(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه ۲۷  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۳

انفجار 2 بمب در كلمبيا پس از ورود باراك اوباما به اين كشور
حملات ناتو در شرق افغانستان به مرگ 50 غيرنظامي انجاميد
صدها هزار يمني كشتار غيرنظاميان در جنوب اين كشور را محكوم كردند
جرج سوروس: بحران اقتصادي قابل كنترل نيست فروپاشي اتحاديه اروپا نزديك است
در پي افزايش بحران اقتصادي در آمريكا 4100 معلم در ديترويت اخراج شدند
درخواست سازمان عفو بين الملل براي آزادي فعال عربستاني
رهبر شيعيان بحرين: آل خليفه با سركوب مردم كشور را به پرتگاه سوق مي دهد
رئيس جمهور آمريكا به حمايت و ارسال تجهيزات براي شورشيان سوريه اعتراف كرد
راهپيمايي مردم غزه در همبستگي با اسيران فلسطيني
صلاح الدين رباني رئيس شوراي عالي صلح افغانستان شد
گسترش اعتراض مردم پاكستان به كشتار هدفمند شيعيان



انفجار 2 بمب در كلمبيا پس از ورود باراك اوباما به اين كشور

همزمان با ورود رئيس جمهور آمريكا به بوگوتا پايتخت كلمبيا، دو انفجار در نزديكي سفارت آمريكا در پايتخت اين كشور به وقوع پيوست.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، كمي پس از رسيدن باراك اوباما به كلمبيا، دو بمب در نزديكي سفارت آمريكا در بوگوتا منفجر شد كه اين حادثه تلفات جاني نداشت اما به تعدادي از خودروها و ساختمان ها خساراتي وارد شد.اوباما براي شركت در اجلاس سران كشورهاي آمريكايي به كلمبيا رفته است.
17 هزار نيروي پليس وظيفه حفظ امنيت بوگوتا و شهر ساحلي كارتاژن كه نشست سران قاره در آن برگزار مي شود را برعهده دارند.در همين حال خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد كه برخي از اعضاي سرويس اطلاعات آمريكا كه بهمراه اوباما به كلمبيا سفر كرده اند، به دليل سوء رفتار و براي بررسي هاي بيشتر به آمريكا بازگشت داده شدند.

 



حملات ناتو در شرق افغانستان به مرگ 50 غيرنظامي انجاميد

حملات نيروهاي اشغالگر ناتو در شرق افغانستان، به مرگ 50 غيرنظامي انجاميد.
به گزارش خبرگزاري مهر، نيروهاي ناتو طي عمليات سه روز اخير خود در استان شرقي «نورستان»، 50 غيرنظامي را كشتند. به گفته منابع رسمي، كشته شدگان اين حملات شبه نظامي طالبان بودند، در صورتي كه منابع وابسته به طالبان، شمار كشته شدگان خودرا طي اين حملات، هشت نفر اعلام كردند.نورستان در 180 كيلومتري شرق كابل قرار دارد.در همين حال، سخنگوي نيروهاي ناتو اعلام كرد، يك فروند هلي كوپتر متعلق به اين نيروها در استان «خوست» به دلايل فني سقوط كرد. اين منبع به شمار تلفات حادثه مذكور، اشاره اي نكرد. اما «ذبيح الله مجاهد» سخنگوي طالبان، گفت هلي كوپتر مذكور توسط شبه نظاميان طالبان سرنگون شده است و در اين حادثه 15 نظامي ناتو به هلاكت رسيدند.

 



صدها هزار يمني كشتار غيرنظاميان در جنوب اين كشور را محكوم كردند

صدها هزار نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات در 18 استان اين كشور، با مردم منطقه «ابين» اعلام همبستگي كردند و رژيم حاكم را مسئول كشتار غيرنظاميان اين منطقه دانستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، كشتار حدود 200 غيرنظامي در استان «ابين» واقع در جنوب يمن، با واكنش صدها هزار نفر از مردم سراسر كشور مواجه شد. منابع دولتي اين كشتار را به عناصر مسلح القاعده ربط داده بودند، ولي شهروندان يمني مي گويند نظاميان وابسته به رژيم حاكم عامل اصلي اين كشتار بودند.
مردم پس از برگزاري نماز جمعه، در خيابان هاي شهرهاي مختلف دست به راهپيمايي زدند.
معترضان از نزديكان «علي عبدالله صالح» كه همچنان به پست هاي كليدي نظامي و امنيتي تكيه زده اند، خواستند تا از اين پست ها كناره گيري كنند و كنترل تمامي لشگرها و تيپ ها را به وزارت دفاع يمن و فرماندهان نظامي جديد تحويل دهند.
تظاهركنندگان همچنين شعارهايي نظير «آري به دولت مدني و نه به پايگاه هاي القاعده» سر دادند.
اين در حالي است كه ارتش يمن همچنان با برخي گروه هاي مسلح كه گفته مي شود از عناصر القاعده هستند، درگير است و استان جنوبي «ابين» همچنان شاهد حملات و درگيري هاي مسلحانه است. گفتني است، زمستان گذشته و در پي خروج «علي عبدالله صالح» ديكتاتور يمن از اين كشور، «منصور هادي عبد ربه» معاون صالح طي يك انتخابات فرمايشي، به رياست جمهوري اين كشور رسيد.

 



جرج سوروس: بحران اقتصادي قابل كنترل نيست فروپاشي اتحاديه اروپا نزديك است

ميلياردر صهيونيست و بنيانگذار بنياد سوروس تصريح كرد بحران اقتصادي اروپا اكنون به بحراني غيرقابل كنترل تبديل شده است.
به گزارش روزنامه «هافينگتون پست»، جرج سوروس، ميلياردر آمريكايي در مقاله اي نوشت: بحران اخير اقتصادي اروپا اخيراً به سمت بدتر شدن پيش رفته، بانك مركزي اروپا با كاهش شديد اعتبار مواجه شده و تأمين مالي دوباره آن نيز تنها در مدت زمان زياد ممكن خواهد بود.
«سوروس» كه پيش از اين نيز نسبت به خطرات مهلك بحران اقتصادي حاكم بر اروپا هشدار داده بود افزود: بحران اروپا اكنون وارد فاز كشنده شده و احتمال فرار اين قاره از بحران نيز بسيار كم است.
سوروس همچنين مي نويسد:آنچه تاكنون باعث مخفي ماندن زوال اروپا شده بود، وجود رقابت در بازارهاي مالي بود اما بعيد به نظر مي رسد كه اين وضع بتواند بيش از اين ادامه يابد. مشكلات اساسي اتحاديه اروپا ديگر حل شدني نيست و منازعه بين كشورهاي بدهكار و بستانكار نيز از اين پس گسترده تر خواهد شد.
اين اقتصاددان صهيونيست همچنين با اشاره به رويكرد دولت هاي اروپايي در مواجهه با بحران اقتصادي نوشت: سياست هاي اقتصادي حال حاضر كشورهاي اروپايي بيش از هر چيز به نظر مي رسد باعث تجزيه اتحاديه اروپا شود. سوروس همچنين اعلام كرد، از آنجايي كه كشورهاي حوزه يورو به لحاظ مالي به يكديگر بسيار وابسته و مرتبط هستند، بحران بدهي و اقتصادي به همه اعضا سرايت كرده و همه كشورهاي عضو را تحت تأثير خود قرار داده است.
سوروس در نشست ژانويه داووس نيز ضمن تشريح اوضاع وخيم اقتصادي حاكم بر اروپا به انتقاد از سياست هاي اقتصادي دولتمردان اروپايي پرداخته و اعلام كرده بود كه رهبران اروپا درك كمي از نحوه كار بازارهاي مالي دارند و همه كارها را به اشتباه انجام مي دهند.
وي همچنين از نحوه برخورد آلمان با ساير كشورهاي اروپايي انتقاد و اعلام كرده بود كه اينگونه رفتارها باعث از بين رفتن اتحاديه اروپا خواهد شد.
وي اشاراتي نيز به بحران بانكي آلمان كرد و نوشت: «بوندس بانك» آلمان به خطر افتاده و براي نجات از اين خطر تلاش مي كند.
سوروس در انتهاي مقاله خود اينگونه نتيجه گرفت كه: در هر حال بدهي هاي كشورهاي منطقه يورو افزايش خواهد يافت و فاصله رقابتي آنها با آلمان نيز زياد خواهد شد. اروپا با يك بحران طولاني مدت مواجه است. البته كشورهاي ديگري هم هستند كه چنين بحراني را تجربه كرده اند.
مثلاً بعضي از كشورهاي آمريكاي لاتين در دهه بعد از 1982 دچار اين تجربه شدند، ژاپن نيز به مدت 25 سال با اين شرايط مواجه شد اما هر دو از بحران نجات يافتند. اما از آنجايي كه اتحاديه اروپا يك كشور نيست، به احتمال زياد دچار فروپاشي خواهد شد.
سوروس اضافه مي كند: قوانين حاكم بر منطقه يورو شكست خورده اند و نياز به تجديد نظر اساسي دارند. دفاع از موقعيت حفظ وضع موجود ديگر كارايي ندارد و فقط باعث بدتر شدن اوضاع مي شود. وضعيت كنوني بسيار غيرعادي است... غلبه بدهي ها بر دارايي ها آن را تبديل به يك بحران غيرقابل كنترل كرده است.
رئيس پارلمان اروپا نيز در سخناني، اظهارات مشابهي ايراد كرد.
به گزارش فارس، به نقل از روزنامه آلماني «فرانكفورتر آلگماينه»، «مارتين شولتز»، رئيس پارلمان اروپا با اعلام اينكه پارلمان اروپا از نظر مشروعيت با مشكل مواجه است گفت: علت اين امر اين است كه دفاع از حقوق عمومي در مناسبات قدرتي اين سازمان در نظر گرفته نمي شود.
وي در ادامه با اشاره به بحراني كه كشورهاي اروپايي اكنون با آن درگير هستند افزود: اتحاديه و هماهنگي اروپايي موضوعي است كه اروپا ديگر روي آن را نخواهد ديد!
براساس اين گزارش، شولتز همچنين درباره فروپاشي پول واحد يورو هشدار داد و گفت: خروج يك كشور از اين منطقه ارزي مي تواند زنجيره اي از اين سقوط ها را در اروپا به راه بيندازد كه ما هم نخواهيم توانست از آن جان سالم به در ببريم.
خبر ديگر اينكه، اتحاديه هاي كارگري ايتاليا روز جمعه در اعتراض به بحران اقتصادي و سياست هاي دولت «ماريو مونتي»، نخست وزير اين كشور تظاهرات كردند.
خبرگزاري «رويتر» با اعلام اين خبر نوشت: هزاران نفر از اعضاي اتحاديه هاي كارگري ايتاليا خشمگين از قانون جديد دولت مبني بر اصلاح حقوق بازنشستگي در «رم» تظاهرات كردند.
به اعتقاد معترضان قوانين جديد دولتي كه در راستاي اجراي سياست هاي رياضتي تروئيكاي اروپا (بانك جهاني، صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا) تصويب و اجرا مي شود، باعث خواهد شد هزاران نفر از افرادي كه از اين پس بازنشسته شده يا خواهند شد، حقوق دريافت نكنند. به گزارش فارس، بحران اقتصادي ايتاليا بين سال هاي 2008 تا 2011 منجر به بيكار شدن بيش از يك ميليون جوان ايتاليايي شده است كه همين آمار باعث شده تا درصد جوانان بيكار ايتاليايي به بيش از 30درصد برسد. براساس آماري كه دفتر آمارهاي ملي ايتاليا «ايستات» ارائه داده، افرادي كه بين 15 تا 24 سال هستند، بيشترين ضربه را از بيكاري ها متحمل شده اند.
و خبر آخر اينكه، خبرگزاري «آنسا» اعلام كرد، در سال جديد ميلادي (2012) دست كم 18 شهروند ايتاليايي به خاطر بحران اقتصادي حاكم بر اين كشور خودكشي كرده اند.
شبكه تلويزيوني پرس تي وي در اين باره اعلام كرد: سازمان نماينده حقوق ماليات دهندگان ايتاليايي، روز جمعه (25 فروردين) خواستار رسيدگي به خودكشي هايي شد كه از آغاز سال جاري ميلادي به دليل مسائل مالي انجام گرفته است. هدف آن ها از اين درخواست پي بردن به اين مسئله است كه كساني كه بايد از اين پديده اجتماعي جلوگيري كنند، كار خود را به درستي انجام مي دهند يا خير.
اين سازمان همچنين اعلام كرد شمار خودكشي ها احتمالاً بسيار بيشتر از اين است چرا كه برخي موارد خودكشي هرگز گزارش نمي شوند.
طبق گزارش ها، قربانيان عمدتاً از بخش هاي شمالي ايتاليا، جايي كه بيشتر كسب و كارهاي كوچك و متوسط رواج دارند، هستند.

 



در پي افزايش بحران اقتصادي در آمريكا 4100 معلم در ديترويت اخراج شدند

منابع خبري آمريكا اعلام كردند، مدارس «ديترويت» آمريكا براي مقابله با بحران مالي 4100 پرسنل خود را اخراج كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روزنامه «هافينگتون پست» ، مدارس عمومي «ديترويت» آمريكا براي دومين سال پياپي و به دليل مواجهه با مشكلات سنگين مالي دست به تعديل نيرو و اخراج معلمين اين شهر زد.
بنابراين گزارش حدود 4100 معلم مدارس اين شهر نامه هايي مبني بر تعليق و لزوم درخواست مجدد براي استخدام دريافت كرده اند.
اين معلمين از 24 اوت (مرداد) به بعد قادر به ادامه فعاليت خود نخواهند بود. چند هفته پيش هم بسياري از پرسنل مدارس اين شهر نامه هايي مشابه دريافت كرده بودند.
رئيس «فدراسيون معلمين ديترويت» در مصاحبه با «ديترويت نيوز» گفت: امسال هم نظير سال گذشته آن ها اين كار را مي كنند، و اين كار مجدداً موجب بروز هرج و مرج در سپتامبر خواهد شد. من براي نبرد آماده ام.
در مقابل «سخنگوي» سازمان مدارس عمومي «ديترويت» نيز كه اين تعديل نيرو را در دستور كار قرار داده، در اين باره اعلام كرد: همه اين معلمين اخراج نمي شوند اما همه آن ها نيز شرايط بازگشت به كار را احراز نمي كنند.
قانون ايالتي جديد تحت عنوان «اداره دستاوردهاي آموزشي»،مسئولين اين منطقه را ملزم به تغيير ساختار آموزشي در اين منطقه كرده است. بر اين اساس، قرار است 9 مدرسه در اين منطقه تعطيل و يا تجميع شوند.

 



درخواست سازمان عفو بين الملل براي آزادي فعال عربستاني

سازمان عفو بين الملل از مقام هاي سعودي خواست يك فعال حقوق بشر را كه به دليل اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است از زندان آزاد كنند.
به گزارش شبكه خبري العالم، با وخامت حال جسماني «محمد البجادي» كه از ماه گذشته تاكنون دست به اعتصاب غذا زده است، معاون خاورميانه و شمال آفريقاي سازمان عفو بين الملل خواستار آزادي فوري وي شد.
براساس اين گزارش، البجادي كه در 21مارس سال گذشته ميلادي به دليل انتقاد از مرگ يك زنداني يمني در زندان هاي آل سعود، بازداشت شد از ماه گذشته تاكنون از خوردن و آشاميدن خودداري كرده است.
محمد صالح البجادي از رهبران اصلي جمعيت حمايت از خانواده هاي زندانيان سياسي عربستان است و طي يك سال گذشته شديدترين شكنجه ها در زندان هاي سعودي را متحمل شده است.اين در حالي است كه با وجود افزايش درخواست ها براي آزادي البجادي به دليل وضعيت خطرناك جسماني، وزارت كشور سعودي مدعي شد كه اين فعال عربستاني اعتصاب غذا نكرده است.از سوي ديگر خانم «حسيبه حاج صحراوي» مدير برنامه هاي خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين الملل در واكنش به وخامت حال اين فعال حقوقي در عربستان اعلام كرد: البجادي از زندانياني است كه به دليل اقدامات مسالمت آميز و براساس حق آزادي بيان و تجمع و تشكيل جمعيت، بازداشت شده است و به همين دليل وي بايد از همه اتهام ها مبرا شود.
وي خاطرنشان كرد: اعتصاب غذاي البجادي باعث شده است تا همگان براي آزادسازي وي به دليل وخيم تر شدن شرايط جسمي اش تلاش كنند. در عين حال يك موسسه آمريكايي با اشاره به پيامدهاي سقوط آل سعود به بررسي جايگزين هاي احتمالي اين رژيم براي تامين منابع نفتي و سوخت در جهان پرداخت.در اين گزارش بر حمايت آمريكا از هم پيمانانش در خاورميانه تاكيد شده است.در همين حال پليس و نيروهاي امنيتي عربستان روز جمعه با شليك گلوله، اعتراضات مردمي در شرق اين كشور را با عنوان «جمعه شكستن قيدها» به شدت سركوب كرد.

 



رهبر شيعيان بحرين: آل خليفه با سركوب مردم كشور را به پرتگاه سوق مي دهد

رهبر شيعيان بحرين به رژيم آل خليفه هشدار داد كه كشور را به ورطه هاي خطرناك سوق ندهد. در همين حال، هزاران كفن پوش با تظاهرات در خيابان هاي منامه، عزم خود را براي مبارزه با سرنگوني رژيم آل خليفه اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «شيخ عيسي قاسم» طي خطبه هاي نمازجمعه به حاكمان بحرين هشدار داد و گفت كه ادامه حملات و خشونت ها عليه مردم شرايط اين كشور را بحراني تر مي كند. وي كه در منطقه «الدراز» در حومه منامه سخن مي گفت، تأكيد كرد كه ادامه خشونت ها، كشور را به ورطه هاي خطرناك مي كشاند. شيخ عيسي قاسم گفت: هر اندازه كه اوضاع سياسي در كشور بحراني تر شود، به همان اندازه زيان هاي وارده نيز بيشتر خواهد شد و كشور را در معرض خطري بزرگتر قرار خواهد داد.
وي در ادامه افزود: مسالمت آميز بودن حركت مردم بحرين قابل تشكر و قدرداني است و همين عامل موجب شده تا رژيم و هم پيمانان خارجي آن در تنگنا قرار گيرند.
رهبر شيعيان بحرين با اشاره به اينكه حركت مسالمت آميز مردم همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: هيچ كس در بحرين بالاتر از قانون نيست و مردم بايد در شرايط مساوي و برابر با ريختن آراي خود به صندوق، حكومت مورد نظر خود را انتخاب كنند.شيخ عيسي قاسم در پاسخ به اظهارات يكي از مسئولان رژيم كه او را به تقوا فراخوانده بود، گفت: آيا به نظر شما سخن گفتن از مزدوران خارجي كه براي سركوب مردم از كشورهاي ديگر وارد بحرين مي شوند و استفاده از گازهاي سمي و اشك آور براي سركوب مردم در مناطق مسكوني و پوشاندن اين مناطق با اين گازها، دوري از تقواست؛ ما اين اقدامات (رژيم) را عين ظلم مي دانيم.
وي ادامه داد: از كسي كه من را به تقوا فرا مي خواند سؤال مي كنم، آيا اين تقواست كه انسان ها در زندان ها كشته شوند و خون آنها ريخته شود؛ آيا اين تقواست كه صدها نفر بر اساس اعترافاتي كه به زور شكنجه از آنها گرفته شده محاكمه شوند، آيا اين تقواست از مزدوراني كه شبانه روز در حال اقدامات تروريستي هستند، حمايت شود؟ او همچنين با انتقاد از رسانه هاي رسمي بحريني گفت: در رسانه هاي رسمي ما امروز تفاوتي بين حلال و حرام و دروغ و راست به چشم نمي خورد؛ در اين رسانه ها واقعيت ها و حقايق آشكارا تحريف مي شوند.اين اظهارات درحالي صورت گرفت كه جمعه گذشته هزاران بحريني با پوشيدن كفن به خيابان هاي منامه آمدند تا عزم خود را براي مبارزه تا سرنگوني رژيم آل خليفه به همه نشان دهند.
رژيم حاكم بحرين نيز سركوب مخالفان را تشديد و اعلام كرده است كه از مخالفان سلب تابعيت مي كند.


 



رئيس جمهور آمريكا به حمايت و ارسال تجهيزات براي شورشيان سوريه اعتراف كرد

رئيس جمهور آمريكا به حمايت و پشتيباني از گروه هاي مسلح تروريستي و ارسال تجهيزات براي آنان اعتراف كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا، با ارسال كمك هايي كه به ادعاي او كاربري مرگبار ندارند، از جمله تجهيزات ارتباطي و دارو براي پيش نويس قطعنامه ضدسوري كه از سوي آمريكا، انگليس، فرانسه به عنوان اعضاي اصلي و آلمان، پرتغال، كلمبيا و مراكش به عنوان اعضاي غيراصلي حمايت مي شد حاوي اين نكته بود كه گروه بزرگي از تفنگداران سازمان ملل متحد به عنوان نيروهاي پاسدار صلح به سرعت مستقر شوند كه با مخالفت روسيه و چين مواجه شد.
در همين رابطه «ويتالي چوركين» نماينده دائم روسيه در سازمان ملل اعلام كرد كه پيش نويس قطعنامه مربوط به اعزام ناظران بين المللي به سوريه نياز به بازبيني دارد و در شكل فعلي آن مورد تاييد روسيه نيست.
وي افزود: براي اعزام ناظرين سازمان ملل به سوريه بايد قطعنامه مناسبي تصويب شود تا از رژيم آتش بس در اين كشور حمايت شود.
از سوي ديگر يك مقام آگاه در وزارت دفاع روسيه اعلام كرد: ناوهاي جنگي روسيه از اين پس به طور دايم در نزديكي سواحل سوريه در حالت نگهباني مستقر خواهند شد.به گزارش ايرنا به نقل از ريانووستي، در حال حاضر ناو متعلق به ناوگان درياي سياه روسيه موسوم به اسمتليوي» در كنار سواحل سوريه قرار دارد.
بر پايه اين گزارش، روسيه تصميم گرفته است كه ناوهاي نيروي دريايي اين كشور بطور دايمي در نزديكي سواحل سوريه تردد داشته باشند.
در يك ماه آينده يك ناو ديگر از ناوگان درياي سياه جايگزين ناو نگهبان «اسمتليوي» در سواحل سوريه خواهد شد.


شورشيان سوريه موافقت كرد اما اشاره نكرد كه سرانجام اين كمك ها تقويت گروهك هاي مسلح و در نتيجه قتل و ترور بيشتر مردم و نظاميان سوريه خواهد بود.
يك مقام آمريكايي، كه نامش در گزارش هاي خبري ذكر نشد، در اين باره گفت، واشنگتن كمك هايي كه كاربري مرگبار ندارند، در اختيار گروه هاي مخالف سياسي قرار مي دهد.
اين مقام افزود، اين اقدام «مطابق با تلاش براي حمايت» از گروه هاي مخالف سوري انجام مي شود و «احتمالا اين نوع كمك ها در طول زمان افزايش خواهد يافت.»
اوباما در ماه مارس (فروردين) نيز بر فرستادن بسته كمكي به شورشيان سوريه تاكيد كرده بود.
اين در حالي است كه به رغم پذيرش آتش بس از سوي دولت سوريه گروه هاي مسلح همچنان به عمليات تروريستي در سوريه ادامه مي دهند و روز گذشته يك عالم شيعي در سوريه ترور شد.
عناصر مسلح تروريست خطيب و امام جماعت حسينيه العلويه در سوريه را ترور كردند.
سيد «ناصرالعلوي» از فعالان سرشناسي بود كه به خانواده هاي آسيب ديده اي كه در نتيجه حوادث و اقدامات عناصر مسلح از مناطق مختلف سوريه به منطقه المزينبيه پناه برده بودند كمك مي كرد.
از سوي ديگر با به نتيجه نرسيدن نشست شوراي امنيت سازمان ملل براي تصويب قطعنامه ضدسوري، بار ديگر تلاش دشمنان سوريه براي براندازي نظام بشاراسد با ناكامي مواجه شد.

 



راهپيمايي مردم غزه در همبستگي با اسيران فلسطيني

هزاران نفر از مردم غزه بنا به دعوت جنبش حماس به منظور اعلام همبستگي با اسراي فلسطيني راهپيمايي برگزار كرده و از مقاومت فلسطين خواستند تا نظاميان صهيونيست بيشتري را به اسارت بگيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم غزه در راهپيمايي كه به منظور اعلام همبستگي با اسيران فلسطيني برگزار شد، تجاوزات مكرر اداره زندان هاي رژيم صهيونيستي عليه اسيران فلسطين را محكوم كرد.
درهمين رابطه «توفيق ابونعيم» ازاسيران آزاد شده در جريان تبادل اسيران موسوم به «وفاداري به آزادگان» گفت كه شعار جنبش حماس اين است كه هيچ اسيري در زندان هاي رژيم اشغالگر باقي نماند.
وي به رژيم صهيونيستي نسبت به سرانجام تجاوزات عليه اسيران فلسطيني در بند زندان هاي اين رژيم هشدار داد و از گروه هاي مقاومت فلسطين خواست تا نظاميان صهيونيست بيشتري را به منظور تبادل آنها بااسيران فلسطين به اسارت بگيرند.
از سوي ديگر «محمد منصف مرزوقي» رئيس جمهور تونس با ميزباني كشورش براي برگزاري كنفرانس بين المللي حمايت از اسراي فلسطين موافقت كرد.
«رياض الاشقر» يكي از كارشناسان اموراسيران در اين باره گفت: مسئله اسيران تنها به ملت فلسطين تعلق ندارد، بلكه دغدغه تمامي آزادگان جهان است. مسئله اسيران مسئله عرب ها و مسلمانان محسوب مي شود، زيرا آنان به دفاع از كرامت امت هاي عربي و اسلامي برخاسته و درخط مقدم رويارويي با دشمن صهيونيستي قرار گرفته اند، از اين رو حمايت از آنان وظيفه تمامي عرب هاست.
از سوي ديگر در آستانه ورود فعالان بين المللي حامي ملت فلسطين به اراضي اشغالي، رژيم صهيونيستي فرودگاه بن گوريون را به پادگاني نظامي تبديل كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، درحالي كه قرار است امروز 1500تن از فعالان بين المللي حامي ملت فلسطين به اراضي اشغالي برسند، رژيم صهيونيستي صدها تن از نيروهاي خود را در نقاط مختلف اين فرودگاه براي جلوگيري از ورود اين فعالان مستقر كرده است.
اين دومين بار است كه فعالان بين المللي حامي ملت فلسطين تلاش مي كنند براي اعتراض به سياست هاي سركوبگرانه رژيم صهيونيستي و يهودي سازي قدس، خود را به اراضي اشغالي برسانند.
رژيم صهيونيستي سال گذشته براي جلوگيري از سفر اين فعالان به اراضي اشغالي، شركت هاي هواپيمايي را براي خودداري از دادن بليت به اين فعالان تحت فشار قرار داد و همچنين فعالاني را كه توانسته بودند خود را به فلسطين برسانند بازداشت و به كشورهاي خود بازگرداند.
در همين رابطه شركت هواپيمايي لوفت هانزا آلمان در اقدامي غيرانساني و همراه با سياست هاي جنگ طلبانه و مخالف صلح رژيم صهيونيستي، از سفر فعالان صلح طلب اين كشور به تل آويو جلوگيري كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي آلمان، شركت لوفت هانزا بر اثر فشار مقامات صهيونيستي از سفر صلح طلبان آلمان به تل آويو درحالي كه به همه آنها بليت فروخته بود، جلوگيري كرده و مانع از سفر اين افراد شد.
سخنگوي اين شركت هواپيمايي ضمن اعتراف به اين اقدام، تاييد كرد كه بليت مسافران شناخته شده را كه به عنوان فعال صلح عازم تل آويو بودند باطل كرده است.
اين درحالي است كه غزه همچنان در بحران به سر مي برد و كمبود مواد دارويي باعث شده كه اين زندان انساني به سوي يك فاجعه دردناك پيش برود.
سخنگوي وزارت بهداشت فلسطين با اشاره به بحران بي سابقه دارو در بيمارستان ها و مراكز درماني نوار غزه اعلام كرد كه 180 قلم دارو و 210 قلم لوازم پزشكي در انبارهاي اداره كل داروخانه غزه به اتمام رسيده است.

 



صلاح الدين رباني رئيس شوراي عالي صلح افغانستان شد

حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان رئيس شوراي عالي صلح اين كشور را معرفي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري افغانستان با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد: اكثريت اعضاي شوراي عالي صلح، صلاح الدين رباني را به عنوان رئيس اين شورا تعيين كردند.
در اين نشست كه حامد كرزاي نيز حضور داشت، معاونان رئيس جمهور، «عبدالرب رسول سياف» و «عطا محمد نور» والي بلخ نيز حضور داشتند.
حامد كرزاي در اين نشست، تعيين صلاح الدين رباني را به عنوان رئيس شوراي عالي صلح، عامل اتحاد ملي و مانع مداخلات خارجي در افغانستان عنوان كرد.
وي تاكيد كرد كه به منظور ايجاد ثبات در افغانستان بايد از رباني حمايت كرد.
پس از كشته شدن برهان الدين رباني رئيس فقيد شوراي عالي صلح، اين شورا بدون رئيس بوده و فعاليت هاي آن نيز از آن زمان تا اكنون به حالت نيمه تعليق ادامه يافته است.
حامد كرزاي روز پنجشنبه هفته گذشته در جريان كنفرانس مشترك خبري با «آندرس فوگ راسموسن» دبير كل سازمان ناتو در كابل نيز گفته بود كه او مشورت هاي گسترده در مورد تعيين رئيس شوراي عالي صلح با اعضاي اين شورا و رهبران سياسي و جهادي انجام داده و شخص مورد نظر را در هفته جاري معرفي خواهد كرد.

 



با خروش عليه آمريكا و آل سعود صورت گرفت
گسترش اعتراض مردم پاكستان به كشتار هدفمند شيعيان

هزاران پاكستاني با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور خشم و انزجار خود را از كشتار هدفمند شيعيان ابراز داشتند.
به گزارش خبرگزاري ها تحصن جمعي از مردم پاكستان مقابل پارلمان اين كشور كه وارد هشتمين روز خود شده روز جمعه با برگزاري نماز جمعه مقابل پارلمان ادامه پيدا كرد.
اين اقدام كه در اعتراض به بروز خشونت و اقدامات تروريستي عليه شيعيان در برخي از نقاط پاكستان بويژه ايالت «گلگيت و بلتستان» صورت گرفت، توسط مجلس وحدت مسلمين و با همكاري سازمان اماميه اين كشور برگزار شد. تظاهركنندگان آمريكا و آل سعود را مسبب جنايات عليه شيعيان د ر پاكستان عنوان كردند.علامه محمد امين شهيدي معاون دبيركل مجلس وحدت مسلمين پاكستان پس از پايان نماز جمعه در سخناني خطاب به دولت پاكستان گفت: اين مراسم تنها با دعوت از شيعيان و مردم شهر اسلام آباد و راولپندي برگزار شده است و چنانچه مقامات دولت به درخواست معترضان توجه و به آنها رسيدگي نكنند، در گام بعدي مجلس وحدت مسلمين از تمام شيعيان پاكستان در اقصي نقاط اين كشور براي حضور در اسلام آباد و شركت در تظاهرات و تحصن دعوت خواهد كرد.
همزمان با تحصن شيعيان در اسلام آباد، شهرهاي ملتان، مظفرآباد و كويته نيز شاهد تظاهرات گسترده شيعيان در اعتراض به بي اعتنايي دولت به كشتار شيعيان مظلوم پاكستان بود.
در شهر كويته اعتراض ها به دومين روز خود وارد شد و هزاران نفر از شيعيان «هزاره» كه به دعوت «حزب دموكراتيك هزاره ها» به خيابان ها ريخته بودند اعلام كردند اگر دولت به خواسته آنها پاسخ مثبت ندهد به اين اعتراض ها ادامه خواهند داد.
رهبران برگزاري اين تظاهرات مي گويند از سال گذشته تاكنون بيش از 150 تن از هزاره هاي پاكستان توسط افراد مسلح كشته شده اند.
در يك ماه گذشته نيز دست كم 15 تن در حملات جداگانه در شهر كويته بلوچستان كشته شده اند كه همه هزاره و از اهالي بلوچستان بوده اند. همزمان با برگزاري اين تظاهرات، مقامات پليس شهر كويته اعلام كردند اشرار مسلح روز گذشته با حمله تروريستي به گروهي از شيعيان در اين شهر، 6 تن از آنان را به شهادت رساندند.
«ملك ارشد» افسر پليس شهر كويته گفت: افراد مسلح به سمت يك خودرو در خيابان «بروري» شهر كويته تيراندازي كردند كه به كشته شدن 6 نفر منجر شد.
وي افزود: اشرار مسلح پس از تيراندازي به سرعت از محل حادثه متواري شدند.
اين حمله تروريستي همچنين به زخمي شدن تعداد ديگري از سرنشينان اين خودرو انجاميد.
منابع بيمارستاني اعلام كردند: 4 نفر از زخمي هاي اين حادثه به بيمارستان كويته منتقل شدند كه 2 نفر از آنها به دليل شدت جراحات وارده جان باختند.
منابع آگاه عنوان كردند: تمام قربانيان حادثه روز گذشته به شيعيان پاكستان و به جامعه «هزاره» شهر كويته تعلق داشتند و اين حمله يكي ديگر از اقدامات تروريست ها براي ايجاد خشونت هاي فرقه اي در اين منطقه است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14