انديشه فرار بزرگ در هفته سي ام ليگ برتر فوتبال
اميد استقلال به رقيب سنتي
اخبار كوتاه از فوتبال
ركورد جهان مي شكند؟ ديدار خيريه جوكوويچ و نادال در سانتياگو برنابئو
باشگاه هاي ما آماتور هستند نه حرفه اي
عباسي: مشكل كمك به باشگاه هاي دولتي برطرف مي شود
اعزام 2 ملي پوش پينگ پنگ به هنگ كنگ براي كسب سهميه المپيك
آخرين ميدان براي كسب سهميه المپيك معرفي ملي پوشان جودو در مسابقات قهرماني آسيا
ديوارنويسي يك بحريني كه پيامش به همه دنيا مخابره شد
آيا روي خون شهدا مسابقه مي دهيد؟
جايگاه فوتبال ايران نسبت به ماه قبل تغيير نكرد 51 در جهان، چهارم در آسيا
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «سيدكريم سجاديان»
مبادا به خاطر از دست دادن من منتي بر كسي بگذاريد!
پدر و مادر عزيزم! من با اجازه شما به مدرسه خودسازي، به جبهه رفتم. صبور باشيد. امام و تمام رزمندگان را دعا كنيد و يار و ياور باشيد. مبادا به خاطر از دست دادن من منتي بر كسي بگذاريد و از انقلاب انتظار داشته باشيد.
اي پدر و مادر! خداوند متعال شما را دارد امتحان مي كند و ببيند تا چه حدي اسلام را ياري مي كنيد مبادا از اين امتحان خيلي مهم خوب درنياييد!

 



سپاهان در انديشه فرار بزرگ در هفته سي ام ليگ برتر فوتبال
اميد استقلال به رقيب سنتي

سي امين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور درحالي طي امروز و فردا برگزار مي شود كه استقلال براي نزديك شدن به صدر جدول اميدوار به شكست سپاهان در ديدار با پرسپوليس است.
بازي هاي هفته سي ام ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز و فردا با برگزاري 9بازي پيگيري مي شود كه طي آن تيم سپاهان، صدرنشين جدول رده بندي ليگ برتر از پرسپوليس پذيرايي مي كند و استقلال در ورزشگاه آزادي تهران ميزبان صباي قم خواهد بود. در زير اشاره اي گذرا به ديدارهاي مهم هفته سي ام مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خواهيم داشت:
سپاهان- پرسپوليس
صدرنشين ليگ برتر كه با 58امتياز بالاتر از ديگر تيم هاي مدعي اصلي قهرماني است، اين هفته در خانه ميزبان پرسپوليس است. سپاهان كه استقلال را در يكقدمي خود مي بيند، درصورتي كه نتيجه اين ديدار را واگذار كند، اختلاف امتيازش با استقلال از بين مي رود. پس با اين شرايط بديهي است كه سپاهان با نهايت توان و انرژي خود و بهره گيري از امتياز ميزباني در ديدار عصر پنجشنبه مقابل پرسپوليس به سه امتياز دست يابد و حداقل دست خالي از ميدان خارج نشود. در اين بين نيم نگاه استقلال به بازي سرخپوشان است و اميدوار به اينكه آنها از تيم كرانچار امتياز بگيرند و زمينه كاهش اختلاف امتياز آبي پوشان را فراهم آورند.
در اين بازي دو تيم در مجموع هفت بازيكن محروم و مصدوم دارند. محمد نصرتي، غلامرضا رضايي، ميثاق معمارزاده و مازيار زارع نفرات محروم تيم پرسپوليس هستند. در مقابل تيم سپاهان نيز محسن بنگر را به علت مصدوميت و حسن اشجاري را به علت محروميت در اختيار ندارد.
تراكتورسازي- فولاد
تراكتورسازان به دنبال تساوي هفته گذشته مقابل فجر سپاسي شيراز رتبه دوم جدول رده بندي را به تيم استقلال تحويل دادند. حالا آنها اميدوارند، سپاهان مقابل پرسپوليس امتياز از دست دهد و استقلال هم از پس صباي قم برنيايد تا همچنان در كورس قهرماني بمانند. سرخپوشان تبريزي كه در بازي روز جمعه باز هم حمايت حداكثري هواداران خودي را به همراه خواهند داشت، اگر مقابل فولاد باز هم امتياز از دست دهند بايد با روياي قهرماني وداع كنند و به همان كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا دلخوش باشند.
استقلال- صباي قم
استقلال خوش شانس است كه بعد از برگزاري ديدارهاي دو تيم مدعي سپاهان و تراكتورسازي برگزاركننده آخرين ديدار هفته سي ام مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور است. اين تيم براي دومين هفته پي درپي است كه بعد از مدعيان قهرماني به ميدان مي رود، آنهم در شرايطي كه از نتايج حريفان باخبر است. استقلال اميدوار به پرسپوليس و فولاد خوزستان است تا در مصاف با سپاهان و تراكتورسازي دست پر از زمين خارج شوند تا آنها با شكست صباي قم شانس قهرماني خود را دوچندان كنند.
برتري استقلال در اين بازي اگر با شكست و تساوي سپاهان مقابل پرسپوليس همراه شود، رقابت براي قهرماني را داغ تر خواهد كرد و هفته هاي آينده كورس قهرماني با جدالي تنگاتنگ دنبال خواهد شد.
برنامه ديدارهاي هفته سي ام مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه- 24/1/1391
¤ سپاهان اصفهان- پرسپوليس(ساعت17)
¤ جمعه- 25/1/1391
¤ داماش گيلان- مس سرچشمه (ساعت17)
¤ فجر سپاسي شيراز- ملوان بندرانزلي(ساعت17)
¤ مس كرمان- شاهين بوشهر(ساعت17)
¤ صنعت نفت آبادان- ذوب آهن اصفهان (ساعت17)
¤ سايپاي البرز- راه آهن شهرري (ساعت17)
¤ تراكتورسازي تبريز- فولاد خوزستان (ساعت17)
¤ نفت تهران- شهرداري تبريز (ساعت17)
¤ استقلال- صباي قم (ساعت 55:18)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي اوساسونا در غياب نكونام
در آغاز هفته سي و دوم رقابتهاي لاليگا بارسلونا به يك پيروزي پر گل ديگر دست يافت و اوساسونا نيز در غياب نكونام از سد اسپانيول گذشت. شاگردان پپ گوارديولا در حضور نزديك به 89 هزار تماشاگر ورزشگاه نيوكمپ با نتيجه 4 بر صفر ختافه را در هم كوبيدند. الكسيس سانچس دوبار، ليونل مسي و پدور هر كدام يك بار براي بارسا در اين بازي گلزني كردند.در ديگر بازي هاي اين هفته اوساسونا در غياب جواد نكونام هافبك ايراني خود كه دچار مصدوميت شده موفق شد با نتيجه 2 بر صفر اسپانيول را از پيش رو بردارد. هر دو گل اوساسونا را در اين بازي رائول گارسيا به ثمر رساند. جدول رده بندي:1- رئال مادريد 79 امتياز،2- بارسلونا 78 امتياز ( يك بازي بيشتر)،3- مالاگا (50 امتياز)و...
فتح الله زاده قصد جدايي از استقلال را دارد
رسولي نژاد رئيس هيات مديره باشگاه استقلال در پاسخ به اين پرسش كه آيا فتح الله زاده فصل آينده نيز به عنوان مديرعامل اين باشگاه به كارش ادامه خواهد داد يا كناره گيري خواهد كرد، اظهار داشت: فتح الله زاده از دو ماه قبل به من گفته بود كه بيشتر دوست دارد به عنوان عضو هيئت مديره باشگاه استقلال در خدمت اين باشگاه باشد و شخص ديگري بيايد و مسئوليت مديرعاملي را برعهده بگيرد، ما نيز در آن زمان به وي گفتيم كه در حال حاضر مطرح شدن اين موضوع به صلاح استقلال نيست و بايد در پايان فصل با فرصت بيشتري اين موضوع را بررسي كنيم.
دم از قانون گرايي مي زنند اما دروغ مي گويند!
منصور پورحيدري سرپرست استقلال در تشريح اتفاقات پاياني ديدار استقلال و مس سرچشمه و برخورد او با دوربين يكي از برنامه هاي تلويزيوني اظهار داشت: آن ها مي دانند كه در محوطه زمين نبايد با بازيكن صحبت كنند. جرات نمي كنند اين كار را در ليگ قهرمانان انجام بدهند چون ناظر AFC همه چيز را كنترل مي كند اما در داخل اين مشكلات را داريم. در جلسات قبل از بازي ناظر ديدار اعلام مي كند كه نبايد در محوطه زمين با بازيكنان صحبت شود و بايد در ميكسد زون اين كار انجام بگيرد. من هم زير اين برگه را امضا مي كنم بنابراين نسبت به اين موضوع تعهد دارم. آن شخصي كه دوربين در دست داشت، با برهاني صحبت كرد و حتي پرسيد كه آيا آن صحنه پنالتي بود يا خير كه برهاني نيز گفت منتظر بودم داور پنالتي بگيرد. حتي قبل از اين ماجرا نيز او مي خواست صحبت كند كه من مخالفت كردم و گفتم كه پايان بازي با هر كس كه مي خواهد صحبت كند و هيچ اشكالي وجود ندارد. وي مدعي شد: متاسفانه آنقدر ضعيف بودند كه اين مسئله را وصل كردند به دوست عزيزي كه روي ويلچر نشسته بود، در حالي كه اصلا اين طور نبود. صحبت برهاني با آن شخص به پايان رسيده بود كه دوربين قصد مصاحبه گرفتن داشت ولي آن ها با شيطنت اين مسائل را به هم ربط دادند. در آخر او گفت كه ما عادت كرديم. بله شما به بي قانوني، شكستن حرمت ها و دروغ عادت كرده ايد و من اين مسئله را قبول دارم. پورحيدري در پايان تصريح كرد: بحث من اين است كه نبايد اين دو موضوع را به هم وصل مي كرديم. مردم عاقل هستند و همه چيز را مي فهمند. فيلمي از اين معلول پخش شد كه كسي براي ديدن او نرفته بود. بنابراين اين ها دروغ هايي است كه مي خواهند به خورد مردم بدهند. اگر پربيننده ترين برنامه تلويزيون درباره قانون و مقررات و نبود رفيق بازي صحبت مي كند، بايد در همه زمينه ها اين كار را انجام بدهد.
ديدار تداركاتي تيم ملي با موزامبيك
تيم ملي فوتبال ايران 13 ارديبهشت (2 مي) در تهران ديدار تداركاتي با تيم ملي موزامبيك برگزار مي كند. كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي ايران كه براي ملاقات با برخي از بازيكنان ايراني شاغل در اروپا، ايران را ترك كرده بود در اين سفر خارجي پس از مذاكراتي كه با فدراسيون فوتبال موزامبيك داشت، برگزاري اين بازي را در تاريخ 2 مي قطعي كرد. پيش از اين قرار بود تيم ملي در تاريخ يك مي با تيم ملي عراق بازي كند.
پايان قرارداد 23 بازيكن پرسپوليس
مصطفي دنيزلي با توجه به قرارداد 1/5ساله اي كه با پرسپوليس دارد درصدد است اين تيم را براي فصل آينده آماده حضور در ميادين كند. اين مربي فصل بعد مي تواند خودش تيم را ببندد و با تفكرات خود پرسپوليس را آماده كند. اين در حالي است كه قرارداد 23 بازيكن در پايان فصل جاري به پايان مي رسد. بازيكناني كه قراردادشان در پايان فصل به پايان مي رسد عبارتند از: غلامرضا رضايي، محمد نوري، ميثاق معمار زاده، رضا نور محمدي، محمد نصرتي، شيث رضايي، حسين بادامكي، امير حسين فشنگچي، هادي نوروزي، علي كريمي، عليرضا محمد ، حبيب هوشيار، مهدي مهدوي كيا، ممدوتال، ايمون زايد، آودوكيچ، علي عسگر، سامان آقازماني، مجتبي شيري، مهرداد پولادي، جواد كاظميان، مازيار زارع و وحيد هاشميان.

 



ركورد جهان مي شكند؟ ديدار خيريه جوكوويچ و نادال در سانتياگو برنابئو

مردان شماره يك و دوي تنيس جهان در ديداري خيريه در ورزشگاه اختصاصي رئال مادريد به مصاف هم مي روند.
نواك جوكوويچ و رافائل نادال، مردان شماره يك و دو تنيس جهان 24تيرماه سال جاري در ديداري خيريه در ورزشگاه سانتياگو برنابئو مادريد و با همكاري دو بنياد نادال و رئال مادريد و به منظور كمك به كودكان بي سرپرست به مصاف هم مي روند.
به نظر مي رسد بيش از 80هزار نفر با حضور در ورزشگاه اختصاصي رئال مادريد كه براي اين ديدار خيرخواهانه تنيس تغيير شكل مي دهد رقابت بهترين تنيسورهاي جهان را از نزديك تماشا كنند كه در اين صورت ركورد بيشترين تماشاگر براي تماشاي يك رقابت تنيس شكسته و در كتاب گينس به ثبت خواهد رسيد.
نادال و فدرر پيش از اين 30 بار در رقابت هاي مختلف به مصاف هم رفته اند كه دراين بين 16 پيروزي به سود نادال و 14 پيروزي به سود جوكوويچ به ثبت رسيده است.

 



باشگاه هاي ما آماتور هستند نه حرفه اي
عباسي: مشكل كمك به باشگاه هاي دولتي برطرف مي شود

وزير ورزش و جوانان از حل مشكل كمك دولت به باشگاههاي دولتي با همكاري نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
محمد عباسي كه براي شركت در جلسه هيئت دولت در استان هرمزگان، سفر به شهرستان بستك و بهره برداري از چند پروژه عمراني ورزشي بامداد امروز وارد بندرعباس شده بود، در پاسخ به اين سؤال كه مشكل باشگاههاي دولتي در تأمين هزينه هايشان مانند باشگاه آلومينيوم المهدي بندرعباس حل خواهدشد، تصريح كرد: در قانون آمده است كه ارگان هاي دولتي از تيمداري در ورزش هاي حرفه اي منع شوند اما با توجه به عدم ظرفيت هاي لازم در استان ها و نبود باشگاه حرفه اي در كشور به ويژه در استان هاي كشور به دنبال اصلاح در تعريف باشگاه حرفه اي در قانون هستيم، به نوعي كه باشگاه هاي ورزشي موجود در كشور را بايد آماتور قلمداد كرد نه حرفه اي، زيرا زيرساخت هاي لازم براي تعريف صحيح حرفه اي در اين باشگاهها موجود نيست تا بتوانند درآمدزايي مناسبي را در دستور كار خود قرار دهند.

 



اعزام 2 ملي پوش پينگ پنگ به هنگ كنگ براي كسب سهميه المپيك

دو ملي پوش پينگ پنگ ايران در مسابقات هنگ كنگ كه گزينشي المپيك لندن است، شركت مي كنند.
رقابت هاي پينگ پنگ هنگ كنگ كه گزينشي المپيك لندن محسوب مي شود از 30 فروردين تا يكم ارديبهشت در اين كشور آغاز مي شود.
براي حضور در اين رقابت ها و افزايش سهميه پينگ پنگ ايران در لندن نيما عالميان و ميديا لطف الله نسبي، 2 ملي پوش ايران عازم اين رقابت ها مي شوند.
پينگ پنگ ايران يك فرصت ديگر براي كسب المپيك در مسابقات قطر كه آن هم در ارديبهشت خواهد بود، دارد.

 



آخرين ميدان براي كسب سهميه المپيك معرفي ملي پوشان جودو در مسابقات قهرماني آسيا

فدراسيون جودو اسامي جودوكاران اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا را در دو بخش بانوان و آقايان اعلام كرد.
رقابتهاي جودو قهرماني آسيا به عنوان آخرين ميداني كه امتياز آن براي كسب سهميه المپيك محاسبه مي شود ارديبهشت ماه سالجاري به ميزباني ازبكستان در تاشكند برگزار مي شود. اين مسابقات در دو بخش تيمي و انفرادي برگزار خواهدشد كه تيم مردان ايران در هر بخش تيمي و انفرادي به مصاف رقباي خود خواهد رفت.
تيم ايران با تركيب محمد جواني در وزن 60- كيلوگرم، وحيد بنا در وزن 66- كيلوگرم، علي معلومات در وزن 73-كيلوگرم، امير قاسمي نژاد در وزن 81-كيلوگرم، مجتبي نيك بين در وزن 90- كيلوگرم، جواد محجوب در وزن 100-كيلوگرم و محمدرضا رودكي در وزن 100+ كيلوگرم در بخش انفرادي مسابقات حضور پيدا مي كند.
همچنين الياس علي اكبري در وزن 73-كيلوگرم، محمد جمالي در وزن 81- كيلوگرم و امير ملكي پور به همراه دو عضو ديگر اعزامي در بخش تيمي حضور خواهند داشت.
رقابتهاي بخش تيمي در 5 وزن برگزار خواهدشد. ضمن اينكه در بخش انفرادي مسابقات وزن آزاد برگزار نمي شود. آرش ميراسماعيلي مديرفني تيم هاي ملي به همراه مسعود حاجي آخوندزاده و مرتضي بهرامي نژاد كادر فني تيم ملي را در اين مسابقات تشكيل مي دهند.
اما با نظر مربي كره اي تيم بانوان اكرم خاني اسدآبادي در وزن 57-كيلوگرم، سميه حيدري در وزن 63- كيلوگرم و سحر چغلوند در وزن 78- كيلوگرم به اين مسابقات اعزام مي شوند. پورامين نيز به عنوان مسئول فني بانوان مسئوليت اين تيم را در ازبكستان برعهده خواهد داشت.
رقابتهاي جودو قهرماني آسيا هشتم و نهم ارديبهشت ماه در بخش انفرادي و دهم ارديبهشت ماه در بخش تيمي به ميزباني ازبكستان در تاشكند برگزار مي شود.

 



ديوارنويسي يك بحريني كه پيامش به همه دنيا مخابره شد
آيا روي خون شهدا مسابقه مي دهيد؟

ديوارنويسي يك جوان بحريني در انتشار بايكوت مردمي رقابت هاي فرمول يك با مساعدت رسانه هاي بي طرف، جهاني شد و به گوش مقامات فدراسيون بين المللي اتومبيل راني رسيد.
بايكوت مردمي و سراسري رقابت هاي فرمول يك در بحرين پادشاهان و سران اين كشور را نگران ضرر مالي نجومي كرده است.
كشتار بي رحمانه مردم بي دفاع بحرين توسط نيروهاي آل سعود و سردمداران بحرين باعث شد در عرصه ورزش اتفاقي تلخ براي مقامات ثروتمند بحريني رخ دهد و آن اين كه يك ضرر نجومي متوجه بحرين شد.
بايكوت مردمي رقابت هاي فرمول يك باعث شد تمامي تيم ها با تجهيزات كامل خود راهي چين شوند و مخارج اين انتقال پرهزينه توسط نيروهاي آل خليفه و پادشاه بحرين تامين شد.
مردم اجازه ندادند فرمول يك در شرايطي برگزار شود كه خون جوانان خشمگين بحريني روي آسفالت داغ آن خشك نشده باشد.
درهمين راستا ديوارنويسي يك هنرمند جوان بحريني و انتشار تصوير آن توسط رسانه هاي بين المللي واكنش مقامات بين المللي را نيز درپي داشت و آخرين تلاش مسئولين بي توجه بحرين براي رهايي از هزينه هاي تحميل شده بي نتيجه ماند.
سؤال پرسيده شده توسط اين جوان بحريني با مضمون «آيا روي خون شهدا مسابقه مي دهيد؟» البته بي پاسخ نماند و مقامات فدراسيون بين المللي اتومبيل راني و مسئولين فرمول يك نيز از طريق رسانه ها تعطيلي قاطعانه اين رقابت ها و جريمه نقدي مقامات بحريني را تاييد كردند.

 



جايگاه فوتبال ايران نسبت به ماه قبل تغيير نكرد 51 در جهان، چهارم در آسيا

جايگاه پنجاه و يكم فوتبال ايران در تازه ترين رده بندي فيفا بدون تغيير مانده است.
ايران در رده بندي ماه آوريل با 578 امتياز پس از تيم هاي استراليا، ژاپن و كره جنوبي در رده چهارم آسيا قرار دارد. در اين رده بندي اسپانيا همچنان با 1442 امتياز اول است، آلمان با 1345 امتياز در رده دوم قرار دارد و اروگوئه براي نخستين بار در تاريخ فوتبال كشورش با 1309 امتياز به رده سوم صعود كرده است. استراليا با 862 امتياز در رده نخست تيم هاي آسيايي قرار دارد، ژاپن با 753 امتياز دوم است و كره جنوبي با 746 امتياز در رده سوم قرار دارد. در بخش آسيا كره شمالي و تركمنستان به ترتيب با 25 و 24 پله صعود در رده هاي دهم و بيست و يكم آسيا قرار گرفتند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم فوتسال دانش آموزي ايران در آخرين ديدار خود در مرحله گروهي مسابقات جهاني با عبور از سد سوئدبا نتيجه 7 بريك به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كرد . دانش آموزان فوتساليست ايراني در مرحله نيمه نهايي بايد به مصاف تيم فوتسال دانش آموزي هلند بروند.
¤ اعضاي كادر فني تيم هاي ملي كاراته كشورمان براي حضور در يك دوره كلاس مربيگري به مالزي اعزام خواهند شد.
¤ مسابقات گزينشي المپيك لندن در حالي ديروز پس از يك روز تعطيلي در آستانه قزاقستان پيگيري شد كه علي مظاهري به مصاف حريفي هندي خود رفت و توانست در پايان اين مسابقه با نتيجه 13 بر 6 حريف خود را شكست دهد.مظاهري امروز در حالي به مصاف حريف سوري خود مي رود كه براي رسيدن به المپيك لندن بايد برنده از رينگ خارج شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14