(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه ۲۷  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۳

نخستين جشنواره گل و گلاب رضوي در كاشان برگزار مي شود
كوتاه از ورزش ايران
مديرعامل آبفار خراسان رضوي:مشكل آب آشاميدني روستاهاي بردسكن رفع مي شود
فرماندار: نيشابور پايگاه بزرگ فرهنگي در كشور است
معاون استاندار: شايعه سردرگمي نيروهاي انتقالي به البرز صحت ندارد
معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان: ترويج فرهنگ مهدويت از نيازهاي ضروري جامعه امروز است
استاندارمركزي: پروژه هاي نيمه كاره مسكن مهر تا پايان سال تكميل مي شود
مديركل شيلات استان:صادرات شيلات مازندران به 14ميليون دلار رسيد
4 بيمارستان در گيلان به بهره برداري مي رسد
بهره برداري از گاوداري 2 هزار رأسي در اصفهان
نقشه مخاطرات زمين شناسي آذربايجان شرقي تهيه مي شود
اجراي موفقيت آميز طرح نوروزي در همدان
مجوز ايجاد دانشكده پيراپزشكي مشكين شهر صادر شد
استاندار اردبيل: مركز نگهداري معتادان پرخطر در اردبيل تأسيس مي شود
استاندار هرمزگان: مديران، خدمتگزاري بي منت را دستور كار خود قرار دهند
بازديد صدها هزار زائر از امامزاده هاي آذربايجان غربي



نخستين جشنواره گل و گلاب رضوي در كاشان برگزار مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت تعاوني توليد روستايي گلستان سده از توابع برزك كاشان از برگزاري نخستين جشنواره گل و گلاب رضوي در ارديبهشت ماه سال جاري خبرداد.
ميثم مجيدي گفت: معرفي توانمندي ها، ظرفيت ها، جاذبه هاي گردشگري بخش برزك كاشان، ارتقاي فرهنگ استفاده از گلاب و عرقيات دارويي، فراهم آوردن زمينه مناسب براي بروز و ظهور خلاقيت هاي جوانان و دانشجويان، افزايش انگيزه مطالعه و پژوهش، بهره مندي جامعه از انديشه ها، آموخته ها و آثار دانشجويي، ترغيب و تشويق دانشجويان به مطالعه و تحقيق از جمله اهداف برگزاري اولين جشنواره گل و گلاب رضوي مي باشد.
وي با بيان اينكه جشنواره علمي، مذهبي گل و گلاب رضوي سيستم متمركز برنامه اي را انتخاب كرده، يادآور شد: از اواسط ارديبهشت ماه با اجراي مراسم افتتاحيه، جشنواره آغاز شده و بلافاصله در يك فرآيند 12روزه بخش هاي جنبي جشنواره كار خود را آغاز مي كند.
وي افزود: برگزاري اولين جشنواره گل و گلاب رضوي مي تواند در عرصه جهاني وجه علمي، تجارت و اقتصادي كشور را تقويت و بهبود بخشد.

 



كوتاه از ورزش ايران

معرفي برترين بانوان تيرانداز
كرج- خبرنگار كيهان:در اولين مرحله از مسابقات كشوري تيراندازي بانوان، شش تيرانداز برتر زن استان البرز با مربيگري سميه شاه محمدي عازم اين مسابقات شدند و موفق شدند در دو رشته رتبه نخست اين مسابقات را كسب كنند.
كسب رتبه سوم مسابقات پهلواني
¤ تيم باستاني كاران استان البرز در مسابقات قهرماني ورزش پهلواني و زورخانه اي كه با شركت 482 ورزشكار باستاني كار در قالب 25 تيم از استان هاي مختلف در گروه سني نوجوانان در سنندج برگزار شد توانستند با كسب دو مدال طلا، دو مدال نقره و 9 مدال برنز با يك پله صعود نسبت به دوره قبلي، رتبه سوم اين رقابت ها را به خود اختصاص دهند.
انتخاب مدير برتر
مهدي محبي مدير تربيت بدني شهرداري كرج به عنوان يكي از مديران برتر ورزش كشور انتخاب شد. گفتني است مقرر شده است كه از طرف كنگره همايش كشوري نامداران ورزش ايران از بهترين و فعالترين مديران ورزش، قهرمانان و نام آوران كه در چهارم خردادماه سال 91 در مشهد برگزار مي شود از مدير تربيت بدني كرج نيز تجليل شود.
پياده روي خانوادگي در رشتخوار
رشتخوار - خبرنگار كيهان: همايش پياده روي خانوادگي در منطقه گردشگري غرقاب فتح آباد شهرستان رشتخوار به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.
اين پياده روي خانوادگي به طول سه كيلومتر با شركت 1000 نفر از شهروندان و تني چند از مسئولان محلي برگزار شد.
درپايان اين همايش علاوه بر انجام نرمش هاي همگاني، كلاس آموزش آسيب شناسي به شركت كنندگان ارائه شد.
تقدير از هيئت هاي ورزشي فعال
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: در همايشي با حضور امام جمعه، فرماندار و رئيسان هيئت هاي ورزشي فيروزآباد فارس از هيئت هاي ورزشي فعال اين شهر تقدير شد.
دراين مراسم عباس توانايي رئيس اداره ورزش و جوانان فيروزآباد از كسب 124 مدال طلا، 56 نقره، 74 برنز به عنوان ره آورد ورزشكاران شهرستان در مسابقات جهاني، كشوري و استاني درسال 90 اشاره كرد و گفت: سرانه ورزش سرپوشيده 9 دهم درصد و روباز 7 دهم است.
برگزاري مسابقات تيراندازي
خوراسگان- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني تيراندازي با كمان استان اصفهان به ميزباني خوراسگان در مسافت 18متر داخل سالن در 2 رشته ريكرو و كامپوند ويژه خانم ها و آقايان در ورزشگاه آزادي خوراسگان برگزار شد. دراين مسابقات كه دركلاس ويژه جانبازان و معلولان در 2 رده سني نوجوانان و جوانان برگزار شد 120 تيرانداز از مناطق اصفهان- نجف آباد- خوانسار- گلپايگان- خميني شهر- درچه و خوراسگان به رقابت پرداختند كه در پايان از خوراسگان رضا اخشون در رده نوجوانان به مقام سوم و كوكب عابدي در رشته كامپوند بانوان به مقام دوم دست يافتند.
درخشش ووشوكاران كيش
كيش- خبرنگار كيهان: تيم ووشو جزيره كيش به مربيگري نادر كنارودي و سرمربيگري محمدرضا قهاري در رقابت هاي قهرماني كشور در شهرستان كلاچاي استان گيلان توانستند پنج مدال برنز اين مسابقات را بدست آوردند.
نوزدهمين دوره رقابت هاي ووشو قهرماني مردان كشور در شرق استان گيلان با 520 ووشوكار از سراسر كشور به مدت 2روز در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در كلاچاي گيلان به رقابت پرداختند.
پيروزي تيم واليبال جوانان چناران
درگز- خبرنگار كيهان: تيم واليبال جوانان گلمكان موفق شد در مسابقات واليبال ليگ قهرماني استان با كسب 3 بر 2 بر تيم درگز، صدرنشين گرو غلبه كند.
اين ديدار كه در سال پهلوان حبيب الله گلمكاني شهر گلمكان برگزار شد. همچنين تيم جوانان چناران در مسابقات فوتبال ليگ جوانان استان به يك تساوي و يك شكست دست يافت.
تيم جوانان چناران با حساب 2 بر صفر مغلوب تيم جوانان قوچان شد و در ديگر ديدار تيم جوانان در مقابل ميهمان خود مشهد به تساوي 2 بر 2 دست يافت.
برگزاري مسابقات سواركاري
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات سواركاري استان مركزي، با حضور 15 سواركار به مسافت يك هزار متر در شهر نيم ور محلات برگزار شد. در اين دوره از مسابقات در بخش نژاد اسب هاي عرب، محمدرضا قرباني از محلات، بهزاد ترقي از ساوه و احمد شعباني از محلات به ترتيب اول تا سوم شدند.
در بخش نژاد اسب هاي دوخون، حسام آقاميري، بهروز محمديان هر دو از ساوه اول و دوم شدند و محمدرضا قرباني از نيم ور سوم شد.
در بخش نژاد اسب هاي تربرد: حسام آقاميري از ساوه، محمدرضا قرباني و احمد شعباني هر دو از نيم ور به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.
رقابت 70 ركاب زن
¤ مسابقات دوچرخه سواري در چهاررده سني با شركت 70 ركاب زن در محلات برگزار شد.
در اين دوره از رقابت ها در رده سني نونهالان، اميرحسين خاقاني، پرهام غلاميان و اميرارسلان فيروزي به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را بدست آوردند.
در رده سني نوجوانان، اميرعلي وطن خواه مقام نخست را كسب كرد، محمدعلي سروش و آرش شيرمحمدي دوم و سوم شدند.
در رده سني جوانان محسن ظهيري در جايگاه نخست ايستاد، علي حبيبي و محمدصالح اميري به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
در رده سني اميد هم، حسن قره داقلي، محسن قره داقلي و حسن ظهيري به ترتيب عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
كوهپيمايي 3 ساعته
بردسكن- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته سلامت جمعي از پرسنل اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بردسكن به همراه فرماندار و معاون فرمانداري اين شهرستان اقدام به يك برنامه كوهپيمايي كردند. در اين برنامه ورزشي شركت كنندگان تنگل ارغوان اين شهرستان را به مدت 3 ساعت كوهپيمايي كردند.
انتخاب رئيسان هيئت واليبال و آمادگي جسماني
اراك- خبرنگار كيهان: مجمع انتخابي رئيس هيئت واليبال استان مركزي با حضور رئيس فدراسيون واليبال و اعضاي مجمع برگزار شد.
در اين مجمع محمدرضا سميعي فرد با كسب 17 رأي به مدت چهارسال ديگر به عنوان رئيس هيئت واليبال استان مركزي انتخاب شد.
همچنين مجمع هيئت آمادگي جسماني و ايروبيك استان مركزي ناصر طاهري را با حداكثر آرا به مدت چهارسال به عنوان رئيس هيئت آمادگي جسماني و ايروبيك استان انتخاب كرد.
استعداديابي در ورزش دووميداني
¤ نايب رئيس هيئت دووميداني استان مركزي، از اجراي طرح استعداديابي اين رشته در شهرهاي اراك، شازند و ساوه خبر داد.
حميد كهريزي گفت: با اجراي طرح استعداديابي، دانش آموزان مستعد در رشته دووميداني در مقاطع دوم و سوم راهنمايي شناسايي و جذب هيئت مي شوند.
وي افزود: هم اكنون اين رشته در تمامي شهرستان هاي استان چه در بخش بانوان راه اندازي شده است، و در سال گذشته تعدادي از ورزشكاران شايسته استان به اردوي تيم ملي دعوت شدند.
درخشش بانوان كاراته كاي كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: بانوان كاراته كاي شهرستان كاشان در رقابت هاي قهرماني كاراته كشور موفق به كسب 6 مقام كشوري شدند.
در اين رقابت ها تيم كاراته سبك شيتوريو بانوان كاشان موفق به كسب يك مقام قهرماني، يك مقام نايب قهرماني و سه مقام سومي كشور در اين رقابت ها شد.
در اين دوره از رقابت ها كه در سالن بعثت تهران با حضور بيش از 300 شركت كننده از سراسر كشور برگزار شد، صفيه سادات حسيني در وزن 48 كيلوگرم رده سني نوجوانان، مقام قهرماني، الهه گوراني در كاتاي رده سني بزرگسالان مقام دوم، مريم سادات صفوي در وزن مثبت 68 كيلوگرم رده سني بزرگسالان مقام سوم و در كاتاي تيمي رده سني بزرگسالان نيز تيم بانوان كاشان موفق به كسب مقام سوم كشوري شدند.
عمار قهرمان ليگ فوتسال
¤ تيم فوتبال عمار در اولين حوزه رقابت هاي ليگ فوتسال شهرستان كاشان با نام يادواره شهداي كاشان با غلبه 5 بر 3 بر تيم فوتسال فرش پرشين به مقام قهرماني رسيد.
در اين دوره از مسابقات كه با شركت 32 تيم در 4 گروه 8 تيمي و به صورت دوره اي برگزار شد تيم سيلك كاشان با نتيجه 7 بر 5 بر تيم شهداي شهرستان آران و بيدگل پيروز و به مقام سوم رسيد.

 



مديرعامل آبفار خراسان رضوي:مشكل آب آشاميدني روستاهاي بردسكن رفع مي شود

بردسكن - خبرنگاركيهان:
مديرعامل آبفار خراسان رضوي در اولين سفر خود در سال جاري از پروژه هاي آبرساني به روستاهاي بردسكن بازديد كرد.
مهندس «دانشگر» به همراه معاونان خود به شهرستان بردسكن آمده بود پروژه هاي آبرساني به روستاهاي خور و بيجورد اين شهرستان را مهم توصيف كرد و گفت قرار داد منعقد شده با پيمانكار براي اجراي اين پروژه 12 ماه مي باشد ولي با تلاش و اقدامات انجام شده 4 ماه زودتر اين پروژه به بهره برداري خواهد رسيد.
مديرعامل آبفار استان خراسان رضوي گفت: اگر چه پراكندگي روستاها باعث شده است مدت زمان اجراي كار ما را بالا ببرد و اعتبارات بيشتري صرف شود ولي به دنبال اين هستيم وضعيت آب شرب روستاها را به حد مطلوب همانند آب شرب شهري برسانيم.

 



فرماندار: نيشابور پايگاه بزرگ فرهنگي در كشور است

نيشابور- خبرنگار كيهان:
فرماندار نيشابور گفت: اين شهرستان يك پايگاه بزرگ فرهنگي، هنري و علمي در سطح كشور است.
سيدجلال هاشمي در جلسه ستاد بزرگداشت روز ملي عطار نيشابوري كه در محل فرمانداري برگزار شد، افزود: شهر تاريخي نيشابور منشا و سرچشمه نخبگان درجه اول كشور در دوره هاي مختلف بوده است.
معاون استاندار خراسان رضوي افزود: شخصيت هايي چون خيام، عطار، فضل بن شاذان، كمال الملك و صدها بزرگ ديگر، تاريخ گران سنگ اين سرزمين هستند و اين شخصيت ها هويت فرهنگي كشور را تشكيل مي دهند.
هاشمي با بيان اينكه شخصيت هاي فرهنگي و سنت ها، فرهنگ يك ملت را مي سازند، بيان كرد: افتخار ما حركت در مسير بزرگان علم و ادب و فرهنگ اين سرزمين است كه مي توانند براي نسل حاضر الگويي شايسته باشند.
فرماندار نيشابور خاطر نشان كرد: نيشابور سرزمين پرافتخار و ارزشمندي است كه برگزاري روزهاي ملي به ميزباني اين شهر از ظرفيت فرهنگي و علمي بالاي آن، حكايت دارد.

 



معاون استاندار: شايعه سردرگمي نيروهاي انتقالي به البرز صحت ندارد

كرج- خبرنگار كيهان:
شايعات مطرح شده مبني بر سردرگمي نيروهاي انتقالي به استان البرز به هيچ عنوان صحت ندارد.
معاون نيروي انساني استاندار البرز گفت: قانون انتقال نيروهاي رسمي از تهران به استان ها براساس مفاد قانون در حال انجام است و تاكنون نيروهاي بسياري به البرز منتقل شده اند.
امير يزدي با بيان اينكه يك هزار و 450 كارمند به استان البرز منتقل شده اند گفت: اين نيروها از جمله افراد كارآمد، متخصص و جوان هستند كه حضور آنان به پويايي ادارات و سازمان ها منجر شده است.
وي در پايان با اشاره به اينكه بيشتر افراد منتقل شده به استان البرز داراي تحصيلات عاليه هستند تصريح كرد: 50 درصد كارمندان انتقالي از مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد و بالاتر برخوردارند.

 



معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان: ترويج فرهنگ مهدويت از نيازهاي ضروري جامعه امروز است

سرويس شهرستانها:
جلسه احداث بنياد فرهنگي موعود و مركز تخصصي مهدويت شعبه لارستان در محل فرمانداري ويژه اين شهرستان برگزارشد.
در اين جلسه معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان از اهداف كلان احداث اين بنياد فرهنگي سخن گفت و افزود: با توجه به وسعت منطقه لارستان و علاقه و مشاركت بسيار اهالي اين خطه در امور مذهبي، احداث اين بنياد به نام مبارك حضرت مهدي موعود(عج) مي تواند فصل نوئي را در پرداختن به امور معنوي و بخصوص فلسفه انتظار در منطقه آغاز كند.
وي اظهارداشت: ترويج فرهنگ مهدويت از نيازهاي ضروري جامعه امروز قلمداد مي شود و بنياد فرهنگي موعود و مركز تخصصي مهدويت هم يك تشكيلات فرهنگي، اعتقادي، ديني و شيعي به حساب مي آيد.
معاون استاندار فارس همراهي و مساعدت روحانيت عظيم الشأن منطقه بخصوص آيت الله آيت اللهي، آيت الله موسوي لاري و حضرت آيت الله نسابه را نشانه اهميت اين بنياد براي لارستان دانسته و تأكيد كرد: استفاده از توان و پتانسيل فرهنگي و مذهبي جوانان لارستاني در راستاي نشر معارف ديني يكي از بنيادي ترين اهداف احداث اين بنياد است.
علي محمد اميري با بيان اينكه چشم اميد همه مستضعفان به ظهور آقا امام زمان(عج) و بحث مهدويت هست خاطرنشان ساخت: با مديريت مناسب اين بنياد و همكاري همه دستگاهها و نهادهاي اجرايي شهرستان مي توان چشم انداز خوبي را از اين حيث براي اين خطه پهناور تصور كرد تا يك مركز زنده و پويا شكل بگيرد.

 



استاندارمركزي: پروژه هاي نيمه كاره مسكن مهر تا پايان سال تكميل مي شود

اراك -خبرنگاركيهان:
استاندار مركزي گفت: پروژه هاي نيمه كاره مسكن مهر استان مركزي تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
علي اكبر شعباني فر، درنخستين جلسه شوراي مسكن اين استان با بيان مطلب فوق افزود: پروژه هاي نيمه كاره مسكن مهر درسطح استان با جديت تعيين تكليف مي شوند و دستگاه هاي خدمات رساني موظفند نسبت به تامين انشعابات آب، برق و گاز پروژه ها اقدام كنند.
وي تاكيد كرد: كليه پروژه هاي درحال اجراي مسكن مهر تا پايان سال 91 تكميل و به متقاضيان تحويل داده مي شود.
مديركل راه و شهرسازي استان مركزي هم گفت: تاكنون اقدام هاي قابل ملاحظه اي در بخش مسكن استان اعم از شهري و روستايي توسط دستگاه هاي متولي صورت گرفته است. ليكن بالغ بر بيست هزار واحد مسكن مهر درمراحل مختلف ساخت (پي ريزي، سفت كاري و نازك كاري) در سطح استان مركزي وجود دارد.
مهندس خرمي افزود: تلاش مي كنيم براساس سياست دولت و بهره گيري از توان فني - مهندسي موجود و كار و تلاش مضاعف و همچنين تأمين اعتبارات لازم، نسبت به تكميل كليه پروژه هاي در دست اجرا اقدام شود.

 



مديركل شيلات استان:صادرات شيلات مازندران به 14ميليون دلار رسيد

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل شيلات مازندران گفت: صادرات محصولات شيلاتي استان به حدود 14ميليون دلار رسيد.
به گزارش خبرنگارما، به نقل از روابط عمومي شيلات مازندران، حبيب نژاد افزود: در حال حاضر حدود 60درصد از منابع و ظرفيت هاي ماهيان گرم آبي استان و همچنين حدود80 درصد از منابع و ظرفيت هاي شناسايي شده ماهيان سرد آبي از بالقوه به بالفعل تبديل شده است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر حدود 81درصد كيلكا؛ 47درصد ماهيان استخواني درياي خزر و حدود 50درصد ماهيان خاوياري پرورشي استانهاي شمالي و 23 درصد كل ماهيان پرورشي كشور، در مازندران توليد مي شود.
مديركل شيلات مازندران گفت: مازندران در زمينه پرورش ماهيان گرم آبي مقام اول و در زمينه پرورش ماهيان سرد آبي مقام دوم كشور را به خود اختصاص داده است كه اين نشان دهنده جايگاه مهم شيلات استان در فعاليت هاي شيلاتي كشور است.
حبيب نژاد، محصولات صادراتي را شامل ماهيان تازه پرورشي كپور، فيتوفاك، آمور به وزن 4337 تن و ارزش اقتصادي13 ميليون 618هزاردلار و به كشور عراق و نيز ماهي هاي منجمد كيلكا به وزن 257تن و ارزش اقتصادي 180هزاردلار به كشور تركمنستان اعلام كرد.
وي اظهار اميدواري كرد، با توجه به توسعه ارتباط بين استان مازندران با منطقه اقليم كردستان عراق، صادرات شيلاتي استان به عراق در سال جاري افزايش يابد.

 



4 بيمارستان در گيلان به بهره برداري مي رسد

رشت- خبرنگاركيهان:
4 بيمارستان در گيلان به زودي آماده بهره برداري مي شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان در همايش تجليل از پرستاران نمونه با اعلام اين خبر گفت: 13 بيمارستان در گيلان در حال ساخت است كه از اين ميان بيمارستان هاي املش، سياهكل، رودبار و شفت با 98 درصد پيشرفت در ساخت به زودي به بهره برداري مي رسد.
حسن بهبودي همچنين از افتتاح 21 خانه بهداشت در هفته سلامت خبر داد و افزود سال گذشته 560 پرستار در گيلان استخدام شدند.
برپايه همين گزارش گيلان 3هزارو 400 پرستار دارد كه دراين مراسم از 100نفر آنان تجليل شد.

 



بهره برداري از گاوداري 2 هزار رأسي در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
با استفاده از تسهيلات بانك كشاورزي، بهره برداري از يك واحد گاوداري شيري 2هزار رأسي در استان اصفهان آغاز شد.
بانك كشاورزي براي تكميل اين واحد توليدي مبلغ 20 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت كرده است.
با بهره برداري از اين گاوداري كه در شهرستان نطنز واقع است زمينه اشتغال 30 نفر فراهم شده است.
اين طرح با صرف هزينه اي بيش از 4/42 ميليارد ريال به مرحله بهره برداري رسيد.
اجراي اين طرح در تأمين مواد لبني كشور و حتي صادرات به كشورهاي منطقه خليج فارس و آسياي مركزي موثر بوده و جايگاه اصفهان را در بين ساير استان هاي كشور از لحاظ توليد لبني ارتقاء مي بخشد.

 



نقشه مخاطرات زمين شناسي آذربايجان شرقي تهيه مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
با توافق سازمان زمين شناسي شمال غرب ايران و استانداري آذربايجان شرقي، نقشه مخاطرات زمين شناسي استان تهيه مي شود.
رئيس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني شمال غرب كشور در جمع خبرنگاران گفت: اين نقشه در ساخت و سازها، اجراي واحدهاي عمراني مانند سدسازي و شهرك سازي مورد استفاده قرار مي گيرد.
موسي نيرومند افزود: خطرناك ترين گسل كشور در تبريز قرار گرفته و به علت تراكم بالاي جمعيت بر روي اين گسل، همواره جاي نگراني وجود دارد.
به گفته وي، گسل شمال تبريز فعال است و در صورتي كه در اين شهر بزرگ، زلزله روي دهد، باعث تكان شده و در شمال و شرق آن كه روي گسل است، زمين دچار لغزش مي شود و گسيختگي به وجود مي آيد.
نيرومند يادآور شد: گسل تبريز از گسل هاي شمال تهران، البرز و زاگرس خطرناك تر است و در زمان گسيختگي زمين، هيچ بنايي، قادر به مقاومت نيست.
وي افزود: بخش هايي از اطراف تبريز روي گسل واقع شده اند و روستاهاي خواجه مرجان، ترب و گروس نيز، روي گسل هستند.
اين مقام مسئول وجود نقشه مخاطرات زمين شناسي را براي در امان بودن طرحهاي مختلف عمراني و پروژه اي ساخت و ساز تبريز و ديگر مناطق، كاملا موثر خواند و خاطر نشان كرد: مطالعات و اطلاعات زمين شناسي از نابودي سرمايه هاي كشور جلوگيري مي كند و موجب افزايش ضريب ايمني پروژه ها مي شود.
نيرومند گفت: در سال گذشته 10 ورقه نقشه زمين شناسي با مقياس 1 در 125هزار تهيه و 8 ورقه نقشه ديگر نيز به شوراي ارزيابي كشور ارسال شده است كه امري بي سابقه است.

 



فرمانده انتظامي همدان خبر داد
اجراي موفقيت آميز طرح نوروزي در همدان

همدان -خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان همدان گفت: درآينده، پليس 110، فقط پاسخگوي جرايم مهم خواهد بود.
سرتيپ «مهدي معصوم بيگي» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طبق برنامه ريز ي ها، جرايم دركشور به دو نوع مهم و غير مهم دسته بندي و مطابق آن رسيدگي به جرايم مهم برعهده پليس 110 گذاشته مي شود.
وي ادامه داد: استان همدان دررسيدگي به امور پليس 110، رتبه چهارم را بين استان هاي كشور داراست و ميانگين زمان حضور ماموران درصحنه نيز درحال كاهش است.
وي درباره وضعيت امنيتي انتظامي استان، يادآور شد:سال گذشته، درميان 14 استان همطراز خود دركشور، از لحاظ فعاليت ها و برقراري امنيت و آرامش، رتبه اول را به دست آورديم.
سرتيپ «معصوم بيگي» با اشاره به اجراي طرح نوروزي نيروي انتظامي، اظهار داشت: در ايام نوروز، پرحجم ترين و بزرگترين عمليات ترافيكي و انتظامي سال در استان به اجرا درآمد.
وي اضافه كرد: طرح نوروزي كه امسال با شعار «بهار من، آرامش و رضايت تو» اجرا شد، از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا14فروردين 91 ادامه يافت.
«معصوم بيگي» تاكيد كرد: طرح نوروزي انتظامي استان امسال از نظر كمي و كيفي نسبت به سال هاي گذشته ارتقا داشت و اقدامات تركيبي پليسي و پـيشگيرانه درآن گنجانده شده بود.
فرمانده انتظامي استان همدان خاطرنشان ساخت: بيش از 10 هزار بسته فرهنگي از سوي اين فرماندهي بين مسافران توزيع شد و 51 ايستگاه پليس براي خدمت رساني به مردم فعاليت داشتند.

 



مجوز ايجاد دانشكده پيراپزشكي مشكين شهر صادر شد

مشكين شهر- خبرنگار كيهان:
مجوز ايجاد دانشكده پيراپزشكي مشكين شهر صادر شد و درسال جاري اقدام به جذب دانشجو مي كند.
فرماندار مشكين شهر در آيين گراميداشت هفته سلامت در مدرسه شيخ طوسي مشكين شهر با اعلام اين مطلب افزود: امسال بهره برداري از سه مركز درمان، بستر مرادلو- رضي- لاهرود آغاز مي شود.
«فتح آقا محمد اوغلي» امسال را سال ارتقاي سطح بهداشت و سلامت مشگين شهر دانست و افزود به زودي با راه اندازي دستگاه سي تي اسكن در بيمارستان حضرت وليعصر(عج) بيماران شهرستان مشكين شهر از مراجعه به مركز استان بي نياز مي شوند.
وي تبديل بيمارستان 96 تختخوابي حضرت ولي عصر(عج) به 177 تختخوابي را از ديگر اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان بيان كرد.

 



استاندار اردبيل: مركز نگهداري معتادان پرخطر در اردبيل تأسيس مي شود

اردبيل- خبرنگاركيهان:
استاندار اردبيل گفت: مكان مناسب براي احداث محل نگهداري معتادان پرخطر استان شناسايي شده است.
«سيدحسين صابري» درجلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان افزود: سعي بر اين است در آينده اي نزديك عمليات اجرايي محل نگهداري معتادان پرخطر اردبيل آغاز شود.وي مبارزه با مواد مخدر را يك وظيفه ديني، ملي و همه جانبه برشمرد و گفت: موضوع مواد مخدر حربه استكبار و قدرت هاي استعماري است كه با اراده عمومي مي توان با آن مبارزه كرد.صابري افزود: 67مركز اعم از خصوصي و تشكل مردمي براي درمان معتادان خود مصرف در سطح استان فعاليت مي كنند.استاندار اردبيل درپايان گفت: يكي از اقدامات فرهنگي، ارائه آموزش پيشگيري اوليه از مواد مخدر صنعتي است كه در اين راستا بايد دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر با همكاري سازمان بهزيستي استان جهت شناساندن راهكارهاي مناسب درامر پيشگيري اقدام كنند.

 



استاندار هرمزگان: مديران، خدمتگزاري بي منت را دستور كار خود قرار دهند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت: مديران استان بايستي با پيروي از منويات رهبر معظم انقلاب خدمتگزاري بي منت به مردم هرمزگان را در دستور كار خود قرار دهند.
ابراهيم عزيزي در اولين جلسه شوراي اداري استان اظهار داشت: مردم استان هرمزگان در طول 8 سال دفاع مقدس، سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي امتحان خود را پس داده و در مقاطع مختلف ثابت كرده اند كه پشتيبان نظام و رهبري هستند.
وي همچنين تدبير رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاري سال 1391 به نام توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني را نشانه اوج درايت ايشان در راستاي مقابله با توطئه ها و فشارهاي استكبار در سست كردن اراده ملت و نظام ايران دانست و افزود: وظيفه همه ماست كه در راستاي تحقق اين شعار اصولي و عزت آفرين تمام توان خود را بكار بنديم.
عزيزي در ادامه از مديران خواست براي سرعت بخشيدن به اهداف تعيين شده برنامه ريزي، اولويت بخشي و نظم بخشي را در دستور كار خود قرار دهند و نسبت به تكميل طرح ها و پروژه هاي نيمه كاره و جذب تمامي اعتبارات استان تمام تلاش خود را به كار گيرند.

 



در تعطيلات نوروز امسال صورت گرفت
بازديد صدها هزار زائر از امامزاده هاي آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
در ايام تعطيلات نوروز امسال 240 هزار زائر از امامزاده ها، بقاع متبركه و تكاياي آذربايجان غربي ديدن كرده اند.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: در لحظه تحويل سال 6 هزار نفر از مردم استان در بقاع متبركه، امامزاده و تكايا حاضر شده بودند.
حجت الاسلام والمسلمين علي مصائبي با اشاره به جزئيات اجراي طرح كشوري آرامش بهاري گفت: اجراي اين طرح با مراسم تحويل سال نو در بقاع و اماكن متبركه استان با حضور پرشور مردم اجرا شد و با اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي، قرائت قرآن كريم، تواشيح، ادعيه خواني و سخنراني همراه بود.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي اظهار داشت: خيمه هاي معرفت از ديگر برنامه هايي بود كه در روزهاي نوروز از سوي اداره كل در جوار امامزادگان غريب حسن اروميه و سيد بهلول خوي اجرا شد و طي آن مبلغان حوزوي به سؤالات زائران پاسخگو بودند.
وي اضافه كرد: در ايام تعطيلات نوروز بيش از 15 هزار نفر از خيمه هاي معرفت استان بازديد كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14