(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20194 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارشي از آمادگي عراق براي ميزباني ايران و 1+5 و خشم صهيونيست ها از تداوم مذاكرات
خطيب جمعه تهران: غرب در مذاكرات بغداد با لغو تحريم ها حسن نيت خود را نشان دهد
استقبال 1+5 از رويكرد گام به گام درباره ايران
امام جمعه قم: مشكل بيكاري با دستورات ظاهري حل نمي شود
خزاعي: اسرائيل كاري جز اتهام زني به ايران بلد نيست
اعتراض سفير ايران در روسيه به تحريف اظهاراتش در شبكه بلومبرگ
تشييع پيكر شهيد حادثه تروريستي كاظمين در مشهد
رئيس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي ايران: بازي هاي رايانه اي چهارمين صنعت سودآور كشور است
آيت الله مصباح يزدي: اسلام در متن و متون دانشگاه ها بايد جريان داشته باشد
كشت كاكائو در ساحل عاج با تراكتور ايراني
آيت الله مكارم شيرازي: شهيد مطهري پيشگام اسلامي سازي دانشگاه ها بود
اخبار ادبي و هنري



گزارشي از آمادگي عراق براي ميزباني ايران و 1+5 و خشم صهيونيست ها از تداوم مذاكرات

دور دوم گفت وگوها ميان ايران و گروه موسوم به 1+5 در حالي قرار است 3 خرداد در شهر بغداد برگزار شود كه دولت عراق در بيانيه اي بر آمادگي كشورش براي ميزباني اين مذاكرات در موعد مقرر تاكيد كرد.
رسانه هاي عراقي به نقل از «علي الدباغ» سخنگوي دولت نوري المالكي گزارش دادند كه نشست ايران و 1+5 روز 23 مه (سوم خرداد) در بغداد برگزار خواهد شد.
وي در بيانيه اي اعلام كرد: عراق، بيست وسوم مه، ميزبان دور دوم مذاكرات ويژه موضوع هسته اي ايران در نشست 1+5 با حضور هيئت هايي از ايران، آمريكا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان خواهد بود.
در اين بيانيه آمده است: در اين نشست كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا رياست 1+5، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران نيز رياست هيئت ايراني را برعهده خواهند داشت.
خشم صهيونيست ها
همزمان با آمادگي عراق براي ميزباني مذاكرات ايران و 1+5 مقامات تل آويو همچنان از تداوم اين گفت وگوها ناراضي هستند.
در همين رابطه، سايت دبكا فايل وابسته به سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) در گزارشي به نقل از منابع خود نوشت:
ايهود باراك وزير جنگ اسرائيل، روز پنجشنبه 19 آوريل، با لئون پانتا وزير دفاع آمريكا در واشنگتن ديدار كرد تا سوالاتي جدي را درباره گفت وگوهاي دولت آمريكا با ايران مطرح كند. محور اصلي بيشتر اين پرسش ها نيز اين بود «چه شده است؟ آيا توافقي در كار است؟ به من نگوييد كه در توافق با ايراني ها تنها به كمترين ميزان مطالبات و خطوط قرمز بسنده كرده ايد.»
اين پايگاه اينترنتي ادامه داد: «اين پرسش ها از نگراني اسرائيل درباره بي اطلاع ماندن از مذاكرات پشت پرده آمريكا و ايران و امتيازات واگذار شده از سوي آمريكا از جمله تمايل باراك اوباما براي كوتاه آمدن در مقابل ايران، حكايت دارد.»
دبكافايل مي نويسد: «باراك به درخواست شخص بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل آمده بود تا حقيقت را از زبان پانتا بشنود. خود نتانياهو نيز تماس هاي نگران كننده اي را از نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه و ديويد كامرون نخست وزير انگليس دريافت كرده بود.
آنها مي خواستند دريابند كه واشنگتن تا چه حد در واگذاري امتياز به ايران پيش رفته است و مي گفتند شما اسرائيلي ها نسبت به ما نفوذ بيشتري در واشنگتن داريد. شما بايد از ادامه اين سير نزولي جلوگيري كنيد. برلين نيز نگراني هاي خود را در اين زمينه ابراز كرده است.»
در پايان اين گزارش آمده است: «كشورهاي حوزه خليج فارس انتظار داشتند واشنگتن به تهديدهاي ايران در خصوص استفاده از جزيره ابوموسي براي حمله به تنگه هرمز و پايانه هاي نفتي واكنش نشان دهد. اين دولت ها عميقا از سياست نرمش افراطي دولت اوباما در قبال ايران كه حتي تا مرز امتيازدهي در خصوص موضع خود آمريكا در منطقه پيش رفته است، نگران هستند.»
تحليلگران در تهران عقيده دارند سفارش نگارش اين مطلب از سوي بخش عمليات رواني موساد به دبكا فايل نشان دهنده نگراني عميق صهيونيست ها از روند مذاكرات ايران و 1+5 است.

 



خطيب جمعه تهران: غرب در مذاكرات بغداد با لغو تحريم ها حسن نيت خود را نشان دهد

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه غرب در مذاكرات بغداد بايد حسن نيت خود را نشان دهد و با لغو تحريم ها اعتماد مردم ايران را جلب كند، گفت: جمهوري اسلامي هرگز از حق مسلم خود در موضوع هسته اي عقب نشيني نمي كند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي امروزجمعه تهران با اشاره به روز كارگر و روز معلم اظهار داشت: 12 ارديبهشت روز شهادت معلم بزرگ، مجاهد توانمند و نويسنده موفق شهيد مطهري است و بسيار به جاست كه امانتداران بهترين سرمايه كشور بر سر سفره شهيد باشند و خود را متعهد بدانند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه معلم همچون آب حيات بخش است و همه به آن احتياج دارند تصريح كرد: نياز افراد بشر به معلم همچون اكسيژن مبرم و هميشگي است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه معلمان كشورمان در 33 سال اخير عليرغم مشكلات شان با انقلاب همراه بوده اند، يادآور شد: دشمن به معلمان و اساتيد دانشگاه ما اميد داشت در حالي كه شرافت و كرامت آنها دشمن را نااميد كرد.
خطيب موقت تهران در ادامه با اشاره به نقش بسيار مهم آموزش و پرورش عالي خاطر نشان كرد: آنها نياز به تحول دارند و مقام معظم رهبري نيز اين موضوع را امضا و شوراي انقلاب آن را تدوين كرده است.
حجت الاسلام صديقي در ادامه با اشاره به روز كارگر، كارگران را بهترين قشر جامعه عنوان كرد و افزود: آنها همواره توطئه هاي شرق و غرب را از اول انقلاب خنثي كرده و همراه انقلاب بوده اند لذا از قواي سه گانه توقع داريم كميته مشتركي براي زيرنظر داشتن مراكز توليدي تشكيل دهند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه كشور ما در حال حاضر در مرحله سرنوشت سازي از جنگ اقتصادي قرار دارد، خاطر نشان كرد: بنابراين بايد به پا خيزيم و سرافكندگي بيكاري جوانان را ريشه كن كنيم و در عين حال تحريم هاي دشمن را به پيروزي مبدل كنيم.
وي به ارگان هاي ذي ربط از جمله گمرك، وزارت دارايي و همچنين قواي سه گانه يادآوري كرد كه در قبال كارگران و مولدين مسئوليت مهمي برعهده دارند.
حجت الاسلام صديقي با اشاره به مذاكرات هسته اي اظهار داشت: مذاكرات استانبول نشان داد كه دنيا ملت مقتدر و مصمم ايران را باور كرده است از اين رو جمهوري اسلامي هرگز از حق مسلم خود در موضوع هسته اي عقب نشيني نمي كند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه ملت ايران اهل مذاكره و منطق است و اگر طرف مقابل منطقي باشد اين به نفع خود غرب هم است، متذكر شد: آنها بايد تاكنون فهميده باشند كه با چه ملتي رو به رو هستند.
وي تاكيد كرد: غرب در مذاكرات بغداد بايد حسن نيت خود را نشان دهد و با لغو تحريم ها اعتماد مردم ايران را جلب كند.
همچنين حجت الاسلام صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران با دعوت آحاد مردم به تقواي الهي گفت: اگر كسي از جاده زندگي بيرون بيايد احتمال اينكه مسلمان از دنيا نرود، وجود دارد.
وي ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت بانوي دو عالم، در رابطه با جايگاه حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) به گردن اسلام و مسلمانان حق دارد زيرا ايشان با مديريت صحيح خود در بحران اسلام را نجات داد و رسالت عظيم خود را به خوبي ايفا كرد.
وي در توصيه به برگزاركنندگان مجالس عزاي حضرت زهرا(س) گفت: مجالس عزاي حضرت زهرا(س) علاوه بر عبادت بار سياسي نيز دارد؛ اين جنگ نرمي تمام عيار است كه در طول تاريخ، شيعه به وسيله آن واقعيات را افشا مي كرد.
وي درخصوص تلاش هاي دشمنان اسلام براي برچيدن مجالس عزاي ائمه افزود: انگليسي ها رضاخان را مامور مي كنند تا مجالس عزاي ائمه را برچيند زيرا اين مراسم ها بوي حماسه، دفاع و رسوا كردن ظالم و پشتيباني از مظلوم مي دهد.
اختصاص يارانه 10 ميليارد توماني كتاب براي دانشجويان و طلاب
به گزارش فارس، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نطق پيش از خطبه هاي نماز جمعه ديروز تهران، ضمن اشاره به نامگذاري سال 91 به نام «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» گفت: ما علاوه بر توليد نرم افزارهاي ارزشي هم اكنون در كشور صادرات نرم افزار داريم و ديد ما به اين قضيه كاملا متفاوت با غرب است.
وي با بيان اينكه در ايران غالب دست اندركاران در پي ارائه محصولات ارزشمند و ارزشي هستند، ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد به همه دستگاه ها و زيرمجموعه ها گفته شده كه حداكثر اهتمام خود را براي عمل كردن شعار امسال در حوزه فرهنگ كشور به كار گيرند.
حسيني با اشاره به بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب تهران به عنوان بزرگترين رويداد فرهنگي كشور تصريح كرد: برپايي اين نمايشگاه بهترين فرصت براي اشاعه فرهنگ كتابخواني در كشور است.
حسيني با بيان اينكه در نمايشگاه امسال 4200 ناشر از 78 كشور دنيا، 400 هزار عنوان كتاب را براي عموم عرضه مي كنند، گفت: ما امسال 10 ميليارد تومان يارانه كتاب براي قشرهايي كه بيشترين ارتباط را با كتاب دارند از قبيل دانشجويان و طلاب در نظر گرفته ايم كه بخشي از آن به صورت كتاب خريداري شده و بخشي هم به صورت نقدي پرداخت مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در سال 90، 69 هزار عنوان كتاب در كشور به چاپ رسيد كه اين ميزان 4 هزار عنوان بيشتر از سال 89 است.
حسيني ضمن اشاره به مبحث فرهنگ رضوي افزود: ما در نمايشگاه امسال به طور جدي پيگير مبحث فرهنگ رضوي هستيم و معتقديم اين روح شهادت و معنويتي كه در كشور ما وجود دارد باعث دستيابي به اين پيروزي ها و موفقيت ها شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: از هم اكنون تا زمان ميلاد حضرت ثامن الحجج(ع) در مراكز استان ها به طور متناوب نمايشگاه هايي را با موضوع فرهنگ رضوي خواهيم داشت.
وي با اشاره به سفر اخيرش به كشور تركمنستان اظهار داشت: در ديدار با رئيس جمهور تركمنستان قرار بر اين شد كه مركزي براي پاسداشت مقام امام رضا(ع) در مرو ساخته شود.

 



ريابكوف اعلام كرد
استقبال 1+5 از رويكرد گام به گام درباره ايران

معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد كه اعضاي 1+5 تمايل خود را براي اتخاذ رويكرد گام به گام در قبال برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده اند.
به گزارش پرس .تي وي «سرگئي ريابكوف»، معاون وزير خارجه روسيه گفت: ايران و كشورهاي روسيه، چين، آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان كه عضو گروه موسوم به گروه 1+5 هستند درباره طرح پيشنهادي سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در مذاكرات اخير خود كه 26 فروردين ماه در استانبول تركيه برگزار شد، با يكديگر بحث و گفت وگو كردند، گرچه اين طرح موضوع اصلي گفت وگوهاي اخير ايران با 1+5 نبوده است.
سرگئي ريابكوف كه نمايندگي روسيه در مذاكرات اخير استانبول را بر عهده داشت، گفت كه ايران و كشورهاي 1+5 به اين طرح پيشنهادي روسيه به عنوان يكي از طرح هايي كه با هدف حل و فصل اين موضوع پيشنهاد شده است، ابراز تمايل كرده اند.
در همين رابطه، مشاور ارشد هيلاري كلينتون در امور ايران طي نشستي در بنياد كارنگي در واشنگتن مشكل اصلي در مذاكرات پيش رو ايران و 1+5 را در اين دانست كه تهران به ازاي هر گامي كه برمي دارد يك امتياز از غرب مطالبه خواهد كرد.
ولي رضانصر روز چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 (25 آوريل 2012) گفت: «برخي اين نگراني را دارند اين مذاكرات طولاني شود. ما به سرعت پي خواهيم برد آيا ايراني ها به دنبال رسيدن به توافق هستند يا خير. در صورتي كه احساس كرديم آنان به دنبال وقت كشي باشند آن را اعلام خواهيم كرد و از گفت وگو خارج خواهيم شد.»
نصر درباره معيار آمريكا براي تشخيص اينكه چه چيزي وقت كشي محسوب مي شود چيزي نگفت.
نصر ادامه داد:«در مسئله لغو تحريم ها نيز تا زماني كه ايران يك تضمين قابل قبول بين المللي ارائه نكند بعيد است اين مجازات ها حذف شود. آغاز لغو اين تحريم ها نيازمند آن است كه افكار عمومي، دولت و كنگره آمريكا به اين مسئله متقاعد شده باشند كه پيشرفتي در اين مذاكرات حاصل شده است.»
ولي نصر در ادامه افزود: «پس از دور اول اين مذاكرات گفته شده مثبت بوده است ولي به نتيجه رسيدن اين مذاكرات با موانعي روبرو است. ايران در برابر هر عقب نشيني امتيازي مي خواهد . اين عقب نشيني نيز به معناي آغاز لغو تحريم ها است ولي اين تحريم ها به دلايل متعدد و نه مرتبط با برنامه هسته اي ايران تصويب شده است.»به عقيده كارشناسان در تهران مشكل اصلي در مذاكرات دروني گروه 1+5 اكنون اين است كه آمريكا، انگليس و فرانسه تدوين يك فرآيند گام به گام بر مبناي لغو تحريم ها را نمي پذيرد در حالي كه بقيه اعضاي گروه 1+5 بر اين امر اصرار دارند.
اين رفتار آمريكا خلاف توافق مذاكرات استانبول 2 و خلاف سخن وزير خارجه اين كشور است كه گفته بود واشنگتن فرآيند گام به گام را قبول دارد.

 



امام جمعه قم: مشكل بيكاري با دستورات ظاهري حل نمي شود

امام جمعه قم گفت: اميدواريم مسئولان كشور براي حل مشكل بيكاري تلاش كنند چرا كه اين مشكل با تعارف و دستورات ظاهري حل نمي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله ابراهيم اميني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: بايد براي حل اين مشكل، برنامه ريزي داشت و مسئولان نيز بايد با توجه به سال جديد كه از سوي رهبر انقلاب به نام حمايت از كار و سرمايه ايراني نام گذاري شده است نهايت تلاش خود را به كار گيرند.
وي به هفته كار و كارگر اشاره كرد و گفت: كارگران در عرصه هاي مختلفي چون صنعت، كشاورزي و سازندگي فعال بوده و نقش مهمي در خودكفايي كشور دارند ضمن اينكه امام خميني نيز حمايت از كارگران را جزو برنامه هاي خود اعلام كردند، بنابراين بايد به اين مهم توجه داشت و آن را در حد شعار باقي نگذاشت.
خطيب جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت آيت الله مطهري اظهار داشت: اين شهيد بزرگوار داراي ويژگي هايي بود كه در كمتر كسي ديده مي شود كه نخستين مورد اين است كه وي تا به عمق مطلبي پي نمي برد، چيزي در مورد آن نمي نوشت به طوري كه نوشته هاي مطهري نشان مي دهد كه به عمق مسائل فلسفي دست يافته بود.
وي با تاكيد بر ارج گذاشتن به مقام معلم در جامعه گفت: معلمان بايد قدر خود را بدانند زيرا موقعيت شغلي آنها به خواست خداوند بوده و در واقع نقش آنها، سازندگي نسل بعدي اجتماع است.
استاد حوزه علميه قم تاسيس نهاد سپاه را يكي از اقدامات باارزش امام خميني دانست و گفت: نقش سپاه پاسداران در انقلاب بر همگان روشن بوده و مستكبران جهان ضربه هاي گوناگوني بر پيكره اين نهاد وارد كرده اند اما خداوند پشتيبان سپاه بوده و آنها را در حراست از نظام اسلامي ياري مي كند.
وي با توصيه نمازگزاران به تقواي الهي و ترك محرمات گفت: بدون اخلاق، كشور آباد نمي شود و افراد نيز اصلاح نخواهند شد بنابراين همگان يعني مردم عادي و نيز مسئولان بايد اخلاق حسنه را رعايت كنند.

 



در شوراي امنيت
خزاعي: اسرائيل كاري جز اتهام زني به ايران بلد نيست

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در جلسه شوراي امنيت اين سازمان ترور دانشمندان هسته اي كشورمان را از جمله اقدامات رژيم صهيونيستي در چارچوب تروريسم دولتي عنوان كرد.
محمد خزائي در سخنراني خود با اشاره به ادعاهاي نماينده رژيم صهيونيستي تصريح كرد: نماينده اين رژيم در چارچوب سياست هاي جنگ طلبانه و عمليات رواني تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي ايران از تريبون شوراي امنيت براي ايراد اتهامات بي اساس عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده مي كند و در اظهارات اخير خود اتهامات بي پايه اي را در مورد قاچاق سلاح عليه ايران وارد كرده است. شرايطي كه اين رژيم از طريق عوامل خود به اقدامات جنايتكارانه اي از جمله تروريسم دولتي دست زده كه نمونه روشن آن ترور دانشمندان هسته اي ايران است.

 



با حضور آحاد مردم صورت گرفت
تشييع پيكر شهيد حادثه تروريستي كاظمين در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
پيكر پاك حاج سيد حيدر هاشمي نژاد، بر دوش هزاران نفر از مردم شهيدپرور مشهد تشييع و در آرامگاه خواجه ربيع مشهد، به خاك سپرده شد.
در اين مراسم كه خانواده هاي شهدا، جانبازان و آزادگان و جمع كثيري از آحاد مردم حضور داشتند، پيكر اين شهيد والامقام از مقابل مجتمع مهديه مشهد تا حرم رضوي تشييع و پس از طواف در آرامگاه خواجه ربيع به خاك سپرده شد.
گفتني است، شهيد حاج حيدر هاشمي نژاد 31 فروردين بر اثر انفجار تروريستي در كاظمين به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

 



رئيس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي ايران: بازي هاي رايانه اي چهارمين صنعت سودآور كشور است

رئيس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي كشور گفت: بازي هاي رايانه اي چهارمين صنعت سودآور كشور است.
به گزارش ديروز ايرنا، به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاداسلامي كاشان، «بهروز مينايي» در پيامي به اولين دوره مسابقات ملي بازي سازي رايانه اي كشور كه در واحد كاشان برگزار مي شود گفت: صنعت بازي سازي از موسيقي و سينما پيشي گرفته و رتبه نخست را در بين صنايع سرگرمي فرهنگي از آن خود كرده است.
وي تصريح كرد: مديريت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در راستاي سرگرم كردن مخاطبان و توجه به كاركردهاي مهم ديگري همچون برنامه ريزي، ايجاد روحيه اميد، نشاط، تعامل و همكاري بسيار ضروري است.
مينايي برگزاري مسابقات ملي بازي سازي رايانه اي را در راستاي ايجاد انگيزه بيشتر در ميان دانشجويان بازي ساز و علاقه مند و همچنين كشف استعدادهاي جوانان در اين زمينه موثر عنوان كرد.
اولين دوره مسابقات ملي بازي سازي رايانه اي كشور از دوازدهم ارديبهشت ماه به مدت دو روز با حضور 35 تيم از سراسر كشور در دانشگاه آزاد اسلامي كاشان برگزار مي شود.

 



آيت الله مصباح يزدي: اسلام در متن و متون دانشگاه ها بايد جريان داشته باشد

آيت الله مصباح يزدي گفت: وقتي مي گوييم دانشگاه ما بايد اسلامي باشد، يعني اسلام در متن آن و متون دانشگاه جريان داشته باشد و بايد به اصل دين پرداخته شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم آيت الله مصباح يزدي پنجشنبه شب در جلسه طرح معرفت افزايي استادان دانشگاهها با موضوع علم ديني ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: اميد است از آن بانوي بزرگوار درس گرفته و همواره زندگي ما مطابق زندگي آن بزرگوار باشد.
وي در ادامه با اشاره به واژه دين و علم گفت: اين دو واژه در اصل با يكديگر متفاوت است اما مي توانند در يك مفهوم با يكديگر اشتراك داشته باشند.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني با اشاره به موضوع اسلامي كردن دانشگاهها تصريح كرد: اسلامي كردن دانشگاه به اين منظور است كه علوم ما اسلامي شود و اسلام بر محور آن قرار گيرد.
وي با اشاره به فرق علوم ديني و علوم غيرديني افزود: اگر مسائل علمي براساس منابع ديني و فقه باشد، آن علم ديني است و اگر مباحث مطرح شده براساس مسائل ديني نبوده و براساس تحليل و تجربه باشد، آن علم غيرديني خواهد بود.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه اصل دين رابطه انسان با خداوند است و در همه مسائل نيز وجود دارد تاكيد كرد: وقتي مي گوييم دانشگاه ما بايد اسلامي باشد، يعني اسلام در متن آن و متون دانشگاه جريان داشته باشد و بايد به اصل دين پرداخته شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برخي مخالفت ها با دين گفت: برخي در تلاش هستند تا دين را در رابطه انسان با خداوند محصور كنند.
وي ابراز داشت: برخي مي گويند اسلام جنبه علمي نداشته و ذوقي است و راحت هم مي توان دين خود را تغيير داد، مثلا اگر صبح يك دين داري مي تواني عصر هم يك دين ديگر داشته باشي.
وي افزود: اما ما معتقديم كه دين در تمام زندگي ما جريان داشته و دين قلمرو زندگي بشريت است كه بايد به آن نگاه خاص داشت.
آيت الله مصباح يزدي تاكيد كرد: هدايت به سعادت انسانها در گرو دين است و دين در تمام زندگي بشر نقش دارد. ساختمان هم در دايره دين است، اما نه از جهات اينكه با سيمان ساخته شده يا آجر، بلكه از اين حيث كه اين ساختماني كه ساخته شده مزاحمتي براي مردم ندارد.

 



ايران تراكتور مورد نياز ساحل عاج را تامين مي كند
كشت كاكائو در ساحل عاج با تراكتور ايراني

سفير ساحل عاجل خواستار راه اندازي خط توليد تراكتور ايراني در اين كشور شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، «ابوالفتح ابراهيمي» مديرعامل گروه صنعتي تراكتورسازي ايران در نشستي با سفير ساحل عاج گفت: اين تقاضا از طرف كشور ايران و مجموعه تحت مديريتش مورد بررسي قرار مي گيرد تا با ارزيابي بازار و نياز كشاورزان ساحل عاج در صورت وجود توجيه اقتصادي، خط توليد تراكتور در اين كشور راه اندازي شود.
وي افزود: براي كوتاه مدت نيز تراكتورسازي اعلام آمادگي كرد تا نياز كشاورزان ساحل عاجل را از طريق واحد مونتاژ و توليدي تراكتورسازي ايران در سنگال تامين كند و طي امسال اولين محموله تراكتور ايراني به اين كشور ارسال مي شود.
ابراهيمي با بيان اينكه پيش بيني مي شود نياز داخلي ساحل عاج سالانه 300 دستگاه تراكتور باشد، گفت: با توجه به محصولات كشاورزي اين كشور نياز كشاورزان ساحل عاجي به ادوات كشاورزي در رنج تراكتورهاي متوسط بين 70 تا 90 اسب بخار است.
ابراهيمي تاكيد كرد: با توجه به توليد محصول كاكائو در ساحل عاج و تامين نياز صنايع غذايي ايران از طريق اين كشور، تلاش مي شود تا از طريق مبادله پاياپاي نيز در تبادلات بين دو كشور تسريع به وجود آيد.
عضو كميسيون صنايع اتاق بازرگاني ايران اضافه كرد: حضور گروه صنعتي تراكتورسازي ايران در كليه كشورهاي آفريقايي ملموس است ولي با توجه به مستعد بودن كشاورزي ساحل عاج در غرب آفريقا، حضور در بازار اين كشور نيز مي تواند باعث رونق اقتصادي هم براي ايران و هم براي اين كشور باشد.

 



آيت الله مكارم شيرازي: شهيد مطهري پيشگام اسلامي سازي دانشگاه ها بود

آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» گفت: شهيد مطهري با نگرش نويني كه به اسلام داشت پيشگام اسلامي سازي دانشگاه هاي كشور بود.
وي روز پنج شنبه در ديدار اعضاي ستاد برگزاري يادواره شهيد مطهري افزود: يكي از دلايل حضور ايشان در دانشگاه ها اين بود كه چهره هاي دانشگاهي بدانند در حوزه، افكار نو وجود دارد.
به گزارش مركز خبر حوزه، وي با اشاره به ويژگي هاي شهيد مطهري خاطرنشان كرد: ايشان، عالم جامعي بودند كه در فقه، اصول، حديث و فلسفه تسلط خاصي داشتند.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به زمان شناسي شهيد مطهري، ادامه داد: ايشان در عين اين كه به نيازهاي زمان توجه داشتند، مطالعه و آثار خود را نيز به آن اختصاص مي دادند.
اين مرجع تقليد با اشاره به پشتكار استاد شهيد مطهري افزود: در زندان رژيم طاغوت، ايشان را مي ديدم كه چگونه كلاس هاي تبيين معارف اسلامي را براي زندانيان برگزار مي كردند و در بحث هاي علمي با ديگر شخصيت هاي علمي شركت مي كردند.
وي با اشاره به اهميت دو سلاح قلم و بيان براي هر پژوهشگر اسلامي، يادآور شد: اين دو سلاح مي تواند عامل توفيق هر مبلغي باشد، شهيد مطهري توانست با استفاده از اين دو ابزار از مقدسات اسلامي دفاع كند.
اين استاد عالي حوزه علميه قم پيشنهاد كرد در هر سال برنامه جديدي در دستور كار اين ستاد قرار گيرد تا مردم با اين شخصيت و افكار ايشان آشنايي بيشتري پيدا كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

عصبانيت ضدانقلاب از درج يك پاورقي در روزنامه كيهان
سايت هاي ضدانقلاب از پنجشنبه گذشته و به بهانه اخراج 2 تن از اساتيد مروج سكولاريسم از دانشگاه، موجي از فحاشي عليه روزنامه كيهان و كتاب «ارتش سري روشنفكران» (جلد 45 از مجموعه كتاب هاي نيمه پنهان) را به راه انداختند. پاورقي اين كتاب تا پايان فروردين در روزنامه كيهان به قلم «پيام فضلي نژاد» منتشر شد و در آن آراء و فعاليت هاي مروجان علوم انساني سكولار در دانشگاه هاي كشور بررسي و تحليل گشته بود. در اين پاورقي بيوگرافي چهره هاي مروج ليبرال سرمايه داري نظير «عزت الله فولادوند» و «خشايار ديهيمي» و اساتيدي مانند «سعيد حنايي كاشاني»، «ناصر فكوهي»، «حميدرضا جلايي پور» و... منتشر شد. پس از ادعاي برخي محدوديت ها براي فعاليت اساتيد فعال در فتنه سبز (كه وزير علوم هفته گذشته نيز وعده آن را براي چندمين بار داده است)، بيش از 20 سايت خبري ضد انقلاب از جمله سايت «ايران امروز» (وابسته به گروهك تروريستي فدائيان)، «پيك ايران»، سايت صهيونيستي «بالاترين» (به سردبيري منوشه امير، سردبير راديو اسرائيل)، «ايران سبز» (ارگان حلقه ماسوني لندن)، «ايران گلوبال» (ارگان ملي- مذهبي ها) و... پاورقي مندرج در روزنامه كيهان را سبب اخراج اساتيد سكولار از دانشگاه ها دانسته اند!
شايان ذكر است كتاب «ارتش سري روشنفكران» در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران (12 ارديبهشت 1391) در غرفه انتشارات كيهان براي نخستين بار عرضه خواهد شد.
هشدار به سوء استفاده مالي برخي سايت ها به بهانه يارانه كتاب
در آستانه برپايي نمايشگاه كتاب، برخي سايت هاي غير معتبر اقدام به سوء استفاده از مردم كرده اند.
اين سايت هاي غيرمعتبر اعلام كردند افراد مي توانند براي استفاده از خريد يارانه اي كتاب هاي خارجي و همچنين براي دريافت فهرست كتاب هاي لاتين و مرجع، اطلاعات شخصي شان را ثبت كنند.
بخش بين الملل بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب با انتشار اطلاعيه اي فعاليت اين سايت ها را محكوم كرد و آن را سوء استفاده تبليغاتي دانست.
براين اساس، مردم براي دريافت فهرست كتاب هاي خارجي مي توانند به صورت مستقيم به دفتر مجامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مراجعه و يا از طريق سايت نمايشگاه كتاب www.TIBF.ir فهرست كتاب ها را دريافت كنند.
شنود مكالمات تلفني فيلمسازهاي منتقد در آمريكا
«مايكل مور» كارگردان آمريكايي برنده نخل طلا اعلام كرد، اطمينان دارد مكالمات تلفني او از سوي دولت آمريكا شنود مي شود.
به گزارش ايسنا، «مايكل مور» كه از منتقدين سرسخت سياست هاي دولت آمريكا محسوب مي شود، در حاشيه جشنواره فيلم تريبكا گفت: تصور مي كنم هر زمان كه با تلفن صحبت مي كنم و يا از طريق اينترنت ايميلي ارسال مي كنم، توسط سرويس هاي امنيتي آمريكا كنترل مي شود.
وي با اشاره به رسوايي شنود تلفني كه براي سرويس خبري انگلستان به وجود آمد، اطمينان داد شبكه خبري «فاكس نيوز» آمريكا نيز دچار اين رسوايي خواهد شد.
مايكل مور در اين باره اعلام كرد: بسيار علاقه مندم ببينم براي فاكس نيوز و شنود تلفني آن چه سرنوشتي پيش خواهد آمد. نمي توانم باور كنم كه اين رسوايي فقط در انگلستان بوده و مطمئناً در آمريكا نيز چنين اتفاقي در حال وقوع است.
به گزارش روزنامه گاردين، «سوزان ساراندون»، بازيگر نامدار هاليوودي و برنده جايزه اسكار نيز كه به همراه مايكل مور در اين گفت وگو حضور داشت اعلام كرد، آنها از سوي آژانس هاي امنيتي دولت آمريكا تحت كنترل قرار دارند. ساراندون با اظهار اينكه مكالمات تلفني او ضبط مي شود اعلام كرد، هفته آينده قرار است به كاخ سفيد برود، اما هيچ كنترل امنيتي از او انجام نشده و اين نشانه آن است كه دولت آمريكا او را كاملاً زير نظر دارد.
كشف 3 انبار توزيع اسباب بازي هاي غيرمجاز در تهران
به گزارش خبرنگار كيهان با همكاري رياست محترم پليس امنيت اخلاقي، مقام محترم قضايي و حضور نمايندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 3 انبار توزيع اسباب بازي هاي غيرمجاز در منطقه صالح آباد تهران كشف و پلمب گرديد. در ميان اسباب بازيهاي اشاره شده كه با فرهنگ اسلامي و ايراني ما مغايرت داشته و ترويج مد و فرهنگ غربي را بصورت هدفمند دنبال مي نمود محصولاتي چون عروسكهاي باربي، عروسكهاي حاوي مدهاي مو و لباس هاي روز دنيا، بازيهاي سرگرمي (قمار در اشكال مختلف) به چشم مي خورد.
ذكر اين نكته ضروري است كه عمده محصولات كشف شده از كشور چين بوده و بديهي است گمركات كشور در اين خصوص ميبايست با همكاري متوليان فرهنگي كشور بررسي هاي لازم را انجام دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14