(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20193 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مهمانپرست:براي تداوم گفت وگوها بايد تحريم هاي غيرقانوني كنار گذاشته شود
ايران در سوگ زهراي مرضيه(س) سياه پوش شد
پشت پرده جنگ پنهان سايبري ايران و رژيم صهيونيستي
وداع با شهداي گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)
حضور ناظران نظامي ايران در رزمايش دريايي تركيه
رايزني فرهنگي ايران هدف انفجار نبوده است
سعيد جليلي: بيداري اسلامي بستر رهاسازي ظرفيت هاي بالقوه ملت هاي منطقه است
رئيس دانشگاه آزاد: شهريه هاي دانشگاه آزاد كاهش مي يابد
ابلاغ كنترل برچسب اصالت مواد دارويي، غذايي، آرايشي و بهداشتي
در هنگام اجراي مسابقه چوخه كار چناراني بر اثر مصدوميت شديد درگذشت
تعيين حجم مجاز تبليغات خارجي در شهر
افزايش 8 درصدي مستمري معلولان
معاونت هماهنگي توليد شركت توانير:ايران سومين سازنده تجهيزات نيروگاهي در جهان است
وزير راه و شهرسازي: آزادراه همدان-ساوه امسال به بهره برداري مي رسد
قرائتي: آموزش و پرورش ما در گسترش احترام و ادب ناموفق است
برگزاري آزمون كنكور دوره هاي ترمي علمي كاربردي در تير ماه
اعلام نتيجه انتخابات در طالش و رضوانشهر
ايجاد دانشگاه آزاد در جزيره ابوموسي
اخبار ادبي و هنري



مهمانپرست:براي تداوم گفت وگوها بايد تحريم هاي غيرقانوني كنار گذاشته شود

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، گام مثبت براي تداوم گفت وگوها ميان ايران و 1+5 را در كنار گذاشته شدن تحريم هاي غيرقانوني دانست.
رامين مهمانپرست در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در خصوص تحريم هاي اخير آمريكا عليه ايران و تأثير آن بر مذاكرات ايران و 1+5 در بغداد، با تأكيد بر اينكه تحريم ها تأثيري بر اراده ملت ما نخواهد داشت، خاطرنشان كرد: اين تحريم ها عزم و اراده ملت ما را در پيمودن راه استقلال خود جدي تر خواهد كرد و سرعت پيشرفت ما را افزايش خواهد داد. هر نوع تحريمي را يك گام منفي و اشتباه تلقي مي كنيم و هر نوع برداشتن تحريم هاي غيرقانوني و غيرمنطقي را رويكرد صحيح براي جبران اشتباهات گذشته مي دانيم.
مهمان پرست بار ديگر با بيان اينكه فكر نمي كنم تحريم ها تأثيري در اراده ملت ما داشته باشد، يادآور شد: البته هر تصميم مقامات كشورهاي غربي، اروپايي و آمريكا مي تواند بر فضاي مذاكرات بعدي تأثير داشته باشد.
اظهارات مطرح شده مبني بر تجديد نظر اروپايي ها در تحريم ها عليه ايران قبل از نشست بغداد سؤال ديگري بود كه در اين نشست مطرح شد و سخنگوي وزارت خارجه در اين باره خاطرنشان كرد: آن چيزي كه فكر مي كنيم مي تواند گام مثبت در مسير درستي براي ادامه همكاري ها و گفت وگوها در نشست هاي بعدي باشد، اين است كه تحريم هاي غيرقانوني كنار گذاشته شود. اگر كشورهاي غربي و اروپايي چنين تصميمي را اتخاذ كنند، نشان مي دهد كه در مسير درستي گام برمي دارند و مي خواهند درصدد رفع اقداماتي كه غيرقانوني و غيرمنطقي عليه ملت ما انجام شده، بربيايند.
وي افزود: همكاري ها بايد به سمتي برود كه حقوق ملت ما به طور كامل تامين شود و نسب به رفع اقداماتي كه عليه ملت ما انجام شده، اقدام لازم صورت گيرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره نشست بعدي ايران و گروه 1+5 در بغداد نيز اظهار داشت: ما با ديد مثبت به اين مذاكرات نگاه مي كنيم و اميدواريم در چارچوب توافق شده اي كه در نشست استانبول صورت گرفت، اين رويه با روند مثبت دنبال، نتايج خوبي را در برداشته باشد و حقوق ملت ما به طور كامل تأمين شود.

 



ايران در سوگ زهراي مرضيه(س) سياه پوش شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهراي مرضيه(س)، چهارمين مجلس عزاداري فاطمي در حضور رهبر معظم انقلاب، ديشب با سخنراني حجت الاسلام مسعود عالي و مداحي سيدمجيد بني فاطمه برگزار شد.
با فرا رسيدن ايام سوگواري شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله عليها امسال نيز همچون سال هاي گذشته مجلس عزاداري در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
اين مراسم كه از سي ام جمادي الاول برابر با يكشنبه 3/2/1391 شروع شده است تا پنج شنبه 7/2/19 برابر با چهارم جمادي الثاني به مدت 5 شب، همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حسينيه امام خميني رحمه الله ادامه خواهد داشت.
همچنين در اين مراسم هر شب قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء، احكام شرعي توسط حجت الاسلام فلاح زاده بيان مي شود. شب گذشته و در شب چهارم اين مراسم معنوي، حجت الاسلام والمسلمين مسعود عالي سخنراني كرد. «سيدمجيد بني فاطمه» نيز حاضران را با روضه خواني و مرثيه سرايي به فيض رساند.
همچنين در سالروز عروج آسماني آن بانوي با فضيلت و ام الائمه شيعيان، حضرت فاطمه(س)، سرتاسر ايران اسلامي عزادار و سوگوار شد.
ديروز و ديشب ايران رنگ عاشورايي گرفت و در هر كوي و برزن نواي يافاطمه از فرش تا عرش طنين انداز بود و فضاي جامعه اسلامي را معطر به عطر ارزش هاي فاطمي نمود.
عاشقان فاطمه(س) در غم هجران و مصائب مادر خود عزاداري كرده و بر مظلوميت آن بانو اشك ماتم ريختند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) خيمه عزا برپا داشتند و مراجع تقليد و علماء هم در بيوتشان به سوگ نشستند. حرم امام رضا(ع) در مشهد، حرم حضرت معصومه(س) در قم و ساير بقاع متبركه امامزادگان و نيز حسينيه ها و تكايا و مساجد ديشب و ديروز پذيراي خيل عظيم سوگواران فاطمي و دسته هاي عزادار بودند.
در تهران نيز در چند نقطه اصلي شهر از جمله ميدان فاطمي، ميدان امام خميني، ميدان كاج، امامزاده علي اكبر چيذر و ميدان هفت تير تجمعات بزرگ عزاداري برگزار شد و در آن سوگواران به مرثيه سرايي و عزاداري شهادت حضرت زهرا(س) پرداختند.
همچنين دستجات سينه زني و عزاداري در خيابان هاي متعدد شهر به راه افتادند و جوانان پرشور فاطمي در غم شهادت جانگداز آن بانو بر سر و سينه خود زدند و اشك ماتم ريختند.
كثرت اين دستجات به حدي بود كه عزاداري هيئات و دستجات روز عاشورا را تداعي مي كرد. بطوري كه شهر رنگ و بوي عاشورايي ديگر را به خود گرفته بود.
همچنين در اين مراسم، خطبا و سخنرانان به تبيين فضايل، كمالات و ارزش هاي حضرت فاطمه(س) پرداختند و اين بانوي مكرمه و بزرگوار را الگويي جامع براي تمامي عصرها و نسل ها برشمردند.
يكي از نكات و صحنه هاي ديدني در تجمع بزرگ ميدان هفت تير تهران حمل پرچم بزرگ كشور بحرين توسط عزاداران بود كه بيانگر اعلام همبستگي ديني و اعتقادي جوانان فاطمي ايران اسلامي با مسلمانان مظلوم و حق طلب كشور بحرين بود.
اقامه عزاي فاطمي در صحن رضوي و حرم حضرت معصومه(س)
سرويس شهرستان ها:
در ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم عزاداري در حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور گسترده مردم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از مشهد، در سالروز شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) همزمان با 52 شهر خراسان رضوي اجتماع بزرگ فاطميون در محل ميدان شهداي شهر مقدس مشهد برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور گسترده و خيل عظيم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي برپا شد، شركت كنندگان در سوگ شهادت زهراي اطهر(س) اشك ماتم ريختند.
عزاداران فاطمي پس از اين اجتماع به سمت حرم مطهر رضوي به حركت درآمدند تا به پيشگاه فرزند آن حضرت، امام رضا(ع) عرض تسليت كنند و به خيل عظيم عزاداراني كه از سراسر كشور به اين مكان قدسي آمده بودند بپيوندند.
در شب شهادت بي بي دو عالم، حضرت زهرا(س) نيز مراسم باشكوهي همراه با مرثيه سرايي و عزاداري از سوي ارادتمندان و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر رضوي برگزار شد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس، شهر مقدس قم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) يكپارچه سياه پوش شد و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران با حضور در مراسم خطبه خواني كه به اين مناسبت برگزار شده بود به عزاداري پرداختند.
در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بيوت مراجع تقليد نيز مراسم هاي ويژه عزاداراي شهادت دخت نبي مكرم اسلام برپا شد.
دسته هاي عزاداري از صبح روز چهارشنبه از نقاط مختلف شهرمقدس قم رهسپار حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند تا شهادت فاطمه زهرا(س) را به كريمه اهل بيت(س) تسليت گويند.
سه شنبه شب نيز در اغلب مساجد، تكايا و حسينيه ها در شهر مقدس قم مراسم هاي عزاداري ويژه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شده و مردم با حضور در اين مراسم ها در سوگ زهراي اطهر به سر و سينه زدند و اشك ماتم ريختند.
حضور خيل عظيم عزاداران و زائران از نقاط مختلف كشور در شهر مقدس قم از نكات قابل توجه در سالروز شهادت زهراي اطهر بود.
بسياري از مردم قم كه ارادت ويژه اي نسبت به فاطمه زهرا(س) دارند با برپايي ايستگاه هاي صلواتي و پخش نذورات از دسته هاي عزاداري و زائران كريمه اهل بيت پذيرايي كردند.
همچنين به گزارش خبرگزاري رسا مراسم عزاي صديقه كبرا(س) در دفاتر حضرات آيات ناصر مكارم شيرازي، حسين نوري همداني، جعفر سبحاني، شبيري زنجاني، موسوي اردبيلي، جوادي آملي و ديگر علما برگزار شد. در اين مراسم ها سخنرانان به تبيين فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداختند و مداحان نيز در اين مصيبت بزرگ روضه خواني و مداحي كردند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي در مراسم عزاي حضرت زهرا كه در مدرسه امام اميرالمومنين قم برگزار شد، با قدرداني از حضور باشكوه مردم در مراسم عزاداري و سوگواري بي بي دو عالم خاطر نشان كرد: خوشبختانه عاشوراي دومي به نام حضرت زهرا برپا شده و اينها همه به بركت انقلاب اسلامي است، اين اسلام آسان و ارزان به دست نيامده كه آسان از دست برود، حمزه ها شهيد شده اند و زحمات بسياري براي حفظ و بقاي آن كشيده شده است.
اين مرجع تقليد وظيفه شناسي و حضور در صحنه ملت ايران را ستود و خاطر نشان كرد: مردم بسيار خوب هستند و با وجود تمام مشكلات، در صحنه هاي مختلف از جمله انتخابات و راهپيمايي ها حضور مي يابند و از انقلاب دفاع مي كنند و بايد قدر اين مردم را دانست.
آيات عظام وحيد خراساني و صافي گلپايگاني از مراجع تقليد نيز براساس سنت ديرينه خود در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از محل دفتر خود به جمع عزاداران فاطمي پيوستند و تا حرم كريمه اهل بيت پياده روي كردند.
براساس خبر ديگري از خبرگزاري فارس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) آستان حضرت عبدالعظيم حسني نيز مملو زائران و مجاوراني بود كه براي سوگواري كوثر خاتم المرسلين(ص) گردهم آمده بودند.

 



پشت پرده جنگ پنهان سايبري ايران و رژيم صهيونيستي

به دنبال حمله ناكام اخير به زيرساخت هاي سايبري وزارت نفت، گزارش هاي دريافتي حاكي از آن است كه تيمي مشترك از آمريكا، انگلستان و رژيم صهيونيستي پشت سر اين حملات قرار دارند.
يك كارشناس مطلع در اين زمينه به برخي منابع اينترنتي گفت: «بيش از 6 ماه است كه ايران تقريبا هر روز يك حمله بزرگ سايبري را خنثي مي كند. اين آمار به جز حملات كوچكي است كه بدون مداخله نهادهاي پدافندي رسمي و از جانب مسئولان انفورماتيك دستگاه ها به طور مستقيم خنثي مي شود».
وي اضافه كرد: «اگر تلاش فراواني براي پوشاندن رد اين حملات از جانب مهاجمان انجام شده ولي هم اكنون مستندات كارشناسان ايراني درباره دو موضوع كامل است: اول اينكه اين حملات از جانب بخش هاي ويژه عمليات سايبري در ارتش و دستگاه اطلاعاتي اسرائيل با اطلاع كامل دولت هدايت مي شود و دوم، آمريكا و انگلستان امكانات تكنولوژيك خود را به طور كامل در اختيار اين پروژه قرار داده اند به طوري كه NSA (آژانس امنيت ملي آمريكا) كه نهاد ملي شنود و عمليات سايبري در اين كشور است، بخش ويژه اي براي حمله سايبري به ايران ايجاد كرد و MI5 (سرويس امنيت داخلي انگلستان) هم كارشناسان و تجربيات خود را در اختيار اسرائيل قرار داده است».
آنچه اين كارشناسان حمله سايبري ناميده در واقع مجموعه اي عمليات نرم افزاري (و در موارد معدودي سخت افزاري) است كه شبكه هاي مختلف ذخيره يا تبادل اطلاعات در ايران را هدف گرفته است.
نخستين بار دو هفته پيش اين موضوع توجه عمومي در ايران را به خود جلب كرد يعني زماني كه برخي منابع اعلام كردند رمزهاي ورود 3 ميليون كارت بانكي ايراني هك و افشا شده است. اگرچه اين موضوع اختلال جدي در عمليات بانكي كاربران ايراني ايجاد نكرد ولي به مدت يكي دو روز فضايي ملتهب ميان شهروندان ايراني ايجاد شد.
اخيرا نيز در هفته گذشته منابع خارجي اعلام كردند سرورهاي وزارت نفت ايران مورد حمله قرار گرفته است. در حالي كه خبرگزاري هاي غربي اين شايعه را دامن مي زدند كه احتمال دارد اين حمله صادرات نفت ايران را مختل كند، مسئولان وزارت نفت اعلام كردند هيچ كدام از شبكه هاي اصلي اين وزارت خانه آسيب نديده است.
بنابراين گزارش، اين كارشناس گفت: «در 6 ماه گذشته ما با يك تغيير رويكرد در حملات سايبري غرب مواجه بوده ايم. تا پيش از اين ارسال بدافزار به تاسيسات هسته اي و نظامي ايران اصلي ترين مصداق عمليات سايبري بود اما اكنون حمله به بخش هاي دولتي كه متولي خدمت رساني به مردم يا اداره كننده گلوگاه هاي اقتصادي هستند، در دستور كار دشمن قرار گرفته است».
اين كارشناس اضافه كرد: «رويكرد حاكم بر عمليات سايبري هم مانند رويكرد حاكم بر تحريم ها تغيير كرده است. قبلا هدف كند كردن برنامه هاي هسته اي و نظامي ايران بود اما اكنون هدف ايجاد اختلال در امور جاري كشور و توليد نارضايتي در مردم است».
اين كارشناس كه در جريان جزئيات قرار دارد، سپس به مشكلات و محدوديت هاي كشورهاي غربي در انجام مستمر اين عمليات ها اشاره كرد و گفت: «غربي ها مشكلات جدي دارند. اولين مشكل آنها اين است كه بسياري از تاسيسات حياتي ايران به صورت آفلاين، بدون اتصال به اينترنت و اصطلاحا خارج از شبكه اداره مي شوند بنابراين دسترسي به آنها از طريق عمليات اينترنتي بسيار دشوار و بلكه غيرممكن است و هكرها يا بايد توسط عامل انساني بدافزار را وارد شبكه كنند يا اينكه فقط قادر خواهند بود پايگاه هاي خبري و اطلاع رساني شركت هايي مانند شركت ملي نفت ايران را هك كنند كه هيچ اطلاعات حياتي روي آن وجود ندارد».
اين كارشناس محدوديت دوم را اطلاع دشمن از توان مقابله به مثل ايران خواند و گفت: «اين نكته مهم است كه توجه شود حملات اخير اسرائيل، آمريكا و انگليس به زيرساخت هاي سايبري ايران در واقع نوعي واكنش انفعالي به حملاتي است كه اخيرا به زير ساخت هاي خود آنها انجام شده است؛ عمليات هايي كه طيفي وسيع از نتايج از هك اطلاعات نظامي تا حساب هاي بانكي را در پي داشته است».
لازم به ذكر است كه آمريكا، ايران و چين را مسئول اين حملات مي داند.

 



در چندين شهر كشور صورت گرفت
وداع با شهداي گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

سرويس شهرستان ها -
در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پيكرهاي مطهر چندين شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در ميان حزن و اندوه مردم به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ما از اهواز، پيكر مطهر 2 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در اندوه دانشجويان و مردم شهيدپرور خوزستان در دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين به خاك سپرده شد. يكي از اين شهدا كه 20 ساله است در عمليات هاي دشمن در سال 1367 در منطقه موسيان و شهيد ديگر كه 19 ساله است در منطقه ميمك و عمليات نصر 6 به شهادت رسيده اند.
همچنين به گزارش خبرنگار ما از همدان پيكر مطهر شهيد گمنام از شهداي دوران دفاع مقدس، توسط مردم اين استان، با شور و شكوه بسيار، مورد استقبال، وداع و تشييع قرار گرفت. پيكر اين شهيد عصر دوشنبه وارد شهر رامين شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت سپس در پـايگاه هوايي شهيد نوژه كبودرآهنگ طي مراسمي به خاك سپرده شد.
اردبيل نيز ميزبان يازده شهيد گمنام دفاع مقدس بود. به گزارش خبرنگاران ما از اين شهر و مشكين شهر مردم اردبيل در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه با شركت در مراسم تشييع و خاك سپاري 11 فرزند قهرمان خود بار ديگر با خون پاك شهيدان والامقام تجديد بيعت و براي ادامه راه اين عزيزان، اعلام آمادگي كردند. پيكرهاي پاك اين يازده شهيد با حضور مردم به مقر سابق سپاه پاسداران اردبيل منتقل و سپس سه شهيد به شهرستان نمين، پنج شهيد به مشكين شهر و سه شهيد به بيله سوار مغان منتقل شدند. شهدايي كه به مشكين شهر منتقل شدند در پارك سرباز مقابل پادگان شهيد بيگلري به خاك سپرده شدند.
به گزارش ايرنا، پيكر مطهر دو تن از شهداي هشت سال دفاع مقدس عصر سه شنبه با حضور مردم در اصفهان تشييع شد. شهيدان «محمدمهدي عموچي» و «اكبر عسكري» از خيابان گلها تا ميدان نو بهار اصفهان بر دستان مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه اين شهر تشييع و براي خاكسپاري به شهرستان خميني شهر منتقل شدند.
شهيد «محمد مهدي عموچي» در عمليات فتح المبين در سال 1361 و در سن 18 سالگي و شهيد «اكبر عسكري» هم در عمليات والفجر 9 و در سن 22 سالگي زخمي و سپس در يكي از اردوگاه هاي عراق در سال 1367 به شهادت رسيدند.
به گزارش خبرنگار كيهان از مشهد، پيكرهاي پاك دو شهيد گمنام دفاع مقدس روز چهارشنبه در مشهد مقدس تشييع شد. اين دو شهيد كه 18 و 21 ساله بودند در عمليات والفجر 8 در سال هاي 64 و 67 در جزيره مجنون به شهادت رسيدند. پيكرهاي پاك اين دو شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور به خاك سپرده مي شوند.
به گزارش ايرنا، پيكر يك شهيد گمنام 21 ساله كه در منطقه عملياتي فاو در سال 1367 به فيض عظيم شهادت نائل آمد، در كرمان با حضور مردم و آيت الله سيد احمد خاتمي نماينده مردم اين استان در مجلس خبرگان رهبري تشييع و به خاك سپرده شد.
همچنين پيكر پاك و مطهر شهيد گمنام 28 ساله كه در عمليات والفجر 8 در منطقه عملياتي فاو به شهادت رسيده بود، سه شنبه از بهداري سپاه نينوا واقع در خيابان پاسداران گرگان به سمت امامزاده عبدالله اين شهر تشييع و براي خاكسپاري به پرديس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي منتقل شد.
به گزارش فارس از ورامين، تشييع پيكر شهيد معصومي از شهداي روستاي خاوه اين شهرستان به دليل شناسايي لغو شد و تصميم گيري در مورد تشييع اين لاله گلگون بر عهده خانواده وي است و با توجه به اين كه يكي از خواهران اين شهيد در سفر حج است، خانواده وي خواستند تشييع وي به تعويق افتد.

 



براي نخستين بار صورت مي گيرد
حضور ناظران نظامي ايران در رزمايش دريايي تركيه

براي نخستين بار رزمايش نيروي دريايي ارتش تركيه با عنوان «شير دريا- 2012» با حضور ناظران نظامي ايران در درياي اژه و در سواحل استان ازمير برگزار مي شود.
در اين رزمايش كه واحدهايي از نيروهاي دريايي، هوايي، گارد ساحلي و وزارت ترابري تركيه و با مشاركت انواع شناورهاي دريايي، جنگنده بمب افكن ها و بالگردها برگزار مي شود، ناظراني از نيروهاي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ارتش جمهوري اسلامي ايران و برخي كشورهاي ديگر نيز حضور دارند.
براساس اين گزارش، اين رزمايش جست و جو و نجات دريايي، هر دو سال يك بار در درياي اژه برگزار مي شود.

 



سفير ايران در سوريه خبر داد
رايزني فرهنگي ايران هدف انفجار نبوده است

سفير ايران در سوريه با اشاره به خبر منتشر شده مبني بر انفجار در رايزني فرهنگي ايران در سوريه گفت: يك خودروي پليس سوريه هدف انفجار بود، و بر اثر اين حادثه آسيبي به اتباع ايراني نرسيده است.
محمدرئوف شيباني در رابطه با اخبار منتشر شده مبني بر انفجار در رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در دمشق تأكيد كرد حادثه اي كه اتفاق افتاد در حوالي رايزني فرهنگي ايران بوده و بيش از اينكه هدف رايزني فرهنگي ايران باشد خودروي نيروهاي امنيتي سوريه هدف بوده است.
وي خاطرنشان كرد: اين حادثه بر اثر انفجار بمبي دست ساز رخ داده كه زير يك خودروي نيروهاي امنيتي سوريه كار گذاشته شده و اين خودرو در حال عبور از حوالي ساختمان رايزني فرهنگي ايران و نيز يك مركز پليس سوريه بوده كه منفجر شده است و انفجار نيز با توجه به اينكه در اثر بمبي دست ساز بوده، شدت آن كم بوده است و 3 نفر شامل راننده و 2 عابر بر اثر آن مجروح شده اند.
سفير ايران در سوريه اعلام كرد كه بر اثر اين حادثه هيچ يك از اتباع جمهوري اسلامي ايران آسيبي نديده اند.
شيباني در عين حال به شرايط سوريه و طرح عنان نماينده ويژه سازمان ملل در بحران سوريه اشاره كرد و گفت: دولت سوريه به طور مكرر به كوفي عنان گزارش مي دهد كه به آتش بس ملتزم است و در عين اينكه اين اقدامات از سوي دولت سوريه صورت مي گيرد جريانات مسلح همچنان به عمليات هاي انتحاري، ترور و ربايش افراد مشغولند كه اين اقدامات با هدف به شكست كشاندن طرح عنان دنبال مي شود.
سفير ايران در دمشق در خصوص آخرين وضعيت ايرانيان ربوده شده در سوريه خبر داد كه 4 زائر ايراني ربوده شده در آينده اي نزديك و ظرف روزهاي آتي آزاد شده و به كشور برمي گردند.
به گزارش مهر وي با بيان اينكه با آزاد شدن اين 4 نفر تنها 7 مهندس ربوده شده ايراني در سوريه به عنوان ربوده شده باقي خواهند ماند، تصريح كرد: در تلاش هستيم تا هرچه زودتر اين 7 نفر نيز آزاد شوند.

 



سعيد جليلي: بيداري اسلامي بستر رهاسازي ظرفيت هاي بالقوه ملت هاي منطقه است

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: بيداري اسلامي بستر مناسبي را براي رهاسازي ظرفيت هاي بالقوه ملت هاي منطقه عليه رژيم صهيونيستي فراهم كرده است.
نماينده ويژه رئيس جمهور سودان پيش از ظهر ديروز با سعيد جليلي، نماينده رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديدار كرد.
بنابراين گزارش در اين ديدار جليلي با اشاره به ظرفيت هاي مختلف كشورهاي منطقه تاكيد كرد: بيداري اسلامي بستر مناسبي را براي رهاسازي ظرفيت هاي بالقوه ملت هاي منطقه عليه رژيم صهيونيستي فراهم كرده است.
نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به ترفندهاي نظام سلطه براي منحرف ساختن افكار عمومي منطقه از تهديدهاي برون زا به ويژه خطرات ناشي از رويكرد تجاوزطلبي رژيم صهيونيستي، تصريح كرد: عملكرد و دستاوردهاي درخشان جريان قدرت در دهه اخير بايد به عنوان الگوي موفق و نتيجه بخش، رويكرد راهبردي كشورهاي منطقه را شكل دهد.

 



رئيس دانشگاه آزاد: شهريه هاي دانشگاه آزاد كاهش مي يابد

رئيس دانشگاه آزاد گفت: كاهش شهريه براي دانشجويان كارداني و كارشناسي ناپيوسته از همان ابتدا با 20درصد آغاز مي شود.
فرهاد دانشجو گفت: همان طور كه قبل از رياست دانشگاه گفته شد كاهش شهريه از پايان سال دوم يعني آغاز سال سوم رياست آغاز مي شود كه انشاءالله اين امر محقق مي شود.
وي افزود: كاهش شهريه در مورد دانشجويان دانشگاه آزاد براي دوره هاي كارداني و كارشناسي ناپيوسته در همان ابتداي تحصيل با 20درصد شروع مي شود و در ترم هاي 2 به بعد اين كاهش شهريه متناسب با معدل آنها محسوب مي شود.
دانشجو ادامه داد: هزينه دانشگاه آزاد در مقايسه با دانشگاه هاي ديگر زياد نيست بلكه توان مردم ما كم است و من خودم را موظف مي دانم بار مالي خانواده هاي دانشجويان را كاهش دهم.
دانشجو در ادامه گفت: هم اكنون در خصوص كاهش شهريه دانشگاه با روساي مناطق، روساي واحدها و معاونين پژوهشي صحبت هايي صورت گرفته پس از انجام اين كار سازماندهي آن انجام مي شود يعني همان قولي كه داده بودم صورت مي گيرد.
وي خبر خوشي به دانشجويان مقاطع دكتري داد و گفت: احتمال دارد كاهش شهريه براي دانشجويان مقاطع دكتري كه پول هاي كلاني براي دانشگاه و تحصيل خود مي دهند صورت گيرد.

 



از سوي وزارت بهداشت صورت گرفت
ابلاغ كنترل برچسب اصالت مواد دارويي، غذايي، آرايشي و بهداشتي

شرايط كنترل برچسب اصالت مواد دارويي، غذايي، آرايشي و بهداشتي از سوي معاون غذاي سازمان غذا و دارو به دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ابلاغ شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، در اين ابلاغيه كه به امضاي بهروز جنت، معاون غذاي سازمان غذا و دارو رسيده است، نام شركت هاي مجري طرح برچسب اصالت و سلامت فرآورده هاي دارويي، غذايي، آرايشي و بهداشتي و همچنين نحوه كنترل شرايط برچسب اصالت و سلامت اعلام شده است.
در اين ابلاغيه همچنين نامه معاون پيشگيري و هماهنگي سازمان ها و استان هاي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري در اين خصوص اعلام شده است.
نام شركت هاي مجاز اجراي برچسب اصالت و شرايط ضروري براي شركت هاي ارائه دهنده خدمات تخصصي «برچسب كنترل اصالت و سلامت مواد و فرآورده هاي دارويي، مكمل، غذايي، آرايشي و بهداشتي» در سايت وزارت بهداشت قابل مشاهده است.

 



در هنگام اجراي مسابقه چوخه كار چناراني بر اثر مصدوميت شديد درگذشت

چناران-خبرنگاركيهان:
مصطفي برومند، چوخه كار چناراني كه پنج شنبه گذشته به هنگام اجراي فن در مسابقات كشتي با چوخه در سالن تختي از ناحيه گردن مصدوم شده بود، بامداد ديروز در بيمارستان جان باخت.
رئيس اداره ورزش و جوانان چناران با اعلام اين مطلب، افزود: مصطفي بلافاصله پس از حادثه به بيمارستان امدادي مشهد منتقل شده و تحت عمل جراحي قرار گرفته بود، گرچه از ناحيه گردن و نخاع آسيب ديده بود، اما پس از جراحي اول سطح هوشياري مطلوبي داشت و منتظر جراحي دوم بود. سعيدي تاكيد كرد: به گفته پزشكان وي ساعت 5/1بامداد ديروز دچار ايست قلبي شد و جان به جان آفرين تسليم كرد.

 



مديرعامل سازمان زيباسازي تهران خبر داد
تعيين حجم مجاز تبليغات خارجي در شهر

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرتهران از پيگيري براي محدود كردن حجم تبليغات كالاهاي خارجي در فضاهاي شهري خبر داد.
سيدمحمدجواد شوشتري با بيان اينكه شهرداري تهران در حال حاضر بابت تابلوهاي صنفي محصولات خارجي، سه برابر تابلوهاي اصناف داخلي هزينه دريافت مي كند، خاطر نشان كرد: اين در حاليست كه در مورد تابلوهاي تبليغاتي، يك نرخ واحد براي محصولات داخلي وخارجي اعمال مي شود كه قرار است در لايحه ياد شده، اين موضوع اصلاح شود.
به گفته شوشتري در صورت تصويب نهايي اين لايحه در شوراي شهر تهران، براي انجام تبليغات خارجي در محيط هاي شهري بايد هزينه اي بيشتر از آنچه بابت تبليغات داخلي دريافت مي شود، پرداخته شود.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين از انجام مكاتباتي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور محدود كردن حجم تبليغات كالاهاي خارجي در شهر خبر داد و افزود: از وزارت ارشاد درخواست كرده ايم كه جلسه مشتركي با حضور وزارت بازرگاني و شهرداري تهران ترتيب دهد تا حجم مجاز تبليغات خارجي در شهر تعيين شود. به اين ترتيب، اجازه نخواهيم داد كه يك برند همه فضاهاي تبليغاتي شهر را پر كند.

 



افزايش 8 درصدي مستمري معلولان

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي از افزايش مستمري معلولان خبر داد و گفت: اين مبلغ بزودي پرداخت مي شود.
سخنگويي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال گذشته قرار بود مستمري معلولان و مددجويان امسال افزايش يابد، اظهار داشت: سازمان بهزيستي مستمري معلولان و مددجويان تحت پوشش را افزايش داده كه بزودي به حساب آنها واريز مي شود. وي افزود: مستمري اين افراد 8 درصد افزايش يافته و تلاش مي كنيم تا خدمات بيشتري را به آنها ارائه دهيم.
راه اندازي مراكز توانبخشي در كشور
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي از راه اندازي مراكز توانبخشي خبر داد و عنوان كرد: تا پايان سال جاري چند مركز توانبخشي در كشور راه اندازي خواهد شد.

 



معاونت هماهنگي توليد شركت توانير:ايران سومين سازنده تجهيزات نيروگاهي در جهان است

زنجان- خبرنگار كيهان:
معاون هماهنگي توليد شركت توانير گفت: تحريم ها و محدوديت هاي موجود باعث قوي تر شدن كشورمان در صنعت برق شده است.
مهندس پيشاهنگ كه در جلسه توديع و معارفه مديران برق منطقه اي زنجان سخن مي گفت افزود: در زمينه تجهيزات نيروگاهي به خودكفايي رسيده و سومين كشور سازنده اين تجهيزات هستيم.
وي قدرت نصب شده نيروگاهي را 65000مگاوات معرفي كرد و افزود: با تمامي كشورهاي همسايه ارتباط زميني برقي داريم و اين نشانگر اين است كه در زمينه مهندسي برق حرف اول را در منطقه مي زنيم.
در اين مراسم مهندس ناصر اسكندري توديع و مهندس علي چهل اميراني به عنوان سرپرست شركت برق منطقه اي زنجان منصوب شد.

 



وزير راه و شهرسازي: آزادراه همدان-ساوه امسال به بهره برداري مي رسد

همدان-خبرنگاركيهان:
وزير راه و شهرسازي گفت: آزادراه همدان- ساوه شهريورماه امسال به بهره برداري مي رسد.
مهندس علي نيكزاد در بازديد از روند اجرايي آزادراه همدان-ساوه، افزود: اين بزرگراه به طول 175 كيلومتر احداث شده كه 85 كيلومتر آن در استان همدان و 90 كيلومتر نيز در استان مركزي قرار دارد.
وي ادامه داد: همچنين پروژه راه آهن تهران-همدان به طول 267كيلومتر با فعاليت شش پيمانكار در دست اجرا قرار دارد كه عمليات زيرسازي آن شهريورماه امسال به پايان مي رسد و روسازي پروژه نيز اوايل تيرماه امسال آغاز خواهد شد.
وي اعلام كرد: بزرگراه همدان-قروه نيز از ديگر پروژه هاي استان در بخش راه است كه شهريورماه امسال به بهره برداري مي رسد.
وزير راه و شهرسازي سپس درخصوص پروژه هاي مسكن، اظهار داشت: امسال، تعداد يك و نيم ميليون واحد مسكن مهرشهري و روستايي در سراسر كشور احداث و تحويل متقاضيان مي شود.
وي تكميل و بهره برداري از پروژه هاي مسكن را در ايجاد تعادل در قيمت مسكن تاثيرگذار دانست و گفت: افزايش عرضه، تقاضا را ساماندهي خواهد كرد، هر چند اكنون ميزان افزايش قيمت مسكن از تورم اعلام شده در كشور پايين تر است.
نيكزاد تاكيد كرد: اتفاقات پيش آمده در ديگر بخش هاي اقتصادي كشور، بر افزايش قيمت مسكن اثر گذاشته است.
وي افزود: از 131 هزار و 500 واحد مسكن شهري و روستايي استان همدان كه احداث آنها در دولت هاي نهم و دهم آغاز شده، تاكنون 68 هزار واحد به بهره برداري رسيده، 31 هزار واحد امسال تكميل مي شود و مابقي نيمه اول سال 92 احداث خواهد شد.
وزير مسكن و شهرسازي در ادامه سفر خود به استان همدان، با حضور در جلسه شوراي مسكن و حمل و نقل، طي سخناني گفت: 800 پروژه ملي و زيربنايي در دست اجراي كشور در قالب طرح «مهرماندگار» تا پايان دولت دهم به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: از اين تعداد پروژه طرح مهر ماندگار، 147 مورد سهم وزارت راه و شهرسازي است كه احداث آزادراه، بزرگراه، راه اصلي، فرودگاه، مجتمع هاي اداري و مراكز درماني را شامل مي شود.
وي در عين حال تصريح كرد: وزارت راه و شهرسازي به تنهايي توان حل مشكل مسكن كشور را ندارد و در اين زمينه همگان بايد پيشقدم شده و اهتمام ورزند.
در ادامه جلسه، وزير راه و شهرسازي به اجراي پروژه راه آهن تهران-همدان توسط شركت جهادنصر اشاره كرد و اظهار داشت: جهت تسريع در روند اجراي اين پروژه، مبلغ 20 ميليارد ريال با اخذ تعهد به شركت جهاد نصر پرداخت مي شود كه در صورت عمل نكردن به تعهدات و تاخير در كار، اين شركت خلع يد خواهد شد.
يادآوري مي شود، در اين سفر وزير راه و شهرسازي، همچنين راهدار خانه تجرك در شهرستان فامنين را به عنوان ششصد و بيست و ششمين راهدارخانه كشور، با اعتباري بيش از 4 ميليارد و 322 ميليون ريال افتتاح كرد.
وي در ادامه از طرح هاي راه آهن تهران- همدان، عمليات بهسازي و بازسازي فرودگاه، طرح هاي در دست اجراي مسكن مهر، پروژه در حال اقدام كنارگذر غربي شرقي همدان بازديد و تسريع در روند اجراي آنها را خواستار شد.

 



قرائتي: آموزش و پرورش ما در گسترش احترام و ادب ناموفق است

رئيس ستاد اقامه نماز كشور با تأكيد بر اهميت علم و دانش در اسلام گفت: براي هر انساني واجب است در همه حال در حال خواندن و مطالعه باشد، در اسلام فارغ التحصيل شدن معني ندارد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در آذربايجان غربي تأكيد كرد: آموزش و پرورش امروز كشور ما موفق نبوده است، زيرا با افزايش علم و دانش، احترام و ادب در ميان جوانان نسبت به جامعه و خانواده كاسته شده است.
وي اظهار كرد: معلمي شغل انبيا و فرشتگان است و اين شغل از مهندسي، پزشكي و تمام شغل ها برتر است، معلمان بايد با اين توان نسبت به تقويت فلسفه نماز و فضيلت هاي آن در ميان دانش آموزان تلاش كنند.
قرائتي افزود: معلمان بايد مطالعه را در اولويت برنامه هاي كاري خود قرار داده و دانش آموزان را نيز به مطالعه بيشتر ترغيب كنند.
وي با تأكيد بر اهميت رابطه متقابل بين معلم و شاگرد و تعامل مربيان و خانواده هاي دانش آموزان در جامعه اظهار كرد: داشتن اين نوع روابط در جامعه ما بسيار مهم است، بايد مباني آن هر چه بيشتر مستحكم شود.
قرائتي بهترين وسيله تربيت فرزندان و نونهالان را نهادينه كردن فرهنگ نماز در خانواده ها دانست و افزود: نماز موجب تحول دروني، رفع تشويش و نگراني در ميان دانش آموزان شده و ذهن آنها را براي يادگيري آماده مي كند.

 



سازمان سنجش اعلام كرد
برگزاري آزمون كنكور دوره هاي ترمي علمي كاربردي در تير ماه

سازمان سنجش آموزش كشور جزئيات و شرايط نحوه ثبت نام در آزمون مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دوره هاي ترمي دانشگاه جامع علمي- كاربردي سال 91 را اعلام كرد.
مهلت ثبت نام شركت در آزمون هاي مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دوره هاي ترمي دانشگاه جامع علمي- كاربردي از روز دوشنبه 11 ارديبهشت ماه آغاز مي شود و تا روز يكشنبه 17 ارديبهشت ماه ادامه دارد.
دارا بودن معدل كل حداقل 14 از 20 در ديپلم سه ساله براي داوطلبان نظام جديد و داشتن همين معدل در كارنامه ديپلم براي داوطلبان نظام قديم آموزش متوسطه از شرايط شركت متقاضيان شركت در آزمون مقطع كارشناسي پيوسته دوره هاي ترمي علمي- كاربردي اعلام شده و همچنين داشتن گواهينامه دوره پيش دانشگاهي يا ديپلم نظام قديم آموزش متوسطه (چهار ساله يا شش ساله نظري و هنرستان) ضروري مي باشد.
گزينش دانشجو در هر يك از كد رشته محل هاي تحصيلي براساس نمره كل آزمون و با توجه به صلاحيت هاي عمومي داوطلبان و در دو سهميه آزاد و شاغل و نيز اولويت هاي بومي بودن و سهميه رزمندگان و براساس مصوبات مربوط صورت مي گيرد.
ثبت نام داوطلبان شركت در اين دوره منحصراً از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور امكان پذير است و داوطلبان لازم است به يكي از دو روش پرداخت اينترنتي و يا مراجعه به دفاتر پستي براي دريافت كارت اعتباري ثبت نام و دفترچه در اين آزمون ها ثبت نام كنند.
هزينه ثبت نام براي دريافت يك كارت اعتباري ثبت نام و دفترچه راهنماي شركت در آزمون 11 هزار و 500 تومان است و در صورت مراجعه به پست مبلغ 5 هزار ريال بابت هزينه توزيع دفترچه راهنماي شركت در آزمون و مبلغ 2 هزار و 500 ريال بابت كارت اعتباري ثبت نام نيز توسط دفاتر پستي از داوطلب دريافت مي شود.

 



اعلام نتيجه انتخابات در طالش و رضوانشهر

رشت- خبرنگار كيهان:
نتيجه بررسي صحت برگزاري انتخابات در حوزه انتخابيه طالش-رضوانشهر و ماسال اعلام شد.
سخنگوي هيات نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان در گيلان گفت: پس از بررسي ها، مدرك كارشناسي ارشد احسن الله رادمهر نفر دوم دور اول نهمين دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابيه طالش- رضوانشهر و ماسال مورد تاييد قرار نگرفت.
به گزارش خبرنگار ما احمد قنبريان افزود: به اين ترتيب 15 ارديبهشت ماه، بهمن محمدياري نفر اول و محمود شكري نفر سوم دور اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه طالش- رضوانشهر و ماسال براي نشستن بر كرسي مجلس رقابت خواهند كرد.

 



دانشجو خبر داد
ايجاد دانشگاه آزاد در جزيره ابوموسي

رئيس دانشگاه آزاد از ايجاد دانشگاه آزاد اسلامي در جزيره ابوموسي خبر داد.
فرهاد دانشجو در شصت وپنجمين اجلاس شوراي مركزي دانشگاه آزاد با اعلام اين مطلب افزود: در حال بررسي وضعيت تاسيس اين دانشگاه به عنوان واحد ابوموسي هستيم تا جوانان اين خطه از كشورمان نيز بتوانند از امكانات تحصيلي بالا بهره مند شوند.
وي تاكيد كرد: تسهيل در انتقال دانشجو به محل زندگي پدر و مادر يا همسران، بايد در اولويت قرار گيرد و من يقين دارم اگر اين كار به درستي صورت گيرد، وضعيت دانشگاه هاي مبدا و مقصد بهبود چشمگيري خواهد يافت.
رئيس دانشگاه آزاد تسهيل در روند انتقال دانشجويان را منوط به دقت در اجراي آيين نامه ها دانست و گفت: 800 تا 900 نفر را در قالب افراد مختلف به واحدهاي مختلف دانشگاه اعزام مي كنيم تا تخلفات صورت گرفته در اين راستا را بررسي كنند.
وي در ادامه برخي جزئيات انتقال دانشجويان را اعلام كرد و افزود: اين شرايط مربوط به دانشجوياني است كه از پدر و مادر خود دور هستند و بايد در ابتدا 2 ترم مهمان شوند و اگر ميانگين معدل 2 ترم آنها بالاي 17 شد، انتقال مي يابند در غير اين صورت اگر دانشجو دختر بود و معدل وي بين 15 تا 17 شد، مي تواند مهمان دائم شود ولي در كل طول مهماني شهريه ثابت را به دانشگاه مبدا و شهريه متغير را به دانشگاه مقصد بدهد.
به گفته رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، علي رغم باوري كه در مرفه بودن دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي وجود دارد بايد گفت كه بالاي 70 درصد دانشجويان دانشگاه آزاد از قشر پايين جامعه هستند؛ البته شهريه دانشجويان دانشگاه آزاد نسبت به مدارس غيرانتفاعي يا نسبت به استانداردها پايين تر است اما مهم اين است كه اين ميزان در قياس با توان مردم بالاتر است.
درخواست دانشجو از وزارت خارجه درباره شعبه آكسفورد
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تعليق فعاليت واحد آكسفورد اين دانشگاه از وزارت امور خارجه كشورمان درخواست كرد تا هر چه زودتر با استفاده از راهكارهاي قانوني نسبت به ادامه فعاليت اين واحد اقدام كند.
به گزارش مهر فرهاد دانشجو درباره جزئيات تعليق واحد آكسفورد دانشگاه آزاد گفت: كشور انگلستان در زمينه تعليق واحد آكسفورد دانشگاه آزاد مسائل سياسي آموزشي را با هم مخلوط كرد و موجب شد كه فعاليت اين واحد تعليق شود.
وي ادامه داد: در واحد آكسفورد دانشگاه آزاد تنها يكسري كارمند از 4 سال پيش تاكنون به منظور دريافت مجوز فعاليت مي كردند و هيچ دانشجويي در اين واحد تحصيل نمي كرد. واحد آكسفورد حتي به مرحله دريافت مجوز از انگلستان و وزارت علوم به منظور فعاليت رسمي دريافت نكرده بود.
به گفته رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تنها 40 نفر از دانشجوياني كه در انگليس درس مي خواندند قرار بود پس از اتمام تحصيل در واحد آكسفورد آغاز بكار كنند اما هم اكنون ماموريت كارمندان اين دانشگاه به علت بسته شدن حساب هاي اين واحد به حالت تعليق درآمده است.
دانشجو از وزارت امورخارجه ايران تقاضا كرد تا در چارچوب هاي قانوني موانع موجود بر سر ادامه فعاليت واحد آكسفورد برطرف شود.

 



اخبار ادبي و هنري

مدير يك تلويزيون سلطنت طلب:
هنرمندان خارج نشين براي «ايران» نمي خوانند!
مدير يك تلويزيون سلطنت طلب گفت كه [ به اصطلاح] هنرمندان خارج نشين براي ايران ترانه و سرودي نمي خوانند!
وي مطلب خود را وقتي گفت كه پيش از آن، سرودي در وصف ايران با صداي سالار عقيلي پخش گرديد. جالب اينكه فيلم پخش شده مربوط به مراسمي رسمي در ايران و به همراه تصاوير شخصيت هاي جمهوري اسلامي ايران بود. اين عنصر سلطنت طلب در توجيه استفاده از فيلم مذكور افزود: درد است كه وقتي مي خواهيم سرودي براي ايران پخش كنيم حتماً بايد از كار هنرمندان داخل ايران استفاده نماييم!
حمله به مميزي و طرح يك مجرم!
يك روزنامه زنجيره اي به بهانه اكران يك فيلم، به مميزي در سينماي ايران پرداخت.
روزنامه شرق، به بهانه تجليل از داريوش مهرجويي، او را فيلم سازي دانست كه مميزي سبب كناره گيري او از سينما نشده است.
ادعاي روبرو شدن فيلم ساز ياد شده با مميزي در حالي است كه اين فرد در كار سفارشي سال 88 خود، كليت جامعه ايراني را به مثابه ساختماني رو به ويراني ترسيم كرده بود كه اتفاقاً مجوز نمايش نيز دريافت كرد.
روزنامه ليبرالي مذكور همچنين در تجليل نامه خود از عناصر ضدانقلاب و غيرمتخصص در سينما چون نظير لي لي گلستان نظرجويي كرد و با جعفر پناهي فيلمساز محبوب جشنواره هاي صهيونيستي به گفت وگو پرداخت.
پناهي در فتنه 88، فيلم سازان بيگانه را به حمايت از اراذل و اوباش فتنه گرا فراخواند و در زيرزمين خانه اش، سعي در مستندنمايي ادعاهاي كروبي داشت كه توسط مأموران امنيتي دستگير شد. در پايان بايد اضافه كرد كه مهرجويي همواره در جشنواره هاي داخلي فجر فيلم هاي وي مورد حمايت مسئولين قرار گرفته و در جشنواره فجر موفق به دريافت جايزه شد.
رئيس كتابخانه ملي لهستان:
نام خليج فارس در نقشه جهان، متعلق به1460 ميلادي است
رئيس كتابخانه ملي لهستان كپي نقشه اي از جهان كه متعلق به سال 1460بود را به كتابخانه ملي ايران اهداء كرد.
به گزارش فارس، توماس ماكوسكي، رئيس كتابخانه ملي لهستان در نشست خبري مشترك دو كتابخانه ملي لهستان و ايران، گفت: نقشه اي كه كتابخانه ها به كتابخانه ملي ايران اهداء مي كند كپي نقشه اي از جهان است كه مربوط به سال 1460بوده كه در آن نام خليج فارس نيز درج شده است.
اسلام شناس ايتاليايي نقش زنان تأثيرگذار شيعه را بررسي كرد
«رافائل موريللو» اسلام شناس ايتاليايي در كتاب «اعقاب خاندان پيامبر(ص) در تاريخ معاصر» به تبيين نفوذ ديني سادات ساكن نجف اشرف از جمله زنان چهار خاندان مشهور صدر، خوئي، حكيم و بحرالعلوم پرداخته است.
«رافائل موريللو» اسلام شناس ايتاليايي در نشستي خبري گفت: اين كتاب به زبان انگليسي در ايتاليا منتشر شده است و من در كتابم به بررسي و تبيين نقش سادات شيعه و زنان سيده در خاندان هاي مهم معاصر شيعي و صاحب نفوذ ساكن نجف اشرف پرداخته ام.
موريللو اظهار داشت: كتاب «اعقاب خاندان پيامبر(ص) در تاريخ معاصر» چهار فصل مبني بر تاريخ معاصر عراق بعد از سقوط صدام، منابع مورد استفاده مؤلف در بررسي چهار خاندان و زندگينامه آنها، نقش زنان سيد در تاريخ معاصر، نقش جهاني شدن و ارتباط اين چهار خاندان با دنياي معاصر دارد.
يك لمپن سرگردان:
من در تهران با رقصيدن به جنگ نظام رفتم!
مجري لمپن سابق سيما پس از حضور در يك تلويزيون سلطنت طلب ادعا كرد كه من در سيماي جمهوري اسلامي با رقصيدن به جنگ نظام رفتم و مبارزه كردم!
سيدمحمد حسيني كه در قالب يك برنامه ضعيف و بازاري به تمسخر ارزشهاي ديني روي آورده است، حجاب اسلامي را هدف حمله قرار داد و خود اقدام به رقصيدن كرد.
وي در گفت وگويي اظهار داشت: چون سيماي جمهوري اسلامي مخالف رقصيدن بود من به بهانه هاي مختلف جلوي دوربين مي رقصيدم و به اين شكل با نظام مبارزه مي كردم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14