(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20192 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استقرار تفنگداران دريايي سپاه در جزاير سه گانه خليج فارس
برنامه هاي بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب تهران
فرهاد دانشجو: شهريه دانشگاه آزاد در مقايسه با توان مردم زياد است
راديو صداي روسيه: پيش دستي ايران در تحريم نفتي مواضع اروپا را نرم كرد
بروجردي : استفاده از سلاح هسته اي در راهبرد دفاعي ايران هيچ جايگاهي ندارد
سرلشكر صفوي: كشورهاي منطقه عامل دست بيگانگان در بازي هاي سياسي قرار نگيرند
صالحي در تونس: تهديدات رژيم صهيونيستي در عين كم اهميتي قابل پاسخگويي است
آيت الله علوي گرگاني: اگر ولايت فقيه نبود دشمن در غارت ايران درنگ نمي كرد
ديدار جليلي با مشاور امنيت ملي عراق
عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق: ادعاهاي علاوي عليه ايران مردود است
كارشناس بنياد هريتيج: اوباما نمي گذارد تهديد نظامي عليه ايران معتبر شود
معيار انتخاب مسئولان(بخش دوم وپاياني) بندگي خدا ، شرط اول انتخاب افراد



سردار فدوي خبر داد
استقرار تفنگداران دريايي سپاه در جزاير سه گانه خليج فارس

فرمانده نيروي دريايي سپاه اعلام كرد كه انواع مختلف سيستم هاي تهاجمي و دفاعي از جمله تيپ هاي تفنگدار اين نيرو در جزاير ايراني به خصوص تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي مستقر هستند.
سردار علي فدوي با تشريح دستاوردهاي حوزه دريايي با تاكيد بر حاكميت مطلق جمهوري اسلامي ايران بر جزيره ابوموسي به سفر رئيس جمهور به اين جزيره اشاره و تصريح كرد: اعمال حاكميت جمهوري اسلامي در جزيره ابوموسي مانند اعمال حاكميت در تهران است و سفر رئيس جمهور به اين جزيره مثل سفر وي به اصفهان است.
وي افزود: ما تعدادي مهمان در اين جزيره داريم كه از سال هاي قبل نيز بوده اند، چنانچه مهمانها بخواهند حتي آجري را جابه جا كنند بايد اين كار را طي فرآيند پيچيده اي صورت دهند.
فدوي با بيان اينكه انواع مختلف سيستم هاي تهاجمي و دفاعي از جمله تيپهاي تفنگدار دريايي سپاه پاسداران در جزاير ايراني به خصوص تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي مستقر هستند، اظهار داشت: به دليل جايگاهي كه اين جزاير هم به لحاظ دفاعي و هم تهاجمي دارند، نيروي دريايي سپاه اجازه ورود هيچ دشمني به اين جزاير و حتي آبهاي سرزميني را نخواهد داد و در صورت بروز هرگونه اقدام خصمانه با پاسخي شديد مواجه خواهند شد.
وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران نه تنها در ابوموسي، بلكه در تمامي جزاير به خصوص 3 جزيره اي كه به لحاظ مناقشه اي كه انگليس در سالهاي قبل از انقلاب برپا كرد توجه ويژه اي دارد و اين جزاير در مسير عمران و آباداني قرارگرفته و اينك فرصتي است تا شرايط مناسبي براي بازديد مردم از اين نقاط گردشگري كشورمان فراهم شود.
فرمانده نيروي دريايي سپاه با رد ادعاي برخي سران عرب در خصوص جزاير سه گانه بر حاكميت جمهوري اسلامي ايران بر اين جزاير به عنوان جزء لاينفك خاك مقدس ايران اسلامي تاكيد و تصريح كرد: اين موضوع را حتي يك كودك هم متوجه مي شود كه انگليس تخم اين فتنه را سالها قبل كاشت تا آمريكايي ها اكنون از آن بهره برداري كنند؛ آمريكايي ها به دنبال دستاويزي هستند كه با ايجاد تفرقه در جهان اسلام اساس و بنيان ماهيت باطل خود كه بر مبناي سلطه بر ديگران است را در منطقه پياده كنند كشورهاي منطقه نبايد به اين سادگي در اين مسير قرار گرفته و از آنها پيروي كنند.
در همين حال، يحيي رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا نيز در سخناني در خصوص كساني كه بدنبال ايجاد تنش، تحريف و ادعاهاي بي اساس در منطقه هستند، گفت: به كساني كه بدنبال ايجاد تنش، تحريف و ادعاهاي بي اساس در منطقه هستند توصيه مي كنم از سرنوشت سردار قادسيه كه ادعاهايي را قبل از جنگ در مورد جزاير ايراني طرح مي كرد درس عبرت بگيرند، مبادا در بازي سياسي قدرت هاي بيگانه اي كه پايه گذار برخي دولت ها در منطقه بوده اند، وارد شويد و حرف هاي بيگانگان را به زبان بياوريد. بدانيد در صورت بحران در منطقه خليج فارس، اين بحران دامن شما را هم خواهد گرفت.
استان خليج فارس
تشكيل مي شود
عضو كميسيون شوراها و سياست داخلي مجلس شوراي اسلامي از تهيه طرحي براي تشكيل استان توريستي و فرهنگي خليج فارس از سوي برخي نمايندگان خبر داد.
ولي اسماعيلي در گفت وگو با فارس با اعلام اين مطلب افزود: در آستانه روز ملي خليج فارس كه هفته بعد است نمايندگان مجلس قصد دارند طرحي را براي تشكيل استان توريستي فرهنگي خليج فارس در دستور كار قرار دهند.
وي افزود: تهيه اين طرح در مراحل مقدماتي قرار دارد و قرار است كه نمايندگان بيشتري به جمع امضاكنندگان اين طرح بپيوندد.
عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان در خصوص جزييات اين طرح گفت: قرار است استان توريستي فرهنگي خليج فارس با مركزيت «بوموسي» تشكيل شود.
اسماعيلي ادامه داد: در اين طرح نام «ابوموسي» به «بوموسي» تغيير پيدا مي كند؛ «بوموسي» در واقع تركيبي از بوم يعني مكان و موسي كه همان منطقه است تشكيل مي شود؛ چرا كه ابوموسي يك نام جعلي است.
اين اتفاق مبارك است
از سوي ديگر؛ محمد كرمي راد عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با مهر، با اشاره به اقدام اخير اماراتي ها مبني بر نامگذاري خيابان ها در اين كشور با عنوان تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي تاكيد كرد: آنچه اتفاق افتاده از يك منظر براي ايران مبارك است چرا كه آنها با اين اقدام خود نام جزاير سه گانه ايران را در كشورشان براي هميشه ثبت مي كنند و براي آيندگان به يادگار مي گذارند.
زهره الهيان عضو ديگر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز درباره ساخت جزاير مصنوعي در مجاورت تنگه هرمز توسط امارات به فارس گفت: اقدام امارات براي ايجاد جزاير مصنوعي در خليج فارس در تضاد با حقوق محيط زيستي بوده و اين اقدام بر سطح روابط ايران با اين كشور تاثير منفي دارد.

 



از سوي رئيس اين نمايشگاه اعلام شد
برنامه هاي بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب تهران

گروه ادب و هنر-
بيست وپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با پيام «ربع قرن جهاد فرهنگي» و حضور بيش از چهار هزار و 100 ناشر داخلي و خارجي از 13 تا 23 ارديبهشت در مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار مي شود.
نشست خبري بيست وپنجمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران روز گذشته با حضور رياست نمايشگاه و قائم مقام وي در تالار اجتماعات فرهنگ عمومي برگزار شد.
بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس نمايشگاه كتاب در اين نشست گفت: نمايشگاه كتاب با هماهنگي هاي صورت گرفته روز 12 ارديبهشت با حضور رئيس جمهور و رونمايي از تمبر ربع قرن آغاز مي شود.
وي افزود: شعار نمايشگاه امسال نيز در پرتو نام گذاري سال 91 «ربع قرن جهاد فرهنگي» نام گذاري شد و نمايشگاه كتاب به صورت رسمي از روز 13 ارديبهشت آغاز به كار مي كند و تا 23 ارديبهشت ادامه خواهد داشت.
رئيس نمايشگاه كتاب به سه مراسم رسمي كه در اين دوره نمايشگاه كتاب برگزار مي شود، اشاره كرد و درباره بخش هاي اين دوره توضيح داد: بخش داخلي؛ موسوم به ناشران داخلي، بخش بين الملل؛ موسوم به ناشران خارجي، بخش بيداري اسلامي كه شامل بحث نهضت وال استريت و انقلاب هاي اخير در منطقه است و بخش جنبي كه در آن نشست هاي مختلف با اهل قلم و ناشران برگزار مي شود. همچنين بخش ديدار كه در اين بخش جوايز كتاب سال، فصل، پروين، جلال آل احمد و در معرض ديد مخاطبان قرار مي گيرد و بخش ويژه كه بيشتر جنبه نمايشگاهي دارد، در سالن ياس برپا مي شود.
دري يادآور شد: مساحت نمايشگاه كتاب 125 هزار متر مربع است كه از اين مقدار، 50 متر مربع آن مسقف و 75 هزار متر مربع آن در فضاي باز با سازه هاي موقت پايه گذاري شده است. ما براي برپايي نمايشگاه كتاب و پاسخ گويي به نياز ناشران فعال و غيرفعال، نيازمند 220 هزار متر مربع فضا هستيم اما چنين فضايي را در اختيار نداريم و مجبوريم براساس ضوابط و آئين نامه متراژ غرفه ها را كمي كوچك كنيم تا به همه ناشران فضا تعلق گيرد.
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به مراحل اجرايي نمايشگاه كتاب، اضافه كرد: نمايشگاه كتاب در چهار مرحله اجرايي كار خود را آغاز مي كند؛ مرحله اول 10 ماه قبل، مرحله دوم 2 ماه قبل از برپايي نمايشگاه، مرحله سوم حين نمايشگاه و مرحله چهارم بعد از نمايشگاه كتاب است كه در اين مرحله آمارها و نتايج بررسي مي شود؛ اين چهار مرحله جدي و توان فرسا است و هماهنگي با كل نهادها و ارگان ها در كشور صورت مي گيرد.
بهمن دري در بخش ديگري از سخنانش درباره اعطاي تسهيلات يارانه اي به دانشجويان سراسر كشور تشريح كرد: با توجه به استقبالي كه دانشجويان سال گذشته از درخواست بن هاي كتاب يارانه اي به وزارت ارشاد داشتند بر آن شديم تا امسال مبلغ دو ميليارد تومان تسهيلات براي آنها در نظر بگيريم اما از آنجايي كه دانشجوها به سرعت اين مقدار را در سايت نمايشگاه ثبت نام كردند يك ميليارد تومان ديگر نيز به اين مبلغ اضافه كرديم تا امسال با توان بيشتري بحث تسهيلات اعطاي يارانه به دانشجويان را افزايش داشته باشيم. هم اكنون بالغ بر 25 هزار دانشجو از اين يارانه برخوردار شدند و اين تعداد به غير از دانشجوياني هستند كه به صورت غيرمستقيم از طريق دانشگاه هاي آزاد، علمي كاربردي و شاهد به ما معرفي شده اند. حدود يك ميليارد تومان ديگر نيز از طريق ادارات ارشاد استان ها و با توجه به تدابير ما در دانشگاه هاي استاني تعلق مي گيرد. همه اين موارد به جز حمايت هاي ما از بحث تجهيز كتابخانه ها و دو ميليارد تومان براي طلاب است.
دري در بخش ديگري از سخنانش درباره بخش بين الملل نمايشگاه كتاب و حاشيه هاي پديد آمده در اين بخش گفت: به نظر من دخالت تحريم ها در حوزه فرهنگ امري نادرست است، بنابراين زماني كه غرب دست به اين تحريم ها در اين حوزه زد برخي از كشورها نيز از حضور ناشران در نمايشگاه كتاب ممانعت كردند اما حضور جدي برخي ناشران كه سال هاي قبل حضور نداشتند در بيست وپنجمين نمايشگاه، ستودني است.
وي با ارائه آماري از اين بخش توضيح داد: در اين بخش 1600 ناشر حضور دارند كه نسبت به سال گذشته رشد چشم گيري داشته است و ما از يك جهت از اين بابت خوشحاليم اما از جهت ساماندهي آنها شايد كمي با مشكل مواجه شويم. او خاطرنشان كرد: در بخش ارزي 26 هزار و 600 عنوان، در بخش ريالي 85 هزار عنوان، در بخش سالن كشورها 10 هزار عنوان و در بخش بازار جهاني 15 هزار عنوان محصول و كتاب فرهنگي عرضه مي شود كه به طور كلي 136 هزار و 600 عنوان، عرضه خواهد شد.
معاون امور فرهنگي ارشاد درباره عدم حضور برخي كشورها نيز بيان كرد: تعدادي از كشورها هستند كه براي اولين بار به نمايشگاه كتاب مي آيند كه از آن جمله مي توان به كشور برزيل و مهم ترين ناشر سياسي فرهنگي آن و اتحاديه ناشران تونس اشاره كرد اما كشور بحرين به دليل برخي مشكلات و اينكه رژيم آل خليفه اجازه حضور به آنها نداده در نمايشگاه امسال شركت نمي كنند كه اين مسئله نيز نشأت گرفته از خوي ددمنشانه اين رژيم است.

 



فرهاد دانشجو: شهريه دانشگاه آزاد در مقايسه با توان مردم زياد است

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه 70 درصد دانشجويان از قشر پايين جامعه هستند، گفت: شهريه دانشگاه آزاد در مقايسه با استانداردها و مدارس غيرانتفاعي كم و در مقايسه با توان مردم زياد است.
دكتر فرهاد دانشجو در شصت و پنجمين اجلاس شوراي مركزي دانشگاه كه صبح ديروز در سالن همايش هاي بيمارستان فرهيختگان برگزار شد، اظهار داشت: اگر شناخت انسان ها نسبت به نظام جمهوري اسلامي، اصل ولايت فقيه، شخصيت ولي فقيه و قانون اساسي بيشتر شود، بهتر مي توانند در فراز و نشيب هاي فرهنگي و سياسي راه راست و صحيح را طي كنند.
وي بهينه سازي بومي گزينش دانشجو در مسائل فرهنگي را حائز اهميت برشمرد و اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامي آيين نامه تشويق و تسهيل انتقال دانشجو به محل دائمي زندگي پدرومادر و همسر را به تصويب رسانده است كه براساس آن دانشجويان پس از دو ترم مهمان در واحد مبدأ با معدل بالاي 17 به دانشگاه مقصد راه پيدا مي كنند و دانشجويان دختر با معدل بالاي 15 مهمان دائم مي شوند و شهريه ثابت به دانشگاه مبدا و شهريه متغير به دانشگاه مقصد پرداخت مي شود.
دانشجو اظهار داشت: سياست دانشگاه آزاد اسلامي در تحصيلات تكميلي با توجه به اينكه تقاضاي كشور زياد است به شرط ارتقا كيفيت ادامه مي يابد.
رئيس دانشگاه آزاد با بيان اينكه 70درصد دانشجويان از قشر پايين جامعه هستند، گفت: شهريه دانشگاه آزاد در مقايسه با استانداردها، مدارس غيرانتفاعي كم و در مقايسه با توان مردم زياد است.
وي ادامه داد: بيش از 99درصد منابع مالي دانشگاه توسط شهريه ها تامين مي شود كه سعي داريم با ايجاد منابع مالي جديد كه علمي، عقلي و منطقي هم باشد از ميزان شهريه ها كم كنيم.
دانشجو حفظ شأن و منزلت اعضاي هيئت علمي، كارمند و دانشجو را ضروري برشمرد و افزود: بايد شأن آنها را متناسب با جايگاهشان افزايش دهيم.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در اين نشست با اشاره به راه اندازي نخستين آزمايشگاه ملي دانشگاه آزاد اسلامي در شيراز، افزود: به منظور دسترسي آسان دانشجويان و محققان اين دانشگاه به تجهيزات پژوهشي پيشرفته، 5 آزمايشگاه بزرگ ملي پيشرفته در پنج استان كشور راه اندازي مي شود كه اولين آزمايشگاه ملي و منطقه اي الكترونيك و فناوري اطلاعات در شيراز تاسيس مي شود.
وي اولين دغدغه هيئت رئيسه دانشگاه آزاد را اسلام، دين و فرهنگ دانست و اظهار داشت: تمام فعاليت ها اعم از آموزشي، پژوهشي، استخدام عضو هيئت علمي، پذيرش دانشجو و... بايد همسو و همراه با اين دغدغه باشد.
دانشجو افزود: با كار كارشناسي صورت گرفته شهريه دانشگاه آزاد با دانشگاه هاي علمي كاربردي و پيام نور رقابت نمي كند و بايد آن را كاهش دهيم و براي جذب دانشجو در دوره هاي كارداني و كارشناسي ناپيوسته تخفيف را لحاظ كنيم.
وي ادامه داد: 20درصد تخفيف شهريه براي همه دانشجويان در بدو ورود به دانشگاه در ترم اول لحاظ مي شود و در ترم هاي بعدي به تناسب معدل دانشجويان تخفيف شامل آنها مي شود.
دانشجو اظهار داشت: به هيئت امناي دانشگاه پيشنهاد شده است كه در ترم جديد افزايش شهريه نداشته باشيم و سعي داريم با صرفه جويي و تامين منابع مالي جديد اين كسري بودجه را جبران كنيم.
گفتني است، در شصت و پنجمين اجلاس شوراي مركزي دانشگاه آزاد اسلامي كه با حضور رئيس اين دانشگاه و دبيران مناطق 17گانه دانشگاه آزاد برگزار شد، قطعنامه اي صادر شد كه در بخشي از آن آمده است: مسئولان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي با حركت در جهت پاسداشت مفاهيم دين مبين اسلام، اصول انقلاب اسلامي، ولايت فقيه و عدالت محوري، مطالبات به حق علمي، فرهنگي و معنوي معظم له از دانشگاه ها و مسئولان دانشگاهي را مجددا مورد تاكيد و پيگيري قرار مي دهند.

 



راديو صداي روسيه: پيش دستي ايران در تحريم نفتي مواضع اروپا را نرم كرد

راديو صداي روسيه در گزارشي از نشست اسلامبول با بيان اينكه پيش دستي ايران در تحريم نفتي مواضع اروپا را نرم كرده است گفت: ايران برنده اصلي گفت وگوهاي اسلامبول بود.
اين راديو گفت: پيشنهادهاي ايران طرفهاي ديگر گفت وگو را دچار يك غافلگيري خوشايند و در عين حال مشكل ساز كرده است.
در ادامه اين گزارش با اشاره به پيش دستي ايران در قطع نفت آمده است: ايران در مقابل تحريم هاي مرحله به مرحله اتحاديه اروپا در اقدامي پيش دستانه به سرعت تحويل نفت را به چند كشور متوقف كرد، در نتيجه اين اقدام باعث نرم شدن مواضع اتحاديه اروپا شد.
راديو صداي روسيه با اعلام اينكه تحريم نفت به اروپائيها بيشتر از ايران آسيب زده است گفت: تحريم اتحاديه اروپا عليه ايران در شرايطي در دستور كار قرار گرفته است كه اولا اروپائيها خريداران اصلي نفت ايران محسوب نمي شوند ثانيا كشورهاي اروپاي جنوبي كه تحريمها خيلي به ضرر آنهاست از همان ابتدا به آنها واكنش نشان دادند چون بايد نه تنها صادركنندگان جديدي پيدا كنند بلكه پالايشگاههاي خود را براي فرآوري نوع ديگري از نفت آماده كنند.
در ادامه اين گزارش آمده است؛ طي چهار ماهي كه از فعاليت كارخانه فردو مي گذرد ايران مقدار كافي سوخت توليد كرده و در نتيجه برگ برنده جديدي در اختيار دارد.
راديو صداي روسيه افزود: پيشنهادهاي ايران خطر ايجاد شكاف بين كشورهاي عضو گروه پنج بعلاوه يك بعلاوه اسرائيل را به همراه دارد چون حتما برخي از آنها آماده پذيرفتن اين پيشنهادها هستند و ديگران وجود اورانيوم با غناي 20 درصد در ايران را غيرقابل قبول مي دانند، پيشنهادهاي تهران خشم تل آويو را برانگيخته است و همه اينها مي تواند موجب ايجاد تشنج در گروه 1+5 در آستانه دور جديد گفت وگوها باشد.
در ادامه اين گزارش آمده است:
به اين ترتيب بايد گفت نتايج گفتگوهاي اسلامبول از يك سو امكان كاهش تشنج در منطقه و به حداقل رساندن احتمال رويارويي نظامي بين ايران و ائتلاف ضد ايراني ميسر شده و از سوي ديگر در نتيجه گفتگوها تهران ابتكار عمل را به دست گرفته يعني اولا ضمن دستيابي به پيشرفت مشخصي در برنامه هسته اي خود امكان قانوني كردن آن را با ايجاد امكان بازرسي توسط آژانس انرژي اتمي فراهم مي كند. دوم اين كه از اين پس همزمان چند اهرم براي هدايت روند گفتگوها در اختيار دارد كه با امكان بهره بردن از اختلاف نظرهاي اعضاي گروه پنج بعلاوه يك در ارتباط است. سوم اين كه اين كشور حق ادامه برنامه هسته اي خود را بدون احساس خطر علني در خصوص حمله اسرائيل به دست آورده است. در نتيجه ايران برنده دور نخست گفتگوها است و برگزاري دور دوم مذاكرات در عراق شيعه اي كه روز به روز بيشتر تحت كنترل ايران و در مدار سياسي آن قرار مي گيرد اين موفقيت را تحكيم مي كند.

 



بروجردي : استفاده از سلاح هسته اي در راهبرد دفاعي ايران هيچ جايگاهي ندارد

رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس در ديدار با نماينده مجلس ايتاليا تاكيد كرد كه استفاده از سلاح هسته اي در راهبرد دفاعي جمهوري اسلامي ايران هيچ جايگاهي ندارد.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ديدار «لاپو پيستللي» نماينده مجلس ايتاليا با اشاره به رويكرد اعمال تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران، تصريح كرد: در طول سي سال گذشته ملت ايران تحريم ها را به فرصتي براي رشد و توسعه در علوم و فناوري هاي پيشرفته تبديل كرده است، به طوري كه امروز ايران در بسياري از زمينه هاي فناوري به جهش قابل توجهي دست يافته است و عملا غرب بازنده بازي تحريم ايران بوده است.
وي بر همين اساس درخصوص تحولات منطقه اي و بين المللي، توضيح داد: ثبات مبتني بر همكاري در منطقه خاورميانه و به ويژه در خليج فارس براي جمهوري اسلامي ايران از اهميت قابل توجهي برخوردار است.
علاءالدين بروجردي در ارتباط با موضوع هسته اي نيز تاكيد كرد: ما تنها كشوري هستيم كه براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي علاوه بر عمل به تعهدات NPT، براساس دستور شرعي رهبر خود عمل مي كنيم.
در ادامه اين ديدار «لاپو پيستللي» نماينده مجلس ايتاليا، ايران را كشوري مهم در منطقه خواند و افزود: همكاري و تعامل با ايران براي اروپا به ويژه ايتاليا بسيار مهم و با اهميت است و پايه هاي استوار و اشتراك نظر ديرينه اي براي زمينه هاي همكاري فيمابين وجود دارد.
وي همچنين با تاكيد بر ضرورت تقويت مناسبات پارلمان هاي دو كشور، گفت: گروه هاي دوستي-پارلماني فيمابين دو كشور بايد هرچه بيشتر روابط و همكاري هاي خود را در جهت منافع مردم دو كشور گسترش دهند.
نماينده مجلس ايتاليا در ادامه به موقعيت ايتاليا در اتحاديه اروپا اشاره كرد و يادآور شد: ما به عنوان نماينده پارلمان ايتاليا خواستار ايفاي نقش مستقل تر اتحاديه اروپا در مناسبات سياسي دنياي معاصر هستيم.
نمايندگان پارلمان ايتاليا همچنين ديدارهاي جداگانه اي با آقايان باهنر و سبحاني نيا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي داشتند.

 



سرلشكر صفوي: كشورهاي منطقه عامل دست بيگانگان در بازي هاي سياسي قرار نگيرند

دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا گفت: به كساني كه به دنبال ايجاد تنش، تحريف و ادعاهاي بي اساس در منطقه هستند توصيه مي كنم عامل دست بيگانگان در بازي هاي سياسي قرار نگيرند.
سرلشكر سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا، كه در پنجمين همايش ملي نام هاي جغرافيايي كه به همت سازمان نقشه برداري كشور برگزار شد، سخنراني مي كرد، گفت: اين رويداد مهمي است كه مي تواند به گسترش فرهنگ استفاده و انتشار صحيح و همسان نام هاي جغرافيايي در سطح ملي، منطقه و جهاني كمك كند. وي ادامه داد: چهار بعد فضا، مكان، محيط و نقشه عناصر اصلي و محوري علم جغرافيا هستند كه مورد توافق همه جغرافيدانان قرار داشته و در تعاريف و گرايش هاي مختلف علوم جغرافيايي از آن بهره مند مي شوند.
صفوي در ادامه به تشريح ابعاد علم جغرافيا پرداخت و افزود: دانستن نام جغرافيايي و موقعيت مكاني انسان ها و مكان ها، پيش شرط درك ارتباط هاي متقابل در سطوح محلي، ناحيه اي، منطقه اي و ملي و جهاني است.
وي افزود: برخي از نام هاي جغرافيايي از يك بار ارزشي برخوردار هستند، نام هايي مانند خليج فارس براي همه ملت بزرگ و انقلابي ايران، مسئولان كشور و فرهنگ و تمدن ايران از يك پيوستگي و به هم آميختكي و از يك حمايت و روحيه حماسي و هويت ملي ايران و قدرت نظام جمهوري اسلامي برخوردار است.
سرلشكر صفوي ادامه داد: خليج فارس نامي است همراه با عظمت ملت و نظام سياسي ايران و نام هايي مانند شلمچه ياد آور حماسه مقاومت يك ملت است. شلمچه قطعه اي از بهشت است و خون بسياري از جوانان ما در همين منطقه و براي آزادي اين منطقه به زمين ريخته شده است. اين سرزمين از يك بار معنايي و يك قداست برخوردار است.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا با اشاره به جريان هايي كه بدنبال تحريف و تغيير نام هاي جغرافيايي هستند، گفت:
در برخي از موارد اهداف و انگيزه هاي سياسي عامل تحريف و تغيير نام هاي جغرافيايي است. ملت بزرگ ما و مسئولان سياسي كشور ما با شناخت عميقي كه از پشت صحنه سياسي، تفكرات سياسي و يا كساني كه به دنبال پيدا كردن هويت جديد هستند، با شناختي كه از آن اهداف دارند، نسبت به اين تحريف نام ها واكنش هاي قوي و در سطح ملي نشان مي دهند. بطور خاص در موضوع تغيير نام خليج فارس كه برخي از نادانان و كساني كه درك درستي از مسائل تاريخي و سياسي اين منطقه ندارند، براي ايجاد تنش در منطقه مي خواهند از اين موضوع استفاده كنند.
سرلشكر صفوي تصريح كرد: درحالي كه نام خليج فارس تنها نام صحيح، اصيل و تاريخي اين پهنه آبي است كه در همه اسناد، كتابها و نقشه هاي تاريخي معتبر و موثق چند هزار ساله جهاني تثبيت شده است و در واقع، نقشه ها و اطلاعات مكاني جاودانگي نام خليج فارس را به اثبات مي رساند.
وي در تبيين راهبرد جمهوري اسلامي ايران در مناسبات با كشورهاي همسايه افزود: راهبرد جمهوري اسلامي ايران در مناسبات با كشورهاي همسايه بر پايه احترام به مرزهاي شناخته شده، برادري و همكاري مشترك در ايجاد صلح و امنيت پايدار در منطقه استراتژيك خليج فارس است و جمهوري اسلامي ايران از امنيت و صلح در منطقه حمايت مي كند.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در ادامه درخصوص كساني كه بدنبال ايجاد تنش، تحريف و ادعاهاي بي اساس در منطقه هستند، گفت: به كساني كه بدنبال ايجاد تنش، تحريف و ادعاهاي بي اساس در منطقه هستند توصيه مي كنم از سرنوشت سردار قادسيه كه ادعاهايي را قبل از جنگ در مورد جزاير ايراني طرح مي كرد درس عبرت بگيرند، مبادا در بازي سياسي قدرت هاي بيگانه اي كه پايه گذار برخي دولت ها در منطقه بوده اند، وارد شويد و حرف هاي بيگانگان را به زبان بياوريد. بدانيد درصورت بحران در منطقه خليج فارس، اين بحران دامن شما را هم خواهد گرفت.
سرلشكر صفوي در ادامه افزود: ملت بزرگوار و انقلابي ايران و نيروهاي مسلح قدرتمندش قادر به حفظ قلمروي سرزميني و تماميت ارضي و منافع ملي خودمي باشد و بدنبال صلح و امنيت در خليج فارس و همكاري مشترك با همسايگان است و هر نوع تنش را به نفع قدرت هاي بيگانه مي بينند.
وي ادامه داد: ايران اسلامي دست تفاهم و همكاري را به سمت همه كشورهاي همسايه، دراز كرده است مبادا در بازي سياسي كه بيگانگان مي خواهند، عامل دست قرار گيرند.

 



صالحي در تونس: تهديدات رژيم صهيونيستي در عين كم اهميتي قابل پاسخگويي است

وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه تهديدات رژيم صهيونيستي براي ايران اهميتي ندارد، از آمادگي كامل كشورمان براي پاسخ هاي كوبنده به اين تهديدات خبر داد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه بعد از ديدار با «حمادي الجبالي» نخست وزير تونس در گفت وگويي كوتاه با خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.
وي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران، گفت: اين امر جديدي نيست و سخني قديمي است. ما اسرائيل را يك دولت و كشور نمي دانيم، بلكه آن را ادامه و امتداد دولت آمريكا در خاورميانه مي دانيم.
صالحي افزود: تهديدات اسرائيل براي ما اهميت ندارد، اما در عين حال به اين تهديدات توجه داريم و براي مقابله با آن كاملاً آماده هستيم و از كشور در قبال اين تهديدات دفاع مي كنيم.
وزير خارجه ادامه داد: طي دهه هاي گذشته نيز نشان داده ايم كه چگونه از ايران دفاع مي كنيم. اكنون كشورمان در بهترين وضعيت ممكن قرار دارد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار الجزيره بار ديگر تأكيد كرد كه نشست استانبول براي طرفين رضايت بخش بوده و افزود: ما به نشست آينده در بغداد خوشبين هستيم.
صالحي در پاسخ به سؤالي درباره مسئله سوريه بر ضرورت موفقيت و نتيجه بخش بودن طرح كوفي عنان تأكيد كرد و گفت كه موفقيت اين طرح به نفع همه طرف ها در سوريه و منطقه و همچنين زمينه ساز آغاز گفت وگوها است. رئيس دستگاه ديپلماسي ايران وعده هاي دولت اسد براي اصلاحات در قانون اساسي و برگزاري انتخابات آزاد را فرصت خوب و مناسبي براي توقف خشونت ها و آغاز گفت وگوها با مخالفان سوري دانست.

 



آيت الله علوي گرگاني: اگر ولايت فقيه نبود دشمن در غارت ايران درنگ نمي كرد

استاد برجسته حوزه علميه قم با تاكيد بر جايگاه نظام ولايت فقيه در حفظ آرمان اسلامي و عزت كشور گفت:اگر ولايت فقيه نبود، دشمنان انقلاب لحظه اي در غارت ايران درنگ نمي كردند.
به گزارش مركز خبر حوزه،آيت الله«سيدمحمد علوي گرگاني»روز دوشنبه در ديدار جمعي از نيروهاي عقيدتي، سياسي سپاه پاسداران با وي، افزود: آحاد ملت بويژه نيروهاي سپاه بايد با تاسي به فرامين رهبر انقلاب و مراجع تقليد، ثبات قدم خود را در عرصه ولايت اثبات كنند.
وي اظهارداشت:وحشت دشمنان اسلام از قدرت ولايتي فرزندان جان بركف انقلاب و ترس آنان از قدرت و هوشياري ولايت فقيه است وگرنه لحظه اي در كوبيدن نظام، انقلاب و غارت ايران تامل نمي كردند.
وي چپاول سرمايه هاي كشور را تنها هدف دشمنان انقلاب دانست و گفت: آنها براي حمله به كشورهاي اسلامي منطقه و حتي كشورهاي ديگر در سطح جهان، تنها به منافع مادي خود فكر مي كنند و عنصر معنوي در ذهن آنها جايي ندارد.
آيت الله علوي گرگاني افزود: عنصر حياتبخش و نصرت بخش ملت ايران، اعتقادات الهي و ولايي آنهاست كه همواره به كمك آنها آمده است.
وي گفت: نيروهاي نظامي كشور و مردم اگر رضايت رهبر انقلاب و مراجع و علما را جلب كنند، رضايت امام زمان(عج) را بدست آورده اند و عمل به فرامين رهبري و علما و مراجع موجب مي شود كه هيچ وقت راه خدا و صواب و نيكي را گم نكنند.
علوي گرگاني افزود: در دنيايي كه دشمنان از هر جهت به اعتقادات و آرمانهاي مردم حمله ور مي شوند، واي بر كسي كه از خط روحانيت جدا شود.
وي گفت: دشمن از صبح تا شب به مردم القاء مي كند كه ماندن درخط روحانيت، ارتجاع و عقب ماندگي را براي مردم به ارمغان مي آورد غافل از اين واقعيت كه اين همه پيشرفت و عزت نظام و كشور در سايه حضور در اين خط است.
وي خاطرنشان كرد: نبايد فراموش كنيم كه ولايت، تنها راه رستگاري است و در اين مسير بايد تمام سختي ها را تحمل كنيم تا هم در دنيا هم در آخرت، در جمع سعادتمندان باشيم.

 



ديدار جليلي با مشاور امنيت ملي عراق

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار مشاور امنيت ملي عراق نقش همكاري هاي راهبردي دو كشور در ثبات و پيشرفت منطقه را بسيار مهم ارزيابي كرد.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، «فالح فياض»، مشاور امنيت ملي عراق صبح ديروز با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران ديدار و درباره مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه اي با وي گفت وگو كرد.
دكتر جليلي در اين ديدار با اشاره به ظرفيت هاي مادي و معنوي جمهوري اسلامي ايران و كشور عراق نقش همكاريهاي راهبردي دو كشور در ثبات و پيشرفت منطقه را بسيار مهم دانست و بر آمادگي ايران براي انتقال تجارب و كمك به نظام امنيتي عراق، در شرايط پس از خروج اشغالگران، تاكيد كرد.
مشاور امنيت ملي عراق نيز با تاكيد بر اهميت ويژه جمهوري اسلامي ايران در مناسبات منطقه اي و بين المللي عراق از ابتكار ايران براي برگزاري گفت وگو با گروه 1+5 در بغداد تشكر كرد.
طرفين همچنين در خصوص راهكارهاي گسترش مناسبات دو جانبه و منطقه اي به گفت وگو پرداختند.

 



عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق: ادعاهاي علاوي عليه ايران مردود است

عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق، «اياد علاوي» را يك عامل سعودي-آمريكايي در عراق دانست و گفت: علاوي حافظ منافع عربستان و آمريكا در عراق بود.
«حسين علي» عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق در گفت وگو با فارس در بغداد، «اياد علاوي» رئيس فهرست العراقيه را يك معادله سعودي- آمريكايي در عراق دانست. وي افزود: تمامي اقدامات و عملكرد علاوي در چند سال گذشته در راستاي پروژه هاي دو كشور عربستان سعودي و آمريكا بوده است و منافع اين دو كشور را در عراق در نظر گرفته است.
اين مقام امنيتي عراق به كمك هاي مالي عربستان سعودي به فهرست العراقيه در زمان انتخابات پارلمان عراق اشاره كرد و گفت: كمك هاي ميليوني سران رياض به شخص علاوي و فهرست العراقيه بر كسي پوشيده نيست و قاعدتاً علاوي هم در مقابل اقداماتي را براي عربستان انجام داده است.
عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق اتهامات اخير رئيس فهرست العراقيه عليه ايران را مردود دانست و تصريح كرد: ايران نيازي به ترور علاوي ندارد و اين يك فرضيه مردود است.
«اياد علاوي» در گفت وگو با روزنامه مصري «روز اليوسف» ايران را به برنامه ريزي براي ترور خودش متهم كرده و مدعي شده بود كه سپاه پاسداران ايران قصد ترور وي را دارد.
عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق ضمن رد ادعاي علاوي، بازيچه شدن عراق و دخالت ايران در امور داخلي اين كشور را بي اساس خواند و تصريح كرد: عراق كشوري مستقل است كه در تمامي حوزه ها استقلال خود را حفظ كرده است. علاوي همچنين در ادامه اتهامات خود عليه ايران مدعي شده بود: ايران براي پر كردن خلأ بعد از عقب نشيني مصر و عراق به علت اوضاع اقتصادي و سياسي كنوني تلاش مي كند منطقه را برهم زند و در امور آن دخالت كند.

 



كارشناس بنياد هريتيج: اوباما نمي گذارد تهديد نظامي عليه ايران معتبر شود

يك كارشناس در موسسه هريتيج از باراك اوباما به سبب اظهاراتش عليه حمله نظامي به ايران انتقاد كرد.
بنابر گزارش شبكه جي بي تي نيوز در روز 20 فروردين، جيمز فيليپس كارشناس ارشد امور ايران در موسسه مطالعات راهبردي هريتيج واشينگتن گفت: «تحريم ها عليه ايران به تنهايي كارساز نيست و بايد با ديگر اقدامات بويژه تهديد ايران به اقدام نظامي همراه شود».
مهم است توجه شود كه فيليپس در اين اظهارات بر «ايجاد تهديد نظامي» عليه ايران تاكيد مي كند نه «انجام اقدام نظامي».
وي سپس به انتقاد از اوباما پرداخت و گفت: «دولت آمريكا مي گويد كه همه گزينه ها روي ميز است اما سپس مي گويد كه حمله نظامي به ايران فاجعه بار خواهد بود. چنين موضع گيري تاثير تهديد را از بين مي برد. اگر آمريكا مي خواهد كه ايران دست از تلاش براي ساخت بمب هسته اي بردارد، نبايد بر نقاط ضعف اقدام نظامي تاكيد كند».

 



معيار انتخاب مسئولان(بخش دوم وپاياني) بندگي خدا ، شرط اول انتخاب افراد

ما به زبان مي گوييم: » ن يمسسك اللّه ب ضرّ فلا كاش ف له لاّ هو و ن يمسسك ب خير فهو علي كلّ شي ء قد يأ«(انعام/17)، مي گوييم جز اراده خدا، استقلالاً هيچ امر ديگري مؤثر نيست؛ اما چه اندازه باور داريم كه همه كارها به دست اوست و بايد دست گدايي به درگاه او دراز كنيم تا مشمول عنايت او شويم؟ متأسفانه بعد از اينكه بارها اين مطلب را تجربه كرديم و خدا نيز به ما نشان داد، باز فراموش مي كنيم. صحنه امتحان كه تغيير مي كند و سؤالات جديدي پيش مي آيد، فراموش مي كنيم كه خدا همه كاره است. امام فرمود: خدا خرمشهر را آزاد كرد و اسلام را پيروز كرد. ولي بعضي كه اين را باور نكرده اند خيال مي كنند هر جا امام مي گويد »خدا«، مقصودش«مردم« است!
ما ابتدا بايد خودمان را اصلاح كنيم، حسابمان را با خدا صاف كنيم و ببينيم چه اندازه خدا را به خدايي قبول داريم؛ بعد از آن مي توانيم بفهميم كه بايد از چه كسي حمايت كنيم. بعد از آن است كه در مقام حمايت از افراد و گروه ها ابتدا بررسي مي كنيم كه آيا آنها خدا را قبول دارند و معيارهايشان خدايي است؟ براي انتخاب كسي كه قرار است اختيارات كشور به دست او سپرده شود، نه مي شود به ريش نگاه كرد، نه به سفيدي مو و نه به چيزهاي ديگر؛ بايد ديد چه كسي بنده خداست واعتمادش فقط به خداست.
ما بايد هم خودمان را بسازيم و همچنين افرادي را شناسايي كنيم، به دنبال آنها باشيم و تأييد و حمايتشان كنيم. اينجا جاي امتحان است. چگونه مي توانيم بفهميم كه در اين امتحان موفق شده ايم؟ بايد ببينيم كسي كه از او حمايت مي كنيم،اگر وزير، وكيل يا صاحب منصبي شد، چه عواملي در كارها و عزل و نصب هايش دخالت دارد؟ آيا ملاك و معيار او خدمت به اسلام و توكل و اعتمادش فقط به خداست، يا اينكه به خويشان و دوستان و همشهري هايش نگاه مي كند؟ آيا حمايت من از او به اين دليل است كه او هم فردا، يك جاي ديگر به من كمك كند؟ آيا اين حرف ها هم در راي ما دخالت دارد؟
بياييد از كارهاي كوچك خودمان شروع كنيم؛ در خانه با فرزندانمان، در رفتار با همسايه ها، خويشاوندان و ديگران واقعاً ملاك ارزش را اين قرار دهيم كه چه كسي ارتباطش با خدا بيشتر است، او را به واقع بيشتر دوست بداريم. يك معلم اگر در كلاس بنا را بر اين بگذارد كه شاگرد درس خوان تر را دوست بدارد، نه پسر فلان دوست و آشنا يا كسي كه پدرش پولدارتر است، چنين كسي اگر رئيس جمهور هم بشود در انتخاب وزرا اين محاسبه و ملاك هاي شخصي را دخالت نمي دهد. او به فكر اين است كه چه كسي بهتر به مردم خدمت مي كند. اما اگر از اول خودش را نساخته باشد و هميشه چنين معيارهايي در ذهنش باشد، رئيس جمهور هم كه بشود به فكر اين است كه ما هم خويش و قومي داريم كه از ما توقع دارند! آنها به ما رأي دادند، براي ما خدمت كردند، رئيس ستادمان بودند، حالا هم از ما توقع دارند!
همه ما اين امتحانات را گذرانده ايم و بعد از اين هم خواهيم داشت. مراقب باشيم فريب نخوريم. فكر نكنيم همه كارهاي ما براي خداست. قدري تأمل كنيم، آماده باشيم و چاره اي بينديشيم. مگر يك نفر به تنهايي، چقدر مي تواند با همه اين عوامل و انگيزه ها مبارزه كند؟ اين من و شماييم كه بايد دقت كنيم و گوش به زنگ باشيم كه شيطان از چه راه هايي در اوضاع مملكت اختلال ايجاد مي كند، با چه بهانه هايي و به كمك چه شايعاتي نفوذ مي كند و درصدد است چه زمينه هايي را براي آينده بسازد؟ با ساده لوحي كار درست نمي شود. مؤمن بايد باهوش و زيرك باشد. نادان و ترسو بودن براي مدير جامعه مناسب نيست. كساني كه مي خواهند نقش اجتماعي در جامعه ايفا كنند و در اجتماع مسئوليتي را بر عهده بگيرند بايد باهوش، زيرك و دورانديش باشند. با نگاه به شكل و قيافه و با اعتماد به حرف هاي خوشايند، كار درست نمي شود. بايد مراقب باشيد و بفهميد چه عواملي در كارها دخالت دارند تا بدانيد نقش شما در مقابل آنها چيست.
ولايت فقيه،امر زميني يا حكم آسماني؟
كساني از سال ها پيش درصدد برآمدند تا نظام را از خط مستقيم اسلام كه حضرت امام آن را ترسيم كرده بود منحرف سازند. يكي از مهمترين اصول نظام اسلامي، الهي بودن ولايت فقيه است كه ادامه ولايت امامان معصوم (ع) و پيامبر اكرم (ص) است. تشكيك در اين اصل اساسي تا آنجا پيش رفته است كه كساني كه از آنها انتظار نمي رفت گفتند: ما ولايت فقيه را امري زميني مي دانستيم و مي دانيم! اين همان حرفي است كه از دهان منافقين شنيده مي شد. اين كجا و فرمايش امام(ره) كجا كه مي فرمود: ولايت فقيه ولايت الله است، حكم ولي فقيه حكم خداست. آن بزرگوار مي فرمود: تا زماني كه ولي فقيه حكم رييس جمهور را امضاء نكند، طاغوت است. اما بعضي به صراحت مي گويند: ما از همان زمان امام هم مي گفتيم ولايت امري زميني است؛ و اين حق مردم است، حق خدا نيست! آيا چنين كلامي نمي تواند سرنوشت جامعه اسلامي را تغيير دهد؟ اگر واقعاً ملاك تعيين رييس دولت، فقط رأي مردم است، ممكن است فردا مردم به شاه رأي بدهند. آيا چنين انتخابي درست است و ما هم بايد در برابر آن منفعل و تسليم باشيم؟ آيا ما بايد منتظر بنشينيم ببينيم مردم چه مي گويند و ما هم تسليم شويم، يا اينكه ما بايد براساس اسلام، مردم را هوشيار و آنها را به وظايفشان آشنا كنيم و به حركت شان جهت دهيم؟
ضرورت تقويت ايمان وبصيرت
آيا درست است كه نخبگان و رهبران جامعه كه بايد مردم را هدايت كنند، بنشينند تا ببينند چه كسي بيشتر رأي مي آورد؟ در اين صورت روشن است هر كه براي او بيشتر تبليغات كردند، كسي كه پول بيشتري دارد، شگردهاي تبليغاتي بهتري بلد است، نوكر و مزدور بيشتري دارد، شركت هاي خارجي نفتي از او حمايت مي كنند، چنين كسي رأي بيشتري را جلب خواهد كرد. حال، آيا درست است كه ما بنشينيم و ببينيم چه كسي برنده مي شود، بعد اعلام كنيم كه ما هم از او حمايت مي كنيم؟ آيا اين اصولگرايي است؟
بساط امتحان برچيده نشده است و فردا اين صحنه به شكل ديگري تكرار خواهد شد. مبادا فردا دوباره ما فريب اين ظواهر را بخوريم. عميق تر ببينيم و بينديشيم، بهتر اشخاص را بشناسيم. وقتي كسي براي چند رأي بيشتر حتي حاضر شود از فرقه هاي ضاله هم حمايت كند، آيا چنين كسي فردا براي اسلام خدمت مي كند؟ ما بايد به دنبال چه كسي باشيم و دل به چه كسي خوش كنيم؟
اول خود ما بايد نظرمان به خدا باشد؛ خودمان را فريب ندهيم، مردم را هم نفريبيم، فريفته ديگران هم نشويم كه به نام اسلام و حمايت از اسلام بر ما سوار شوند. اينجا جاي خوش بيني و اصالت الصحه نيست؛ اينجا جاي تيزبيني و تيزهوشي است. ما بايد ابتدا ايمان و بصيرت خود و بعد اطرافيان وكساني كه در حوزه فعاليتمان هستند تقويت كنيم و باور كنيم كه خدا هست و همه كارها به دست اوست. از دشمنان خدا نترسيد:« نّ كيد الشّيطان كان ضع يفاً«(نساء/76) خودمان باور كنيم؛ اين ايمان را در مردم هم تقويت كنيم. از تهديدهاي كساني مثل بوش و شارون هم نترسيم. آنها در دستگاه خلقت از پست ترين موجودات هم بي ارزش ترند و حتي ارزش اسم بردن هم ندارند، چه رسد به اينكه كسي از آنها بترسد. چرا ما از اينها بترسيم؟! ما خدا و امام زمان(عج) داريم؛ به شرط آنكه با خدا و امام زمان(عج) رابطه داشته باشيم.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته)
دردفتر پژوهش هاي فرهنگي، مشهد مقدس، 18/9/1384
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14