(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه ۲۷  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۳

افتتاح 5 كيلومتر مترو در روزهاي آينده
ادامه بارندگي در اكثر نقاط كشور
جداسازي خودروهاي تك سرنشين در بزرگراه هاي تهران
28 و 29 ارديبهشت برگزار مي شود جشنواره فرهنگي «نفس»
معاوضه املاك كميته امداد با منازل مسكن مهر
در محور فومن به سراوان برخورد اتوبوس با اسب جان 5 نفر را گرفت
طرح تفصيلي در 118 دفتر خدمات الكترونيك شهر اجرا مي شود
كمك 150 ميلياردي احمدي نژاد براي تجهيز آزمايشگاه ها
عروس دروغگو آمريكايي
كشف كلاهبرداري به روش جديد در يزد
ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده در 8 كلانشهر
تجمع كيوسك داران در مقابل شهرداري اهواز
دامپزشكي تهران محموله 300 تني گوشت توقيف شده را سالم و قابل مصرف اعلام كرد
كلاهبرداري ميلياردي يك پدر و پسر در رودبار
2شهربازي در كرج پلمب شد
رشد اسلام گرايي در اتريش



شهردار تهران خبر داد
افتتاح 5 كيلومتر مترو در روزهاي آينده

شهردار تهران از افتتاح 5 كيلومتر مترو در خط 4 طي چند روز آينده خبر داد.
به گزارش فارس، محمد باقر قاليباف ديروز در حاشيه مراسم افتتاح و بهره برداري از 100 طرح عمراني، اجتماعي، فرهنگي، ورزشي، ترافيكي و امور شهري در شهرداري منطقه 4 در جمع خبرنگاران گفت: يكي از سياست هاي ما در سال جديد اين است كه پروژه هاي نيمه تمام را به پايان برسانيم.
قاليباف افزود: پروژه بزرگراه زين الدين از تقاطع امام علي تا خروجي تهران به سمت جاجرود تا قبل از آغاز مدارس به طور كامل افتتاح مي شود و از اين به بعد هر كس از جاجرود وارد شود بدون هيچ چراغ قرمزي وارد بزرگراه شهيد زين الدين، همت و شهيد خرازي خواهد شد.
شهردار تهران با اشاره به اينكه پروژه اتوبان امام علي(ع) 25 سال در دستور كار بوده است، گفت: بخشي از 10 تا 12 كيلومتر آن كه از دارآباد شروع مي شود تا منطقه 7 رسالت اجرا شده است.
وي ادامه داد: اين اتوبان از ري به حرم حضرت امام متصل مي شود كه 27 كيلومتر آن باقي مانده است و 6 هزار واحد مسكوني در مسير اين اتوبان قرار دارد.
قاليباف خاطرنشان كرد: اين پروژه تا فروردين سال آينده به اتمام مي رسد و مردم مي توانند از دارآباد تا حرم امام خميني(ره) را بدون چراغ قرمز و تقاطع طي كنند.
وي درباره پروژه بزرگراه يادگار امام نيز گفت: بزرگراه يادگار امام تا 2 ماه آينده به بهره برداري مي رسد و تقاطع همسطح و دسترسي محلي آن تا يك ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: نيمه اول امسال مسير پادگان جي باز مي شود و مردم مي توانند از اين مسير عبور كنند.
قاليباف با بيان اينكه بزرگراه شهيد باكري امسال به بهره برداري مي رسد، گفت: تايمر زماني پروژه صدر- نيايش فعال است و بزرگراه خرازي نيز امسال به بهره برداري مي رسد.
شهردار تهران درباره حفاري تونل هاي مترو بيان داشت: در سال گذشته 10 كيلومتر مترو به بهره برداري رسيده است و 5 كيلومتر نيز در خط 4 مترو آماده بهره برداري است و چند روز آينده به بهره برداري مي رسد.
وي تأكيد كرد: سالي 15 كيلومتر مترو در تهران به بهره برداري مي رسد كه در سال 90 نيز اين اتفاق افتاد.
شهردار تهران بيان داشت: ما معتقديم بيش از 25 كيلومتر در سال حفاري مترو انجام داده ايم لذا اميدواريم ديگران هم سهم خود را ادا كنند.

 



سازمان هواشناسي خبر داد
 ادامه بارندگي در اكثر نقاط كشور

سازمان هواشناسي كشور طي 24 ساعت آينده براي دامنه هاي زاگرس، نواحي مركزي، سواحل شمالي، دامنه هاي جنوبي البرز و جنوب آسمان ابري، بارش باران، گاهي رعد و برق و وزش باد پيش بيني كرد.
بنا به اين گزارش، بارش ها براي 24 ساعت آينده در شمال غرب، غرب و جنوب غرب كشور با شدت كمتري رخ خواهد داد.
بر پايه اين گزارش، در نواحي مركزي كشور، دامنه هاي جنوبي البرز مركزي، دامنه هاي مركزي زاگرس شدت بارش ها بيشتر خواهد شد و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نيست.
اين سازمان در گزارش خود افزوده است، از بعدازظهر امروز بار ديگر بر مقدار بارش ها در شمال غرب و غرب كشور افزوده مي شود و گستره بارش ها علاوه بر مناطق ياد شده به شمال شرق نيز كشيده مي شود.
كارشناسان هواشناسي پيش بيني كرده اند، به سبب وجود جريانات ناپايدار تراز مياني جو اين وضعيت تا اواسط هفته جاري به تناوب سبب رگبار، رعد و برق و وزش باد در نيمه شمالي كشور خواهد شد.
طي سه روز آينده در جنوب شرق و برخي مناطق شرق كشور نيز افزايش ابر و در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد پيش بيني شده و در روزهاي دوشنبه و سه شنبه بارش ها در اين مناطق تشديد مي شود.
سازمان هواشناسي در گزارش خود آورده است: تا روز دوشنبه روند كاهش دما در اغلب مناطق كشور ادامه دارد.

 



تشكري هاشمي خبر داد
جداسازي خودروهاي تك سرنشين در بزرگراه هاي تهران

معاون ترافيك شهردار تهران گفت: تنها راه حل چالش ترافيكي شهر تهران پيش بيني يك راه عبوري ويژه براي خودروهايي است كه بيشترين جابجايي را انجام مي دهند.
سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اينكه روزانه يكهزار و 400 خودرو به شهر تهران افزوده مي شود افزود: اگر اين تعداد خودرو را به يكديگر متصل كنيم طول توليد خودروهاي وارد شده در پايتخت در روز به 7 كيلومتر مي رسد.
وي با بيان اينكه شهر تهران به اشغال خودروها درآمده است گفت: ما شاهد شهري هستيم كه بجز خودروها هيچكس جاي تكان خوردن در آن را ندارد و به نوعي شهر از ماشين اشباع شده است.
معاون ترافيك شهردار تهران با تأكيد بر اينكه راه برون رفت از اين مسئله ايجاد محدوديت براي خودروها و يا توسعه معابر شهر نيست، گفت: تنها راه حل چالش ترافيكي شهر تهران اين است كه يك راه عبوري ويژه براي خودروهايي كه بيشترين جابجايي را انجام مي دهند پيش بيني كنيم.
تشكري هاشمي در ادامه با بيان اينكه متوسط سرنشين خودرو در تهران يك و نيم نفر است اظهار كرد: از آنجا كه هر خط عبوري در يك ساعت تنها يكهزار و 800 خودرو را جابجا مي كند و 10ساعت پيك ترافيك نيز در شبانه روز وجود دارد، بنابراين از يك خيابان با متوسط سه خط عبوري روزانه 81هزار نفر مي توانند عبور كنند.
وي ادامه داد: اين در حاليست كه با توجه به ظرفيت 800 نفره اتوبوس تك كابين و يكهزار و 500 نفري اتوبوس دو كابين، مي توان تنها با استفاده از 54 دستگاه اتوبوس دو كابين معادل تمام خودروهايي كه در طول شبانه روز از سه خط عبوري استفاده مي كنند، مسافر جابجا كرد.
به گزارش ايسنا تشكري هاشمي تأكيد كرد: به اين ترتيب عقل حكم مي كند كه وقتي سهم جابجايي يك اتوبوس تك كابين 50 برابر و يك اتوبوس دو كابين 100 برابر خودروي شخصي است، مسيرهايي را به عبور اتوبوس ها اختصاص دهيم.
معاون ترافيك شهردار تهران با بيان اينكه به طور عمومي خطوط ويژه بهترين راهكار براي حل مشكل ترافيك تهران در شماري از معابر است، افزود: شهرداري تهران با توجه به اين مسئله قصد راه اندازي خطوط HOV در برخي معابر را دارد.
وي با بيان اينكه خطوطHOV مي تواند به توزيع عادلانه معابر در ميان شهروندان كمك كند، خاطرنشان كرد: خطوطHOV ويژه خودروهايي است كه بتوانند با حداكثر ظرفيت تردد كنند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه راه اندازي خطوط HOV در تهران فعلاً در حد يك ايده و موضوع مطالعاتي است تأكيد كرد: شهرداري اين موضوع را با جديت دنبال مي كند چرا كه راه اندازي خطوط HOV در بسياري از كشورها تجربه شده و نتايج آن موفقيت آميز بوده است.
معاون ترافيك شهردار تهران خاطرنشان كرد: با راه اندازي اين خطوط، خودروهاي كم سرنشين و تك سرنشين در بار معقول ترافيك مي مانند اما خودروهاي پرسرنشين مي توانند سريعتر به مقصد برسند.
تشكري هاشمي در پايان با اشاره به اينكه خطوط HOV تنها متعلق به تاكسي و ون نيست، بلكه خودروهاي شخصي پرسرنشين نيز اجازه استفاده از اين خطوط را خواهند داشت، خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح پس از انجام مطالعات نيازمند تصويب در شوراي شهر و يا شوراي ترافيك تهران است.

 



28 و 29 ارديبهشت برگزار مي شود
جشنواره فرهنگي «نفس»

سرويس اجتماعي-
ششمين جشنواره فرهنگي «نفس»، از سوي واحد پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد بهشتي در تاريخ 28 و 29 ارديبهشت ماه در بيمارستان مسيح دانشوري برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، جشنواره «نفس» با همكاري جمعيت حمايت از پيوند اعضاي ايرانيان در موضوع «اهداي عضو»، «اهداي زندگي» و با هدف ترويج فرهنگ اهداي عضو از بيماران مرگ مغزي برگزار مي شود.
دكتر قبادي، معاون فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: واحد فراهم آوري اعضاي پيوندي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، با احداث اولين معاونت فرهنگ سازي اهداي عضو در كشور و انجام بيش از 50 مورد فعاليت عظيم فرهنگي، موفق شده است با ارتقاي فرهنگ اهداي عضو در جامعه، آمار رضايت به اهداي عضو خانواده هاي بيماران مرگ مغزي را از 5درصد در سال 1384به حدود 78درصد تا پايان اسفند ماه 1391 برساند؛ كه نتيجه آن به طور واضح افزايش 300درصدي تعداد ارگان هاي برداشت شده، ارسال ارگان ها به اقصي نقاط كشور و پيوند تعداد بسياري از بيماران نيازمند به عضو بوده است.
قبادي تأكيد كرد: ارتقاي هر يك درصد از اين آمار باعث نجات جان چند صد هزار نفر از بيماران نيازمند به عضو پيوند مي گردد.
گفتني است اين جشنواره در موضوعات مختلف نقاشي، عكس، پوستر، كاريكاتور، تصويرسازي، جمله كوتاه، شعر، داستان كوتاه، انيميشن و مجسمه سازي برگزار مي گردد كه آخرين مهلت ارسال آثار 20 ارديبهشت ماه است. متقاضيان شركت در جشنواره مي توانند به آدرس اينترنتي www.ehda.ir مراجعه نمايند.

 



سرپرست كميته امداد اعلام كرد
معاوضه املاك كميته امداد با منازل مسكن مهر

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از معاوضه زمين هاي تحت تملك كميته امداد امام خميني(ره) با منازل مسكن مهر براي رفع نياز مسكن مددجويان اين ارگان خبر داد.
انواري با تاكيد بر اينكه تامين مسكن مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) يك اضطرار است، اظهار كرد: تا مشكل مسكن به عنوان يكي از نيازهاي اساسي براي مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) حل نشود، نمي توان آنها را در سير توانمندسازي قرار داد و اقدامات در حوزه استقلال و اقدامات فرهنگي در مراحل بعدي قرار دارند.
وي افزود: مادامي كه مددجويان مشكل مسكن داشته باشند نمي توانند تمام نيروهاي خود را در مسير استقرار و توانمندسازي به كار گيرند.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در ادامه از كمك خيران براي ساخت مسكن مددجويان كميته امداد سخن گفت و ادامه داد: فعاليت ها در حوزه مسكن كميته امداد امام خميني در زمينه هاي ساخت مسكن بازسازي و تعمير مسكن و تامين وديعه پيگيري مي شود.

 



در محور فومن به سراوان برخورد اتوبوس با اسب جان 5 نفر را گرفت

مديرعامل آتش نشاني و خدمات ايمني رشت گفت: بر اثر برخورد شديد يك دستگاه اتوبوس با يك راس اسب درمحور فومن به سراوان و واژگوني اين خودرو، پنج نفر كشته و 27 نفر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، محمدعلي رفيعي افزود: در اثر شدت برخورد يك دستگاه اتوبوس با يك راس اسب در محور فومن به سراوان روستاي كوزان شفت، راننده اتوبوس كنترل خود را از دست داد و از مسير منحرف و واژگون شد.
اين مسئول، ادامه داد: به دنبال اين حادثه ماموران آتش نشاني بلافاصله با سه دستگاه خودروي اطفاي حريق به محل حادثه اعزام شدند.
وي، خاطرنشان كرد: طبق گفته شاهدان عيني حاضر در محل حادثه، خودروي اتوبوس در حال حركت بود كه با ورود يك راس اسب در جاده رو به رو و برخورد با آن به طرف ديگر اين محور منحرف و روي سقف خود واژگون شد.
رفيعي، با اشاره به اينكه بر اثر اين واژگوني تمام مسافران بر اثر مسدود شدن در و پنجره ها در داخل آن محبوس شدند، ابراز كرد: در اثر اين حادثه 5 نفر از مسافران بلافاصله كشته و 27 نفر ديگر نيز به شدت مجروح شدند كه نيروهاي آتش نشان پس از 2 ساعت و 29 دقيقه تلاش مجروحان حادثه را از داخل اتوبوس خارج و با خودروي اورژانس به مراكز درماني منتقل كردند.به گفته وي، اتوبوس مذكور از اردبيل عازم تهران بود كه دچار اين حادثه شد.

 



طرح تفصيلي در 118 دفتر خدمات الكترونيك شهر اجرا مي شود

مدير عامل دفاتر خدمات الكترونيك شهر گفت: در كلان شهر تهران 123 دفتر خدمات الكترونيك وجود دارد كه 118 دفتر فعال است و در تمامي اين دفاتر طرح تفصيلي اجرايي مي شود.
دشتگرد در خصوص طرح تفصيلي تهران اظهار كرد: اجراي اين طرح از اول فروردين 91 در تهران آغاز شده است.
وي ادامه داد: تشكيل پرونده ها در دفاتر در سال 91 براساس طرح تفصيلي جديد است و تمامي كارها بر اين منوال انجام مي شود.
مدير عامل دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران اضافه كرد: به جز پرونده هاي سال 90 كه از شهرداري دستور نقشه گرفته اند، پرونده هاي امسال براساس طرح تفصيلي است.
دشتگرد بيان كرد: البته اگر كساني كه سال گذشته دستور نقشه گرفتند بخواهند براساس طرح جديد فعاليت كنند مشكلي وجود ندارد و مي توانند اين كار را انجام دهند.
وي با تأكيد بر اين موضوع كه مشكلي براي اجراي طرح تفصيلي جديد در دفاتر نداشته ايم به فارس گفت: اطلاعات طرح تفصيلي بر روي سايت رسمي شهرداري قرار گرفته است.
مدير عامل دفاتر خدمات الكترونيك شهر ادامه داد: مالك براي اطلاع بيشتر در مورد وضعيت ملك خود با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك مي تواند اطلاعاتش را تكميل كند.
دشتگرد تصريح كرد: در حال حاضر در كلان شهر تهران 123 دفتر خدمات الكترونيك وجود دارد كه 118 دفتر فعال است و در تمامي اين دفاتر طرح تفصيلي اجرايي مي شود.
مدير عامل دفاتر خدمات الكترونيك شهر بيان كرد: ديگر طرح قديم نداريم و سيستم در اين زمينه كاملاً هوشمند است.

 



وزير علوم خبر داد
كمك 150 ميلياردي احمدي نژاد براي تجهيز آزمايشگاه ها

كامران دانشجو از كمك 150 ميلياردي احمدي نژاد براي تجهيز آزمايشگاه ها خبر داد.
كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس، گفت: از سوي آقاي رئيس جمهور مبلغي در حدود 150 ميليارد تومان به صورت كمك براي تجهيز آزمايشگاهها به وزارت علوم داده شده است.
وي اضافه كرد: انشاءالله با هزينه اين بودجه برخي از تجهيزات دانشگاه ها را خريده و مشكلات آنها را برطرف خواهيم كرد.
دكتر دانشجو ابراز اميدواري كرد كه بزودي 100 ميليارد ديگر نيز براي اين منظور اختصاص يابد.

 



رويدادهاي خارجي
عروس دروغگو آمريكايي

دختر آمريكايي با وانمود به ابتلا به سرطان وخيم توانست ترحم اطرافيان و جامعه را برانگيزد و از بخشندگي آنها سوءاستفاده كند.
به گزارش برنا به نقل از سايدشادو، «جسيكا وگاي» آمريكايي به دروغ تظاهر به ابتلا به سرطان كرد تا يك مراسم ازدواج رويايي و ماه عسلي به يادماندني داشته باشد.وي كه قبل از اتهام در نيويورك زندگي مي كرد، براي بازرسي و محاكمه به مقامات كاليفرنيا سپرده شد.«دادستان اشنايدرمان» گفت: ما اين زن را به اتهام سركيسه كردن مردم از طريق دروغ و كلاه برداري بازداشت كرديم.
«وگا» در سال 2010 ادعا كرد كه به زودي به دليل ابتلا به سرطان خون از دنيا خواهد رفت و قصد دارد با نامزدش «مايكل اكانل» ازدواج كند. تمامي دوستان، خانواده و غريبه ها براي حمايت مالي و عاطفي وي تلاش كردند و جواهرات ازدواج و بسياري ديگر از تسهيلات و همچنين هزينه ماه عسل وي را پرداختند اما به تازگي مشخص شده كه وگا در سلامت كامل به سر مي برده و ادعايش دروغي بيش نبوده است.

 



كشف كلاهبرداري به روش جديد در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
ماموران آگاهي استان يزد دو نفر متهم را كه به شيوه جديد اقدام به كلاهبرداري كرده بودند دستگير كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، با انتقال يك دستگاه خودرو پژو آردي توسط ماموران راهنمايي و رانندگي به دليل نداشتن شماره شاسي به پليس آگاهي استان يزد و با توجه به داشتن سابقه سرقت خودرو پژو آردي در سنوات گذشته در استان، خودرو فوق توسط كارشناسان مجرب اداره آگاهي، به طور دقيق مورد بررسي و بازديد قرار گرفت.به گزارش خبرنگار ما، با بررسي دقيق مشخص شد شماره اركان خودرو با اسناد ارائه شده مغايرت دارد كه ظن ماموران به سند نمره و سرقتي بودن خودرو معطوف و با مطابقت اسناد خودرو و انجام يكسري اقدامات كارشناسي مشخص شد خودروي مذكور داراي سابقه سرقت از شهرستان يزد مربوط به سال 86 است.
در اين خصوص تلاش ماموران جهت دستگيري سارق يا سارقان و عاملان سند نمره آغاز شد كه طي تحقيقات همه جانبه و محلي و بازجويي از متصرف خودرو، ظن ماموران مبني بر اينكه اعلام سرقت واهي و كلاهبرداري به جهت اخذ خسارت از بيمه است قويتر شد.
طي بررسي انجام شده و تحقيق از فرزند اعلام كننده سرقت، وي معترف شد كه با خودروي متعلق به مادرش در سال 86 تصادف كه منجر به خسارت بالاي 60درصد شد كه با توجه به اينكه يك دستگاه پژو آردي ديگري به همين رنگ متعلق به پدرش در دست داشت و داراي بيمه بدنه نيز بوده، مبادرت به سوار كردن قطعات از جمله اطاق خودرو به روي خودروي تصادفي و اعلام سرقت واهي خودروي پدرش را مي كند و از اين طريق خودروي تصادفي را بازسازي و از اداره بيمه كلاهبرداري و خسارت خودروي اعلامي سرقتي را دريافت مي كند.با مشخص شدن شيوه جديد كلاهبرداري، در اين خصوص پرونده تكميل و به همراه دو نفر متهم جهت سير مراحل قانوني به دادسرا ارسال شد.

 



از تيرماه اجرا مي شود
ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده در 8 كلانشهر

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست گفت: ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده از تيرماه در 8 كلانشهر به اجرا در مي آيد.
علي محمد شاعري با اعلام اين خبر اظهار داشت: براساس سني كه براي اتوبوس ها و ميني بوسها، تاكسي و خودروهاي سواري شخصي تعريف شده است، نيروي انتظامي موظف است از تيرماه از تردد خودروهاي فرسوده در سطح شهر جلوگيري كند و اين مصوبه به نيروي انتظامي ابلاغ شده است.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه مصوبه سن جديد خودروهاي فرسوده به نيروي انتظامي ابلاغ شده تاكيد كرد: نيروي انتظامي نيز آمادگي خود را براي اجراي اين مصوبه اعلام كرده است.
شاعري تصريح كرد: همچنين تا قبل از تيرماه براساس همان سن فرسودگي قبلي، نيروي انتظامي مي بايست از تردد خودروهاي اسقاطي، دودزا و فاقد معاينه فني جلوگيري كند.
به گزارش مهر طرح جامع كاهش آلودگي هشت كلانشهر كشور؛ تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوي، خوزستان، آذربايجان شرقي، مركزي و البرز پايان سال 90 ابلاغ شد.
در طرح جامع كاهش آلودگي هوا علاوه بر سازمان محيط زيست وزارتخانه هاي نيرو، نفت، جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، سازمان هواشناسي، استانداري ها و شهرداري هاي كشور در تدوين اين طرح نقش داشته اند.
سن فرسودگي خودروهاي شخصي و كاميون ها و كشنده ها از 25 به 20، وانت بارها از 20 به 15، ميني بوس از 15 به 10، ميدل باس و اتوبوس هاي برون شهري از 15 به 12 و اتوبوس هاي شهري و موتورسيكلت ها از 10 به 8 سال كاهش يافته است اما سن فرسودگي تاكسيها همچنان 10 سال باقي مانده است.

 



تجمع كيوسك داران در مقابل شهرداري اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
به دنبال اجراي طرح جديد ساماندهي و يكسان سازي كيوسك هاي مطبوعاتي، جمعي از كيوسك داران با تجمع در مقابل شهرداري اهواز، اعتراض خود را نسبت به اجراي اين طرح اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار ما، تعدادي از روزنامه فروش ها در اعتراض به تغيير شكل و شرايط جديد كيوسك ها و نيز افزايش اجاره بهاي كيوسك ها، در مقابل شهرداري اهواز تجمع كردند.
يكي از اين كيوسك داران كه بيش از 35 سال سابقه كار دارد، در توضيح شرايط جديد و اعتراض شان به خبرنگار ما گفت: طرح جديد ساماندهي كيوسك هاي مطبوعاتي به هيچ وجه مورد موافقت ما نيست، چرا كه درآمد حاصله از اين شغل كفاف هزينه هاي شهرداري را نمي دهد. ضمن آن كه كيوسك هاي جديد به گونه اي طراحي شده اند كه علاوه بر فضاي بسيار تنگ و آزاردهنده براي كيوسك دار، قابليت عرضه نشريات را نيز ندارند.
يكي ديگر از كيوسك داران كه 8 فرزند دارد و 38 سال است كه با اين شغل معاش خانواده اش را تامين مي كند نيز در اعتراض به بالا بودن هزينه يكسان سازي كيوسك هاي مطبوعاتي معتقد است كه درآمد يك كيوسك دار كم تر از آن است كه بتواند بيش از 7 ميليون تومان براي اجراي اين طرح پرداخت كند.
وي كه نسبت به افزايش 100درصدي نرخ اجازه كيوسك ها نيز معترض است، ادامه مي دهد: قريب به چهل سال است كه به كيوسك داري مشغول هستم اما نه بيمه شده ام و نه مي توانم بازنشسته شوم، اگر شهرداري به فكر زيباسازي شهر است لااقل بايد در پرداخت اين هزينه ها تاحدي به ما كمك كند.اين گزارش همچنين به نقل از يك منبع آگاه حاكي از آن است كه در پي اعتراض كيوسك داران، برخي از مسئولان مطبوعاتي استان به شهرداري اهواز مراجعه كرده و طي رايزني هاي صورت گرفته، در نهايت مقرر شد كه با ايجاد كارگروهي متشكل از مدير صنف كيوسك داران، نماينده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سه تن از اهالي رسانه و مطبوعات، نماينده سازمان بازرگاني، نماينده پارك ها و فضاي سبز، نماينده سازمان ميادين ميوه و تره بار و نيز شهردار و يا نماينده شهرداري، طي چند جلسه به معضلات اين قشر در اسرع وقت رسيدگي شود.شايان ذكر است طي مذاكرات صورت گرفته با شهرداري، هرگونه برخورد با كيوسك داران اعم از فسخ قرارداد و لغو امتياز آن ها تا پيش از برگزاري اين كارگروه متوقف خواهد شد.

 



دامپزشكي تهران محموله 300 تني گوشت توقيف شده را سالم و قابل مصرف اعلام كرد

سرويس اجتماعي-
مديركل تعزيرات استان تهران باقي مانده 300 تن گوشت توقيف شده را سالم و مورد تاييد دامپزشكي استان تهران اعلام كرد.
نظرعلي حاجي پاشا ديروز پيرو پيگيري هاي كيهان و چاپ گزارشي در اين رابطه در گفت وگوي تلفني با خبرنگار ما با اشاره به دريافت جواب آزمايشگاه از اداره دامپزشكي استان تاكيد كرد: باقي مانده گوشت هاي كشف شده سالم و بزودي در شبكه توزيع خواهد شد.
حاجي پاشا با اصلاح خبرهاي گذشته كه اعلام شده بود گوشت هاي توقيف شده داخلي و وارداتي بوده است گفت: كليه گوشت هاي كشف شده وارداتي بودند.
وي درباره علت اينكه دامپزشكي استان 15 تن از گوشت هاي ياد شده در همان روزهاي اول كشف اين محموله را معدوم و اعلام نظر درباره بقيه گوشت ها را موكول به نمونه برداري و نتيجه آزمايش ها اعلام كرده است، گفت: از چند و چون اين مسئله بي خبر هستم و بايد از طريق دامپزشكي استان پيگيري شود.
مردم با خيال راحت مي توانند
گوشت مصرف كنند
سعيد رفيعي رئيس اداره كل دامپزشكي شهريار هم در گفت وگوي تلفني با خبرنگار ما ضمن تاييد سالم بودن مابقي محموله گوشت هاي كشف شده، تاكيد كرد: از گوشت هاي ياد شده روز چهارشنبه 16فروردين ماه نمونه برداري و جواب آزمايش پس از يك هفته روز پنجشنبه گذشته خطاب به سازمان تعزيرات استان تهران ارسال شده است.
وي با ابراز گلايه از عجله برخي همكاران خود در سازمان حمايت از مصرف كننده و تعزيرات حكومتي در اطلاع رساني محموله كشف شده گفت: مقدار محموله ياد شده كمتر از 300 تن اعلام شده مي باشد.
وي گفت: بخشي از محموله ياد شده كه حدود 11تن است در همان بازديد اوليه بازرسين دامپزشكي شهريار با استناد به سه ويژگي گوشت سالم يعني رنگ و بو و شكل ظاهري كاملا فاسد اعلام و حتي اجازه مصرف صنعتي و قابل ارسال به دادگاه داده نشد، لذا همان لحظه دستور معدوم شدن آن صادر شد.
رفيعي خاطرنشان كرد، گوشت هاي باقي مانده از نظر اين اداره كل سالم و قابليت كامل توزيع براي مصرف عمومي دارد و اكنون ما منتظر تصميم و نظر نهايي دادگاه و تعزيرات حكومتي درباره اين محموله هستيم تا نمايندگان خود را براي مرحله بعدي و نظارت مجدد بهداشتي بر اين محموله ها به محل اعزام كنيم.
وي تاكيد كرد: بازرسان اين اداره كل برحسب وظيفه ذاتي خود در صورتي كه قرار بر توزيع گوشت هاي كشف شده براي مصرف مردم باشد بازرسين ما با حضور در محل بارگيري محموله را مورد بررسي مجدد قرار خواهند داد تا به مردم اطمينان دهند كه گوشت ها قابل استفاده مي باشد و هيچ نگراني در اين رابطه وجود ندارد.

 



كلاهبرداري ميلياردي يك پدر و پسر در رودبار

رشت- خبرنگار كيهان:
دو كلاهبردار ميلياردي در شهرستان رودبار دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رودبار استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: كارآگاهان پليس اين شهرستان با هماهنگي مقام قضائي در يك عمليات غافلگيرانه يك پدر و پسر كلاهبردار را كه داراي سوابق متعدد كلاهبرداري بوده و بيش از يك ميليارد تومان در اين شهرستان و ديگر شهرهاي استان كلاهبرداري كرده بودند دستگير كردند.
رسول صمدي با بيان اينكه از اين متهمان يك قبضه كلت كمري كشف و ضبط شد افزود: پدر كلاهبردار به دليل اينكه قبلاً جزو كاركنان شهرداري تهران بوده خود را به عنوان شخصي ذي نفوذ معرفي و اقدام به كلاهبرداري مي كرد.
متهمان با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

 



2شهربازي در كرج پلمب شد

كرج- خبرنگار كيهان:
دو شهر بازي در شهرستان كرج به علت عدم رعايت قوانين و مقررات استاندارد پلمب شدند.
مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: به دليل عدم رفع نواقص وسايل بازي بازرسي شده اداره كل استاندارد البرز ناگزير شد تا شهربازي هاي مزبور را پلمب كند.علي سعادتي افزود: پلمب اين شهربازي ها جزو اولين پلمب هاي اين اداره كل محسوب مي شود و از اين پس بازرسي از شهربازي هاي استان البرز با جديت و دقت بيشتري پيگيري خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد با فرارسيدن تعطيلات تابستاني مردم شاهد شهربازي هاي غير استاندارد در سطح استان البرز نباشند.

 



رشد اسلام گرايي در اتريش

500 هزار مسيحي اتريشي طي دو سال گذشته به اسلام گرويده اند.
به گزارش پرس تي وي، اكثر ساكنان كشور اتريش را مسيحيان كاتوليك تشكيل مي دهند و بيش از 8 ميليون نفر از ساكنين اين كشور ريشه هاي تاريخي عميقي در مسيحيت دارند.
بسياري از مسيحيان مي گويند كه سرخورده شده و ايمان خود را به مسيحيت از دست داده اند و همچنين رسوايي هاي جنسي اخير مربوط به كليساي كاتوليك نقشي عمده در تغيير مذهب آنها به اسلام، داشته است.با وجودي كه فرهنگ غرب همواره چهره اي ناخوشايند با درونمايه افراطي گري و بنيادگرايي از دين اسلام به شهروندان غيرمسلمان ارائه داده است نزديك به 500 هزار اتريشي مسيحي از دو سال پيش به اسلام گرويده اند كه همچنان ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14