(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20197 

محيط زيست در چشم انداز سند بيست ساله
دبيرستاد اجرايي طرح توسعه بخش كشاورزي كشور: اعتبارات طرح توسعه كشاورزي 15هزار ميليارد ريال است
ايران در كيهان
راه اندازي پايگاه «و.ب.دا» در 27 دانشگاه علوم پزشكي كشور
معاون اداري، مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري: بودجه دانشگاه هاي كشور 24 درصد افزايش يافت
تربت جام رتبه اول زكات را در خراسان رضوي كسب كرد
سيل 145 ميليارد ريال به كشاورزي كاشان خسارت وارد كرد
فاز دوم طرح جامع بندرخليج فارس درسال 95 به اتمام مي رسد
سخني با شهردار خرمدره
10 شهرك صنعتي مازندران به بخش خصوصي واگذار مي شود
صيد بيش از 15هزار تن ماهي كيلكا در مازندران
تجليل از افتخارآفرينان كودك و نوجوان در تايباد
رئيس كل دادگستري همدان: سياست قوه قضائيه كاهش جمعيت زندان هاست
فولاد قاين درصدر 8 طرح فولاد كشور
معاون فرماندار:خشكسالي در قاينات نگران كننده است



محيط زيست در چشم انداز سند بيست ساله

باتوجه به اهميت جهاني محيط زيست توجه به فناوري زيست محيطي و سازگار كردن توسعه با محيط زيست ضروري است.
افزايش جمعيت در 3دهه گذشته، توسعه روزافزون صنايع، افزايش توليدات كشاورزي و غيره منجر به افزايش انرژي و منابع پايه و به تبع آن تخريب بيشتر محيط زيست و منابع طبيعي شده است و روزبه روز برآلودگي هوا، آب، خاك و صدا افزوده شده و از سطح جنگل ها و مراتع كاسته مي شود.
در شرايط موجود از يك سو كشور نيازمند توسعه و از سوي ديگر با محدوديت هايي از جمله كم آبي، خشكسالي و زيست بوم هاي شكننده مواجه است بنابراين براي حفظ منابع طبيعي خدادادي و بهره برداري بهينه و پايدار، نيازمند سياست گذاري و برنامه ريزي كارآمد و تدوين چارچوبي است كه با رعايت الزامات آن بتوان به استمرار، پايندگي و توأم به توسعه رسيد و در عين حال محيط زيست را حفظ كرد. در اين ارتباط مديركل سازمان حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: توجه كافي به محيط زيست در برنامه هاي توسعه كشور، افزايش آگاهي هاي زيست محيطي برنامه ريزان و مسئولان كشور و همكاري هاي فرابخشي براي عملياتي شدن برنامه هاي محيط زيست مي تواند حفظ ظرفيت هاي محيطي براي زندگي بهتر و بهره مندي از محيط زيست مطلوب كه هدف افق چشم انداز است را تضمين كند.
لازم به يادآوري است در برنامه پنجم توسعه كه هم اكنون بخش محيط زيست آن به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است چهار ماده به محيط زيست اختصاص داده شده است (173-170) در اين بخش مواد قانوني مربوط به آموزش همگاني و اطلاع رساني زيست محيطي در سطح ملي و منطقه اي (بند الف و ب ماده 64) و جلوگيري از شكار بي رويه (بند ب ماده67) و ارزش گذاري اقتصادي منابع(ماده59) از برنامه چهارم توسعه، تنفيذ شده است و مواد قانوني ديگري با موضوعات مديريت يكپارچه زيست بومي و اجراي برنامه عملي تنوع زيستي، ارزيابي زيست محيطي پروژه ها، خوداظهاري، كاهش آلودگي هوا، كاهش حجم پسماند ورودي به محل هاي دفن، شناسايي كانون هاي انتشار ريزگردها و مهار آن، كنترل و كاهش ميزان انتشار گازهاي گلخانه اي، ممنوعيت بهره برداري صنعتي و معدني از تالاب هاي داخلي و مديريت يكپارچه تالاب هاي كشور آمده است.
در برنامه هاي پنج ساله كشور، برنامه هاي محيط زيست هم ازنظر كمي و كيفي افزايش قابل ملاحظه اي يافته است به طوري كه يك تبصره در سال هاي اول بعد از انقلاب به يك بخش اختصاصي و موضوعات متنوع زيست محيطي ارتقا يافته است و آنچه مسلم است ورود برنامه هاي محيط زيست در سطح كلان كشور تأثير بسزايي در عملكرد زيست محيطي در سطح جامعه خواهد داشت.
رعايت استانداردهاي زيست محيطي خودروها و خروج خودروهاي فرسوده از چرخه حمل ونقل، حذف سرب از بنزين، پرداخت جريمه توسط واحدهاي توليدي و خدماتي آلوده از جمله اقداماتي است كه در جهت كنترل آلودگي كلان شهرها در قانون برنامه توسعه سوم و چهارم آمده است.
باتوجه به اهميت جهاني محيط زيست و بروز بحران هايي نظير تغييرات آب و هوايي در صحنه جهاني و روند روبه رشد توسعه در كشور توجه به فناوري زيست محيطي و سازگار كردن توسعه با محيط زيست ضروري به نظر مي رسد و از طرف ديگر براساس سند 20ساله ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب، ايران كشوري توسعه يافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه با هويت اسلامي و انقلابي، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بين المللي خواهد بود كه بايستي از شاخص هايي از جمله محيط زيست مطلوب بهره مند شود با توجه به اينكه در سياست هاي كلي نظام نيز به حفظ و احياي محيط زيست و منابع طبيعي اشاره شده است لازم است براي دستيابي به اين مهم و رويارويي با بحران هاي جهاني و حفاظت، احيا و بازسازي محيط هاي آسيب ديده، جايگاه محيط زيست در برنامه هاي توسعه كشور بايد بگونه اي باشد كه سبب تحقق اين امر شود.
شهركرد- خبرنگاركيهان
يادداشت خبرنگار

 



دبيرستاد اجرايي طرح توسعه بخش كشاورزي كشور: اعتبارات طرح توسعه كشاورزي 15هزار ميليارد ريال است

سنندج-خبرنگاركيهان:
دبيرستاد اجرايي طرح توسعه بخش كشاورزي گفت: اعتبارات تخصيص داده شده به اين طرح 15 هزار ميليارد ريال است.
به گزارش خبرنگار ما از سنندج، با حضور معاون وزير و رئيس سازمان جنگل ها مراتع و آبخيزداري و دبيرستاد توسعه بخش كشاورزي نشست ستاد اجرايي طرح توسعه بخش كشاورزي كردستان برگزار شد.
در اين نشست علي اورنگي با اشاره به نقش كليدي و منحصر به فرد بخش كشاورزي، گفت: در كشور نمي شود از اقتدار و استقلال ملي حرف زد و به راحتي از كنار اين بخش به خاطر ظرفيتها، قابليتها و توانمندي هايي كه دارد و در افزايش اشتغال، افزايش توليد، افزايش صادرات و ... نقش بسزايي ايفا مي كند، براحتي گذشت.
وي از اهتمام دولت دهم و بويژه رئيس جمهور براي عملياتي كردن طرح توسعه بخش كشاورزي خبر داد و گفت: اين طرح مهم در سال گذشته و در هيئت دولت مصوب شد.
اورنگي نرخ سود تمام تسهيلات در اين طرح را به صورت واحد هفت درصد اعلام كرد و گفت: در جلسه اي كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد، طرح هاي نيمه تمام و راكد مشمول اين طرح قرار گرفتند تا با استفاده از اين تسهيلات و اعتبارات لازم اين طرحها فعال شوند و به اتمام برسند.
رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور از ظرفيت و موقعيت جغرافيايي كردستان در بخش كشاورزي با توجه به دارا بودن خاك مناسب، آب، هوا و شرايط بسيار مطلوب ابراز خرسندي كرد و گفت: قطعا يكي از بخش هاي سند توسعه استان كردستان همين بخش كشاورزي است كه به عنوان يك موقعيت ممتاز قابليت خودش را در زمينه پيشرفت اقتصادي استان نشان خواهد داد.
وي اظهار داشت: بايد با تجهيز سرمايه در كنار ساير بخشها و انتقال فناوري تلاش كنيم تا طرح توسعه كشاورزي بخوبي اجرا و شغل پايدار ايجاد شود تا اختلاف چندين برابري درآمد بين شهر و روستا از بين رود.

 



ايران در كيهان

كاهش تصادفات
چهاردانگه- خبرنگار كيهان:فرمانده منطقه انتظامي شهرستان اسلامشهر، اظهار داشت: طي فروردين ماه سال جاري ميزان تصادفات جرحي و فوتي، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 100 درصد كاهش يافته و هيچ مورد فوتي و جرحي نداشته ايم.
سرهنگ حمدالله نورايي درباره كشفيات پليس گفت: تعداد 106 دستگاه خودرو و 34 دستگاه موتورسيكلت در طي يكماه گذشته توسط ماموران نيروي انتظامي شهرستان اسلامشهر كشف شده و در طي همين مدت نيز بيش از 3000 لوح فشرده غيرمجاز كشف و ضبط شده است. وي تصريح كرد: پليس به شدت با مجرمان برخورد مي كند.
افزايش كمك خيران
همدان- خبرنگار كيهان مدير كميته امداد امام خميني(ره) كبودرآهنگ گفت: كمك حاميان و خيران اين شهرستان به ايتام تحت پوشش كميته امداد، در سال گذشته نسبت به سال ماقبل، 55 درصد افزايش يافت.
بنابه اعلام روابط عمومي كميته امداد شهرستان كبودرآهنگ، جمشيد محمدي افزود: در حال حاضر 562 يتيم، تحت حمايت اين كميته قرار دارند كه 500 نفر آنان داراي حامي هستند.
وي ادامه داد: حمايت از اين ايتام را تعداد 1831 نفر از خيرين استاني و برون استاني برعهده گرفته اند.
مدير كميته امداد امام خميني كبودرآهنگ، يادآور شد: طي سال گذشته، حاميان ايتام و خيران، مبلغ 4 ميليارد و 260 ميليون و 581 ريال به يتيمان تحت پوشش به صورت نقدي و كالايي، كمك كرده اند.
برگزاري همايش آموزشي استاندارد
¤ همايش آموزشي استاندارد ملي سيستم مديريت فراگير و نقش آن در تحقق شعار «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» براي اولين بار در كشور در همدان برگزار شد.
در اين همايش، فرهاد تيموري، مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان همدان گفت: اين همايش ويژه مديران كل، روساي سازمان ها و معاونان استانداري، مديران و مسئولان كنترل كيفي واحدهاي توليدي است كه آموزش آن در سالن اداره استاندارد توسط دكتر ناصر صادقي فرد مولف و دبير تدوين استاندارد سيستم مديريت فراگير ISIRI 13000 انجام شد.
وي افزود: توجه به ضرورت استقرار سيستم مديريت فراگير جهت موفقيت در توليد ملي و نقش استاندارد مذكور در بهره وري بهتر از سرمايه هاي توليدي، بررسي تاثير اجراي اين استاندارد در ارتقاي توانايي سازمان هاي توليدي براي رقابت در عرصه هاي بين المللي از جمله اهداف اين همايش است.
ترويج امر به معروف و نهي از منكر
ايوان غرب- خبرنگار كيهان: همايش امر به معروف و نهي از منكر با حضور فرهيختگان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ايوان غرب برگزار شد.
در اين همايش چراغي پور رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منكر فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام گفت: اين همايش ها در شهرستان هاي ايلام- ايوان- شيروان و چرداول- آبدانان- دهلران- دره شهر برگزار شده و هدف از برگزاري آنها ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر و ايجاد بسترهاي لازم براي فرهنگ سازي و تذكر لساني در بين هنرمندان است.
چراغي پور افزود: توليد آثار فرهنگي و هنري در خصوص امر به معروف و نهي از منكر از ديگر اهداف اين همايش است.
آبگيري بند خاكي
نائين- خبرنگار كيهان: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نائين گفت: با توجه به بارندگي هاي اخير، بند خاكي كليزه محمديه نائين آبگيري شد.
كيوان لوكي اناركي افزود: اين بند خاكي كه در شمال شهر نائين و در كنار كوه كليزه نايين واقع شده است، ظرفيت ذخيره سازي بيش از 10 هزار مترمكعب آب را دارد.
رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان نايين خاطرنشان كرد: اين بند خاكي با همكاري اهالي محله محمديه نايين و اداره راه و ترابري شهرستان ايجاد شده كه در حال حاضر با مطالعات انجام شده توسط اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تغيير مكان اين سد در دستور كار است.
لوكي اناركي ظرفيت آبگيري سد جديد را بيش از 200 هزار مترمكعب عنوان كرد و بيان داشت: براي احداث اين بند خاكي اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و 500 ميليون ريال پيش بيني شده است.
كنترل آب هاي سطحي
سمنان- خبرنگار كيهان: سرپرست معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان گفت: با اجراي عمليات آبخيزداري حدود دو ميليون و 500 هزارمترمكعب از هرز آبهاي سطحي اين استان كنترل شده است. محمدهادي افزود: با اجراي اين پروژه ها حدود 2580 هزارمترمكعب از هرز آب هاي سطحي حاصل از بارندگي هاي اخير كنترل شد كه نقش قابل توجهي در تغذيه منابع آب زيرزميني و كنترل رسوب و فرسايش خاك در مناطق تحت پوشش بدنبال خواهد داشت.
صدور كالا به خارج
مراغه- خبرنگار كيهان: رئيس اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي مراغه گفت: هشت هزار و 660 تن فرآورده كشاورزي و صنعتي در سال گذشته از اين شهرستان به خارج صادر شد.
مهندس مددي افزود از اين ميزان حدود شش هزار و 223 تن فرآورده كشاورزي يك هزار و 108 تن كنسانتره و آب ميوه و يك هزار و 328 تن نيز كربنات سديم بود.
وي ارزش صادرات اين شهرستان را حدودا 157 ميليارد و 924 ميليون ريال ذكر كرد.
بهره برداري از يك باب مدرسه
اوز- خبرنگار كيهان: يك واحد آموزشي در روستاي براك شهرستان لارستان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلي به بهره برداري رسيد.
اين واحد آموزشي در زميني به مساحت دو هزار و 781 مترمربع با هزينه اي بالغ بر دو ميليارد و 450 ميليون ريال ساخته شده است.
واحد آموزشي مزبور در 5 كلاس با امكانات رفاهي احداث شده است.
استاندارد فعاليت هاي زيست محيطي
مشهد- خبرنگار كيهان: مديركل سازمان حفاظت محيط زيست خراسان رضوي گفت: در حال حاضر 82 درصد از فعاليت هاي صنعتي استان مطابق با استانداردهاي زيست محيطي است.
حسين آقاميري تصريح كرد: در راستاي اجراي مناسبات زيست محيطي سال گذشته حدود 40 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شدند و در سال جاري اين رقم به 76 هزار خودرو خواهد رسيد.
وي خراسان رضوي را استان پيشتاز در زمينه بازيافت قطعات الكترونيك و پسماند روغن هاي سوخته عنوان كرد.

 



راه اندازي پايگاه «و.ب.دا» در 27 دانشگاه علوم پزشكي كشور

همدان- خبرنگار كيهان:
مشاور ارشد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: 75درصد اهداف نظام سلامت مردم محقق مي شود.
دكتر «حسن آقاجاني» در مراسم افتتاح پايگاه خبري و اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشكي همدان «و .ب .دا)، افزود: فقط25درصد سلامتي مردم از سوي وزارت بهداشت و درمان فراهم مي شود و مابقي آن به عهده ساير دستگاه هاي مرتبط و به ويژه عموم مردم و همكاري آنهاست.
وي ادامه داد: براي تأمين سلامت جامعه، لازم است گفتمان سلامت بر ساير گفتمان ها در آن غالب شود و همه ظرفيت ها در اين مسير به كار گرفته شوند.
مديركل دفتر نظارتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اضافه كرد: امروز در دنيا چهره بيماري ها تغيير كرده و سير آن از بيماري هاي عفوني و واگيردار به سمت بيماري هاي غيرواگيردار سوق يافته كه علت عمده آن شيوه زندگي مردم است.
اين مسئول در ادامه به راه اندازي پايگاه خبري «و. ب .دا» در وزارتخانه اشاره كرد و افزود: لزوم اطلاع رساني درست و ارائه يافته هاي علمي هم به عموم مردم و هم به متخصصان، راه اندازي پايگاه خبري «و .ب. دا» را ايجاب مي كرد.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون در 37 دانشگاه علوم پزشكي كشور اين پايگاه راه اندازي شده و امسال قصد داريم همه دانشگاه ها را زير پوشش ببريم افزود: در ميان 415 هزار پايگاه خبري موجود در دنيا، «و. ب. دا» داراي رتبه 14497 را دارد كه جايگاه خوبي است.
در اين مراسم دكتر «رضا صفي آريان» رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان، با اشاره به برخي موفقيت هاي كشور در عرصه سلامت پس از پيروزي انقلاب، گفت: ماه آينده با احداث 20 هزارومين خانه بهداشت روستايي در كشور، جشن تكميل اين خانه ها برگزار مي شود.
در پايان، از دست اندركاران راه اندازي سايت مذكور و نيز رسانه هاي فعال در انعكاس اخبار حوزه سلامت استان تقدير شد.

 



معاون اداري، مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري: بودجه دانشگاه هاي كشور 24 درصد افزايش يافت

آمل - خبرنگار كيهان:
معاون اداري، مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آمل از رشد بودجه 42 درصدي دانشگاه هاي كشور خبر داد.
دكتر علي اكبر متكان در گفت وگو با خبرنگاران در آمل گفت: بودجه جاري دانشگاه هاي كشور 42 درصد و بودجه عمراني 100 درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به نامگذاري امسال به نام حمايت از توليد ملي و سرمايه ايراني گفت: وزارت علوم طرحي را در دست اجرا دارد كه تمام دانشگاه ها نيازهاي خود را اعلام كنند تا با حمايت از توليد داخلي، نياز آنها برآورده شود.
متكان در خصوص يكپارچه سازي دانشگاه ها در كشور اظهار داشت: نرم افزاري توليد شده كه امسال تمام دانشگاه ها توسط اين نرم افزار يكپارچه مي شوند كه نمونه آزمايشي آن دانشگاه شهيد چمران است. به گفته وي با اين روش ساليانه ميلياردها پول صرفه جويي خواهد شد.

 



تربت جام رتبه اول زكات را در خراسان رضوي كسب كرد

تربت جام- خبرنگار كيهان:
تربت جام در سال گذشته رتبه اول جمع آوري زكات را در استان خراسان رضوي كسب كرد.
رئيس كميته امداد امام خميني شهرستان تربت جام با اعلام اين خبر، گفت: اين رتبه در سال 90 به دست آمده كه براساس آن و با جمع آوري مبلغ هفت ميليارد و 825 ميليون ريال زكات در اين شهرستان صورت گرفته است.
حسن دهقاني همچنين اضافه كرد: زكات فقرا در سال 90 نسبت به سال 89 در تربت جام، 30درصد افزايش داشته است.

 



سيل 145 ميليارد ريال به كشاورزي كاشان خسارت وارد كرد

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره جهاد كشاورزي كاشان از وارد آمدن بيش از 145 ميليارد ريال خسارت به بخش كشاورزي اين شهرستان خبر داد.
عباس زيلايي گفت: رگبارها و پراكنش نامناسب بارندگي هاي اخير در اين شهرستان علاوه بر جبران بخشي از كمبود منابع آبي، خسارات زيادي به بخش كشاورزي وارد كرد.
وي با اشاره به تلف شدن 100 راس دام بر اثر جاري شدن سيل در اين شهرستان، اظهار داشت: يك هزار و 700 هكتار از محصولات زراعي و باغي نيز از 40 تا 100 درصد خسارت ديده است.
وي، ميزان خسارت وارده به محصولات زراعي و باغي اين شهرستان را بيش از 119 ميليارد ريال اعلام كرد. به گفته وي هم اكنون برخي از اراضي كشاورزي كاشان بر اثر بارندگي هاي شديد و بروز سيل نيازمند لايروبي قنوات، لايروبي و بازگشايي خطوط انتقال آب، خاكبرداري و برداشت گل و لاي از باغات و مزارع و بازسازي جاده بين مزارع است.
زيلايي يادآور شد: به 25 رشته قنات اين شهرستان بين 40 تا 100 درصد خسارت وارد آمده است.

 



فاز دوم طرح جامع بندرخليج فارس درسال 95 به اتمام مي رسد

بندرعباس -خبرنگاركيهان:
با بهره برداري از فاز دوم بندرخليج فارس، ظرفيت نگهداري مواد نفتي بالغ بر 800 هزار متر مكعب خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، رئيس اداره امور بندري اداره كل بنادرو دريانوردي استان هرمزگان گفت:ساخت بندرخليج فارس به عنوان يك بندر ويژه صادارت، ترانزيت نفتي و مركز سوخت رساني به كشتي ها درسال 84 مورد توجه قرارگرفت.
منصور خرم شكوه با اشاره به ساخت 20هزار متر مكعب مخزن مواد نفتي در سال پايه در بندر خليج فارس اظهار داشت: دراين سال كل عمليات صادرات و ترانزيت مواد نفتي و كالاي متفرقه به ميزان 128 هزار تن بوده كه اين رقم در سال 1390 به چهار ميليون تن رسيده است.
به گفته وي از اين چهار ميليون تن، دو ميليون و هشتصد هزار تن مربوط به فرآورده هاي نفتي بوده است كه از اين رقم نيز بيش از دوميليون تن آن در بخش سوخت رساني به شناورها انجام شده است.
خرم شكوه با بيان اينكه از سال 84 اجراي طرح جامع بندر خليج فارس دردستوركار قرارگرفت اظهارداشت: دراين طرح با استفاده از 320 هزار هكتار اراضي پشتيباني، ايجاد 800 هزار متر مكعب مخزن نگهداري فرآورده هاي نفتي در فاز اول و دوم و 500 هزار متر مكعب همين ميزان مخزن نيز در فاز سوم پيش بيني شده كه با ساخت اين ميزان مجموع ظرفيت نگهداري مواد نفتي دراين بندر به يك ميليون و سيصد هزار متر مكعب خواهد رسيد.
رئيس اداره امور بندري اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان با بيان اينكه درحال حاضر حدود 211 هزار متر مكعب مخزن را دراين بندر درحال بهره برداري داريم افزود: فاز اول و دوم اين طرح كه از سال 84 شروع شده است درسال 95 به اتمام خواهد رسيد.
خرم شكوه درباره زمان اجراي فاز سوم نيز گفت: فاز سوم طرح از سال 95 شروع و تا سال 1400 به اتمام خواهد رسيد.
وي با اشاره به حضور و فعاليت هفت شركت متعلق به بخش خصوصي در بندرخليج فارس گفت: از اين هفت شركت ها دو شركت در بخش سوخت رساني به شناورها فعاليت دارند.

 



سخني با شهردار خرمدره

درسفر سال گذشته جناب آقاي استاندار به اين شهرستان متعاقب سخنراني ايشان درمسجد رسول الله (ص) بودجه 5/5 ميليارد توماني براي پروژه هاي عمراني ضروري از طرف استانداري براي شهر خرمدره آن هم به شكل فوق العاده درنظرگرفته شد كه اين تخصيص بودجه نيز با تلاش فرماندار درمعرفي و ارائه مشكلات عديده شهر ميسر شد. اكنون سوال اينجاست كه آقاي شهردار پس از گذشت يك سال جنابعالي كدام يك از پروژه هاي اساسي را كه نقش تعيين كننده درحل مشكلات شهري و توسعه دارند شروع كرده و يا به انجام رسانيده ايد؟
-آيا درحالي كه پروژه هاي اساسي شهر دست نخورده باقي مانده تخريب دو ميدان جديد الاحداث آزادي و ساعت، كه غيركارشناسانه بوده و نتيجه اي در رفع مشكل ترافيكي اين ناحيه ندارد چه معنا و مفهومي مي تواند داشته باشد؟ درحاليكه در دو سمت ميدان هيچ گشايش ترددي حاصل نشده است، تغيير شكل ظاهري اين ميادين، عوام فريبانه و هدفدار به نظر نمي رسد؟
- آيا به جاي درتنگنا قراردادن مردم درجهت ممانعت از خروج فاضلاب به جداول موجود و وادار كردن آن ها به حفر چاه كه به آلوده كردن آبهاي زيرزميني منجر مي شود، بهتر نبود به تسريع اجراي طرح فاضلاب شهري كمك مي كرديد؟ درحالي كه شواهد حاكي از عدم همكاري شما با سازمان آب و فاضلاب و سختگيري هاي خاص شما دراين زمينه است كه منجر به عقب افتادن چند ماهه طرح شده است. آيا بهتر نبود در اين زمينه از كارشناسان منابع آب نظر خواهي مي شد و يا حتي الامكان همانند شهرهاي مجاور عمل مي شد؟
خرمدره - خبرنگاركيهان

 



10 شهرك صنعتي مازندران به بخش خصوصي واگذار مي شود

ساري - خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران از واگذاري 10 شهرك صنعتي مازندران به بخش خصوصي خبر داد.
عباسعلي وفايي نژاد گفت: درسال جديد كه از سوي رهبر معظم انقلاب، سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده است، صنعت و توليد در شهرك ها و نواحي صنعتي استان مورد توجه ويژه قرار خواهد گرفت.
وي افزود: در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي، نحوه واگذاري اداره امور شهرك ها و نواحي صنعتي با بخش خصوصي، صورت مي پذيرد.
وفايي نژاد تصريح كرد: تا پايان نيمه نخست امسال تعداد 10 شهرك صنعتي فعال در استان شامل شهرك هاي صنعتي ساري يك، بهشهر، چمستان نور، منصور كنده بابل، امامزاده عبدالله آمل، سلمانشهر، بابكان آمل، بندپي شرقي، بشل سواد كوه و بابكنار، به شركت هاي خدمات توسعه اي كه توسط واحدهاي توليدي و صنعتي مستقر در اين شهرك هاي صنعتي تشكيل مي شوند، واگذار خواهند شد.

 



درسال گذشته انجام شد
صيد بيش از 15هزار تن ماهي كيلكا در مازندران

ساري - خبرنگاركيهان:
مديركل شيلات استان مازندران از صيد 15هزار و 600 تن ماهي كيلكا طي سال گذشته دراين استان خبر داد.
حسن حبيب نژاد گفت حدود 430 نفر صياد با 44 فروند شناور صيادي در زمينه صيد و صيادي ماهيان كيلكا دراستان مشغول فعاليت هستند كه در طول سال گذشته توانستند 15هزار و 600 تن ماهي صيد كنند كه سرانه هر شناور حدود 355 تن است.
وي ارزش اقتصادي ماهيان صيد شده را 41 ميليارد ريال معادل چهار ميليارد و 100ميليون تومان بيان كرد.
حبيب نژاد افزود: حدود 900 تن از اين ماهيان به مصرف انساني رسيده و مابقي آن براي تبديل به ساير فرآورده ها تحويل صنايع شيلاتي شده است.

 



تجليل از افتخارآفرينان كودك و نوجوان در تايباد

تايباد- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي از هنرمندان افتخارآفرين مركز آفرينش هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان قدرداني شد.
مسئول مركز آفرينش هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تايباد در اين مراسم گفت: كسب مقام هاي مختلف استاني و كشوري از سوي اعضاي كانون پرورش فكري شهرستان تايباد نشان دهنده استعدادهاي فراوان موجود شهرستان است.
وي اضافه كرد: پرنيان يوسفي 7ساله مدال طلا، مهسا و سميه چابك 7 و 13 ساله مدال برنز و شيما ثابت 6 ساله تقديرنامه جشنواره نقاشي شهرداري تهران را به دست آوردند.

 



رئيس كل دادگستري همدان: سياست قوه قضائيه كاهش جمعيت زندان هاست

همدان- خبرنگار كيهان:
رييس كل دادگستري همدان از برخورد قاطعانه با قاچاق كالا و مواد مخدر در حوزه قضايي استان خبر داد.
«محمدرضا مترقب» در مراسم معارفه دادستان جديد شهرستان كبودرآهنگ، افزود: برخورد جدي با جرائم خاص، به ويژه قاچاق كالا و مواد مخدر، از اولويت هاي اقدامات دادستان هاي حوزه قضايي است كه بدون اغماض انجام خواهد شد.
وي از دادستان ها خواست تا يك روز در هفته را به ملاقات عمومي با شهروندان اختصاص دهند و تاكيد كرد. در ديگر ايام نيز لازم است تا امور ضروري مراجعان را به فوريت بررسي و انجام دهند به طوري كه هيچ مظلومي مدعي عدم رسيدگي به درخواست هايش در شهرستان هاي تابعه نباشد.
«مترقب» خاطر نشان ساخت: وجود نيروي انتظامي مقتدر، از ملزومات برقراري امنيت محسوب مي شود بنابراين دادستان ها بايد با اقتدار از اقدامات قانوني ضابطين قضايي حمايت كرده و ضمن تقويت كار آنها، نسبت به رفع مشكلاتشان در چارچوب مقررات و قوانين اقدام كنند.
وي در ادامه با اشاره به سياست كلي قوه قضاييه مبني بر كاهش جمعيت كيفري زندان ها، اظهار داشت: انتظار مي رود كه مقامات قضايي در جرايم غيرمهم فاقد جنبه عمومي، از معرفي افراد به زندان خودداري كنند و از اهرم حبس فقط در مورد جرايم مخدوش كننده نظم و امنيت عمومي استفاده شود.
در پايان اين مراسم ضمن، تقدير از تلاش هاي حجت الاسلام والمسلمين «بيگدلي» دادستان سابق، «سيدصادق زماني» به عنوان دادستان جديد كبودرآهنگ معرفي شد.

 



فولاد قاين درصدر 8 طرح فولاد كشور

قاين- خبرنگار كيهان:
مديرعامل فولاد قاين گفت: پروژه فولاد قاين در صدر 8 طرح فولاد كشور قرار دارد.
مهندس فخرآبادي مديرعامل فولاد قاين با اعلام اين خبر، گفت: در صورت تامين 2هزار و 700 ميليارد ريال اعتبار، واحدهاي احياي آن درسال جاري و واحدهاي فولاد سازي كه از 32درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است، سال آينده به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل فولاد قاين در ادامه با بيان اين كه راه اندازي اين پروژه بزرگ، نقش بسيار مهمي در بهبود اشتغال و اقتصاد استان و شهرستان خواهد داشت، افزود: گندله موردنياز كارخانه سالانه يك ميليون و 230هزار تن، آهن قراضه 150 و آهك 50هزار تن است و سالانه دراين واحد بزرگ اقتصادي 800 هزار تن شمش فولاد توليد خواهد شد.
وي همچنين افزود: بيش از 20هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اين پروژه اشتغال به كار خواهند داشت.

 



معاون فرماندار:خشكسالي در قاينات نگران كننده است

قاين- خبرنگار كيهان:
معاون فرماندار قاينات گفت: شرايط ناشي از خشكسالي در قاينات در بخش هاي دامي- كشاورزي و اشتغال بسيار نگران كننده شده است.
آلامي با اعلام اين خبر در جلسه كار گروه خشكسالي، سرمازدگي و خطرهاي كشاورزي گفت: براثر خشكسالي متوالي در شهرستان سطح آب هاي زيرزميني در دشت هاي قاينات به شدت افت كرده است.
آلامي افزايش قيمت نهاده هاي كشاورزي، علوفه و داروهاي دام را از تبعات خشكسالي عنوان كرد و افزود: قاينات در سال زراعي جاري سخت ترين و طولاني ترين دوره خشكسالي را مي گذراند. وي گفت: متوسط بارندگي در شهرستان 170 ميلي متر است در حالي كه از ابتداي سال زراعي، 91ميلي متر باران در اين شهرستان باريده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 20درصد كمتر است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14